Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:20:
[...]

Even los van dat als je maar iets doet met foto’s je TrueTone uiteraard uitzet, wat is er mis met TrueTone en de zomer/zon?
Helemaal niets.

Ik vind TrueTone uit (voor nu) prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Helemaal niets.

Ik vind TrueTone uit (voor nu) prettiger.
Mm oke, “Ook vanwege de zomer, felle zon en zo” deed vermoeden alsof je het ook daarom deed.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-09 09:27
Donstil schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Dat van die mute switch snap ik dan weer helemaal niets van. Dat voelt als een enorme stap achteruit.
Waarschijnlijk worden er acties aan gekoppeld. En ach ja, er moet toch weer her-designed worden :)

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:16:
[...]

Dat van die mute switch snap ik dan weer helemaal niets van. Dat voelt als een enorme stap achteruit.
Jaymone schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Waarschijnlijk worden er acties aan gekoppeld. En ach ja, er moet toch weer her-designed worden :)
Ik denk dat het ook een heel erg weinig gebruikte knop is. De meeste mensen switchen volgens mij niet zo vaak van stand: of hij staat vrijwel altijd op stil of hij staat vrijwel altijd op geluid aan. Apple zal daar ongetwijfeld statistieken over hebben verzameld.

Wat dat betreft is het dan wel logisch om dat in de software te verwerken en er een dedicated actie-knop van te maken of iets dergelijks (bijv. in de camera app als cameraknop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:46
Jaymone schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:27:
[...]

Bron MacRumors 10 juli jl. updated: So far, it looks like the iPhone 15 Pro models will have an updated design, with Apple introducing thinner, curved bezels and a new titanium chassis. Apple is also expected to add a redesigned "mute" button that could actually serve as an Action button similar to the Action button on the Apple Watch Ultra. The mute button will replace the current mute switch.

Kortom, je gaat upgraden ;)

Vraag: is 6x optisch zoom (Max) t.o.v. 3x (non-Max) voor jullie een reden om voor de Max te gaan?
Dat 6x zoom is echt wel welkom, liefst nog naar 10x zoom (of hoger).
Ik kom van een Samsung S22 Ultra en die had wel 10x zoom.. dat 200 digitale zoom was meer een gimmick.
Nu met m'n 14 Pro Max heb ik dus max 3x zoom.

Ik sla de 15 serie over en zal voor de 16 Pro Max gaan. (of voor de 16 Ultra, want volgens geruchten zou er een hoger model dan de Pro komen)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jaymone schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Ja net zoals de knop mijn mijn ultra. Wordt gebruikt om heel af en toe perongeluk de ”zaklamp” aan te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05:42
Uniciteit schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:29:
[...]

[...]

Ik denk dat het ook een heel erg weinig gebruikte knop is. De meeste mensen switchen volgens mij niet zo vaak van stand: of hij staat vrijwel altijd op stil of hij staat vrijwel altijd op geluid aan. Apple zal daar ongetwijfeld statistieken over hebben verzameld.

Wat dat betreft is het dan wel logisch om dat in de software te verwerken en er een dedicated actie-knop van te maken of iets dergelijks (bijv. in de camera app als cameraknop).
Bij mij staat ie 99,9% van de tijd op stil inderdaad en alleen op geluid als het echt nodig is. Als ik er met een knop dan vervolgens de camera mee kan bedienen of andere 'quick actions' mee kan starten, lijkt me ideaal!

Toen ik nog langer dan een jaar deed met telefoons (lang geleden) zat er soms zo veel stof tussen dat ie al niet eens meer goed de andere kant op kon switchen :+

[ Voor 9% gewijzigd door SgtElPotato op 14-07-2023 16:18 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uniciteit schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:29:
[...]

[...]

Voordeel van een fysieke knop is dat je kunt voelen en zien wat de status is. Dat verlies je met een dergelijke button en moet je toch weer in een menuutje (bedieningspaneel?) gaan zitten rommelen of er real estate op het AoD voor inleveren.

Edit: Als apple er voor zorgt dat ik er een app mee kan starten wil ik het nog wel gebruiken. Alleen het zullen wel weer voor gedefinieerde shortcuts worden oid.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 14-07-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Laatst online: 20-09 09:27
Donstil schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:18:
[...]

Voordeel van een fysieke knop is dat je kunt voelen en zien wat de status is. Dat verlies je met een dergelijke button en moet je toch weer in een menuutje (bedieningspaneel?) gaan zitten rommelen of er real estate op het AoD voor inleveren.

Edit: Als apple er voor zorgt dat ik er een app mee kan starten wil ik het nog wel gebruiken. Alleen het zullen wel weer voor gedefinieerde shortcuts worden oid.
En anders ga je m toch gewoon jailbreaken :D
SuperVeloce schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:29:
[...]

Dat 6x zoom is echt wel welkom, liefst nog naar 10x zoom (of hoger).
Ik kom van een Samsung S22 Ultra en die had wel 10x zoom.. dat 200 digitale zoom was meer een gimmick.
Nu met m'n 14 Pro Max heb ik dus max 3x zoom.

Ik sla de 15 serie over en zal voor de 16 Pro Max gaan. (of voor de 16 Ultra, want volgens geruchten zou er een hoger model dan de Pro komen)
Dat zou echt gaaf zijn 10x zoom. Ook 6x ga je echt merken t.o.v. 3x nu

[ Voor 32% gewijzigd door Jaymone op 14-07-2023 18:23 ]

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jaymone schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:21:
[...]

En anders ga je m toch gewoon jailbreaken :D
Party like is 2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-09 14:43
Ik heb sinds begin maart een iPhone 14 pro. Tot nu toe heel tevreden over, maar sinds een paar dagen gaat de batterij opeens veel sneller leeg (terwijl die het voorheen voor mijn gevoel echt lang volhield).

Het valt me ook op dat sinds eind vorige week de batterijconditie van 100% naar 99% is gegaan. Nu weet ik wel dat die ook niet alles zegt, maar sinds vanochtend is de batterij met 15-20% omlaag gegaan terwijl ik mijn iPhone nauwelijks heb gebruikt. Ik heb dan toch de neiging om dat aan elkaar te koppelen. In het verbruiksgrafiekje kan ik geen duidelijke oorzaak vinden van een app die veel data ophaalt op de achtergrond ofzo.

Ik heb het always on scherm wel aan staan (alleen de klok overigens, geen achtergrond), maar ook vaak mn telefoon met het scherm naar beneden op tafel of mn bureau liggen.

Iemand anders hier ervaring mee?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Laatst online: 18-09 17:03
Is er toevallig een update geinstalleerd op je iPhone? Ik had het bij de mijne ook na een update van de week.
Ineens batterij vrij snel leeg en telefoon wordt warmer.

Nu paar dagen later geen last meer van (zal wel weer inleren zijn ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:14
Tc99m schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:36:
Ik heb sinds begin maart een iPhone 14 pro. Tot nu toe heel tevreden over, maar sinds een paar dagen gaat de batterij opeens veel sneller leeg (terwijl die het voorheen voor mijn gevoel echt lang volhield).

De laatste iOS 16.5.1 vind ik sowieso niet optimaal. Mijn batterijconditie is ook van 100% naar 99% gegaan. Dat hoeft echter niets met de deze versie te maken te hebben.

Tijdens het laden krijg ik nu ook regelmatig de melding dat het laden gestopt is vanwege oververhitting. Nooit eerder gehad. Ook niet met het warme weer.

Het schijnt met iOS 16.6 sowieso een stuk beter te gaan als we de betatester mogen geloven. Even afwachten dus. :)

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
Nederlandhc schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:21:
Is er toevallig een update geinstalleerd op je iPhone? Ik had het bij de mijne ook na een update van de week.
Ineens batterij vrij snel leeg en telefoon wordt warmer.

Nu paar dagen later geen last meer van (zal wel weer inleren zijn ofzo)
Niet recent volgens mij. Heb wel 16.5.1 maar die staat er dacht ik al een tijdje op. 16.5.1 (c) staat klaar zag ik vanochtend, maar nog niet geïnstalleerd.

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:01
Heb dit ook (14 plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Het valt me ook op dat sinds eind vorige week de batterijconditie van 100% naar 99% is gegaan. Nu weet ik wel dat die ook niet alles zegt, maar sinds vanochtend is de batterij met 15-20% omlaag gegaan terwijl ik mijn iPhone nauwelijks heb gebruikt. Ik heb dan toch de neiging om dat aan elkaar te koppelen. In het verbruiksgrafiekje kan ik geen duidelijke oorzaak vinden van een app die veel data ophaalt op de achtergrond ofzo.

Ik heb het always on scherm wel aan staan (alleen de klok overigens, geen achtergrond), maar ook vaak mn telefoon met het scherm naar beneden op tafel of mn bureau liggen.

Yes, zie bericht van vorige week hier. Heb inmiddels IOS 17 BETA geïnstalleerd, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Mijn telefoon loopt dus van ruim 80% naar helemaal leeg gedurende de nacht. Bij normaal gebruik moet ik ineens 2 of 3x per dag bijladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
shoombak schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:56:
[...]

Yes, zie bericht van vorige week hier. Heb inmiddels IOS 17 BETA geïnstalleerd, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Mijn telefoon loopt dus van ruim 80% naar helemaal leeg gedurende de nacht. Bij normaal gebruik moet ik ineens 2 of 3x per dag bijladen.
Ah dat is echt balen! Kun je nog terug naar een lagere versie?

Ik heb de 16.5.1 (c) update maandagavond geinstalleerd. Dat lijkt in ieder geval te hebben verholpen dat er een continue drain op de batterij is, ook als hij niet wordt gebruikt. Nu is het lijntje in de verbruiksgrafiek weer netjes recht als ik de telefoon niet gebruik (door de nacht hooguit 1%).

Wat me wel opvalt, is dat het batterijverbruik als ik de telefoon gebruik toch nog wel hoger is dan normaal.

Twee vrienden hebben ook een 14 pro, hun conditie is rond de 95 (bij mij 99). We hebben even schermtijd en batterijverbruik vergeleken, en zij hebben met meer schermtijd minder verbruik.
Dus dat moet ik nog wel even goed in de gaten houden, maar ik hoef me voorlopig in ieder geval geen zorgen te maken dat ik de dag niet meer doorkom.

[ Voor 3% gewijzigd door Tc99m op 19-07-2023 10:40 ]

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc99m
En te vroeg gejuicht. -O- Sinds vanochtend loopt de batterij weer leeg als een lekke band.
Vanochtend volledig opgeladen, nauwelijks gebruikt (ook de deur nog niet uit geweest), toch al bijna 10% verbruik.

Iemand nog een tip? Of is het maar wachten tot iOS 16.6 uitkomt?

scintillating

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Bloomberg: Apple overweegt prijzen iPhone 15 Pro-serie te verhogen

Hoppa, volgende iPhone weer wat makkelijker te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Heb jij 'm ooit gemist op release (afgezien van bewust kopen op vakantie)?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Ben er benieuwd waar dit op gaat houden. Kennelijk is het toppunt nog niet bereikt ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:06:
Heb jij 'm ooit gemist op release (afgezien van bewust kopen op vakantie)?
Ja dat wel. De eerste sowieso die had ik pas na een paar weken maar ook recent nog eentje. De 11 Pro of 12 Pro dat weet ik even niet meer maar daarmee zat ik in batch 2 door bijzonderheden tijdens het pre-orderen.
Gr4mpyC3t schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:12:
Ben er benieuwd waar dit op gaat houden. Kennelijk is het toppunt nog niet bereikt ;w
Als ik naar de verkopen van de huidige generatie kijk dan zit er nog wel wat rek in schat ik zo in, gooi daar wat inflatie overheen en we hebben (helaas) nog wel even.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 24-07-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Donstil schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:13:
Als ik naar de verkopen van de huidige generatie kijk dan zit er nog wel wat rek in schat ik zo in, gooi daar wat inflatie overheen en we hebben (helaas) nog wel even.
Dat denk ik ook wel. Als antwoord op de dalende verkopen is een prijsverhoging voor Apple het logische antwoord. Kennelijk hebben ze berekend dat die stap kunnen nemen. Bijzonder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:19:
[...]

Dat denk ik ook wel. Als antwoord op de dalende verkopen is een prijsverhoging voor Apple het logische antwoord. Kennelijk hebben ze berekend dat die stap kunnen nemen. Bijzonder!
Zijn er nu dalende verkoop aantallen? Dacht dat het nog wel goed ging met de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Donstil schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:30:
[...]

Zijn er nu dalende verkoop aantallen? Dacht dat het nog wel goed ging met de iPhone.
Onderstaand stukje haal ik uit het artikel wat je net gelinkt hebt:
Apple overweegt de prijzen van zijn iPhone 15 Pro en Pro Max te verhogen ten opzichte van hun voorgangers. Dat vertellen ingewijden aan persbureau Bloomberg. Het bedrijf hoopt daarmee zijn omzet te vergroten nu de verkoop van smartphones terugvalt.
Als ze mikken op 85 miljoen stuks ten opzichte van 90 miljoen stuks bij vorige generaties, dan lijkt de vraag inderdaad te dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gr4mpyC3t schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:32:
[...]

Onderstaand stukje haal ik uit het artikel wat je net gelinkt hebt:

[...]

Als ze mikken op 85 miljoen stuks ten opzichte van 90 miljoen stuks bij vorige generaties, dan lijkt de vraag inderdaad te dalen.
Ah ik bedoelde de laatste cijfers idd maar terugschroeven in verwachting lijkt mij in deze tijden ook niet verkeerd idd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06:04
Donstil schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:38:
[...]

Ah ik bedoelde de laatste cijfers idd maar terugschroeven in verwachting lijkt mij in deze tijden ook niet verkeerd idd.
Je zou haast denken dat er op de releasedag natuurlijk wel een tekort moet zijn om de FOMO in stand te houden en dan dus maar minder productie :P

Ik heb stevige en heel betrouwbare geruchten gehoord dat er een titanium iPhone 15 Mini Pro komt!
Maar.... helaas, toen ging de wekker.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 25-07-2023 07:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zet nog steeds in op €1399 (of meer) voor het base model (weliswaar mogelijk met 256Gb opslag) van de 15 Pro dit jaar.
Dus ons kratje bier van een jaar geleden staat nog steeds! 8)

en de base 15 Pro Max zet ik in op (minimaal) €1529, deze zonder ‘t kratje bier.

verder schijnen de bezels van de 15 Pro (Max) een 'slightly curved desgin' te krijgen. Dus minder fijn nieuws voor de screenprotector adicts, lijkt me.

bron: https://www.macrumors.com...ros-thinner-bezels-issue/

[ Voor 32% gewijzigd door _Bailey_ op 29-07-2023 06:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Bailey_ schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 05:52:
[...]

zet nog steeds in op €1399 (of meer) voor het base model (weliswaar mogelijk met 256Gb opslag) van de 15 Pro dit jaar.

en de base 15 Pro Max zet ik in op (minimaal) €1529, deze zonder ‘t kratje bier.

verder schijnen de bezels van de 15 Pro (Max) een 'slightly curved desgin' te krijgen. Dus minder fijn nieuws voor de screenprotector adicts, lijkt me.

Ja de hogere prijs lijkt wel een vast dingetje te zijn voor de VS inmiddels.

Ben benieuwd of ze dat hier ook gaan doen. De dollar staat wat minder sterk dan met de release van de 14 en onze ex btw prijs nog steeds hoger dan de eventueel verhoogde $1099 phone 15 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:27
Kan mij iemand vertellen hoeveel GB ik overhoudt voor eigen gebruik bij 128GB versie van 14 Pro Max?
Met eigen verbruik bedoel ik de Aps, fotos en bestanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Wenzel schreef op zondag 30 juli 2023 @ 14:46:
Kan mij iemand vertellen hoeveel GB ik overhoudt voor eigen gebruik bij 128GB versie van 14 Pro Max?
Met eigen verbruik bedoel ik de Aps, fotos en bestanden.
Ongeveer 10 GB gaat op aan iOS en tijdens gebruik gaat na verloop van tijd nog eens ongeveer 5 tot 10 GB op aan systeemgegevens, cachebestanden en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankArnhem
  • Laatst online: 10-09 19:38

Hier ook. Heb m’n 14 Pro sinds release day en de afgelopen maand wordt ie regelmatig heel snel heel warm terwijl ik op dat moment niets bijzonders doe dan wat browsen en mailen. Vervolgens kijk ik bij batterijconditie en is er 1% af en in de dagen erna nog een procent. Sinds een maand zit ik van 100% nu op 94%…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Mijn batterij (aankoop begin januari) gaat ook echt niet meer zo lang mee, maar gek genoeg zegt de telefoon zelf nog 100% 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
Zou nu het moment zijn om te switchen naar een iPhone 14(pro) komend van een iPhone 11?

[ Voor 3% gewijzigd door Deef_K op 31-07-2023 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankArnhem
Deef_K schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:51:
Zou nu het moment zijn om te switchen naar een iPhone 14(pro) komend van een iPhone 11?
Nee, pas na de release vd 15 is een beter moment. Dan dalen de prijzen vd ‘oude’ toestellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:37
Deef_K schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:51:
Je kan wellicht even afwachten of de 15 meer voor je brengt dan dat je nu nodig hebt, anders zijn er prima deals te vinden voor de 14pro en is dit een prima koop.
FrankArnhem schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:59:
[...]

Nee, pas na de release vd 15 is een beter moment. Dan dalen de prijzen vd ‘oude’ toestellen
De geschiedenis wijst uit dat deze 'prijsdrop' niet echt aanwezig is en dat het vaak dezelfde deals zijn die je nu ook prima kan vinden.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 17:57
hk12nl schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:40:
[...]

Je kan wellicht even afwachten of de 15 meer voor je brengt dan dat je nu nodig hebt, anders zijn er prima deals te vinden voor de 14pro en is dit een prima koop.

[...]

De geschiedenis wijst uit dat deze 'prijsdrop' niet echt aanwezig is en dat het vaak dezelfde deals zijn die je nu ook prima kan vinden.
De 15 zal qua extra toestelbetaling wel exhorbitant hoog worden. Daar pas ik voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:09

pdavie2311

Live life to the fullest..

Deef_K schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:30:
[...]

De 15 zal qua extra toestelbetaling wel exhorbitant hoog worden. Daar pas ik voor.
Dan koop je volgende maand toch mijn 14 Pro! 😜
Nieuwstaat incl alle toebehoren..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Bailey_ schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 05:52:
[...]

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2023 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik hoop vooral dat het titanium de pro's veel en veel lichter maakt. Ik gebruik nu een 13 mini. Vooral omwille van de formfactor (voorkeur voor kleine telefoons), maar ook duidelijk omwille van het gewicht.

Dit jaar kan ik weer op een gunstige manier een budget besteden voor elektronica (via de werkgever). Dan is een pro ook voordelig genoeg/betaalbaar. Het verschil in prijs tussen een normale en een pro is dan echt geen probleem.

Maar 2 jaar geleden heb ik bewust voor de mini gekozen, in belangrijke mate voor het gewicht. Ik zou dit jaar eventueel wel een pro overwegen. De mini komt toch niet meer terug :/ ;w Ik kan dus maar best alvast wennen aan de 6.1 inch telefoons, daar moet ik vroeg of laat toch aan.

Maar de huidige pro's, zelfs de 6.1, vind ik veel en veel te zwaar. Nee, geen "do you lift, bro" opmerkingen... Ik vind het persoonlijk gewoon niet fijn. In een lichtere nette broek, hangt dat ding dan zwaar door. En ook in gebruik is dat storend. Geen idee hoe jullie dat doen met die pro max.

De features van de pro lijken me verder wel fijn. Lidar is leuk om wat mee te experimenteren (heb ik op de iPad), en de extra camera lijkt me ook fijn.

De 13 mini -> 13 -> 13 pro -> pro max, weegt ongeveer 150 -> 170 -> 200 -> 240 gram. 200 is echt de max voor mij. Bij voorkeur tussen 150 en 170 gram.

Wellicht wordt het dan een 15, die vermoedelijk wel ongeveer hetzelfde zal wegen als de huidige 13 en 14 modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:33
Amos_x schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 12:01:.... Geen idee hoe jullie dat doen met die pro max. ....
Ik ben een 13 Pro Max gebruiker. Destijds van de 6S overgestapt naar de 8 Plus en met de 11 Pro Max en thans de 13 pro Max dus blijven hangen op dat grote formaat. Destijds met de 8+ bewust gekozen voor een groter scherm, omdat ik toen nog met de telefoon in de auto navigeerde en een groter scherm daar erg fijn voor is. Maar sinds de 11 PM maak ik gebruik van Apple CarPlay in de auto dus geen groter scherm meer nodig om die reden, maar wat vind ik dat groter scherm fijn! Ontzettend fijn. Voor mijn werk heb ik zo'n SE 2022, maar wat is dat een geklungel. Naast de langere accuduur kun je ook op zo'n groot scherm zo veel meer kwijt. Er wordt zo veel meer getoond. Daarnaast is het ook erg handig om zo nu en dan een fotootje te bewerken, omdat je domweg meer werkruimte hebt. Oke, ik begrijp, dat zo'n grote en zwaardere telefoon als onhandig kan worden ervaren in broekzakken, maar ik stoor mij daar niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
RicoK schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Ik ben een 13 Pro Max gebruiker. Destijds van de 6S overgestapt naar de 8 Plus en met de 11 Pro Max en thans de 13 pro Max dus blijven hangen op dat grote formaat. Destijds met de 8+ bewust gekozen voor een groter scherm, omdat ik toen nog met de telefoon in de auto navigeerde en een groter scherm daar erg fijn voor is. Maar sinds de 11 PM maak ik gebruik van Apple CarPlay in de auto dus geen groter scherm meer nodig om die reden, maar wat vind ik dat groter scherm fijn! Ontzettend fijn. Voor mijn werk heb ik zo'n SE 2022, maar wat is dat een geklungel. Naast de langere accuduur kun je ook op zo'n groot scherm zo veel meer kwijt. Er wordt zo veel meer getoond.
Het is uiteraard persoonlijk, en ik ben blij dat het voor je werkt. Maar wat wil je dan helemaal tonen op zo'n scherm? Op een telefoon? Een excel met 100 kolommen? Ik chargeer, maar het hangt echt af van je persoonlijk 'relatie' met een telefoon, en wat het apparaat voor jou is en moet doen.

Voor mij is het communicatie (tekst, bellen, whatsapp, facetime, sms, mail), navigatie te voet, foto's maken (niet bewerken), informatie lezen (nieuws, tweakers, ...) en verder een paar andere kleinigheden (doc scannen, iets op je cloud zetten, afhalen, ...). En dat lukt zelfs op m'n 13 mini erg goed. Geen idee waarom ik een groter scherm zou willen. Splitscreen doet iOS toch niet aan... Indien wel kan ik het nog wel begrijpen.

Waar ligt de grens dan, een 8inch telefoon?, 10 inch? Indien ik meer ruimte wil, haal ik er wel m'n iPad of laptop bij.

Dan nog hoeft een telefoon geen 250 gram te wegen. Genoeg grote telefoons die erg licht zijn. Inderdaad, het voelt dan misschien 'cheap', maar groot en zwaar, of groot en licht, het kan alletwee.
Daarnaast is het ook erg handig om zo nu en dan een fotootje te bewerken, omdat je domweg meer werkruimte hebt. Oke, ik begrijp, dat zo'n grote en zwaardere telefoon als onhandig kan worden ervaren in broekzakken, maar ik stoor mij daar niet aan.
Ik zie een telefoon niet als 'werkobject', meer als communicatiemiddel, en als camera. Ik mag er niet aan denken om te 'werken' op zo'n scherm, zelfs een inch of twee groter maakt geen enkel verschil.

Gamen (behalve wat eenvoudige dingen) doe ik niet aan op mobile.

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 02-08-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een nieuwe Iphone hebt dan beloven ze je altijd dat je batterij veel langer mee gaat 1-2 dagen.
Ik heb dit ook wel een opgezocht op Google en Youtube.
Maar ze zeggen dan van dat al die apps die je geinstaleerd hebt dat die juist veel percentage Batterij
verbruik hebben.

Idd ik heb nu al mijn overbodige Apps verwijderd en Idd je batterij gaat inderdaad veel langer mee.

Edit: Ook een leuke functie is een overlaad beveiliging Iphone als je Iphone 100% geladen is, of is dit er al en is dit gewoon een setting?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2023 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 00:33
@Amos_x Inderdaad, zoveel mensen, zoveel wensen.
Maar ik kan enorm genieten van mijn grote scherm. Ook ik keek destijds raar tegen die 'koelkasten' aan. Want waarom zou je in hemelsnaam zo'n 'iPad' in je broekzak willen hebben? Tot ik 2 jaar later zelf overstag ging en zo'n koelkast van een 8+ aanschafte. Ik wil niet meer anders. Als ik op mijn SE 2022 van mijn werk eens op de NU.nl app zit, begrijp ik weer waarom ik dat liever op mijn 13 Pro Max doe.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:49:
Als je een nieuwe Iphone hebt dan beloven ze je altijd dat je batterij veel langer mee gaat 1-2 dagen.
Ik heb dit ook wel een opgezocht op Google en Youtube.
Maar ze zeggen dan van dat al die apps die je geinstaleerd hebt dat die juist veel percentage Batterij
verbruik hebben.

Idd ik heb nu al mijn overbodige Apps verwijderd en Idd je batterij gaat inderdaad veel langer mee.

Edit: Ook een leuke functie is een overlaad beveiliging Iphone als je Iphone 100% geladen is, of is dit er al en is dit gewoon een setting?
Dat scheelt heel veel. Ik heb daarbij ook 'background refresh' uitstaan, dat scheelt ook al wat, laden al die apps hun gegevens niet in op de achtergrond.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 20-09 15:16
RicoK schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:32:
[...]

Ik ben een 13 Pro Max gebruiker. Destijds van de 6S overgestapt naar de 8 Plus en met de 11 Pro Max en thans de 13 pro Max dus blijven hangen op dat grote formaat. Destijds met de 8+ bewust gekozen voor een groter scherm, omdat ik toen nog met de telefoon in de auto navigeerde en een groter scherm daar erg fijn voor is. Maar sinds de 11 PM maak ik gebruik van Apple CarPlay in de auto dus geen groter scherm meer nodig om die reden, maar wat vind ik dat groter scherm fijn! Ontzettend fijn. Voor mijn werk heb ik zo'n SE 2022, maar wat is dat een geklungel. Naast de langere accuduur kun je ook op zo'n groot scherm zo veel meer kwijt. Er wordt zo veel meer getoond. Daarnaast is het ook erg handig om zo nu en dan een fotootje te bewerken, omdat je domweg meer werkruimte hebt. Oke, ik begrijp, dat zo'n grote en zwaardere telefoon als onhandig kan worden ervaren in broekzakken, maar ik stoor mij daar niet aan.
Nu is een SE ook wel het andere uiterste, dat is de smartphone met veruit het kleinste scherm dat je tegenwoordig nog nieuw kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Ik zat te twijfelen tussen 14 Pro en 14 Pro Max, bij Mediamarkt op elkaar gelegd, valt wel mee kwa groter, maar wel mooi 33% meer batterij, scheelt nogal.
En heb nogal grote handen, dus in mijn handen lijkt de Pro Max een gewone Pro ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02:47

Quakie

quakelen

Vond zelf het verschil tussen 14 pro en 14 pro Max mee vallen. Ook het gewicht. Gewicht tussen gewone 14 en 14 pro vind ik wel extreem. Persoonlijk vind ik mijn 14 pro te zwaar. Camera’s hebben mij ook niet overtuigd dus volgende wordt gewoon weer normale. Zeker als er een gewicht verschil is.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
SuperVeloce schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:29:
Ik zat te twijfelen tussen 14 Pro en 14 Pro Max, bij Mediamarkt op elkaar gelegd, valt wel mee kwa groter, maar wel mooi 33% meer batterij, scheelt nogal.
En heb nogal grote handen, dus in mijn handen lijkt de Pro Max een gewone Pro ;)
Ik vond het hoekige design bij de Pro Max niet ideaal. Ik heb ook grote handen en een normale Pro is 'vrij klein' in mijn handen. Als de 15 Pro Max mooie afgeronde hoeken krijgt gaat dat hem voor mij worden.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:55
SuperVeloce schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 15:29:
Kijk ook of het formaat wel lekker bij je kunt steken en of je het prettig kunt bedienen op de manier die je wilt.

Ik heb een 13 pro. Ik vind die al met één hand maar nèt gaan. En qua gewicht vind krijg ik op den duur al dat ik het begin te voelen. Qua formaat past hij wel net in mijn broekzak zonder dat het vervelend is.
Voor mij zou een Max te groot worden. Maar er zijn ook mensen die een mini hebben omdat ze de gewone pro te groot vinden. En anderen vinden de Max wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
PrimusIP schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:56:
[...]

Kijk ook of het formaat wel lekker bij je kunt steken en of je het prettig kunt bedienen op de manier die je wilt.

Ik heb een 13 pro. Ik vind die al met één hand maar nèt gaan. En qua gewicht vind krijg ik op den duur al dat ik het begin te voelen. Qua formaat past hij wel net in mijn broekzak zonder dat het vervelend is.
Voor mij zou een Max te groot worden. Maar er zijn ook mensen die een mini hebben omdat ze de gewone pro te groot vinden. En anderen vinden de Max wel prima.
Ook hier 13 Pro, voor mij lukt het prima qua formaat en gewicht maar alleen met een hoesje, zonder snijdt hij te veel in mijn hand en ik heb te weinig grip dan (overigens kwam ik recent achter dat met een normale 13 ik deze issue niet zo erg heb, de achterkant is heeft daar meer grip)

Andere issue is hoe hoekig dat ding is, mijn moeder ging recent van een 12 Mini naar een 14 Plus en ik kon hem vrijwel niet bedienen met 1 hand omdat ik minder grip heb.

Terwijl ik mijn oude telefoon (LG G8S) en huidige 2de telefoon (S22 Ultra) prima met 1 hand kan bedienen.

Design wise vind ik de iPhones mooi, maar ik hoop dat men met de 15/16 wat meer terug gaat naar hoe bijvoorbeeld de 8 series waren (zo ligt een 8 Plus prima in mijn hand)

Maar dit zal niet voor iedereen gelden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hpsmart
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09 15:36
Thomas schreef op maandag 31 juli 2023 @ 16:41:
Mijn batterij (aankoop begin januari) gaat ook echt niet meer zo lang mee, maar gek genoeg zegt de telefoon zelf nog 100% 8)7 .
Hierop inhakende… ik heb een iPhone 14 Pro Max (sinds dec. ‘22) en de maximumcapaciteit van de batterij was na twee maanden al gedaald naar 96%… Nu is deze nog 93%. Ik heb verschillende iPhones gehad (iPhone 6, 7 Plus, Xs Max, en 12 Pro Max) en na twee jaar was de maximumcapaciteiten van de batterijen ong. 87-89%. Hebben meerdere mensen last van een “lage maximumcapaciteit” van de batterij van de iPhone 14-serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ook een pro max 14, sinds 11-10. Capaciteit is nog 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
14 Pro Max sinds februari en nog 100%
Ik kan 1,5 a 2 dagen met batterij doen, laad dus om de dag op. En gebruik telefoon gewoon volop. (Heb 5G uit staan, 4G werkt prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Het hoekige design hebben we nu al drie generaties, 12, 13 en 14. Geen idee of dit al te lang is, en of apple het nodig vind om het om te gooien zodat kopers van de 15 zich terug kunnen onderscheiden en duidelijk laten zien dat ze 'de nieuwe' hebben. Voor velen is dat ook belangrijk, en kan in meer modegevoelige middens zelfs een motivator zijn om een nieuwe te halen, ook al is de 14 en zelfs 13 nog steeds een beest van een toestel.

Daar kan je van vinden wat je wil (of voor de verandering eens niets van vinden ipv steeds te oordelen, het verandert niets in jouw leven wat een ander doet)

Alles is cyclisch, en op een telefoon (een plaatje met scherm) kan je niet veel richtingen uit. Platte randen (wat iedereen nu overneemt), of ronde randen, en weer terug. Dan heb je het wel gehad.

Het lijkt er wel op dat apple met z'n iPhone nu wel de 'final form' gevonden heeft. De iconische look van de iPhone, een snijplankje met rechte randen.

Ik was vroeger ook heel erg fan van de iPhone 4/5, en was ook erg verheugd om dat design terug te zien vanaf de iPhone 12. Tijdloos, klassiek.

Maar ik moet ook toegeven dat ik het recente design (rechte randen) minder fijn vind vasthouden, als ik voor de verandering nog eens een X of 11 in de handen houd. Het is mooi, 'puur' en minimalistisch, gewoon een plaatje met scherm. Maar de ronde rand is ergonomisch wel fijner. Ik gebruik een telefoon normaal gesproken zonder hoesje, maar bij deze generaties glijden ze dan echt te gemakkelijk uit m'n hand.

We zien het wel. Onlangs was er een bericht dat de rand/bezel opnieuw 30% is verkleind voor de 15. Optisch kan dat alleen als je rand ook effectief recht is, en verder visueel niet uitsteekt. Als je terug een halfronde rand maakt, met een plat scherm, is de bezel frontaal bekeken weer een heel stuk breder.

Ik zou persoonlijk graag het design van de X zien terug komen, voor de afwisseling.

Ik denk ook dat de rechte randen gemakkelijker en goedkoper te produceren zijn. Een paar euro op de volumes die apple draait, gaat al snel over miljarden aan besparingen via design.

[ Voor 3% gewijzigd door Amos_x op 03-08-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 18:55
Mijn ervaring met het voorgaande model tov het huidige is dat het lastiger is met beschermhoesjes en sreenprotectors omdat het scherm een beetje gebogen is.
Ik vind zelf het huidige model ook mooier (hoewel ik er weinig van zie vanwege het beschermhoesje). Wel voelt het wat lomper aan.

Het idee van een vouwtelefoon kan me gestolen worden. Wat ik een mooie innovatie zou vinden is als de iPhone weer wat dunner en lichter zou worden. Ik had laatst een iPhone 7 vast en wat voelt dat ding opeens plat en dun aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een iPhone <nummer> Pro Max die ik kan uitvouwen naar een iPad mini lijkt mij wel echt geweldig overigens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Amos_x schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:49:

Ik zou persoonlijk graag het design van de X zien terug komen, voor de afwisseling.
Vroeger was ik altijd van mening dat de iPhone 5s de top was van iPhone design maar ik zag laatst een nieuwe X en dat is wel mijn nieuwe favoriet denk ik.

Prachtig ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Doe mij ook maar weer gewoon afgeronde zijkanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:24:
Doe mij ook maar weer gewoon afgeronde zijkanten.
had een vorige week geloof ik ook onderstaande gedeeld, de 15 pro/max krijgen een ietwat curved bezels

https://www.macrumors.com...ultra-thin-curved-bezels/

dat is vooral voor de gebruikers zonder hoesje prettiger vasthouden/te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die vlakke randen is ook wel de reden waarom ik na de 12 voor de normale pro gegaan ben. De pro Max is mij veel te oncomfortabel met die “scherpe” randen etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
_Bailey_ schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:27:
[...]

had een vorige week geloof ik ook onderstaande gedeeld, de 15 pro/max krijgen een ietwat curved bezels

https://www.macrumors.com...ultra-thin-curved-bezels/

dat is vooral voor de gebruikers zonder hoesje prettiger vasthouden/te gebruiken.
Ja, minimaal als de je renders moet geloven, maar alle beetjes helpen :)
Gebruik 'm ook zonder hoesje, wel een screenprotector, omdat ik het irritant vind dat je op een gegeven moment altijd wel een kras/haarkrasjes op het scherm krijgt. Die Spigen EZ Fit dingen zie je nauwelijks zitten en vervang je simpel als je hem weer eens laat vallen (van de week nog, stuiterde via de vloerbedekking op de poot van mn buro, blij dat dat geen fucked up scherm opleverderde, ondanks aanwezige Apple Care+).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l4rbgabaAzF5RdNHLN95Y2cP_f4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hd78L5VCxS1LV8E3Z0lwhVc0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door matthijst op 03-08-2023 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:31:
[...]

Gebruik 'm ook zonder hoesje, wel een screenprotector, omdat ik het irritant vind dat je op een gegeven moment altijd wel een kras/haarkrasjes op het scherm krijgt. Die Spigen EZ Fit dingen zie je nauwelijks zitten en vervang je simpel als je hem weer eens laat vallen (van de week nog, stuiterde via de vloerbedekking op de poot van mn buro, blij dat dat geen fucked up scherm opleverderde, ondanks aanwezige Apple Care+).
[Afbeelding]
En dan dit design maar met een aluminium/titanium Achterkant zou wel tof zijn. Net zoals vroeger waar het hele toestel in het “bakje” wat de achterkant is ligt zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 01:04
PrimusIP schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:13:
Wat ik een mooie innovatie zou vinden is als de iPhone weer wat dunner en lichter zou worden. Ik had laatst een iPhone 7 vast en wat voelt dat ding opeens plat en dun aan!
7.1mm (7) vs 7.9mm (14 Pro)

Ze zijn in feite al dun genoeg, het hoekige laat ze dikker aanvoelen dan dat ze werkelijk zijn viel mij op.

Daarnaast zie ik de accu liever niet kleiner worden.

En qua gewicht (en ook beetje dikte), als ze die camera lenzen aanpakken op Pro modellen zou dat best wat schelen, ook qua balans in gewicht.

Gelukkig is de release van de nieuwe modellen niet ver weg, geruchten zijn leuk en aardig maar tot ze echt aangekondigd zijn door Apple, blijft het bij geruchten.

tenzij iemand van Apple z'n 15 series ergens in een bar achter laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
PrimusIP schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:13:
Mijn ervaring met het voorgaande model tov het huidige is dat het lastiger is met beschermhoesjes en sreenprotectors omdat het scherm een beetje gebogen is.
Lastiger op het vorige model bedoel je dan? Uit de zin is het niet echt duidelijk.

Van wat ik me herinner was het scherm, ook bij iPhone 7/8 gewoon plat. Wel ga je dan over in de afronding van de rand, waardoor een screenprotector steeds kleiner was dan het toestel zelf, omdat het die rand niet kan volgen. Dus de protector zat 'iets terug van de rand' waardoor de rand van de screenprotector er inderdaad in no-time vuil en beschadigd uit zag. Je moest in elk geval redelijk vaak die screenprotector wisselen.

Wat je bij de huidige eigenlijk nooit hoeft te doen, want die gaan exact tot de rand, en dekken de volledige voorkant af als een dekseltje. Het ziet er naadloos uit en is het ook. Ze worden er dus niet zo gemakkelijk afgepeld of gaan er gebruikt en gebarsten uit zien.

Ik moest 'm onlangs enkel eens vervangen omdat de case van m'n airpods er een barst had ingeduwd. Zeer makkelijk te plaatsen trouwens zonder bubbels of stofjes, wat bij de vorige ook moeilijker was.

In elk geval voor de screenprotector is het huidige ontwerp echt nagenoeg perfect.
matthijst schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:31:
[...]

Gebruik 'm ook zonder hoesje, wel een screenprotector, omdat ik het irritant vind dat je op een gegeven moment altijd wel een kras/haarkrasjes op het scherm krijgt. Die Spigen EZ Fit dingen zie je nauwelijks zitten en vervang je simpel als je hem weer eens laat vallen
Idem, vaak zonder hoesje, wel altijd screenprotector. Je krijgt hoe dan ook inderdaad micro krasjes, ook al ben je voorzichtig. Er hoeft maar 1 keer per ongeluk een muntstuk of sleutel mee in de broekzak en je hebt het al. En vooral omdat tegenwoordig die protectors er bijna 'native' uit zien, als het echte scherm, is het zonde als je er geen aanbrengt.

Hier ESR, maar komen vast uit dezelfde fabriek als Spigen. Zeer gemakkelijk netjes aan te brengen, en je ziet ze niet.

Ik vind permanente krassen op een scherm toch altijd meer zonde dan op de behuizing. Behuizing is gewoon gebruikssporen, en daar hoef je ook niet naar te kijken of informatie op af te lezen en het gebruiksgenot wordt er niet minder door. Het scherm heb je steeds nodig, dan is het storend want je ziet het ook steeds als je informatie wil aflezen.
Donstil schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:38:
[...]

En dan dit design maar met een aluminium/titanium Achterkant zou wel tof zijn. Net zoals vroeger waar het hele toestel in het “bakje” wat de achterkant is ligt zeg maar.
Dat vond ik ook prima aan de iPhone 5c. Slechte reviews toen, maar ik vond het best een leuke behuizing. Beetje speels, minder serieus, leuke kleurtjes ook. En het voelde goed in de hand.

Het 'bakjes' design is wel lastig voor herstellingen en batterij vervangen. Je moet steeds via de bovenkant door de telefoon graven om gewoon een batterij te vervangen. Persoonlijk vind ik dat soort ontwerp ook mooi, maar ik hoop echt dat ze eens serieus gaan nadenken over toegang tot de telefoon via de achterkant. Vooral voor het vervangen van de batterij. Wat ze natuurlijk liever niet doen, want op een batterij verdient apple misschien 10 euro, en op een nieuwe iPhone verkopen verdienen ze 500 euro.

Qua snelheid en performance is het voor mij al laaaang helemaal ok. In principe, als alle andere elektronica het houdt, kan ik waarschijnlijk een iPhone 15 (extrapolerend, moore is dead, enz...) tien jaar gebruiken met tussentijdse batterij swaps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Donstil schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:17:
[...]

Vroeger was ik altijd van mening dat de iPhone 5s de top was van iPhone design maar ik zag laatst een nieuwe X en dat is wel mijn nieuwe favoriet denk ik.

Prachtig ding.
Prachtig ding inderdaad. Echt een top design in die periode (binnen de apple evolutie, de rest van de markt had toen al full screen telefoons).

Het voelde perfect goed, perfecte balans. Zwaar genoeg voor die 'quality feel', zonder te zwaar te zijn.

Op foto's komt het niet goed over, je moet 'm echt in het echt zien en voelen om die X te waarderen. Wat mij betreft een topper, samen met de 4/4s (in z'n tijd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Amos_x schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Ik moest 'm onlangs enkel eens vervangen omdat de case van m'n airpods er een barst had ingeduwd. Zeer makkelijk te plaatsen trouwens zonder bubbels of stofjes, wat bij de vorige ook moeilijker was.
Sterker nog, ik krijg screenprotectors er meestal niet meteen af. :P Ik zweer echt bij ESR screenprotectors. Ziet/voelt niet als een screenprotector waar je bij anderen ze er meestal toch afhaalt omdat ze geen fijne ervaring bieden.

Voor de iPhone 14 Pro passen ze overigens perfect. Je ziet er echt niets van.

[ Voor 6% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 03-08-2023 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:53:
[...]

Sterker nog, ik krijg screenprotectors er meestal niet meteen af. :P Ik zweer echt bij ESR screenprotectors. Ziet/voelt niet als een screenprotector waar je bij anderen ze er meestal toch afhaalt omdat ze geen fijne ervaring bieden.

Voor de iPhone 14 Pro passen ze overigens perfect. Je ziet er echt niets van.
Dat ook, die ESR voelt exact zoals het originele scherm. Qua 'glijden', frictie, aanrakingsgevoel. Misschien zelfs beter eerlijk gezegd. Als ik m'n phone uit handen geef, voelt de ontvanger vaak niet aan dat er een protector op zit. En die wil dan meteen dezelfde voor z'n/haar phone.

Ik heb hier een doosje ESR liggen, gewoon op voorraad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Spigen heeft zo'n handig plakding.
Protector zit vast in dat frame, pulkt dr zon berschermlaagje af en druk het hele ding precies om je scherm heen, want frame past precies. Beetje aandrukken aan de bovenkant, zwarte sticker eraf en hij zit precies op z'n plek. Je raakt de protector zelf niet met je handen aan tot ie vast zit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kR0SbU3tdYSI6wlI7mkmxyIreTo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6l0Kc6gUKVeerHKB8i1LpKq0.jpg?f=user_large

ESR:
YouTube: ESR Armorite Screen Protector For iPhone 14 Pro Max

Spigen:
YouTube: iPhone 14 Pro Max Spigen Tempered Glas.tR EZ Fit Screen Protector Re...

[ Voor 61% gewijzigd door matthijst op 03-08-2023 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Amos_x schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:49:
[...]

Je krijgt hoe dan ook inderdaad micro krasjes, ook al ben je voorzichtig.
De laatste keer dat ik een (onder een hoek in het licht houdend) zichtbaar microkrasje had was nog voor de iPhone X. Ik gebruik nooit screenprotectors. Alleen heel stevig aangeleerd: een scherm mag nooit ergens tegenaan kunnen komen. Hoef ik niks voor te doen, zit gewoon ingebrand. Niet met andere spullen in dezelfde broek- of binnenzak, nog geen papiergeld. Op het strand zorgen dat er geen zand op de vingers zit, en als ik mensen hun telefoon op de kop zie leggen krijg ik bijna kippenvel.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennisdn op 03-08-2023 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Hoop gedoe. Gooi d'r een 10 euro protector op en als de krassen erg genoeg zijn wissel je 'm om.
Dat de buitenkant van de telefoon beschadigt boeit met verder niet. Scherm is irriritant. En die glazen protectors van tegenwoordig ze.je nauwelijks meer zitten. Helemaal bij een 12-14 waar ie wegvalt tegen de lijnen om het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Let nooit ergens op, geen screenprotector, geen hoesje, wel AppleCare en ze zien er na een jaar zeker nog uit als 85% nieuw.

Scherm heb ik al jaren geen zichtbare kras meer op gehad. Haar krasjes heus maar die zie je niet als het scherm aan is dus daar kan ik mij niet aan storen.

Vroeger wel van die diepere krassen gehad, welke een glinstering op wit veroorzaken, daar kan ik dan weer niet tegen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kan je met Applecare als je die 100 euro betaald ook wisselen voor een kras?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:20:
Kan je met Applecare als je die 100 euro betaald ook wisselen voor een kras?
Nee cosmetische schade is niet gedekt maar iets met een ongeluk en een klein hoekje 🤫

Edit: Ik heb overigens de Amerikaanse AppleCare plus en daarom geen eigen risico van €29/€99.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 03-08-2023 21:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Ah ik ook ja (Amerikaanse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankArnhem
Hpsmart schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:13:
[...]

Hierop inhakende… ik heb een iPhone 14 Pro Max (sinds dec. ‘22) en de maximumcapaciteit van de batterij was na twee maanden al gedaald naar 96%… Nu is deze nog 93%. Ik heb verschillende iPhones gehad (iPhone 6, 7 Plus, Xs Max, en 12 Pro Max) en na twee jaar was de maximumcapaciteiten van de batterijen ong. 87-89%. Hebben meerdere mensen last van een “lage maximumcapaciteit” van de batterij van de iPhone 14-serie?
Hier hetzelfde, al heb ik een 14 Pro, geen Max. Op release day ontvangen en gebruikt. De laatste maand van 100 naar 94% gegaan. Al had ik dit met de 13 Pro ook, maar niet zo extreem als met de 14 Pro. iPhone wordt dan even heel warm en langzaam terwijl ik enkel op nu.nl aan het scrollen ben. Geen heavy user. Heb het gevoel dat de kwaliteit vd laatste generaties batterijen niet zo fantastisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:05
FrankArnhem schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:01:
[...]

Hier hetzelfde, al heb ik een 14 Pro, geen Max. Op release day ontvangen en gebruikt. De laatste maand van 100 naar 94% gegaan. Al had ik dit met de 13 Pro ook, maar niet zo extreem als met de 14 Pro. iPhone wordt dan even heel warm en langzaam terwijl ik enkel op nu.nl aan het scrollen ben. Geen heavy user. Heb het gevoel dat de kwaliteit vd laatste generaties batterijen niet zo fantastisch is.
Hier sinds oktober 2022 en nu 99%. Ik laad wel onregelmatiger, vaak 1 of 2u in de auto carplay en probeer tussendoor ook niet altijd tot 100% te laden…soms 80 soms 95. Geen idee of dat wat uit maakt, maar kan er hopelijk nog wel even mee vooruit zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Donstil schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 19:36:
Let nooit ergens op, geen screenprotector, geen hoesje, wel AppleCare en ze zien er na een jaar zeker nog uit als 85% nieuw.

Scherm heb ik al jaren geen zichtbare kras meer op gehad. Haar krasjes heus maar die zie je niet als het scherm aan is dus daar kan ik mij niet aan storen.

Vroeger wel van die diepere krassen gehad, welke een glinstering op wit veroorzaken, daar kan ik dan weer niet tegen 8)7
Idem hier. Applecare is mijn hoesje.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Tylen schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Maar laat je 'm dan gewoon stuiteren als je er per ongeluk een sleutelbos langs gehaald hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

matthijst schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:49:
[...]

Maar laat je 'm dan gewoon stuiteren als je er per ongeluk een sleutelbos langs gehaald hebt?
Nog Nooit meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankArnhem
Southern Sun schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:20:
[...]
Hier sinds oktober 2022 en nu 99%. Ik laad wel onregelmatiger, vaak 1 of 2u in de auto carplay en probeer tussendoor ook niet altijd tot 100% te laden…soms 80 soms 95. Geen idee of dat wat uit maakt, maar kan er hopelijk nog wel even mee vooruit zo.
Dat is super netjes hoor, zie ik bijna nooit! 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Las ergens dat iemand met z’n iphone meer accu degradatie had door het draadloos laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
FrankArnhem schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:01:
[...]

Heb zelf geen 14 pro maar nog een 11 met recent vervangen batterij. Laatste weken werd hij enorm warm, langzaam en liep de batterij snel leeg. Deze week update naar 16.6 en alles is weer normaal.. mogelijk dat dit bij jou of anderen ook speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Sinds release de 14 Pro en elke avond aan de draadloze oplader. 100% batterij nog steeds. Dit heb ik trouwens ieder jaar waardoor ik mijn zgan iPhone ook ieder jaar goed kan verkopen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:59
pdavie2311 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:52:
Sinds release de 14 Pro en elke avond aan de draadloze oplader. 100% batterij nog steeds. Dit heb ik trouwens ieder jaar waardoor ik mijn zgan iPhone ook ieder jaar goed kan verkopen 😉
Hier staat ‘ie nu op 96%. Lijkt vooral te komen door de beta’s van iOS 17. Daarvoor stond ‘ie op 100%. Het is me nooit gelukt om hem op 100% te houden. En ja, dat merk ik inderdaad wel in de interesse in mijn iPhones en de uiteindelijke waarde.

Er zijn best veel batterijfetisjisten die zich drukmaken om 4% eraf. Het lijkt op Tweakers en Marktplaats sowieso dat de vuistregel is: per procent 100 euro eraf. Want: “de batterij moet vervangen worden en dat kost geld.”

Dan zeg ik gewoon: “joh, dan koop je lekker een nieuwe.” Een batterij is pas slecht als hij onder de 80% duikt. 4 procentpunt eraf na een jaar gebruik lijkt mij niet overdreven. Maar het is natuurlijk wel een mooi argument om de prijs omlaag te lullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Dennisweb schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:38:
[...]

Hier staat ‘ie nu op 96%. Lijkt vooral te komen door de beta’s van iOS 17. Daarvoor stond ‘ie op 100%. Het is me nooit gelukt om hem op 100% te houden. En ja, dat merk ik inderdaad wel in de interesse in mijn iPhones en de uiteindelijke waarde.

Er zijn best veel batterijfetisjisten die zich drukmaken om 4% eraf. Het lijkt op Tweakers en Marktplaats sowieso dat de vuistregel is: per procent 100 euro eraf. Want: “de batterij moet vervangen worden en dat kost geld.”

Dan zeg ik gewoon: “joh, dan koop je lekker een nieuwe.” Een batterij is pas slecht als hij onder de 80% duikt. 4 procentpunt eraf na een jaar gebruik lijkt mij niet overdreven. Maar het is natuurlijk wel een mooi argument om de prijs omlaag te lullen.
Helemaal eens hoor. Zolang je rond de 95% zit, verkoop je nog steeds een zo goed als nieuwe iPhone als de hardware ook nog netjes is uiteraard. Mensen die dan miepen over de prijs, kopen inderdaad maar een nieuwe. Kunnen ze ruim 300,- meer aftikken 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Tylen schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 19:39:
[...]

Kan je doen, maar een toestel laten vervangen voor cosmetische schade (of repareren) kan niet onder Apple Care als ik het goed heb. Nogmaals, persoonlijk heb ik ook geen probleem met gebruikschade op de body. Het scherm is gewoon zonde als het kan vermeden worden door een screenprotector, 3 voor de prijs van 10 euro of zo. En je merkt zoals hierboven ook is gezegd nul verschil met het originele harde glas van de iPhone. Het voelt identiek. Ik heb ook wel cheape, zachte en snel degraderende screenprotectors gezien op bepaalde iPhones (13/14) en dat is inderdaad rommel.

Ik doe ook best wel voorzichtig met m'n telefoon, maar krijg toch soms ongelukkige microkrasjes op het scherm. Dan weet ik dat ik me daar zal aan ergeren.

Niet naar jou bedoeld, want zo kom je niet over. Maar algemeen is het ergens wel jammer dat er over dit onderwerp steeds weer in extremen wordt gedacht. Iedereen met een screenprotector wordt door de 'cool kids' weggezet als een risicomijdende cheap-ass nerd die z'n telefoon in een tough armor case propt, of als een neuroot die over de zeik gaat van een krasje op de achterkant. Er is ook een gezonde middenweg, een compromis tussen beide extremen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Dennisdn schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 16:52:
[...]

De laatste keer dat ik een (onder een hoek in het licht houdend) zichtbaar microkrasje had was nog voor de iPhone X. Ik gebruik nooit screenprotectors. Alleen heel stevig aangeleerd: een scherm mag nooit ergens tegenaan kunnen komen. Hoef ik niks voor te doen, zit gewoon ingebrand. Niet met andere spullen in dezelfde broek- of binnenzak, nog geen papiergeld. Op het strand zorgen dat er geen zand op de vingers zit, en als ik mensen hun telefoon op de kop zie leggen krijg ik bijna kippenvel.
Zo doe ik het ook. Nooit met sleutels of cash. Echter had ik (had toen een iPhone SE 2020) een aantal maand twee telefoons, waarvan 1 een cheap ass android met nogal hard plastiek. De iPhone SE 2020 zag er na een aantal weken uit alsof er schuurpapier overheen was geweest. Heel veel krassen. Ik had ze beide in dezelfde broekzak, omdat ik aan de andere kant geen plaats meer had. Heb toen zelf het scherm proberen te vervangen, waarschijnlijk iets vanbinnen slecht aangepakt, en de touchID sensor werkt niet meer. iPhone SE van een paar maand oud meteen naar de lade van ongebruikte/kapotte hardware. Toch jammer :P

Sindsdien heb ik het gebruik van twee telefoons volledig afgezworen. Zeer onhandig en veel te veel gedoe (opladen, configurern,...). Gewoon 1 sim en 1 e-sim in de iPhone 13 die ik nu heb, en klaar.

Telefoon op de kop leggen, vind ik persoonlijk wel belangrijk. Voor mezelf, en voor gezelschap. Je kan zeggen, berg je telefoon dan op in je zak, maar soms heb je 'm zelf nodig om iets op te zoeken aan je bureau, of een paar fotos te laten zien aan tafel. Voor mezelf draai ik 'm dan om als ik focus/geen afleiding nodig heb of wil. En in gesprek/aan tafel ook uit respect voor het gezelschap. Dat is het duidelijk dat ik niet afgeleid wordt.

Een extra reden voor een goede screenprotector dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Amos_x schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:25:
[...]

Telefoon op de kop leggen, vind ik persoonlijk wel belangrijk.
Doe ik snachts ook altijd. Op de kop op kleren naast 't bed. Eerste week met de 14 pro max gleed ie d'r vanaf. Zandkorrel oid op de grond. Meteen een fijne kras. Gelukkig in de protector.
Hiervoor nooit hoesjes en protectors gebruik trouwens. Maar vind die nieuwe er echt mooi op zitten. En als je 'm opgekloot hebt vervang je hem en verbaas je je weer wat een mooi scherm er eigenlijk in zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Ivm de batterij discussie. Ik was er vroeger ook (niet geobsedeerd) mee bezig, in een poging de degradatie tot een minimum te beperken. Gebruik maken van een originele iPhone lader (het kleine blokje, traag dus), en ik heb een automation gemaakt die me aan 80% charge een chime gaf. Niet om er obsessief aandacht voor te hebben. Gewoon, als ik in de buurt was of het hoorde, is het een kleine moeite om 'm van de lader te halen.

In het begin ging dat prima. En ondanks alles was er een periode waar 'ie op een aantal weken/maanden 10 procent dropte. Staat nu op 88% en staat daar al een paar maand stabiel.

Ook heb ik nooit het gevoel dat het "optimised charging" effectief z'n werk doet. Ik heb de iPhone nooit zien stoppen 90 bijvoorbeeld 90% (wat ik dan wel verwacht met dit soort setting). Of pakweg als ik 'm 's avonds voor het slapen aan de lader hang en een aantal uur later eraf haal, staat 'ie steeds op 100%. Wat volgens apple minder zou moeten zijn, en dan doorladen naar 100% afhankelijk van patroonherkenning van de gebruiker.

Sinds een half jaar gebruik ik af en toe (bekabeld) AirPlay, en ook daar laadt 'ie meteen naar 100% en blijft gevoelsmatig gewoon doorladen (want de phone wordt soms warm).

Ik doe in elk geval geen moeite meer om de degradatie te beperken. Die automation staat ook al maanden af. Het is wat het is. Het voelt niet echt alsof je veel minder lang met je telefoon doet, het verschil is in elk geval niet merkbaar (en de mijne is een mini, dus de batterij is echt maar net genoeg voor een kleine dag). Als het nog verder valt, laat ik de batterij wel vervangen in de Apple Store.

Ik had ooit wel een iPhone die echt een gare batterij had, die viel soms van 50 meteen naar 10 en dan uit. Met 88% 'health' is het verre van dat soort gedrag, bruikbaar en niet te merken. Prima zo.

[ Voor 7% gewijzigd door Amos_x op 05-08-2023 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Laatste vraag, wanneer komen de betrouwbare rumours op gang voor de volgende iPhone? De presentatie is in september, toch?

Ik verwacht echt helemaal niets. Nauwelijks een refresh. Een 14 die 15 genoemd wordt. Wat zou er nog aan veranderd moeten worden? Die A15 staat sowieso bij 90% van de gebruikers uit z'n neus te vreten, en is zwaaaaar overkill voor typisch smartphone gebruik. Misschien wel handig voor allerhande photo AI (bij het maken van de foto en het herkennes achteraf), maar verder? Wel goed dat die overhead erin zit om de volgende jaren gemakkelijk alle iOS updates te kunnen draaien.

Ook met de camera ben ik op zich prima tevreden.

Misschien het island naar de gewone 15 brengen? Ik verwacht eigenlijk zelfs niet dat er usb-c op zit, want volgens mij treedt die regelgeving nog niet in werking dit jaar. Misschien wel op de pro, om aan normale snelheden alle proRES video te ingesten op je workstation, maar verder ook voor mij helemaal geen punt als "niet-pro" gebruiker.

En dan moet ik lang en hard nadenken wat ik nog extra zou willen op een iPhone. Gemakkelijker zelf aan de batterij kunnen, lijkt me een fijne gedachte. Maar dat zal Apple vast nog niet mogelijk maken in de volgende generatie, dat doen ze pas als het echt moet vanuit Europa.

Een leuker en jeugdiger modelletje zou ik wel waarderen. Misschien zelfs terug uit plastiek, zoals de iPhone 5c. En TouchID in de powerbutton. Zowel op de iPhone als de iPad Pro. Vooral de iPad voer ik nog veel te vaak de code in. Als je er te ver vanaf zit bijvoorbeeld. En op de iPhone met gepolariseerde zonnebrillen in de felle zon. Wat was TouchID toch een fijne inlogmethode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Amos_x schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:18:
[...]

Kan je doen, maar een toestel laten vervangen voor cosmetische schade (of repareren) kan niet onder Apple Care als ik het goed heb. Nogmaals, persoonlijk heb ik ook geen probleem met gebruikschade op de body. Het scherm is gewoon zonde als het kan vermeden worden door een screenprotector, 3 voor de prijs van 10 euro of zo. En je merkt zoals hierboven ook is gezegd nul verschil met het originele harde glas van de iPhone. Het voelt identiek. Ik heb ook wel cheape, zachte en snel degraderende screenprotectors gezien op bepaalde iPhones (13/14) en dat is inderdaad rommel.

Ik doe ook best wel voorzichtig met m'n telefoon, maar krijg toch soms ongelukkige microkrasjes. Dan weet ik dat ik me daar zal aan ergeren.

Niet naar jou bedoeld, want zo kom je niet over. Maar algemeen is het ergens wel jammer dat er over dit onderwerp steeds weer in extremen wordt gedacht. Iedereen met een screenprotector wordt door de 'cool kids' weggezet als een risicomijdende cheap-ass nerd die z'n telefoon in een tough armor case propt, of als een neuroot die over de zeik gaat van een krasje op de achterkant. Er is ook een gezonde middenweg, een compromis tussen beide extremen.
Nouja ik vind het toestel een gebruiksvoorwerp. Hij is vaak zat op de grond gekletterd, er zitten overal wel krasje (display valt mee). Maar als hij een keer goed valt en dus echt kapot is, dan pas zal ik de ac gaan gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Het scherm is gewoon zonde als het kan vermeden worden door een screenprotector, 3 voor de prijs van 10 euro of zo. En je merkt zoals hierboven ook is gezegd nul verschil met het originele harde glas van de iPhone. Het voelt identiek. Ik heb ook wel cheape, zachte en snel degraderende screenprotectors gezien op bepaalde iPhones (13/14) en dat is inderdaad rommel.
Dat durf ik wel te betwijfelen. Ik heb een hoop van die dingen gezien, van goedkoop tot heel duur en geen heeft mij tot nu toe echt overtuigd.

Je ziet het op een of andere manier toch altijd wel, soms is dat vertekening door glas op glas, de andere keer is het een randje op je toestel maar geen van alle zit er zo naadloos op als dat online altijd beweerd wordt, hoe goed je ze ook plakt.

Mijn vrouw heeft er een protector op zoals hierboven ergens gepost werd, netjes inclusief malletje enz, zit daarom helemaal recht en geeft geen vertekening in het beeld enz maar als je vervolgens van de rand van het toestel het scherm op swiped voel je toch dat randje, en dat is dan net vies.

Edit: Om nog maar te zwijgen over die protectors die ruimte overlaten voor de Notch, dat is helemaal vreselijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 05-08-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tylen schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:12:

Nouja ik vind het toestel een gebruiksvoorwerp. Hij is vaak zat op de grond gekletterd, er zitten overal wel krasje (display valt mee). Maar als hij een keer goed valt en dus echt kapot is, dan pas zal ik de ac gaan gebruiken.
Dit idd, vroeger stond ik er wel anders in en was ik er ook heel zuinig op maar nu ik dat los gelaten heb gebruikt het zoveel fijner.

Als de “schade” het gebruik in de weg gaat zitten gebruik ik Apple Care of vervang ik het toestel indien echt nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:03:
de andere keer is het een randje op je toestel maar geen van alle zit er zo naadloos op als dat online altijd beweerd wordt, hoe goed je ze ook plakt.

maar als je vervolgens van de rand van het toestel het scherm op swiped voel je toch dat randje, en dat is dan net vies.

Edit: Om nog maar te zwijgen over die protectors die ruimte overlaten voor de Notch, dat is helemaal vreselijk.
Als je van de zijkant kijkt zie je 'm uiteraard zitten, van rechtvoor valt hij weg in de lijnen die om het scherm zitten. En idd, wat je ziet kan je ook voelen als je zoekt.
Die met zo'n notch cutout zijn wel heel lelijk idd.

Maar goed, ieder z'n voorkeur, zoveel mensen, zoveel wensen ofzo :)

Benieuwd of Apple dat reverse chargen ooit nog gaat gebruiken. Was bij de 12 al sprake van dacht ik? Zou geinig zijn als je je Airpods met je iPhone kunt opladen.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 06-08-2023 00:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]
Maar algemeen is het ergens wel jammer dat er over dit onderwerp steeds weer in extremen wordt gedacht. Iedereen met een screenprotector wordt door de 'cool kids' weggezet als een risicomijdende cheap-ass nerd die z'n telefoon in een tough armor case propt
Het grappige is dat we eigenlijk allemaal om dezelfde reden wél of géén screenprotector gebruiken. Het ene kamp denkt: Het toestel is te duur om tegen lelijke randjes aan te kijken en het andere kamp: Het toestel is te duur om krassen op te krijgen. Over één ding zijn we het allemaal eens: Het toestel is te duur :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Dennisdn schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:04:
[...]

Het grappige is dat we eigenlijk allemaal om dezelfde reden wél of géén screenprotector gebruiken. Het ene kamp denkt: Het toestel is te duur om tegen lelijke randjes aan te kijken en het andere kamp: Het toestel is te duur om krassen op te krijgen. Over één ding zijn we het allemaal eens: Het toestel is te duur :9
Haha, een beetje goedgeplakte screenprotector valt toch nauwelijks op? Ik vind hoesjes erg jammer maar helaas is het met een iPhone en z’n uitstekende camera (yup, kun je op twee manieren lezen ;) ) niet echt een mogelijkheid om geen hoesje te gebruiken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Amos_x schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 18:34:
Ivm de batterij discussie. Ik was er vroeger ook (niet geobsedeerd) mee bezig, in een poging de degradatie tot een minimum te beperken. Gebruik maken van een originele iPhone lader (het kleine blokje, traag dus), en ik heb een automation gemaakt die me aan 80% charge een chime gaf. Niet om er obsessief aandacht voor te hebben. Gewoon, als ik in de buurt was of het hoorde, is het een kleine moeite om 'm van de lader te halen.

In het begin ging dat prima. En ondanks alles was er een periode waar 'ie op een aantal weken/maanden 10 procent dropte. Staat nu op 88% en staat daar al een paar maand stabiel.

Ook heb ik nooit het gevoel dat het "optimised charging" effectief z'n werk doet. Ik heb de iPhone nooit zien stoppen 90 bijvoorbeeld 90% (wat ik dan wel verwacht met dit soort setting). Of pakweg als ik 'm 's avonds voor het slapen aan de lader hang en een aantal uur later eraf haal, staat 'ie steeds op 100%. Wat volgens apple minder zou moeten zijn, en dan doorladen naar 100% afhankelijk van patroonherkenning van de gebruiker.

Sinds een half jaar gebruik ik af en toe (bekabeld) AirPlay, en ook daar laadt 'ie meteen naar 100% en blijft gevoelsmatig gewoon doorladen (want de phone wordt soms warm).

Ik doe in elk geval geen moeite meer om de degradatie te beperken. Die automation staat ook al maanden af. Het is wat het is. Het voelt niet echt alsof je veel minder lang met je telefoon doet, het verschil is in elk geval niet merkbaar (en de mijne is een mini, dus de batterij is echt maar net genoeg voor een kleine dag). Als het nog verder valt, laat ik de batterij wel vervangen in de Apple Store.

Ik had ooit wel een iPhone die echt een gare batterij had, die viel soms van 50 meteen naar 10 en dan uit. Met 88% 'health' is het verre van dat soort gedrag, bruikbaar en niet te merken. Prima zo.
Ach, ik zie het zo. Als je batterij echt niet meer goed genoeg is ga je gewoon langs een Apple store om hem te laten vervangen. Ik gok dat ik dat op een zeker punt wel ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dat blijft suf ja.
Had die camera's naast elkaar gedaan zodat ie stabiel ligt als je bv de rekenmachine wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:56:
[...]

Als je van de zijkant kijkt zie je 'm uiteraard zitten, van rechtvoor valt hij weg in de lijnen die om het scherm zitten. En idd, wat je ziet kan je ook voelen als je zoekt.
Ja precies, dat is dus echt niet voor mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 06-08-2023 10:18 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 44 Laatste