[AppleCare] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:34
dglavimans schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:46:
[...]

Hoop dat die van mij toch wel na 21 dagen weg gaat lol.. Zit ook al even te wachten
Apple zegt, de 28ste is het vrijgegeven, maar nog steeds niet op de rekening. Ze verwijzen je naar de bank, maar de bank kan geen toekomstige betalingen zien. Of te wel, kastje - muur.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kiezen jullie voor Apple Care+ vaak voor betalen in één keer of toch per maand? Met de wijsheid dat er over een jaar toch weer een nieuwe iPhone komt?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:50:
Kiezen jullie voor Apple Care+ vaak voor betalen in één keer of toch per maand? Met de wijsheid dat er over een jaar toch weer een nieuwe iPhone komt?
1x, daarna kan je hem via de telefoon laten restitueren als je hem verkoopt.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:54:
[...]

1x, daarna kan je hem via de telefoon laten restitueren als je hem verkoopt.
En wat als je schade hebt, staat dat er los van of krijg je dan ook resterend bedrag terug?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:58:
[...]

En wat als je schade hebt, staat dat er los van of krijg je dan ook resterend bedrag terug?
Staat er los van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ik ook in één keer, gewoonweg omdat het goedkoper is. Ik laat het toch doorlopen anders.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:47
carpebios schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:22:
[...]

Apple zegt, de 28ste is het vrijgegeven, maar nog steeds niet op de rekening. Ze verwijzen je naar de bank, maar de bank kan geen toekomstige betalingen zien. Of te wel, kastje - muur.
Bij mij is die inderdaad sinds zaterdag opgeheven, al is volgens mij nu de 99 euro initiele schade er niet afgehaald.. naja zou wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 17:57:
[...]

Ik ook in één keer, gewoonweg omdat het goedkoper is. Ik laat het toch doorlopen anders.
Ah, precies. Nooit zo bij stilgestaan, maar als je het maandelijks omrekent met een eenmalige betaling zit je voor schade omgerekend op 4,77 en met diefstal op 6,23. Dat is eigenlijk geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Als je een keer schade geclaimed hebt krijg je geen geld meer terug. Dat staat er niet los van maar wordt verrekend.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Per maand, is iets duurder maar voelt goedkoper dan in 1x het hele bedrag aftikken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:53:
[...]

Per maand, is iets duurder maar voelt goedkoper dan in 1x het hele bedrag aftikken :+
Het zou beter zijn als het per jaar ging, makkelijker en overzichtelijker voor de yearly upgraders onder ons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:52:
[...]

Als je een keer schade geclaimed hebt krijg je geen geld meer terug. Dat staat er niet los van maar wordt verrekend.
Dus ik betaal dan 229 per maand per jaar + 29 euro bij schade. En wat gebeurd er dan als ik ze over een maand bel, die snap ik even niet, wat er verrekend wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:57:
[...]

Dus ik betaal dan 229 per maand + 29 euro bij schade. En wat gebeurd er dan als ik ze over een maand bel, die snap ik even niet, wat er verrekend wordt?
Je betaalt €𝟐𝟐𝟗 𝐩𝐞𝐫 𝐣𝐚𝐚𝐫 + €29 per schade claim

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
pinokkia schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:02:
[...]

Je betaalt €𝟐𝟐𝟗 𝐩𝐞𝐫 𝐣𝐚𝐚𝐫 + €29 per schade claim
Ik bedoelde per jaar inderdaad, maar het is 229 euro per 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02
THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:08:
[...]

Ik bedoelde per jaar inderdaad, maar het is 229 euro per 2 jaar.
𝐊𝐥𝐨𝐩𝐭 𝐡𝐞𝐥𝐞𝐦𝐚𝐚𝐥 𝐩𝐞𝐫 𝟐 𝐣𝐚𝐚𝐫 𝐞𝐧 𝐧𝐢𝐞𝐭 𝐩𝐞𝐫 𝐣𝐚𝐚𝐫 8)7

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:57:
[...]

Dus ik betaal dan 229 per maand per jaar + 29 euro bij schade. En wat gebeurd er dan als ik ze over een maand bel, die snap ik even niet, wat er verrekend wordt?
Ooh excuus ik dacht dat het over opzeggen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:18:
[...]

Ooh excuus ik dacht dat het over opzeggen ging.
Misschien ben ik zelf niet helemaal duidelijk (what else is new? :P).

Je geeft aan dat ze iets verrekenen als ik na 12 maanden opzeg. Dus ik krijg geen 115 euro terug, maar wat dan wel? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:21:
[...]

Misschien ben ik zelf niet helemaal duidelijk (what else is new? :P).

Je geeft aan dat ze iets verrekenen als ik na 12 maanden opzeg. Dus ik krijg geen 115 euro terug, maar wat dan wel? :)
Als je wat geclaimed hebt trekken ze dat in mindering van het bedrag wat je terug krijgt. Oftewel je krijgt €115 terug als je opzegt na een jaar minus een vervangende iPhone = niets meer terug.

Ik dacht dat je dat vroeg, omdat je het over schade had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:45:
[...]

Als je wat geclaimed hebt trekken ze dat in mindering van het bedrag wat je terug krijgt. Oftewel je krijgt €115 terug als je opzegt na een jaar minus een vervangende iPhone = niets meer terug.

Ik dacht dat je dat vroeg, omdat je het over schade had.
Als ik niets claim binnen die 12 maanden krijg ik dus 115 euro terug. En als na een jaar opzeg gaat daar 29 euro of 99 euro vanaf. Dat voelt dubbel, omdat ik het eigen risico in het eerste jaar dan al betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 18:46:
[...]

Ah, precies. Nooit zo bij stilgestaan, maar als je het maandelijks omrekent met een eenmalige betaling zit je voor schade omgerekend op 4,77 en met diefstal op 6,23. Dat is eigenlijk geen geld.
Inderdaad, maar het is wmb een afkoopdienst voor gemak. Ik wil snel weer up and running zijn dmv express replacement. Het is fijn dat ik de hele foon niet opnieuw hoef te betalen, maar dat is mijn insteek niet. Zelfs met case nam ik AC+ terwijl ik een iPhone toch niet beschadig met case. Dat lukt me gewoon niet, tenzij ik met mijn auto erover heen rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:06:
[...]

Inderdaad, maar het is wmb een afkoopdienst voor gemak. Ik wil snel weer up and running zijn dmv express replacement. Het is fijn dat ik de hele foon niet opnieuw hoef te betalen, maar dat is mijn insteek niet. Zelfs met case nam ik AC+ terwijl ik een iPhone toch niet beschadig met case. Dat lukt me gewoon niet, tenzij ik met mijn auto erover heen rijd.
Zat er nu aan te denken omdat de 17 Pro wat kwetsbaarder lijkt dan de voorgangers vanwege het materiaal. En ik wil vaker caseless. Maar cosmetische schade wordt sowieso niet vergoed.

Meestal heb ik een case als ik naar buiten of m’n werk ga. Dus daar is het ding wat minder kwetsbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

[...]

Schade wordt verrekend met het resterende bedrag. In zo'n geval kan het dus zijn dat je per maand goedkoper uit zou zijn. Er is dan immers geen terug te betalen bedrag om mee te verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Uniciteit schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:26:
[...]

Schade wordt verrekend met het resterende bedrag. In zo'n geval kan het dus zijn dat je per maand goedkoper uit zou zijn. Er is dan immers geen terug te betalen bedrag om mee te verrekenen.
Ik zag dit net al voorbij komen. Betreft dit een openstaande schade? Dan logisch. Alleen als er wordt gekeken naar historie qua schades en je krijgt dan geen creditatie dan zou het echt een naai-streek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:10:
[...]

Zat er nu aan te denken omdat de 17 Pro wat kwetsbaarder lijkt dan de voorgangers vanwege het materiaal. En ik wil vaker caseless. Maar cosmetische schade wordt sowieso niet vergoed.

Meestal heb ik een case als ik naar buiten of m’n werk ga. Dus daar is het ding wat minder kwetsbaar.
Ik zou het ook wel raar vinden als AC+ ook cosmetische schade zou vergoeden, welke de werking niet in de weg staat.

Dan is het hek van de dam en gaat elke debiel het nemen en er misbruik van maken voordat ze hem verkopen óf als ze denken: even een fris toestelletje regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Redondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:32:
[...]

Ik zag dit net al voorbij komen. Betreft dit een openstaande schade? Dan logisch. Alleen als er wordt gekeken naar historie qua schades en je krijgt dan geen creditatie dan zou het echt een naai-streek zijn.
Nee, de historie op dat specifieke AppleCare+-plan. Als je op dag 1 een schade hebt gehad, op dag 2 het toestel is vervangen/gerepareerd/afgerond en op dag 3 opzegt, dan nog vindt de verrekening plaats.

Ik zie hier boven staan dat het om 29/99 euro gaat wat wordt verrekend. Dat zou het eigen risico zijn. Ik meen mij echter te herinneren dat het juist om de 'servicekosten' gaat. Hoe dan ook, maakt weinig uit:

Voorbeeldje:
iPhone 17, schade aan camera achterzijde. Servicekosten 199 EUR (geen AppleCare). Wel AppleCare? Dan 99 euro eigen risico.

Zeg je dan na een jaar AppleCare+ op, dan wordt er nog 100 euro verrekend (199 servicekosten - de reeds betaalde 99 euro). Oftewel: 0 euro terug. Stel het is wel alleen het eigen risico, dan is het nog steeds 0 euro terug.

In dit geval ben je dan 169 (AppleCare+ voor iPhone 17) + 99 euro (1x schade) kwijt = 268 euro.

Stel je had per maand betaald en na 12 maanden opgezegd, dan waren de totale kosten: (12 x 8,99 =) 107,88 euro + 99 euro (1x schade) = 206,88 euro.

En ja, zoals je opvalt... in dit specifieke geval was je nog goedkoper uit geweest zonder AppleCare+, want dan was het 199 euro geweest :+ Geldt overigens wel alleen voor cameraschade aan schade aan de achterkant. Zodra bijv. echt je scherm barst, dan haal je de servicekosten er makkelijk uit.

Dus ja, 2 jaar vooruit betalen is technisch gezien per maand goedkoper... maar alleen als je in de eerste 1,5 jaar geen schade oploopt. Zodra je van een schade in ruwweg het eerste 1,5 jaar uit gaat, dan is per maand betalen goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 06-10-2025 20:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:59:
[...]

Als ik niets claim binnen die 12 maanden krijg ik dus 115 euro terug. En als na een jaar opzeg gaat daar 29 euro of 99 euro vanaf. Dat voelt dubbel, omdat ik het eigen risico in het eerste jaar dan al betaald heb.
Nee de kosten van de reparatie gaan er dan vanaf, als je wat geclaimd zou hebben, niet alleen die 29,- of 99,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:34:
[...]

Ik zou het ook wel raar vinden als AC+ ook cosmetische schade zou vergoeden, welke de werking niet in de weg staat.
Doen ze ook niet, maar goed een ongelukje zit in een klein hoekje natuurlijk :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

@Redondo1982 @Donstil Ik heb net even snel in de AppleCare+ voorwaarden gedoken die sinds 9 september 2025 van kracht zijn.

Voorheen stond dit artikel in de voorwaarden:
10.3.3. Als U al een geldige vordering onder dit Beleid hebt ingediend, wordt er, wanneer U annuleert, van een eventuele restitutie de waarde van een dergelijke vergoeding afgetrokken, hetgeen tot gevolg kan hebben dat er geen restitutie van de Premie meer aan U plaatsvindt.
In de nieuwe voorwaarden staat dat niet meer.

Misschien dat het dan sinds vorige maand is veranderd? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:50:
[...]

Nee de kosten van de reparatie gaan er dan vanaf, als je wat geclaimd zou hebben, niet alleen die 29,- of 99,-
Dan is maandelijks toch makkelijker inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Uniciteit schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:53:
@Redondo1982 @Donstil Ik heb net even snel in de AppleCare+ voorwaarden gedoken die sinds 9 september 2025 van kracht zijn.

Voorheen stond dit artikel in de voorwaarden:

[...]

In de nieuwe voorwaarden staat dat niet meer.

Misschien dat het dan sinds vorige maand is veranderd? :)
Nouja, wel beter.

Maar lees ik het misschien anders mbt de oude voorwaarden óf ging dit om het feit wat Apple doet -of deed- als je nog een vordering hebt lopen en gelijk daarna de AC+ opzegt. Dus als je willens en wetens AC+ neemt, een vordering indient en daarna direct weer opzegt? Misschien zit ik ernaast en heb jij er praktijkervaring mee, maar zo komt het nu op mij over. Ik zou het echt te gek vinden als je geen restitutie krijgt, omdat je in het verleden geclaimd hebt en de kosten daarvan hoger waren dan hetgeen je aan maakkosten/eigen risico moet betalen. Als je per maand betaalt dan krijg je toch ook geen rekening achteraf? Dit is de hele opzet van de extra dekking en dan word ik dubbel gestraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:52:
[...]

Doen ze ook niet, maar goed een ongelukje zit in een klein hoekje natuurlijk :+
Regendouche? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 00:25:
[...]

Nouja, wel beter.

Maar lees ik het misschien anders mbt de oude voorwaarden óf ging dit om het feit wat Apple doet -of deed- als je nog een vordering hebt lopen en gelijk daarna de AC+ opzegt. Dus als je willens en wetens AC+ neemt, een vordering indient en daarna direct weer opzegt? Misschien zit ik ernaast en heb jij er praktijkervaring mee, maar zo komt het nu op mij over. Ik zou het echt te gek vinden als je geen restitutie krijgt, omdat je in het verleden geclaimd hebt en de kosten daarvan hoger waren dan hetgeen je aan maakkosten/eigen risico moet betalen. Als je per maand betaalt dan krijg je toch ook geen rekening achteraf? Dit is de hele opzet van de extra dekking en dan word ik dubbel gestraft.
Precies. En die verbaasd mij. Dus dan is maandelijks betalen gunstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
THE_BASE schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 08:44:
[...]

Precies. En die verbaasd mij. Dus dan is maandelijks betalen gunstiger.
Nu juist niet meer volgens de laatste post van @Uniciteit zie Uniciteit in "[AppleCare] Ervaringen & Discussie", want de voorwaarden zijn veranderd. Echter, ook met de oude voorwaarden wil ik weleens weten of het echt zo was dat je geen restitutie kreeg na een schade uit het verleden. Ik heb dat zelf nooit meegemaakt dus kan er niet over oordelen, maar je kan de oude voorwaarden wel op twee manieren interpreteren. Dat maakt het zo lastig dus ik ben overgeleverd aan de mensen die dit hebben meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:55:
[...]

Nu juist niet meer volgens de laatste post van @Uniciteit zie Uniciteit in "[AppleCare] Ervaringen & Discussie", want de voorwaarden zijn veranderd. Echter, ook met de oude voorwaarden wil ik weleens weten of het echt zo was dat je geen restitutie kreeg na een schade uit het verleden. Ik heb dat zelf nooit meegemaakt dus kan er niet over oordelen, maar je kan de oude voorwaarden wel op twee manieren interpreteren. Dat maakt het zo lastig dus ik ben overgeleverd aan de mensen die dit hebben meegemaakt.
Maar zelfs met die post is het niet duidelijk of het nu een feit is. Ik heb nog 58 dagen om erover na te denken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 16:21
Voor de MACbook air van mijn dochter hebben we AppleCare afgesloten. 69 euro per jaar gewoon puur omdat dat ding mee naar school gaat en je wil dat het vooral snel gefikst als ie aan gruzelementen ligt.

Kost wat maar die MAcbook vervangen kost meer, en verzekeren was zo ongunstig dat AC+ goedkoper was. Daarnaast moet je bij de verzekering aan gaan tonen dat het niet jouw schuld is, of dat je niet nalatig bent geweest enz.

[ Voor 35% gewijzigd door Skywalker27 op 07-10-2025 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Skywalker27 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 10:17:
Voor de MACbook air van mijn dochter hebben we AppleCare afgesloten. 69 euro per jaar gewoon puur omdat dat ding mee naar school gaat en je wil dat het vooral snel gefikst als ie aan gruzelementen ligt.

Kost wat maar die MAcbook vervangen kost meer, en verzekeren was zo ongunstig dat AC+ goedkoper was. Daarnaast moet je bij de verzekering aan gaan tonen dat het niet jouw schuld is, of dat je niet nalatig bent geweest enz.
Ja, precies. Bovendien ben ik van mening dat je opstal- en inboedelverzekering plus diverse pakketten lekker met rust moet laten. Dit moet je gewoon gebruiken voor ernstige dingen, maar mensen gebruiken het tegenwoordig voor vanalles om maar te kunnen claimen. En dan wel klagen dat de premie omhoog gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-10 16:21
Redondo1982 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:15:
[...]

Ja, precies. Bovendien ben ik van mening dat je opstal- en inboedelverzekering plus diverse pakketten lekker met rust moet laten. Dit moet je gewoon gebruiken voor ernstige dingen, maar mensen gebruiken het tegenwoordig voor vanalles om maar te kunnen claimen. En dan wel klagen dat de premie omhoog gaat.
Klopt wij hebben 1 keer iets geclaimed. WC in de badkamer verstopt laten ontstoppen top alleen jammer dat het water in het plafond van de woonkamer liep. ;( Daarvoor zijn dat soort verzekeringen.

De verzekering die wij probeerden af te sluiten was wel specifiek voor de Macbook dus niet onder de inboedel of opstal verzekering. Maar wel bij een klassieke verzekerings maatschappij we dachten wat pakket korting te krijgen of zo niet dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Skywalker27 op 07-10-2025 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Skywalker27 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:19:
[...]

Klopt wij hebben 1 keer iets geclaimed. WC in de badkamer verstopt laten ontstoppen top alleen jammer dat het water in het plafond van de woonkamer liep. ;( Daarvoor zijn dat soort verzekeringen.

De verzekering die wij probeerden af te sluiten was wel specifiek voor de Macbook dus niet onder de inboedel of opstal verzekering. Maar wel bij een klassieke verzekerings maatschappij we dachten wat pakket korting te krijgen of zo niet dus.
One-issue verzekeringen zijn bijna altijd stervensduur, terwijl een uitbreiding zoals buitenshuisdekking op je inboedelverzekering vaak a.) goedkoper zijn (vaak letterlijk, soms misschien marginaal "duurder" - maar dan relatief alsnog veel goedkoper), b.) veel en veel meer dekken dan enkel de Macbook. Dit zie je overal, zelfs bij medische devices. (Voorbeeld: medisch device verzekeren kostte €130 per jaar. Buitenshuisverzekering binnen NL tot €3000 per incident all-risk, uitbreiding op inboedelverzekering: €70,08 per jaar; en dan is niet enkel het medische device gedekt, maar ook iPhone, Macbook, AirPods, je fotocamera, whatever. Enige wat je dan niet hebt is dat de volgende dag al een nieuwe op de stoep ligt (die zul je moeten voorschieten of reparatie afwachten. En bij veel aanbieder krijg je 2 jaar de nieuwwaarde en daarna dagwaarde (demarcatielijst ANWB stelt bijvoorbeeld 20% per jaar afschrijving iPhone)))

Ik bedoel, kijk ook naar specifiek de smartphoneverzekeringen. KPN als voorbeeld. Voor een gemiddelde iPhone kost dat €12,99 basisdekking en €14,99 voor "extra", met een eigen risico van €125 per claim. Gaan we uit van die €12,99, dan is dat €156 per jaar. Dat is een stuk duurder dan de buitenshuisdekking, maar ook nog eens duurder dan AppleCare+ waarbij je ook allerlei extra voordelen hebt t.o.v. de KPN-bundel. (Waaronder Express Replacement). Onder de streep blijft die buitenshuisdekking het goedkoopst, maar AC+ kan ik me nog goed voorstellen dat je dat wilt vanwege Express Replacement zodat je meteen verder kan werken/studeren. (Als dat niets boeit is ook AC+ vrij prijzig :P)

[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 07-10-2025 15:06 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Vandaag met Apple gechat over mijn 1720 euro of zo die nog steeds niet terug op de rekening staat. De vrouw in de chat zegt, wij werken alleen met CC, dus u kunt geen borg hebben betaald, wij werken niet met Apple Pay of ideal........ Terwijl ik dat toch echt gedaan heb. Mijn geld lijkt foetsie te zijn....?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

carpebios schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 12:52:
Vandaag met Apple gechat over mijn 1720 euro of zo die nog steeds niet terug op de rekening staat. De vrouw in de chat zegt, wij werken alleen met CC, dus u kunt geen borg hebben betaald, wij werken niet met Apple Pay of ideal........ Terwijl ik dat toch echt gedaan heb. Mijn geld lijkt foetsie te zijn....?
Apple.com/nl:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEss_oS5oStVqiTO14B1n7kYCPM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7x13cD5M7JBY8iLS5nMKamzy.png?f=fotoalbum_large

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ze zegt: Wij werken normaal niet met iDeal voor reparaties, enkel via creditcard. Of gaat dit om een bestelling in de Apple Store?

Ik laat zelfs prinsscreens van m'n bankaccount zien.
Maar Apple kan dat bedrag dat ik aan apple betaald heb niet vinden... hoe kan dat nu.
Bedankt voor uw geduld! Omdat de 30 dagen voorbij zijn wil ik dit graag verder laten onderzoeken door een senior advisor. Bent u telefonisch bereikbaar op dit moment?
De senior advisor snapt het ook niet goed en gaat er nu intern naar kijken en komt er later op terug.
je ziet duidelijk op 29 augustus een afschrijving van 59 euro (apple care voor AirPods Max), dan 99 euro afschrijving, dat is de vervangende iPhone vanuit AppleCare en diezelfde dag een bedrag van 1729,01 als borg. Terwijl in de mail staat die verzonden was dat er een borg van 1428.93 mijn kaard gehaald zou worden. Heel vaag allemaal. Maar ondertussen al 7 weken 1729 euro kwijt.

En dan de ontkenning, kan alleen met CC, kan niet met ideal of Apple Pay. O heeft u al eens op uw rekening goed gekeken......

[ Voor 53% gewijzigd door carpebios op 08-10-2025 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:11

mv1

carpebios schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:05:
[...]

Ze zegt: Wij werken normaal niet met iDeal voor reparaties, enkel via creditcard. Of gaat dit om een bestelling in de Apple Store?

Ik laat zelfs prinsscreens van m'n bankaccount zien.
Maar Apple kan dat bedrag dat ik aan apple betaald heb niet vinden... hoe kan dat nu.

[...]

De senior advisor snapt het ook niet goed en gaat er nu intern naar kijken en komt er later op terug.
je ziet duidelijk op 29 augustus een afschrijving van 59 euro (apple care voor AirPods Max), dan 99 euro afschrijving, dat is de vervangende iPhone vanuit AppleCare en diezelfde dag een bedrag van 1729,01 als borg. Terwijl in de mail staat die verzonden was dat er een borg van 1428.93 mijn kaard gehaald zou worden. Heel vaag allemaal. Maar ondertussen al 7 weken 1729 euro kwijt.

En dan de ontkenning, kan alleen met CC, kan niet met ideal of Apple Pay. O heeft u al eens op uw rekening goed gekeken......
Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat een Express Replacement met iDeal betaald kan worden. Wellicht een bug geweest dan ofzo..

Ik heb laatst nog een ER moeten doen en dit kon toen alleen via CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Dit is voor aankopen. Express Replacement portaal ziet er anders uit en kan normaal gesproken alleen met CC worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

Waar het vorige maand nog niet lukte om Amerikaanse AC+ One af te sluiten met een NL CC, is het me van de week wel gelukt.

Betaal dus nu voor 2 Macbooks & mijn 17 Pro $19.99 p/m. Best goeie deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Teruggebeld door de senior, de andere afdeling had gezegd dat het bedrag niet in het saldo mag staan, maar echt als reservering, dus weer nagekeken en het geld is echt inclusief saldo weg. Ook mijn 2 CC's nagekeken, geen reservering te zien van Apple. 1 daarvan is ook niet aan de bankrekening gekoppeld waarvan het bedrag is afgeschreven (online betaling staat erbij). Ze gaan er weer verder achteraan, maar ik vraag mij af of die gene op die afdeling niet zijn standaard bandje afdraait (heeft u de stekker erin gestoken en herstart) dan echt te onderzoek waar mijn geld is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

carpebios schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:04:
Teruggebeld door de senior, de andere afdeling had gezegd dat het bedrag niet in het saldo mag staan, maar echt als reservering, dus weer nagekeken en het geld is echt inclusief saldo weg. Ook mijn 2 CC's nagekeken, geen reservering te zien van Apple. 1 daarvan is ook niet aan de bankrekening gekoppeld waarvan het bedrag is afgeschreven (online betaling staat erbij). Ze gaan er weer verder achteraan, maar ik vraag mij af of die gene op die afdeling niet zijn standaard bandje afdraait (heeft u de stekker erin gestoken en herstart) dan echt te onderzoek waar mijn geld is gebleven.
Wat is de omschrijving van het afgeschreven bedrag?

Wellicht dat daar nog wat info uit te halen is, die voor hun handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
mv1 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:06:
[...]

Wat is de omschrijving van het afgeschreven bedrag?

Wellicht dat daar nog wat info uit te halen is, die voor hun handig kan zijn.
Heb een prinsscreen gemaakt van alle afschriften van apple vanuit mijn bank app en ook specifiek van die afboeking met code erbij. Maar dat is geen chocola van de maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y-8zgDvEDAxvcG-7PqP5-N0Imw8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xAPDLFddnDmx8kD6OM0UbRnl.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door carpebios op 08-10-2025 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

carpebios schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:06:
[...]

Heb een prinsscreen gemaakt van alle afschriften van apple vanuit mijn bank app en ook specifiek van die afboeking met code erbij. Maar dat is geen chocola van de maken
Staat in die omschrijving iets van een W nummer in? Dus bijv. W10826628?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
mv1 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:07:
[...]

Staat in die omschrijving iets van een W nummer in? Dus bijv. W10826628?
Nee zie hierboven. Ik kreek om 13:32 die dag een mail, met wat nu? en uitleg over het proces. Daarin staat dat er een borg van 1400 komt, dus een ander bedrag dan er afgeschreven is.
Tijdelijke reservering
We hebben een tijdelijke reservering laten boeken op je kaart voor EUR 1428.93* (vervangingswaarde). Dit is de volledige verkoopprijs van het vervangende apparaat. Als we je originele apparaat binnen 10 werkdagen ontvangen en we bevestigen dat het apparaat in aanmerking komt voor service, wordt de tijdelijke reservering ingetrokken.

[ Voor 33% gewijzigd door carpebios op 08-10-2025 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mv1

mv1

carpebios schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:09:
[...]

Nee zie hierboven. Ik kreek om 13:32 die dag een mail, met wat nu? en uitleg over het proces. Daarin staat dat er een borg van 1400 komt, dus een ander bedrag dan er afgeschreven is.

[...]
Die 1400 die in de mail staat is wel te verklaren. Dat is het bedrag excl. btw. Incl kom je dan uit op die 1729.01. Dit is waarschijnlijk de nieuwprijs van je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
mv1 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:14:
[...]

Die 1400 die in de mail staat is wel te verklaren. Dat is het bedrag excl. btw. Incl kom je dan uit op die 1729.01. Dit is waarschijnlijk de nieuwprijs van je iPhone.
O inderdaad, helemaal niet bij stilgestaan! Wel gek dat ze bedrag zien in de mail, zien dat het van mijn rekening is afgehaald en geen CC maar toch het bedrag foetsie is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1

mv1

carpebios schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:16:
[...]

O inderdaad, helemaal niet bij stilgestaan! Wel gek dat ze bedrag zien in de mail, zien dat het van mijn rekening is afgehaald en geen CC maar toch het bedrag foetsie is....
Ja dat is wel vreemd. Ik hoop dat t snel voor je wordt opgelost.

Als laatste, check voor de zekerheid of je niet per ongeluk een dubbele reparatie er voor hebt open staan en dat hier een mixup in is geweest of check je bestellingen in de Apple Store account.

Kwam de vervangende iPhone in een wit doosje of in een nieuwe verpakking zoals je die krijgt bij de aanschaf van een nieuwe in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
mv1 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:32:
Waar het vorige maand nog niet lukte om Amerikaanse AC+ One af te sluiten met een NL CC, is het me van de week wel gelukt.

Betaal dus nu voor 2 Macbooks & mijn 17 Pro $19.99 p/m. Best goeie deal!
Vertel maar hoe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
mv1 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:19:
[...]

Ja dat is wel vreemd. Ik hoop dat t snel voor je wordt opgelost.

Als laatste, check voor de zekerheid of je niet per ongeluk een dubbele reparatie er voor hebt open staan en dat hier een mixup in is geweest of check je bestellingen in de Apple Store account.

Kwam de vervangende iPhone in een wit doosje of in een nieuwe verpakking zoals je die krijgt bij de aanschaf van een nieuwe in de winkel?
Wel in een wit doosje, met zo'n terugstuurenveloppe als in een soort van opvouwbare enveloppe die een doos wordt op het einde en dan je UPS sticker op kan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

Via je Amerikaanse Apple ID naar het kopje AppleCare One en daar de apparaten toevoegen en je NL CC als betaalmethode toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mv1

mv1

carpebios schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:31:
[...]

Wel in een wit doosje, met zo'n terugstuurenveloppe als in een soort van opvouwbare enveloppe die een doos wordt op het einde en dan je UPS sticker op kan doen.
Ah ja, dan was het echt een reparatie. Check voor de zekerheid nog even je reparatie aanvragen, misschien is daar een mixup ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
carpebios schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:06:
[...]

Heb een prinsscreen gemaakt van alle afschriften van apple vanuit mijn bank app en ook specifiek van die afboeking met code erbij. Maar dat is geen chocola van de maken.

[Afbeelding]
Maar hier staat toch dat je betaald hebt met je pas eindigend op 0664 en dus niet met iDeal of…? :P (Ik weet niet welke bank het is en hoe zij het beschrijven, maar “Online betaling” met daarbij een pasnummer is wat bunq ook aangeeft bij debit/credit-card transacties; en specifiek “iDeal betaling” voor iDeal)

[ Voor 18% gewijzigd door WhatsappHack op 08-10-2025 18:27 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
WhatsappHack schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:24:
[...]

Maar hier staat toch dat je betaald hebt met je pas eindigend op 0664 en dus niet met iDeal of…? :P (Ik weet niet welke bank het is en hoe zij het beschrijven, maar “Online betaling” met daarbij een pasnummer is wat bunq ook aangeeft bij debit/credit-card transacties; en specifiek “iDeal betaling” voor iDeal)
Ja het zal Apple Pay geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:26
Ik heb nu op mijn 15 Pro AC+ sinds release, de maandelijkse versie, op een Nederlands account. Als ik nu mijn telefoon verkoop, AC+ stop, zal de koper dan evt AC+ kunnen afsluiten of gaat Apple dan moeilijk doen omdat het alleen binnen 60 dagen na oorspronkelijke aanschaf kan?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste