Ik bedoel de berekening wat terug geleverd word in aantal kwh.Nico-G schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:46:
[...]
Terugleverkosten (TLK) hebben niets met saldering te maken.
Vanaf je eerste kWh teruglevering wordt er geteld.
Per (contract)jaar (of kortere periode, afhankelijk van je eigen bewegingen op de energiemarkt) wordt het totaal aan teruggeleverde kWh's vastgesteld en daarover betaal je terugleverkosten op basis van tabellen of €/kWh.
Dus, nogmaals, de TLK hebben NIETS te maken met salderen, of Terugleververgoeding (TLV)
Dus hoe ze berekenen wat "uit je meteraansluiting" terug vloeit.
Ik vermoed dat dat per kwartier gaat.
Dus als je binnen een kwartier de stroom weer terug verbruikt is het retour kwh "0".
TLK is een schimmige rekenmodule.
Hogere vaste lasten ten opzicht van wat? Er staat niet wat de "ik heb geen zonnepanelen of waterkrachtcentrale" tarief is vermeld op de aanbieding. Alleen we weten dat PV bezitters extra verhoging hebben in leverkosten. Op dit moment is het juridisch speelveld nog vrij open.
Leverkosten zijn variabel
TLK zijn variabel in indeling hoe ze berekend worden.
Gas leverkosten kunnen zelfs ingezet worden als terug verdien model.
Tarieven op gas en kwh zijn variabel.
Dal en normaal tarief enz.
* copykat aait zn GC 3 jarig contract tot mei 2027
Ik heb alleen omgekeerde dal en normaal tarief (overdag dal bij zonlicht.(en vind ik terecht)
En wat hogere vastrecht/levering tarief als in 5 euro of zo per maand gok ik.
Dat is een stuk minder dan de budget schaal tarieven die waren 40 euro geloof ik in mijn geval.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....