Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:47
Oon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:18:
[...]

Ik neem aan dat dit alleen geldt voor de kleine kistjes die niet meetellen voor de completion, niet voor de grote kisten (waar je bijv. de bosses van een locatie voor dood moet hebben eerst)
Ik heb ook ervaren dat legendary chests respawnen, wel is het zo dat het aantal Daymo's die ik gekilled had blijven staan als het seizoen veranderd, geen idee wat er gebeurt als ik alle Daymo's gedood heb en de kist geloot heb of er dan een reset komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spijkerhoofd schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:24:
[...]

Ik heb ook ervaren dat legendary chests respawnen, wel is het zo dat het aantal Daymo's die ik gekilled had blijven staan als het seizoen veranderd, geen idee wat er gebeurt als ik alle Daymo's gedood heb en de kist geloot heb of er dan een reset komt.
Wat zit er in die legendary chests dan, weer dezelfde legendary? Want die zouden allemaal vaste spawns moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Oon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:25:
[...]

Wat zit er in die legendary chests dan, weer dezelfde legendary? Want die zouden allemaal vaste spawns moeten zijn
Nee nieuwe loot maar wel legendary loot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spijkerhoofd schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:27:
[...]

Nee nieuwe loot maar wel legendary loot...
Interessant, dan kun je dus gewoon legendaries farmen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Chelseamarre123 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:26:
Jullie ook zo'n framedrops als je in je hideout bent? Lijkt daar op 5fps te draaien op de ps5
Ja dat is normaal in dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:58
Oon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:18:
[...]

Ik neem aan dat dit alleen geldt voor de kleine kistjes die niet meetellen voor de completion, niet voor de grote kisten (waar je bijv. de bosses van een locatie voor dood moet hebben eerst)
Ah oké duidelijk dank je wel!

Dank je wel! :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:37
Oon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 11:09:
[...]

Blijkbaar is het op sommige platformen niet mogelijk om de volledige ray tracing in de hideout uit te zetten, maar in de buitenwereld wel.

Op PC kun je dat onder raytracing instellen, weet niet of PS5 die optie heeft?
Ik ben nog niet zo ver en mijn hideout is nog niet zo groot, mij op balance mode nog geen last gehad (tot nu toe), draai op normale PS5 (1002 model)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dzceD9eeC4_o4-vutO5cunWNUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jAEjNcJFy8fbeodXKZk72LEN.png?f=fotoalbum_large

Dit is wel een leuke bug die bij mij wat vaker voorkomt; soms als er zo'n slapende enemy is kan ik een assassination doen, maar gaan ze daar niet dood van. In dit geval met Yasuke z'n finisher dat hij het hoofd eraf hakt maar de ander stond toch weer op.

Niet vervelend, deze NPC's zijn bugged en blijven gewoon stil staan dus ze zitten ook niet in de weg, maar wel grappig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
R.G schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:52:
Nog verschil tussen Xbox series X en ps5 pro?
Digital Foundry is heel positief over de Pro versie: YouTube: Assassin's Creed Shadows - PS5 Pro vs PS5 Review - One Of The Best U...

Ik heb op base PS5 ook niets te kagen. :) Lijkt me dat de game op Series X ook oke is.

[ Voor 31% gewijzigd door jori040 op 27-03-2025 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:52:
[...]

Die wil ik ook nog, waar heb je die gevonden? :9
Uuhh goeie vraag 8)7 ik ben nog niet uit het eerste gebied geweest, dus daar ergens moet het liggen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZOCTCakEJ8joYb1Bv-Fxcw4Z-mk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hu1zW1w6yrHvhdLCLUDtOWe6.png?f=fotoalbum_large

Wel ziek lenig Naoe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Na 12 uur Yasuke unlocked.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
R.G schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 10:52:
Nog verschil tussen Xbox series X en ps5 pro?
Jep, de pro draait de Quality mode van de Series X/PS5 in 60fps ipv 30fps.
Quality mode van de Pro draait enhanced raytracing (o.a. RT reflections/specular)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 09:35:
Sorry voor de derde post;

Maar ontdek net tijdens het spelen een locatie van een legendarisch zwaard, die ik graag met jullie wil delen!

Het zwaard:
[Afbeelding]
Ik las al dat dat een dik zwaard moet zijn. Gisteren kreeg ik deze locatie op mn map toen ik een random NPC had geholpen. Vanavond even oppikken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19:39
Stukje hideout
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gr8IxlmFcoafXBQxcPZhuGqedWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OnUManpoeuqsdbHYpwmsVq8N.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Wolverine9000 op 27-03-2025 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
37 uur in en bijna de tweede regio gedaan. Maar je kan ni alles doen. Want je moet naar andere regios voor bepaalde opdrachten. Ben nu level 29. Toen ik level 20 was ging ik naar level 35 regio en instant dood met 1 hit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:34
G_Dragon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 08:52:
[...]

Die wil ik ook nog, waar heb je die gevonden? :9
Krijg je vanzelf als je het hoofdverhaal volgt, na het verslaan van een van de twee bad guys, waar je als eerst je jacht op kan maken. Maar jou kennende ben je lekker aan het klooien en verbaast het mij niet dat je dit nog niet gedaan hebt :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
D. Ninjai schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 14:36:
[...]

Krijg je vanzelf als je het hoofdverhaal volgt, na het verslaan van een van de twee bad guys, waar je als eerst je jacht op kan maken. Maar jou kennende ben je lekker aan het klooien en verbaast het mij nog niet dat je dit nog niet gedaan hebt :p
Haha klopt helemaal, je kent me goed :p
Kijk dit is mijn objective board;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw_RtWKoMQHBi2oLqchGoSQwE1Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C18h2fLSMS5uAht9RIRiNfmg.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:59

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Er is weer een drop actief op Twitch. Je kunt een Spirit Guardian Statue claimen na een uurtje kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QzzBAMSAAGgbfxjGpBxQAEg-RrI=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/R3JcvbbRJ5Cq4ncHMjDujl29.png?f=user_large

Deelnemende kanalen:
https://www.twitch.tv/dir...reed-shadows?filter=drops
Drop claimen:
https://www.twitch.tv/drops/inventory

Cunning linguist.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ktzguR3av9lYT-gUJNbY84hKk0Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zy2Jcv826so8Pao5XZbCuxaA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms kom ik vijanden tegen die een soort vliegenmepper omhoog houden, iemand enig idee wat dit inhoud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:25:
Soms kom ik vijanden tegen die een soort vliegenmepper omhoog houden, iemand enig idee wat dit inhoud?
Volgens mij zijn dat generalen, een van hun abilities is een regen van pijlen die daarna ontploffen. Lijkt mij dat die vliegenmepper puur is om een signaal te geven, al lijken ze er ook mee te blocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Oon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:31:
[...]

Volgens mij zijn dat generalen, een van hun abilities is een regen van pijlen die daarna ontploffen. Lijkt mij dat die vliegenmepper puur is om een signaal te geven, al lijken ze er ook mee te blocken
Ben een paar keer de klos geweest met die pijlen.Heb je het door dan zijn ze goed te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oon schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:31:
[...]

Aah ja dat klinkt wel plausibel, deze keer was het binnen maar heb ze ook buiten gezien idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Toch ook maar Shadows gekocht op de ps5. Wilde eigenlijk nog even wachten maar toch nu al besloten om het spel te kopen.
Afgaande van die paar gameplay videos die ik herzien hebt ga ik het een leuk spel vinden.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:28
Kan iemand het verhaal kort uitleggen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jovinho99 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 22:20:
Kan iemand het verhaal kort uitleggen?
spoiler:
Naoe is een meisje uit een klein dorpje, met ouders die Assassins waren. Yasuke was een slaaf uit Portugal die verhandeld is aan de shogun van Japan, waar hij van slaaf naar legergeneraal is gegroeid. Naoe doodt de shogun, blijkt fout te zitten, maar omdat Yasuke de hidden blade van Naoe herkent en meer wil weten weigert hij zijn baas te verdedigen. In plaats daarvan gaan ze samen verder; Yasuke omdat hij meer wil weten, Naoe omdat ze terug wil krijgen wat van haar ouders is gestolen, en tegelijkertijd om Japan te redden nadat Naoe erachterkomt dat de reden dat ze de shogun heeft gedood niet klopte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik krijg een beetje Power Ranger Ninja vibes van dat armor set. Voor de Millenials onder ons :+

Ik zag volgens mij een video voorbij komen van JorRaptor waar je dat set vandaan kan halen.
Maar heb mezelf voorgenomen om helemaal niets te kijken van Shadows. Ik heb zelfs geen reviews bekeken.
Ik wil deze game helemaal zelf ervaren!

Ik ben momenteel op zakenreis en krijg mijn PS Portal helaas niet aan de praat. Ik heb wel echt onwijs veel zin om te spelen als ik weer thuis ben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Foto's van mijn laatste speel sessie;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbt-UvbFVuaYIkqz-aJCxooDJTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hLKCySX9PVCSli51UhmdESso.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzAS9sz_BzGBSI4ZW2G2rQY79VI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBsSziMxirYkaNakCGCWGn08.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sd7NZj3ldzLJiFFPfkH-mGQVRW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7yxbd5bZTdUzxkhiAQ4SWf3n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G7fB1HPUSRakAE9WstBtJPRNDD0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKMK6WISpQ2XpQCIjHB8Qr3p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 11:34
Mooie plaatjes hoor 8)

Vraagje:
spoiler:
is er een plek waar je collecties kan bekijken?, de katten/honden die je geaaid hebt bijvoorbeeld of welke je nog mist?, het zelfde voor de schilderijen die kan maken onderweg. misschien zie ik ze over het heefd maar heb ze nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dragoncry schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 08:16:
Mooie plaatjes hoor 8)

Vraagje:
spoiler:
is er een plek waar je collecties kan bekijken?, de katten/honden die je geaaid hebt bijvoorbeeld of welke je nog mist?, het zelfde voor de schilderijen die kan maken onderweg. misschien zie ik ze over het heefd maar heb ze nog niet kunnen vinden.
Zit dat niet in de Codex? Dat zou jammer zijn. 100% zeker dat Ubisoft die statistieken wel heeft, bij bijv. AC3 was er zelfs een pagina in de uplay app of op een website ofzo waar je het semi-realtime kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dubrillion schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 04:28:
[...]

Ik krijg een beetje Power Ranger Ninja vibes van dat armor set. Voor de Millenials onder ons :+
Ik vind veel van die maskers super vet, maar heel jammer dat ze vast zitten aan het hoofddeksel. Was nog mooier geweest als je los een masker en een hoed/muts kon kiezen, want ik zou dit masker wel willen gebruiken icm zo'n rijsthoedje bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 11:34
Oon schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 10:46:
[...]

Zit dat niet in de Codex? Dat zou jammer zijn. 100% zeker dat Ubisoft die statistieken wel heeft, bij bijv. AC3 was er zelfs een pagina in de uplay app of op een website ofzo waar je het semi-realtime kon zien.
Ja, daarom vond ik het vreemd dat ik het niet kon vinden, de Codex is nog wel een goede optie inderdaad, zal daar vanmiddag eens naar kijken, dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:08
Is er ook een ninja outfit beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Drials schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:40:
Er zijn wel wat outfits in die stijl, waaronder Wolverine9000 in "[Multi] Assassin's Creed: Shadows"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Drials schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:40:
Wat bedoel je met een Ninja outfit? Ik heb een een zwart pakje en verschillende kappen en hoedjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:08
spijkerhoofd schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 13:54:
[...]

Wat bedoel je met een Ninja outfit? Ik heb een een zwart pakje en verschillende kappen en hoedjes...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZyCJqTv3-hTC4oFYg2oscmyl5Fk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FJd8SO73yIo9sBGR1OTBGapH.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
In een van de kistjes kun je dus een zwart pakje krijgen die redelijk lijkt op deze foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:04
Net weer een fijne sessie gehad. Ongeveer zo een 16 uur verder in de game en heb net Yasuke unlocked. Ik vond het best verassend hoe de story-lines elkaar kruisde, tof wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik heb hem vandaag weer verkocht via Marktplaats. Ik kwam er maar niet lekker in. Ik kan niet echt kritiekpunten vinden, behalve dan dat ik denk ik de AC-stijl gewoon niet meer zo leuk vind. Shit happens, ik ga verder in Japan met GoT.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
FirePuma142 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:10:
Ik heb hem vandaag weer verkocht via Marktplaats. Ik kwam er maar niet lekker in. Ik kan niet echt kritiekpunten vinden, behalve dan dat ik denk ik de AC-stijl gewoon niet meer zo leuk vind. Shit happens, ik ga verder in Japan met GoT.
Je geeft de game niet een trap na.Zo kan het dus ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Ben nog maar net iets verden dan de intro omdat ik nog geen tijd gehad heb, maar hoe lang duurt het dan voor je yasuke vrijspeeld of beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
Ben blij dat het geen horrorgame is. Was goed verdwaald in een grot voor een legendarische kist. Liep steeds rondjes en wist het echt even niet meer. Toen maar wel keurig de kaarsjes aangedaan zodat ik wist waar ik vandaan kwam.

Hele tijd de film The Descent in mijn hoofd en die trauma van een Cenote in Shadow of the Tomb Raider :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:48
Jovinho99 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 19:13:
Ben nog maar net iets verden dan de intro omdat ik nog geen tijd gehad heb, maar hoe lang duurt het dan voor je yasuke vrijspeeld of beschikbaar is?
spoiler:
Ik speelde m vrij rond de 10% voortgang, in mijn geval zo’n 12-13 uur speeltijd. En natuurlijk helemaal in het begin even.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Na 31 uur is het dan toch tijd om naar het tweede gebied ( Yamashiro ) te gaan, ben nog wel steeds in Chapter 1. Kan ook nog niet zomaar wisselen tussen karakters :)

Maar de eerste map en missies daar zijn allemaal voltooit :p

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 29-03-2025 00:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D. Ninjai
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5cY14eAWfZlgXbMNJXHH9a6f8pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNzsuuM7npwzLc4BUrmkN3eN.jpg?f=fotoalbum_large

Soms vergeet ik dat ik een ninja ben en waan ik mij even als toerist. Tot nu toe valt het verkennen niet tegen en kan ik er uren zoet mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:08
Ik meld me ook in dit topic. Net begonnen met AC Shadows. Gekozen voor immersive mode, maar het valt me al meteen op dat de Japans-talige stem van Yasuke totaal out of place is. Dit is gewoon door een Japans persoon ingesproken. Je zou toch verwachten dat er een accent hoorbaar is. Hoe ervaren jullie dit? En op welke modus spelen de XSX spelers onder ons? Ik speel zelf op performance.

Gameplay met Naoe is wel sick. Ga me hier wel mee vermaken denk ik 😊

[ Voor 20% gewijzigd door SparksNL op 29-03-2025 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:14
D. Ninjai schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 00:10:
[Afbeelding]

Soms vergeet ik dat ik een ninja ben en waan ik mij even als toerist. Tot nu toe valt het verkennen niet tegen en kan ik er uren zoet mee zijn.
Enkele maanden terug stond ik daar op exact dezelfde plek. Het is leuk om zoveel tempels terug te zien in de game. Ze zijn heel herkenbaar.
Toen ik ingame de Byodoin tempel onverwacht tegenkwam... kippenvel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
G_Dragon schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 23:57:
Na 31 uur is het dan toch tijd om naar het tweede gebied ( Yamashiro ) te gaan, ben nog wel steeds in Chapter 1. Kan ook nog niet zomaar wisselen tussen karakters :)

Maar de eerste map en missies daar zijn allemaal voltooit :p
Je hebt nog heek veel te doen. Ik heb chapter 1 juist achter de rug.... Ben wel aan het afwisselen qua speeltijd tussen ac en khazan first berserker. Ook prachtige game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:02
FirePuma142 schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 17:10:
Same here. Het is allemaal wel aardig maar me ook te repetitief. Blijf Odyssey toch de tofste AC vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Na 12 uurtjes op performance mode te hebben gespeeld toch maar naar de balanced mode gegaan. Wat een verschil. Normaal zucht ik al als de fps onder de 60 frames valt maar ik stoor mij (om de één of andere reden) totaal niet aan deze mode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Wolverine9000 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 10:58:
[...]

Je hebt nog heek veel te doen. Ik heb chapter 1 juist achter de rug.... Ben wel aan het afwisselen qua speeltijd tussen ac en khazan first berserker. Ook prachtige game...
Oh dat geloof ik direct en is een fijne gedachte dat er nog zoveel meer te doen is, heerlijk om gewoon gebied voor gebied helemaal volledig te spelen en zo rustig door het verhaal te gaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu een paar keer gehad dat ik een legendarische kist open trek, er een pop-up komt van wat ik krijg maar als ik er dan wat aan heb en het direct wil equippen is het nergens te bekennen.

Jullie dat ook wel eens gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
BvanOsch schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:23:
Na 12 uurtjes op performance mode te hebben gespeeld toch maar naar de balanced mode gegaan. Wat een verschil. Normaal zucht ik al als de fps onder de 60 frames valt maar ik stoor mij (om de één of andere reden) totaal niet aan deze mode.
De balanced mode is idd erg geslaagd in deze game.Bij alle andere games ga ik altijd voor de 60fps mode.
Het speelt lekker en ziet er ook nog eens prachtig uit.

Voor mij is dit sowieso de beste AC game.Hoop dat er veel DLC content aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:52:
Ik heb nu een paar keer gehad dat ik een legendarische kist open trek, er een pop-up komt van wat ik krijg maar als ik er dan wat aan heb en het direct wil equippen is het nergens te bekennen.

Heb ik ook 1x ervaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Donstil schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 12:52:

Onafhankelijk van wie je speelt kan je gear van beiden looten. Dus het kan zijn dat het voor het andere karakter was en moet je die inventory checken.

Er zit ook een icoontje op de loot zodat je kan zien voor wie het is.

[ Voor 11% gewijzigd door RoamingZombie op 29-03-2025 13:42 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02

thijsco19

KTM 990 SMT

Inmiddels een paar uurtjes gespeeld. Moet nog heel erg wennen aan de besturing. Voelt als een typische AC. En vergelijking met andere top games valt het wat tegen.

Verder bevalt Shadows wel. Mooie omgeving en genoeg mogelijkheden.

Wel is het mij nog onduidelijk wie nou echt de vijanden zijn. Als ik rondloop kom je een groepjes tegen die aan het vechten zijn en je kan ze beide vermoorden?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
Ik ben zo`n 18 uur verder en vind de game nog altijd vermakelijk. Inmiddels soms wel wat gekke bugs tegengekomen maar niet frequent en/of groot genoeg dat ik ze storend vind, waar ik bijvoorbeeld tegen aan loop:

- bij het (zo lijkt het) te snel openen van het menu blijft de world map zwart

- Hier en daar wordt het haar van NPC`s niet goed geladen, er lijkt een soort vertraging op te zitten. Het haar toont dan als volledig grijs zonder structuren.

- Een aantal keer een gekke en korte "freeze" gehad van de game waarbij na een seconde of 2 alles weer smooth loopt. Het lijkt als een frame rate drop maar dit kan ik mij bijna niet voorstellen met een 4090.

Verder speel ik toch het liefst met Naoe i.p.v. Yasuke, persoonlijk voorkeur qua speelstijl. Gelukkig laat de game je hier redelijk vrij in op wat missies en open world content na waarbij je "geforced" wordt om Yasuke te spelen.

Vermakelijk spelletje en is een tijd terug dat ik zo veel uren heb gespendeerd aan gamen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
RoamingZombie schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:40:
[...]

[...]

Onafhankelijk van wie je speelt kan je gear van beiden looten. Dus het kan zijn dat het voor het andere karakter was en moet je die inventory checken.

Hier was echt gewoon nergens meer te vinden.Gezien ik nog maar 2x iets geks heb gehad hoor je mij niet klagen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jori040 op 29-03-2025 14:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Vandaag weer 3 uurtjes gespeeld, 30% van het tweede gebied vrijgespeeld en bezig met het tweede kasteel. Heerlijk dat die kastelen geen 10 min duren maar soms gewoon een half uur kunnen duren om alle kistjes en vijanden uit te schakelen, love it!

Wat zit er toch een heerlijke stealth in dit spel!

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 29-03-2025 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 20:04
G_Dragon schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 15:55:
Vandaag weer 3 uurtjes gespeeld, 30% van het tweede gebied vrijgespeeld en bezig met het tweede kasteel. Heerlijk dat die kastelen geen 10 min duren maar soms gewoon een half uur kunnen duren om alle kistjes en vijanden uit te schakelen, love it!

Wat zit er toch een heerlijke stealth in dit spel!

[Streamable: unnamed]
Juist een minpunt, alle kastelen lijken ook op elkaar en heb na 2 kastelen wel zo iets van been there done that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 16:25:
[...]
Juist een minpunt, alle kastelen lijken ook op elkaar en heb na 2 kastelen wel zo iets van been there done that.
Ja, ben ik het ook wel mee eens. Alle kistjes zitten vaak zelfs op dezelfde plek. En de stealth is wat te makkelijk door de slechte ai. Als die beter was dan was het een stuk leuker imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:14
Hier is intussen de platinum trophy binnen. Erg genoten van het spel, maar op den duur toch erg repetitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De oplossing is als Yasuke naar binnenrennen met je Teppo en gewoon beginnen met knallen, dan komen ze vanzelf naar je toegerend.
Daarna doe ik altijd een rondje met de klok mee om de rand van het kasteel en daarna naar binnen, dan heb je alles wel gehad en ben je in 10 minuutjes klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
sandpatt schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:03:
Hier is intussen de platinum trophy binnen. Erg genoten van het spel, maar op den duur toch erg repetitief.
Repetitief:Gezien ik daar bij het geweldige Ghost of Tsushima al veel eerder last van had doet deze het op dat gebied zo slecht nog niet.Noem mij een open-wereld game die dat soort trekjes niet heeft ?

Heb het laatst nog in Monster Hunter ervaren.

[ Voor 6% gewijzigd door jori040 op 29-03-2025 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparksNL
Zo het eerste kasteel afgevinkt. Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje saai vond. Na een paar assassinations rondom het kasteel werd het al snel eentonig. Uiteindelijk maar gewoon de 3 bosses gezocht/gesloopt en daarna de kist bovenin het kasteel geloot. Normaal ben ik wel van het clearen en alle kistjes looten, maar daar had ik nu weinig behoefte aan. Maar weer snel verder met de main quest 😂

Klopt het trouwens dat veel vraagtekens op de kaart gewoon points of interest zijn waar verder niets te doen is? Geen bijzondere loot of iets dergelijks?

[ Voor 16% gewijzigd door SparksNL op 29-03-2025 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah ja, ik al wel wat vaker, eerst drie keer dat ik dacht “ligt het nou aan mij” en toen nog een paar keer “dat moet ik eens uitzoeken” 8)7
RoamingZombie schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 13:40:
[...]

[...]

Aah cool, dat zou wel de verklaring kunnen zijn, ik heb de ophef-ninja nog niet vrijgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ja eens, ik heb er nu een paar gedaan en doe het inmiddels maar gewoon vanaf het dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SparksNL schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 18:09:
Zo het eerste kasteel afgevinkt. Moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje saai vond. Na een paar assassinations rondom het kasteel werd het al snel eentonig. Uiteindelijk maar gewoon de 3 bosses gezocht/gesloopt en daarna de kist bovenin het kasteel geloot. Normaal ben ik wel van het clearen en alle kistjes looten, maar daar had ik nu weinig behoefte aan. Maar weer snel verder met de main quest 😂
Er zijn wel vaak andere kistjes die de moeite waard zijn; dat zijn die met een icoontje met een afgeronde deksel.
Daar zit vaak paarse loot in, en dat kan wel eens een upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Big Things That Will Be Coming To Assassin's Creed Shadows... (AC Shadows DLC)

Benieuwd wat ze anders gaan doen met NG+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Laatst online: 20:04
Wereld is fantastisch en zo groot, misschien wel te groot en te leeg.
Lijkt wel of elk dorpje op elkaar lijkt en elke verbindingsweg ook hetzelfde lijkt.
Soms ook wel wat kut al die lange transporten als je nog geen fast travel in de buurt hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 17:49:
[...]

Repetitief:Gezien ik daar bij het geweldige Ghost of Tsushima al veel eerder last van had doet deze het op dat gebied zo slecht nog niet.Noem mij een open-wereld game die dat soort trekjes niet heeft ?
Kingdom Come Deliverance 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
Eindelijk weer een paar mooie shots gemaakt met foto modus, daar gaat echt veel tijd in momenteel. Want de wereld is grafisch echt prachtig _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m-4EUiRXR4jBHwhes3VKcxI99TE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YkuhH9sJBd7dMNQUYRP9iQym.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-IXRhDB3T4c9Bq3Y351wDDK4fQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/069XN8LlJC4IoBMte7odXuic.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9qK9ySPZZGTG_iRsVw9qTVfOwlQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VDDGe4vDffS5qcEI6UkEHxYh.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ehK6x1sgKNmM9UPQgkIWjZ0MUs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pu0xE1yMwaN1MMhGucBY5OlC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dSkeiP8FuITuy1T5oCgWgCA61JQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jJ58lazwgZvOTXMOXVkALvXe.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:49
G_Dragon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 13:32:
[...]

Snap ik, maar heel eerlijk moet je die tijd toch echt wel zelf maken als je zoiets graag wil! Niemand anders gaat het voor je maken :D

Wel jammer dat je de tijd er nooit voor hebt gevonden als je het wel graag wil :o
Kun je ook hoofdzakelijk de main missies spelen? En ook zo min mogelijk grinden? Of ga je het dan moeilijk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
jaaoie17 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 01:20:
[...]

Kun je ook hoofdzakelijk de main missies spelen? En ook zo min mogelijk grinden? Of ga je het dan moeilijk krijgen.
Eerlijk gezegd geen idee omdat ik juist alles wil doen, zien en hebben, maar ik denk dat het vast wel zou moeten kunnen. Dat ze je niet verplicht uren laten grinden, hopelijk heb je snel antwoord van iemand hier die ook puur alleen maar op het verhaal speelt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Heb die game een een kans gegeven maar het is niets voor mij.Daarom zie je me ook niet meer in dat topic.

[ Voor 9% gewijzigd door jori040 op 30-03-2025 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:55
Doe ik iets fout?? Elke keer als ik bij een locatie alle vijanden heb verslagen en ik kom een tijdje later weer terug zijn de vijanden er ook weer..
Wordt hier wel wat moedeloos van om elke keer als ik terug naar locatie ga er weer vijanden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 09:34:
[...]

Heb die game een een kans gegeven maar het is niets voor mij.Daarom zie je me ook niet meer in dat topic.
Was wel het antwoord op je vraag haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:23

Rio

Ik heb al een boek

harley2009 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 09:36:
Doe ik iets fout?? Elke keer als ik bij een locatie alle vijanden heb verslagen en ik kom een tijdje later weer terug zijn de vijanden er ook weer..
Wordt hier wel wat moedeloos van om elke keer als ik terug naar locatie ga er weer vijanden zijn
Bij elke seizoenswissel is deze reset (op de bosses na)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-09 20:25

RoamingZombie

Watching the sheeple...

harley2009 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 09:36:
Dat is altijd zo geweest in de AC serie, zo niet praktisch elk open wereld spel ooit uitgebracht

[ Voor 6% gewijzigd door RoamingZombie op 30-03-2025 11:59 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
RoamingZombie schreef op zondag 30 maart 2025 @ 11:58:
[...]
Dat is altijd zo geweest in de AC serie, zo niet praktisch elk open wereld spel ooit uitgebracht
Nee, dat is niet helemaal waar. Je hebt best veel games waarin je iets dan permanent overneemt. Bv ook in Far Cry enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Dat is gedaan om XP en materials te kunnen blijven verdienen.

Ben op moment best wel wat tijd in die Hideout door aan het brengen.Zou fijn zijn als ze snel die framerate aanpakken in dat gedeelte.

[ Voor 53% gewijzigd door jori040 op 30-03-2025 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Is een super spel! Maar voor mij helaas wat te groot , als ik opstart is er vanalles en nog wat te doen, en van hier naar daar kost veel tijd als je niet kan fast travelen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Jovinho99 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 13:24:
Is een super spel! Maar voor mij helaas wat te groot , als ik opstart is er vanalles en nog wat te doen, en van hier naar daar kost veel tijd als je niet kan fast travelen..
Lijkt er op dat je dan in dat gebied nog weinig heb gedaan want er zijn genoeg fast travel locaties.Je moet ook een beetje gevoel van schaal ervaren in zo'n grote open-wereld.

[ Voor 8% gewijzigd door jori040 op 30-03-2025 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Spelen jullie met Guided Exploration aan of uit? Ik zie het zelf als een soort easy mode en heb het daarom uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
G_Dragon schreef op zondag 30 maart 2025 @ 14:05:
Spelen jullie met Guided Exploration aan of uit? Ik zie het zelf als een soort easy mode en heb het daarom uitgezet.
Uit!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:47
Ik vermaak me enorm. Naoe is nu lvl 20, en Yasuke nog niet vrijgespeeld (kwam nu wel een harnas tegen dat voor hem bedoeld is). De jaargetijden zijn een mooie toevoeging vind ik. Ik dacht dat ze met Anvil wel een beetje uitontwikkeld waren maar ik ben blij verrast.

EDIT: guided exploration uit, en immersive mode on. Was met Engels begonnen maar heb dat na 5 minuten omgezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ik0pJ2axd-wOYQwRMZc7GV5XImI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8aOEL9qtyLXZzMDVRVLfZ5qv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAqUj1NGd6UbaPJkq_DVVHX2YHY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHqIUSVZYF15DOiRT7L4FkBZ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qTPGWvT-Y1-F_7NMGwdnA0fhm7o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwhrynMaITvr2umYiymHw0q8.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djROMaWx8PZ0CrFHUoqk4d_vPpQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DtjmuFq5prqSIk1fXQl1nais.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8t0MXWWlDAIS5lgA-1vvqBvffLo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVbiGGG7v8FwJp9NFGFnbkcO.jpg?f=fotoalbum_tile

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
Hier vandaag ook weer 4 uurtjes gespeeld en nog steeds in act 1, kan daarom nog steeds niet vrij wisselen naar Yasuke. Heb de focus meer op het ontdekken van deze prachtige wereld, waarin echt ontzettend veel te doen is. Elke keer als ik een nieuw gebied vrijspeel met het verhaal, dan wil ik deze eerst helemaal 100% spelen voordat er ook maar een hoofdmissie gespeeld gaat worden.

Inmiddels ben ik alweer behoorlijk ver bij het tweede gebied, maar ben er nog lang niet (zie hieronder):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSPU6ArOD71bVE4K5MdUYrc5c5A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BpsMz4rmyqFGzaeWM2duogyX.png?f=fotoalbum_large

Heb tijdens mijn speeluren wederom weer veel mooie shots gemaakt, want die fotomodus is zeer verslavend <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bENy1fyFeVYY9EgXf1hZZazGqY4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/PCCS2Qk1S3dvW96zc7w06hsO.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHLKnpVgkkK4XBy_5GyAHHXe59I=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DkZta5hq3lfJhokLGYCgiXiU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1frrqb4HTHBhu4k7SXvuAYcC_6E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zCKo7UlZ9bpyweFsuOAXOkBq.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i0UJ_E5RUSoCpkPhgqgEhgWHRAs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8gp27w5xHqQHQq8MObesHGLp.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUBf8NcTR-iDYWnQQJFj0BHqijs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mQ7Z5oNHLEHsrcccMEbn0CEg.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Leuk om te zien dat er toch veel voor de ninja look gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
Hier level 28. Ik heb Gennonjo net ontmoet, grappige character! Verder 4 Shinbakfu dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Jirnsum schreef op zondag 30 maart 2025 @ 17:37:
Ik vermaak me enorm. Naoe is nu lvl 20, en Yasuke nog niet vrijgespeeld (kwam nu wel een harnas tegen dat voor hem bedoeld is). De jaargetijden zijn een mooie toevoeging vind ik. Ik dacht dat ze met Anvil wel een beetje uitontwikkeld waren maar ik ben blij verrast.

EDIT: guided exploration uit, en immersive mode on. Was met Engels begonnen maar heb dat na 5 minuten omgezet.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Die roze achtige foto springt er wat mij betreft uit.

Ja die engine beloofd nog veel goeds.Met de Unreal Engine hadden ze dit niet klaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparksNL
Iemand enig idee hoe je kunt zien of je alle activiteiten binnen een zone hebt “afgevinkt”? Ik ben zo’n OCD’er die alles in een zone op 100% wilt hebben voordat ik naar een volgende zone ga. Of is dat er uitgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
Zijn er mensen die shadows op de portal spelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:49

FeaR

In GoT we trust

Oon schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 21:39:
...en daar kun je dan gewoon omhoog lopen..
Random quote en geen idee of het al genoemd is, maar als je de camera zo positioneert dat je niet ziet waar je heen loopt (bijvoorbeeld boven je personage) glijd je nergens naar beneden. Alsof de game niet weet dat het te steil is als het buiten beeld is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 21:22:
Wereld is fantastisch en zo groot, misschien wel te groot en te leeg.
Lijkt wel of elk dorpje op elkaar lijkt en elke verbindingsweg ook hetzelfde lijkt.
Soms ook wel wat kut al die lange transporten als je nog geen fast travel in de buurt hebt.
Ik zat hier ook heel erg mee, maar uiteindelijk ben ik even naar alle hoeken van de wereld gereisd om wat waypoints te krijgen dat heeft heel erg geholpen. In Origins, Odyssey en Valhalla kon dat automatisch door een waypoint te zetten en je paard/kameel/boot erheen te laten gaan, helaas moet je in Shadows wel zelf blijven sturen, maar met sprint op toggle ipv hold en auto walk aan is dat goed te doen.

Aanraders zijn de inhammen langs de kust (waar in het echt ook vaak een havenstad te vinden is, is dat in het virtuele Japan ook zo) en goed kijken op de nog niet ingevulde kaart waar iets getekend staat.

Met 20-30 minuutjes spelen heb je dan de hele kaart binnen minder dan een minuut bereikt. Jammer dat het nodig is, maar het is wel de makkelijkste manier om er even doorheen te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zondag 30 maart 2025 @ 01:20:
[...]

Ik heb nog niet gehad dat ik underleveled was en ik speel redelijk stevig door. Ik doe wel wat her en der dat er interessant uit ziet maar mijn focus ligt op de objectives op het bord. Ik laat mezelf bewust afdwalen om het leuk te houden, maar ik ga niet op zoek naar ieder kistje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FeaR schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:36:
[...]

Random quote en geen idee of het al genoemd is, maar als je de camera zo positioneert dat je niet ziet waar je heen loopt (bijvoorbeeld boven je personage) glijd je nergens naar beneden. Alsof de game niet weet dat het te steil is als het buiten beeld is.
Dat is een hele interessante, ga ik eens proberen!
Ik had ook het gevoel dat de knop voor langzaam lopen inhouden en de 'observe' knop inhouden iets deden met hoe snel je gaat glijden :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:40
Ik vermaak mij met de game, maar er zijn toch een paar puntjes die mij niet helemaal lekker zitten:

- Spelen als Yasuke voelt als easy mode en Naoe als hard mode. Ik heb het gevoel dat Naoe meer bij het verhaal past en dat het sluipen in de nacht meer AC is. Maar als je dan gevonden wordt is ze heel snel outnumbered. Yasuke is weer de andere kant; die maait een heel kasteel neer alsof het niks is.

- Verplaatsen in de wereld is irritant door de bergen en de vele bomen en struiken vind ik.

- Zoeken naar de juiste vijand is in het begin leuk maar ik vind het na een tijdje een tijdrovende klus worden. Alsof het een extra klein obstakel is om de speeltijd te verlengen. "hij zit ergens daar en daar" is leuk maar na 30 keer toch wat minder leuk.

- De homebase inrichting doe ik niks mee, jullie wel?

- De dialogen en het verhaal beginnen mij minder te boeien na een tijdje.

Ik vind het alsnog leuk hoor, maar voor mij is het meer een 7 dan een "wow wat een game"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Piet_Piraat7 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:59:
- Spelen als Yasuke voelt als easy mode en Naoe als hard mode. Ik heb het gevoel dat Naoe meer bij het verhaal past en dat het sluipen in de nacht meer AC is. Maar als je dan gevonden wordt is ze heel snel outnumbered. Yasuke is weer de andere kant; die maait een heel kasteel neer alsof het niks is.
De combat met Naoe is veel meer gericht op ontwijken en dan aanvallen, Yasuke meer op blocken en counteren. Yasuke heeft dan ook veel meer gear waarmee je health terug krijgt of minder damage krijgt en Naoe heeft meer gericht op damage doen.
Mijn speelstijl met Yasuke is veel blocken en dan sterke, zware hits als counter. De automatische posture attacks die Yasuke met de juiste gear kan doen kunnen zelfs bosses in een paar seconden omleggen.
Maar Naoe als je goed dodget en gebruik maakt van de 'weak point' attacks (als de enemy geel wordt gehighlight) kan ook absurd veel damage doen, en met de juiste gear hoef je je eigenlijk nergens druk om te maken.
Ik speel wel vrijwel alleen met de katana in combat, tanto alleen voor de abilities (de combat assassinate die die heeft, en die waar je de tanto gooit en dan erheen rent) en dat derde wapen gebruik ik eigenlijk helemaal niet.

Misschien dat je wat meer verschillende 'builds' moet proberen met Naoe, doe bijv. eens wat crit gear aan en je bent misschien nog wel sneller klaar met combat dan als Yasuke.
- Verplaatsen in de wereld is irritant door de bergen en de vele bomen en struiken vind ik.
Ik hou zelf aan dat alles verder dan 150m een paard behoeft, en alles verder dan 350m betekent dat ik de wegen volg. Meer dan 100 meter door een bos gaan klimmen is gewoon bijna niet te doen, je ziet niks en blijft haken op vanalles. Inderdaad heel irritant, maar er zijn wel overal paadjes heen. Ik ben tot nu toe echt maar een handjevol belangrijke punten (viewpoints en/of quest objectives) tegengekomen waar ik niet met een paard dicht bij in de buurt kon komen.
- Zoeken naar de juiste vijand is in het begin leuk maar ik vind het na een tijdje een tijdrovende klus worden. Alsof het een extra klein obstakel is om de speeltijd te verlengen. "hij zit ergens daar en daar" is leuk maar na 30 keer toch wat minder leuk.
Heb je je scouts wel gebruikt? Die laten vrijwel altijd de exacte locatie van je doelwit zien
- De homebase inrichting doe ik niks mee, jullie wel?
Ik heb alle functionele gebouwen neergezet en daarna nog twee galleries erbij om hideout te maxen, maar verder doe ik er niks mee. Heb totaal geen interesse in het mooi maken oid, want de tools zijn daar veel te lomp/onhandig voor en je kunt niet zo heel veel behalve decoratie plaatsen om de huisjes heen.
Ik had liever een AC2/Brotherhood idee gezien. Had ons bijvoorbeeld die tempel waar je in begint met dat jongetje en die oude man laten renoveren en eromheen uitbouwen door gewoon ruïnes op te knappen en te upgraden, in plaats van deze halfbakken city builder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 06:47
Piet_Piraat7 schreef op maandag 31 maart 2025 @ 08:59:
Heb dat ook wel, vooral omdat de omschrijving van de locatie verre van klopt. Even googlen is een last resort maar doe het toch te vaak voor mijn gevoel
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld