R.G schreef op maandag 27 januari 2025 @ 00:00:
toch wel benieuwd nu geworden, alleen al voor het mooie land en de free roam en hoe de ninja beweegt.
Maar de gameplay ziet er wel een beetje eentonig uit denk dat het wel eens snel saai kan worden.
we gaan het zien.
Ondanks dat ik Ubisoft echt een kl*** bedrijf vind, kijk ik zelf ook best wel uit naar Assassin's Creed shadows. Ik heb eerst echt mijn twijfels, maar na het zien van Naoe gameplay, ben ik toch wel geïnteresseerd geraakt. Ik ben dan ook alleen geïnteresseerd in haar. Yasuke heeft nog niet eens het tradionele AC parkour mechanics. Niemand snapt eigenlijk waarom hij erin zit, maargoed.
Ubisoft zou nu ook meerdere gamemode/moeilijkheidsgrade hebben toegevoegd. Je hebt nu niet alleen de "standaard" Assassin's Creed ervaring, ze hebben ook de mogelijkheid gegeven om de AI en stealth aan te passen. Het zou dan niet gaan dat AI meer gezondheid heeft of meer schade uitdeelt maar juist "slimmer" zou zijn. Iets wat Ubisoft games gigantisch missen, slimmere AI en één van mijn grootste kritiek punten over Ubisoft.
In veel games kijkt de AI zich vooruit en ziet alleen een speler op oog hoogte. Vandaar dat het altijd makkelijk was om over de daken heen te bewegen. Nu schijnbaar kan je zo instellen dat de AI niet alleen voor zich uitkijkt, maar ook naar boven kijkt. Dus ze spotten jou nu sneller op daken en als ze verder wegstaan, en toevallig jou richting opkijken, dan zien ze jou ook sneller staan. Schijnbaar hebben een aantal mensen dit in de preview getest.
Ook zou deze extra functie ervoor moeten zorgen dat de AI je blijft zoeken en niet na 10 seconde stopt als even in een struikje schuilt die maar tot aan je knieën komt. Ze blijven nu jou continue zoeken, en dit kan tot twee ingame dagen duren. Ze doorzoeken schijnbaar ook struikjes, dus je moet continue blijven bewegen als ze jou niet willen vinden. Ze blijken schijnbaar ook andere te waarschuwen. Ga je weg uit het gebied en gaat na een aantal ingame uren terug, heb je kans dat ze nog aan het zoeken zijn.
Het spel heeft ook verschillende seizoenen die de omgeving aanpast. Ligt er sneeuw, dan hoort de AI je beter lopen. Zo heb je in de winter ook geen mogelijkheid om in struikjes meer te schuilen omdat er geen bladeren erop zitten. Maar de AI zou dan wel weer zwakker moeten zijn, wegens de kou en de sneeuw.
Regent het? Dan zijn de elite binnen omdat ze niet willen nat worden en de lagere rang kan je dan wel nog buiten vinden. En als het héél hard regent, dan hoort de AI je weer veel minder lopen. Op deze manier kan je echt volledig de omgeving gebruiken.
Dit klinkt allemaal best vet en dit lost één van de kritiek punten op die ik over Ubisoft heb. Maar het is en blijft Ubisoft die heeft gezegd dat Skull and Bones de eerste Quadruple A game is.
Als ze dit nu wel weten waar te maken en ook allemaal daadwerkelijk slimmere AI in hun spellen hebben gestopt, dan is dit een stap in de goede richting. Maar met één game winnen ze nog geen vertrouwen terug. Daar ben ik dan wel weer héél eerlijk in.
[
Voor 38% gewijzigd door
Toonen1988 op 27-01-2025 00:50
]