Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Tazzy schreef op maandag 31 maart 2025 @ 09:33:
[...]

Heb dat ook wel, vooral omdat de omschrijving van de locatie verre van klopt. Even googlen is een last resort maar doe het toch te vaak voor mijn gevoel
Het is nog vreemder als je letterlijk een invite krijgt van iemand die je al hebt ontmoet.

We moeten elkaar met spoed spreken maar ik zeg lekker niet waar. 8)7

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:40
RoamingZombie schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:49:
[...]

Het is nog vreemder als je letterlijk een invite krijgt van iemand die je al hebt ontmoet.

We moeten elkaar met spoed spreken maar ik zeg lekker niet waar. 8)7
Of iemand die alleen tijdens specifieke seizoenen ergens is, maar je kan het seizoen niet skippen. Of die er alleen 's nachts is maar je kan niet skippen naar de nacht.

Het voelt als bewust een speelsessie vertragen en spelduur oprekken, het voegt weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30
Ik merk wel dat Yasuke niet echt handig is voor exploren
spoiler:
Natuurlijk, hij kan wel makkelijk een basis uitmoorden, maar je mist wel wat zaken van Naoe.

Geen haak om omhoog te klimmen, dus niet elke toren kun je beklimmen.
Geen ability om door muren heen vijanden en kistjes te zien en ook snel de Daisho te vinden.
Stealth veel lastiger dus je kunt niet echt makkelijk een groepje negeren
Ontsnappen gaat ook lastiger doordat je bepaalde tools mist

Verder vind ik het hele vuurwapen en pijl-en-boog ook vrij nutteloos. Reload duurt (logischerwijs) vrij lang en veel range heb je ook niet echt. Bovendien is de basis snel op alert waardoor het gewoon niet veel toevoegt.

Kortom, je kunt er goed een basis mee uitroeien, maar als je vooral op exploration aan het focussen bent, is Naoe toch nog steeds de beste optie. Je weet snel wie je moet uitshakelen, kunt makkelijk ontsnappen en kunt overal beklimmen dus je hoeft niet echt terug te komen. Ja het uitmoorden duurt wat langer, maar overall valt het ook nog mee en de reis van/naar locaties is dermate lang dat het toch wel vaak sneller is dan hem 2x te doen.

Al met al zijn de vechtpartijen wel een stuk makkelijker, maar vind ik de speelstijl niet echt heel handig en de handicap voor exploren maakt dat ik alsnog meestal met die meid speel. Jammer, want je wordt nu wel heel erg beperkt in je mogelijkheden. Vooral dat ie geen manier heeft om omhoog te klimmen vind ik erg flauw.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 31-03-2025 11:18 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 10:51:
[...]

Of iemand die alleen tijdens specifieke seizoenen ergens is, maar je kan het seizoen niet skippen. Of die er alleen 's nachts is maar je kan niet skippen naar de nacht.

Het voelt als bewust een speelsessie vertragen en spelduur oprekken, het voegt weinig toe.
In interviews voor release hebben developers aangegeven dat ze heel wat dingen hebben veranderd/gelimiteerd om de speler te dwingen het meeste te maken van de situatie waar ze in komen ipv dat je het altijd nacht maakt om met Naoe stealth te spelen. Ik denk dat ze daar gewoon te ver in zijn gegaan.

Het was mooi geweest als er in ieder geval in de situaties waar je een specifiek seizoen of specifieke tijd van de dag nodig hebt altijd een skip mogelijk was, zoals bij sommige missies nu ook gebeurt als je iemand moet opwachten. Dat je dan maar later terug moet komen of een half uur koffie moet gaan pakken terwijl het spel doorloopt is heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:17:
Ik merk wel dat Yasuke niet echt handig is voor exploren

spoiler:
Natuurlijk, hij kan wel makkelijk een basis uitmoorden, maar je mist wel wat zaken van Naoe.

Geen haak om omhoog te klimmen, dus niet elke toren kun je beklimmen.
Geen ability om door muren heen vijanden en kistjes te zien en ook snel de Daisho te vinden.
Stealth veel lastiger dus je kunt niet echt makkelijk een groepje negeren
Ontsnappen gaat ook lastiger doordat je bepaalde tools mist

Verder vind ik het hele vuurwapen en pijl-en-boog ook vrij nutteloos. Reload duurt (logischerwijs) vrij lang en veel range heb je ook niet echt. Bovendien is de basis snel op alert waardoor het gewoon niet veel toevoegt.

Kortom, je kunt er goed een basis mee uitroeien, maar als je vooral op exploration aan het focussen bent, is Naoe toch nog steeds de beste optie. Je weet snel wie je moet uitschakelen, kunt makkelijk ontsnappen en kunt overal beklimmen dus je hoeft niet echt terug te komen. Ja het uitmoorden duurt wat langer, maar overall valt het ook nog mee en de reis van/naar locaties is dermate lang dat het toch wel vaak sneller is dan hem 2x te doen.
Yasuke's Teppo is op het begin niet sterk genoeg om nuttig te zijn, maar richting level 30 wordt het toch echt wel een stevig ding, zeker als je zijn persoonlijke quests volgt. De boog is redelijk nutteloos om de reden die jij noemt, maar is wel een makkelijke manier om alarmbellen neer te schieten zodat er geen guardians op je af komen (die niks droppen en alleen maar in de weg zitten).

Naoe is dan weer veel minder handig als je onverhoopt op het punt komt waar je combat triggert in een fort/kasteel, want die is gewoon niet zo goed in 1-tegen-30 combat als Yasuke. Maar aan de andere kant heb je ook nooit stealth nodig.

Ik doe zelf eigenlijk alle kastelen als Yasuke gewoon omdat het leuker en sneller is, en de meeste missies en exploration verder (viewpoints e.d.) als Naoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Oon schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Yasuke's Teppo is op het begin niet sterk genoeg om nuttig te zijn, maar richting level 30 wordt het toch echt wel een stevig ding, zeker als je zijn persoonlijke quests volgt. De boog is redelijk nutteloos om de reden die jij noemt, maar is wel een makkelijke manier om alarmbellen neer te schieten zodat er geen guardians op je af komen (die niks droppen en alleen maar in de weg zitten).

Naoe is dan weer veel minder handig als je onverhoopt op het punt komt waar je combat triggert in een fort/kasteel, want die is gewoon niet zo goed in 1-tegen-30 combat als Yasuke. Maar aan de andere kant heb je ook nooit stealth nodig.

Ik doe zelf eigenlijk alle kastelen als Yasuke gewoon omdat het leuker en sneller is, en de meeste missies en exploration verder (viewpoints e.d.) als Naoe.
Ik speel op story difficulty bijna alleen met Naoe. Zij is mijn shinobi blender. Yasuke is gewoon te lomp en beperkt gemaakt naar mijn mening. Ik vind hem om de zelfde reden ook een waardeloze samurai. Er zit geen elegantie of balans aan zijn manier van bewegen wat ik wel verwacht bij iemand die getraind is zoals hij.

Ik zal nooit iets woke noemen maar Yasuke voelt niet op zijn plaats in het spel en het geeft mij wel het gevoel dat hij een latere toevoeging is. En de wereld lijkt zelden te reageren op zijn uiterlijk wat erg vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:40:
[...]

Ik speel op story difficulty bijna alleen met Naoe. Zij is mijn shinobi blender. Yasuke is gewoon te lomp en beperkt gemaakt naar mijn mening. Ik vind hem om de zelfde reden ook een waardeloze samurai. Er zit geen elegantie of balans aan zijn manier van bewegen wat ik wel verwacht bij iemand die getraind is zoals hij.

Ik zal nooit iets woke noemen maar Yasuke voelt niet op zijn plaats in het spel en het geeft mij wel het gevoel dat hij een latere toevoeging is. En de wereld lijkt zelden te reageren op zijn uiterlijk wat erg vreemd is.
Ik vind Yasuke juist heel erg als samurai bewegen, maar wel alleen als je 'm ook als samurai speelt :)
Als je met Yasuke ergens binnen rent en begint te meppen is hij hartstikke lomp, maar dat is met Naoe niet anders. Als je met Yasuke goed gebruikt maakt van parries en counters speelt hij precies zoals in de cutscenes en zoals je in films en TV ziet van een samurai. Het moet alleen wel een speelstijl zijn die je zelf leuk vindt.

Verder lijkt mij de discussie over Yasuke als zwarte man in Japan wel vaak genoeg gevoerd, maar het blijft wel zo dat hij echt bestaan heeft. Ik vind het een super leuke alternatieve ingang en het werkt goed samen met de native Naoe. Op het punt van het spel is hij ook al beroemd binnen Japan, er zijn veel NPC's die zijn naam roepen als ze hem zien dus er zullen weinig mensen nog echt verbaasd zijn.
Ik denk dat je er toch voor moet kiezen om daar wel of niet last van te hebben, het is echt niet iets dat de kwaliteit van het spel of het verhaal onderuit haalt tenzij je zelf die keuze maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Oon schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:48:
[...]

Ik vind Yasuke juist heel erg als samurai bewegen, maar wel alleen als je 'm ook als samurai speelt :)
Als je met Yasuke ergens binnen rent en begint te meppen is hij hartstikke lomp, maar dat is met Naoe niet anders. Als je met Yasuke goed gebruikt maakt van parries en counters speelt hij precies zoals in de cutscenes en zoals je in films en TV ziet van een samurai. Het moet alleen wel een speelstijl zijn die je zelf leuk vindt.

Verder lijkt mij de discussie over Yasuke als zwarte man in Japan wel vaak genoeg gevoerd, maar het blijft wel zo dat hij echt bestaan heeft. Ik vind het een super leuke alternatieve ingang en het werkt goed samen met de native Naoe. Op het punt van het spel is hij ook al beroemd binnen Japan, er zijn veel NPC's die zijn naam roepen als ze hem zien dus er zullen weinig mensen nog echt verbaasd zijn.
Ik denk dat je er toch voor moet kiezen om daar wel of niet last van te hebben, het is echt niet iets dat de kwaliteit van het spel of het verhaal onderuit haalt tenzij je zelf die keuze maakt :)
Het gaat mij niet om zijn kleur en wat er wel of niet waar is van zijn geschiedenis. Het gaat mij er om dat hij bizar langzaam en log is voor een samurai en dat hij als personage gewoon niet goed uit de verf komt vergeleken met Naoe. Hij voelt als een b-karakter, een companion.

En zijn stranger in een strange land thema wordt helemaal niet gebruikt en dat is jammer want dat had zo veel interessanter kunnen zijn. In plaats daarvan spreekt hij vloeiend Japans en kijkt niemand vreemd op van hem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:52:
[...]

Het gaat mij niet om zijn kleur. Het gaat mij er om dat hij bizar langzaam en log is voor een samurai en dat hij als personage gewoon niet goed uit de verf komt vergeleken met Naoe. Hij voelt als een b-karakter, een compagion.
Welk wapen gebruik je met hem? Want ik vind 'm met zijn katana wel prima. Wachten tot mensen aanvallen, parryen en ze zijn meestal meteen met een finisher klaar. Dat zwaardstafding is in sommige situaties ook prima maar voelt meteen weer wat lomper, en die grote knots vind ik ook niks aan. Maar dat is ook wat ik bedoelde, ik speel 'm als samurai en dan voelt hij ook als samurai.
En zijn stranger in een strange land thema wordt helemaal niet gebruikt en dat is jammer want dat had zo veel interessanter kunnen zijn. In plaats daarvan spreekt hij vloeiend Japans en kijkt niemand vreemd op van hem.
Ik zie zeker wel wat gemiste kansen wat dat betreft ja. Het was mooi geweest om iets meer backstory te krijgen en wat meer te leunen op zijn verbinding naar Portugal. Er zijn wel wat missies waar hij dan een Portugees persoon tegenkomt en ze dat benoemen, maar meer dan dat ook niet.

Wat ik vooral heel erg mis is enige groei. Het was heel vet geweest als hij uiteindelijk wat beter werd in parkour bijvoorbeeld. Dat had 'm snel wat meer diepte gegeven en had 'm leuker gemaakt om te spelen.
Je kunt in de customize optie ook zien dat alle armor die hij draagt 'light armor' is, dus er is overduidelijk ooit nagedacht over misschien meerdere opties in die richting. Was heel vet geweest als hij wat vrijer had bewogen in lichtere armorsets. Als je z'n armor uitdoet/verbergt is hij eigenlijk maar een mager mannetje, dus hij had prima gewoon kunnen leren klimmen.

Het voelt voor mij vooral heel statisch allemaal, beide protagonists hebben vanaf het begin exact dezelfde moves en wapentypes, als je eenmaal voorbij level 20-30 bent verandert er niks meer. Dan had ik liever gezien dat alle tijd die ze nu in Yasuke gestoken hebben een mooie uitdieping van Naoe was geweest met impactvolle groei naarmate je door de storyline heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Oon schreef op maandag 31 maart 2025 @ 12:01:
[...]

Welk wapen gebruik je met hem? Want ik vind 'm met zijn katana wel prima.
Ik gebruik dat lange wapen, nagitana ofzoiets? Dat ding is heerlijk. Groot bereik en zeker met groepen onmisbaar. Zijn ranged weapons doe ik niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Bijna 20 uurtjes in de game zitten. Blijft voldoening geven om kampjes en kastelen te clearen en te looten. Ben dan ook met name daarmee druk. Yasuke unlocked, maar nog niet echt mee gespeeld, vind het leuker om als Naoe lekker te sneaken.

In die 20uur overigens nog geen sneeuw gezien. Het moet wel winter zijn geweest, want ik zit nu in de 2e zomer denk ik. Of mss lente, verschil zie ik niet echt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21:11
ik zie soms op screenshots en video grote schepen voorbij komen, kan je hier ook iets mee in de game?
of is het meer set pieces en/of mini gebieden te veroveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
samlans schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:42:
ik zie soms op screenshots en video grote schepen voorbij komen, kan je hier ook iets mee in de game?
of is het meer set pieces en/of mini gebieden te veroveren?
Dat laatste niet eens, er valt niet veel te veroveren. Een handjevol heeft degelijke loot of een viewpoint, maar het zijn voornamelijk gewoon set pieces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Ik heb inmiddels guided mode aan gezet, werd een beetje gek van uitvogelen wie waar loopt na de zoveelste keer. Dat geeft wel wat rust moet ik zeggen. Het is maar wat je voorkeur heeft natuurlijk.

Misschien maar eens wat meer met Naoe gaan spelen. Yasuke is fijn maar wel echt te makkelijk. Ook de bosses en speciale duels win ik met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Hulleman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:39:
Bijna 20 uurtjes in de game zitten. Blijft voldoening geven om kampjes en kastelen te clearen en te looten. Ben dan ook met name daarmee druk. Yasuke unlocked, maar nog niet echt mee gespeeld, vind het leuker om als Naoe lekker te sneaken.

In die 20uur overigens nog geen sneeuw gezien. Het moet wel winter zijn geweest, want ik zit nu in de 2e zomer denk ik. Of mss lente, verschil zie ik niet echt.
Sneeuw had ik geloof ik pas na 20 uur.Een sneeuwstormpje is genieten hoor. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik zit inmiddels op bijna 37 uur aan speeltijd en net zoals gisteren nog steeds in act 1, wat een spel!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:48
jori040 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:25:
[...]

Sneeuw had ik geloof ik pas na 20 uur.Een sneeuwstormpje is genieten hoor. :)
Ik in de eerste 10 uur ergens al gehad; maar gek genoeg wel maar 1x tot nu toe bij de 21u.

Volgens mij is er eerder in dit topic ook wel aangegeven dat sommige missies afhankelijk zijn van een specifiek seizoen en dat je dan daarin wordt gebracht, dus daardoor zou het kunnen dat je een seizoen 'overslaat'. Dat lijkt het in ieder geval wel te zijn in wat ik zie gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21:33
Hulleman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 13:39:

Bij mij enkel in een bepaalde missie tegengekomen. Maar roep er niet op, buiten dat het er wel heel mooi uitziet is je movement heel sloom gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 16:08:
Ik heb inmiddels guided mode aan gezet, werd een beetje gek van uitvogelen wie waar loopt na de zoveelste keer. Dat geeft wel wat rust moet ik zeggen. Het is maar wat je voorkeur heeft natuurlijk.
Ik had het eerder ook al gevraagd, maar heb je al geprobeerd om je scouts te gebruiken?
Met wat hideout upgrades heb je genoeg scouts om het hele gebied te dekken, en vaak zijn de hints toch wel duidelijk genoeg dat je na maximaal 2-3 scouts raak hebt.
Niks tegen guided mode, maar je omzeilt er wel een leuke mechanic mee. Ik vind het zelf lekker rustig zonder altijd alle waypoints te hebben.
Misschien maar eens wat meer met Naoe gaan spelen. Yasuke is fijn maar wel echt te makkelijk. Ook de bosses en speciale duels win ik met gemak.
Helaas is het met Naoe niet veel anders, als je een beetje in de combat zit wordt ze nooit geraakt en doet ze ook flinke damage, alleen duurt het wat langer om een heel leger uit te moorden want ze heeft niet zoveel AOE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:28

thijsco19

KTM 990 SMT

Nou ik ben toch al best vaak dood gegaan als Naoe.
Zal wel aan mij liggen maar vind de combat soms nog best lastig.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37
Heb eindelijk wat tijd gevonden om te spelen, ben nu level 10 en game bevalt goed.

Wat doen jullie trouwens met jullie oude armer en wapens? Verkopen of bewaren?

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Linksquest schreef op maandag 31 maart 2025 @ 19:40:
Heb eindelijk wat tijd gevonden om te spelen, ben nu level 10 en game bevalt goed.

Verkopen natuurlijk en dan andere spullen van kopen om mijn hide out te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:33
Ik ben net op het punt aangekomen dat ik weer met Yasuke moet spelen, en eerlijk gezegd stoort het me hoe hij is neergezet als personage.

Ten eerste de stem. Ik speel met Japanse audio, en het voelt gewoon niet passend dat Yasuke vloeiend Japans spreekt zonder enig accent. In de Engelse audio is er wél een accent aanwezig, wat zijn achtergrond veel geloofwaardiger maakt.

Ten tweede zijn uiterlijk. Yasuke is simpelweg te groot en oogt totaal misplaatst in een samurai-harnas. Zijn lompe postuur maakt hem niet alleen onaannemelijk als samurai, maar zelfs zijn hoofd lijkt disproportioneel groot.

Ten derde is zijn gameplay. Hij is overdreven sterk, waardoor gevechten nauwelijks enige uitdaging bieden. Het voelt als hersenloos button bashen, zonder dat je zelfs maar merkt wanneer je geraakt wordt.

Voor de duidelijkheid: ik heb geen probleem met Yasuke als personage binnen het verhaal. Een vreemdeling die onder de hoede van Nobunaga tot samurai is gevormd—dat is een prima concept. Maar de manier waarop hij hier is uitgewerkt? Nee, laat mij maar lekker met Naoe spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

Ik verkoop alles wat geen legendary is, maar heb al teveel geld en bij mijn basis bijna alles op level 3. Moet nog een gebouwd en dan heb ik alles maximaal level, geen idee of je door het hoofdverhaal nog nieuwe basisgebouwen gaat krijgen..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:54
Voor mensen die met controller spelen, hebben jullie ook last dat als je in zo'n waterput wilt verstoppen, bij het minste dat je beweegt ze er weer uitspringt ipv van kant te wisselen?

De sensiviteit zit niet echt 100% met deze game heb ik de indruk

EDIT: ok gevonden, wat prutsen met de deadzone.

Ook een goeie, loot ik een kasteel, krijg ik legendary armor voor de bruut :p die ik nog altijd niet unlockt heb

[ Voor 24% gewijzigd door AntiChrist7 op 31-03-2025 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
@AntiChrist7
Ook hier[PS5] gaat het in een waterput niet lekker.Verwacht dat het team daar echt wel naar gaat kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Tijdens het voltooien van de tweede regio weer lopen spelen met fotomodus;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NmaLityEaz02hHqAKgStfHrgNYA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n67pYNicMSxxFb45ZEkCV9Cr.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M6wFoDwSQv3FfFoZmDwvFil-FbI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pBoZywlmXcU60CBLzq9NRdbz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jD3W4EZRCDWq-IxBjRKZjHfYW7c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NYO17xQw6SgW4E4eTDgTWtrb.png?f=fotoalbum_large

@AntiChrist7 hier nog geen last van gehad, moet ook wel bekennen dat ik die putten nog niet veel heb gebruikt. Denk nu een of twee keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

G_Dragon schreef op maandag 31 maart 2025 @ 21:11:
[...]
Ik verkoop alles wat geen legendary is,..
Legendary Gear is niet altijd het beste ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
FeaR schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 00:11:
[...]

Legendary Gear is niet altijd het beste ;)
Klopt maar ik wil al die vakjes in een gelijke kleur hebben :D.
En draag bijna altijd legendary gear in spellen, is natuurlijk niet voor niks legendary :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geprobeerd om er een paar te verkopen maar na 10 was ik er wel klaar mee..

Alles dat goud of paars is upgrade ik om te gebruiken, de rest zit gewoon onderin mijn inventory. Jammer dat ze geen bulk dismantle optie hebben, of op z'n allerminst dat je iets naar storage kunt verplaatsen zonder een animatie van een paar seconden :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Oon schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:49:
[...]
Jammer dat ze geen bulk dismantle optie hebben, of op z'n allerminst dat je iets naar storage kunt verplaatsen zonder een animatie van een paar seconden :'(
Dat vind ik ook een irritant punt. Elk stuk gear moet je apart X voor inhouden om te verkopen. Laat mij gewoon alles selecteren en bulk verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Anderen die ook dit probleem hebben, misschien zie ik wat over het hoofd:

Ik heb de Tool master gear uit Katano castle bemachtigd, hier zit een perk op:
spoiler:
Double assassination

Zie ook: https://gamerant.com/assa...dary-armor-katano-castle/

Echter wat ik ook doe bij een assassination, de perk doet niet wat het moet doen en ik houd gewoon een enkele simpele assassination.

Heb ik hier nog iets anders voor nodig wat ik niet heb? Ik kan er online niet veel over vinden in elk geval.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

G_Dragon schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 08:39:
[...]
Klopt maar ik wil al die vakjes in een gelijke kleur hebben :D.
En draag bijna altijd legendary gear in spellen, is natuurlijk niet voor niks legendary :9
Alles paars is ook gelijk :P Inscription met "+15% damage for non legendary" bovenop de betere stats en ik slacht door Japan heen.

Snap je overigens wel. Voelt ook gek dat Legendary niet het beste is? Althans voor mijn weinig RPG spelende persoon.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
YdieresiS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:00:

spoiler:
Double assassination

Echter wat ik ook doe bij een assassination, de perk doet niet wat het moet doen en ik houd gewoon een enkele simpele assassination.

Heb ik hier nog iets anders voor nodig wat ik niet heb? Ik kan er online niet veel over vinden in elk geval.
De perk die je krijgt van de Tool Master armor is dat je bij een stealth assassination een 2e enemy op afstand doodt, die moet zich wel in een zichtlijn bevinden en je ook nog niet gezien hebben.
Bij mij werkte dat op het begin heel goed, maar nu af en aan wel of niet. Misschien dat daar een bug in zit ofzo?

Voor een échte dubbele assassination moet je de ability hebben unlocked, moeten twee enemies precies goed langs elkaar voor je staan, en moet je je Tanto gebruiken, maar dan krijg je ook een 'double assassination' prompt in beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

YdieresiS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 10:00:

spoiler:
Double assassination

Double assassination werkt alleen met een Tanto. Dit armor doet iets anders. Als je iemand assissinate en je wordt gezien door een ander persoon, dan gooi je een kunai. Het is dus afhankelijk van de omstandigheden. Ik trigger deze redelijk vaak.

Zo kan je theoretisch een tripple kill doen. Double assassinate met tanto en hidden blade, en een automatische kunai naar de derde persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
FeaR schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:58:
[...]

Alles paars is ook gelijk :P Inscription met "+15% damage for non legendary" bovenop de betere stats en ik slacht door Japan heen.

Snap je overigens wel. Voelt ook gek dat Legendary niet het beste is? Althans voor mijn weinig RPG spelende persoon.
Ik ben juist heel tevreden met deze aanpak.Vind het te makkelijk om er maar vanuit te gaan dat iets met een bepaalde kleur altijd beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Laatst online: 15:28
Hoe kun je de voortgang in percentage zien in het spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jovinho99 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:45:
Hoe kun je de voortgang in percentage zien in het spel?
Je kunt in de Codex onder 'Cultural Discovery' e.e.a. zien, maar verder is er niet echt een progress tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Thanks @Oon en @RoamingZombie , ik zal later eens kijken of het dan wel lukt. Ik had al wel gezien dat het geen echte double kill is (had het in spoilers gezet voor het geval dat). Maar misschien dat ik toch opgemerkt was op het moment dat ik het gebruikte. Zal de omstandigheden eens goed bekijken, want mij leek het juist weer een handige perk om te gebruiken bij het veiligstellen van kastelen enzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YdieresiS schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:54:
Thanks @Oon en @RoamingZombie , ik zal later eens kijken of het dan wel lukt. Ik had al wel gezien dat het geen echte double kill is (had het in spoilers gezet voor het geval dat). Maar misschien dat ik toch opgemerkt was op het moment dat ik het gebruikte. Zal de omstandigheden eens goed bekijken, want mij leek het juist weer een handige perk om te gebruiken bij het veiligstellen van kastelen enzo.
Wat wel interessant is is dat @RoamingZombie zegt dat het specifiek gaat om een enemy die je ziet, in mijn hoofd was het juist een enemy die je niet ziet, maar in-game staat dat beiden niet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sYAa7oM6i_hl_yj_IaxiMeJXZzA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/F5rSgylAsylsYoUzgppwwzqo.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Oon schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:56:
[...]

Wat wel interessant is is dat @RoamingZombie zegt dat het specifiek gaat om een enemy die je ziet, in mijn hoofd was het juist een enemy die je niet ziet, maar in-game staat dat beiden niet:

[Afbeelding]
Ik zal er op letten maar ik heb meerdere gevallen gehad dat er dus geen kunai werd gegooid als er iemand in de buurt stond die het niet door had. Bij mij is het alleen als je gespot wordt door een andere npc.

Dit is van Reddit en zo ervaar ik het ook:
I saw several posts over the last week wondering how/if the Throw kunai on assassination perk was bugged, since it seems to NOT trigger more often than not, and after experimenting i think i figured it out:

if your Assassination would reveal you to a single, second nearby enemy, it gets a kunai to the face, preventing detection;

BUT

if your Assassination doesn't get you detected, no kunai;

if your Assassination gets you detected by more than one other enemy, no kunai;

if there is a second target available, but assassinating the first one doesn't alert the second one, no kunai;

edit: Servants (orange in eagle vision) seem to NOT be excluded from the perk;

please feel free to add/improve this list to help everyone :)

[ Voor 35% gewijzigd door RoamingZombie op 01-04-2025 13:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
FeaR schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 11:58:
[...]

Maar dit staat leuker :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/km1Z2wTqvKqbO88IqJYGwL3SWEo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9oOE9BGXYOCVbXu8nBE3tJxe.png?f=fotoalbum_large

Na 40 uur heb ik nu de eerste twee regio's helemaal 100% onthuld en mijn basis volledig tot level 3 geupgraded, dus kan weer verder met het hoofdverhaal om misschien toch maar eens act 1 uit te gaan spelen en Yasuke vrij te spelen d:)b

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b73BAN4ulmeyad_IiwSq4qaMDVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NZJjSDnFrOvDERsdsHLT1N2c.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
G_Dragon schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:43:
[...]

[Afbeelding]

Na 40 uur heb ik nu de eerste twee regio's helemaal 100% onthuld en mijn basis volledig tot level 3 geupgraded, dus kan weer verder met het hoofdverhaal om misschien toch maar eens act 1 uit te gaan spelen en Yasuke vrij te spelen d:)b

[Streamable: unnamed]

[Afbeelding]
Na 40 uur spelen dit je rank nog maar?
Leveren zij missies dus niks op qua XP of wat doe je allemaal extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:43:
[...]

Na 40 uur spelen dit je rank nog maar?
Leveren zij missies dus niks op qua XP of wat doe je allemaal extra.
Ik heb geen idee, vind het wel lekker geleidelijk opgaan zo :). Ik ontdek de een hele regio, doe alle locaties en daarna ga ik pas weer verder met de zijmissies en hoofdmissies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Vandaag aangenaam verrast. Dacht dat ik heel het eerste gebied gecleared had. Help ik ergens een random npc om vervolgens beloond te worden met een rumor, welke weer een complete quest chain vrijspeeld. Dat zijn wel toffe dingen en ook nog eens leuke quests 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
G_Dragon schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 18:55:
[...]

Ik heb geen idee, vind het wel lekker geleidelijk opgaan zo :). Ik ontdek de een hele regio, doe alle locaties en daarna ga ik pas weer verder met de zijmissies en hoofdmissies.
Hier level 19 met 14u gespeeld. Al 2 dagen met Yasuke aan het spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb inmiddels alle viewpoints en kakurega's op de map, zijn er best een paar..

Nu maar eens beginnen aan de main quest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
spoiler:
[VIDEO=,,"Namazu Secret Legendary Mount Location Assassin’s Creed Shadows"] YouTube: Namazu Secret Legendary Mount Location Assassin’s Creed Shadows

[video]https://youtu.be/QATjTxMe7pc?si=XcjeVSZQvFa57fxC[/video]

Niet echt een spoiler maar just to be sure, het is een video naar een Legendary Mount Locatie en eentje van legendary animals.
Wel tof, goed verstopt ook.

[ Voor 61% gewijzigd door Donstil op 01-04-2025 23:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:43:
[...]

[Afbeelding]

[Streamable: unnamed]

[Afbeelding]
Is die inscription 'throw kunai at closest enemy' al gefixt? Die werkt bij mij maar in 1 van de 50 gevallen ofzo.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Oon schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:01:
[...]

De perk die je krijgt van de Tool Master armor is dat je bij een stealth assassination een 2e enemy op afstand doodt, die moet zich wel in een zichtlijn bevinden en je ook nog niet gezien hebben.
Bij mij werkte dat op het begin heel goed, maar nu af en aan wel of niet. Misschien dat daar een bug in zit ofzo?
Die is absoluut bugged. Werkt bij mij eigenlijk nooit. Soms werkt het ook buiten de zichtlijn, dan draait ze zich om en gooit een kunai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Hulleman schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:27:
[...]

Is die inscription 'throw kunai at closest enemy' al gefixt? Die werkt bij mij maar in 1 van de 50 gevallen ofzo.
Oh die werkt bij mij elke keer, juist om die reden hou ik dit armor :D
Wat vervelend dat het bij jou vaak niet werkt, maakt het allemaal wel een stuk makkelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik merk dat hij bij mij ook vaak niet triggert. Vanmorgen weer een stukje gespeeld, maar de kunai wordt vaker niet dan wel gegooid, terwijl de targets wel dichtbij staan en in zicht. Of ik doe iets verkeerd, of dit is een beetje bugged. Net de double assassination skill vrijgespeeld, dus vanavond even zien of dat nog wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
YdieresiS schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:50:
Ik merk dat hij bij mij ook vaak niet triggert. Vanmorgen weer een stukje gespeeld, maar de kunai wordt vaker niet dan wel gegooid, terwijl de targets wel dichtbij staan en in zicht. Of ik doe iets verkeerd, of dit is een beetje bugged. Net de double assassination skill vrijgespeeld, dus vanavond even zien of dat nog wat doet.
Die double assassination werkt bij mij altijd, die is echt top. Hopelijk wordt de kunai inscription gefixt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Bij mij werkt die Kunai wel alleen bij een assassination waarbij ik niet gezien ben of word, want als ik tijdens deze assassination gezien word door een derde persoon dan word de actie hier ook niet uitgevoerd. Misschien heb je hier wat aan? @Hulleman @YdieresiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 2 april 2025 @ 09:28:
Bij mij werkt die Kunai wel alleen bij een assassination waarbij ik niet gezien ben of word, want als ik tijdens deze assassination gezien word door een derde persoon dan word de actie hier ook niet uitgevoerd. Misschien heb je hier wat aan? @Hulleman @YdieresiS
Obv RoamingZombie in "[Multi] Assassin's Creed: Shadows" is het dus precies dat; alleen als je assassination gezien wordt door één andere persoon krijgt die een kunai in z'n gezicht, als er meerdere enemies omheen staan of niemand het ziet dan gebeurt er niks.
Donstil schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 23:24:
spoiler:
[VIDEO=,,"Namazu Secret Legendary Mount Location Assassin’s Creed Shadows"] YouTube: Namazu Secret Legendary Mount Location Assassin’s Creed Shadows

[video]https://youtu.be/QATjTxMe7pc?si=XcjeVSZQvFa57fxC[/video]

Niet echt een spoiler maar just to be sure, het is een video naar een Legendary Mount Locatie en eentje van legendary animals.
Wel tof, goed verstopt ook.
spoiler:
Kan dat paard ook sneller zwemmen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Vanwege drukte op werk, kan ik niet veel spelen maar er zit nu 7,5 uur in de game. Ik ben pas level 5 en nog uit zoeken hoe ik de burgers erop kan sturen e.d. Moet eerst nog recources vinden voor mijn forge ;). Ben meer bezig met rondlopen en rondneuzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Maduth schreef op woensdag 2 april 2025 @ 12:50:
Vanwege drukte op werk, kan ik niet veel spelen maar er zit nu 7,5 uur in de game. Ben meer bezig met rondlopen en rondneuzen.
Dat ben ik na 20 uur nog steeds :P

Blijft vermakelijk en bevredigend om allerlei side content te doen. En daar is, Ubisoft-wise, véél van. Elke x kom ik ook wel weer wat nieuws tegen. Her en der vind ik ook steeds van die clans (geen idee hoe dat precies heet) waarvan je 4 a 5 gasten moet omleggen. Dan ben ik daar weer druk mee :P Toffe game waar ik me goed mee vermaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
Hebben meer mensen die de game op steam hebben gekocht dat de game niet opstart ik heb de game nu enkele dagen en heb het in het begin een of twee keer kunnen spelen en daarna heb ik het niet meer kunnen starten. Dus weet niet of dat standaard is of dat het een probleem aan mijn kant is. Maar het is erg vervelend.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Zit nu op 40 uur en vind het nog steeds een topper.Dat ik deze uiteindelijk toffer ga vinden dan Ghost of Tsushima ligt op de loer.

Reden:o.a. stealth mechanic vind ik in deze game erg goed gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:57:
Ik ben heel erg bezig met het ontdekken van de eerste regio, die heb ik nu op 90% ontdekt en de locaties compleet. Net even gekeken wat ik allemaal kon upgraden in mijn basis, want telkens te weinig scouts hebben werd erg irritant. Gelukkig heb ik er nu 6 tot mijn beschikking en kost het taggen van resources nog maar een scout per keer en geen twee scouts.

Nu weer door met het helemaal defoggen van de eerste regio en bij alle locaties een vinkje te krigen, sinds ik The Forge heb moeten bouwen voor een hoofdmissie ben ik nog niet meer verder gegaan met het hoofdverhaal :D
Ik heb dus net mijn forge gebouwd, maar ik kan er niets doen, moet je echt in je forge zijn om je gear te upgraden?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:30

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Slasher schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:18:
[...]

Ik heb dus net mijn forge gebouwd, maar ik kan er niets doen, moet je echt in je forge zijn om je gear te upgraden?
Je moet met de smid babbelen.

Cunning linguist.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bart ® schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:25:
[...]

Je moet met de smid babbelen.
Hij lag te snurken ergens in de hideout dus ik dacht laat hem lekker slapen maar overdag was hij in de forge en toen lukte het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41

Audione0

Strijdt der titanen

Jovinho99 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:20:
Kan iemand het verhaal kort uitleggen?
spoiler:
In Assassin's Creed Shadows draait het om Naoe, een dappere meid uit een klein dorpje, en Yasuke, een voormalige Portugese slaaf die het tot Japanse generaal schopt (high five voor een carrière switch!). Naoe maakt een foutje door de shogun te vermoorden, wat het startschot geeft voor een hele berg chaos. Yasuke weigert die shogun te verdedigen, want hey, hij herkent Naoe's verborgen mes en wil meer weten. Samen vormen ze een team: Naoe wil spullen terug die van haar ouders zijn gestolen, Yasuke snuffelt rond uit nieuwsgierigheid, en ondertussen proberen ze Japan te redden. Een actievolle buddy-movie met ninja vibes, maar dan zonder popcorn. 🥷🎬

Even spoiler tags toegevoegd, zie topicwaarschuwing onderaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Mog op 02-04-2025 20:15 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Audione0 schreef op woensdag 2 april 2025 @ 20:11:
[...]

spoiler:
In Assassin's Creed Shadows draait het om Naoe, een dappere meid uit een klein dorpje, en Yasuke, een voormalige Portugese slaaf die het tot Japanse generaal schopt (high five voor een carrière switch!). Naoe maakt een foutje door de shogun te vermoorden, wat het startschot geeft voor een hele berg chaos. Yasuke weigert die shogun te verdedigen, want hey, hij herkent Naoe's verborgen mes en wil meer weten. Samen vormen ze een team: Naoe wil spullen terug die van haar ouders zijn gestolen, Yasuke snuffelt rond uit nieuwsgierigheid, en ondertussen proberen ze Japan te redden. Een actievolle buddy-movie met ninja vibes, maar dan zonder popcorn. 🥷🎬

[mbr]Even spoiler tags toegevoegd, zie topicwaarschuwing onderaan.[/]
spoiler:
ik ben een aantal uur aan het spelen met Naoe maa ben dit samenspel nog niet tegengekomen komt dan nog zeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Slasher schreef op woensdag 2 april 2025 @ 21:17:
[...]

spoiler:
ik ben een aantal uur aan het spelen met Naoe maa ben dit samenspel nog niet tegengekomen komt dan nog zeker
Klopt,
spoiler:
Na een uur of 10 kwam Yauske erbij bij mij. Hangt er natuurlijkk vanaf hoeveel je met het hoofdverhaal bezig bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Slasher schreef op woensdag 2 april 2025 @ 17:53:
[...]

Hij lag te snurken ergens in de hideout dus ik dacht laat hem lekker slapen maar overdag was hij in de forge en toen lukte het :)
Is dat de reden dat ik hem al een paar keer niet in de smederij gevonden heb? Tijd voor een functionerings gesprek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Gisteravond nog even weer een stukje gespeeld, speelt nog steeds lekker weg. Ben zo'n 10 uur onderweg en nog steeds in het eerste gebied. Heb nog niet erg veel van de main quests gespeeld, maar wel lekker veel side content meegenomen. Een aantal kastelen leeg geruimd, wat origami verzameld, wat tekeningen gemaakt en erachter gekomen dat er nog een heel aantal groeperingen zijn waar je wat mee kan:

spoiler:
Nadat ik de origami butterfly's had gevonden en de groepering daaromheen had omgelegd, dacht ik dat dat het wel was voor deze regio. Kom ik, ergens een random encounter tegen (iets met iemand aan een kruis en iemand die je daar red), die vertelt dat er in het westen nog wat te vinden is, staat daar een quest giver die ineens een nieuwe groepering (die groter lijkt dan die van de butterfly's) uit de doeken doet. Dus ik heb nog wel weer wat te doen voordat ik verder ga met het hoofdverhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:19

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Zijn er ook een aantal van jullie die de hele game (voor zover mogelijk) als Yasuke spelen? Ik zie persoonlijk gewoon geen reden om hem te gebriuken. ja hij is wat sterker maar het is vrij onnodig.

Vind het persoonlijk ook minder leuk om als hem te spelen omdat het gewoon niet zo AC voelt.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Ricmaniac schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:33:
Zijn er ook een aantal van jullie die de hele game (voor zover mogelijk) als Yasuke spelen? Ik zie persoonlijk gewoon geen reden om hem te gebriuken. ja hij is wat sterker maar het is vrij onnodig.

Vind het persoonlijk ook minder leuk om als hem te spelen omdat het gewoon niet zo AC voelt.
Ik moet hem nog vrijspelen, waardoor ik nog geen ervaring met hem heb. Maar hoor van vrienden dat het spelen met hem niet fijn is op het vechten na, hij zou heel bulky moeten aanvoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik wissel redelijk 50/50 af, als een missie klinkt als iets waar je veel moet vechten of te maken heeft met het midden van het objectives bord dan ga ik met Yasuke, als het klinkt als stealth of iets/iemand vinden ga ik met Naoe.
Voordeel van Naoe is dat je 9/10 fetch quests gewoon een kasteel binnen kunt rennen, je objective kunt oppakken (zelfs als het zo'n lange timer heeft als de legendary chests) en dan weer naar buiten rent zonder geraakt te worden, soms zelfs zonder gezien te worden.
Ze doen bij mij nu beiden ongeveer evenveel damage in combat, maar Yasuke met z'n speer maait een hele groep tegelijk neer en Naoe moet echt 1 voor 1, dus mijn voorkeur in combat ligt wel echt bij Yasuke.

Ik had vooraf verwacht dat ik het hele spel alleen met Naoe zou spelen, maar Yasuke blijkt toch ook echt niet heel verkeerd. Hij kan niet overal zomaar op klimmen, maar dat is vaak juist een leuke uitdaging (dan klim je eerst op een randje, dan op een standbeeld, dan op het dak van een schuurtje en dan pas op de muur waar je moet zijn). Naoe vind ik weer te ver in de andere richting, die kan zo goed als alles beklimmen (behalve rotswanden waar ik met mijn dikke reet nog wel omhoog zou kunnen klauteren 8)7 ) en is zo glibberig dat je eigenlijk nooit combat hoeft te doen zelfs als je geen stealth doet.
Ik vind het dan ook vooral jammer dat de stealth weer matig is, op expert zijn de daken vrij nutteloos maar kun je alsnog gewoon door bosjes kruipen en voor iemand door rollen zonder dat ze je zien. Als je eenmaal gewend bent aan de zichtlijnen stelt het niet zo gek veel voor.

Maar in het kort; Yasuke heeft wel écht voordeel in combat. Een groot kasteel doe je in 5 minuten, terwijl je met Naoe een half uur bezig kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
Ik heb Yasuke nog niet vrijgespeeld, maar wel al een aantal tombes (hebben andere naam) gevonden die niet voor Naoe zijn, dus daar moet ik hem wel gebruiken. Mijn gevoel zegt dat ik hem niet veel zal gebruiken, maar als hij voldoende voordeel heeft voor bepaalde zaken zou ik het zomaar kunnen doen zoals @Oon beschrijft. Ik ben dus heel benieuwd hoe Yasuke voor mij gaat aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123

Oh ik speel net wat meer met hem momenteel. Vind het wel leuk om met hem te vechten. Geeft ook een andere vibe aan de gevechten. Alles met Naoe spelen gaat na een tijdje ook vervelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
Yasuke gebruik ik om kastelen te plunderen want dan is het klusje zo geklaard en hij speelt ook wel fijn. Met Naoe heb ik daar het geduld niet meer voor.

Met uitzondering van Himeji, dat was heerlijk om rustig aan te doen. In de spoiler mijn char voor Himeji. Best wel indrukwekkend voor de eerste keer om te zien, vandaar in spoiler.

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbGwSa4kis07p4MosaEUvAeJ1IM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OQOXcY4em8f0bCF8gNvbHk1U.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door D. Ninjai op 03-04-2025 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37
Ik heb nu 10 uur in de game zitten, en buiten de opening, heb ik niet meer met Yasuke hoeven te spelen, dit kan natuurlijk ook zijn omdat ik veel aan het vrij verkennen ben. Maar de game bevalt verder goed.

Ik heb volgens mij nu ook alle 6 de gebouwen gebouwd in mijn dorp, en alles momenteel op level 2, weet alleen niet of je naderhand bepaalde gebouwen vaker moet bouwen, want ik heb best nog wat ruimte over.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Linksquest schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:40:
Ik heb nu 10 uur in de game zitten, en buiten de opening, heb ik niet meer met Yasuke hoeven te spelen, dit kan natuurlijk ook zijn omdat ik veel aan het vrij verkennen ben. Maar de game bevalt verder goed.

Ik heb volgens mij nu ook alle 6 de gebouwen gebouwd in mijn dorp, en alles momenteel op level 2, weet alleen niet of je naderhand bepaalde gebouwen vaker moet bouwen, want ik heb best nog wat ruimte over.
Als je alleen de functionele gebouwen bouwt dan kom je niet aan level 10, maar als je wat extra's bouwt of bijv. een 2e gallery bouwt dan wel.
Verder is er gewoon genoeg ruimte om decoraties te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:11
Linksquest schreef op donderdag 3 april 2025 @ 14:40:

Je kunt uiteindelijk extra gebouwen neerzetten die je aanvullende (maar minder krachtige) bonussen geven.
En daarnaast ga je nog genoeg cosmetics vinden voor je hideout, de vraag is alleen hoeveel tijd je wil besteden aan het customizen hiervan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeisterQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:11
.

[ Voor 99% gewijzigd door MeisterQ op 03-04-2025 18:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Vandaag weer een heerlijke sessie gehad. Lekker rustig een nieuwe regio genaamd Harima ontdekken, tempels en kastelen voltooien.

Natuurlijk ook nog even met de ai lopen spelen deze speel sessie :p, want het stealth systeem is echt geweldig. Je kan zelfs wanneer je gezien bent, gewoon plat op een dak gaan liggen en ze verliezen je uit het oog.

Nog wat leuke shots;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-bDaBRcNc8M8CfateY5e2I5nUU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/redIV1ivVFl7YLZ6Sl0fEGho.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7hfmqOO8pIDeCun0t1-ikalTmKg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UShm1skGzv2HaTuvcd3xu8k0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_b6CmfAYGeglUG6ER5H658d-H4E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g4w71gcsqYKlRRTOgJ9zdSYT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hou bij mijn loot nu in de gaten voor wie het is maar ondanks dat heb ik toch al weer een aantal keer loot gehad wat daarna nergens meer te vinden is. Hoop dat ze dat fixen binnenkort want begint wel irritant te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Donstil schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 12:49:
Ik hou bij mijn loot nu in de gaten voor wie het is maar ondanks dat heb ik toch al weer een aantal keer loot gehad wat daarna nergens meer te vinden is. Hoop dat ze dat fixen binnenkort want begint wel irritant te worden.
Kijk je ook in de loot bags voor materialen, waardevolle dingen, collectibles, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 13:50:
[...]

Kijk je ook in de loot bags voor materialen, waardevolle dingen, collectibles, etc?
Ik dacht dat het allen gebeuren met kisten en dan voornamelijk legendarische kisten.

Nu echter kilde ik een “elite” (dat stond ineens op de kaart) en die beloning kreeg ik ook niet. Althans niet meer dan de notificatie op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:38
Na iets meer dan 10 uur heb ik eindelijk Yasuke vrijgespeeld. Ik moet nog erg aan hem wennen omdat ik natuurlijk alleen nog met Naoe heb gespeeld. Buiten de intro om dan.
Maar ik geef hem een kans want lekker beuken op vijanden kan ook tof zijn ;)

Aan de andere kant vind ik de sneaky manier van Naoe heel erg fijn spelen. Ze is zo snel dat ik vaak een vijandig gebied in kan rennen - ff snel tijdens het rennen een enemy vermoorden - gewoon keihard doorrennen en me dan verstoppen om vanuit de bosjes weer wat te killen.
Ik waan me dan een echte ninja :D

Morgen weer verder. Denk eerst even met Yasuke om te kijken hoe die mij bevalt.
Echt een toffe game!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:54
Ik zit een 18u ver en zit nog steeds de tweede regio te verkennen (yamashiro) heb wel al beide vrijgespeeld, maar 90% van mijn speeltijd is met Naoe. Hou er gewoon van om op de oude AC manier rond te sluipen en te killen, ook in castles. Vind het ook wel leuk dat ze zoveel duidelijker zwakker is qua health en strength, is meteen een andere aanpak.

Ben niet echt connected met het verhaal, komt miss komt dat omdat het in japans/portugees is qua speech, maar hou wel van de omgevingen (al mag een volgende AC weer in een echte dichtbebouwde stad zijn).
Grootste ergernis is de camera, die is naar mijn mening iets te dicht op de character. Als ik in de wildernis een heuvel oploop zie ik meestal niks door de begroeiing en druk ik maar gewoon vooruit in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
AntiChrist7 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 22:50:
Ik zit een 18u ver en zit nog steeds de tweede regio te verkennen (yamashiro) heb wel al beide vrijgespeeld, maar 90% van mijn speeltijd is met Naoe. Hou er gewoon van om op de oude AC manier rond te sluipen en te killen, ook in castles. Vind het ook wel leuk dat ze zoveel duidelijker zwakker is qua health en strength, is meteen een andere aanpak.

Ben niet echt connected met het verhaal, komt miss komt dat omdat het in japans/portugees is qua speech, maar hou wel van de omgevingen (al mag een volgende AC weer in een echte dichtbebouwde stad zijn).
Grootste ergernis is de camera, die is naar mijn mening iets te dicht op de character. Als ik in de wildernis een heuvel oploop zie ik meestal niks door de begroeiing en druk ik maar gewoon vooruit in
Klopt, die camera vind ik ook niet best. Die FOV lijkt me te dichtbij soms.
Zeker in kleine gebouwen zit die continu te flippen.

Ook met paard rijden is soms nogal buggy bij mij. Dan hangt het paard ergens vast in een boom of helling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:23

Rio

Ik heb al een boek

FeaR schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:36:
[...]

Random quote en geen idee of het al genoemd is, maar als je de camera zo positioneert dat je niet ziet waar je heen loopt (bijvoorbeeld boven je personage) glijd je nergens naar beneden. Alsof de game niet weet dat het te steil is als het buiten beeld is.
Beste tip van de 21e eeuw dit, dank! (Wel een rare glitch though)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Ben nu een 3e gebied aan het clearen. Zit op een uur of 30 aan speeltijd. Moet eerlijk zeggen dat de glans er wel een beetje af aan het gaan is. Ik denk dat het komt doordat er erg veel herhaling is. Er zijn de afgelopen speeluren vrijwel geen nieuwe gameplay elementen toegevoegd en het verhaal pakt me ook niet echt doordat het vooral vermoord die, vermoord die en vermoord die is.

Speel vooralsnog enkel met Naoe en switch alleen naar Yasuke om bepaalde activiteiten te clearen. Vind hem veel te lomp/traag spelen wat gewoon niet goed uit de verf komt in dit type game.

Moet trouwens voor een quest wat items in kastelen looten. Blijkbaar kan dat alleen met Yasuke wat dus betekent dat ik straks weer terug naar dit kasteel moet met Yasuke. Waarschijnlijk zijn alle enemies dan ook weer terug. Dat is wel echt heel irritant 😂

[ Voor 18% gewijzigd door SparksNL op 05-04-2025 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

SparksNL schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 12:35:

Moet trouwens voor een quest wat items in kastelen looten. Blijkbaar kan dat alleen met Yasuke wat dus betekent dat ik straks weer terug naar dit kasteel moet met Yasuke. Waarschijnlijk zijn alle enemies dan ook weer terug. Dat is wel echt heel irritant 😂
Kasteel clearen met Naoe, vervolgens naar het hoogste punt gaan om fast travel te unlocken en als je daar bent kan je van karakter wisselen om nog even dat item op te pikken met Yasuke.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online
Vandaag weer wat uurtjes kunnen spelen, inmiddels op 48 uur en bijna het derde gebied Harima helemaal klaar! :)

Wat blijft het toch een prachtig spel, elke keer weer genieten.

Wederom wat leuke shots, weer met fotomodus aan het stoeien geweest;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCkJpAHJXvZjfPSgg3RrrpmT7Qo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HZ6Xyovwjo1NwdpIfGtILnuc.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4WIR4MWSXmPEn3wZ7BRHfIyO1A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8sSktKkJZV99I1EYldQ9pRGL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RCF0HL-4drWNkgHVi1Z4mfIi93c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ga0xZ1sQzVVYicCKf0hwnaak.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlk0uYiYEunUDqX4lrIV2soXxmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N15nqkxDShPqx5PwUGoiZ0xp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Sr258NPeNUQgpBGgZr4T5p_cEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7013DrdTiIIe0FmrnuDOFskx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/81LdeN9QNr4iy33vQz7PnJSqV8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/80lOseZEDbF44AuMuABxbevM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2BsV0L5cmMRTDs9GUS_me4q9zg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oWh0j2j3YdlB18F5zeBY9Z3Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
RoamingZombie schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 14:31:
[...]

Kasteel clearen met Naoe, vervolgens naar het hoogste punt gaan om fast travel te unlocken en als je daar bent kan je van karakter wisselen om nog even dat item op te pikken met Yasuke.
Thanks! Werkt helaas niet op alle plekken doordat je niet overal een viewpoint hebt. Net een fort gecleared (onderdeel van main quest). Moest opnieuw met Yasuke een chest openen. Helaas geen viewpoint dus ergens naar beneden moeten glijden om uit het rode te raken. Switchen naar Yasuke, seizoenswissel en poef alle enemies weer respawned. Als klap op de vuurpijl stuk moeten omlopen (want Yasuke kan niet klimmen waar Naoe dat wel kan). Vervolgens een stuk of 10 gasten (opnieuw) moeten slopen om die ene chest te pakken, die ik dus al had vrijgespeeld.

Echt een rare design keuze. Je kunt op deze manier beter gewoon heel het kasteel vanaf het begin al met Yasuke clearen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ben nu een 3e gebied aan het clearen. Zit op een uur of 30 aan speeltijd. Moet eerlijk zeggen dat de glans er wel een beetje af aan het gaan is. Ik denk dat het komt doordat er erg veel herhaling is. Er zijn de afgelopen speeluren vrijwel geen nieuwe gameplay elementen toegevoegd en het verhaal pakt me ook niet echt doordat het vooral vermoord die, vermoord die en vermoord die is.
Ik herken dit heel erg, heb er nu 35 uur in zitten en het pakt mij toch ook (nog) niet helemaal merk ik.
Als ik het aan het spelen ben vind ik het wel cool maar echt lange sessies maken lukt mij dan ook weer niet.

Misschien moet ik toch wat meer missies gaan doen, ik ben nu heel erg "vraagtekentjes" aan het hunten en ondanks dat ik dat normaal wel lekker vond heb ik dat hier wat minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Donstil schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 21:39:
[...]

Ik herken dit heel erg, heb er nu 35 uur in zitten en het pakt mij toch ook (nog) niet helemaal merk ik.
Als ik het aan het spelen ben vind ik het wel cool maar echt lange sessies maken lukt mij dan ook weer niet.

Misschien moet ik toch wat meer missies gaan doen, ik ben nu heel erg "vraagtekentjes" aan het hunten en ondanks dat ik dat normaal wel lekker vond heb ik dat hier wat minder.
Dat van die vraagtekentjes herken ik ook. Dat doe ik in elke open world game 😅

Het verhaal is volgens mij grotendeels al die gasten slopen. Komt verder weinig bij kijken. Dat vind ik persoonlijk wel jammer. Bij Ghost of Tsushima is dat toch wel veel beter uitgewerkt.

Sowieso heb ik veel meer plezier aan Ghost beleefd. Ghost vind ik meer kwaliteit waar Shadows vooral kwantiteit is. Heel veel hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

Speel vooralsnog enkel met Naoe en switch alleen naar Yasuke om bepaalde activiteiten te clearen. Vind hem veel te lomp/traag spelen wat gewoon niet goed uit de verf komt in dit type game.

Dat gevoel heb ik nog niet, ben dan wel al 30+ bezig met alleen maar regio's 100% spelen en 0 focus op het verhaal. Maar wat ik tot nu toe heb gezien was wel eht super tof gedaan, maar heb werkelijk geen idee hoe act 2,3 en als er een 4e act is zullen gaan zijn. Daarvoor zou ik eerst act 1 moeten uitspelen, dat wil ik pas gaan doen als ik kwa level geen regio's meer in kan :X

Maar hoop toch wel net zoals dat Assassin's Creed Origins en Assassin's Creed Odyssey had op een duidelijk en sterk verhaal.. zou zonde zijn als ze zo sterk beginnen en zwak eindigen :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SparksNL
G_Dragon schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:32:
[...]

Maar hoop toch wel net zoals dat Assassin's Creed Origins en Assassin's Creed Odyssey had op een duidelijk en sterk verhaal.. zou zonde zijn als ze zo sterk beginnen en zwak eindigen :o
Ik ben een 3e gebied aan het clearen en ben nu de 5e v/d 12 Shinbakufu aan het opjagen. Tot nu toe is het dan ook vooral dat. Praat met 2/3 gasten of pak 1/2 items zodat je de locatie hebt. Vervolgens slopen. Komt vooralsnog weinig meer aan te pas.

De kwaliteit aan (side) quests zoals in Ghost heb ik dan ook nog niet gehad. Daar had elke companion ook zijn eigen verhaallijn. Dat is hier totaal niet aan de orde helaas.

Ik ben een enorme sucker voor samurai games, maar toch moet ik bekennen dat ik Origins, Odyssey en Valhalla betere games vind. Ik mis een beetje de diepgang en wat ik in het begin nog wel tof vond, is nu door de herhaling zijn glans verloren.

Tot nu toe heb ik alle recente AC games uitgespeeld, maar ik vrees dat ik dat bij Shadows niet ga redden als ik zie wat ik op de map allemaal nog moet vrijspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:22
SparksNL schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 22:46:
[...]
Ik ben een 3e gebied aan het clearen en ben nu de 5e v/d 12 Shinbakufu aan het opjagen. Tot nu toe is het dan ook vooral dat. Praat met 2/3 gasten of pak 1/2 items zodat je de locatie hebt. Vervolgens slopen. Komt vooralsnog weinig meer aan te pas.
Precies mijn ervaring. De game begint ijzersterk maar vervalt daarna in een soort generieke revenge story. Geeft weinig motivatie om verder te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Hoe kan ik het snelst aan riet komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 22:11
Goed om te zien dat toch steeds meer mensen het grote probleem van Shadows zien. Prima begin, daarna boodschappenlijstjes afwerken.

Heb hem gister maar weer eens opgestart na het uitspelen van KCD, maar was binnen 15 minuten alweer helemaal klaar. Als je het scherm opent met alle "quests", wat eigenlijk alleen maar betekent de mensen die je moet ombrengen, zakt me de moed al in de schoenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Afgezien van de graphics vind ik Rise of the Ronin een betere game. Die komt het dichts in de buurt van Shadows qua gameplay, maar daar zit wel meer diepgang en verhaal in verwerkt. Ook nog eens meer wapens/moves.

Wel echt een gemiste kans want alle ingrediënten zijn er om er een goede game van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Hoe pakken jullie het aan? Eerst de hoofdmissies, viewpoints of vraagtekens etc.. heb soms het gevoel als ik opstart dat ik niet weet waar eerst te beginnen.. B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:22
SparksNL schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:17:
Afgezien van de graphics vind ik Rise of the Ronin een betere game. Die komt het dichts in de buurt van Shadows qua gameplay, maar daar zit wel meer diepgang en verhaal in verwerkt. Ook nog eens meer wapens/moves.

Wel echt een gemiste kans want alle ingrediënten zijn er om er een goede game van te maken.
Ja, eens. Ook GoT gaf de betere ervaring. Jammer dat Ubi mbt gameplay en ai enz geen stap in de toekomst wil zetten. Deze game had veel beter kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Jovinho99 schreef op zondag 6 april 2025 @ 10:47:
Hoe pakken jullie het aan? Eerst de hoofdmissies, viewpoints of vraagtekens etc.. heb soms het gevoel als ik opstart dat ik niet weet waar eerst te beginnen.. B)
Ik werk gewoon elke zone systematisch af. Als een olievlek alle icoontjes op de kaart afwerken. Vaak pak je dan automatisch de (hoofd)missies mee omdat dat vaak gewoon persoon X in icoontje X killen is.
Pagina: 1 ... 16 ... 20 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld