[Event] Wonderlust – 12 september 2023 19:00

Pagina: 1 2 ... 18 Laatste
Acties:
  • 51.138 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:17

Introductie

Apple heeft zojuist een evenement / Keynote aangekondigd voor dinsdag 12 september om 19:00 Nederlandse tijd met als titel ‘Wonderlust’. Net als de vorige events wordt ook dit event weer digitaal gehouden volgens het format van de afgelopen jaren. Er is weer een publiek aanwezig in Cupertino, de rest kan mee kijken via de Apple website, waarop ook andere details zijn te vinden.

Apple zendt het Apple Event live uit via de eigen website, maar ook via YouTube en de Apple TV app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DiELXsaG3ZqDSGNdQvrgyrr6xGs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xtaEzj1AAsNfaVVvwjtzIGA.jpg?f=fotoalbum_large

Verwachtingen

iPhone 15-serie
Zoals te verwachten, werkt Apple aan de opvolgers van de iPhone 14. Het zou gaan om de iPhone 15, iPhone 15 Plus, iPhone 15 Pro en de iPhone 15 Pro Max of iPhone 15 Ultra. De iPhone 15 en iPhone 15 Plus krijgen niet al te veel vernieuwingen als we de geruchten mogen geloven. De meeste vernieuwingen zijn dit jaar te vinden bij de iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max / Ultra.

iPhone 15 en iPhone 15 Plus
  • Alle iPhones voorzien van Dynamic Island, geen notch meer
  • Alle iPhones voorzien van USB-C, geen Lightning meer
  • A16 Bionic Chip
  • 48MP (groothoek), 12MP (ultragroothoek)
  • Matglazen achterkant
  • Nieuwe kleuren, waaronder donkerrode en lichtblauw
  • Verwachte startprijs: rond de 1000 euro
  • Verwachte verkoopdatum: 22 september
iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max / Ultra
  • Zeer dunne en gebogen schermranden, vergelijkbaar met de Apple Watch Series 8
  • Titanium frame
  • Nieuwe periscooplens, met minstens vijf keer optische zoom
  • Glazen achterkant in de kleuren Spacezwart, Zilver, Titanium Grijs en donkerblauw
  • Muteknop ingeruild voor Action Button
  • Vernieuwd Triple Camerasysteem
  • A17 Bionic Chip
  • Wifi 6E
  • USB-C en eSIM
  • Opslag begint mogelijk bij 256 GB i.p.v. 128 GB
  • Verwachte startprijs: Pro: vanaf 1579 euro | Pro Max / Ultra / 1679 EUR
  • Verwachte verkoopdatum: 22 september.
Apple Watch Series 9
Daarnaast zal ook de Apple Watch Series 9 een update krijgen. Het wordt mogelijk een saaie update met hetzelfde ontwerp, maar een nieuwe chip. Wel zou de Apple Watch Series 9 een nieuwe kleur krijgen. Zo kan de Apple Watch Series 9 verkrijgbaar worden in: sterrenlicht, zilver, rood en roze. Spacegrijs of zwart komen niet terug. Te koop in Aluminium en Roestvrij Staal. RVS model in de kleuren: grafiet, zilver en goud.
  • Nieuwe chip
  • Mogelijk ook verkrijgbaar in roze
  • In aluminium en RVS
Verwachte releasedatum: 22 september
Prijs: Aluminium vanaf 499 EUR, RVS vanaf 849 EUR
Apple Watch Ultra 2
Vorig jaar kwam Apple met de grootste vernieuwing aan de Apple Watch tot nu toe: de Apple Watch Ultra. Dit jaar wordt de Apple Watch Ultra 2 verwacht. Nog steeds in één formaat van 49 mm. Daarnaast blijft het design ongewijzigd, maar is deze mogelijk straks ook in een donkere kleur titanium te verkrijgen. Verder zou het nieuwe horloge lichter dan zijn voorganger kunnen zijn, omdat meer onderdelen met een 3D-printer gemaakt worden. Als er een Apple Watch Ultra 2 komt, zal deze mogelijk de S9-chip krijgen. Meer vernieuwingen worden niet verwacht.
  • Formaat: 49 mm
  • Mogelijk lichter in gewicht dan zijn voorganger
  • Mogelijk donkere kleurstelling
Verwachte releasedatum: 22 september
Prijs: 999 EUR
iPads
Mogelijk zal Apple ook de iPads een paar kleine vernieuwingen geven. Het zal hier niet gaan om spectaculaire verbeteringen. De verwachting is dat er dit jaar een 7e generatie iPad mini op de markt komt. De nieuwe iPad krijgt dan mogelijk een snellere processor, verbeterde camera en ondersteuning voor een Magic Keyboard, Smart Connector, Bluetooth 5.3 en Wifi 6E. Het design blijft ongewijzigd.

Verder zal Apple ook de iPad en iPad Air 2023 introduceren. Het gaat dan ook hier om een snellere processor, verbeterde camera en ondersteuning voor Bluetooth 5.3 en Wifi 6E. Mogelijk wordt ook de opslagcapaciteit veranderd.
  • Snellere processor
  • Verbeterde camera
  • Magic Keyboard
  • Smart Connector
  • Bluetooth 5.3
  • Wifi 6E
AirPods Pro
Er zijn diverse geruchten die melden dat Apple aan de slag is gegaan met nieuwe AirPods Pro. Zo zou vooral de oplaadbare vernieuwd worden naar USB-C. Van andere vernieuwingen is nog niets bekend. Ook de AirPods Max zijn al weer een tijdje oud, maar daarover zijn geen geruchten bekend.
Krijgen we nieuwe Macs?
Nee, de verwachting is dat Apple op dit event nog geen nieuwe Macs uit de doeken al doen. Wel is bekend dat Apple al werkt aan een nieuwe processor voor de Mac. Mogelijk komt er in oktober of november nog een apart evenement, met daarbij de introductie van een vernieuwde 25 inch iMac, 14 inch MacBook Pro en 13 inch MacBook Air met M3-chip.

Als er geen event is in het najaar, zou het kunnen dat dit mogelijk via een persbericht wordt gedaan of dat Apple de producten tijdens het september-event aankondigt en dat deze dan in oktober te koop zullen zijn.
Software updates
Ten slotte kunnen we al met zekerheid verwachten dat Apple de nieuwe software voor iedereen beschikbaar maakt. Tijdens WWDC 2023 kondigde Apple iOS 17, iPadOS 17, watchOS 10, tvOS 17 en macOS Sonoma aan. De afgelopen maanden hebben ontwikkelaars en gebruikers van de publieke beta’s de software kunnen testen. Apple zal tijdens dit event melden wanneer de software-updates voor iedereen beschikbaar komen.

Mogelijk zullen sommige software functies exclusief beschikbaar komen voor de nieuwste producten.
Poll
Poll: Ga jij upgraden naar de iPhone 15?
Ja, iPhone 15
Ja, iPhone 15 Plus
Ja, iPhone 15 Pro
Ja, iPhone 15 Pro Max of Ultra
Nee, ik houd het bij de iPhone 14
Nee, ik houd het bij een ouder model
Nee, ik stap over naar Android
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405919&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisweb op 29-08-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:36
Voor de iPads komt blijkbaar in 2024 een grote update uit met oled schermen die ietsjes groter zijn.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
En goed om te onthouden: wat hierboven staat is een samenvatting van verschillende geruchten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Dennisweb schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:01:
iPhone 15 en iPhone 15 Plus
  • Verwachte startprijs: rond de 1000 euro
iPhone 15 Pro en iPhone 15 Pro Max / Ultra
  • Verwachte startprijs: Pro: vanaf 1579 euro | Pro Max / Ultra / 1679 EUR
Voor de archieven na 12 september:

iPhone 14:
128 GB = €1.016
256 GB = €1.146 (+ €130)
512 GB = €1.406 (+ €390)

iPhone 14 Plus:
128 GB = €1.166
256 GB = €1.296 (+ €130)
512 GB = €1.556 (+ €390)

iPhone 14 Pro:
128 GB = €1.326
256 GB = €1.456 (+ €130)
512 GB = €1.716 (+ €390)
1 TB = €1.976 (+ €650)

iPhone 14 Pro Max:
128 GB = €1.476
256 GB = €1.606 (+ €130)
512 GB = €1.866 (+ €390)
1 TB = €2.216 (+ €650)

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:40
“Ga jij upgraden naar iPhone 14?” Staat er bij poll.

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
iPhone 15 Pro voor mij, Amerikaanse dit jaar omdat ik toch daar zit rond en na release.

Verder gaat er voor mij niets bijzitten naar verwachting.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
carpebios schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:11:
Voor de iPads komt blijkbaar in 2024 een grote update uit met oled schermen die ietsjes groter zijn.
Ja die moet ik wel, zo groot mogelijke pro.
Liefst met het scherm van de 16” mbp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
SuperVeloce schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:31:
“Ga jij upgraden naar iPhone 14?” Staat er bij poll.
Well well.. dat is jammer. Tikfoutje gemaakt. Snappen we allemaal dat we de iPhone 15 bedoelen, of moeten we opnieuw stemmen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:35:
[...]

Well well.. dat is jammer. Tikfoutje gemaakt. Snappen we allemaal dat we de iPhone 15 bedoelen, of moeten we opnieuw stemmen? ;)
Zou hem ff opnieuw maken, wel zo netjes.
Die paar stemmen kan je eventueel via 4G > flightmode > 4G er weer bij zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:37:
[...]

Zou hem ff opnieuw maken, wel zo netjes.
Die paar stemmen kan je eventueel via 4G > flightmode > 4G er weer bij zetten.
Prima, hier is 'ie opnieuw.

Poll: Ga jij upgraden naar de iPhone 15?
Ja, iPhone 15
Ja, iPhone 15 Plus
Ja, iPhone 15 Pro
Ja, iPhone 15 Pro Max of Ultra
Nee, ik houd het bij de iPhone 14
Nee, ik houd het bij een ouder model
Nee, ik stap over naar Android
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405919&layout=1&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Stem allemaal maar even opnieuw, wel zo eerlijk dan als ik met de stemmen ga lopen rommelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ik ga ook gewoon weer upgraden. Rebuy geeft nu nog rond de 1000 voor een 14 Pro, dus dan is het economisch toch wel slimmer jaarlijks te updaten. Ik sla alleen een keer F5-vrijdag over omdat ik rond de regulier levertijd voor 6 weken in Apple-loze landen zit. Ik gok op Schiphol of andere vliegvelden, die zaten er vorig jaar goed bij qua voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:25
Dennisdn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:42:
Ik ga ook gewoon weer upgraden. Rebuy geeft nu nog rond de 1000 voor een 14 Pro, dus dan is het economisch toch wel slimmer jaarlijks te updaten. Ik sla alleen een keer F5-vrijdag over omdat ik rond de regulier levertijd voor 6 weken in Apple-loze landen zit. Ik gok op Schiphol of andere vliegvelden, die zaten er vorig jaar goed bij qua voorraad :)
Ik vind dat altijd maar eng dat opsturen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:33
Hier staat de Pro weer op de vervanglijst. Twijfel nog even aan de Max, eigenlijk net te groot maar afhankelijk van het verschil in opties tov de normale Pro. De 13 Pro schuift door naar mijn vrouw, die vervangt haar 12 en kan nog wel even mee :)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:56
Ik houd het voorlopig bij mijn 13 Mini. Ik upgrade pas bij de volgende mini of uiterlijk de 18. Wel benieuwd naar de nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb momenteel een iPhone 12 mini (2020) en ik ga upgraden naar een Titan Grey iPhone 15 Pro Max 256 GB. Ik heb vooral zin in de grootst mogelijke batterij, beste camera en USB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:42:
Kopen op Schiphol bedoel je? Ik vloog afgelopen jaar op release date vanaf Schiphol en toen hadden ze helemaal niets (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 18:47:
[...]

Ik vind dat altijd maar eng dat opsturen
Ik kan alleen uit eigen ervaring praten maar bij mij is het altijd prima gegaan. Nooit discussies gehad over de prijs of ander gedoe. Ja één keertje omdat bij hun test bleek dat een microfoon van een iPad kapot was. Nouja, dat kan, ik heb die microfoon echt nog nooit gebruikt, dus het zal vast zo geweest zijn. Maar toen de iPad netjes weer terug gekregen.
Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:03:
[...]
Kopen op Schiphol bedoel je? Ik vloog afgelopen jaar op release date vanaf Schiphol en toen hadden ze helemaal niets (helaas)
Ja. Afgelopen ronde hebben verschillende collega's hem daar in de eerste week na release gewoon kunnen meepakken (achter douane). Alleen keuze uit zwart en 256GB, maar daarvan wel héél veel voorraad toen hier op de forums iedereen nog aan het stressen was. En niet één, maar verschillende in de eerste weken. Dus ik heb goede hoop. Zo niet dan zorg ik dat ie er is als ik thuis kom :)

[ Voor 37% gewijzigd door Dennisdn op 29-08-2023 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:12

Secsytime

Automagisch

Maar even kijken hoeveel beter de camera gaat zijn, dat rechtvaardigt misschien een upgrade. Anders wacht ik wel even een (aantal) jaartjes tot de volgende camera upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:44

Typhone

Who Dares Wins

USb-C wordt weinig genoemd. Alleen daarom al gaan de iPhones eruit thuis en komen de nieuwe er. Eindelijk verlost van die extra kabels en accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:09:
Ja. Afgelopen ronde hebben verschillende collega's hem daar in de eerste week na release gewoon kunnen meepakken (achter douane). Alleen keuze uit zwart en 256GB, maar daarvan wel héél veel voorraad toen hier op de forums iedereen nog aan het stressen was. En niet één, maar verschillende in de eerste weken. Dus ik heb goede hoop. Zo niet dan zorg ik dat ie er is als ik thuis kom :)
Ooh echt, ja ik was er op release day dus misschien moesten ze toen nog bezorgd worden ofz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:06
Verwachte startprijs van 1579 euro | Pro Max / Ultra / 1679 EUR wow.
Gaan ze dit echt doorzetten? De koers EUR-USD is nu toch ook redelijk te vergelijken met 2016-2017. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:21:
USb-C wordt weinig genoemd. Alleen daarom al gaan de iPhones eruit thuis en komen de nieuwe er. Eindelijk verlost van die extra kabels en accessoires.
Ik vind dat maar deels echt een upgrade, nu gebruik ik niet zoveel Lightning kabels meer omdat alles via MagSafe en AirDrop gaat maar ik heb ze wel echt overal liggen, met USB-C is dat anders. Die kabels zijn hier in huis nog best wel schaars.

Maar goed is de overgang periode zoals we ook met 30 pin naar Lightning hadden. Al had het toen ook echt een voordeel en nu is dat een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mprkooij schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:30:
Gaan ze dit echt doorzetten? De koers EUR-USD is nu toch ook redelijk te vergelijken met 2016-2017. Ben benieuwd.
Ben wel benieuwd naar de prijs verhoging, deze zou gezien de huidige markt niet onlogisch zijn maar ze moeten daarmee wel door de $1000,- grens heen,

Ben benieuwd of het toestel hier ook duurder gaat worden. De 14 Pro is er ex btw vanaf €1098 terwijl hij in de V.S. na verhoging $1099 zou gaan kosten, wat weer gelijk is aan €1000,- Er is dus nog wel wat ruimte om hier niet of minder te verhogen omdat dit reeds gedaan is toen de euro zwak stond.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 29-08-2023 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:44

Typhone

Who Dares Wins

@Donstil
True maar met een USA trip in het verschiet komend jaar zijn een Powerbank met USB-C en een vaste lader met USB-C only toch wel handig. Ook omdat ik het in de auto gebruik en daar draadloos opladen niet lekker gaat met de luchtroosters in mijn auto ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 20:15
Ben er klaar voor! Ben ook altijd benieuwd hoe Apple er weer een spektakel van gaat maken.
Rebuy geeft voor een 14 Pro Max zo rond de 870,-

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Jaymone schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:40:
Ben er klaar voor! Ben ook altijd benieuwd hoe Apple er weer een spektakel van gaat maken.
Rebuy geeft voor een 14 Pro Max zo rond de 870,-
Vraag me af in hoeverre je de daadwerkelijke prijs krijgt die ze daar aangeven en niet een tegenbod doen wanneer ze hem hebben ontvangen. Ik zou voor mijn iPhoen 14 Pro 256GB in pristine vorm nog 914,- krijgen. Nieuw in doos gekocht voor 1049 :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mijn ervaringen met Rebuy zijn helaas niet zo best, 3x iets opgestuurd, 2x tegenbod gekregen omdat ze iets gevonden zouden hebben wat er niet opzat (en ook niet duidelijk op de fotos was) en 1x inname geweigerd omdat het niet het objectief zou zijn wat ik had opgegeven (wat uiteraard wel zo was).

Alle drie de keren wel heel netjes verpakt terug gekregen overigens maar je bent er toch weer 2 weken mee bezig.

Sobby wel goeie ervaringen mee overigens, prijzen zijn iets lager maar ze zijn ook nooit moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
mprkooij schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:30:
Ik vrees van wel. We zitten immers met een enorme inflatie én in een recessie in Nederland. Dus ik vermoed dat de prijzen inderdaad door het dak gaan. Voor een mid-range telefoon ben je ook al meer dan 300 euro kwijt, dus ik denk dat de prijzen relatief kloppen.

Trouwens, ik heb de afgelopen jaren meer geld gekregen via Marktplaats dan wat Sobby of reBuy aanbiedt. Dan krijg je wel eerst wat lowballers en doodsbedreigingen, maar daarna krijg je meestal wel prima volk over de vloer. En zo niet, dan jaagt de bouvier ze wel naar buiten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik heb na de prijsverhoging van de 14 serie geen upgrade gedaan vanaf de 13 Pro, verwacht dat ik dit jaar ook geen aankoop gaan doen als er waarschijnlijk een flinke prijsverhoging weer aan zit te komen.

Er zal geen significante spec-bump zijn en met lightning kan ik nog wel leven. nee de 13 pro is nog een prima toestel.

Vorige jaren kon ik onwijs uitkijken naar de events, en naar het pre-orderen en het unboxen Maar dat heb ik helemaal niet meer.

[ Voor 16% gewijzigd door Slasher op 29-08-2023 20:22 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:29

Aiii

何これ

Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:09:
Mijn ervaringen met Rebuy zijn helaas niet zo best, 3x iets opgestuurd, 2x tegenbod gekregen omdat ze iets gevonden zouden hebben wat er niet opzat (en ook niet duidelijk op de fotos was) en 1x inname geweigerd omdat het niet het objectief zou zijn wat ik had opgegeven (wat uiteraard wel zo was).

Alle drie de keren wel heel netjes verpakt terug gekregen overigens maar je bent er toch weer 2 weken mee bezig.

Sobby wel goeie ervaringen mee overigens, prijzen zijn iets lager maar ze zijn ook nooit moeilijk.
Deze ervaringen kan ik niet delen, al 5 keer iets verkocht aan Rebuy en iedere keer netjes gekregen wat er geboden was. Kan het van harte aanraden.

Marktplaats is teveel gezeik geworden. De irritaties laat ik voor anderen, dan maar ietsje minder.

Voor de rest laat ik de upgrade ook dit jaar lekker achterwege, mijn 13 Pro Max doet het nog prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Aiii op 29-08-2023 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Bij Amac heb ik toen het hardste gelachen. Ik had op de release de 12Pro en super veel spijt niet de mini genomen te hebben, dus erbij neergelegd dat het mij veel geld ging kosten. Maar ik verwachtte met een telefoon van net iets meer dan een maand oud wel de prijs die ze op hun site onder de noemer “Zo goed als nieuw” hadden staan. Zelfs de manager zei met droge ogen: “De zo goed als nieuw, dat kan alleen als je hem vóór hij de winkel verlaten heeft weer terug brengt”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dennisdn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:24:
Bij Amac heb ik toen het hardste gelachen. Ik had op de release de 12Pro en super veel spijt niet de mini genomen te hebben, dus erbij neergelegd dat het mij veel geld ging kosten. Maar ik verwachtte met een telefoon van net iets meer dan een maand oud wel de prijs die ze op hun site onder de noemer “Zo goed als nieuw” hadden staan. Zelfs de manager zei met droge ogen: “De zo goed als nieuw, dat kan alleen als je hem vóór hij de winkel verlaten heeft weer terug brengt”.
Daarin vind ik de verkoper toch wel een punt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Aiii schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:21:
[...]

Deze ervaringen kan ik niet delen, al 5 keer iets verkocht aan Rebuy en iedere keer netjes gekregen wat er geboden was. Kan het van harte aanraden.

Marktplaats is teveel gezeik geworden. De irritaties laat ik voor anderen, dan maar ietsje minder.

Voor de rest laat ik de upgrade ook dit jaar lekker achterwege, mijn 13 Pro Max doet het nog prima.
Meestal heb ik er in mijn omgeving wel iemand voor (Nu had ik weer iemand die in sept2022 al zei “Die wil ik volgend jaar wel”) en anders doe ik Sobby, makkelijk en snel. Marktplaats doe ik ook niet meer, al jaren niet meer overigens, dan liever in de la dan allemaal van die mafklappers in de mail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Slasher schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:30:
[...]

Daarin vind ik de verkoper toch wel een punt hebben.
Als ie al een punt zou hebben… waarom zou iemand een iPhone kopen, onderweg naar de uitgang, in ieder geval nog vóór de uitgang beslissen op de website te gaan kijken wat ze bieden op inruil op een ander model…

[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 29-08-2023 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:24:
Ik heb die discussie dus eens met een Marktplaats mafkees gehad, kwam bij mij thuis een MacBook Pro kopen, ding was in 99% staat, minder dan 25x opgeladen, enz.

Knakker had een enorme led lamp mee in zijn rugzak en heeft hem wel 10 minuten zitten inspecteren vanuit elke hoek. Tot hij iets gevonden had (daar was hij overduidelijk op uit) want toen moest er ineens geld van mijn vaste vraagprijs af. Hij was het niet eens met “zo goed als nieuw”, wilde benzine geld hebben enz.

Uiteindelijk heb ik hem mijn huis uit moeten zetten want uit zichzelf ging hij niet weg 8)7
Als laatste belde hij nog aan bij de deur beneden (ik woonde in een appartement) en ging daar de discussie weer aan en bleef maar vallen over “zo goed als nieuw”. Gozer heeft wel 10 minuten staan bellen ofz.

Maar het is heel simpel, zo goed als nieuw is nagenoeg nieuw, niet nieuw in open doos of iets dergelijks.
Als je aan een schilder vraagt “Hoe ver ben je” en hij antwoord “zo goed als klaar” dan is hij niet klaar maar zo goed als klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:39:
[...]

Ik heb die discussie dus eens met een Marktplaats mafkees gehad, kwam bij mij thuis een MacBook Pro kopen, ding was in 99% staat, minder dan 25x opgeladen, enz.

Knakker had een enorme led lamp mee in zijn rugzak en heeft hem wel 10 minuten zitten inspecteren vanuit elke hoek. Tot hij iets gevonden had (daar was hij overduidelijk op uit) want toen moest er ineens geld van mijn vaste vraagprijs af. Hij was het niet eens met “zo goed als nieuw”, wilde benzine geld hebben enz.

Uiteindelijk heb ik hem mijn huis uit moeten zetten want uit zichzelf ging hij niet weg 8)7
Als laatste belde hij nog aan bij de deur beneden (ik woonde in een appartement) en ging daar de discussie weer aan en bleef maar vallen over “zo goed als nieuw”. Gozer heeft wel 10 minuten staan bellen ofz.

Maar het is heel simpel, zo goed als nieuw is nagenoeg nieuw, niet nieuw in open doos of iets dergelijks.
Als je aan een schilder vraagt “Hoe ver ben je” en hij antwoord “zo goed als klaar” dan is hij niet klaar maar zo goed als klaar.
Dat is eigenlijk precies waarom ik met dit soort spullen van Marktplaats weg blijf. Boze mailtjes dat je niet reageert op een bod van 50 euro, gedoe met alsnog onderhandelen, altijd een maatje op de achtergrond houden voor het geval ik beroofd word, etc. Dan maar naar een opkoper voor iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:01

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Hopelijk dan eindelijk een trailer/release datum voor Masters of the Air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Dennisdn schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:35:
[...]

Als ie al een punt zou hebben… waarom zou iemand een iPhone kopen, onderweg naar de uitgang, in ieder geval nog vóór de uitgang beslissen op de website te gaan kijken wat ze bieden op inruil op een ander model…
Ik denk dat hij je duidelijk probeerde te maken dat hij een gebruikte iphone ook niet voor nieuwprijs verkocht kan krijgen, dat zou jij toch ook niet doen als koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Slasher schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:15:
[...]

Ik denk dat hij je duidelijk probeerde te maken dat hij een gebruikte iphone ook niet voor nieuwprijs verkocht kan krijgen, dat zou jij toch ook niet doen als koper?
Daar ging het niet om, het ging om de "zo goed als nieuw" prijs die je op Amac's eigen rekentool krijgt.

Een toestel van een maand oud is zo goed als nieuw tenzij je hem een keer goed hebt laten vallen en er een deuk of barst in zit. Dan moet je de geadverteerde prijs ook krijgen. Anders hou je je klanten gewoon voor de gek.

En sowieso zijn de Amac prijzen al lager dan die van Rebuy en andere toko's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiii schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:21:
[...]
Een toestel van een maand oud is zo goed als nieuw tenzij je hem een keer goed hebt laten vallen en er een deuk of barst in zit.
Haha 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:34
I’m ready! M’n huidige iPhone is zoals ieder jaar al verkocht. Dus de 14 Pro gaat op de releaseday van 15 Pro naar z’n nieuwe baasje. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Aiii schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:21:
[...]

Daar ging het niet om, het ging om de "zo goed als nieuw" prijs die je op Amac's eigen rekentool krijgt.

Een toestel van een maand oud is zo goed als nieuw tenzij je hem een keer goed hebt laten vallen en er een deuk of barst in zit. Dan moet je de geadverteerde prijs ook krijgen. Anders hou je je klanten gewoon voor de gek.

En sowieso zijn de Amac prijzen al lager dan die van Rebuy en andere toko's.
Mwah, de telefoon van mijn vrouw is na een maand echt niet meer zo goed als nieuw hoor. Iets met een tas en sleutels in hetzelfde vakje 🙈😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:06

Cordon

Lievelings jankert

Word eindelijk tijd om afscheid te nemen van de iPhone 11 Pro Max. Sowieso dat het de iPhone 15 Pro Max/Ultra gaat worden. :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:09
Tot nu toe elk jaar een upgrade gedaan, maar het jaar waar ik het meest spijt van had was toch wel van de 13 Pro Max naar de 14 Pro Max. Heb uiteindelijk een goede deal gedaan, maar hoop dit jaar de 14 Pro Max toch goed te kunnen verkopen en voor de 15 Pro Max te gaan.

- Blauw ziet er mooi uit
- Action button
- USB-C
- Hoop lichter door titanium behuizing of een betere accu

Ik ben ieder geval weer hyped, en zit dan ook weer klaar op pre-order dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
Vorig jaar was ik in de markt voor een iPone 14. Ik kwam van een iPhone XR. Toen ik vervolgens zag wat de prijs werd en wat je er tov. een 13 model voor terug kreeg, heb ik een nieuwe iphone 13 pro gekocht en geen spijt van die keuze. Mijn oude XR is in gebruik door mijn vrouw (die had een SE 2016 model). En eigenlijk voldoet die XR nog steeds prima. Batterij red je de dag nog wel mee, apps zijn niet traag, etc. Enige is dat de camera wat verouderd aanvoelt. (Dat laatste was ook de reden dat ik wilde upgraden, plus dat ik wist dat mijn oude doorgeschoven kon worden.)
Met mijn 13 pro wil ik eigenlijk wel minimaal 3 a 4 jaar mee uithouden, dus dat zou op zn aller vroegst een iphone 17 worden, of een model van een jaartje ouder rond release datum van de 17. Maar het zou ook 18 kunnen worden. Ik neig er nu wel naar om liever een pro van een ouder model te nemen dan de 'gewone'. Zeker aangezien het gewone model nu een jaar achter loopt. De 14 is net een 13 met een paar extra's...
Wel zie ik mezelf geen tweede hands of refurbished kopen.

Anyway, geen enkele reden voor me om mijn 13 pro te willen vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 10:29
Zit momenteel op de iPhone XR nog, vrij braaf mee uitgehouden en hoesje en alles.
Kijk uit naar een upgrade naar 15 vanwege USB-C, want Lightning gaat om de een of andere reden helaas kapot bij mij, terwijl ik het vrij normaal gebruik? Ai. Maar heb nu dus een draadloze oplader dus dat probleem is weg...

Ben wel huiverig voor de prijzen maar met XR sinds de introductie heb ik daar zeker het geld uit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:31
Ik zit nog op een iPhone X… (vanaf de 4s tot aan de X elk jaar een nieuwe iPhone gehad, en toen was het opeens voorbij). Het wordt voor mij wel echt tijd voor een nieuwe, want geen iOS 17 op de X, belabberde batterij (en achterkant is kapot, dus dure vervanging), 64gb is echt te weinig, en mis toch wel echt de nieuwe snufjes. Dus ik ga er voor. En ik denk dat het een Pro Max/Ultra gaat worden.

Let’s go!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik ben dus erg benieuwd of de pro modellen lichter qua gewicht gaan worden. Ik vind de iPhone 14 Plus namelijk perfect qua gewicht, maar de iPhone 14 Pro Max vind ik echt een stukkie te zwaar. Ben benieuwd of titanium daarbij gaat helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Ik moet echt zeggen dat die bezels op mijn 14 Pro nu echt ouderwets groot beginnen te voelen, een upgrade naar de 15 Pro met kleinere bezels ga ik dus zeker niet uit de weg!
mprkooij schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:08:
Ik ben dus erg benieuwd of de pro modellen lichter qua gewicht gaan worden. Ik vind de iPhone 14 Plus namelijk perfect qua gewicht, maar de iPhone 14 Pro Max vind ik echt een stukkie te zwaar. Ben benieuwd of titanium daarbij gaat helpen.
In theorie zou dat dus wel moeten, minder materiaal nodig want sterker / steviger dan alu.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik ben ook op de hype train gesprongen, de XR van mijn vrouw is aan vervanging toe, ik ben van plan voor de 15 Pro te gaan zodat mijn vrouw mijn 13 Pro over kan nemen, lief van me hè! :P

Ik ben vooral benieuwd wat ik moet bijbetalen bij de verlening van mijn abonnement, bij de 14 Pro is dit 72 euro, zou wel schrikken worden bij de 15 Pro! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:15
Vanaf de 13 pro max in de markt voor de 15 pro max (ultra). Wanneer de geruchten kloppen dan wordt het de grijze titanium kleur, bijpassend bij de AWU, zo niet dan gewoon weer lekker zwart.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mprkooij schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:08:
vermoedelijk komt er een grotere batterij in de 15 Pro (Max) plus de evt nieuwe onderdelen, onder de streep zal ie dus nagenoeg hetzelfde gaan wegen als die huidige 14 Pro (Max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Ik ga de 15 Pro bestellen, de kleur zie ik nog wel. Mijn huidige telefoon is de 13 pro en schuift waarschijnlijk door naar mijn vriendin. Alhoewel zij voorzichtig aangeeft het ook prima te vinden om de 11 nog twee jaar te gebruiken. Dan ga ik 'm dus verkopen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:37
Elk jaar zijn de verwachtingen hoog van dé nieuwe iPhone, maar helaas valt het elkaar jaar weer tegen. Vorig jaar vol moed de 14 Pro besteld en na een paar dagen voelt het toch als een 12 Pro, m.u.v. ProMotion.

Denk dat ik het dit jaar maar eens over sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:32:
Elk jaar zijn de verwachtingen hoog van dé nieuwe iPhone, maar helaas valt het elkaar jaar weer tegen. Vorig jaar vol moed de 14 Pro besteld en na een paar dagen voelt het toch als een 12 Pro, m.u.v. ProMotion.

Denk dat ik het dit jaar maar eens over sla.
Dat vond ik nou met afgelopen jaar juist niet zo, inderdaad ProMotion maar vooral ook het DynamicIsland vond ik de upgrade eigenlijk wel waard. Oogt een stuk moderner dan wanneer ik nog toestellen met een notch zie.

Daarom vooral benieuwd naar het scherm van de 15 Pro met de verkleinde bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 18:37
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:58:
[...]

Dat vond ik nou met afgelopen jaar juist niet zo, inderdaad ProMotion maar vooral ook het DynamicIsland vond ik de upgrade eigenlijk wel waard. Oogt een stuk moderner dan wanneer ik nog toestellen met een notch zie.

Daarom vooral benieuwd naar het scherm van de 15 Pro met de verkleinde bezels.
Dynamic Island de upgrade waard vinden? Ik vond de Notch ook meer dan prima. Wat mij betreft zijn dergelijke zaken geen reden om een nieuwe telefoon uit te brengen.

Maar dat is mijn persoonlijke mening en ik heb wel geüpgraded, en achteraf spijt gehad. Vooral nu ik na 1 jaar nog maar 92% accucapaciteit over heb (schijnt een bekend geval te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

ephymerous schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:28:
Ik ga de 15 Pro bestellen, de kleur zie ik nog wel. Mijn huidige telefoon is de 13 pro en schuift waarschijnlijk door naar mijn vriendin. Alhoewel zij voorzichtig aangeeft het ook prima te vinden om de 11 nog twee jaar te gebruiken. Dan ga ik 'm dus verkopen :)
Daarom wissel ik na elke telefoon van maat en kleur. Van de iPhone XS Max (wit) naar de iPhone 12 mini (zwart) naar de iPhone 15 Pro Max/Ultra (grijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:01:
[...]

Dynamic Island de upgrade waard vinden? Ik vond de Notch ook meer dan prima. Wat mij betreft zijn dergelijke zaken geen reden om een nieuwe telefoon uit te brengen.
Ja dat zei ik inderdaad :) Vond de 13Pro naar 14Pro upgrade het prima waard, net zoals de grotere camera sensor overigens ook een fijne upgrade.

Ik kan mijzelf wel upgrade jaren voor de geest halen waar het allemaal een stuk magerder was. 4>4s, 6>6s, X>XS bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badbadpresident
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 19:49
Ik stap ook op de hype trein, wil van 14 pro max naar 15 pro. Vond de pro max toch te groot. Inmiddels heb ik alle formaten wel gehad van mini, pro naar pro max. Beste voor mij is uiteindelijk de pro. Ben vooral benieuwd hoe het verschil in gewicht zal bevallen. Anyway, mij lijkt de titanium grijze kleur wel wat, van wat ik zag van de leaks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09 22:20
turkeyhakan schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 13:01:
Ik zie het ook meer als een software feature die ze alleen voor de 14 pro hebben uitgebracht. Het had ook kunnen werken op de 13 pro en de gewone 14 (hoewel het er wellicht estetisch gezien op 14 pro mooier uitziet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
mprkooij schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 19:51:
[...]

Vraag me af in hoeverre je de daadwerkelijke prijs krijgt die ze daar aangeven en niet een tegenbod doen wanneer ze hem hebben ontvangen. Ik zou voor mijn iPhoen 14 Pro 256GB in pristine vorm nog 914,- krijgen. Nieuw in doos gekocht voor 1049 :P
Heb er geen ervaring mee, is voor mij ook als een laatste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InGen10
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Hier zal ik de hypetrain nog even afwachten; misschien krijgen ze mij nog wel overgehaald om de 12 pro te vervangen..

Vooral een moderner uiterlijk en het ProRes display staan mij wel aan.

Wat mij tegenhoudt is dat de 12 pro eigenlijk nog goed meekan, zowel qua processing/features als accu (batterijconditie 88%). En die steeds maar grotere camerahump op de opvolgers vind ik echt geen gezicht en er oncomfortabel uit zien; vooral omdat ik geen case om mijn toestel doe.

Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:45
Vooral benieuwd naar de prijzen, en wat de vorige modellen gaan doen.

Momenteel iPhone 12 gebruiker. Zit al een tijdje te azen op de iPhone 14. Maar de huidige prijs is me wel het maximum dat ik eraan kwijt zou willen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Darks schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:52:

Momenteel iPhone 12 gebruiker. Zit al een tijdje te azen op de iPhone 14. Maar de huidige prijs is me wel het maximum dat ik eraan kwijt zou willen.
Volgens de geruchten gaan de Amerikaanse prijzen voor de iPhone 15 Pro van $999 naar $1.099 en voor de iPhone 15 Pro Max/Ultra van $1.099 naar $1.199.

Als ik dat naar NL prijzen vertaal gaat het instapmodel van de iPhone 15 Pro €1.476 kosten en begint de iPhone 15 Pro Max/Ultra bij €1.610. Geruchten zijn wel dat de opslag verdubbelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik wil graag een nieuwe Mini maar wel met Pro features!

Hoop echt dat die weer een keer terugkomt, zit nu nog prima op de 12 Mini.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Darks schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:52:

Ik had het hierboven al ergens uitgerekend maar er is kans dat de prijs bij ons niet naar boven gaat. De ex belasting prijzen aan onze kant liggen nu een stuk hoger en de euro is weer wat sterker.

Afgelopen jaren lagen de ex belasting prijzen dichter bij elkaar. Dus er is ruimte om hier niet te verhogen als ze dat waar wel doen.

Maar goed het blijft wel Apple natuurlijk :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii

Aiii

何これ

Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:00:
[...]

Ik had het hierboven al ergens uitgerekend maar er is kans dat de prijs bij ons niet naar boven gaat. De ex belasting prijzen aan onze kant liggen nu een stuk hoger en de euro is weer wat sterker.

Afgelopen jaren lagen de ex belasting prijzen dichter bij elkaar. Dus er is ruimte om hier niet te verhogen als ze dat waar wel doen.

Maar goed het blijft wel Apple natuurlijk :P
Apple heeft in het verleden de EU prijs zelfs verlaagt toen de koersen positief voor ons uitvielen, dus het zou niet uitzonderlijk zijn als de prijzen bij ons dit keer niet stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:20
Moeilijk om de poll in te vullen, eerst zien wat er effectief wordt gepresenteerd… Ik ben van een 5s naar een 8Plus gegaan, en ben nu echt wel in de markt voor iets nieuws (8Plus schuift door naar mijn zoon of dochter, dat moeten ze nog uitvechten).

Ik dacht de 15Pro te halen, maar als de prijzen zo door het dak gaan, dan weet ik het zo nog niet. En ik had gehoopt dat er behalve formaat geen verschil zou zijn tussen Pro en Pro Max/Ultra, dan kon ik terug een maatje kleiner.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:08
Het is weer de tijd van het jaar, zoals ik elk jaar uitkijk naar de nieuwe iphone.
Als de prijzen weer omhoog gaan dan hoop ik dat de standaard opslag 256gb is voor de pro versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hier ook vaste prik om te kijken. iPhone's doe ik meestal twee jaar mee, heb nu de 14 Pro dus sla dit jaar over. De 2019 iPad Pro zou eventueel wel weer eens vervangen mogen worden. Ik hoop dat ProMotion een keer naar de non-Pro komt. De iPad blijft voor mij toch vooral media consumptie dus Pro is overkill voor wat ik ermee doe, maar ProMotion kan/wil ik niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:15
Hoop dat ze naast de iPhones ook wat nieuwe bandjes voor de AWU aankondigen, AWU zelf ben ik nog steeds erg tevreden mee, echter wat meer variatie in bandjes zou tof zijn.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:47
15 Pro Max. Om de zoomcamera.

Kieken of m'n vrouw van 8 plus naar 14 pro max wil. Anders verkopen.

Haters everywhere but I don’t really care

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

matthijst schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 04:58:
15 Pro Max. Om de zoomcamera.

Kieken of m'n vrouw van 8 plus naar 14 pro max wil. Anders verkopen.
Zoom of periscoop?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier ga ik het event lekker kijken vanaf ons vakantie terras vanaf het Gardameer! Nu al zin in <3
Hopend op een MacBook Pro of Air bump ivm het op korte termijn aanschaffen van een nieuwe MacBook voor werk!

[ Voor 36% gewijzigd door DennusB op 31-08-2023 08:32 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Normaal zou ik zeggen dat de MacBooks nog niet aan de beurt zijn. Maar het valt laatste dagen op dat in de USA de Air M2 overal in aanbieding is voor 900 dollar…

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb al jaren deze events niet meer gevolgd, wordt deze gewoon gestreamed? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Danielson schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:11:
Zeker! Alleen doen ze (voorlopig) geen presentaties in een theater meer, maar van tevoren opgenomen filmpjes met mooie cross-overs en cutaways. Je kunt het evenement bekijken via de website van Apple, de Apple TV app en op YouTube.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Danielson schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 09:11:
Op YouTube zelfs. Maar ook de site van Apple zelf. Het is sinds corona pre-recorded.

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:11
Hier zal het ook een 15 pro in titanium grijs worden.

Voordeel van mij abo bij EE hier in de UK is upgrade anytime, dus op launch day krijg ik de nieuwe thuis en heb ik 2 weken om de 14 pro terug te sturen naar hun of een bepaald bedrag te betalen om hem te houden.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:47
Die periscoop.
Zoomt zo'n ding eigelijk?

Of is het vast op 6x (dat is wellicht dan weer irritant).

edit: altijd fixed op telefoons. Behalve bij de Xperia IV: the variable telephoto lens gives the phone an optical zoom range of 3.5x to 5.2x magnification.

Hoop dat Apple dat gaat gebruiken dan.

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 31-08-2023 15:44 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:17
Ik blijf lekker bij mijn iPhone 14 Pro, die volstaat meer dan prima voor mij.
Waar ik heel erg op hoop is de AWU2.

Ik gebruik al een tijdje geen Apple Watch meer (series 2 was mijn laatste) en wil nu graag mijn Garmin (6S Pro) vervangen met de Ultra 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Als de nieuwe chip zorgt voor een +/- 20% of langere batterijduur dan verkoop ik mijn Ultra en koop de Series 9 SS. Het blijft een lelijk blokje titanium op mijn pols. Ik mis het wisselen van de bandjes en het stijlvolle uiterlijk van de gewone AW.

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:49:
Als de nieuwe chip zorgt voor een +/- 20% of langere batterijduur dan verkoop ik mijn Ultra en koop de Series 9 SS. Het blijft een lelijk blokje titanium op mijn pols. Ik mis het wisselen van de bandjes en het stijlvolle uiterlijk van de gewone AW.
Ja dat heb ik ook wel, vind de RVS variant nog steeds de mooiere. Als de RVS ook 48/49mm wordt dan stap ik ook weer “terug”.

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-09 22:14

Saninl

Zo klaar met de matige batterijduur van mijn 12 mini dat ik met enige tegenzin over moet stappen naar een groter model (met grotere accu). Misschien maar direct de overstap naar de pro maken dit najaar…

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

De batterij van de 14 Pro (Max) is toch weer omlaag gegaan t.o.v. de 13 Pro (Max)? Ik ben benieuwd of de 15 weer een stap omhoog kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 21:51:
De batterij van de 14 Pro (Max) is toch weer omlaag gegaan t.o.v. de 13 Pro (Max)? Ik ben benieuwd of de 15 weer een stap omhoog kan maken.
Op papier is alleen de 14 Pro Max naar beneden maar met 29 mAh is dat verwaarloosbaar.
Battery capacities for the iPhone 13 lineup:
iPhone 13 mini: 2,406 mAh
iPhone 13: 3,227 mAh
iPhone 13 Pro: 3,095 mAh
iPhone 13 Pro Max: 4,352 mAh

Battery capacities for the iPhone 14 lineup:
iPhone 14: 3,279 mAh
iPhone 14 Plus: 4,325 mAh
iPhone 14 Pro: 3,200 mAh
iPhone 14 Pro Max: 4,323 mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 11:11
Ik heb nu een iPhone 11 en die is aan vervanging toe. Is er nog een pricedrop te verwachten van de 13 of 14 als de nieuwe iPhone wordt aangekondigd of is de aankondiging van een nieuwe iPhone al ingeprijsd in de huidige prijs?

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:36:
[...]

Op papier is alleen de 14 Pro Max naar beneden maar met 29 mAh is dat verwaarloosbaar.

[...]
Ik bedoel niet de harde specs, maar de batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
MJ23 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 05:46:
Ik heb nu een iPhone 11 en die is aan vervanging toe. Is er nog een pricedrop te verwachten van de 13 of 14 als de nieuwe iPhone wordt aangekondigd of is de aankondiging van een nieuwe iPhone al ingeprijsd in de huidige prijs?
Op de site van Apple kun je zien dat daar niet heel veel speelruimte in zit omdat oude modellen nog steeds nieuw worden aangeboden:

iPhone 14: Vanaf 1016 euro
iPhone 13: Vanaf 906 euro
iPhone 12: Vanaf 806 euro.

Natuurlijk kunnen er wel andere retailers zijn die de magazijnen willen uitverkopen. Maar die weten ook dat september er aan komt en hebben vast geen pallets vol meer staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 01-09-2023 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 06:13:
[...]

Ik bedoel niet de harde specs, maar de batterijduur.
Ah oke, dat had ik er zo niet uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Jaja, het is September :)

Mocht dit jaar Titan Grey als kleur uitkomen, dan wordt het voor het eerst een moeilijke keuze voor mij. Normaal ga ik blind voor SG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reem0nN
Het valt me trouwens wel op dat we elkaar jaar zowat bijna met hetzelfde groepje zijn zodra er weer een nieuwe iPhone release is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Reem0nN schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:46:
Het valt me trouwens wel op dat we elkaar jaar zowat bijna met hetzelfde groepje zijn zodra er weer een nieuwe iPhone release is :D
Haha, viel mij ook al op.

Ik zit trouwens te twijfelen tussen Titan Grey of Silver. Altijd Spacezwarte gehad, maar ik heb nu ook een zilveren MacBook Pro en een titanium Apple Watch. Dus dat zou de boel mooi compleet maken. Ik wil eens ‘iets anders’.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Gelukkig wel! In mijn dagelijkse prive én zakelijke leven ken ik echt helemaal niemand die uberhaupt begrijpt dat ik: "Op een door Apple bepaald moment, er voor thuis blijf, hélemaal inlog op hun site, en dan vrijwillig een uur reclame gaat zitten te kijken, voor zoiets stoms al een telefoontje"...

Laat staan er weken vooraf al over speculeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reem0nN
Dennisweb schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 11:51:
[...]

Haha, viel mij ook al op.

Ik zit trouwens te twijfelen tussen Titan Grey of Silver. Altijd Spacezwarte gehad, maar ik heb nu ook een zilveren MacBook Pro en een titanium Apple Watch. Dus dat zou de boel mooi compleet maken. Ik wil eens ‘iets anders’.
Ik heb eigenlijk altijd wel Space Grey of Space Black, maar voor een beetje variatie dit jaar ga ik voor blauw of titan grey, eerst maar is zien of de geruchten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dennisdn schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:00:
[...]

Gelukkig wel! In mijn dagelijkse prive én zakelijke leven ken ik echt helemaal niemand die uberhaupt begrijpt dat ik: "Op een door Apple bepaald moment, er voor thuis blijf, hélemaal inlog op hun site, en dan vrijwillig een uur reclame gaat zitten te kijken, voor zoiets stoms al een telefoontje"...

Sommige mensen kijken elke dag vrijwillig naar reclame op de tv of door het ontbreken van een adblocker. Daar snap ik nog veel minder van. Ik kan niet meer naar “reguliere” tv kijken, stoor me er mateloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat is toch altijd weer wel leuk. Al wordt de spanning voor mij wel met het jaar minder. Grotendeels door de te kleine vernieuwingen en niet elk jaar meer een nieuwe iPhone nodig. Wil niet zeggen dat er geen nieuwe komt. :o

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:46
Dennisdn schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:00:
[...]

Dat is één van de nadelen aan een fanatiekeling te zijn, je zal veel minder snel iemand vinden die erover kan meepraten.
Ik ken wel een paar mensen die het iets interesseert maar die kijken nooit de Keynote.
Op 12 september komt er bezoek over de vloer en echt niemand heeft zin om naar het event te kijken, maar ik ga toch mijn iPad openzetten en ernaar kijken. Het kan me helemaal niks schelen wat ze ervan denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Mijn enthousiasme heeft zich ontwikkeld doordat ik sinds de 3GS iedere launch en iPhone heb meegemaakt en zelfs in Oberhausen daarvoor 's nachts in de rij heb gestaan. Vraag me wel af of dit ook zou gelden als bijv de iPhone X mijn eerste toestel was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
AppleFan2007 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:50:
[...]

Dat is één van de nadelen aan een fanatiekeling te zijn, je zal veel minder snel iemand vinden die erover kan meepraten.
Ik ken wel een paar mensen die het iets interesseert maar die kijken nooit de Keynote.
Op 12 september komt er bezoek over de vloer en echt niemand heeft zin om naar het event te kijken, maar ik ga toch mijn iPad openzetten en ernaar kijken. Het kan me helemaal niks schelen wat ze ervan denken.
Dit jaar komt mijn opa op visite (om de twee weken). Maar de man heeft nooit iets te melden, praat er wel altijd doorheen als ik iets wil zien. Gelukkig komt hij voor mijn vader en niet voor mij.

Dus ga ik wel boven kijken. Op mijn Pro Display XDR. })
Pagina: 1 2 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.