Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
De Gold Edition bij Bol werd op 10 januari voor mij ook geannuleerd. Heb direct een andere editie besteld. Het is één van mijn favoriete gamereeksen, dus die wil ik sowieso hebben. Bestelde er vroeger de figurines ook bij, maar die tijd is voor mij voorbij. Heb laatst ook een heel aantal opgeruimd.

Ik heb ook in Shadows weer veel zin en hoop dat ze er een interessante game van maken, tot nu toe ben ik wel positief van wat ik zie.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:04

Zin in!

[ Voor 33% gewijzigd door G_Dragon op 23-01-2025 08:08 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ga het spel denk ik niet kopen, ik pak wel even een maandje Ubisoft+. De setting spreekt mij erg aan, maar ben bang dat het weer dezelfde oude Assassin's Creed gaat worden, maar dan in een Japanse setting. Daarom zal ik denk ik eerst een Ubisoft+ abonnement nemen, kan ik nog een beetje Outlaws spelen en Shadows.

En als het niks, ben ik gelukkig niet meteen 70 euro kwijt. En voor die 15 euro kan ik tenminste nog wel even wat andere games spelen zoals Outlaws of Motorfest, mocht Shadows tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het wel kopen denk ik. Maar niet meteen als bij de release. Ik wacht altijd even op een aanbieding, en bijkomend voordeel is dan dat er ook wat patches zijn uitgekomen. De reviews zijn tegen die tijd ook een stuk eerlijker / meer betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik ga hem niet kijken, wil namelijk niet te veel van de wereld zien maar liever zelf ontdekken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Linksquest schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 08:07:
[...]

Ik ga hem niet kijken, wil namelijk niet te veel van de wereld zien maar liever zelf ontdekken.
Dat snap ik heel goed, er lekker blanco in is vaak wel het leukst! :*)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07:43
Ben wel erg benieuwd naar de trailer

Misschien een beetje offtopic, maar heb het gevoel dat ik vaker bij spelen die zich in japan afspelen zo een soort jongen heb gezien zoals je rechts onder ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Nog meer nieuws, hopelijk komt het ook allemaal uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
G_Dragon schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 11:55:
Nog meer nieuws, hopelijk komt het ook allemaal uit!

[Twitter]
ben erg benieuwd naar de gameplay, hopelijk zien we wat meer van hoe de wereld er uitziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 11:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

It looks good!

Meer gameplay:

Deze combat <3

[ Voor 46% gewijzigd door G_Dragon op 23-01-2025 20:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoe meer we zien, hoe duidelijk het m.i. wordt dat Yasuke totaal overbodig is en we beter gewoon Naoe als enige protagonist hadden kunnen hebben. Ziet er erg vet uit, combat die weer een beetje op een assassin lijkt ipv dat lompe van de laatste 3 spellen (4 als je Mirage meetelt) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Story trailer ziet er ook erg goed uit. Geeft mij honger naar meer over het verhaal te weten komen, dus in die zin hebben ze het goed gedaan. Vanuit deze trailer maak ik me nog wel een beetje zorgen over de graphics (die vond ik niet bijster bijzonder goed), maar als de gameplay erg goed is, dan kijk ik daar ook wat makkelijker doorheen.
Oon schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 01:12:
[...]
Hoe meer we zien, hoe duidelijk het m.i. wordt dat Yasuke totaal overbodig is en we beter gewoon Naoe als enige protagonist hadden kunnen hebben. Ziet er erg vet uit, combat die weer een beetje op een assassin lijkt ipv dat lompe van de laatste 3 spellen (4 als je Mirage meetelt) :)
Na het zien van het filmpje van JorRaptor (welke G_Dragon heeft gedeeld) kan ik me hier ook wel in vinden. Als je zijn opmerkingen ziet over het klimmen met Yasuke dan doet met dat wel afvragen hoe ze dat bedacht hebben met hem. Voor mijn gevoel zou ik ook alleen spelen met Naoe en Yasuke alleen pakken als hij echt verplicht is, maar misschien zitten er uiteindelijk nog wel wat voordelen aan om Yasuke te kiezen. We gaan het meemaken. Voor nu kan ik je redenatie goed volgen.

[ Voor 36% gewijzigd door YdieresiS op 24-01-2025 07:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Oon schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 01:12:
[...]

Daar ben ik het met je eens, want je ziet in de previews/gameplay duidelijk dat hij niet overal op kan komen omdat de wereld meer gebouwd is voor Naoe. Daar hadden ze van mij beter over na mogen denken en heb je ook dat stukje gezien dat ze aan het showen waren, maar het spel besluit om een hond vast te laten glitchen in een boot ? _O-

Die gezichten op het moment dat het gebeurd, van oh fuck dit is niet handig tijdens een live show :P

Verder heb ik geen minpunten en sta ik te springen om te gaan beginnen met deze nieuwe Assassin's Creed, waar ik dan hopelijk tijd voor heb :X

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 24-01-2025 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-09 16:50
Ik zou geen pre-orders aanbevelen maar als je op pc koopt en via de Ubisoft store kun je met Ubi punten 20% koring krijgen. Op dit moment werkt het niet met alleen de pre-order van Shadows maar wel als je er een game van bijv 2,50 bijstopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YdieresiS schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:50:
[...]

Na het zien van het filmpje van JorRaptor (welke G_Dragon heeft gedeeld) kan ik me hier ook wel in vinden. Als je zijn opmerkingen ziet over het klimmen met Yasuke dan doet met dat wel afvragen hoe ze dat bedacht hebben met hem. Voor mijn gevoel zou ik ook alleen spelen met Naoe en Yasuke alleen pakken als hij echt verplicht is, maar misschien zitten er uiteindelijk nog wel wat voordelen aan om Yasuke te kiezen. We gaan het meemaken. Voor nu kan ik je redenatie goed volgen.
G_Dragon schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 07:59:
[...]

Daar ben ik het met je eens, want je ziet in de previews/gameplay duidelijk dat hij niet overal op kan komen omdat de wereld meer gebouwd is voor Naoe. Daar hadden ze van mij beter over na mogen denken
Ik denk dat het level design aan de ene kant wel laat zien dat er inderdaad primair nagedacht is over Naoe, maar aan de andere kant ook wel de twee protagonists goed uit elkaar haalt. Dat Yasuke niet overal op kan klimmen schijnt ook een bewuste keuze te zijn.

Ik zou jullie aanraden om ook onderstaand filmpje van Luke Stephens eens te kijken, die is over het algemeen wat analytischer en kritischer dan JorRaptor en heeft ook een specifiek stukje over de dingen die uit het spel gehaald zijn (yay geen vogel meer) en de verklaringen van de devs daarover:

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Black samurai is (of lijkt) veel meer een Tank, niet helemaal mijn speelstijl doorgaans maar daarmee wel logisch dat klimmen en klauteren een stuk minder zal zijn.

Verder wilde ik eigenlijk geen beelden meer bekijken maar ben ik toch in de preview val getrapt en wat content tot mij genomen.

Gelukkig zag het er allemaal waanzinnig uit, ik had er al veel zin in maar nu helemaal. Na het zien van de previews ga ik de game wel kopen ipv spelen via ubi+, dit lijkt mij een game waar ik weer maanden zoet mee ga zijn en lekker rustig op 100% ga zetten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dit ziet erg goed uit, ik ga dan ook met Naoe spelen. Alleen shit muziek in het filmpje dat totaal niet past. Als ze echt iets moderns onder de video's willen gooien, dan moeten ze het ook echt goed doen. De laatste tijd luister ik best wel veel moderne Japanse muziek. De traditionele Shamisen past overal zo goed bij, niet alleen elektronische muziek maar ook rock. Pak dan liever zoiets als dit, als ze echt iets moderns er onder willen gooien.

Geweldige mix van traditionele Shamisen gecombineerd met een elektronische guitar en drums. 13:53 is ook een ontzettende lekker nummer. Eigenlijk is de hele mix best wel goed.

Nog meer verschillende Japanse stijlen.

Japanse Bass & Trip-hop

[ Voor 9% gewijzigd door Toonen1988 op 24-01-2025 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ondanks dat ik niet zoveel heb met YouTubers, kijk ik altijd graag naar Luke Stephens. Zijn video's zijn altijd rustig, niet chaotisch, geen geschreeuw, goede argumenten, goede informatie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie online wel meer mensen zeggen “ik ga spelen met ….” Maar kan je nou daadwerkelijk kiezen tussen de personages? Ik had juist begrepen dat je bepaalde missies met een bepaald personage speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 20:08:
Ik zie online wel meer mensen zeggen “ik ga spelen met ….” Maar kan je nou daadwerkelijk kiezen tussen de personages? Ik had juist begrepen dat je bepaalde missies met een bepaald personage speelt.
Zover ik het begreep word je alleen in de tutorial geforceerd om met beide te spelen. Maar nadat de tutorial voorbij is, kan je met één personage tot het einde spelen.

De video die @Oon heeft gepost, wordt ook verteld dat je gewoon met één personage kunt spelen, behalve de tutorial.

Ik post de video met de juiste tijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 24-01-2025 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 21:27:
[...]

Zover ik het begreep word je alleen in de tutorial geforceerd om met beide te spelen. Maar nadat de tutorial voorbij is, kan je met één personage tot het einde spelen.

De video die @Oon heeft gepost, wordt ook verteld dat je gewoon met één personage kunt spelen, behalve de tutorial.

Ik post de video met de juiste tijd.

[YouTube: I played 'Assassin's Creed Shadows'...]
Aah toch, dan ga ik waarschijnlijk ook wel voor het mevrouwtje want juist het klimmen en klauteren bevalt mij altijd wel goed in AC games.

Edit: Ah precies wat hij zegt eigenlijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 24-01-2025 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Vandaag mijn pre-order al geplaatst, scheelt dat je op Xbox pas rond release hoeft te betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
G_Dragon schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:24:
Vandaag mijn pre-order al geplaatst, scheelt dat je op Xbox pas rond release hoeft te betalen.
A nice, ik ga sowieso voor een fysieke versie, twijfel alleen nog tussen de PS5 en XSX versie :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
@Linksquest *Sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:20

R.G

toch wel benieuwd nu geworden, alleen al voor het mooie land en de free roam en hoe de ninja beweegt.

Maar de gameplay ziet er wel een beetje eentonig uit denk dat het wel eens snel saai kan worden.

we gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
R.G schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:00:
toch wel benieuwd nu geworden, alleen al voor het mooie land en de free roam en hoe de ninja beweegt.

Maar de gameplay ziet er wel een beetje eentonig uit denk dat het wel eens snel saai kan worden.

we gaan het zien.
Ondanks dat ik Ubisoft echt een kl*** bedrijf vind, kijk ik zelf ook best wel uit naar Assassin's Creed shadows. Ik heb eerst echt mijn twijfels, maar na het zien van Naoe gameplay, ben ik toch wel geïnteresseerd geraakt. Ik ben dan ook alleen geïnteresseerd in haar. Yasuke heeft nog niet eens het tradionele AC parkour mechanics. Niemand snapt eigenlijk waarom hij erin zit, maargoed.

Ubisoft zou nu ook meerdere gamemode/moeilijkheidsgrade hebben toegevoegd. Je hebt nu niet alleen de "standaard" Assassin's Creed ervaring, ze hebben ook de mogelijkheid gegeven om de AI en stealth aan te passen. Het zou dan niet gaan dat AI meer gezondheid heeft of meer schade uitdeelt maar juist "slimmer" zou zijn. Iets wat Ubisoft games gigantisch missen, slimmere AI en één van mijn grootste kritiek punten over Ubisoft.

In veel games kijkt de AI zich vooruit en ziet alleen een speler op oog hoogte. Vandaar dat het altijd makkelijk was om over de daken heen te bewegen. Nu schijnbaar kan je zo instellen dat de AI niet alleen voor zich uitkijkt, maar ook naar boven kijkt. Dus ze spotten jou nu sneller op daken en als ze verder wegstaan, en toevallig jou richting opkijken, dan zien ze jou ook sneller staan. Schijnbaar hebben een aantal mensen dit in de preview getest.

Ook zou deze extra functie ervoor moeten zorgen dat de AI je blijft zoeken en niet na 10 seconde stopt als even in een struikje schuilt die maar tot aan je knieën komt. Ze blijven nu jou continue zoeken, en dit kan tot twee ingame dagen duren. Ze doorzoeken schijnbaar ook struikjes, dus je moet continue blijven bewegen als ze jou niet willen vinden. Ze blijken schijnbaar ook andere te waarschuwen. Ga je weg uit het gebied en gaat na een aantal ingame uren terug, heb je kans dat ze nog aan het zoeken zijn.

Het spel heeft ook verschillende seizoenen die de omgeving aanpast. Ligt er sneeuw, dan hoort de AI je beter lopen. Zo heb je in de winter ook geen mogelijkheid om in struikjes meer te schuilen omdat er geen bladeren erop zitten. Maar de AI zou dan wel weer zwakker moeten zijn, wegens de kou en de sneeuw.

Regent het? Dan zijn de elite binnen omdat ze niet willen nat worden en de lagere rang kan je dan wel nog buiten vinden. En als het héél hard regent, dan hoort de AI je weer veel minder lopen. Op deze manier kan je echt volledig de omgeving gebruiken.

Dit klinkt allemaal best vet en dit lost één van de kritiek punten op die ik over Ubisoft heb. Maar het is en blijft Ubisoft die heeft gezegd dat Skull and Bones de eerste Quadruple A game is. :+

Als ze dit nu wel weten waar te maken en ook allemaal daadwerkelijk slimmere AI in hun spellen hebben gestopt, dan is dit een stap in de goede richting. Maar met één game winnen ze nog geen vertrouwen terug. Daar ben ik dan wel weer héél eerlijk in.

[ Voor 38% gewijzigd door Toonen1988 op 27-01-2025 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Previews zijn allemaal overwegend positief, dus dat brengt me weer aan het twijfelen. Heb me heel goed vermaakt met AC Origins en Odyssey. Mirage vond ik ook lekker spelen. Valhalla was te veel van Origins en Odyssey en was gewoon een hack and slash game geworden. Shadows lijkt dus weer de goede kant op te gaan.

Ben nog wel benieuwd naar de performance op de consoles. De systeemeisen voor de PC zijn nog best stevig.

Als ik em bestel wordt het voor de PS5. Dan kan ik ook mooi op de Portal spelen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2025 08:31 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
De AI in de previews leek zich nog niet bijster slim te gedragen. Vooral ook erg benieuwd hoe stealth deze game werkt. Ik wacht nog even de reviews van spelers af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
ik denk dat ik wacht tot het spel uit is en er meerdere reviews zijn.
De preview en gameplay stukjes zagen er vet uit, maar ben toch huiverig met een Ubisoft spel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
samlans schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:26:
De preview en gameplay stukjes zagen er vet uit, maar ben toch huiverig met een Ubisoft spel.
Iedereen is huiverig met ubisoft games, maar de previewers zijn eigenlijk unaniem over deze AC telg: dit is de beste preview versie die ze ooit van een AC gespeeld hebben en doet eigenlijk alles goed. Dat eerste zegt genoeg over Ubisoft natuurlijk, maar op basis van de previews heb ik vertrouwen in deze game.

Het afgelopen jaar heb ik amper games gekocht. Ik denk alleen Shadow of the Erdtree en Astrobot. Wel wat op gamepass gespeeld, maar toch best een karig gamejaar. De komende maanden blijft dat wel zo. Dus ben wel klaar voor een lekkere AC :P

[ Voor 19% gewijzigd door Hulleman op 27-01-2025 11:46 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:52
samlans schreef op maandag 27 januari 2025 @ 11:26:
Ik hoop dat er een embargo lift is voor de game daadwerkelijk uit komt. Dat geeft soms nog een beetje een indicatie of de developers er zelf vertrouwen in hebben.

Want in de pre-order krijg je dus de DLC er al bij. Ik wacht ook de reviews af, maar hoop wel voor de 20ste een pre-order te kunnen plaatsen na positieve reviews _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:39

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Linksquest schreef op zondag 26 januari 2025 @ 19:33:
[...]

A nice, ik ga sowieso voor een fysieke versie, twijfel alleen nog tussen de PS5 en XSX versie :P
Mijn dochter heeft alle AC games voor de XBox, twijfelt nu ook heel erg. Hangt er beetje vanaf hoe goed Shadows gebruik gaat maken van de DualSense functies van de PS5 controllers. Kan daar alleen weinig (lees: niets) over vinden.

Jij al een beslissing kunnen maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Stormtrooper op 06-02-2025 15:28 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Stormtrooper schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 14:52:
[...]

Mijn dochter heeft alle AC games voor de XBox, twijfelt nu ook heel erg. Hangt er beetje vanaf hoe goed Shadows gebruik gaat maken van de DualSense functies van de PS5 controllers. Kan daar alleen weinig (lees: niets) over vinden.

Jij al een beslissing kunnen maken?
Momenteel gaat mijn keuze naar Xbox, mede ook omdat ik de laatste 2 daarop gespeeld heb en me dit goed beviel. Eind deze maand ga ik hem reserveren, wil nog even wachten wat eind deze maand mijn verjaardag gaat doen, stel ik krijg bepaalde games, dan kan ik altijd nog kiezen om even te wachten.

Ik heb even lopen zoeken of er verschil is in de Xbox en Playstation versie, echter kan ik daar ook nog niks over vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:39

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Linksquest schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 09:02:
[...]

Momenteel gaat mijn keuze naar Xbox, mede ook omdat ik de laatste 2 daarop gespeeld heb en me dit goed beviel. Eind deze maand ga ik hem reserveren, wil nog even wachten wat eind deze maand mijn verjaardag gaat doen, stel ik krijg bepaalde games, dan kan ik altijd nog kiezen om even te wachten.

Ik heb even lopen zoeken of er verschil is in de Xbox en Playstation versie, echter kan ik daar ook nog niks over vinden.
Het is hier inmiddels de Xbox versie geworden. Deels omdat alle AC hier al voor de Xbox liggen en gespeeld zijn, deels ook vanwege het formaat van Shadows. Met DLC richting de 150GB is voor mij makkelijker met de Xbox om even plek te maken.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Een mooie grote! :)
Kijk er echt naar uit om aan dit spel te beginnen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0YNXDarqoZIaFlbbrlAK7Flmg_k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/52vBSrBC4U31Cv6OHWglUVVK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
Ben erg benieuwd naar de Hideout, hoop we ook zelf de binnen kant mogen decoreren en niet alleen gebouwen plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
samlans schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:27:
[...]

Ben erg benieuwd naar de Hideout, hoop we ook zelf de binnen kant mogen decoreren en niet alleen gebouwen plaatsen
Ik ook wel, dat is alleen wel de enigste nieuwe feature waaraan ik het meeste nog moet wennen. Want het is wel een flinke stap vooruit in de spellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Nu online
Ik vraag me af of het ook optioneel is en of je er veel voordeel van hebt. Het lijkt mij tot nu toe het minst interessante onderdeel uit de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YdieresiS schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:04:
Ik vraag me af of het ook optioneel is en of je er veel voordeel van hebt. Het lijkt mij tot nu toe het minst interessante onderdeel uit de game.
Vooral dat tweede ja, als het alleen maar opvulling is dan hadden ze die tijd beter ergens anders in kunnen stoppen. Maar als het zoals Monteriggioni in AC2 is waar je echt upgrades kunt doen in je eigen plekje en daar dan weer meer progression uit kunt halen dan is het wel een leuke toevoeging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 20:11
Ik vond het systeem in Valhalla wel erg leuk, je kon daar dan de decoraties kiezen in je eigen settlement. Dit gaat dan weer een stap verder en is voor mij niet zo nodig. Vind het ook een beetje verspilde development tijd denk ik. Maargoed we gaan het zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hunter98X schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:07:
Ik vond het systeem in Valhalla wel erg leuk, je kon daar dan de decoraties kiezen in je eigen settlement. Dit gaat dan weer een stap verder en is voor mij niet zo nodig. Vind het ook een beetje verspilde development tijd denk ik. Maargoed we gaan het zien :)
Ik vond het in Valhalla vooral jammer dat het allemaal vrij nutteloos was, je decoratie voegde niks toe en omdat het spel ook geen economie oid had won je er ook niks mee om er zelf tijd in te steken. De hutjes die je kon bouwen waren alleen nuttig voor de completion.

Het zou mooi zijn als je bijv. iedere recruit een slaapplek en eten moet geven op een laagdrempelige manier, en dat je een beetje een levende plek krijgt waar ook gewone niet-recruits gaan leven. Iets dat echt zijn eigen leven gaat leiden.
Maar daar zal ik maar niet te veel op hopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:55

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Oon schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:06:
[...]

Vooral dat tweede ja, als het alleen maar opvulling is dan hadden ze die tijd beter ergens anders in kunnen stoppen. Maar als het zoals Monteriggioni in AC2 is waar je echt upgrades kunt doen in je eigen plekje en daar dan weer meer progression uit kunt halen dan is het wel een leuke toevoeging
Monteriggioni vond ik echt geweldig, zou leuk zijn als het inderdaad weer zoiets wordt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samlans schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:27:
[...]
hoop we ook zelf de binnen kant mogen decoreren en niet alleen gebouwen plaatsen
Een zwembad bouwen en het trappetje weghalen of een kamertje van 1 tegel zonder deur, dat soort werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Bart ® schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 12:22:
[...]

Monteriggioni vond ik echt geweldig, zou leuk zijn als het inderdaad weer zoiets wordt.
Recentelijk AC 2 en Brotherhood gespeeld. Heerlijk dat je de stad of je dorpje kan opknappen. En omdat het zichtbaar is (lees inkomsten) voelt het ook alsof je wat bijdraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dubrillion schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:45:
[...]

Recentelijk AC 2 en Brotherhood gespeeld. Heerlijk dat je de stad of je dorpje kan opknappen. En omdat het zichtbaar is (lees inkomsten) voelt het ook alsof je wat bijdraagt
Ja precies dat. Het voelt een beetje van jezelf.

Wat ik ook een leuk aspect aan die games vond, was dat je echt beloond werd voor bepaalde sidequestreeksen, die vaak net wat moeilijker te vinden waren, of moeilijker te doen waren. Bijvoorbeeld (kan ik me herinneren) een cape waarmee de politie niet meer achter je aan kwam. Of een of ander supergoed zwaard. Grote uitdaging, grote beloning. Dat miste ik eigenlijk ook in elke AC daarna.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Bart ® schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 09:54:
[...]

Ja precies dat. Het voelt een beetje van jezelf.

Wat ik ook een leuk aspect aan die games vond, was dat je echt beloond werd voor bepaalde sidequestreeksen, die vaak net wat moeilijker te vinden waren, of moeilijker te doen waren. Bijvoorbeeld (kan ik me herinneren) een cape waarmee de politie niet meer achter je aan kwam. Of een of ander supergoed zwaard. Grote uitdaging, grote beloning. Dat miste ik eigenlijk ook in elke AC daarna.
Het was voornamelijk gewoon Main Quests die goed in elkaar zaten, met af en toe een leuke side quest. Ipv andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Dubrillion schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 10:00:
[...]

Het was voornamelijk gewoon Main Quests die goed in elkaar zaten, met af en toe een leuke side quest. Ipv andersom.
Ja dat was ook wel zo. Nu heb ik geen enkel probleem met sidequests hoor, als ze goed zijn. De verhouding maakt me ook niet uit. Gaat mij om de kwaliteit. Maar de moeilijke sidequests werden dus ook beloond, dat vond ik erg prettig :P.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

G_Dragon schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 08:32:
[...]

Ik ook wel, dat is alleen wel de enigste nieuwe feature waaraan ik het meeste nog moet wennen. Want het is wel een flinke stap vooruit in de spellen :D
Hey valt mij op dat de game niet te koop is op game keys sites?
denk vanwege de pre-order cancel? wat is er aan de hand lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

[ Voor 18% gewijzigd door G_Dragon op 12-02-2025 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb de PC specs gezien en die zijn niet mals zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik hoop dat de Xbox Series X en Playstation 5 toch wel minimaal op high draaien, want het ziet er grafisch echt heel mooi uit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BW0JzsxDzwaEGBP7msOE9lVWMLc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YZ8l0K60VNAY8g5vxVgqFDzN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TFuAIFz8Z57lxRJz_n_SZab4AaM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlQ4urTWN01G16vcJKaKe3lc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-5UhKwpjsBqtNLczIM_v-4jEWc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0RUXAPt35ehqbJLUHvIm6toK.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y71AquviTWdR6tBkoLMdCmDLw3E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jrptQn6RgsRCucZr5EdVuJp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRHkSNLr939lI9RuGfPM66YPc38=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oF2DwF7wew1I5N7cMmUmt8Kb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StiCcvU1_S5Z1ml9grE3CDYj9PU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fewZgYlpJdCXexf3UfG19LnY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0LDM2pzdDHb-WHxukNnKsPlhyA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KJLDhErOajnV0YbHR39WQ49n.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 91% gewijzigd door G_Dragon op 12-02-2025 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
G_Dragon schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:43:
Ik hoop dat de Xbox Series X en Playstation 5 toch wel minimaal op high draaien, want het ziet er grafisch echt heel mooi uit!
Met deze specs twijfel ik bijna om hem toch voor de PS5 aan te schaffen ipv mij PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Dubrillion schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:40:
Ik heb de PC specs gezien en die zijn niet mals zeg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOlCZ4pSKq2VtpsfqK8754OaIUA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8hMv6iMOQfK5uol0IMvMPQWQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Vereist dit zoals India ray tracing?

Wel erg dat minimum Al een 3600 eist Al's cpu

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Heb deze game niet echt gevolgd omdat het een tijd teveel om wel/niet inclusief zijn ging + het uitstellen van de launch.
Zit er een beetje klim- en puzzelwerk in (zoals de oudere titels) of is het heel erg 'open' en 'vlak'?
Ik heb lang niet alle AC's gespeeld en sommigen kon ik gewoon niet inkomen, omdat ik in het begin te lang aan het ronddwalen was.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Kan ik hem met mijn GTX 1650 Mobile net niet op minimum draaien 8)7 Maar ik ben zo wie zo meer een console gamer, en heb de hele serie op de console gespeeld, dus ook deze. Alleen jammer dat er geen informatie te vinden is of de Dual Sence van de PS5 extra functies krijgt bij dit spel. Maar aangezien ze bij Mirage en Valhalla niks speciaals gedaan hebben, verwacht ik dat deze keer ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
VincentG schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:44:
Heb deze game niet echt gevolgd omdat het een tijd teveel om wel/niet inclusief zijn ging + het uitstellen van de launch.
Zit er een beetje klim- en puzzelwerk in (zoals de oudere titels) of is het heel erg 'open' en 'vlak'?
Ik heb lang niet alle AC's gespeeld en sommigen kon ik gewoon niet inkomen, omdat ik in het begin te lang aan het ronddwalen was.
Hij zou niet zo compact zijn als Mirrage of de vroegere games, maar meer open wereld als Origins. Als je Origings, Odessey en/of Valhalla niks vond, dan zal je deze ook minder vinden ben ik bang.

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 20:40
Hmm, jammer, haha. Wellicht een keer proberen als die in de sale is.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• G_Dragon
Linksquest schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 10:45:
[...]

Kan ik hem met mijn GTX 1650 Mobile net niet op minimum draaien 8)7 Maar ik ben zo wie zo meer een console gamer, en heb de hele serie op de console gespeeld, dus ook deze. Alleen jammer dat er geen informatie te vinden is of de Dual Sence van de PS5 extra functies krijgt bij dit spel. Maar aangezien ze bij Mirage en Valhalla niks speciaals gedaan hebben, verwacht ik dat deze keer ook niet.
Mirage en Vahalla waren ook geen geweldige spellen, want de wereld van Vahalla was bijzonder leeg en het verhaal was ontzettend eentonig. Mirage had dan wel een levendige wereld en een sterk verhaal maar een veel te kleine wereld,

Shadows is hopelijk meer van het niveau van Assassin's Creed Odyssey en Origins _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:47

OMD

G_Dragon schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:07:
[...]

Shadows is hopelijk meer van het niveau van Assassin's Creed Odyssey en Origins _/-\o_
En dat is goed? :X

Mag hopen dat het niveau wel wat hoger is geworden dan Assassins Creed repetition :+

[ Voor 16% gewijzigd door OMD op 13-02-2025 11:28 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
OMD schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:27:
[...]

En dat is goed? :X

Mag hopen dat het niveau wel wat hoger is geworden dan Assassins Creed repetition :+
Ja dat vind ik persoonlijk heel positief, want ben groot fan van die beide spellen! (heb ze allebei namelijk ook 100% gespeeld kwa missies en wereldmap + dlc)

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 13-02-2025 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Absoluut! Die twee vond ik fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:07:
[...]

Mirage en Vahalla waren ook geen geweldige spellen, want de wereld van Vahalla was bijzonder leeg en het verhaal was ontzettend eentonig. Mirage had dan wel een levendige wereld en een sterk verhaal maar een veel te kleine wereld,

Aah toch vind ik wel dat Valhalla meer credits verdient voor de wereld, ik vond de wereld persoonlijk juist goed passen bij de setting. Grote uitgestrekte vlaktes had je simpelweg in die tijd.

Dat was wat mij betreft prima afgewisseld met het en der een bezienswaardigheid, een kerker, etc. Ik heb hem dan ook op 100% gezet.

Verhaal kan ik wat minder over zeggen, er zijn maar weinig games waar ik de filmpjes niet door druk eigenlijk 8)7

Edit: dat laatste is ook wel een van de redenen dat het mij totaal niet kan jeuken of er onjuistheden in het verhaal zitten, de Samurai wel of niet een kleur heeft, Japan boos is, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 13-02-2025 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Voor mij, als het de lijn tussen Mirage en Origins/Odyssey is zou het perfect zijn.

Mirage was voor mij een geweldige ouderwetsche AC
Origins/Odyssey waren voor mij geweldige open world AC's

Die mix? perfect :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• G_Dragon
corset schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 13:01:
Voor mij, als het de lijn tussen Mirage en Origins/Odyssey is zou het perfect zijn.

Mirage was voor mij een geweldige ouderwetsche AC
Origins/Odyssey waren voor mij geweldige open world AC's

Die mix? perfect :D
Het zit hem in de mix :+ :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik neem aan dat dit gewoon ray tracing is, geen full-ray tracing of path tracing. Snap ook niet waarom Ubisoft nog DLSS 3.7 gebruikt. DLSS 4.0 is al uit, het zou makkelijk zijn om dit voor release nog up te graden.

Edit: Heb het al gevonden. Het is inderdaad niet volledig ray-traced of path-traced. Het maakt nog altijd gebruik van rasterizatie belichting. Had eigenlijk best wel full ray traced of path traced gezien. :P

"Selective Raytracing: This mode uses raytracing only within the Hideout portion of the game. The reason behind this, is that the Hideout allows extensive player customization at a level never seen before on Assassin’s Creed. Because of that, we cannot use traditional, pre-calculated, global illumination techniques, and therefore need to adopt a real-time approach with raytracing. In all other gameplay situations, such as in the open world, raytracing will not be used.

However, if your GPU does not support hardware raytracing, such as pre-RTX GPUs, we have developed our own solution to allow competent, yet older, GPUs to run Assassin’s Creed Shadows. The game will use a proprietary software-based raytracing approach developed specifically for that. This was made to ensure Assassin's Creed Shadows remains accessible to as many players as possible.

Standard Raytracing: This mode uses the hardware raytracing capabilities of the GPU to compute real-time global illumination.

Extended Raytracing: This mode uses the hardware raytracing capabilities of the GPU to compute both real-time global illumination and reflections. This is the most extensive usage of raytracing.

On GPUs that support hardware raytracing, the choice will always be given to the player. It is one of numerous settings available to players to customize their experience on PC.

- The AC Team"

[ Voor 125% gewijzigd door Toonen1988 op 13-02-2025 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 20:43:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Afgaande op de systeemeisen van de PC zal het 1080p @medium settings @60fps zijn. Maar mag hopen dat het allemaal een tandje hoger is. Het blijft de anvil engine. Het ziet er allemaal beter uit dan Valhalla en Mirage, maar ook weer niet wereldschokkend. Hopelijk draait de game op de XSX en PS5 op 1440p, 60 fps met op onderdelen high settings. Mirage draaide 1620-1944p @60fps.

Ik heb de game inmiddels gepreorderd :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rijstbal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 11-09 18:26
Ik dacht dat de game alleen in het Engels zou uitkomen maar blijkbaar zit er ook een immersion mode bij met Japanse stemmen. Dat is een goede zaak imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:24
Ik heb hem toch maar gewoon besteld. Heb er wel vertrouwen in na het lezen van een aantal previews en ben gewoon een sucker voor dit tijdperk en setting. Ghost of Tsushima vond ik qua combat erg sterk maar de wereld erg saai. Wel mooi maar saai om te verkennen. En ik hoop dat deze game sterk is op beide fronten. Toen ik las dat je het Himeji kasteel kan binnendringen en dat je daar hele sterke samurai kan tegenkomen voor uitdagende gevechten was ik wel verkocht.

Ik hoop ook dat Ubisoft met deze game weer terug weet te krabbelen uit het dal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb de knoop doorgehakt! Afgelopen weekend heb ik op Marktplaats een Playstation Portal op de kop kunnen tikken. De PS5 versie gaan we aanschaffen.

De previews zijn best positief en ook de beelden zien er goed uit. Dit was bij Star Wars Outlaws wel echt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ubisoft wordt officieel aangeklaagd door Japan, wegens het vernietigen van Shrines in Shadows.

https://www.thegamer.com/...ng-action-shinto-shrines/

Daarnaast is er ook ophef over dat je een persoonlijke armor kunt aantrekken die je van een familie kunt stelen in Shadows. Dit ligt schijnbaar erg gevoelig. Op de dag van vandaag is dit not-done in de Japanse cultuur. Dit is een regel dat al honderden jaren bestaat en tot de dag van vandaag nog altijd gehandhaafd wordt.

Het aantrekken van een persoonlijke harnas die niet tot jou of jouw familie behoort, wordt gezien als respectloos. Dit blijkt Ubisoft ook volledig te negeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Toonen1988 op 23-02-2025 01:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07:47
Toonen1988 schreef op zondag 23 februari 2025 @ 00:51:
Ubisoft wordt officieel aangeklaagd door Japan, wegens het vernietigen van Shrines in Shadows.

Daarnaast is er ook ophef over dat je een persoonlijke armor kunt aantrekken die je van een familie kunt stelen in Shadows. Dit ligt schijnbaar erg gevoelig. Op de dag van vandaag is dit not-done in de Japanse cultuur. Dit is een regel dat al honderden jaren bestaat en tot de dag van vandaag nog altijd gehandhaafd wordt.

Het aantrekken van een persoonlijke harnas die niet tot jou of jouw familie behoort, wordt gezien als respectloos. Dit blijkt Ubisoft ook volledig te negeren.
Om even wat context te geven (kun je uit het gelinkte artikel halen): De exacte titel van het artikel is: Japanese Officials Are "Taking Action" Because Assassin's Creed Shadows Lets You Destroy Shrines. Dat is clickbait (zoals de meeste titels) en in het artikel wordt Japanese Officials verder toegelicht. Het gaat om officials from the Itate Hyozu Shrine in Hyogo Prefecture. Dat zijn religieuze vergenwoordigers. Nergens in het artikel staat dat Japan (het land, de overheid) Ubisoft gaat aanklagen. De ophef over het persoonlijke armor dat je kunt aantrekken staat niet in het artikel, maar wordt genoemd in het draadje onder het artikel. Er staat nog meer in het artikel, het is vrij genuanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aan de ene kant vraag ik me af of Ubisoft dan echt geen Japanse medewerkers heeft die ze in een werkgroep hadden kunnen stoppen om hier over mee te denken. Aan de andere kant is het ook wel echt enorme onzin om hier over te klagen..

Dat dit IRL in Japan allemaal echt niet kan snap ik goed, maar we hebben het over een fictieve wereld die geen invloed heeft op de werkelijkheid. Dat moeten ze in Japan toch ook wel snappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:24
Dit is gewoon een wanhopige poging van Sankei, de bron, om wat commotie te veroorzaken. Het boeit Japan totaal niet hoe hun cultuur wordt afgebeeld in media.

We hebben ook een heel ander beeld van ninja’s dankzij Hollywood. Dat waren ook geen Ryu Hayabusa’s of schildpadden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Blijf van mening dat zolang het een spel is en geen echte dingen, dat mensen ook niet zo moeten zeuren. Natuurlijk mogen ze een spel zo realistisch mogelijk maken maar ze kunnen niet met alles rekening houden, je kan het jezelf ook te moeilijk maken om van elke ding een probleem te willen maken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig. Je vermoord ook mensen in het spel, maar daar hoor je niemand over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Ik heb net de reservering geplaatst, de special edition voor de Xbox Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
@Linksquest Goed bezig, ik kan stiekem niet meer wachten.. ben wel weer toe aan een uitgebreide en mooie Assassin's Creed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Ben zelf een groot liefhebber van het oude Japan, en nu heb ik genoeg gelezen over dingen wat niet goed zou zijn of dingen over Ubisoft, maar ben zelf gewoon van plan om er gewoon neutraal in te stappen. Ik ben al een speler en best een liefhebber van de serie vanaf de eerste game, en ik denk wel dat ik me goed zal vermaken met deze game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op maandag 24 februari 2025 @ 08:41:
Ben zelf een groot liefhebber van het oude Japan, en nu heb ik genoeg gelezen over dingen wat niet goed zou zijn of dingen over Ubisoft, maar ben zelf gewoon van plan om er gewoon neutraal in te stappen. Ik ben al een speler en best een liefhebber van de serie vanaf de eerste game, en ik denk wel dat ik me goed zal vermaken met deze game.
Ik ben als fan sinds het eerste deel ook wel heel benieuwd. Voor mij is Brotherhood nog altijd het hoogtepunt, met Unity als 2e en Black Flag als runner-up.

Nu ik alle spellen van voor naar achter een aantal keer gespeeld heb begin ik ook bijv. 3, Revelations, Origins/Odyssey en Valhalla wat meer te waarderen, ze hebben toch allemaal wel leuke stukken en dingen die echt verbeteringen zijn t.o.v. voorgangers (vooral op het gebied van toegankelijkheid), maar de echte oldschool AC die ze met Mirage beloofd hadden ben ik nog altijd op aan het wachten.

Nou ben ik niet in de veronderstelling dat Shadows écht een oldschool AC gaat zijn, maar van wat we nu hebben gezien is het wel een heel stuk dichterbij. We zijn in ieder geval weer een assassin-achtig personage (zelfs al heeft Ubisoft altijd heel hard geroepen dat Japan niet zou komen omdat ninja's en samurai niks met de hashashin te maken hadden) en dat geeft mij toch wel goede hoop.

Alle drama eromheen kan ik me gelukkig écht niet druk om maken, ik wil gewoon lekker klimmen en stealth spelen. Hoe vloeiender hoe beter, en op dat gebied zijn de beelden die we tot nu toe van Shadows hebben gezien gewoon top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Oon schreef op maandag 24 februari 2025 @ 09:18:
[...]

Ik ben als fan sinds het eerste deel ook wel heel benieuwd. Voor mij is Brotherhood nog altijd het hoogtepunt, met Unity als 2e en Black Flag als runner-up.
Brotherhoord en deel 2 zijn ook nog altijd mijn favoriete Assassin Creeds games, ik heb ze allemaal gespeeld, op de VR versie na. Ik heb (nog) geen VR headset en daarom die ook nog niet kunnen spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb Assassin's Creed nooit echt historisch accuraat gevonden of nooit echt serieus genomen op dat gebied.

De gemiddelde persoon hier zal dan ook zeggen "Ja en, het is maar een spel." En dat klopt ook, zo denk ik ook.

Maar Japan is een héél ander cultuur. Japanners zijn ook meer cultuur gedreven. Er worden zelfs Samurai festivals georganiseerd, waar mensen hun kunsten laten zien, optochten en allerlei andere evenementen.

Je vind nogzelfs standbeelden van zowel mannelijke als vrouwelijke Samurai's. En die worden geëerd bij festivals.

Ze zijn op cultuur veel meer bezig op dat gebied, en dan kan ik best wel begrijpen dat Japanners aan onjuistheden storen.

Ik denk dat we een te snelle conclusie trekken uit onze eigen positie zonder te denken door de ogen van een ander.

Ook ik zal Assassin's Creed Shadows proberen en spelen. Maar ik zal hoofdzakelijk alleen met Naoe spelen, geen shrines slopen en ik zal geen samurai armor stelen van een bepaalde persoon of familie.

Armor en wapens kunnen een bepaalde status hebben, die je moet verdienen. Door dit te stelen, is gewoon respectloos. Het zou natuurlijk erg grappig zijn dat NPC's hier juist op zouden reageren. Dat ze een armor of wapen herkennen die niet van jouw zijn. Of dat ze juist jou meer gaan negeren of opmerkingen geven.

Maar denk niet dat Ubisoft dit erin heeft zitten. Maar ik doe zelf ook geen armor van iemand stelen. Gewoon omdat het in deze cultuur not done is. Ik speel liever om een bepaalde armor te verdienen, zonder het te stelen. Dat geeft mij zelf ook meer voldoening en immersie.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 24-02-2025 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ah zonde, ik lees online dat die Animus meuk er weer terug inkomt.
Ik was juist zo blij dat we dat gewoon links konden laten liggen, dat vond ik persoonlijk altijd zo matig.

Edit: ah komt voort uit deze "bron" waarschijnlijk: De game schijnt al gespeeld te worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 24-02-2025 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:36:
Ah zonde, ik lees online dat die Animus meuk er weer terug inkomt.
Ik was juist zo blij dat we dat gewoon links konden laten liggen, dat vond ik persoonlijk altijd zo matig.

Edit: ah komt voort uit deze "bron" waarschijnlijk: De game schijnt al gespeeld te worden.
Ik vond die anomalieso ook niet zo super. In Unity vond ik het wel heel vet om ineens in een ander tijdperk te zitten (dat wel goed in de sfeer van het spel paste) maar in Valhalla vond ik het erg geforceerd.

Vind het vooral heel jammer dat ze nog verder weggaan van de modern day verhalen. Had het juist wel heel vet gevonden als daar nog iets mee gedaan werd, zoals je in het eerste deel en de Ezio trilogie had, maar nu gaan ze helemaal in op 'jij bent de speler in de Animus' en dan vind ik die anomalies er nog veel minder bij passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
Oon schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:48:
[...]

Ik vond die anomalieso ook niet zo super. In Unity vond ik het wel heel vet om ineens in een ander tijdperk te zitten (dat wel goed in de sfeer van het spel paste) maar in Valhalla vond ik het erg geforceerd.

Vind het vooral heel jammer dat ze nog verder weggaan van de modern day verhalen. Had het juist wel heel vet gevonden als daar nog iets mee gedaan werd, zoals je in het eerste deel en de Ezio trilogie had, maar nu gaan ze helemaal in op 'jij bent de speler in de Animus' en dan vind ik die anomalies er nog veel minder bij passen.
Ik ben wel voor een reboot van modern day. Vind op zich in bepaalde games nog wel iets bijdragen aan de sfeer. Zo van dat er druk is om iets niet al te traag te gaan doen omdat er IRL mensen op je wachten. Maar de manier waarop ze de laatste stukken in de moderne tijd hebben gedaan, ga ik er liever ook niet mee verder. Maar een reboot of losstaand verhaal zou ik best prima vinden.

Ik heb sowieso liever dat ze bepaalde dingen eens in de reboot gooien om eens wat anders te doen. Wellicht iets dichter naar de werkelijkheid en iets minder fantasy of aliens of "het was allemaal eeuwen vooraf bedacht dat het zo zou gaan".

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:36:
Wat een blunder weer, schijnbaar een fout bij Sony. Mensen konden het spel gewoon downloaden en spelen. Daarnaast worden fysieke exemplaren ook al verkocht. Apart dat fysieke exemplaren al zo vroeg worden verscheept en geleverd.

Vandaag heeft Ubisoft live streams offline gehaald van Twitch. Ze beweren dat het alleen om de "preview" versie gaat, maar ik betwijfel het.

Wat een gigantische blunder weer. Diverse bronnen waaronder ook PU, waarschuwen voor spoilers de komende weken.

PS5 gaat het om de digitale zowel de fysieke exemplaar. Bij de XBOX Series X gaat het alleen om de fysieke exemplaar. PC is nog niks uitgelekt voor zover ik kan lezen.

Als dit wel is gebeurd, zal het een aantal dagen duren voordat ze een crack hebben ontwikkeld. Maar tot nu toe lees ik alleen PS en Xbox. Bizar weer allemaal....

Diverse bronnen melden nu ook dat mensen onder de indruk zijn en dat het de beste AC sinds Black Flag is.

https://www.gfinityesport...the-best-since-black-flag

https://fandomwire.com/re...tmare-for-ubisoft-haters/

Ik vind dit maar allemaal een beetje ongeloofwaardig als ik eerlijk mag zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Toonen1988 op 24-02-2025 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ny40wM9kyEJsFcPFAyoAJ2v3VME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPNani4Tx5cZlSVCUQCz6CPw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik kan prima nog een maandje wachten. Als dat de game meer polished maakt.
Ik hoop vooral dat je niet op YouTube van die mega spoiler thumbnails krijgt!

Persoonlijk snap ik niet dat er niet aan laatste check op zit. Dit is volgens mij bij Steam wel het geval. Ook met een fysieke copy start de game gewoon niet op voor release date.

[ Voor 37% gewijzigd door Dubrillion op 25-02-2025 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07:30
Dat maandje verschil zal toch niet zo heel veel uitmaken in kwaliteit? Denk dat het aardig representatief gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Timothy3000 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:58:
Dat maandje verschil zal toch niet zo heel veel uitmaken in kwaliteit? Denk dat het aardig representatief gaat zijn.
Denk dat ze best wel een flinke lijst 'nice to have' fixes hebben die ze nu nog allemaal kunnen verwerken, om de gameplay net wat fijner te maken.

Qua spoilers maakt het mij niet uit, bij Valhalla wist ik vooraf al hele verhaal en einde, maar het zelf spelen was nog steeds meer dan voldoende. Maar alles valt/staat voor mij wel in de keuzes, AC's zijn altijd erg lineair geweest qua keuzes/verhaal, of je nu gunblazing of stealth ging was gameplay technisch anders, maar eind resultaat bleef hetzelfde.

Ik heb geen preorder en koop hem niet bij launch, eerst maar eens goed kijken hoe de co-op gaat worden, als het uberhaubt gaat werken in de release.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
vindt altijd hatelijk van die tumbnails op youtube waarin de spoiler al staat, op dat een youtube title gewoon de spoiler is.
Ik zocht toen op youtube een paar reviews over Dragon age inquisitor en zag in de recommended feed er naast meedere spoilers staan, terwijl de game toen net een paar uur uit was.

Veder heb ik geen moeite met te wachten hierop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:34:
[...]
Ik heb geen preorder en koop hem niet bij launch, eerst maar eens goed kijken hoe de co-op gaat worden, als het uberhaubt gaat werken in de release.
Voor zover ik weet is co-op nog altijd een gerucht. Ook zou co-op pas na release worden toegevoegd.

Ubisoft Quebec zou aan deze gamemode werken. Maar nog niks is officieel aangekondigd.

Wat Ubisoft wel heeft gezegd, is dat er nog meer "exciting" nieuws komt in de komende weken. Dus misschien kondigen ze CO-OP aan.

[ Voor 22% gewijzigd door Toonen1988 op 25-02-2025 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Zou het wel mooi vinden als er naderhand een CO-OP functie aan de game word toegevoegd, lijkt me wel vet om hem samen met een vriend een missie te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Laatst online: 11-09 20:11
Linksquest schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:53:
Zou het wel mooi vinden als er naderhand een CO-OP functie aan de game word toegevoegd, lijkt me wel vet om hem samen met een vriend een missie te doen.
Dat is eigenlijk echt al jaren m'n droom, samen met een goede vriend van mij deze game (of assasins creed in het algemeen) kunnen spelen. Hij heeft een PS5 en ik zit dan wel op pc. Maar hoe gaaf zou het zijn om samen missies te kunnen doen. Gewoon samen free roamen, en voor specifieke missies dat je dan gewoon kunt helpen. Bosses en in world events dan wel samen kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
Hunter98X schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:09:
[...]

Dat is eigenlijk echt al jaren m'n droom, samen met een goede vriend van mij deze game (of assasins creed in het algemeen) kunnen spelen. Hij heeft een PS5 en ik zit dan wel op pc. Maar hoe gaaf zou het zijn om samen missies te kunnen doen. Gewoon samen free roamen, en voor specifieke missies dat je dan gewoon kunt helpen. Bosses en in world events dan wel samen kunnen doen.
Systeem zou tegenwoordig niet meer hoeven uit te maken, meeste games hebben crossplay aanboort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Timothy3000 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 11:58:
Wat ze dus verwachten is dat dit de versie is die eigenlijk op 14-02 uit zou komen. Dus tegen de tijd dat wij op 20 maart de day-one patch krijgen zit er bijna 5 a 6 weken tussen.

Ik denk dat het best aanzienlijk kan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Laatst online: 12:20
Linksquest schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 12:53:
Dat zat in AC Unity en was weinig waard tbf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Nu online
AntiChrist7 schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:18:
[...]

Dat zat in AC Unity en was weinig waard tbf
Heb die Co-oP toen nooit gespeeld, ik heb wel de multiplayer gespeeld, die vond ik toen wel tof.

Pagina: 1 ... 7 ... 20 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld