Ik heb het spel al sinds februari 2025 in mijn bezit, want ik kreeg het als voucher bij mijn - destijds nieuwe - gaming laptop. Echter, ik heb het spel nooit geïnstalleerd en gespeeld, tot gisteravond.
Forza Horizon 6 kon mij niet bekoren en ik had zin in iets anders, iets nieuws. Dus wat ga je dan doen? Door alle
game launchers heen, op zoek naar die ene titel in je backlog.

Uiteindelijk viel mijn oog op ‘Shadows’. In het verleden heb ik verschillende AC-games gespeeld, maar nooit écht uitgespeeld; aan Odyssey heb ik de leukste herinneringen. Maar goed,
what the hell, als Shadows niets bleek te zijn, dan was het spel ook weer zo verwijderd.
Enfin, nu kan ik mij dus wel voor m’n kop slaan dat ik dit spel niet eerder heb geprobeerd, want wat een heerlijk sfeertje en grafisch is het om te smullen!
Ik speel het spel met Japanse voice-dub en dat is, wat mij betreft,
the way to go; meteen een dikke +1 immersion.
Het begin was wel even opletten, want je springt tussen twee personages en hun herinneringen. Daarnaast vond ik het hoofdmenu een tikkeltje onoverzichtelijk met alle voorgaande
memories (lees: AC-games). Maar goed, dat is inmiddels duidelijk.
Spel loopt verder prima op mijn
Asus ROG NUC (Intel Core Ultra 9 275HX, 32GB DDR5 en RTX 5080 Mobile 16GB). Met alle ‘toeters en bellen’ worden er op een resolutie van 2160p zo’n 60-75 fps op het scherm getoverd i.c.m. DLSS 4.5 @Performance Mode en FG aan.
Ik ben helemaal happy en kan niet wachten om vanavond verder te gaan. Dat is vaak een goed teken.