Dag allemaal,
Ik heb gisteren in Thailand een nieuwe 14" M4 Pro 12c / 24GB Ram / 512GB opslag aangeschaft voor omgerekend zo'n 1950 euro. Dit scheelt zo'n 500 euro met de officiele prijs van Apple en wat ik bij winkels als Coolblue zag toen ik met de Pricewatch in mijn hand bij een Apple reseller stond. Onverwacht, want normaal zijn Apple spullen, alsmede laptop en hardware in zijn algemeen minstens net zo duur of zelfs fors duurder dan in Nederland.
Ik ben overgegaan op de aankoop, wetende dat ik geen Nederlandse / EU garantievoorwaarden krijg. En ik vlieg ook niet even op en neer naar Bangkok als er wat aan de hand is

. Een overwogen risico waar ik op het besloten toch de aankoop te doen.
Het was mij echter ontgaan dat Apple Care ook een ding is. Nu krijg ik hier in Thailand een aanbod voor 3 jaar Apple Care voor 10,900 baht. Dat is zo'n 300 euro. Ik weet niet of dit meer of minder is als in Nederland. Verdeeld over 3 jaar koop ik dus voor 100 euro per jaar "garantie". Heeft er iemand ervaring met het kopen van Apple care in het buitenland en dat het vervolgens in Nederland nodig was?
Ben nog aan het overwegen of ik het uberhaupt neem maar ik hoor het graag wat wijsheid is.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066