DeadPhoenix86 schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:36:
[...]
In combat ging ik in 2 klappen dood. 4 uur is toch lang zat om te weten of de game aanslaat of niet.
Ik had helaas maar 1 dag te tijd om de game te ruilen.
Misschien ooit weer in de toekomst proberen, als deze goedkoper is, en de bugs eruit zijn gewerkt. Maar eerste ervaring was niet positief.
Interessant dat mensen zo'n andere ervaring hebben. Ik speel op de hoogste difficulty en ik vind de combat te gemakkelijk, terwijl ik absoluut niet van soulslikes houd omdat ik niet meer zo snel reageer als vroeger. De timing in combat is héél ruim en ik heb ook niet het gevoel dat ik in twee hits dood ga, tenzij ik echt naar een gebied ga waar een heel duidelijk rood blokje bij staat en iedere enemy een doodskop heeft bij z'n health bar.
Verder qua bugs heb ik dat ook niet ervaren, ik heb een paar keer gehad dat ik onder de grond kwam en ging zwemmen en daarna terug teleporteerde en bleef zwemmen, of dat ik ergens vanaf sprong en ineens duizenden meters verderop in de lucht vloog, maar dat zijn dingen die ik in Origins, Odyssey en Valhalla veel vaker had dan nu in Shadows.
Qua verhaal moet het je liggen, ik vind de algemene story niet zo boeiend maar het is een stuk beter geschreven en geacteerd dan veel andere spellen. Het enige spel dat recent is uitgekomen dat qua dialogen beter is is KCD2, maar dat is weer een heel ander soort spel.
Verder moet je wel een beetje 'suspension of disbelief' kunnen hebben, maar dat geldt ook voor de meeste andere spellen. Als je de kleine puntjes negeert dan valt het allemaal wel mee, maar als je erop gaat focussen is de lol er snel af.