Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:01:
iPhone 15 Pro Fold uit de hoge hoed bijvoorbeeld 🤤
iPhone 15 Pro Max Fold dan graag. En het liefst in oranje of rood. :+

Edit: Is er al een iPhone 15 topic? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Tylen op 29-08-2023 09:08 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:08:
[...]Edit: Is er al een iPhone 15 topic? ;)
Nee nog niet eigenlijk, misschien wel leuk om geruchten etc te bespreken. Hoeven we dit topic niet zo te bevuilen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 22:58
Jaymone schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 08:58:
[...]

As usual. Vind daarom ook dat ze de Max eerder Ultra moeten noemen om het te onderscheiden van de Pro. Anders vind ik het flauwekul dat ze het niet gelijktrekken, ook al is het winstgevender voor ze. Pro is Pro, lijkt mij.
Dit terwijl de apple watch ultra dan weer de "pro" versie is toch? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noisyplate schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 14:07:
[...]

Dit terwijl de apple watch ultra dan weer de "pro" versie is toch? 8)7
Als ze die benaming zouden doorzetten dan is de RVS versie de Pro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:34:
[...]

Nee nog niet eigenlijk, misschien wel leuk om geruchten etc te bespreken. Hoeven we dit topic niet zo te bevuilen.
Staat me iets van bij dat dat in het verleden steeds werd afgeschoten omdat de -vul volgende nummer iPhone in- nu nog niet "bestaat" en het pas na de aankondiging mag ofzoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:13
Hebben jullie ook last dat de iPhone 14 pro/Max warmer wordt dan gebruikelijk ( denk na de laatste update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:06
MarioMark1541 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:57:
Hebben jullie ook last dat de iPhone 14 pro/Max warmer wordt dan gebruikelijk ( denk na de laatste update)
Nee geen last van, maar nou ben ik ook niet echt de geschikte kandidaat om hierover te oordelen.
Gebruik mijn iPhone 14 PM voornamelijk voor Whatsapp, Social media, Reddit, browsen Echt intensieve taken zoals veel de camera gebruiken, gamen, video's kijken etc doe ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Reem0nN schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:00:
[...]

Nee geen last van, maar nou ben ik ook niet echt de geschikte kandidaat om hierover te oordelen.
Gebruik mijn iPhone 14 PM voornamelijk voor Whatsapp, Social media, Reddit, browsen Echt intensieve taken zoals veel de camera gebruiken, gamen, video's kijken etc doe ik niet echt.
Maar het gebeurt niet eens bij intensieve taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
MarioMark1541 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:04:
[...]

Maar het gebeurt niet eens bij intensieve taken
Gekeken of er een app op de achtergrond je batterij verbruikt? Bepaalde apps kunnen op de achtergrond nog resources hebben lopen namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 16:30:
[...]

Staat me iets van bij dat dat in het verleden steeds werd afgeschoten omdat de -vul volgende nummer iPhone in- nu nog niet "bestaat" en het pas na de aankondiging mag ofzoiets.
Aah oke, dan moeten we een “nieuwe iPhone geruchten topic” of “Apple september/oktober releases geruchten topic” maken oid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:23
Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:11:
[...]

Aah oke, dan moeten we een “nieuwe iPhone geruchten topic” of “Apple september/oktober releases geruchten topic” maken oid.
Of gewoon in het event topic. ;)

[Apple Event] Wonderlust

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb Tim even gesproken want we zaten klem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Reem0nN schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 17:08:
[...]

Gekeken of er een app op de achtergrond je batterij verbruikt? Bepaalde apps kunnen op de achtergrond nog resources hebben lopen namelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QAW8ZhFavISLairTrYKAjDW0cQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WMKOqWKNpqMLBrQt3GmJDiff.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
Verwijder is je Facebook app, en kijk is een dag aan of die nog steeds zo warm wordt is daarna.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Nee niet zozeer tijdens gebruik, alswel tijdens het laden. Word dan echt wel flink warmer als voorheen, ook af en toe de afkoel melding gezien.
Betreft hier een i14Pro 128gb vanaf release met nog 100% accu.
Ik laad altijd middels 20w aan het draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Reem0nN schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:54:
[...]

Verwijder is je Facebook app, en kijk is een dag aan of die nog steeds zo warm wordt is daarna.
Tis niet alleen met FB naja ik ga wel wat testen

Is naar mijn idee gekomen door de laatste IOS update

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:32
Alweer bijna een jaar voorbij… Een jaar terug zat ik hier nog te lezen op mijn chinaphone en inmiddels kan ik me niet voorstellen iets anders te gebruiken dan iPhone :P
Verreweg de beste telefoon die ik heb gehad en er staat niet eens Windows 10 Mobile op :+

Had alleen wel verwacht dat ze wat waardevaster zouden zijn. Volgens mij kostte mijn model vorig jaar €1700 en als ik nu kijk op inruilwebsites is die nog €850 waard. Wel met kras, anders 900. Tja, ik ga geen €850 afschrijven per jaar, dus dat wordt nog een jaar verder met de 14PM. Gelukkig is dat totaal niet erg. Word nog elke dag blij van dit toestel.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:11:
[...]

Als je een geruchten website wilt starten, die bestaat al (iculture) ;)

Elect a clown, expect a circus.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:24
Ample Energy schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 11:53:

Had alleen wel verwacht dat ze wat waardevaster zouden zijn. Volgens mij kostte mijn model vorig jaar €1700 en als ik nu kijk op inruilwebsites is die nog €850 waard. Wel met kras, anders 900. Tja, ik ga geen €850 afschrijven per jaar, dus dat wordt nog een jaar verder met de 14PM. Gelukkig is dat totaal niet erg. Word nog elke dag blij van dit toestel.
Heb volgens mij rond de 1200 betaald voor 14 Pro Max 256GB. Schadevrij en 100% batterij capaciteit. Denk dat ik er wel 900 voor kan krijgen.

Misschien ook genoeg mensen die geen 15 willen ivm usb-c, omdat ze veel lightning kabels hebben. Dus 14 extra in trek?

Maar toch wacht ik tot volgend jaar voor de 16 Pro Max (of Ultra als dat komt)

Android telefoons houden veel minder hun waarde. Al doen de Samsung S22 en S23 reeks het niet slecht kwa waarde vast houden, als ik marktplaats zie.

[ Voor 9% gewijzigd door SuperVeloce op 31-08-2023 12:18 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• Theiphoned
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-11-2024
Bij mij wordt die al warm vanaf het begin, het is vreselijk letterlijk met alles wordt die warmer dan dat je mag verwachten van een telefoon.
Verder begint mijn batterijconditie af te nemen terwijl ik sinds dat ik hem heb amper gebruik (volgens Apple 15 minuten) alle zogenaamde tips om je batterij te besparen deed ik al voordat ik het uberhaupt las. Ook hoesjes met een goede bescherming voor zowel de telefoon als de camara’s, die ook nog eens de warmte langer tegenhoud is er eigenlijk niet echt.
Verder de camera’s kan je schoonmaken en de telefoon laten liggen voor een dag ze zijn daarna altijd weer smerig.
Dus al om al, naar mijn inziens is de 14 Pro Max geen telefoon die je voor een tweede keer zou kopen als je dat al doet. :)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:58
Theiphoned schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 14:27:
[...]

Bij mij wordt die al warm vanaf het begin, het is vreselijk letterlijk met alles wordt die warmer dan dat je mag verwachten van een telefoon.
Verder begint mijn batterijconditie af te nemen terwijl ik sinds dat ik hem heb amper gebruik (volgens Apple 15 minuten) alle zogenaamde tips om je batterij te besparen deed ik al voordat ik het uberhaupt las. Ook hoesjes met een goede bescherming voor zowel de telefoon als de camara’s, die ook nog eens de warmte langer tegenhoud is er eigenlijk niet echt.
Verder de camera’s kan je schoonmaken en de telefoon laten liggen voor een dag ze zijn daarna altijd weer smerig.
Dus al om al, naar mijn inziens is de 14 Pro Max geen telefoon die je voor een tweede keer zou kopen als je dat al doet. :)
Je weet dat er gewoon garantie is? Dit klinkt niet bepaald als een 'feature' namelijk. Wellicht is er iets anders kapot waardoor die zo warm wordt..

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:50
Ik zou hem een keer helemaal wissen en opnieuw beginnen.
Niet gelijk alle apps er op zetten, maar even rustig bekijken.

• MarioMark1541
Vraag

Ik heb een Esim maar ik wil even een reset doen mbt netwerk instellingen ….
Ben ik dan ook m’n esim code kwijt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theiphoned
SgtElPotato schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:39:
[...]

Je weet dat er gewoon garantie is? Dit klinkt niet bepaald als een 'feature' namelijk. Wellicht is er iets anders kapot waardoor die zo warm wordt..
Dit heb ik bij Apple ook aangegeven, maar die houden voet bij stuk, het is geen probleem dit doet iedere Iphone 14 Pro Max, niks aan de hand, jammer dan.
Gezien vele andere klachten over de 14 Pro Max kan ik ook niet bepaald zeggen dat dit geen patroon is.
Jammer want ben al jaren en jaren apple gebruiker, dit is bij alles wel een van de slechtste tot nu toe. :)

• Theiphoned
Ronvgs schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:54:
Ik zou hem een keer helemaal wissen en opnieuw beginnen.
Niet gelijk alle apps er op zetten, maar even rustig bekijken.
Dit al helaas te vaak moeten/mogen doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:24
MarioMark1541 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:50:
Vraag

Ik heb een Esim maar ik wil even een reset doen mbt netwerk instellingen ….
Ben ik dan ook m’n esim code kwijt ?
Je kan aangeven telefoon wissen, maar esim bewaren

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• MarioMark1541
SuperVeloce schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:22:
[...]

Je kan aangeven telefoon wissen, maar esim bewaren
Het gaat expliciet om netwerksettings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekeetan
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Edit: Ik ben scheel, ik zat te kijken naar een zakelijke telefoon.

Ik zie dat de iphone 14 pro 256GB voor 877 te koop is voor alleen de toestel op belsimpel, daar bovenop moet nog een abbonement er bij, is dit een goede deal? Ik zie hem overal nog voor ~1200 euro, maar ik weet niet of de prijzen nog lager zullen zakken zodra de iphone 15 uitkomt.

Is dit een goede deal, of moet ik b eter wachten?

[ Voor 9% gewijzigd door Meekeetan op 01-09-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:47
Meekeetan schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:01:
Ik zie dat de iphone 14 pro 256GB voor 877 te koop is voor alleen de toestel op belsimpel, daar bovenop moet nog een abbonement er bij, is dit een goede deal? Ik zie hem overal nog voor ~1200 euro, maar ik weet niet of de prijzen nog lager zullen zakken zodra de iphone 15 uitkomt.

Voor een telefoon is dit een slechte deal, want nog altijd duur. Maar voor een iphone 14pro is dit best een goede deal geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-09 10:01

ik zie die niet als los toestel voor 877, of ik ben erg kippig. Dacht dan hebben ze misschien wel de 14 Pro Max voor pakweg 1000, wat dan net zo duur is als een refurbished met welkomstkorting, maar helaas.

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:05

Ik zie ook geen Iphone 14 Pro 256GB voor minder dan 1100 euro, zelfs niet in combinatie met een abonnement. Dus als jij er een voor 877,- weet te regelen, meteen doen. Wel kijken of je naast het abonnement niet per ongeluk ook per maand voor het toestel betaalt. Je moet kiezen voor "Toestelbetaling: 0,00 p/mnd. En ook kijken wat het verschil in abonnementskosten is vergeleken met SIM-only, dat daar ook geen verborgen kosten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:01
Wanneer gaat het iphone 15 topic open? Er is al aardig wat bekend over de iphone 15. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
elaho schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:53:
Wanneer gaat het iphone 15 topic open? Er is al aardig wat bekend over de iphone 15. :)
Volgens mij heeft Apple nog vrij weinig bekend gemaakt over de iPhone 15. Ik verwacht hier 12 september meer over te horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 22:54
Er is al aardig wat bekend over de iphone 15. :)
En wat heeft Apple dan al bekend gemaakt dan? Oh, wacht, je baseert je op de geruchten tot nu toe…….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
We hebben een second best…
[Event] Wonderlust – 12 september 2023 19:00

[ Voor 40% gewijzigd door Dennisdn op 02-09-2023 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:40
Geen last van werkt perfect!😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
Heb sinds zaterdag mijn refurbished 14 Pro Max. Stap over op IOS faalde enige keren, waardoor ik mijn whatsappgescheidenis kwijt dreigde te raken. Vervolgens nog een licentie aangeschaft voor een programma om hier voor zorg te dragen, wat helaas ook niet werkte. Na nog een poging gisteren via Stap over op IOS toch geslaagd. Nu het volgende probleem: Mijn JBL Pro Live TWS2 earbuds willen niet herkend worden door de iPhone. Ik zie dat de earbuds BT 5.2 hebben, maar 'altijd' gewerkt hebben met mijn Galaxy A72 op BT 5.0. De buds staan in pairing mode maar pairen ho maar. Mijn A72 die er naast ligt herkent ze wel weer netjes. Hebben meer personen last van dit fenomeen? Kan me voorstellen dat Apple je aan hun dure earbuds wil hebben, maar dat vind ik te ver gaan.

Update: na nog eens tig pogingen. Ik had het bovenstaande getikt na ongeveer 45 minuten stoeien, googelen whatever werkte het zowaar.

[ Voor 8% gewijzigd door DikkieDick op 04-09-2023 08:12 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

DikkieDick schreef op maandag 4 september 2023 @ 07:41:
Heb sinds zaterdag mijn refurbished 14 Pro Max. Stap over op IOS faalde enige keren, waardoor ik mijn whatsappgescheidenis kwijt dreigde te raken. Vervolgens nog een licentie aangeschaft voor een programma om hier voor zorg te dragen, wat helaas ook niet werkte. Na nog een poging gisteren via Stap over op IOS toch geslaagd. Nu het volgende probleem: Mijn JBL Pro Live TWS2 earbuds willen niet herkend worden door de iPhone. Ik zie dat de earbuds BT 5.2 hebben, maar 'altijd' gewerkt hebben met mijn Galaxy A72 op BT 5.0. De buds staan in pairing mode maar pairen ho maar. Mijn A72 die er naast ligt herkent ze wel weer netjes. Hebben meer personen last van dit fenomeen? Kan me voorstellen dat Apple je aan hun dure earbuds wil hebben, maar dat vind ik te ver gaan.

Update: na nog eens tig pogingen. Ik had het bovenstaande getikt na ongeveer 45 minuten stoeien, googelen whatever werkte het zowaar.
Waar heb je een refurbished gehaald als ik vragen mag? En voor hoeveel?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DikkieDick
Flipm0de schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:51:
[...]

Waar heb je een refurbished gehaald als ik vragen mag? En voor hoeveel?
Dat mag, bij Rebuy. Was 1095 of zo voor de als nieuw-versie maar er ging 8% af vanwege een welkomstvoucher. En de iPhone is zeker als nieuw. Batterijconditie geeft ook aan max 100%.

aka pluim003

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• n3z
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 07:58

n3z

Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:01:
iPhone 15 Pro Fold uit de hoge hoed bijvoorbeeld 🤤
In dezelfde stijl als de Find N2. Ik zou hem direct aanschaffen!
review: OPPO Find N - Eindelijk een compactere vouwbare telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja eens Oppo Find N of Pixel Fold lijken mij een ideale maat hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
Ik ben heel blij dat Apple geen opvouwbare telefoon heeft. Ik zou echt niet met zo'n rubik cube in mijn broekzak willen lopen, met een lelijke vouw in mijn scherm dat ook nog eens snel krast. Ik vind de iphone nu al aan de dikke kant, stel dat die nog dikker wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
PrimusIP schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:59:
Ik ben heel blij dat Apple geen opvouwbare telefoon heeft. Ik zou echt niet met zo'n rubik cube in mijn broekzak willen lopen, met een lelijke vouw in mijn scherm dat ook nog eens snel krast. Ik vind de iphone nu al aan de dikke kant, stel dat die nog dikker wordt...
Eens. Ik zou het op zich best willen, als hij dan ingeklapt zo dun/dik zou zijn als hij nu is. Die huidige clamshell folds vind ik totaal zinloos omdat ze in de zak nog steeds net zoveel kubieke centimeters innemen. In de jaren '90 gingen we van zeg 6310 naar een Startac/V50's die echt de helft kleiner werden. Toen was het een vooruitgang.

En boek-vouwende exact hetzelfde, leuk zo'n iPad mini altijd bij je maar alleen als ze de helft dunner worden.

Ik vind het ook echt een voorbeeld van: laat Apple nog maar even de kat uit de boom kijken. Als de Samsungs van deze wereld het scherm écht onder controle hebben dan komen wij wel :)

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 05-09-2023 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
PrimusIP schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:59:
Maar dan koop je hem toch gewoon niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:22:
[...]
En boek-vouwende exact hetzelfde, leuk zo'n iPad mini altijd bij je maar alleen als ze de helft dunner worden.
Ja altijd een iPad mini bij hebben lijkt mij dus echt fantastisch, ik heb een paar keer een Fold van Samsung mogen lenen en het is los van het verschrikkelijke os echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online

pdavie2311

Live life to the fullest..

Kan morgen mijn iphone verkopen maar koper wil alleen met cash betalen, niet per bank. Ik word altijd huiverig dan. Is het goed zelf te checken of het geld echt is? Of maar een andere koper zoeken.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:31
pdavie2311 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 15:38:
Kan morgen mijn iphone verkopen maar koper wil alleen met cash betalen, niet per bank. Ik word altijd huiverig dan. Is het goed zelf te checken of het geld echt is? Of maar een andere koper zoeken.
Bij twijfel niet doen lijkt me.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 22:54
Een andere koper dient zich vanzelf aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kan in theorie wel maar eigenlijk zitten aan alle controleer methode voor thuis nadelen.

Ik begin er niet meer aan in ieder geval, overmaken, tikkie of bitcoin. Anders helemaal niets.

Oftewel, niet doen.

Net zoals nu al verkopen overigens. Die paar tientjes meer is het mij niet waard om weken met een mindere variant te lopen maar dan doe ik even de aanname dat je dat gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Donstil schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:14:
[...]

Kan in theorie wel maar eigenlijk zitten aan alle controleer methode voor thuis nadelen.

Ik begin er niet meer aan in ieder geval, overmaken, tikkie of bitcoin. Anders helemaal niets.

Oftewel, niet doen.

Net zoals nu al verkopen overigens. Die paar tientjes meer is het mij niet waard om weken met een mindere variant te lopen maar dan doe ik even de aanname dat je dat gaat doen.
Denk dat het geen iphone gaat worden. Ik wacht de keynote af maar ik wil altijd de beste camera die er is en dan kom ik op de pro max uit. Die gaat ruim boven de 1500,- komen en hoewel ik inflatie snap, ga ik daar niet in mee. Of ze moeten me echt overtuigen. Zo niet, dan eens goed kijken wat ik ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:01:
[...]

Denk dat het geen iphone gaat worden. Ik wacht de keynote af maar ik wil altijd de beste camera die er is en dan kom ik op de pro max uit. Die gaat ruim boven de 1500,- komen en hoewel ik inflatie snap, ga ik daar niet in mee. Of ze moeten me echt overtuigen. Zo niet, dan eens goed kijken wat ik ga kopen.
Ooh echt, ga je dan van iOS weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Donstil schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:29:
[...]

Ooh echt, ga je dan van iOS weg?
Zit niet meer zo verweven in iOs. Sinds kort ook geen Ultra meer, rest alleen de iPhone nog. Heb nu een Epix 2 Pro 51mm. Hou van grote horloges, haha! Nu kan die wel samen met iPhone, dus we kunnen altijd nog beslissen na de keynote..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:49:
[...]

Zit niet meer zo verweven in iOs. Sinds kort ook geen Ultra meer, rest alleen de iPhone nog. Heb nu een Epix 2 Pro 51mm. Hou van grote horloges, haha! Nu kan die wel samen met iPhone, dus we kunnen altijd nog beslissen na de keynote..
Ah ja, dat scheelt wel ja.
Heb je iets op het oog?

• HBSVDK
Nouja kan toch prima legit zijn nog? Ik heb genoeg verkopers gehad die alleen cash wilden. Waarschijnlijk hadden die nog wat zwart over. En dit is een makkelijke manier om het kwijt te raken. Genoeg mensen met zwart geld. Denk aan beunhazen (bouw), Nagelstudios, marktkooplui, veehandelaren,
...

Die biljetten zijn toch zo te controleren? Even kijken en voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Al zou ik 200% kunnen vaststellen dat het echt geld is zou ik het nog weigeren. Wat moet je tegenwoordig met zoveel contant geld? De boodschappen moeten al met pin anders kan je ook nog eens in de kassa rij gaan staan om het op te maken. Zelfs al de eerste festivals gehad waar je alleen nog kan pinnen. En naar de bank brengen kost weer geld.

Op z’n minst dan 30% opslag als witwasvergoeding.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 07-09-2023 06:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:28
Dennisdn schreef op donderdag 7 september 2023 @ 06:53:
Al zou ik 200% kunnen vaststellen dat het echt geld is zou ik het nog weigeren. Wat moet je tegenwoordig met zoveel contant geld? De boodschappen moeten al met pin anders kan je ook nog eens in de kassa rij gaan staan om het op te maken. Zelfs al de eerste festivals gehad waar je alleen nog kan pinnen. En naar de bank brengen kost weer geld.

Op z’n minst dan 30% opslag als witwasvergoeding.
Paar maanden geleden een telefoon verkocht aan een tweaker.
Betaalde de helft per bank en de rest contant.
Contant geld in een pinautomaat waar je ook kunt storten gelegd en werd direct kosteloos bijgeschreven op m'n rekening. Geen centje pijn.
https://www.geldmaat.nl/geldautomaten/biljetten-storten

Aanvulling: zie net dat de Rabobank later €2,25 aan stortingskosten in rekening heeft gebracht.

[ Voor 6% gewijzigd door PKHS op 07-09-2023 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Rabobank vraagt geld om geld te storten. Daarbij moet ik speciaal naar een ander dorp rijden om dat te kunnen doen. Heb er gewoon meer werk en kosten aan. Uiteraard kan het geld legit zijn maar soms is het gewoon gevoel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
PKHS schreef op donderdag 7 september 2023 @ 07:10:
[...]

Contant geld in een pinautomaat waar je ook kunt storten gelegd en werd direct kosteloos bijgeschreven op m'n rekening. Geen centje pijn.
Dan heb je geluk met je bank, bij de ING kost het 6 euro per keer. Maar met 6 euro extra rekenen zou ik er dan nog niet zijn, mijn tijd die ik ermee kwijt zou zijn is nog veel duurder.

Ik verkoop het wel voor een paar tientjes minder aan Rebuy of haar concullega's. Geen mailtjes van gelukszoekers, geen gedoe aan de deur, geen kans op oplichting, geen afdingen om een ter plaatse bedachte reden of ander gedoe.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 07-09-2023 07:32 ]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:31
pdavie2311 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 07:18:
Rabobank vraagt geld om geld te storten. Daarbij moet ik speciaal naar een ander dorp rijden om dat te kunnen doen. Heb er gewoon meer werk en kosten aan. Uiteraard kan het geld legit zijn maar soms is het gewoon gevoel
Precies wat je als laatste zegt. Het zal ongetwijfeld allemaal in orde zijn, maar op dat moment heb je geen mogelijkheid om te verifiëren. Dat zou de koper ook begrijpen lijkt me.

Have you tried turning it off and on again?

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Zojuist verkocht hier aan een mede tweaker...

• DikkieDick
pdavie2311 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:49:
[...]

Wat ik mis aan de iPhone icm een Garmin horloge is dat ik niet meer zoals bij Android ook via mijn horloge kan reageren op bv WhatsApp-berichten. Ik vind dat toch wel een aardige achteruitgang. En kan zo ook 1,2,3 nog niet een workaround vinden.

aka pluim003

• Leia
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-08 09:50
Hallo allemaal,

Ik zit een beetje in dubio. Momenteel heb ik een iPhone Xr, deze is na 5 jaar wel aan vervanging toe. Nu weet ik alleen niet goed of ik zal gaan voor de iPhone 14 Pro 256gb (momenteel te koop voor €1179) of zal wachten op de 15 pro, die een stuk duurder zal zijn.

Ik kan het duurdere toestel gewoon betalen, daar gaat het niet direct om. Maar ik kan niet zeggen dat ik super enthousiast word van hetgeen dat nu al is uitgelekt over deze nieuwe iPhone.

Zijn jullie allemaal tevreden over de iPhone 14 pro? En is er überhaupt een echt 'iets' waarvoor ik zal wachten op de 15 pro naar jullie mening?

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 16:52
Leia schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:27:
Zijn jullie allemaal tevreden over de iPhone 14 pro? En is er überhaupt een echt 'iets' waarvoor ik zal wachten op de 15 pro naar jullie mening?
Voor mij zou de vraag zijn of je perse usb c wil of lightning ook goed vind. Ik ben na bijna een jaar nog altijd erg blij met de 14 Pro. Was wel mijn eerste iPhone, maar beste telefoon die ik ooit heb gehad. Ook net AirPods Pro gekocht, verbaasde me toch weer hoe soepel en goed die dingen zijn geïntegreerd :)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:54

PeaceNlove

Deugleuter

Hallo allemaal,

Ik zit een beetje in dubio. Momenteel heb ik een iPhone Xr, deze is na 5 jaar wel aan vervanging toe. Nu weet ik alleen niet goed of ik zal gaan voor de iPhone 14 Pro 256gb (momenteel te koop voor €1179) of zal wachten op de 15 pro, die een stuk duurder zal zijn.

Ik kan het duurdere toestel gewoon betalen, daar gaat het niet direct om. Maar ik kan niet zeggen dat ik super enthousiast word van hetgeen dat nu al is uitgelekt over deze nieuwe iPhone.

De 15 Pro Max krijgt wellicht een telescopische zoomcamera. Als je dat perse wil en je vind een grote telefoon ok dan is dat wellicht het wachten nog waard.
Heb zelf de 14 Pro en ben er tevreden over, verschil met de 15 Pro zal waarschijnlijk niet zo groot zijn, dus als je keuze daartussen gaat dan zou ik nu voor de 14 Pro gaan.

• Dennisdn
  • Nu online

De 14 is een toptelefoon. Maar ik zou in ieder geval een weekje wachten tot de presentatie is geweest. Wie weet wat er misschien geheim is gebleven :) En in de tussentijd wordt de 14 eerder goedkoper dan duurder.

• Leia
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 29-08 09:50
Southern Sun schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:34:
[...]
Voor mij zou de vraag zijn of je perse usb c wil of lightning ook goed vind. Ik ben na bijna een jaar nog altijd erg blij met de 14 Pro. Was wel mijn eerste iPhone, maar beste telefoon die ik ooit heb gehad. Ook net AirPods Pro gekocht, verbaasde me toch weer hoe soepel en goed die dingen zijn geïntegreerd :)
Usb c of lightning maakt mij eigenlijk niets uit. De AirPods heb ik ook, idd hele fijne combinatie :D
PeaceNlove schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:34:
[...]

De 15 Pro Max krijgt wellicht een telescopische zoomcamera. Als je dat perse wil en je vind een grote telefoon ok dan is dat wellicht het wachten nog waard.
Heb zelf de 14 Pro en ben er tevreden over, verschil met de 15 Pro zal waarschijnlijk niet zo groot zijn, dus als je keuze daartussen gaat dan zou ik nu voor de 14 Pro gaan.
Die telescopische zoomcamera zou mij hebben overgehaald voor de 15 Pro te gaan, maar de max is mij helaas toch echt te groot. Daar ga ik niet mee slepen, sowieso vind ik het gewone formaat al echt mijn maximum (heb namelijk ook best kleine handen).
Dennisdn schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:41:
[...]

De 14 is een toptelefoon. Maar ik zou in ieder geval een weekje wachten tot de presentatie is geweest. Wie weet wat er misschien geheim is gebleven :) En in de tussentijd wordt de 14 eerder goedkoper dan duurder.
Misschien is dat inderdaad voor nu dan even het beste idee.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
Nu weet ik alleen niet goed of ik zal gaan voor de iPhone 14 Pro 256gb (momenteel te koop voor €1179) of zal wachten op de 15 pro, die een stuk duurder zal zijn.
Behalve wat geruchten weten we helemaal niet wat de prijs gaat zijn, laat staan in Europa (waar die itt de VS vorig jaar al een flinke sprong gemaakt heeft qua prijs). We weten ook nog niet 100% zeker wat alle specs van de 15 gaan worden.
Vorig jaar heb ik nog de 13 pro gekocht (ik kwam trouwens ook van een XR). Die was na de 14 release toen goedkoper dan voor de release. Of dat dit jaar opnieuw zo werkt weten we niet natuurlijk.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

@Leia Als ik jou zo hoor, dan zou ik gewoon voor de 14 Pro gaan. De 15 Pro lijkt niet echt iets ‘nieuws’ te doen, alleen dingen ‘beter’ (betere camera, modernere poort). Wat dat betreft zul je niet echt iets missen.

Daarnaast is de 14 Pro nu bijna een paar honderd euro goedkoper als bij de lancering. Dat is mooi meegenomen. De 15 Pro lijkt bij lancering ook nog eens duurder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 10:16

heho

Ommen, Overijssel

PKHS schreef op donderdag 7 september 2023 @ 07:10:
[...]

Aanvulling: zie net dat de Rabobank later €2,25 aan stortingskosten in rekening heeft gebracht.
De 1e 4 stortingen zijn €2.25, daarna wordt het €9.50
Storten op jeugdrekeningen is wel 4 keer gratis, en daarna €9.50

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Naar aanleiding van wat gister besproken is in andere topics ben ik eens gedoken in het snel kunnen wisselen tussen het AOD aan- en uit. Eerder moeten doen, het is gewoon super simpel. Je maakt een shortcut om hem uit te zetten én een shortcut om hem aan te zetten. Aan heb ik nu aan 2x-tikken op de achterkant gekoppeld en Uit aan 3x-tikken. Werkt perfect! Maar zo kun je er dus ook automations aan hangen of in een widget zetten.
Always-on display Shortcuts
You can also set up control of the always-on display in the Shortcuts app – which offers Siri support:

Open the Shortcuts app
Tap the + in the top right corner
Choose Add Action
Use the search bar to find “Set Always On Display”
Tap the blue Turn or On buttons to customize what will happen when you run the Shortcut
Tap Done in the top right corner to add your new Shortcut
https://9to5mac.com/2023/...iphone-always-on-display/

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 09-09-2023 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Water_824
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09 02:06
Ik heb wel eens geprobeerd om een langere oplaadkabel te gebruiken.
Alleen dit werkt niet goed.
Idd ga je te lange oplaadkabel gebruiken, dan krijgt de oplaadkabel gewoon te veel weerstand en laad je Iphone trager op.

Ik heb gewoon een 10 Meter stekkerdoos voor mijn Iphone.
Dit werkt weer wel goed.
Kun je tegelijk opladen en je Iphone gebruiken.

Weet iemand dit ook?

Heeft een nieuwe Iphone tegenwoordig ook een overlaad beveilging?

Idd ik heb mijn Iphone altijd eigenlijk aan de stroom met 10 Meter stekker-doos.
Je gebruikt hem dan eigenlijk gewoon als een huis-telefoon.

[ Voor 13% gewijzigd door Water_824 op 09-09-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ervaren er meerdere mensen een probleem dat de telefoon in mijn geval IPhone 14 pro Max warm wordt aan de kant van de camera ?

Niet eens zo zeer bij heavy usage
Lijkt sinds ios16 te zijngekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:18:
Heel toevallig wilde ik net ook een batterij status update plaatsen. Ik heb mijn iPhone 14 PM ook sinds release en mijn vrouw ook en het leek mij leuk om eens een wedstrijd te doen. Zij laadt hem op zoals altijd en ik hanteer de apple methode (opladen bij 20% en niet meer dan 90% opladen, liefst net boven de 80%)

Status, haar iPhone heeft nu 96% en de mijne staat nog steeds op 100%. Ben benieuwd of ik het jaar ga halen.
We zijn nu bijna exact een jaar verder. Morgen wordt de 15PM aagekondigd. Mijn 14PM heeft momenteel nog steeds 100% en die van mijn vrouw 94%. Conclusie is dat je iphone opladen vanaf 20% tot 80-90% beter is voor je batterij dan opladen wanneer hij bijna leeg is tot helemaal 100% en snachts op de oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Nu online

pdavie2311

Yzord schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:38:
[...]

We zijn nu bijna exact een jaar verder. Morgen wordt de 15PM aagekondigd. Mijn 14PM heeft momenteel nog steeds 100% en die van mijn vrouw 94%. Conclusie is dat je iphone opladen vanaf 20% tot 80-90% beter is voor je batterij dan opladen wanneer hij bijna leeg is tot helemaal 100% en snachts op de oplader.
Ik laad sinds het kan, draadloos, de iPhone elke nacht op en verkoop elk jaar mijn iPhone met batterij rond de 100%. 97% het laagst ooit gehad en anders altijd 100 of 99%. Ook wel eens helemaal leeg laten lopen en vaak tot 100% geladen. Dus tja, zeg het maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:06

Aiii

何これ

Volgens mij is het met name relevant hoe veel je je telefoon gebruikt. Iets zegt mij dat je vrouw iets meer op de WhatsApp e.d. zit dan jij zelf, wellicht?

Mijn 13 Pro Max zit na 15 maanden nog steeds op 100% en mijn XS Max was 25 maanden oud toen hij voor het eerst een procentje verloor. Ik laad mijn telefoon dan ook maar een keer in de twee dagen op, lekker draadloos via Magsafe en altijd tot 100% vol. Al die kunstgrepen die mensen doen lijken mij eerlijk volstrekt irrelevant voor de levensduur die ze uit hun batterij halen.

Mijn iPad daarentegen is na 2,5 jaar alweer onder de 85%, want die gebruik ik veel meer.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:29

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:38:
[...]

Dit wordt ook nog eens bevestigd door Apple

https://9to5mac.com/2023/...-15-limit-battery-charge/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:00
T-Mobile Odido heeft de prijzen voor de 14 en 14 Pro verlaagd bij een abonnement. 720 euro voor de 14 en 972 voor de 14 Pro.

Eens kijken wat de prijzen van de 15 straks doen en dan beslissen welke ik neem komende vanaf de 12.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:01
Aiii schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:58:
Volgens mij is het met name relevant hoe veel je je telefoon gebruikt. Iets zegt mij dat je vrouw iets meer op de WhatsApp e.d. zit dan jij zelf, wellicht?

Mijn 13 Pro Max zit na 15 maanden nog steeds op 100% en mijn XS Max was 25 maanden oud toen hij voor het eerst een procentje verloor. Ik laad mijn telefoon dan ook maar een keer in de twee dagen op, lekker draadloos via Magsafe en altijd tot 100% vol. Al die kunstgrepen die mensen doen lijken mij eerlijk volstrekt irrelevant voor de levensduur die ze uit hun batterij halen.

Mijn iPad daarentegen is na 2,5 jaar alweer onder de 85%, want die gebruik ik veel meer.
Gewoon je apparaat ten volle benutten, lekker genieten en niet meer naar het % kijken is de beste tip die ik ooit gehad heb op dit gebied! d:)b

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 11:33
Ik heb mijn iPhone nu zo’n 14 maanden en de batterij staat op 92 procent. Sinds ruim een week loopt de batterij echt als een malle leeg. Als ik in de trein wat dingen lees op wiki etc (geen video’s) verlies ik gerust vijf procent batterij in een kwartiertje. Dat was eerder absoluut niet het geval. Ik heb de telefoon al eens opnieuw opgestart. Is dit herkenbaar?

En is er een goede app om de batterij en het verbruik goed te controleren?

Edit:

Euh, verkeerde topic. Het is uiteraard een iPhone 13, de 14 bestond toen nog niet… vraag blijft wel staan mocht iemand een goede app kennen

[ Voor 23% gewijzigd door Speculaes op 18-09-2023 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 08:04
hk12nl schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:35:
[...]

Gewoon je apparaat ten volle benutten, lekker genieten en niet meer naar het % kijken is de beste tip die ik ooit gehad heb op dit gebied! d:)b
Ik kijk daar idd ook echt nooit naar. Zou niet weten wat het nut ervan is. Als je m inruilt is er niemand die er naar kijkt.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 15:03
İk zit met m'n 10 maanden oude pro max op 94% batterij conditie terwijl deze 1 maand geleden nog 100% was. Ik laad altijd tot max 80% op. Snap niet wat ik in 1 maand tijd kan doen om de 94% te halen, jammer dit 🙄

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:34
Fout

[ Voor 92% gewijzigd door Msi92 op 21-09-2023 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Laatst online: 15-09 15:49
Hmm ik zie wel veel verschillen hier in batterij.
Zelf kijk ik er nooit naar maar was nu eens benieuwd.

14 pro, op release gehaald.
100% capaciteit.

Gebruik;
Hele dag door, opladen in de nacht via kabel, in de auto aan carplay via kabel (dus ook opladen) en verder eigenlijk normaal gebruik. Ik kijk ook niet naar maximaal 80% ofzo gewoon opladen en eraf halen wanneer nodig (vaak zit die dus op 100%).

Zouden ze misschien verschillende batterijen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Laatst online: 17-08 18:32

ken-dj

Life is short break the rules

8)7

[ Voor 100% gewijzigd door ken-dj op 22-09-2023 00:55 ]

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01:51
Nederlandhc schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:59:

100% capaciteit.

Gebruik;
Hele dag door, opladen in de nacht via kabel, in de auto aan carplay via kabel (dus ook opladen) en verder eigenlijk normaal gebruik. Ik kijk ook niet naar maximaal 80% ofzo gewoon opladen en eraf halen wanneer nodig (vaak zit die dus op 100%).

Same here , 14 pro max van release dag, hele dag door gebruik en elke nacht opladen.
Niet geoptimaliseerd en kijk niet als hij nu 40 of 80% procent heeft, gewoon aan de lader elke nacht.
Nog 100% capaciteit.

[ Voor 11% gewijzigd door Azmodann op 22-09-2023 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 15:03
Snap niet dat de mijne dan op 94% zit terwijl ik wel juist max 80% laden gebruik etc.
Voortaan maar gewoon niks van aantrekken als het blijkbaar toch niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
Nederlandhc schreef op donderdag 21 september 2023 @ 13:59:

100% capaciteit.

Gebruik;

Zover ik weet en gehoord heb hebben ze na de eerste paar producties een aantal dingen aangepast waaronder de batterij en de cameralenzen en nog iets maar die weet ik niet zeker. Batterij met amper gebruik van de telefoon is bij mij ook afgenomen. (Niet extreem maar goed) qua duur van de batterij, ik zou niet 1,5 uur foto’s moeten maken want en dan is de telefoon gloeiend heet en is de batterij leeg, ga ik 30 minuutjes bellen en doe er niks mee is die aanvaardbaar maar kijk ik Youtube niks aan de hand geen enkel probleem met warmte of batterij snelheid. Met de camera en zijn lenzen tja, wat iedereen tot kort geleden nog sprak van de beste camere die je kan hebben, nou absoluut niet. En ik kan de lenzen nu schoonmaken met een nieuw en schoon brillendoekje en 45 minuten later zit er weer een hele waas over enzo, zonder dat je hem gebruikt.

kwaliteit per productie verschilt dus wel degelijk maar hier doet Apple ook helemaal niet geheimzinnig over alleen tja niet hun probleem. ;) :)

• Southern Sun
Over de batterij gesproken vraag ik me het volgend af. Heb nu wireless CarPlay en oplader in de auto en gisteren viel me op dat de telefoon daar een stuk warmer door werd. Ik vermoed dat het daarom beter is voor de telefoon om een kabeltje te gebruiken, maar is dit wel zo? Draadloos is wel gemakkelijker, maar rij toch wekelijks wel wat afstanden dus zou het zonde vinden als het ten koste gaat van de accu.

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Southern Sun schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:11:
Over de batterij gesproken vraag ik me het volgend af. Heb nu wireless CarPlay en oplader in de auto en gisteren viel me op dat de telefoon daar een stuk warmer door werd. Ik vermoed dat het daarom beter is voor de telefoon om een kabeltje te gebruiken, maar is dit wel zo? Draadloos is wel gemakkelijker, maar rij toch wekelijks wel wat afstanden dus zou het zonde vinden als het ten koste gaat van de accu.
Ik had hetzelfde probleem met mijn 14Pro Max.
Ik gebruik nu deze magsafe lader in de auto met ingebouwde ventilator.
https://www.amazon.de/-/n...ger+esr%2Caps%2C65&sr=8-3

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
Gewoon lekker laden, bedraad of draadloos, wanneer je daar zin in hebt. Dat de telefoon soms wat warmer wordt kan echt geen kwaad. Mocht de batterij na een jaar of 3 echt slecht worden, dan laat je er toch gewoon een nieuwe in zetten. Maar waarschijnlijk heb je dan alweer een nieuw toestel ;) Ik let er totaal niet op en de batterijconditie van mijn 14Pro is nog 99 %.

[ Voor 41% gewijzigd door Nol_NL op 23-09-2023 14:25 ]

• Theiphoned
Dit is vrij normaal maar wel storend. Inprincipe als je met een gewone kabel oplaad en navigatie of een andere app tegelijk gebruikt heb je dit probleem ook.

• Southern Sun
Nouja storend vind ik het niet eens, en super warm wordt ie nou ook weer niet. Maar goed om eens wat meningen te lezen. Merk nu na een paar ritjes dat ik toch al weer luier ben geworden dus ga voorlopig draadloos maar lekker gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Southern Sun op 23-09-2023 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Theiphoned schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 22:32:
[...]

Zover ik weet en gehoord heb hebben ze na de eerste paar producties een aantal dingen aangepast waaronder de batterij en de cameralenzen en nog iets maar die weet ik niet zeker. Batterij met amper gebruik van de telefoon is bij mij ook afgenomen. (Niet extreem maar goed) qua duur van de batterij, ik zou niet 1,5 uur foto’s moeten maken want en dan is de telefoon gloeiend heet en is de batterij leeg, ga ik 30 minuutjes bellen en doe er niks mee is die aanvaardbaar maar kijk ik Youtube niks aan de hand geen enkel probleem met warmte of batterij snelheid. Met de camera en zijn lenzen tja, wat iedereen tot kort geleden nog sprak van de beste camere die je kan hebben, nou absoluut niet. En ik kan de lenzen nu schoonmaken met een nieuw en schoon brillendoekje en 45 minuten later zit er weer een hele waas over enzo, zonder dat je hem gebruikt.

kwaliteit per productie verschilt dus wel degelijk maar hier doet Apple ook helemaal niet geheimzinnig over alleen tja niet hun probleem. ;) :)
Mijn iPhone lijkt na de update naar iOS 16,6 wel warmer te zijn geworden

Met name bij de camera bump

Gewoo. Wat browsen en facebooken wordt hij al warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
MarioMark1541 schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:27:
[...]

Mijn iPhone lijkt na de update naar iOS 16,6 wel warmer te zijn geworden

Met name bij de camera bump

Gewoo. Wat browsen en facebooken wordt hij al warmer
Dit doet die bij dus ook. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theiphoned
Dit is dus wat ik bedoelde met de camera van mijn 14 Pro Max en dit is dan nog mild van wat er normaal op zit; bij 1 zit dus dat streepje/krasje en als ik het een uurtje laat liggen ook een soort van blauwe gloed eroverheen (en alsof er vlekken ofzo op zitten) en bij 2 ja dat kan je al wel zien. Na het schoonmaken als dat al lukt zie je het niet en uur later is het weer terug. Bij de Amac zeiden ze dat ze het niet zagen en dat het de schoonste lenzen waren die ze ooit hadden gezien. Bij de (aanschaf) winkel werd ik er niet veel wijzer van behalve dat ze hem best willen opsturen ter reparatie en alles maar zeiden vooral dat dit “normaal” was en dat ik vooral de coating er niet vanaf moest halen(hoe dat dan ook moet ;)). Wat vinden of denken jullie? Hebben jullie dit ook bijvoorbeeld? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seqFDSKIIkt2EPxTRLp4tcApIEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvWaXwVZi9txtSiqbEeXbdCI.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ywg4eM2onL108diQIksGS_TInK8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l9KsvmtxDf90rnXHIwdolNMS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Theiphoned op 24-09-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
Theiphoned schreef op zondag 24 september 2023 @ 18:43:
Dit is dus wat ik bedoelde met de camera van mijn 14 Pro Max en dit is dan nog mild van wat er normaal op zit; bij 1 zit dus dat streepje/krasje en als ik het een uurtje laat liggen ook een soort van blauwe gloed eroverheen (en alsof er vlekken ofzo op zitten) en bij 2 ja dat kan je al wel zien. Na het schoonmaken als dat al lukt zie je het niet en uur later is het weer terug. Bij de Amac zeiden ze dat ze het niet zagen en dat het de schoonste lenzen waren die ze ooit hadden gezien. Bij de (aanschaf) winkel werd ik er niet veel wijzer van behalve dat ze hem best willen opsturen ter reparatie en alles maar zeiden vooral dat dit “normaal” was en dat ik vooral de coating er niet vanaf moest halen(hoe dat dan ook moet ;)). Wat vinden of denken jullie? Hebben jullie dit ook bijvoorbeeld? [Afbeelding][Afbeelding]
Zie je dit ook terug op fotos? Lijkt me niet, ik zou me er niet druk om maken. Het is een gebruiksvoorwerp dus 100÷nieuw behouden zoals uit de doos is niet te verwachten.
En wat had je van de winkel verwacht dat ze zouden doen? Om een mogelijke wegpoetsbare waas je een nieuwe telefoon te geven? Ze mogen wel gek zijn, zou ik ook niet gedaan hebben. Wil je een schade vergoeding van een x bedrag? Je blijft met je klacht zitten. Reparatie zonder kwaliteitsverlies op fotos beginnen ze natuurlijk ook niet aan en in kader van waterproofness is het ook maar de vraag of je dit zou moeten willen, als de fotokwaliteit er niet onder te lijden heeft.

Ik zou me dus om andere zaken in het leven druk gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theiphoned
HBSVDK schreef op maandag 25 september 2023 @ 08:54:
[...]

Zie je dit ook terug op fotos? Lijkt me niet, ik zou me er niet druk om maken. Het is een gebruiksvoorwerp dus 100÷nieuw behouden zoals uit de doos is niet te verwachten.
En wat had je van de winkel verwacht dat ze zouden doen? Om een mogelijke wegpoetsbare waas je een nieuwe telefoon te geven? Ze mogen wel gek zijn, zou ik ook niet gedaan hebben. Wil je een schade vergoeding van een x bedrag? Je blijft met je klacht zitten. Reparatie zonder kwaliteitsverlies op fotos beginnen ze natuurlijk ook niet aan en in kader van waterproofness is het ook maar de vraag of je dit zou moeten willen, als de fotokwaliteit er niet onder te lijden heeft.

Ik zou me dus om andere zaken in het leven druk gaan maken.
Dit is niet wat ik zeg, je zegt; Om een mogelijke wegpoetsbare waas je een nieuwe telefoon te geven.
Het punt is het gaat dus niet weg, als het al weg gaat dan is het binnen een uur terug zonder dat je hem gebruikt of ergens op hebt liggen en de camera’s aanraakt. De telefoon is eigenlijk amper gebruikt en maximaal 10 keer in de broekzak geweest dan vind ik dat van de camera’s van de Pro en Pro Max die kirstalhelder horen te zijn en te blijven geen goede en normale afloop.
Wat betreft wat je zegt; de winkel zelf kwam met een reperatie optie. Deze beste persoon was geen leek wat betreft Iphones.
Wat je zegt zo denk ik ook wel, echter stel ik me de vraag ook af of een reparatie de fotokwaliteit ten goede komt.
Maar voor de rest vraag ik me gewoon simpel af of anderen dit ook hebben. ;) :)

• Unjooly
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 18:52
Weet iemand of de refocus potrait mode ook naar 24 pro max komt? Zit te twijfelen tussen 14 pm en 15 pm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

@Unjooly Je kunt met een iPhone 14 Pro als je in portrait modus schiet erna wijzigen van focus.

24MP stand is er niet, maar je hebt ook de nieuwe HEIF Max setting waardoor er 48MP fotos genomen kunnen worden ipv dat je de RAW stand moet gebruiken.

[ Voor 44% gewijzigd door Quakie op 27-09-2023 10:02 ]

Ik teken nergens meer voor

• Unjooly
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 18:52
@qua hmz denk dat ik voor de 14pm ga. Dacht dat het alleen exclusief voor de 15 pm was. Had iets gelezen dat het waarschijnlijk naar ios 17 zou komen voor de 14. Blijkbaar dus wel doorgegaan.
Pagina: 1 ... 43 44 Laatste