Hoi! Ik weet niet zeker of iemand mij hiermee kan helpen, maar hier is mijn probleem met Apple Care Plus voor iPhone:
Ik woon in België en ik weet dat we hier geen Apple Care Plus voor iPhone kunnen kopen ☹.
Men vertelde me dat ik het in een buurland (Frankrijk of Nederland) zou kunnen kopen in de winkel. Dus ben ik naar Frankrijk gegaan. Toen ik Frankrijk binnenkwam, verbond de telefoon zich met een Franse telecomprovider en zag ik meteen de optie om Apple Care Plus te kopen in mijn instellingen. De laatste stap in het proces is het invoeren van het factuuradres, en dat moest verplicht een Frans adres zijn (ik denk dat als ik naar Nederland was gegaan, het een Nederlands adres zou vereisen).
Dit is waar ik vastloop. Ik heb geen adres in Frankrijk, dus kan ik geen Frans adres invoeren. Als ik een nepadres invoer, gaat de aankoop waarschijnlijk niet door, omdat het factuuradres gekoppeld is aan mijn Apple ID (met een Belgisch adres).
Ik vroeg het in de Apple Store daar en ze vertelden me dat ik er niets aan kon doen (ze zeiden heel duidelijk dat het anders zou zijn als ik mijn telefoon in Frankrijk had gekocht – geen idee waarom, want het factuuradres moet toch altijd gekoppeld zijn aan mijn Apple ID).
Ik belde Apple support, en ze vertelden me dat ik elk adres kan invullen (van een vriend of van iemand anders)! Het leek raar dat Apple support zou voorstellen om een nepadres in te vullen :):O
Ik heb dat niet gedaan en belde de volgende dag weer. De medewerker vertelde me dat ik officieel geen nepadres kan gebruiken, omdat dit gecontroleerd wordt en moet overeenkomen met het Apple ID factuuradres.
Ja, ik weet het, verschillende suggesties van Apple zelf
Het lijkt wel alsof ik geen Apple Care Plus voor mijn iPhone kan krijgen, gewoon omdat ik in België woon! In België is er trouwens wel een Apple Store, en daar vertelden ze me dat ze wel service bieden als ik Apple Care Plus in een ander land koop.
Sorry voor het lange bericht en de frustratie, maar als iemand suggesties heeft over hoe ik dit kan doen, zou ik heel dankbaar zijn! 😊