[AppleCare] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:46
Moris schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:27:
Is er een mogelijkheid om in België het Apple Care+ voor een net aangekocht MacBook Pro af te sluiten?
Voor zover ik zie is enkel het standaard Apple Care af te sluiten, maar niet de Care Plus, wat ik voor een Macbook net een meerwaarde vind.
Dat wordt (helaas) niet in België aangeboden.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-05 20:16

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Donstil schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:02:
[...]

Apple Care overzetten kan niet, ze kunnen het er wel afhalen voor een refund zodat je het opnieuw kunt afsluiten. Daarvoor moet je even met support bellen en het serienummer doorgeven.
De Apple service desk heeft het overgezet voor me naar de nieuwe AirPods Pro 2. Moest wat serienummers doorgeven en wat papierwerk van de Mediamarkt uploaden, maar het lukte.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Moris schreef op woensdag 27 november 2024 @ 17:27:
Is er een mogelijkheid om in België het Apple Care+ voor een net aangekocht MacBook Pro af te sluiten?
Voor zover ik zie is enkel het standaard Apple Care af te sluiten, maar niet de Care Plus, wat ik voor een Macbook net een meerwaarde vind.
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:06:
[...]
Dat wordt (helaas) niet in België aangeboden.
Stel, ik koop als inwoner van België als belg een Macbook in Nederland, kan ik dan wel AppleCare+ afsluiten en hoe gaat dat dan precies?

• Gr4mpyC3t
Moris schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:34:
[...]

[...]

Stel, ik koop als inwoner van België als belg een Macbook in Nederland, kan ik dan wel AppleCare+ afsluiten en hoe gaat dat dan precies?
Voor AppleCare+ moet je een (woon)adres opgeven in het land van afsluiten. Hier verderop in het topic is iemand daar al mee aan het prutsen geweest. Dat was volgens mij niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijntjeh
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 25-04 19:29
Ik sta op het punt Apple care af te sluiten en twijfel nog tussen met of zonder ‘diefstal en verlies’.
Vandaar deze vraag :
Stel van de zomer zit ik met het gezin in het zwembad op de camping. Ik kom terug bij mijn tent en mijn nieuwe iPhone is eruit gejat. Krijg ik dan echt een nieuwe iPhone van Apple? Of zullen ze dan zeggen dat achterlaten in een tent onzorgvuldig is en ik kan fluiten naar mijn iPhone?

Met inachtneming van de polisvoorwaarden uiteraard zoals een gereviseerde kan ook en dat ze een politie rapport nodig hebben.
Overigens ik ben veels te braaf en een zeer slecht leugenaar dus in dit scenario even een ander verhaal verzinnen zit er voor mij niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cariernb
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 03-05 16:14
Martijntjeh schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:31:
Ik sta op het punt Apple care af te sluiten en twijfel nog tussen met of zonder ‘diefstal en verlies’.
Vandaar deze vraag :
Stel van de zomer zit ik met het gezin in het zwembad op de camping. Ik kom terug bij mijn tent en mijn nieuwe iPhone is eruit gejat. Krijg ik dan echt een nieuwe iPhone van Apple? Of zullen ze dan zeggen dat achterlaten in een tent onzorgvuldig is en ik kan fluiten naar mijn iPhone?

Met inachtneming van de polisvoorwaarden uiteraard zoals een gereviseerde kan ook en dat ze een politie rapport nodig hebben.
Overigens ik ben veels te braaf en een zeer slecht leugenaar dus in dit scenario even een ander verhaal verzinnen zit er voor mij niet in.
Met AppleCare+ ben je per 12 maanden gedekt tegen maximaal twee gevallen van diefstal of verlies. Per voorval betaal je een eigen risico van €129, waarna je een nieuw toestel ontvangt. Let op: 'find my' moet wel ingeschakeld zijn.

Als je aan deze voorwaarden voldoet en je telefoon wordt gestolen, dan kun je dit oplossen met behulp van AppleCare+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:35
Martijntjeh schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 20:31:
Dit herken ik zo :P
Klein krasje opgelopen op de 16P die alleen zichtbaar is in heel fel zonlicht. Heb wel eens van een vriend gehoord dat ik hem gewoon een extra tik moet geven en dan een nieuwe krijg. Maar ik durf het gewoon niet, bang dat het dan weer niet hard genoeg gaat of duidelijk een expres geval gaat worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online
Grr vanmiddag m’n telefoon in huis laten vallen. (Zoals wel eens vaker gebeurd). Blijkbaar dit keer minder goed afgelopen. De hele achterkant is kapot gebarsten. Was me niet eens opgevallen tot net.

Zojuist even Express Replacement aangevraagd. Zelf geen ervaring mee, maar gelukkig ooit AC+ afgesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xVUjdQ1fKEzMb0PdIHKGamLk_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpV7OerftYc7bdU5sU1nHT4j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dennisdn schreef op woensdag 11 december 2024 @ 06:59:
[...]

Dit herken ik zo :P
Klein krasje opgelopen op de 16P die alleen zichtbaar is in heel fel zonlicht. Heb wel eens van een vriend gehoord dat ik hem gewoon een extra tik moet geven en dan een nieuwe krijg. Maar ik durf het gewoon niet, bang dat het dan weer niet hard genoeg gaat of duidelijk een expres geval gaat worden :+
Ik hoorde dus eens van een vriend dat je hem ook eerst zou kunnen aanmelden, als je dan een nieuwe hebt “kan je altijd nog eens verder kijken wat te doen” 😏

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Clavis schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:55:
Grr vanmiddag m’n telefoon in huis laten vallen. (Zoals wel eens vaker gebeurd). Blijkbaar dit keer minder goed afgelopen. De hele achterkant is kapot gebarsten. Was me niet eens opgevallen tot net.

Zojuist even Express Replacement aangevraagd. Zelf geen ervaring mee, maar gelukkig ooit AC+ afgesloten.

[Afbeelding]
Auw, maar daar is het voor!

• Dennisdn
Donstil schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:58:
[...]

Ik hoorde dus eens van een vriend dat je hem ook eerst zou kunnen aanmelden, als je dan een nieuwe hebt “kan je altijd nog eens verder kijken wat te doen” 😏
Maar je moet hem toch eerst voorschieten wat je pas terug krijgt als ze de kapotte hebben beoordeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:13:
[...]

Maar je moet hem toch eerst voorschieten wat je pas terug krijgt als ze de kapotte hebben beoordeeld?
Je vraagt express replacement aan > krijgt een vervangend toestel thuis > stuurt de oude op.

Ergens in dat proces moet je oude toestel defect raken, dat is normaliter ervoor maar het maakt voor het proces niet uit in welke fase het daadwerkelijk gebeurd ;) .

• Dennisdn
Donstil schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:20:
[...]

Je vraagt express replacement aan > krijgt een vervangend toestel thuis > stuurt de oude op.

Ergens in dat proces moet je oude toestel defect raken, dat is normaliter ervoor maar het maakt voor het proces niet uit in welke fase het daadwerkelijk gebeurd ;) .
Ah zo...
Ach, ik moet elke dag een lange betonnen trap af en op... Ik heb het vermoeden dat hij een keer uit mn handen gaat vallen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:41:
[...]

Ah zo...
Ach, ik moet elke dag een lange betonnen trap af en op... Ik heb het vermoeden dat hij een keer uit mn handen gaat vallen :P
Oei, dat zou wel heel vervelend zijn :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-05 23:56
Dag allemaal,

Ik heb gisteren in Thailand een nieuwe 14" M4 Pro 12c / 24GB Ram / 512GB opslag aangeschaft voor omgerekend zo'n 1950 euro. Dit scheelt zo'n 500 euro met de officiele prijs van Apple en wat ik bij winkels als Coolblue zag toen ik met de Pricewatch in mijn hand bij een Apple reseller stond. Onverwacht, want normaal zijn Apple spullen, alsmede laptop en hardware in zijn algemeen minstens net zo duur of zelfs fors duurder dan in Nederland.

Ik ben overgegaan op de aankoop, wetende dat ik geen Nederlandse / EU garantievoorwaarden krijg. En ik vlieg ook niet even op en neer naar Bangkok als er wat aan de hand is :+. Een overwogen risico waar ik op het besloten toch de aankoop te doen.

Het was mij echter ontgaan dat Apple Care ook een ding is. Nu krijg ik hier in Thailand een aanbod voor 3 jaar Apple Care voor 10,900 baht. Dat is zo'n 300 euro. Ik weet niet of dit meer of minder is als in Nederland. Verdeeld over 3 jaar koop ik dus voor 100 euro per jaar "garantie". Heeft er iemand ervaring met het kopen van Apple care in het buitenland en dat het vervolgens in Nederland nodig was?

Ben nog aan het overwegen of ik het uberhaupt neem maar ik hoor het graag wat wijsheid is.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakX24
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 20-01 14:22
Denizz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:53:
Dag allemaal,

Ik heb gisteren in Thailand een nieuwe 14" M4 Pro 12c / 24GB Ram / 512GB opslag aangeschaft voor omgerekend zo'n 1950 euro. Dit scheelt zo'n 500 euro met de officiele prijs van Apple en wat ik bij winkels als Coolblue zag toen ik met de Pricewatch in mijn hand bij een Apple reseller stond. Onverwacht, want normaal zijn Apple spullen, alsmede laptop en hardware in zijn algemeen minstens net zo duur of zelfs fors duurder dan in Nederland.

Ik ben overgegaan op de aankoop, wetende dat ik geen Nederlandse / EU garantievoorwaarden krijg. En ik vlieg ook niet even op en neer naar Bangkok als er wat aan de hand is :+. Een overwogen risico waar ik op het besloten toch de aankoop te doen.

Het was mij echter ontgaan dat Apple Care ook een ding is. Nu krijg ik hier in Thailand een aanbod voor 3 jaar Apple Care voor 10,900 baht. Dat is zo'n 300 euro. Ik weet niet of dit meer of minder is als in Nederland. Verdeeld over 3 jaar koop ik dus voor 100 euro per jaar "garantie". Heeft er iemand ervaring met het kopen van Apple care in het buitenland en dat het vervolgens in Nederland nodig was?

Ben nog aan het overwegen of ik het uberhaupt neem maar ik hoor het graag wat wijsheid is.
toon volledige bericht
Je hebt een Thais adres nodig bij de aankoop en de creditcard moet in hetzelfde land zijn als je Apple ID. Maar probeer het en laat me weten of het werkt :) Zoals je hierboven kunt lezen, heb ik hetzelfde probleem/geval als jij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMode
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:40
Denizz schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:53:
Dag allemaal,

toon volledige bericht
Behoorlijk risico, als er wat mee is zit je mooi..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iMode
Dennisdn schreef op donderdag 12 december 2024 @ 07:41:
[...]

Ah zo...
En het gek vinden dat al de verzekeringen zo duur zijn.. is gewoon fraude hè..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Expres wel. Maar een paar posts ervoor had je kunnen lezen hoe ik daarover denk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMode
Dennisdn schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 19:27:
[...]
Expres wel. Maar een paar posts ervoor had je kunnen lezen hoe ik daarover denk…
“ik moet elke dag een lange betonnen trap af en op... Ik heb het vermoeden dat hij een keer uit mn handen gaat vallen”

Klinkt niet echt als per ongeluk.. Maar goed, succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:04

DancePlaza

ninja

Net een Iphone 16 pro gekocht, heb mijn huidige telefoons via de US apple care

Maar heeft het nog veel nut?

Ik dacht dat er altijd dat er geen extra kosten aan zat bij schade, 29/99 dollar, maar blijkbaar is dat tegenwoordig veranderd. ik kan mijn 1 keer herinneren dat ik geen extra kosten had gehad na ik mijn telefoon na valschade voor apple care had gebracht bij de apple store.
Maandelijkse kosten
Doorlopende Apple care+ na de 24 maanden garantie.

Geld dat ook voor een NL apple care subscription? @Donstil weet jij dat misschien of iemand anders?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DancePlaza schreef op woensdag 18 december 2024 @ 10:57:
Net een Iphone 16 pro gekocht, heb mijn huidige telefoons via de US apple care

Maar heeft het nog veel nut?

Ik dacht dat er altijd dat er geen extra kosten aan zat bij schade, 29/99 dollar, maar blijkbaar is dat tegenwoordig veranderd. ik kan mijn 1 keer herinneren dat ik geen extra kosten had gehad na ik mijn telefoon na valschade voor apple care had gebracht bij de apple store.
Maandelijkse kosten
Doorlopende Apple care+ na de 24 maanden garantie.

Geld dat ook voor een NL apple care subscription? @Donstil weet jij dat misschien of iemand anders?
Ik heb met mijn 16 Pro al een keer gebruik moeten maken van US Apple Care en had toen geen eigenrisico.

Edit: Via Express Replacement btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Donstil schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:18:
[...]

Ik heb met mijn 16 Pro al een keer gebruik moeten maken van US Apple Care en had toen geen eigenrisico.

Edit: Via Express Replacement btw.
Was bij jou wel voor een probleem wat niet je eigen schuld was, toch?

Extra kosten - ook bij NL AppleCare - is alleen van toepassing bij zelf gecreëerde schade (bijv. scherm kapot na een val).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Uniciteit schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:33:
[...]

Was bij jou wel voor een probleem wat niet je eigen schuld was, toch?

Extra kosten - ook bij NL AppleCare - is alleen van toepassing bij zelf gecreëerde schade (bijv. scherm kapot na een val).
Nee ook al een keer eigen schuld 🙄

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:27
zojuist de nieuwe Beats besteld, maar eigenlijk geen  care....
heeft dat wel nut bij deze oordopjes?..is 39.- voor 2 jaar service...

ik dacht dat er iets was met Europese wet, dat je altijd 2 jaar garantie had...??

• Gr4mpyC3t
wwwmarcel schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:43:

ik dacht dat er iets was met Europese wet, dat je altijd 2 jaar garantie had...??
Heb je ook wel, maar als je ‘m een keertje in de wasmachine gooit kan je geen aanspraak maken op de standaard garantie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:27
o oke, als dat het enige is...dan hoeft het van mij niet...is me nog nooit overkomen, ook niet bijna

• Donstil
  • Niet online
wwwmarcel schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:43:

Apple care is geen garantie. Apple care is een verzekering, of je dat nodig acht, los van het wasmachine voorbeeld kunnen wij niet voor je bepalen denk ik. Ik vind persoonlijk van niet bij zulke producten.

Europesche wetgeving schrijft inderdaad 2 jaar garantie voor maar Nederland heeft dat niet overgenomen, wij hebben het “recht op een deugdelijk product”.

• Gr4mpyC3t
wwwmarcel schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 21:49:
o oke, als dat het enige is...dan hoeft het van mij niet...is me nog nooit overkomen, ook niet bijna
Nou ja het enige… :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 09:55
Hoi,
even benieuwd wat ik volgens jullie mag verwachten in onderstaande situatie.
Ik heb een iPhone 14 Pro Max waar Apple Care op zit vanuit Canada. Toestel gekocht in Canada en je hoeft de € 99,- voor een vervangend toestel niet te betalen (3 jaar geleden al ervaring mee gehad).

Nu is gisteren mijn telefoon gevallen en zit er een barst in het scherm. Voordat ik hem aanmeldt bij Apple voor vervanging vraag ik mij het volgende af:

Nu Apple in EU geen iPhones meer mag verkopen met lightning (verboden sinds 28 december 2024), hoe zit dat dan met vervangend toestel. Mogen ze mij wederom een iPhone 14 Pro Max toe sturen met lightning? Of moeten ze een toestel opsturen met USB-C?

Ik zelf gok het wederom een 14 Pro Max met lightning, maar ben gewoon benieuwd wat jullie verwachting is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Dennuske1983 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:26:
Hoi,
Ik heb een iPhone 14 Pro Max waar Apple Care op zit vanuit Canada. Toestel gekocht in Canada en je hoeft de € 99,- voor een vervangend toestel niet te betalen (3 jaar geleden al ervaring mee gehad).

Nu is gisteren mijn telefoon gevallen en zit er een barst in het scherm. Voordat ik hem aanmeldt bij Apple voor vervanging vraag ik mij het volgende af:

Nu Apple in EU geen iPhones meer mag verkopen met lightning (verboden sinds 28 december 2024), hoe zit dat dan met vervangend toestel. Mogen ze mij wederom een iPhone 14 Pro Max toe sturen met lightning? Of moeten ze een toestel opsturen met USB-C?

Ik zelf gok het wederom een 14 Pro Max met lightning, maar ben gewoon benieuwd wat jullie verwachting is...
Ik verwacht een iPhone 14 Pro Max terug. Ze hebben ongetwijfeld een voorraadje liggen voor dit soort situaties. Ga er maar niet vanuit, maar misschien word je wel verrast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennuske1983 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:26:
Hoi,

Vervangen of repareren mag gewoon. Nieuw importeren mag niet meer maar heb je geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:45:
[...]

Ik verwacht een iPhone 14 Pro Max terug. Ze hebben ongetwijfeld een voorraadje liggen voor dit soort situaties. Ga er maar niet vanuit, maar misschien word je wel verrast. ;)
Ja wordt sowieso niet verrast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 09:55
Donstil schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 17:21:
[...]

Ja wordt sowieso niet verrast.
🤣 ik verwacht hem ook niet:-)

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-05 23:56
TweakX24 schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 14:46:
[...]

Je hebt een Thais adres nodig bij de aankoop en de creditcard moet in hetzelfde land zijn als je Apple ID. Maar probeer het en laat me weten of het werkt :) Zoals je hierboven kunt lezen, heb ik hetzelfde probleem/geval als jij
Toen ik terugkwam in Nederland, bleef op mijn MBP de Applecare+ aanbieding staan. Echter, bleef deze naar de Thaise pagina gaan, inclusief alle voorwaarden in het Thais. En of ik even 10,900 baht wilde afrekenen. Ik had toen besloten het niet te doen.

Echter zag ik mijn iPhone ook een keer staan dat ik Applecare kon afnemen voor de MBP gekoppeld aan mijn account. Ik klikte erop, werd naar de Apple support pagina / app geleid, en opeens kreeg ik de Nederlandse voorwaarden. Alsmede de optie om in plaats van voor 3 jaar af te nemen, het ook jaarlijks te betalen.

Daarop heb ik een jaar afgesloten. Uiteindelijk is dat zo'n beetje bedrag wat ik terug kreeg van de BTW op het vliegveld van Bangkok. Dat heb ik dan maar daarin "geinvesteerd" om zo een jaar "garantie" te hebben. :)

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:04

alienfruit

the alien you never expected

De lokale Apple boer in Hong Kong vertelde mij dat je gewoon wereldwijd garantie hebt, en de HK website zegt dat ook, zie hieronder. Maar eigenlijk heb ik geen problemen gehad met mijn Macbook zoiets het toetsenborden probleem van jaren terug.
Get global repair coverage for your Mac
of
1. Service coverage is available only for Mac and its original included accessories for protection against (i) defects in materials or workmanship, (ii) batteries that retain less than 80% of their original capacity, and (iii) unlimited incidents of accidental damage from handling, each incident being subject to a service fee of HK$799 for screen damage or external enclosure damage, or HK$2,299 for other accidental damage.
2. Local telephone fees may apply. Telephone numbers and hours of operation may vary and are subject to change.
3. Availability of each option depends on country or region in which service is requested and location of Apple Authorized Service Provider. Apple may also request that the customer replace components with readily installable parts.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste