• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:51
Asterion schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 13:27:
Hoi allen,

Is het nog de moeite om vandaag een iphone 14 pro aan te schaffen?
Als ik kijk naar de specs dan liggen die toch redelijk in lijn met de iphone 15 terwijl die op dit moment nog duurder is?

Dus verwacht ik eigenlijk wel dat Apple deze redelijk lang zal ondersteunen?
https://www.mobiel.nl/nieuws/iphone-ios-ondersteuning

Afgelopen november m'n iPhone 14 Pro vervangen door een 17 Pro. Was nog prima tevreden over de 14 Pro (95% batterijcapaciteit). Nu blij met de 17 Pro, weer net iets betere camera's en een verse grotere accu.

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:22
In het kader duurzaamheid en zeker ook mijn eigen portemonnee zojuist besloten de batterij en het scherm van mijn iPhone 14 Pro te vervangen. Zijn er meer Tweakers die nog wel even vooruit kunnen met de 14 Pro? Ik denk dat ik gelijk maar even een nieuw hoesje bestel zodat hij echt als nieuw aanvoelt.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
ericafterdark schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 13:35:
In het kader duurzaamheid en zeker ook mijn eigen portemonnee zojuist besloten de batterij en het scherm van mijn iPhone 14 Pro te vervangen. Zijn er meer Tweakers die nog wel even vooruit kunnen met de 14 Pro? Ik denk dat ik gelijk maar even een nieuw hoesje bestel zodat hij echt als nieuw aanvoelt.
Ja, hier nog eentje. Zit nu op 72% batterij capaciteit en denk erover na om alleen de batterij te vervangen aangezien hij verder het nog prima doet op alle vlaktes

• ericafterdark
KorteGebruiker schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

Ja, hier nog eentje. Zit nu op 72% batterij capaciteit en denk erover na om alleen de batterij te vervangen aangezien hij verder het nog prima doet op alle vlaktes
Technisch gezien is het hier allemaal goed gegaan. Batterij en scherm zijn vervangen door een toffe gast bij ThePhoneLab. Goede service. Het scherm is echter beduidend minder t.o.v. het origineel. Ik kwam er pas achter toen ik thuis kwam, bij slechter licht.

Ik baal er van. Alles is wat grijzer, een beetje vaal of flets. Alsof hij minder kleuren kan weergeven en misschien ook wel helemaal geen OLED is. Het levendige is eruit. Heb ThePhoneLab om een reactie gevraagd.

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 13:15
ericafterdark schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:49:
[...]

Technisch gezien is het hier allemaal goed gegaan. Batterij en scherm zijn vervangen door een toffe gast bij ThePhoneLab. Goede service. Het scherm is echter beduidend minder t.o.v. het origineel. Ik kwam er pas achter toen ik thuis kwam, bij slechter licht.

Ik baal er van. Alles is wat grijzer, een beetje vaal of flets. Alsof hij minder kleuren kan weergeven en misschien ook wel helemaal geen OLED is. Het levendige is eruit. Heb ThePhoneLab om een reactie gevraagd.
Toevallig begint mijn accu nu rap achteruit te gaan, aan het einde van een dag zit ik nu onder de 20% batterij. Dus het begint langzaam nijpend te worden.

De conditie is 76%, mag ik vragen wat je betaald heb voor het vervangen van de batterij?

• ericafterdark
Bongoarnhem schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 18:39:
[...]

Toevallig begint mijn accu nu rap achteruit te gaan, aan het einde van een dag zit ik nu onder de 20% batterij. Dus het begint langzaam nijpend te worden.

De conditie is 76%, mag ik vragen wat je betaald heb voor het vervangen van de batterij?
84 euro staat op de factuur, ik kreeg wel korting omdat ik ook mijn scherm heb laten vervangen.

ThePhoneLab heeft het gisteren overigens netjes opgelost met mijn scherm. Erg blij met de service in Eindhoven.

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:30
Ik moet ook dit jaar weer concluderen dat mijn 14 Pro eigenlijk nog te goed is om te vervangen. Batterij hangt de afgelopen 2 jaar op 84% en is ook nu nog niet verder gedaald. Deze zomer nog goed laten kletteren op de rotsen, maar de screenprotector heeft zijn werk gedaan.

Toch ga ik denk ik wel upgraden naar de 18 Pro. Wil wel meer intern geheugen en de nieuwste camera. Ook mag komend jaar ons oudste kind haar eerste telefoon dus kan die mooi mijn oude toestel gebruiken.

• ericafterdark
Southern Sun schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 08:50:
Ik moet ook dit jaar weer concluderen dat mijn 14 Pro eigenlijk nog te goed is om te vervangen. Batterij hangt de afgelopen 2 jaar op 84% en is ook nu nog niet verder gedaald. Deze zomer nog goed laten kletteren op de rotsen, maar de screenprotector heeft zijn werk gedaan.

Toch ga ik denk ik wel upgraden naar de 18 Pro. Wil wel meer intern geheugen en de nieuwste camera. Ook mag komend jaar ons oudste kind haar eerste telefoon dus kan die mooi mijn oude toestel gebruiken.
Ja dat is een prima oplossing dan.

Hij ligt hier nu voor me: nieuwe batterij, nieuw scherm, screenprotector erop en meteen ook de case vervangen (https://www.kpn.com/shop/mobiele-accessoires/telefoonhoesjes/apple/iphone-14-pro-clear-case-magsafe/transparant), Als nieuw. Kan weer een jaar vooruit!

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste