[AppleCare] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1BVD1LVklyTkbZGzcCLaWQnqwA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zX7tz92oHnrJjmyhfqNNypQy.png?f=fotoalbum_large

Welkom in het AppleCare topic

"AppleCare-producten bieden deskundige technische ondersteuning en extra mogelijkheden voor reparatie van je hardware door Apple."
AppleCare is een aanvullende dienst van Apple ter verlenging van je garantie termijn en aanvullende technische ondersteuning tijdens de looptijd:
  • Tot 3 jaar na de aankoopdatum van AppleCare+ voor Mac, Apple beeldschermen, Apple TV of Apple Watch
  • Tot 2 jaar na de aankoopdatum van AppleCare+ voor iPad, iPhone, iPod, Apple Watch of koptelefoons van Apple of Beats
  • Tot 3 jaar na de aankoopdatum van Apple TV voor AppleCare Protection Plan voor Apple TV

AppleCare is geen vervanging van je garantie of je consumentenrecht

zie https://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/nl/
OPMERKING OVER CONSUMENTENWETGEVING:
AppleCare+ is een verzekeringspolis voor de dekking van het risico op schade aan uw Apple TV, Apple Watch, iPad, iPhone, iPod of koptelefoon van Apple of Beats en de noodzaak van technische ondersteuning. AppleCare+ biedt geen dekking voor storingen die het gevolg zijn van ontwerp-, materiaal- en/of fabricagefouten. Dergelijke storingen worden afzonderlijk gedekt door uw rechten op grond van consumentenwetgeving of de Beperkte Garantie van Apple of door Apple zelf tijdens dezelfde periode als de Dekkingsperiode van AppleCare+, zelfs als U Uw Apple product niet bij Apple hebt gekocht of geleased. In Nederland hebben consumenten die een product van een professionele verkoper hebben gekocht op grond van het Nederlands Burgerlijk Wetboek recht op gratis reparatie of vervanging door de verkoper van goederen die, gezien de aard van het product en de informatie die door de verkoper is verstrekt, niet over de eigenschappen beschikken die de koper overeenkomstig het contract redelijkerwijs zou kunnen verwachten.

AppleCare per device

Mac: https://www.apple.com/nl/support/products/mac/
AppleCare+ voor Mac is een verzekering waarmee je tot drie jaar lang recht hebt op deskundige ondersteuning1 van Apple en daarnaast gedekt bent tegen hardware­reparaties2, inclusief elke 12 maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, elk met een eigen risico van € 99 bij schade aan het scherm of de externe behuizing en € 259 bij overige schade.
iPad: https://www.apple.com/nl/support/products/ipad/
AppleCare+ is een verzekering die tot twee jaar lang recht geeft op deskundige ondersteuning1 en waarmee je gedekt bent tegen hardwarereparaties2 voor iPad, Apple Pencil en een iPad-toetsenbord van Apple, inclusief elke 12 maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico van € 49 per voorval voor iPad en € 29 per voorval voor Apple Pencil of een iPad-toetsenbord van Apple.
iPhone https://www.apple.com/nl/support/products/iphone/
AppleCare+ voor iPhone is een verzekering waarmee je tot twee jaar lang recht hebt op deskundige ondersteuning1 en gedekt bent tegen hardwarereparaties,2 inclusief elke 12 maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, elk met een eigen risico van € 29 bij schade aan het display of het glas aan de achterkant, en € 99 bij overige schade.
Watch: https://www.apple.com/nl/support/products/watch/
AppleCare+ voor Apple Watch en Apple Watch Nike is een verzekering die tot twee jaar lang recht geeft op deskundige ondersteuning1 en waarmee je gedekt bent tegen hardwarereparaties3, inclusief elke 12 maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico van € 65 per voorval
Display: https://www.apple.com/nl/support/products/display/
AppleCare+ voor Apple Display is een verzekering waarmee je tot drie jaar lang recht hebt op deskundige ondersteuning1 van Apple en daarnaast gedekt bent tegen hardwarereparaties2, inclusief elke 12 maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, elk met een eigen risico van € 99 bij schade aan het scherm of de externe behuizing en € 259 bij overige schade.
Koptelefoons: https://www.apple.com/nl/support/products/headphones/
AppleCare+ is een verzekering waarmee je tot twee jaar lang recht hebt op deskundige technische ondersteuning1 en gedekt2 bent tegen hardwarereparaties van je AirPods, Beats-oortjes of Beats-koptelefoon, inclusief elke 12 maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, elk met een eigen risico van € 29.
Apple TV: https://www.apple.com/nl/support/products/appletv/
AppleCare+ is een verzekering waarmee je tot drie jaar lang recht hebt op deskundige ondersteuning1 en gedekt bent tegen hardware­reparaties2 van Apple TV, inclusief elke twaalf maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, elk met een eigen risico van € 15.
iPod: https://www.apple.com/nl/support/products/ipod/
AppleCare+ voor iPod touch is een verzekering waarmee je tot twee jaar lang recht hebt op deskundige ondersteuning1 en gedekt bent tegen hardwarereparaties2, inclusief elke 12 maanden maximaal twee schadevoorvallen als gevolg van een ongelukje, met een eigen risico van € 29 per voorva
DevicePrijs
iMac: € 219
iMac Pro: € 219
Mac mini: € 119
Mac Pro: € 349
MacBook: € 199
MacBook Air: € 199
MacBook Pro 13-inch (M1):€ 279
MacBook Pro 13-inch (Intel):€ 299
MacBook Pro 15-inch: € 449
MacBook Pro 16-inch: € 449
Apple beeldscherm: € 499

DevicePrijs
Apple TV: € 29
Apple Watch Series 3, SE: € 65
Apple Watch Series 4, 5, 6, 7:€ 89
Apple Watch Hermès, Edition:€ 199
iPad, iPad Air en iPad mini: € 79
iPad Pro 11": € 139
iPad Pro 12,9" (4. gen en ouder)€ 139
iPad Pro 12,9" (5. gen.): € 159
iPhone SE: € 99
iPhone 8, 7, 6s: € 149
iPhone 13 mini, 13, 12 mini, 12, 11, XR, 8 Plus, 7 Plus, 6s Plus:€ 169
iPhone 13 Pro, 13 Pro Max, 12 Pro, 12 Pro Max, 11 Pro,
11 Pro Max, XS, XS Max, X:
€ 229
iPod: € 59
Apple koptelefoon (alle modellen met uitzondering
van AirPods Max):
€ 59
AirPods Max: € 59
Beats-koptelefoon: € 59

---

Update 12 September 2023: Apple heeft "AppleCare+ met dekking tegen diefstal en verlies voor iPhone" geïntroduceerd. Actuele prijzen en voorwaarden op https://www.apple.com/nl/...care/applecareplus/nl/tl/

Actuele prijzen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVbT7fNAiG46NKHurG0RhWyOvrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OAuqVQLUYLdBtP07XHuIfoF.jpg?f=fotoalbum_large

Eigen risico bedragen:
Schade aan het scherm of het glas aan de achterkant: € 29
Overige schade: € 99
Diefstal of verlies: € 129
--

[ Voor 28% gewijzigd door ZiSE op 17-09-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UserUnknown
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-09-2021
Interessant! Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen over Apple Care. Misschien dat hier ruimte voor is om die ervaringen ook te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56

JB

Cédric roelt!

Tot nu toe bagger icm mijn 12 Mini en een batterij van nog geen jaar oud op 84% met 268 laadcycli atm. Apple doet niets want nog niet onder de 80%...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mdQNWByQs7apcFOClu27ujCVY_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vUBk73RLOaBZUPXZfeARdM88.png?f=fotoalbum_large

"Vroegah" met express replacement zonder meteen Apple Care+ te moeten aanschaffen, was het allemaal een stuk prettiger. Dat is ook niet meer :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:59:
Tot nu toe bagger icm mijn 12 Mini en een batterij van nog geen jaar oud op 84% met 268 laadcycli atm. Apple doet niets want nog niet onder de 80%...

[Afbeelding]

"Vroegah" met express replacement zonder meteen Apple Care+ te moeten aanschaffen, was het allemaal een stuk prettiger. Dat is ook niet meer :/
Conform voorwaarden dus zoals je aangeeft. Ik pak jouw post even zodat ik even specifiek die accu clausule kan quoten.
'Niet volledig op te laden batterij' verwijst, in verband met Gedekte apparatuur die een geïntegreerde, oplaadbare batterij gebruikt, naar de omstandigheid dat de capaciteit van de batterij van de Gedekte apparatuur om elektrische lading vast te houden minder bedraagt dan tachtig procent (80%) van de originele specificatie.

[ Voor 4% gewijzigd door ZiSE op 27-09-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ZiSE schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:02:
[...]

Conform voorwaarden dus zoals je aangeeft. Ik pak jouw post even zodat ik even specifiek die accu clausule kan quoten.

[...]
Ja dat weet ik maar bij een dergelijk dure aankoop, valt dit erg tegen (268 vs 500 laadcycli...). Zeker in nog geen jaar. De accu is amper de helft aan keren opgeladen en nu al zover "heen". Die getallen zeggen wellicht niet veel, maar dan moet Apple ze ook maar weg laten. In 2 weken ben ik nu al van 86% naar 84% gezakt, dus wellicht komt het dan - conform voorwaarden - toch goed want de iPhone is 12 nov een jaar oud :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:32
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:59:

[Afbeelding]

Even snel nog een keer of 70 opladen en dan mag je vervangen... :+

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:06:
[...]

Ja dat weet ik maar bij een dergelijk dure aankoop, valt dit erg tegen (268 vs 500 laadcycli...). Zeker in nog geen jaar. De accu is amper de helft aan keren opgeladen en nu al zover "heen". Die getallen zeggen wellicht niet veel, maar dan moet Apple ze ook maar weg laten. In 2 weken ben ik nu al van 86% naar 84% gezakt, dus wellicht komt het dan - conform voorwaarden - toch goed want de iPhone is 12 nov een jaar oud :z
Ja, de degradatie is inderdaad best wel sterk van de Mini. Dacht dat ik het bont had gemaakt met 90%, maar jij hebt inderdaad flink gas gegeven met deze iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:07:
[...]

Ja, de degradatie is inderdaad best wel sterk van de Mini. Dacht dat ik het bont had gemaakt met 90%, maar jij hebt inderdaad flink gas gegeven met deze iPhone.
Dat vraag ik me af. Ik zit al bijna 2 jaar volledig thuis te werken, dus de iPhone 12 Mini heeft heel wat minder op "zijn flikker" gehad :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:08:
[...]

Dat vraag ik me af. Ik zit al bijna 2 jaar volledig thuis te werken, dus de iPhone 12 Mini heeft heel wat minder op "zijn flikker" gehad :)
Ja, is dat zo? In welke zin? Zit ie nu niet méér op de lader? Ben je er niet ongemerkt toch veel mee aan de slag gegaan?

Voor mezelf kan ik zeggen dat ik de mobile devices echt stukken meer heb gebruikt thuis (op kantoor). Ik gebruik de foon wel zakelijk en privé (en ben een erg drukke ondernemer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:11:
[...]

Ja, is dat zo? In welke zin? Zit ie nu niet méér op de lader? Ben je er niet ongemerkt toch veel mee aan de slag gegaan?

Voor mezelf kan ik zeggen dat ik de mobile devices echt stukken meer heb gebruikt thuis (op kantoor). Ik gebruik de foon wel zakelijk en privé (en ben een erg drukke ondernemer).
Ik niet, gebruik deze privé. Zit zeker niet meer aan de lader. Eigenlijk alleen in de avond zodra ik naar bed ga. Dat gedrag is ook nooit anders geweest bij alle voorgaande modellen. Nog nooit heb ik een toestel (zolang je het kunt zien) onder de 90% gekregen in 1 jaar tijd. Ik upgrade elk jaar.

Verder gebruik ik juist veel meer web-based verlengden zoals Signal etc. dus schermtijd is ook erg laag, want alles via de iMac lezen, versturen. Zakelijk gaat alles via de Teams-achtige oplossingen, dus ook mijn iPhone van de zaak doet nog amper iets.

[ Voor 10% gewijzigd door JB op 27-09-2021 11:16 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:15:
[...]

Ik niet, gebruik deze privé. Zit zeker niet meer aan de lader. Eigenlijk alleen in de avond zodra ik naar bed ga. Dat gedrag is ook nooit anders geweest bij alle voorgaande modellen. Nog nooit heb ik een toestel (zolang je het kunt zien) onder de 90% gekregen in 1 jaar tijd. Ik upgrade elk jaar.

Verder gebruik ik juist veel meer web-based verlengden zoals Signal etc. dus schermtijd is ook erg laag, want alles via de iMac lezen, versturen. Zakelijk gaat alles via de Teams-achtige oplossingen, dus ook mijn iPhone van de zaak doet nog amper iets.
Dan is bizar snel gegaan ja. Ik zou dit Apple toch zeker nog een keer uitleggen, zeker icm andere ervaringen van 12 Mini gebruikers. Dit staat wat mij betreft los van AC+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:20:
[...]

Dan is bizar snel gegaan ja. Ik zou dit Apple toch zeker nog een keer uitleggen, zeker icm andere ervaringen van 12 Mini gebruikers. Dit staat wat mij betreft los van AC+.
Ik heb vorige week gebeld. 0 op rekest. Nu alweer op 84% dus ik kijk het nog even aan en dan bel ik volgende week weer als ie inderdaad ook naar 83% zakt. Vertrouwen in deze batterij is weg.

Verder is die 75 euro best schappelijk te noemen om te laten vervangen, maar dit is IMHO totaal niet in lijn met een deugdelijk product als je als Apple met die 80% regel gaat werken.

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 27-09-2021 11:36 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:24:
[...]

Ik heb vorige week gebeld. 0 op rekest. Nu alweer op 84% dus ik kijk het nog even aan en dan bel ik volgende week weer als ie inderdaad ook naar 83% zakt. Vertrouwen in deze batterij is weg.

Verder is die 75 euro best schappelijk te noemen om te laten vervangen, maar dit is IMHO totaal niet in lijn met een deugdelijk product als je als Apple met die 80% regel gaat werken.
Nee, zeker niet gezien jouw gebruik. Dit moeten ze m.i. vervangen zonder enige extra vorm van aangekochte garantie/service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:35:
[...]

Nee, zeker niet gezien jouw gebruik. Dit moeten ze m.i. vervangen zonder enige extra vorm van aangekochte garantie/service.
Ik zit overigens nog wel te bedenken dat ik sinds de X wel draadloos oplaadt. Zou dit nog verschil maken in degradatie?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:36:
[...]

Ik zit overigens nog wel te bedenken dat ik sinds de X wel draadloos oplaadt. Zou dit nog verschil maken in degradatie?
Heb je er met de X ook last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:36:
[...]

Heb je er met de X ook last van gehad?
Nope, de X was in alle opzichten goed. De 11Pro nadien ook. Alleen nu bij de 12 Mini.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:38:
[...]

Nope, de X was in alle opzichten goed. De 11Pro nadien ook. Alleen nu bij de 12 Mini.
Dan komt het niet door draadloos opladen lijkt me. Weer een stukje dossiervorming dat Apple gewoon jouw batterij moet gaan vervangen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorbit
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik ben vooral benieuwd naar de beste manier van het verzekeren van de Iphone. Apple care vs Inboedelverzekering vs losse verzekering.

Op dit moment heb ik alles bij ING/NN en daar kost een telefoonverzekering voor een iPhone Xs al 12,- per maand! De 13 Pro kan ik niet vinden. De voorwaarden zijn vergelijkbaar, 2 reparaties per kalenderjaar en je telefoon wordt opgehaald en de volgende dag gerepareerd teruggebracht. Indien niet mogelijk krijg je een gereviseerd of vergelijkbaar toestel. Je weet dus niet of je een nieuwe of überhaupt een zelfde iPhone terug krijgt?

Met deze voorwaarden en kosten lijkt Apple Care mij toch interessanter.

SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
jorbit schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:41:
Ik ben vooral benieuwd naar de beste manier van het verzekeren van de Iphone. Apple care vs Inboedelverzekering vs losse verzekering.

Op dit moment heb ik alles bij ING/NN en daar kost een telefoonverzekering voor een iPhone Xs al 12,- per maand! De 13 Pro kan ik niet vinden. De voorwaarden zijn vergelijkbaar, 2 reparaties per kalenderjaar en je telefoon wordt opgehaald en de volgende dag gerepareerd teruggebracht. Indien niet mogelijk krijg je een gereviseerd of vergelijkbaar toestel. Je weet dus niet of je een nieuwe of überhaupt een zelfde iPhone terug krijgt?

Je moet het ook vergelijken met elke andere losse verzekering voor een eerlijk vergelijk. Echter is dit dan niet direct de beste, want met een buitenhuis-verzekering dek je meerdere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:11
Vandaag een nieuw setje Airpods Pro gekocht. waar ik bij mijn IPhone en al mijn andere Apple producten ~60 dagen de tijd had om care+ te nemen is dat bij mijn Airpods maar 5 dagen?

De garantie van mijn Airpods loopt ook maar tot 5 augustus 2022. De Airpods waren geseald en zijn gewoon besteld bij een winkel.

Hoe zit dit precies?

[ Voor 5% gewijzigd door schumi1986 op 27-09-2021 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
schumi1986 schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:15:
Vandaag een nieuw setje Airpods Pro gekocht. waar ik bij mijn IPhone en al mijn andere Apple producten ~60 dagen de tijd had om care+ te nemen is dat bij mijn Airpods maar 5 dagen?

De garantie van mijn Airpods loopt ook maar tot 5 augustus 2022. De Airpods waren geseald en zijn gewoon besteld bij een winkel.

Hoe zit dit precies?
Lijkt een fout te zijn dan. Via https://www.apple.com/nl/support/products/headphones/ onderaan de pagina.
Je kunt het ook los aanschaffen binnen 60 dagen na aankoop van je koptelefoon:
Bij een Apple Store (neem je aankoopbewijs en koptelefoon mee ter controle)
Door te bellen met 0800 020 1581 (je moet een aankoopbewijs kunnen overleggen)
Kan ook online lijkt me via https://mysupport.apple.com/add-coverage/producttypes

[ Voor 8% gewijzigd door ZiSE op 27-09-2021 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ZiSE schreef op maandag 27 september 2021 @ 10:36:
[...]

Das niet mijn ding maar ik heb een voorzet gedaan - kan alle AppleCare discussie die kant op en kunnen we het hier weer over de iPhone 13 hebben. Aanvullingen welkom aangezien eerste topic.

[AppleCare] Ervaringen & discussie
Ziet er goed uit hoor!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorbit
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06-05-2024
Redondo1982 schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:44:
[...]

Je moet het ook vergelijken met elke andere losse verzekering voor een eerlijk vergelijk. Echter is dit dan niet direct de beste, want met een buitenhuis-verzekering dek je meerdere apparaten.
Goed punt. Heb het even uitgezocht en een mobiele elektronica verzekering is best interessant. Voor 17 euro per maand en geen eigen risico, zijn alle mobiele apparaten verzekerd (iPhone, smart watch etc.). Vaak is dit dan tegen de nieuwwaarde voor een aantal jaar. Dus als je veel mobiele elektronica hebt (of kinderen :) ) is het een interessant afweging.

SolarEdge 6270Wp (4290 Oost, 1980 West) | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-04 18:08
JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:06:
[...]

Maar je heb 2 jaar met Apple care aangeschaft dus ook als het met 13 maanden onder 80 komt is er geen probleem toch?

En kwa laden ik deed mijn 12pro steeds met standaard lader en nu een maandje met de draadloze en het batterij percentage zakt veel harder.
Toeval of is draadloos laden echt meer een aanslag op de batterij.

[ Voor 13% gewijzigd door Roos79 op 28-09-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Roos79 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 18:44:
[...]

Maar je heb 2 jaar met Apple care aangeschaft dus ook als het met 13 maanden onder 80 komt is er geen probleem toch?
Apple Care != Apple Care+

Verder weet ik eigenlijk niet of de accu bij Apple Care+ anders gedekt is?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
JB schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

Apple Care != Apple Care+

Verder weet ik eigenlijk niet of de accu bij Apple Care+ anders gedekt is?
Dus jij heb geen Apple care + erbij gekocht?
Er staat niet dan bij Apple care dat het binnen die 12 maanden moet zijn.

Zie dit?
Dekking is alleen beschikbaar voor de iPhone en de oorspronkelijk meegeleverde accessoires en biedt bescherming tegen (i) batterijen die minder dan 80% van de oorspronkelijke capaciteit hebben en

[ Voor 36% gewijzigd door Roos79 op 01-10-2021 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Roos79 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 18:09:
[...]

Dus jij heb geen Apple care + erbij gekocht?
Er staat niet dan bij Apple care dat het binnen die 12 maanden moet zijn.

Zie dit?
Dekking is alleen beschikbaar voor de iPhone en de oorspronkelijk meegeleverde accessoires en biedt bescherming tegen (i) batterijen die minder dan 80% van de oorspronkelijke capaciteit hebben en
Wet consumenten recht werd gezegd door Apple support als het na het 1e jaar zou zijn.

Mijn iPhone is bij Apple zelf gekocht dus dat 2e jaar moet ik sowieso naar Apple zelf (want verkopende partij) wanneer er problemen zijn maar het is me (nog steeds) niet duidelijk in welke stramien die <80% en 500 laadcycli gelden.

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 01-10-2021 20:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jorbit schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:41:

Let er ook op dat Apple of de winkel waar je het toestel hebt aangeschaft je dan garantie zou kunnen weigeren. Er heeft immers een ander reparatie bedrijf aangezeten (waarvan je niet weet of ze Apple onderdelen kunnen gebruiken). Wat mij betreft om die reden alleen al geen goeie oplossing.

Wat mij betreft zijn er maar twee situaties interessant.

- AppleCare+ (oa ivm Express Replacement)
- Verzekering waar je zelf de factuur mag indienen en zo dus naar Apple kunt voor je reparatie (en je garantie niet vervalt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alberic
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-08-2022

Alberic

iPhone 13 pro 1TB

Ik heb bij de Apple Store on line een iPhone 13pro besteld en ontvangen hier in België. In het menu 'instellingen - info' staat niets van een mogelijkheid om Apple Care + aan te kopen. Een telefoontje naar Apple leerde me dat dit in België niet verkrijgbaar is voor de iPhone??? Waarom dat zo is, wist de (Nederlandse) telefonist me ook niet te vertellen. 'Misschien omdat jullie door de wet verplicht 2 jaar garantie hebben?' Is dat in Nederland niet zo dan?
En gisteren meldde m'n iPhone me: 'Alberic, je hebt nog tot 22 november om een apple care+ te kopen'. Weet iemand hier iets meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:11
In een ontvangen factuur van AppleCare+ staat dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9jOlt69HQirdSB3CShFdK3rYOuU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8LC1AmcXT3wB8JrvAMFIxad.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik Apple care aangeschaft na 57 dagen sinds de eerste activering van mijn iPad. Als einddatum van AppleCare+ staat de datum waarop ik AppleCare+ heb aangeschaft en niet de datum wanneer ik de IPad geactiveerd heb.

Hoe zit het nu? Loopt AppleCare+ precies 2 jaar na aanschaf zoals als einddatum vermeld staat bij de dekkinggegevens van de IPad of wordt deze datum later nog aangepast naar de dag waarop de IPad geactiveerd is + 2 jaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02:46
schumi1986 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:13:
In een ontvangen factuur van AppleCare+ staat dit
[Afbeelding]

Nu heb ik Apple care aangeschaft na 57 dagen sinds de eerste activering van mijn iPad. Als einddatum van AppleCare+ staat de datum waarop ik AppleCare+ heb aangeschaft en niet de datum wanneer ik de IPad geactiveerd heb.

Hoe zit het nu? Loopt AppleCare+ precies 2 jaar na aanschaf zoals als einddatum vermeld staat bij de dekkinggegevens van de IPad of wordt deze datum later nog aangepast naar de dag waarop de IPad geactiveerd is + 2 jaar?
Sommigen beweren dat de loop tijd in gaat vanaf het moment dat je Apple care activeert. Mijn ervaring is dat de loop tijd start op het moment van aanschaf van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Laatst online: 02-12-2024
Apple Care voor MacBook Pro 16" is drastisch in prijs gestegen. 3795 euro. Apple van de week gebeld, en de medewerker begon te vertellen waarom Apple Care 4000 euro waard is.. De prijs klopt dus :'(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CmZX6e4vT5dlrFogCQivkn2nRHk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2cfy96a5LeErirnI5rw5dpTp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door RiccardoNL op 05-11-2021 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:57
Whut, duurder dan base model AC+? Waarom is Apple Care 4000 euro waard volgens de Apple medewerker dan? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-04 12:11

Licko

ZVDK

Drials schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 18:47:
[...]

Sommigen beweren dat de loop tijd in gaat vanaf het moment dat je Apple care activeert. Mijn ervaring is dat de loop tijd start op het moment van aanschaf van het apparaat.
Meteen activeren bij ingebruikname van je nieuwe iPhone is dus aan te raden? Maw, geen reden om te wachten tot dag 59?

Hier onder wordt bevestigend geantwoord op een andere user, maar vervolgens tegengesproken. Wordt er niet duidelijker op zo...

Als ik applecare na 60 dagen afsluit, heb ik dan vanaf dat moment 24 maanden dekking, of 24 maanden-60 dagen?

[ Voor 22% gewijzigd door Licko op 05-11-2021 14:12 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:57
[...]

Dit klopt inderdaad. Je sluit het voor 2 jaar af als een 'verzekering', dus de begindatum is de dag van afsluiting en einddatum kan in dat geval gerust bijna 2 maanden na aanschaf zijn, afhankelijk van je startdatum.

Leuk feitje is ook dat je bijvoorbeeld bij verkoop ook je 'resterende' looptijd teruggestort kan krijgen en AC+ wordt gedeactiveerd op dat apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Laatst online: 02-12-2024
sigmundfreund schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:58:
Whut, duurder dan base model AC+? Waarom is Apple Care 4000 euro waard volgens de Apple medewerker dan? :')
De medewerker vertelde dat er erg dure onderdelen in zitten, en dat die gezamenlijk, met alle arbeid meer zouden kunnen kosten dan de hele Macbook zelf :o.

Nog maar eens gebeld, andere medewerker gesproken, die heeft hard gelachen en riep meteen dat er niks van klopte. Uiteindelijk Apple Care afgesloten voor gewoon de normale prijs - geen 4000 euro.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Nee hoor dat klopt niet, Apple Care start op het moment dat je dit aanschaft en is dan 2 jaar geldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Licko schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:00:
[...]

Meteen activeren bij ingebruikname van je nieuwe iPhone is dus aan te raden? Maw, geen reden om te wachten tot dag 59?
Het klinkt natuurlijk interessant, twee maanden langer AppleCare, maar ik laat het altijd direct bij aanschaf activeren. AppleCare aan het begin van de gebruiksduur is voor mij meer waard dan aan het eind, wanneer de waarde van de telefoon inmiddels is gehalveerd en de reparatiekosten bij een officieel reparatiepunt ook wat zijn gedaald.

Het zal je gebeuren dat het scherm van een nieuwe iPhone in de eerste week barst na een ongelukkige val. Zit je dan, met je goede voornemen om over anderhalve maand AppleCare te nemen.

Kortom, voor Apple is het juist voordelig wanneer klanten de aanschaf van AppleCare uitstellen tot het laatst mogelijke moment. Dat betekent niet automatisch dat het voor klanten altijd onvoordelig is, maar zelf kies ik er graag voor om vanaf het begin alle risico's op defecten en schade af te kopen.

Ik verwacht trouwens ook dat het over twee jaar wel wereldwijd mogelijk zal zijn om AppleCare na afloop tot wederopzegging op maandbasis te verlengen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldoooo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-11-2021
Ik heb geen goed woord over apple voor het moment
je koopt een telefoon van ruim 1300 euro plus nog is garantie en dan sturen ze je gewoon het bos in.

ik heb dus het probleem dat links onder er een verkleuring op de luidspreker zit. Cosmetische schade noemen ze dit dus en ik zou hier zelf de oorzaak van zijn de schade zou moeten veroorzaakt zijn door vloeistof en door de pink van mijn rechter hand volgens apple en dit terwijl ik mijn telefoon met mijn linkerhand vasthoud ondanks foto's insturen laten ze me hiermee dus gewoon in de kou staan je koopt dan originele hoesjes en opladers om dit te voorkomens je word dan afgescheept dit is cosmetische schade dit valt niet onder de garantie en dit terwijl er geen krasje op de onderkant zit als ik nu het toestel niet zou onderhouden oke maar dit is dus wel Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0HU4vAMBgNceJGNP2MI-pOS-ZUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vUvyUxeasIqE6cSPkFi07vbL.jpg?f=fotoalbum_large

• CarstenD
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-04 17:14
ronaldoooo schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:09:
je koopt een telefoon van ruim 1300 euro plus nog is garantie en dan sturen ze je gewoon het bos in...
Goeiemorgen, daar zeg je inderdaad wel U tegen bij zo een dure telefoon. Hoe oud is het toestel? Zo oud kan het niet zijn want je hebt de garantie maar 1-2 jaar volgens Apple, toch? Kan me goed voorstellen dat je hier flink pissig om bent.

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik ben dus een kluns die altijd haar samsung telefoon laat vallen. Goed ingepakt in zo'n flip-over hoesje. Nu wil ik binnenkort de overstap naar een iPhone maken en ben best huiverig voor het glas. Heeft deze Apple Care dan echt meerwaarde?

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-04 18:56
CarstenD schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:20:
[...]

Goeiemorgen, daar zeg je inderdaad wel U tegen bij zo een dure telefoon. Hoe oud is het toestel? Zo oud kan het niet zijn want je hebt de garantie maar 1-2 jaar volgens Apple, toch? Kan me goed voorstellen dat je hier flink pissig om bent.
Sarcasme neem ik aan? :P

edit - originele post leest ook als sarcasme :D :D :D

[ Voor 6% gewijzigd door 4acesNL op 18-11-2021 18:40 ]

• ZiSE
Liefsnoepje schreef op donderdag 18 november 2021 @ 15:40:
Ik ben dus een kluns die altijd haar samsung telefoon laat vallen. Goed ingepakt in zo'n flip-over hoesje. Nu wil ik binnenkort de overstap naar een iPhone maken en ben best huiverig voor het glas. Heeft deze Apple Care dan echt meerwaarde?
Ja als in dat je ‘m 2 x per jaar een claim mag doen voor schade nav een ongeluk. Kost het nog steeds geld (29 euro voor glas / scherm / 99 voor overige schade) maar dat is te overzien. Als je nu al weet dat je m vaak laten vallen is het het overwegen waard. Uiteindelijk is het simpelweg een verzekering. Als je geen schade hebt is het zonde geld - als je 4 x een claim doet dan is het meer dan rendabel ;)

• Donstil
  • Niet online
ZiSE schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:48:
[...]

Ja als in dat je ‘m 2 x per jaar een claim mag doen voor schade nav een ongeluk. Kost het nog steeds geld (29 euro voor glas / scherm / 99 voor overige schade) maar dat is te overzien. Als je nu al weet dat je m vaak laten vallen is het het overwegen waard. Uiteindelijk is het simpelweg een verzekering. Als je geen schade hebt is het zonde geld - als je 4 x een claim doet dan is het meer dan rendabel ;)
Overigens is die €29,- alleen als je naar een Apple store kunt of het toestel opstuurt.

Maak je gebruik van express replacement betaal je ook €99,- als het om het glas aan de voorkant gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
je koopt een telefoon van ruim 1300 euro plus nog is garantie en dan sturen ze je gewoon het bos in.

ik heb dus het probleem dat links onder er een verkleuring op de luidspreker zit. Cosmetische schade noemen ze dit dus en ik zou hier zelf de oorzaak van zijn de schade zou moeten veroorzaakt zijn door vloeistof en door de pink van mijn rechter hand volgens apple en dit terwijl ik mijn telefoon met mijn linkerhand vasthoud ondanks foto's insturen laten ze me hiermee dus gewoon in de kou staan je koopt dan originele hoesjes en opladers om dit te voorkomens je word dan afgescheept dit is cosmetische schade dit valt niet onder de garantie en dit terwijl er geen krasje op de onderkant zit als ik nu het toestel niet zou onderhouden oke maar dit is dus wel [Afbeelding]
Cosmetische schade is niet gedekt onder AppleCare+ dat is op voorhand wel bekend maar wat moet ik precies zien op de foto?

• Donstil
  • Niet online
Canaria schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:59:
[...]

Het klinkt natuurlijk interessant, twee maanden langer AppleCare, maar ik laat het altijd direct bij aanschaf activeren. AppleCare aan het begin van de gebruiksduur is voor mij meer waard dan aan het eind, wanneer de waarde van de telefoon inmiddels is gehalveerd en de reparatiekosten bij een officieel reparatiepunt ook wat zijn gedaald.

Het zal je gebeuren dat het scherm van een nieuwe iPhone in de eerste week barst na een ongelukkige val. Zit je dan, met je goede voornemen om over anderhalve maand AppleCare te nemen.

Kortom, voor Apple is het juist voordelig wanneer klanten de aanschaf van AppleCare uitstellen tot het laatst mogelijke moment. Dat betekent niet automatisch dat het voor klanten altijd onvoordelig is, maar zelf kies ik er graag voor om vanaf het begin alle risico's op defecten en schade af te kopen.

Ik verwacht trouwens ook dat het over twee jaar wel wereldwijd mogelijk zal zijn om AppleCare na afloop tot wederopzegging op maandbasis te verlengen.
Tenzij je elk jaar van iPhone wisselt. Want als ik het twee maanden later neem krijg ik er na dat eerste jaar ook meer voor terug.

Mocht hij vallen dan kan ik het altijd nog even snel afsluiten.

• ZiSE

ik heb dus het probleem dat links onder er een verkleuring op de luidspreker zit. Cosmetische schade noemen ze dit dus en ik zou hier zelf de oorzaak van zijn de schade zou moeten veroorzaakt zijn door vloeistof en door de pink van mijn rechter hand volgens apple en dit terwijl ik mijn telefoon met mijn linkerhand vasthoud ondanks foto's insturen laten ze me hiermee dus gewoon in de kou staan je koopt dan originele hoesjes en opladers om dit te voorkomens je word dan afgescheept dit is cosmetische schade dit valt niet onder de garantie en dit terwijl er geen krasje op de onderkant zit als ik nu het toestel niet zou onderhouden oke maar dit is dus wel [Afbeelding]
Heb je AppleCare? Zo ja laat hem vallen en stuur m op. Zo nee dan zit je in het verkeerde topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
ZiSE schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:48:
[...]

Mijn Samsung's hebben nog nooit glasschade gehad. Alleen voor mijn gevoel zijn Iphone's iets kwetsbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• braek
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:25
Ik heb eind 2018 een MBP 15 inch besteld met toen hexacore Intel CPU, 16GB RAM en 512GB SSD.

Bij die bestelling heb ik ook AppleCare genomen, immers ik werk op zelfstandige basis en het toestel dient om mijn boterham te verdienen. Ik ben over het algemeen altijd voorzichtig met mijn spullen en heb AppleCare dan ook niet nodig gehad in de voorbije 3 jaar... Het toetsenbord haperde wel na verloop van tijd, maar Apple had daar destijds een programma voor opgezet dat je dat kosteloos kon laten maken. Dus mijn toetsenbord is kosteloos hersteld geweest.

Vandaag heb ik een nieuwe MBP 16 inch besteld met M1 Pro, 32GB RAM en 1TB SSD. En deze keer heb ik er geen AppleCare bij genomen, hoewel het toestel nog altijd dient om mijn boterham te verdienen.

Ik zal vooral blij zijn dat de hoeveelheid RAM nu eindelijk verhoogd is van 16GB naar 32GB, want dat is hetgeen ik toch soms gemist heb de voorbije 3 jaar met de MBP van 2018...

Dus moraal van het verhaal (in mijn geval dan toch) wat betreft AppleCare: als je voorzichtig bent met je spullen, is het misschien maar verstandiger om het geld te besteden aan een andere upgrade...

Als ik bij de MBP 2018 ineens 32GB RAM had gepakt, dan had ik die best nog een jaartje langer kunnen gebruiken...

MacBook Pro 2021 - 16 inch - M1 Pro - 32 GB memory - 1 TB storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
braek schreef op zondag 21 november 2021 @ 23:18:
Ik heb eind 2018 een MBP 15 inch besteld met toen hexacore Intel CPU, 16GB RAM en 512GB SSD.

Bij die bestelling heb ik ook AppleCare genomen, immers ik werk op zelfstandige basis en het toestel dient om mijn boterham te verdienen. Ik ben over het algemeen altijd voorzichtig met mijn spullen en heb AppleCare dan ook niet nodig gehad in de voorbije 3 jaar... Het toetsenbord haperde wel na verloop van tijd, maar Apple had daar destijds een programma voor opgezet dat je dat kosteloos kon laten maken. Dus mijn toetsenbord is kosteloos hersteld geweest.

Vandaag heb ik een nieuwe MBP 16 inch besteld met M1 Pro, 32GB RAM en 1TB SSD. En deze keer heb ik er geen AppleCare bij genomen, hoewel het toestel nog altijd dient om mijn boterham te verdienen.

Ik zal vooral blij zijn dat de hoeveelheid RAM nu eindelijk verhoogd is van 16GB naar 32GB, want dat is hetgeen ik toch soms gemist heb de voorbije 3 jaar met de MBP van 2018...

Dus moraal van het verhaal (in mijn geval dan toch) wat betreft AppleCare: als je voorzichtig bent met je spullen, is het misschien maar verstandiger om het geld te besteden aan een andere upgrade...

Als ik bij de MBP 2018 ineens 32GB RAM had gepakt, dan had ik die best nog een jaartje langer kunnen gebruiken...
Zoals je al zelf zegt, ben je voorzichtig met je spullen maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Daarnaast ook 2 extra jaren garantie erbij, want je bent zelfstandig dus ik neem aan dat je de laptop zakelijk hebt gekocht. Het is misschien de meerprijs niet waard, maar wat doe je als je laptop na een jaar om een of andere manier stuk gaat? Ik weet niet hoe Apple omgaat met buiten garantie gevallen en meestal zie AppleCare als een stukje gezeik afkopen voor de komende 3 jaar.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Precies wat @MysticX zegt, als consument word je ontzettend goed beschermd tijdens en gedurende een lange periode na je aankoop, dankzij allerlei wetten en regels. Als je zakelijk koopt verlies je veel van die rechten. Defecten na een jaar vallen onder het ondernemersrisico of als je veel geluk hebt onder coulance. De leverancier is je niets verplicht.

Je kunt nog zo voorzichtig zijn maar juist en vooral als je MacBook essentieel gereedschap is, is een verzekering wat mij betreft geen overbodige luxe. Zelfs niet als je nog een reserve-MacBook in de kast hebt liggen en er op je lopende rekening altijd genoeg geld staat om in geval van pech dezelfde dag nog een nieuwe te halen. Bovendien zijn de kosten zakelijk aftrekbaar en dan is AppleCare+ omgerekend in declarabele uren niet eens zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Donstil schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:18:
[...]

Tenzij je elk jaar van iPhone wisselt. Want als ik het twee maanden later neem krijg ik er na dat eerste jaar ook meer voor terug.

Mocht hij vallen dan kan ik het altijd nog even snel afsluiten.
Als je geluk heb kan dat maar je moet allerlei vragen beantwoorden en eigenlijk pleeg je dan gewoon fraude.
Er wordt bijvoorbeeld gevraagd of het toestel schade heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Roos79 schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:47:
[...]

Als je geluk heb kan dat maar je moet allerlei vragen beantwoorden en eigenlijk pleeg je dan gewoon fraude.
Er wordt bijvoorbeeld gevraagd of het toestel schade heeft.
Ja dat lijkt mij een open deur maar toch bedankt voor het melden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Nouja, je moet een diagnostische test op het toestel activeren als je AppleCare+ na ingebruikname van je toestel wilt aanschaffen, ik weet niet in hoeverre die test kan constateren of het scherm beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Canaria schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:42:
Nouja, je moet een diagnostische test op het toestel activeren als je AppleCare+ na ingebruikname van je toestel wilt aanschaffen, ik weet niet in hoeverre die test kan constateren of het scherm beschadigd is.
Zou dat op steekproef zijn? Ik doe sinds de X het al op deze manier (dus na anderhalve maand activeren). Nog geen 1x een diagnostische test hoeven doen.

Met de X ging het via support zonder. Met de Xs/11Pro/12pro/13pro ging het via het instellingen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:07

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

JB schreef op maandag 27 september 2021 @ 11:08:
[...]

Beetje late reactie (ik vind dit topic past nét) maar júist vanwege hoe jij hem hebt gebruikt. Een LiOn of LiPo batterij degradeert (veel) sneller boven de 80% lading, dus om hem lang 'gezond' te houden laat je het beste niet hoger dan 80% op. Ik heb op mijn toestel een 'charge alarm' die bij 80% afgaat, en dan gaat hij van de lader. Je ziet dat de 'schade' aan de batterij dan beperkt blijft tot ongeveer .2 van een normale laadcyclus, terwijl een dagje (als ik bv lang van huis weg blijf) tot 100% laden (en tot onder de 25% leegtrekken) gelijk een score boven de 1 oplevert (en dus extra veel slijtage oplevert).

Nu, ik begrijp dat de mini ook een accu van niks heeft, dus het nuttige gebruik tussen 25% en 80% is misschien compleet k.u.t. op jouw toestel. Ik heb een S21 Ultra die ook binnen die waardes makkelijk een dag meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HTT-Thalan schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:17:
[...]

Beetje late reactie (ik vind dit topic past nét) maar júist vanwege hoe jij hem hebt gebruikt. Een LiOn of LiPo batterij degradeert (veel) sneller boven de 80% lading, dus om hem lang 'gezond' te houden laat je het beste niet hoger dan 80% op. Ik heb op mijn toestel een 'charge alarm' die bij 80% afgaat, en dan gaat hij van de lader. Je ziet dat de 'schade' aan de batterij dan beperkt blijft tot ongeveer .2 van een normale laadcyclus, terwijl een dagje (als ik bv lang van huis weg blijf) tot 100% laden (en tot onder de 25% leegtrekken) gelijk een score boven de 1 oplevert (en dus extra veel slijtage oplevert).

Nu, ik begrijp dat de mini ook een accu van niks heeft, dus het nuttige gebruik tussen 25% en 80% is misschien compleet k.u.t. op jouw toestel. Ik heb een S21 Ultra die ook binnen die waardes makkelijk een dag meegaat.
Dat zou goed kunnen ja. Inmiddels onderweg met de 13 Mini. Gaan het zien. Accu doet het in ieder geval stuk langer O+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:07

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

JB schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:08:
[...]

Dat zou goed kunnen ja. Inmiddels onderweg met de 13 Mini. Gaan het zien. Accu doet het in ieder geval stuk langer O+
Tip: Accubattery app (weet niet of dat dezelfde is voor iOS maar er zal vast iets vergelijkbaars te koop zijn) gebruiken. Charge cycles in de gaten houden, power drains, en vooral dat charge alarm (als dat niet standaard al in je telefoon zit, kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
Weet iemand wat een scherm reparatie kost?
Ik twijfel of ik Apple care afsluit bij mijn nieuwe iPhone 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Liefsnoepje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:34:
Weet iemand wat een scherm reparatie kost?
Ik twijfel of ik Apple care afsluit bij mijn nieuwe iPhone 13.
Apple website bekeken? Staat er echt op...
https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
Nee, ik heb dan ook geen Apple winkel bij mij in de buurt.
Wel de prijzen van Apple care bekeken.
Ik dacht dat dit gewoon bij zo'n reparatie shop moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Liefsnoepje schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:09:
[...]

Nee, ik heb dan ook geen Apple winkel bij mij in de buurt.
Wel de prijzen van Apple care bekeken.
Ik dacht dat dit gewoon bij zo'n reparatie shop moet...
Reparatie onder Apple Care loopt via Apple of een geautoriseerde partner (Amac ed); prijzen daar zijn zelfde. Als je geen Apple Care hebt en een scherm reparatie wilt doen dan kan dat uiteraard ook bij een on officiele reparateur - prijzen onbekend - herkomst materialen ook onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
ZiSE schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:27:
[...]

Reparatie onder Apple Care loopt via Apple of een geautoriseerde partner (Amac ed); prijzen daar zijn zelfde. Als je geen Apple Care hebt en een scherm reparatie wilt doen dan kan dat uiteraard ook bij een on officiele reparateur - prijzen onbekend - herkomst materialen ook onbekend.
Dankjewel, Amac hebben we hier wel.
Ik twijfel nog even door haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:11

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Zijn er hier toevallig mensen die AppleCare+ in de USA hebben aangeschaft?

Deze heeft wel theft & loss in zijn programma zitten en die van NL niet. Als ik deze in de USA afsluit, dan lijkt me dat het toch ook werkt in NL de support. Behalve theft & loss? Ik zit vaak voor werk ook in de USA.

Als je maar voor reparatie naar een Apple store gaat moet dat wel goed komen lijkt me.

Als ik Google is het allemaal een beetje wazig hahah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Koop je Apple care niet voor een regio?
Dus voor Europa of voor Amerika?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Aight! schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:30:

Deze heeft wel theft & loss in zijn programma zitten en die van NL niet. Als ik deze in de USA afsluit, dan lijkt me dat het toch ook werkt in NL de support. Behalve theft & loss? Ik zit vaak voor werk ook in de USA.

Als je maar voor reparatie naar een Apple store gaat moet dat wel goed komen lijkt me.

Je kan voor schades gewoon terecht bij elke Apple Store.
Als je je iPhone kwijt bent of hij is gestolen, kan je alleen in de US terecht.

Voordeel van het aanschaffen van AppleCare+ buiten Europa, is dat je geen fee hoeft te betalen. Koop je AppleCare+ binnen Europa, dan betaal je wel een fee. Heeft te maken met andere valuta.
Roos79 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:22:
Koop je Apple care niet voor een regio?
Dus voor Europa of voor Amerika?
AppleCare+ is wereldwijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 09:54
Aight! schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 15:30:

Hier toevallig een ervaringsdeskundige: Je moet een adres opgeven voor het stukje Theft/Loss en hiermee wordt een algemene verzekeringscheck gedaan vergelijkbaar met hier in NL. Je gaat dit niet kunnen afsluiten op een NL adres.

Bron: Tot Dec 2021 in de VS gewoond en ik had deze versie van Apple Care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:11

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

ex87 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:28:
[...]

Hier toevallig een ervaringsdeskundige: Je moet een adres opgeven voor het stukje Theft/Loss en hiermee wordt een algemene verzekeringscheck gedaan vergelijkbaar met hier in NL. Je gaat dit niet kunnen afsluiten op een NL adres.

Bron: Tot Dec 2021 in de VS gewoond en ik had deze versie van Apple Care
Ow Nice! Dan ga ik hem denk ik gewoon afsluiten.

Gebruik de telefoon zonder hoesje dus grote kans dat ik die een keer laat vallen ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Krijg net een mailtje van Apple:
Uw AppleCare+-abonnement beschermt uw gedekte apparaat nu tegen een onbeperkt aantal gevallen van onopzettelijke schade door gebruik (in plaats van tegen twee gevallen elke 12 maanden) terwijl het abonnement actief en van kracht is. Per geval geldt het toepasselijke eigen risico.

Deze aanvullende bescherming brengt geen extra kosten of handelingen voor u met zich mee.
Ik heb meerdere AC+ dekkingen, maar er stond niet specifiek bij voor welke ‘t geldt of allemaal. Dus ik naar https://www.apple.com/nl/.../applecare/applecareplus/ en daar gekeken naar bijvoorbeeld Mac (https://www.apple.com/nl/...are/applecareplus/nl/mac/) en daar zie je dus idd nieuwe voorwaarden. Dit geldt voor alle producten.

Maar er staat ook “aankoopdatum abonnement” per voorwaarden en dan dus verschillende voorwaarden afhankelijk van aankoopdatum. En in die van vóór 7 september staat nog doodleuk gewoon in de polis dat het om 2 gevallen van onopzettelijke schade gaat ipv onbeperkt.

Verwarring alom dus. De mail kan ook betekenen “vanaf nu [voor abonnementen die je nu afsluit” of “vanaf nu [voor je lopende polis]”. Je zou denken dat dat laatste ook ‘t meest logische is als ze zo’n mail de deur uit doen, maar ze linken wel naar die legal page :+

Maar eens navragen hoe ‘t nou zit :P

-edit- Als ik nu op https://checkcoverage.apple.com kijk en een serienummer van een gedekt product invul, dan verschijnt er inderdaad:
Gedekt door AppleCare+
Met AppleCare+ ontvangt u extra service en support voor uw koptelefoon, inclusief dekking tegen een onbeperkt aantal gevallen van onopzettelijke schade die te wijten zijn aan het gebruik. Per geval zijn wel servicekosten van toepassing, plus eventuele belasting.
Dus blijkbaar ook bij bestaand. Heb ‘t nog nooit nodig gehad maar toch fijn dat de dekking verbeterd is mocht er een keer een enorm pechjaar zijn. :) Wel leuk zo’n gratis upgrade, al verwacht ik ‘t niet te gebruiken. :P

[ Voor 25% gewijzigd door WhatsappHack op 10-09-2022 04:50 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:20

Toppe

Oké ✅

@Anoniem: 532727 Heb de vraag eens via de Apple Chat gesteld en Apple gaat me zo bellen 😂

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:29:
@Anoniem: 532727 Heb de vraag eens via de Apple Chat gesteld en Apple gaat me zo bellen 😂
Laat me maar weten wat de uitkomst is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Anoniem: 532727 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:32:
[...]

Laat me maar weten wat de uitkomst is!
De letterlijke vraag:

Ik kan als Nederlander Apple Care in de VS afsluiten en kiezen voor een maandelijks betaling in Dollars. Als ik dit doe kan ik dan, in geval van schade, gewoon naar elke Apple store binnen europa om mijn toestel te laten repareren, ondanks dat de iPhone niet in de VS aangekocht en/of geregisterd is en mijn woon adres volgens mijn Apple ID in europa is ipv de VS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@Toppe kun je mij zo ff taggen als je een reactie van Apple hebt ontvangen? Tnx!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ah nice ben ik wel benieuwd naar ook.
Anders doe ik het misschien ook wel 🤫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Volgens mij moet je alleen een CC uit de VS hebben. @Anoniem: 532727 hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:24
Anoniem: 532727 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 11:26:
Net US AppleCare+ voor m’n iPhone afgesloten. Had niet verwacht dat dat zo makkelijk zou gaan. Voordeel is nu wel dat mocht er wat zijn, ik die fees van €29 en €99 niet hoef te betalen.
Op de US site zie ik die fees van $29 en $99 nog wel staan trouwens, waar haal je die informatie vandaan dat je dat niet meer hoeft te betalen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DoBq98GrgIxOAkmofKY9HRIqYVI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4oR37cmYBCD3aMVsk3cFUmH2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:44:
Volgens mij moet je alleen een CC uit de VS hebben. @Anoniem: 532727 hoe heb jij dat gedaan?
US Apple ID aangemaakt, ingelogd, testje gedraaid, Amerikaans adres ingevoerd, NL CC ingevuld(ICS kaart van ANWB), afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Herax10NL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:46:
[...]

Op de US site zie ik die fees van $29 en $99 nog wel staan trouwens, waar haal je die informatie vandaan dat je dat niet meer hoeft te betalen?

[Afbeelding]
Ik had dit ergens gelezen. Ik ga wel ff kijken of ik t terug kan vinden.

Edit: kan t helaas niet meer vinden. Maar het kwam er op neer dat degene die dat had geschreven in t buitenland was en geen $99 hoefde te betalen voor zijn swap, ondanks dat het schade was. Kan natuurlijk ook gewoon geluk zijn geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 17-09-2022 14:59 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Anoniem: 532727 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:50:
[...]

US Apple ID aangemaakt, ingelogd, testje gedraaid, Amerikaans adres ingevoerd, NL CC ingevuld(ICS kaart van ANWB), afgesloten.
In het verleden wel eens zitten klote met buitenlandse Apple ID’s maar moet je iPhone niet op dat zelfde Apple ID zitten?

Overigens sta ik nu in wacht, wel makkelijk dat je ook de tijd nu bij het dynamic island ziet staan :D

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 17-09-2022 14:55 ]

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:54:
[...]

In het verleden wel eens zitten klote met buitenlandse Apple ID’s maar moet je iPhone niet op dat zelfde Apple ID zitten?
Nee Apple ID maakt niet uit, want ik verkoop mijn iPhones meestal met AppleCare erop aan bekende en dat zetten we nooit over maar ze maken er wel eens gebruik van.

• Herax10NL
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:54:
[...]

Overigens sta ik nu in wacht, wel makkelijk dat je ook de tijd nu bij het dynamic island ziet staan :D
Bij een Mac hoeft dit niet. Mijn werkgever heeft voor mijn zakelijk Macbook ook via een ander Apple ID AppleCare afgesloten (de Macbook staat niet in ABM). Ik ga er vanuit dat dit voor iPhone hetzelfde is.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 14:56:
[...]

Nee Apple ID maakt niet uit, want ik verkoop mijn iPhones meestal met AppleCare erop aan bekende en dat zetten we nooit over maar ze maken er wel eens gebruik van.
Neem je altijd Apple care dan? Vrouwtje aan de telefoon zei wel dat je Apple care gewoon over kan zetten op een ander (lees: nieuw model) iPhone.

Ze vraagt nu na of het trucje via de VS geaccepteerd wordt. Lijkt me ergens wel want wat boeit het hun waar je woont, zolang je maar betaald?

[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 17-09-2022 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:01:
[...]

Neem je altijd Apple care dan? Vrouwtje aan de telefoon zei wel dat je Apple care gewoon over kan zetten op een ander (lees: nieuw model) iPhone.

Ze vraagt nu na of het trucje via de VS geaccepteerd wordt. Lijkt me ergens wel want wat boeit het hun waar je woont, zolang je maar betaald?
Ja op mijn iPhone en iPad altijd Apple care.
Als de volgende er niet voor wil betalen dan zeg ik het op.

Overzetten kan trouwens niet, die informatie klopt niet maar ze denken altijd van wel gek genoeg. Heb al meermaals gebeld om op te zeggen en toen gehoord “maar we kunnen hem ook overzetten hoor”, om vervolgens terug te komen met “Ooh nee kan toch niet”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Heb trouwens net een mailtje gekregen met de bevestiging voor het AC+ subscription. Het ziet er precies t zelfde uit als de maandelijkse betaling voor iCloud,Apple Music, etc. Misschien dat dit binnenkort ook onder Apple One komt te zitten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:05:
[...]

Ja op mijn iPhone en iPad altijd Apple care.
Als de volgende er niet voor wil betalen dan zeg ik het op.

Overzetten kan trouwens niet, die informatie klopt niet maar ze denken altijd van wel gek genoeg. Heb al meermaals gebeld om op te zeggen en toen gehoord “maar we kunnen hem ook overzetten hoor”, om vervolgens terug te komen met “Ooh nee kan toch niet”.
@Herax10NL @_Bailey_ @Anoniem: 532727

Conclusie: Overzetten kan gewoon maar is voor hun (veel) werk waardoor ze zeggen "Kan niet".

Wat betreft het land: Apple Care+ heeft wereldwijde dekking. Het maakt niet uit waar je het afsluit.

Nog gevraagd: Ik kan opzoek naar land wat Apple Care+ het goedkoopst aanbiedt, daar afsluiten en alsnog wereldwijde dekking krijgen?

Antwoord: Ja, maar alleen voor Apple Care+ en niet voor AppleCare+ met diefstal en verlies.

China kost het RMB 648, omgerekend net geen €90 8)7

https://www.apple.com.cn/support/products/iphone/

[ Voor 5% gewijzigd door Toppe op 17-09-2022 15:12 ]

• Herax10NL
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:10:
[...]

Conclusie: Overzetten kan gewoon maar is voor hun (veel) werk waardoor ze zeggen "Kan niet".

Wat betreft het land: Apple Care+ heeft wereldwijde dekking. Het maakt niet uit waar je het afsluit.

Nog gevraagd: Ik kan opzoek naar land wat Apple Care+ het goedkoopst aanbiedt, daar afsluiten en alsnog wereldwijde dekking krijgen?

Antwoord: Ja, maar alleen voor Apple Care+ en niet voor AppleCare+ met diefstal en verlies.
Vooral dat laatste vind ik opvallend, waarom niet voor diefstal en verlies? Als een Amerikaan z'n iPhone hier perongeluk verliest (of gestolen wordt) dan krijgt 'ie toch ook een nieuwe?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]

Nou dat is mooi om te horen. Dan laat ik m gewoon lekker doorlopen!

Bedankt voor het uitzoeken @Toppe!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Herax10NL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:12:
[...]

Vooral dat laatste vind ik opvallend, waarom niet voor diefstal en verlies? Als een Amerikaan z'n iPhone hier perongeluk verliest (of gestolen wordt) dan krijgt 'ie toch ook een nieuwe?
Dat komt omdat Care+ inclusief diefstal en verlies niet overal wordt aangeboden en daarom geen wereldwijde dekking is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 05:52
Herax10NL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:12:
[...]

Nee, dat kan hij dan pas claimen in de US. Ik heb voor AC gewerkt, neemt van mij aan dat Theft & Loss niet werkt in NL.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herax10NL
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:14:
[...]

Dat komt omdat Care+ inclusief diefstal en verlies niet overal wordt aangeboden en daarom geen wereldwijde dekking is.
Geronimous schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:15:
[...]

Nee, dat kan hij dan pas claimen in de US. Ik heb voor AC gewerkt, neemt van mij aan dat Theft & Loss niet werkt in NL.
Duidelijk! Wel jammer ;)
Wie is de eerste die het probeert in China? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

''If service is not available for the Covered Equipment in a country that is not the country of purchase, you may be responsible for shipping and handling charges to facilitate service in a country where service is available. If you seek service in a country that is not the country of purchase, you must comply with all applicable import and export laws and regulations and be responsible for all custom duties, V.A.T. and other associated taxes and charges.''
En dan komen we dus hier op uit :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Herax10NL schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:16:

Wie is de eerste die het probeert in China? >:)
Gewoon zoeken naar het goedkoopste land... Als iemand die gevonden heeft hoor ik het graag :D

Denemarken €190: https://www.apple.com/dk/support/products/iphone/

Voor de twijfelaars: Duitsland biedt ook maandelijkse betalingen aan: https://www.apple.com/de/support/products/iphone/

[ Voor 27% gewijzigd door Toppe op 17-09-2022 15:19 ]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Had je wel eerder mogen zeggen, dan had je deze vraag al kunnen beantwoorden :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:17:
[...]

Gewoon zoeken naar het goedkoopste land... Als iemand die gevonden heeft hoor ik het graag :D

Voor de twijfelaars: Duitsland biedt ook maandelijkse betalingen aan: https://www.apple.com/de/support/products/iphone/
Dit doet me een beetje denken aan de truc met YT Premium voor heel cheap😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:17:
[...]

Mm dat is misschien wel interessant, Duits postadres heb ik dus dan doe ik ook nog eens niets “fout”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Mm das vreemd, heb al meermaals iemand gesproken en doorverbonden naar zogenaamde managers waarna het telkens niet mogelijk was enz. Goed om te weten, ga ik toch nog maar eens een poging wagen om AppleCare over te zetten, anders via mijn post adres in Duitsland maandelijkse Apple care afsluiten.

Edit: overigens ben je dan wel duurder uit als je geen claimnodig hebt, net zoals het niet goedkoper is om 12x $9,95 te betalen I.p.v €250,- voor 2 jaar en na een jaar te zeggen en geld retour te krijgen. Want ondanks dat ik helemaal geloof in wat je nu uitgezocht hebt moet ik het ook nog maar zien als het echt nodig is.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 17-09-2022 15:51 ]

Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:48:
[...]

Mm das vreemd, heb al meermaals iemand gesproken en doorverbonden naar zogenaamde managers waarna het telkens niet mogelijk was enz. Goed om te weten, ga ik toch nog maar eens een poging wagen om AppleCare over te zetten, anders via mijn post adres in Duitsland maandelijkse Apple care afsluiten.
Ik had juist expres gekozen voor AC+ uit de US vanwege het verhaal dat de fees dan buiten de US komen te vervallen. Want dat zou natuurlijk helemaal lekker zijn als je geen 29/99 euro hoeft af te tikken bij schade. Misschien dat @Geronimous dit kan bevestigen of ontkrachten?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Anoniem: 532727 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:54:
[...]

Ik had juist expres gekozen voor AC+ uit de US vanwege het verhaal dat de fees dan buiten de US komen te vervallen. Want dat zou natuurlijk helemaal lekker zijn als je geen 29/99 euro hoeft af te tikken bij schade. Misschien dat @Geronimous dit kan bevestigen of ontkrachten?
Maar die kosten vervallen toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:03:
[...]

Maar die kosten vervallen toch niet?
Nou ik heb dus ergens gelezen van wel, zolang het buiten de regio is waar AC is aangeschaft.

Ik ga even kijken of ik dat toch ergens kan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-04 05:52
Ik zou ook niet weten waarom fees opeens zouden vervallen in het buitenland. Dat zou toch fraude op grote schaal in de hand werken? Zover ik herinner betaal je gewoon de fees die in dat land gelden.

(grootschalige fraude was overigens de reden dat express replacement achter AC+ werd gezet)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste