115 uur gespeeld, level 56, alle waypoints open gespeeld en alle main stories uit. Ik heb weer genoten, maar hij kan op een laag pitje vanaf nu.
Totdat de update komt that is :-D
Totdat de update komt that is :-D
Net even de achievements lijst doorlopen en helaas niets voor de map 100% helder te krijgen (of überhaupt alle sidequests te doen bijvoorbeeld). Hetgeen wat er het dichtst bij in de buurt komt is "doe een sidequest in elke provincie". (er zijn bijv. wel achievements waarvoor je 'n bepaalde skilltree moet voltooien, en hiervoor dien je weer specifieke sidequest te voltooien om e.e.a. vrij te spelen).G_Dragon schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 08:27:
[...]
Mijn gok is dat ik de 100 uur wel ga aantikken om alleen al de map helemaal helder te krijgen, mag toch wel hopen dat hier een achievement voor is want het is onderdeel van de 100%..
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 27-04-2025 17:17 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Inderdaad jammer, beetje net zoals dat de vorige spellen ook geen aftiteling hadden. Voelt toch niet helemaal af als je geen vinkje of filmpje krijgt om het te bevestigen, alsof je dan iets gemist hebtG_Dragon schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:06:
96 uur verder maar de map is helemaal klaar, helaas geen achievement voor het ontdekken van de hele map. Wat ik persoonlijk erg jammer vind, aangezien het hoort bij het 100% spelen. Ook is er geen achievement voor alle viewpoints?
[Streamable: unnamed]
Nu weer verder met act 1!
Ik ben in Shadows nog niet zo ver, maar mijn punt was dat dat bij Valhalla wel zorgde voor het gevoel dat ik iets miste of nog niet klaar was.AntiChrist7 schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:19:
Er is wel een aftiteling? ik heb net het verhaal uit. Beetje mager helaas, zowel modern day als main story
moet nog altijd ergens een ally unlocken, geen idee waar
Ik hoop wel dat ze dat multi verkopen/dimantlen snel terugbrengen want ik ben eigl daarop aan het wachten om een goeie build te maken
Dit zijn inderdaad missers en reden waarom niet veel mensen voor die 100% run gaan, word toch niet echt beloond. Nou ik hoop toch wel dat de story sterk is zoals Orgins en Odyssey en dat er aftiteling is hahaOon schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:12:
[...]
Inderdaad jammer, beetje net zoals dat de vorige spellen ook geen aftiteling hadden. Voelt toch niet helemaal af als je geen vinkje of filmpje krijgt om het te bevestigen, alsof je dan iets gemist hebt
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
AntiChrist7 schreef op zondag 27 april 2025 @ 20:19:
Er is wel een aftiteling? ik heb net het verhaal uit. Beetje mager helaas, zowel modern day als main story
moet nog altijd ergens een ally unlocken, geen idee waar
Ik hoop wel dat ze dat multi verkopen/dimantlen snel terugbrengen want ik ben eigl daarop aan het wachten om een goeie build te maken
[ Voor 4% gewijzigd door Rio op 27-04-2025 22:49 ]
Is er ook geen challenge voor van ubisoft zelf?G_Dragon schreef op zondag 27 april 2025 @ 17:06:
96 uur verder maar de map is helemaal klaar, helaas geen achievement voor het ontdekken van de hele map. Wat ik persoonlijk erg jammer vind, aangezien het hoort bij het 100% spelen. Ook is er geen achievement voor alle viewpoints?
[Streamable: unnamed]
Nu weer verder met act 1!
Geen idee om eerlijk te zijn, zou wel tof zijn.Martinspire schreef op zondag 27 april 2025 @ 23:54:
[...]
Is er ook geen challenge voor van ubisoft zelf?
Momenteel zijn er nog geen uitdagingen van Ubisoft zelf, ik kijk regelmatig in de App van Ubi Connect, maar daar staat telkens, momenteel geen uitdagingen, deze verschijnen binnenkort.Martinspire schreef op zondag 27 april 2025 @ 23:54:
[...]
Is er ook geen challenge voor van ubisoft zelf?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 59% gewijzigd door G_Dragon op 28-04-2025 21:41 ]
Ik vind het wel een heel vreemde keuze om die parkour toevoegingen op zo'n manier te releasen, je zou verwachten dat ze dat gewoon zo als bugfix kunnen doen ipv als filler..
Mee eens, waar ik zelf heel erg van baal is dat new game+ en een hogere moeilijkheidsgraad nog wel even gaat duren. Want daar zit ik op te wachten, vind het momenteel op expert namelijk veel te makkelijkOon schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:07:
[...]
Ik vind het wel een heel vreemde keuze om die parkour toevoegingen op zo'n manier te releasen, je zou verwachten dat ze dat gewoon zo als bugfix kunnen doen ipv als filler..
Ik gok dat ze het als extra reclame willen gaan gebruiken met streamers en whatnot, samen met een kortingsactie. De game is dan lang genoeg uit om de meeste bugfixes wel gedaan te hebben, dus iedereen die de game nog niet heeft, kan dan instappen voor een leuk prijsje.Oon schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:07:
[...]
Sluit ik me helemaal bij aan, leuk da ze een roadmap hebben, maar het was hier voor mijn gevoel nergens voor nodig.Oon schreef op woensdag 30 april 2025 @ 23:07:
[...]
Tomorrow we will be releasing Title Update 1.0.4 for #AssassinsCreedShadows!
— Assassin's Creed (@assassinscreed) 5 mei 2025
📚 Free new story pack: The Works of Luis Frois
🔍 Codex Update
📂 Patch size 4 - 20 GB depending on platform
Check out the full patch notes here 👉 https://t.co/CrCy0T7WaN pic.twitter.com/fSeB4gnOry
[ Voor 58% gewijzigd door G_Dragon op 06-05-2025 09:48 ]
Ja die hadden ze wel, maar is weer uitgezet. Ik heb hem ook hard nodig, want ben nu uren bezig als ik alles zou gaan verkopen.AntiChrist7 schreef op maandag 5 mei 2025 @ 18:59:
nog altijd geen multi dismantle/verkoop? Want dat mis ik echt wel
[ Voor 88% gewijzigd door Rio op 07-05-2025 10:54 ]
Tnx om te spoilen 😡Rio schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 18:23:
Update is beschikbaar
Edit: underwhelmed; is een quest in de 'people of Omi' tree
- find three notes
- 3x eavesdroppen
- een kinderachtig makkelijke aanval afslaan
Max 20 minuten
Latin capital letter y with diaeresis
Valhalla vond ik persoonlijk slecht, leeg en eentonig. Maar Odyssey heb ik 100% en 180 uur in zitten, gezien dat Shadows van dezelfde makers is denk ik dat je wel goed zit en je zal vermaken met het spel.R.G schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:10:
Als je Valhalla en odyssey goed vindt, vind je dit fan goed?
Ik vond Oddysey top maar deze game echt enorm eentonig. Geen aanrader wat mij betreft.R.G schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:10:
Shadows zit op veel vlakken een beetje tussen Valhalla en Odyssey in. De wereld is beter gevuld dan Valhalla, maar voelt net iets leger aan dan Odyssey. De combat is iets interessanter dan Valhalla, maar niet zoveel rare magische abilities als Odyssey.R.G schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 21:10:
Je gaat er ook best wel lekker doorheen, waar ben je in het verhaal?Linksquest schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:10:
Ik ben inmiddels level 50 en moet nog 3 gebouwen in mijn basis, deze moet ik alleen bij een handelaar kopen, hier ga ik straks even op me gemak naar kijken.
Ik nog 5 als ik het goed heb, hem nu mijn basis level 10, maar geen trophie dat is wel weer jammerG_Dragon schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 11:16:
[...]
Je gaat er ook best wel lekker doorheen, waar ben je in het verhaal?
Ik moet nog 4 mensen uitschakelen van de middelste cirkel en ben level 58.
Ik ben toch wel oprecht benieuwd wat je met hetzelfde bedoelt? Ja er zijn wat dingetjes die terugkomen, maar dat zijn meer de dingen die inherent zijn aan een story-driven open-world spel.Chelseamarre123 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 17:18:
Na 40 uur in de game heb ik hem al een week of 2 niet aangeraakt. Spel begon me te eentonig te worden en verhaal was ook niet boeiend en keer op keer hetzelfde.
Zo wat elke missie is hetzelfde? Er zijn echt zoveel random assasinations nodig en blijft maar gaan zonder opbouw, is het gewoon naar een plek gaan en daar een bad guy zoeken en vermoorden.Oon schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 19:03:
[...]
Ik ben toch wel oprecht benieuwd wat je met hetzelfde bedoelt? Ja er zijn wat dingetjes die terugkomen, maar dat zijn meer de dingen die inherent zijn aan een story-driven open-world spel.
Welke dingen begon je je aan te storen?
Ik had een hele comment getypt, maar hoe meer ik er overna denk hoe meer ik het op papier wel met je eens ben. Ik denk dat het deels inherent aan de hele AC franchise is, deels inherent aan open world games, en deels gewoon luiheid. Meer leuke, unieke, dynamische quests was heel mooi geweest, en ik mis ook écht de black box missies uit Unity. Die term hebben ze wel laten vallen in de promotievideo's, maar betekent hier heel expliciet het tegenovergestelde.Chelseamarre123 schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 21:09:
[...]
Zo wat elke missie is hetzelfde? Er zijn echt zoveel random assasinations nodig en blijft maar gaan zonder opbouw, is het gewoon naar een plek gaan en daar een bad guy zoeken en vermoorden.
Al die characters leken ook enorm op mekaar had ik het gevoel.
De wereld voelt wat leeg en hetzelfde aan. De afstanden tussen dorpen zijn lang en doelloos, ze hadden veel meer mee kunnen doen door de wegen wat meer levendig te maken en eventueel boevenkampen of dergelijke te voorzien.
Het spel is naar mijn gevoel gewoon te groot gemaakt en te lang. Beter een area minder gedaan en wat creatiever in de missies.
Opzich speelt het wel goed hoor, de gameplay vond ik wel leuk.
Pak ik even Odessey als voorbeeld, daar kon je vaak week uitdagingen doen met andere spelers, en zo bijvoorbeeld extra in game grondstoffen of items vrijspelen, je had een privé uitdaging en groepsuitdaging. Vroeger had je ook die Ubisoft XP punten, die je via de Connection App of via de functie in het spel, in game items kon vrijkopen. zo had ik bij Mirage het pakje van Ezio (meen dat het Ezio was) kunnen unlocken.Oon schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:55:
Wat zat er in de mobile app dan? Ik heb wel ooit die Black Flag en Unity apps gebruikt, maar ik wist niet eens dat er een Ubi Connect app was
dat is toch allemaal gewoon nog in de pc launcher? In die zin verlies je dus niets.Linksquest schreef op maandag 12 mei 2025 @ 08:59:
[...]
Pak ik even Odessey als voorbeeld, daar kon je vaak week uitdagingen doen met andere spelers, en zo bijvoorbeeld extra in game grondstoffen of items vrijspelen, je had een privé uitdaging en groepsuitdaging. Vroeger had je ook die Ubisoft XP punten, die je via de Connection App of via de functie in het spel, in game items kon vrijkopen. zo had ik bij Mirage het pakje van Ezio (meen dat het Ezio was) kunnen unlocken.
Ik denk dat het de cerulean outfit is? Als je die weekly quests doet krijg je er data fragments voor, die je in de ingame season pass kan spenderenR.G schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:56:
gave outfit is dat dlc of buy of moeilijk te verkrijgen?
Die kan je via de store kopen bij de weekly items, als je een beetje de dagelijkse opdrachten hebt gedaan zou je hem moeten kunnen kopen. Het is de Azure Serpent Light Armor en hij kost 1350 Keys, zelf kon ik de Carved Bone Katana voor 1350 Keys ook niet laten liggen.R.G schreef op maandag 12 mei 2025 @ 20:56:
gave outfit is dat dlc of buy of moeilijk te verkrijgen?
[ Voor 130% gewijzigd door G_Dragon op 13-05-2025 00:08 ]
Vet pakje heb je man
Waarschijnlijk moet je die met de legendary sumi-e nog en die zijn alleen in bepaalde seizoenen en dagdelen te doen. Ik baal er zelf van dat er geen systeem is om tijd te skippen.G_Dragon schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:14:
Even kijken of ik die laatste Achievements nog binnen weet te halen want het zijn er nog maar 5
[Afbeelding]
Ja klopt daar gaat wel even wat tijd in zitten, ik hoop dat Ubisoft met die mooie roadmap van hun iets toevoegd om de tijd te versnellenYdieresiS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:08:
[...]
Waarschijnlijk moet je die met de legendary sumi-e nog en die zijn alleen in bepaalde seizoenen en dagdelen te doen. Ik baal er zelf van dat er geen systeem is om tijd te skippen.
Zelf ben ik ondertussen de trophy's/achievements ook gewoon aan het proberen te doen. Ik ken mezelf en doe ze niet meer als ik de game uitgespeeld heb, hetzelfde met de side quests.
Toevallig dat ik een deel zag die alleen in de winter gedaan kon worden, dus had die toen direct voorrang gegeven, en gelukkig heb ik die afgerond.YdieresiS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:08:
[...]
Waarschijnlijk moet je die met de legendary sumi-e nog en die zijn alleen in bepaalde seizoenen en dagdelen te doen. Ik baal er zelf van dat er geen systeem is om tijd te skippen.
Zelf ben ik ondertussen de trophy's/achievements ook gewoon aan het proberen te doen. Ik ken mezelf en doe ze niet meer als ik de game uitgespeeld heb, hetzelfde met de side quests.
Je hebt er één in elk seizoen en ook nog verschil of het overdag of 's nachts is. Deze is uiteindelijk voor de meesten de meest tijdrovende trophy/achievement.Linksquest schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:22:
[...]
Toevallig dat ik een deel zag die alleen in de winter gedaan kon worden, dus had die toen direct voorrang gegeven, en gelukkig heb ik die afgerond.
For the 'Gather Hemp Cloth' anomaly mission, go to any Kakurega and pick a contract that rewards Hemp Cloth. Complete two such contract missions to finish the anomaly mission. ⚔️🔥#AssassinsCreedShadows #AssassinsCreed #Ubisoft pic.twitter.com/EZGQvp1T2S
— Zephryss⛩️ (@TheRealZephryss) 16 mei 2025
[ Voor 16% gewijzigd door G_Dragon op 17-05-2025 11:44 ]
[ Voor 3% gewijzigd door WhiteSnake76 op 26-05-2025 22:02 ]
Ubisoft is releasing the biggest Photo Mode update for an Assassin's Creed game. 📸🔥
✅️Change the time of day
✅️Play around with numerous poses and facial expressions
✅️Toggle headgear on/off
✅️Play music while editing your shots
✅️Sticker colorization
✅️New customization frames
✅️Save Custom Filters
✅️Reset only one parameter
✅️Tweak camera speed
✅️Improved preview mode
✅️Fullscreen (PC only)
![]() | ![]() | ![]() |
Ubisoft has changed how the Mon and Crafting Materials system works in the new update of Assassin's Creed Shadows. 🔥
✅️ You’ll now earn more Crafting Materials and Hideout Resources by exploring the world and playing the game, rather than just buying them from shops.
✅️ The cost of Crafting Materials and Hideout Resources sold by merchants has been increased, and the quantity available each season per merchant has been reduced.
✅️ If you still prefer to purchase them, the amount of Mon earned from completing contracts has been increased.
[ Voor 55% gewijzigd door G_Dragon op 27-05-2025 10:09 ]
Ik snap niet hoe dit iets verbetert?
Ik dus ook niet, want ik had altijd teveel geld en resources..Oon schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:48:
[...]
Ik snap niet hoe dit iets verbetert?
Ik heb werkelijk geen enkel moment het gevoel gehad dat ik te weinig resources had, inclusief geld. Als ik een upgrade wilde doen dan kocht ik mijn scouts weer even vol en deed in een rondje door wat kastelen, dat doe je een paar keer en je hele hideout is voltooid.
Een wijziging als dit klinkt meer als een regressie
Ik denk dat dat wel iets is dat ons in dit geval afscheidt van de gemiddelde speler, want misschien dat als je gewoon door de main missies heen ramt dat je wél dat probleem hebt. Nou heb ik ook geen 100% gehaald in Shadows, maar wel gewoon de hele map geunlocked en alle kastelen gedaan e.d. en dat was al meer dan genoeg.G_Dragon schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:52:
[...]
Ik dus ook niet, want ik had altijd teveel geld en resources..![]()
Word er dan gewoon teveel geklaagd door de mensen die simpelweg niet genoeg ontdekken?
Geen idee, maar zelfs als je gewoon het hoofdverhaal speelt krijg je genoeg middelen om je te redden. Dus ik durf het echt niet met zekerheid te zeggen of dit een keus van Ubisoft zelf is of dat er geklaagd is door mensen die te weinig moeite hebben gedaan.Oon schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:54:
[...]
Ik denk dat dat wel iets is dat ons in dit geval afscheidt van de gemiddelde speler, want misschien dat als je gewoon door de main missies heen ramt dat je wél dat probleem hebt. Nou heb ik ook geen 100% gehaald in Shadows, maar wel gewoon de hele map geunlocked en alle kastelen gedaan e.d. en dat was al meer dan genoeg.
Maar ik heb zoveel extra resources over dat ik me echt niet voor kan stellen dat je moeite zou hebben met het upgraden van je hideout..
Shadows is zoals Valhalla, Mirage was echt een uitzondering en leek weer zoals de eerste AC's. Vond Mirage ook veel leuker om te spelen, ook omdat het zo compact was. Shadows is de eerste 6 uur best ok, daarna ben je de 30 uur erna altijd hetzelfde aan het doen. Als je Mirage leuk vond kan je beter kijken of je een Remastered versie van AC3 ofzo kan oppikken.kaanmijo schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:11:
Ik heb een vraagje; ik heb afgelopen week voor het eerst een AC game gespeeld en uitgespeeld, dat was Mirage. Ik vond dat super vet; het smaakt naar meer. Gisteren vol enthousiasme begonnen aan Valhalla, maar ik merk dat ik een beetje verdrink in de grootte van de game. De skill-tree is gigantisch (vergeleken met Mirage) en ik overzie dat blijkbaar niet. Verder vind ik die powerlevels niet boeiend/leuk en is het hele stealth systeem (tot nu toe; zover ben ik nog niet) vrijwel afwezig.
Kan iemand mij vertellen of dit bij Shadows wel aanwezig is? Moet ik deze game meer vergelijken met Valhalla of Mirage? De itch om een AC te spelen is groot, maar ik vind die gigantische games en technieken niet boeiend. Ik heb niet veel tijd om te gamen, dus dan besteed ik die tijd liever aan iets wat ik leuk vind
Valhalla is helemaal doorgeschoten in alles en is wat mij betreft ook geen goede AC game. Stealth doet er daar niet toe (in Origins en Odyssey ook niet echt, maar die games speelden gewoon veel leuker). In Shadows ligt met het personage Naoe de nadruk volledig op stealth. Met het andere personage Yasuke ligt de nadruk op directe combat. In de eerste 10 uur (oid) speel je verplicht met Naoe, daarna kun je kiezen.kaanmijo schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:11:
Ik heb een vraagje; ik heb afgelopen week voor het eerst een AC game gespeeld en uitgespeeld, dat was Mirage. Ik vond dat super vet; het smaakt naar meer. Gisteren vol enthousiasme begonnen aan Valhalla, maar ik merk dat ik een beetje verdrink in de grootte van de game. De skill-tree is gigantisch (vergeleken met Mirage) en ik overzie dat blijkbaar niet. Verder vind ik die powerlevels niet boeiend/leuk en is het hele stealth systeem (tot nu toe; zover ben ik nog niet) vrijwel afwezig.
Kan iemand mij vertellen of dit bij Shadows wel aanwezig is? Moet ik deze game meer vergelijken met Valhalla of Mirage? De itch om een AC te spelen is groot, maar ik vind die gigantische games en technieken niet boeiend. Ik heb niet veel tijd om te gamen, dus dan besteed ik die tijd liever aan iets wat ik leuk vind
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Deels met @Daan0s eens; qua formaat en algemene gameplay loop lijkt Shadows erg op Valhalla.kaanmijo schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:11:
Dit kan doormiddel van het clearen van Kastelen/kampen en hier de units vandaan te krijgen.BBTM schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:23:
Het is wellicht al eens gevraagd maar bij deze nogmaals;
Recent gestart met Shadows en wil mijn hideout uitbouwen, hiervoor heb ik hout nodig. Hoe kom ik hier aan? Is dat alleen door willekeurige kampen uit te moorden en te looten en te kopen bij merchants?
Je kunt deze looten uit de kleine kistjes, goede bron daarvoor zijn de militaire kampen langs de wegen overal.BBTM schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:23:
Het is wellicht al eens gevraagd maar bij deze nogmaals;
Recent gestart met Shadows en wil mijn hideout uitbouwen, hiervoor heb ik hout nodig. Hoe kom ik hier aan? Is dat alleen door willekeurige kampen uit te moorden en te looten en te kopen bij merchants?
Scouts heb ik nog niet helemaal door hoe te gebruiken. Ik heb er 3 maar heb guided exploration aan staan. De hulp in-game lijkt niet goed te werken, die zegt dat ik vierkantje moet indrukken om ergens een scout heen te brengen.Oon schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:16:
[...]
Je kunt deze looten uit de kleine kistjes, goede bron daarvoor zijn de militaire kampen langs de wegen overal.
Maar je kunt ook je scouts gebruiken om ze in bulk te looten bij kastelen, dan gaat het een stuk sneller.
Lichtelijk off topic maar ik zou eerde voor een fractie van de prijs van shadows ac odyssey kopen. Prachtig verhaal, mooie omgevingen. Echt een aanrader!kaanmijo schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:11:
Als je guided exploration aan hebt staan dan hoef je je scouts niet te gebruiken in de wereldkaart, maar zijn ze alleen voor resources.BBTM schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 17:40:
[...]
Scouts heb ik nog niet helemaal door hoe te gebruiken. Ik heb er 3 maar heb guided exploration aan staan. De hulp in-game lijkt niet goed te werken, die zegt dat ik vierkantje moet indrukken om ergens een scout heen te brengen.
Echter is het mij alleen gelukt in grote kampen waar dan 2 scouts heen gaan om de loot te halen.
Vind je het dan juist niet saai en te voorspelbaar? Heb het 10 minuten aangehad maar echt heel snel weer uitgezet want echt alles werk je voorgekauwdOon schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 02:38:
[...]
Als je guided exploration aan hebt staan dan hoef je je scouts niet te gebruiken in de wereldkaart, maar zijn ze alleen voor resources.
Die resources zijn van die stapels van bijv. hout die je in schuurtjes in kastelen tegenkomt, waar je vaak een sleutel voor nodig hebt. Als je de deur open doet en naar binnenloopt krijg je bij een van de stapels een prompt om een scout die terug naar je hideout te laten brengen.
Ik heb het zelf niet eens aangezet, vond het nergens voor nodig. Hier hebben wat mensen geroepen dat ze de omschrijvingen van de quests onduidelijk vonden maar dat heb ik totaal niet zo ervaren (en ik heb ze vrijwel allemaal gedaan), 9/10 keer heb ik niet eens een scout gebruikt omdat de omschrijving al duidelijk genoeg was om binnen 100 meter van de target te komen en dan is het maar een kort rondje om het blauwe bolletje in beeld te krijgen.G_Dragon schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:08:
[...]
Vind je het dan juist niet saai en te voorspelbaar? Heb het 10 minuten aangehad maar echt heel snel weer uitgezet want echt alles werk je voorgekauwd
Niet iedereen heeft zin om 100den uren in de game te steken. Ik heb het na een tijd ook aangezet.G_Dragon schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 11:08:
[...]
Vind je het dan juist niet saai en te voorspelbaar? Heb het 10 minuten aangehad maar echt heel snel weer uitgezet want echt alles werk je voorgekauwd
Begrijpelijk maar toch vraag ik mij af of de game dan wel interessant genoeg is. Ik heb er nu 105 uur in zitten en ben op 47% van het verhaal. De 300 uur komt er ook nog wel. Bij een Assassin's Creed game weet je vooraf al dat er veel tijd in kan gaan zitten als je meer doet dan alleen de verhaallijn. Helaas is Mirage een uitzondering op die regel. Die game had van mij best groter mogen zijn.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:18:
[...]
Niet iedereen heeft zin om 100den uren in de game te steken. Ik heb het na een tijd ook aangezet.
"When you grow up your heart dies"
Ik vraag me toch wel af welke info ik dan wel heb gekregen en jij niet. Bij mij was het hooguit een minuut of 2 extra per quest objective om even rond te wandelen. Ik vond de meeste omschrijvingen echt meer dan duidelijk genoeg, en waar dat niet was heb je dan alsnog de scouts die je in kunt zetten om te scannen.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:18:
[...]
Niet iedereen heeft zin om 100den uren in de game te steken. Ik heb het na een tijd ook aangezet.
Ik vond op dat vlak Mirage een verademing. Lekker kort en niet te veel opvullende content.sjaool schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:40:
[...]
Begrijpelijk maar toch vraag ik mij af of de game dan wel interessant genoeg is. Ik heb er nu 105 uur in zitten en ben op 47% van het verhaal. De 300 uur komt er ook nog wel. Bij een Assassin's Creed game weet je vooraf al dat er veel tijd in kan gaan zitten als je meer doet dan alleen de verhaallijn. Helaas is Mirage een uitzondering op die regel. Die game had van mij best groter mogen zijn.
Valt wel mee imo, het verhaal is sowieso al niet bijzonder en is na een tijdje veel van hetzelfde. Extra backinfo kon me na een tijd gestolen worden.Oon schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:51:
[...]
Ik vraag me toch wel af welke info ik dan wel heb gekregen en jij niet. Bij mij was het hooguit een minuut of 2 extra per quest objective om even rond te wandelen. Ik vond de meeste omschrijvingen echt meer dan duidelijk genoeg, en waar dat niet was heb je dan alsnog de scouts die je in kunt zetten om te scannen.
Als je dat hulpmiddel aan hebt staan mis je ook veel, bijv. servants die over hun werkgever aan het roddelen zijn.
Hetzelfde als in het echt leven dus. Eat, sleep, work, repeat.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:45:
[...]
Assasinate samoerai in stad X, ga daarna naar stadje Y om daar een assasination van een bad guy uit te voeren en zo maar door.
"When you grow up your heart dies"
Maar dat is wel precies sinds AC1 al het hele punt van het spel. Lijstje targets die protagonist dood wil hebben, en je vinkt ze een voor een af.Chelseamarre123 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:45:
[...]
Valt wel mee imo, het verhaal is sowieso al niet bijzonder en is na een tijdje veel van hetzelfde. Extra backinfo kon me na een tijd gestolen worden.
Assasinate samoerai in stad X, ga daarna naar stadje Y om daar een assasination van een bad guy uit te voeren en zo maar door.
Shadows is prima in 40-50 uur uit te spelen als je niet 100% hoeft maar wel alle cutscenes kijkt en wat willekeurige side content doet. Denk dat als je een 'vlotte casual' playthrough doet dat je al snel onder de 30 uur komt.sjaool schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 10:40:
[...]
Begrijpelijk maar toch vraag ik mij af of de game dan wel interessant genoeg is. Ik heb er nu 105 uur in zitten en ben op 47% van het verhaal. De 300 uur komt er ook nog wel. Bij een Assassin's Creed game weet je vooraf al dat er veel tijd in kan gaan zitten als je meer doet dan alleen de verhaallijn. Helaas is Mirage een uitzondering op die regel. Die game had van mij best groter mogen zijn.
Hier hetzelfde. Gekke is dat de hapering altijd op hetzelfde moment voorkomt (bijvoorbeeld bij doorstarten in het main menu) maar de hapering zelf verschilt. Verschil in duur of intensiteit.Linksquest schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 20:46:
...maar ik merk nu dat er soms wat haperingen in het geluid zit. Ik merk dit voornamelijk als ik vanuit de game naar de kaart ga. Ik dacht eerst dat het aan mijn headset lag, maar ook met de soundbar en TV geluid heb ik dit probleem, heel apart.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq