Acties:
  • +1Henk 'm!
Nachtapotheker schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:34:
Ik heb de indruk dat veel apps niet de juiste camera api gebruiken. In de apple camera app werkt het prima, in een aantal andere apps ook, maar niet in alle. Ik zou dat niet als een negatief issue van de telefoon omschrijven :+
Ja dat zou wel kunnen inderdaad. De app waar ik het in gebruik (untappd) gebruikt ook iets van een alternative api lijkt het.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theiphoned
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-05 12:26
Nog een vraagje, ik zie dus dat de Iphone 14 Pro Max maar ook eerdere modellen sindskort allerlij analyses maakt, ookal heb je alles uitstaan. Apple zegt dat dat is voor als je hem ooit laat maken dan kunnen ze alles checken en als je het verwijderd wilt hebben die diagnoses en analyses moet je de telefoon maar resetten, maar dat had ik al gedaan (buiten dit om) en het blijft het doen. maar het is letterlijk iedere app inclussief wifi, cpu en andere dingen waarvan die zonder blikken en blozen analyses en diagnoses maakt.
Hoort dit tegenwoordig bij Apple en IOS? Of?
….

[Voor 16% gewijzigd door Theiphoned op 23-05-2023 22:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Theiphoned schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:27:
Nog een vraagje, ik zie dus dat de Iphone 14 Pro Max maar ook eerdere modellen sindskort allerlij analyses maakt, ookal heb je alles uitstaan. Apple zegt dat dat is voor als je hem ooit laat maken dan kunnen ze alles checken en als je het verwijderd wilt hebben die diagnoses en analyses moet je de telefoon maar resetten, maar dat had ik al gedaan (buiten dit om) en het blijft het doen. maar het is letterlijk iedere app inclussief wifi, cpu en andere dingen waarvan die zonder blikken en blozen analyses en diagnoses maakt.
Hoort dit tegenwoordig bij Apple en IOS? Of?
….
Welke diagnoses gaat dit over, of belangrijker nog waar vind ik waar jij je zorgen over maakt?

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 10:51
Voor wie een screenprotector gebruikt, is dat een screenprotector die over de FaceID sensor gaat? Of eentje met een cutout rond de faceID sensor.

Wil een nieuw setje bestellen voor een iphone 13 mini. Glass screenprotector van ESR. Zeer tevreden, je ziet het nauwelijks en voelt goed, maar die gaan over de FaceID sensor.

En met een gepolariseerde pilot zonnebril die ik heb, herkent de telefoon me nooit. Ik vraag me af of dat de reden is? Vandaar de vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:18
Amos_x schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:53:
Voor wie een screenprotector gebruikt, is dat een screenprotector die over de FaceID sensor gaat? Of eentje met een cutout rond de faceID sensor.

Wil een nieuw setje bestellen voor een iphone 13 mini. Glass screenprotector van ESR. Zeer tevreden, je ziet het nauwelijks en voelt goed, maar die gaan over de FaceID sensor.
Ik heb exact dezelfde screenprotectors. Mijn vriendin gebruikt ook een iPhone 13 Mini met die ESR screenprotector. Dus lekker bestellen. Top dingen!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Amos_x Die Action verkoopt raad ik in ieder geval af, mijn vader had er eentje op zijn 14 Plus en Face-ID werkte zeer slecht. Met eentje van ESR heeft hij daar geen last meer van.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Amos_x
syltheboy schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:33:
@Amos_x Die Action verkoopt raad ik in ieder geval af, mijn vader had er eentje op zijn 14 Plus en Face-ID werkte zeer slecht. Met eentje van ESR heeft hij daar geen last meer van.
Ik heb er ook geen last van, het gaat telkens prima met de ESR die er nu op plakt (en over de faceID ligt). Alleen met die ene zonnebril bijna nooit. Altijd code inkloppen. Verder zeer tevreden inderdaad. Moet enkel vervangen worden want er zit een barst in, en daar ben ik allergisch aan :o

[Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 24-05-2023 14:35]

• Theiphoned
Donstil schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 23:15:
[...]

Welke diagnoses gaat dit over, of belangrijker nog waar vind ik waar jij je zorgen over maakt?
Het is niet dat ik me er zorgen om maak, maar vind het een slechte future. En vooral hinderlijk, als je alles uit hebt staan.
Je vind dit door naar instellingen te gaan dan privacy en beveiliging en dan analyse en verbeteringen. Dan kan je kiezen of je iets wilt delen of niet, groen vakje betekend delen. Door naar analysegegevens te gaan kom je uit op alle “rapporten”
Theiphoned schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:53:
[...]

Het is niet dat ik me er zorgen om maak, maar vind het een slechte future. En vooral hinderlijk, als je alles uit hebt staan.
Je vind dit door naar instellingen te gaan dan privacy en beveiliging en dan analyse en verbeteringen. Dan kan je kiezen of je iets wilt delen of niet, groen vakje betekend delen. Door naar analysegegevens te gaan kom je uit op alle “rapporten”
Ah zo, lijkt mij niet heel vreemd dat de rapporten er staan, de setting gaat immers alleen over delen.

• Theiphoned
Donstil schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:01:
[...]

Ah zo, lijkt mij niet heel vreemd dat de rapporten er staan, de setting gaat immers alleen over delen.
In het verleden was dit niet mits er echt wat aan de hand was, en zelfs nu er wat aan de hand is maakt die geen rapporten. Dusja vreemd vind ik het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 20:54
Ik zit met een raar probleem en hoop dat jullie een oplossing weten.

Gister m’n 14pro met nog iets van 40% batterij op de draadloze lader gelegd voor de nachtrust.
Vanochtend was deze uit, kreeg hem ook niet aan.

Heb hem nu al 45 minuten aan de vaste lader gelegd maar ik krijg er ook geen leven meer in.
Aan/uit 10 seconden doet niks. Aan/uit met volume up of down doet ook niks.

Wat is jullie advies hoe nu te handelen?

Intussen opgelost middels deze werkwijze:
https://support.apple.com/en-us/HT201569#slow

[Voor 14% gewijzigd door Bongoarnhem op 28-05-2023 10:11]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Theiphoned
Bongoarnhem schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:58:
Ik zit met een raar probleem en hoop dat jullie een oplossing weten.

Gister m’n 14pro met nog iets van 40% batterij op de draadloze lader gelegd voor de nachtrust.
Vanochtend was deze uit, kreeg hem ook niet aan.

Heb hem nu al 45 minuten aan de vaste lader gelegd maar ik krijg er ook geen leven meer in.
Aan/uit 10 seconden doet niks. Aan/uit met volume up of down doet ook niks.

Wat is jullie advies hoe nu te handelen?

Intussen opgelost middels deze werkwijze:
https://support.apple.com/en-us/HT201569#slow
Fijn dat het inmiddels is opgelost. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theiphoned
Nou nog maar een berichtje dan, als ik mijn camera gebruik en meer dan 5 foto’s maak wordt mijn Iphone Pro Max (behoorlijk) warm aan de rechterkant (achter). Als ik Online Soccer Manager gebruik (2minuten) wordt die onaangenaam bloedheet, de verkopende winkel/medewerker zegt dat OSM een grafisch grote game is dat het heel normaal is.(maar wat kan je dan wel?) Zelfs als ik mijn camera gebruik voor de airco wordt die heet/warm, telefoon met camera app 5 minuten op tafel neerzetten naar de tv zonder verder iets te doen wordt die al heet, zelfde procedure maar dan filmen gewoon niets van warmte. Zonder hoesje is de telefoon niet te gebruiken eigenlijk. Ik zie online dat er veel meer mensen last van hebben en dat sommige hem ter reparatie/omruiling hebben aangeboden, maar het lijkt geen wijdverspreid probleem maar als die zo snel om de haverklap warm wordt etc dan kan je ook niet een spelletje doen bijvoorbeeld Bus simulator bijvoorbeeld.
Tot nu toe doe gebruik ik de telefoon amper en heb het gevoel dat het gewoon een grote flop is.
Mijn vraag; wat is wijsheid te doen? :) kan Apple dit bijvoorbeeld verhelpen door een reparatie of niet?

[Voor 13% gewijzigd door Theiphoned op 28-05-2023 23:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:23
@Theiphoned Mijn advies is om een afspraak te maken via Apple Support bij de Genius Bar in een Apple Store en daar het probleem uitleggen en laten zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theiphoned
RicoK schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:09:
@Theiphoned Mijn advies is om een afspraak te maken via Apple Support bij de Genius Bar in een Apple Store en daar het probleem uitleggen en laten zien.
Thanks voor je advies, enige nadeel ik woom niet zo dicht bij een genius bar. 😅

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 10:23
@Theiphoned Dan maak je er een dagje uit van 🙄😏.
Volgens mij leveren de AMAC winkels ook Apple Support.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Theiphoned schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:14:
Nou nog maar een berichtje dan, als ik mijn camera gebruik en meer dan 5 foto’s maak wordt mijn Iphone Pro Max (behoorlijk) warm aan de rechterkant (achter). Als ik Online Soccer Manager gebruik (2minuten) wordt die onaangenaam bloedheet, de verkopende winkel/medewerker zegt dat OSM een grafisch grote game is dat het heel normaal is.(maar wat kan je dan wel?) Zelfs als ik mijn camera gebruik voor de airco wordt die heet/warm, telefoon met camera app 5 minuten op tafel neerzetten naar de tv zonder verder iets te doen wordt die al heet, zelfde procedure maar dan filmen gewoon niets van warmte. Zonder hoesje is de telefoon niet te gebruiken eigenlijk. Ik zie online dat er veel meer mensen last van hebben en dat sommige hem ter reparatie/omruiling hebben aangeboden, maar het lijkt geen wijdverspreid probleem maar als die zo snel om de haverklap warm wordt etc dan kan je ook niet een spelletje doen bijvoorbeeld Bus simulator bijvoorbeeld.
Tot nu toe doe gebruik ik de telefoon amper en heb het gevoel dat het gewoon een grote flop is.
Mijn vraag; wat is wijsheid te doen? :) kan Apple dit bijvoorbeeld verhelpen door een reparatie of niet?
En daar is die logging nou dus voor :)

Maar zonder gekheid, ik zou eerst even een restore doen zonder back-up terug te zetten, dan sluit je even volledig uit dat het geen software dingetje is.

Mocht het dan ook optreden kan je die backup er weer opzetten en langs Apple/een apr gaan of toestel aanmelden voor reparatie.

Als je het toestel voor reparatie aanmeld krijg je een leeg doosje, daar gaat je iPhone in en na een paar werkdagen ontvang je een gewisseld model.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theiphoned
Donstil schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:11:
[...]

En daar is die logging nou dus voor :)

Maar zonder gekheid, ik zou eerst even een restore doen zonder back-up terug te zetten, dan sluit je even volledig uit dat het geen software dingetje is.

Mocht het dan ook optreden kan je die backup er weer opzetten en langs Apple/een apr gaan of toestel aanmelden voor reparatie.

Als je het toestel voor reparatie aanmeld krijg je een leeg doosje, daar gaat je iPhone in en na een paar werkdagen ontvang je een gewisseld model.
Ik heb hetgeen wat je hier adviseerd ook al regelmatig gedaan, en eigenlijk doet die het steeds bij hetzelfde. Voor een telefoon dat zo goed moet zijn en de beste camera moet hebben en ook nog is Pro moet zijn, vind ik het bijvoorbeeld heel zwak dat je niet eens een paar foto’s kan maken zonder dat die laaiend heet wordt. Maja.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Theiphoned schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:26:
[...]

Ik heb hetgeen wat je hier adviseerd ook al regelmatig gedaan, en eigenlijk doet die het steeds bij hetzelfde. Voor een telefoon dat zo goed moet zijn en de beste camera moet hebben en ook nog is Pro moet zijn, vind ik het bijvoorbeeld heel zwak dat je niet eens een paar foto’s kan maken zonder dat die laaiend heet wordt. Maja.
Dat is dan ook niet gangbaar, maja.
Gewoon voor support aanmelden dus 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:09

Quakie

quakelen

Ik merkte dit weekend echt duidelijk het voordeel van de 14pro. Waar andere iPhone gebruikers om mij heen handjes moest gebruiken, kon ik gewoon nog mijn scherm lezen.

Love Max peak brightness of 2000nits.

Ik teken nergens meer voor

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:08
Amos_x schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:53:

En met een gepolariseerde pilot zonnebril die ik heb, herkent de telefoon me nooit. Ik vraag me af of dat de reden is? Vandaar de vraag
Die van Spigen raad ik aan. EZfit en dan de volledige. Nooit problemen gehad met FaceID of de camera, overigens is het logisch dat als je een zonnebril op hebt het herkenning lastiger is, heb ik ook met of zonder screenprotector. Hij houd ook rekening mee of je wel echt "Kijkt" naar je scherm, dus of je wel je ogen open hebt en iemand niet je telefoon voor je gezicht houd tijdens je slaap..., dit kan je evt uitschakelen door “Require Attention for Face ID” uit te zetten.

[Voor 12% gewijzigd door Kapitein187 op 31-05-2023 12:12]

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Daarmee zet je wel een belangrijke security feature uit, dat is wel even iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:08
Donstil schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:10:
Daarmee zet je wel een belangrijke security feature uit, dat is wel even iets om rekening mee te houden.
Ja goede toevoeging idd.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

• Amos_x
Kapitein187 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:02:
[...]

Die van Spigen raad ik aan. EZfit en dan de volledige. Nooit problemen gehad met FaceID of de camera, overigens is het logisch dat als je een zonnebril op hebt het herkenning lastiger is, heb ik ook met of zonder screenprotector. Hij houd ook rekening mee of je wel echt "Kijkt" naar je scherm, dus of je wel je ogen open hebt en iemand niet je telefoon voor je gezicht houd tijdens je slaap..., dit kan je evt uitschakelen door “Require Attention for Face ID” uit te zetten.
Ik dacht dat het te maken had met gepolariseerde versus niet gepolariseerde zonnebril. Het lijkt minder of niet te gebeuren met een niet gepolariseerde zonnebril die ik heb. Maar wat jij zegt lijkt me inderdaad logischer. Ik heb nog niet kunnen proberen zonder screen protector, want de nieuwe heb ik nog niet binnen (toch ESR besteld), en de oude zit er nog op.

Om een of andere reden is m'n scherm meteen gezandstraald op het moment dat ik 'm een dagje zonder screen protector gebruik :P (ok, overdreven, en ik ben echt wel voorzichtig. Mijn screen protector ziet er nog vrij gaaf uit, maar om een of andere reden ben ik steeds onhandig net wanneer het niet moet)

Zal het even testen op het moment dat ik een nieuwe aanbreng

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:27
Amos_x schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:46:
[...]
Het lijkt minder of niet te gebeuren met een niet gepolariseerde zonnebril die ik heb.
Op zich moet ie elke zonnebril een paar keer scannen om hem daarna wel vlekkeloos te accepteren. Maar... ik ben er toevallig gister achter gekomen dat gepolariseerd wél een effect kan hebben op Apple-devices... Vorige hele zomer gebaald dat de iPad buiten op het terras altijd meteen dimt... Totdat ik de pad gister toevallig een kwartslag draaide en het beeld weer normaal-fel was... bleek het de zonnebril te zijn |:( .... Dus wellicht werkt het ook de andere kant op bij FaceID, al heb ik met die bril daar nooit last van gehad.

[Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 31-05-2023 13:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-06 07:30

KarlHungus

I fix the cable.

Her en der nieuwe 14 Pro Max 1TB voor 1500 EUR, nu ben ik wel erg in de verleiding om mijn 13 Pro Max in te ruilen….

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:18
KarlHungus schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 07:57:
Her en der nieuwe 14 Pro Max 1TB voor 1500 EUR, nu ben ik wel erg in de verleiding om mijn 13 Pro Max in te ruilen….
Wat houdt je tegen? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 03-06 07:30

KarlHungus

I fix the cable.

Geen idee…. :D

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 10:47
Misschien de 15 Pro Max die over een paar maanden uitkomt?
Pagina: 1 ... 38 39 40 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee