H1MSELF1SH schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:12:
Ik heb mijn 14 Pro Max sinds 16 sept 2022, de dag van release, na een pre-order. Dag is nu bijna 10 maanden geleden. Het viel mij net op dat mijn batterijcapaciteit nog op 99% zit. Normaal let ik daar zo op, maar mijn vorige iPhones hadden batterijen die sneller zakten qua capaciteit.
Voor mensen vragen: hoe doe je dat? Absoluut geen idee. Ik let er bewust niet op zelfs. Voor mij is een iPhone een duur gebruiksvoorwerp. Ik laad op wanneer ik wil/kan en ik weiger die belachelijk dure iPhone kabels te gebruiken want uit ervaring weet ik dat die enorm fragiel zijn.
En wat is het verband tussen de kabel en optimaal laden? De kabel is gewoon een domme kabel tussen laadblokje en telefoon. Tenzij er een communicatiekanaal is om met het laadblokje te communiceren, maar dat lijkt me niet? En dan is het nog niet gezegd dat die goedkope dat wel of niet hebben...
Trouwens, de kabels zijn niet 'belachelijk duur' (misschien in Nederland wel dan...), de telefoon kost 1000+ euro

En de recente kabels (die braided) zijn echt van prima kwaliteit. Ook de rubbercoated kabels kon ik erg lang mee doen, maar die braided al helemaal... Dus geen idee waar dit vandaan komt
Yzord schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 09:18:
Heel toevallig wilde ik net ook een batterij status update plaatsen. Ik heb mijn iPhone 14 PM ook sinds release en mijn vrouw ook en het leek mij leuk om eens een wedstrijd te doen. Zij laadt hem op zoals altijd en ik hanteer de apple methode (opladen bij 20% en niet meer dan 90% opladen, liefst net boven de 80%)
Status, haar iPhone heeft nu 96% en de mijne staat nog steeds op 100%. Ben benieuwd of ik het jaar ga halen.
Ja, dat deed ik dus ook. Ging een vijftal maand prima, en dan ineens op een paar maand tijd van +- 99% naar 90-91%. Nu zelfs 88% procent, dus ik houd me er ook niet meer mee bezig. Het is een 13 mini en doet naar mijn gevoel nog lang genoeg op de batterij, maar op het werk hangt 'ie af en toe wel aan de lader, en dan in de auto voor audio/podcasts, dus het is moeilijk te achterhalen of 'ie het met mijn gebruik nog een hele dag doet.
Batterij loterij denk ik. Sommigen staan na 6 -10 maand op 99%, andere zakken in als een soufflé...

Tja, het is wat het is...