Redondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:32:
[...]
Ik zag dit net al voorbij komen. Betreft dit een openstaande schade? Dan logisch. Alleen als er wordt gekeken naar historie qua schades en je krijgt dan geen creditatie dan zou het echt een naai-streek zijn.
Nee, de historie op dat specifieke AppleCare+-plan. Als je op dag 1 een schade hebt gehad, op dag 2 het toestel is vervangen/gerepareerd/afgerond en op dag 3 opzegt, dan nog vindt de verrekening plaats.
Ik zie hier boven staan dat het om 29/99 euro gaat wat wordt verrekend. Dat zou het eigen risico zijn. Ik meen mij echter te herinneren dat het juist om de 'servicekosten' gaat. Hoe dan ook, maakt weinig uit:
Voorbeeldje:
iPhone 17, schade aan
camera achterzijde. Servicekosten 199 EUR (geen AppleCare). Wel AppleCare? Dan 99 euro eigen risico.
Zeg je dan na een jaar AppleCare+ op, dan wordt er nog 100 euro verrekend (199 servicekosten - de reeds betaalde 99 euro). Oftewel: 0 euro terug. Stel het is wel alleen het eigen risico, dan is het nog steeds 0 euro terug.
In dit geval ben je dan 169 (AppleCare+ voor iPhone 17) + 99 euro (1x schade) kwijt = 268 euro.
Stel je had per maand betaald en na 12 maanden opgezegd, dan waren de totale kosten: (12 x 8,99 =) 107,88 euro + 99 euro (1x schade) = 206,88 euro.
En ja, zoals je opvalt... in dit specifieke geval was je nog goedkoper uit geweest zonder AppleCare+, want dan was het 199 euro geweest
Geldt overigens wel alleen voor cameraschade aan schade aan de achterkant. Zodra bijv. echt je scherm barst, dan haal je de servicekosten er makkelijk uit.
Dus ja, 2 jaar vooruit betalen is technisch gezien per maand goedkoper... maar alleen als je in de eerste 1,5 jaar geen schade oploopt. Zodra je van een schade in ruwweg het eerste 1,5 jaar uit gaat, dan is per maand betalen goedkoper.
[
Voor 8% gewijzigd door
Uniciteit op 06-10-2025 20:42
]