WinterBase schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:39:
Ik snap dat de (simplistische?) gameplay niet voor iedereen is maar dat heb ik met games zoals de laatste Zelda’s en Elden Ring. Ik zie de kwaliteit en charme van die titels maar de open spel wereld en/of moeilijkheidsgraad in die games trek ik niet. Dit is voor mij een fijne game om na het werk even een uurtje te spelen en ook nog het gevoel te hebben iets van progressie te maken.
Ik denk ook dat veel van de problemen die mensen hebben gewoon verwachtingsmanagement is. Je moet geen verhaal van het niveau van BioWare in de tijd van DA:O of DA2 verwachten, je moet geen bijna-simulatie RPG op het niveau van Kingdom Come Deliverance 2 verwachten, je moet geen grote wereld met bewegingsvrijheid zoals in Just Cause 2-3 verwachten.
Maar van alles zit er wel een beetje in, en hoewel het een heel makkelijk spel is zit er wel flink wat diepte in. In de gameplay zit meer diepte dan bijvoorbeeld Elden Ring, maar die was dan weer flink wat moeilijker. Aan de andere kant heb je geen in-world koken of een glider zoals in de Zelda BotW/TotK. Maar ik mis die dingen ook niet heel erg.
Ik verbaas me iedere keer weer over hoe ik zo een paar uurtjes verder ben zonder het door te hebben omdat er zo enorm veel verschillende dingen te doen, te zien, te horen zijn. Daar kan ik persoonlijk echt niet over klagen

flugelisoke schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:56:
Deze game is wel zo belachelijk mooi, heb gewoon de HUD uitgezet en ben gewoon aan het lopen en rondkijken. Wat een wereld zeg, en ben nog maar in de eerste regio welke ik nog maar voor de helft heb verkend.
Je waant je een toerist in Japan. Zou mooi zijn als er weer zo'n learning / tourist mode komt als in vorige delen.
Het zou zonde zijn als ze dat niet doen, net als in de vorige spellen. Ze zijn heel duidelijk over dat het verhaal volledige fictie is, maar de wereld is toch echt wel gegrond in realiteit. Ik weet zelf niet genoeg van Japan om iets te zeggen over de grotere kastelen/paleizen en shrines, maar alleen al de cultuur is zoveel over te vertellen dat het echt wel de moeite waard is.