Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.ubisoft.com/e...-update-106-release-notes

nog altijd geen terugkeer van de mulyi sale/dismantle... dat is de hoofdreden dat ik niet meer speel. Ik wil een leuke build maken, maar ik ga me er echt niet aanzetten 50 stukken gear individueel te ontmantelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
AntiChrist7 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:28:

nog altijd geen terugkeer van de mulyi sale/dismantle... dat is de hoofdreden dat ik niet meer speel. Ik wil een leuke build maken, maar ik ga me er echt niet aanzetten 50 stukken gear individueel te ontmantelen
Met loot vergaren in de wereld heb je toch maar weinig gear dismantling nodig?

En tenzij je al max level bent, heb je imo weinig aan het vasthouden van gear. Dat kost je telkens geld welke je al nodig hebt voor andere zaken. En als je max-level bent, heb je eigenlijk geen top-gear meer nodig want je wint dan toch alles wel makkelijk...

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 24-06-2025 23:20 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 21:47
Vraagje, in diverse videos zie ik enemys rood oplichten. Hoe unlock je dit? Voorbeeld YouTube: Elder Empathy - How To Kill 100 Bandits In Iga | Assassin's Creed S... 1:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
AntiChrist7 schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 18:28:

Zou je dat Open World alarm ook uit kunnen zetten in de settings, lijkt me een verandering die het voor mij niet leuker maakt namelijk.

Multi sell/dismantle zou wel handig zijn, maar ik heb nu niet direct noodzaak aan allerlei materialen of mon. Misschien als je veel inzet op het verbeteren van de gear die je hebt of heel erg veel je hideout probeert goed in te richten dat je het wel meer nodig zou hebben. Ik speel meer door het verhaal heen en doe alleen het nodige in de hideout om trophy's te kunnen halen en ik heb zelf nog niet de behoefte gehad om heel vele te verkopen of te dismantlen. Ik ben ook niet iemand die zijn inventory graag heel schoon wil houden in deze game. Maar als je hier wel gebruik van maakt is het vervelend dat de functie er nog niet is en dat hij er onlangs dus ook uitgehaald is.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 23:19:
[...]

Met loot vergaren in de wereld heb je toch maar weinig gear dismantling nodig?

En tenzij je al max level bent, heb je imo weinig aan het vasthouden van gear. Dat kost je telkens geld welke je al nodig hebt voor andere zaken. En als je max-level bent, heb je eigenlijk geen top-gear meer nodig want je wint dan toch alles wel makkelijk...
Welja, dat is het punt. Ik wil niet vasthouden aan gear, en een overvolle inventory hebben van rare en epic gear waar ik niets mee ga doen. Maar ga dus niet 1 per 1 verkopen/dismantlen als het anders kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:46
AntiChrist7 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 09:29:
[...]

Welja, dat is het punt. Ik wil niet vasthouden aan gear, en een overvolle inventory hebben van rare en epic gear waar ik niets mee ga doen. Maar ga dus niet 1 per 1 verkopen/dismantlen als het anders kan
Dat 1 per 1 verkopen is toch geen argument om te stoppen met spelen. Heb dit ook altijd zo gedaan en kost amper extra tijd.

Heb zelf ook amper wat dingen geupgrade, meestal speel je sneller de hogere en betere equipments vrij door gewoon te spelen. Daarbij is de combat ook zo moeilijk niet dat het een gamechanger is als je met mindere loot speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chelseamarre123 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 10:13:
[...]

Dat 1 per 1 verkopen is toch geen argument om te stoppen met spelen. Heb dit ook altijd zo gedaan en kost amper extra tijd.

Heb zelf ook amper wat dingen geupgrade, meestal speel je sneller de hogere en betere equipments vrij door gewoon te spelen. Daarbij is de combat ook zo moeilijk niet dat het een gamechanger is als je met mindere loot speelt.
Ik heb de main story uit en de meeste zijmissies. Voor ik verder ga en de map clear wil ik gewoon een leuke build kunnen maken, zonder dat ik daarvoor 20minuten bij vendors moet staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben uiteindelijk de extra zooi in mijn inventory gewoon gaan negeren. Als je alleen upgrade wat je daadwerkelijk gebruikt of wat potentieel beter is dan je huidige gear dan is dat best te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Isane schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 05:57:
Vraagje, in diverse videos zie ik enemys rood oplichten. Hoe unlock je dit? Voorbeeld YouTube: Elder Empathy - How To Kill 100 Bandits In Iga | Assassin's Creed S... 1:12
Eagle Vision

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YdieresiS
Vanmorgen de credits over het scherm zien rollen. Moet zeggen dat ik dit verhaal beter kon volgen dan Valhalla en dat het me tot nu toe iets minder tijd heeft gekost dan Valhalla om de credits te zien (zit nu op 72 uur). Heb me erg vermaakt met de game en vond Yasuke toch echt beter in het verhaal passen dan ik eerst had gedacht, zijn verhaal was ook beter verweven met de rest dan ik had verwacht. Ik dacht dat ze hem er later in hadden geschreven om tegemoet te komen aan alle maatschappelijke druk die er nu is, maar nu ik het gespeeld heb, heb ik wel het idee dat hij vanaf het begin af aan erin geschreven is. Je kunt het goed of minder goed vinden, maar ik heb me prima ermee vermaakt en had dus het idee dat het beter past dan ik vooraf had gedacht.

Voor nu nog de epilogue afmaken en daarna nog 3 trophy's binnenhalen voor de platinum. Niet de moeilijksten (meest tijdrovenden) gelukkig, die heb ik tijdens het spelen al meegepakt.

Voor mij is deze game erg goed bevallen en ik denk dat mijn new gen AC lijstje er nu zo uitziet:
1. Mirage
2. Odyssey
3. Shadows
4. Origins
5. Valhalla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Multi Sale zit er in! Meerdere items taggen en verkopen dan wel in/uit storage plaatsen werkt. Multi Dismantle moet ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 12:37:
[...]

Multi Sale zit er in! Meerdere items taggen en verkopen dan wel in/uit storage plaatsen werkt. Multi Dismantle moet ik nog testen.
raar dat ze dat niet in de patch notes zetten, maar goed om te weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

AntiChrist7 schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:26:
[...]
raar dat ze dat niet in de patch notes zetten, maar goed om te weten
Staat wel meer niet in de patch notes. Althans, dat "chance to refill a tool on kill" engraving van 50% naar 10% is gegaan zie ik nergens staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik ben er bijna doorheen maar voor de platinum loop ik tegen een issue aan. Ik moet onder andere deze trophy nog halen:
https://psnprofiles.com/t...shadows/37-overdesign-iii

Je moet daar Daze en Poison gebruiken en een finisher verrichten op een enemy. Ik ben zelf level 60 en gebruik level 30 wapens om dit te halen om een buildup te kunnen doen. Maar vaak voor de genadeslag worden mijn attacks geblocked en gaan de vijanden dood aan de gevolgen van Daze en Poison en wordt er geen finisher gedaan. Vanmorgen al een half-uur een aantal dingen geprobeerd, maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Iemand nog tips die niet in de gegeven link staan?

---edit---
Ik vond deze net on-line, nog niet geprobeerd, maar ga die zeker binnenkort proberen:
spoiler:
You don’t even need to switch weapons for this! Here is how you do it:

1. Acquire Violet Night and upgrade it to your level (This is to ensure you are getting the maximum damage out of it)

2. Engrave the perk “All Melee Affliction Buildup is Daze”. This perk can be bought from a merchant located in the west of Yoshino, Yamato

3. Now find an enemy and keep parrying the attacks until you have the poison circle fully filled up.

4. Now, perform the Guard breaker ability. All the damage here should be daze because of the perk, and should end with a finisher, typically if that’s the only enemy around.

Happy achievement unlocking!! 😊

Deze andere is blijkbaar ook nog een optie:
spoiler:
There’s a lot of great guides for this achievement here so I’m just gonna share the easiest and quickest way to get it since the other guides are too complicated

The set up:
1 you need a poison weapon doesn’t matter if it’s on Naoe or Yasuke
2 the ally named Katsuhime upgraded to lvl 2 so when you call her she instantly daze the nearest enemy

The plan:
Just fill up the poison par call Katsuhime wait for her to throw the bomb that causes the enemy
to daze then simply Hold RB to perform a finisher and you’ll get it this works on any enemy as long as they don’t have armor on, good luck and happy hunting.
https://www.trueachieveme...verdesign-iii-achievement

[ Voor 56% gewijzigd door YdieresiS op 30-06-2025 10:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YdieresiS
Na heel veel gedoe, 2 uur mensen omleggen en proberen die finisher te halen, heb ik nu Overdesign III gehaald en daarmee de game platinum gespeeld:

Afbeeldingslocatie: https://i.psnprofiles.com/games/7821a5/trophies/1Sd57a35.png
Assassin's Creed® Shadows
Unlock every trophy

Ik heb niet alle missies gedaan, ik moet nog wat van die missies waarbij je 100 of 50 mensen moet omleggen, die Dead by Daylight missie heb ik niet gedaan en niet alle collectibles heb ik af (Jizu statues, art, clan crests en dergelijke). Maar verder heb ik hem wel volledig afgerond.

Uiteindelijk heb ik me heel goed vermaakt met deze game, maar er zitten nog wel wat kritiek puntjes aan voor mij. De wereld en het verhaal waren voor mij boeiend genoeg en leuk om doorheen te spelen en er was genoeg te doen om me mee bezig te houden (alhoewel wat repetitief, maar dat vind ik niet erg). Ik vind de setting in Japan ook goed geslaagd.

Even in spoilers verder omdat ik wel iets vrijgeef over wat je zelf kan ontdekken:
spoiler:
Ik speel het spel om de assassinations, dus ik vond het helemaal niet erg dat er steeds weer een nieuwe kring van mensen was waar je wat mee mocht doen. Als fan van het eerste uur mis ik wel echt de modern day context van het geheel. Ja er zitten wat rifts in en wat data fragments, maar dit staat in schril contrast tot de verhaallijn die we in AC Valhalla hadden met modern day (de twist rondom Loki), waar nu helemaal geen vervolg op lijkt te worden gegeven.

Ik kan deze game zeker wel aanbevelen aan anderen, maar je moet wel weten waar je de meeste lol uit haalt, als dat is uit een game met veel afwisseling, dan moet je deze laten liggen. Als je het niet erg vind om repetitief bezig te zijn met steeds een iets ander sausje eromheen dan kan dit een prima game voor jou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Ik heb de game inmiddels al een tijd niet meer aangeraakt en verkocht. Ik moet concluderen dat ik toch weer in de Ubisoft hype ben getrapt. Shadows is een leuke game, maar als je de eerste provincie (zeg 10 uur) hebt gespeeld heb je alles al gedaan wat de game te bieden heeft. Los van het spelen met Yasuke dan. Die gameplay loop moet je dan nog 100 uur door om alles te doen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 22:51
Ben tot level 51 gekomen en toen was de energie weg. Misschien over een tijdje weer. Mooie game maar wel veel herhalingen. Bij level 12 was ik gestopt om missies te volgen en ben ik met m’n paardje van provincie naar provincie gereden en alles kort en klein geslagen. Hierdoor (per ongeluk) ook missies uitgespeeld. Dit voelde daarom meer een adventure…geen idee wat je tegenkomt, welke level…daardoor soms ook attributen gekregen die 10-20 levels te hoog waren. Wie weet pak ik ‘m verder op in de komende tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
Inmiddels de verhaallijn uitgespeeld, daarna verkocht. Is op een gegeven moment veel van het zelfde, en ik was er wel op uit gekeken.

Maar heb me er met ongeveer 70 uurtjes toch wel mee vermaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CjxIoR-lT4NONkMYbuKnfeI0Nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18CJIp0ESSUhLav2ZRVnsHc1.jpg?f=fotoalbum_large
Here is the new Summer Roadmap for Assassin's Creed Shadows. It features: 🔥

🔴 July:

🟢NG+
🟢New Trophies
🟢New Animus Hub Project

🔴 September:

🟢Fast Forward Time of Day
🟢Hideout Updates
🟢Uncapped Framerate in Cutscenes
🟢Claws of Awaji DLC

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13-09 01:33
Nog even wat andere games spelen en dan zien wanneer de game binnenkort voor het eerst aangeboden wordt met 50% korting (60% korting met Ubisoft Units). Dan kunnen we aan de slag voor € 28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Die fast forward time of the day was wel handig geweest in mijn playhtrough, maar nu ik de game platinum heb, ga ik hier niet veel meer aan hebben. Mogelijk vanaf 16 september de game nog weer een kans geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YdieresiS schreef op maandag 28 juli 2025 @ 09:57:
Die fast forward time of the day was wel handig geweest in mijn playhtrough, maar nu ik de game platinum heb, ga ik hier niet veel meer aan hebben. Mogelijk vanaf 16 september de game nog weer een kans geven.
Dit valt mij ook wel op bij veel van de post-launch updates. De eerste weken was het héél stil terwijl er echt wel flinke verbeteringen mogelijk waren, en dan tegen de tijd dat iedereen die écht interesse heeft het spel heeft uitgespeeld komen ze met dit soort QoL dingen.
En dat terwijl er eerder werd geroepen dat het om technische of designoverwegingen ging, maar nu ineens kan het wel..

Ook 'unfogging of the world map' vind ik een hele vreemde, dan zie je dus helemaal niet meer waar je bent geweest in de wereld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jimh307
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online
Ben zojuist begonnen met Valhalla na Origins en Odyssey. Als Valhalla klaar is staat dit spel op mijn verlanglijstje. Ik ben dol op de Assassin's Creed lore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-09 19:40
Sinds ik vakantie heb ben ik begonnen met de game en ik moet zeggen dat ik het verhaal tot nu toe best goed vind. Qua graphics ziet het er ook goed uit en de gameplay bevalt mij goed. Was in het begin wel even wennen met de combat omdat je best snel dood kon gaan, maar goed daar ben ik inmiddels aan gewend. Wel zijn er af en toe wat vage bugs met springen etc, maar die neem ik maar voor lief. Voor mijn gevoel heb ik heel settsu nu voltooid, maar ik kan dat nergens zien. Klopt dat? Voorheen kon je dat gewoon in de world map zelf zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
Ook eindelijk toegekomen om te beginnen met deze game. Begon best sterk met alle verhalende elementen enzo, maar ik merk toch dat ik nu alweer een beetje begin op te zien tegen dingen. Heb 1e gebied volgens mij completed, alle sidequests/towers enzo. Maar dan ga ik nu richting Kyoto en dan... tja, gewoon weer 10 torens en vraagtekens. Begint alweer een beetje met tegenzin te gebeuren merk ik. Wellicht moet ik gewoon echt even focus doen alleen op de quests en niet op alle discoverables, maar daar ben ik dan ook weer heel slecht in...

"Oke, daar is de missie. Ik ga erheen. Oh maar wacht, die 2 torens liggen soort van op de route, laat ik die maar eerst doen. Oh, 1 ervan is een castle, naja dan moeten die 5 Daisho ook weer dood. Hoe kan ik ze zo snel mogelijk asssasinaten en weer rennen, want combat duurt me te lang nu. Oke, ben op de toren, oeh kijk 4 vraagtekens dichtbij, moet wel erheen. Oke ik ben er klaar mee."

Anyway, moet zeggen dat ik de hele Japanse vibe super vet vindt, benieuwd wanneer je ook met Yasuke kan spelen, waarschijnlijk main story maar even rushen toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerdje131 schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:57:
Ook eindelijk toegekomen om te beginnen met deze game. Begon best sterk met alle verhalende elementen enzo, maar ik merk toch dat ik nu alweer een beetje begin op te zien tegen dingen. Heb 1e gebied volgens mij completed, alle sidequests/towers enzo. Maar dan ga ik nu richting Kyoto en dan... tja, gewoon weer 10 torens en vraagtekens. Begint alweer een beetje met tegenzin te gebeuren merk ik. Wellicht moet ik gewoon echt even focus doen alleen op de quests en niet op alle discoverables, maar daar ben ik dan ook weer heel slecht in...

"Oke, daar is de missie. Ik ga erheen. Oh maar wacht, die 2 torens liggen soort van op de route, laat ik die maar eerst doen. Oh, 1 ervan is een castle, naja dan moeten die 5 Daisho ook weer dood. Hoe kan ik ze zo snel mogelijk asssasinaten en weer rennen, want combat duurt me te lang nu. Oke, ben op de toren, oeh kijk 4 vraagtekens dichtbij, moet wel erheen. Oke ik ben er klaar mee."

Anyway, moet zeggen dat ik de hele Japanse vibe super vet vindt, benieuwd wanneer je ook met Yasuke kan spelen, waarschijnlijk main story maar even rushen toch.
Wat bij mij heel goed werkt is per regio gewoon eerst de torens unlocken als Naoe, daarna als Yasuke de kastelen bestormen, en dan de missies beetje waar ik zin in heb.
Door het per regio te doen voorkom je ook dat je te veel afdwaalt, want de regio's zijn best klein/behapbaar. En dan voorkom je ook dat je als Naoe in open combat komt waar alles veel langer duurt dan met Yasuke.

Vooral niet te bang zijn om van protagonist te switchen, want je hebt ze niet voor niks allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdje131
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 16:55
Oon schreef op maandag 8 september 2025 @ 10:10:
[...]

Wat bij mij heel goed werkt is per regio gewoon eerst de torens unlocken als Naoe, daarna als Yasuke de kastelen bestormen, en dan de missies beetje waar ik zin in heb.
Door het per regio te doen voorkom je ook dat je te veel afdwaalt, want de regio's zijn best klein/behapbaar. En dan voorkom je ook dat je als Naoe in open combat komt waar alles veel langer duurt dan met Yasuke.

Vooral niet te bang zijn om van protagonist te switchen, want je hebt ze niet voor niks allebei
Hehe, dan moet ik dat eerst wel unlocked hebben :+ Maar zat zelf ook te denken om de kastelen idd gewoon met bruut geweld te gaan doen als ik Yasuke unlocked heb. Geen idee hoe lang dat nog duurt, maar ondertussen ben ik lvl 21 en in de 2e regio, dus hoop toch wel snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjoerdje131 schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:21:
[...]

Hehe, dan moet ik dat eerst wel unlocked hebben :+ Maar zat zelf ook te denken om de kastelen idd gewoon met bruut geweld te gaan doen als ik Yasuke unlocked heb. Geen idee hoe lang dat nog duurt, maar ondertussen ben ik lvl 21 en in de 2e regio, dus hoop toch wel snel!
Het mooie (en tegelijkertijd de valkuil) van het spel is dat er echt maar héél weinig verplicht is. Er zijn een aantal missies die je als Naoe een kasteel in sturen maar daar kun je als het moet gewoon rennen en alle enemies negeren.
Daarnaast heb je het voordeel dat enige moeilijkheidsgraad in het spel ver te zoeken is, het is echt een sandbox. Je moet niet als Naoe stil gaan staan midden in een kamp of kasteel, maar ook op de hoogste difficulties is de combat zonder cheesen heel makkelijk en als het een keer even lastiger is dan ga je op een willekeurig dak zonder ladder liggen en de enemies zijn je na 30 seconden helemaal kwijt.
Al met al, gewoon lekker spelen zoals je op dat moment leuk vindt. Ik heb een keer 3 uur lang langs de randen van de wereld gelopen om de hele fog weg te krijgen, TV-serie aan en verstand op 0, was geweldig. Heb hele leuke dingen gezien die ik anders nooit was tegengekomen en het heeft me daarna weer geholpen in de missies die zich langs die rand afspelen. Hoe meer je je druk maakt om wat je denkt dat het spel van je verwacht, hoe meer je dingen gaat doen waar je eigenlijk geen zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DLC zou vandaag moeten droppen, 42GB op pc

Ik heb eerlijk de game na 70u en de main story te spelen niet meer aangeraakt. Deels omdat ik wist dat ze nog QoL dingen gingen doen, deels omdat ik gewoon andere dingen speelde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Wat ik zie ik hier niet? Ik heb alles om de upgrade te doen maar toch zegt het spel dat ik iets mis, dit is bij elk gebouw het probleem...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_-uJFVdfrydP1Bg4AfZtjoX8z_Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NgQugqz9NLhZX8jNX17RGi0M.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 ... 19 20 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld