Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweakjur schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Mwoah, die 9/10 van IGN Brazilië snap ik wel hoor.

Edit: hier is mijne!
Leuke review en mooie review maar toch wil ik een kritiek puntje geven. Zo lees ik bijv. weinig over de AI. Er zou nu een "moeilijker" game mode worden geïmplementeerd waarbij AI niet alleen voorzich uitkijkt, maar ook naar boven. Ook zou de AI nu blijven zoeken, ookal ben je verstopt. Bij vorige games was het namelijk zo dat als jij je verstopt voor een aantal X seconde, dat de AI weer terug liep in "rust" stand. Dat zou nu ook verbeterd moeten zijn en AI zou actief twee ingame dagen blijven zoeken.

Is het inderdaad ook zo dat de seizoenen de AI beïnvloeden? Ubisoft had belooft om de AI goed onder de loep te nemen, helaas lees ik te weinig hierover. Want dit is iets waar ik Ubisoft al jaren kritiek over geef, de belachelijk slechte AI.

Er was zo'n gameplay video waarbij Yasuke met een pijl en boog een doelwit uitschakelde en een guard keek net zijn richting uit en reageerde niet. Vervolgens sprong Yasuke met volle bepantsering het dak af en de AI draait zich gewoon om en reageert totaal niet op Yasuke en wordt vervolgens uitschakeld van achteren. Dit was echt weer zo'n moment waarbij ik had van "immersion breaking".

Ik verwacht natuurlijk ook niet super intelligente AI, maar wel een verbetering tegenover oudere Ubisoft games.

Ik zal morgen het spel zelf gaan spelen om precies 23:00 uur. Ik hoop echt dat Ubisoft de AI flink heeft verbeterd, anders zal ik snel het spel links laten liggen. Grafisch zal het inderdaad een top spel zijn, want Ubisoft games zien er nooit echt slecht uit, alleen de slechte AI stoort mij gewoon altijd.

[ Voor 26% gewijzigd door Toonen1988 op 18-03-2025 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
Tweakjur schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Mwoah, die 9/10 van IGN Brazilië snap ik wel hoor.

Edit: hier is mijne!
En je geweldige video review ;)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Oke, ik beken, De review van @Tweakjur heeft me toch weten over te halen en net alsnog een pre-order geplaatst, 8)7 De special Edition voor de Xbox Series X, die ik eerst geplaatst had was uitverkocht, dus ben voor de Playstation 5 versie van de special Edition gegaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Linksquest op 18-03-2025 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Vraagje: Ik ben ooit begonnen met Valhalla, maar op een gegeven moment vond ik het spel te groot en te veel details met 'talents'. Het is nog vroeg, maar kan ik dat opnieuw verwachten of is het nu minder complex? Ik had zoiets vernomen.

[ Voor 7% gewijzigd door Maduth op 18-03-2025 21:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Maduth schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:19:
Vraagje: Ik ben ooit begonnen met Valhalla, maar op een gegeven moment vond ik het spel te groot en te veel details met 'talents'. Het is nog vroeg, maar kan ik dat opnieuw verwachten of is het nu minder complex? Ik had zoiets vernomen.
Zo ver mij bekend is, is hij kleiner, maar wist het niet zeker dus even op Google gezocht. Ik heb dit op het Redit gevonden.
This suggests the size of Shadows' map is smaller than Odyssey and Valhalla, but much bigger than the classic Assassin's Creed map sizes from the original trilogy, Brotherhood, Unity, and so on (with the exception of Black Flag's colossal Caribbean ocean map)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22:45
Hopelijk valt het dit keer ook mee met de hoeveelheid kistjes met zooi, was na 10 keer wel klaar met koperen staven en ander grut. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:30
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:08:
Herhalend vind ik persoonlijk niet erg als de gameplay leuk is :)
Dat en het is maar net hoe afwisselend je het zelf maakt. Ik zie menig reviewer constant hetzelfde doen om maar verder te komen, terwijl als je de game normaal gaat spelen, je daar zelf een stuk meer afwisseling in kan brengen.

Ik had sowieso weinig verwacht van mensen die van gamen hun beroep hebben gemaakt. Bij veel games lees je de laatste jaren geneuzel over herhaling en als je dat dan zelf speelt dan valt het reuze mee. Ik heb soms ook wel het idee dat veel gamers gewoon weinig experimenteren. Daarom zet ik zelf de moeilijkheidsgraad ook niet al te hoog, want dan weet ik al dat ik mijzelf ga forceren om niet te experimenteren. Terwijl deze games juist veel leuker worden als je nog eens wat anders doet. Je ziet het bij COD ook zo vaak. Mensen pakken alleen de wapens die het sterkst zijn en meta, etc. en proberen nooit wat anders. Terwijl die andere wapens en gadgets een game zoveel leuker maken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:55
Martinspire schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 22:35:
[...]
Dat en het is maar net hoe afwisselend je het zelf maakt. Ik zie menig reviewer constant hetzelfde doen om maar verder te komen, terwijl als je de game normaal gaat spelen, je daar zelf een stuk meer afwisseling in kan brengen.
Valhalla was wel echt heel repetitief. Zat linksom of rechtsom weinig afwisseling in. Benieuwd of dat hier anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:51

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

zit al anderhalf uurtje assassins creed te kijken van die streamers. Moet zeggen dat het er toch verleidelijk uit ziet nu die er bijna is 😛

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:48
Maduth schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:19:
Terechte vraag! Je bent helaas wel met de verkeerde Assassin's Creed begonnen, eentje die inderdaad een heel eentonig verhaal bied met een lege wereld en saai loot systeem. Die ze hadden aangepast na geklaag van fans, maar hierdoor helemaal niks aan meer was.

Om nog even terug te komen op wat ik bedoel over eentonig verhaal, bij het doen van een hoofdmissie doe je 90% hetzelfde. Want je start de missie, gaat op pad voor voorbereidingen voor de grote aanval (paar kleine missies) en dan val je met een cut-scene het fort aan. Wanneer je deze verovert hebt, ga je weer terug naar de tekentafel voor herhaling. Ik heb nog nooit z'n eentonige verhaallijn in een Assassin's Creed spel meegemaakt..

Gezien dat de ontwikkelaars van Assassin's Creed Odyssey aan Assassin's Creed Shadows hebben gewerkt geeft mij al veel hoop, de gameplay bevestigd mijn gevoel des te meer. Ik gok en dat is een grove gok, dat door jouw ervaring met Assassin's Creed Valhalla.. je Assassin's Creed Shadows alleen maar mee zal gaan vallen, als je natuurlijk wel van de setting houdt :o

Hopelijk heb je er iets aan en beantwoord het wat vragen, zo niet? Vraag gerust d:)b

In ander nieuws, ik heb de eerste rewards binnen O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dLeJy4vYsoloylQMk4eCxPypPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moVvtGJPSgvePGXDkgyqdhAn.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

[ Voor 47% gewijzigd door G_Dragon op 19-03-2025 04:50 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 04:46:
[...]

In ander nieuws, ik heb de eerste rewards binnen O-)

[Afbeelding]
Haha hier ook idd, paar minuutjes in totaal gekeken. Verder maar gewoon laten lopen :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Overigens wel vreemd dat the hideout altijd in 30fps draait. Ik begrijp dat the hideout RTGI forceert, maar op de base PS5 kun je de game met RTGI in 40fps mode spelen. Zal nog wel een update voor komen.

Komt ook een day-one patch: Day One Patch will make certain shrine objects indestructible and eliminate civilian NPC bloodshed

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 19-03-2025 08:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Linksquest schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:02:
Oke, ik beken, De review van @Tweakjur heeft me toch weten over te halen en net alsnog een pre-order geplaatst, 8)7 De special Edition voor de Xbox Series X, die ik eerst geplaatst had was uitverkocht, dus ben voor de Playstation 5 versie van de special Edition gegaan.
Daarom ook fijn dat de embargo voor de daadwerkelijke release afloop ipv op releasedag. Kun je obv daarvan nog beslissen om de game alvast te bestellen of niet.

Vanmiddag ligt ie hier op de mat!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Na het lezen van de review en het kijken van de filmpjes met een vergelijking tussen performance en quality, denk ik toch echt dat ik deze game in performance mode ga spelen. Dat loopt echt een pak soepelere dan de quality modus. Normaal ben ik niet zo iemand die tussen 30 of 60 fps het verschil merkt of belangrijk vindt, maar als je het zo naast elkaar zet dan is dat wel een dingetje hoor.

Nu nog wachten tot Bol gaat leveren, ik heb er in elk geval zin in 8)

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gipskruid
  • Laatst online: 11-09 18:31
Hoi, ik heb maar een account aangemaakt om mee te praten. Erg zin in de game, valhalla daar kwam ik nooit goed in. Maar Origins en vooral Odyssey waren geweldig. Heb de fysieke disk besteld bij all your games, hoop stiekem dat die een dag te vroeg komt 😆

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:17
YdieresiS schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:21:
Na het lezen van de review en het kijken van de filmpjes met een vergelijking tussen performance en quality, denk ik toch echt dat ik deze game in performance mode ga spelen. Dat loopt echt een pak soepelere dan de quality modus. Normaal ben ik niet zo iemand die tussen 30 of 60 fps het verschil merkt of belangrijk vindt, maar als je het zo naast elkaar zet dan is dat wel een dingetje hoor.

Nu nog wachten tot Bol gaat leveren, ik heb er in elk geval zin in 8)
Ik ga eerst voor de balanced mode. Mocht ik dit toch niet fijn en soepel genoeg vinden, dan schakel ik naar de performance mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ricmaniac schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 23:41:
zit al anderhalf uurtje assassins creed te kijken van die streamers. Moet zeggen dat het er toch verleidelijk uit ziet nu die er bijna is 😛
Ik ben ook iets enthousiaster aan het worden maar 70 euro is toch heel erg aan de prijs, ik wacht wel op een price drop of iemand die hem uitgespeeld heeft. en hem voor een leuk bedrag wegdoet.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gipskruid schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:36:
Hoi, ik heb maar een account aangemaakt om mee te praten. Erg zin in de game, valhalla daar kwam ik nooit goed in. Maar Origins en vooral Odyssey waren geweldig. Heb de fysieke disk besteld bij all your games, hoop stiekem dat die een dag te vroeg komt 😆
Welkom, ga lekker zitten! ik hoop het ook voor je :D

Ik heb precies hetzelfde als jij btw. Met Valhalla had ik niet het gevoel van Assassins Creed.
De beste blijft voor mij Brotherhood en AC2 al denk ik dat AC2 meer nostalgisch in mijn hoofd zit dan dat het echt een top game was :P
Slasher schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:42:
[...]

Ik ben ook iets enthousiaster aan het worden maar 70 euro is toch heel erg aan de prijs, ik wacht wel op een price drop of iemand die hem uitgespeeld heeft. en hem voor een leuk bedrag wegdoet.
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipskruid
Ricmaniac schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:48:
[...]

Welkom, ga lekker zitten! ik hoop het ook voor je :D

Ik heb precies hetzelfde als jij btw. Met Valhalla had ik niet het gevoel van Assassins Creed.
De beste blijft voor mij Brotherhood en AC2 al denk ik dat AC2 meer nostalgisch in mijn hoofd zit dan dat het echt een top game was :P

[...]

Same here
Ik heb weleens getwijfeld om oudere games the spelen. Ben zelf ingestapt bij Origins. Maar heb altijd veel moeite met in games komen die er gedateerd uit zien. Welke zou je aanraden van de oudere games ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 11:57

Tweakjur

Redacteur
Daan0s schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:14:
[...]

Ik totaal niet haha. Nadat je de intro door bent in ongeveer 8 uur is het non stop hetzelfde liedje.
spoiler:
Nergens word je als speler verrast met een leuke quest. Ook word je overal overduidelijk kunstmatig vertraagd om de gameplay te verlengen. Dat begint al bij de bizarre afstanden van quests, tot de hoeveelheid materialen die je nodig hebt voor je hideout. Ergste vind ik de talent points die gelocked zitten achter de Knowledge Points. En dan ook nog die betaalde store, dat is vast geen toeval.

Voor AC fans is t prima, want is letterlijk hetzelfde als altijd. Het is geen slechte game, maar wel frustrerend want er had veel meer ingezeten. Maar als je KCD2 ernaast houdt zie je pas echt het verschil. Ubisoft wil de speler overduidelijk zolang mogelijk bezig houden met nutteloze taakjes om die store te laten werken.
spoiler:
Niet mee eens tbh. Deze versie heeft juist meer fasttravelpunten dan ooit, en je paard is ook snel. Dat talent/knowledge systeem, mja, ik lette er eigenlijk helemaal niet op, af en toe ging er een nieuwe tier open en spendeerde ik een wagonlading mastery points en had ik allemaal nieuwe skills. In dat ritme werkt het voor mij goed. Maar goed, veel van de gameplay mechanics zijn natuurlijk wel 'gewoon AC-stijl'. Als dat je niet ligt, dan snap ik wel dat je deze game niet tof vindt. :)
mr thee schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:36:
Hopelijk valt het dit keer ook mee met de hoeveelheid kistjes met zooi, was na 10 keer wel klaar met koperen staven en ander grut. :/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChIxZpIgPSokUM0Kw7doxxMZpd4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/rDf1gfCdemzjBS2DB9s34hdk.png?f=user_large

Mijn take over kistjes:
spoiler:
Ook deze game ligt vol met kistjes, en met losse resources. Denk aan hout, stenen etc. Die zijn nodig voor je Hideout. In kistjes zitten waardevolle spullen of wapens/gear. Ik pakte de meeste kistjes wel mee, maar ging er na een uur of wat ook geen omweg meer voor maken. Dus niet meer letterlijk elk kistje in een kasteel open maken, want idd, de aantrekkingskracht ebde een beetje weg. Tegelijk vond ik het openen van die dingen altijd ook wel weer satisfying dus soms deed ik het dan weer gewoon wel. Snap dus wel je bedoelt maar heb er zelf niet zo veel last van.

[ Voor 26% gewijzigd door Tweakjur op 19-03-2025 10:08 ]

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Gipskruid schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:51:
[...]

Ik heb weleens getwijfeld om oudere games the spelen. Ben zelf ingestapt bij Origins. Maar heb altijd veel moeite met in games komen die er gedateerd uit zien. Welke zou je aanraden van de oudere games ?
Ja ik raad dan toch brotherhood zeker wel aan van de oudere assassins creed. en Blackflag ook maar die is wel een stukje anders in gameplay maar vond die ook erg tof.

Maar misschien dat het verhaal iets lastiger te begrijpen is in het begin als je de andere daarvoor niet gespeeld hebt maar dat is niet iets om je af te hoeven laten schrikken.

De graphics wel ja :P ik snap helemaal wat je bedoeld.. ik heb dat ook vaak.

Maargoed nu shadows bijna uit is kan je je eerst daar mee vermaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Gipskruid schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 09:36:
Hoi, ik heb maar een account aangemaakt om mee te praten. Erg zin in de game, valhalla daar kwam ik nooit goed in.
Welkom op het forum! :)

Ik deel je ervaring over Assassin's Creed Valhalla, voor mij persoonlijk waren er maar een paar mindere spellen in de series; Assassin's Creed Unity, Assassin's Creed Valhalla, Assassin's Creed Syndicate.

Maar Origins en vooral Odyssey waren geweldig.
Helemaal met je eens!

Vind het verhaal van Desmond nog steeds een van de allermooiste, dus echt deel 1 t/m deel 3 inclusief de uitbreidingen. Maar Black Flag mogen we natuurlijk ook zeker niet vergeten <3

Heb de fysieke disk besteld bij all your games, hoop stiekem dat die een dag te vroeg komt 😆
Oh dat zou wel super tof zijn, ik heb in het verleden wel al een aantal spellen (zoals Dead Island 2) te vroeg binnen gekregen :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
Game is binnen, installeren maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Hulleman schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:00:
Game is binnen, installeren maar!
Oeh nice! Veel speelplezier, ik kan bij de Xbox Store op de Xbox Series X en xbox.com niet zien vanaf wanneer hij te spelen is. Denk vanavond om 00:00?

Xbox op New Zealand zetten en je kan spelen!! *O* <3

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 19-03-2025 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:09:
[...]

Oeh nice! Veel speelplezier, ik kan bij de Xbox Store op de Xbox Series X en xbox.com niet zien vanaf wanneer hij te spelen is. Denk vanavond om 00:00?
Ja dat denk ik. Vanavond even de eerste uurtjes maken, eerst nog ff werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipskruid
Helaas een track en trace gehad dat het spel morgen geleverd gaat worden. 😆 maar ik mag alsnog niet klagen want dacht eigenlijk dat de 20ste vrijdag was, dus het voelt alsnog of ik een dag eerder kan beginnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
[...]

Nu al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Timothy3000 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 22:52:
[...]

Valhalla was wel echt heel repetitief. Zat linksom of rechtsom weinig afwisseling in. Benieuwd of dat hier anders is.
Mja dat is dus het ding: dat is maar net wat je er zelf van gemaakt hebt. Er zaten meer verschillende activiteiten in dan ooit, de meeste quests waren voorzien van dialogen en cinematics. De omgeving zat nog best vol met content en je paard was snel genoeg om niet te lang in 1 gebied te hangen.

Dus als je het zelf niet leuk maakt, waarom geef je de game dan de schuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Yes! Denk neem de gok, maar het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 07:47
Ik heb nu twee reviews bekeken waar de reviewer op pc speelt, zoals ik. De eerste speelde een review copy van een paar weken geleden en had game-breaking bugs. Zijn oorspronkelijke advies was om het spel in de uitverkoop te kopen, maar als gevolg van de bugs veranderde dat advies in links laten liggen. De tweede review was van iemand die bijna geen problemen had met performance en zeker geen game-breaking bugs.

Nu weet ik het dus niet meer :? Is er al iemand hier die het spel op pc heeft gespeeld en zo ja welke versie. Waarschijnlijk zal ik een aantal weken moeten wachten en dan hier vragen naar ervaringen met het spel op pc :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:57
[...]

Niet op ps5. Wachten tot middernacht dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:15
Als de game binnen is als je hem besteld hebt, kun je dan gelijk spelen of is dat pas morgen? Ik heb hem gepreorderd via ubisoft store, ik kan volgens mij pas morgen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Gamekings review. Iets meer discussie / uit de losse pols dan de Tweakers review (meer geregisseerd).
Wel interessante inzichten in elk geval :) Lijkt me weer een mooie AC game, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Hoe spelen de mensen hier, met een controller of toch nog met PC/muis? Ik mag mezelf een cadeautje geven als ik mijn certificating haal en twijfel tussen deze en SW: Outlaws (zelfde gameplay, andere setting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:03
G_Dragon schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Yes! Denk neem de gok, maar het werkt :)
Gaat Xbox dan niet zeuren als je hem straks weer terug zet naar NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Maduth schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:56:
Hoe spelen de mensen hier, met een controller of toch nog met PC/muis? Ik mag mezelf een cadeautje geven als ik mijn certificating haal en twijfel tussen deze en SW: Outlaws (zelfde gameplay, andere setting).
AC speel ik altijd met een controller op de pc.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:03
hoe werkt het eigenlijk met de drops van twitch, ik heb hem gekoppeld aan ubisoft, maar als ik het spel via steam koop heb ik dan ook de drop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
samlans schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:57:
[...]

Gaat Xbox dan niet zeuren als je hem straks weer terug zet naar NL?
Zover ik weet niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

samlans schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:57:
hoe werkt het eigenlijk met de drops van twitch, ik heb hem gekoppeld aan ubisoft, maar als ik het spel via steam koop heb ik dan ook de drop?
Je moet via Steam alsnog inloggen op Uplay (althans met alle Ubigames tot nu toe, maar heb Shadows nog niet dus geen garanties). Dus dat zou dan goed moeten gaan met de Twitchdrops.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik speel alle pc games gewoon met muis keyboard :P
Call me oldschool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ricmaniac schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:04:
[...]

Ik speel alle pc games gewoon met muis keyboard :P
Call me oldschool
Ik eigenlijk ook maar zit ook de hele dag al op die stoel dus vandaar de vraag. Misschien even een change of seat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Hunter98X schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:24:
Als de game binnen is als je hem besteld hebt, kun je dan gelijk spelen of is dat pas morgen? Ik heb hem gepreorderd via ubisoft store, ik kan volgens mij pas morgen spelen.
Ik heb de game net vanaf disc geïnstalleerd en opgestart. Kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
AC shadows ontvangt betere recensies dan SW: Outlaws. Die laatste zal binnenkort wel in PS+/Gamepass terecht gaan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Het speelt zo tof en ziet er echt heel goed uit, heerlijk hoe story driven het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:15
Hulleman schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:13:
[...]

Ik heb de game net vanaf disc geïnstalleerd en opgestart. Kan spelen.
Ben erg benieuwd of ik vanavond kan spelen dan, de dag dat het uitkomt is pas morgen volgens Google. Iemand hier die al op ubisoft kan spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:31:
Het speelt zo tof en ziet er echt heel goed uit, heerlijk hoe story driven het is!
Net ff opgestart en de intro gezien tot het moment dat je een tijdperk kan kiezen. Is dat een soort hub van waar uit je een game (origins, odyssey etc) op kan starten?

Op welke grafische setting speel je? Ik ga em op de 40fps mode spelen. Voor mij soepel genoeg en de next-gen snufjes staan dan aan (RTGI, hair strand physics).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Hulleman schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:58:
[...]

Net ff opgestart en de intro gezien tot het moment dat je een tijdperk kan kiezen. Is dat een soort hub van waar uit je een game (origins, odyssey etc) op kan starten?

Op welke grafische setting speel je? Ik ga em op de 40fps mode spelen. Voor mij soepel genoeg en de next-gen snufjes staan dan aan (RTGI, hair strand physics).
Ja klopt ze hebben blijkbaar een menu gemaakt waar je elk spel kan opstarten, echt super tof gedaan!

Ik speel op balanced (40fps), dat speelt echt heel tof! Ben zo blij dat er fotomodus in het spel zit;

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6n4tM1oQw_JCih1rJOWUej3sxs8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uPP4OjiISqDeG7eV4s6qv6Yv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scEMJlgQlAuUBQjW5jMDJC5VTUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UwpipK0x5IgLYOFZY5nEaEvT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/op5OU_s2hyxo4liw_hc55zj7-FU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D4COmrwrQvzwMBEx24tJdsjY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-OHWQdi_s8F_68YIHCfz5EtnSOg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JGHRF639KmypFnkCpcGSsJr3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cXjc_vz_ES58pGc8r6_o2qqhbi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7XAVZmiw1VMyXxUVskQ5OWLX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door G_Dragon op 19-03-2025 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:27
Zit er al een goede photo-mode in ?
@G_Dragon Oh ja zie het in jou bericht.

[ Voor 38% gewijzigd door jori040 op 19-03-2025 18:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik vrees zomaar dat ik deze game hetzelfde ga ervaren als deze reviewer. Heb maar een maandje ubisoft+ genomen om het te proberen vanavond

YouTube: Assassins Creed Shadows - Before You Buy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heuj, Bol is netjes op tijd met verzenden; zojuist de CE verzendbevestiging binnen gekregen oOo

Dusver alle gameplay vids en spoilers weten te vermijden, dus ik ga er schoon in morgen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Notna op 19-03-2025 15:18 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Martinspire schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:16:
[...]
Mja dat is dus het ding: dat is maar net wat je er zelf van gemaakt hebt. Er zaten meer verschillende activiteiten in dan ooit, de meeste quests waren voorzien van dialogen en cinematics. De omgeving zat nog best vol met content en je paard was snel genoeg om niet te lang in 1 gebied te hangen.

Dus als je het zelf niet leuk maakt, waarom geef je de game dan de schuld?
Dat is echt te makkelijk gesteld imo. Al die activiteiten waren vrijwel hetzelfde, de quests waren ontiegelijk eentonig en als je de content in een paar gebieden gezien had had je het overal wel gezien.

Ik kan zelf wel meer lol proberen te vinden in een game die van eentonigheid aan elkaar hangt maar dan ga ik toch liever wat anders spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nou ik zit er ook in, grappig dat je meteen ziet aan de nieuwe launcher dat ze er een soort continu evoluerende gaas van zouden willen maken.

Verder ziet het er wel al lekker uit op de series X, ben benieuwd hoe dat op krachtigere hardware is via GeForce now of PC etc.

Wel irritant dat die animus ellende niet opt-in is. Dat mag er van mij helemaal uit gesloopt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hunter98X schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 13:33:
[...]

Ben erg benieuwd of ik vanavond kan spelen dan, de dag dat het uitkomt is pas morgen volgens Google. Iemand hier die al op ubisoft kan spelen?
Op Ubisoft launcher vanaf 23:00, Steam vanaf 05:00.

Ik werk tot 20:00 uur, daarna naar huis, douche eten en dan gooi ik dat ding aan en kijken of ik kan pre-downloaden met een Ubi+ abo en dan wachten tot 23:00.

Zal vanavond proberen om screenshots te maken op het hoogste grafische niveau + extended ray tracing in 4k.

Ik verwacht dat ik boven de 60 fps ga uitkomen, als ik hun requirment lijst mag geloven.

[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 19-03-2025 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoseSolane schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 12:19:
Ik heb nu twee reviews bekeken waar de reviewer op pc speelt, zoals ik. De eerste speelde een review copy van een paar weken geleden en had game-breaking bugs. Zijn oorspronkelijke advies was om het spel in de uitverkoop te kopen, maar als gevolg van de bugs veranderde dat advies in links laten liggen. De tweede review was van iemand die bijna geen problemen had met performance en zeker geen game-breaking bugs.

Nu weet ik het dus niet meer :? Is er al iemand hier die het spel op pc heeft gespeeld en zo ja welke versie. Waarschijnlijk zal ik een aantal weken moeten wachten en dan hier vragen naar ervaringen met het spel op pc :-(
Vanavond zal ik op PC spelen, ik zal mijn ervaring delen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:17:
[en kijken of ik kan pre-downloaden met een Ubi+ abo en dan wachten tot 23:00.
Dan kan, ik moest die vervelende launcher net in om de game te claimen voor GeForceNow en Pre-load is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01:46
shoombak schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:12:
Ik vrees zomaar dat ik deze game hetzelfde ga ervaren als deze reviewer. Heb maar een maandje ubisoft+ genomen om het te proberen vanavond

YouTube: Assassins Creed Shadows - Before You Buy
Zelfde hier. Maandje Ubisoft+ genomen hiervoor ;)
De setting spreekt me aan en de reviews zijn positief dus voor die 18 euro wil ik wel even zelf een kijkje nemen.

Ben het nu aan het pre-loaden (103Gb) en als ik vanavond om 23.00 nog wakker ben duik ik er in.

EDIT: een hoop Ubisoft games zijn ook speelbaar via de cloudgamingdienst van Amazon Luna. Ben benieuwd of deze er op dag 1 ook al in zit. Dan ga ik het ook eens via de laptop op de bank proberen 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Vortigen op 19-03-2025 18:14 ]

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:58:
[...]

Dan kan, ik moest die vervelende launcher net in om de game te claimen voor GeForceNow en Pre-load is beschikbaar.
Ah nice, dan zal ik dadelijk mijn download starten als ik thuis kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Timothy3000 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:34:
[...]

Dat is echt te makkelijk gesteld imo. Al die activiteiten waren vrijwel hetzelfde, de quests waren ontiegelijk eentonig en als je de content in een paar gebieden gezien had had je het overal wel gezien.

Ik kan zelf wel meer lol proberen te vinden in een game die van eentonigheid aan elkaar hangt maar dan ga ik toch liever wat anders spelen.
Zit ook erg te twijfelen. Weet niet of ik dit na Kcd2 op een goede manier kan waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
G_Dragon schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 14:15:
[...]

Ja klopt ze hebben blijkbaar een menu gemaakt waar je elk spel kan opstarten, echt super tof gedaan!

Ik speel op balanced (40fps), dat speelt echt heel tof! Ben zo blij dat er fotomodus in het spel zit;

Maak een photomode topic aan :) zie veel mooie screens ook van andere games.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FPCABqaxE9K-HqNWWaWZrGU0itU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cJoEbx9X876IuoVdcAae1zEU.jpg?f=fotoalbum_large

Pssr implimentatie komt dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik zie nu dat Ubisoft een speciale aanbieding heeft van € 107,99 voor 1 jaar. Lijkt me eigenlijk wel een goede deal, twee games die ik sowieso nog wil spelen. Hebben andere zo abonnement gepakt of laat ik mij weer verleiden door $ in mijn ogen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:54
PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 18:36:
[...]

Zit ook erg te twijfelen. Weet niet of ik dit na Kcd2 op een goede manier kan waarderen.
Ik vind van niet. De wereld ziet er prachtig uit maar is zo leeg en oppervlakkig als wat. Komt niet in de buurt van KCD2 qua wat je kan beleven onderweg naar quests of tijdens t exploren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Daan0s schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:33:
[...]

Ik vind van niet. De wereld ziet er prachtig uit maar is zo leeg en oppervlakkig als wat. Komt niet in de buurt van KCD2 qua wat je kan beleven onderweg naar quests of tijdens t exploren.
Dat denk ik dus ook. vandaar dat ik zwaar twijfel of ik het wel kan waarderen maar denk het niet. Vond de review van Dualshockers erg dichtbij de waarheid komen. Bij Gamekings vond ik het ook al een redflag dat ze expliciet vertelden dat ze het Skate niet hadden laten reviewen omdat het dan gelijk allemaal kut zou zijn.... en ik kan me wel vinden in zijn smaak van games, want dat is ook mijn smaak. Ook dat ze de vergelijking met een hamburger/ fast food maakten doet me al snel afhaken. Want dan heeft de game nog minder diepgang dan een volgestorte put.

[ Voor 9% gewijzigd door PonyPony op 19-03-2025 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Maduth schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:22:
Ik zie nu dat Ubisoft een speciale aanbieding heeft van € 107,99 voor 1 jaar. Lijkt me eigenlijk wel een goede deal, twee games die ik sowieso nog wil spelen. Hebben andere zo abonnement gepakt of laat ik mij weer verleiden door $ in mijn ogen
Best prijzig nog hoor. Ik zou gewoon op Vinted mooie deals scoren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Timothy3000 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:39:
[...]

Best prijzig nog hoor. Ik zou gewoon op Vinted mooie deals scoren.
Idd best heftig. Beter Mp of vinted idd, Of de game kopen uitspelen en weer verkopen. mss voordeliger

[ Voor 11% gewijzigd door PonyPony op 19-03-2025 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Laatst online: 20:02
Na het lezen en zien van de reviews begint het toch weer een beetje te kriebelen. Ben er alleen nog niet over uit of ik ‘m wil gaan spelen op PC (4070 Ti Super) of PS5 Pro. Gemak en de optie om eventueel door te verkopen van de PS5 versie zijn wel aantrekkelijk.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Ik heb een Xbox zonder DVD dus alles moet digitaal 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 19:56

Nielless

Born at a very young age.

Speelt toch lekker weg hoor!
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZvgGSzEV5ArlHB1lQVl4bpbXg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aqklXJped0I2JUWlrWd9wwlN.png?f=fotoalbum_large

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maduth schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:22:
Dat is 9 euro per maand, ik betaal op dit moment 18 per maand voor de premium. Ik laat het ook niet elke maand doorlopen. De mijne loopt nu op 21 maart af, dacht eerst de 24ste maar het is de 21ste. Heb ik twee dagen de tijd om AC Shadows te proberen. Als ik het spel leuk vind, kan ik eventueel nog een aankoop doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Maduth schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:16:
Ik heb een Xbox zonder DVD dus alles moet digitaal 🫣
Dan zou ik eerder een maandje afsluiten, kijken of je het wat vind en kan je nog altijd tot koop overgaan. Heb zelf ook alles digital op de Pro en Series X. dus snap t euvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Laatst online: 10-09 05:22
Kijk wel uit naar de game, ondanks ik pas net ingestapt ben op mirage, denken jullie dat dit te doen is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:36:
[...]

Dat denk ik dus ook. vandaar dat ik zwaar twijfel of ik het wel kan waarderen maar denk het niet. Vond de review van Dualshockers erg dichtbij de waarheid komen. Bij Gamekings vond ik het ook al een redflag dat ze expliciet vertelden dat ze het Skate niet hadden laten reviewen omdat het dan gelijk allemaal kut zou zijn.... en ik kan me wel vinden in zijn smaak van games, want dat is ook mijn smaak. Ook dat ze de vergelijking met een hamburger/ fast food maakten doet me al snel afhaken. Want dan heeft de game nog minder diepgang dan een volgestorte put.
JJ en Jelle zijn de AC gasten bij Gamekings.Het zou niet juist zijn als Skate en Steven de review zouden doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 20:57:
[...]

JJ en Jelle zijn de AC gasten bij Gamekings.Het zou niet juist zijn als Skate en Steven de review zouden doen.
Jawel want er moet kritisch op de combat en diepgang ingegaan worden in vergelijking met bv games als Kcd2 en andere toppers. zo krijg je geen accuraat beeld in vergelijking met andere games die verder zijn geëvolueerd, het gaat niet alleen om de serie maar hoe een game er in zn algeheel bijstaat tegenover de concurrentie. als je dan een stel fanboys iets laat reviewen krijg je geen eerlijk beeld. ik denk daarom dat de review van Dualshockers de meest eerlijke review uit alle reviews is voor deze game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 12:43
Ik zou hier ook even naar kijken, kwam niet in iedere review even goed terug. TLDR: combat maar vooral stealth mode maken wel degelijk impact.

YouTube: Watch This Before You Play Assassin's Creed Shadows... (AC Shadows T...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:00:
[...]

Jawel want er moet kritisch op de combat en diepgang ingegaan worden in vergelijking met bv games als Kcd2 en andere toppers. zo krijg je geen accuraat beeld in vergelijking met andere games die verder zijn geëvolueerd, het gaat niet alleen om de serie maar hoe een game er in zn algeheel bijstaat tegenover de concurrentie. als je dan een stel fanboys iets laat reviewen krijg je geen eerlijk beeld. ik denk daarom dat de review van Dualshockers de meest eerlijke review uit alle reviews is voor deze game.
Probleem is dat Skate & Steven dit niet willen spelen.Ben op moment geen lid dus ik weet niet wat Jasper te melden had in de lange review.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:06:
[...]

Probleem is dat Skate & Steven dit niet willen spelen.Ben op moment geen lid dus ik weet niet wat Jasper te melden had in de lange review.
Ik ook niet heb alleen JJ en Jelle gezien. ze waren gematigd positief en vergeleken het met een hamburger, maar dan een grote hamburger. Simpel maar wel lekker want hamburgers zijn lekker. als je daar van houd kopen maar eigenlijk wait for sale anders. Gewoon prima maar niet top.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
<3

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34qFvB2z7woZosWsB69voFW7qVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B9c4LlIzoWgEneRvklQc20Jl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KL-tS4p6EcYtC1EQU7QKoE268lQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fcRWMzbBTMTl4j2jgGfJGGQj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eI3jDdQAjwBtYAZlKcVyuZJnslc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8jNjWvxntMsQKPkwxs1EuWhe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rowBGF35RFU5a7rqfFI-O300e28=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lltwEyajKVbi7Jx6Z41Jk9L8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGdh-Wms-PAglf42NkncsFbIlic=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d8OwP3vVsn21vqBEFjwjsDQY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq9r3LpW_amyUFbhBZPu4MIOQe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8ADj0EXmeTTv9kqVG5t6yB7b.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:36:
Bij Gamekings vond ik het ook al een redflag dat ze expliciet vertelden dat ze het Skate niet hadden laten reviewen omdat het dan gelijk allemaal kut zou zijn.... en ik kan me wel vinden in zijn smaak van games, want dat is ook mijn smaak.
Nah dat lag wel iets genuanceerder dan hoe je het nu brengt. Ik heb de premium review bekeken (lees: gedownload en als Podcast geluisterd in de auto) en wat ze daar aangeven kan ik mij wel goed in vinden eigenlijk.

Waar het om ging is dat ze Skate (en Steven in dit voorbeeld) de game niet laten reviewen omdat het zijn ding niet of niet meer is. Net zoals je bepaalde reviewers geen FIFA laat reviewen als ze niets met voetbal of sport games hebben. Klinkt mij niet onlogisch eigenlijk, niet om in te dekken dat het (en ik gebruik jouw woorden) “kut zou zijn”.

Reviewers zijn ook gewoon mensen en gamers, ondanks dat ze vaak wel beweren en/of denken objectief te zijn blijft het toch vooral een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Nog uur en half en kan er ook aan beginnen. Gewoon de proloog en dat zal het zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 21:12:
[...]

Ik ook niet heb alleen JJ en Jelle gezien. ze waren gematigd positief en vergeleken het met een hamburger, maar dan een grote hamburger. Simpel maar wel lekker want hamburgers zijn lekker. als je daar van houd kopen maar eigenlijk wait for sale anders. Gewoon prima maar niet top.
Dit vind ik ook vreemd, in de premium review waren ze helemaal niet “gematigd positief”.
Of dat een verschil in interpretatie is weet ik niet maar de premium review geeft een beeld zoals alle reviews eigenlijk een beetje doen, 8/10 (als ze cijfers zouden geven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Donstil schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:33:
[...]

Nah dat lag wel iets genuanceerder dan hoe je het nu brengt. Ik heb de premium review bekeken (lees: gedownload en als Podcast geluisterd in de auto) en wat ze daar aangeven kan ik mij wel goed in vinden eigenlijk.

Waar het om ging is dat ze Skate (en Steven in dit voorbeeld) de game niet laten reviewen omdat het zijn ding niet of niet meer is. Net zoals je bepaalde reviewers geen FIFA laat reviewen als ze niets met voetbal of sport games hebben. Klinkt mij niet onlogisch eigenlijk, niet om in te dekken dat het (en ik gebruik jouw woorden) “kut zou zijn”.

Reviewers zijn ook gewoon mensen en gamers, ondanks dat ze vaak wel beweren en/of denken objectief te zijn blijft het toch vooral een mening en die mening.
Wat ik daarna in mijn volgende post zeg is letterlijk overgenomen uit de review en dat zegt veel over de game. als jij van minder diepgaande simpele games houd prima. ik had een discussie met mensen die daar niet van houden zoals ik zelf en de reviewers die ik noem. Deze game is niet diepgaand en als je al een beetje uitdaging wil moet je hem op expert zetten, ook zit er een canon mode in omdat de keuzes er niet toe doen en je eigenlijk geen keuzes hebt. als je bv het geniale Kcd2 recent hebt gespeeld dan doet zo een game er helemaal niet toe. Witcher 3 die onderhand antiek is doet zulke dingen ook veel beter. De review van Dualshockers is daarom ook erg accuraat. mischien is dit een evolutie of een stap vooruit voor de AC serie, maar in het hedendaagse climaat is dit ondermaats.

[ Voor 5% gewijzigd door PonyPony op 19-03-2025 22:40 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:36:
[...]

Wat ik daarna in mijn volgende post zegt is letterlijk overgenomen uit de review en dat zegt veel over de game. als jij van minder diepgaande simpele games houd prima. ik had een discussie met mensen die daar niet van houden zoals ik zelf en de reviewers die ik noem. Deze game is niet diepgaand en als je al een beetje uitdaging wil moet je hem op expert zetten, ook zit er een canon mode in omdat de keuzes er niet toe doen en je eigenlijk geen keuzes hebt. als je bv het geniale Kcd2 recent hebt gespeeld dan doet zo een game er helemaal niet toe. Witcher 3 die onderhand antiek is doet zulke dingen ook veel beter.
Ja als je vooral opzoek bent naar games die bepaalde dingen beter doen dan is Shadows misschien niet voor jou, ik heb de game wel gespeeld inmiddels en kan mij prima in de reviews vinden tot nu toe, het is idd een 8/10, een van de beste Assassin’s Creed games maar nog steeds een Assassin’s Creed game, maar dat maakt het geen ondermaats product op zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
Donstil schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:41:
[...]

Ja als je vooral opzoek bent naar games die bepaalde dingen beter doen dan is Shadows misschien niet voor jou, ik heb de game wel gespeeld inmiddels en kan mij prima in de reviews vinden tot nu toe, het is idd een 8/10, een van de beste Assassin’s Creed games maar nog steeds een Assassin’s Creed game maar geen ondermaats product op zich.
Nee precies, Daarom kwam uit bv de gamekings review een dikke prima in die zin. en daar ben ik het ook mee eens. maar als je als gamer meer diepgang en vooral evolutie narrative wise zoekt dan valt dit weer behoorlijk tegen. Maar voor wat het is actie, grafisch ook heel mooi en gewoon een lekkere game zoals een burger lekker is, is dit helemaal prima. het is gewoon niet slecht maar blinkt nergens in uit tegenover zn concurrentie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wat anders, ik heb de game inmiddels dus een avondje gespeeld, op de Series X op Performance mode en geniet er wel weer van tot nu toe, vind alles er ook erg fraai uitzien ondanks de Performance mode.

Ik ben er alleen nog niet helemaal achter of ik nou met Black samurai of Girl samurai moet gaan spelen.
Op dit moment leun ik iets meer op Girl samurai omdat dit wat meer Assessin’s Creed is maar ik vind het harde hakken van Black samurai ook wel gaaf eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
Donstil schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:44:
Wat anders, ik heb de game inmiddels dus een avondje gespeeld, op de Series X op Performance mode en geniet er wel weer van tot nu toe, vind alles er ook erg fraai uitzien ondanks de Performance mode.

Ik ben er alleen nog niet helemaal achter of ik nou met Black samurai of Girl samurai moet gaan spelen.
Op dit moment leun ik iets meer op Girl samurai omdat dit wat meer Assessin’s Creed is maar ik vind het harde hakken van Black samurai ook wel gaaf eigenlijk.
Ik denk dat ik het zelf ook uiteindelijk ga spelen nadat ik klaar ben met Kcd2. maar probeer de game gewoon eerlijk en kritisch te beoordelen zonder de game verder af te doen. want vermakelijk is het zeer zeker dat geloof ik, en mooi is het ook. dus toch weer een reden om te kijken wat de Pro kan binnenkort ( Gewoon leuk voor tussendoor) er komt ook niet veel uit de aankomende maanden tot Death stranding 2 in juni komt. Ik had alleen mischien op iets meer gehoopt door het vele uitstel. Maar denk dat Ubi wel blij mag zijn met deze titel. Of het ze gaat redden is een ander verhaal, denk dat een overname dichtbij is want dit is toch niet naar verwachting van meeste. maar als game is het een prima lekker tussendoortje maar meer ook niet. en dat is ook het probleem waar Ubi al veel te lang tegenaan loopt, vroeger waren ze de top vd top maar nu overstijgen ze nooit meer dan de middelmaat. Met de hedendaagse kosten van het ontwikkelen van games van dit kaliber is dat gewoon niet rendabel. Dus uiteindelijk gewoon een prima wait for sale, Leuk, vermakelijk maar niks bijzonders.

[ Voor 23% gewijzigd door PonyPony op 19-03-2025 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:46:
[...]

Ik denk dat ik het zelf ook uiteindelijk ga spelen nadat ik klaar ben met Kcd2. maar probeer de game gewoon eerlijk en kritisch te beoordelen zonder de game verder af te doen. want vermakelijk is het zeer zeker dat geloof ik, en mooi is het ook. dus toch weer een reden om te kijken wat de Pro kan binnenkort ( Gewoon leuk voor tussendoor) er komt ook niet veel uit de aankomende maanden tot Death stranding 2 in juni komt. Ik had alleen mischien op iets meer gehoopt door het vele uitstel. Maar denk dat Ubi wel blij mag zijn met deze titel.
Ja geef het gewoon lekker eens een kans idd, dan kan je het daarna eerlijk en kritisch beoordelen aan de hand van je eigen ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:52
Veel plezier allemaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles max + raytracing in 4k met DLSS op quality. Frame generation = off.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oK9p9Ow16scrgq8V7Fj2HZ5teo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N2PriEO2hYMRAqhQfKURoWSJ.jpg?f=fotoalbum_large

Alles max + raytracing in 4k met DLSS op quality. Frame generation = on.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8AnUD235TKQYOWSiKdm_AOE6D04=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n7hJL8IXNBEM0OEbJGSdv3yL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Toonen1988 op 19-03-2025 23:24 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
Veel plezier voor wie straks gaat spelen _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 23:54
PonyPony schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:36:
[...]

Wat ik daarna in mijn volgende post zeg is letterlijk overgenomen uit de review en dat zegt veel over de game. als jij van minder diepgaande simpele games houd prima. ik had een discussie met mensen die daar niet van houden zoals ik zelf en de reviewers die ik noem. Deze game is niet diepgaand en als je al een beetje uitdaging wil moet je hem op expert zetten, ook zit er een canon mode in omdat de keuzes er niet toe doen en je eigenlijk geen keuzes hebt. als je bv het geniale Kcd2 recent hebt gespeeld dan doet zo een game er helemaal niet toe. Witcher 3 die onderhand antiek is doet zulke dingen ook veel beter. De review van Dualshockers is daarom ook erg accuraat. mischien is dit een evolutie of een stap vooruit voor de AC serie, maar in het hedendaagse climaat is dit ondermaats.
Je bent best nogal kritisch de hele tijd voor deze game.
Is toch ook niet te vergelijken met kcd2? Dat is een trage game die mij dan weer helemaal niet ligt en al die details vind ik net een pak minder interessant.

Als je een assasins creed game koopt/speelt weet je op voorhand al ongeveer hoe die eruit gaat zien en daar lijkt deze editie het goed te doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dit is 4k met alles op het hoogste niveau met DLSS op quality. Loopt vrij stabiel, maar ben wel hier en daar wat bugs tegengekomen zoals schaduws die vierkant zijn en dat ik bijv. bij en deur opening bleef zweven in de lucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGo3NpOYWfTW_KiOmjFLFWWVhMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVngbrDj8lDN83Et0G8IOTk2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xQrpZEIpTqa5R18qEQqo1Q4_W4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LryDG7fAe8XRry5tPfQebqCy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m3R8bSrtA0dgFpOZOELN_BiU5fw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IBYW3eAmpTGgZv5D0Zual0C1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RxfYN1GlkOmaGbsTWFiDinVTPno=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8d5uvzzIjalOmfx0wcUuG94.jpg?f=fotoalbum_large

Dit zijn best wel vette tekeningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/licO6VEGnlsCSqNcH6C3h0RTsyo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kthWSwju0qtchxNrMBiIbtUe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 20-03-2025 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Toonen1988 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 01:57:
Dit is 4k met alles op het hoogste niveau met DLSS op quality. Loopt vrij stabiel, maar ben wel hier en daar wat bugs tegengekomen zoals schaduws die vierkant zijn en dat ik bijv. bij en deur opening bleef zweven in de lucht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit zijn best wel vette tekeningen.

[Afbeelding]
Ziet er goed uit, 60 of 120fps? :o
Ja gave tekeningen he! Was er zelf ook al helemaal weg van :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

G_Dragon schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 03:52:
[...]

Ziet er goed uit, 60 of 120fps? :o
Ja gave tekeningen he! Was er zelf ook al helemaal weg van :D
die plaatjes zijn 1 fps :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Vanmorgen de game opgestart en een goed uur gespeeld op de PS5 in quality mode.
Maar man de game begint heel sterk! Kan niet wachten om vanavond verder te spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Dubrillion schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 08:24:
Vanmorgen de game opgestart en een goed uur gespeeld op de PS5 in quality mode.
Maar man de game begint heel sterk! Kan niet wachten om vanavond verder te spelen!
Ik heb ook enkel de proloog voltooid. Idd sterk begin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 22:44:

Ik ben ook wel benieuwd wat de statistieken gaan zeggen (als ze die over een week of over een maand delen, doen ze niet altijd) over speeltijd per protagonist.
Zelf denk ik dat Naoei voor het meeste plezier zorgt, omdat je met Yasuke toch een groot deel van de wereld onbereikbaar maakt. De combat van Yasuke ziet er voor mij op basis van de beelden ook niet verschillend genoeg uit om daar overheen te komen, hij is iets zwaarder maar doet verder eigenlijk veelal hetzelfde.

Ik ga als ik 'm straks heb gedownload beide protagonist proberen een eerlijke kans te geven, maar ik heb zo'n vermoeden dat mijn vooroordeel wel leidend gaat zijn tenzij Yasuke iets heel speciaals kan dat nog niet getoond is (behalve door sommige deuren heen rennen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oon schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd wat de statistieken gaan zeggen (als ze die over een week of over een maand delen, doen ze niet altijd) over speeltijd per protagonist.
Zelf denk ik dat Naoei voor het meeste plezier zorgt, omdat je met Yasuke toch een groot deel van de wereld onbereikbaar maakt. De combat van Yasuke ziet er voor mij op basis van de beelden ook niet verschillend genoeg uit om daar overheen te komen, hij is iets zwaarder maar doet verder eigenlijk veelal hetzelfde.

Ik ga als ik 'm straks heb gedownload beide protagonist proberen een eerlijke kans te geven, maar ik heb zo'n vermoeden dat mijn vooroordeel wel leidend gaat zijn tenzij Yasuke iets heel speciaals kan dat nog niet getoond is (behalve door sommige deuren heen rennen)..
Koppen eraf hakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Goddammit you got me! _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oon schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:18:
[...]

Denk ook dat die chick voor een betere AC playtijd zorgt.
Yasuke is denk ik alleen fijn als je weet dat je veel gaat vechten ofzo omdat die sterker is.

Maar het is nou ook niet zo dat de game difficulty heel moeilijk is waardoor hij een beetje overbodig is heb ik het idee gezien zijn lack in mobiliteit

Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld