Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Jovinho99 schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:47:
Hoe pakken jullie het aan? Eerst de hoofdmissies, viewpoints of vraagtekens etc.. heb soms het gevoel als ik opstart dat ik niet weet waar eerst te beginnen.. B)
Ontdekken van de regio's, alle locaties voltooien, daarna pas missies.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SparksNL schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:24:
[...]
Echt een rare design keuze. Je kunt op deze manier beter gewoon heel het kasteel vanaf het begin al met Yasuke clearen.
Ik doe dat sowieso. De kastelen bieden niet genoeg uitdaging om Naoe echt interessant te maken, het zijn eerder de perfecte combat arena's voor Yasuke.
Met Yasuke clear je een heel kasteel in een paar minuten actieve combat, terwijl je met Naoe heel veel mag wachten en langzaam kruipen als je het stealth wil doen.
Jovinho99 schreef op zondag 6 april 2025 @ 08:46:
Hoe kan ik het snelst aan riet komen?
Kastelen/forten en alle rode bolletjes op de kaart clearen, die hebben vaak een persoon rondlopen met een sleutel (of die ligt ergens) en als je die sleutel hebt kun je gebouwen openen waar resources in liggen.
Meteen je hideout focussen op meer scouts hebben en zorgen dat je maar 1 scout kwijt bent per stapel, dan kun je héél snel verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:33
Oon schreef op zondag 6 april 2025 @ 11:54:
[...]

Ik doe dat sowieso. De kastelen bieden niet genoeg uitdaging om Naoe echt interessant te maken, het zijn eerder de perfecte combat arena's voor Yasuke.
Met Yasuke clear je een heel kasteel in een paar minuten actieve combat, terwijl je met Naoe heel veel mag wachten en langzaam kruipen als je het stealth wil doen.
Yasuke is gewoon echt te makkelijk. Je hoeft letterlijk enkel op R1 te drukken. Daarbij vind ik het irritant dat hij maar beperkt kan klimmen en die sight ability niet heeft waardoor je maar aan het rondrennen bent om de bazen te vinden.

Dacht net even slim te zijn door te switchen naar Naoe (om de laatste bazen te vinden). Nieuw seizoen en alles weer respawned. Ik begin er wel een beetje klaar mee te raken 😂

[ Voor 11% gewijzigd door SparksNL op 06-04-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:38
2 characters is meer een hindernis dan een toffe toevoeging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja ben ook geen fan van Yasuke. Vind de acting leuk, maar hij speelt lomp, geen eagle sight en geen deftige parkour. Heb 1 castle met hem gecleared en het zal daarbij blijven wss.

ook die riposte skill lijkt niet te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Uitgespeeld.

Combat was okay, maar alleen met Naoe. Yasuke vind ik gewoon niet fijn spelen. Het verhaal was matig. Veel te veel bullshiddo conversaties. Het einde valt gewoon tegen. Het spel heeft verder weinig meer met de Assassins en hun credo te maken.

Ik ben ook van mening dat Ubi gewoon moet stoppen met de series Assassins Creed te noemen. Het is inmiddels zo ver weg van wat het ooit was.

Mirage blijft voor mij de beste van de reboot series.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
SparksNL schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:46:
[...]
Ik ben een enorme sucker voor samurai games, maar toch moet ik bekennen dat ik Origins, Odyssey en Valhalla betere games vind. Ik mis een beetje de diepgang en wat ik in het begin nog wel tof vond, is nu door de herhaling zijn glans verloren.

Tot nu toe heb ik alle recente AC games uitgespeeld, maar ik vrees dat ik dat bij Shadows niet ga redden als ik zie wat ik op de map allemaal nog moet vrijspelen.
Je bent iig een doorzetter als je Valhalla (helemaal) hebt uitgespeeld. Dat vond ik na Oddyssey echt een draak van een game. Wat mij betreft blijft Odyssey de beste van de 4 laatste AC games. Shadows vind ik nog steeds tof. Ondanks dat je veel hetzelfde doet (het blijft Ubi), blijft het mij toch weer veel voldoening geven. Toch nog even dit en toch nog even dat.

Wat Odyssey heel goed deed was het verdelen van verschillende gameplay elementen. Op land had je het gebruikelijke verhaal en het overwinnen van gebieden en op zee had je je schip. Het exploren voelde heel tof. Dat tezamen met de toffe setting was dat echt winning wat mij betreft. De DLC's, met name Atlantis, vond ik ook erg goed. Ben benieuwd welke richting de DLC van Shadows op gaat. Zou ook wel tof zijn als het meer de mystiek/mythologie van Japan belicht. In Shadows is het exploren iig weer een stuk beter dan bij Valhalla. Onderweg genoeg te doen, je komt her en der nog eens wat leuks tegen wat het exploren beloond en het landschap vind ik erg fijn om doorheen te rijden. Dat had ik met die herfstsetting in Valhalla echt helemaal niet.

Ik ben geen sucker voor Japan of samurai en vond de settings in Griekenland en Egypte dan ook toffer. Veel herkenbaarder voor me dan Japan. Het enige wat ik herken zijn sommige namen van steden. De combat en stealth gameplay vind ik in Shadows dan weer veel toffer. Verhaal in (de AC) games boeien me in 99% van de gevallen niet, omdat het er op neer komt om tig bepaalde gasten om te leggen omdat ze je vader, moeder, kind, broer, zus, oom of whatever hebben vermoord. Prima, ga ik doen, maar ga me dan niet vermoeien met allerlei clichés.

Heb er nu bijna 24 uur inzitten, bijna level 30. Ik ga niet heel systematisch te werk. Ik ben nu in Setzu, Harima, Yamashiro Tamba en Omi geweest. Heb daar lang niet alles gedaan en dat ga ik ook niet doen. Heb mezelf voorgenomen om sowieso wel alle tombes te gaan doen voor de toffe loot. Heb denk ik 5 of 6 man van de mainquest neer. Bij de laatste knakker moest ik eerst een hele andere clan uitroeien voordat ik hem te pakken kon nemen. Ik speel met name met Naoe, maar vind Yasuke ook echt wel tof om te spelen. Met name met z'n Long Katana. Lekker bruut beuken. Ook wel eens fijn. Groot nadeel is dat als je met Yasuke een grotere basis cleart je dan niet bij het synchronizatie punt kan komen. Kun je daarna weer terug met Naoe. Of doe ik dat iets niet goed?

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 07-04-2025 08:36 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4KN1JTmw98AYMgr81lYxIHr1c8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tp6ff7he8qSuw4ryyQ3RdIUE.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37
Ik ga nu pas het 2de gebied in, zeg maar waar je minimaal level 18 moet zijn. Hoewel ik me de tijd neem om te verkennen, vind ik helaas ook niet genoeg tijd om lekker te gamen door drukte op het werk.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Door Shadows krijg ik weer zin om Ghost of Tsushima op te pakken. Ik weet nou niet direct of dat een goed teken is ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
oh wou net die title update posten. dat meerdere items dismantlen was wel hard nodig idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik loop tegen een probleempje aan met AC Shadows op de Ps5 Pro in combinatie met een LG C1 tv. Als ik het spel op balanced mode zet dan zou het spel in 40fps moeten zijn volgens mij, maar de game optimalizer op de tv geeft 120fps aan. Hoort dit zo of gaat er iets fout? Ik heb de instellingen van de tv en
Playstation goed staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:18
The Jackel schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:15:
Ik loop tegen een probleempje aan met AC Shadows op de Ps5 Pro in combinatie met een LG C1 tv. Als ik het spel op balanced mode zet dan zou het spel in 40fps moeten zijn volgens mij, maar de game optimalizer op de tv geeft 120fps aan. Hoort dit zo of gaat er iets fout? Ik heb de instellingen van de tv en
Playstation goed staan.
Dit is compleet normaal gedrag, mijn C2 doet dit ook terwijl de game duidelijk op 40fps runt.
De TV toont de refresh rate en niet de frame rate van de game. Aangezien voor 40fps een 120hz refresh rate nodig is zal de TV de max frame rate aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:28
AntiChrist7 schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:46:
oh wou net die title update posten. dat meerdere items dismantlen was wel hard nodig idd
Dit en auto folow is ook wel een leuke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Laatst online: 15:28
Linksquest schreef op maandag 7 april 2025 @ 18:48:
Ik ga nu pas het 2de gebied in, zeg maar waar je minimaal level 18 moet zijn. Hoewel ik me de tijd neem om te verkennen, vind ik helaas ook niet genoeg tijd om lekker te gamen door drukte op het werk.
Ken je gevoel .. ben pas lvl 11 en vindt de tijd er ook niet voor terwijl ik er super veel zin in heb maar door werk jammer genoeg niet lukt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

AntiChrist7 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:50:

Grootste ergernis is de camera, die is naar mijn mening iets te dicht op de character. Als ik in de wildernis een heuvel oploop zie ik meestal niks door de begroeiing en druk ik maar gewoon vooruit in
Ok gelukkig ik ben niet de enige die dit hinderlijk vind.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
AppleFan2007 schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:34:
[...]

Dit is compleet normaal gedrag, mijn C2 doet dit ook terwijl de game duidelijk op 40fps runt.
De TV toont de refresh rate en niet de frame rate van de game. Aangezien voor 40fps een 120hz refresh rate nodig is zal de TV de max frame rate aangeven
Ah oke top! Bij de andere modus ging die wel naar 60z vandaar dat ik op het verkeerde been werd gezet.

Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

SparksNL schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:46:
Ik ben een enorme sucker voor samurai games, maar toch moet ik bekennen dat ik Origins, Odyssey en Valhalla betere games vind. Ik mis een beetje de diepgang en wat ik in het begin nog wel tof vond, is nu door de herhaling zijn glans verloren.
Mee eens, het is op een gegeven moment meer van hetzelfde dat had ik met de andere delen (Origines, Odyssey) een stuk minder.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel auto follow, maar geen volledige auto walk? :'(

Zo'n gemis, dat was echt zo'n feature die alleen maar een positieve impact heeft op speelplezier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:54
Ik was een beetje terughoudend over de game: zat gratis bij de CPU die ik voor m'n server kocht en wilde eigenlijk de redeem code verkopen aangezien ik niet echt AC speel (behalve Black Flag).
Omdat die code verkopen nogal een gedoe is ivm hardware detectie en je er misschien twee tientjes voor krijgt besloten om m zelf maar te gebruiken.

Moet zeggen dat ik positief verrast ben!
De setting helpt voor mij wel veel, egypte of vikings doen mij helemaal niets maar in feodaal Japan kan ik uren doorbrengen.

Ik heb wel flink zitten schroeven met de settings want op de standaard instellingen wordt alles wel heel erg makkelijk.
Vrij veel UI elementen heb ik uitgezet:
- Compas, om te voorkomen dat je alleen maar een puntje daarop aan het volgen
- Presence info (of hoe die ook heet), dat witte vlak dat in je beeld komt als er een vijand in de buurt is.
- Enemy info, dat eenmaal gespotte vijanden altijd te volgen zijn door zo'n driehoekje maakt het wel erg makkelijk. Health is tevens ook niet meer te zien.
Vast nog een paar die ik vergeten ben, maar er is nu vrij weining UI over op het scherm :P

Eagle Vision is ook iets waar ik de lol niet van inzie en niet gebruik. Ik snap dat het (volgens mij) al sinds AC1 erin zit, maar het haalt voor mij het hele Stealth onderuit. In plaats van voorzichtig een plek te verkennen weet je voordat je begint al precies waar iedereen zit. Dat maakt het niet echt spannend of uitdagend.

Vooral het uitzetten van het compas is iets wat ik iedereen kan aanraden, op het begin is het enorm verleidelijk om het weer aan te zetten maar het maakt de game zoveel intenser.
Enkele jaren geleden ben ik soortgelijke opties (zoals een mini-map) in andere games gaan uitzetten. Je leert echt de omgeving kennen in plaats van simpelweg je navigatie te volgen.

Ik gebruik ook zo min mogelijk de ingame map, heb op een tablet ernaast de map staan zodat ik echt om mij heen moet kijken waar ik ben en waar ik naartoe wil.

Momenteel heb ik er zo'n 14 uur inzitten en, omdat ik niet de main story aan het volgen ben, nog steeds alleen met Naoe gespeeld. Het verkennen is echt heerlijk, doe eigenlijk alles te voet, en niet weten hoe sterk een vijand is omdat je het verkeerde gebied bent ingelopen houdt de spanning er wel in :)
Hoe lang het leuk zal blijven is nog maar de vraag, maar ik denk dat ik er nog wel een uurtje of 10 zoet mee zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Flapperbol schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 10:01:
Vooral het uitzetten van het compas is iets wat ik iedereen kan aanraden, op het begin is het enorm verleidelijk om het weer aan te zetten maar het maakt de game zoveel intenser.
Enkele jaren geleden ben ik soortgelijke opties (zoals een mini-map) in andere games gaan uitzetten. Je leert echt de omgeving kennen in plaats van simpelweg je navigatie te volgen.
Wat vaak lastig is in dit soort spellen is dat ze gewoon niet meer gemaakt zijn om zonder die hulpmiddelen te spelen. Weinig écht herkenbare punten om je op te oriënteren, geen 'diegetisch ontwerp' (bijv. bordjes op de weg zoals er in het echt zouden staan). Dat maakt het dan vaak frustrerend, helemaal als je ook nog eens naar de andere kant van de speelwereld moet om iemand te vinden.
Daarnaast is de wereld ook wel echt absurd groot, die leer je niet zomaar even uit je hoofd. De steden zien er veelal hetzelfde uit vanaf de grond.
Ik vind het altijd wel leuk om wat rond te lopen met minder UI, maar ik zou Shadows niet helemaal op die manier willen spelen, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:11
Nol_NL schreef op maandag 7 april 2025 @ 19:32:
Door Shadows krijg ik weer zin om Ghost of Tsushima op te pakken. Ik weet nou niet direct of dat een goed teken is ;)
Ghost of Tsushima is ook wel echt een geweldige game!

Shadows vermaak ik me ook goed mee, 40 uur inzitten en level 36 nu.
Begint langzamerhand wel een beetje repetitief te worden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Auto-follow voor mounts en het verkopen/slopen van meerdere items zijn erg fijn QoL verbeteringen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Oon schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 09:20:
[...]

Wel auto follow, maar geen volledige auto walk? :'(

Zo'n gemis, dat was echt zo'n feature die alleen maar een positieve impact heeft op speelplezier
Oh hoopte dat dit er ook onder zou vallen, maar dat is dus niet zo? :)
Hulleman schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:09:
[...]

Auto-follow voor mounts en het verkopen/slopen van meerdere items zijn erg fijn QoL verbeteringen.
Ja klopt, vooral het verkopen van meerdere producten in een keer. Want ik irriteerde mij wel aan de sloomheid van het systeem :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Volledige patchnotes van 1.0.2
Game Improvements

Horse auto-follow and speed improvements: Auto-Follow the road is back to help you navigate while riding your horse. Simply activate the pathfinder to enable Auto-Follow, and your horse will automatically follow the road to your marked destination.

We've also increased horse speeds in cities so you can get to your destination faster.

Mastery Nodes Reset: Is your stealth build not sneaky enough? Could Yasuke pack a heavier punch? We've added the option to reset Mastery Nodes in the skill trees so you can test different playstyles and skills for both Naoe and Yasuke.

Selling / dismantling multiple items: We know you've been hard at work exploring every corner of Feudal Japan, and that means you've filled your pockets with resources and loot.

To help you save time when trading with merchants, we've added the option to tag and sell/dismantle multiple items in shops, or when dismantling gear at the Forge in the Hideout.
Investigation Board Shortcut

Other Key Improvements
  • Uncapped the Hideout to above 30 FPS on Performance mode.
  • Improved balancing of boss fights.
  • Fixed an issue where the pathfinder line appears in photos taken in Photomode.
  • Fixed inconsistencies with the 'Throw a Kunai at the closest enemy after an assassination' perk when 'The Tool Master Gear' is equipped on Naoe.
  • Improved Double Assassinations.
  • Improved Naoe's responsiveness in some instances.
Stealth
  • Improved Double Assassinations.
  • Improved Naoe's responsiveness in some instances.
  • Fixed an issue where an NPC does not die after being killed by a finisher or assassination.
  • Naoe can no longer perform Double Assassinations without learning the ability.
  • Fixed the FX on the Shinobi Bell when it is thrown far away.
  • Fixed an issue where destroying the alarm bell does not always make NPCs investigate it.
Combat, AI, and Balancing
  • Improved balancing of boss fights.
  • Addressed various NPC behavior and animation issues.
  • Improved the accuracy of Yasuke's Teppo.
  • Knocked out NPCs no longer stand up immediately when attacking them.
  • NPCs and enemies now react correctly to Shinobi Bells.
  • Fixed an issue where Yasuke could block with his teppo after being dismounted instead of his melee weapon.
  • Yasuke is now able to call his mount while having his sword unsheathed during combat.
  • Yasuke is no longer immune to enemy damage after using the 'Samurai Dual' Ability.
  • The 'Staggering Blast' Yumi Bow ability now works correctly on enemies.
  • Fine-tuned Yasuke's 'Dark Burst' and 'Falcon's Eye' abilities, so they no longer one-shot enemies.
  • Fixed arrow firing so they consistently get released when fully charged.
  • Addressed how Naoe's light attacks could disarm enemies.
  • Corrected the 'Entanglement' ability so it now works with the light attack button.
  • Fixed an issue where bare fists and kicks contributed to affliction build up.
  • Fixed an issue where Yasuke could perform a 'Brutal Assassination' with a ranged weapon in a specific animation.
  • Improved Yasuke's Power Dash ability, so it doesn't miss the target while the enemy is in an attack animation.
Weapons, Gear, and Items
  • Fixed various bugs related to Transmog variant visuals.
  • If wearing store bought items, both characters will now appear dressed in the latest save. Very demure, very mindful.
  • Addressed an issue where all horse saddles were uncommon.
World
  • Fixed an issue where there was no snow in winter. Frosty's back!
  • Addressed various issues with synchronization points not triggered correctly.
  • Addressed various instances where players or NPCs could get stuck or fall through objects.
  • Fixed an issue where the Sakamoto Castle reward chest didn't give loot if the player opens it during 'Requiem for Rokkaku'.
  • Adjusted the positions of certain loot chests in Castles.
  • Fixed an issue with the storage room that cannot be opened after defeating Nakatomi and talking to Ibuki in Hijiyama Fort.
  • Adjusted multiple behavioral errors with the Pathfinder.
World Activities
  • Naoe can no longer enter Yasuke's Kofuns. Get out of my room.
  • Addressed an issue where players could pass through movable objects while sprinting inside kofuns.
  • Fixed an issue where animals could flee while the sumi-e UI is still present during heavy rain if players performed a save/load.
  • Legendary deer will now properly despawn after being drawn in the sumi-e activity.
  • Corrected an issue where Naoe's scroll would be missing whilst painting the Legendary Sakura Shika Deer in the sumi-e activity.
Hideout
  • Uncapped the Hideout to above 30 FPS on Performance mode.
  • Various stability and visual improvements to build mode.
  • Fixed an issue where players were able to use weapons inside the Hideout.
  • Cursor no longer trembles when building pavement and moving the camera in the Hideout building mode.
  • The experience gained bonus received after building the Tera in the Hideout is now correctly applied to both characters.
  • Corrected armor placement in the gallery.
  • Fixed an issue where fast travel to the hideout is not available if the map is set on zoom x3.
Progression, Skills and Perks
  • The Switch Character option is now correctly greyed out in the inventory menu when it is unavailable.
  • Addressed an issue where resetting active abilities didn't remove them from their ability slot.
  • Fixed an issue where the user cannot reach the maximum Mastery Points after fully upgrading the 'Teppo Skill Tree'.
  • Fixed inconsistencies with the 'Throw a Kunai at the closest enemy after an assassination' perk when 'The Tool Master Gear' is equipped on Naoe.
  • Fixed an issue where master level was not filled in by gaining experience.
  • Corrected the 'Power Perk' so it is effective against NPC armor.
  • The perk from 'Daybreak's Fury' now activates correctly after breaking an NPC's armor.
  • The Shrapnel damage for the 'Daybreak' Kanabo perk now displays correctly.
  • The second upgrade of the Katana Dodge attack can no longer be applied to other weapons.
  • Fixed an issue where the 'Health on Weakpoint Attack' engrave didn't restore health.
  • Fixed an issue where trinkets couldn't be sold to merchants.
  • XP points are now correctly rewarded upon defeating the Convoy Master.
  • Fixed how reward prompts from kills could continue playing if players reload previous checkpoints via performance mode change.
  • Fixed an issue where a perk wrongly indicated a 600% affliction build up with Posture Attacks.
Visuals & Graphics
  • Addressed various graphics, clipping, LOD, textures or FPS issues.
  • Addressed issues with floating props.
  • Corrected various character visuals and NPC animation issues.
  • Addressed some visual issues in various cinematics and cutscenes.
  • Fixed an issue with water rendering with Raytraced Global Illumination set to Diffuse Hideout Only and/or Diffuse Everywhere.
Photomode
  • Fixed an issue where the pathfinder line appears in photos taken in Photomode.
  • Fixed an issue where PhotoMode would close while taking a photo when online services were unavailable.
  • Fixed an issue where taking a new photo and accessing it through the legend menu results in "Animus-5-00013" error on PS5 and Xbox Series.
Audio
  • Adjusted various audio and SFX issues.
  • Fixed an issue where sometimes music plays during fights while the music volume is OFF.
UI/Menus
  • Added a shortcut to the objective board by holding the START button when in game.
  • Fixed multiple UI, menu, and text issues and alignments.
  • Fixed various UI and text issues in the Animus HUB.
  • Corrected various UI/UX animations.
  • Tweaked "XP gain" UI.
  • Fixed an issue where the "Is New" icon remains in the inventory even if all owned items have been seen.
  • Fixed an issue where engraving was visible on incompatible weapons in the Forge.
Controls & Accessibility
  • Fixed an issue where sometimes players can't sprint or manually save.
  • Fixed multiple issues causing controller remapping to reset to default.
  • Fixed some Menu narration prompts.
  • Fixed controller vibrations that were still present even when turned off in options.
  • Fixed an issue where resetting only one movement direction input resets all the other movement directions in the control Customization.
Miscellaneous
  • Addressed an issue where the game would remain on a loading screen when losing connection to Ubisoft services after purchasing a Helix Credits Pack.
  • Fixed an issue where items claimed in Vault were not unlocked.
  • Fixed an issue where the "Make it Personal" achievement did not unlock when the first weapon engraved was from another character than the one currently used.
  • Fixed an issue where the "Limitless" achievement did not unlock upon obtaining a legendary piece of gear for each type.

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 08-04-2025 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:10:
[...]
Ja klopt, vooral het verkopen van meerdere producten in een keer. Want ik irriteerde mij wel aan de sloomheid van het systeem :P
Ik ben daar dus al mee gestopt :P Het me toch een lading meuk bij me om te slopen/verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:39:
[...]

Ik ben daar dus al mee gestopt :P Het me toch een lading meuk bij me om te slopen/verkopen.
Ik kan dat niet loslaten, moet allemaal opgeruimd zijn :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
The Jackel schreef op maandag 7 april 2025 @ 20:15:
Playstation goed staan.
Dat komt omdat de 120fps mogelijkheid van je scherm wordt gebruikt om die 40fps render weer te geven. Ik weet niet hoe het technisch precies werkt, maar volgens mij ontvangt je tv wel degelijk een 120fps signaal van je console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jackel
Hulleman schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:48:
[...]

Dat komt omdat de 120fps mogelijkheid van je scherm wordt gebruikt om die 40fps render weer te geven. Ik weet niet hoe het technisch precies werkt, maar volgens mij ontvangt je tv wel degelijk een 120fps signaal van je console.
Dan gaan we er vanuit dat het zo goed gaat 😊👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Zo best veel aanpassingen als in de patch notes even doorleest.
Ook goed dat ze de snelheid van paarden in dorpen verhogen. Was echt idioot traag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
The Jackel schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:50:
[...]

Dan gaan we er vanuit dat het zo goed gaat 😊👍
Zeker! Mijn C3 geeft ook aan 120fps te ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:17:
Volledige patchnotes van 1.0.2
[...]
Ah vet, het is dus wel inderdaad de auto walk. Dat is heel mooi.

Sneller rennen in dorpjes is ook fijn, scheelt weer een mod/patch om te installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Mooi lijstje verbeteringen! Hopelijk unlocken ze nog een keer de fps-cap tijdens cutscenes. 30fps stoort mij mateloos :7.

Cunning linguist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bart ® schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 13:44:
Mooi lijstje verbeteringen! Hopelijk unlocken ze nog een keer de fps-cap tijdens cutscenes. 30fps stoort mij mateloos :7.
Op PC is daar SpecialK voor, maar op consoles helaas niet. Sowieso een beetje vreemde, eh.. artistieke keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Ben benieuwd of de performance mode er nu beter uitziet. Resolutie was wel erg laag en blurry in mijn ogen.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik speel nog altijd op Balance mode, ben ik meer dan tevreden over, loopt stabiel en ik vind het er goed uitzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Linksquest schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:30:
Ik speel nog altijd op Balance mode, ben ik meer dan tevreden over, loopt stabiel en ik vind het er goed uitzien.
Me too, balance mode is super. Maar als PSSR de PS5Pro versie mooi en scherpt maakt kies ik toch voor de 60fps.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

MazeWing

The plot thickens...

Inmiddels een uur later en nog geen update ontvangen (ps5 pro)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Ik heb hier ook nog steeds geen update..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33

MazeWing

The plot thickens...

Update is live!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik de enige waar je sommige gear niet kan dismantlen? Ik heb 7 katana's ofzo in mijn inventory maar geen enkele toont zich bij het dimantlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

AntiChrist7 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:37:
Ben ik de enige waar je sommige gear niet kan dismantlen? Ik heb 7 katana's ofzo in mijn inventory maar geen enkele toont zich bij het dimantlen
Dat zijn twitch drops of andere beloningen en een paar unieke quest rewards. Dat is in elk deel zo geweest. Je kan ze wel in je storage doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
Ben nu aan de missie waar je nobunaga moet killen, zal ik dan yasuke vrij spelen of is dat nog later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Jovinho99 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:01:
Ben nu aan de missie waar je nobunaga moet killen, zal ik dan yasuke vrij spelen of is dat nog later?
Geen idee, maar pas je op met spoilers? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
G_Dragon schreef op woensdag 9 april 2025 @ 07:50:
[...]

Geen idee, maar pas je op met spoilers? :D
Juist , geen acht op genomen😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Jovinho99 schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:13:
[...]

Juist , geen acht op genomen😅
Haha kan gebeuren zo vroeg in de ochtend :P
Gelukkig ben ik ook nog steeds in act 1, geen idee of ik deze missie al heb gehad.
Maar als je Yasuke wil vrijspelen moet je volgens Google de volgende hoofdmissie halen;

spoiler:
Temple of the Horseman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 22:11
Denk dat het killen van iemand niet echt een spoiler is, aangezien dat 99% van de quests is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

AntiChrist7 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 23:37:
Volgens mij is dit opgelost met de update.

Hier de volledige change log.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ik ben nu level 23 en heb Yasuke nu vrijgespeeld, moet zeggen die scene er naar toe was best mooi gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

sjaool schreef op woensdag 9 april 2025 @ 09:28:
[...]

Volgens mij is dit opgelost met de update.

Hier de volledige change log.
Volgens mij niet want die patch gaat alleen over het meerdere tegelijk kunnen dismantelen. Ik zie het iig nergens staan. En zoals ik al zei, de vorige delen hadden dit ook.

[ Voor 3% gewijzigd door RoamingZombie op 09-04-2025 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik merk dat ik nu 2 bugs in het spel waar ik eerst geen last van had, spel al opnieuw opgestart, maar het probleem blijft.

In de rader in het beeld blijft warning staan, ook in mijn thuis basis. En het menu blijft het spel aangegeven dat ik een nieuw item heb, terwijl dat niet zo is. Geen grote bugs, maar ze vallen alle 2 wel op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Inmiddels op 51 uur, drie regio's helemaal onthuld maar kan ze nog niet 100% spelen. Want heb bij een paar locaties Yasuke nodig om een muur te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

RoamingZombie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 16:47:
[...]

Volgens mij niet want die patch gaat alleen over het meerdere tegelijk kunnen dismantelen. Ik zie het iig nergens staan. En zoals ik al zei, de vorige delen hadden dit ook.
Misschien zijn ze onderdeel van een wapenset. In de andere games kon je inderdaad sommige wapens niet dismantelen ik denk dat het bij Shadows dan ook zo is.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:35
Ik heb inmiddels zo'n 12 uur in de game zitten en ben level 15. Ik merk wel dat ik regelmatig missies in ga terwijl ik nog maar weinig Kunai of Rations heb. Waar vul je deze gemakkelijk aan voor je een missie ingaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Lizardz schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:50:
Ik heb inmiddels zo'n 12 uur in de game zitten en ben level 15. Ik merk wel dat ik regelmatig missies in ga terwijl ik nog maar weinig Kunai of Rations heb. Waar vul je deze gemakkelijk aan voor je een missie ingaat?
In de fast travel huisjes die je moet vrij kopen kan je alles bijvullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubmifer
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 10:33
Lizardz schreef op woensdag 9 april 2025 @ 19:50:
Ik heb al gemerkt dat je die heel erg vaak gewoon in de game zelf vindt. Ik heb in 30u tijd volgens mij nog geen enkele keer bijgevuld in één van mijn huisjes.

Heb er nu dus 30u opzitten. Denk dat ik level 26 ben en nu pas Yasuke vrijgespeeld. Denk dat ik kan zeggen dat ik mijn tijd er wel voor neem. Net Act 1 voltooid. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net 25u gehaald en de assassin outfit vrijgespeeld (denk niet dat het echt als een major spoiler telt)

dus zal nog wel even bezig zijn. heb wel dat tweede wapentype (niet de tanto en ook niet katana) nog nooit gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
AntiChrist7 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 20:46:
Heb net 25u gehaald en de assassin outfit vrijgespeeld (denk niet dat het echt als een major spoiler telt)

dus zal nog wel even bezig zijn. heb wel dat tweede wapentype (niet de tanto en ook niet katana) nog nooit gebruikt
Dat andere wapentype heb ik wel gebruikt, maar dan kon ik geen double assassination doen, dus toen maar weer snel ingeruild. Je hebt blijkbaar de tanto nodig voor een double assassination. Ik zit nu denk ik op zo'n 15 uur spelen en ga net de tweede regio in. Hoofdverhaal nog amper aangeraakt, heel veel side content aan het spelen nu.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Ik ben nu begonnen met het ontdekken van de vierde regio, dit keer is Omi aan de beurt. Maar wat is dat een pittig gebied om helemaal clearen zeg, veel bergen en ontzettend veel bomen, merk dat dit de eerste keer is dat ik wel even moet doorbijten ondanks ik het ontdekken van de wereld nog steeds prachtig vind.

Wel een puntje van kritiek, eentje van ik zelf nooit had verwacht dat ik het zou zeggen. Maar ondanks dat de wereld perfect is qua grote, vind ik er wel heel weinig kampjes/stadjes of andere kleine leuke activiteiten (zoals kampvuren). Want 70% van de wereld wat ik tot nu toe heb bewandeld is vaak leeg, alleen maar bomen en wat dieren.

60 uur and still counting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-09 16:13

ZakjePatatje

Met mayonaise

Die laatste update is wel echt lekker, speelde altijd al met de 'throw kunai on assassination' perk maar die is nu echt veel beter geworden, ik gooi er altijd wel eentje nu. Las wel meer klachten hierover in dit topic, dus mocht je deze perk hebben opgegeven door de bugs, probeer het nog eens na de update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:23

Rio

Ik heb al een boek

Meer mensen die deze bug ervaren? Mega-irritant!

https://www.ubisoft.com/e...reporter/issues/ACSH-1151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ja, die had ik ook, wat dan vaak helpt is even een attack doen en tegelijkertijd het knopje om je wapen te wisselen. Ik dacht trouwens dat dit voor mij na de laatste patch gefixt is.

Ik had het zelf voornamelijk na een assassination dat ik dan alleen met de tanto kon spelen en niet meer met mijn katana. Maar even een enemy aanvallen en ondertussen de wissel wapen knop drukken en je kan weer verder. Het is wat vervelend, maar het went wel totdat ze het oplossen.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

YdieresiS schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 14:40:
Ja, die had ik ook, wat dan vaak helpt is even een attack doen en tegelijkertijd het knopje om je wapen te wisselen. Ik dacht trouwens dat dit voor mij na de laatste patch gefixt is.

Ik had het zelf voornamelijk na een assassination dat ik dan alleen met de tanto kon spelen en niet meer met mijn katana. Maar even een enemy aanvallen en ondertussen de wissel wapen knop drukken en je kan weer verder. Het is wat vervelend, maar het went wel totdat ze het oplossen.
Ik heb uit nood de tanto maar gedeselect. Geen double assassinations meer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeisterQ
Met de nieuwe update kun je items selecteren om deze vervolgens als selectie te verkopen, bij een vendor.

Echter crasht mijn spel direct als ik dit probeer, hebben meerderen hier last van? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
MeisterQ schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:46:
Met de nieuwe update kun je items selecteren om deze vervolgens als selectie te verkopen, bij een vendor.

Echter crasht mijn spel direct als ik dit probeer, hebben meerderen hier last van? :P
Ja hier ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fops
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:26
Iemand ervaring met AC Shadows op Steam deck? Ik wil hem aanschaffen, maar vraag me af of ik hem via Steam of Ubisoft moet kopen (maakt dat uit voor de Steam deck met compatibiliteit?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HakwA2XUfgl6XCI5B8c2a8Y9XOE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/89EubMILj2Hsv3vTOI2rcaDz.png?f=fotoalbum_large

Dit vind ik altijd zo naar. Haalt mij er helemaal uit.
Wat mij betreft mag die meuk “opt-out” worden.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
The Fops schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:56:
Iemand ervaring met AC Shadows op Steam deck? Ik wil hem aanschaffen, maar vraag me af of ik hem via Steam of Ubisoft moet kopen (maakt dat uit voor de Steam deck met compatibiliteit?)
Makkelijkste is via Steam natuurlijk, je kunt Ubisoft Connect wel werkend krijgen op de Steam Deck (YouTube: Running the Ubisoft Connect Client on a Steam Deck).

Volgens mij draait het redelijk op de Deck met AMD FSR + FG, maar verwacht er niet te veel van ~30-40 FPS. Weet niet of je een PC hebt die hem kan draaien, maar dan zou streamen naar je Deck ook nog een optie zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:09
Is er een Tweakers leden 0-10 poll voor AC Shadows.
Ben benieuwd wat dat oplevert.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bad Brains schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 21:22:
Is er een Tweakers leden 0-10 poll voor AC Shadows.
Ben benieuwd wat dat oplevert.
Een 0-10 poll?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeisterQ schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 15:46:

nee, lukt normaal.

kleine spoiler, wou ik daar een meditatie doen, wordt ik aangevallen door een gozer die me in 1 klap dood kan doen. Na drie keer toch opgegeven, ik deed geen damage :p

Ik zou eens moeten onderzoeken welke gear/engravings etc goed samenwerkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeisterQ
AntiChrist7 schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 23:23:
[...]

nee, lukt normaal.

kleine spoiler, wou ik daar een meditatie doen, wordt ik aangevallen door een gozer die me in 1 klap dood kan doen. Na drie keer toch opgegeven, ik deed geen damage :p

Ik zou eens moeten onderzoeken welke gear/engravings etc goed samenwerkt
Dat was vermoedelijk:
spoiler:
The Pond Yamabushi https://assassinscreedsha...fe.com/The+Pond+Yamabushi die was bij mij level 40, toen ik hem tegen kwam op level 32.
Denk dat hij zich afvraagt welke score iedereen de game geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 11 april 2025 @ 20:55:
[Afbeelding]

Ik vind het ook heel jammer dat ze dit op zo'n onhandige trage manier hebben ingebouwd. Een cutscene was prima geweest, misschien zelfs heel mooi voor de extra context/verbinding met het overkoepelende verhaal, maar dit is echt.. meh.
Heel veel wachten, als je meteen van punt naar punt loopt sta je daar weer te wachten tot het lulverhaal is afgelopen, dan heb ik liever de cutscenes die je per regel kunt skippen maar waar je wel mee kunt lezen zodat het 5x zo snel gaat.

Nog veel liever had ik een écht modern-day verhaal gezien, evt. een vervolg op wat we in Valhalla als laatste zagen, maar in plaats daarvan hebben ze het hele verhaal nu volledig laten vallen. Alleen de 'reader' lijkt nog enigszins te bestaan, althans het effect in die trage walking simulator/cutscene is het zelfde, maar that's it.

Of je nou wel of niet een modern verhaal in AC games wil, ik denk dat we het er allemaal wel over eens kunnen zijn dat dit in ieder geval niet is wat we willen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
[Afbeelding]

Hoewel ik daar niet heel veel moeite mee heb, snap ik de frustratie wel heel goed. Hoewel ik bij de eerste games het uit de animus nog wel een meer waarde vond hebben, maar tot nu toe vond ik het in deze game niet echt een meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Ligt het aan mij of is het onmogelijk om je allies in combat te betrekken? Dit zou via L2 moeten kunnen, maar dan krijg ik uitsluitend opties voor werpdingen, ik begrijp er niets van...

Ik doe vadt iets verkeerd; Iemand de gouden tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Rio schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 22:18:
Ligt het aan mij of is het onmogelijk om je allies in combat te betrekken? Dit zou via L2 moeten kunnen, maar dan krijg ik uitsluitend opties voor werpdingen, ik begrijp er niets van...

Ik doe vadt iets verkeerd; Iemand de gouden tip?
Houdt R2 eens in ipv L2. En ja dan gaat ie een move beginnen, maar dan zie je rechts je allies staan ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Martinspire schreef op zaterdag 12 april 2025 @ 22:47:
[...]

Houdt R2 eens in ipv L2. En ja dan gaat ie een move beginnen, maar dan zie je rechts je allies staan ;)
Nog steeds geen allies 😭 alleen mijn special moves die bij het weapon horen dat ik geselecteerd heb. Moet ik ergens iets aan een button toewijzen, wat zie ik over het hoofd?

Edit: is een bug sinds de laatste patch blijkbaar klik en klik

[ Voor 26% gewijzigd door Rio op 13-04-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSiIAPU2AF4W37QXdRuOI9m9WSU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nF120AnwBLtM0JkHAeG9LY9z.jpg?f=fotoalbum_large
Zit vast bij deze missie, heb 1 leven en ik overleef het nooit en kan niet terug gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Jovinho99 schreef op zondag 13 april 2025 @ 15:28:
[Afbeelding]
Zit vast bij deze missie, heb 1 leven en ik overleef het nooit en kan niet terug gaan..
Er is ergens een 'cancel current mission'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
Rio schreef op zondag 13 april 2025 @ 17:04:
[...]

Er is ergens een 'cancel current mission'
Yes , gevonden, thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
Ben nu een 15 uur ver ofzo, en zonder afbreuk te doen op het spel, want het is wel fantastich , weet ik niet of ik nog veel verder zou gaan momenteel.. het is veel hetzelfde en elk gebied met terug tempeltjes, kasteeltjes en dergelijke.. weet niet of ik het kan opbrengen om alles te verkennen en verder tijd in te steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Ben bijna klaar met de vierde regio genaamd Omi, moet alleen het grote meer nog. Maar als je dat met de boot gaat doen, dan gaat het behoorlijk sloom dus daar gaat nog wel even wat tijd in zitten.. Over speeluren gesproken, die gaan door het vrijspelen van de map gigantisch hard... 60+ uur alweer |:(

Ondanks het stealth systeem zo ontzettend vermakelijk en goed in elkaar zit, merk ik wel dat ik steeds meer gebruik begin te maken van een rambo speelwijze omdat het steeds minder een uitdaging begint te worden nu ik level 32 ben. Dit doet mij ergens heel erg denken aan Assassin's Creed Mirage, waar je alles gewoon als een lompe rambo op hard kon halen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eD0QTQs4zZcIAjxJ8i9_k0a_68Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sGwYdeZDSqbPsr5yTi8n1cdu.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-g4SVx9x79c94EoB7f5OS-EHNds=/800x/filters:strip_exif()/f/image/66jlp7gNP9rxUSvhjlFOuWDY.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Helaas door het werk, kan ik weinig spelen (8 uur verder en pas level 6) en ik heb nog moeite scouts op weg te krijgen. Hopelijk deze week wat meer tijd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jovinho99 schreef op zondag 13 april 2025 @ 22:01:
Ben nu een 15 uur ver ofzo, en zonder afbreuk te doen op het spel, want het is wel fantastich , weet ik niet of ik nog veel verder zou gaan momenteel.. het is veel hetzelfde en elk gebied met terug tempeltjes, kasteeltjes en dergelijke.. weet niet of ik het kan opbrengen om alles te verkennen en verder tijd in te steken.
Ik vind het vooral jammer dat het duidelijk is dat die kastelen en tempels allemaal uit dezelfde blokjes bestaan. Zelfs in Valhalla had ik het idee dat er meer variatie was in de kastelen, en hoewel ze de tempels in Shadows hebben nagebouwd van échte tempels hebben ze allemaal dezelfde opdrachten (papiertjes verzamelen of zoveel keer bidden).
Het hebben van weinig variatie in assets snap ik, maar dan had er wel iets meer variatie gemogen in de tempels zelf. Was niet zo heel moeilijk geweest om daar wat stagiairs op te zetten om een stuk of 10-20 simpele quests te bedenken, en ze hebben bij Odyssey toen laten zien dat ze gewoon de tooling hebben omdat zonder verder te hoeven programmeren te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:40
Ik weet niet hoeveel uur ik in de game zit maar het voelt als heel wat inmiddels. Ik ben lvl 42 en heb vrijwel de hele OG organisatie omgelegd. Het is nog wel leuk maar ik blijf bij mijn eerdere posts dat ik geen wauw gevoel heb. Soms kom ik door een omgeving en heb ik dat wel :) maar niet qua verhaal of personage progressie. Het is vooral meer van hetzelfde en dat is wat het is; gewoon leuk.

Ben wel veel minder met Yasuke gaan spelen en dat bevalt goed. Toch het gevoel dat Naoe meer bij het verhaal past om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik had toe straks een missie, lang moeten zoeken en flink wat moeite moeten doen in het gevecht, op moment dat ik hem gehaald hebt, loopt het spel vast en kan dus dat hele gevecht opnieuw doen, plus weer tot daar komen, zo zuur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:17
Zijn er meer mensen die het hele systeem van 2 characters maar raar vinden? Het doet voor mij juist af aan de ervaring. Ook het feit dat kastelen eigenlijk doodeenvoudig zijn met yasuke in vergelijking met naoe.

Ook zal ik nooit begrijpen waarom assasinations niet gewoon standaard in 1 keer dodelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
De vierde regio nu helemaal compleet na 66 uur, op naar de volgende!

Hier nog wat mooie shots van Omi;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F87UdS65vkvK7_nYNFL2_nYCpKI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/LTJ5NIZO691DbnIw9rGeqmXp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5rDiBrdirvMN5OX4s2WW1ZwMck=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nXLiWmrFvB42zg60l5zpqG5J.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiCMU-s5BVKRio21zzG0n8JiE8Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/0pXHk8qaRHAOcQRkOs2YUtn6.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gSDx9w_DNkmtwjQtzGGvPBvXQPs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RgwocTKcM53D3slIdLIEUJDG.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hIo63T2GADAJDJCCgbEbj4CCJPE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/HCqmfI7YSoxktyOsQyhLW1Ld.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mW4mitQptYPSNS1iCdwhUJLhMAg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/XXrySlR7aEsuA3nEZpvfzj5g.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSdZJDA9mrMGt88IHVqDvYvb_6Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/OHm1N2Vyz4GLdgtttvqpguwH.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DIIhUjVDZSPMu-AI2K1evnGeAlU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/se4QS4Z88eqPJfkFeeeMuroc.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:53:
Zijn er meer mensen die het hele systeem van 2 characters maar raar vinden? Het doet voor mij juist af aan de ervaring. Ook het feit dat kastelen eigenlijk doodeenvoudig zijn met yasuke in vergelijking met naoe.

Ook zal ik nooit begrijpen waarom assasinations niet gewoon standaard in 1 keer dodelijk zijn.
Ik wissel regelmatig tussen protagonists, kastelen doe ik met Yasuke (en sowieso combat zo veel mogelijk), maar exploration is gewoon veel leuker met Naoe omdat die niet al struikelt over een stoeprandje.

Ik denk dat als ze hadden gezorgd dat Yasuke halverwege de story wat meer parkour zou hebben geleerd (evt. op voorwaarde dat je lichte armor aan hebt, en dus ook daarin onderscheid maken qua armor sets) en Naoe wat meer combat (dus meer van die harde hits die Yasuke heeft) en een boog, dat het al een stuk minder storend zou zijn.

Qua level en gear zit ik nu endgame, en Yasuke is zo heerlijk in combat. De enemies waar Naoe heel lang op moet werken maai ik met Yasuke zo doorheen, en de enemies die zijn attacks ook kunnen blocken beginnen echt een geval van juiste wapen kiezen en goede timing te zijn.
Ik vind Naoe dan weer veel te makkelijk, want waar ik met Yasuke wel eens 1 tegen 5 sta en uiteindelijk redelijk dicht bij doodgaan kom, kun je met Naoe gewoon alles ontwijken. Ik vind haar echt heel saai om in combat te spelen omdat ze zo snel is maar 0,0 damage doet.

Tegelijk zou een protagonist met al die kwaliteiten ook niet eerlijk zijn, dan hadden ze je echt als speler de keuze tussen samurai of ninja moeten geven met een volledig gesplitste skill tree (en evt. gratis respecs zodat je wel van gedachte kunt veranderen). Was misschien beter geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Sinds die laatste update heb ik meer problemen dan daarvoor. Het is niet meer leuk, 2 uurtjes vandaag gespeeld en al 5 keer crashed te game

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8E8SBt-pyhnKZU8JFoQv4XJSgM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zyt1vMp8JyU33zTYq3MiUjkz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:15
Linksquest schreef op maandag 14 april 2025 @ 20:35:
Sinds die laatste update heb ik meer problemen dan daarvoor. Het is niet meer leuk, 2 uurtjes vandaag gespeeld en al 5 keer crashed te game

[Afbeelding]
Ben deze aan het spelen op de PS5 pro, maar ik heb na uurtje of 15 nog geen enkele crash gehad, ook niet met de laatste update geïnstalleerd.
Anders de database eens herstellen of spel eens opnieuw installeren? 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FrankoNL schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:53:

Bwa ik kan er wel mee leven. Ze hebben een hele andere speelstijl, wat bij syndicate niet het geval was. Ik leun meer bij Naoe om de kastelen te doen want ik doe het graag sneaky, en vooral lack aan eagle vision en treasure spotting is een grote handicap voor Yasuke (en dat hij niet deftig kan freerunnen). Het is een vrijheid qua spelerkeuze en dat kan alleen een goed ding zijn.

Ik denk dat je garantueed assassinations ergens kan aanzetten in de opties (of hoe het ook noemt)

Zelf zit ik 40u ver, heb de helft van de 12 uitgeschakeld, ik wissel wat tussen main missie, side missies and collectibles. Ik vind het een goeie AC. Verhaal is intrigerend genoeg, game ziet er goed uit, je kan wat varieren met builds (zelf heb ik een poison+bleed) en wapens/aanpak. Doet een goede job voor de japanse sfeer...

Natuurlijk wat te groot qua omvang zowel inzake map als objectives board, maar je moet ook niet alles doen als je niet wilt.

Geen GOTY materiaal, maar een solide 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Vraagje voor de ervaren spelers. Gisteren kon ik eindelijk weer spelen en ik was in de buurt van de Tenno-ji Tempel. Ik besloot daar eens te gaan kijken als Naoe [level 8]. Maar als ik twee personen van hetzelfde level tegenkom en het tot een confrontatie komt, ben ik in twee of drie klappen dood. Eén klap neemt meteen de helft van mijn health bar. Mijn gear is allemaal rond level 6 en 7. Zou het daaraan kunnen liggen of mis ik gewoon iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Maduth schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:29:
Vraagje voor de ervaren spelers. Gisteren kon ik eindelijk weer spelen en ik was in de buurt van de Tenno-ji Tempel. Ik besloot daar eens te gaan kijken als Naoe [level 8]. Maar als ik twee personen van hetzelfde level tegenkom en het tot een confrontatie komt, ben ik in twee of drie klappen dood. Eén klap neemt meteen de helft van mijn health bar. Mijn gear is allemaal rond level 6 en 7. Zou het daaraan kunnen liggen of mis ik gewoon iets?
Kan van meerdere dingen afhangen, maar de game geeft je wel een extra handicap als je gear veel lager is (ondanks dat je niet het gevoel hebt dat dit zoveel zou uitmaken). Al zijn er wel bepaalde enemies die sowieso wat meer schade doen. Vooral die met die grote knuppel moet je mee uitkijken. En wellicht is daar een stukje van de story waar ze misschien wat sterke enemies hebben neergezet om mensen even weg te houden. Al weet ik niet zeker of dat daar geldt.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
SpeedyNick schreef op maandag 14 april 2025 @ 21:17:
[...]

Ben deze aan het spelen op de PS5 pro, maar ik heb na uurtje of 15 nog geen enkele crash gehad, ook niet met de laatste update geïnstalleerd.
Anders de database eens herstellen of spel eens opnieuw installeren? 😉
Blijkt echt aan een bepaald gebied te liggen, want toen ik na mijn laatste post een ander gebied ben ingelopen, toen bleef hij gewoon lopen. Maar verkopen van items wilt niet lukken, dan crasht de game.

Database had ik al geprobeerd, maar dat had niet geholpen helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:15
Linksquest schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:56:
[...]

Blijkt echt aan een bepaald gebied te liggen, want toen ik na mijn laatste post een ander gebied ben ingelopen, toen bleef hij gewoon lopen. Maar verkopen van items wilt niet lukken, dan crasht de game.

Database had ik al geprobeerd, maar dat had niet geholpen helaas.
Toevallig last van deze bug? Zag ik afgelopen week wel meer posts over 😑

https://www.reddit.com/r/AssassinsCreedShadows/s/lQ6GwhaeSw

Update; schijnt fout te gaan als je getagde wapens/items van verschillende categorieën probeert te verkopen.
Wat mogelijk ook verklaart waarom ik er vooralsnog geen last van heb gehad, want dat deed ik standaard al 😅

Zal vanavond even testen wat er gebeurt als ik dat wel doe🙃

[ Voor 21% gewijzigd door SpeedyNick op 15-04-2025 09:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Maduth schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 08:29:
Die tempel zit in het eerste gebied genaamd Izumi Settsu, daar is het gemiddelde level 10. Ik weet niet wat voor vijanden je tegenkwam? Want er zijn verschillende vijanden, de een heeft een grote knuppel en is daardoor heel sloom maar doet veel schade. De ander heeft twee mesjes en is juist heel snel en je hebt zo nog veel meer vijanden, het belangrijk om goed en op tijd te blocken.

Bij rood is het dodgen, bij blauw is het meerdere malen snel achter elkaar blocken en bij wit is het een keer blocken. Het kost even tijd om dit onder de knie te krijgen, maar als je dit uiteindelijk onder de knie hebt zal het spel makkelijker worden (geloof mij, ik speel op hard).

Verder heb ik geen idee wat er mis is gegaan uit je verhaal, anders neem het de volgende keer op en laat ons het filmpje zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaasbroodje
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-06 20:13

Waar kan ik dit vinden? Heb er nog maar 1 gehad en dat is ook alweer een hele tijd geleden. En dat was ook alleen omdat ik naast 1 werd gespawned nadat ik iemand had gekilld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamkaasbroodje schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:17:
[...]

Waar kan ik dit vinden? Heb er nog maar 1 gehad en dat is ook alweer een hele tijd geleden. En dat was ook alleen omdat ik naast 1 werd gespawned nadat ik iemand had gekilld
Het zijn de Animus Rifts, als je wil weten waar ze te vinden zijn kun je evt. op MapGenie kijken en dan aan de linkerkant filteren op 'Rift'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
SpeedyNick schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 09:02:
[...]

Toevallig last van deze bug? Zag ik afgelopen week wel meer posts over 😑

https://www.reddit.com/r/AssassinsCreedShadows/s/lQ6GwhaeSw

Update; schijnt fout te gaan als je getagde wapens/items van verschillende categorieën probeert te verkopen.
Wat mogelijk ook verklaart waarom ik er vooralsnog geen last van heb gehad, want dat deed ik standaard al 😅

Zal vanavond even testen wat er gebeurt als ik dat wel doe🙃
Ja, die bug heb ik onder andere last van gehad, zal vanavond proberen te verkopen door 1 voor 1 te doen.

Pagina: 1 ... 17 ... 20 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld