Acties:
  • +5 Henk 'm!
Zo, vanavond heb ik eindelijk helemaal niks te doen. Dus vanavond ga ik eens non-stop spelen. Bier staat koud en zojuist wat mini loempia's en wat Japanse snacks besteld voor onder het gamen. d:)b

Nog wat leuke screenshots gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dzqTBbX5QzHIHm2a42CiUYTRUG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wtFShxuXJt9xrf8UeXKpizZd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aV0BsmFFi8GnTgpO_F-Ade_yoZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/auHDinHYeSyYQcASq9OPFbI8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5wIGGc4qNsXnJZqdepfYjiVD-cM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BbbkHwUvtEFqKvJpxXpKtzpK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opMvvEkk9HvTpSH247x1UfottZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gG87rCqA8aBUJq6FEFzTzZv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVx3yKWhmHAe3o91doCJl7B3LF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f8W5jGQQsW5DWq8yY92VQJZ0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-x1XCgcJBcs6sMW2FOPWi2fbzNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WAg9HtpFUo7SlMSYVxYMVPHJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 89% gewijzigd door Toonen1988 op 22-03-2025 21:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Geen idee namelijk, ben nu eerst het start gebied helemaal 100% aan het spelen en focus me niet op het hoofdverhaal. Want ik wil alles hebben O-) :9~
Haha hier ook, per regio eerste alle uitkijkposten en vraagtekens. Dan missies etc.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:13
Vandaag hele eerste gebied uitgekamd, nu met level 16 door naar het volgende gebied. :)

26 uur zit er alweer in. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0MDQnFLFxXF9HgH3z6Jq23-QUGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5S14dQcvgKsucITAbMpTRmGv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5v3rJ0ok9lIPZ01NWBRCdCeU_sU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A6yjNLj94MP6xhAk95yXUqeY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vh7J-rjnNZv6u8ToBS5FJoL0Id8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xhzausIhOt6Jx1E6XjVR8yQu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Froggle op 23-03-2025 01:38 ]

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De rt is in ieder geval al realistischer en soepeler :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2025 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:29
Donstil schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 22:04:
[...]

Haha hier ook, per regio eerste alle uitkijkposten en vraagtekens. Dan missies etc.
Veel mensen haten hierop, vinden het niet vernieuwend en een goedkope opvulling.

Precies DAT is nou de reden waarom ik Ubi games tof vind, ik vind het juist geweldig om torens te unlocken en om dingen te verzamelen. Ghost of Tsushima heeft me niet zo weten te boeien als dat Shadows nu doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:35
Kun je de headgear onzichtbaar maken zoals in vorige AC games? Kan het zo niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RustStorm
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:40
Ben voornemens om ook vast deze game te kopen ookal ben ik met Wukong bezig.

Als ik nu een SE koop, betekent dat dan ook nog de aanvullende dlc toegang als deze beschikbaar wordt? Of is het alleen maar wat uitrusting welke er bij komt kijken? Iemand die dat toevallig weet uit ervaring?

Heel leuk om te lezen dat vrijwel iedereen en veel reviewers positief zijn zeg. Echt tof. Maakt me nieuwsgierig!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:20
Sjurm schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:00:
Kun je de headgear onzichtbaar maken zoals in vorige AC games? Kan het zo niet vinden
Ja dat kan. In het inventory menu kan je je headgear hiden (in het “hoofdmenu”, niet als je doorklikt naar de headbands. Op de Xbox doe je dat met x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:06
Kan je de fotos op de map zien van andere sprlers. Enkel vrienden ben ik al tegengekomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RustStorm schreef op zondag 23 maart 2025 @ 07:16:
Ben voornemens om ook vast deze game te kopen ookal ben ik met Wukong bezig.

Als ik nu een SE koop, betekent dat dan ook nog de aanvullende dlc toegang als deze beschikbaar wordt? Of is het alleen maar wat uitrusting welke er bij komt kijken? Iemand die dat toevallig weet uit ervaring?

Heel leuk om te lezen dat vrijwel iedereen en veel reviewers positief zijn zeg. Echt tof. Maakt me nieuwsgierig!
De toekomstige DLC was alleen een pre-order bonus. Je krijgt nu alleen de uitrusting erbij.

Er zijn wel nog fysieke exemplaren in omloop voor de Xbox Series X en PS5 die nog een pre-order code bevatten. Maar de kans is zéér klein dat je daar eentje van vindt/krijgt.

Wil je op de PC spelen, dan kan je alleen digitaal kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:26
Toonen1988 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:02:
[...]

De toekomstige DLC was alleen een pre-order bonus. Je krijgt nu alleen de uitrusting erbij.

Er zijn wel nog fysieke exemplaren in omloop voor de Xbox Series X en PS5 die nog een pre-order code bevatten. Maar de kans is zéér klein dat je daar eentje van vindt/krijgt.

Wil je op de PC spelen, dan kan je alleen digitaal kopen.
Zag toevallig gisteren dat deze nog op voorraad zijn bij allyourgames 😉
https://www.allyourgames....assassin's+Creed+Shadows/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
Toonen1988 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 11:02:
[...]
Dat zeiden ze bij tal van andere games ook en daar vond je een jaar later nog zo'n pre-order code in in het doosje. Denk dat het hier ook wel los loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Ricmaniac schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:46:
Wow ik was even niet bewust van de cashshop.

Een full map unlock ingame kopen voor echt geld?

Bizar weer voor in een singleplayer game.
Puur optioneel en hoeft totaal niet natuurlijk maar het feit dat dit op deze manier er in zit laat mij nu de game gewoon oprecht al niet willen kopen :P ik ben zo gevoelig voor zulke criminele praktijken.

Letterlijk een probleem creëren (dat je map niet fully unlocked is by default.. wat natuurlijk logisch is) en dan geld er tegen aan kunnen gooien om het wel te unlocken. hetzelfde als de resources kopen voor je hideout. Waarom zou je niet gewoon je hele map met alle collectibles laten unlocken als je de story complete hebt bijvoorbeeld.. dit is echt belachelijk hoe veel geld je in AC kan spenden. Een singleplayer game.

Pink cloud is helemaal weg bij mij :|
Je mist ook weinig

Afbeeldingslocatie: https://youtu.be/8zuDU0wNqms?si=2r5VWFUTfJCSyClq

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Heb nog geen 1 keer mijn paard en fast travel gebruikt. Alles te voet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:28
@PonyPony
Je bent de game ook aan het spelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Genieten dit zeg, net Osaka Castle uitgemoord en leeggeplukt. Dit in de nacht tijdens onweer en regen, voelde heel sfeervol aan. Beetje SC: Chaos Theory vibes.

Ik heb soms wel ruzie met die grappling hook. Als ik 2x achter elkaar wil slingeren dan spam ik op de L1-knop in de hoop dat ik niet naar beneden donder. Voelt niet zo intuïtief als in andere games.

Japanse voice acting is van hoog niveau en draagt goed bij aan de sfeer. Japan heeft er nog nooit zo mooi uitgezien in een game, zeker met die wisselende seizoenen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door D. Ninjai op 23-03-2025 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 17:42
Heb hem sinds gistermiddag binnen, nog geen tijd gehad om te spelen, heb alleen mirage gespeeld in de AC versie en hoop dat deze (shadows) me genoeg kan boeien.😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-09 23:25
ik heb al heel lang geen AC meer gespeeld, is dit echt weer de moeite waard? of is de hype onterecht?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:39
fib3rlight schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:55:
ik heb al heel lang geen AC meer gespeeld, is dit echt weer de moeite waard? of is de hype onterecht?
Persoonlijk vind ik het de moeite waard, het spel is precies zoals ik had gehoopt.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
G_Dragon schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:00:
[...]

Persoonlijk vind ik het de moeite waard, het spel is precies zoals ik had gehoopt.
Vind hem zelfs beter dan verwacht.Dacht eerst dat deze niet aan Ghost of Tsushima zou kunnen tippen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
jori040 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:09:
[...]

Vind hem zelfs beter dan verwacht.Dacht eerst dat deze niet aan Ghost of Tsushima zou kunnen tippen.
Daarin moet ik je ook wel gelijk geven, dat het spel nog beter is dan verwacht. Ik had zelf al een hoge verwachting sinds het moment dat ik in de trailer zag dat de ontwikkelaars van Assassin's Creed Odyssey eraan werkten, want van dat spel had ik 180 uur genoten :P

Voor deze screenshots heb ik verder geen woorden voor nodig :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OOutLoB3RUR3HDOt26GGXAFuL8o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qJ2Q7gbJkIxLDNQF0bbAijCN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDynjgQtWiYnjUpTCkjc7D5iXv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OigYbHFKfZFbjd1IMK3EUVrg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door G_Dragon op 23-03-2025 13:12 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
oke bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Heb mijn post nog even aangepast met de nieuwste shots die ik heb gemaakt met fotomodus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
G_Dragon schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:13:
[...]

Heb mijn post nog even aangepast met de nieuwste shots die ik heb gemaakt met fotomodus :)
waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Is osaka castle quest gerelateerd. Of kan ik deze bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:09:
[...]

Ik denk wel dat ze prima naast elkaar kunnen bestaan. Ik snap dat mensen die vergelijking willen trekken (zo werken onze hersenen nou eenmaal), maar het zijn zo enorm verschillende spellen dat ze echt niet te vergelijken zijn. Ghost of Tsushima heeft veel meer de focus op een gegronde ervaring, wat Assassin's Creed nooit heeft gehad.
Het enige dat ze echt gemeen hebben is de setting, en zelfs dat niet echt omdat het andere regio's zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@G_Dragon
Die setting vond ik na Orgins wat minder maar achteraf vind ik het op gameplay gebied wel een beter spel.

Ubisoft Quebec heeft na Odyssey ook nog het geweldige Immortals Fenyx Rising gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik wat meer uren heb zijn er wel twee dingen die me echt beginnen te storen:
Als eerste Yasuke's parkour. Ik snap dat het een zware man is, maar als je bijv. Jujimufu op YouTube ziet is er geen enkele reden waarom Yasuke niet na een paar uurtjes net wat beter zou kunnen zijn geworden in parkour. Hoeft niet zo vloeiend en snel als Naoe, maar het verschil in parkour is zoveel groter dan het verschil in combat dat Yasuke snel achterloopt in nut.
Als tweede vind ik het écht heel jammer dat ze het automatisch naar een waypoint lopen hebben weggehaald. Dat hadden ze op z'n minst op de wegen en rivieren kunnen toestaan, zodat je wel een heel eind kunt komen maar niet zonder na te denken altijd naar je waypoint kan.
De map is zo groot dat je soms gewoon echt een paar minuten bezig bent met lopen, en er ook heel wat gebieden zijn waar er lang niks te zien is.

Verder zijn er wel veel kleine dingetjes zoals parkour die toch wel vaak blijft hangen en het feit dat ondanks dat ik sprinten op 'hold' heb staan ik vaak na een klim of spring actie mijn shift-toets los moet laten en opnieuw in moet drukken, maar die hebben neit zo'n grote impact op de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@Oon
Is toch ook geloofwaardig dat er stukken zijn waar niets gebeurd.Bij Valhalla en Odyssey is dat ook zo.
Mirage totaal weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jori040 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:25:
@Oon
Is toch ook geloofwaardig dat er stukken zijn weer niets gebeurd.Bij Valhalla en Odyssey is dat ook zo.
Mirage totaal weer niet.
Mirage had anders ook een flinke woestijn die je door moest voor de dingen die daar in lagen, en dan zie je meteen dat op een kleinere schaal je ook een veel minder grote afstand nodig hebt om het als 'leeg' te laten voelen :+

Maar het probleem is vooral dat de afstanden soms écht groot zijn. Mijn strategie was daarmee in de afgelopen spellen om op een paard (of kameel, of boot) te klimmen en eerst even naar de andere kant van de map te gaan om daar wat viewpoints te doen en dan ergens in het midden ook nog, zodat je alvast wat opties hebt.
Nu mis ik dat wel, als ik dan ineens naar een andere regio moet waar ik nog niks heb is het gewoon een flink stuk lopen/rijden. En het is ook niet dat de paarden een volle sprint doen, die zijn net wat sneller dan lopen maar zoveel scheelt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:52

Audione0

Strijdt der titanen

Jovinho99 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:44:
Heb hem sinds gistermiddag binnen, nog geen tijd gehad om te spelen, heb alleen mirage gespeeld in de AC versie en hoop dat deze (shadows) me genoeg kan boeien.😀
Ik ben van nature geen fervente Assassin's Creed-speler. Eerder heb ik de eerste AC en AC Odyssey geprobeerd, maar na ongeveer tien uur spelen besloot ik ermee te stoppen.

Toch moet ik eerlijk toegeven dat ik door deze game in de ban ben geraakt. Wat mij voornamelijk aanspreekt, is hoe het concept van een assassin in mijn ogen perfect samenkomt met de Oosterse stijl van close-combat gevechten. Het is lastig om precies onder woorden te brengen, maar het voelt gewoon alsof dit de ideale setting is voor dit type gameplay. Een Assassin Creed in Oosterse style

Daarnaast weten de muziek het landschap en de Oosterse sfeer mij mee te slepen. Ze voegen een unieke dimensie toe en maken de spelervaring nog meeslepender. Dit spel voelt voor mij iig als een frisse wind binnen de franchise en raakt precies de juiste snaar bij mij.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Kan iemand zeggem of ik osaka castle kan doen. Of ik moet wachten tot main quest ofzo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Laatst online: 17:42
Audione0 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:34:
[...]

Ik ben van nature geen fervente Assassin's Creed-speler. Eerder heb ik de eerste AC en AC Odyssey geprobeerd, maar na ongeveer tien uur spelen besloot ik ermee te stoppen.

Toch moet ik eerlijk toegeven dat ik door deze game in de ban ben geraakt. Wat mij voornamelijk aanspreekt, is hoe het concept van een assassin in mijn ogen perfect samenkomt met de Oosterse stijl van close-combat gevechten. Het is lastig om precies onder woorden te brengen, maar het voelt gewoon alsof dit de ideale setting is voor dit type gameplay. Een Assassin Creed in Oosterse style

Daarnaast weten de muziek het landschap en de Oosterse sfeer mij mee te slepen. Ze voegen een unieke dimensie toe en maken de spelervaring nog meeslepender. Dit spel voelt voor mij iig als een frisse wind binnen de franchise en raakt precies de juiste snaar bij mij.
Super reactie! Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Audione0
Mirage is ook een heel aardig spel.Na Valhalla had ik wel weer trek in wat meer stealth gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Wolverine9000 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:38:
Kan iemand zeggem of ik osaka castle kan doen. Of ik moet wachten tot main quest ofzo..
Daar ben ik gewoon heengegaan en iedereen uitgemoord, met uitzondering van de schoonmakers :+
Als je je wapen niet trekt dan doe ik ook niets.

Geen idee of het betrokken is bij de mainquest. Doe waar je zin in hebt, het zal anders wel resetten als het er wel bij betrokken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
D. Ninjai schreef op zondag 23 maart 2025 @ 13:56:
[...]

Daar ben ik gewoon heengegaan en iedereen uitgemoord, met uitzondering van de schoonmakers :+
Als je je wapen niet trekt dan doe ik ook niets.

Geen idee of het betrokken is bij de mainquest. Doe waar je zin in hebt, het zal anders wel resetten als het er wel bij betrokken wordt.
Is zo veel te doen ook e. Nog geen moment verveeld in 13 uiur gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:04
Ik moet zeggen dat ik de eerste anderhalf / 2 uur wel taai vind om doorheen te komen. Veel gesprekken, stukjes film, terug naar herinneringen zonder echt even lekker te kunnen spelen. Dat komt allemaal nog vanzelf, maar pffff, zou willen dat er een samenvatting was en ik door kon klikken.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwqVUjwEfuSejYBpQHtN700ctqY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7dY4CqXWPhRD9ZZVlpL0Dq3W.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
  • Laatst online: 10-08 10:49
Eeuwig zonde dat ze echt een hele goede AC game hebben uitgebracht, en dan heb je dit soort lui die gewoonweg te dom zijn om te poepen met dit soort meningen
De no 1 reden dat men er zoveel negatief over schrijft is dat ze ervoor willen zorgen dat zo min mogelijk personen de game kopen. Zodat we straks weer -by gamers, for gamers- games voorgeschoteld krijgen. Het gaat daarmee nu de goede kant op. De ene wokey/corporate AAA game na de andere faalt, en blij toe.
By gamers for gamers.. Laat me niet lachen.

Wat een trieste stand van zaken.

Ik was echt niet hyped voor deze game, had er ook wel een mening over, maar na het spelen trek ik die negatieve keutel weer in. Het is echt gewoon een heel tof spel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• James Pond
Wat wel echt mij NO1 tip is; zet "guaranteed assassination" aan in de gameplay > Difficulty tuning opties.

Dan kill je altijd als je de kans hebt voor een assassination, en speelt het meer zoals de oude AC games.

Geen healthbalkjes die je moet chippen, of dat je iemand niet kan assassinaten omdat die teveel leven heeft, of omdat jouw lvl te laag is.

Dat maakt het spel echt zoveel leuker + je hoeft geen skillpoints in die "upgrade assassination dmg" te steken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
Goeie tip! Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
James Pond schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:44:
Wat wel echt mij NO1 tip is; zet "guaranteed assassination" aan in de gameplay > Difficulty tuning opties.

Dan kill je altijd als je de kans hebt voor een assassination, en speelt het meer zoals de oude AC games.

Geen healthbalkjes die je moet chippen, of dat je iemand niet kan assassinaten omdat die teveel leven heeft, of omdat jouw lvl te laag is.

Dat maakt het spel echt zoveel leuker + je hoeft geen skillpoints in die "upgrade assassination dmg" te steken.
Ik hoorde het in een van de reviews langskomen en gelijk aanzet, speelt heel fijn inderdaad.

Als ik van boven op iemand zijn nek spring en er een blade in ram dan moet hij gewoon dood zijn, simpel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@G_Dragon Heb jij toevallig een reshade geïnstalleerd? Of is het toevallig een kleur filter die je gebruikt in fotomodus?

[ Voor 37% gewijzigd door Toonen1988 op 23-03-2025 16:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
James Pond schreef op zondag 23 maart 2025 @ 14:42:
Eeuwig zonde dat ze echt een hele goede AC game hebben uitgebracht, en dan heb je dit soort lui die gewoonweg te dom zijn om te poepen met dit soort meningen

[...]

By gamers for gamers.. Laat me niet lachen.

Wat een trieste stand van zaken.

Ik was echt niet hyped voor deze game, had er ook wel een mening over, maar na het spelen trek ik die negatieve keutel weer in. Het is echt gewoon een heel tof spel.
Ik vind het sowieso kansloos mensen die op insta / youtube/ forums etc video's/topics gaan zoeken van een game die ze blijkbaar zelf niet leuk vinden ( die ze meestal niet eens gespeeld hebben), om dan vervolgens allemaal comments te spammen over hoe kut/woke etc de game is. Gaan die mensen zichzelf dan echt beter voelen?

Ik kan daar met mijn hoofd niet bij..

Ben zelf pas net een uurtjes bezig en aan het genieten in ieder geval! Zal later een korte impressie plaatsen als ik wat meer uur erin heb zitten.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 12:32:
@PonyPony
Je bent de game ook aan het spelen ?
Heb vanmiddag de eer gehad om via mn broertje te spelen gameshare. Maar idd niks voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
PonyPony schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:39:
[...]

Heb vanmiddag de eer gehad om via mn broertje te spelen gameshare. Maar idd niks voor mij
Om echt een goed beeld van de game te krijgen kost je wel een paar uur.Maar goed je hebt de kans gehad om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Gaan jullie ook vol voor verkenning of met hulp ?
Zonder kost meer tijd maar maakt de ervaring wel wat leuker.

[ Voor 38% gewijzigd door jori040 op 23-03-2025 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Toonen1988 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:19:
@G_Dragon Heb jij toevallig een reshade geïnstalleerd? Of is het toevallig een kleur filter die je gebruikt in fotomodus?
Kan je zoiets installeren dan op Xbox Series X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Geen idee, het is maar een vraag. Ik weet niet op welke platfrom je speelt en ik heb geen idee wat de consoles tegenwoordig kunnen en wat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
jori040 schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:42:
[...]

Om echt een goed beeld van de game te krijgen kost je wel een paar uur.Maar goed je hebt de kans gehad om het te proberen.
Ik ga ook zeker nog doorspelen tot minimaal het stuk dat Yasuke ook instapt. Grafisch is het erg mooi, en het is zeker niet een slechte game. Maar wel te simpel ( Niet in difficulty etc ) maar vind bijvoorbeeld de combat dus gewoon best generiek, De dialogen in het engels ook dus heb hem op immersive gezet voor nu, Moet wel zeggen dat ik dit voor vele games vind gelden in een Japanse setting en hun Engelse dub versies dus niet exclusief aan Ac Shadows . Maar wat ze hier grafisch hebben neergezet is wel heel erg indrukwekkend.

[ Voor 10% gewijzigd door PonyPony op 23-03-2025 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1zGg2-KMSsxZnEzzkQ3-CE-Nf8Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hVUB8W0h7bWxd4i38kzUjtui.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Oef

Zet aub Chromatic Abberation uit O_o

Snap niet hoe mensen dat aan kunnen laten staan

[ Voor 6% gewijzigd door James Pond op 23-03-2025 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PonyPony
James Pond schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:00:
[...]

Oef

Rule #1 altijd gelijk Chromatic en Motion blur eruit klappen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
James Pond schreef op zondag 23 maart 2025 @ 18:00:
[...]

Oef

Ieder zen ding toch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Moet wel zeggen dat ik me elke keer wezenloos schrik als ik een level omhoog ga :')

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• James Pond
Maar het is lelijk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xDJymebuJJ5fOtCkChU38AVFyXU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/So8uFtfgCXGtTrQAGsMemsrp.jpg?f=user_large

Voegt toch niks toe, haalt alleen maar detail weg

denk als je het uitzet dat je zelf ook wel ziet dat het mooier is :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xMZRRX83jMuGHgABZFyFTxGw4zs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/j2kfoBdUCqBnPr23YGGidYp0.jpg?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door James Pond op 23-03-2025 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zondag 23 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Nope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uiteraard, staat hier ook gewoon aan en vind het wel best eigenlijk :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:52
Heb er ook eindelijk een uurtje over 4/5 in kunnen steken en positief verrast. Het speelt lekker weg, echt precies wat ik nodig heb op dit moment. Had de game niet echt meer op m’n radar staan maar omdat ik al tijden niet echt een game heb waar ik plezier uithaal dit een kans gegeven.

Ik snap dat de (simplistische?) gameplay niet voor iedereen is maar dat heb ik met games zoals de laatste Zelda’s en Elden Ring. Ik zie de kwaliteit en charme van die titels maar de open spel wereld en/of moeilijkheidsgraad in die games trek ik niet. Dit is voor mij een fijne game om na het werk even een uurtje te spelen en ook nog het gevoel te hebben iets van progressie te maken.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:13
Wat een game. Die seizoenen zijn echt gaaf, en juiste afwisseling. Niet te snel, waardoor je alweer ergens anders bent voordat het seizoen veranderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5CxCwNHwtpFNeZHDye-yp3lfYa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P8TfJqSBpSxymeA2PJy8StYm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcWFKxC09aZh0_kJBk7QjUbwg8Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gB51v2OleTooXmqngDFB6gPB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ako1R6VnOMv_0rGRWaDH_b2Z2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zPoIdG0YqRmRQiPxzCtDtCAe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0G8p7S_ImQT8lBzKvdm_tILL6xQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ooub6mM1Y21zzyaaBGvoTiSS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMPbjDxB9_BiLms0R7JTCB4xG0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/h6gGnOT0rqESkYeUHunpNtLy.png?f=fotoalbum_large

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jori040
Een mooie open-wereld game die ook nog eens op elk platform goed draait.Petje af voor Ubisoft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Ruggengraat gebroken. Black Flag eruit, Shadow erin 🫣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:40
Maduth schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:14:
Ruggengraat gebroken. Black Flag eruit, Shadow erin 🫣
Welkom in 2025 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
Deze game is wel zo belachelijk mooi, heb gewoon de HUD uitgezet en ben gewoon aan het lopen en rondkijken. Wat een wereld zeg, en ben nog maar in de eerste regio welke ik nog maar voor de helft heb verkend.

Je waant je een toerist in Japan. Zou mooi zijn als er weer zo'n learning / tourist mode komt als in vorige delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

G_Dragon schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Geen idee namelijk, ben nu eerst het start gebied helemaal 100% aan het spelen en focus me niet op het hoofdverhaal. Want ik wil alles hebben O-) :9~
Nope het ziet er allemaal japans uit , alleen de seizoenen hebben echt veel invloed hoe het spel er uit ziet..

Gebieden in bergen zien er naatuurlijk bergachtig uit.. maar over het algemeen is het gehele spel gebied gelijkwaardig.. zover ik het heb kunnen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WinterBase schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:39:
Ik snap dat de (simplistische?) gameplay niet voor iedereen is maar dat heb ik met games zoals de laatste Zelda’s en Elden Ring. Ik zie de kwaliteit en charme van die titels maar de open spel wereld en/of moeilijkheidsgraad in die games trek ik niet. Dit is voor mij een fijne game om na het werk even een uurtje te spelen en ook nog het gevoel te hebben iets van progressie te maken.
Ik denk ook dat veel van de problemen die mensen hebben gewoon verwachtingsmanagement is. Je moet geen verhaal van het niveau van BioWare in de tijd van DA:O of DA2 verwachten, je moet geen bijna-simulatie RPG op het niveau van Kingdom Come Deliverance 2 verwachten, je moet geen grote wereld met bewegingsvrijheid zoals in Just Cause 2-3 verwachten.
Maar van alles zit er wel een beetje in, en hoewel het een heel makkelijk spel is zit er wel flink wat diepte in. In de gameplay zit meer diepte dan bijvoorbeeld Elden Ring, maar die was dan weer flink wat moeilijker. Aan de andere kant heb je geen in-world koken of een glider zoals in de Zelda BotW/TotK. Maar ik mis die dingen ook niet heel erg.
Ik verbaas me iedere keer weer over hoe ik zo een paar uurtjes verder ben zonder het door te hebben omdat er zo enorm veel verschillende dingen te doen, te zien, te horen zijn. Daar kan ik persoonlijk echt niet over klagen :)
flugelisoke schreef op zondag 23 maart 2025 @ 22:56:
Deze game is wel zo belachelijk mooi, heb gewoon de HUD uitgezet en ben gewoon aan het lopen en rondkijken. Wat een wereld zeg, en ben nog maar in de eerste regio welke ik nog maar voor de helft heb verkend.

Je waant je een toerist in Japan. Zou mooi zijn als er weer zo'n learning / tourist mode komt als in vorige delen.
Het zou zonde zijn als ze dat niet doen, net als in de vorige spellen. Ze zijn heel duidelijk over dat het verhaal volledige fictie is, maar de wereld is toch echt wel gegrond in realiteit. Ik weet zelf niet genoeg van Japan om iets te zeggen over de grotere kastelen/paleizen en shrines, maar alleen al de cultuur is zoveel over te vertellen dat het echt wel de moeite waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Inmiddels de twee miljoen spelers voorbij: https://pu.nl/artikelen/nieuws/assas...elers-voorbij/

Er moet nog al wat gebeuren wil dit spel Ubisoft weer gezond maken.

Een nieuwe bedrijf starten en daar wat IP's onder brengen lijkt me een goed plan.Ze hebben ook zoveel studios dat het eigenlijk zo geen doen meer is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
jori040 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 08:57:
Inmiddels de twee miljoen spelers voorbij: https://pu.nl/artikelen/nieuws/assas...elers-voorbij/

Er moet nog al wat gebeuren wil dit spel Ubisoft weer gezond maken.

Een nieuwe bedrijf starten en daar wat IP's onder brengen lijkt me een goed plan.Ze hebben ook zoveel studios dat het eigenlijk zo geen doen meer is.
Is er nog geen topic over de algehele situatie omtrent Ubisoft? Denk dat we daar niet te diep op in moeten gaan in dit topic aangezien het redelijk off-topic is.
Maar Ubi gaat gewoon af op uitkoop door Tencent, met of zonder de gebroeders Guillemot. Hun mismanagement is het probleem hier en die zijn de eersten die eruit gaan, met een zak geld zo groot dat ze kunnen doen en laten wat ze willen voor de rest van hun leven.

Ik hoop in ieder geval dat Shadows aan de shareholders laat zien dat Assassin's Creed als IP nog gewoon gezond is en bestaansrecht heeft. Zou jammer zijn als die wordt afgeschoten terwijl er nog zo veel uit te halen is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
Oon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 09:00:
[...]

Is er nog geen topic over de algehele situatie omtrent Ubisoft? Denk dat we daar niet te diep op in moeten gaan in dit topic aangezien het redelijk off-topic is.
Het meest populairste topic is [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld

Echter is er ooit door @G_Dragon vorig jaar nog een apart topic aangemaakt, mede ook omdat vaker bepaalde items in dit topic besproken werd: [ZT] Invloed en veranderingen van bestaande game series

Mocht jullie met betrekking tot Ubisoft dingen willen bespreken, dan mag dat in 1 van die 2 topics, ik heb voor het gemakt de links ook onderaan de pagina toegevoegd ;)

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
@Oon
Als we maar niet in een scenario belanden dat bv een Splinter Cell bij zo'n flut uitgever/studio terecht komt.Zo een die wel wil maar niet kan.

@Linksquest
Oke ik zal het hier gewoon bij AC laten.

[ Voor 18% gewijzigd door jori040 op 24-03-2025 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Ben ik de enige die misselijk wordt van de fov op console? Zo jammer dat de camera zo dicht achter je personage hangt. Hopelijk wordt er nog een fov slider toegevoegd zoals op pc.

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Frez schreef op maandag 24 maart 2025 @ 10:26:
Ben ik de enige die misselijk wordt van de fov op console? Zo jammer dat de camera zo dicht achter je personage hangt. Hopelijk wordt er nog een fov slider toegevoegd zoals op pc.
Vind de camera nog vrij ver, hoe verder de camera, hoe minder connectie met het personage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Nu level 20 ofzo en heb het wel weer gezien. Eindeloze map met eindeloze quest markers. Deze games geven mij altijd maar beperkt voldoening en het verhaal of de upgrades zijn toch maar matig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Door de goede reacties dit spel gisteren ook maar aangeschaft en inderdaad wat een fijne game. Speelt zeer vloeiend en ziet er prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:08

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Wat ik heel erg mis en wat ik erg raar vind gezien de focus op schaduw en licht, is dat je geen optie hebt om dag in nacht te veranderen en vice versa.

Daar komt bij dat ik door cutscenes en bepaalde slecht getimede transities praktisch alleen nog maar in het donker heb gespeeld de afgelopen 10 uur.

Ik wil ook wel eens van de mooie wereld genieten.

Overigens doe ik niet mee aan het woke gezeur maar ben wel van mening dat alleen Naoe als personage genoeg was geweest. Yasuke voelt toch een beetje als een latere toevoeging, helemaal gezien de lange intro van Naoe heb ik helemaal geen interesse om met hem verder te gaan. Ik had dat ook met Jacob en Evie.

En kusarigama rules.

[ Voor 32% gewijzigd door RoamingZombie op 24-03-2025 12:08 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoamingZombie schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:01:
Wat ik heel erg mis en wat ik erg raar vind gezien de focus op schaduw en licht, is dat je geen optie hebt om dag in nacht te veranderen en vice versa.

Daar komt bij dat ik door cutscenes en bepaalde slecht getimede transities praktisch alleen nog maar in het donker heb gespeeld de afgelopen 10 uur.

Ik wil ook wel eens van de mooie wereld genieten.
Dat eerste hebben ze bewust gedaan, om je te dwingen wat dynamischer te spelen in plaats van dat je het altijd nacht houdt. Ik vind het eigenlijk wel leuk dat ik mijn speelstijl moet aanpassen op de situatie.

Dat het altijd nacht is heb ik niet zo ervaren. De hele cyclus is volgens mij 1-1,5 uur, dus in 10 uur tijd zou je alles wel voorbij moeten hebben zien komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Oon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 12:06:
[...]

Dat eerste hebben ze bewust gedaan, om je te dwingen wat dynamischer te spelen in plaats van dat je het altijd nacht houdt. Ik vind het eigenlijk wel leuk dat ik mijn speelstijl moet aanpassen op de situatie.

Dat het altijd nacht is heb ik niet zo ervaren. De hele cyclus is volgens mij 1-1,5 uur, dus in 10 uur tijd zou je alles wel voorbij moeten hebben zien komen.
Het is een kwestie van ongelukkig timing. Word het net dag, weer een cutscene die het nacht maakt. Of het wordt net dag, fast travel maakt het weer nacht. Er zijn al zo veel dingen die je aan kan aanpassen qua gameplay, dan had dit ook wel gemogen.

En in het donker je hideout bouwen is gewoon niet te doen

[ Voor 7% gewijzigd door RoamingZombie op 24-03-2025 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamkaasbroodje
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-06 20:13
Voor de zekerheid maar in spoiler
spoiler: title
Ik heb net Yaya unlocked als ally, maar ze verneukt binnen 10 minuten al 3 keer mijn gameplay door automatisch op te komen dagen en op een rampage te gaan in een base terwijl ik nog enemies aan het spotten ben en het probeer stealth te doen, kan ik dit uitzetten of ik moet ik een paar saves teruggaan en Yaya zeggen dat ze op kan donderen? Echt vreselijk irritant dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Hamkaasbroodje schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:01:
Voor de zekerheid maar in spoiler
spoiler: title
Ik heb net Yaya unlocked als ally, maar ze verneukt binnen 10 minuten al 3 keer mijn gameplay door automatisch op te komen dagen en op een rampage te gaan in een base terwijl ik nog enemies aan het spotten ben en het probeer stealth te doen, kan ik dit uitzetten of ik moet ik een paar saves teruggaan en Yaya zeggen dat ze op kan donderen? Echt vreselijk irritant dit.
Voor zo ver ik weet komen ze niet uit zichzelf maar moet je ze echt oproepen via het rechter quickmenu wat verschijnt als je throwables gebruikt voordat ze komen helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door RoamingZombie op 24-03-2025 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hamkaasbroodje
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02-06 20:13
Ik bedenk me ook net dat dat dezelfde toetsencombinatie is als enemies taggen. Goed over nagedacht van Ubisoft... Nou. Die instelling maar ff wijzigen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
Froggle schreef op zondag 23 maart 2025 @ 21:47:
Wat een game. Die seizoenen zijn echt gaaf, en juiste afwisseling. Niet te snel, waardoor je alweer ergens anders bent voordat het seizoen veranderd.
De seizoenen moet ik handmatig triggeren. Of vanuit het menu of als ik mn hideout in- of uit ga verandert het seizoen. Had verwacht dat het echt vanzelf/dynamisch zou gaan zoals het dag of nacht wordt.

Verder idd een tof spel. Heb er nu 9 uur inzitten en zit nog steeds in Setzu te klooien :P Veel te doen waardoor ik steeds wel afgeleid wordt om ff dit te doen, ff dat te doen. Vermaak me er goed mee, maar ben wel benieuwd of dit in alle gebieden leuk blijft om te doen of dat er toch weer genoeg nieuwe dingen worden geïntroduceerd.

Heb nu 3 van die main knakkers omgelegd.

[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 24-03-2025 15:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Er was een video van geloof ik Gameranx die aangaven dat het seizoen wijzigt als je een laadscherm hebt, dus die wijzigen niet echt dynamisch. Laadschermen krijg je onder andere bij missies, fast travel en je hideout. Als je overal te paard gaat (dus geen fast travel) en je doet niet echt missies, dan krijg je geen laadschermen en kom je niet in een ander seizoen terecht.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 24 maart 2025 @ 14:58:
[...]

De seizoenen moet ik handmatig triggeren. Of vanuit het menu of als ik mn hideout in- of uit ga verandert het seizoen. Had verwacht dat het echt vanzelf/dynamisch zou gaan zoals het dag of nacht wordt.

Verder idd een tof spel. Heb er nu 9 uur inzitten en zit nog steeds in Setzu te klooien :P Veel te doen waardoor ik steeds wel afgeleid wordt om ff dit te doen, ff dat te doen. Vermaak me er goed mee, maar ben wel benieuwd of dit in alle gebieden leuk blijft om te doen of dat er toch weer genoeg nieuwe dingen worden geïntroduceerd.

Heb nu 3 van die main knakkers omgelegd.
Als je fast travelt of bepaalde missies doet gaat het seizoen automatisch, anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Vraagje, in het begin van het verhaal moet je bamboo gaan hakken bij een hoofdmissie en daarvan krijg je ook materialen. Maar als ik dit nu tijdens het exploren doe dan krijg ik helemaal niets? Doe ik iets fout :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:38:
Vraagje, in het begin van het verhaal moet je bamboo gaan hakken bij een hoofdmissie en daarvan krijg je ook materialen. Maar als ik dit nu tijdens het exploren doe dan krijg ik helemaal niets? Doe ik iets fout :o
Nee, bamboe heb je nergens voor nodig en dat doet ook niks, is vooral leuk extra effect en je kunt er nieuwe routes mee creëren soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Oon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:39:
[...]

Nee, bamboe heb je nergens voor nodig en dat doet ook niks, is vooral leuk extra effect en je kunt er nieuwe routes mee creëren soms
Ah oké dan was het eenmalig voor die hoofdmissie als demonstratie dus, goed om te weten dat het niet aan mij ligt :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
Wat een spel, voor de stealth in dit spel is zo onwijs tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
@G_Dragon
Die 0:45 min in dat 1e filmpje is precies wat ik zo vet vind aan deze game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAceAce
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-09 15:35
Interessante comments! Ik maak eerst God of War op de PC af, daarna schaf ik dit spel aan, om toch een beetje gebruik te kunnen maken van mn nieuwe setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
YdieresiS schreef op maandag 24 maart 2025 @ 15:13:
Er was een video van geloof ik Gameranx die aangaven dat het seizoen wijzigt als je een laadscherm hebt, dus die wijzigen niet echt dynamisch. Laadschermen krijg je onder andere bij missies, fast travel en je hideout. Als je overal te paard gaat (dus geen fast travel) en je doet niet echt missies, dan krijg je geen laadschermen en kom je niet in een ander seizoen terecht.
Ah thnx! Dat zal het zijn. Ik ben met name druk met allerlei side content en zie nog niet veel laadschermen. Na 9 uur gamen heb ik nog niet alle seizoenen gezien.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnoxleVzBZv2lR29_ub-vPqsvi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VMZWxsloGyuj4qM5TGdM9zw0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jrC5yM98LL2oVJ3VvGDsDAed5EI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiV8CBvFBBp39jrPfTo4GTR0.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand een suggestie hoe je dit kan halen met muis/toetsenbord combi?
De eerste 4 groepen zijn nog soort van te doen. de laatste is onmogelijk. Zit als 1.5 uur te ****** ermee.
Als iemand een goede suggestie heeft of weet waar je dit kan vinden om tot een goed einde te brengen?

Heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:04:
Wat een spel, voor de stealth in dit spel is zo onwijs tof!

[Streamable: unnamed]

[Streamable: unnamed]
Cool! Kwam gister ook door Toneyoma Post town. Stealth is inderdaad leuk in deze game. Vijanden blijven wat dommig en laten veel gebeuren, maar het is wel satisfying om zo te spelen. Leuk om stealth op de hoogste moeilijkheidsgraad te zetten, dan ben je op hoogte ook niet zomaar veilig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Tweaker1987 schreef op maandag 24 maart 2025 @ 16:35:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand een suggestie hoe je dit kan halen met muis/toetsenbord combi?
De eerste 4 groepen zijn nog soort van te doen. de laatste is onmogelijk. Zit als 1.5 uur te ****** ermee.
Als iemand een goede suggestie heeft of weet waar je dit kan vinden om tot een goed einde te brengen?

Heel graag.
Je kunt in de settings de quick-time events op 'auto' zetten, dan hoef je niks te doen. Ik heb dat zelf helemaal zo wat deze activiteiten vrij nutteloos maakt maar heb echt een hekel aan QTE's, ik denk dat je prima kunt verantwoorden dat je voor deze missie even die setting omzet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
Ik ben heel erg bezig met het ontdekken van de eerste regio, die heb ik nu op 90% ontdekt en de locaties compleet. Net even gekeken wat ik allemaal kon upgraden in mijn basis, want telkens te weinig scouts hebben werd erg irritant. Gelukkig heb ik er nu 6 tot mijn beschikking en kost het taggen van resources nog maar een scout per keer en geen twee scouts.

Nu weer door met het helemaal defoggen van de eerste regio en bij alle locaties een vinkje te krigen, sinds ik The Forge heb moeten bouwen voor een hoofdmissie ben ik nog niet meer verder gegaan met het hoofdverhaal :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op maandag 24 maart 2025 @ 20:57:
Ik ben heel erg bezig met het ontdekken van de eerste regio, die heb ik nu op 90% ontdekt en de locaties compleet. Net even gekeken wat ik allemaal kon upgraden in mijn basis, want telkens te weinig scouts hebben werd erg irritant. Gelukkig heb ik er nu 6 tot mijn beschikking en kost het taggen van resources nog maar een scout per keer en geen twee scouts.

Nu weer door met het helemaal defoggen van de eerste regio en bij alle locaties een vinkje te krigen, sinds ik The Forge heb moeten bouwen voor een hoofdmissie ben ik nog niet meer verder gegaan met het hoofdverhaal :D
Ik zag online, maar misschien heb je het al gedaan, dat je direct je stallen moet upgraden.
Dan kost alles wat 2 scouts kost nog maar 1 scout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Donstil schreef op maandag 24 maart 2025 @ 21:30:
[...]

Ik zag online, maar misschien heb je het al gedaan, dat je direct je stallen moet upgraden.
Dan kost alles wat 2 scouts kost nog maar 1 scout.
Ja klopt daar kwam ik dus vandaag achter :p

Zo de eerste regio na 24 uur helemaal gedefogged :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SifObn5ptCpH3RHt6uDyVrGLsBs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gaCj9lAdDI2jTQsM3bGY99FJ.png?f=fotoalbum_large

Dit is momenteel mijn karakter;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cOom40kt9JTFvhpexpRAtreMkgI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W9AHeLKB72yesheHO7eJJNye.png?f=fotoalbum_large

En nog wat leuke shots;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ai5OkNnlb8KG9QNd8-2dmPf6rwY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/S8m3nCobXSmcQPmBdEjKz1If.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXaoMzGXxTDJyrKGBqgJqaALz1M=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/x5sxHefSU6BYsoFe4mLWzP7g.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uxyg6UUgT4jxUUGDZlx4GAgMyb8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/P1yAAcnXyArE4jJBdSIvtq5W.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPk4qJnWsBNl7P1rJhBNWP3_5PY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/8BUHZxkhikGmiR19MDZdqC3O.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vMrYF1xeuicfCW4yf2IN6sBUH3E=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/1We7CeNJsoxrEBeiBzveJ87T.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 80% gewijzigd door G_Dragon op 24-03-2025 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 12:04
Ik heb nu zo`n 7 uur in de game zitten, tot nog toe vermaak ik mij goed. De game heeft vooralsnog voldoende te bieden alleen vraag ik mij wel af in hoeverre het (te) repetitief zal worden. Nu moet ik bekennen dat ik dit gevoel van mijzelf ken en dit beperkt zich dan ook niet enkel tot AC-games maar het RPG-genre als geheel.
Het spel voelt wel als een echte AC-game aan, dat is voor mij iets positiefs maar ik kan mij goed voorstellen dat wanneer je eerdere delen niets vond, deze game je ook niet gaat bieden waar je op hoopt.

Grafisch zit het spel natuurlijk fantastisch in elkaar (kwijl kwijl :9~ ) zoals hier al vaker benoemd en met een 4090 en een 32:9 scherm vermaak ik mij vast nog aardig wat uurtjes. Leuk om hier verder mee te lezen en praten over de ervaringen, tips en tricks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:01
Ik ben vandaag ook eindelijk aan het spel kunnen beginnen, heb wel pas 1 uurtje kunnen spelen, maar tot nu toe ben ik erg verrast over deze game, ben blij dat ik hem toch op release heb gekocht.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Pagina: 1 ... 13 ... 20 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld