Na heel veel gedoe, 2 uur mensen omleggen en proberen die finisher te halen, heb ik nu Overdesign III gehaald en daarmee de game platinum gespeeld:

Assassin's Creed® Shadows
Unlock every trophy
Ik heb niet alle missies gedaan, ik moet nog wat van die missies waarbij je 100 of 50 mensen moet omleggen, die Dead by Daylight missie heb ik niet gedaan en niet alle collectibles heb ik af (Jizu statues, art, clan crests en dergelijke). Maar verder heb ik hem wel volledig afgerond.
Uiteindelijk heb ik me heel goed vermaakt met deze game, maar er zitten nog wel wat kritiek puntjes aan voor mij. De wereld en het verhaal waren voor mij boeiend genoeg en leuk om doorheen te spelen en er was genoeg te doen om me mee bezig te houden (alhoewel wat repetitief, maar dat vind ik niet erg). Ik vind de setting in Japan ook goed geslaagd.
Even in spoilers verder omdat ik wel iets vrijgeef over wat je zelf kan ontdekken:
spoiler:Ik speel het spel om de assassinations, dus ik vond het helemaal niet erg dat er steeds weer een nieuwe kring van mensen was waar je wat mee mocht doen. Als fan van het eerste uur mis ik wel echt de modern day context van het geheel. Ja er zitten wat rifts in en wat data fragments, maar dit staat in schril contrast tot de verhaallijn die we in AC Valhalla hadden met modern day (de twist rondom Loki), waar nu helemaal geen vervolg op lijkt te worden gegeven.
Ik kan deze game zeker wel aanbevelen aan anderen, maar je moet wel weten waar je de meeste lol uit haalt, als dat is uit een game met veel afwisseling, dan moet je deze laten liggen. Als je het niet erg vind om repetitief bezig te zijn met steeds een iets ander sausje eromheen dan kan dit een prima game voor jou zijn.