Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oon schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 16:26:
[...]

Waarom zouden ze daar moeite mee hebben? Het is een van de miljoenen of zelfs miljarden verhalen in de geschiedenis, prima om er een interessant personage uit te pikken.
Wat mij betreft juist leuk om te laten zien hoe iemand uit een volledig andere cultuur en afkomst het voor elkaar heeft gekregen om in een toch wel redelijk xenofobische cultuur als die van Japan omhoog te klimmen.
Japan vond daar wat van en dat was weer olie op het vuur voor de boze witte mannen.
Lekker belangrijk allemaal, iedereen praat elkaar een beetje na en heeft zijn zegje allang gedaan, nu gaan we lekker spelen volgende week :)

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 15-03-2025 01:06 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Reactie op geknipte reactie -Mog

[ Voor 92% gewijzigd door Mog op 16-03-2025 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Discussie over maatschappelijke agenda’s zoals ‘woke’ en DEI is off-topic. Houd het bij de game zelf. -Mog

[ Voor 144% gewijzigd door Mog op 16-03-2025 13:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:55

[ Voor 79% gewijzigd door Mog op 16-03-2025 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[ Voor 97% gewijzigd door Mog op 16-03-2025 13:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31
Modbreak:Hey Gamers, laten we het AUB bij de game houden en niet weer over rassen en dat soort dingen. Als jullie daar graag over willen praten, voel je dan vrij om een apart topic te openen, eventueel kunnen we dan bovenstaande berichten mee verplaatsen, maar hier gaan we het vanaf nu bij de game houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Linksquest op 15-03-2025 11:00 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Toonen1988 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 18:18:
Ben aan het twijfelen of ik Rise of the Ronin zal kopen, voor de komende dagen en dan woensdag avond meteen Shadows er achter aan te plakken. :D
Ronin is tof maar denk niet dat je veel In hebt aan ac erna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:57
Heb gezien op paar youtube filmpjes dat er 4 seizoenen zijn. Zijn deze eenmalig in de game of komt de winter vb terug na een tijdje..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Wolverine9000 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 12:52:
Heb gezien op paar youtube filmpjes dat er 4 seizoenen zijn. Zijn deze eenmalig in de game of komt de winter vb terug na een tijdje..
Ligt er denk ik een beetje aan over hoeveel tijd het verhaal verdeeld is. Je hebt best kans dat je alles maar 1x krijgt, maar het zou ook goed kunnen dat je bijvoorbeeld de lente 4x krijgt en de winter slechts 1x. Ik denk dat dit antwoord pas over een paar dagen, als de game ook uit is voor de normale speler en het embargo verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
James Pond schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:21:
[...]

Ronin is tof maar denk niet dat je veel In hebt aan ac erna
Beide zijn open wereld spellen, maar de combat is echt anders. AC Shadows is de combat wat sneller dan bij Ronin. Ook de camera bij Ronin gaat meer richting de zijkant, bij AC blijft de camera achter het personage.

Bij Ronin voelt het meer aan als 1vs1 elke keer. Het is wat je zelf leuker vindt, maar de combat is in iedergeval erg uitdagend en diepgaand in Ronin. Je hebt daar drie verschillende moeilijkheidsgraden zonsopkomst (makkelijk), zonsondergang (normaal) en Schemering (moeilijk). Ik heb het op zonsondergang staan en heb best wel moeite met de combat.

Het is geen Dark Souls moeilijkheidsgraad, zo moeilijk ook weer niet maar het kan brutal zijn. AC Shadows voelt daarin tegen wat sneller aan in de combat.

Kwa sluipmoorden is hetzelfde. Gewone vijanden kan je met één aanval afmaken als je een sluipmoord aanval uitvoert. Maar de sterkere NPC's zijn niet in één sluipaanval dood. Ik vind dat beide spellen best wel aan elkaar gewaagd zijn, alleen de combat is echt anders.

[ Voor 25% gewijzigd door Toonen1988 op 15-03-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vond in Ronin de combat ook vrij snel en vlot. De tutorial was best lastig maar daarna vond ik de game niet zo moeilijk meer. Tof spel wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik heb besloten nog even te wachten met deze game en heb mijn reservering net geannuleerd. Reden heeft niks met de game te maken, maar ben nog met te veel andere games bezig, en ik wil eerst die games even rustig op me gemak uitspelen. Maar ik ga hem hoe dan ook kopen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:54
Toonen1988 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:36:
[...]

Beide zijn open wereld spellen, maar de combat is echt anders. AC Shadows is de combat wat sneller dan bij Ronin. Ook de camera bij Ronin gaat meer richting de zijkant, bij AC blijft de camera achter het personage.

Bij Ronin voelt het meer aan als 1vs1 elke keer. Het is wat je zelf leuker vindt, maar de combat is in iedergeval erg uitdagend en diepgaand in Ronin. Je hebt daar drie verschillende moeilijkheidsgraden zonsopkomst (makkelijk), zonsondergang (normaal) en Schemering (moeilijk). Ik heb het op zonsondergang staan en heb best wel moeite met de combat.

Het is geen Dark Souls moeilijkheidsgraad, zo moeilijk ook weer niet maar het kan brutal zijn. AC Shadows voelt daarin tegen wat sneller aan in de combat.

Kwa sluipmoorden is hetzelfde. Gewone vijanden kan je met één aanval afmaken als je een sluipmoord aanval uitvoert. Maar de sterkere NPC's zijn niet in één sluipaanval dood. Ik vind dat beide spellen best wel aan elkaar gewaagd zijn, alleen de combat is echt anders.

[YouTube: Rise of the Ronin - 8 Essential Combat Tips]

[YouTube: Assassin's Creed Shadows - Naoe Combat, Parkour & Exploration Gameplay]
Zo wat ziet Ronin er slecht uit als je beide video's na mekaar kijkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Dinsdag de game downloaden. Redelijk groot qua gb. Rond de 100 op ps5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:15
Wolverine9000 schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:13:
Dinsdag de game downloaden. Redelijk groot qua gb. Rond de 100 op ps5
Huh de pre-load was toch al live? :D

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
G_Dragon schreef op zondag 16 maart 2025 @ 13:16:
[...]

Huh de pre-load was toch al live? :D
Xbox wel. Ps5 samen met de review embargo op dinsdag 18 maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben er nog niet helemaal uit waar ik nou op ga spelen. Sowieso via Ubisoft+ maar twijfel nog of dat dan op de Series X wordt of op de hoogste tier van GeForce Now.

Hopelijk komt er voor donderdag nog iets van een vergelijkinsvideo uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Ik vrees wel het ergste voor deze game. Ik heb er zelf best zin in, maar je hoort er echt niks over. Het is niet alsof dit een game is waar veel mensen naar uitkijken, althans dat kan ik niet opmaken uit de reacties bij mensen om me heen of op het internet. Er zit 0 hype omheen.

Nu ben ik zelf niet zo van hypen van games (hype makes you stupid) maar in de hedendaagse trend waarbij men gaat van de ene grote release naar de andere moet je het hebben van die eerste paar weken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
Linksquest schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 16:53:
Ik heb besloten nog even te wachten met deze game en heb mijn reservering net geannuleerd. Reden heeft niks met de game te maken, maar ben nog met te veel andere games bezig, en ik wil eerst die games even rustig op me gemak uitspelen. Maar ik ga hem hoe dan ook kopen dit jaar.
Also; dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:17
Ik heb ook veel zin in deze game, maar wacht toch nog even de reviews af die morgen zouden moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:15
Sjurm schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:42:
Ik heb ook veel zin in deze game, maar wacht toch nog even de reviews af die morgen zouden moeten verschijnen.
Die van Tweakers zelf ook? Of komen die normaliter wat later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:36:
Ik vrees wel het ergste voor deze game. Ik heb er zelf best zin in, maar je hoort er echt niks over. Het is niet alsof dit een game is waar veel mensen naar uitkijken, althans dat kan ik niet opmaken uit de reacties bij mensen om me heen of op het internet. Er zit 0 hype omheen.

Nu ben ik zelf niet zo van hypen van games (hype makes you stupid) maar in de hedendaagse trend waarbij men gaat van de ene grote release naar de andere moet je het hebben van die eerste paar weken…
Nah ik zit niet direct in een heel groot gaming netwerk, dus misschien zegt het niets maar ik heb om mij heen toch wel wat vrienden en collega's die weten van deze game en hem gaan halen op of rond release.

Edit: Overigens hebben ze wel allemaal Mirage overgeslagen, omdat die te klein leek.
Dus de laatste AC is alweer even geleden. Misschien dat gamers die Mirage wel gespeeld hebben nog verzadigd zijn, geen idee.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 17-03-2025 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 17 maart 2025 @ 10:36:

Ik denk dat het ook is waar je het zoekt. Ik krijg regelmatig artikelen aangeboden via mijn Google nieuwsfeed en ook hier op Tweakers leeft het zeker wel, maar je merkt ook dat er veel mensen negatief zijn om het negatief zijn (beetje meedoen met bashen zonder dat ze zelf echt een mening hebben) en dat schrikt in dit soort topics heel erg af. Als je iets positiefs zegt dan krijg je vaak reacties dat je fout zit, zonder enige onderbouwing.

Het zou mij zeker niet verbazen als de sales van Shadows flink wat lager uitvallen door alle negativiteit eromheen en iedereen die zich ermee wil bemoeien, maar het blijft gewoon een spel dat op alle vlakken vooruitloopt op het gemiddelde. De AI ziet er goed uit, de graphics zien er geweldig uit (binnen de specifieke artstyle die ze voor Origins hebben gekozen en sindsdien hebben doorgezet), de gameplay ziet er goed uit, eigenijk niks om echt over te klagen.

Al met al denk ik dat iedereen die fan is van Assassin's Creed óf van de nieuwe richting waar Ubisoft de serie op aan het sturen is wel tevreden gaat zijn met Shadows. Ik heb nog weinig onderbouwde kritiek gezien die niet van toepassing is op 9/10 andere spellen die recent zijn uitgekomen die minder negativiteit hebben ontvangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Oon op 17-03-2025 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Hunter98X schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:55:
[...]

Die van Tweakers zelf ook? Of komen die normaliter wat later?
Geen idee, misschien dat @Tweakjur hier iets over kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Oon schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:07:
[...]

Ik denk dat het ook is waar je het zoekt. Ik krijg regelmatig artikelen aangeboden via mijn Google nieuwsfeed en ook hier op Tweakers leeft het zeker wel, maar je merkt ook dat er veel mensen negatief zijn om het negatief zijn (beetje meedoen met bashen zonder dat ze zelf echt een mening hebben) en dat schrikt in dit soort topics heel erg af. Als je iets positiefs zegt dan krijg je vaak reacties dat je fout zit, zonder enige onderbouwing.

Het zou mij zeker niet verbazen als de sales van Shadows flink wat lager uitvallen door alle negativiteit eromheen en iedereen die zich ermee wil bemoeien, maar het blijft gewoon een spel dat op alle vlakken vooruitloopt op het gemiddelde. De AI ziet er goed uit, de graphics zien er geweldig uit (binnen de specifieke artstyle die ze voor Origins hebben gekozen en sindsdien hebben doorgezet), de gameplay ziet er goed uit, eigenijk niks om echt over te klagen.

Al met al denk ik dat iedereen die fan is van Assassin's Creed óf van de nieuwe richting waar Ubisoft de serie op aan het sturen is wel tevreden gaat zijn met Shadows. Ik heb nog weinig onderbouwde kritiek gezien die niet van toepassing is op 9/10 andere spellen die recent zijn uitgekomen die minder negativiteit hebben ontvangen.
Ik geef verder ook geen inhoudelijk oordeel over de game, het ging mij meer om de tendens die erom heen hangt. 9 pagina’s op tweakers voor een game die in april 2024 is aangekondigd vind ik ook niet echt overtuigend.

Maar goed, we gaan het zien. Misschien heb ik het mis maar ik denk dat deze “laatste kans” voor Ubisoft op financieel vlak gaat tegenvallen. Dat zal waarschijnlijk de verkoop van het bedrijf betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]
De AI ziet er goed uit, de graphics zien er geweldig uit
Ik vind de AI er juist op alle beelden weer heel matig uitzien eigenlijk. Niks van die belofte over slimme AI te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Ik vind de AI er juist op alle beelden weer heel matig uitzien eigenlijk. Niks van die belofte over slimme AI te zien.
Ik heb toch genoeg gezien van AI die gewoon een stuk beter is dan in Valhalla of Mirage, en als je dat vergelijkt met andere AAA-games mogen we daar echt wel blij mee zijn.
Het is overigens ook niet zo dat AI in games in slimmigheid blijft stijgen, want bijv. F.E.A.R is nu 20 jaar oud en heeft nog altijd een van de beste NPC AI-implementaties ooit.

Wat mij betreft is het feit dat de AI zich anders gedraagt in andere seizoenen al iets heel moois, en verder is het gewoon marktconform. Niks speciaals, maar kunnen we ook echt absoluut niet over klagen.
FrankoNL schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Ik geef verder ook geen inhoudelijk oordeel over de game, het ging mij meer om de tendens die erom heen hangt. 9 pagina’s op tweakers voor een game die in april 2024 is aangekondigd vind ik ook niet echt overtuigend.

Maar goed, we gaan het zien. Misschien heb ik het mis maar ik denk dat deze “laatste kans” voor Ubisoft op financieel vlak gaat tegenvallen. Dat zal waarschijnlijk de verkoop van het bedrijf betekenen.
Ik ben ook zeker wel benieuwd wat er uiteindelijk van waar gemaakt gaat worden. Van wat ik nu gezien heb matcht de algemene stemming om het spel heen totaal niet met de beelden, want de beelden zien er uit als een heel leuk avontuur maar iedere discussie op het internet wordt doodgeslagen met onderwerpen waar, net zoals hier, vaak moderators bij moeten komen om het weer te sussen.
Heel jammer dat het zo moet gaan, ik wil gewoon een vet spel om me een paar dagen helemaal in te verliezen, en het lijkt er toch echt wel op dat Shadows dat gaat zijn. De meeste negativiteit gaat meer om de culturele/politieke aspecten en dat heeft de hype flink tegengewerkt, maar inhoudelijk ziet het er allemaal op z'n allerminst gewoon prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:03
heeft iemand er eigenlijk al reclame van gezien? enige reclame die ik er van zag was van Instagaming over het spel maar veder niks op Youtube of van Ubisoft zelf

[ Voor 6% gewijzigd door samlans op 17-03-2025 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vind het inhoudelijk dan juist weer niet heel boeiend. Ik vond Oddysey geweldig en zat al heel lang op een AC in Japan te wachten maar er is echt niks waarvan ik denk: ik moet die game nu al hebben.

Het geeft meer een wat been there done that gevoel. De game komt vast wel in huis maar dan na een goeie prijsverlaging (dus met 1,5 maand ofz, Ubi kennende) op een moment dat ik ff niks te spelen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samlans schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:44:
heeft iemand er eigenlijk al reclame van gezien? enige reclame die ik er van zag was van Instagaming over het spel maar veder niks op Youtube of van Ubisoft zelf
Ik heb best veel reclame gezien, en er is ook een TV spotje:
Timothy3000 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:45:
Ik vind het inhoudelijk dan juist weer niet heel boeiend. Ik vond Oddysey geweldig en zat al heel lang op een AC in Japan te wachten maar er is echt niks waarvan ik denk: ik moet die game nu al hebben.

Het geeft meer een wat been there done that gevoel. De game komt vast wel in huis maar dan na een goeie prijsverlaging (dus met 1,5 maand ofz, Ubi kennende) op een moment dat ik ff niks te spelen heb.
Ben wel benieuwd wat je denkt al gedaan te hebben in Shadows dan, want er is weinig dat écht overeenkomt met Odyssey behalve de sfeer (die ook hier weer een beetje de warmere tropische sfeer is met levendige woonplaatsjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Linksquest schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:07:
[...]

Ligt er denk ik een beetje aan over hoeveel tijd het verhaal verdeeld is. Je hebt best kans dat je alles maar 1x krijgt, maar het zou ook goed kunnen dat je bijvoorbeeld de lente 4x krijgt en de winter slechts 1x. Ik denk dat dit antwoord pas over een paar dagen, als de game ook uit is voor de normale speler en het embargo verlopen is.
Dan zou het niet echt dynamisch zijn. Er wordt gesproken over dynamic seasons, net zoals een dynamic day/night cycle, dus ik verwacht dat alle seizoenen een x-aantal ingame minuten of uren duren. Mogelijk zijn bepaalde missies wel seizoensgebonden, dat zie je ook nog wel eens met nachtmissies.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 17-03-2025 14:28 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:30:
[...]

Pagina hoeveelheid moet je niet naar kijken, dat kan je zelf aanpassen onder settings dacht ik. Bij mij staat alles default en zijn het er 34.

Waar je wel naar zou kunnen kijken is de hoeveelheid berichten, dat zijn er 840 en dat is bovengemiddeld voor een game die nog niet uit is als ik zo eens even over de topics heen scrol (Death Stranding topic is 7 jaar oud en heeft er 996, Indiana Jones topis een jaar oud en heeft er 387, Assassin's Creed: Odyssey na 7 jaar 2100). Al zitten daar natuurlijk ook veel "discussie" posts bij over de zaken die al genoeg besproken zijn maar over het algemeen geen reden tot zorgen zou ik zeggen.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 17-03-2025 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
[quote]Oon schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:59:
[...]

Ik heb best veel reclame gezien, en er is ook een TV spotje:
[YouTube: Assassin's Creed Shadows: Launch Cinematic TV Ad]

Had deze nog niet voorbij zien komen, tijdens de reclame blokken op TV of de reclames die ik zie op youtube met de ipad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samlans schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:44:
Ik heb Youtube Premium dus daar geen reclames maar heb al wel Instagram reclame gezien vanuit Ubisoft (haalde ik boven al even aan), ik kan mij echter voorstellen dat de doelgroep voor die reclames beter aan te spreken is als de game daadwerkelijk uit is.

Maar goed ik heb überhaupt geen idee wat het zegt eigenlijk. Ik zie ook helemaal nergens Kingdom Come: Deliverance 2 reclame en die game doet het onder een bepaalde doelgroep juist onwijs goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Hulleman schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:28:
[...]

Dan zou het niet echt dynamisch zijn. Er wordt gesproken over dynamic seasons, net zoals een dynamic day/night cycle, dus ik verwacht dat alle seizoenen een x-aantal ingame minuten of uren duren. Mogelijk zijn bepaalde missies wel seizoensgebonden, dat zie je ook nog wel eens met nachtmissies.
Dat zou natuurlijk heel goed kunnen, is denk ik even afwachten hoe het precies gaat uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Andersom werkt dat net zo: negatieve of kritische opmerkingen worden vaak met nietszeggende argumenten weggewuifd. Zo houdt men elkaar een beetje bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Voor de mensnen die graag de game ook onderweg willen spelen, dan is dat mogelijk. Xbox Game Pass Ultimate-leden kunnen via de 'Stream your own games'-optie een gekocht exemplaar van Assassin's Creed Shadows ook streamen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 11:57

Tweakjur

Redacteur
Sjurm schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:28:
[...]

Geen idee, misschien dat @Tweakjur hier iets over kan zeggen?
Komt morgen!

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ben erg benieuwd naar je review man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Het is nu morgen :o

Ben wel benieuwd wat de reviews gaan zeggen, m.i. zijn die meestal minder waardevol dan de community reviews maar in dit geval denk ik dat die laatste wel overschaduwd gaan worden met alle negativiteit. Hoop dan ook dat de 'professionele' reviewers dat allemaal lekker links laten liggen en niet te veel aandacht aan besteden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Oon schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:54:
[...]

offtopic:
Het is nu morgen :o

Ben wel benieuwd wat de reviews gaan zeggen, m.i. zijn die meestal minder waardevol dan de community reviews maar in dit geval denk ik dat die laatste wel overschaduwd gaan worden met alle negativiteit. Hoop dan ook dat de 'professionele' reviewers dat allemaal lekker links laten liggen en niet te veel aandacht aan besteden :)
Waarom vind je community reviews in de regel waardevoller dan de reviews van professionele reviewers?

Het embargo op de review verloopt trouwens om 18:00 uur

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakjur op 18-03-2025 09:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpCSAvW6YwcAvhP5rYtwxz9U6vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVUyVyiUHgyNgYI59Dj2FmrD.jpg?f=fotoalbum_large

Waren er gisteren nog mensen ongerust dat er geen reclame was, vandaag reclame voor de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:54
Embargo verloopt om 18:00? Ben enorm benieuwd. Ik gun Ubisoft wel een win eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007

FeaR

In GoT we trust

Donderdag en vrijdag verlof, zeker zin in de game maar ben niet zo hyped als vroeger. Bijvoorbeeld omdat ik nu pas deze overview zie, normaal was ik meer geinformeerd. Ben ergens wel benieuwd naar de "Extended Raytracing" op de Pro maar ervaring leert dat 40 FPS voor mij niet de vloeiende gameplay geeft die velen ervaren. Ach, wilde 60 FPS en Ray Tracing en dat moet zo te zien goed komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:56:
Embargo verloopt om 18:00? Ben enorm benieuwd. Ik gun Ubisoft wel een win eigenlijk.
Jep om 18:00 vanavond. Voor Ubi belangrijk dat deze titel het financieel goed gaat doen als ik her en der de media zo mag geloven.

Erg benieuwd naar de 40fps optie op de PS5 met deze game. Ik ervaar dat als een beetje minder soepel dan 60fps, maar echt een wereld van verschil met 30fps. Raytracing kan me echt gestolen worden, dus wellicht is de performance mode ook meer dan prima in deze game.

Benieuwd naar de reviews! Hopelijk kan ik nog wat uurtjes maken dit weekend, maar altijd lastig met een 20 maanden oude peuter :+

[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 18-03-2025 10:41 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Hulleman schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:40:
[...]
Benieuwd naar de reviews! Hopelijk kan ik nog wat uurtjes maken dit weekend, maar altijd lastig met een 20 maanden oude peuter :+
Als je denkt dat je vrije tijd weg is met 1 kleine, wacht maar tot je er twee hebt ;w

Hoop ook wat uurtjes te pakken deze week!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
Juist de 102 gb gedownload op de ps5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 10:48:
[...]

Als je denkt dat je vrije tijd weg is met 1 kleine, wacht maar tot je er twee hebt ;w

Hoop ook wat uurtjes te pakken deze week!
Dan hou ik het wel bij 1 :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Op twitter /x geeft ign brazilie een 9 op 10. Deze is per ongeluk te vroeg vrijgegeven...

[ Voor 14% gewijzigd door Wolverine9000 op 18-03-2025 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Donstil schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 09:26:
[Afbeelding]

Waren er gisteren nog mensen ongerust dat er geen reclame was, vandaag reclame voor de aankoop.
Ik bedoelde natuurlijk niet 1 reclame van bol hè.. zelfs voor Gollum werd reclame gemaakt.

Ik bedoel de algehele tendens, je hoort er nauwelijks iets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Hoe gaan jullie hem aanschaffen (mits de reviews een beetje oké zijn)? Het lijkt alsof de fysieke versie 10 euro goedkoper is dan de digitale (XBOX versie). Als ik het goed zie heb je bij beide wel de preorder bonus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:53:
[...]

Ik bedoelde natuurlijk niet 1 reclame van bol hè.. zelfs voor Gollum werd reclame gemaakt.

Nou het begin is er in ieder geval, zal heus wel komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweakjur schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:59:
[...]

Waarom vind je community reviews in de regel waardevoller dan de reviews van professionele reviewers?
Eigenlijk heel simpel; ik vind dat community reviews vaak beter aansluiten bij mijn mening dan professionele reviews (die ik in mijn vorige comment tussen quotes had staan omdat dit ook geldt voor veel van de uitgebreidere niet-professionele reviews).
Vaak wordt er toch met een ander oog naar een spel gekeken als het gespeeld wordt met de gedachte dat er een review geschreven moet worden.
Daarbij zijn reviews vaak gedaan obv pre-release versies, en in de eerste week/weken verandert er tegenwoordig heel veel. Van Denuvo die wordt ingepatcht tot regels over het wel of niet nodig hebben van een launcher (en bijbehorend account) maar ook grote fixes die gedaan worden.
Al met al is het oordeel van de duizenden of miljoenen mensen een week of twee na release meestal een betere aanleiding dan het oordeel van een handjevol reviewers. Is dus niet zo zeer een waaroordeel richting die reviewers zelf, maar gewoon het hele idee van reviewen. Bij films of TV-series is dat niet anders.
Alleen in dit geval dus heel benieuwd of inderdaad de community reviews ondergesneeuwd gaat worde, en of de professionele reviewers daar ook in mee gaan, want drama speelt vaak toch wel een rol in het beeld dat mensen van een spel hebben.
Het embargo op de review verloopt trouwens om 18:00 uur
Ben heel erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjurm schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:59:
Hoe gaan jullie hem aanschaffen (mits de reviews een beetje oké zijn)? Het lijkt alsof de fysieke versie 10 euro goedkoper is dan de digitale (XBOX versie). Als ik het goed zie heb je bij beide wel de preorder bonus
Ik ga hem niet aanschaffen, ook niet als de reviews een beetje oke zijn :P . Ik sluit wel Ubisoft+ af via de Xbox en dan speel ik waarschijnlijk daar, al ben ik voornemens om dit weekend ook even GeForceNow eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Donstil schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:02:
[...]

Ik ga hem niet aanschaffen, ook niet als de reviews een beetje oke zijn :P . Ik sluit wel Ubisoft+ af via de Xbox en dan speel ik waarschijnlijk daar, al ben ik voornemens om dit weekend ook even GeForceNow eens te proberen.
Die optie is prijstechnisch ook wel interessant. Al ben ik een vrij trage casual gamer, dus ik verwacht niet dat ik deze binnen 1 of 2 maanden heb uitgespeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik doe hetzelfde als ik met de andere spellen sinds Origins heb gedaan; maandje Ubi+, als het bevalt dan koop ik 'm een keer via Steam.
Zo heb ik bij de laatste sale alle spellen t/m Odyssey nog aangevuld op Steam, was welgeteld 20 euro kwijt voor 3 spellen met álle DLC erbij (inclusief de preorder bonuses enzo).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjurm schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Die optie is prijstechnisch ook wel interessant. Al ben ik een vrij trage casual gamer, dus ik verwacht niet dat ik deze binnen 1 of 2 maanden heb uitgespeeld
Je hebt best wel kans dat hij na 1 maand al wel voor 17,- minder te krijgen is.
Dus dan zou je 1 maandje Ubisoft+ kunnen doen, is het wat dan schaf je hem alsnog aan voor de dan geldende prijs, is het niets zeg je het op en kijk je niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Donstil schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:11:
[...]

Je hebt best wel kans dat hij na 1 maand al wel voor 17,- minder te krijgen is.
Dus dan zou je 1 maandje Ubisoft+ kunnen doen, is het wat dan schaf je hem alsnog aan voor de dan geldende prijs, is het niets zeg je het op en kijk je niet verder.
En met voortgang opslaan enzo gaat wel gewoon goed?

Ga ik dat doen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjurm schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Ga ik dat doen denk ik
Ik weet niet hoe het met Shadows nu gaat zitten omdat ze de Ubi launcher niet meer verplicht hebben, maar voorheen speelde je de Steam versie ook via Uplay en dan had je gewoon daar je savegames.
En anders speel je 'm eerst via Ubi+ uit en als je dan ooit nog een keer wil is tegen die tijd Steam of GMG ofzo waarschijnlijk wel goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op steam staat wel ubisoft account vereist, dus vanwaar het idee dat je geen ubisoft launcher meer moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:23:
Op steam staat wel ubisoft account vereist, dus vanwaar het idee dat je geen ubisoft launcher meer moet hebben?
Willekeurig Google resultaat: https://gamerant.com/assa...onnect-launcher-required/

Je bent dus wel verplicht om (in-game?) je account te linken, maar je hebt de launcher niet nodig. Alleen omdat de launcher de savegames regelt denk ik dat je dus ook geen delen van saves tussen Steam en Ubi+ gaat hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjurm schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 12:16:
[...]

Ga ik dat doen denk ik
Ja dat is voor de Xbox gelijk idd, op je Xbox of in je Microsoft account.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77Znd8UVCg8G7vd71B40XYMDawY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BHVCP8IaCTt9ncgLX4LP62m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGwR-Np6LtApagzgRPGoANWva3I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/irWhVJl9fDZYYeMFQtTCDusk.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door G_Dragon op 18-03-2025 12:54 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hunter98X
Gewoon, gepreorderd zoals elke AC game, ga hem toch wel spelen. Ik heb er weer enorm veel zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankoNL schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:53:
[...]

Zijn cookies en surfgedrag zullen er vast ook niets mee te maken hebben gehad. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 21:54
Wolverine9000 schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 11:05:
Op twitter /x geeft ign brazilie een 9 op 10. Deze is per ongeluk te vroeg vrijgegeven...
Tsja, IGN. Als er 1 bedrijf is wat niet betrouwbaar is met zijn cijfers is IGN het wel. We gaan het zien om 18:00 wat de rest ervan denkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
Hoelaat komt de review van tweakers uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Hunter98X schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:45:
Hoelaat komt de review van tweakers uit?
18 uur, zie eerdere reactie van Tweakjur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:13:
[...]

Zijn cookies en surfgedrag zullen er vast ook niets mee te maken hebben gehad. :+
Zeer zeker niet, dat wordt allemaal netjes geblokt hier. Instagram app (waar dit uit komt) ziet dat allemaal niet 👌🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
Misschien een stomme vraag, maar kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werk, doe bijna nooit iets met twitch.
moet je een account hebben die gekoppeld is aan ubisoft en dan gewoon aanzetten en laten draaien?

moet ik zowel 18 maar en 25 maart meedere uren kijken of kan je bijvoorbeeld 1 dag 2 uur kijken voor de outfit

[ Voor 3% gewijzigd door samlans op 18-03-2025 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
samlans schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:30:
Misschien een stomme vraag, maar kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werk, doe bijna nooit iets met twitch.
moet je een account hebben die gekoppeld is aan ubisoft en dan gewoon aanzetten en laten draaien?
Dit idd. Gewoon aanzetten op een device wat je niet gebruikt en in de hoek leggen/zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
Donstil schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:35:
[...]

Dit idd. Gewoon aanzetten op een device wat je niet gebruikt en in de hoek leggen/zetten.
oke, dankje voor de info, zal hem dan aanzetten op mijn tablet en in de hoek zetten terwijl ik ZZZ ga doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Tweakjur schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 08:59:
[...]

Misschien, en dan praat ik in het algemeen, dat vaak de community de spelers zijn die het graag willen spelen en het als een hobby doen. Een professionele reviewer doet het uit werk en moet misschien een game spelen die hij helemaal niet leuk vind.

Weet even niet hoeveel vrijheid jij hierin hebt, maar ik heb het meegemaakt dat iemand die niks met sport games had, een Fifa moest reviewen, en dan niet weet waar hij op moet letten of het op punten afkraakt omdat hij het niet helemaal snapt. Dat is natuurlijk niet bij elke professionele reviewer zo, maar ik heb het wel in het verleden op bepaalde websites meegemaakt.

Edit: Ik wil er wel nog even aan toevoegen dat ook bij gebruikers reviews vaak onbetrouwbare scores bij zitten, gewoon mensen die extra een hoge of lage scoren geven bij websites zoals Metacritic.

[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 18-03-2025 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
samlans schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:40:
[...]

oke, dankje voor de info, zal hem dan aanzetten op mijn tablet en in de hoek zetten terwijl ik ZZZ ga doen
Bij andere games ook wel eens gehad, maar je moet dan wel in je settings naderhand op claim drukken. Het kan ook zo zijn dat je tijd pas gaat lopen voor het tweede item als je de eerste pas hebt geclaimed, maar dat is niet altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
Hunter98X schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:49:
[...]

Bij andere games ook wel eens gehad, maar je moet dan wel in je settings naderhand op claim drukken. Het kan ook zo zijn dat je tijd pas gaat lopen voor het tweede item als je de eerste pas hebt geclaimed, maar dat is niet altijd zo.
O, daar moet ik even rekening meehouden, maar gaat goedkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 14:43:
[...]

Misschien, en dan praat ik in het algemeen, dat vaak de community de spelers zijn die het graag willen spelen en het als een hobby doen. Een professionele reviewer doet het uit werk en moet misschien een game spelen die hij helemaal niet leuk vind.

Weet even niet hoeveel vrijheid jij hierin hebt, maar ik heb het meegemaakt dat iemand die niks met sport games had, een Fifa moest reviewen, en dan niet weet waar hij op moet letten of het op punten afkraakt omdat hij het niet helemaal snapt. Dat is natuurlijk niet bij elke professionele reviewer zo, maar ik heb het wel in het verleden op bepaalde websites meegemaakt.
Moet zeggen dat ik dat laatste bij Tweakers al heel erg mee vind vallen, ik weet niet of de reviewers zich zelf mogen aanmelden voor de games die ze leuk vinden oid maar ze lijken meestal wel een beetje interesse te hebben en te snappen waar het spel over gaat.

Maar er blijft toch een verschil zitten tussen je helemaal verliezen in een spel als speler zijnde omdat je het leuk vindt en het spel spelen omdat je het gratis hebt gekregen voor een review. Beide prima oogpunten om review op te baseren, maar het zijn wel hele andere 'vibes' vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Iedereen maakt voor zijn eigen uit of hij deze game gaat kopen of niet. Elk zijn eigen ding.. heb elke ac gespeeld. Dus deze ook terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

samlans schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 15:01:
[...]

O, daar moet ik even rekening meehouden, maar gaat goedkomen
Claimen doe je hier:
https://www.twitch.tv/drops/inventory
Kun je ook gelijk de voortgang zien van datgene waar je voor aan het kijken bent.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart ® schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:05:
[...]

Claimen doe je hier:
https://www.twitch.tv/drops/inventory
Kun je ook gelijk de voortgang zien van datgene waar je voor aan het kijken bent.
Waar moet je dan kijken om die drops te krijgen, is dat alleen Ubi's officiële stream of willekeurige streamers die meedoen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Oon schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:07:
[...]

Waar moet je dan kijken om die drops te krijgen, is dat alleen Ubi's officiële stream of willekeurige streamers die meedoen?
Dat hangt ervan af wat Ubisoft heeft ingesteld. Verschilt altijd weer per marketingcampagne. De ene keer is het alleen Ubi, de andere keer streamers X Y en Z, en weer een andere keer streamers A B en C. Geen peil op te trekken. Maar doorgaans staat er wel iets van DROPS in de streamtitel als je er iets mee kunt krijgen voor in een game.

[ Voor 10% gewijzigd door Bart ® op 18-03-2025 16:18 ]

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Nog 9 minuten en dan gaan ze live met een showcase!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
zit er klaar voor, met een beetje moeite me account terug te krijgen is het gelukt ook meteen ubisoft gekoppeld, nu lekker koken met op de achtergrond de livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
samlans schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:20:
[...]

zit er klaar voor, met een beetje moeite me account terug te krijgen is het gelukt ook meteen ubisoft gekoppeld, nu lekker koken met op de achtergrond de livestream
Hier ook helemaal klaar voor! Moet mijn account nog koppelen!

Edit; direct gedaan, thanks voor de reminder!

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 18-03-2025 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie die campagne niet bij de drops, kijk voor de zeker heid die officiele stream maar. Maakt de client uit? Ik kijk via een alternative app namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Donstil schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:40:
Ik zie die campagne niet bij de drops, kijk voor de zeker heid die officiele stream maar. Maakt de client uit? Ik kijk via een alternative app namelijk.
Campagne gaat pas om 1800 live. Client maakt niet uit, als je maar ingelogd bent en je account gekoppeld is.

Cunning linguist.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tweakjur

Tweakjur

Redacteur
Daan0s schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 13:39:
[...]

Tsja, IGN. Als er 1 bedrijf is wat niet betrouwbaar is met zijn cijfers is IGN het wel. We gaan het zien om 18:00 wat de rest ervan denkt :+
Mwoah, die 9/10 van IGN Brazilië snap ik wel hoor.

Edit: hier is mijne!

[ Voor 35% gewijzigd door Tweakjur op 18-03-2025 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
ziet er echt vet uit de avond view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Goeie reviews. Die ga ik met een goeie pricedrop wel een keer op de kop tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Polygon concludeert wel met datgene waar ik al wat bang voor was.
Assassin’s Creed Shadows explores a setting I’ve wanted to explore for years. It’s always made sense to bring the series known for its hidden organizations and ninja-like aesthetics to feudal Japan. And while I thoroughly enjoyed my time with the setting and story, so much so that I will be rolling credits well after launch, it’s marred by the open-world RPG mechanics that continue to plague modern Assassin’s Creed games with repetitiveness
Prachtige setting maar same old same old.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oon schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 16:07:
[...]

Op de website van Twitch kan je bij elke drop event zien welke streamers mee doen. Als je achter de PC zit, moet je rechts boven op je profile klikken en dan kan je daar ergens naar je drops gaan. Daar staan dan ook alle events die op dat moment beschikbaar zijn en welke streamers het ondersteunen.

Maar vaak zetten de streamers het al in de titel. De meeste streamers met actieve drops doen meestal ook andere streamers met drops raiden als ze offline gaan. Dat betekent dat je automatisch naar een andere streamer gaat. Zo kan je dus 24/7 lang laten doorgaan.

Zet je de stream om 11 uur in de nacht aan en je gaat naar bed, kan het zijn dat als je wakker wordt opeens een heel andere streamer aan het kijken bent.

[ Voor 24% gewijzigd door Toonen1988 op 18-03-2025 18:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Herhalend vind ik persoonlijk niet erg als de gameplay leuk is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTRXguZ5Njve6wKcvEJ6nyjYAfY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/niacPzkkTmu632FhTAa1KHEH.png?f=fotoalbum_large

Twitch campagne is ook live, dit is nu te zien op https://www.twitch.tv/drops/inventory

Cunning linguist.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CP8Idm-_uf5B3oOLnQZJzOGMJeE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/udOOJoFAIsejGEnUQIjd0lcB.jpg?f=fotoalbum_large
Assassin's Creed Shadows Reviews;
  • 10 - GamingTrend
  • 9.5 - Noisy Pixel
  • 9 - CGM
  • 9 - PSX Brasil
  • 9 - TechRadar
  • 9 - Gamespew
  • 9 - TheSixthAxis
  • 8 - IGN
  • 8 - Gamespot
  • 8 - Push Square
  • 7.5 - Press Start
  • 7 - PSLS
  • 4/5 - VGC
  • 4/5 - TheGamer
  • 4/5 - Eurogamer
  • 4/5 - GamesRadar
  • MC: 83
  • OC: 82

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkMFgIHfkEJtBvvUJ5MxzgVQgNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKTW2Bi2QIxQYIV9Jo2Ahw0R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door G_Dragon op 19-03-2025 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lekkere reviews zeg. Precies wat ik wilde ook, namelijk prachtige wereld, Japan en “meer van hetzelfde”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ja ik ben hier ook wel blij mee! Nog ff wachten op een loonsverhoging, dan nieuwe videokaart kopen, en dan genieten van Shadows O+.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
nu ik de livestream zie ziet het er erg vet uit
Denk dat ik gewoon net als bij Odysee gewoon een punt op de map selecteer en mijn paard me laat vervoeren en ik die ga genieten van de wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:27
Veel plezier voor degenen die het hebben gehaald of gaan halen. Zoveel positieve reviews had ik persoonlijk niet verwacht. Ikzelf ben na Odyssey (recent pas gespeeld) wat AC-moe en wat Japan-themed games (Ghost of Tsushima en al eerder Sekiro: Shadows Die Twice) wat Japan-moe al waren die laatste twee wel erg gave spellen. Ook best open-world moe met recent nog Kingdom Come (en daarvoor God of War Ragnarok). Altijd maar nieuwe (vaak onbenullige) tasks op een steeds langer wordende to-do list begon me eerlijk gezegd te irriteren.

Vermaak me voorlopig met Ender Magnolia: Bloom in the Mist (2D side-scrolling action RPG).

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Mooi om te zien dat de balanced mode op 40fps alle eye candy van de 30fps mode heeft. 40fps is echt top! De performance mode moet we erg veel inleveren.

Mooie reviews verder, zin in de game!

Edit: ik heb via gameresource besteld. De game lijkt morgen te komen als ik de PostNL app mag geloven

[ Voor 21% gewijzigd door Hulleman op 18-03-2025 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:46:
Edit: ik heb via gameresource besteld. De game lijkt morgen te komen als ik de PostNL app mag geloven
Ooh nice. Ze hebben “voor 22:00 besteld. Vandaag verstuurd”, misschien wel het proberen waard :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 21:54
Tweakjur schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 17:57:
[...]

Mwoah, die 9/10 van IGN Brazilië snap ik wel hoor.

Edit: hier is mijne!
Ik totaal niet haha. Nadat je de intro door bent in ongeveer 8 uur is het non stop hetzelfde liedje.
spoiler:
Nergens word je als speler verrast met een leuke quest. Ook word je overal overduidelijk kunstmatig vertraagd om de gameplay te verlengen. Dat begint al bij de bizarre afstanden van quests, tot de hoeveelheid materialen die je nodig hebt voor je hideout. Ergste vind ik de talent points die gelocked zitten achter de Knowledge Points. En dan ook nog die betaalde store, dat is vast geen toeval.

Voor AC fans is t prima, want is letterlijk hetzelfde als altijd. Het is geen slechte game, maar wel frustrerend want er had veel meer ingezeten. Maar als je KCD2 ernaast houdt zie je pas echt het verschil. Ubisoft wil de speler overduidelijk zolang mogelijk bezig houden met nutteloze taakjes om die store te laten werken.
Pagina: 1 ... 9 ... 20 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld