• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:24
Ik heb een mail ontvangen, met als onderwerp ~[achternaam] Kennisgeving: Aanpassingen aan het lokale elektriciteitsnet. ~[postcode].
Het afkomstige e-mailadres: navsom-support@lighthouseai.com
Kennisgeving: Aanpassingen aan het lokale elektriciteitsnet

Geachte bewoner, ~[achternaam]
Status update: Projecten in voorbereiding voor uw locatie.

Door de toenemende vraag naar elektriciteit wordt het netwerk door heel Nederland verzwaard. Hiermee borgen we een veilige en toekomstbestendige energievoorziening.

Deze werkzaamheden kunnen lokale impact hebben. Denk aan beperkte toegankelijkheid van straten of een tijdelijke onderbreking van de levering. Bij ingrijpende aanpassingen zijn er soms extra regelingen beschikbaar voor omwonenden.

Wij raden u aan om te controleren of deze projecten gevolgen hebben voor uw specifieke woonsituatie.
De link in de mail leidt tot https://compensatiecheck.com/ .

Verder ben ik niet gegaan. Heeft iemand enig idee wat dat voor site is? En hoe ze aan mijn naam en postcode komen?

Ergens heb ik het vermoeden dat het van Jeroen.nl afkomt, maar dat staat nergens.
Het lijkt op aan scam, maar ik denk toch dat het dat ook niet is.

Iemand anders ook deze mail (of vergelijkbaar) gehad?

[ Voor 3% gewijzigd door Truus01 op 27-08-2026 12:59 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
@Truus01 Lijkt me gewoon scam:

Registrar: Turkticaret.net Yazılım Hizmetleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Nameservers verwijzen naar mijncompensatie .info, als ik die in google gooi krijg ik van AI berichten dat het een phishing website is die je data wil stelen onder belofte van een claim...

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Truus01 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:36:
[...]

Dat ligt aan je verbruik/aansluiting. Want bv bij Enexis was het €174 voor <500m3, maar €246 voor 500-4000m3. Dan blijft er van die €270 niet heel veel meer over.
Er mankeert dan toch niets aan de stelling dat je het cadeau krijgt?

Normaliter krijg je alleen een cadeau.. nu houd je zelfs nog wat extra aan over buiten het cadeau :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:39
_JGC_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:20:
[...]

Die zijn 190 netbeheer + 80 leverancier meestal. Verschil in korting is 270 euro, dus ja die krijg je kado in dit geval.

Wat vaak vergeten wordt is dat die korting uit de lengte of uit de breedte moet komen. Hoge korting betekent vaak dat vastrecht omhoog gaat of dat het levertarief alles behalve scherp is. Soms heeft dat ook invloed op de stroomtarieven.

Al met al blij als straks de gasaansluiting weg is. Ik heb nog contract tot 31 oktober, mag daarna de aansluiting weg.
Overstappers zijn niet solidair. De kosten die Energieboeren maken met deze kortingen worden verdeeld over mensen die niet overstappen. Laten we overstappen afschaffen. :+

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• workzone
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 18:56
Cobb schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:33:
[...]

Overstappers zijn niet solidair. De kosten die Energieboeren maken met deze kortingen worden verdeeld over mensen die niet overstappen. Laten we overstappen afschaffen. :+
Ik had dit jaar een totale korting op gas van 315 euro met ~120m3 verbruik, kon dit jaar natuurlijk niet nog een keer. Zal inderdaad wel uit het potje van de niet overstappers komen.

[ Voor 7% gewijzigd door workzone op 27-08-2026 13:54 ]

MP II 5000 | 25kWh LFP | Solar 5.4kWp Oost / 1.2kWp Zuid / 1.7kWp West / 0.6kWp Noord | L/L & Cascading L/W WP | WPB | Tubbergen

• MDsvs
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:32
Meer mensen die de gok voor Dynamisch aandurven? :9

Via powerpeers heb ik nu het volgende volledige dynamisch contract afgesloten (14 dagen bedenktijd) - €12,50,- vaste leveringskosten per maand bij gas en stroom.

€330,- welkomstkorting, €75 vriendenkorting (via vriendenlink) en €55 CBXL. Let op kortingen zijn per jaar maar volgens de voorwaarden worden ze naar rato verrekend bij eerder stopzetten van het contract.

Zie ik nog wat over het hoofd of is dit prima voor de korte termijn?

• Truus01
_JGC_ schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:03:
@Truus01 Lijkt me gewoon scam:

Registrar: Turkticaret.net Yazılım Hizmetleri Sanayi ve Ticaret A.Ş.

Nameservers verwijzen naar mijncompensatie .info, als ik die in google gooi krijg ik van AI berichten dat het een phishing website is die je data wil stelen onder belofte van een claim...
:(
Maar hoe komt dan mijn achternaam en postcode (correct) het onderwerp?
@_JGC_ Bedankt voor het uitzoeken!

• Truus01
Glashelder schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:10:
[...]

Er mankeert dan toch niets aan de stelling dat je het cadeau krijgt?

Normaliter krijg je alleen een cadeau.. nu houd je zelfs nog wat extra aan over buiten het cadeau :+
Een cadeau noem ik het als je iets extra's krijgt.
Nu 'krijg' je €270, maar als je zegt dat je daarmee de vaste kosten dekt, klopt dat niet, want dat is €246 + €96 (?), dus is je cadeau, omdat je gas hebt en houdt, -€72...
Dus je bespaart met gasloos wel degelijk.
(Tenzij je die €174 betaald, dan is het €0. (En dan begin ik wel te denken dat dat dus heel bewust zo is...))
En dan ook nog de (variabele) kosten van het verbruik.

[ Voor 14% gewijzigd door Truus01 op 27-08-2026 14:55 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:15
Cobb schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:33:
[...]

Als dat je insteek is, en daar is niets mis mee, dan moet je een dynamisch contract nemen en betaal je marktprijzen zonder welkomstbonus.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:38
jongetje schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:03:
[...]

Als dat je insteek is, en daar is niets mis mee, dan moet je een dynamisch contract nemen en betaal je marktprijzen zonder welkomstbonus.
Ook dynamisch kan je afsluiten met een welkomstbonus.

• esphome
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Truus01 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 14:50:
[...]

:(
Maar hoe komt dan mijn achternaam en postcode (correct) het onderwerp?
@_JGC_ Bedankt voor het uitzoeken!
Er wordt momenteel zoveel gehackt en de gegeven van ons is nergens veilig. Odido speelde de volgende gegevens kwijt, naam, woonadres, telefoonnummer, geboortedatum, klantnummer, e-mailadres en bankrekeningnummer (IBAN). AI vindt het ook leuk om ergens in te breken en rond te kijken en er zijn al genoeg voorbeelden dat AI uit de virtuele omheining breekt.

Ik heb daarom voor elk bedrijf of bekende een uniek e-mail adres en weet zo dan precies welk bedrijf mijn gegevens heeft gelekt, wel of niet wetende.
Pagina: 1 ... 172 173 Laatste

Let op:
Voor context, post niet alleen je maandbedrag, maar ook je verbruik.

Voor de oorlog in Oekraïne zelf: Themaforum: oorlog in Oekraïne
Voor geopolitieke discussies: De energiemarkt crisis: ontwikkelingen en achtergronden