Ik heb een mail ontvangen, met als onderwerp ~[achternaam] Kennisgeving: Aanpassingen aan het lokale elektriciteitsnet. ~[postcode].
Het afkomstige e-mailadres: navsom-support@lighthouseai.com
Verder ben ik niet gegaan. Heeft iemand enig idee wat dat voor site is? En hoe ze aan mijn naam en postcode komen?
Ergens heb ik het vermoeden dat het van Jeroen.nl afkomt, maar dat staat nergens.
Het lijkt op aan scam, maar ik denk toch dat het dat ook niet is.
Iemand anders ook deze mail (of vergelijkbaar) gehad?
Het afkomstige e-mailadres: navsom-support@lighthouseai.com
De link in de mail leidt tot https://compensatiecheck.com/ .Kennisgeving: Aanpassingen aan het lokale elektriciteitsnet
Geachte bewoner, ~[achternaam]
Status update: Projecten in voorbereiding voor uw locatie.
Door de toenemende vraag naar elektriciteit wordt het netwerk door heel Nederland verzwaard. Hiermee borgen we een veilige en toekomstbestendige energievoorziening.
Deze werkzaamheden kunnen lokale impact hebben. Denk aan beperkte toegankelijkheid van straten of een tijdelijke onderbreking van de levering. Bij ingrijpende aanpassingen zijn er soms extra regelingen beschikbaar voor omwonenden.
Wij raden u aan om te controleren of deze projecten gevolgen hebben voor uw specifieke woonsituatie.
Verder ben ik niet gegaan. Heeft iemand enig idee wat dat voor site is? En hoe ze aan mijn naam en postcode komen?
Ergens heb ik het vermoeden dat het van Jeroen.nl afkomt, maar dat staat nergens.
Het lijkt op aan scam, maar ik denk toch dat het dat ook niet is.
Iemand anders ook deze mail (of vergelijkbaar) gehad?
[ Voor 3% gewijzigd door Truus01 op 27-08-2026 12:59 ]