Nee helaas niet.. Laptop zal altijd gerepareerd worden tenzij de reparatie duurder uitvalt dan de nieuwprijs. Laptop moet dus altijd eerst bij een Apple Store gebracht worden of moeten worden opgestuurd naar Apple Care.danjan2411 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 14:16:
Goedemiddag allen, ik heb gisteren een nieuwe MacBook gekocht en nu twijfel ik om er Apple Care op te zetten voor 3 jaar. Heeft Apple Care voor MacBook ook express replacement, net als bij iPhone en iPad?
Weet iemand hoe het zit met applecare+ voor een Watch Ultra 2? Deze verloopt morgen en ik kan nergens vinden of deze te verlengen is. Want anders zou ik deze graag nog willen omwisselen ivm fysieke schade. Maar vind het net niet erg genoeg om te wisselen. Maar als apple care niet te verlengen is dan wil ik het nog wel graag laten uitvoeren zeg maar
Dan kan ik weer een paar jaar vooruit.
Heeft iemand enig idee hoe dat zit en waar ik deze informatie kan vinden?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik had wat leuks. iPad Pro (m4) met een defect scherm, aangemeld voor Express replacement, dag erna komt er een pakket met een kapotte iPad erin (scherm en behuizing).
Doos was helemaal gaaf, zak van UPS ook, meerdere medewerkers van Apple gesproken maar ze hadden er geen verklaring voor. Uiteindelijk bleek dat serienummer op iPad en serienummer op de doos ook niet gelijk te zijn.
In totaal wel 2 uur met Apple aan de lijn gezeten, diverse foto’s gestuurd en uiteindelijk de iPad ook retour. Ik mijn defecte iPad nog thuis maar nog geen oplossing. Als de medewerker van Apple mijn iPad wilde aanmelden gaf dit een foutmelding, als ik zelf mijn serienummer invoerde gaf dat ook overal “deze iPad is vervangen”
Dat geintje duurde ook weer een ruime week maar inmiddels heb ik mijn eigen iPad laten vervangen.
Helaas lijkt het erop dat ik de €99,- express replacement kosten alsnog moet betalen, ondanks de uren die ik hier zelf in heb moeten stoppen en er niets express meer was aan de replacement.
Doos was helemaal gaaf, zak van UPS ook, meerdere medewerkers van Apple gesproken maar ze hadden er geen verklaring voor. Uiteindelijk bleek dat serienummer op iPad en serienummer op de doos ook niet gelijk te zijn.
In totaal wel 2 uur met Apple aan de lijn gezeten, diverse foto’s gestuurd en uiteindelijk de iPad ook retour. Ik mijn defecte iPad nog thuis maar nog geen oplossing. Als de medewerker van Apple mijn iPad wilde aanmelden gaf dit een foutmelding, als ik zelf mijn serienummer invoerde gaf dat ook overal “deze iPad is vervangen”
Dat geintje duurde ook weer een ruime week maar inmiddels heb ik mijn eigen iPad laten vervangen.
Helaas lijkt het erop dat ik de €99,- express replacement kosten alsnog moet betalen, ondanks de uren die ik hier zelf in heb moeten stoppen en er niets express meer was aan de replacement.
Live, Laugh, Toaster bath.
Als het enkel schade voor het oog is doet Apple care daar niks mee.mydogisgone schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 14:27:
Weet iemand hoe het zit met applecare+ voor een Watch Ultra 2? Deze verloopt morgen en ik kan nergens vinden of deze te verlengen is. Want anders zou ik deze graag nog willen omwisselen ivm fysieke schade. Maar vind het net niet erg genoeg om te wisselen. Maar als apple care niet te verlengen is dan wil ik het nog wel graag laten uitvoeren zeg maarDan kan ik weer een paar jaar vooruit.
Wat voor soort schade is het?
Verlengen kan soms wel via de Apple app, althans ik heb de mijne verlengd toen het bijanwas afgelopen.
@Donstil Wat een vaag verhaal, alsof jij een kapotte iPad van een ander heb gekregen die hem retour stuurde?
Hopelijk wordt t alsnog opgelost
[ Voor 8% gewijzigd door Roos79 op 19-05-2026 19:58 ]
Ja dat is ook mijn conclusie idd, je stopt je defecte product immers in het doosje waar je vervangende product in komt.Roos79 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:58:
@Donstil Wat een vaag verhaal, alsof jij een kapotte iPad van een ander heb gekregen die hem retour stuurde?
Kras op de case. Maar jij kon al verlengen toen deze bijna was afgelopen? Of al was afgelopen?Roos79 schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 19:58:
[...]
Als het enkel schade voor het oog is doet Apple care daar niks mee.
Wat voor soort schade is het?
Verlengen kan soms wel via de Apple app, althans ik heb de mijne verlengd toen het bijanwas afgelopen.
Hopelijk wordt t alsnog opgelost
Kras op de case is niet gedekt. Apple Care+ dekt geen cosmetische schade.mydogisgone schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:16:
[...]
Kras op de case. Maar jij kon al verlengen toen deze bijna was afgelopen? Of al was afgelopen?
Het moet schade zijn die het gebruik van het product beïnvloed.
Ik heb per ongeluk gekozen voor maandelijkse betaling. Zou ik dat nog om kunnen zetten naar jaarlijkse? Of moet ik dan een nieuwe iPhone kopen?
Steam: RanoNL • Switch: SW-7213-3040-4357 • PlayStation: AmanoNL • XBOX: RanoNL
Hebben ze niet gewoon je vorige replacement teruggestuurd?Donstil schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:04:
[...]
Ja dat is ook mijn conclusie idd, je stopt je defecte product immers in het doosje waar je vervangende product in komt.
DuidelijkDonstil schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 21:17:
[...]
Kras op de case is niet gedekt. Apple Care+ dekt geen cosmetische schade.
Het moet schade zijn die het gebruik van het product beïnvloed.
Haha nou ik heb deze M4 iPad ooit eens eerder vervangen, maar dat was rond release.DNN!S schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 11:03:
[...]
Hebben ze niet gewoon je vorige replacement teruggestuurd?
Dus die is al een tijdje weg denk ik
Ik kon de topic hierover niet vinden (of ik kijk er overheen) dus een vraag betreffende AppleCare+.
Ik had een M5 Air recent gekocht en wil daar AC+ bij, werken die incasseringen wel met een Debit MasterCard?
Debit MC is mijn enige optie overigens, Pay-Pal gebruik ik niet en betalen via provider kan niet omdat ik geen iPhone heb.
Ik had een M5 Air recent gekocht en wil daar AC+ bij, werken die incasseringen wel met een Debit MasterCard?
Debit MC is mijn enige optie overigens, Pay-Pal gebruik ik niet en betalen via provider kan niet omdat ik geen iPhone heb.
[ Voor 46% gewijzigd door Mizgala28 op 21-05-2026 14:21 . Reden: (verkeerd gelezen) ]
Eigenlijk de enige conclusie idd en de Apple mensen zagen dat ook of niet?Donstil schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 20:04:
[...]
Ja dat is ook mijn conclusie idd, je stopt je defecte product immers in het doosje waar je vervangende product in komt.
@mydogisgone Cosmetich dekken ze niet er moet iets echt stuk zijn of niet werken.
[ Voor 12% gewijzigd door Roos79 op 22-05-2026 11:13 ]
Hebben jullie hier misschien een tip?
Kocht voor m’n wederhelft ook een iPad mini bij een andere winkel dan Apple. Uit de doos direct een kras zichtbaar op het glas en bezel niet zoals je mag verwachten. Winkel doet niets en Apple zegt: we zien het, maar cosmetisch dus kunnen niets.
Ze raadde Apple Care aan met een knipoog. Stel dat je maandelijks Apple Care neem en met ‘een knipoog’ er voor zorg dat hij omgeruild wordt, werkt dat?
Kocht voor m’n wederhelft ook een iPad mini bij een andere winkel dan Apple. Uit de doos direct een kras zichtbaar op het glas en bezel niet zoals je mag verwachten. Winkel doet niets en Apple zegt: we zien het, maar cosmetisch dus kunnen niets.
Ze raadde Apple Care aan met een knipoog. Stel dat je maandelijks Apple Care neem en met ‘een knipoog’ er voor zorg dat hij omgeruild wordt, werkt dat?
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini (A17 Pro) Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Cosmetische schade valt in principe niet onder AppleCare+.THE_BASE schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 04:00:
Maar…. Hoezo werkt de winkel niet gewoon mee? Die horen ze toch gewoon om te ruilen?
[ Voor 19% gewijzigd door DNN!S op 26-05-2026 06:01 ]
Echt heel vaag: de winkel geeft aan niets terug te nemen of om te ruilen. Apple neemt de garantie over. Maar die geeft niet thuis.DNN!S schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 05:51:
[...]
Cosmetische schade valt in principe niet onder AppleCare+.
Maar…. Hoezo werkt de winkel niet gewoon mee? Die horen ze toch gewoon om te ruilen?
We gaan nog een poging doen bij die winkel, anders is het jammer. Wel balen, die is niet hoe je een nieuwe iPad wilt ontvangen.
🇳🇱 iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini (A17 Pro) Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max - DJI Neo 2 FMC - Dreame L10s Pro Gen 2 & Gen 3 - Marstek Venus E 3.0 - Kia EV3 GT-Line LR
Je hebt de IPad Mini toch in Tokyo gekocht?THE_BASE schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 04:00:
Gelden in Japan bij niet-Apple winkels dezelfde garantievoorwaarden als in Nederland?
Ook bij een Nederlandse winkel kun je in de discussie terecht komen: "Was al zo" - "Was niét al zo". Alleen daarom al bestel ik dure dingen alleen nog online.Haga schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 07:20:
[...]
Je hebt de IPad Mini toch in Tokyo gekocht?
Gelden in Japan bij niet-Apple winkels dezelfde garantievoorwaarden als in Nederland?
Ja hé, wij mogen je natuurlijk geen fraude adviseren, daar worden sommige hier heel gevoelig van.THE_BASE schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 04:00:
Maar als jij “zorgt” dat hij omgeruild moet worden dan werkt dat heus 😏
Schoot me te binnen dat het niet uit maakt of je maandelijks of in een keer betaald. Anyway, de regels hier zijn blijkbaar anders dan in de EU waar het eerste jaar ook de verkoper verantwoordelijk is.Donstil schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 08:15:
[...]
Ja hé, wij mogen je natuurlijk geen fraude adviseren, daar worden sommige hier heel gevoelig van.
Maar als jij “zorgt” dat hij omgeruild moet worden dan werkt dat heus 😏
Nou, voor de eerste keer gebruik gemaakt van Applecare in jaren. Heb een iPhone 16 Pro Max Plus (?) waarvan de USB-C kabel steeds losschoot. Vrijdag gebeld, vandaag een nieuwe iPhone ontvangen, nu overzetten en de oude terugsturen. Wel een tijdelijke reservering op de creditcard t.w.v. 1409 euro (ze zijn gek, marktwaarde is 900 ofzo). De USB-C kabel steekt vele malen beter in het nieuwe model, blij mee
.
Nu nog gaan terugsturen en kijken hoe soepel dat loopt, ik moet zeggen dat ze telefonisch ook echt niet moeilijk deden. Ik wou perse niet langs een service center maar vervangen op locatie, dat kon via de website niet, via de telefoon geen enkel probleem. Replacement is gratis
.
Nu nog gaan terugsturen en kijken hoe soepel dat loopt, ik moet zeggen dat ze telefonisch ook echt niet moeilijk deden. Ik wou perse niet langs een service center maar vervangen op locatie, dat kon via de website niet, via de telefoon geen enkel probleem. Replacement is gratis
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik heb vandaag voor mijn oudste dochter een nieuwe iPhone 17 gekocht. Bij de MM begonnen ze meteen over verzekeringen maar heb deze even afgehouden. Er is immers ook AC+… Maar wat is nou wijsheid… Is het echt nuttig om AC af te sluiten? Het speelt een beetje met je onderbuik gevoel. Dochter is nu 14. Gaat steeds meer haar eigen weg. Komt veel meer mensen tegen, komt steeds meer in drukke gebieden en gaat naar feestjes etc. En is natuurlijk puberaal naïef… Ook gaat ze in september naar Berlijn met school. Ik zie dan wel wat dieven op de hoek die haar beroven in mijn gedachten.
Ze had hiervoor een iPhone 12 en die heeft ze 3 jaar lang keurig behandeld. Dus ja……. Wat is wijsheid……?
Ze had hiervoor een iPhone 12 en die heeft ze 3 jaar lang keurig behandeld. Dus ja……. Wat is wijsheid……?
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
Tsja, je kan het ook omdraaien en 'm helemaal niet verzekeren. Bewust worden van de waarde van bepaalde zaken vind ik ook belangrijk. Leren om zuinig met dure spullen om te gaan is dus misschien nog belangrijker? Om dieven tegen het lijf te lopen hoef je echt niet naar Berlijn hoor.Knoezelbos schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 20:51:
Ik heb vandaag voor mijn oudste dochter een nieuwe iPhone 17 gekocht. Bij de MM begonnen ze meteen over verzekeringen maar heb deze even afgehouden. Er is immers ook AC+… Maar wat is nou wijsheid… Is het echt nuttig om AC af te sluiten? Het speelt een beetje met je onderbuik gevoel. Dochter is nu 14. Gaat steeds meer haar eigen weg. Komt veel meer mensen tegen, komt steeds meer in drukke gebieden en gaat naar feestjes etc. En is natuurlijk puberaal naïef… Ook gaat ze in september naar Berlijn met school. Ik zie dan wel wat dieven op de hoek die haar beroven in mijn gedachten.
En dan wordt dat ding gestolen of valt hij met het gezichtje plat op de grond... Tsja, dan is de consequentie dat ze maar weer moet sparen voor een nieuwe of een reparatie? Tegelijkertijd besef ik me ook dat ik dan op jouw stoel ga zitten m.b.t. de opvoeding, maar dit is wel hoe ik het zou doen.
Have you tried turning it off and on again?
Ben het met je eens hoor qua bewustwording. En als ik zie hoe goed ze er de laatste jaren mee om is gegaan denk ik ook wel dat het goed komt en dat ze weet hoe duur het was. Ze heeft immers de helft zelf meebetaald. En ik snap dat niet alleen in Berlijn dieven actief zijn.Gr4mpyC3t schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:43:
[...]
Tsja, je kan het ook omdraaien en 'm helemaal niet verzekeren. Bewust worden van de waarde van bepaalde zaken vind ik ook belangrijk. Leren om zuinig met dure spullen om te gaan is dus misschien nog belangrijker? Om dieven tegen het lijf te lopen hoef je echt niet naar Berlijn hoor.![]()
En dan wordt dat ding gestolen of valt hij met het gezichtje plat op de grond... Tsja, dan is de consequentie dat ze maar weer moet sparen voor een nieuwe of een reparatie? Tegelijkertijd besef ik me ook dat ik dan op jouw stoel ga zitten m.b.t. de opvoeding, maar dit is wel hoe ik het zou doen.
Het gaat er mij om dat Ac+ of verzekeringen op je onderbuik gevoel inspelen. Want ik heb idd echt geen zin in extra kosten als het ding toch een keer uit dr handen kiepert op zn gezichtje. Maar ik vind zo’n smak geld toch wel een dingetje. Ach ik ga er nog eens goed over nadenken…. Heb nog 60 dagen.. 😅
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
Kijk aan, klinkt als een verstandige dochter.Knoezelbos schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:08:
[...]
Ben het met je eens hoor qua bewustwording. En als ik zie hoe goed ze er de laatste jaren mee om is gegaan denk ik ook wel dat het goed komt en dat ze weet hoe duur het was. Ze heeft immers de helft zelf meebetaald. En ik snap dat niet alleen in Berlijn dieven actief zijn.
Het gaat er mij om dat Ac+ of verzekeringen op je onderbuik gevoel inspelen. Want ik heb idd echt geen zin in extra kosten als het ding toch een keer uit dr handen kiepert op zn gezichtje. Maar ik vind zo’n smak geld toch wel een dingetje. Ach ik ga er nog eens goed over nadenken…. Heb nog 60 dagen.. 😅
Je zou ook nog kunnen kiezen om het eerste jaar wel te verzekeren, als dat ‘peace of mind’ geeft.
Ik doe het zelf overigens (meestal) ook zo. Na een jaar voelt het voor mij al minder erg, mocht er iets gebeuren. En na twee jaar is het al helemaal niet zo boeiend meer. Logisch beredenerend klopt daar geen zak van natuurlijk, maar gevoelsmatig wel.
Have you tried turning it off and on again?
Gestolen worden tijdens een schoolreis in Berlijn valt wellicht gewoon onder de reisverzekering die ze dan heeft/moet hebben?Knoezelbos schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:08:
[...]
Ben het met je eens hoor qua bewustwording. En als ik zie hoe goed ze er de laatste jaren mee om is gegaan denk ik ook wel dat het goed komt en dat ze weet hoe duur het was. Ze heeft immers de helft zelf meebetaald. En ik snap dat niet alleen in Berlijn dieven actief zijn.
als ze verder een goed hoesje gebruikt zal het denk wel loslopen?
Zelf heb ik het wel, maar gebruik geen hoesje om mijn telefoon. Hiervoor altijd zakelijke telefoons gehad, nooit kapot laten vallen, maar deze privé nu een keer gewoon thuis vanuit mijn zak op de pvc vloer. Gebroken achterkant. Toen toch blij dat ik hem had verzekerd met AC+ ook al was hij al anderhalf jaar oud.