• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
THE_BASE schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:18:
[...]

Hier is er vannacht 7% af gegaan, maar lag wel op zijn kop. Vannacht eens testen met AOD ingeschakeld. Maar uiteindelijk boeit het me niet eens zo. :)
Op de kop is het scherm uit.... Dus iets stond aan wat bij de reviewer uit was xD
pdavie2311 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:28:
Wat hij snachts verbruikt maakt me niets uit. Sinds jaar en dag al hele nacht aan de lader. Elk jaar batterij of 100 of 99% met verkoop..
Punt was ook niet direct het verbruik in de nacht. Maar als het 4% in de nacht is dan zal dat overdag ook ongeveer zo zijn. Oftewel voor 4% extra verbruik ga ik het niet uitzetten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:31:
[...]

Punt was ook niet direct het verbruik in de nacht. Maar als het 4% in de nacht is dan zal dat overdag ook ongeveer zo zijn. Oftewel voor 4% extra verbruik ga ik het niet uitzetten.
Let wel: 4% met het AOD scherm continu aan. Overdag zul je hem ook wel eens op de kop leggen als je het niet nodig hebt. Dan gaat die uit. Maar misschien had je dat al meegerekend in 8 uur slaap, vs 16 uur dag.
DeNachtwacht schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:31:
Sinds ik ontdekt heb dat je batterij percentage nooit onder de 20% moet laten gaan, blijft hij bij mij tot nu toe zelfs op 100% staan (8 maanden gebruik).
Ik houd totaal geen rekening met “onder de 20%” of “boven de 80%” en hier is de 13 pro ook nog gewoon op 100%.

IKON schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:33:
[...]

Let wel: 4% met het AOD scherm continu aan. Overdag zul je hem ook wel eens op de kop leggen als je het niet nodig hebt. Dan gaat die uit. Maar misschien had je dat al meegerekend in 8 uur slaap, vs 16 uur dag.
Nou ik bedoelde meer werkdag. 16 uur op een batterij haal ik met de 13 Pro ook al niet, moet ergens tussen 18:00 en 20:00 wel even een kwartiertje aan de lader en verwacht niet dat dit met de 14 pro anders gaat zijn.

Mijn scherm op zijn kop doe ik overigens nooit, dat ga ik met AOD ook niet doen verwacht ik. Geen zin om daar eventuele haar krassen van te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:31:
[...]

Snap ik hoor! 😉 Vind opstaan met volle telefoon en Watch gewoon fijn. Straks met Watch Ultra net zo.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:01:
Christian Selig, maker van Apollo is een held haha. Check wat ik nu in m’n Dynamic Island heb. :+

[Afbeelding]

/edit: hij loopt er boven overigens. :+
Waarom vind ik dit niet in de store :(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:33:
[...]

Ik houd totaal geen rekening met “onder de 20%” of “boven de 80%” en hier is de 13 pro ook nog gewoon op 100%.
Huh wat doe ik verkeerd dan? M'n 13 pro staat al op 94%...

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:03

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Spud82 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:53:
[...]

Niets. Gewoon lekker gebruiken dat ding, lijkt toch een beetje een loterij te zijn.

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:41
[...]

Dat vraag ik mij dan ook af. Wel heb ik het op de QI charger van de auto wanneer ik ga rijden, ook al is het dan nog vol geladen, weet niet of dat wat uitmaakt. Ik merk wel dat de iPhone dan warmer wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Jaymone op 17-09-2022 10:58 ]

Het is weer September 2025 :)

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
[...]

Blijft toch bijzonder, mijn 13 pro staat op 91%

Zou het van het draadloos opladen komen? Of het gebruik van Apple Careplay waardoor de telefoon steeds aan de lader hangt..

Ach, het zal mij een worst wezen want : Apple Care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Jaymone schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:57:
[...]

Dat vraag ik mij dan ook af. Wel heb ik het op de QI charger van de auto wanneer ik ga rijden, ook al is het dan nog vol geladen, weet niet of dat wat uitmaakt.
Moet zeggen dat ik wel uitsluitend Apple chargers gebruik. Geen Ali meuk of andere. Weet niet of dat per se wat uitmaakt, maar ik verkoop ieder jaar mijn Watch als IPhone met 99% of meer batterij hierdoor..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 18:52
Wel shit dat dat percentage nu zo makkelijk te tracken is via iOS. Werd direct naar gevraagd tijdens het verkoopproces 😇.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
IKON schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:52:
[...]
Je kunt je iPhone gewoon ondersteboven leggen. Dan is AOD ook echt uit, want je scherm blijft zwart. En dan ben je meteen van het probleem af dat anderen meldingen zien.
Uiteraard, maar dan moet je hem ook omdraaien om zelf de meldingen te kunnen zien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:41
Spud82 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:59:
Wel shit dat dat percentage nu zo makkelijk te tracken is via iOS. Werd direct naar gevraagd tijdens het verkoopproces 😇.
Precies, dat is ook het punt eigenlijk. Ben het mee eens dat je het gewoon lekker moet gebruiken maar men maakt er tegenwoordig wel een marketing ding van bij weder-verkoop.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
schumi1986 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:59:
[...]

Blijft toch bijzonder, mijn 13 pro staat op 91%

Zou het van het draadloos opladen komen? Of het gebruik van Apple Careplay waardoor de telefoon steeds aan de lader hangt..

Ach, het zal mij een worst wezen want : Apple Care
Hier hangt ie in de auto ook 4u per dag aan een Chinese-meuk autolader, die veel sneller laadt dan de snelladers van Apple, kan dus nooit goed zijn. ‘Snachts aan Magsave en op kantoor op een goedkope QI-lader van de action.

En vanmorgen de 13Mini met 98% in doosje weggestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:39
_Bailey_ schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:32:
[...]

maar liefst 2 gram zwaarder. Als je dat zou merken zou ik eens een sportschool gaan bezoeken :+
Eens. Daarom zei ik ook "marginaal zwaarder", wat je wel uit je quote wegliet. 8)7
Marginaal betekent 'zeer gering'.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:05

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

[...]

Boven de 80 is ook niet heel spannend, tenzij je je apparaat een paar maanden in een la (uitgeschakeld) gaat bewaren. Bovendien helpt Apple je al door ‘s nachts de batterij vrij lang op 80% te houden. Maar zeker onder de 10%, ben je je accucellen gewoon aan het beschadigen. Daar is niets “bij mijn telefoon heb ik daar geen last van”, dat is gewoon een chemisch proces, hoewel we tegenwoordig ook flink geholpen worden door softwarematige bescherming. Basis blijft toch echt:
https://news.umich.edu/ti...of-lithium-ion-batteries/

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 17-09-2022 11:29 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Nou… voor degenen die dachten dat de verkoop tegenvalt door alle onrust in de wereld… Apple kan de Pro-verkopen niet aan en heeft zelfs eigen pre-orders moeten cancelen….

https://9to5mac.com/2022/...4-pro-pre-orders-delayed/

Verwijderd

Net US AppleCare+ voor m’n iPhone afgesloten. Had niet verwacht dat dat zo makkelijk zou gaan. Voordeel is nu wel dat mocht er wat zijn, ik die fees van €29 en €99 niet hoef te betalen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:26:
Net US AppleCare+ voor m’n iPhone afgesloten. Had niet verwacht dat dat zo makkelijk zou gaan. Voordeel is nu wel dat mocht er wat zijn, ik die fees van €29 en €99 niet hoef te betalen.
Huh? Heb je een linkje? Kan dat ook vanuit Nederland dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hier ook binnen. Komende van de 12 Pro is het geen noodzakelijke of schokkende upgrade. Wel weer merkbaar sneller, ProMotion is erg lekker, verse accu. Dat soort zaken zijn al fijn. De dikte van de camera's vind ik wel fors, dat vind ik nog het grootste nadeel. Alles overzetten ging vlot, maar ook hier ging het scannen van het rijbewijs in de ING app moeizaam (meerdere pogingen nodig, maar wel gelukt). Dynamic Island is gaaf gedaan, mooie animaties en de bovenkant ziet er gewoon netter en consistenter uit. Always on is even wennen, denk dat het wel handig is (normaal tik ik honderd keer per dag, als je terug komt van drinken halen enzovoort, even op het scherm om te zien of er notificaties zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

DennusB schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:27:
[...]

Huh? Heb je een linkje? Kan dat ook vanuit Nederland dan?
Ik bedoel met zo makkelijk, dat ik geen enkele errors kreeg dat ik NL AppleCare+ moet afsluiten.

Ik heb een nieuw US Apple ID aangemaakt, vervolgens ben ik naar https://support.apple.com/en-us/HT202702 gegaan. US Apple ID en serienummer ingevuld. Testje gedraaid. US adres ingevuld en m’n ICS CC gekoppeld. Betaald en nu heb ik US AppleCare+.

Overigens heb ik niks van een VPN of iets hoeven te gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 11:34 ]

• Mr.ZeroNull!
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:36
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:32:
[...]

Ik bedoel met zo makkelijk, dat ik geen enkele errors kreeg dat ik NL AppleCare+ moet afsluiten.

Ik heb een nieuw US Apple ID aangemaakt, vervolgens ben ik naar https://support.apple.com/en-us/HT202702 gegaan. US Apple ID en serienummer ingevuld. Testje gedraaid. US adres ingevuld en m’n ICS CC gekoppeld. Betaald en nu heb ik US AppleCare+.

Overigens heb ik niks van een VPN of iets hoeven te gebruiken.
Betekent dit niet dat je hem ook alleen daar kan claimen? Of ben je de nu even in NL en de rest van de tijd daar?

Verwijderd

Mr.ZeroNull! schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:43:
[...]

Betekent dit niet dat je hem ook alleen daar kan claimen? Of ben je de nu even in NL en de rest van de tijd daar?
AppleCare+ is wereldwijd, maakt niet uit waar je het hebt afgesloten. Ik woon gewoon in NL, maar ik dacht laat ik eens proberen US AppleCare+ af te sluiten. Ik had verwacht dat een Amerikaanse CC verplicht was, maar blijkbaar is dat dus niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Klopt deels, zo’n beetje alle Apple devices behalve nou net niet de iPhone. Die is regiogebonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:02

swv

Navigeren in Apple Maps met AOD is ook wel gaaf eigenlijk. Je scherm is gedimd en je ziet bovenin de komende instructie. Onderaan aankomsttijd e.d. Pas bij een afslag gaat je scherm aan met de kaart. Zo trekt ie alleen aandacht wanneer het nodig is. Ben benieuwd hoe dat ‘s nachts is.

Verwijderd

_Bailey_ schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:48:
[...]

Klopt deels, zo’n beetje alle Apple devices behalve nou net niet de iPhone. Die is regiogebonden
Het klopt dat per regio een iPhone kan verschillen, maar het feit blijft wel dat je dekking wereldwijd is. Ik kan nog steeds met mijn Europese iPhone service krijgen in de US of Azië. T is alleen wel zo dat als het toestel omgeruild moet worden dat ze die misschien dan niet direct op voorraad hebben aangezien mijn iPhone niet degene is die ze standaard in die regio verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:57
Ample Energy schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:26:
[...]

[...]

En, hoe gaat het bij jullie?

[Afbeelding]

Mobiel.nl verwacht voor mij maandag de telefoon al te kunnen leveren.
Ik ben daar blij mee. Ik heb eerst van 9:00 tot 14:00 Vodafone.nl in de gaten gehouden en ververst en daarna van 14:00 tot 15:00 via verschillende apparaten en bestelsystemen en IP-adressen en zo geprobeerd direct bij Vodafone te bestellen, maar dat was onmogelijk. Toen om 15:00 uur de bestelling bij Mobiel.nl geplaatst en rond 16:00 uur de verificatie doorlopen. Blijkbaar was dat genoeg om nog bij de eerste uitlevering te zitten.
Als het goed is komt hij vandaag eind van de middag. Nadeel, er is dan niemand thuis. Dus maar zien te regelen dat het bij de buren wellicht kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:46:
[...]

AppleCare+ is wereldwijd, maakt niet uit waar je het hebt afgesloten. Ik woon gewoon in NL, maar ik dacht laat ik eens proberen US AppleCare+ af te sluiten. Ik had verwacht dat een Amerikaanse CC verplicht was, maar blijkbaar is dat dus niet zo.
Ben benieuwd of het problemen geeft bij het claimen van daadwerkelijke schade. Je hebt immers “fraude” gepleegd met het adres.

Edit: Even quote toegevoegd ivm onduidelijkheid.
Verder ben ik benieuwd wat er gebeurt als je AppleCare wilt annuleren, in de EU heb je dan recht op een gedeelte van je geld retour maar kan mij zo voorstellen dat dit in de VS niet zo geregeld is.

[ Voor 70% gewijzigd door Donstil op 17-09-2022 13:34 ]

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Arunia schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:28:
[...]

Als het goed is komt hij vandaag eind van de middag. Nadeel, er is dan niemand thuis. Dus maar zien te regelen dat het bij de buren wellicht kan.
Je huissleutel aan de buren geven en zorgen dat zij de deur openmaken wanneer de bezorger voor je deur staat.

9 van de 10 keer mogen telefoons niet bij de buren bezorgd worden, enkel op huisadres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:17
DeNachtwacht schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:31:
Sinds ik ontdekt heb dat je batterij percentage nooit onder de 20% moet laten gaan, blijft hij bij mij tot nu toe zelfs op 100% staan (8 maanden gebruik).
Anderhalf jaar heeft mijn iPhone 12 Pro op 100% gestaan, 6 maand later staat hij op 90%... is er iets gewijzigd in mijn manier van opladen: NEEN... Die batterij status is totaal nutteloos imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
@Donstil Niet een discussie waardig in dit topic en in mijn ogen. Hoezo fraude? Enige wat de bezorger kan doen en ik geef hem daar groot gelijk in, is dat hij het niet doet en het pakketje mee neemt. Het adres waar hij komt is ons huis. Het is niet zo dat we dat om zetten (als het in de app mogelijk was, hadden we dat gedaan en bij mijn ouders een wijk verder laten bezorgen.

@Tartarus Dat zou kunnen, maar heel rigoureus voor een bezorging van een telefoon.
Komt wel goed en anders krijgt ze hem later pas. Dat is dan maar jammer.

De bezorger mag zelf beslissen wat hij doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Arunia schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:21:
@Donstil Niet een discussie waardig in dit topic en in mijn ogen. Hoezo fraude? Enige wat de bezorger kan doen en ik geef hem daar groot gelijk in, is dat hij het niet doet en het pakketje mee neemt. Het adres waar hij komt is ons huis. Het is niet zo dat we dat om zetten (als het in de app mogelijk was, hadden we dat gedaan en bij mijn ouders een wijk verder laten bezorgen.

@Tartarus Dat zou kunnen, maar heel rigoureus voor een bezorging van een telefoon.

Ik denk dat @Donstil niet reageerde op jou maar op de us applecare discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:47

Fraude refereert denk ik naar de AppleCare discussies - verzekering afsluiten op basis van valse gegevens mag je verzekeringsfraude noemen. Kan goed gaan - kan ook mis gaan.

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
RigolleM schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:18:
[...]

Anderhalf jaar heeft mijn iPhone 12 Pro op 100% gestaan, 6 maand later staat hij op 90%... is er iets gewijzigd in mijn manier van opladen: NEEN... Die batterij status is totaal nutteloos imho.
Ik vraag me ook af of het percentage wel klopt. Mijn iPhone 11 Pro staat nog op 100% na ~ 3 jaar (oktober 2019). Als mijn 14 Pro er is maar eens kijken hoe lang die mee gaat bij “100%”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik doelde op Apple care uit de vs in Nederland afsluiten met een adres uit de VS waar je niet woont. Maar je bericht zat er net voor zie ik dus nu lijkt het idd daar over te gaan, dus even quote toegevoegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:29:
[...]

Ben benieuwd of het problemen geeft bij het claimen van daadwerkelijke schade. Je hebt immers “fraude” gepleegd met het adres.

Edit: Even quote toegevoegd ivm onduidelijkheid.
Verder ben ik benieuwd wat er gebeurt als je AppleCare wilt annuleren, in de EU heb je dan recht op een gedeelte van je geld retour maar kan mij zo voorstellen dat dit in de VS niet zo geregeld is.
Zit wat in idd. Ach we gaan t zien, heb gekozen voor maandelijks betalen, mocht er toch een probleem zijn, zeg ik t op.

Edit: mocht ik service nodig hebben, laat ik hier wel ff weten hoe t is afgelopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Teknix1982 @ZiSE @Donstil Ik zie het nu ook. Excuses!
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:38:
[...]

Zit wat in idd. Ach we gaan t zien, heb gekozen voor maandelijks betalen, mocht er toch een probleem zijn, zeg ik t op.

Edit: mocht ik service nodig hebben, laat ik hier wel ff weten hoe t is afgelopen.
Ja daar ben ik wel benieuwd naar maar hoop dat je het niet nodig hebt natuurlijk.

Wat staat er onder je AppleCare info binnen instellingen eigenlijk als je maandelijks betaald? Schuift die datum dan steeds op of hoe werkt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zeker niet nodig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:43:
[...]

Ja daar ben ik wel benieuwd naar maar hoop dat je het niet nodig hebt natuurlijk.

Wat staat er onder je AppleCare info binnen instellingen eigenlijk als je maandelijks betaald? Schuift die datum dan steeds op of hoe werkt dat?
Dit is wat er staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nZrOKu9RkGXUm5KWJQ_zD3Zb4DA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AUBW2icjgqnkphFhkA6ve62L.jpg?f=fotoalbum_large

In de T&C staat dat de datum iedere x wordt opgeschoven totdat je AC+ op zegt of als er niet betaald wordt.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Ik vind het wel jammer dat nog geen enkele winkel de officiele Apple hoesjes in voorraad heeft. Ik wil de kleuren graag even in het echt zien, maar je moet alles voorbestellen.

Overigens vind ik de iPhone 14 Pro wel slecht ontworpen, echt on-Apple. Het toestel is eigenlijk onbruikbaar als het op tafel ligt. Bij elke aanraking wiebelt het en rammelt het op tafel, hoe hebben ze dat in vredesnaam zo kunnen ontwerpen? Hopelijk wordt het met een hoesje beter...

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:48:
[...]

Dit is wat er staat.

[Afbeelding]

In de T&C staat dat de datum iedere x wordt opgeschoven totdat je AC+ op zegt of als er niet betaald wordt.
Betaal je nou maandelijks?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:24
Tom schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:32:
Hier ook binnen. Komende van de 12 Pro is het geen noodzakelijke of schokkende upgrade. Wel weer merkbaar sneller, ProMotion is erg lekker, verse accu. Dat soort zaken zijn al fijn. De dikte van de camera's vind ik wel fors, dat vind ik nog het grootste nadeel. Alles overzetten ging vlot, maar ook hier ging het scannen van het rijbewijs in de ING app moeizaam (meerdere pogingen nodig, maar wel gelukt). Dynamic Island is gaaf gedaan, mooie animaties en de bovenkant ziet er gewoon netter en consistenter uit. Always on is even wennen, denk dat het wel handig is (normaal tik ik honderd keer per dag, als je terug komt van drinken halen enzovoort, even op het scherm om te zien of er notificaties zijn).
Drama die ING app met rijbewijs inderdaad. DI erg gaaf ook. AOD voor mij echt van grote waarde, precies zoals jij schetst. Je hoeft nu niet meer iedere keer te tikken op het scherm, echt super relaxed. Komende van een 13 Mini is dit een grote update, groter scherm en heel smooth. Ook lekker helder. De rest is bekend, dus echt heel blij met deze update.

I don't have dreams, I have goals!!

• elaho
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:51:
[...]

Wist niet dat dat kon. Of kan het alleen bij Amerikaanse Applecare?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:51:
[...]

elaho schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:55:
[...]

Wist niet dat dat kon. Of kan het alleen bij Amerikaanse Applecare?
Yep, in bepaalde landen zoals de US heb je ook de optie om maandelijks te betalen. In de US is het $9,99 p/m of $199 eenmalig. Het eenmalige bedrag is dus goedkoper maar ik heb voor $9,99 p/m gekozen aangezien ik na een jaar toch meestal een nieuwe iPhone aanschaf en ik niet 100% zeker ben of ik het restant terug zou krijgen als ik het op zou zeggen wat hier in NL wel het geval is. Overigens heb je in NL nergens een goed gedekte verzekering voor je smartphone voor een 10tje per maand.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 13:58 ]

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:56:
[...]

Yep, in bepaalde landen zoals de US heb je ook de optie om maandelijks te betalen. In de US is het $9,99 p/m of $199 eenmalig. Het eenmalige bedrag is dus goedkoper maar ik heb voor $9,99 p/m gekozen aangezien ik na een jaar toch meestal een nieuwe iPhone aanschaf en ik niet 100% zeker ben of ik het restant terug zou krijgen als ik het op zou zeggen wat hier in NL wel het geval is. Overigens heb je in NL nergens een goed gedekte verzekering voor je smartphone voor een 10tje per maand.
@elaho

https://www.apple.com/nl/support/products/iphone.html

Kan dus niet, je moet blijkbaar in de US wonen 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Toppe op 17-09-2022 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PhilipsFan schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:50:
Ik vind het wel jammer dat nog geen enkele winkel de officiele Apple hoesjes in voorraad heeft. Ik wil de kleuren graag even in het echt zien, maar je moet alles voorbestellen.
Je kunt de kleuren bij de Apple’s stores zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:48:
[...]

Dit is wat er staat.

[Afbeelding]

uit de Terms & Conditions (PDF) van AppleCare+ iPhone, United States:

''If service is not available for the Covered Equipment in a country that is not the country of purchase, you may be responsible for shipping and handling charges to facilitate service in a country where service is available. If you seek service in a country that is not the country of purchase, you must comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges.''

iets om rekening mee te houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

_Bailey_ schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:05:
[...]

uit de Terms & Conditions (PDF) van AppleCare+ United States:

''If service is not available for the Covered Equipment in a country that is not the country of purchase, you may be responsible for shipping and handling charges to facilitate service in a country where service is available. If you seek service in a country that is not the country of purchase, you must comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges.''

Vind dit altijd lastig want een scherm vervangen bieden ze vrijwel overal ter wereld aan, alleen is het de vraag of Apple het ook zo ziet.

Kan me voorstellen dat het voor producten die niet in dat land verkrijgbaar zijn zoals de HomePod wel geldt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

uit de Terms & Conditions (PDF) van AppleCare+ United States:

Maar dat gaat om het toestel, dat is hier niet aan de orde want die is in NL aangeschaft (neem ik aan).

Overigens heb ik in de Vs eens een nieuw toestel gekregen op reis en is mij dit niet belast.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:08:
[...]

Maar dat gaat om het toestel, dat is hier niet aan de orde want die is in NL aangeschaft (neem ik aan).

Overigens heb ik in de Vs eens een nieuw toestel gekregen op reis en is mij dit niet belast.
Als je Apple Care in de VS koopt dan gelden die voorwaarden wel weer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
  • Laatst online: 16-09 07:51
Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:08:
[...]

Snap dat als je op reis bent en krijgt schade ze je helpen. Andere case dan moedwillig fraude plegen door telefoon in land a te kopen en verzekering in land b.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:48
Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:04:
[...]

Je kunt de kleuren bij de Apple’s stores zien.
De dichtstbijzijnde is meer dan 200km verderop. Amac, Media Markt, Coolblue etc hebben nog niks.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

PhilipsFan schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:12:
[...]

De dichtstbijzijnde is meer dan 200km verderop. Amac, Media Markt, Coolblue etc hebben nog niks.
Klopt, ik zoek een wallet in bosgroen, nergens te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
[...]

Waarom niet gewoon alle kleuren besteld bij coolblue? })
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:09:
[...]

Als je Apple Care in de VS koopt dan gelden die voorwaarden wel weer...
Nee want dit gaat om het toestel en hebt dan geen import kosten want je vervangende toestel is hier al.

Dit gaat over een toestel waar je in een anders land een claim op maakt en je vervangende toestel geïmporteerd zou moeten worden.

[...]

Ja oké das onhandig :)

Maar omdat je “geen enkele” zei dacht ik dat je het misschien niet wist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

uit de Terms & Conditions (PDF) van AppleCare+ iPhone, United States:

Ben dit ook tegengekomen bij het doorlezen van de T&C.

Ik ga t allemaal maar aanzien, kijken wat er gebeurd als ik daadwerkelijk service nodig heb.

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:16:
[...]

Nee want dit gaat om het toestel en hebt dan geen import kosten want je vervangende toestel is hier al.

Dit gaat over een toestel waar je in een anders land een claim op maakt en je vervangende toestel geïmporteerd zou moeten worden.
Als je Apple Care in de VS aanschaft dan ga je akkoord met de Amerikaanse voorwaarden, dat je toestel uit Nederland komt doet er niet eens zoveel toe. Ze kunnen je heel eenvoudig de toegang tot een buitenlandse Apple Care ontzeggen vanwege de serienummers en/of land van activatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:00
[...]

Niets denk ik. Ik let volstrekt nergens op. 11 pro
Max na 1 jaar op 93% en 13 pro max na een jaar op 100%. Gebruik elke lader laat hem geregeld op gaan en denk er nooit over.

Verwijderd

Practics schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:11:
[...]

Snap dat als je op reis bent en krijgt schade ze je helpen. Andere case dan moedwillig fraude plegen door telefoon in land a te kopen en verzekering in land b.
Ik ga t meemaken als ik ooit service nodig heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:20:
[...]

Ben dit ook tegengekomen bij het doorlezen van de T&C.

Ik ga t allemaal maar aanzien, kijken wat er gebeurd als ik daadwerkelijk service nodig heb.
Zou de vraag eens bij Apple zelf stellen. Straks betaal je 11 manden en heb je nergens recht op :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:21:
[...]

Als je Apple Care in de VS aanschaft dan ga je akkoord met de Amerikaanse voorwaarden, dat je toestel uit Nederland komt doet er niet eens zoveel toe. Ze kunnen je heel eenvoudig de toegang tot een buitenlandse Apple Care ontzeggen vanwege de serienummers en/of land van activatie.
Dat zijn aannames maar misschien geen verkeerde inderdaad. Ik reageerde echter op het stukje wat @_Bailey_ quote en dat gaat over import wat in deze case niet aan de orde is.

Verwijderd

Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:21:
[...]

Mochten ze dit doen dan heb ik pech gehad. Daarom heb ik ook gekozen voor maandelijkse betaling ipv in een keer betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:22:
[...]

Max na 1 jaar op 93% en 13 pro max na een jaar op 10%. Gebruik elke lader laat hem geregeld op gaan en denk er nooit over.
Zo das wel heel matig na een jaar. Je krijgt onder de 80% garantie hè :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:47

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17

Overigens vind ik de iPhone 14 Pro wel slecht ontworpen, echt on-Apple. Het toestel is eigenlijk onbruikbaar als het op tafel ligt. Bij elke aanraking wiebelt het en rammelt het op tafel, hoe hebben ze dat in vredesnaam zo kunnen ontwerpen? Hopelijk wordt het met een hoesje beter...
Bedoel je een fysieke winkel? Anders heeft Amazon.nl ze op voorraad, kan je altijd retourneren. Heb ik ook besteld

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:24:
[...]

Zo das wel heel matig na een jaar. Je krijgt onder de 80% garantie hè :P
Haha 0 meer of minder 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:23:
[...]

Dat zijn aannames maar misschien geen verkeerde inderdaad. Ik reageerde echter op het stukje wat @_Bailey_ quote en dat gaat over import wat in deze case niet aan de orde is.
Toppe in "[AppleCare] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43
Drardollan schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:00:
[...]

Waarom niet gewoon naar een Apple winkel?
Dan komt hij/zij in het daglicht, dat verdragen echter Tweakers slecht. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Practics
Zo even tussen de buien door half uurtje in de volle zon. Maar wat een mega verbetering in zichtbaarheid zeg! Ook houd die dit continue vol. Hier zouden mijn 12 pro max of ipad pro 2020 allang terug geschakeld zijn ivm warmte. Ook halen ze bij lange na niet deze helderheid. Poeh alleen dit is voor mij eigenlijk upgraden wel waard als zon liefhebber.

• Arunia

Mijn vrouw klaagde ook al vanwege niet aanwezig zijn van originele hoesjes. Heeft volgens mij een spigen besteld wat ze altijd heeft gehad.

Verwijderd

knip, verkeerd.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2022 15:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Wat cropjes, veel wind en slecht licht. Die spin heeft een hoop moeite gekost. Telefoon bleef van lens wisselen door de wind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2WCwZNGA2Sdj4T4wwQ4TalQ-Dk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ac9jyfQPEOWKz1aQWcqwekNM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cdW8LfaDkc6EjO6Bjcl0hwV_TDE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/caNyQe16wkWB7Z85rHBxcZwn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFRlikTRanrR0tf6PsGTzSeo7tc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7myWHIVBl0tw9VaI3BkbURb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WPpTbxDwO6G85slS_Uswxfs3RQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1OCUQEwZzyKk4eemzx8Yqxg.jpg?f=fotoalbum_tile

Specs

• Fylax
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-11-2024
Hele domme vraag en heel dom uitgelegd waarschijnlijk, maar als ik met mijn 14 Pro de camera open en de camera ergens close-up op hou en vervolgens verder weg richt, lijkt het erop dat ‘ie verspringt van welke camera gebruikt wordt. Dit herken ik niet bij oudere iPhones. Is dit een bepaalde functie of?

• THE_BASE
  • Niet online
Fylax schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:42:
Hele domme vraag en heel dom uitgelegd waarschijnlijk, maar als ik met mijn 14 Pro de camera open en de camera ergens close-up op hou en vervolgens verder weg richt, lijkt het erop dat ‘ie verspringt van welke camera gebruikt wordt. Dit herken ik niet bij oudere iPhones. Is dit een bepaalde functie of?
Same here, hoorde mijn partner er al over mekkeren. Zal de Macro wel zijn?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:51

PBP

Fylax schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:42:
Macro functie waarschijnlijk. Kun je overigens wijzigen onder Instellingen>Camera>Macroregelaar

[ Voor 6% gewijzigd door PBP op 17-09-2022 15:47 ]

Van mij mag macro er helemaal weer uit overigens, paar keer gebruikt toen het nieuw was maar verder heeft het de scherpstelling alleen maar verslechterd, iPhone zit er nu met objecten dicht bij veel te vaak naast omdat het systeem naar macro wil terwijl dat niet gewenst is.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:09

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

PBP schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:46:
[...]

Macro functie waarschijnlijk. Kun je overigens wijzigen onder Instellingen>Camera>Macroregelaar
Daar kan je de regelaar aan zetten. Als het aan staat dan kan je in het camera scherm linksonderin op het macro icoontje klikken om het automatisch switchen aan/uit te zetten. Zou graag nog een stand willen hebben, geforceerd aan.

Specs

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:55:
Van mij mag macro er helemaal weer uit overigens, paar keer gebruikt toen het nieuw was maar verder heeft het de scherpstelling alleen maar verslechterd, iPhone zit er nu met objecten dicht bij veel te vaak naast omdat het systeem naar macro wil terwijl dat niet gewenst is.
Volgens mij ook gemerkt. Bijvoorbeeld een iDeal-QR heeft ie méér moeite mee dan de vorige had.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
giantgiantus schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:22:
[...]

Max na 1 jaar op 93% en 13 pro max na een jaar op 100%. Gebruik elke lader laat hem geregeld op gaan en denk er nooit over.
Hoe laad je? Mijn X van bijna 5 jaar oud staat op 91%

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
Boeryepes schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:22:
[...]

In de auto, aan m’n laptop lader, aan m’n beeldscherm, draadloos, aan een batterij pak, met zware 100 watt laders, met 5 watt laders, van 0 naar 100 van 16 naar 25 etc etc. Mijn punt is: het maakt allemaal weinig uit. Soms heb je wat geluk en soms wat minder.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Steven030 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:07:
[...]

Mijn telefoon gaat automatisch in de bedtime modus (tussen 22:30 en 07:00) en dan is het AOD ook uit
Gebruik je bedtijd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacbookProx
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09 18:35
giantgiantus schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:34:
[...]

In de auto, aan m’n laptop lader, aan m’n beeldscherm, draadloos, aan een batterij pak, met zware 100 watt laders, met 5 watt laders, van 0 naar 100 van 16 naar 25 etc etc. Mijn punt is: het maakt allemaal weinig uit. Soms heb je wat geluk en soms wat minder.
Dit, het is bovendien achterlijk je tijd te verspillen aan hoe te laden van je telefoontje die je om de 2 jaar vervangt. En anders is die 70 euro boete op een batterij-wissel prima in verhouding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ja jij niet?
Super chill

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:36
YouTube: iPhone 14 Pro vs GoPro Hero 11 Black Tested!

Dit is ook wel een leuke van DC Rainmaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 18:55
Kom van de 12 pro nu op de 14 pro max, van blauw naar paars.

Moet zeggen dat ik paars minder mooi vind dan de blauwe, maar gaat toch een hoesje omheen dus ga het daar niet om terugsturen. Als ik opnieuw zou kopen, had ik zwart gekozen.

Verder merk ik eigenlijk geen verschil, alleen het grotere scherm. Zou mensen op een 12 pro aanraden nog even een jaartje of 2 te wachten met upgraden.

Ben ik er blij mee? Ja, dat wel, maar eigenlijk alleen vanwege het groter scherm (en hopelijk betere batterij)

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:45

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Boeryepes schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:22:
[...]

Mijn 13 pro al op 91% na 11 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:38
Nee, want ik heb flexibele tijden waarop ik moet opstaan. Bij bedtijd moet je volgens mij alles vooraf ingeven, toch?

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Bigg Balls schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:55:
[...]

Mijn 13 pro al op 91% na 11 maanden.
Mijn 12 Pro Max die ik op releasedag heb ontvangen zit ook pas op 91%.
Dan vind ik die 13 Pro van je wel heel hard gegaan.

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 22:17
turkeyhakan schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:58:
[...]

Nee, want ik heb flexibele tijden waarop ik moet opstaan. Bij bedtijd moet je volgens mij alles vooraf ingeven, toch?
Je kan het zo instellen als je zelf wil, met bijvoorbeeld andere tijden voor het weekend. En zonder wekker, want dat weer apart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:45

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Tartarus schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 20:06:
[...]

Mijn 12 Pro Max die ik op releasedag heb ontvangen zit ook pas op 91%.
Dan vind ik die 13 Pro van je wel heel hard gegaan.
Dat vind ik inderdaad ook, zal Apple eens bellen. Heb er AppleCare+ op zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Practics
Johan Bogle schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 19:47:
Kom van de 12 pro nu op de 14 pro max, van blauw naar paars.

Moet zeggen dat ik paars minder mooi vind dan de blauwe, maar gaat toch een hoesje omheen dus ga het daar niet om terugsturen. Als ik opnieuw zou kopen, had ik zwart gekozen.

Verder merk ik eigenlijk geen verschil, alleen het grotere scherm. Zou mensen op een 12 pro aanraden nog even een jaartje of 2 te wachten met upgraden.

Ben ik er blij mee? Ja, dat wel, maar eigenlijk alleen vanwege het groter scherm (en hopelijk betere batterij)
Serieus? Vind wel echt verschil in scherm kwaliteit zitten zowel scherper als stuk helderde. Telefoon is echt stuk soepeler in gebruik. Camera doet duidelijk stapje meer en beter en vooral ook sneller.

Hele pakket bij elkaar is het gewoon echt fijne en soepele telefoon. Verschil van dag en nacht? Nee. Lekkere en welkome update op een product wat als zeer goed was? Ja! Voor mijn gevoel het waard om 800 euro bij teleggen? Jazeker en al helemaal als je een stevige gebruiker bent 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:02

swv

Ik kan mij van de 12 herinneren dat de batterij niet top was. De 13 en 14 doen het opvallend beter wat dat betreft. Voor mij is dat een belangrijk pluspunt.
Pagina: 1 ... 22 ... 44 Laatste