Zojuist even gekeken in mijn Eneco omdat ik het nieuwe tarief, dat per 8 oktober ingaat, binnenkreeg per mail.secret17 schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:01:
Ah, dit topic komt wel als geroepen, want ik ben erg benieuwd naar de situatie van anderen. Wij zitten al jaren bij Eneco en de afgelopen twee jaar hebben we daar een variabel contract (destijds niet de moeite genomen om over te gaan naar een vast contract, want dat was altijd duurder).
Tot en met augustus zaten we erg voordelig; we kregen zelfs bericht dat we bijna € 600,- terugkrijgen over het afgelopen jaar. En dat is zonder zonnepanelen maar mét een elektrische auto voor de deur. We betaalden deze bedragen:
- Elektriciteit: € 0,20 / € 0,21 per kWh (dal- / normaaltarief)
- Gas: € 0,77 per m3
Helaas moeten wij er vanaf deze maand ook aan gaan geloven en zijn alle bedragen meer dan verdrievoudigd:
- Elektriciteit: € 0,50 / € 0,68 per kWh (dal- / normaaltarief)
- Gas: € 2,78 per m3
Ik wist wel dat het (veel) duurder zou worden zodra wij aan de beurt waren, maar toch schrok ik wel van deze verhoging, met name omdat we al jaren klant zijn en ik niet had verwacht dat we direct de tarieven van een 'nieuwe' klant zouden krijgen...wat is jullie ervaring? Wat betalen jullie nu, en is dat voor vast of variabel?
De gasprijs per m3 wordt €3.39548 en in mijn Eneco staat dat het tarief nu €1.12514 is.
Ik zit al jaren bij Eneco met een variabel tarief. Mijn verbruik was vorig jaar 1948 m3. Van 25-01-'22 tot vandaag 714 m3 verbruikt. Waarschijnlijk minder omdat er een nieuwe combiketel geplaatst is maar we hebben nog 4 maanden te gaan.
Hoe kan het dat jij in september nog €0,77 per m3 betaald hebt? En nu naar €2,78 m3 gaat?
ik zit in gasregio 3 zie ik net....daar zal het verschil wel mee te maken hebben vrees ik
/f/image/LTcYidOtfyhjsIDyMZXMoTzq.png?f=fotoalbum_large)