Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 10:54
Unjooly schreef op woensdag 27 september 2023 @ 08:10:
Weet iemand of de refocus potrait mode ook naar 24 pro max komt? Zit te twijfelen tussen 14 pm en 15 pm.
Ik heb het zelfs op mijn 13 Pro. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 13:55
Korte vraag meerdere mensen die sinds de overgang naar IOS 17 last hebben van het volgende probleem?

Ik heb de laatste tijd het probleem dat bij telefoon gesprekken ik na een seconden of 10 tot 30 niet meer hoorbaar ben en ik opnieuw moet bellen.

Hierna treed het probleem gewoon weer op.

Ik heb zelf een iPhone 14 Plus met IOS 17.02 erop.

Het is helaas niet consistent. Ik twijfel momenteel of het aan mijn provider Odido ligt of IOS 17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31

JB

Cédric roelt!

Wellicht al vaker voorbij gekomen. Ik zoek een nieuwe iPhone voor mijn moeder. Een iPhone 14 lijkt me prima. Kop is eraf maar nog wel jaren updates tov haar 7.

Als ik die bij Amazon.de aanschaf, kun je daar dan gewoon NL Apple Care opzetten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:32
@JB Waarom niet? Zolang je dit maar binnen 60 dagen na aankoop/activering doet. Apple Care is een wereldwijde dekking, maakt dus niet uit waar je de iPhone koopt. Wel zou ik deze bij een bekende partij aanschaffen (zoals Amazon).

https://support.apple.com/nl-nl/HT202702

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RicoK schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:55:
@JB Waarom niet? Zolang je dit maar binnen 60 dagen na aankoop/activering doet. Apple Care is een wereldwijde dekking, maakt dus niet uit waar je de iPhone koopt. Wel zou ik deze bij een bekende partij aanschaffen (zoals Amazon).

https://support.apple.com/nl-nl/HT202702
Dank voor het antwoord, was me even niet helder. Deal is nu 790 euro voor een iPhone 14. Lijkt me mooie deal bij Amazon.de en dan Apple Care erop. Enige waar ik over twijfel is een iPhone 13. Die heeft namelijk dezelfde CPU. Zou die eerder afvallen uiteindelijk bij iOS ecosysteem?

[ Voor 11% gewijzigd door JB op 16-10-2023 11:05 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:31
JB schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

Dank voor het antwoord, was me even niet helder. Deal is nu 790 euro voor een iPhone 14. Lijkt me mooie deal bij Amazon.de en dan Apple Care erop. Enige waar ik over twijfel is een iPhone 13. Die heeft namelijk dezelfde CPU. Zou die eerder afvallen uiteindelijk bij iOS ecosysteem?
iPhone 14 heeft wel 2GB meer geheugen. 6 vs 4GB

[ Voor 7% gewijzigd door SuperVeloce op 16-10-2023 11:12 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

SuperVeloce schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

iPhone 14 heeft CPU van 13 Pro
Dit zegt Apple :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wCI1jfVvKuWCDXYnZYPbfwIaV0w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q6bnwgLwJZPqIJ3W6d31pr16.png?f=fotoalbum_large
SuperVeloce schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

iPhone 14 heeft wel 2GB meer geheugen. 6 vs 4GB
Hmm daarmee kun je dus afwijken mbt ecosysteem. Zal de 13 dus eerder afvallen "want te weinig geheugen voor iOS versie hupseflups" Lastig. Dan maar voor 100 euro meer de 14 doen?

[ Voor 28% gewijzigd door JB op 16-10-2023 11:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 18:58
Hebben jullie wel eens een batterijvervanging gedaan bij Apple voor de iPhone 14 Pro? Hoe doen ze dat? Hebben ze een robot/machine die het doet of is het gewoon een medewerker? En moet je je telefoon resetten alvorens je deze overhandigd? Mag je erbij staan terwijl ze het voor je vervangen?

[ Voor 10% gewijzigd door turkeyhakan op 19-10-2023 09:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:32

PeaceNlove

Deugleuter

turkeyhakan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 09:26:
Hebben jullie wel eens een batterijvervanging gedaan bij Apple voor de iPhone 14 Pro? Hoe doen ze dat? Hebben ze een robot/machine die het doet of is het gewoon een medewerker? En moet je je telefoon resetten alvorens je deze overhandigd? Mag je erbij staan terwijl ze het voor je vervangen?
Niet bij de 14 pro, maar ik heb in het verleden wel een paar keer batterijen laten vervangen bij de Apple Store
Ze doen het buiten zicht, dus wat ze exact doen weet ik niet. Denk een medewerker met tools. Je hoeft niet te resetten, maar je moet wel Find My uitschakelen. Als het meezit krijg je je telefoon terug zoals je hem afgegeven hebt met nieuwe batterij, als het tegen zit krijg je een vervangend toestel met dezelfde specs en moet je je backup terugzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
PeaceNlove schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:10:
[...]

Niet bij de 14 pro, maar ik heb in het verleden wel een paar keer batterijen laten vervangen bij de Apple Store
Ze doen het buiten zicht, dus wat ze exact doen weet ik niet. Denk een medewerker met tools. Je hoeft niet te resetten, maar je moet wel Find My uitschakelen. Als het meezit krijg je je telefoon terug zoals je hem afgegeven hebt met nieuwe batterij, als het tegen zit krijg je een vervangend toestel met dezelfde specs en moet je je backup terugzetten
Volgens mij, bij een echte apple store, gebeurt het via de machines/tools die ze nu ook aan iedereen ter beschikking stellen. (zie "snazzylabs" en andere op youtube). Hoge kwaliteit precisie machines om uniform en gemakkelijk te werken (bvb verwarmen op exact de goede plaats op exact de juiste temperatuur om de lijm los te maken, ipv met een haardroger te werken)

Bij de lokale reparatieboer in de stad zal het vast wel op de iFixit methode gaan. Veel trekken en pielen en plectrum-gedoe, en haardrogers...

Ik heb ooit een iPhone SE gemold (de nieuwe) toen ik de batterij wou vervangen (en het scherm). Door het vele open en dicht doen (zat iets mis) heb ik waarschijnlijk de connectors binnenin versleten, en het ding gaat gewoon niet netjes meer aan en de touch ID wordt niet meer herkend, ook al is het gewoon de originele die er op zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
PeaceNlove schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:10:
[...]

Daar kijk ik dus tegen op. Waarom zou ik Zoek Mijn iPhone moeten uitzetten voor een batterij vervanging? En waarom gebeurd zoiets buiten het zicht van de eigenaar? Er staat namelijk wel mijn data op en ik zit voor een batterijvervanging ook niet te wachten om mijn hele telefoon te resetten en vervolgens een back-up terug te zetten. Dat gaat lastig met e-sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

turkeyhakan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Daar kijk ik dus tegen op. Waarom zou ik Zoek Mijn iPhone moeten uitzetten voor een batterij vervanging? En waarom gebeurd zoiets buiten het zicht van de eigenaar? Er staat namelijk wel mijn data op en ik zit voor een batterijvervanging ook niet te wachten om mijn hele telefoon te resetten en vervolgens een back-up terug te zetten. Dat gaat lastig met e-sim.
Find my moet je uitzetten zodat als je een vervangende telefoon krijgt ze jouw oude die blijkbaar kapotter was dan gedacht wel kunnen refurbishen.
Verder zet je je telefoon gewoon uit, dus ze kunnen niet bij je data want die is encrypted en kan alleen met jouw pincode unlocked worden als je je telefoon start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
PeaceNlove schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:03:
[...]

Find my moet je uitzetten zodat als je een vervangende telefoon krijgt ze jouw oude die blijkbaar kapotter was dan gedacht wel kunnen refurbishen.
Verder zet je je telefoon gewoon uit, dus ze kunnen niet bij je data want die is encrypted en kan alleen met jouw pincode unlocked worden als je je telefoon start.
Ik begrijp wat je zegt, maar ik wil geen andere telefoon? Dat is toch te gek voor woorden dat als je een batterijservice aanvraagt, je mogelijk een andere telefoon krijgt? Een refurb heeft een ander modelnummer en uiteraard serienummer. Eventuele garantie kun je ook naar fluiten, want serienummer komt niet meer overeen met de aankoopbon (in het geval bijv. bij KPN).

[ Voor 13% gewijzigd door turkeyhakan op 19-10-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04:51
turkeyhakan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:05:
[...]

Ik begrijp wat je zegt, maar ik wil geen andere telefoon? Dat is toch te gek voor woorden dat als je een batterijservice aanvraagt, je mogelijk een andere telefoon krijgt? Een refurb heeft een ander modelnummer en uiteraard serienummer. Eventuele garantie kun je ook naar fluiten, want serienummer komt niet meer overeen met de aankoopbon (in het geval bijv. bij KPN).
Als je een refurb krijgt is dat een gunst, dat is een toestel door Apple als nieuw gemaakt. NIet opgepoetst maar nieuw scherm, nieuwe batterij etc. En je krijgt daar gewoon weer nieuwe garantie op. Ik zie het punt niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Niet? Je krijgt 3 maanden garantie op een refurbished toestel vanuit Apple. Wat ga je doen als jij je originele iPhone niet bij Apple hebt gekocht en na 1.5 jaar problemen hebt met je toestel en aanspraak wil maken op garantie? Oh wacht, je hebt meer dan 3 maanden terug je batterij toevallig "laten vervangen" ehm, een ander toestel gekregen van Apple. Dan zegt de verkoper toch ook: je wilt garantie op een toestel dat niet door ons is verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
turkeyhakan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:20:
[...]

Niet? Je krijgt 3 maanden garantie op een refurbished toestel vanuit Apple. Wat ga je doen als jij je originele iPhone niet bij Apple hebt gekocht en na 1.5 jaar problemen hebt met je toestel en aanspraak wil maken op garantie? Oh wacht, je hebt meer dan 3 maanden terug je batterij toevallig "laten vervangen" ehm, een ander toestel gekregen van Apple. Dan zegt de verkoper toch ook: je wilt garantie op een toestel dat niet door ons is verkocht?
Je eerste zin klopt al niet, ze geven 1 jaar de gebruikelijk garantie op refurbs.
https://www.apple.com/nl/shop/refurbished/about

Daarna gaat ons specifieke lokale wetgeving, tweede jaar consumentengarantie over op Apple ipv KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dennisdn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

Je eerste zin klopt al niet, ze geven 1 jaar de gebruikelijk garantie op refurbs.
https://www.apple.com/nl/shop/refurbished/about

Daarna gaat ons specifieke lokale wetgeving, tweede jaar consumentengarantie over op Apple ipv KPN.
Dit betreft refurb producten die je bij Apple kan kopen. Op een swap zit maar 3 maanden garantie. En je laatste zin klopt ook niet, want het tweede jaar gaat de garantie niet over op Apple als zij de verkoper niet zijn.

https://support.apple.com...antee,by%20consumer%20law.

[ Voor 17% gewijzigd door turkeyhakan op 19-10-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
turkeyhakan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

Dit betreft refurb producten die je bij Apple kan kopen. Op een swap zit maar 3 maanden garantie. En je laatste zin klopt ook niet, want het tweede jaar gaat de garantie niet over op Apple als zij de verkoper niet zijn.
Stel je hebt een iPhone 15 die nu kapot gaat dan krijg je ook een refurb als ze op voorraad zijn. Dan zou in jouw wereld een telefoon van 2 maanden oud zijn volledige garantie verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Dennisdn schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

Stel je hebt een iPhone 15 die nu kapot gaat dan krijg je ook een refurb als ze op voorraad zijn. Dan zou in jouw wereld een telefoon van 2 maanden oud zijn volledige garantie verliezen?
Als Apple de verkoper is, blijft je garantie gewoon doorlopen: 2 jaar minus het aantal dagen dat je het toestel al in bezit hebt.

Als Apple niet de verkoper is, moet je bij de verkoper aankloppen om het probleem op te laten lossen. Apple heeft een service dat je het eerste jaar ook gewoon bij hen terecht kunt (ongeacht of zij het toestel hebben verkocht), maar als je hier een swap krijgt, verlies je je garantie bij de oorspronkelijke verkoper. Want jij hebt de verkoper geen kans gegeven om het probleem op te laten lossen.

Dus: je mag hopen dat Apple heel coulant is het tweede jaar in het geval van problemen, maar de verkoper gaat jou in het tweede jaar niet helpen als jij hun hebt gepasseerd en het door hun verkochte toestel niet meer in bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]

Je krijgt een verklaring van Apple met het oude en nieuwe serienummer. Vroeger kreeg je ook stickers erbij die je op de verpakking over de oude gegevens (serienummer, imei etc.) kon plakken.

Een andere vraag: ik heb mijn iPhone 15 Pro nu 27 dagen en het gebruik van de batterij schommelt tussen 50% en 75% per dag, het gemiddelde ligt eerder richting 50%. Als ik het ruim neem, zijn daarvoor twee volledige battery cycles per drie dagen nodig. Ik verwacht dus 18 cycles maar volgens de iPhone zijn het er inmiddels 25.

Ook met eerdere iPhones had ik altijd het idee dat het aantal cycles wel heel sterk naar boven was afgerond. Klopt het dat een laadbeurt boven een bepaalde drempel als een volledige cycle wordt geteld? Of wordt de daadwerkelijke opgenomen lading ergens bijgehouden en gedeeld door de maximale capaciteit om het aantal cycles te bepalen?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

[...]

Wat denk je dat je krijgt als een willekeurige andere reparatieservice je batterij probeert te vervangen en tijdens het proces blijkt de telefoon niet meer goed te zijn:
-niets
-een kapotte telefoon met een nieuwe batterij
-na een hele tijd wachten een nieuwe telefoon

Hoe meer je betaald hoe beter in dit rijtje

En Apple heeft dus de unieke service dat ze tijdens de reparatie al een vervanger apart leggen voor je. Dus ALS het misgaat loop je alsnog op het afgesproken ophaalmoment met een goede telefoon naar buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Canaria schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Je krijgt een verklaring van Apple met het oude en nieuwe serienummer. Vroeger kreeg je ook stickers erbij die je op de verpakking over de oude gegevens (serienummer, imei etc.) kon plakken.
Ik heb toch echt een bevestiging vanuit Apple:

"Hartelijk dank dat je voor de reparatie van je Apple product voor AppleCare hebt gekozen. Om te zorgen voor een maximale kwaliteit en betrouwbaarheid, worden alle reparaties uitgevoerd door erkende AppleCare technici, die alleen originele Apple onderdelen gebruiken. Bovendien geldt voor alle reparaties een beperkte servicegarantie van 90 dagen, of de oorspronkelijke Apple beperkte garantie van 1 jaar, afhankelijk van de termijn die het langst is."

Het tweede jaar mag je naar de verkoper.

(AppleCare in bovenstaande is niet het AppleCare+ abonnement, ter info)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-05 10:38
MustacheNick schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:16:
Korte vraag meerdere mensen die sinds de overgang naar IOS 17 last hebben van het volgende probleem?

Ik heb de laatste tijd het probleem dat bij telefoon gesprekken ik na een seconden of 10 tot 30 niet meer hoorbaar ben en ik opnieuw moet bellen.

Hierna treed het probleem gewoon weer op.

Ik heb zelf een iPhone 14 Plus met IOS 17.02 erop.

Het is helaas niet consistent. Ik twijfel momenteel of het aan mijn provider Odido ligt of IOS 17
Ik heb hier hetzelfde identieke probleem met mijn 14 plus.

KPN is het hier. Dus het ligt niet aan de provider.

Er gaat wat mis met de microfoon. Als tijdens het bellen mijn tegenpartij mij niet meer hoort. Dan pak ik het pull down van rechtsboven en kies ik een andere microfoon instelling en dan is het weer even goed.

Had al een vermoeden dat het met iOS 17 te maken had :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vow
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-07-2024

Vow

Ik heb last van het volgende op mijn iPhone 14 pro:
Als ik via een app een QR code wil scannen wil de camera niet scherpstellen waardoor ik maar zelden de QR krijg gescand. Gewoon via de camera app van Apple zelf is er geen probleem en kan ik alles scannen. Maar bijv via de bankapp of de app van mijn auto wil het niet lukken. Nog iemand die er last van heeft of een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:58
Sinds een tijdje heeft mijn iPhone 14 Pro Max problemen met het verbinden met wifi. Als ik wifi (tijdelijk) uitschakel en daarna weer wil inschakelen blijft hij op 5G. Even kort vliegtuigmodus aan- en uitzetten lost het probleem op, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Timx2 schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 09:41:
Sinds een tijdje heeft mijn iPhone 14 Pro Max problemen met het verbinden met wifi. Als ik wifi (tijdelijk) uitschakel en daarna weer wil inschakelen blijft hij op 5G. Even kort vliegtuigmodus aan- en uitzetten lost het probleem op, maar dat lijkt me niet de bedoeling. Is hier een oplossing voor?
Zelf geen last van op m’n 14PM.
Maar met update is het misschien opgelost.

“ Apple Says iOS 17.2 Will Fix Wi-Fi Connectivity Issues”

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" 1080P 165Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw | iPad Air 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timx2
SuperVeloce schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:30:
[...]

Aha thanks! Had zelf al gegoogled, maar kon niks vinden. Hopelijk lost deze update het probleempje op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timx2
SuperVeloce schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 10:30:
[...]

Het probleem is inderdaad met 17.2 opgelost 🤗.

Edit: bleek alleen na de reboot van de update het geval te zijn. Het probleem is weer terug 😔.

[ Voor 14% gewijzigd door Timx2 op 12-12-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewe25
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04 20:02
inmiddels iOS 17.3 binnen en ben benieuwd wat dat heeft gebracht.

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:16
Helaas is het zo ver, telefoon (iPhone 14 pro) laten vallen op een gietvloer… volledige achterkant in duizend stukjes 😔 Apple care aanwezig. Iemand tips hoe te handelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Chris89 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:05:
Apple care aanwezig. Iemand tips hoe te handelen?
AppleCare bellen?

• Chris89
Hoe gaat dat in zijn werk en wat de voorwaarde/kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Chris89 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:02:
[...]

Hoe gaat dat in zijn werk en wat de voorwaarde/kosten?
Voor al die vragen heeft Apple een aardige website opgezet.
Lang verhaal kort: ik zou voor express replacement gaan, dan krijg je voor 99 euro een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 14:56

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sinds kort heb ik een Iphone 14 'van de baas'.
Ik gebruik thuis een Xiaomi wireless charger voor mijn eigen Android toestel (Pixel 6) en tot voor kort deed mijn Iphone het daar ook prima op.
Sinds een tijdje heb ik het probleem dat de Iphone niet meer draadloos wilt laden op deze lader. Soms helpt het als ik de Iphone reboot, of zelfs uitzet. Dat laatste is niet handig tijdens mijn standby diensten.
Wat kan er aan de hand zijn?

Ik heb gegoogled maar vind hier geen antwoord op mijn vraag (wel een hoop napraat sites met veel reclame en vage Indiers op YouTube).
Ja, ik kan gaan laden met een kabel maar dat wil ik niet.
Ik heb ook al geprobeerd de telefoon ondersteboven of op zijn zij in de lader te zetten. Uiteraard ook het hoesje verwijderd maar no luck.
Het heeft wel gewoon gewerkt... Is dit een IOS update die het heeft verknald?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvx
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-05 14:46
vraagjes voor de kenners:

De batterij van mijn iPhone 14 Pro gaat in airplane-modus met ongeveer 10% op 6u tijd naar beneden.
Is dit een normale ontlading voor een 1j oud toestel met een maximumcapaciteit van 90%?

Bijkomend laadt de gsm niet elke nacht (ik laad em meestal 's nachts met een gewone kabel) op tot 100% (ongeach of geoptimaliseerd laden aan of uit staat): hij stopt dan met laden op een abnormaal percentage (bv 71% ofzo).
Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarendBotje
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
ruudvx schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:41:
vraagjes voor de kenners:

De batterij van mijn iPhone 14 Pro gaat in airplane-modus met ongeveer 10% op 6u tijd naar beneden.
Is dit een normale ontlading voor een 1j oud toestel met een maximumcapaciteit van 90%?

Bijkomend laadt de gsm niet elke nacht (ik laad em meestal 's nachts met een gewone kabel) op tot 100% (ongeach of geoptimaliseerd laden aan of uit staat): hij stopt dan met laden op een abnormaal percentage (bv 71% ofzo).
Herkent iemand dit?
Eerste probleem heb ik ook en snap ik ook niet, die laatste heb ik geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:18
Sinds de jaarwisseling merk ik dat de batterij van mijn iPhone 14 pro snel leeg gaat (ook al voordat het echt koud werd, dus ik heb niet het idee dat het te maken heeft met het koude weer...).

Als ik m'n iPhone niet gebruik, blijft de lading wel redelijk stabiel, maar zodra het scherm aangaat, gaat het vlot. Ik heb volgens de verbruiksgrafiek sinds dat mijn batterij vanochtend rond 8 uur 100% was, ongeveer 1,5 uur het scherm aan gehad (verspreid over de hele ochtend). Niet zo heel veel dus, maar ik sta nu op 78% en voor mijn gevoel is dat laag.

Hebben andere 14 pro gebruikers hier ook last van?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:05

Quakie

quakelen

Bij mij is dit standaard sinds lanceerdatum in huis..

Find my pakt regelmatig heel veel en garmin connect heeft grote impact. Ik houd bluetooth connect in stand omdat ik mijn garmin gewoon wilt gebruiken zoals het zou moeten.

misschien gebruikt er bij jou ook een app relatief veel stroom.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23:59
...Wellicht volgende upgrade switchen naar de promax! :)
Wel zo fijn voor mijn ogen merk toch dat het net TE krap wordt nu qua lezen kan de tekst wel vergroten maar ook weer niet TE veel omdat het dan niet meer past ud volgende keer de max! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
CarolV schreef op maandag 22 januari 2024 @ 22:18:
...Wellicht volgende upgrade switchen naar de promax! :)
Wel zo fijn voor mijn ogen merk toch dat het net TE krap wordt nu qua lezen kan de tekst wel vergroten maar ook weer niet TE veel omdat het dan niet meer past ud volgende keer de max! :)
En ze is geswitcht !😍
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Crl8HDBIgxIX7V6BoZ8Av2dWMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KiXC3iAWOCTrmtcy7tKCBC4I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQd2_OEjpchQozopRLhg4uf4oxA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H7g27BelRJAgOMpToQUdWiKY.jpg?f=fotoalbum_large

Iphone 15 pro max black titanium 256 GB! Totally love it!😍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-04 07:59
CarolV schreef op zondag 25 februari 2024 @ 20:04:
[...]

En ze is geswitcht !😍
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iphone 15 pro max black titanium 256 GB! Totally love it!😍
Volgens mij is dit het iPhone 14 forum 🤦🏽‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarolV
dkawa schreef op maandag 4 maart 2024 @ 19:27:
[...]

Volgens mij is dit het iPhone 14 forum 🤦🏽‍♂️
Klopt verhuis nu naar de iPhone 15 topic!😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen waarom de iPhone 14 Pro en iPhone 15 Pro 256GB op Belsimpel maar iets van 75 euro verschillen qua prijs? Vind dit echt heel erg klein.

Gezien alle laadkabels e.d. en het feit dat ik niet het nieuwste van het nieuwste hoef was ik aan het kijken naar de iphone 14 Pro... Maar als dit werkelijk het verschil is in prijs, dan misschien toch maar voor de 15 gaan en allemaal USB kabels/accessoires kopen..?

Ik heb gekeken naar de andere kleine verschillen waar ik verder niks mee heb/doe, mijn grootste overweging zit hem dan denk in de waarde(vermindering) na een paar jaar.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
zer0l schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 00:58:
Kan iemand mij vertellen waarom de iPhone 14 Pro en iPhone 15 Pro 256GB op Belsimpel maar iets van 75 euro verschillen qua prijs? Vind dit echt heel erg klein.

Gezien alle laadkabels e.d. en het feit dat ik niet het nieuwste van het nieuwste hoef was ik aan het kijken naar de iphone 14 Pro... Maar als dit werkelijk het verschil is in prijs, dan misschien toch maar voor de 15 gaan en allemaal USB kabels/accessoires kopen..?

Ik heb gekeken naar de andere kleine verschillen waar ik verder niks mee heb/doe, mijn grootste overweging zit hem dan denk in de waarde(vermindering) na een paar jaar.
Als dat het prijsverschil is, ga dan gewoon voor de 15 Pro. Het verschilt niet veel, maar de 15 Pro is wel de betere koop.

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
zer0l schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 00:58:
Toen de 14 uit kwam was de dollar-euro voor ons ongunstig én er was een kleine prijsverlaging bij de 15 waardoor ze ongeveer even duur werden. Het gaf zelfs de situatie dat je een jaar oude gebruikte 14 goed kon verkopen voor de prijs van een nieuwe 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
Zijn er meer die last hebben van (14 Pro) een touchescreen die niet meer functioneert en dan de telefoon geforceerd moeten herstarten? Ik heb het nu meerdere dagen achter elkaar en wordt er heel erg geirriteerd van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-11-2024
Pas geleden een tweedehands iPhone 14 Pro gekocht (ook laatste keer dat ik dat doe). Zie in m’n front camera een hinderlijke vlek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nU__bahkfBbXwgWO4DWqA12Goyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0qWHvQRk9FXMwg3epPwuNjg3.jpg?f=fotoalbum_large

In 3X camera ook, in mindere mate:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKhRhuv0pB8EJug0EnZe94qtXoE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNYAtwvmQR9uHWNdVT56huEm.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de buitenkant is het niet echt te zien. Wel enige spikkels zichtbaar onder het glas van de front camera. Amac geeft aan dat dit waarschijnlijk om een geopende telefoon gaat, omdat het anders zo goed als onmogelijk zou zijn om daar stof in te krijgen. Reparatiekosten kosten 600 euro.

Ik overweeg om de telefoon zelf eens open te maken om te kijken of het aan de binnenkant van de behuizing zit. Ik heb wel redelijk wat ervaring met het openen van diverse telefoons (elke Android telefoon die ik heb gehad nog open gemaakt at some point). Maar idealiter zou ik vooraf weten of het op een of andere manier op de sensor zelf zou kunnen zitten (dus achter de lens) want dan hoef ik het niet eens te gaan proberen.

Bijkomend verschijnsel: LiDAR werkt voor geen meter. Ik lees online dat dit kan komen door aftermarket achterglas, wat het vermoeden zou bevestigen dat de telefoon open is geweest.

Benieuwd of hier mensen zijn met enige ervaring omtrent bovengenoemde en wellicht advies hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 12:06

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Jippet schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:05:
Pas geleden een tweedehands iPhone 14 Pro gekocht (ook laatste keer dat ik dat doe). Zie in m’n front camera een hinderlijke vlek:

[Afbeelding]

In 3X camera ook, in mindere mate:

[Afbeelding]

Aan de buitenkant is het niet echt te zien. Wel enige spikkels zichtbaar onder het glas van de front camera. Amac geeft aan dat dit waarschijnlijk om een geopende telefoon gaat, omdat het anders zo goed als onmogelijk zou zijn om daar stof in te krijgen. Reparatiekosten kosten 600 euro.

Ik overweeg om de telefoon zelf eens open te maken om te kijken of het aan de binnenkant van de behuizing zit. Ik heb wel redelijk wat ervaring met het openen van diverse telefoons (elke Android telefoon die ik heb gehad nog open gemaakt at some point). Maar idealiter zou ik vooraf weten of het op een of andere manier op de sensor zelf zou kunnen zitten (dus achter de lens) want dan hoef ik het niet eens te gaan proberen.

Bijkomend verschijnsel: LiDAR werkt voor geen meter. Ik lees online dat dit kan komen door aftermarket achterglas, wat het vermoeden zou bevestigen dat de telefoon open is geweest.

Benieuwd of hier mensen zijn met enige ervaring omtrent bovengenoemde en wellicht advies hebben!
Shit zeg dat is balen! Verkoper niet eerlijk geweest om het te noemen? Kan je helaas geen tips geven.

Mijn 14 Pro Max gaat met een enkeltje express replacement terug naar Apple. Gevallen met long boarden maanden geleden, hele achterkant is kapot, hoesje hield hem mooi bij elkaar. Maar nu krijg ik allemaal vage problemen, dus toch maar gebruik maken van mijn Apple Care+. Ik blijf het spannend vinden, stom 🤣

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Jippet schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 20:05:

Hier staat uitgelegd hoe je kan checken of er een orgineel scherm in zit.

[ Voor 53% gewijzigd door Dennisdn op 27-03-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippet
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-11-2024
NinjaKiwiNL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:33:
[...]

Shit zeg dat is balen! Verkoper niet eerlijk geweest om het te noemen? Kan je helaas geen tips geven.

Mijn 14 Pro Max gaat met een enkeltje express replacement terug naar Apple. Gevallen met long boarden maanden geleden, hele achterkant is kapot, hoesje hield hem mooi bij elkaar. Maar nu krijg ik allemaal vage problemen, dus toch maar gebruik maken van mijn Apple Care+. Ik blijf het spannend vinden, stom 🤣
Hij had hem zelf ook tweedehands; misschien heeft hij het nooit doorgehad. Ik geef hem het voordeel van de twijfel. Bij mn volgende Apple aankoop misschien toch maar de Apple tax ophoesten en gebruik maken van die Apple care idd.
Dennisdn schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Hier staat uitgelegd hoe je kan checken of er een orgineel scherm in zit.
Thanks, ik denk dat het scherm origineel is. Ik zie geen service history in settings. Ik vermoed dat de achterkant nep is, maar die wordt daar niet geregistreerd denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 13:44
Ik heb zelf een 14 Pro Max sinds de week van de release in september 2022. Dat is ondertussen meer dan anderhalf jaar geleden. Volgens IOS heeft die nog steeds 95% batterijcapaciteit.

Als ik dan kijk naar de vorige iPhones die hier nog in de kast liggen dan schommelen die allemaal rond de 80% na 2 jaar. Mijn ervaring is ook dat de batterij van de 14 Pro Max het gewoon langer volhoudt dan vorige generaties. Zijn er nog mensen met zo'n hoge batterijcapaciteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
H1MSELF1SH schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:41:
Ik heb zelf een 14 Pro Max sinds de week van de release in september 2022. Dat is ondertussen meer dan anderhalf jaar geleden. Volgens IOS heeft die nog steeds 95% batterijcapaciteit.

Als ik dan kijk naar de vorige iPhones die hier nog in de kast liggen dan schommelen die allemaal rond de 80% na 2 jaar. Mijn ervaring is ook dat de batterij van de 14 Pro Max het gewoon langer volhoudt dan vorige generaties. Zijn er nog mensen met zo'n hoge batterijcapaciteit?
14 Pro Max nu 13maanden oud en 97%
Watch Ultra 11 maanden oud 98%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:03

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn 14 (gewoon) is nu 17 mnd oud en zit op 87%

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 13:36
H1MSELF1SH schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:41:

14 pro sinds de release, batterij nu 87%.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Mijn 14 pro heb ik in bezit sinds oktober 2022 en de batterij zit op 84%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier januari 2023 met een percentage van 89%. Ach, ik heb applecare+ en zodra hij onder de 80% komt laat ik de batterij vervangen. Hij gaat nog lang genoeg mee nu, ik haal er makkelijk een dag op. Gaat om de 14 pro overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

iPhone 14 Pro sinds release in gebruik 91%.
met handmatig laden -> 90% van de tijd laden tot 80% dan gebruiken tot dag erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 13:36
Quakie schreef op woensdag 3 april 2024 @ 14:37:
iPhone 14 Pro sinds release in gebruik 91%.
met handmatig laden -> 90% van de tijd laden tot 80% dan gebruiken tot dag erna.
Interessant om naast elkaar te leggen. Ik hou mij helemaal niet bezig met opladen en laat het de iPhone zelf regelen. Daarbij staat standby de hele nacht aan. Ik zit nu op 87% vanaf de release. Nu is elke iPhone en gebruik anders maar toch haal ik hieruit dat bewust opladen weinig meerwaarde heeft :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@hk12nl zeker interessant ja.

Ben er niet extreem mee bezig maar meer een gewoonte geworden. Ik zet hem juist in energie spaar stand met slapen omdat zoek mij en Garmin Connect anders 20 - 30% batterij pakken in de nacht. Ik doe niet zoveel met mijn telefoon eigenlijk want dit zal overdag ook wel zo zijn 🤣. Beetje nieuws en whatsapp en hier en daar foto filmpje maken 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:06
Ik heb een Iphone 14 Pro Max sinds release en batterij staat op 86% (99% draadloos laden)
Mijn dochter haar Iphone 14 Pro Max ook van release staat op 94% (99% met de kabel geladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
Ik zit met de 14 Pro van Okt 2022 op 92%. 's Nachts altijd op vliegtuigmode en laad wisselend, meestal tot 80% a 95%. Sinds september zit daar ook enkele dagen per week bij met tussentijds 1-2 uur draadloos laden in de auto terwijl Carplay is verbonden.

[ Voor 6% gewijzigd door Southern Sun op 05-04-2024 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-05 20:24
Ik heb een Iphone 14 Pro Max sinds release sept. '22 en batterij staat op 100%
ik zorg ervoor dat de accu hij nooit lager dan 30% is en nooit boven de 85% komt.

mijn vriendin heeft een Iphone 12 Pro Max sinds okt. '20 en daar staat de batterij nog op 92%.
Ze hanteert dezelfde laad-en ontlaad waarde.

Beide worden uitsluitend draadloos opgeladen

[ Voor 7% gewijzigd door trinity999 op 06-04-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 13:57
Hier een Iphone 14 pro Max vanaf oktober 2022 op 85%.
Voornamelijk draadloos opgeladen, zorg er wel voor dat hij niet vaak onder 20% komt, voor de rest heb ik nergens rekening gehouden.
Valt me wel tegen.
Mijn "oude" 12 pro max is naar mijn vrouw gegaan en die zit nog op 89% en is ruim een jaar ouder, wordt ook draadloos opgeladen en komt vaker onder de 20% dan de mijne.

[ Voor 10% gewijzigd door Rhodan op 08-04-2024 12:04 ]

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingAardvark
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-05 19:28
iPhone 14 Pro van een jaar oud, 100%. Opladen doe ik met Apple chargers, of aan de USB-C poort van de Macbook, meeestal tot 9x%, en vaak ook meerdere korte laadbeurten i.p.v. in één keer van leeg tot vol. Sowieso is "leeg" bij mij bijna nooit onder de 50%, maar dat is goed te doen omdat ik mijn iPhone alleen voor praktische zaken gebruik (af en toe wat op Internet opzoeken, banking, bereikbaar zijn) en niet voor games en social media.

Mijn iPhone X van 2017 zit nog op 86%, dus ik heb òf heel veel geluk (accu gekregen van een goede batch), òf ik doe toch iets goeds wat battery care betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mijn 14 pro Max was in een jaar tijd van 100% naar 86% gezakt. Ik laadde hem draadloos op met een Pitaka draadloze lader. Toen ik de iPhone na een uur laden van de lader pakte was die enorm heet! Dit verklaart wel waarom mijn batterij zo slecht was na een jaar iedere nacht zo warm worden…. Ik heb nu een Anker MagGo gekocht en die wordt nauwelijks warm, en ik kan nu mijn Watch laden + Stand-By mode gebruiken. Dit had ik veel eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier ook zo'n Anker standaardje waarop ik ook m'n Airpods oplaad. Daarnaast voor onderweg een magnetische powerbank, ook van Anker. Die dingen werken prima. Ik let overigens echt compleet niet op wel of niet 'goed' opladen. Het is een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Hoe hoger de % na 2 jaar, des te makkelijker krijg je je telefoon voor gewenst bedrag verkocht mocht je dat willen.
Maar om nou 2j druk te maken met opladen is ook niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Is het niet eens tijd voor een apart batterijen-topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Dennisdn schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:09:
Is het niet eens tijd voor een apart batterijen-topic?
Eens. Wel een psycholoog erbij zetten. Wat hier langs komt wat mensen allemaal uithalen voor een getalletje in een gebruiksvoorwerp is voer voor psychologen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
giantgiantus schreef op donderdag 11 april 2024 @ 23:16:
[...]

Eens. Wel een psycholoog erbij zetten. Wat hier langs komt wat mensen allemaal uithalen voor een getalletje in een gebruiksvoorwerp is voer voor psychologen.
Als er een keer een gekke drain is, snap ik het. Maar hele procedures om op te laden…. In het aller aller aller ergste geval heb je voor nog geen 10% van de prijs van het toestel een splinternieuwe batterij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Mediamarkt heeft nu de 14 Pro Max (128Gb) voor €799 (en 256Gb voor €899)
Uurtje geleden zo'n beetje alle varianten op voorraad, nu nog maar enkele.

Denk dat Mediamarkt een restpartij oid heeft opgekocht

[ Voor 67% gewijzigd door _Bailey_ op 16-04-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-05 16:39

Flipm0de

geen

_Bailey_ schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:46:
Mediamarkt heeft nu de 14 Pro Max (128Gb) voor €799 (en 256Gb voor €899)
Uurtje geleden zo'n beetje alle varianten op voorraad, nu nog maar enkele.

Denk dat Mediamarkt een restpartij oid heeft opgekocht
Is echt wel heel goedkoop. Moet toch bijna wel een addertje zijn?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Flipm0de schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:27:
[...]

Is echt wel heel goedkoop. Moet toch bijna wel een addertje zijn?
Nee hoor, geen addertjes. Stonden eerst vrijwel alle varianten / kleuren te koop. Binnen ongeveer een uur vrijwel alles uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Er staan weer meerdere varianten te koop, zie ik net

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Ik denk gewoon eigen magazijn leegmaken. Andere winkels hebben ze niet eens meer in het assortiment en we zitten al bijna in het najaar-seizoen van de iPhone 15.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ah, daar zijn ze (al) weer, de zeer scherp geprijsde MediaMarkt 14 Pro Max-en die hier op V&A aangeboden worden.... ;)

ik heb evt nog 2x de paarse 128Gb iPhone 14 Pro Max voor de normale prijs van €799 (wel ophalen bij de MediaMarkt in Amsterdam). DM maar indien interesse

[ Voor 40% gewijzigd door _Bailey_ op 17-04-2024 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Laatst online: 27-05 16:50
Mijn pro max batterij capaciteit is op 85%. Inmiddels als vervangen door een 16 Pro Max. Heeft het zin deze te vernieuwen en opnieuw in te zetten voor bijvoorbeeld mijn ma? Iemand ervaring met batterij vervang kosten bij Apple, Amac, Coolblue etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:52
Xmoo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:43:
Mijn pro max batterij capaciteit is op 85%. Inmiddels als vervangen door een 16 Pro Max. Heeft het zin deze te vernieuwen en opnieuw in te zetten voor bijvoorbeeld mijn ma? Iemand ervaring met batterij vervang kosten bij Apple, Amac, Coolblue etc?
Volgens mij is dat onder/vanaf de 80% pas aan te raden. Dan kan de telefoon minder gaan presteren (onder druk). Maar denk dat je ma niet mega veel erop doet? Of tot ze gaat klagen dat de batterij snel leeg gaat ;)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb in het verleden batterij laten vervangen van een iphone SE en iPhone 11 Pro en dat beide keren gedaan bij de Apple Store. Prijs hangt er vanaf welke telefoon het is. Grote voordeel van de Apple Store is dat het binnen 1 dag geregeld kan zijn en dat ze een vervangend toestel met dezelfde specs reserveren mocht er onverhoopt wat misgaan bij de reparatie. Het is duurder dan teun de beun om de hoek, maar wel met dikke garantie, dus zeker voor een telefoon die nog wat waard is vind ik het de meerprijs wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Iemand ervaring met batterij vervang kosten bij Apple, Amac, Coolblue etc?
Staat gewoon op hun sites….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Dennisdn schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

Staat gewoon op hun sites….
Ik kreeg enkel 60 euro te zien voor inspectiekosten. Ongeacht het enkel aangeven dat het om de batterij gaat.

Ik ga hem nog niet vervangen, hij kan nog even mee tot hij onder 80% komt.

Dank jullie wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Xmoo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:16:
[...]

Ik kreeg enkel 60 euro te zien voor inspectiekosten. Ongeacht het enkel aangeven dat het om de batterij gaat.

Dank jullie wel!
109euro Moowke

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2iQYP7RFQXfKb9YEcLEsZHL6BM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZDJXTquZc77oRpJEdB8xNcUh.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door SuperVeloce op 01-10-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Xmoo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:16:
[...]

Dank jullie wel!
Maar je ging toch voor de 16 PM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
SuperVeloce schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:18:
[...]

Maar je ging toch voor de 16 PM?
Nee die heb ik al.
Wil de 14PM aan mijn ma geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Zijn er meer mensen die sinds iOS 18 erg veel problemen ondervinden met batterij duur? Ik heb de Pro Max met 99% battery health, maar sinds iOS 18 moet ik hem soms 1-2x bij laden om de dag door te komen. Ik heb een spelletje die ik dagelijks speel al meer dan een jaar, maar sinds iOS 18 wordt mijn telefoon echt heel erg heet en verlies ik 10% accu in 15-20 minuten. En dan heb je het over een simpel spelletje, geen grafisch geweld. Ik vind het nogal frustrerend, iOS 18.1 heeft dit helaas ook niet opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 02-11-2024 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
NinjaKiwiNL schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 08:44:
Zijn er meer mensen die sinds iOS 18 erg veel problemen ondervinden met batterij duur? Ik heb de Pro Max met 99% battery health, maar sinds iOS 18 moet ik hem soms 1-2x bij laden om de dag door te komen. Ik heb een spelletje die ik dagelijks speel al meer dan een jaar, maar sinds iOS 18 wordt mijn telefoon echt heel erg heet en verlies ik 10% accu in 15-20 minuten. En dan heb je het over een simpel spelletje, geen grafisch geweld. Ik vind het nogal frustrerend, iOS 18.1 heeft dit helaas ook niet opgelost.
Is er geen andere app te zien bij batterij waar dit vandaan komt? Ik merk met mijn Pro geen verschil eigenlijk. Ook geen warmte ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Southern Sun schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:14:
[...]

Is er geen andere app te zien bij batterij waar dit vandaan komt? Ik merk met mijn Pro geen verschil eigenlijk. Ook geen warmte ontwikkeling.
Nee, er staan alleen de apps die ik gebruik. Maar bij het minste wat ik doe wordt de iPhone erg warm, en bij intensievere dingen als in 4K filmen, of een simpel spelletje wordt de iPhone echt heet, en kan ik aftellen in batterij percentage. Wanneer ik de iPhone in low power mode zet wordt die nauwelijks warm en draint mijn batterij ook heel veel minder. Ik heb uitstaan dat apps op de achtergrond kunnen verversen ect.

[ Voor 5% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 02-11-2024 13:42 ]

Pagina: 1 ... 43 44 Laatste