Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zal bij bol.com dan ook wel de reden zijn dat ie niet meer te bestellen is.Het maximale aantal reserveringen is bereikt. Het is niet meer mogelijk een pre-order te plaatsen voor dit artikel.
Even goed vreemd dat het (nog?) niet via de Ubisoft-store te bestellen is/was.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Wow eerste? Lees ik dat goedMog schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:07:
Ik denk dat dit mijn eerste AssCreed wordt. Heb wel zin in een korter, Japans avontuur.
Mag ik vragen hoe je de anderen nooit hebt gespeeld?

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dan kan ik op dit moment heel erg Ghost of Tsushima aan raden. Niet te lang en ook een prachtig japans avontuur. Goeie sword combat en zet een perfect japanse vibe neer.Mog schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:07:
Heb wel zin in een korter, Japans avontuur.
Denk dat je die wel uitgespeeld hebt voordat AC shadows uit komt.
Vrees alleen dat AC wat minder die japanse vibe zal geven
Wel vet altijd hoor de assassins creed games. Al vond ik persoonlijk Valhalla minder omdat het niet echt assassins creed voelde.
Ik hoop eigenlijk meer op een odyssey/ origins stijl, redelijk groot, RPG, niet te veel naval (tenzij net zo goed als black flagRicmaniac schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 08:35:
[...]
Dan kan ik op dit moment heel erg Ghost of Tsushima aan raden. Niet te lang en ook een prachtig japans avontuur. Goeie sword combat en zet een perfect japanse vibe neer.
Denk dat je die wel uitgespeeld hebt voordat AC shadows uit komt.
Vrees alleen dat AC wat minder die japanse vibe zal geven
Wel vet altijd hoor de assassins creed games. Al vond ik persoonlijk Valhalla minder omdat het niet echt assassins creed voelde.
Valhalla was inderdaad te veel van het goede en weinig assassin aan
Ik denk ook dat het probleem met Valhalla was dat het te groot was, en dat de boten erg langzaam en oninteressant waren. Je had geen grote zee om op te varen (en voor de ene missie waar je wel over de zee vaart ga je ineens op een andere boot ipv dat je je eigen mensen meeneemt en die boot volgt?) en op wat highlights na was er nergens iets interessants te zien.PureLOOD schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:13:
[...]
Ik hoop eigenlijk meer op een odyssey/ origins stijl, redelijk groot, RPG, niet te veel naval (tenzij net zo goed als black flag)
Valhalla was inderdaad te veel van het goede en weinig assassin aan
Black Flag daarentegen was een grote open zee waar de 30-secondenregel erg goed werd gevolgd; er was nooit lang niks te zien, altijd op z'n minst loot die je op kon pakken of een naamloos eilandje waar een collectible of loot te vinden was, of er kwam ineens een walvis voorbij zwemmen, en je was vrijwel nooit alleen (altijd neutrale of vijandige andere schepen in de buurt).
Gezien de setting zou het raar zijn als we ook nog kapitein van een schip worden, dan is het een beetje zoals AC3 waar je ineens een schip bestuurt terwijl dat erg weinig met de rest van het spel te maken heeft, maar ik hoop dat er toch wel een vorm van snel vervoer is zonder dat je meteen fast travel moet gebruiken. Of misschien weer een parachute zoals in AC2/Brotherhood, maar deze keer meer een wing suit? Er is genoeg ninja lore waarin dat voorkomt, dus zo heel vreemd zou het niet zijn
Nu ik er over nadenk zou het wel heel vet zijn als we een Sekiro-stijl grappling hook krijgen en dan een wing suit, dan is het een beetje zoals Just Cause 3 & 4 (zonder jetpack dan natuurlijk)
En de eentonigheid in Valhalla was een doodsteek (Hoofdmissie, voorbereiding op overnemen fort, fort overnemen, hoofdmissie, en repeat), hier miste ik toch wel heel erg wat variatie.Oon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:23:
[...]
Ik denk ook dat het probleem met Valhalla was dat het te groot was, en dat de boten erg langzaam en oninteressant waren. Je had geen grote zee om op te varen (en voor de ene missie waar je wel over de zee vaart ga je ineens op een andere boot ipv dat je je eigen mensen meeneemt en die boot volgt?) en op wat highlights na was er nergens iets interessants te zien.
Black Flag daarentegen was een grote open zee waar de 30-secondenregel erg goed werd gevolgd; er was nooit lang niks te zien, altijd op z'n minst loot die je op kon pakken of een naamloos eilandje waar een collectible of loot te vinden was, of er kwam ineens een walvis voorbij zwemmen, en je was vrijwel nooit alleen (altijd neutrale of vijandige andere schepen in de buurt).
Gezien de setting zou het raar zijn als we ook nog kapitein van een schip worden, dan is het een beetje zoals AC3 waar je ineens een schip bestuurt terwijl dat erg weinig met de rest van het spel te maken heeft, maar ik hoop dat er toch wel een vorm van snel vervoer is zonder dat je meteen fast travel moet gebruiken. Of misschien weer een parachute zoals in AC2/Brotherhood, maar deze keer meer een wing suit? Er is genoeg ninja lore waarin dat voorkomt, dus zo heel vreemd zou het niet zijn![]()
Nu ik er over nadenk zou het wel heel vet zijn als we een Sekiro-stijl grappling hook krijgen en dan een wing suit, dan is het een beetje zoals Just Cause 3 & 4 (zonder jetpack dan natuurlijk)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat zeker ja, ook gewoon de hele wereld van Valhalla was saai en grauw en de meeste locaties waren helemaal niet zo interessant. Het probleem met Valhalla is dat ze gewoon een veel te grote wereld hebben gemaakt en die daarna hebben geprobeerd op te vullen, maar dat opvullen is niet zo goed gelukt.G_Dragon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:30:
[...]
En de eentonigheid in Valhalla was een doodsteek (Hoofdmissie, voorbereiding op overnemen fort, fort overnemen, hoofdmissie, en repeat), hier miste ik toch wel heel erg wat variatie.
Japan is ook gewoon een interessantere locatie, lekker dik bebost en relatief warm, met her en der wat platte land en gebergtes. Heel veel kansen in om level design toe te passen om de gameplay op te frissen.
Ik hoop ook dat het minstens zo verticaal wordt als Odyssey, dat breekt de wereld lekker op en dat miste in Valhalla ook wel op veel plekken.
Oof nee, geen grappeling hook en wingsuit hoop ik haha. In syndicate had je zoiets en dat neemt toch een deel van de ervaring/parkour weg. Wat mij betreft is Unity nog altijd het beste kijkend naar het parkoursysteem.Oon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:23:
[...]
Ik denk ook dat het probleem met Valhalla was dat het te groot was, en dat de boten erg langzaam en oninteressant waren. Je had geen grote zee om op te varen (en voor de ene missie waar je wel over de zee vaart ga je ineens op een andere boot ipv dat je je eigen mensen meeneemt en die boot volgt?) en op wat highlights na was er nergens iets interessants te zien.
Gezien de setting zou het raar zijn als we ook nog kapitein van een schip worden, dan is het een beetje zoals AC3 waar je ineens een schip bestuurt terwijl dat erg weinig met de rest van het spel te maken heeft, maar ik hoop dat er toch wel een vorm van snel vervoer is zonder dat je meteen fast travel moet gebruiken. Of misschien weer een parachute zoals in AC2/Brotherhood, maar deze keer meer een wing suit? Er is genoeg ninja lore waarin dat voorkomt, dus zo heel vreemd zou het niet zijn![]()
Parkour is helaas toch al dood sinds Origins, daar is helemaal niks meer van over. Ook in Mirage was het echt een slap aftreksel van wat we in AC2 konden, laat staan Unity.PureLOOD schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:55:
[...]
Oof nee, geen grappeling hook en wingsuit hoop ik haha. In syndicate had je zoiets en dat neemt toch een deel van de ervaring/parkour weg. Wat mij betreft is Unity nog altijd het beste kijkend naar het parkoursysteem.
Het probleem is dat de wereld zo groot is dat we toch snellere mogelijkheden nodig hebben. Paarden gaan 'm niet worden in de beboste bergen, boten zullen ook niet overla gebruikt kunnen worden, dus dan blijft alleen vliegen over
- Linksquest
- Registratie: Juni 2008
- Laatst online: 19:10
:strip_icc():strip_exif()/u/266273/crop5e26d80cce2b0_cropped.jpeg?f=community)
Die trailer met de uitleg wat ik een paar berichten daarboven had geplaatst legt dat uit. Dat is deze videoOon schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:55:
[...]
Hoe weet je dat? We hebben alleen maar een cinematic trailer gezien en wat vage marketinginfo. Bij Syndicate werd toen ook gezegd dat Evie meer de focus op stealth had en Jacob meer op combat terwijl achteraf het gewoon een andere skin was en er tot aan het einde van het spel (waar Evie haar cloak krijgt) geen enkel voor of nadeel was van beiden.
Ik hoop dat ze deze keer echt allebei een andere speelstijl krijgen en niet dat de ene gewoon net iets meer damage doet en de ander wat minder HP heeft ofzo..
YouTube: Assassin's Creed Shadows: Who Are Naoe and Yasuke?
De een is meer op vechten en de andere op sluipen, daarbij krijgt maar 1 van de 2 een hidden blade.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Maar de man in die video zegt letterlijk 'even if they can do a bit of both', en verder hoor ik niks anders dan we eerder hebben gehoord.Linksquest schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:27:
[...]
Die trailer met de uitleg wat ik een paar berichten daarboven had geplaatst legt dat uit. Dat is deze video
De een is meer op vechten en de andere op sluipen, daarbij krijgt maar 1 van de 2 een hidden blade.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat jij gelijk hebt en we echt twee unieke karakters met andere speelstijlen krijgen, maar het klinkt nu vooral alsof de hidden blade/grappling hook en misschien wat abilities het verschil moeten maken, en dat zou niet genoeg zijn om ze echt uniek te maken.
Ja volgens mij is die guy gewoon een soort samurai/warrior achtige character en die chick inderdaad een assassin. Misschien geeft dat 2 verschillende soorten playtroughs. Of je moet continue afwisselen.Linksquest schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:27:
[...]
Die trailer met de uitleg wat ik een paar berichten daarboven had geplaatst legt dat uit. Dat is deze video
Ow wach, Bol.com heeft voorraad.... Besteld

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
“We did want to have a much closer to real life scale ratio. So because castles took a lot of space, and we really wanted the mountains to feel like mountains, [we’ve made] the environments feel wider in the game,” Dumont contined. “But I would say around the same size as Origins.”
Ubisoft stock plummeted over 15% after the company released its first trailer for Assassin’s Creed Shadows and reported it missed forecasted sales figures. On May 15th, Ubisoft’s stock price hit $23.35. By May 16th, the price plummeted $20.02. It went as low as $19.74. As of writing, the price is currently at $21.28.
The Assassin’s Creed Shadows trailer has 5.9 million views, but over 444,000 dislikes. It has only 241,000 likes.'
Dat vind ik persoonlijk het enige positieve er van. Al had ik liever gezien dat je dan kon kiezen welke fightstyle je was met 1 character want ik speel in games gewoon eigenlijk altijd graag mannelijke characters.G_Dragon schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:19:
ondanks ik wel baal van het feit dat ze niet beiden Assassin's zijn en het design wel veel mooier had gekund.
[...]
Maar vind het wel nice dat je op 2 verschillende manieren kan spelen dan zeg maar.
Ik hoop stiekem ook dat je kan kiezen bij new game en daarmee het hele spel mag gaan spelen, want dat is vaker ook beter voor de ervaring. Telkens afwisselen haalt je toch uit een soort verhaal, had ik bij Grand Theft Auto 5 ook heel snel.Ricmaniac schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:36:
[...]
Dat vind ik persoonlijk het enige positieve er van. Al had ik liever gezien dat je dan kon kiezen welke fightstyle je was met 1 character want ik speel in games gewoon eigenlijk altijd graag mannelijke characters.
Maar vind het wel nice dat je op 2 verschillende manieren kan spelen dan zeg maar.
Ik speel altijd waar het mogelijk is met vrouwelijke karakters!
Ik ben ook wel een beetje klaar met het hele woke gedoe in z'n algemeen en vind het jammer dat dit nu ook in volledig fictieve verhalen kruipt, maar mensen overdrijven wel een beetje..G_Dragon schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:19:
Mensen zijn niet blij met het feit dat Ubisoft afwijkt met hun karakters en niet trouw blijven aan personages uit Japan, ook al is eentje wel van Japanse afkomst. Ik lees ook dat Japan er zelf niet blij mee is omdat het niet zou kloppen met de tijdlijn, ben benieuwd hoe dit verhaal afloopt. Mij maakt het niet uit, ga hem toch wel spelen ondanks ik wel baal van het feit dat ze niet beiden Assassin's zijn en het design wel veel mooier had gekund.
[...]
Het is een verhaal bedacht door een groep schrijvers dat zich afspeelt in Japan, waarbij ze een aantal evenementen uit de echte geschiedenis van het land pakken als handgrepen, dat maakt het niet ineens een poging om de geschiedenis te veranderen oid.
Het was mooi geweest als ze andere keuzes hadden gemaakt, zoals gewoon een oude Japanse generaal of zo, maar ik kan me niet voorstellen dat met (het gebrek aan/)de kwaliteit van schrijven die Ubi de afgelopen jaren heeft laten zien dit ook maar een kleine impact gaat hebben op de kwaliteit van het verhaal
Verwijderd
Dat hele woke-gebeuren mag van mij vandaag nog afgelopen zijn. Echt verschrikkelijk. Het wordt overal door je strot geduwd en dat is ook hetgeen wat die ‘overdreven’ reactie oproept. Ik snap dat wel.Oon schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 20:48:
[...]
Ik ben ook wel een beetje klaar met het hele woke gedoe in z'n algemeen en vind het jammer dat dit nu ook in volledig fictieve verhalen kruipt, maar mensen overdrijven wel een beetje..
Het is een verhaal bedacht door een groep schrijvers dat zich afspeelt in Japan, waarbij ze een aantal evenementen uit de echte geschiedenis van het land pakken als handgrepen, dat maakt het niet ineens een poging om de geschiedenis te veranderen oid.
Het was mooi geweest als ze andere keuzes hadden gemaakt, zoals gewoon een oude Japanse generaal of zo, maar ik kan me niet voorstellen dat met (het gebrek aan/)de kwaliteit van schrijven die Ubi de afgelopen jaren heeft laten zien dit ook maar een kleine impact gaat hebben op de kwaliteit van het verhaal
Neemt in mijn geval overigens niet weg dat ik Shadows gewoon ga kopen, hoor. Heb altijd al een Assassin’s Creed in Japan willen spelen, dus deze komt er hier net zo goed.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2024 22:56 ]
- Linksquest
Het zou heel goed kunnen dat ik het mis heb, en ik begrijp je heel goedOon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:13:
[...]
Maar de man in die video zegt letterlijk 'even if they can do a bit of both', en verder hoor ik niks anders dan we eerder hebben gehoord.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop dat jij gelijk hebt en we echt twee unieke karakters met andere speelstijlen krijgen, maar het klinkt nu vooral alsof de hidden blade/grappling hook en misschien wat abilities het verschil moeten maken, en dat zou niet genoeg zijn om ze echt uniek te maken.
Ubisoft bespreekt de onlangs uitgebrachte trailer.
Cunning linguist.
Verwijderd
Ziet er goed uit. Qua sfeer zit het in ieder geval wel goed voor mij. Trekt me meer dan Origins, Odyssey en Valhalla.Bart ® schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:45:
[YouTube: Assassin's Creed Shadows Explained - Samurai, Shinobi, and Feudal Japan]
Net gekeken, erg intressant!Bart ® schreef op zondag 19 mei 2024 @ 18:45:
[YouTube: Assassin's Creed Shadows Explained - Samurai, Shinobi, and Feudal Japan]
Mooi om te horen dat alles in de trailer terugkomt in de gameplay zoals de moves, ben door deze uitleg nog meer nieuwschierig naar de eerste gameplay..
Hierop inhakende:Oon schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:13:
[...]
Maar de man in die video zegt letterlijk 'even if they can do a bit of both', en verder hoor ik niks anders dan we eerder hebben gehoord.
https://gamerant.com/assa...ht-dark-system-explained/Ubisoft claims Yasuke's combat system will be more robust than those the series has seen as of late, with an even greater emphasis on role-playing elements. Naoe, on the other hand, is the personification of Assassin's Creed's stealth-based origins, so veteran fans still wishing the series would go back to its roots will likely find what they're looking for in her.
Lijkt er toch op dat er genoeg verschil tussen de 2 zitten voor 2 hele andere gameplay stijlen.
De vernieuwingen mbt het schaduw system zijn ook wel interessant; klinkt bijna zoals ze het deden in Splinter Cell
However, Assassin's Creed Shadows is introducing a new global illumination system that uses light and darkness to either reveal or hide the player from their enemies' vision.
- Linksquest
Ja hier ook, denk dat we dat volgende maand gaan zien, rond de sumer Game Fest 24G_Dragon schreef op zondag 19 mei 2024 @ 19:33:
[...]
Net gekeken, erg intressant!
Mooi om te horen dat alles in de trailer terugkomt in de gameplay zoals de moves, ben door deze uitleg nog meer nieuwschierig naar de eerste gameplay..
Dat hoop maar denk ik ook wel, hopelijk zijn het echt current-gen graphics en geen old-gen graphics. Die stap vooruit mag nu wel eens gezet gaan wordenLinksquest schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:46:
[...]
Ja hier ook, denk dat we dat volgende maand gaan zien, rond de sumer Game Fest 24
Aangezien deze niet naar PS4 en Xbox One komt is er geen reden om daar rekening mee te houden, maar het zal wel weer op de Origins+ engine gebouwd zijn anders hadden we alweer hele verhalen gehoord over hoe ze vanaf niks opnieuw zijn begonnen zoals bij Origins en bij Unity het geval wasG_Dragon schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:25:
[...]
Dat hoop maar denk ik ook wel, hopelijk zijn het echt current-gen graphics en geen old-gen graphics. Die stap vooruit mag nu wel eens gezet gaan worden
Er is gezegd door de ontwikkelaar dat de hun nieuwste project Red, wat nu inmiddels Shadows is een flinke aanpassing zou krijgen bij de engine en een flinke stap vooruit zou krijgen dus dat schept wel het een aan ander..Oon schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:37:
[...]
Aangezien deze niet naar PS4 en Xbox One komt is er geen reden om daar rekening mee te houden, maar het zal wel weer op de Origins+ engine gebouwd zijn anders hadden we alweer hele verhalen gehoord over hoe ze vanaf niks opnieuw zijn begonnen zoals bij Origins en bij Unity het geval was
Ben benieuwd of we nu ook eindelijk verschil gaan zien in het feit dat er geen rekening meer hoeft te worden gehouden met old-gen
Zou mooi zijn, want Origins t/m Valhalla hadden allemaal datzelfde smaakje in de belichting e.d. (met dan een andere filter eroverheen).G_Dragon schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:42:
[...]
Er is gezegd door de ontwikkelaar dat de hun nieuwste project Red, wat nu inmiddels Shadows is een flinke aanpassing zou krijgen bij de engine en een flinke stap vooruit zou krijgen dus dat schept wel het een aan ander..
Ben benieuwd of we nu ook eindelijk verschil gaan zien in het feit dat er geen rekening meer hoeft te worden gehouden met old-gen
Hoop dat ze het wel nog een beetje geoptimaliseerd houden, er zijn recent al te veel spellen uitgekomen die op een stevige PC al beginnen te haperen bij veel activiteit en op een PS5 of Xbox al helemaal. AI upscaling kan veel en zal hier ook zeker weer toegepast worden maar ook dat houdt een keer op
Ik vind Assassin's Creed: Orgins nog steeds het mooiste spel van Assassin's Creed op grafisch vlak, bij Assassin's Creed: Valhalla voelde de wereld heel leeg en er miste wat. Alsof de wereld eerst gebouwd is en pas daarna moest worden ingevuld, dit was bij Assassin's Creed: Orgins en Assassin's Creed: Odyssey toch compleet anders. Vooral in Assassin's Creed: Odyssey waren alle gebouwen ook echt heel accuraat, maat van mij is naar Griekenland op vakantie geweest en heeft plekken uit het spel bezocht en vervolgens naast elkaar gelegd.Oon schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:44:
[...]
Zou mooi zijn, want Origins t/m Valhalla hadden allemaal datzelfde smaakje in de belichting e.d. (met dan een andere filter eroverheen).
Hoop dat ze het wel nog een beetje geoptimaliseerd houden, er zijn recent al te veel spellen uitgekomen die op een stevige PC al beginnen te haperen bij veel activiteit en op een PS5 of Xbox al helemaal. AI upscaling kan veel en zal hier ook zeker weer toegepast worden maar ook dat houdt een keer op
Een goede optimalisering ben ik zeker voorstander van, maak een spel eerst maar goed af voordat je hem op de markt vrijgeeft door die deadlines!
- Linksquest
Dit kwam ik tegenG_Dragon schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 08:42:
[...]
Er is gezegd door de ontwikkelaar dat de hun nieuwste project Red, wat nu inmiddels Shadows is een flinke aanpassing zou krijgen bij de engine en een flinke stap vooruit zou krijgen dus dat schept wel het een aan ander..
Blijft afwachten totdat we de eerste gameplay gaan zien.Henderson reports that Assassin's Creed Red represents an important step for Ubisoft. The game won't be running on a new engine, but Ubisoft is "using a substantial evolution" of its normal engine. The "Anvil Pipeline" will let the developers all work on the same branch of the engine, which Henderson claims will lead to better visuals. He also says it'll help the team overhaul things like "animations, its parkour system, dynamic weather, and more."
Bron: https://comicbook.com/gam...d%20to%20better%20visuals.
Tof!
Zo te zien kunnen we weer echt sprinten. Grappling hook ziet er een beetje als Black Flag uit, ook vet om te zien. Leuke animaties bij van het dak af springen (zoals we in Unity en Watch Dogs 2 hadden).
Combat ziet er ook uit alsof het ook voor Yasuke redelijk soulslike gaat zijn, ben benieuwd hoe dat gaat voelen want dat is voor het eerst dat Ubisoft dat probeert, misschien toch eindelijk de eerste AC game sinds AC1 met combat die wél uitdagend is?
Ben benieuwd morgen om 9 uur 's avonds (noon PT) wat we nog meer gaan zien, erg veel zin in!
Maar deze trailer ziet er verrassend goed uit.. Wel benieuwd naar de gameplay van morgen.
Verwijderd
En hoe, ziet er heel goed uit. Laat maar komen die hap!G_Dragon schreef op zondag 9 juni 2024 @ 20:55:
Wauw Assassins Creed: Shadows ziet er geweldig uit! Had dit niet verwacht... Wauw dat word genieten morgen wanneer we nog meer gameplay te zien gaan krijgen
Ik heb die editie van €110 besteldVerwijderd schreef op zondag 9 juni 2024 @ 21:28:
[...]
En hoe, ziet er heel goed uit. Laat maar komen die hap!
- Linksquest
Latin capital letter y with diaeresis
Om welk uur zien we gameplay straks?jori040 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:29:
Het ziet er uit zoals je verwacht van een AC game.Benieuwd naar de gameplay straks.
maandag 12:00, Pacific Time (PT) is
maandag 21:00 in CEST (Central European Standard Time)
Ik heb voor mezelf al de keuze gemaakt om vooral met de dame te spelen.Lizardz schreef op maandag 10 juni 2024 @ 10:52:
De trailer van gisteren heeft mij ook weer enthousiast gemaakt. Na de aankondiging de vorige keer, en de "woke" keuzes die daarbij gemaakt werden had ik toch zo mijn bedenkingen. De trailer van gisteren spreekt mij veel meer aan. De setting ziet er goed uit, de omgeving ook, en ook de movement etc. past bij de setting. Ik ben erg benieuwd naar de gameplay van vanavond!
Ik wil een Assassins game. Als ik wil beuken speel ik wel een ander spel.
Ben vooral erg benieuwd naar de gameplay vanavond
Ben heel benieuwd wat we te zien zullen krijgen, laat het maar een flinke stap vooruit zijn grafisch met een grote open wereld zoals Assassin's Creed: Orgins hadDubrillion schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:06:
[...]
Ben vooral erg benieuwd naar de gameplay vanavond
Hopen dat we veel/helemaal zelf kunnen kiezen als wie we iedere missie doen dus
De combat met Yasuke viel inderdaad wat tegen, zag er veel te makkelijk uit.
Dat constant buigen naar Yasuke is in het begin wel leuk maar wordt denk ik al snel vervelend.
Maar al met al zag het er leuk en goed uit. Hopelijk poetsen ze het nog een beetje op voor release.
[ Voor 13% gewijzigd door thijsco19 op 10-06-2024 22:05 ]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Alleen vind ik de gameplay van die Ninja chick velen malen vetter dan die grote Samuari.
Als je alle missies met die chick kunt spelen zal ik dat waarschijnlijk ook doen.
Ik hou van een stealth-achtige aanpak. En dat past toch veel beter bij een Lightweight Ninja.
Het feit dat je zo'n guy met een dikke mace kan spelen is wel leuk voor een AC maar ik speel dan wel liever andere games waar je dat kan doen. Helemaal nu ik recentelijk Ghosts of Tsushima gespeeld heb en daar de japanse vibe echt zo immens goed is neergezet valt dit tegen.
Weet wel dat dit geen dayone aankoop is voor mij. Misschien later eens als het goedkoop is of toch erg goed blijkt.
Die shinobi voelde gewoon weer te generiek als een AC game iets wat we al 10 versies lang spelen ofzo.
Grafische fidelity is wel gewoon nice.
En Yasuke kan blijkbaar dus ook nergens op klimmen lees ik net..Ricmaniac schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:17:
Ik heb dan de unpopular opinion blijkbaar maar ik vind het echt tegenvallen. Je bent echt een grote reus iets wat de japanners in die tijd nooit hebben gezien maar ze gedragen zich veel te normaal als je daar tussendoor loopt.
Het feit dat je zo'n guy met een dikke mace kan spelen is wel leuk voor een AC maar ik speel dan wel liever andere games waar je dat kan doen. Helemaal nu ik recentelijk Ghosts of Tsushima gespeeld heb en daar de japanse vibe echt zo immens goed is neergezet valt dit tegen.
Weet wel dat dit geen dayone aankoop is voor mij. Misschien later eens als het goedkoop is of toch erg goed blijkt.
Die shinobi voelde gewoon weer te generiek als een AC game iets wat we al 10 versies lang spelen ofzo.
Had dan liever een AC gezien met maar 1 personage. Want ik vind zijn gameplay echt aanzienlijk minder. En niet zo'n klein beetje ook.
Game ziet er goed uit, haalt het misschien niet bij Ghost of Tsushima qua sfeer maar ziet er grafisch wel goed uit, levendige wereld ook.
Na Valhalla toch wel weer een AC game waar ik naar uitkijk.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Vond hem er ook goed uitzien en interessant
Verwijderd
Heel goed nieuws dit. Hou er niet van als een game mij verplichtingen oplegt.AntiChrist7 schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 00:03:
Ubisoft has confirmed that, for the most part, players will be allowed to swap between Naoe and Yasuke during their time with Assassin's Creed Shadows. There will be some missions that will require players to use either Naoe or Yasuke, but the larger portion of Assassin's Creed Shadows' gameplay will allow players freedom to experience both playstyles on a whim, even in the middle of the quests themselves.
Vond hem er ook goed uitzien en interessant
Verwijderd
Ghost of Tsushima was goed, maar ik vond de wereld wat leegjes ten opzichte van wat ik in de trailers van Shadows heb gezien. Meer ‘gamey’, als je snapt wat ik bedoel. Bij Shadows krijg ik echt die Shogun-vibes als ik naar de omgeving kijk.Ricmaniac schreef op maandag 10 juni 2024 @ 22:17:
Ik heb dan de unpopular opinion blijkbaar maar ik vind het echt tegenvallen. Je bent echt een grote reus iets wat de japanners in die tijd nooit hebben gezien maar ze gedragen zich veel te normaal als je daar tussendoor loopt.
Bij Shadows is de aankleding van AC niveau dus dat zit wel goed. Wereld zag er prima uit ook grafisch. Verschillende seizoenen zijn heel nice. Probleem bij AC is dat het snel voelt als een reskin en dat doet imho wat afbreuk aan de sfeer. Maar ik heb wel zin in deze game het feit dat Ac games minder vaak uitkomen dan in het verleden doet de game goed.
[ Voor 3% gewijzigd door Chaoss op 11-06-2024 07:31 ]
review: Assassin's Creed Shadows - Eindelijk naar het oude Japan
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 11-06-2024 07:40 ]
Verwijderd
Wat ik heb begrepen kan je wisselen tussen de personages, echter zijn er ook missies waarbij je perse yasuke moet gebruiken. Dus het is niet zo dat je altijd voor 1 personage kan kiezen. Ik heb zelf Valhalla niet gespeeld want ik was zelf al na Odyssey helemaal klaar met de serie. Valhalla was vooral een herhaling van facetten. Als ik de stealth gameplay zie dan zie ik veel elementen van Odyssey terug komen, er zijn een paar elementen van de Splinter cell games toegevoegd (licht uitdoen en aan het plafond hangen) en er is een grappling hook toegevoegd zoals in black flag. Voor de rest ziet de gameplay er voor mij exact hetzelfde uit als Odyssey.YdieresiS schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 07:35:
Ik zie toch wel weer veel gelijkenissen met Valhalla, zowel in assets als in beweging. Misschien grafisch een kleine stap vooruit, maar op gameplay weet ik het nog niet. Yasuke trekt me absoluut niet als personage, dus de stukken die ik met hem zou moeten spelen zouden mij denk ik best irriteren. Ik lees dat je grote delen kan spelen met een character naar keuze en dat klinkt goed, maar toch heb ik nog mijn twijfels. Misschien wordt Yasuke goed in het verhaal verweven, maar tot nu toe bekoort mij die nog niet echt. Naoe daarintegen lijkt me een heel interessant personage en de combat en gameplay van haar laten me wel naar meer verlangen. Ik denk dat dit de eerste AC is die voor mij geen day one aankoop wordt, ondanks dat ik wel een groot fan van de serie ben, Valhalla heeft het voor mij denk ik verpest, de setting daar was cool, maar het was gewoon te groot en te veel voor mij en te weinig Assassin. En bij Shadows moet ik eerst nog even zien in hoeverre ik verplicht ben met Yasuke te spelen (dat is wel echt een afknapper voor mij, van wat ik nu zie) en hoe het spel er verder uit gaat zien.
Daarnaast als ik de hud bekijk dan zie ik dezelfde RPG elementen weer terug komen. Rechtsonder zie ik weer dezelfde skills die ik bij Odyssey zag. Zelfs de missie opbouw dat je op basis van 4 hints een locatie niet vinden is exact hetzelfde.
/f/image/tSH5acQ2QrGrv9u91WiAuV5G.png?f=fotoalbum_large)
Het voelt voor mij nog steeds teveel als een Odyssey game dan echt terug naar de roots zoals Unity. Ik weet dat er ook fans zijn van de nieuwe games. Maar dan had ik liever dat ze een aparte franchise waren begonnen dan dit onder de naam assasins Creed te scharen. Voor mijzelf is dit geen assassins Creed, dus ga hem dan ook niet spelen.
Ik bekeek de trailer en vond zoals de previewer van tweakers dat vechters maar een beetje stonden te kijken naar de grote reus (naam vergeten). Ik kan me niet herrinderen dat dit bij andere AC games ook zo was. Op een gegeven moment deed hij een speciale move en dook gewoon in één keer 20 meter vooruit, hetzelfde was met de ninja die je later in de gameplay zag. Hou ik persoonlijk niet zo van.
Verder vond ik de animaties matig, zaten stotteringen in, dat stoorde me persoonlijk heel erg. Dan vond ik andere games er smoother uitzien in de AC serie. denken jullie dat dit nog gepolished word?
Ik begrijp wat je bedoelt. Het zag er allemaal wat houterig uit. Ook ben ik geen fan van een wapen gooien en jezelf 20 meter vooruit trekken.Hunter98X schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:49:
Ik vond de gameplay aardig, maar had eerlijk gezegd beter verwacht. Ik heb oddesey nog niet gespeeld en ik heb gelezen/gezien dat daar wel wat fictieve elementen in de combat zitten.
Ik bekeek de trailer en vond zoals de previewer van tweakers dat vechters maar een beetje stonden te kijken naar de grote reus (naam vergeten). Ik kan me niet herrinderen dat dit bij andere AC games ook zo was. Op een gegeven moment deed hij een speciale move en dook gewoon in één keer 20 meter vooruit, hetzelfde was met de ninja die je later in de gameplay zag. Hou ik persoonlijk niet zo van.
Verder vond ik de animaties matig, zaten stotteringen in, dat stoorde me persoonlijk heel erg. Dan vond ik andere games er smoother uitzien in de AC serie. denken jullie dat dit nog gepolished word?
Ik wil een Assassins Creed game a la Unity met Shinobi's.
Daar ben ik persoonlijk juist blij om, want Odyssey heb ik kapot gespeeld! 200 uur zelfs en 100%, waardoor ik al veel hoop kreeg toen ik hoorde dat de ontwikkelaars van Odyssey op dit project waren gezet. Ik ben het wel met je eens dat die man er niet in hoort en past, had voor zijn rol liever een samuari / ninja gehad die meer in de setting past dan zo'n grote lompe personage die 100% opvalt maar niet opvalt voor de AIVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 08:45:
[...]
Voor de rest ziet de gameplay er voor mij exact hetzelfde uit als Odyssey.
Daarnaast als ik de hud bekijk dan zie ik dezelfde RPG elementen weer terug komen. Rechtsonder zie ik weer dezelfde skills die ik bij Odyssey zag. Zelfs de missie opbouw dat je op basis van 4 hints een locatie niet vinden is exact hetzelfde.
[Afbeelding]
Het voelt voor mij nog steeds teveel als een Odyssey game dan echt terug naar de roots zoals Unity. Ik weet dat er ook fans zijn van de nieuwe games. Maar dan had ik liever dat ze een aparte franchise waren begonnen dan dit onder de naam assasins Creed te scharen. Voor mijzelf is dit geen assassins Creed, dus ga hem dan ook niet spelen.
Verwijderd
Daarom had ik dus liever dat ze een aparte franchise hadden gemaakt en niet in de AC franchise gegoten hebben. Aangezien ik vind dat Origins, Odyssey en Valhalla niks met AC te maken hebben. Odyssey had ik met moeite uitgespeeld, die game viel zoveel in herhaling en was tergend lang. De gameplay past ook echt niet meer bij wat ik zoek in een game. Maar fijn dat de game wel bij jou past!G_Dragon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:31:
[...]
Daar ben ik persoonlijk juist blij om, want Odyssey heb ik kapot gespeeld! 200 uur zelfs en 100%, waardoor ik al veel hoop kreeg toen ik hoorde dat de ontwikkelaars van Odyssey op dit project waren gezet. Ik ben het wel met je eens dat die man er niet in hoort en past, had voor zijn rol liever een samuari / ninja gehad die meer in de setting past dan zo'n grote lompe personage die 100% opvalt maar niet opvalt voor de AI
Ik zelf had liever een vervolg op AC unity gehad, voor mij toch wel de ultieme AC game.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2024 09:34 ]
Snap wel wat je bedoeld met voelt niet aan als een Assassin's Creed, in beide gevallen had ik hem geweldig gevonden zolang de gameplay niet verandert zou zijn als het onder een andere naam was uitgebracht. Orgins en Odyssey waren met Black Flag in mijn ogen echt de toppers van de serie, ondanks ik ook heel veel genoten heb van het verhaal van Ezio. Maar zoals Syndicate en Unity vond ik persoonlijk echt helemaal niks aan, heb beide spellen ook nooit uitgespeeld omdat het mij niet kon vastpakken..Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:32:
[...]
Daarom had ik dus liever dat ze een aparte franchise hadden gemaakt en niet in de AC franchise gegoten hebben. Aangezien ik vind dat Origins, Odyssey en Valhalla niks met AC te maken hebben. Odyssey had ik met moeite uitgespeeld, die game viel zoveel in herhaling en was tergend lang. De gameplay past ook echt niet meer bij wat ik zoek in een game. Maar fijn dat de game wel bij jou past!
Ik zelf had liever een vervolg op AC unity gehad, voor mij toch wel de ultieme AC game.
Laten we dan gaan hopen dat het volgende spel weer meer naar jouw richting gaat

Dat gaat nooit meer gebeuren, dat hebben ze wel laten zien met de 'back to basics' Mirage. Ook die was gewoon Valhalla, alleen dan met wat minder overduidelijke RPG-elementen.Dubrillion schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 09:30:
[...]
Ik begrijp wat je bedoelt. Het zag er allemaal wat houterig uit. Ook ben ik geen fan van een wapen gooien en jezelf 20 meter vooruit trekken.
Ik wil een Assassins Creed game a la Unity met Shinobi's.
Helaas is de tijd dat we een niet-mainstream RPG in het AC universe krijgen wel voorbij. Unity was te niche en hoge kwaliteit, ze gaan (zeker met het oog op Infinity) echt niet meer die kant op, we krijgen nu gewoon spellen die 99% dezelfde assets gebruiken zodat ze alleen maar andere level design, een paar nieuwe tools, en wat kleine reskins hoeven te doen zoals je bij EA's sportspellen ziet.
Verwijderd
Klopt wel wat je zegt. Ik vind het daarom ook grappig dat veel mensen die altijd klaagden over Odyssey, Origins en Valhalla, uiteindelijk wel lyrisch waren over Mirage. Puur omdat de main character weer een wit pakje aanhad en ze daarom weer 'back to the roots' gingen. Dit terwijl de gameplay van Mirage vrijwel exact hetzelfde is als die van Valhalla. Het lijkt erop dat mensen elkaar ook wel heel gemakkelijk napraten...Oon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:18:
[...]
Dat gaat nooit meer gebeuren, dat hebben ze wel laten zien met de 'back to basics' Mirage. Ook die was gewoon Valhalla, alleen dan met wat minder overduidelijke RPG-elementen.
Helaas is de tijd dat we een niet-mainstream RPG in het AC universe krijgen wel voorbij. Unity was te niche en hoge kwaliteit, ze gaan (zeker met het oog op Infinity) echt niet meer die kant op, we krijgen nu gewoon spellen die 99% dezelfde assets gebruiken zodat ze alleen maar andere level design, een paar nieuwe tools, en wat kleine reskins hoeven te doen zoals je bij EA's sportspellen ziet.
Je kon Mirage gewoon stealth spelen als je wilde, ik denk dat daar veelal de lof over ging. Je kon inderdaad ook de lompe aanpak uit Valhalla kiezen. Binnen Valhalla en Odyssey was stealth echter vaker niet dan wel een optie door de opzet van de gameplay (vanwege de veldslagen die je moest doen, de raids en het overgrote deel van de tijd het gebrek aan mogelijkheden om cover te vinden). Ik denk dat veel mensen ook wel redelijk de stijl van Naoe kunnen waarderen zolang ze daar het overgrote deel van de tijd ook voor kunnen kiezen. Ik heb dat in elk geval wel als dit goed uitgewerkt blijkt te zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:45:
[...]
Klopt wel wat je zegt. Ik vind het daarom ook grappig dat veel mensen die altijd klaagden over Odyssey, Origins en Valhalla, uiteindelijk wel lyrisch waren over Mirage. Puur omdat de main character weer een wit pakje aanhad en ze daarom weer 'back to the roots' gingen. Dit terwijl de gameplay van Mirage vrijwel exact hetzelfde is als die van Valhalla. Het lijkt erop dat mensen elkaar ook wel heel gemakkelijk napraten...
Verwijderd
Met deze uitspraak doe je wel een grote aanname. Het gaat natuurlijk niet alleen maar over de gameplay maar ook de opzet van de game. In odyssey zaten er enorm veel gevechten in die je niet stealth kon doen. Bazen met een grote health bar, dieren die je moest doden (side quest), het verslaan van mythical creatures, vijanden die een bepaald level hadden waardoor je die niet stealth kon verslaan etc. Dus dat is wel heel kort door de bocht om te zeggen dat mensen elkaar dan napraten. Dan begrijp je niet helemaal wat die mensen precies zoeken in een AC game.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:45:
[...]
Klopt wel wat je zegt. Ik vind het daarom ook grappig dat veel mensen die altijd klaagden over Odyssey, Origins en Valhalla, uiteindelijk wel lyrisch waren over Mirage. Puur omdat de main character weer een wit pakje aanhad en ze daarom weer 'back to the roots' gingen. Dit terwijl de gameplay van Mirage vrijwel exact hetzelfde is als die van Valhalla. Het lijkt erop dat mensen elkaar ook wel heel gemakkelijk napraten...
Verwijderd
Nee, Mirage kreeg met name lof vanwege dat ze zogenaamd ‘back to the roots’ gingen. Ik vond dat echt onzin. Mirage was oorspronkelijk zelfs DLC voor Valhalla (dat voelde je aan alles), maar uiteindelijk hebben ze er maar een standalone game van gemaakt.YdieresiS schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:34:
[...]
Je kon Mirage gewoon stealth spelen als je wilde, ik denk dat daar veelal de lof over ging. Je kon inderdaad ook de lompe aanpak uit Valhalla kiezen. Binnen Valhalla en Odyssey was stealth echter vaker niet dan wel een optie door de opzet van de gameplay (vanwege de veldslagen die je moest doen, de raids en het overgrote deel van de tijd het gebrek aan mogelijkheden om cover te vinden). Ik denk dat veel mensen ook wel redelijk de stijl van Naoe kunnen waarderen zolang ze daar het overgrote deel van de tijd ook voor kunnen kiezen. Ik heb dat in elk geval wel als dit goed uitgewerkt blijkt te zijn.
Back to the roots is ook het stealth gedeelte als echte assassin vanuit de schaduw opereren. Dit kon je in Mirage echt wel uitvoeren, in Valhalla ging dit gewoonweg niet. Wat dat betreft is het qua gevoel voor velen een andere game. Dat het op de engine van Valhalla draait en dat het oorspronkelijk DLC zou zijn daar is niemand het mee oneens, want dat is gewoon zo. Dat het zaken anders doet dan Valhalla is in mijn ogen wel zo, dat je het net als Valhalla kan spelen ben ik ook met je eens. Maar voor een grote groep voelde dit dus wel echt anders dan Valhalla.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:43:
[...]
Nee, Mirage kreeg met name lof vanwege dat ze zogenaamd ‘back to the roots’ gingen. Ik vond dat echt onzin. Mirage was oorspronkelijk zelfs DLC voor Valhalla (dat voelde je aan alles), maar uiteindelijk hebben ze er maar een standalone game van gemaakt.
Ze hebben in Mirage wel oprecht wat extra moeite gestoken in het mogelijk maken van stealth via level design, maar dat was alsnog grotendeels het moderne bosjeskruipen en het wat strategischer plaatsen van de bewaking in outposts.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:45:
[...]
Maar het is echt niet te vergelijken met de games voor Black Flag. Ook de nieuwe social stealth is gewoon weer heel wat anders dan voorheen.
Maar goed, zolang het mogelijk is om een outpost helemaal stealth te clearen is dat al een stap in de goede richting, en wat mij betreft is het prima dat de combat niet echt soulslike is, maar ik heb zelf helemaal niks met de rare magische abilities die je nu hebt. We gaan zien wat de impact daarvan is deze keer, ik vond het in Origins nog wel mee vallen maar in Odyssey was het echt over de top. In Valhalla hebben ze dat een beetje teruggedrongen maar daarbij ook de combat zo enorm simpel gemaakt dat zelfs op de hoogste difficulty er niks aan was, de enige reden dat je niet zomaar naar het noorden van de map kon gaan is door de agressieve level scaling waardoor je zelf 0 damage doet maar wel in één hit dood bent, en er veel damage was die niet te ontwijken was.
Ik zou het heel mooi vinden als we weer een wat mechanischere combat krijgen waar je zelf de controle hebt, wel flink afgestraft wordt voor het maken van fouten, maar niet alleen button mashen. Zelfs de Ezio trilogie met de instant counter kills was wat dat betreft vele malen beter dan Syndicate+ (waar alleen de laatste hit van een combo genoeg damage deed om iets uit te makekn) en Origins+ (waar het gewoon hack & slash is geworden).
Hoe dan ook ga ik me met Shadows wel vermaken, ook Valhalla heb ik me prima mee vermaakt, maar ik mis de oude AC wel.
Verwijderd
Jij doet meer aannames dan dat ik dat doe. Ik begrijp heus wel dat Origins, Oddysey en Valhalla anders zijn. Ik heb tenslotte alle Assassin’s Creed-games uitgespeeld. Vond het alleen grappig dat Mirage zo goed ontvangen werd en de argumenten die daarbij werden gebruikt, terwijl het gewoon een reskin van Valhalla is.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:41:
[...]
Met deze uitspraak doe je wel een grote aanname. Het gaat natuurlijk niet alleen maar over de gameplay maar ook de opzet van de game. In odyssey zaten er enorm veel gevechten in die je niet stealth kon doen. Bazen met een grote health bar, dieren die je moest doden (side quest), het verslaan van mythical creatures, vijanden die een bepaald level hadden waardoor je die niet stealth kon verslaan etc. Dus dat is wel heel kort door de bocht om te zeggen dat mensen elkaar dan napraten. Dan begrijp je niet helemaal wat die mensen precies zoeken in een AC game.
Dat ‘elkaar napraten’ valt me gewoon op. Of het nu een game, film of serie is: iedereen roept en roept maar. Ik vind dat dat vroeger toch wel een stuk minder was, maar social media speelt daar uiteraard een belangrijke rol in. Het is of kut of helemaal geweldig, er zit niks meer tussenin.
Verwijderd
Dat proberen we nou juist hier aan te geven, dat Mirage wel meer is dan slechts een skin van Valhalla, dat is veel te kort door de bocht.Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:28:
[...]
Jij doet meer aannames dan dat ik dat doe. Ik begrijp heus wel dat Origins, Oddysey en Valhalla anders zijn. Ik heb tenslotte alle Assassin’s Creed games uitgespeeld. Vond het alleen grappig dat Mirage zo goed ontvangen werd en de argumenten die daarbij werden gebruikt, terwijl het gewoon een reskin van Valhalla is.
Dat ‘elkaar napraten’ valt me gewoon op. Of het nu een game, film of serie is: iedereen roept en roept maar. Ik vind dat dat vroeger toch wel een stuk minder was, maar social media speelt daar uiteraard een belangrijke factor in. Het is of kut of helemaal geweldig, er zit niks meer tussenin.
Verwijderd
Ik vind van niet. Dat mag toch hopelijk?Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:44:
[...]
Dat proberen we nou juist hier aan te geven, dat Mirage wel meer is dan slechts een skin van Valhalla, dat is veel te kort door de bocht.
Verwijderd
Dat mag uiteraard, alleen ben vooral benieuwd naar de argumentatie. Want die heb ik nog niet echt gezien in je berichten.
Wat zit er nog meer in dan?Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:44:
[...]
Dat proberen we nou juist hier aan te geven, dat Mirage wel meer is dan slechts een skin van Valhalla, dat is veel te kort door de bocht.
Er zijn een handjevol nieuwe objecten (zoals de palen waarmee je over een steegje heen kunt) en ze hebben een nieuwe map gemaakt, maar verder zie ik toch echt alleen maar assets die er zijn bijgekomen. De tools zijn allemaal vrij minimaal, en in de marketing vooraf waren ze helemaal aan het vertellen dat Basim beter/sneller zou worden in parkour door het spel heen maar dat zie je echt niet terug in het spel.
Dat wil overigens absoluut niet zeggen dat ze niet flink wat tijd en moeite in Mirage hebben gestopt, maar je moet aan de andere kant ook weer niet vergeten dat het eigenlijk Valhalla DLC zou zijn. Er is dan wel een standalone spel van gemaakt dat groter is dan een DLC, maar het was nooit gepland als volledige losstaande game, en is daarom ook wat kleiner dan de rest.
Het is echt wel te zien dat ze de engine en een heel groot deel van de assets van Valhalla hebben hergebruikt, en hoewel het wel íéts meer is dan alleen een reskin is het ook weer niet véél meer dan dat.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
knip, niet zo direct op de manVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:53:
[...]
Dat mag uiteraard, alleen ben vooral benieuwd naar de argumentatie. Want die heb ik nog niet echt gezien in je berichten.
Ik vind Mirage gewoon zowat copy-paste van Valhalla. Dezelfde grafische assets, veel dezelfde objecten en textures, identieke animaties en bewegingen, hetzelfde gedrag van enemy NPC’s, dezelfde UI en HUD, hetzelfde systeem voor het upgraden en aanpassen van wapens en uitrusting, dezelfde skilltree en abilities, dezelfde geluidseffecten… en zo kan ik nog wel even doorgaan. Misschien ervaar jij dat anders en dat mag ook, maar ik vind dat gewoon. Meer is het niet.
[ Voor 21% gewijzigd door Linksquest op 11-06-2024 13:25 ]
Verwijderd
Precies, dat bedoelde ik ermee te zeggen.Oon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:59:
[...]
Wat zit er nog meer in dan?
Er zijn een handjevol nieuwe objecten (zoals de palen waarmee je over een steegje heen kunt) en ze hebben een nieuwe map gemaakt, maar verder zie ik toch echt alleen maar assets die er zijn bijgekomen. De tools zijn allemaal vrij minimaal, en in de marketing vooraf waren ze helemaal aan het vertellen dat Basim beter/sneller zou worden in parkour door het spel heen maar dat zie je echt niet terug in het spel.
Dat wil overigens absoluut niet zeggen dat ze niet flink wat tijd en moeite in Mirage hebben gestopt, maar je moet aan de andere kant ook weer niet vergeten dat het eigenlijk Valhalla DLC zou zijn. Er is dan wel een standalone spel van gemaakt dat groter is dan een DLC, maar het was nooit gepland als volledige losstaande game, en is daarom ook wat kleiner dan de rest.
Het is echt wel te zien dat ze de engine en een heel groot deel van de assets van Valhalla hebben hergebruikt, en hoewel het wel íéts meer is dan alleen een reskin is het ook weer niet véél meer dan dat.
Verwijderd
Dat ze een bepaalde engine gebruiken is wat mij betreft niet een manier om een game te beoordelen. Unreal engine wordt ook door veel games gebruikt, dat zegt verder niks.Oon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:59:
[...]
Wat zit er nog meer in dan?
Verder had ik in deze post al wat argumentatie gegeven:
Verwijderd in "[Multi] Assassin's Creed: Shadows"
Het gaat niet alleen om de gameplay, maar ook om de opzet van de game. Bij odyssey had je bijvoorbeeld die RPG elementen waardoor je bepaalde vijanden niet eens stealth kon vermoorden. Dan moest je een bepaald level zijn om ze überhaupt te doden en dan alsnog waren er vijanden die dan maar een bepaald deel van hun levensbar kwijt raken. Bij Mirage kon je gewoon iedereen in 1 keer stealth vermoorden, zelfs de soort van eindbazen of de uiteindelijke baas die je moest doden. De opzet daarin is heel anders dan in odyssey of valhalla. Level design is anders etc.
Verwijderd
En dit verder niet echt beargumenteerd. Je creëert met deze uitspraak een opening voor een discussie. Maar je wilt eigenlijk hier niet over door discussiëren als ik je antwoorden richting @YdieresiS en mij zie. Dan had je wellicht deze uitspraak ook niet moeten doen. Prima dat jij dat vind dat vind ik ook geen enkel probleem, alleen met je uitspraak zeg je wel dat andere elkaar napraten die jouw mening niet volgen.Ik vind het daarom ook grappig dat veel mensen die altijd klaagden over Odyssey, Origins en Valhalla, uiteindelijk wel lyrisch waren over Mirage. Puur omdat de main character weer een wit pakje aanhad en ze daarom weer 'back to the roots' gingen. Dit terwijl de gameplay van Mirage vrijwel exact hetzelfde is als die van Valhalla. Het lijkt erop dat mensen elkaar ook wel heel gemakkelijk napraten...
Als ik dan om argumentatie vraag ga je nu ineens op de man spelen dat je eigenlijk geen zin in een discussie hebt....

[ Voor 36% gewijzigd door Linksquest op 11-06-2024 13:27 ]
Ze hebben ook zeker wel e.e.a. versimpeld, en dat is ook echt wel een stap in de goede richting, maar het blijft gewoon grotendeels Valhalla. Het ziet er uit als Valhalla, het voelt als Valhalla, alleen in het level design hebben ze er rekening mee gehouden en ze hebben de scaling uitgezet (vermoedelijk omdat het een kortere ervaring is).Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:12:
[...]
Dat ze een bepaalde engine gebruiken is wat mij betreft niet een manier om een game te beoordelen. Unreal engine wordt ook door veel games gebruikt, dat zegt verder niks.
Verder had ik in deze post al wat argumentatie gegeven:
Verwijderd in "[Multi] Assassin's Creed: Shadows"
Het gaat niet alleen om de gameplay, maar ook om de opzet van de game. Bij odyssey had je bijvoorbeeld die RPG elementen waardoor je bepaalde vijanden niet eens stealth kon vermoorden. Dan moest je een bepaald level zijn om ze überhaupt te doden en dan alsnog waren er vijanden die dan maar een bepaald deel van hun levensbar kwijt raken. Bij Mirage kon je gewoon iedereen in 1 keer stealth vermoorden, zelfs de soort van eindbazen of de uiteindelijke baas die je moest doden. De opzet daarin is heel anders dan in odyssey of valhalla. Level design is anders etc.
Dat maakt het geen verkeerd spel, maar ik hoop dat Shadows toch wel iets meer een unieke look en feel krijgt. Van wat we tot nu toe gezien hebben lijkt dat wel het geval te zijn
Mijn oren gaan bloeden van zijn Steenkolenengels dus ik heb er even vlug doorheen geskipt, maar wel leuk om wat meer hoeken e.d. te zien.
Ben ook erg blij dat de hele parkour er weer wat flashier uit ziet. Het ging allemaal heel snel de kant van Shadow of Mordor op (waar je gewoon omhoog springt en meteen op het dak staat, met hooguit tussendoor nog een extra sprong) en dat was jammer, maar nu lijkt er toch weer wat meer aandacht voor het verticale te zijn.
Edit: Hier een video van een creator die ook zelf heeft mogen spelen, helaas zonder gameplay beelden maar wel heel wat informatie die hij deelt zonder tenenkrommend accent
[ Voor 17% gewijzigd door Oon op 11-06-2024 13:47 ]
Ziet er goed uit, ik hoopte al jaren op een spel in deze setting en het is erg goed uitgewerkt. Mijn grootste onbegrip en minpunt die ik ook nooit zal begrijpen is waarom ze zo'n stomme / domme keus hebben gemaakt om voor die grote lompe man te gaan. Maar daarin ben ik gelukkig niet de enigste en zal dit zeker een grote misser blijven waaraan niemand wat kan veranderen.
Wauw zelfs het menu is precies hetzelfde als in Assassin's Creed: Odyssey, dat menu was een van de fijnste menu's die de series heeft gehad. Hopelijk is dit spel ook weer eentje waarin ik zo 160 uur bezig ben
En wat voor mij gisteren bij de show al een groot pluspunt was is de oude manier van blocken en daarna een move te kunnen doen met er achteraan een finisher. Dat gaat voor veel leuke momenten zorgen!
Het grappige is, ik als simpele gamer voelde totaal geen Valhalla vibes bij het spelen van mirage.Oon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:42:
[...]
Ze hebben ook zeker wel e.e.a. versimpeld, en dat is ook echt wel een stap in de goede richting, maar het blijft gewoon grotendeels Valhalla. Het ziet er uit als Valhalla, het voelt als Valhalla, alleen in het level design hebben ze er rekening mee gehouden en ze hebben de scaling uitgezet (vermoedelijk omdat het een kortere ervaring is).
Dat maakt het geen verkeerd spel, maar ik hoop dat Shadows toch wel iets meer een unieke look en feel krijgt. Van wat we tot nu toe gezien hebben lijkt dat wel het geval te zijn
In dat opzicht is mirage geslaagd en is het voor mij helemaal geen Valhalla kopie.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Verwijderd
Exact, dus laten we hopen dat het uiteindelijk ook echt anders zal aanvoelen deze keer. De setting leent zich in ieder geval veel beter voor Assassin's Creed dan Valhalla dat deed.Oon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:42:
[...]
Ze hebben ook zeker wel e.e.a. versimpeld, en dat is ook echt wel een stap in de goede richting, maar het blijft gewoon grotendeels Valhalla. Het ziet er uit als Valhalla, het voelt als Valhalla, alleen in het level design hebben ze er rekening mee gehouden en ze hebben de scaling uitgezet (vermoedelijk omdat het een kortere ervaring is).
Verwijderd
Jep, die keuze snap ik ook niet. We weten echter allemaal waarom die keuze is gemaakt, dus laat dat een les voor de volgende keer zijn voor ze.G_Dragon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:52:
[...]
Ziet er goed uit, ik hoopte al jaren op een spel in deze setting en het is erg goed uitgewerkt. Mijn grootste onbegrip en minpunt die ik ook nooit zal begrijpen is waarom ze zo'n stomme / domme keus hebben gemaakt om voor die grote lompe man te gaan. Maar daarin ben ik gelukkig niet de enigste en zal dit zeker een grote misser blijven waaraan niemand wat kan veranderen.
Wauw zelfs het menu is precies hetzelfde als in Assassin's Creed: Odyssey, dat menu was een van de fijnste menu's die de series heeft gehad. Hopelijk is dit spel ook weer eentje waarin ik zo 160 uur bezig ben
En wat voor mij gisteren bij de show al een groot pluspunt was is de oude manier van blocken en daarna een move te kunnen doen met er achteraan een finisher. Dat gaat voor veel leuke momenten zorgen!
Verwijderd
Die op 6:30 bedoel je? Dat is AC odyssey die ze laten zien.G_Dragon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:52:
[...]
Oh oeps! Ik keek zonder geluid aangezien we dat niet hebben op de werk computer..Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:05:
[...]
Die op 6:30 bedoel je? Dat is AC odyssey die ze laten zien.
Het hoeft niet meteen een FromSoftware achtige combat te worden, maar een "vleugje" zou de serie zo enorm veel goed doen!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Je bent zeker niet de enige hierheen. Ik kan me er zelf minder om bekommeren. Ik ben blij dat het vrouwelijke karakter dit keer weer interessant is. Ze wisselen elkaar een beetje af. Kassandra dikke plus, female Eivor was net een man en nu weer NaoeG_Dragon schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:52:
[...]
Mirage was voor mij geslaagd omdat het draaide om de Creed. Je moest lid worden en werd beter in rang. Keer wat anders dan mytische speren die je 300m kan gooien en het leren van een Leap of Faith en dan nooit meer erover praten.
Hopelijk zit dit meer richting Mirage met verhaal.
We hebben natuurlijk nog weinig gezien van het verhaal, maar ik hou m'n hart vast. Ubi heeft altijd gezegd dat we niet naar Japan/China zouden gaan omdat zowel ninja's als samurai niks met de Hashashins te maken hadden, dus dat dat nu wel ineens is betekent niet veel goeds voor het overkoepelende verhaal.Dubrillion schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:11:
[...]
Mirage was voor mij geslaagd omdat het draaide om de Creed. Je moest lid worden en werd beter in rang. Keer wat anders dan mytische speren die je 300m kan gooien en het leren van een Leap of Faith en dan nooit meer erover praten.
Hopelijk zit dit meer richting Mirage met verhaal.
Aan de andere kant hebben we wel AC Chronicles: China, waarin Shao Jun ook een assassin is. Feodaal Japan was 1185-1603, en AC Chronicles: China was 1526, dus het overlapt allemaal wel een beetje.
Maar van wat we tot nu toe gezien hebben is er weinig dat met de Creed te maken heeft, dus ik ben wel benieuwd hoe ze die groepen aan elkaar gaan koppelen in het verhaal. Mirage was gewoon dikke prima, geen geweldige story maar het was in ieder geval een samenhangend geheel en het had ook echt iets met de serie te maken, hopelijk hebben ze dat hierin ook vast weten te houden.
Dit hoop ik dus ook. Volgens mij hoor je in de trailer de oma van Naoe praten. Die hebben we nog niet gezien. Wellicht is dit Shao Jun uit de Chronicles serieOon schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 08:43:
[...]
We hebben natuurlijk nog weinig gezien van het verhaal, maar ik hou m'n hart vast. Ubi heeft altijd gezegd dat we niet naar Japan/China zouden gaan omdat zowel ninja's als samurai niks met de Hashashins te maken hadden, dus dat dat nu wel ineens is betekent niet veel goeds voor het overkoepelende verhaal.
Aan de andere kant hebben we wel AC Chronicles: China, waarin Shao Jun ook een assassin is. Feodaal Japan was 1185-1603, en AC Chronicles: China was 1526, dus het overlapt allemaal wel een beetje.
Maar van wat we tot nu toe gezien hebben is er weinig dat met de Creed te maken heeft, dus ik ben wel benieuwd hoe ze die groepen aan elkaar gaan koppelen in het verhaal. Mirage was gewoon dikke prima, geen geweldige story maar het was in ieder geval een samenhangend geheel en het had ook echt iets met de serie te maken, hopelijk hebben ze dat hierin ook vast weten te houden.
Als het betekent dat er een Creed is met een hoofdkwartier en we wat andere Assassins ontmoeten is dat al stukken beter dan alle andere (met uitzondering van Mirage natuurlijk).
In Origins hebben we de Origins van de Assassins, maar dat is letterlijk in de laatste ingame video. En ohja als je de DLC hebt gekocht
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten
Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)
Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld