Leuke review en mooie review maar toch wil ik een kritiek puntje geven. Zo lees ik bijv. weinig over de AI. Er zou nu een "moeilijker" game mode worden geïmplementeerd waarbij AI niet alleen voorzich uitkijkt, maar ook naar boven. Ook zou de AI nu blijven zoeken, ookal ben je verstopt. Bij vorige games was het namelijk zo dat als jij je verstopt voor een aantal X seconde, dat de AI weer terug liep in "rust" stand. Dat zou nu ook verbeterd moeten zijn en AI zou actief twee ingame dagen blijven zoeken.Tweakjur schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:57:
[...]
Mwoah, die 9/10 van IGN Brazilië snap ik wel hoor.
Edit: hier is mijne!
Is het inderdaad ook zo dat de seizoenen de AI beïnvloeden? Ubisoft had belooft om de AI goed onder de loep te nemen, helaas lees ik te weinig hierover. Want dit is iets waar ik Ubisoft al jaren kritiek over geef, de belachelijk slechte AI.
Er was zo'n gameplay video waarbij Yasuke met een pijl en boog een doelwit uitschakelde en een guard keek net zijn richting uit en reageerde niet. Vervolgens sprong Yasuke met volle bepantsering het dak af en de AI draait zich gewoon om en reageert totaal niet op Yasuke en wordt vervolgens uitschakeld van achteren. Dit was echt weer zo'n moment waarbij ik had van "immersion breaking".
Ik verwacht natuurlijk ook niet super intelligente AI, maar wel een verbetering tegenover oudere Ubisoft games.
Ik zal morgen het spel zelf gaan spelen om precies 23:00 uur. Ik hoop echt dat Ubisoft de AI flink heeft verbeterd, anders zal ik snel het spel links laten liggen. Grafisch zal het inderdaad een top spel zijn, want Ubisoft games zien er nooit echt slecht uit, alleen de slechte AI stoort mij gewoon altijd.
[ Voor 26% gewijzigd door Toonen1988 op 18-03-2025 20:58 ]