[AppleCare] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Greatsword schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:41:
Ik zat net even te kijken naar Apple Care voor een iPhone maar is dit nu maandelijks opzegbaar of eigenlijk gewoon verspreid betalen?

[Afbeelding]
Maandelijks opzegbaar.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-04 15:26
Ik kom er niet helemaal uit,

Mijn Iphone 15Pro Max, heb ik laten vallen, en er zit een barst in het glas aan de achterkant.

Ook heb ik tijdens wat klus werkzaamheden de telefoon in mijn broekzak gehouden, waardoor er nu best wel wat (diepe/voelbare) krassen in het scherm zitten.

Ik heb Apple care+ dus stel ik meld hem aan voor express replacement vanwege de barsten aan de achterkant, krijg ik dan een (refurbished) nieuwe iphone opgestuurd die ik mag houden?

Of krijg ik een leen toestel, en krijg ik uiteindelijk mijn eigen Iphone weer terug. Waarvan dan wel de achterkant gefixed is, maar de krassen nog in het scherm zitten...

Hopelijk kan iemand deze vraag beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 16:46
duc848 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 16:38:
Ik kom er niet helemaal uit,

Mijn Iphone 15Pro Max, heb ik laten vallen, en er zit een barst in het glas aan de achterkant.

Ook heb ik tijdens wat klus werkzaamheden de telefoon in mijn broekzak gehouden, waardoor er nu best wel wat (diepe/voelbare) krassen in het scherm zitten.

Ik heb Apple care+ dus stel ik meld hem aan voor express replacement vanwege de barsten aan de achterkant, krijg ik dan een (refurbished) nieuwe iphone opgestuurd die ik mag houden?

Of krijg ik een leen toestel, en krijg ik uiteindelijk mijn eigen Iphone weer terug. Waarvan dan wel de achterkant gefixed is, maar de krassen nog in het scherm zitten...

Hopelijk kan iemand deze vraag beantwoorden...
Het is een replacement — geen loaner. Ze sturen een ‘nieuwe’ op zodat je vooruit kunt en dan stuur je de oude retour. Daar stopt het proces.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duc848
ZiSE schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:30:
[...]

Het is een replacement — geen loaner. Ze sturen een ‘nieuwe’ op zodat je vooruit kunt en dan stuur je de oude retour. Daar stopt het proces.
Ah perfect dus. Dat is wat ik al hoopte en dacht.

Bedankt voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56

JB

Cédric roelt!

Pas na 1 jaar?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nee hoor, direct na de eerste maand.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56

JB

Cédric roelt!

Donstil schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:17:
[...]

Aah dat werd toen anders uitgelegd door advisor met; 12 maanden maandelijkse kosten en daarna maandelijks opzegbaar.

Ik neem aan dat als je eenmaal opzegt na paar maanden, je nadien geen AppleCare+ meer opnieuw erop kunt zetten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Donstil schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 21:17:
[...]

De AppleCare+-polis die je per maand betaalt heeft een looptijd van een jaar en wordt elk jaar automatisch verlengd totdat je opzegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
JB schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:18:
[...]

Aah dat werd toen anders uitgelegd door advisor met; 12 maanden maandelijkse kosten en daarna maandelijks opzegbaar.

Ik neem aan dat als je eenmaal opzegt na paar maanden, je nadien geen AppleCare+ meer opnieuw erop kunt zetten?
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja dat leest verwarrend inderdaad, daarmee bedoelen ze dat als er een nieuw jaar ingaat je weer een jaar gebruik kunt maken tegen de polis en voorwaarden welke voor dat jaar ingaan, tenzij je opzegt.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 17-07-2024 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:18:
[...]

Ja dat klopt wel inderdaad, eenmaal verlopen kan het er niet meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gisteren toevallig een nieuwe iPhone 14 plus voor mijn moeder voorzien van AppleCare+, die is nogal onhandig. Ze had geen toestelkrediet genomen maar heb wel gekozen voor de maandelijks betalen optie. Als het toestel (drastisch) in waarde zakt kan ze hem stop zetten. Na 4 iPads in 2 maanden had ze het ookal op de iPad. Het gekke is, sinds dat ze AppleCare+ heeft gebeuren er geen gekke dingen meer :').

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:32
Kecin schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:40:
Gisteren toevallig een nieuwe iPhone 14 plus voor mijn moeder voorzien van AppleCare+, die is nogal onhandig. Ze had geen toestelkrediet genomen maar heb wel gekozen voor de maandelijks betalen optie. Als het toestel (drastisch) in waarde zakt kan ze hem stop zetten. Na 4 iPads in 2 maanden had ze het ookal op de iPad. Het gekke is, sinds dat ze AppleCare+ heeft gebeuren er geen gekke dingen meer :').
Dat is een feature van Apple. Heel wonderbaarlijk! :+

Maar misschien toch ook maar eens goede hoezen om de spullen heen kopen? Als je zo ongelukkig bent dan is dat wel verstandig. Ik heb ook een tante in de familie die alles laat vallen. Die draaide zelfs een keer een doos om met de iPad aan de bovenkant om de mooie doos te laten zien :D

Zie het als vragen aan iemand hoe laat het is met een bakje koffie in zijn/haar hand.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Redondo1982 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:49:
[...]

Dat is een feature van Apple. Heel wonderbaarlijk! :+

Maar misschien toch ook maar eens goede hoezen om de spullen heen kopen? Als je zo ongelukkig bent dan is dat wel verstandig. Ik heb ook een tante in de familie die alles laat vallen. Die draaide zelfs een keer een doos om met de iPad aan de bovenkant om de mooie doos te laten zien :D

Zie het als vragen aan iemand hoe laat het is met een bakje koffie in zijn/haar hand.
Incl degelijke hoezen ging het nog mis haha. Bijvoorbeeld door de zee in te lopen met je mobiel. Zout water is blijkbaar niet zo prettig :+

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kecin schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:40:
Toch zie je dat wel vaker. Doordat mensen extra zuinig denken te moezen zijn gebeuren er ongelukjes.
Zodra je dat los kunt laten, door bijvoorbeeld AppleCare+, valt het allemaal wel mee.

Ik gebruik al jaren mijn Apple producten zonder hoes (Magic Keyboard als uitzondering), op wat scherm breuken na zien ze er nog altijd prima uit na een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:26:
[...]

Toch zie je dat wel vaker. Doordat mensen extra zuinig denken te moezen zijn gebeuren er ongelukjes.
Zodra je dat los kunt laten, door bijvoorbeeld AppleCare+, valt het allemaal wel mee.

Ik gebruik al jaren mijn Apple producten zonder hoes (Magic Keyboard als uitzondering), op wat scherm breuken na zien ze er nog altijd prima uit na een jaar.
Bijzonder, toch? Een mens kan wat gek zijn af en toe :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Kecin schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:07:
[...]

Incl degelijke hoezen ging het nog mis haha. Bijvoorbeeld door de zee in te lopen met je mobiel. Zout water is blijkbaar niet zo prettig :+
Hahaha, ja dan is het echt nodig! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Heeft het nog voordeel om Apple Care via US te kopen?
Geen eigen risico van 99 euro meen ik, op een iPhone?
En wellicht heel iets goedkoper ($9.99 vs e11.99 per maand?).

Werkt het nog steeds met een gift card?
Dus nw telefoon ff inloggen op je US-account, Apple Care afsluiten en klaar?

• Redondo1982
matthijst schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:29:

Nouja, allemaal wel grote voordelen. Minder kosten en geen eigen risico.

Ik ga er ook eens naar kijken als het niet teveel gedoe is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:29:

Nou ik had het er met @Rivanov over maar het lijkt erop dat er nu wel, of weer, eigenrisico is. Afgelopen maandag nog een Ultra laten vervangen zonder en in Mei een (Amerikaanse) 15Pro zonder maar staat nu wel heel duidelijk op de site.

Verder idd met giftcards, 1x inloggen met dat ID op het toestel > Afsluiten > uitloggen > Inloggen NL ID > Klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 12-09-2024 11:55 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Dit is wel vaag:
https://discussions.apple.com/thread/254416665?sortBy=rank

Bericht van 2022?
Of haal ik dingen door elkaar? Ging om $99 voor express replacement toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:21:
Dit is wel vaag:
https://discussions.apple.com/thread/254416665?sortBy=rank

Bericht van 2022?
Of haal ik dingen door elkaar? Ging om $99 voor express replacement toch?
Ik heb er na de informatie hierboven nog niet naar gekeken eigenlijk. Stond nog op de planning om dat voor de 16 release even te doen.

Als ik er nu even kort op Google vind ik wel dit:
For the ERS, Apple will charge your credit card the ERS Charge, described at the Product Service FAQ webpages described below (“Service FAQ”) at the time the replacement product ships. The ERS Charge is waived for customers of AppleCare service plans, when applicable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-04 22:45
ZiSE schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 17:30:
[...]

Het woordje 'nieuwe' zegt mij alweer genoeg, wel hetzelfde wat je hebt maar dan refurbished? ;) 8)
Komen ze er wel goedkoop vanaf dan;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:07
Ik begrijp niet waarom we hier in Belgie geen Apple Care kunnen nemen voor een Iphone.
Terwijl het wel gaat voor een Macbook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarolV
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13-04 22:45
Azmodann schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 01:01:
Ik begrijp niet waarom we hier in Belgie geen Apple Care kunnen nemen voor een Iphone.
Das inderdaad raar? Heb je het weleens gevraagd aan. Apple waarom dat niet kan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Laatst online: 22:07
CarolV schreef op maandag 16 september 2024 @ 20:25:
[...]

Das inderdaad raar? Heb je het weleens gevraagd aan. Apple waarom dat niet kan?
Ik heb er eens voor gebeld naar Apple en die medewerker vond dat ook raar, meer wist hij er niets over te zeggen.
Voor Macs en Macbooks kunnen we hier wel  care afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
Welke ervaringsdeskundige kan mij even geruststellen...

Ik heb via mijn Bunq creditcard gebruik gemaakt van Apple care, dit is allemaal perfect gegaan.

Maar er staat dus al sinds 19 september 1479,00 euro gereserveerd op mijn Bunq creditcard. Ben ik te ongeduldig (30 dagen zijn we al verder) of moet ik actie ondernemen om dit geld terug te krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
duc848 schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:03:
Welke ervaringsdeskundige kan mij even geruststellen...

Ik heb via mijn Bunq creditcard gebruik gemaakt van Apple care, dit is allemaal perfect gegaan.

Maar er staat dus al sinds 19 september 1479,00 euro gereserveerd op mijn Bunq creditcard. Ben ik te ongeduldig (30 dagen zijn we al verder) of moet ik actie ondernemen om dit geld terug te krijgen...
Je bent te ongeduldig inderdaad, althans Apple doet er heel lang over om die reservering op te heffen.
Super irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Azmodann schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 01:01:
Ooh ik zie het idd, dat is ook vreemd.
Zal wel wat met jullie regelgeving te maken hebben o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugo92
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb mijn nieuwe 16 pro laten vallen en de frame is hard beschadigd en ook het glas van achteren. Ik heb gelukkig apple care+ maar ik zie dat je pas over een week bij apple zelf kan langs gaan voor een genius bar afspraak. Weet jullie of ik een nieuwe iphone krijg tegen een klein betaling? Op de website van apple staat dat ie niet op voorraad is.

Ps: Voor mij is het de eerste keer dat ik gebruik maak van apple care+

[ Voor 9% gewijzigd door hugo92 op 24-09-2024 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hugo92 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 13:40:
Ik heb mijn nieuwe 16 pro laten vallen en de frame is hard beschadigd en ook het glas van achteren. Ik heb gelukkig apple care+ maar ik zie dat je pas over een week bij apple zelf kan langs gaan voor een genius bar afspraak. Weet jullie of ik een nieuwe iphone krijg tegen een klein betaling? Op de website van apple staat dat ie niet op voorraad is.

Ps: Voor mij is het de eerste keer dat ik gebruik maak van apple care+
Je kan via de Apple chat AppleCare+ aanvragen, dan sturen ze een geheel nieuw toestel naar je en moet je daarna je oude terugsturen!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugo92
  • Laatst online: 28-10-2024
DennusB schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 14:11:
[...]

Je kan via de Apple chat AppleCare+ aanvragen, dan sturen ze een geheel nieuw toestel naar je en moet je daarna je oude terugsturen!
Ja ik las daarnet hierover maar ik zie dat ze dan de prijs van de hele toestel blokkeren op je cc en kan maanden duren 😅. Ik wou liever langs een apple store gaan en meteen een nieuwe krijgen. Dat zal 99€ kosten zo iets?

Zijn dat nieuwe iPhones of gewoon refurbished?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
hugo92 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:51:
[...]

Ja ik las daarnet hierover maar ik zie dat ze dan de prijs van de hele toestel blokkeren op je cc en kan maanden duren 😅. Ik wou liever langs een apple store gaan en meteen een nieuwe krijgen. Dat zal 99€ kosten zo iets?

Ik heb hier al 2x een nieuwe iPhone gehad via AppleCare+ en dat duurde (de reservering op de CC) hooguit een week!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40

Quakie

quakelen

Zojuist ook apple care + afgesloten voor mijn iPhone 16 Pro.. Mijn eerste keer apple care op een telefoon.

Vandaag kwam mijn tweede hoesje binnen en was het helemaal zat. Ik heb een virus / reactie op sommige leren / siliconen hoesjes. Mijn vingers gaan tintelen. In verleden zelfs reactie gehad via gerimpelde nagels en vingers.

Het voelt naakt maar ergens ook wel weer fijn.. Nu wel rekening houden met de knopjes op de spijkerbroeken. Dat gaf hier altijd de krassen nl.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:52:
[...]

Ik heb hier al 2x een nieuwe iPhone gehad via AppleCare+ en dat duurde (de reservering op de CC) hooguit een week!
Oei die ervaring heb ik niet, vaak staan AppleCare reserveringen er weken.

Ik heb mijn watch ultra laten omwisselen via Express Replacement op de dag van de keynote, die reservering staat er bijvoorbeeld nog steeds terwijl de defecte watch daar morgen overmorgen al 2 weken terug is.

Edit: Mij stoort het niet zo heel veel maar als je een creditcard met een (bepaald) limiet hebt kan het wel eens in de weg staan natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 24-09-2024 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:59
hugo92 schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:51:
[...]

Maandje geleden mijn 15pro laten vallen en express replacement gedaan. Reservering was er binnen een week nadat de retour bij apple binnen was af.

• HakanT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01 19:02
Ik heb interesse om mijn Airpods Pro 2 welke ik ongv 2 maanden geleden heb gekocht te verzekeren met AppleCare+. Is dit een betere optie dan je spullen te laten verzekeren door een speciale inboedel/elektronica verzekering welke circa €5-10+ p maand kost?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HakanT schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:06:
Ik heb interesse om mijn Airpods Pro 2 welke ik ongv 2 maanden geleden heb gekocht te verzekeren met AppleCare+. Is dit een betere optie dan je spullen te laten verzekeren door een speciale inboedel/elektronica verzekering welke circa €5-10+ p maand kost?
Jawel - AppleCare is gewoon heel prettig, gezien je ze 9/10 gewoon omruilt voor (zo goed als) nieuwe.

Idem voor alle andere apparaten van Apple - het is gewoon meer een dienst i.p.v. een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:59
Weet iemand hoe je applecare+ kan verlengen voor (airpods pro 2) nadat de 2 jaar zijn verlopen?

Het zou mogelijk moeten zijn, maar ik zie de optie nergens. Volgens support zou het inderdaad mogelijk moeten zijn, maar ze kon niet aangeven hoe ik het moest doen. Het advies was wachten, maar de dekking is op 3 oktober verlopen, dat moet toch genoeg tijd zijn geweest om het inde systemen te verwerken lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:41
Weet iemand of je AppleCare+ voor iPad 2 jaar ook vroegtijdig kan annuleren met vergoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
WouterL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:27:
Weet iemand of je AppleCare+ voor iPad 2 jaar ook vroegtijdig kan annuleren met vergoeding?
Ja
https://support.apple.com/nl-nl/118218

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WouterL schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 18:27:
Ja dat zijn ze wettelijk verplicht zelfs.
Hou er wel rekening mee dat als je gebruik gemaakt hebt van Apple Care dat ze dat mogen verrekenen, dat houd in de praktijk in dat als je er gebruik van gemaakt hebt je niets meer terug krijgt en je het beter kan laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik heb een nieuwe studio display bij coolblue gekocht, hoe krijg ik nu apple care+? Als ik op de website van apple care probeer, krijg ik dat het product niet eligble is volgens het serienummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
Anoniem: 36835 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:36:
Ik heb een nieuwe studio display bij coolblue gekocht, hoe krijg ik nu apple care+? Als ik op de website van apple care probeer, krijg ik dat het product niet eligble is volgens het serienummer.
Online, Apple Store of bellen zijn je opties. Ik zou dus even bellen met Apple om te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakX24
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-01 14:22
Hoi! Ik weet niet zeker of iemand mij hiermee kan helpen, maar hier is mijn probleem met Apple Care Plus voor iPhone:

Ik woon in België en ik weet dat we hier geen Apple Care Plus voor iPhone kunnen kopen ☹.
Men vertelde me dat ik het in een buurland (Frankrijk of Nederland) zou kunnen kopen in de winkel. Dus ben ik naar Frankrijk gegaan. Toen ik Frankrijk binnenkwam, verbond de telefoon zich met een Franse telecomprovider en zag ik meteen de optie om Apple Care Plus te kopen in mijn instellingen. De laatste stap in het proces is het invoeren van het factuuradres, en dat moest verplicht een Frans adres zijn (ik denk dat als ik naar Nederland was gegaan, het een Nederlands adres zou vereisen).

Dit is waar ik vastloop. Ik heb geen adres in Frankrijk, dus kan ik geen Frans adres invoeren. Als ik een nepadres invoer, gaat de aankoop waarschijnlijk niet door, omdat het factuuradres gekoppeld is aan mijn Apple ID (met een Belgisch adres).

Ik vroeg het in de Apple Store daar en ze vertelden me dat ik er niets aan kon doen (ze zeiden heel duidelijk dat het anders zou zijn als ik mijn telefoon in Frankrijk had gekocht – geen idee waarom, want het factuuradres moet toch altijd gekoppeld zijn aan mijn Apple ID).

Ik belde Apple support, en ze vertelden me dat ik elk adres kan invullen (van een vriend of van iemand anders)! Het leek raar dat Apple support zou voorstellen om een nepadres in te vullen :):O
Ik heb dat niet gedaan en belde de volgende dag weer. De medewerker vertelde me dat ik officieel geen nepadres kan gebruiken, omdat dit gecontroleerd wordt en moet overeenkomen met het Apple ID factuuradres.
Ja, ik weet het, verschillende suggesties van Apple zelf :/

Het lijkt wel alsof ik geen Apple Care Plus voor mijn iPhone kan krijgen, gewoon omdat ik in België woon! In België is er trouwens wel een Apple Store, en daar vertelden ze me dat ze wel service bieden als ik Apple Care Plus in een ander land koop.

Sorry voor het lange bericht en de frustratie, maar als iemand suggesties heeft over hoe ik dit kan doen, zou ik heel dankbaar zijn! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-04 14:59

DancePlaza

ninja

TweakX24 schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:18:
Hoi! Ik weet niet zeker of iemand mij hiermee kan helpen, maar hier is mijn probleem met Apple Care Plus voor iPhone:

Ik woon in België en ik weet dat we hier geen Apple Care Plus voor iPhone kunnen kopen ☹.
Men vertelde me dat ik het in een buurland (Frankrijk of Nederland) zou kunnen kopen in de winkel. Dus ben ik naar Frankrijk gegaan. Toen ik Frankrijk binnenkwam, verbond de telefoon zich met een Franse telecomprovider en zag ik meteen de optie om Apple Care Plus te kopen in mijn instellingen. De laatste stap in het proces is het invoeren van het factuuradres, en dat moest verplicht een Frans adres zijn (ik denk dat als ik naar Nederland was gegaan, het een Nederlands adres zou vereisen).

Dit is waar ik vastloop. Ik heb geen adres in Frankrijk, dus kan ik geen Frans adres invoeren. Als ik een nepadres invoer, gaat de aankoop waarschijnlijk niet door, omdat het factuuradres gekoppeld is aan mijn Apple ID (met een Belgisch adres).

Ik vroeg het in de Apple Store daar en ze vertelden me dat ik er niets aan kon doen (ze zeiden heel duidelijk dat het anders zou zijn als ik mijn telefoon in Frankrijk had gekocht – geen idee waarom, want het factuuradres moet toch altijd gekoppeld zijn aan mijn Apple ID).

Ik belde Apple support, en ze vertelden me dat ik elk adres kan invullen (van een vriend of van iemand anders)! Het leek raar dat Apple support zou voorstellen om een nepadres in te vullen :):O
Ik heb dat niet gedaan en belde de volgende dag weer. De medewerker vertelde me dat ik officieel geen nepadres kan gebruiken, omdat dit gecontroleerd wordt en moet overeenkomen met het Apple ID factuuradres.
Ja, ik weet het, verschillende suggesties van Apple zelf :/

Het lijkt wel alsof ik geen Apple Care Plus voor mijn iPhone kan krijgen, gewoon omdat ik in België woon! In België is er trouwens wel een Apple Store, en daar vertelden ze me dat ze wel service bieden als ik Apple Care Plus in een ander land koop.

Sorry voor het lange bericht en de frustratie, maar als iemand suggesties heeft over hoe ik dit kan doen, zou ik heel dankbaar zijn! 😊
ik zou gewoon een adres pakken van een hotel van een adres in parijs. bv. Werkt prima voor mij

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01 19:02
Vorkie schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 19:22:
[...]

Jawel - AppleCare is gewoon heel prettig, gezien je ze 9/10 gewoon omruilt voor (zo goed als) nieuwe.

Idem voor alle andere apparaten van Apple - het is gewoon meer een dienst i.p.v. een verzekering.
Bedankt voor je reactie. Apple care kan je alleen afsluiten als je in de eerste 60 dagen dit regelt.
Daarnaast kan het niet meer, ik vraag me dan af of het handig is om een 3e partij verzekering in te schakelen voor die 5-10 euro. Misschien dat men hiermee ervaringen heef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-03 15:03
Ik heb mijn mbp laten vallen en nu zit er een kleine barst in de hoek van de case.

Repareren via Apple Care kan, kost 99.- en dan moet ik hem afgeven bij Amac, maar ze kunnen dan niet zeggen hoe lang het duurt...waarschijnlijk een week..

Zolang kan ik eigenlijk niet zonder mijn mbp....

heeft iemand ervaring hiermee..of zijn er snellere manieren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:47

mv1

wwwmarcel schreef op donderdag 7 november 2024 @ 11:53:
Ik heb mijn mbp laten vallen en nu zit er een kleine barst in de hoek van de case.

Repareren via Apple Care kan, kost 99.- en dan moet ik hem afgeven bij Amac, maar ze kunnen dan niet zeggen hoe lang het duurt...waarschijnlijk een week..

Zolang kan ik eigenlijk niet zonder mijn mbp....

heeft iemand ervaring hiermee..of zijn er snellere manieren?
Woon je in de buurt van een Apple Store? Dan zou ik daar een afspraak maken, dan heb je m binnen een paar dagen terug.

Had toevallig vorige week dinsdag een MBA met barst ingeleverd in Den Haag en zaterdag kon ik deze al weer ophalen.

Als je niet in de buurt woont van een Apple Store, dan zou ik contact opnemen met Apple Support, die sturen je dan een doos waar je de Mac in kan verzenden en dan heb je die ook weer binnen een paar dagen gerepareerd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
okay, thanks...ik woon niet echt in de buurt van een Apple Store, hoewel Den Haag wel aan te rijden is...

maar zo'n doos is ook super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:55
Ik dacht dat Apple Care ook voor de MacBook maandelijks af te sluiten was, maar ik zie alleen per jaar of voor 3 jaar. Klopt dit. Weten jullie dat @Redondo1982 @Donstil ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
mprkooij schreef op maandag 11 november 2024 @ 20:55:
Ik dacht dat Apple Care ook voor de MacBook maandelijks af te sluiten was, maar ik zie alleen per jaar of voor 3 jaar. Klopt dit. Weten jullie dat @Redondo1982 @Donstil ?
Jaarlijks of 3 jaar ineens: https://www.apple.com/nl/support/products/mac/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Maandelijks is geen optie voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Thanks! Ik geloof als je Apple Care USA afsluit ook niet. Dacht eerst dat het kon :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik wist dit ook niet, wel bijzonder. Na afloop kan je, denk ik, het maandelijks door laten lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mprkooij schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:38:
Thanks! Ik geloof als je Apple Care USA afsluit ook niet. Dacht eerst dat het kon :9
Ik ben op mijn nieuwe Mini met mijn Amerikaanse ID ingelogd (zodat ik het display kan overnemen met mijn Vision) maar ook daar alleen een eenmalige betaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mprkooij
Dank heren. Jaartje afsluiten dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakX24
DancePlaza schreef op donderdag 7 november 2024 @ 10:35:
[...]

ik zou gewoon een adres pakken van een hotel van een adres in parijs. bv. Werkt prima voor mij
Ik heb geprobeerd het adres van de Apple Store in Lille in te voeren, maar het werkte niet omdat het geen woonadres was. Ik weet niet of een hoteladres werkt. Heb je het geprobeerd? Gaat de betaling door, aangezien je factuuradres niet hetzelfde zal zijn als het adres op je Apple ID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

TweakX24 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:04:
[...]

Ik heb geprobeerd het adres van de Apple Store in Lille in te voeren, maar het werkte niet omdat het geen woonadres was. Ik weet niet of een hoteladres werkt. Heb je het geprobeerd? Gaat de betaling door, aangezien je factuuradres niet hetzelfde zal zijn als het adres op je Apple ID?
Voor mijn us account werkt het wel, heb toentertijd mijn us account in ny geregistreerd en mijn apple care in sf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:47

mv1

Bij de Mac zijn het jaar betalingen als je het niet in 1x afbetaald, bij de iPhone, iPad en Apple Watch is het per maand mogelijk.

En volgens mij is het voor de HomePods en AirPods dat je het alleen maar in 1x kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakX24
DancePlaza schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 14:29:
[...]

Voor mijn us account werkt het wel, heb toentertijd mijn us account in ny geregistreerd en mijn apple care in sf.
Ah ok, interessant! Dus, het is geen probleem dat het factuuradres dat je hebt opgegeven anders is dan het adres van je Apple ID...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik had recent nieuwe AirPods Pro 2 gekocht bij de Media Markt. Deze hebben 1 week goed gewerkt en daarna kon ik ze opeens met geen enkel device meer pairen. Ik heb er Apple Care+ op zitten, maar dat kost 29 euro per voorval en ik dacht, ik heb er gewoon garantie op zitten en klopt: Media Markt ruilde ze direct om voor nieuwe.

Werd nog gevraagd om ze uit Find My te halen, maar daar stonden ze al niet meer in, ook niet meer in mijn Apple Account, heel gek allemaal: het leek net alsof ik ze nooit gehad had.

Maar nu wil ik graag die AppleCare+ overzetten op de nieuwe AirPods Pro, maar hoe ik dat doe kan ik werkelijk nergens vinden. Hoe vlieg ik dat aan?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:31:
Ik had recent nieuwe AirPods Pro 2 gekocht bij de Media Markt. Deze hebben 1 week goed gewerkt en daarna kon ik ze opeens met geen enkel device meer pairen. Ik heb er Apple Care+ op zitten, maar dat kost 29 euro per voorval en ik dacht, ik heb er gewoon garantie op zitten en klopt: Media Markt ruilde ze direct om voor nieuwe.

Werd nog gevraagd om ze uit Find My te halen, maar daar stonden ze al niet meer in, ook niet meer in mijn Apple Account, heel gek allemaal: het leek net alsof ik ze nooit gehad had.

Maar nu wil ik graag die AppleCare+ overzetten op de nieuwe AirPods Pro, maar hoe ik dat doe kan ik werkelijk nergens vinden. Hoe vlieg ik dat aan?
Apple Care overzetten kan niet, ze kunnen het er wel afhalen voor een refund zodat je het opnieuw kunt afsluiten. Daarvoor moet je even met support bellen en het serienummer doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 22:25
Is er een mogelijkheid om in België het Apple Care+ voor een net aangekocht MacBook Pro af te sluiten?
Voor zover ik zie is enkel het standaard Apple Care af te sluiten, maar niet de Care Plus, wat ik voor een Macbook net een meerwaarde vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:59
Moris schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:27:
Is er een mogelijkheid om in België het Apple Care+ voor een net aangekocht MacBook Pro af te sluiten?
Voor zover ik zie is enkel het standaard Apple Care af te sluiten, maar niet de Care Plus, wat ik voor een Macbook net een meerwaarde vind.
Dat wordt (helaas) niet in België aangeboden.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 14:21

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Donstil schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:02:
[...]

Apple Care overzetten kan niet, ze kunnen het er wel afhalen voor een refund zodat je het opnieuw kunt afsluiten. Daarvoor moet je even met support bellen en het serienummer doorgeven.
De Apple service desk heeft het overgezet voor me naar de nieuwe AirPods Pro 2. Moest wat serienummers doorgeven en wat papierwerk van de Mediamarkt uploaden, maar het lukte.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-04 22:25
Moris schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:27:
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:06:
[...]
Dat wordt (helaas) niet in België aangeboden.
Stel, ik koop als inwoner van België als belg een Macbook in Nederland, kan ik dan wel AppleCare+ afsluiten en hoe gaat dat dan precies?

• Gr4mpyC3t
Moris schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:34:
[...]

[...]

Stel, ik koop als inwoner van België als belg een Macbook in Nederland, kan ik dan wel AppleCare+ afsluiten en hoe gaat dat dan precies?
Voor AppleCare+ moet je een (woon)adres opgeven in het land van afsluiten. Hier verderop in het topic is iemand daar al mee aan het prutsen geweest. Dat was volgens mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntjeh
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-02 19:29
Ik sta op het punt Apple care af te sluiten en twijfel nog tussen met of zonder ‘diefstal en verlies’.
Vandaar deze vraag :
Stel van de zomer zit ik met het gezin in het zwembad op de camping. Ik kom terug bij mijn tent en mijn nieuwe iPhone is eruit gejat. Krijg ik dan echt een nieuwe iPhone van Apple? Of zullen ze dan zeggen dat achterlaten in een tent onzorgvuldig is en ik kan fluiten naar mijn iPhone?

Met inachtneming van de polisvoorwaarden uiteraard zoals een gereviseerde kan ook en dat ze een politie rapport nodig hebben.
Overigens ik ben veels te braaf en een zeer slecht leugenaar dus in dit scenario even een ander verhaal verzinnen zit er voor mij niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-04 22:27
Martijntjeh schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:31:
Ik sta op het punt Apple care af te sluiten en twijfel nog tussen met of zonder ‘diefstal en verlies’.
Vandaar deze vraag :
Stel van de zomer zit ik met het gezin in het zwembad op de camping. Ik kom terug bij mijn tent en mijn nieuwe iPhone is eruit gejat. Krijg ik dan echt een nieuwe iPhone van Apple? Of zullen ze dan zeggen dat achterlaten in een tent onzorgvuldig is en ik kan fluiten naar mijn iPhone?

Met inachtneming van de polisvoorwaarden uiteraard zoals een gereviseerde kan ook en dat ze een politie rapport nodig hebben.
Overigens ik ben veels te braaf en een zeer slecht leugenaar dus in dit scenario even een ander verhaal verzinnen zit er voor mij niet in.
Met AppleCare+ ben je per 12 maanden gedekt tegen maximaal twee gevallen van diefstal of verlies. Per voorval betaal je een eigen risico van €129, waarna je een nieuw toestel ontvangt. Let op: 'find my' moet wel ingeschakeld zijn.

Als je aan deze voorwaarden voldoet en je telefoon wordt gestolen, dan kun je dit oplossen met behulp van AppleCare+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:51
Martijntjeh schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:31:
Dit herken ik zo :P
Klein krasje opgelopen op de 16P die alleen zichtbaar is in heel fel zonlicht. Heb wel eens van een vriend gehoord dat ik hem gewoon een extra tik moet geven en dan een nieuwe krijg. Maar ik durf het gewoon niet, bang dat het dan weer niet hard genoeg gaat of duidelijk een expres geval gaat worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06:40
Grr vanmiddag m’n telefoon in huis laten vallen. (Zoals wel eens vaker gebeurd). Blijkbaar dit keer minder goed afgelopen. De hele achterkant is kapot gebarsten. Was me niet eens opgevallen tot net.

Zojuist even Express Replacement aangevraagd. Zelf geen ervaring mee, maar gelukkig ooit AC+ afgesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xVUjdQ1fKEzMb0PdIHKGamLk_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpV7OerftYc7bdU5sU1nHT4j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 11 december 2024 @ 06:59:
[...]

Dit herken ik zo :P
Klein krasje opgelopen op de 16P die alleen zichtbaar is in heel fel zonlicht. Heb wel eens van een vriend gehoord dat ik hem gewoon een extra tik moet geven en dan een nieuwe krijg. Maar ik durf het gewoon niet, bang dat het dan weer niet hard genoeg gaat of duidelijk een expres geval gaat worden :+
Ik hoorde dus eens van een vriend dat je hem ook eerst zou kunnen aanmelden, als je dan een nieuwe hebt “kan je altijd nog eens verder kijken wat te doen” 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Clavis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:55:
Grr vanmiddag m’n telefoon in huis laten vallen. (Zoals wel eens vaker gebeurd). Blijkbaar dit keer minder goed afgelopen. De hele achterkant is kapot gebarsten. Was me niet eens opgevallen tot net.

Zojuist even Express Replacement aangevraagd. Zelf geen ervaring mee, maar gelukkig ooit AC+ afgesloten.

[Afbeelding]
Auw, maar daar is het voor!

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:58:
[...]

Ik hoorde dus eens van een vriend dat je hem ook eerst zou kunnen aanmelden, als je dan een nieuwe hebt “kan je altijd nog eens verder kijken wat te doen” 😏
Maar je moet hem toch eerst voorschieten wat je pas terug krijgt als ze de kapotte hebben beoordeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:13:
[...]

Maar je moet hem toch eerst voorschieten wat je pas terug krijgt als ze de kapotte hebben beoordeeld?
Je vraagt express replacement aan > krijgt een vervangend toestel thuis > stuurt de oude op.

Ergens in dat proces moet je oude toestel defect raken, dat is normaliter ervoor maar het maakt voor het proces niet uit in welke fase het daadwerkelijk gebeurd ;) .

• Dennisdn
Donstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:20:
[...]

Je vraagt express replacement aan > krijgt een vervangend toestel thuis > stuurt de oude op.

Ergens in dat proces moet je oude toestel defect raken, dat is normaliter ervoor maar het maakt voor het proces niet uit in welke fase het daadwerkelijk gebeurd ;) .
Ah zo...
Ach, ik moet elke dag een lange betonnen trap af en op... Ik heb het vermoeden dat hij een keer uit mn handen gaat vallen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:41:
[...]

Ah zo...
Ach, ik moet elke dag een lange betonnen trap af en op... Ik heb het vermoeden dat hij een keer uit mn handen gaat vallen :P
Oei, dat zou wel heel vervelend zijn :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:20
Dag allemaal,

Ik heb gisteren in Thailand een nieuwe 14" M4 Pro 12c / 24GB Ram / 512GB opslag aangeschaft voor omgerekend zo'n 1950 euro. Dit scheelt zo'n 500 euro met de officiele prijs van Apple en wat ik bij winkels als Coolblue zag toen ik met de Pricewatch in mijn hand bij een Apple reseller stond. Onverwacht, want normaal zijn Apple spullen, alsmede laptop en hardware in zijn algemeen minstens net zo duur of zelfs fors duurder dan in Nederland.

Ik ben overgegaan op de aankoop, wetende dat ik geen Nederlandse / EU garantievoorwaarden krijg. En ik vlieg ook niet even op en neer naar Bangkok als er wat aan de hand is :+. Een overwogen risico waar ik op het besloten toch de aankoop te doen.

Het was mij echter ontgaan dat Apple Care ook een ding is. Nu krijg ik hier in Thailand een aanbod voor 3 jaar Apple Care voor 10,900 baht. Dat is zo'n 300 euro. Ik weet niet of dit meer of minder is als in Nederland. Verdeeld over 3 jaar koop ik dus voor 100 euro per jaar "garantie". Heeft er iemand ervaring met het kopen van Apple care in het buitenland en dat het vervolgens in Nederland nodig was?

Ben nog aan het overwegen of ik het uberhaupt neem maar ik hoor het graag wat wijsheid is.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakX24
Denizz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:53:
Dag allemaal,

Ik heb gisteren in Thailand een nieuwe 14" M4 Pro 12c / 24GB Ram / 512GB opslag aangeschaft voor omgerekend zo'n 1950 euro. Dit scheelt zo'n 500 euro met de officiele prijs van Apple en wat ik bij winkels als Coolblue zag toen ik met de Pricewatch in mijn hand bij een Apple reseller stond. Onverwacht, want normaal zijn Apple spullen, alsmede laptop en hardware in zijn algemeen minstens net zo duur of zelfs fors duurder dan in Nederland.

Ik ben overgegaan op de aankoop, wetende dat ik geen Nederlandse / EU garantievoorwaarden krijg. En ik vlieg ook niet even op en neer naar Bangkok als er wat aan de hand is :+. Een overwogen risico waar ik op het besloten toch de aankoop te doen.

Het was mij echter ontgaan dat Apple Care ook een ding is. Nu krijg ik hier in Thailand een aanbod voor 3 jaar Apple Care voor 10,900 baht. Dat is zo'n 300 euro. Ik weet niet of dit meer of minder is als in Nederland. Verdeeld over 3 jaar koop ik dus voor 100 euro per jaar "garantie". Heeft er iemand ervaring met het kopen van Apple care in het buitenland en dat het vervolgens in Nederland nodig was?

Ben nog aan het overwegen of ik het uberhaupt neem maar ik hoor het graag wat wijsheid is.
Je hebt een Thais adres nodig bij de aankoop en de creditcard moet in hetzelfde land zijn als je Apple ID. Maar probeer het en laat me weten of het werkt :) Zoals je hierboven kunt lezen, heb ik hetzelfde probleem/geval als jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:55
Denizz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:53:
Dag allemaal,

Behoorlijk risico, als er wat mee is zit je mooi..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMode
Dennisdn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:41:
[...]

Ah zo...
En het gek vinden dat al de verzekeringen zo duur zijn.. is gewoon fraude hè..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Expres wel. Maar een paar posts ervoor had je kunnen lezen hoe ik daarover denk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
Dennisdn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:27:
[...]
Expres wel. Maar een paar posts ervoor had je kunnen lezen hoe ik daarover denk…
“ik moet elke dag een lange betonnen trap af en op... Ik heb het vermoeden dat hij een keer uit mn handen gaat vallen”

Klinkt niet echt als per ongeluk.. Maar goed, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza

DancePlaza

ninja

Net een Iphone 16 pro gekocht, heb mijn huidige telefoons via de US apple care

Maar heeft het nog veel nut?

Ik dacht dat er altijd dat er geen extra kosten aan zat bij schade, 29/99 dollar, maar blijkbaar is dat tegenwoordig veranderd. ik kan mijn 1 keer herinneren dat ik geen extra kosten had gehad na ik mijn telefoon na valschade voor apple care had gebracht bij de apple store.
Maandelijkse kosten
Doorlopende Apple care+ na de 24 maanden garantie.

Geld dat ook voor een NL apple care subscription? @Donstil weet jij dat misschien of iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DancePlaza schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:57:
Net een Iphone 16 pro gekocht, heb mijn huidige telefoons via de US apple care

Maar heeft het nog veel nut?

Ik dacht dat er altijd dat er geen extra kosten aan zat bij schade, 29/99 dollar, maar blijkbaar is dat tegenwoordig veranderd. ik kan mijn 1 keer herinneren dat ik geen extra kosten had gehad na ik mijn telefoon na valschade voor apple care had gebracht bij de apple store.
Maandelijkse kosten
Doorlopende Apple care+ na de 24 maanden garantie.

Geld dat ook voor een NL apple care subscription? @Donstil weet jij dat misschien of iemand anders?
Ik heb met mijn 16 Pro al een keer gebruik moeten maken van US Apple Care en had toen geen eigenrisico.

Edit: Via Express Replacement btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:18:
[...]

Ik heb met mijn 16 Pro al een keer gebruik moeten maken van US Apple Care en had toen geen eigenrisico.

Edit: Via Express Replacement btw.
Was bij jou wel voor een probleem wat niet je eigen schuld was, toch?

Extra kosten - ook bij NL AppleCare - is alleen van toepassing bij zelf gecreëerde schade (bijv. scherm kapot na een val).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uniciteit schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:33:
[...]

Was bij jou wel voor een probleem wat niet je eigen schuld was, toch?

Extra kosten - ook bij NL AppleCare - is alleen van toepassing bij zelf gecreëerde schade (bijv. scherm kapot na een val).
Nee ook al een keer eigen schuld 🙄

• wwwmarcel
zojuist de nieuwe Beats besteld, maar eigenlijk geen  care....
heeft dat wel nut bij deze oordopjes?..is 39.- voor 2 jaar service...

ik dacht dat er iets was met Europese wet, dat je altijd 2 jaar garantie had...??

• Gr4mpyC3t
wwwmarcel schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:43:

ik dacht dat er iets was met Europese wet, dat je altijd 2 jaar garantie had...??
Heb je ook wel, maar als je ‘m een keertje in de wasmachine gooit kan je geen aanspraak maken op de standaard garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wwwmarcel
o oke, als dat het enige is...dan hoeft het van mij niet...is me nog nooit overkomen, ook niet bijna

• Donstil
  • Niet online
wwwmarcel schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:43:

Apple care is geen garantie. Apple care is een verzekering, of je dat nodig acht, los van het wasmachine voorbeeld kunnen wij niet voor je bepalen denk ik. Ik vind persoonlijk van niet bij zulke producten.

Europesche wetgeving schrijft inderdaad 2 jaar garantie voor maar Nederland heeft dat niet overgenomen, wij hebben het “recht op een deugdelijk product”.

• Gr4mpyC3t
wwwmarcel schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:49:
o oke, als dat het enige is...dan hoeft het van mij niet...is me nog nooit overkomen, ook niet bijna
Nou ja het enige… :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-04 11:58
Hoi,
even benieuwd wat ik volgens jullie mag verwachten in onderstaande situatie.
Ik heb een iPhone 14 Pro Max waar Apple Care op zit vanuit Canada. Toestel gekocht in Canada en je hoeft de € 99,- voor een vervangend toestel niet te betalen (3 jaar geleden al ervaring mee gehad).

Nu is gisteren mijn telefoon gevallen en zit er een barst in het scherm. Voordat ik hem aanmeldt bij Apple voor vervanging vraag ik mij het volgende af:

Nu Apple in EU geen iPhones meer mag verkopen met lightning (verboden sinds 28 december 2024), hoe zit dat dan met vervangend toestel. Mogen ze mij wederom een iPhone 14 Pro Max toe sturen met lightning? Of moeten ze een toestel opsturen met USB-C?

Ik zelf gok het wederom een 14 Pro Max met lightning, maar ben gewoon benieuwd wat jullie verwachting is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Dennuske1983 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:26:
Hoi,
Ik heb een iPhone 14 Pro Max waar Apple Care op zit vanuit Canada. Toestel gekocht in Canada en je hoeft de € 99,- voor een vervangend toestel niet te betalen (3 jaar geleden al ervaring mee gehad).

Nu is gisteren mijn telefoon gevallen en zit er een barst in het scherm. Voordat ik hem aanmeldt bij Apple voor vervanging vraag ik mij het volgende af:

Nu Apple in EU geen iPhones meer mag verkopen met lightning (verboden sinds 28 december 2024), hoe zit dat dan met vervangend toestel. Mogen ze mij wederom een iPhone 14 Pro Max toe sturen met lightning? Of moeten ze een toestel opsturen met USB-C?

Ik zelf gok het wederom een 14 Pro Max met lightning, maar ben gewoon benieuwd wat jullie verwachting is...
Ik verwacht een iPhone 14 Pro Max terug. Ze hebben ongetwijfeld een voorraadje liggen voor dit soort situaties. Ga er maar niet vanuit, maar misschien word je wel verrast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennuske1983 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:26:
Hoi,

Vervangen of repareren mag gewoon. Nieuw importeren mag niet meer maar heb je geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:45:
[...]

Ik verwacht een iPhone 14 Pro Max terug. Ze hebben ongetwijfeld een voorraadje liggen voor dit soort situaties. Ga er maar niet vanuit, maar misschien word je wel verrast. ;)
Ja wordt sowieso niet verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-04 11:58
Donstil schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:21:
[...]

Ja wordt sowieso niet verrast.
🤣 ik verwacht hem ook niet:-)

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:20
TweakX24 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:46:
[...]

Je hebt een Thais adres nodig bij de aankoop en de creditcard moet in hetzelfde land zijn als je Apple ID. Maar probeer het en laat me weten of het werkt :) Zoals je hierboven kunt lezen, heb ik hetzelfde probleem/geval als jij
Toen ik terugkwam in Nederland, bleef op mijn MBP de Applecare+ aanbieding staan. Echter, bleef deze naar de Thaise pagina gaan, inclusief alle voorwaarden in het Thais. En of ik even 10,900 baht wilde afrekenen. Ik had toen besloten het niet te doen.

Echter zag ik mijn iPhone ook een keer staan dat ik Applecare kon afnemen voor de MBP gekoppeld aan mijn account. Ik klikte erop, werd naar de Apple support pagina / app geleid, en opeens kreeg ik de Nederlandse voorwaarden. Alsmede de optie om in plaats van voor 3 jaar af te nemen, het ook jaarlijks te betalen.

Daarop heb ik een jaar afgesloten. Uiteindelijk is dat zo'n beetje bedrag wat ik terug kreeg van de BTW op het vliegveld van Bangkok. Dat heb ik dan maar daarin "geinvesteerd" om zo een jaar "garantie" te hebben. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:43

alienfruit

the alien you never expected

De lokale Apple boer in Hong Kong vertelde mij dat je gewoon wereldwijd garantie hebt, en de HK website zegt dat ook, zie hieronder. Maar eigenlijk heb ik geen problemen gehad met mijn Macbook zoiets het toetsenborden probleem van jaren terug.
Get global repair coverage for your Mac
of
1. Service coverage is available only for Mac and its original included accessories for protection against (i) defects in materials or workmanship, (ii) batteries that retain less than 80% of their original capacity, and (iii) unlimited incidents of accidental damage from handling, each incident being subject to a service fee of HK$799 for screen damage or external enclosure damage, or HK$2,299 for other accidental damage.
2. Local telephone fees may apply. Telephone numbers and hours of operation may vary and are subject to change.
3. Availability of each option depends on country or region in which service is requested and location of Apple Authorized Service Provider. Apple may also request that the customer replace components with readily installable parts.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste