Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 19:33
Eerste anderhalf uur gespeeld. Genieten dit!

[ Voor 9% gewijzigd door Jirnsum op 20-03-2025 22:10 ]

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:59
Intro`s maken zijn ze bij Ubisoft erg goed in ja, heeft wel wat weg van films haast :o

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:52
<3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o7EUOCKgiJtOeCTx3Ox3f0cW5f4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/n6e4Hk14VbWzyD4BU5KKF4ao.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cv1Kywt3-ukOIpHu5pxYUU_rBFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NcHqpEZEumIuuXKP7lUnkJox.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIfKA4v5jKejYZJUjr98f2BIJD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izMkXFgDm2g1DYxn8RonX9HF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2ONPp2umxP_gkPZbZT3KOdSlI0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qwl3wiaZ6EWx2ZSGkyQWpzAE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JyD1nOJsrGOmRxGVD5rSDMa-7aY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sh6VSwOwjtZxwE97oB2077wD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrdemc
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:04
Jirnsum schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 22:09:
Eerste anderhalf uur gespeeld. Genieten dit!
Hier 6u17m alweer en op 3,76% :+
Met dit tempo ben ik nog 160 uur bezig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:17
Gisteren en vandaag even 1 uur en 20 minuten kunnen spelen. Heerlijk genieten dit. De game ziet er goed uit (al zijn er wel wat minpunten op te merken) en de introductie is mooi gedaan. Ik kom nu geloof ik op het punt dat ik wat meer vrijheid krijg en hopelijk ook wat meer kan gamen dan naar cutscenes zit te kijken. De stukken die ik kon spelen waren in elk geval al mooi om te doen. Yasuke speelt in het begin erg makkelijk weg, maar de stukken met Naoe liggen me tot nu toe het beste.

Benieuwd wat er allemaal nog komen gaat.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51

MazeWing

The plot thickens...

Sinds gisteren ook begonnen en ben tot nu toe zeer te spreken over het spel. De story en de manier waarop het verteld wordt spreekt me aanzienlijk meer aan dat voorgaande games. Ook de combat voelt een stuk beter aan en heb minder het gevoel dat de vijanden van de bullet sponges zijn.

Ook qua graphics (PS5 Pro, performance mode) heb ik niets aan te merken. Het ziet er echt adembenemend uit en een stuk sfeervoller dan voorgaande delen. Maar dit zal ongetwijfeld ook met de setting te maken hebben.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 18:15
Gisteren 2 uurtjes gespeeld, verhaal zit goed, ik snap wat er gebeurd en het is nog boeiend ook.
Ik ben nu net uit de 'Prologue', nu net begonnen in de grote map met beetje verkennen, ik doe alles op het gemak.

Ik zit nog wel een beetje met de graphics, heb een 7900XTX, maar ik weet niet goed welke grafische instellingen ik moet pakken. Alles staat van de details etc op hoog, maar ik zit meer met het FrameGen en FSR, ik merk dat als ik FSR/DLSS aanzet, dat ik dan 2 balkjes heb met minimale resolution % en max resolution %, als ik die minimale minder zet word alles blurry en niet meer mooi. Als ik TAA kies, dan zie ik soort overlay met allemaal pixels, net of het te scherp is. Voor nu heb ik gewoon FSR en dan min: 75% en max 100%, en dan ook de checkbox voor resolution aan zodat hij probeert een bepaalde FPS te halen. Wat doen jullie hier?

Dan is er ook nog FrameGen, als ik dat aanzet zie ik eigenlijk geen verschil? Ook niet echt in FPS.
Wat me ook nog opviel, als ik in de AMD software Radeaon Chill aanzet om FPS te limiteren tot bijv 80, dan pakt de game dit niet op. Volgens mij is er geen optie in de game settings om die te limiteren.

Verder werkte HDR niet direct (checkbox ingame settings is greyed out), dat heb ik in Windows aan moeten zetten en dan pakt de game het ook op en kan ik de checkbox aanzetten. Dat was bij Origins niet, daar kon ik in game gewoon HDR gebruiken en Windows ging dan automatisch weer naar HDR.

Heb me wel goed vermaakt, ga hem binnenkort weer verder spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jovinho99
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10-09 05:22
Toonen1988 schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 20:54:
[...]

Bij de speciale editie krijg je de deluxe pack + 5 mastery points.

Het Deluxe Pack bevat het Sekiryu Dual Pack en het Sekiryu Hideout Pack.

Het Assassin's Creed Shadows Sekiryu Dual Pack bestaat uit:
- Sekiryu Gear Set voor zowel Naoe als Yasuke
- Eye of the Dragon Katana
- Claw of the Dragon Long Katana
- Sekiryu Beast-rijdier
- Dragon Tooth-sieraad

Het Assassin's Creed Shadows Hideout Pack bestaat uit:
- Sekiryu Wagasa
- Sekiryu-wandkleed
- Sekiryu-masker
- Sekiryu Mizubachi
De special is 5€ goedkoper dan de standaard editie op bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:55

thijsco19

KTM 990 SMT

Zo te lezen staat deze nu boven aan mijn lijstje. Zal de eerste keer worden dat ik een AC op de ps5 zal spelen.

Ben overigens nog wel benieuwd hoe deze game voelt ten opzichte van Ghost of Tsushima.
Die heb ik nog niet uitgespeeld maar toch al wat uurtjes in zitten en vind het een heerlijke game.

Nu weet ik dat assassin's creed een ander type spel is maar zo te zien komt het gevoel wel redelijk overeen?
Mooie omgeving, Japanse setting lijkt goed gelukt.
Combat? Typisch AC lijkt het, niet helemaal te vergelijken met GoT.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 22:20
Jemig zeg, die onweersbuien! Je ziet de bui aankomen, hoort het in de verte donderen, steeds donkerder, hardere wind.

Bizar... Zo echt dat je ingame even een schuilplaats opzoekt. Ook als je binnen bent hoor je gewoon de wind janken langs de gebouwen, heel realistisch. En vooral met Dolby Atmos héél indrukwekkend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben inmiddels ook weer een stukje verder. Heb dhr Yasuke nog niet gevonden (buiten de intro) maar heb er toch wel een paar uur in zitten.

Al met al heel tevreden. Voelt veel meer als Odyssey aan dan als Valhalla en dat is zeer positief, de combat is lekker en de parkour doet het prima; het is geen AC2 laat staan Unity maar het is net wat minder buggy dan Valhalla. Alleen jammer dat er zoveel dingen zijn waar je toch je grapple nodig hebt omdat je recht omhoog een dak boven je moet beklimmen.

Het enige wat ik echt mis is de mogelijkheid om automatisch naar een waypoint te lopen. Zit dat er helemaal niet in? Ik vind het altijd wel chill om gewoon even met een boot of te paard naar de andere kant van de map te gaan en dan onderweg een paar viewpoints mee te pakken, maar het is zo'n grote wereld dat dat veel te lang duurt nu :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:24
Gister een dik uur gespeelt. Ben tot nu toe erg positief, meteen weer de bekende AC feeling te pakken.

Heb wel vrij snel de immersive modus uitgezet, vindt dat toch lastig om je in een spel te focussen op de ondertitels. Als je even wegkijkt van het scherm mis je meteen wat er verteld wordt. Ik speel op de PS5 en heb eerst een halfuur op Quality gespeeld en erna op Performance gezet. Het ziet er grafisch wel wat minder uit dan maar het is dag en nacht verschil qua vloeiende gameplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolverine9000
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:50
Gisteren nog een uurtje gespeeld. Wat een wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
Dit heeft niets meer met Assassin's Creed: Shadows te maken. Ga a.u.b. verder via de DM.

[ Voor 83% gewijzigd door Mog op 21-03-2025 11:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:05

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Het is wel goed om te zien dat de game over het algemeen (buiten japan dan) goed ontvangen wordt.
Zeker niet perfect maar ik had heel veel meer kritiek verwacht door de stroeve berichten van het afgelopen jaar etc.

Ik heb echt echt te veel games liggen die ik nog eerst wil uitspelen momenteel dus zonde om het nu te kopen maar het is wel lastig gezien iedereen zo blij is het te spelen haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:30
Gister even een halfuurtje de game gespeeld, wat een adembenemend begin!

Lijkt net als of je in een film zit, de cutscenes zagen er echt goed uit. Vooral zin om Japan te ontdekken, ook omdat dit een van mijn favoriete landen is. (Volgende vakantie trip naar Japan is al snel!) Denk dat AC Shadows wel eens Ubisoft kan 'redden' dat is ze ook zeer zeker gegund als je zn game kan neerzetten!

Kan niet wachten om dit weekend door te spelen, de monster energy blikjes staan al koel. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JessetjeNL op 21-03-2025 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dit heeft niets meer met Assassin's Creed: Shadows te maken. Ga a.u.b. verder via de DM.

[ Voor 113% gewijzigd door Mog op 21-03-2025 11:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Heb 'm gisteren gedownload, vanavond eens opstarten! Zo te lezen is het allemaal best wel positief! Ook heel benieuwd hoe deze game grafisch is in vergelijking met bijvoorbeeld AC Odyssey.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrdemc
Kimberly schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:49:
Heb 'm gisteren gedownload, vanavond eens opstarten! Zo te lezen is het allemaal best wel positief! Ook heel benieuwd hoe deze game grafisch is in vergelijking met bijvoorbeeld AC Odyssey.
Odyssey was heel mooi grafisch, maar Shadows is wat dat betreft (in ieder geval op de ultra instellingen waarin ik 'm speel op PC) echt enorm veel mooier. Ook de bewegingen voelen soepeler aan tijdens gevechten. Het verhaal vind ik ook erg sterk. En waar ik het meest naar uitkeek heeft mijn verwachtingen meer dan overtroffen: De seizoenen en bijbehorende weerselementen. Het is al eerder genoemd, maar de onweersbuien, regenbuien, windvlagen en het zonnige weer op z'n tijd is heel goed en mooi uitgewerkt met super veel details.
Wat mij bij Odyssey vaak stoorde waren de dialogen. Op random momenten scheeuwt iemand ineens tegen je terwijl je voor 'm stond en het klonk niet alijd even gepast qua intonatie binnen het gesprek. Ook de muziek was soms zo hard tijdens een dialoog dat het gesprek bijna niet meer hoorbaar was. Dit kom ik bij Shadows tot nu toe bijna niet tegen (1x met een jongetje dat ineens heel blij en hard begon te praten in een rustig gesprek met 1 zin en daarna weer normaal praatte). Dat maakt voor mij dat het verhaal wat soepeler en 'realistischer' aanvoelt :P

[ Voor 11% gewijzigd door mrdemc op 21-03-2025 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
mrdemc schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:59:
[...]

Odyssey was heel mooi grafisch, maar Shadows is wat dat betreft (in ieder geval op de ultra instellingen waarin ik 'm speel op PC) echt enorm veel mooier. Ook de bewegingen voelen soepeler aan tijdens gevechten. Het verhaal vind ik ook erg sterk. En waar ik het meest naar uitkeek heeft mijn verwachtingen meer dan overtroffen: De seizoenen en bijbehorende weerselementen. Het is al eerder genoemd, maar de onweersbuien, regenbuien, windvlagen en het zonnige weer op z'n tijd is heel goed en mooi uitgewerkt met super veel details.
Wat mij bij Odyssey vaak stoorde waren de dialogen. Op random momenten scheeuwt iemand ineens tegen je terwijl je voor 'm stond en het klonk niet alijd even gepast qua intonatie binnen het gesprek. Ook de muziek was soms zo hard tijdens een dialoog dat het gesprek bijna niet meer hoorbaar was. Dit kom ik bij Shadows tot nu toe bijna niet tegen (1x met een jongetje dat ineens heel blij en hard begon te praten in een rustig gesprek met 1 zin en daarna weer normaal praatte). Dat maakt voor mij dat het verhaal wat soepeler en 'realistischer' aanvoelt :P
Ben heel benieuwd! Ik ga deze ook op mijn pc spelen op de hoogst mogelijke settings, daarom bewust niet voor de PS5 versie gekozen.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-08 10:49
Ik vind het een vet spel met een aantal minpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

James Pond schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:49:
Ik vind het een vet spel met een aantal minpunten
welke minpunten voor jou persoonlijk dan :P ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Iemand die de game op een 3080 speelt en wat over de 4k performance kan zeggen? Vind nog weinig goede benchmarks voor mijn videokaart. Twijfel tussen PS5 Pro of PC.

[ Voor 20% gewijzigd door Frez op 21-03-2025 12:14 ]

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirnsum
Ricmaniac schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 10:29:
Het is wel goed om te zien dat de game over het algemeen (buiten japan dan) goed ontvangen wordt.
Zeker niet perfect maar ik had heel veel meer kritiek verwacht door de stroeve berichten van het afgelopen jaar etc.
Ook in Japan als ik dit mag geloven

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je link is niet te leen zonder login, wat vinden ze er daar van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
‪Kazuma Hashimoto‬ ‪@kazuma.bsky.social‬
·
2d
gonna make a thread of assassin's creed shadows reviews from major japanese outlets. will post below.
dengeki:
- some historical facts are wrong, but not immersion breaking. may bug history buffs.
- yasuke's journey in becoming a samurai + after is convincing.
- naoe feels like the main protag.
- considerate portrayals of japanese historical figures.

https://dengekionline.com/article/202503/36857
game watch
- naoe embodies the feeling of an assassin's creed protagonist
- yasuke is a window into more complex relationships with historical figures like nobunaga
- very clear this is a work of historical fiction
- great relationship between protags
https://game.watch.impres.../review/rev1/1671172.html
4gamer
- not enough experience gain from fighting "minor" enemies
- some poorly designed encounters, because of this, favored naoe
- impressive open world + attention to detail
- yasuke would have been better as an original character. is a good character nonetheless.
https://www.4gamer.net/games/656/G065622/20250318037/
gamer
- beautiful recreation of the warring states period
- exploration is a major highlight
- naoe is more of a traditional experience, yasuke leans more into assassin's creed odyssey style gameplay
- excellent story
https://www.gamer.ne.jp/news/202503190002/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

PonyPony schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 21:26:
[...]

Kijk even de reviews van Dualshockers en The before you buy van Gameranx. hebben we hier al genoeg besproken. lijkt me vragen naar de bekende weg.
Blind reviewers napapegaaien is ook een beetje bedenkelijk. Zeker als ze uitzonderlijk negatief zijn in vergelijking met de rest van de industrie.

Gewoon op de kop tikken en weer doorverkopen als je het niks vindt. Kost je €5. Vaak zat gedaan.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ben inmiddels level 15 en het spel weet me beter te grijpen dan Valhalla. Wel vindt het parkoursdeel uiterst matig uitgevoerd waardoor het spel veel te veel vertraagd. Er zijn veel obstakels, teveel water en irritante gebouwtjes. Ik wil gewoon blijven rennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 09:50
Na alles een beetje te hebben gelezen, (reviews en van dit forum) vandaag via MP (50 Euro) ook het spel maar aangeschaft.

Komt morgen binnen, en ga er eens goed voor zitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!
shoombak schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:34:
Ben inmiddels level 15 en het spel weet me beter te grijpen dan Valhalla. Wel vindt het parkoursdeel uiterst matig uitgevoerd waardoor het spel veel te veel vertraagd. Er zijn veel obstakels, teveel water en irritante gebouwtjes. Ik wil gewoon blijven rennen.
Het hele punt van parkour is toch juist dat je niet alleen recht vooruit rent?

Ik vind de parkour ook matig, had liever net wat uitgebreidere movesets gezien met een concrete parkour up/down zoals we in Unity hadden. Nu voelt het meer als Valhalla met net wat extra flair erbij.
Maar het level design vind ik wel prima itt Valhalla waar je juist heel weinig redenen had om binnen dorpjes enzo de daken op te gaan.

Als je goed op je controls let (dus de 'springen' knop niet inhouden als je vooruit wil, wel inhouden als je omhoog wil, en de 'drop' knop als je naar beneden wil) gaat het allemaal best lekker, dan spring je als het goed is automatisch over de meeste obstakels heen en zou je niet heel veel vast moeten komen zitten.
Ook heel handig; als je rent en 2x snel op de dodge/rollen knop drukt dan doet in ieder geval Naoe een flinke duik waarmee je niet achter randen blijft hangen. Dat kan een trapje op, een trapje af, een dak af, een muurtje over etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tot nu toe heb ik alleen met Naoe gespeeld, behalve in de prologue heb ik even met Yasuke gespeeld.

Maar ik moet zeggen dat Naoe geloofwaardig over komt. Misschien is het geen Mass Effect trilogy, Baldur's Gate 3 en Cyberpunk 2077 niveau maar wel geloofwaardig genoeg.

Ik zie dat ze ontzettend veel tijd in haar hebben gestoken. Dit had ik niet van Ubisoft verwacht, normaal vergeet ik de meeste personen vrij snel of kunnen mij niet broeien.

Helaas ben ik nu ook wat meer dingetjes tegengekomen waar ik minder over te spreken ben. Soms irriteer ik me een beetje aan de controls, vooral onder parkour. Dan loop ik boven op een dak en dan wil ik links of rechts afslaan, en dan loopt ze een richting uit wat ik niet wil, omdat de personage vast als animatie op een balkje loopt. Dan duurt het even voordat ik daar vanaf kan springen om toch nog een andere richting op te gaan. Het sloopt voor mij de "flow" uit het parkour gedeelte. Het is even wennen...

[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 21-03-2025 18:17 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik ben open minded in deze game gestapt. Ik heb asmondgold zijn stream gekeken.

Ik dacht ach , waarom niet , ik heb ze allemaal. Dus gekocht.

Gespeeld.

Nou , heerlijke omgeving mooie visuals , japanse taal is mooi. Deze game speelt heerlijk weg. Nog geen minpunten tegen gekomen. Nee

Ik ben positief verrast. Ik blijf hem spelen , snap niet waar de ophef over bestaat , alle politieke keuzes / opmerkingen , whatever.. ik speel het spel..

Prima spel voor mij

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Forsaken
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12-09 23:19
Dit is meer een "return to form" dan een ander welgekend spel pretendeerde te zijn, of dat ze ons toch wilden laten geloven.

Dit is gewoon een goed spel met weinig tot geen bugs en doet wat je van een AC game kan en mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PonyPony
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-03 23:12
FirePuma142 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 13:21:
[...]

Blind reviewers napapegaaien is ook een beetje bedenkelijk. Zeker als ze uitzonderlijk negatief zijn in vergelijking met de rest van de industrie.

Gewoon op de kop tikken en weer doorverkopen als je het niks vindt. Kost je €5. Vaak zat gedaan.
Ik heb alles digitaal op zowel de Pro als Series X. en kan mij vaak goed vinden in de mening van deze reviewers. Er komen ook steeds meer kritische bij na dag 1. dus ik denk dat ik wel goed genoeg weet hoe de vork in de steel zit. Niks voor mij, Mischien een x een sale op een rustig moment als er niks beters te spelen valt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
PonyPony schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:17:
[...]

Ik heb alles digitaal op zowel de Pro als Series X. en kan mij vaak goed vinden in de mening van deze reviewers. Er komen ook steeds meer kritische bij na dag 1. dus ik denk dat ik wel goed genoeg weet hoe de vork in de steel zit. Niks voor mij, Mischien een x een sale op een rustig moment als er niks beters te spelen valt.
Het probleem is dat je alleen wat reviewers noemt bij naam en zegt dat je het spel zelf niks vindt, en erg negatief erover bent.
Negatief zijn is prima, iedereen mag z'n eigen mening hebben en ondanks dat het gewoon een prima middelmatige RPG met marktconforme graphics is kan het voor de een een geweldige ervaring zijn en voor de ander niet.
Maar in dit topic is iedereen op het moment heel enthousiast aan het spelen en eigen ervaringen aan het delen, dus als je dan alleen zegt 'ik vind het niks, <X> is het ermee eens' dan is dat niet bevorderlijk voor de discussie.

Dus om er toch iets uit te trekken; waarom vind je het niks? Welke vork zit in welke steel, en welke kritiek komt er volgens jou bij?

Het enige dat ik inhoudelijk voorbij heb zien komen (dat niet van een YT-kanaal was dat alleen focust op zo snel mogelijk na release een video eruit met laagdrempelige kritiek om views te krijgen) is dat het spel heel makkelijk is en dat de AI te dom zou zijn. Verder is iedereen heel erg positief verrast omdat er zoveel ophef was van tevoren die allemaal nergens over blijkt te gaan. Zelfs mensen die de preview hebben gespeeld en toen heel kritisch waren zijn nu zeer positief.
Ik vind de combat ook enigszins tegenvallen in moeilijkheidsgraad, had van mij op expert wel een paar tandjes hoger gemogen, maar de AI op expert is beter dan 9/10 andere vergelijkbare spellen. Verder is het een supermooi spel met een niet super pakkend verhaal maar wel heel goed geschreven teksten en mooie emotionele cutscenes.

Voor zover er iets objectiefs te zeggen is over kwaliteit zit dit wel echt gewoon in de top 10 van de afgelopen 5 jaar in open world RPGs op alle vlakken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09:11
PonyPony schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:17:
[...]

Dat de meeste mensen in dit topic positief zijn over deze game zegt natuurlijk ook wel iets.De game heeft op Steam ook een goede status.

Een spel dat ik totaal niet zie zitten ga ik ook niet halen in de sale maar ook dat is persoonlijk.

Klam je niet zo vast aan de reviews die je noemt.

[ Voor 3% gewijzigd door jori040 op 21-03-2025 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:16
Forsaken schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 18:41:
Dit is meer een "return to form" dan een ander welgekend spel pretendeerde te zijn, of dat ze ons toch wilden laten geloven.

Dit is gewoon een goed spel met weinig tot geen bugs en doet wat je van een AC game kan en mag verwachten.
Zowel Dragon Age als Shadows zijn een mooie return to form. Goeie maanden voor gamers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Laatst online: 11:01
Als ik naar de store versies kijk, is er geen versie die de toekomstige expansies heeft, buiten het ubisoft+ gedoe?
En dat digital deluxe gedeelte is enkel wat wapens en een outfit? want dat lijkt me niet 20euro extra waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AntiChrist7 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:57:
Als ik naar de store versies kijk, is er geen versie die de toekomstige expansies heeft, buiten het ubisoft+ gedoe?
En dat digital deluxe gedeelte is enkel wat wapens en een outfit? want dat lijkt me niet 20euro extra waard
De toekomstige DLC (expansie) waar je het over hebt, was een pre-order bonus. Deze zal je dus in de toekomst los moeten kopen wanneer die uitkomt. De digital deluxe editie heeft inderdaad de Sekiryu Dual pack. Deze bevat elk 1 outfit voor beide personages, beide een wapen, een amulet en een mount skin.

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 21-03-2025 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
Toonen1988 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 20:59:
[...]

De toekomstige DLC (expansie) waar je het over hebt, was een pre-order bonus. Deze zal je dus in de toekomst los moeten kopen wanneer die uitkomt. De digital deluxe editie heeft inderdaad de Sekiryu Dual pack. Deze bevat elk 1 outfit voor beide personages, beide een wapen, een amulet en een mount skin.
oh ok, dat krijg je dus als je niet oplet in de aanloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Code zit blijkbaar wel gewoon in het doosje dus fysiek krijg je hem nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
goed om te weten maar als ik dat nu bestel kan ik pas na het weekend verder :) zal wel gewoon digitale editie binnenhalen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind het “free runnen” wel een tikkie minder. In de bebouwde stukken gaat het allemaal prima maar soms kan ik in het bos niet over heuveltjes waar ik in de vorige delen lachend overeen gerend zou zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Muziek onder de wat grotere 1:1 gevechten in het verhaal is ook wel tof trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gasten gaan ook onder het afdakje staan, als het regent. Dan patrouilleren ze niet meer, dat vind ik nou ook wel mooie details.

Deze AC klimt heel snel in mijn interne ranking, moet gek lopen wil het geen top 3 AC game worden voor mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Donstil schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 22:01:
Muziek onder de wat grotere 1:1 gevechten in het verhaal is ook wel tof trouwens.
Sinds Total War Shogun 2 ben ik meer gaan verdiepen in Japanse muziek. De Shamisen is een heerlijk instrument en het verbaasd mij eigenlijk hoe goed deze instrument ook bij andere muziekstijlen past.

Niet alleen kan Japanese muziek erg relaxerend zijn, waar Shadows ook een aantal nummers van heeft. Het kan ook zéér krachtige en energievolle muziek zijn. Ook de Taiko drums is gewoon geweldig om te horen.

De laatste tijd ben ik ook steeds meer video's tegen aan het komen waar ze bijv. Shamisen wordt toegepast bij metal, rock of zelfs verschillende electronische muziek soorten en het klinkt allemaal verdomd lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 10:15
FeaR schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 19:05:
[...]

Ga checken in wat ik specifiek mis door geen Extended raytracing te hebben, wat ik niet weet mis ik waarschijnlijk ook niet ;)
Volgens mij mis je dan RT reflections. De performance mode op de pro is in feite de quality mode van de ps5 met dubbele framerate.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:30
Vond het vanaf Origins minder worden. Odyssey en Valhalla vond ik niet wat. Mirage vond ik wel weer goed. Zal ik Shadows dan ook wel goed vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

jaaoie17 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:06:
Vond het vanaf Origins minder worden. Odyssey en Valhalla vond ik niet wat. Mirage vond ik wel weer goed. Zal ik Shadows dan ook wel goed vinden?
Ik denk het wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Wow ik was even niet bewust van de cashshop.

Een full map unlock ingame kopen voor echt geld?

Bizar weer voor in een singleplayer game.
Puur optioneel en hoeft totaal niet natuurlijk maar het feit dat dit op deze manier er in zit laat mij nu de game gewoon oprecht al niet willen kopen :P ik ben zo gevoelig voor zulke criminele praktijken.

Letterlijk een probleem creëren (dat je map niet fully unlocked is by default.. wat natuurlijk logisch is) en dan geld er tegen aan kunnen gooien om het wel te unlocken. hetzelfde als de resources kopen voor je hideout. Waarom zou je niet gewoon je hele map met alle collectibles laten unlocken als je de story complete hebt bijvoorbeeld.. dit is echt belachelijk hoe veel geld je in AC kan spenden. Een singleplayer game.

Pink cloud is helemaal weg bij mij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ricmaniac schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:46:

Puur optioneel en hoeft totaal niet natuurlijk maar het feit dat dit op deze manier er in zit laat mij nu de game gewoon oprecht al niet willen kopen :P ik ben zo gevoelig voor zulke criminele praktijken.

Letterlijk een probleem creëren (dat je map niet fully unlocked is by default.. wat natuurlijk logisch is) en dan geld er tegen aan kunnen gooien om het wel te unlocken. hetzelfde als de resources kopen voor je hideout. Waarom zou je niet gewoon je hele map met alle collectibles laten unlocken als je de story complete hebt bijvoorbeeld.. dit is echt belachelijk hoe veel geld je in AC kan spenden. Een singleplayer game.

Ik ben hier ook totaal niet van. Vroeger had je cheats, nu heb je micro transacties.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
Ricmaniac schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:57:
[...]

welke minpunten voor jou persoonlijk dan :P ben benieuwd
Geen torch (vaak erg donker)
Geen vijandige beesten (minder variëteit in vijanden)
Kan niet meer alle rotsen /stijle muren beklimmen

Kan niet mediteren om de tijd te skippen

Voor de rest wel tevree :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• James Pond
Timothy3000 schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 19:55:
[...]

Zowel Dragon Age als Shadows zijn een mooie return to form. Goeie maanden voor gamers!
Dragon age is dat zeker niet maar oké :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
James Pond schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:20:
[...]

Geen torch (vaak erg donker)
Geen vijandige beesten (minder variëteit in vijanden)
Kan niet meer alle rotsen /stijle muren beklimmen

Kan niet mediteren om de tijd te skippen

Voor de rest wel tevree :Y
Die minpunten herken ik inderdaad wel. Met de dieren kan ik begrijpen met hoe zij bekomen is met dieren :P maar vooral veel rotsen en stijle muren niet kunnen beklimmen vind ik een beetje gek icm het eerste stukje dat je speelt waarin je in een filmpje ziet dat ze het wel kan :+
Maar minimaal minpunt vind ik het wel, vind het erg sterk uitgevoerd verder namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
jaaoie17 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:06:
Omdat Mirage meer stealth in zich heeft ?
Als dat de reden is dan is deze een Ja!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik heb toch wel een aantal meer minpunten, veel dingen zijn gewoon overbodig. Leuk dieren tekenen, maar na twee keer te hebben gezien, vind ik het wel goed zo. Katten aaien als "task" en dat soort zaken zijn voor mij eigenlijk overbodig en goedkope opvulling. Als het een enkele keer voorkwam, was het nog oké maar het is toch telkens steeds weer hetzelfde. Er zijn ook positieve dingen zoals de sfeer en de omgeving.

Vandaag had ik ook weer zo'n moment dat een groep van vier met elkaar stonden te praten. Ik fluit en één van hun kwam naar me toe gelopen. Ik steek hem neer, nog geen 5 meter van de groep en niemand had wat door. Ik fluit weer, en vervolgens komt de tweede persoon, steek hem neer en niemand had het door. Ik fluit vervolgens een derde keer, de derde persoon komt, steek hem neer. Opeens was nog maar 1 persoon over, dus ik fluit weer, komt naar me toe en steek hem neer. Dit is echt weer typische Ubisoft AI. Had zo'n gevoel dat ze dit opgelost hadden, maar nee.. Hoe verder ik in het spel kom, hoe meer ik toch weer dat typische Ubisoft weer terug zie komen.

Ook hier kan ik weer niet tegen.... Je kunt alleen maar binnen de hokjes bouwen, maar dan krijg je weer dit. Ik heb geen OCD, maar hier kan ik gewoon niet tegen. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnA6DiD2hcb0Ks1Rf9l_O8I7b9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1rOzwtE30W4TnFNoFJPx2WZp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Toonen1988 op 22-03-2025 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaaoie17
Is dat bouwen echt nodig. Want daar hou ik niet van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jaaoie17 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 11:58:
Is dat bouwen echt nodig. Want daar hou ik niet van.
Ja en nee.

Er zijn 6 hoofdgebouwen die een functie en effect hebben en 5 themed rooms die een effect hebben. Je kunt ze gewoon neerzetten en klaar. Je bent niet verplicht om het aan te kleden, in te richten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 00:38
Wel fijn dat je in de shop met echt geld dingen in de game kan kopen, zoals een volledig unlocked map, ingame currency etc.

Dan hoef je tenminste het spel niet te spelen. Je maakt een game steeds voller en voller, langer, met meer markers, meer grind, meer onnozele quests en bullshit langdradige vulling.

En dan hoop je dat het ( voor zover ik nu overal lees ) zeer matige verhaal mensen lang genoeg vast kan houden tot ze zich frustreren en maar unlocks gaan kopen.

Hard skip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• James Pond
Skybullet schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:04:
Wel fijn dat je in de shop met echt geld dingen in de game kan kopen, zoals een volledig unlocked map, ingame currency etc.

Dan hoef je tenminste het spel niet te spelen. Je maakt een game steeds voller en voller, langer, met meer markers, meer grind, meer onnozele quests en bullshit langdradige vulling.

En dan hoop je dat het ( voor zover ik nu overal lees ) zeer matige verhaal mensen lang genoeg vast kan houden tot ze zich frustreren en maar unlocks gaan kopen.

Hard skip.
Dit is letterlijk niets nieuws, zelfs de oude AC games hadden deze micro transactie rommel.

Nee het betekend niet dat de game zelf een lange grind is.

Het is absoluut rotzooi, maar dit is gewoon een goede AC game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Hoe werken de seizoenen nu? Mensen die al verder zijn. Kan je vb winter meerdere keren krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wolverine9000 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:29:
Hoe werken de seizoenen nu? Mensen die al verder zijn. Kan je vb winter meerdere keren krijgen?
Voor zover ik het begreep, veranderen de seizoenen om de zoveel tijd. Er is ook een manier om zelf seizoenen te veranderen.

Wanneer je van seizoen veranderd, zijn er ook een aantal veranderingen

Your wanted level (Regional Alert) will be cleared
Your Scout readiness will be reset to the maximum
Vendors restock their gear
All resources looted from castles and other areas will arrive
All enemies and NPCs will respawn, as long as they are not unique (like Samurai Daisho in Castles)
Local factions will refresh

EDIT: Ik lees hier dat elke seizoen ongeveer twee uur duurt. Wanneer je de map opent, kan je rechts boven in het seizoen veranderen. Daar boven is ook nog een meter om te zien hoelang een seizoen nog duurt. Dit wist ik zelf ook nog niet. Nu weet ik eindelijk ook hoe ik mijn scouts terug krijg.

https://gamerant.com/assa...ws-how-to-change-seasons/

[ Voor 21% gewijzigd door Toonen1988 op 22-03-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Toonen1988 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:34:
[...]

Voor zover ik het begreep, veranderen de seizoenen om de zoveel tijd. Er is ook een manier om zelf seizoenen te veranderen.

All enemies and NPCs will respawn, as long as they are not unique (like Samurai Daisho in Castles)

EDIT: Ik lees hier dat elke seizoen ongeveer twee uur duurt. Wanneer je de map opent, kan je rechts boven in het seizoen veranderen. Daar boven is ook nog een meter om te zien hoelang een seizoen nog duurt. Dit wist ik zelf ook nog niet. Nu weet ik eindelijk ook hoe ik mijn scouts terug krijg.

Je kan zelf veranderen da weet ik. Maar wat als je ze alle 4 gehad hebt. Opnieuw de eerste of standaard. Ja de scouts moet ik nog gewoon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolverine9000 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:57:
[...]

Je kan zelf veranderen da weet ik. Maar wat als je ze alle 4 gehad hebt. Opnieuw de eerste of standaard. Ja de scouts moet ik nog gewoon worden.
Seizoenen blijven gewoon doorlopen, dus als je ze alle vier hebt gehad, begint het weer gewoon bij het eerste seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdemc
Toonen1988 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:34:
[...]

Er hangen ook rugtasjes in je Hideout waarmee je de scouts volgens mij kan terugkrijgen tegen ingame currency.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mrdemc schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:06:
[...]

Er hangen ook rugtasjes in je Hideout waarmee je de scouts volgens mij kan terugkrijgen tegen ingame currency.
Klopt, ik ben die ook al tegengekomen. Het kost 200 mon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolverine9000
Toonen1988 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:02:
[...]

Seizoenen blijven gewoon doorlopen, dus als je ze alle vier hebt gehad, begint het weer gewoon bij het eerste seizoen.
Thx voor de info.... best redelijk rap veranderen of gewoon laten staan. Hmmm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

James Pond schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:20:
[...]

Dit is letterlijk niets nieuws, zelfs de oude AC games hadden deze micro transactie rommel.

Nee het betekend niet dat de game zelf een lange grind is.

Het is absoluut rotzooi, maar dit is gewoon een goede AC game.
Wat is oud voor jou? Want pre syndicate was dit sowieso niet. Tenzij je de bonus items uit pre-orders en deluxe edities bedoeld.

En misschien is de game goed maar stel je de game voor zonder dat en gewoon je 70€ voldoende was.

Net als mensen die die map dan verdedigen voor 10€ omdat ze het zoeken naar collectibles niet zo leuk vinden.. dit betekend dus dat ze een probleem voor jou CREËREN en vervolgens de oplossing aan je verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09:19
Die shop zegt al genoeg over Ubisoft en dat ze niet willen veranderen. Zit je bedrijf in zwaar weer, imago naar de knoppen, iedere gamer baalt van je. Wat is een goed idee? Ja laten we een shop doen in een singleplayer game waar je al volle bak voor moet betalen.

En probleem is dus dat de hele game wordt ontwikkeld met die shop in t achterhoofd. Materialen van je hideout kosten enorm veel om te farmen etc. Vermoeiend bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Vandaag had ik ook weer zo'n moment dat een groep van vier met elkaar stonden te praten. Ik fluit en één van hun kwam naar me toe gelopen. Ik steek hem neer, nog geen 5 meter van de groep en niemand had wat door. Ik fluit weer, en vervolgens komt de tweede persoon, steek hem neer en niemand had het door. Ik fluit vervolgens een derde keer, de derde persoon komt, steek hem neer. Opeens was nog maar 1 persoon over, dus ik fluit weer, komt naar me toe en steek hem neer. Dit is echt weer typische Ubisoft AI. Had zo'n gevoel dat ze dit opgelost hadden, maar nee.. Hoe verder ik in het spel kom, hoe meer ik toch weer dat typische Ubisoft weer terug zie komen.
Mafia 3 memories :P

Maar goed te lezen, door de meeste enthousiaste post had ik hem alsnog bijna gekocht ondanks dat ik genoeg andere games te spelen heb maar met Atomfall ook nog volgende week op Gamepass blijf ik toch maar bij mijn eerdere plan en wacht op een korting.

Ben ook wat minder van de stealth missies maar ik kijk wel uit naar de game om de mooie sfeer/muziek te ervaren alleen dan niet voor de volle mep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kimberly
Wauw, grafisch echt een schitterende game! Ik heb alles op maximaal staan en zit rond de 50 fps! 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Daan0s schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 13:26:
Die shop zegt al genoeg over Ubisoft en dat ze niet willen veranderen. Zit je bedrijf in zwaar weer, imago naar de knoppen, iedere gamer baalt van je. Wat is een goed idee? Ja laten we een shop doen in een singleplayer game waar je al volle bak voor moet betalen.

En probleem is dus dat de hele game wordt ontwikkeld met die shop in t achterhoofd. Materialen van je hideout kosten enorm veel om te farmen etc. Vermoeiend bedrijf.
Zo lang je niets mist in de gameplay vind ik het oke.Buiten content DLC heb ik in een Ubisoft game nog nooit een cent uitgegeven.

Gezien het idd niet goed gaat met Ubi was het beter geweest als ze het nu achterwege hadden gelaten.Early access hebben ze deze ronde dan weer niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
Even een vraag voor de verkenners, zijn de gebieden verschilllend met hoe ze eruit zien? Zijn er bijvoorbeeld totaal andere omgevingen qua look en feel dan de start regio Izumi Settsu?

Ik ben bewust lang in de start regio bezig omdat ik niet meteen alles aan mezelf wil spoilen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sol_v9SJAY64vcKgu3NprWqaNNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPWLFNZHZk1uokieBhr79SBi.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Lekkere soundtrack ook zeg. Kill Bill vibes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik kom dan net in een soort hideout/basis, net op het moment dat ik denk “huh het is helemaal leeg” komen er 5 vijanden uit de bosjes. Die zaten klaarblijkelijk verstopt, dat vind ik dan ook wel weer een leuk detail.

Verder na drie dagen spelen: Die wereld hè, echt fantastisch mooi allemaal. Maar ook eens met bovenstaande, het is wel vaak heel donker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
Doen ze netjes! En wat mij betreft verdiend, ben er continu mee bezig. De hele sfeer is fantastisch en het speelt erg fijn weg.

Ben overigens regelmatig met de photomode bezig, altijd leuk in dit soort games.

[ Voor 6% gewijzigd door flugelisoke op 22-03-2025 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Al twee hard crashes op Xbox. Dat is wel minder leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Donstil schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:28:
Ik kom dan net in een soort hideout/basis, net op het moment dat ik denk “huh het is helemaal leeg” komen er 5 vijanden uit de bosjes. Die zaten klaarblijkelijk verstopt, dat vind ik dan ook wel weer een leuk detail.

Verder na drie dagen spelen: Die wereld hè, echt fantastisch mooi allemaal. Maar ook eens met bovenstaande, het is wel vaak heel donker.
Eens.Bij deze game moet ik nu m'n rolgordijnen driekwart dicht doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:42:
Al twee hard crashes op Xbox. Dat is wel minder leuk.
Vandaag ook 1x op PS5 gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Misschien een beetje een gekke vraag, maar omdat ik twijfel of ik deze game moet kopen en mijn ervaring met Valhalla niet zo enthousiast was, ben ik eens gaan kijken wat ik nog op mijn lijst had staan. Zo kwam ik Black Flag tegen, ooit gratis gekregen via Epic Games. Ik heb het nu opgestart, en tot nu toe vind ik het eigenlijk wel beter. Ligt Shadow meer in de lijn van Black Flag, of sluit het toch meer aan bij Valhalla? Overigens merk ik dat het spelen met een controller me verrassend goed afgaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:00

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Maduth schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:50:
Misschien een beetje een gekke vraag, maar omdat ik twijfel of ik deze game moet kopen en mijn ervaring met Valhalla niet zo enthousiast was, ben ik eens gaan kijken wat ik nog op mijn lijst had staan. Zo kwam ik Black Flag tegen, ooit gratis gekregen via Epic Games. Ik heb het nu opgestart, en tot nu toe vind ik het eigenlijk wel beter. Ligt Shadow meer in de lijn van Black Flag, of sluit het toch meer aan bij Valhalla? Overigens merk ik dat het spelen met een controller me verrassend goed afgaa
Wat vind je leuk aan Black Flag (leuker dan aan Valhalla)? Het ligt sowieso meer in lijn met Origins/Odyssey/Valhalla dan Mirage of de eerste paar AC's omdat het meer open wereld dan rondom een paar steden is gesitueerd. Black Flag vond ik zelf minder leuk vanwege het grote vaarelement; dat vind ik helemaal niet bij AC passen. Bij Valhalla viel dat mee, en was je meer à la Origins/Odyssey in een open wereld met wat dorpen/steden.

Ik ben zelf nog in dubio over Shadows, maar denk dat ik hem sowieso ga halen als hij ergens in de aanbieding is. De dubio is of ik hem al eerder/nu ga halen voor bijna full price O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Valhalla is wel het minst een Stealth achtige AC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Is natuurlijk goed nieuws.Toch als ik zo op Twitch & Steam kijk dan valt het op het 1e gezicht tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
Hier nog geen enkele crash gehad op de Xbox Series X, heb het spel al sinds dag 1 in quick resume staan.

Wauw wat een shot <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMpyUPb9j3SPaW8uZSU9pQD1jPQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2uimkMJIsVFkwvf1IHke8LEy.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!
G_Dragon schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:17:
Hier nog geen enkele crash gehad op de Xbox Series X, heb het spel al sinds dag 1 in quick resume staan.

Deze shot <3

[Afbeelding]
Zo je weet toch neef, deze shot is keihard :+

(Geintje natuurlijk maar het is dit shot ;) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!
jori040 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:43:
[...]

Eens.Bij deze game moet ik nu m'n rolgordijnen driekwart dicht doen.
Nu vind ik dat altijd wel lekker, maar mijn vrouw heeft op de een of andere manier de voorkeur om overdag nog wat licht van buiten te zien :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
Donstil schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:26:
[...]

Zo je weet toch neef, deze shot is keihard :+

(Geintje natuurlijk maar het is dit shot ;) )
Hahahaha ja oeps verkeerd neergezet :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gipskruid
  • Laatst online: 11-09 18:31
flugelisoke schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:16:
Even een vraag voor de verkenners, zijn de gebieden verschilllend met hoe ze eruit zien? Zijn er bijvoorbeeld totaal andere omgevingen qua look en feel dan de start regio Izumi Settsu?

Ik ben bewust lang in de start regio bezig omdat ik niet meteen alles aan mezelf wil spoilen.
Ik ben hier ook wel erg benieuwd naar. Ben zelf net aangekomen op het punt waar je vrij wordt gelaten en je de skill tree etc. ziet. Tot nu toe erg positief over de game ! Enige kleine minpunt vind ik dat je je head armour niet in cutscenes ziet. Breekt af en toe een beetje de beleving. Maar verder 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
flugelisoke schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:16:

Geen idee namelijk, ben nu eerst het start gebied helemaal 100% aan het spelen en focus me niet op het hoofdverhaal. Want ik wil alles hebben O-) :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
Donstil schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:28:
[...]

Nu vind ik dat altijd wel lekker, maar mijn vrouw heeft op de een of andere manier de voorkeur om overdag nog wat licht van buiten te zien :P .
Gelijk heeft ze. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
Gipskruid schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:58:
[...]

Ik ben hier ook wel erg benieuwd naar. Ben zelf net aangekomen op het punt waar je vrij wordt gelaten en je de skill tree etc. ziet. Tot nu toe erg positief over de game ! Enige kleine minpunt vind ik dat je je head armour niet in cutscenes ziet. Breekt af en toe een beetje de beleving. Maar verder 👍🏻
Is ook niet netjes om met een masker voor je mond te praten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

gwystyl schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:57:
[...]

Wat vind je leuk aan Black Flag (leuker dan aan Valhalla)? Het ligt sowieso meer in lijn met Origins/Odyssey/Valhalla dan Mirage of de eerste paar AC's omdat het meer open wereld dan rondom een paar steden is gesitueerd. Black Flag vond ik zelf minder leuk vanwege het grote vaarelement; dat vind ik helemaal niet bij AC passen. Bij Valhalla viel dat mee, en was je meer à la Origins/Odyssey in een open wereld met wat dorpen/steden.

Ik ben zelf nog in dubio over Shadows, maar denk dat ik hem sowieso ga halen als hij ergens in de aanbieding is. De dubio is of ik hem al eerder/nu ga halen voor bijna full price O-)
Ben pas een paar uur bezig (10%) maar het speelt lekker(der) dan verwacht en verhaal is voor prima te volgen. Bij Valhalla was ik overvallen door de grootheid/hoeveelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
G_Dragon schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 16:17:

Wauw wat een shot <3

[Afbeelding]
Die is prachtig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
Skybullet schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 12:04:

Hard skip.
Er is ook een trainer. Kun je beter dat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntiChrist7
jori040 schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 15:04:
[...]

Zo lang je niets mist in de gameplay vind ik het oke.Buiten content DLC heb ik in een Ubisoft game nog nooit een cent uitgegeven.

Gezien het idd niet goed gaat met Ubi was het beter geweest als ze het nu achterwege hadden gelaten.Early access hebben ze deze ronde dan weer niet gedaan.
er zijn genoeg pummels die geld willen uitgeven om grote delen van de game te skippen die ze net hebben gekocht. Ik neem het ubisoft echt niet kwalijk dat ze daar wat geld uit willen kloppen. Heb zelf alle AC's 100% gespeeld en nog nooit iets in die shop gekocht.

Heb het nu ook gekocht, RX7800 heeft toch wel wat moeite, ik ga ga het naar medium zetten, maar ik hoop toch op wat optimalisatie binnenkort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolverine9000
De hideout een beetje opfrissen. Heb er nu tien uur oopzitten en ben de eerste regio nog ni uit....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tI8A1VK8gBJUYC1MIfZu8KPrb44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0mwcj0iRLHJes77Td6s42tn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:46:

Bij mij werkt de mtx shop überhaupt niet.. Komt blijkbaar niet door mijn DNS block heen ofzo.
Mog schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 10:50:
[...]

Ik ben hier ook totaal niet van. Vroeger had je cheats, nu heb je micro transacties.
Er is nu ook niks dat je ervan weerhoudt om met een trainer te spelen om de dingen die je zelf niet leuk vindt te skippen. Als je daarmee je eigen ervaring beter maakt kan niemand er wat van zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Inside Assassin's Creed Shadows - The NEW Anvil Engine Deep Dive
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste

Let op:
Verhalende elementen etc de komende periode graag even in spoilers zetten :).

Alles over Performance in games: Performance in games (FPS)

Alles met betrekking tot de veranderingen in de game industrie algemeen: [ZT] Recente ontwikkelingen in de gameswereld