Ricmaniac schreef op donderdag 3 april 2025 @ 08:33:
Zijn er ook een aantal van jullie die de hele game (voor zover mogelijk) als Yasuke spelen? Ik zie persoonlijk gewoon geen reden om hem te gebriuken. ja hij is wat sterker maar het is vrij onnodig.
Vind het persoonlijk ook minder leuk om als hem te spelen omdat het gewoon niet zo AC voelt.
Ik wissel redelijk 50/50 af, als een missie klinkt als iets waar je veel moet vechten of te maken heeft met het midden van het objectives bord dan ga ik met Yasuke, als het klinkt als stealth of iets/iemand vinden ga ik met Naoe.
Voordeel van Naoe is dat je 9/10 fetch quests gewoon een kasteel binnen kunt rennen, je objective kunt oppakken (zelfs als het zo'n lange timer heeft als de legendary chests) en dan weer naar buiten rent zonder geraakt te worden, soms zelfs zonder gezien te worden.
Ze doen bij mij nu beiden ongeveer evenveel damage in combat, maar Yasuke met z'n speer maait een hele groep tegelijk neer en Naoe moet echt 1 voor 1, dus mijn voorkeur in combat ligt wel echt bij Yasuke.
Ik had vooraf verwacht dat ik het hele spel alleen met Naoe zou spelen, maar Yasuke blijkt toch ook echt niet heel verkeerd. Hij kan niet overal zomaar op klimmen, maar dat is vaak juist een leuke uitdaging (dan klim je eerst op een randje, dan op een standbeeld, dan op het dak van een schuurtje en dan pas op de muur waar je moet zijn). Naoe vind ik weer te ver in de andere richting, die kan zo goed als alles beklimmen (behalve rotswanden waar ik met mijn dikke reet nog wel omhoog zou kunnen klauteren

) en is zo glibberig dat je eigenlijk nooit combat hoeft te doen zelfs als je geen stealth doet.
Ik vind het dan ook vooral jammer dat de stealth weer matig is, op expert zijn de daken vrij nutteloos maar kun je alsnog gewoon door bosjes kruipen en voor iemand door rollen zonder dat ze je zien. Als je eenmaal gewend bent aan de zichtlijnen stelt het niet zo gek veel voor.
Maar in het kort; Yasuke heeft wel écht voordeel in combat. Een groot kasteel doe je in 5 minuten, terwijl je met Naoe een half uur bezig kunt zijn.