Ik blijf de keuze apart vinden, een grote Afrikaanse man in oud Japan? What's next, een blanke piraat in Somalië? Ik vermaak me nog steeds prima met Ghosts of Tsushima.
Yasuke heeft wel echt bestaan, daar is geen twijfel over. Het probleem is een beetje dat ze alleen voor hem hebben gekozen omdat hij zwart is, dat is gewoon woke geneuzel.Westland1940 schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:12:
Ik blijf de keuze apart vinden, een grote Afrikaanse man in oud Japan? What's next, een blanke piraat in Somalië? Ik vermaak me nog steeds prima met Ghosts of Tsushima.
Wel weer echt iets voor Ubisoft natuurlijk
Verwijderd
Discussies over moderatie horen hier niet thuis.
[ Voor 80% gewijzigd door Bart ® op 12-06-2024 14:31 ]
Het idee dat ze een echt iemand pakken waarvan de geschiedenis niet helemaal bekend is en daar een Assasin van maken is heel cool. Want ja: misschien is die uit de geschiedenis boeken verdwenen, omdat hij zich aansloot bij de Assassins. Leuk verzonnen.Oon schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:52:
[...]
Yasuke heeft wel echt bestaan, daar is geen twijfel over. Het probleem is een beetje dat ze alleen voor hem hebben gekozen omdat hij zwart is, dat is gewoon woke geneuzel.
Desalniettemin voelt het wel heel toevallig met de ''populaire agenda'' van de games, series en films van de laatste jaren.
Niks toevallig aan en dat is ook geen keuze die Ubisoft verstopt of waar ze zich voor schamen, dat is gewoon heel bewust. Ze proberen er altijd een multiculturele samenstelling van te maken als ze die kans krijgen.Dubrillion schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:29:
[...]
Desalniettemin voelt het wel heel toevallig met de ''populaire agenda'' van de games, series en films van de laatste jaren.
Is ook prima wanneer het zo goed past dat het niet opvalt, maar ik hoop dat het in dit geval niet gaat storen in het verhaal..
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
De meest sfeervolle Assassin's Creed tot nu toe!
Hoop zo dat de gameplay niet te eentonig is, de quests gaan voor kwaliteit boven kwantiteit en Ubisoft geleerd heeft van de afgelopen 7 jaar!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dat ziet er goed uit, hier hou ik van. Maar het is en blijft een Ubisoft trailer. Als het aankomt op mooie trailers voor release en downgrades na release, dan is Ubisoft toch wel de grootste koning.
Ik wacht liever op onafhankelijk reviews (journalisten die niet gesponsord zijn) voordat ik een definitieve conclusie kan trekken. De laaste Assassin's Creed, zoals Origin's, Odyssey en Valhalla heb ik nog met plezier gespeeld, alleen hebben ze me niet tot de eind credits weten te brengen. Werden snel saai en de vrijwel domme AI. De laatste AC's die ik hiervoor had gespeeld was AC 2 en Brotherhood.
Mirage heb ik helemaal overgeslagen. De x-ray rotzooi begint te vervelen, en de AI is gewoon slecht. Beelden gezien waar iemand achter een box zat, met zijn vingers een geluid deed maken fluiten en de AI kwam één voor één kijken, een enkele knop indrukken om de AI af te maken, kleine animatie en de volgende AI aantrekken. Zero skill involved, dat was voor mij weer de druppel.
Niet dat de AI samen gaat of denkt "hij, waar zijn de andere gebleven." Nee, één voor één gaan ze op het geluid af en worden één voor één afgemaakt door 1 drup op de knop. En dan x-ray om te kijken hoeveel mensen er nog zijn.
Hopelijk heb je bij Shadows toch wel iets meer skill bij nodig en dat de AI ook een stuk slimmer is.
[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 15-06-2024 08:40 ]
Zefls journalsiten vertrouw ik vaak niet meerToonen1988 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:03:
[...]
(journalisten die niet gesponsord zijn) voordat ik een definitieve conclusie kan trekken.
Ik wacht wel gewoon op een review van een paar gamers
Of dat inderdaad, ik kijk meestal Worth a Buy. Ik ben het niet altijd eens met hem, maar hij is gewoon geniaal.Ricmaniac schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:32:
[...]
Zefls journalsiten vertrouw ik vaak niet meerhet zijn vaak genoeg gewoon geen gamers. Of heel slecht in gamen. of spelen maar 8 uurtjes omdat ze gewoon van veel games artikelen willen maken..
Ik wacht wel gewoon op een review van een paar gamers
Door hem heb ik Mirage ook laten liggen.
Oh mijn buik doet pijn van het lachen, geniaal. Ik hoop dat Shadows echt een stuk beter zal zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 15-06-2024 08:49 ]
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 19:10
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
@Toonen1988 Toch wel jammer dat je hem niet geprobeerd hebt, ik vond het best wel een goede game als ik eerlijk ben. Ondanks dat ik ook naar andere reviews kijk en dat soms wel mijn mening van wel of geen game ga kopen kan beïnvloeden, ben ik toch iemand die het liever zelf ontdekken doe. Persoonlijk ook wel gemerkt dat ik een game totaal niks vond en pers hem hele hoge cijfers gaven, of games die juist de grond ingeboord werden die ik juist erg goed vond.
Mijn advies geef die game als je ooit de kans krijgt een kans, zeker als je de oudere games leuk vond.
Mijn advies geef die game als je ooit de kans krijgt een kans, zeker als je de oudere games leuk vond.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik zou dan toch echt wachten op reviews van echte spelers, want game reviewers zijn zo betrouwbaar als de gemiddelde weerman.. Die spelen een spel om een heel andere reden dan een consument en geven vaak hele andere scores dan gebruikers (ook als je reviewbombing niet meerekent).Toonen1988 schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 08:03:
[...]
Ik wacht liever op onafhankelijk reviews (journalisten die niet gesponsord zijn) voordat ik een definitieve conclusie kan trekken.
Ik heb heel veel zin in deze game. AC beleef ik als vrij casual gamer altijd veel plezier aan. Vooral de wereld ontdekken die altijd erg goed in elkaar zit. Dit lijkt ook weer een prachtige game te worden!
Ik speel te weinig games om echt kritisch te kunnen zijn, ik ben snel tevreden
Ik speel te weinig games om echt kritisch te kunnen zijn, ik ben snel tevreden
- Linksquest
Ben ik niet helemaal met je eens, maar respecteer wel je manier van denken. Ja er zijn genoeg Game reviewers die inderdaad snel de game door spelen voor een review, echter zijn er ook reviewers die wel de moeite doen en er serieus mee bezig zijn.Oon schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 11:17:
[...]
Ik zou dan toch echt wachten op reviews van echte spelers, want game reviewers zijn zo betrouwbaar als de gemiddelde weerman.. Die spelen een spel om een heel andere reden dan een consument en geven vaak hele andere scores dan gebruikers (ook als je reviewbombing niet meerekent).
Dan heb je ook nog de kanttekening dat je wel of geen voorkeur voor een game hebt. Als je namelijk iemand ie niks met Assassin's Creed heeft, maar alleen met bijvoorbeeld Call of Duty, die zal Assassin's Creed heel anders reviewen, dan iemand die een groot van van de serie is.
Buiten dat doe ik ook reviewen, en in het verleden (momenteel minder) ook review exemplaren gekregen, maar ik heb altijd de game naar mijn eigen gevoel gespeeld en gereviewd. Ik heb er nooit geld mee verdiend en doe dit puur uit hobby, en om mijn schrijven te blijven verbeteren. Maar zoals gezegd ben ik het niet helemaal met je eens, maar resecteer zeker je mening, en zeker ook ik kijk vaker de kat uit de boom en check reviews, maar zoals hierboven al gezegd te hebben, ben ik het ook vaak niet met een review eens

Het punt is gewoon dat het gaat om sample size en reden van spelen. Een gewone speler heeft een spel gekocht, en dus al een gok gewaagd, en speelt voor z'n plezier. Mensen die een spel gratis krijgen hebben toch al minder te verliezen, en mensen die voor een reviewsite (zoals bijv. T.net) werken spelen ook nog eens heel wat spellen om een mening te vormen.Linksquest schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:21:
[...]
Ben ik niet helemaal met je eens, maar respecteer wel je manier van denken. Ja er zijn genoeg Game reviewers die inderdaad snel de game door spelen voor een review, echter zijn er ook reviewers die wel de moeite doen en er serieus mee bezig zijn.
Dan heb je ook nog de kanttekening dat je wel of geen voorkeur voor een game hebt. Als je namelijk iemand ie niks met Assassin's Creed heeft, maar alleen met bijvoorbeeld Call of Duty, die zal Assassin's Creed heel anders reviewen, dan iemand die een groot van van de serie is.
Buiten dat doe ik ook reviewen, en in het verleden (momenteel minder) ook review exemplaren gekregen, maar ik heb altijd de game naar mijn eigen gevoel gespeeld en gereviewd. Ik heb er nooit geld mee verdiend en doe dit puur uit hobby, en om mijn schrijven te blijven verbeteren. Maar zoals gezegd ben ik het niet helemaal met je eens, maar resecteer zeker je mening, en zeker ook ik kijk vaker de kat uit de boom en check reviews, maar zoals hierboven al gezegd te hebben, ben ik het ook vaak niet met een review eens
Daarnaast zijn er misschien 15-20 relevante reviewsites die een mening delen, waarbij je ook gewoon de keiharde subjectieve mening van de reviewer krijgt, daar is niks objectief aan en het ligt er maar net aan of die reviewer dezelfde interesses heeft als jij.
User reviews zijn inhoudelijk misschien niet zo uitgewerkt en ook subjectief, maar het zijn er wel veel meer. De algemene strekking van 10.000 reviews is gewoon veel nuttiger dan een handjevol professionele reviewers die ook maar kijken naar de punten die op dat moment relevant zijn. Zo zie je nu vaak dat graphics afgeschoten worden (kijk naar de nieuwe Dragon Age) ondanks dat een spel er gewoon prima speelbaar uit ziet, en de user reviews zullen dat een stuk minder belangrijk vinden.
Dat wil niet zeggen dat betaalde (zowel gratis review key als iemand die er geld mee verdient) reviews waardeloos zijn, maar als je die als enige bron gebruikt loop je denk ik heel wat knallers mis.
Tuurlijk hebben ze gekozen als referentie naar Yasuke. Alleen de reden waarom, iedereen weet het, hoef ik zelf hier niet te vertellen. Het is dus gepushed en een excuus om hem te gebruiken. Het zal wel, maar het geeft onnodig mixed feelings. Het is gewoon niet nodig.Oon schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 12:52:
[...]
Yasuke heeft wel echt bestaan, daar is geen twijfel over. Het probleem is een beetje dat ze alleen voor hem hebben gekozen omdat hij zwart is, dat is gewoon woke geneuzel.
Haha... ook zo'n hip-hop achtergrond muziekje als je met hem in combat zit, hoe verzin je het. En zie je het voor je, een blanke of Aziatische man die in Afrika vecht tegen zwarte mensen?
[ Voor 6% gewijzigd door Westland1940 op 16-06-2024 17:46 ]
Die hiphop track eronder was idd wel echt heel opvallend hahahWestland1940 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 17:44:
[...]
Haha... ook zo'n hip-hop achtergrond muziekje als je met hem in combat zit, hoe verzin je het.
Typische toevoeging van stereotype

Helemaal als je dan ook ziet dat het hele dev team geen 1 medewerker van kleur heeft.
Maar zelfde geld voor die vrouw die ze als consultant voor Japanse literature & cultuur hadden ingehuurd ofzo. Die heeft ook een flinke agenda volgens mij als LGBTQ+ activist als je de artikelen mag geloven.
Maargoed neemt niks weg van het feit dat de gameplay gewoon prima en leuk kan zijn om door te spelen
Ik denk ook dat we daar uiteindelijk gewoon op moeten focussen. Het is jammer dat al dit gedoe er doorheen geduwd wordt, maar het hoeft het spel niet minder leuk te maken. Ubisoft is sowieso al geen ouderwetse Bioware (en ook die zijn inmiddels geen koning der verhaallijnen meer), dus dit soort details maken vrij weinig uit op het geheel.Ricmaniac schreef op zondag 16 juni 2024 @ 20:15:
[...]
Maargoed neemt niks weg van het feit dat de gameplay gewoon prima en leuk kan zijn om door te spelen
Uiteindelijk vind ik het persoonlijk vooral jammer dat ze de combat ogenschijnlijk nóg verder hebben versimpeld met weer de rare abilities zonder ook maar enige schijn van hogere moeilijkheid/strakkere controls, en dan zo'n lompe vent als degene met een focus op combat.
Ze hadden prima een hele coole tweede ninja/shinobi/samurai kunnen hebben die ook gewoon vlotte combat had met wat meer focus op zwaardvechten (zoals in Ghost of Tsushima bijv.) maar wat minder stealth zonder dat het meteen een vent van 3 meter hoog met een knots als wapen moet zijn.
We gaan nog zien hoeveel parkour hij alsnog kan, maar ik zie mezelf niet als Yasuke spelen tenzij het niet anders mag van het spel.
Video met heel wat meer info uit een presentatie die aan content creators gegeven is. Waaronder bevestiging dat je in ieder geval een heel groot deel van de campagne als één van de twee kunt spelen, en zelfs wanneer je maar wil tussen beiden kunt wisselen. Dat is toch wel zeker goed nieuws.
Het grootste erger punt dat ik met Ubisoft heb, is nog altijd de AI. En ik denk persoonlijk niet dat AC Shadows betere AI krijgt dan voorgaande delen. Laten we eerlijk zijn, we zien weinig tot geen verbeteringen in de AI.
Sterler nog, het lijkt erop dat Ubisoft alleen maar achteruit gaat met de AI, als ik kijk naar Far Cry 2 tegenover Far Cry 3, 4, 5 en 6.
Als je Ghost Recon Wildlands of Breakpoint op een hogere moeilijkheidsgrade speelt, krijgt de AI meer health en betere nauwkeurigheid. Ik verwacht juist dat als ik op een hogere moeilijkheidsgrade speel, dat juist de AI "slimmer" is. Bijv. de speler meer flanken, meer cover nemen etc.
Maar nee, ze geven gewoon de AI meer health en betere nauwkeurigheid, terwijl ze gewoon brainless in het open blijven staan.
In alle AC's wacht de AI netjes in een rij om één voor één afgemaakt te worden. Dit is al sinds AC 1, en daar erger ik me aan. Er is 0,0% vooruitgang met de AI. Natuurlijk kunnen ze het kunstmatig moeilijker maken met een vage level systeem, zodat het lijkt alsof er progressie in zit en dat de AI moeilijker wordt, terwijl het gewoon een aantal aanpassingen in de coding is. Wat voor een professionele programmeerder misschien nog geen 5 minuten werk is.
Zou het niet vetter zijn als de guards zelfs elkaar in de gaten houden. Dat als eentje vermist is, dat ze naar hem opzoek gaan en dan ook juist meer bij elkaar blijven, of zelfs bepaalde formaties aannemen. Of dat zelfs een guard meerdere guards gaat halen. Of dat AI ook sneaky attacks uitvoert of bijv. dat AI leert van jou speelstijl. Dat als jij veel in een bepaalde plek gaat schuilen, dat latere AI juist daar als eerste gaan zoeken.
Gewoon een meer dynamisch AI systeem.
Maar laten we eerlijk zijn, de core van de games zijn allemaal copy&past. Het enige wat vernieuwend is, zijn steeds meer vage abilites en x-ray visions.
[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 16-06-2024 22:33 ]
Mwah, hier is AC niet uniek in. Vrijwel iedere third-person RPG met dit type melee combat werkt op die manier, kijk ook naar bijv. de befaamde Batman Arkham serie.Toonen1988 schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:26:
[...]
Het grootste erger punt dat ik met Ubisoft heb, is nog altijd de AI. En ik denk persoonlijk niet dat AC Shadows betere AI krijgt dan voorgaande delen. Laten we eerlijk zijn, we zien weinig tot geen verbeteringen in de AI.
Sterler nog, het lijkt erop dat Ubisoft alleen maar achteruit gaat met de AI, als ik kijk naar Far Cry 2 tegenover Far Cry 3, 4, 5 en 6.
Als je Ghost Recon Wildlands of Breakpoint op een hogere moeilijkheidsgrade speelt, krijgt de AI meer health en betere nauwkeurigheid. Ik verwacht juist dat als ik op een hogere moeilijkheidsgrade speel, dat juist de AI "slimmer" is. Bijv. de speler meer flanken, meer cover nemen etc.
Maar nee, ze geven gewoon de AI meer health en betere nauwkeurigheid, terwijl ze gewoon brainless in het open blijven staan.
In alle AC's wacht alle AI netjes in een rij om afgemaakt te worden. Dit is al sinds AC 1, en daar erger ik me aan. Er is 0,0% vooruitgang met de AI. Natuurlijk kunnen ze het kunstmatig moeilijker maken met een vage level systeem, zodat het lijkt alsof er progressie in zit.
Maar laten we eerlijk zijn, de core van de games zijn allemaal copy&past. Het enige wat vernieuwend is, zijn steeds meer vage abilites en x-ray visions.
Het zou zeker mooi zijn als we meer mogelijkheden kregen om de AI wat slimmer te maken, maar dan moeten de stealthmogelijkheden er ook zijn, en die zijn er nu pas met Naoe die kan gaan liggen. Buiten dat komen de meeste spellen niet verder dan bepaalde triggers (zoals een lamp die uit is gegaan, geluid, of een ijspegel die valt zoals we in Shadows gaan zien) waardoor ze van hun plek gaan. Een stealth game met écht natuurlijk gesimuleerde bewaking zou super zijn, maar dat bestaat gewoon nog niet.
Vwb het laatste, ik heb ook niks met de combat/ranged abilities, maar Eagle Vision zit er al sinds AC1 in en is juist een stuk minder geworden. Ook als je het vergelijkt met veel andere spellen; de meeste RPGs hebben tegenwoordig een 'detective mode', dan valt wat we hier zien heel erg mee, zeker omdat Yasuke die optie helemaal niet krijgt ne Naoe ook maar heel beperkt zicht heeft ermee. In Valhalla had je alleen maar je vogel, dat was wat mij betreft niet beter.
Die AI technologie hebben we al, maar bijna geen enkele ontwikkelaar wilt erin investeren. Vooral zo'n bedrijven als Ubisoft die weinig uitgaves willen met zo hoog mogelijk inkomsten en grote winstmarge.Oon schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:33:
[...]
Mwah, hier is AC niet uniek in. Vrijwel iedere third-person RPG met dit type melee combat werkt op die manier, kijk ook naar bijv. de befaamde Batman Arkham serie.
Het zou zeker mooi zijn als we meer mogelijkheden kregen om de AI wat slimmer te maken, maar dan moeten de stealthmogelijkheden er ook zijn, en die zijn er nu pas met Naoe die kan gaan liggen. Buiten dat komen de meeste spellen niet verder dan bepaalde triggers (zoals een lamp die uit is gegaan, geluid, of een ijspegel die valt zoals we in Shadows gaan zien) waardoor ze van hun plek gaan. Een stealth game met écht natuurlijk gesimuleerde bewaking zou super zijn, maar dat bestaat gewoon nog niet.
Vwb het laatste, ik heb ook niks met de combat/ranged abilities, maar Eagle Vision zit er al sinds AC1 in en is juist een stuk minder geworden. Ook als je het vergelijkt met veel andere spellen; de meeste RPGs hebben tegenwoordig een 'detective mode', dan valt wat we hier zien heel erg mee, zeker omdat Yasuke die optie helemaal niet krijgt ne Naoe ook maar heel beperkt zicht heeft ermee. In Valhalla had je alleen maar je vogel, dat was wat mij betreft niet beter.
Natuurlijk hebben zij al het recht, het is immers een commerciële bedrijf. Maar het probleem is dat ze telkens de core gameplay blijven hergebruiken met ook verschillende gameplay elementen die in meerdere games te vinden zijn. Er zit totaal geen innovatie meer binnen Ubisoft, en daardoor voelen games van Ubisoft ook zo repetitief en saai aan.
Been there, done that gevoel bij elke nieuwe titel.
Ze hebben niet niks voor niks een totale reorganisatie gedaan met ook het uitstellen van games, wegens kwaliteits redenen, nadat ze al die kritiek hadden gekregen. Maar helaas tot de dag van vandaag nog niet veel van gezien.
Ik mag hopen dat AC Shadows een betere game wordt, ik geef het een voordeel van de twijfel.
[ Voor 11% gewijzigd door Toonen1988 op 16-06-2024 22:43 ]
14 november kom ik terug thuis van drie weken rondreizen in Japan. 15 november de release. Perfecte timing!
Nog een video van hetzelfde evenement als die ik eerder deelde, leuke breakdown van iemand die over het algemeen heel kritisch is.
Schijnbaar hebben Japanese gamers een petitie gelanceerd om AC Shadows te annuleren.
https://www.change.org/p/...ecopy_490106089_ja-JP%3A4
Google translation
Onlangs werd de aankomende release van game-ontwikkelaar Ubisoft, Assassin's Creed Shadows, ernstig in twijfel getrokken vanwege het gebrek aan historische nauwkeurigheid en cultureel respect. Het spel concentreert zich op Japanse samoerai, waarbij voorbij wordt gegaan aan het feit dat samoerai het hogere echelon van de samoeraiklasse vormen en verondersteld worden "gokenin" of dienaren van edelen te zijn. William Adams (Anjin Miura), de eerste Europeaan die de titel van samurai ontving, diende Tokugawa Ieyasu zelfs als hatamoto met een bevel van 250 koku. Gedurende deze geschiedenis blijft Ubisoft de ware aard en rol van de samoerai verkeerd begrijpen. Dit is een ernstige belediging voor de Japanse cultuur en geschiedenis, en kan ook in verband worden gebracht met Aziatisch racisme. We roepen Ubisoft op om de release van Assassin's Creed Shadows onmiddellijk te annuleren en serieus onderzoek en respect te tonen voor de Japanse geschiedenis en cultuur. Ik heb je handtekening nodig. Teken deze petitie om Ubisoft te vertellen dat cultureel respect en historische nauwkeurigheid belangrijk zijn.
Google translation
Onlangs werd de aankomende release van game-ontwikkelaar Ubisoft, Assassin's Creed Shadows, ernstig in twijfel getrokken vanwege het gebrek aan historische nauwkeurigheid en cultureel respect. Het spel concentreert zich op Japanse samoerai, waarbij voorbij wordt gegaan aan het feit dat samoerai het hogere echelon van de samoeraiklasse vormen en verondersteld worden "gokenin" of dienaren van edelen te zijn. William Adams (Anjin Miura), de eerste Europeaan die de titel van samurai ontving, diende Tokugawa Ieyasu zelfs als hatamoto met een bevel van 250 koku. Gedurende deze geschiedenis blijft Ubisoft de ware aard en rol van de samoerai verkeerd begrijpen. Dit is een ernstige belediging voor de Japanse cultuur en geschiedenis, en kan ook in verband worden gebracht met Aziatisch racisme. We roepen Ubisoft op om de release van Assassin's Creed Shadows onmiddellijk te annuleren en serieus onderzoek en respect te tonen voor de Japanse geschiedenis en cultuur. Ik heb je handtekening nodig. Teken deze petitie om Ubisoft te vertellen dat cultureel respect en historische nauwkeurigheid belangrijk zijn.
[ Voor 53% gewijzigd door Toonen1988 op 02-07-2024 08:47 ]
- Linksquest
Deels zeg ik van, het is een game. Maar ik ben ook heel eerlijk, Ubisoft verkoopt de Assassin's Creed serie als een serie met historische gebeurtenissen en nauwkeurigheid dat zo veel mogelijk op het echte verhaal gebaseerd zou zijn.
Als dit dan inderdaad afwijkt, dan zou ik inderdaad zeggen stel hem uit en pas aan wat je aan moet passen, want nu zou je dan iets uitbrengen wat gewoon niet klopt, mits de beweringen kloppen natuurlijk. Het is afwachten.
Als dit dan inderdaad afwijkt, dan zou ik inderdaad zeggen stel hem uit en pas aan wat je aan moet passen, want nu zou je dan iets uitbrengen wat gewoon niet klopt, mits de beweringen kloppen natuurlijk. Het is afwachten.
Ik ben het er ook deels wel mee eens dat dit niet door de beugel kan, helemaal omdat je bij de Assassin's Creed series vaak door historische gebeurtenissen gaat en dat het vaak zo dichtbij mogelijk bij de waarheid blijft. Als dit niet het geval is met de personages waarvoor ze nu hebben gekozen, dan zou ik zeggen uitstellen en aanpassen zodat het historisch correct is.
Wel heel jammer dat dit nou precies gebeurd bij een Assassin's Creed in Japan, want daar zat ik al jaren op te hopen.
Wel heel jammer dat dit nou precies gebeurd bij een Assassin's Creed in Japan, want daar zat ik al jaren op te hopen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- Linksquest
Ja precies, hier ook. Ik moet dan wel even zeggen dat Ghost of Tsushima wel een game was dat voor mijn gevoel de Assassin's Creed of Japan was, vooral omdat Japan al lang op zich liet wachten. Nu krijgen we hem dan, en dan blijken de feiten niet te kloppen. Mits het allemaal klopt wat beweert word.
Maar goed, het kan ook gewoon niet kloppen, want de reden dat we nooit Japan of China kregen was dat de Hashashins gewoon nooit in die hoek van de wereld hebben bestaan.Linksquest schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 09:15:
Ja precies, hier ook. Ik moet dan wel even zeggen dat Ghost of Tsushima wel een game was dat voor mijn gevoel de Assassin's Creed of Japan was, vooral omdat Japan al lang op zich liet wachten. Nu krijgen we hem dan, en dan blijken de feiten niet te kloppen. Mits het allemaal klopt wat beweert word.
Ze gaan nu gewoon weg van waargebeurd en naar volledig fictie, alleen betrekken daar dan wel weer een echt historisch figuur bij. Vreemde keuze, maar we kunnen allemaal wel raden waarom juist deze meneer is gekozen.
Dat maakt het verder niet meteen onrealistisch, want er was daadwerkelijk een donkergetinte samurai in die tijd, alleen heeft die niks met het verhaal in AC Shadows te maken.
Haha, dit soort dingen heeft toch nooit een kans? Ik zou het niet te serieus nemen in ieder geval. Ubi is verder een Frans bedrijf en change.org is voor zover ik weet gewoon een Amerikaanse entiteit. Dit is gewoon net zoveel waarde als een twitter poll die je houdt voor mensen die vooral heel zuur zijn. Lekker negeren.Toonen1988 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:46:
Schijnbaar hebben Japanese gamers een petitie gelanceerd om AC Shadows te annuleren.
Google translation
41k handtekeningenToonen1988 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:46:

/f/image/ZfrzrhAEBOiYVsYyrVRjnisd.png?f=fotoalbum_large)
begint niet elke AC met "this work of fiction was inspired by historical events" ofzo?
Wat een gezeik van mensen de niets beters te doen hebben
Wat een gezeik van mensen de niets beters te doen hebben
Gelukkig 41k van een volledig arbitraire 50k, die benodigd is om de petitie 'compleet' te maken en op te sturen.
Van de miljoenen mensen die AC Shadows gaan kopen zal Ubi zich hopelijk niet druk maken om deze <1%
Als je een AC game opstart zit er altijd een disclaimer in dat het fictie is. Daarmee is de kous natuurlijk wel af.Linksquest schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 08:56:
Deels zeg ik van, het is een game. Maar ik ben ook heel eerlijk, Ubisoft verkoopt de Assassin's Creed serie als een serie met historische gebeurtenissen en nauwkeurigheid dat zo veel mogelijk op het echte verhaal gebaseerd zou zijn.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Verwijderd
Als je even op de linkt klikt, zie je dat de teller nu op 47K staat. Met alleen vandaag al 10K aan mensen die de petitie hebben gesteund. Die 50K wordt wel gehaald dus.Oon schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:01:
[...]
Gelukkig 41k van een volledig arbitraire 50k, die benodigd is om de petitie 'compleet' te maken en op te sturen.
Van de miljoenen mensen die AC Shadows gaan kopen zal Ubi zich hopelijk niet druk maken om deze <1%
Wellicht doet Ubisoft er niks mis mee, maar wel mooi dat er een signaal wordt afgegeven. Dat geforceerd opdringen van woke, waar niet alleen Ubisoft (zie recentelijk Disney nog met The Acolyte) een handje van heeft, begint gelukkig steeds meer mensen tegen te staan.
Ik ga Shadows uiteindelijk gewoon spelen, maar het doet voor mij wel af aan de immersie. Hetzelfde ervaar ik bij het kijken van The Acolyte (met een historisch slechte score van 14% op Rotten Tomatoes). Je voelt gewoon dat het verhaal is geschreven om een bepaalde boodschap over te brengen en er om die reden maar een hoop onzin bij wordt verzonnen om het compleet te maken. Hopelijk voelt het bij Shadows wat minder heftig aan, maar gezien Ubisoft’s keuze voor de main characters hou ik mijn hart vast.
Yasuke heeft daadwerkelijk bestaan. Dat hij een Samurai is geweest is juist hetgene waar de Japanners het niet mee eens zijn. Waarschijnlijk was het in die tijd meer: Look at my new ''pet''! This 2 meter tall black man!
Dus ergens vind ik het juist prima als ze Yasuke gebruiken als karakter die een ''fictieve weg'' heeft gekozen en dus voor de Assassins koos, omdat er ook niet veel bekend is over zijn achtergrond behalve: hij is in Japan geweest.
Maar voor me gevoel wordt het vaak bekeken in deze ''woke-tijd'' als: zie ons eens lekker inclusief zijn!
Er daar storen de meeste mensen zich aan denk ik.
Ik heb er niet echt een probleem mee. Ik ga spelen als Naoe. Veel realistischer als Assassin!
Dus ergens vind ik het juist prima als ze Yasuke gebruiken als karakter die een ''fictieve weg'' heeft gekozen en dus voor de Assassins koos, omdat er ook niet veel bekend is over zijn achtergrond behalve: hij is in Japan geweest.
Maar voor me gevoel wordt het vaak bekeken in deze ''woke-tijd'' als: zie ons eens lekker inclusief zijn!
Er daar storen de meeste mensen zich aan denk ik.
Ik heb er niet echt een probleem mee. Ik ga spelen als Naoe. Veel realistischer als Assassin!
Gezien het feit dat ze in Japan nu nog altijd weinig Engels spreken kan ik me niet voorstellen dat dat de woorden zijn die ze toen gebruikt zouden hebbenDubrillion schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:46:
Waarschijnlijk was het in die tijd meer: Look at my new ''pet''! This 2 meter tall black man!
Lol opdringen van woke. Precies of je wordt versmacht. Doet me altijd denken aan die pic van een kind met een laars op zijn hoofd dat hij er zelf ophoudt
Er heeft nu eenmaal een zwarte man bestaan in samoerai japan en zijn achtergrondverhaal is interessanter dan generische samurai nr 854895. Dat lijkt me geen slechte insteek om een fictief verhaal van te maken.
Ook durf ik wedden dat van die 47k de helft angry westeners zijn die tot nu toe nooit geintresseerd waren in japan (buiten de hentai dan)
Er heeft nu eenmaal een zwarte man bestaan in samoerai japan en zijn achtergrondverhaal is interessanter dan generische samurai nr 854895. Dat lijkt me geen slechte insteek om een fictief verhaal van te maken.
Ook durf ik wedden dat van die 47k de helft angry westeners zijn die tot nu toe nooit geintresseerd waren in japan (buiten de hentai dan)
Niemand heeft moeite met een goed verhaal over een <insert persoon>, als deze met ditzelfde doel is geschreven. Maar het is duidelijk (al meteen in de trailer en hun 'PR') dat hier een tweede agenda draait en daar sla je de plank mis, om Acolyte maar even als voorbeeld te nemen.
En zelfs dan nog, prima, fijn, maar ze doen dit over de rug van een cultuur die de mensen zeer hoog hebben staan, niet alleen de titel (Samurai) maar ook de verschillende namen, groepen en prestaties zijn ons niveau 'de bijbel'. Er zijn 'clan vlaggen' random van internet getrokken zonder toestemming van deze mensen, gelijktijdig een 'zie eens hoe hij wordt behandeld' scenario maken richting een volk die lomp gezien daar bar weinig mee te maken heeft (ironisch zelfs altijd het slachtoffer van zijn, maar 'omdat niet zwart' niet relevant is). En dat terwijl er dan ook nog een 'japanse history' expert in dat team rondliep, maar blijkbaar bar weinig wist van de titels en families.
Tuurlijk zal het een prima game zijn, als het iets van mechanics heeft van voorgaande, zit het daar wel goed (minus glitches en bugs), maar dit zal niet goed gaan vallen binnen de 'woke oorlog'
En zelfs dan nog, prima, fijn, maar ze doen dit over de rug van een cultuur die de mensen zeer hoog hebben staan, niet alleen de titel (Samurai) maar ook de verschillende namen, groepen en prestaties zijn ons niveau 'de bijbel'. Er zijn 'clan vlaggen' random van internet getrokken zonder toestemming van deze mensen, gelijktijdig een 'zie eens hoe hij wordt behandeld' scenario maken richting een volk die lomp gezien daar bar weinig mee te maken heeft (ironisch zelfs altijd het slachtoffer van zijn, maar 'omdat niet zwart' niet relevant is). En dat terwijl er dan ook nog een 'japanse history' expert in dat team rondliep, maar blijkbaar bar weinig wist van de titels en families.
Tuurlijk zal het een prima game zijn, als het iets van mechanics heeft van voorgaande, zit het daar wel goed (minus glitches en bugs), maar dit zal niet goed gaan vallen binnen de 'woke oorlog'
En dat is fout omdat? Ze blank zijn? Of mag je als 'niet onderdeel' van zo'n groep geen steun betuigen?Saitama schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:38:
De "Japanners" van de petitie:
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 04-07-2024 12:51 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Precies dit. Volledig mee eens.SinergyX schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:24:
Niemand heeft moeite met een goed verhaal over een <insert persoon>, als deze met ditzelfde doel is geschreven. Maar het is duidelijk (al meteen in de trailer en hun 'PR') dat hier een tweede agenda draait en daar sla je de plank mis, om Acolyte maar even als voorbeeld te nemen.
Ik vind mijn speciale bril niet, waar precies in deze trailer wordt de woke door je strot gedrukt?
YouTube: Assassin's Creed Shadows: First Look Gameplay Trailer
Aangezien we toch al politiek bezig zijn, weet gewoon dat de woke oorlog er alleen is zodat je je iets anders hebt waar je je bos om maakt ipv dat de haves de have-nots het alleen maar lastiger maken.
Ik wil gewoon een goeie game zien, met goede acteerprestaties en verhaal (want dat ontbrak bv volledig in AC oddyssey).
Moest het om een puur historisch naslagwerk gaan (zoals die keer dat ze Cleopatra verdonkerden), dan heb ik er al meer moeite mee. Maar dat is uit academische overwegingen, niet door woke-gejank
YouTube: Assassin's Creed Shadows: First Look Gameplay Trailer
Aangezien we toch al politiek bezig zijn, weet gewoon dat de woke oorlog er alleen is zodat je je iets anders hebt waar je je bos om maakt ipv dat de haves de have-nots het alleen maar lastiger maken.
Ik wil gewoon een goeie game zien, met goede acteerprestaties en verhaal (want dat ontbrak bv volledig in AC oddyssey).
Moest het om een puur historisch naslagwerk gaan (zoals die keer dat ze Cleopatra verdonkerden), dan heb ik er al meer moeite mee. Maar dat is uit academische overwegingen, niet door woke-gejank
SinergyX schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:24:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yIqluBoXkPo7uzT0o9SaubX0.jpg?f=user_large)
[ Voor 67% gewijzigd door LadyVodka op 04-07-2024 18:19 ]
Ik denk dat ze de keuze voor de donkere hoofdpersoon vooral hebben gedaan om juist een geloofwaardigere manier te hebben om bepaalde dingen van de Japanse cultuur uit te leggen en de hoofdpersoon bepaalde fouten te laten maken waar ie dan van kan leren. Het is niet echt geloofwaardig als je allerlei zaken gaat uitleggen die kinderen vanaf kleins af aan al met de paplepel ingegoten krijgen.
Je zorgt ervoor dat je de speler op een speelse manier een tutorial geeft en een reden geven dat mensen reageren op de dingen die je doet (of juist niet). Om op die manier de "press x to crouch" tutorial wat boeiender te maken.
Je zorgt ervoor dat je de speler op een speelse manier een tutorial geeft en een reden geven dat mensen reageren op de dingen die je doet (of juist niet). Om op die manier de "press x to crouch" tutorial wat boeiender te maken.
Ach dit past helemaal in de huidige tijdsgeest van de cancel culture, we zijn het ergens niet mee eens, racisme kaart trekken en cancellen die hap.
AC games zijn nooit historisch correct geweest, enkel de setting maar de verhalen zijn altijd fictie, het is maar een game. Ben je het er niet mee eens? Dan koop je de game nietaar het is onnodig om een poging te doen het voor iedereen te verpesten.
AC games zijn nooit historisch correct geweest, enkel de setting maar de verhalen zijn altijd fictie, het is maar een game. Ben je het er niet mee eens? Dan koop je de game nietaar het is onnodig om een poging te doen het voor iedereen te verpesten.
[ Voor 18% gewijzigd door Chaoss op 05-07-2024 07:28 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Linksquest
Ik heb hem ook gewoon in de reservering staan, voor de Gold Edition voor de Xbox op dit moment.
Verwijderd
Dat zal het zijn, inderdaad. Goed verhaal.Martinspire schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 00:06:
Ik denk dat ze de keuze voor de donkere hoofdpersoon vooral hebben gedaan om juist een geloofwaardigere manier te hebben om bepaalde dingen van de Japanse cultuur uit te leggen en de hoofdpersoon bepaalde fouten te laten maken waar ie dan van kan leren. Het is niet echt geloofwaardig als je allerlei zaken gaat uitleggen die kinderen vanaf kleins af aan al met de paplepel ingegoten krijgen.
Oh ja? Is zijn verhaal interessanter dan daadwerkelijke shinobi en samurai die hebben bestaan, en geweldige dingen hebben gedaan?AntiChrist7 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:04:
Er heeft nu eenmaal een zwarte man bestaan in samoerai japan en zijn achtergrondverhaal is interessanter dan generische samurai nr 854895.
Ten opzichte van iemand waar we 0,0 van weten behalve dat hij nooit een echte samurai is geweest?
Dat is een aparte mening, en lekker beledigend van de japanse cultuur inderdaad. Precies hetgene waar de japanners over vallen.
Waarom is zijn verhaal interessanter? Omdat hij een zwarte man is?
Nee de alu hoedjes met "ALLES IS WOKE!!!" is zo geloofwaardig
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Je gelooft niet dat er bepaalde keuzes gemaakt worden om zaken zo inclusief mogelijk te maken?corset schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:20:
[...]
Nee de alu hoedjes met "ALLES IS WOKE!!!" is zo geloofwaardig
Ik denk dat dat wel zeker gebeurd, en ook zeker dat dat bij Ubisoft gebeurd.
Daar krijgen bedrijven namelijk subsidies voor.
Zeg niet dat dit gelijk het 'woke' maakt, maar het is er wel voor gemaakt om zo inclusief mogelijk te zijn (behalve naar aziaten natuurlijk, want die krijgen altijd de short end of the stick om maar zo te zeggen)
Bedrijven zoeken de meest efficiente manieren om zo veel mogelijk geld te verdienen?James Pond schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:44:
[...]
Je gelooft niet dat er bepaalde keuzes gemaakt worden om zaken zo inclusief mogelijk te maken?
Ik denk dat dat wel zeker gebeurd, en ook zeker dat dat bij Ubisoft gebeurd.
Daar krijgen bedrijven namelijk subsidies voor.
Zeg niet dat dit gelijk het 'woke' maakt, maar het is er wel voor gemaakt om zo inclusief mogelijk te zijn (behalve naar aziaten natuurlijk, want die krijgen altijd de short end of the stick om maar zo te zeggen)
In other news:
Water still wet
Fire still hot
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ja ik zeg ook niet dat het niet logisch is, maar het is wel iets wat veel mensen niet aanstaat, met een logische verklaring.corset schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:46:
[...]
Bedrijven zoeken de meest efficiente manieren om zo veel mogelijk geld te verdienen?
In other news:
Water still wet
Fire still hot
En dus ontkennen dat het deels woke is, puur om extra geld te verdienen (en dus niet omdat ze ook maar iets geven om de cultuur of wat dan ook) is dan ook raar.
Betekend niet dat het geen goed spel kan zijn natuurlijk, maar dat staat een beetje los van de discussie
Een buitenlander perspectief is altijd interessant. Kijk maar naar AC3 en Connor. het verhaal over natives in de amerikaanse revolutie en hun lot hoor je heel weinig over en gaf mij in ieder geval een unieke kijk erop die je niet vaak in de geschiedenisboeken leest (aka america fuck yeah). Misschien wilt Ubisoft dat nu weer doen.James Pond schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:18:
[...]
Oh ja? Is zijn verhaal interessanter dan daadwerkelijke shinobi en samurai die hebben bestaan, en geweldige dingen hebben gedaan?
Ten opzichte van iemand waar we 0,0 van weten behalve dat hij nooit een echte samurai is geweest?
Dat is een aparte mening, en lekker beledigend van de japanse cultuur inderdaad. Precies hetgene waar de japanners over vallen.
Staat het je niet aan, boeien. Ik ga er geen slaap voor laten, en ubisoft ook niet. Er zijn honderden games die zich in japan afspelen
Ik garandeer je 200% dat als ze een bestaande japanner hadden genomen van enige faam, er ook controverse en protest ging geweest zijn. "dat deden ze niet echt" of "dat is maar een mythe en niet gebasseerd op historische research" of "dat doet hen barbaars overkomen terwijl het gebruikelijk was in die tijd".
Kortweg gezegd, er ging altijd gezeik komen van pummels die niets beters te doen hebben. Van beide kanten. Ik herriner me nog dat er controverse was bij de E3 voorstelling van GoT dat het geen jappaner was die op die fluit speelde.
Het is jammer dat 'we' weinig weten van het echte verhaal van deze man, want de kans is groot dat hij als slaaf Japan is binnengekomen, daar voor een rijke familie is gaan werken, en van daaruit het leger in is gegaan. Dat zou best wel een vet verhaal zijn om te vertellen, maarja we kunnen natuurlijk niet meer een zwarte man als slaaf uitbeeldenJames Pond schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:18:
[...]
Oh ja? Is zijn verhaal interessanter dan daadwerkelijke shinobi en samurai die hebben bestaan, en geweldige dingen hebben gedaan?
In ieder geval genoeg kansen om het juist een interessant verhaal te maken omdat het een buitenstaander is, daar hoeft hij niet zwart voor te zijn maar dat is hij in dit geval wel en dat is prima. Ik denk alleen dat ze die kansen niet gaan nemen en we weinig van zijn oorsprong gaan zien.
Daarom hadden ze gewoon een fictief personage moeten gebruiken, net zoals bij letterlijk alle andere Assassins Creed games.AntiChrist7 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:52:
[...]
Staat het je niet aan, boeien. Ik ga er geen slaap voor laten, en ubisoft ook niet. Er zijn honderden games die zich in japan afspelen
Ik garandeer je 200% dat als ze een bestaande japanner hadden genomen van enige faam, er ook controverse en protest ging geweest zijn. "dat deden ze niet echt" of "dat is maar een mythe en niet gebasseerd op historische research" of "dat doet hen barbaars overkomen terwijl het gebruikelijk was in die tijd".
En Assassins Creed doet niks barbaars, zelfs die vikingen game van hun was zo clean als een beanie. Geen grof geweld, verkrachtingen of wat dan ook.
Nee, het is allemaal voor de massa markt gemaakt en is absoluut niet geinspireerd op echte gebeurtenissen of culturen.
Er zijn 200 games die in Japan afspelen, maar hoeveel (hedendaagse games) daarvan ben je een assassin?
Oh ja, 0.
Ik zeg niet dat het geen tof spel kan zijn, maar de keuze voor de gekozen karakters (1 gebaseerd op een echte persoon, en 1 totaal fictief) is al erg vreemd. En begrijpelijk als mensen hun bedenkingen hierbij hebben.
Iedereen mag zn eigen mening erover hebben though. Het gaat Ubisoft toch alleen maar om het geld, en niet om de japanse cultuur of wat dan ook.
[ Voor 14% gewijzigd door James Pond op 11-07-2024 14:49 ]
-Bedrijf maakt product om er geld mee te verdienen
-reactie van sommige nozems: wtf are you doing?
-reactie van sommige nozems: wtf are you doing?

Zolang je voor ogen houdt dat de geschiedenis nou eenmaal zo gelopen is, we dit niet meer moeten doen en er dus van geleerd hebben moet het prima kunnen. Sterker nog! Ik denk dat sommige dingen uit de geschiedenis belicht kunnen worden, zonder en een cringe onderwerp van te maken. Want nu is het hele zwarte/slaaf verhaal compleet uit zijn verband getrokken. Terwijl we op een mooie manier de vrijheid vieren na WO2Oon schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:47:
[...]
Het is jammer dat 'we' weinig weten van het echte verhaal van deze man, want de kans is groot dat hij als slaaf Japan is binnengekomen, daar voor een rijke familie is gaan werken, en van daaruit het leger in is gegaan. Dat zou best wel een vet verhaal zijn om te vertellen, maarja we kunnen natuurlijk niet meer een zwarte man als slaaf uitbeelden![]()
In ieder geval genoeg kansen om het juist een interessant verhaal te maken omdat het een buitenstaander is, daar hoeft hij niet zwart voor te zijn maar dat is hij in dit geval wel en dat is prima. Ik denk alleen dat ze die kansen niet gaan nemen en we weinig van zijn oorsprong gaan zien.
Maar dat is het probleem met het hele woke gebeuren dan ook, er zijn allemaal mensen nu beledigd voor een ander, die mensen kiezen daarvoor, en dat ga je toch wel houden.Dubrillion schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:25:
[...]
Zolang je voor ogen houdt dat de geschiedenis nou eenmaal zo gelopen is, we dit niet meer moeten doen en er dus van geleerd hebben moet het prima kunnen. Sterker nog! Ik denk dat sommige dingen uit de geschiedenis belicht kunnen worden, zonder en een cringe onderwerp van te maken. Want nu is het hele zwarte/slaaf verhaal compleet uit zijn verband getrokken. Terwijl we op een mooie manier de vrijheid vieren na WO2
Voorheen hadden we die mensen uitgelachen en afgewimpeld, maar tegenwoordig wordt er dan meteen iets mee gedaan, alsof we die mensen serieus moeten nemen.
Wat mij betreft zijn het juist de moeilijke/pijnlijke delen van de geschiedenis die we niet moeten vergeten en waar we (zoals jij ook al aangeeft) op een correcte manier wat meer aandacht aan zouden kunnen besteden, maar juist omdat het allemaal niet meer mag krijg je zo'n rare mix waar je een onderwerp wel aanhaalt maar je daarna meteen verstopt achter 'het is maar fictie hé!' en 'ja maar de naam die we hebben gebruikt komt in de geschiedenisboeken voor'.
Dat het een donkere meneer is maakt voor het verhaal geen reet uit, het is juist het stukje geschiedenis erachter dat relevant is, en voor zover we nu hebben gezien wordt dáár niks mee gedaan.
Freedom Cry was een heel mooi voorbeeld van hoe je iemand met een flinke rugzak tóch in een positief daglicht kan zetten en een pijnlijk onderwerp op een positieve manier kan aanhaken, maar het lijkt er nu een beetje op of Shadows het tegenovergestelde gaat doen..
Dit inderdaad, lekker belangrijk of de teller nou uiteindelijk op 50/80/150K eindigt. Koop de game gewoon niet als het je niet zint, maar goed dat was een groot gedeelte van de stemmers toch al niet van plan schat ik zo in.Oon schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:01:
[...]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik durf wel te wedden dat 9/10 van de mensen die die petitie getekend heeft het spel toch gewoon gaat kopen/spelen hoorDonstil schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:38:
[...]
Dit inderdaad, lekker belangrijk of de teller nou uiteindelijk op 50/80/150K eindigt. Koop de game gewoon niet als het je niet zint, maar goed dat was een groot gedeelte van de stemmers toch al niet van plan schat ik zo in.
Ook alleen maar goed, mensen moeten lekker zelf weten wat ze wel of niet spelen en Ubisoft gaat ook hier gewoon een dikke 10-15 miljoen kopieën van verkopen.
Ja dat zou ook nog kunnen, super hypocriet uiteraard maar niet ondenkbaar.Oon schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:40:
[...]
Ik durf wel te wedden dat 9/10 van de mensen die die petitie getekend heeft het spel toch gewoon gaat kopen/spelen hoorAltijd leuk om mee te doen als er ophef is, maar vaak komt het niet verder dan dat.
Ja waarschijnlijk wel inderdaad,Ook alleen maar goed, mensen moeten lekker zelf weten wat ze wel of niet spelen en Ubisoft gaat ook hier gewoon een dikke 10-15 miljoen kopieën van verkopen.
ik snap die haat richting Ubisoft sowieso niet zo online. Het lijkt allang niet meer om de inhoud te gaan maar meer een trend te zijn, de hele discussie om dit onderwerp is niet meer dan een druppel op die reeds gloeiende plaat.
Verwijderd
Wat een ongelofelijke prutsers bij Ubisoft, zeg. Bizar gewoon. The story continues…
How Ubisoft? How are you THIS incompetent?
— Perma Banned (@GiveMeBanHammer) 13 juli 2024
How are you capable of creating this big a trashfire from this Assassin's Creed Shadows game of yours?
How the f....HOW did you caught STEALING Zoro's sword from ONE PIECE down to the SWORD STAND, and pass it off as Yasuke's sword? pic.twitter.com/QfpOwLuLcv
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2024 00:03 ]
Wat is de kans dat die artiest dat niet gewoon gekopieerd heeft? Ik bedoel, Ubisoft betaald iemand anders om dat te maken en dat is dan een kopie? Dan ligt de schuld toch niet bij Ubisoft?Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:02:
Wat een ongelofelijke prutsers bij Ubisoft, zeg. Bizar gewoon. The story continues…
[Embed]
Dit zijn props van een externe partij die op een Japan expo stonden waar Ubisoft met een stand stond.
Denk dat ze iets te naief een amazon / ali / temu winkelwagentje gevuld hebben om hun stand te vullen.
Niet ech handig, maar er wordt weer lekker overdreven op gereageerd.
Denk dat ze iets te naief een amazon / ali / temu winkelwagentje gevuld hebben om hun stand te vullen.
- Linksquest
Deels ben ik het zeker met je eens, echter heeft Ubisoft deze persoon ingehuurd om voor hun dit te maken, en uit eindelijk plakt Ubisoft hun stempel erop. Dus men kijkt in eerste instantie naar Ubisoft, en dan is het aan hun om die artiest aan te spreken.Martinspire schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:36:
[...]
Wat is de kans dat die artiest dat niet gewoon gekopieerd heeft? Ik bedoel, Ubisoft betaald iemand anders om dat te maken en dat is dan een kopie? Dan ligt de schuld toch niet bij Ubisoft?
Je onvrede uiten is nooit iets mis mee.Donstil schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:38:
[...]
Dit inderdaad, lekker belangrijk of de teller nou uiteindelijk op 50/80/150K eindigt. Koop de game gewoon niet als het je niet zint, maar goed dat was een groot gedeelte van de stemmers toch al niet van plan schat ik zo in.
Koop het dan niet is geen argument en ook geen manier om je onvrede over iets te uiten.
Echt zo'n dooddoener voor een discussie ook altijd.
Wat dacht je van het feit dat ze niets doen aan de sexueel grensoverschrijdend gedrag van hun ontwikkelaars en studio managers?Donstil schreef op zondag 14 juli 2024 @ 20:44:
[...]
ik snap die haat richting Ubisoft sowieso niet zo online.
https://www.theverge.com/...-harassment-investigation
https://kotaku.com/despit...ees-say-ubisof-1847907748
Zo zijn er nog wel meer redenen, het uitmelken van franchises, het toevoegen van vele microtransacties in full priced games. Het zielloze gevoel wat hun games soms hebben (dat krijg je als een megacorp het maakt). Voelen vaak generiek en erg veilig aan. De voice acting is ook altijd tergend slecht. Om over het geschreven werk maar niet te spreken.Despite Filing Harassment Reports, Employees Say Ubisoft Isn't Doing Much
Ik vermaak me af en toe wel met een Ubisoft game, maar ze hebben al in jaren niets hoogstaands afgeleverd zoals Sands of Time of BG&E.
[ Voor 6% gewijzigd door James Pond op 18-07-2024 11:47 ]
Natuurlijk wel, stemmen met je portemonnee is het sterkste middel wat je hebt als consument.James Pond schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:02:
[...]
Koop het dan niet is geen argument en ook geen manier om je onvrede over iets te uiten.
Echt zo'n dooddoener voor een discussie ook altijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 18-07-2024 12:48 ]
'and yet another to add to the pile'Raem schreef op maandag 15 juli 2024 @ 01:01:
Dit zijn props van een externe partij die op een Japan expo stonden waar Ubisoft met een stand stond.
Als je al vanuit een 'controversiele' hoek komt met de game, weet je dat er enorm veel ogen op je gericht worden, die hebben de hele anti-DEI beweging op hun dak, elke scheet die ze nu laten zal 10x onderzocht worden.
Kan je die groep slecht of fout vinden, zulke groepen bestaan vandaag de dag (aan beide kanten) nu eenmaal en eerlijk zelfs vanuit een meer neutraal standpunt.. ze hebben aardig wat fuckups in hun recente trackrecord leggen.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Natuurlijk niet. Niemand weet waarom mensen het niet kopen.Donstil schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 12:47:
[...]
Natuurlijk wel, stemmen met je portemonnee is het sterkste middel wat je hebt als consument.
Hebben ze het niet gekocht omdat het ze niet interesseerde?
Of hebben ze het niet gekocht omdat bepaalde aspecten ze niet aanstond?
Als je blijft kopen en blijft consumeren en voor de rest je bek houdt, dan ben je gewoon een wandelende portomonnee.
Als je je stem niet laadt horen, zij het op Twitter of wat dan ook, dan zal je dus nooit meer kritiek lezen op een product. En zijn het alleen maar mensen die positief zijn. Dat is precies wat bedrijven willen.
basically:

[ Voor 13% gewijzigd door James Pond op 18-07-2024 16:13 ]
U denkt oprecht dat ze kijken naar Twitter? Bedrijven kijken maar naar 1 ding: omzet. Wat brengt het op?James Pond schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:12:
[...]
Natuurlijk niet. Niemand weet waarom mensen het niet kopen.
Als je blijft kopen en blijft consumeren en voor de rest je bek houdt, dan ben je gewoon een wandelende portomonnee.
Als je je stem niet laadt horen, zij het op Twitter of wat dan ook, dan zal je dus nooit meer kritiek lezen op een product. En zijn het alleen maar mensen die positief zijn. Dat is precies wat bedrijven willen.
basically:
[Afbeelding]
Oftewel: als men het niet leuk vindt, gewoon niet kopen.
Twitter / X lekker vandaan blijven. Is niet de echte wereld.
Wat denk je dat de reden is dat we geen Xbox One met DRM hebben gekregen?FrankoNL schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:53:
[...]
U denkt oprecht dat ze kijken naar Twitter? Bedrijven kijken maar naar 1 ding: omzet. Wat brengt het op?
Oftewel: als men het niet leuk vindt, gewoon niet kopen.
Twitter / X lekker vandaan blijven. Is niet de echte wereld.
De backlash op social media en fora, wat resulteerde in extreem lage pre-orders.
Als je denkt dat publishers niet naar het tendens op social media kijken dan weet ik niet wat voor bruggen ik je nog meer kan verkopen.
Nah hier kan ik het niet mee eens zijn. Als er echt een grote groep is die hier problemen mee heeft dan is dat absoluut zichtbaar in de verkoopaantallen.James Pond schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:12:
[...]
Natuurlijk niet. Niemand weet waarom mensen het niet kopen.
Waar dat dan door komt is in marktonderzoek prima uit te zoeken.
En dat is wat er uiteindelijk telde en dat is nou precies wat ik bedoelJames Pond schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:52:
[...]
Wat denk je dat de reden is dat we geen Xbox One met DRM hebben gekregen?
De backlash op social media en fora, wat resulteerde in extreem lage pre-orders.
Wie de game wilt koop hem wie niet. Andere games genoeg...
- Linksquest
Ik ga de Gold Edition voor de PS5 kopen, ik speel de serie al vanaf deel 1 op de Playstation 3, en geniet er nog altijd van, kan wel zijn dat ik hem iets later dan release koop, mede door mijn backlog, maar wil hem zo wie zo.
Ik ook pre order gedaan. Uur of twee cod en uur of twee deze game.
Dat kwam door de furore op internetDonstil schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:56:
[...]
En dat is wat er uiteindelijk telde en dat is nou precies wat ik bedoel
Bedankt voor het maken van mijn punt
Ja het is lastig om te zien waar het echt door komt maar wat schreeuwers op Twitter of Reddit alleen is in ieder geval niet genoeg.James Pond schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 20:25:
[...]
Dat kwam door de furore op internet
Bedankt voor het maken van mijn punt
Geld is wat telt voor dit soort bedrijven en dat merken ze toch echt alleen aan de uitblijvende pré-orders/verkopen.
Ik geniet er juist meer van sinds de reboot, voor de reboot sloeg ik er nog wel eens eentje over maar daarna heb ik ze allemaal gespeeld, Odyssey en Valhalla zelfs inclusief alle DLC op 100% gezet.Linksquest schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:38:
Ik ga de Gold Edition voor de PS5 kopen, ik speel de serie al vanaf deel 1 op de Playstation 3, en geniet er nog altijd van, kan wel zijn dat ik hem iets later dan release koop, mede door mijn backlog, maar wil hem zo wie zo.
Alleen Mirage heb ik erg snel weg gelegd, dat klinkt bij mij mede door die ouderwetse insteek helemaal niet.
Nu nog geen pre-order geplaatst (wat niets met de ophef te maken heeft) maar hij komt er op of net voor release zeker.
- Linksquest
Ik vond zelf de Chronicles niet zo mijn ding, maar ik kwam erachter toen ik de countdown het maken was, hoeveel mobile en browser games er waren, zoals een exclusieve Facebook en een exclusieve Twitter game, dat had ik nooit geweten.
Zo kan je elke discussie over games wel stopzetten totdat er alleen maar mensen posten die positief zijn over iets.Wolverine9000 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 19:36:
Wie de game wilt koop hem wie niet. Andere games genoeg...
https://screenrant.com/as...nvestigation-controversy/
Japanse overheid onderzoekt AC:Shadows
Hamada took to X with a series of posts to announce that he had been contacted regarding concerns about the game's portrayal of the country and its people and intends to bring it before the Japanese Diet, which is the country’s legislative body. Hamada specifically noted the concerns surrounding the potential "cultural appropriation and cultural invasion" in the depiction of one of the game's protagonists, Yasuke.
Vind het wel geinig dat de vocal minority weer doet alsof ze zoveel invloed hebben dat ze de game kunnen laten crashen. Elk jaar wel hetzelfde gezeik bij:
AC
CoD
Fifa
etc
etc
Paar krijsende koters die vinden dat alles kut is en dat de game shit wordt en een gigantische flop..
Uiteindelijk? Genoeg verkoop voor nog een sequel
AC
CoD
Fifa
etc
etc
Paar krijsende koters die vinden dat alles kut is en dat de game shit wordt en een gigantische flop..
Uiteindelijk? Genoeg verkoop voor nog een sequel
Dan zal Rusland maar snel wat gaan klagen over hoe COD ze altijd vertegenwoordigd...James Pond schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 12:54:
[...]
Zo kan je elke discussie over games wel stopzetten totdat er alleen maar mensen posten die positief zijn over iets.
https://screenrant.com/as...nvestigation-controversy/
Japanse overheid onderzoekt AC:Shadows
[...]
Sommige campaign mogen zelf in Rusland niet gespeeld worden....Martinspire schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 17:51:
[...]
Dan zal Rusland maar snel wat gaan klagen over hoe COD ze altijd vertegenwoordigd...
Zullen we het vanaf nu gewoon weer over AC: Shadows gaan hebben? Ondertussen zijn we ver genoeg offtopic gegaan
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Volledig mee eensBM schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 20:26:
[mbr] Zullen we het vanaf nu gewoon weer over AC: Shadows gaan hebben? Ondertussen zijn we ver genoeg offtopic gegaan[/]
Bericht vanuit het ontwikkelingsteam:
:strip_exif()/f/image/n1ufwOl5uDfXf5EgkbYxjcJ0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e0vUMThZJ4EJZh0PYX5kYqwU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mO5LtLOR8WgaRST3Cxr5zreG.jpg?f=fotoalbum_large)
The Assassin's Creed Shadows team has a message for our Japanese community. pic.twitter.com/AIyWNU9YhG
— Assassin's Creed (@assassinscreed) 23 juli 2024
:strip_exif()/f/image/n1ufwOl5uDfXf5EgkbYxjcJ0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e0vUMThZJ4EJZh0PYX5kYqwU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mO5LtLOR8WgaRST3Cxr5zreG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jOItSj6tZc7zsGbkqRQtI33t.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
- Linksquest
Hij noemt een mooi voorbeeld, dat van Connor uit deel 3, toen eigenlijk niemand erover gehoord dat een halve Indiaan samen met Washington heeft gevochten, op zoek naar een Alien artefact. Ik heb wel bij meer games het idee gehad, en daar is ook niks mis mee, dat de Assassin's Creed games gebaseerd zijn op oude gebeurtenissen. Maar van de andere kant promoot Ubisoft hun werk wel als geschiedenis materiaal, of het alleen om de omgeving gaat, bepaalde elementen of het verhaal laat ik even in het midden.
Ook dat stukje met die muziek uit de video vond ik wel een goeie opmerking, als je al z'n game maakt, pas dan op ze minst de muziek aan naar dat tijdperk, iets wat Ghost of Tsushima goed doet. Hoe dan ook moet je dit soort games met een korreltje zout nemen, maar ik snap de opmerkingen wel, zeker als een liefhebber van Japanse cultuur. Hoe dan ook, ik ga de game kopen, maar hoop wel dat Ubisoft nog iets met de kritiek doet en de game nog wat verbeterd.
De Isu zijn geen aliens maar een bevolking die bestaan heeft voor mensen bestonden
- Linksquest
Je snap gelukkig wat ik bedoel
Maar dat bedoelde ik ook, had toevallig letter dat Alien Artefact wat in de video gezegd werd overgenomen.
De term Aliens wordt tegenwoordig gebruikt voor enkel buitenaards leven maar dat is in de basis eigenlijk niet juist. Het betekend in het Latijns "iemand anders"Oon schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:51:
[...]
De Isu zijn geen aliens maar een bevolking die bestaan heeft voor mensen bestonden
, oftewel een volk wat voor de mensen bestaan zou hebben zou je daarmee kunnen aanduiden.van het Latijnse alienus, oorspronkelijk "van iemand anders", later met de betekenis "uitheems" of "vreemd").
Ik ga de game ook kopen maar hoop juist niet dat ze wat doen met de kritiek. We moeten een kleine maar hard schreeuwende groep helemaal niet boven creative vrijheid laten gaan wat mij betreft.Linksquest schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 10:50:
Ook dat stukje met die muziek uit de video vond ik wel een goeie opmerking, als je al z'n game maakt, pas dan op ze minst de muziek aan naar dat tijdperk, iets wat Ghost of Tsushima goed doet. Hoe dan ook moet je dit soort games met een korreltje zout nemen, maar ik snap de opmerkingen wel, zeker als een liefhebber van Japanse cultuur. Hoe dan ook, ik ga de game kopen, maar hoop wel dat Ubisoft nog iets met de kritiek doet en de game nog wat verbeterd.
Edit: Ik had de post hierboven met de screenshots nog niet doorgenomen, die lezen alsof ze er inderdaad niets aan gaan doen en daarvoor wat mij betreft een pluim.
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 26-07-2024 22:06 ]
Verwijderd
De keuzes die Ubisoft maakt, zijn het resultaat van een kleine, maar heel hard schreeuwende groep. En je merkt overal dat men daar wel een beetje klaar mee is.
Een aantal jaar geleden lag Ubisoft nogal onder vuur vanwege ex-medewerkers die zich schuldig maakten aan sexual harrasment. Dat werkt natuurlijk niet lekker mee voor je imago. Wat is de meest eenvoudige manier om dat imago weer een beetje op te poetsen? Ah, we kiezen gewoon een zwarte man als samurai in het feodale Japan en spelen bij de introductie van het personage ook even een rapnummer (wat totaal niet bij de setting van de game past) af in de trailer. Echt bizar. Laten we daarnaast als tweede character voor een vrouwelijke shinobi kiezen om het plaatje compleet te maken, terwijl dat historisch gezien maar een hele kleine groep was.
Al met al, Ubisoft is gewoon een beetje doorgeslagen in hun keuzes, en dat backfired nu. The Acolyte van Disney is daar eveneens een goed voorbeeld van. Met ondertussen een 3,9 op IMDb en een user score van 17% op Rotten Tomatoes. De keuzes die in die serie zijn gemaakt, zijn zelfs nog weirder dan die bij Shadows.
Noem me hypocriet, maar ook ik ga Shadows gewoon spelen. Ik heb alle games uit de reeks uitgespeeld en deze wordt ook aan dat lijstje toegevoegd. Ik hou van de gameplay en de werelden die ze creëren (al helemaal met deze setting), maar de keuzes die zijn gemaakt doen voor mij wel een beetje afbreuk aan de immersie. En ik hoop, net als @Linksquest, dat ze ervan leren. Daar ga ik wel vanuit in ieder geval.
Een aantal jaar geleden lag Ubisoft nogal onder vuur vanwege ex-medewerkers die zich schuldig maakten aan sexual harrasment. Dat werkt natuurlijk niet lekker mee voor je imago. Wat is de meest eenvoudige manier om dat imago weer een beetje op te poetsen? Ah, we kiezen gewoon een zwarte man als samurai in het feodale Japan en spelen bij de introductie van het personage ook even een rapnummer (wat totaal niet bij de setting van de game past) af in de trailer. Echt bizar. Laten we daarnaast als tweede character voor een vrouwelijke shinobi kiezen om het plaatje compleet te maken, terwijl dat historisch gezien maar een hele kleine groep was.
Al met al, Ubisoft is gewoon een beetje doorgeslagen in hun keuzes, en dat backfired nu. The Acolyte van Disney is daar eveneens een goed voorbeeld van. Met ondertussen een 3,9 op IMDb en een user score van 17% op Rotten Tomatoes. De keuzes die in die serie zijn gemaakt, zijn zelfs nog weirder dan die bij Shadows.
Noem me hypocriet, maar ook ik ga Shadows gewoon spelen. Ik heb alle games uit de reeks uitgespeeld en deze wordt ook aan dat lijstje toegevoegd. Ik hou van de gameplay en de werelden die ze creëren (al helemaal met deze setting), maar de keuzes die zijn gemaakt doen voor mij wel een beetje afbreuk aan de immersie. En ik hoop, net als @Linksquest, dat ze ervan leren. Daar ga ik wel vanuit in ieder geval.
Mooi en duidelijk omschreven, kan er weinig aan toevoegen want ik hoop ook dat ze leren en we snel weer back to normal gaan.Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:38:
De keuzes die Ubisoft maakt, zijn het resultaat van een kleine, maar heel hard schreeuwende groep. En je merkt overal dat men daar wel een beetje klaar mee is.
Noem me hypocriet, maar ook ik ga Shadows gewoon spelen. Ik heb alle games uit de reeks uitgespeeld en deze wordt ook aan dat lijstje toegevoegd. Ik hou van de gameplay en de werelden die ze creëren (al helemaal met deze setting), maar de keuzes die zijn gemaakt doen voor mij wel een beetje afbreuk aan de immersie. En ik hoop, net als @Linksquest, dat ze er van leren. Daar ga ik wel vanuit in ieder geval.
Ik vind het overigens altijd wel tof als de muziek haaks op de setting staat. Dat zie je ook vaak bij films en series en kan wat mij betreft juist erg goed.
Ja, ik ook.Donstil schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 11:08:
Ik vind het overigens altijd wel tof als de muziek haaks op de setting staat. Dat zie je ook vaak bij films en series en kan wat mij betreft juist erg goed.
Voor de rest kan ik me om die groep schreeuwers niet al te druk maken. Mensen zeuren over alles tegenwoordig. Game zelf ziet er tof uit. Als de reviews van pers (want userreviews kunnen we bij dit spel vast ook niet serieus nemen) positief zijn koop ik hem.
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:38:
Noem me hypocriet, maar ook ik ga Shadows gewoon spelen.

Ubisoft bedankt je voor je euros en gaat dus helemaal niks veranderen.
Toch prima? Deze hele ophef gaat nergens over, er zijn genoeg dingen waar ze van mij op mogen focussen (zoals minder grote/lege werelden, betere schrijvers zoeken etc) voordat ze tijd besteden aan het tevreden houden van de sneeuwvlokjes van de moderne wereldRaem schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:51:
[...]
![]()
![]()
Ubisoft bedankt je voor je euros en gaat dus helemaal niks veranderen.
Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten
.
Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten
Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld