Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Ik hoop wel dat het een beetje op mirage gaat lijken. Dus zonder al teveel rpg elementen. Want vond het vanaf odyssey niet veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 08:51:
[...]

Ubisoft Plus is voor niets een leuke :P . dat is waarom zij deze hele pricing hebben gemaakt.
Alle versies eigenlijk onaantrekkelijk maken om te pushen richting ubisoft Plus in de hoop dat je je abbonement niet op zegt. En het moment dat je het wel op zegt kan je de games niet meer spelen dus eigenlijk weggegooid geld.

Als je idd weet dat je een week vrij bent en in die week veel kan doen is het die 20 misschien wel waard ja als je het vervolgens uit speelt :P als je het daarna alsnog moet kopen dan is het weer extra natuurlijk.
Tja, in een tijd dat spellen toch geen eigendom meer zijn omdat je altijd gebonden bent aan een online licentie die zomaar kan worden ingetrokken of waar zomaar de download van onbeschikbaar kan worden maakt het qua kunnen spelen van de spellen eigenlijk vrij weinig uit of je nou 20 euro per maand betaalt of 60-80 euro om de maand als er een nieuw spel uitkomt.
Ik vind het best een goeie deal als je meerekent dat je meteen alle extra content krijgt alsof je een pre-order van de duurste editie hebt. Kopen doe ik uiteindelijk wel als ze op Steam voor een tientje te krijgen zijn, maar ik ga echt geen full price meer betalen om exact hetzelfde te krijgen.
Stel dat je 12 maanden lang 20 euro per maand betaalt, in een tijd waar nieuwe AAA-games 80 euro voor de base editie zijn hoeven er maar 3 uit te komen en je hebt je geld al terugverdiend, al helemaal als je meerekent dat de ultimate edities vaak het dubbele of meer kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:31:
Ik hoop wel dat het een beetje op mirage gaat lijken. Dus zonder al teveel rpg elementen. Want vond het vanaf odyssey niet veel meer aan.
Ben wel benieuwd waarom vanaf Odyssey dan? Origins, Odyssey en Valhalla waren wat dat betreft eigenlijk exact hetzelfde, alleen een andere setting en bij Odyssey waren er heel wat meer rare magische abilities die je kon gebruiken.
Het grootste verschil tussen Origins/Odyssey en Valhalla is dat er vaste gear sets waren ipv random drops, maar dat was nou ook niet echt een nadeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:50

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Oon schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

Ik vind het best een goeie deal als je meerekent dat je meteen alle extra content krijgt alsof je een pre-order van de duurste editie hebt.
En dit is dus het probleem. Waarom ben jij van mening dat je in deze singleplayer game een dure editie hoeft te hebben ? Wat geen live service game is en niet word doorontwikkeld.
En om deze reden doen ze het. Mensen krijgen het gevoel daarmee een Deal te pakken.. maar de enige die er baat bij hebben is de uitgever. niet de consumers. daarom bestaat dit

Waarom word de game van te voren gemaakt met de gedachte DLC of bonus content voor extra betaling wat er day one al in zit..

DLC heeft geen plek in SP games. pre-order ook niet. Aan dat laatste ben ik zelf ook schuldig vaak genoeg hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 25-08-2024 14:42 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 14:41:
[...]

En dit is dus het probleem. Waarom ben jij van mening dat je in deze singleplayer game een dure editie hoeft te hebben ? Wat geen live service game is en niet word doorontwikkeld.
En om deze reden doen ze het. Mensen krijgen het gevoel daarmee een Deal te pakken.. maar de enige die er baat bij hebben is de uitgever. niet de consumers. daarom bestaat dit

Waarom word de game van te voren gemaakt met de gedachte DLC of bonus content voor extra betaling wat er day one al in zit..

DLC heeft geen plek in SP games. pre-order ook niet. Aan dat laatste ben ik zelf ook schuldig vaak genoeg hoor.
Mijn punt is vooral dat ook een gekochte versie toch geen eigendom meer is in deze tijd. Juridisch gezien wel, praktisch gezien niet; Ubisoft kan gewoon je licentie intrekken of om een andere reden het spel onbeschikbaar maken en je kunt niks meer.

Ik vind een DLC van een tientje met een nieuw avontuur dat je gemaakt is om na de main story te spelen helemaal niet erg, maar het moet wel extra content zijn en niet content die eigenlijk onderdeel van de main story had moeten zijn. Mooi voorbeeld is in Valhalla en Odyssey waar we een volledig nieuwe wereld kregen, was niet zo'n hele grote wereld maar toch wel weer een avontuur dat echt niet bij het hoofdspel paste.

Zelf zou ik sowieso nooit een ultimate editie kopen voor een beeldje van een tientje dat in China gemaakt is of wat extra skins, maar ik heb er totaal geen moeite mee om voor minder dan de prijs van het hopen van alle spellen die ik in een jaar speel toch gewoon alles te kunnen spelen. Als ik een tijdje geen zin heb in Ubisoft zeg ik m'n abonnement even op en wordt het in verhouding alleen maar goedkoper.

Maar goed, dat gaat allemaal redelijk ver off-topic. Ik hoop dat de meeste mensen inmiddels zo slim zijn om niet de ultimate editie te pre-orderen voor een beeldje of wat extra skins, en ik vind persoonlijk Ubi+ echt een uitkomst om een spel nu goedkoop te kunnen proberen en dan over een jaar of 2 in een Steam sale te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 23:59
Oon schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:27:
[...]

Ben wel benieuwd waarom vanaf Odyssey dan? Origins, Odyssey en Valhalla waren wat dat betreft eigenlijk exact hetzelfde, alleen een andere setting en bij Odyssey waren er heel wat meer rare magische abilities die je kon gebruiken.
Het grootste verschil tussen Origins/Odyssey en Valhalla is dat er vaste gear sets waren ipv random drops, maar dat was nou ook niet echt een nadeel
Origins vond ik nog net kunnen, maar vond die ook al minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:08
jaaoie17 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 11:31:
Mirage was echt heel matig imo. Laat de game maar meer zoals Oddysey zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10
Het is akelig stil hier!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 15:53
Er komt ook niet veel nieuws naar buiten de laatste dagen.

Wel mooie trailer om de wereld te zien. Sfeertje dat ze neerzetten past wat mij betreft wel. Wat me wel een beetje zorgen baart is dat ik hier heel veel bossen en heuvels zie en maar weinig dorpjes/steden. We weten dat deze laatste er wel in zitten, omdat die in eerdere trailers getoond werden, maar die lijken hier niet goed terug te komen. Ik hoop namelijk veel stealth te kunnen spelen in de steden en weer veel over de daken te kunnen rennen.

Maar we gaan het zien in November. Heb er wel zin in, weet alleen niet of de wereld mij na Cyberpunk 2077 nog kan wegblazen, die wereld steekt tot nu toe ook wel erg goed in elkaar (en ik denk dat ik die game aan het spelen ben totdat AC komt).

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
YdieresiS schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:48:
[...]

Wel mooie trailer om de wereld te zien. Sfeertje dat ze neerzetten past wat mij betreft wel. Wat me wel een beetje zorgen baart is dat ik hier heel veel bossen en heuvels zie en maar weinig dorpjes/steden. We weten dat deze laatste er wel in zitten, omdat die in eerdere trailers getoond werden, maar die lijken hier niet goed terug te komen. Ik hoop namelijk veel stealth te kunnen spelen in de steden en weer veel over de daken te kunnen rennen.

Maar we gaan het zien in November. Heb er wel zin in, weet alleen niet of de wereld mij na Cyberpunk 2077 nog kan wegblazen, die wereld steekt tot nu toe ook wel erg goed in elkaar (en ik denk dat ik die game aan het spelen ben totdat AC komt).
Ja klopt het is rustig vanuit hun, maar als ze dan weer wat droppen vind ik het helemaal niet zo slecht. Wel zijn er echt verschillende framerates in de trailer, want het ene moment ziet alles er soepel uit en een andere scene ging weer schokkend. Zelfs mijn vrouw die nooit met framerates bezig is zei naast me dat niet alles compleet soepel lijkt te verlopen in de trailer :P

Ondanks dat heb ik er natuurlijk weer heel veel zin in, helemaal als ik terugkijk op de laatste spellen die Ubisoft heeft uitgebracht. Hoop ik echt dat ze de kwaliteit van Avatar en Outlaws vast gaan houden!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb Avatar en Outlaws niet gespeeld (nog), maar de filmpjes daarvan zagen er wel goed uit. Het viel mij ook al op inderdaad dat het niet allemaal even vloeiend liep, ik kon niet helemaal zien of dat nou het verschil was tussen gameplay en cinematic, maar ik hoop wel dat ze dat nog weten op te lossen voor release. Zou jammer zijn als de immersie weg valt doordat je zoveel verschil in framerate hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:58
YdieresiS schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 07:48:
[...]

Hij kompt pas in November uit, dus waarom zou je nu druk doen in de marketing? De meesten weten wel dat ie eraan komt, dus ik vind het niet raar dat ze alles nu op SWOutlaws gooien.

Verder heb je in Valhalla e.d. ook veel bos, vooral ook om ruimte te creëren tussen grote setpieces. Hopelijk kun je veel fast-travellen en werkt je paard een beetje handig (ik ga er vanuit dat er weer een paard is). In de vorige AC games vond ik de afstanden ook niet hinderlijk verder.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Er zijn wat afbeeldingen gelekt en vrij snel weer offline gehaald, zijn ingame beelden.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gmyj4fFTrhf8NwT54hma36Ptmw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QbGIvqKBSbqtwer4effUTKYG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lpY80TisiUTy-eHXb-sinxvnggo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yxUuPpv5orUCJiXPj4BPHDh3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vn0hwQ_MH2mb3bnQ3f4XEuwPUfc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rPDaru5j8Kw5yfWOcolXEuO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_tugBydcWswmur9NcLKiPRPRSMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sx6xW2W2JMAhL1CEESu7eBZC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPpOZVFvzZj2g9qnhzbxyu6x-TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXmNt39j6V7TPeTHRpMeoSUw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hmm.. Zijn die laatste twee afbeeldingen van de editor die de developers gebruiken, of krijgen we een ingebouwde city builder? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Oon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:20:
Hmm.. Zijn die laatste twee afbeeldingen van de editor die de developers gebruiken, of krijgen we een ingebouwde city builder? :o
Dat is nou precies wat ik mezelf ook afvroeg na het zien van die twee laatste foto's :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk gaat dit wat worden en hij mag lekker ouderwets groot worden voor mij. De laatste AC vond ik best leuk eigenlijk maar miste het epische gevoel van een grotere wereld zoals Odyssey persoonlijk maar het paste wel als geheel. Leuk tussendoortje. De stealth aspecten vond ik heerlijk. Ik zal dan ook hoogstwaarschijnlijk altijd voor het vrouwtje kiezen waar mogelijk. Jammer dat het niet 100% van de tijd kan. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-09 08:13
G_Dragon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:21:
[...]

Dat is nou precies wat ik mezelf ook afvroeg na het zien van die twee laatste foto's :o
Lijkt eerder of je eigen basis kan bouwen, misschien een soort van hub waar je je items kan upgraden kopen/verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
samlans schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:34:
[...]

Lijkt eerder of je eigen basis kan bouwen, misschien een soort van hub waar je je items kan upgraden kopen/verkopen
AC valhalla had ook een base waar je dingen in kon bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
YdieresiS schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 08:07:
Ik heb Avatar en Outlaws niet gespeeld (nog), maar de filmpjes daarvan zagen er wel goed uit. Het viel mij ook al op inderdaad dat het niet allemaal even vloeiend liep, ik kon niet helemaal zien of dat nou het verschil was tussen gameplay en cinematic, maar ik hoop wel dat ze dat nog weten op te lossen voor release. Zou jammer zijn als de immersie weg valt doordat je zoveel verschil in framerate hebt.
Avatar en Outlaws draaien op een hele andere engine (snowdrop) dan Assassins creed (anvil). Dat kun je niet met elkaar vergelijken. Avatar en Outlaws zien er wat mij betreft ook vele beter uit dan de eerste plaatjes die we van AC shadows hebben gezien. AC shadows zal wel prima draaien op de consoles. Ziet er ook niet heel veel beter uit dan Valhalla.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik denk niet dat die 2 laatste screenshots erbij horen. Lijkt mij vrij sterk dat alles in een grid zal zijn en voor base building lijkt het mij sterk dat je zoveel ruimte zult krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 16:56
G_Dragon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:07:
Er zijn wat afbeeldingen gelekt en vrij snel weer offline gehaald, zijn ingame beelden.

Welke mij opvalt is op afbeelding twee staat links onderin ''scout''.
Hopelijk kloppen de andere gelekte materialen en krijgen we weer ''recruits'' net als in Brotherhood. _/-\o_

Daarnaast is een city builder leuk, maar geef mij maar een stadje net als AC2 waardoor ik inkomen genereer. En hopelijk is dit een combinatie van beide.

Ik speel recent weer Black Flag en AC2 op de Switch. En voornamelijk AC2 geeft me echt dat Assassins gevoel wat je heel erg mist in de laatste games. Het is z'n enorme expansie aan Lore rond het hele Assassins / Templar verhaal wat dus al eeuwen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:15:
[...]

Welke mij opvalt is op afbeelding twee staat links onderin ''scout''.
Hopelijk kloppen de andere gelekte materialen en krijgen we weer ''recruits'' net als in Brotherhood. _/-\o_
Daar heeft Ubisoft al e.e.a. over gezegd, maar ook niet echt meer dan je in de afbeelding ziet. Het zal minder een recruit systeem zoals Brotherhood zijn en meer een 'leg connecties en ruil currency voor informatie' systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Oon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 12:29:
[...]

Daar heeft Ubisoft al e.e.a. over gezegd, maar ook niet echt meer dan je in de afbeelding ziet. Het zal minder een recruit systeem zoals Brotherhood zijn en meer een 'leg connecties en ruil currency voor informatie' systeem
Ook prima als het op die manier gedaan word. Hoeft geen RPG element aan te zitten dat je team van Assassins beter wordt en dergelijke.

Als het maar niet als in Valhalla is dat je een Jomsviking van iemand anders in kan zetten. Want ik zit precies 0,0% te wachten op een Shinobi in Final Fantasy armor met een Lightsaber omdat Ubisoft nu een deal heeft met Disney. :+ . (let op ik ben fan van Star Wars O+ ). Maar Assassins Creed gaat al veel meer richting Mythical Creed en dat hoeft van mij niet |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Dubrillion op 24-09-2024 15:06 ]

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04:25
De game is delayed tot 14 feb 2025

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBV-qN4twMiA83d2Wpi7uzzeacU=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Y6Yi1eUXmtgSKuU7jkCME0Hh.webp?f=fotoalbum_large

https://psnprofiles.com/RaemNL

• G_Dragon
Neee... Dan maar wachten tot volgend jaar, ik laat mijn pre-order wel mooi staan want kan toch niks meer met die japanse eenheden door de wijzigingen van Microsoft in hun voorwaarden.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

G_Dragon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:06:
Neee... Dan maar wachten tot volgend jaar, ik laat mijn pre-order wel mooi staan want kan toch niks meer met die japanse eenheden door de wijzigingen van Microsoft in hun voorwaarden.
Maar de tekst geeft aan dat preorders een refund krijgen ('all preorders will be refunded'). Ik maak daaruit op dat bestaande preorders dus geannuleerd gaan worden. Vraag mij af of retailers dat dan ook doen of dat dit alleen bij Ubi direct is.

Heb namelijk de CE bij bol.com besteld (en betaald) en ik zou het prima vinden als die gewoon bleef staan.

Xbox Live ID:Notna8310

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:10
Notna schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:31:
[...]

Maar de tekst geeft aan dat preorders een refund krijgen ('all preorders will be refunded'). Ik maak daaruit op dat bestaande preorders dus geannuleerd gaan worden. Vraag mij af of retailers dat dan ook doen of dat dit alleen bij Ubi direct is.

Heb namelijk de CE bij bol.com besteld (en betaald) en ik zou het prima vinden als die gewoon bleef staan.
Ik denk dat die gewoon blijft staan, gaat denk ik eerder om die wat bij Ubisoft zelf gereserveerd zijn, tenminste gezien ik het al eens bij een andere game heb meegemaakt bleef die gewoon staan.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Linksquest
G_Dragon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:06:
Ik vind persoonlijk niet heel erg want ik heb liever een game die gewoon goed is niet vol bugs zit. Meestal is januari en februari een wat rustiger periode, dus iets om naar uit te kijken, zeker gezien mijn persoonlijke focus meer op Indiana Jones ligt :P

• Timothy3000
Zou wel een goede reden voor zijn. Dan wachten we nog maar even!

Verwijderd

Het is ook niet dat Ubisoft een titel met tegenvallende verkopen kan hebben op dit moment. Er is veel commentaar op de verschillende keuzes die ze hebben gemaakt. Laten we het er op houden dat er geen positieve vibe hangt over de game momenteel.
We gaan het zien volgend jaar. :)
"Preorders will be refunded", betekent dat dat je dan je geld terugkrijgt maar wel ook het spel krijgt?
Want eenzijdig een koopovereenkomst ongedaan maken mag helemaal niet, dus dat is een interessante zet als ze dat gaan doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Oon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:53:
"Preorders will be refunded", betekent dat dat je dan je geld terugkrijgt maar wel ook het spel krijgt?
Nee.

• G_Dragon
Notna schreef op woensdag 25 september 2024 @ 19:31:
[...]

Ja klopt, dank je! Daar had ik blijkbaar overheen gelezen.. dat is wel heel zuur voor mij, aangezien je nu niet meer via het buitenland kan kopen op de Xbox en ik dus rond de €80 kwijt ben O-) (we hadden de gold editie) . Had liever gezien dat ze de pre-orders lieten staan, maar kan heel goed begrijpen dat dit voor velen onder ons niet zo is :o

• Timothy3000
G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:06:
[...]

Ja klopt, dank je! Daar had ik blijkbaar overheen gelezen.. dat is wel heel zuur voor mij, aangezien je nu niet meer via het buitenland kan kopen op de Xbox en ik dus rond de €80 kwijt ben O-) (we hadden de gold editie) . Had liever gezien dat ze de pre-orders lieten staan, maar kan heel goed begrijpen dat dit voor velen onder ons niet zo is :o
Daarvoor is Ubiplus in het leven geroepen. ;)

Na de brakke release van Outlaws vind ik het wel een goede zet dat ze Shadows uitstellen. Hopelijk hebben ze ervan geleerd en komt de game gewoon in goede staat uit bij release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
Opzich is een refund niet gek. Zeker als je de ''normale versie'' hebt ge-preordered. Er staat namelijk dat je met nieuwe pre-orders de eerste ''expansion'' gratis krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ben blij dat ze het uitstellen. Liever een goede experience geven dan een rushed.

Wel grappig dat de (asmongold) lolcow niveau mensne op social media (en zie hier ook de front page) gelijk de schuld aan woke geven. Dat mensen zich zo druk maken erom.. jezus

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• G_Dragon
Timothy3000 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:16:
[...]

Daarvoor is Ubiplus in het leven geroepen. ;)

Na de brakke release van Outlaws vind ik het wel een goede zet dat ze Shadows uitstellen. Hopelijk hebben ze ervan geleerd en komt de game gewoon in goede staat uit bij release.
Dan hebben we beiden een compleet ander spel gespeeld, want Outlaws liep van dag 1 goed bij mij en heb me er echt prima mee vermaakt :D .

• Timothy3000
G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:26:
[...]

Dan hebben we beiden een compleet ander spel gespeeld, want Outlaws liep van dag 1 goed bij mij en heb me er echt prima mee vermaakt :D .
Los van de bugs die ik persoonlijk ervaarde heb ik het toch specifiek over dit: https://screenrant.com/star-wars-outlaws-bugs-new-save-file/

• G_Dragon
Timothy3000 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:36:
[...]

Los van de bugs die ik persoonlijk ervaarde heb ik het toch specifiek over dit: https://screenrant.com/star-wars-outlaws-bugs-new-save-file/
Ja die was wel heel zuur tegenover de fans, ik heb gelukkig geen last gehad maar kan mij voorstellen hoe iemand zich hierover voelt. Heb het namelijk bij Starfield gehad en het spel daarna nooit meer aangeraakt :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:06:
[...]

Ik vind het ook gewoon een rare actie, zelfs los van dat het juridisch gezien niet mag. Ze hadden ook gewoon alle officiële retailers de instructie kunnen geven om alle refunds goed te keuren (op kosten van Ubi, evt) zodat iedereen zelf mag kiezen of ze wachten of om een refund vragen.

Zeker met special editions is dit echt niet oké vind ik, er zullen een hoop mensen zijn die nu ineens hun editie die ze al gekocht hadden mis gaan lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corset schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:25:
Ben blij dat ze het uitstellen. Liever een goede experience geven dan een rushed.

Wel grappig dat de (asmongold) lolcow niveau mensne op social media (en zie hier ook de front page) gelijk de schuld aan woke geven. Dat mensen zich zo druk maken erom.. jezus
Ben wel benieuwd of ze daar nu ook iets mee gaan doen of dat ze genoeg ruggengraat hebben om bij hun eerdere standpunt (het is fictie) te blijven. Anders bevestigen ze dat soort onzin alleen maar.

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-09 08:13
Vraag me af hoe ze het gaan doen met de release, omdat hij net na monster hunter wilds uitkomt
hopelijk gaan ze dingen fixen zoals de rare animatie en zweefende deuren

• Martinspire
Jammer van de uitstel. Keek erg uit naar de game, zeker omdat in die maand nog niet zoveel in mijn agenda stond. Naja goed, dan gaan we maar eens even wat oude games opnieuw spelen tot de game uit is. Ik heb AC3 al gehad, dus nu maar aan Unity. Al merk ik wel dat die nog wel wat patches had mogen krijgen om hem wat mooier/stabieler te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu nadat Ghost of Yōkei is aangekondigd, wordt het natuurlijk spannend voor Ubisoft. Ghost of Yōkei komt ook uit in 2025, maar het grote voordeel dat Ubisoft heeft, Shadows is multiplatform, Ghost of Yōkei niet.

Als Sony Ghost of Yōkei ook multiplatform uitbracht, dan zou dat ook gegarandeerd effect hebben op Ubisoft verkopen, als ze in de zelfde periode zouden uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 00:06:
Nu nadat Ghost of Yōkei is aangekondigd, wordt het natuurlijk spannend voor Ubisoft. Ghost of Yōkei komt ook uit in 2025, maar het grote voordeel dat Ubisoft heeft, Shadows is multiplatform, Ghost of Yōkei niet.

Als Sony Ghost of Yōkei ook multiplatform uitbracht, dan zou dat ook gegarandeerd effect hebben op Ubisoft verkopen, als ze in de zelfde periode zouden uitkomen.
Ik denk niet meer dan ieder ander spel hoor. Ghost of Tsushima heeft wel duidelijk gemaakt dat het om een heel ander genre gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ben nog wel heel benieuwd hoe dat met die refund gaat lopen. Tot nu toe nog niets gehoord van Bol, maar zou dan wel op korte termijn iets verwachten. Makkelijker zou zijn in mijn idee dat je pre-order blijft staan, maar dat je deels een refund krijgt.

Iemand al wel iets van een retailer vernomen hierover? Of gaat dit echt alleen maar in de digitale winkels en bij Ubi zelf zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Geldt die refund niet alleen voor digitale preorders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
In het statement van Ubisoft staat niet dat dit alleen om digitaal gaat. Ik kan het zelf ook niet ergens teruglezen, dus het lijkt er in dit geval op dat het om alle preorders gaat, maar dan vraag ik me wel af hoe dit gaat plaatsvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Uiteindelijk kom je in een algoritme terecht over dit nieuws van Ubisoft. Dan zie je pas dat ze 90% van hun aandelen kwijt zijn ten opzichte van hun hoogtepunt. Dan zie je eigenlijk pas hoe slecht het daar gaat!

Ik heb het volgens mij al eens gezegd, maar ik speel momenteel AC2. Het moment dat je Rodrigo Borgia aanvalt en de rest van de Assassins erbij komen om te helpen. Daarna wordt je echt ingelijfd en hoor je de bekende spreuken: ''Nothing is true, everything is permitted''. Vroeger stond deze slogan onder de markeeting en op truien / shirts. En voor me gevoel is die spreuk al zo lang niet meer gebruikt in de context waar die eigenlijk wel voor bedoeld is.... met andere woorden. Wanneer draaide Assassins Creed echt om het conflict tussen de Templars en de Assassins?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:15:
[...]

Ben wel benieuwd of ze daar nu ook iets mee gaan doen of dat ze genoeg ruggengraat hebben om bij hun eerdere standpunt (het is fictie) te blijven. Anders bevestigen ze dat soort onzin alleen maar.
Dit gaat veel verder dan een standpunt of een agenda, investeerders en shareholders hebben zich nooit druk gemaakt over 'social media gezwam', Ubisoft zit momenteel in extreem zwaar weer qua prestaties. Maar elke 'officiele' deuk ('fictie' terwijl je real-life logo's/namen/banners gebruikt tot politiek Japan niveau) zullen ze nu echt 3x over na gaan denken. In een jaar 60% van je aandeel verliezen (90% in 5 jaar) met nu al zware cijfers voor Outlaws en een $20miljoen extra kosten om deze game te 'polishen'.. het is maar de vraag of die $20 miljoen uberhaubt terugverdient gaat worden. Zo slecht zelfs dat ze nu zelfs naar Steam gaan, een keuze waar je 30% afdraagt.. dan moet je echt wanhopig worden (niemand heeft echt problemen met die ubi-play launcher, zoals mensen rond EGS zijn)

Welke route ze gaan nemen, het maakt weinig meer uit. Ze hebben met voorgaande AC's de bar gezet, van extreme parcours, grote werelden, sterke combat, dan maakt geen enkele 'agenda' of 'fictie of niet' meer uit, als zij niet dat niveau kunnen halen, dan gaat de game het simpel niet redden, zelfs niet onder de fans.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voegt niets aan dit topic toe.
-Mog

[ Voor 84% gewijzigd door Mog op 27-09-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
SinergyX schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 12:59:
[...]

Zo slecht zelfs dat ze nu zelfs naar Steam gaan, een keuze waar je 30% afdraagt.. dan moet je echt wanhopig worden (niemand heeft echt problemen met die ubi-play launcher, zoals mensen rond EGS zijn)
:')

Volgens mij heb je er niet zoveel verstand van.

30% betaal je alleen als je een minimaal aantal verkoopt.
Daarnaast betaal je op alle andere platformer ook 30% (Sony, Xbox, Nintendo)

De enige die minder rekent is Epic, en daar koopt niemand games want iedereen is geconditioneerd om op gratis games te wachten.

UbiConnect kopen mensen ook niet graag games, gezien het feit wat ze met The Crew 1 hebben gedaan en het gewoon uit je library halen.

En Steam heeft 38+ miljoen unieke gebruikers. Dan is 30% van 100.000 meer dan 25% van 1000.

Steam levert gewoon veel meer op.
Keep in mind that Steam has a new tiered fee system by which Valve take 30% from the first $10 million in sales, 25% from the next $40 million, and then 20% percent on all sales after that.
En niemand heeft problemen met de Ubi launcher?? Ehhhhhh

[ Voor 13% gewijzigd door James Pond op 27-09-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zullen we die bewaren tot de cijfers bekend worden van de 2 games? Dat zal de enige van toepassing worden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
James Pond schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:50:
[...]

:')

Volgens mij heb je er niet zoveel verstand van.

30% betaal je alleen als je een minimaal aantal verkoopt.
Daarnaast betaal je op alle andere platformer ook 30% (Sony, Xbox, Nintendo)

De enige die minder rekent is Epic, en daar koopt niemand games want iedereen is geconditioneerd om op gratis games te wachten.

UbiConnect kopen mensen ook niet graag games, gezien het feit wat ze met The Crew 1 hebben gedaan en het gewoon uit je library halen.

En Steam heeft 38+ miljoen unieke gebruikers. Dan is 30% van 100.000 meer dan 25% van 1000.

Steam levert gewoon veel meer op.

[...]

En niemand heeft problemen met de Ubi launcher?? Ehhhhhh
Alle games die je koopt op Steam, vereisen ook Ubiconnect. Wanneer The Crew 1 offline wordt gehaald, kan je de Steam versie ook niet meer spelen. Dus dat blijft allemaal hetzelfde.

Ik heb nu zelfs games dubbel in mijn Ubiconnect launcher. Omdat één versie van Ubisoft launcher is, en de ander van Steam. Maar beiden vereisen gewoon de launcher van Ubisoft.

Vriend van me heeft Rainbow Six Siege gekocht via Steam. Ook hij moet connect gewoon installeren en inloggen, anders werkt de Steam versie ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 27-09-2024 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Het probleem van Ubisoft is dat ze gewoon teveel flaters hebben geschoten de afgelopen 3 jaar.

Games met veel problemen en/of lage sales:
-Ghost Recon Wildlands
-Watch Dogs Legion
-Riders Republic
-Rainbow Six Extraction
-Roller Champions
-Settlers New Allies
-Skull and Bones
-XDefiant

Annuleringen:
-The Division 3 / Heartland
-Hyperscape (paar weken en hij was weer pleite)

Vertragingen
-Prince of Persia Sands of Time Remake
-Beyond Good and Evil 2

Dat zijn teveel en te kostbare games om een impact te hebben op de financiën. Ubisoft is groot maar niet zo groot dat ze dit allemaal bij elkaar kunnen opvangen.

Daarbuiten, mede ook vanwege deze annuleringen, vangen ze niet genoeg met de Ubi+ abonnementen. Er is niet genoeg nieuwe content om de prijs te verantwoorden, voor de meeste gamers. Bovendien leidt dit tot veel abonnementen die 1 maandje worden afgesloten om een game te spelen en daarna stoppen ze er weer mee. Dan vangen ze maar 18 euro ipv 70 of whatever. Ik denk dat dit ook niet lang meer gaat duren. Wellicht stellen ze ACS daarom ook uit, om te zorgen dat ze zeker weten dat deze game full price binnen gaat halen. Al blijf ik het annuleren van pre-orders nog steeds wel een rare keuze vinden.

De financiële problemen hebben mijns inziens weinig met ACS of SWOutlaws te maken en veel meer met andere games.

• James Pond
Splinter Cell Remake zit ook in de problemen en is ook uitgesteld..

• Timothy3000
Martinspire schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:04:
Het probleem van Ubisoft is dat ze gewoon teveel flaters hebben geschoten de afgelopen 3 jaar.

Games met veel problemen
-Ghost Recon Wildlands
-Watch Dogs Legion
-Riders Republic
-Rainbow Six Extraction
-Roller Champions
-Settlers New Allies
-Skull and Bones
-XDefiant
Daar mag Outlaws nog bij. Werd niet geweldig ontvangen en had op het gebied van bugs ed ook geen geweldige launch met oa die savegame issue.

Al zullen de verkopen vast prima zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 28-09-2024 19:26 ]

• Timothy3000

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schijnbaar heeft deze YouTuber ontwikkelaars gesproken van Ubisoft. Zelfs een deel van de ontwikkelaars is gefrustreerd. Zo mochten ze bijv. geen emoticons gebruiken, geen kritiek leveren, niet alle topics mochten besproken worden etc. Ook hoe de management niet alleen kritiek van ontwikkelaars maar ook van de gamers volledig negeerde.

De vraag is natuurlijk, wie zijn deze ontwikkelaars en hoeveel % van ontwikkelaars. Bedoel, ontevreden medewekers heb je in elk bedrijf.

[ Voor 78% gewijzigd door Toonen1988 op 28-09-2024 20:34 ]

• Martinspire
Timothy3000 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:18:
[...]

Daar mag Outlaws nog bij. Werd niet geweldig ontvangen en had op het gebied van bugs ed ook geen geweldige launch met oa die savegame issue.

Al zullen de verkopen vast prima zijn.
Mja maar omdat die nog recent uit is, heb ik die nog even laten liggen. Wie weet gaat dat nog veranderen, gezien we het vooral baseren op de fysieke verkoop in Verenigd Koninkrijk. We hebben nergens andere sales gezien. En verder heeft Outlaws nog redelijk wat spelers gehad, maar veel mensen hebben gewoon ubi+ gebruikt. Meer dan anders, voor mijn gevoel. Dus zolang ze de cijfers van ubi+ niet vrijgeven, weten we ook niet echt wat ze wel aan omzet gedraaid hebben en hoe goed Outlaws het daarbij deed. En met de huidige Steam tracking kun je ook weinig zeggen als ie wel eenmaal op Steam draait.

[ Voor 15% gewijzigd door Martinspire op 28-09-2024 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 20:27:
Schijnbaar heeft deze YouTuber ontwikkelaars gesproken van Ubisoft. Zelfs een deel van de ontwikkelaars is gefrustreerd. Zo mochten ze bijv. geen emoticons gebruiken, geen kritiek leveren, niet alle topics mochten besproken worden etc. Ook hoe de management niet alleen kritiek van ontwikkelaars maar ook van de gamers volledig negeerde.

De vraag is natuurlijk, wie zijn deze ontwikkelaars en hoeveel % van ontwikkelaars. Bedoel, ontevreden medewekers heb je in elk bedrijf.

[YouTube: I talked to Ubisoft Devs, it's far worse than we thought]
Een video van een drama YT kanaal zonder enige bronnen.. Geloof best dat het niet zo soepel loopt allemaal, dat is sowieso gewoon de standaard tegenwoordig bij massadevelopers als Ubisoft en al helemaal wanneer ze een financiële tegenvaller hebben gehad, maar zo'n video doet helemaal niks behalve ongefundeerde informatie verder verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft inhoudelijk weinig met Assassin's Creed: Shadows te maken.
-Mog

[ Voor 85% gewijzigd door Mog op 01-10-2024 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 16:48
Toonen1988 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 19:19:
[...]

Alle games die je koopt op Steam, vereisen ook Ubiconnect. Wanneer The Crew 1 offline wordt gehaald, kan je de Steam versie ook niet meer spelen. Dus dat blijft allemaal hetzelfde.

Ik heb nu zelfs games dubbel in mijn Ubiconnect launcher. Omdat één versie van Ubisoft launcher is, en de ander van Steam. Maar beiden vereisen gewoon de launcher van Ubisoft.

Vriend van me heeft Rainbow Six Siege gekocht via Steam. Ook hij moet connect gewoon installeren en inloggen, anders werkt de Steam versie ook niet.
Volgens mij zou vanaf de release van AC Shadows Ubiconnect niet meer nodig zijn als je een spel op Steam koopt. Of dat ook zo gaat werken moeten we afwachten. Als Ubiconnect nog steeds nodig is voor AC Shadows dan zie ik geen reden om het spel via Steam aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Oon schreef op zondag 29 september 2024 @ 00:44:
[...]

Een video van een drama YT kanaal zonder enige bronnen.. Geloof best dat het niet zo soepel loopt allemaal, dat is sowieso gewoon de standaard tegenwoordig bij massadevelopers als Ubisoft en al helemaal wanneer ze een financiële tegenvaller hebben gehad, maar zo'n video doet helemaal niks behalve ongefundeerde informatie verder verspreiden.
Ook niet alleen tegenwoordig, de hele game industrie (en Ubisoft in het bijzonder) had al de reputatie om toxic te zijn toen "woke" nog gewoon "wakker worden" betekende.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Waarschijnlijk zijn ze begonnen aan het ontwikkeling van Shadows toen ''woke'' nog de drama van een paar internet helden op je hals haalde. Tegenwoordig zie je dat de MCU, Disney Star Wars en nog heel wat andere projecten gewoon niet verkopen. De groep die ze zogenaamd aan willen spreken is niet de groep die altijd netjes wachtte op de volgende release.

Dus tegen de tijd dat de eerste teaser uit kwam van Shadows en mensen zagen dat je met een vrouw of een getinte man kon spelen werden er al keuzes gemaakt met de portomonee.

Persoonlijk heb ik een mening, maar vind ik het ook niet perse heel erg dat Yasuke erin zit. Er gaan verhalen en geruchten over hem in Japan. Wat het idee dat hij verdween en een Assassin werd ergens nog wel leuk maakt. In dit geval had Naoe altijd de keuze voor mij geweest nadat ik al Ghost of Tsushima hebt gespeeld. Dus met een vrouwelijk karakter is ook wel weer leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Mijn enige wens is dat Ubisoft leert en evolueert hierdoor.
Want ze moeten weer naar de fans gaan luisteren en dat hele woke verhaal loslaten, ga spellen maken van kwaliteit zoals Avatar: Frontiers Of Pandora, de oudere Assassin's Creed (Origins ,Odyssey, Black Flag, 1 t/m 3) en Far Cry spellen (Far Cry 2,3,6).

Natuurlijk had je toen het copy&paste ook wel maar toen was de inhoud veel beter waardoor het wel goed en fijn wegspeelde. Ik merk toch dat ik Outlaws na het uitspelen ook verwijderd heb terwijl ik wel graag voor de 100% run wou gaan.

Het ironische is wel dat ik sinds Assassin's Creed 1, de wens had om een keer in Japan te mogen rondsluipen en nu dit dan bijna zover is verprutsen ze het door mee te willen gaan met alles wat speelt in de wereld. Echt zonde! Had gewoon meer de focus op de japansecultuur gelegd zoals de ninjas en het was al een stuk beter, niet dat ik deze twee personages helemaal niks vind. Nee er zit wel ergens een goed verhaal in verwerkt, maar toch blijft het kriebelen dat het nog beter had gekund en dat had ik bij de Assassin's Creed spellen die ik hierboven nooit.

Door de annulering van mijn pre-order zal ik het spel wederom moeten aanschaffen, had liever zelf de keus gehad hierin. Maar goed daar was ook een duidelijk reden voor vanwege de early-acces en dat mensen de season pass nu gratis gaan krijgen. Als straks de release dichtbij is en ik kan het met de kleine ernaast allemaal rondbreien dan kijk ik wel even weer of ik het spel ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Al hadden ze de focus op Naoe gelegd als Shinobi / Ninja had er ook wat backclash geweest.
Maar uiteindelijk denk wel een stukje minder. Het hele Shinobi concept past gewoon 100x beter bij Asssassins Creed dan een Brute Samurai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:18:
Al hadden ze de focus op Naoe gelegd als Shinobi / Ninja had er ook wat backclash geweest.
Maar uiteindelijk denk wel een stukje minder. Het hele Shinobi concept past gewoon 100x beter bij Asssassins Creed dan een Brute Samurai.
Maar helaas is het een gevecht tussen leuke games maken of mainstream games. Combat verkoopt nou eenmaal veel beter dan stealth, en er zal ook een significant deel van de spelers zijn dat voornamelijk met Yasuke gaat spelen.
Het zullen vooral de fans van de serie zijn die het grootste deel met Naoe gaan doen, ik denk dat we al heel blij mogen zijn dat we een optie met een stealth focus krijgen en ze niet nog verder de kant van Valhalla op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers staat open voor 'woke' thema's, maar niet in game-specifieke topics. Eerdere ervaringen tonen dat zulke discussies daar vaak ontsporen in plaats van inhoudelijk te blijven.
-Mog

[ Voor 92% gewijzigd door Mog op 02-10-2024 14:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nou eenmaal iets wat kleeft aan Shadows en Ubisoft. Het is een hot topic. Onder iedere video of bericht over Shadows vindt de discussie plaats. De aandelenkoers keldert als een malle en er woedt een interne strijd. Als dit niet meer in dit topic besproken kan worden, waar gaat het dan heen met dit forum? Grijp dan in op het moment dat de discussie ontspoort en niet op het moment dat ik een heel net bericht typ (waar toevallig het woordje ‘woke’ in vermeldt staat), nog voordat er daadwerkelijk iets ontspoort is.

Er lopen steeds meer leden weg door de manier waarop de mods ingrijpen en ik begin nu zelf ook een beetje in te zien waarom…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Oon schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:28:
[...]

Maar helaas is het een gevecht tussen leuke games maken of mainstream games. Combat verkoopt nou eenmaal veel beter dan stealth, en er zal ook een significant deel van de spelers zijn dat voornamelijk met Yasuke gaat spelen.
Het zullen vooral de fans van de serie zijn die het grootste deel met Naoe gaan doen, ik denk dat we al heel blij mogen zijn dat we een optie met een stealth focus krijgen en ze niet nog verder de kant van Valhalla op gaan.
Klopt wat je zegt, dat ziej e ook bij bepaalde shooters. Toch als je het mij vraagt en dan duik ik even naar een andere Assassin's Creed, ik vond Mirage eindelijk weer een beetje een verademing voor de serie, waar ik vooral bij Valhalla vooral de te grote wereld moe was, had ik ook bij Origins, Odyssey en Valhalla het idee dat ze de naam Assassin's Creed meer voor andere doelen gebruikte, het voelde voor mij niet meer echt als een Assassin's Creed, waar het bij Origins vooral ging over het ontstaan van de Brotherhood.

Kijk ik even naar mezelf, de uitstel van deze game komt voor mij eigenlijk goed uit, want kwam hij nou ditjaar uit, dan had ik hem even laten liggen vanwege andere games, nu hij in februari uitkomt, daar heb ik weer even nog niks op het oog en voor mij een mooie kans deze game dan op te pakken, plus ik ben iets minder dan 2 weken later jarig, dus mooi gelegenheid een keer iets op me lijst te zetten dat ik graag wil. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Linksquest schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:21:
[...]

Klopt wat je zegt, dat ziej e ook bij bepaalde shooters. Toch als je het mij vraagt en dan duik ik even naar een andere Assassin's Creed, ik vond Mirage eindelijk weer een beetje een verademing voor de serie, waar ik vooral bij Valhalla vooral de te grote wereld moe was, had ik ook bij Origins, Odyssey en Valhalla het idee dat ze de naam Assassin's Creed meer voor andere doelen gebruikte, het voelde voor mij niet meer echt als een Assassin's Creed, waar het bij Origins vooral ging over het ontstaan van de Brotherhood.

Kijk ik even naar mezelf, de uitstel van deze game komt voor mij eigenlijk goed uit, want kwam hij nou ditjaar uit, dan had ik hem even laten liggen vanwege andere games, nu hij in februari uitkomt, daar heb ik weer even nog niks op het oog en voor mij een mooie kans deze game dan op te pakken, plus ik ben iets minder dan 2 weken later jarig, dus mooi gelegenheid een keer iets op me lijst te zetten dat ik graag wil. _/-\o_
Ik vind Mirage best goed eigenlijk. Het voelde wel als een kort tussendoortje maar het stealth gedeelte voelde gewoon goed. Vraag me af hoeveel stealth we krijgen in Shadows.
Het (mannelijke) hoofdpersonage vind ik totaal niet passen in de setting. Het hoeft allemaal niet 100% te kloppen maar kom op… een Hollandse jongen had ik ook stom gevonden. Ik wil het gevoel hebben dat ik in Japan ben in die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Ik vind Mirage best goed eigenlijk. Het voelde wel als een kort tussendoortje maar het stealth gedeelte voelde gewoon goed. Vraag me af hoeveel stralen we krijgen in Shadows.
Het (mannelijke) hoofdpersonage vind ik totaal niet passen in de setting. Het hoeft allemaal niet 100% te kloppen maar kom op… een Hollandse jongen had ik ook stom gevonden. Ik wil het gevoel hebben dat ik in Japan ben in die tijd.
Mirage was oorspronkelijk DLC voor Valhalla, dus zo gek is dat niet. Daaraan kun je zien dat kleine aanpassingen een game direct anders kunnen laten aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Martinspire schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 23:04:
Vertragingen
-Beyond Good and Evil 2
Dat is wel echt de moeder aller vertragingen. Wanneer is die game aangekondigd, 15 jaar terug? :P

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Verwijderd schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Ik vind Mirage best goed eigenlijk. Het voelde wel als een kort tussendoortje maar het stealth gedeelte voelde gewoon goed.
Eens, in de 3 open wereld games daarvoor was stealth echt een ondergeschoven kindje geworden. Met Odyssey en Valhalla werden je power ups alleen maar extravaganter. Ik vond dat best tof, maar dat staat echt haaks op wat een 'assassin' voor mij is. Ik was in Odyssey en Valhalla echt een orkaan van de 5e categorie en sloopte alles zonder enige vorm van stealth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Als er focus op stealth is, vind ik wel dat we wat nieuwe gameplay elementen nodig hebben. Telkens in het gras rondhangen en wachten tot wachters een bepaald patroon hebben gelopen, vind ik ook wel wat muf worden. En telkens op dezelfde manier wachters ombrengen door bv te fluiten oid, vind ik ook wat afgezaagd nu. Doe mij maar weer wat nieuwe elementen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Martinspire schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:32:
Als er focus op stealth is, vind ik wel dat we wat nieuwe gameplay elementen nodig hebben. Telkens in het gras rondhangen en wachten tot wachters een bepaald patroon hebben gelopen, vind ik ook wel wat muf worden. En telkens op dezelfde manier wachters ombrengen door bv te fluiten oid, vind ik ook wat afgezaagd nu. Doe mij maar weer wat nieuwe elementen.
Er was helemaal aan het begin al aangekondigd dat je lampen uit kon schakelen en dat er ijspegels van de dakrand gingen vallen, ik denk dat dat de stealth gameplay al een stuk dynamischer gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Martinspire schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:32:
Deel je mening, en gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor elementen zou jij graag erin zien? Ik zelf was het denken aan het gooien van eten bijvoorbeeld waardoor je iets van dieren aantrekt, die dan weer voor afleiding zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:41:
[...]

Deel je mening, en gewoon uit nieuwsgierigheid, wat voor elementen zou jij graag erin zien? Ik zelf was het denken aan het gooien van eten bijvoorbeeld waardoor je iets van dieren aantrekt, die dan weer voor afleiding zorgen.
Klinkt weer erg als Far Cry :+

Ben nu overigens wel benieuwd welke dieren we gaan zien, Japan heeft er nogal wat maar ze zijn niet allemaal even interessant voor een spel. Een panda voert geen reet uit, maar het zou wel vet zijn als we die ook tegenkomen in de jungle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Far Cry heb ik, ja schaam schaam, nog altijd niet gespeeld, op die hele slechte van de Wii na dan :P

Maar goed, een Vos zou een dier kunnen zijn, kijk ik even met een scheel oog naar Ghost of Tsushima, daar is namelijk een Vos een heilig dier voor een Samoerai, dit zou best goed kunnen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
Linksquest schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:41:
[...]

Ik wil vooral een meer proactieve houden. Je moet bij de meeste zaken toch vooral afwachten tot een wachter reageert of beweegt. Terwijl stealth toch vooral draait om zelf dingen doen. Ook mogen van mij de vermommingen wel weer terug. Dat is toch vaak stap 1 van misleiding. En meer manieren om wachters af te leiden die niet zo overduidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ja die vermommingen is inderdaad een goeie, hoop inderdaad dat ze daar ook iets mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Eigenlijk willen we denk ik allemaal een Assassins Creed Unity in Japan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 08:47:
Eigenlijk willen we denk ik allemaal een Assassins Creed Unity in Japan :D
Ik vond juist in de allereerste Assassin's Creed heel vet dat je bij bijv. die missie waar je target een dokter in een kliniek is ook tegen het plafond aan zat, ipv alleen buiten. Was daar redelijk onrealistisch omdat je normaal geen 2 meter boven je muur hebt tot het plafond, maar als we een Unity zouden krijgen met iets meer verticaliteit binnen zou dat heel vet zijn.
Ik zie zo voor me dat je gewoon zoals in bijv. Splinter Cell tegen redelijk veel willekeurige items omhoog kunt klimmen om net boven het gezichtsveld te blijven, en veel assassinations 's nachts waar je dus naar binnen sluipt, omhoog het dak in klimt (maar dan binnen), langzaamaan rondsluipt om je doel te vinden en je dan laat zakken, met een snellere en riskantere optie om over de grond te gaan waar de planken kunnen kraken en je allemaal deuren hebt die je open en dicht moet doen.

Maar inderdaad, Unity was een hele mooie basis. Denk niet dat die basis goed zou schalen naar een wereld zo groot als we nu weer gaan krijgen, maar zeker met moderne technologieën als wave function collapse en AI moeten ze wel zo'n wereld gevuld kunnen krijgen zonder dat het alléén maar handwerk is, en de parkour daarin was gewoon objectief beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
Ik ben toevallig met een replay van Unity bezig. Kan me er weinig meer over herinneren, maar zie dat ik vooral de coop missies heb overgeslagen. Dus als iemand deze nog eens op xbox samen wil doen, dan graag een PM. Heb nog even gekeken om hem op PC te doen, maar daar draaide hij niet echt lekker stabiel op mijn hardware dat het ook niet echt meer uitmaakt. Opvallend dat die game nooit een paar goede performancepatches heeft gekregen. En ik mis de Series X upgrade. Al zie ik Ubisoft nog wel een aparte remaster uitbrengen zoals ze ook met de oudere games hebben gedaan.

Daarvoor heb ik nog AC3 herspeeld, waarvan ik de muziek nog steeds de beste uit de reeks vind. Maar ik snap nu waarom deze binnen de gaming community niet echt bekend is geworden: je hoort hem namelijk nauwelijks tijdens de game. Terwijl er echt zo'n lekkere tune in zit. Ik snap dat de meesten hier de AC2 tune als mooiste vinden, want die hoor je tijdens de game wel lekker veel volgens mij.

Is deze een beetje bekend hier?

Ik vind die namelijk een stuk epischer dan deze, hoewel ie ook wel prima is.

[ Voor 41% gewijzigd door Martinspire op 04-10-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Martinspire schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:07:
Ik ben toevallig met een replay van Unity bezig. Kan me er weinig meer over herinneren, maar zie dat ik vooral de coop missies heb overgeslagen. Dus als iemand deze nog eens op xbox samen wil doen, dan graag een PM. Heb nog even gekeken om hem op PC te doen, maar daar draaide hij niet echt lekker stabiel op mijn hardware dat het ook niet echt meer uitmaakt. Opvallend dat die game nooit een paar goede performancepatches heeft gekregen. En ik mis de Series X upgrade. Al zie ik Ubisoft nog wel een aparte remaster uitbrengen zoals ze ook met de oudere games hebben gedaan.

Daarvoor heb ik nog AC3 herspeeld, waarvan ik de muziek nog steeds de beste uit de reeks vind. Maar ik snap nu waarom deze binnen de gaming community niet echt bekend is geworden: je hoort hem namelijk nauwelijks tijdens de game. Terwijl er echt zo'n lekkere tune in zit. Ik snap dat de meesten hier de AC2 tune als mooiste vinden, want die hoor je tijdens de game wel lekker veel volgens mij.

[YouTube: Assassin’s Creed 3 / Lorne Balfe - Assassin's Creed III Main Theme (Track 01)]

[YouTube: Assassin's Creed 2 OST / Jesper Kyd - Ezio's Family (Track 03)]
Jammer dat Jesper Kyd nooit meer game OSTS zal maken.

Was wel echt een legende

Die theme is ook zo fucking goed. Maarja nooit meer gebruikt want ze willen hem geen geld geven natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door James Pond op 04-10-2024 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Martinspire schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 22:04:
[...]

Ik wil vooral een meer proactieve houden. Je moet bij de meeste zaken toch vooral afwachten tot een wachter reageert of beweegt. Terwijl stealth toch vooral draait om zelf dingen doen. Ook mogen van mij de vermommingen wel weer terug. Dat is toch vaak stap 1 van misleiding. En meer manieren om wachters af te leiden die niet zo overduidelijk zijn.
Vermommingen terug? Ik heb me nog nooit vermomd in AC.. Of bedoel je dat je 4 hoertjes kon afbetalen om de guards af te leiden?

Het zou idd toffer zijn als je ala Hitman guard uniforms aan kon trekken.

Maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
James Pond schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:02:
[...]

Vermommingen terug? Ik heb me nog nooit vermomd in AC.. Of bedoel je dat je 4 hoertjes kon afbetalen om de guards af te leiden?

Het zou idd toffer zijn als je ala Hitman guard uniforms aan kon trekken.

Maar helaas.
AC3 en Unity hadden allebei de optie om een vermomming te activeren, eerdere spellen hadden het in specifieke missies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
Oon schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 12:47:
[...]

AC3 en Unity hadden allebei de optie om een vermomming te activeren, eerdere spellen hadden het in specifieke missies
Ah, die niet gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 10:07:

[YouTube: Assassin’s Creed 3 / Lorne Balfe - Assassin's Creed III Main Theme (Track 01)]

[YouTube: Assassin's Creed 2 OST / Jesper Kyd - Ezio's Family (Track 03)]
Assassins Creed 2 heeft mooie muziek. Veel naar geluisterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Erm.. ok?

https://nl.ign.com/assass...hadows-collectors-edition
Ubisoft heeft de prijs van de Collector's Edition van Assassin's Creed Shadows met $50 verlaagd naar $229.99, naar aanleiding van de annulering van de Season Pass, geschrapte vroege toegang en het uitstellen van de game naar 2025. De prijsverlaging werd bevestigd via een Discord-bericht, waarin ook werd vermeld dat de Collector's Edition niet langer de oorspronkelijke bonussen bevat.
Kijken waar o.a bol.com mee aan komt dan (aangezien er al betaald is)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Dat kan inderdaad zuur uitpakken. Maar dat geldt bijvoorbeeld ook voor mensen die de Gold edition hebben, daar zit ook de season pass bij. Ik kan hem zelf annuleren en dan voor een gewone editie gaan, maar bij de collector's edition lijkt me dat wat lastiger. Bol heeft de prijzen op de site ook nog niet aangepast en bij Ubisoft is nog geen nieuwe informatie te vinden over welke versies er zijn en hoe duur die worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
Persoonlijk blijf ik het heel jammer vinden hoe de release van dit spel loopt, want we krijgen eindelijk een Assassin's Creed die zich afspeelt in Japan. Een van mijn grote wensen sinds de release van het eerste spel in 2007...

Maar liever uitstel dan een half gebakken spel op de markt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ah dus dat is de reden van het annuleren van pre-orders dus, dat ze niet half geld terug hoeven te storten. Vind het maar rare zaak.

Geschrapte vroege toegang snap ik dan weer wel, dat zorgde bij Outlaws voor veel ubi+ abo's die na een maand weer werden opgezegd.

Dat van die season pass annulering wist ik dan weer niet. Komt er dan helemaal geen post-launch DLC meer, of komt dat simpelweg niet meer in een pass?

[ Voor 52% gewijzigd door Martinspire op 23-10-2024 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 08:05:
Persoonlijk blijf ik het heel jammer vinden hoe de release van dit spel loopt
Wat vindt je er jammer aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Martinspire schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:21:
Geschrapte vroege toegang snap ik dan weer wel, dat zorgde bij Outlaws voor veel ubi+ abo's die na een maand weer werden opgezegd.
Dat zal nu niet anders zijn want de game komt nu ook toch nog met release op Ubiplus? Die paar dagen maken het verschil niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Wat ik zeg in mijn reactie, dat je jaren hoopt op een Assassin's Creed in Japan en nu het zover is dat het dan niet lekker loopt met de release en er een heel gedoe aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
G_Dragon schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

Wat ik zeg in mijn reactie, dat je jaren hoopt op een Assassin's Creed in Japan en nu het zover is dat het dan niet lekker loopt met de release en er een heel gedoe aan de hand is.
Dat valt wel wat mee toch. Hij is uitgesteld, de collectors editie wordt wat goedkoper en de zeurpieten van deze wereld schreeuwen weer moord en brand om wat dingen die ze niet bevalt. Voor de rest lijkt het gewoon een toffe game te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Timothy3000 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:41:
[...]

Dat valt wel wat mee toch. Hij is uitgesteld, de collectors editie wordt wat goedkoper en de zeurpieten van deze wereld schreeuwen weer moord en brand om wat dingen die ze niet bevalt. Voor de rest lijkt het gewoon een toffe game te worden.
Dat maakt de teleurstelling natuurlijk niet minder zwaar? :X Want keek zoals ik nu al twee keer heb gezegd wel uit naar een spel dat zich afspeelt in Japan :D

Pagina: 1 ... 5 ... 20 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld