Toon posts:

[AppleCare] Ervaringen & Discussie

Acties:

Onderwerpen

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:33
Geronimous schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:11:
Ik zou ook niet weten waarom fees opeens zouden vervallen in het buitenland. Dat zou toch fraude op grote schaal in de hand werken? Zover ik herinner betaal je gewoon de fees die in dat land gelden.

(grootschalige fraude was overigens de reden dat express replacement achter AC+ werd gezet)
Heb dit ook nog nooit gemaakt inderdaad. Misschien dat dit gebeurt wanneer je het claimt in een land waar AppleCare+ niet beschikbaar is. Heb zelf ook altijd AppleCare+ in de US afgesloten, maar wanneer ik het ging claimen moest ik gewoon de fee betalen die ze in dat land vragen. In Nederland dus gewoon €99/€29.

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:57
MelvinW schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:18:
[...]

Heb dit ook nog nooit gemaakt inderdaad. Misschien dat dit gebeurt wanneer je het claimt in een land waar AppleCare+ niet beschikbaar is. Heb zelf ook altijd AppleCare+ in de US afgesloten, maar wanneer ik het ging claimen moest ik gewoon de fee betalen die ze in dat land vragen. In Nederland dus gewoon €99/€29.
Hmmm, dan zal dat idd helaas niet t geval zijn.

Edit: toch iets gevonden in een Reddit comment.

@Toppe @Geronimous @Donstil

[Voor 31% gewijzigd door sushieffer op 17-09-2022 16:52]

Think Different

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:21

Geronimous

Moderator Spielerij

99942

Geluksgevalletjes van medewerkers die de voorwaarden zelf niet hebben gelezen (of zin hebben dat door te spitten) zul je altijd wel hebben :)

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:30

Toppe

Oké ✅

sushieffer schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:30:
[...]

Hmmm, dan zal dat idd helaas niet t geval zijn.

Edit: toch iets gevonden in een Reddit comment.
[Afbeelding]
@Toppe @Geronimous @Donstil
Maar wat als het andersom is? Kopen in de VS en dan schade claimen in de EU? Betaal je dan alsnog?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• sushieffer
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:10:
[...]

Maar wat als het andersom is? Kopen in de VS en dan schade claimen in de EU? Betaal je dan alsnog?
Lijkt me dat dat andersom t zelfde zou moeten zijn. Maakt goed, het blijft een enkele comment. Ik laat mijn dekking gewoon lekker lopen en tegen de tijd dat ik daadwerkelijk service nodig heb, zie ik wel wat er gebeurd.

$9,99 over 2 jaar komt uiteindelijk ook bijna uit op €249 wat je hier in NL betaalt, dus dat maakt dan ook niks uit. En aangezien ik meestal na een jaar toch al een ander toestel neem maakt dat dus ook niet uit. Annuleer m gewoon na 1 jaar.

[Voor 10% gewijzigd door sushieffer op 17-09-2022 17:17]

Think Different

• Toppe
  • Laatst online: 18:30

Toppe

Oké ✅

sushieffer schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:16:
[...]

Lijkt me dat dat andersom t zelfde zou moeten zijn. Maakt goed, het blijft een enkele comment. Ik laat mijn dekking gewoon lekker lopen en tegen de tijd dat ik daadwerkelijk service nodig heb, zie ik wel wat er gebeurd.

$9,99 over 2 jaar komt uiteindelijk ook bijna uit op €249 wat je hier in NL betaalt, dus dat maakt dan ook niks uit. En aangezien ik meestal na een jaar toch al een ander toestel neem maakt dat dus ook niet uit. Annuleer m gewoon na 1 jaar.
Aan de andere kant, je Apple Care op een ander Apple ID zetten en die gewoon mee verkopen met je iPhone. Die €120 extra bij verkoop kan je er wel mee krijgen.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• sushieffer
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:29:
[...]

Aan de andere kant, je Apple Care op een ander Apple ID zetten en die gewoon mee verkopen met je iPhone. Die €120 extra bij verkoop kan je er wel mee krijgen.
Ik heb die maandelijkse uit de US, dus dan hoef ik m alleen maar te annuleren en dan is t klaar.

Think Different

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:37
Toppe schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:29:
[...]

Dat is niet mijn ervaring. 90% van mijn kopers over de afgelopen jaren zag er de waarde niet van in. Dus tegenwoordig geef ik als optie: extra betalen voor AppleCare of de vraagprijs zonder AppleCare.

Dit jaar kreeg ik bijna 120 euro terug van Apple. Het stond er dezelfde middag al.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is het met express delivery ook nog steeds zo dat ze de prijs van een nieuwe iPhone reserveren op je creditcard?

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:33
DennusB schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:59:
Is het met express delivery ook nog steeds zo dat ze de prijs van een nieuwe iPhone reserveren op je creditcard?
bedoel je express replacement?

Apple stuurt het vervangende product en reserveert de catalogus waarde van het product op jou CC tot het defecte product bij hun terug is.

PC : Ryzen 7 5800x / RTX 3080 / 32 GB DDR4 @ 3600

• THE_BASE
  • Niet online
Wat is de conclusie uiteindelijk? Welk land is het voordeligst en wat zijn dan de eenmalige- of maandelijkse kosten en wat zijn de kosten voor vervanging en reparatie?

Ik zie China, VS en Duitsland langs komen. Ik lees 10 euro per maand en 29,95 euro voor een scherm. Dat is natuurlijk een mooi tarief als dat zo zou zijn. Misschien handig om in de topicstart een overzicht te maken (als dat er nog niet is)?

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:03
THE_BASE schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:54:
Wat is de conclusie uiteindelijk? Welk land is het voordeligst en wat zijn dan de eenmalige- of maandelijkse kosten en wat zijn de kosten voor vervanging en reparatie?

Ik zie China, VS en Duitsland langs komen. Ik lees 10 euro per maand en 29,95 euro voor een scherm. Dat is natuurlijk een mooi tarief als dat zo zou zijn. Misschien handig om in de topicstart een overzicht te maken (als dat er nog niet is)?
Ik zie dat Canada nog iets goedkoper is (C$249 ≈ €190). @sushieffer hoe heb jij het gedaan met je US AppleCare+? Gewoon een random adres gepakt of?

• sushieffer
Herax10NL schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:58:
[...]

Ik zie dat Canada nog iets goedkoper is (C$249 ≈ €190). @sushieffer hoe heb jij het gedaan met je US AppleCare+? Gewoon een random adres gepakt of?
Adres van een van de Apple Stores in Delaware.

Think Different

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:03
sushieffer schreef op zondag 18 september 2022 @ 16:53:
[...]

Adres van een van de Apple Stores in Delaware.
Van alles geprobeerd, echter moet je ook een CC hebben die uit de US komt. Aangezien de payment details en country of residence nu verschillen. Helaas, was het proberen waard...

• sushieffer
Herax10NL schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:38:
[...]

Van alles geprobeerd, echter moet je ook een CC hebben die uit de US komt. Aangezien de payment details en country of residence nu verschillen. Helaas, was het proberen waard...
Dat is wel echt apart. Ik heb met m’n ICS Visa kaart uit Nederland het gewoon kunnen betalen.

Think Different

• Thibaut1234
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 16:58
Apple care een aanrader bij een nieuwe Iphone 14 pro?

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:30
Thibaut1234 schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:57:
AC+ neem je als je een kluns bent, als je niet snel een ander kan kopen door de reparatiekosten/aanschafkosten óf als je gewoon alles graag (over)verzekerd wilt hebben en het niet uitmaakt welke kosten daaraan verbonden zitten.

I don't have dreams, I have goals!!

• jordy5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-03 09:56
Ik heb de telefoon zakelijk en dan is het wel handig. Prive kan je vaak gewoon op je inboedel claimen.

• Redondo1982
jordy5 schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:40:
Ik heb de telefoon zakelijk en dan is het wel handig. Prive kan je vaak gewoon op je inboedel claimen.
Ik heb wel tien iPhones zakelijk, maar daar ga ik geen AC+ op nemen. Als er één kapot gaat een keer dan laat ik hem repareren of vervang ik hem. Dat is goedkoper dan AC+, in mijn geval dan. Enige waar ik AC+ een keer voor heb genomen is mijn AW. Dat vond ik gezien de prijs wel interessant, want als daar het scherm van kapot is dan kan je hem helemaal vervangen. Althans, een paar jaar geleden. Misschien is dit veranderd.

Ik begrijp ook de mensen wel die AC+ voor een Macbook pakken. Niet de mensen die thuis zitten met de MB, maar veel onderweg zijn.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Thibaut1234 schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:57:
Apple care+ is mijn hoesje, niet dat ik er anders niet zuinig op ben of de reparatie niet zou kunnen betalen maar het geeft mij rust in mijn hoofd er niet mee bezig te hoeven zijn.

En natuurlijk Express Replacement bij garantie gevallen. Dat is ook wel erg fijn.

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 19-09-2022 22:11]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• jordy5
Redondo1982 schreef op maandag 19 september 2022 @ 21:48:
[...]

Ik heb wel tien iPhones zakelijk, maar daar ga ik geen AC+ op nemen. Als er één kapot gaat een keer dan laat ik hem repareren of vervang ik hem. Dat is goedkoper dan AC+, in mijn geval dan..
Hoezo is dat goedkoper? De reparatieprijzen zijn allemaal duurder als AC+. Die snap ik niet zo.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:25
jordy5 schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:03:
[...]

Hoezo is dat goedkoper? De reparatieprijzen zijn allemaal duurder als AC+. Die snap ik niet zo.
Die 10 iPhones gaan niet allemaal stuk - 10 x AC+ zijn kosten die je dan wel kwijt bent. Accepteren dat dat er 1 of 2 kapot gaan en je bent nog steeds goedkoper uit. Nederlanders zijn gek op verzekeringen.

Ik heb al tig jaar geen AC - hoop geld gespaard want nog geen telefoon kapot gegaan :)

[Voor 9% gewijzigd door ZiSE op 19-09-2022 22:08]

• jordy5
Ah zo. Ja als je er meerdere hebt wel ;)

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
Apple care- kan je niet meer afsluiten voor 1 jaar?
Ik doe nooit lang met een mobiele telefoon, meestal ben ik de telefoon al weer zat na een paar maanden en koop ik een ander.

Ik vind € 249,- wel wat veel namelijk.. helemaal als je niet erg lang met een smartphone doet.

• Redondo1982
038Robijno schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:49:
Ik doe nooit lang met een mobiele telefoon, meestal ben ik de telefoon al weer zat na een paar maanden en koop ik een ander.

Ik vind € 249,- wel wat veel namelijk.. helemaal als je niet erg lang met een smartphone doet.
Volgens mij krijg je het restant terug. Dat heb ik weleens gelezen, maar zelf nog niet ervaren. Het wordt ook wel tijd voor een maandelijkse verzekering, zeker in dit soort situaties.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
038Robijno schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 07:49:

na 1 jaar kun je, indien gewenst, gewoon AC+ opzeggen en krijg je zoals @Redondo1982 hierboven al aangeeft, een bedrag teruggestort op je CC.

• Donstil
  • Niet online
Yup dat kan, overigens niet alleen na een jaar maar op elk moment in die 2 jaar.

Let er dan wel even op dat je de Nederlandse variant neemt. Kan mij goed voorstellen dat dit niet geld als je AppleCare+ “in” Canada afsluit omdat ze daar die regelgeving mogelijk niet hebben.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:30
_Bailey_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:45:
[...]

na 1 jaar kun je, indien gewenst, gewoon AC+ opzeggen en krijg je zoals @Redondo1982 hierboven al aangeeft, een bedrag teruggestort op je CC.
Ik heb geen Creditcard.. of kun je dan überhaupt geen Care+ afnemen?

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
038Robijno schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:42:
[...]
Ik heb geen Creditcard.. of kun je dan überhaupt geen Care+ afnemen?
Toevalig gisteravond AppleCare afgesloten. Na een gevalletje afgelopen week bij een bekende in real life én gister iemand op het forum met schade was het laatste zetje om het toch maar te doen. Ik moest daarbij wel een creditcard opgeven om door te kunnen.

Uiteindelijk betrapte ik mijzelf erop dat ik, een naked gebruiker, bijna niet meer lopend op straat durfde te appen uit bangheid dat ding te laten vallen. Nouja, dan valt een tientje per maand ook wel weer mee.

[Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 06-10-2022 06:28]

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:19
Via de Apple support app een afspraak gemaakt om mijn scherm te vervangen.
Naar Amersfoort gereden (25 km) omdat volgens de app daar het scherm dezelfde dag vervangen kon worden.
Aangekomen bij Amac geven ze doodleuk aan dat de iPhone 14 veel te nieuw is en ze daar voorlopig geen schermen voor hebben.

Mijn God, wat een service. Apple gebeld en die gaf aan dat amac fout zat en ze gewoon schermen konden bestellen. Echter daar wil ik niet tussen zitten, aangegeven dat Apple me toestel maar moet omruilen. Ik wordt nu terug gebeld ik ben benieuwd.
Wel slecht voor een product van 1500 euro en ook nog eens een verzekering van 260 euro, daar mag je toch meer van verwachten.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
@richards3 Heb je Apple care? Dan kan het toch gewoon via die weg geregeld worden?

• ZiSE
Roos79 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:47:
@richards3 Heb je Apple care? Dan kan het toch gewoon via die weg geregeld worden?
If not dan verkeerde topic ;)

• Dennisweb
richards3 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:38:
Via de Apple support app een afspraak gemaakt om mijn scherm te vervangen.
Naar Amersfoort gereden (25 km) omdat volgens de app daar het scherm dezelfde dag vervangen kon worden.
Aangekomen bij Amac geven ze doodleuk aan dat de iPhone 14 veel te nieuw is en ze daar voorlopig geen schermen voor hebben.

Mijn God, wat een service. Apple gebeld en die gaf aan dat amac fout zat en ze gewoon schermen konden bestellen. Echter daar wil ik niet tussen zitten, aangegeven dat Apple me toestel maar moet omruilen. Ik wordt nu terug gebeld ik ben benieuwd.
Wel slecht voor een product van 1500 euro en ook nog eens een verzekering van 260 euro, daar mag je toch meer van verwachten.
Als je AppleCare hebt, kun je gewoon per Express Replacement een nieuw toestel vragen. Je moet dan wel de prijs van het toestel aan borg hebben op je creditcard.

• richards3
Dennisweb schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Als je AppleCare hebt, kun je gewoon per Express Replacement een nieuw toestel vragen. Je moet dan wel de prijs van het toestel aan borg hebben op je creditcard.
De CC is geen probleem, dan gaan we daar maar voor. dank voor de tip.

• Donstil
  • Niet online
Dennisdn schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 06:27:
[...]

Toevalig gisteravond AppleCare afgesloten. Na een gevalletje afgelopen week bij een bekende in real life én gister iemand op het forum met schade was het laatste zetje om het toch maar te doen. Ik moest daarbij wel een creditcard opgeven om door te kunnen.

Uiteindelijk betrapte ik mijzelf erop dat ik, een naked gebruiker, bijna niet meer lopend op straat durfde te appen uit bangheid dat ding te laten vallen. Nouja, dan valt een tientje per maand ook wel weer mee.
Heb je de Amerikaanse variant genomen?
Of bedoel je met een tientje het totale bedrag / 24?

• richards3
Dennisweb schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Helaas is express replacement 99 euro ipv 29 euro voor een gewone scherm vervanging. Apple heeft echter niet zijn zaakjes voor elkaar want reserve onderdelen heeft nog niemand. Nu moet ik het toestel omruilen maar daarvoor helemaal naar Haarlem rijden. Ik had een berg meer verwacht van de service van Apple.

• Donstil
  • Niet online
Nou Amac in dit geval dan hè. Die hebben de onderdelen niet op voorraad terwijl die wel al te bestellen zijn. Dat heeft niet zoveel met de service van Apple te maken.

Verder zou ik er niet zo happig op zijn dat mijn toestel van 3 weken oud al open geschroefd zou worden, zeker niet door de Amac. Dan die €70,- er maar bij voor een hele nieuwe. (in mijn geval is dat verschil zelfs nog kleiner want ik heb geen Apple Store in de buurt)

[Voor 27% gewijzigd door Donstil op 06-10-2022 15:02]

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 12:49:
[...]
Heb je de Amerikaanse variant genomen?
Of bedoel je met een tientje het totale bedrag / 24?
Ik heb inderdaad de NL-versie. Maar gedeeld door het aantal maanden ongeveer een tientje dus.

• Dennisdn
  • Nu online
Donstil schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:59:
Dan die €70,- er maar bij voor een hele nieuwe.
Ik denk wel dat ik dat gewoon standaard meteen zal doen voor die paar tientjes.

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:01
Dennisdn schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:25:
[...]

Ik heb inderdaad de NL-versie. Maar gedeeld door het aantal maanden ongeveer een tientje dus.
Hier was ik ook even benieuwd naar. Er is dus geen mogelijkheid in Nederland om AppleCare+ per maand te betalen?

• Donstil
  • Niet online
alvani schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

Hier was ik ook even benieuwd naar. Er is dus geen mogelijkheid in Nederland om AppleCare+ per maand te betalen?
In Nederland is dit geen optie inderdaad.

• richards3
Donstil schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:59:
Nou Amac in dit geval dan hè. Die hebben de onderdelen niet op voorraad terwijl die wel al te bestellen zijn. Dat heeft niet zoveel met de service van Apple te maken.

Verder zou ik er niet zo happig op zijn dat mijn toestel van 3 weken oud al open geschroefd zou worden, zeker niet door de Amac. Dan die €70,- er maar bij voor een hele nieuwe. (in mijn geval is dat verschil zelfs nog kleiner want ik heb geen Apple Store in de buurt)
Was wel (mede) probleem van Apple want via via apple support app heb ik de afspraak gemaakt bij Amac omdat daar stond dat nog dezelfde dag het scherm vervangen kon worden. Dan kunnen ze blijkbaar echter helemaal niet garanderen.

Heb hem nu voor 29 euro bij Apple Haarlem laten omruilen voor nieuwe. Daar wisten ze me ook te vertellen dat er nog helemaal geen schermen op voorraad zijn.

• Donstil
  • Niet online
richards3 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

Was wel (mede) probleem van Apple want via via apple support app heb ik de afspraak gemaakt bij Amac omdat daar stond dat nog dezelfde dag het scherm vervangen kon worden. Dan kunnen ze blijkbaar echter helemaal niet garanderen.

Heb hem nu voor 29 euro bij Apple Haarlem laten omruilen voor nieuwe. Daar wisten ze me ook te vertellen dat er nog helemaal geen schermen op voorraad zijn.
Aah dat wisselen omdat er geen schermen zijn is dan wel weer netjes.

Maar goed jammer dat het systeem van de Amac en die van Apple dan net niet goed praten met elkaar en jij dan voor niets naar de Amac ging 👎🏽

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:45
richards3 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 19:05:
[...]

Niet alleen Amac heeft dit issue maar alle AASP’s voor zover ik weet. Toen ik bij CB werkte was het elk jaar ook weer raak. In de week van release altijd wel een paar die hem kapot hebben maar je kan gewoon niets. Het systeem geeft altijd ‘de mogelijkheid tot’ bestellen aan maar maak je een reparatie aan wordt het altijd een mail-in. Bij de release van de 12 moesten we zelfs twee maanden wachten.

Jezelf opwinden er over heeft geen zin. Zolang dat proces niet wijzigt, en als ik uit ervaring kijk dan zie ik dat ook niet snel gebeuren, kan je beter altijd iets voorzichtiger zijn de eerste weken of bereid zijn op te sturen. Drie dagen later, of soms de volgende dag al heb je toch je nieuwe exemplaar dus zo veel geduld hoef je ook niet op te brengen. Lekker rustig altijd, die telefoonkosten periode!

• sushieffer
@Donstil over 3 dagen zou AC+ afgeschreven moeten worden. Heb echter al giftcards op mn account gezet, dus kan niet checken of t toch van de CC wordt afgeschreven.

Think Different

• Donstil
  • Niet online
sushieffer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:01:
@Donstil over 3 dagen zou AC+ afgeschreven moeten worden. Heb echter al giftcards op mn account gezet, dus kan niet checken of t toch van de CC wordt afgeschreven.
Wacht voor de zekerheid wel even met het doorvoeren op het toestel van mijn vrouw :P

• Donstil
  • Niet online
sushieffer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:01:
Zie dat bij mij de eerste afschrijving wel goed gegaan is.

• sushieffer
Donstil schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:46:
[...]

Zie dat bij mij de eerste afschrijving wel goed gegaan is.
Ja de eerste afschrijving is ook goed gegaan bij mij, maar had op MacRumors ff gecheckt wat er zou gebeuren als je je apparaten niet linkt met dat US Apple ID. Zij gaven aan dat het wel belangrijk is om dat wel te doen. Vandaar dat ik nu maar giftcards op het account heb gezet, Apple ID heb gekoppeld aan de apparaten en zie nu mooi op dat Apple ID dat ik 2 AC+ subscriptions heb lopen(1 voor de iPhone en 1 voor m’n Watch).

Think Different

• Donstil
  • Niet online
sushieffer schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:38:
[...]

Ja de eerste afschrijving is ook goed gegaan bij mij, maar had op MacRumors ff gecheckt wat er zou gebeuren als je je apparaten niet linkt met dat US Apple ID. Zij gaven aan dat het wel belangrijk is om dat wel te doen. Vandaar dat ik nu maar giftcards op het account heb gezet, Apple ID heb gekoppeld aan de apparaten en zie nu mooi op dat Apple ID dat ik 2 AC+ subscriptions heb lopen(1 voor de iPhone en 1 voor m’n Watch).
Aah zo, in het verleden was dit nooit een issue.
Ik heb meerde iPhones verkocht (aan bekende) met Apple care afgesloten op mijn id waar ze dan later zelf gewoon claims mee konden doen.

Ben benieuwd of dat nu met de betaling wel nodig is, want dat zou het voor mij waardeloos maken. Ik heb namelijk alles aan mijn NL account hangen en wil om die reden niet ingelogd blijven op mijn US id.

• sushieffer
Donstil schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 23:51:
[...]

Aah zo, in het verleden was dit nooit een issue.
Ik heb meerde iPhones verkocht (aan bekende) met Apple care afgesloten op mijn id waar ze dan later zelf gewoon claims mee konden doen.

Ben benieuwd of dat nu met de betaling wel nodig is, want dat zou het voor mij waardeloos maken. Ik heb namelijk alles aan mijn NL account hangen en wil om die reden niet ingelogd blijven op mijn US id.
Je hoeft niet ingelogd te blijven. Sterker nog, je hoeft niet eens in te loggen met je Apple ID op je iPhone. Enige waarvoor je eventjes moet inloggen is om tegoed toe te voegen op je Apple ID(kan bijv via AppStore op de Mac).

Om je Apple ID te linken nadat je tegoed hebt toegevoegd:
Klik op de link in de mail(als je die krijgt) om je Apple ID te linken.
Log in met je US Apple ID.
Vul je agreement nummer en serienummer in.
Volg de verdere stappen om te voltooien.
iPhone is gelinkt aan je Apple ID.

Think Different

• Donstil
  • Niet online
sushieffer schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:23:
[...]

Je hoeft niet ingelogd te blijven. Sterker nog, je hoeft niet eens in te loggen met je Apple ID op je iPhone. Enige waarvoor je eventjes moet inloggen is om tegoed toe te voegen op je Apple ID(kan bijv via AppStore op de Mac).

Dit had nou wel informatie geweest die nuttig was geweest voor het topic overigens. Want je laatste bericht hierover was nu “ik kon gewoon betalen met mijn Nederlandse CC”.

Nou ik zie wel, betalen met giftcards heb ik eigenlijk geen zin in, dan had ik net zo goed Nederlandse care+ kunnen nemen en opzeggen na een jaartje.

• sushieffer
Donstil schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:58:
[...]

Dit had nou wel informatie geweest die nuttig was geweest voor het topic overigens. Want je laatste bericht hierover was nu “ik kon gewoon betalen met mijn Nederlandse CC”.

Nou ik zie wel, betalen met giftcards heb ik eigenlijk geen zin in, dan had ik net zo goed Nederlandse care+ kunnen nemen en opzeggen na een jaartje.
Ja idd. Heb dit ook pas sinds een week geregeld op deze manier naar aanleiding van het advies wat ik kreeg via macrumors.

Think Different

• Donstil
  • Niet online
sushieffer schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:23:
[...]

Nou ik heb de mail inmiddels ook gehad. Geen melding over de betaling in de email, puur dat iPhone gelinkt moet worden. Valideren via de website lukte alleen niet na invoeren gegevens, direct daarna foutmelding.

Wat credit gekocht online en opgevoerd op het id maar ook daarna nog foutmelding, of iTunes credit nodig is betwijfel ik daarom.

Heb nu op mijn iPhone even ingelogd, Instellingen > algemeen > AppleCare+ > finalize your Apple Care. Stappen gevolgd en af kunnen ronden.

Ben benieuwd of dit nu blijft werken of dat dit een terugkerend dingetje gaat worden.
Voor nu vind ik het maar gedoe, volgend jaar maar gewoon weer de normale AppleCare afsluiten :P

• sushieffer
Donstil schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:33:
[...]

Nou ik heb de mail inmiddels ook gehad. Geen melding over de betaling in de email, puur dat iPhone gelinkt moet worden. Valideren via de website lukte alleen niet na invoeren gegevens, direct daarna foutmelding.

Wat credit gekocht online en opgevoerd op het id maar ook daarna nog foutmelding, of iTunes credit nodig is betwijfel ik daarom.

Heb nu op mijn iPhone even ingelogd, Instellingen > algemeen > AppleCare+ > finalize your Apple Care. Stappen gevolgd en af kunnen ronden.

Ben benieuwd of dit nu blijft werken of dat dit een terugkerend dingetje gaat worden.
Voor nu vind ik het maar gedoe, volgend jaar maar gewoon weer de normale AppleCare afsluiten :P
Ik laat t je een van deze dagen weten. Als het goed is moet t bij mij morgen of overmorgen er af gehaald worden.

Think Different

• Donstil
  • Niet online
sushieffer schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Ik laat t je een van deze dagen weten. Als het goed is moet t bij mij morgen of overmorgen er af gehaald worden.
Top ben benieuwd. Jij hebt na het linken ook niets meer gehoord toch?

• sushieffer
Donstil schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:51:
[...]

Top ben benieuwd. Jij hebt na het linken ook niets meer gehoord toch?
Nee, tot nu toe niks. Maar ik denk dat dit nu wel goed zal gaan. Ik laat t weten.

Think Different

• sushieffer
@Donstil het is afgeschreven van het iTunes tegoed.

Think Different

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:48
Schiet niet op dan toch?

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:20
Kwam op dit mooie topic, nu dat AC+ wil . afsluiten

Toen las ik hier de China route en dacht ik om het via turkije af te sluiten.

Toen las ik ik dit, waardoor ik toch voor de us route ga.

Iemand toch een andere goedkopere land gegaan?

https://forums.macrumors....y-to-get-support.2306861/

Van het kastje naar de muur lopen...

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-03 23:59
Lange tijd een Android user geweest en nu de overstap naar de iPhone 14 Pro, gebruik liefst mijn telefoon naked. Dus wil graag Apple Care. 250 in 1x vindt ik toch wat.

Nu las ik hier dat het ook maandelijks mogelijk is via USA of Duitsland. Kan dit via een VPN of moet ik een Apple ID aanmaken in land van Apple Care en deze op m’n iPhone zetten? Hoe werkt dit?

Edit:

Mm Ben benieuwd of het nou gelukt is. Kon mn ICS card gebruiken en adres dan van een Apple Store in Californië.

Alleen in mn instellingen op mn iPhone zelf. Geeft die nog aan dat ik. Apple Care kan afsluiten.

Edit 2:

Zojuist Proof of Coverage ontvangen en nu ook te zien binnen instellingen dat ik gedekt ben. Bedrag is al netjes afgeschreven van mijn CC.
Wel staat er op de webpagina van Finish setup in iTunes, moet ik hier nog iets mee? Gezien iTunes weer op m’n andere Apple ID staat, en ik dus niks in zie.

Hartstikke blij ermee! Tis dat de wisselkoers ongunstig is, anders is het ook nog iets voordeliger Dankje Tweakers :)

Hier ook nog proof dat het van mijn CC is afgeschreven, ICS van ABN.

Mocht ik iemand kunnen helpen hoor ik het wel :)

[Voor 85% gewijzigd door Pukson op 31-10-2022 12:47]

Add me op Stadia: Gloogle

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Pukson schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:50:
Lange tijd een Android user geweest en nu de overstap naar de iPhone 14 Pro, gebruik liefst mijn telefoon naked. Dus wil graag Apple Care. 250 in 1x vindt ik toch wat.

Nu las ik hier dat het ook maandelijks mogelijk is via USA of Duitsland. Kan dit via een VPN of moet ik een Apple ID aanmaken in land van Apple Care en deze op m’n iPhone zetten? Hoe werkt dit?

Edit:

Mm Ben benieuwd of het nou gelukt is. Kon mn ICS card gebruiken en adres dan van een Apple Store in Californië.

Alleen in mn instellingen op mn iPhone zelf. Geeft die nog aan dat ik. Apple Care kan afsluiten.[Afbeelding]

Edit 2:

Zojuist Proof of Coverage ontvangen en nu ook te zien binnen instellingen dat ik gedekt ben. Bedrag is al netjes afgeschreven van mijn CC.
Wel staat er op de webpagina van Finish setup in iTunes, moet ik hier nog iets mee? Gezien iTunes weer op m’n andere Apple ID staat, en ik dus niks in zie.

[Afbeelding]

Hartstikke blij ermee! Tis dat de wisselkoers ongunstig is, anders is het ook nog iets voordeliger Dankje Tweakers :)

[Afbeelding]

Gefeliciteerd, je bespaart 11 eurocent per maand 😂🤣👍

• Donstil
  • Niet online

Edit:

Alleen in mn instellingen op mn iPhone zelf. Geeft die nog aan dat ik. Apple Care kan afsluiten.[Afbeelding]

Edit 2:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

@sushieffer en ik kregen twee dagen na afsluiten een mail om ons toestel aan het Apple care abonnement te koppelen. Mogelijk omdat we het appleId niet als main ID gebruiken.

Daar moet je dus wel even op letten, dat koppelen kan via de mail die je krijgt of door onder instellingen > algemeen > info op het Apple Care+ kopje te drukken.

Vooralsnog lijkt dat het enige te zijn.

• Pukson
Donstil schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:17:
[...]

@sushieffer en ik kregen twee dagen na afsluiten een mail om ons toestel aan het Apple care abonnement te koppelen. Mogelijk omdat we het appleId niet als main ID gebruiken.

Daar moet je dus wel even op letten, dat koppelen kan via de mail die je krijgt of door onder instellingen > algemeen > info op het Apple Care+ kopje te drukken.

Vooralsnog lijkt dat het enige te zijn.
Ja dat heb ik ook gedaan. Zag later alleen ergens finish setup with iTunes. Maar alles lijkt correct. Overal wordt nu aangegeven dat m’n device onder Apple care plus valt. Website en iPhone zelf. Heb ook een USA if aangemaakt en deze niet gebruikt op m’n telefoon maar wordt gekoppeld via serie nummer

• Pukson
Haga schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Das winst, nee maar serieus. Gaat mij meer om de handigheid van maandelijks betalen.

• matthijst
Iemand ook al een keer met US applecare wat geclaimd in NL?

This Plan is offered and valid only in the fifty states of the United States of America and the District of Columbia. Persons who have not reached the age of majority may not purchase this Plan.

Edit: ook maar afgesloten via de US met ing creditcard. Wel handig maandelijks betalen.

[Voor 15% gewijzigd door matthijst op 31-10-2022 20:47]

• sushieffer

Edit:

Edit 2:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb uiteindelijk wel m’n apparaten moeten koppelen met m’n US Apple ID. Heb ook maar meteen tegoed aan het account toegevoegd, doormiddel van een US giftcard.

Inmiddels zijn de bedragen voor m’n iPhone en AWU ook al succesvol afgeschreven van m’n US Apple ID.
matthijst schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:56:
Iemand ook al een keer met US applecare wat geclaimd in NL?

This Plan is offered and valid only in the fifty states of the United States of America and the District of Columbia. Persons who have not reached the age of majority may not purchase this Plan.
Nog niet. Maar ik weet 100% zeker dat het hier ook gewoon geldig is.

AC+ is wereldwijd. Stel je zou NL AC+ hebben, dan kan je ook gewoon in t buitenland terecht.

Think Different

• matthijst
Eenmalig, of gekoppeld houden (en dus ingelogd blijven)?
Had het ff gekeken, als ik op iphone inlog met US account dan zie ik via info - applecare dat ie pending is (kan 48 uur duren).
Wil best 1x inloggen om de boel te koppelen, maar ingelogd blijven is minder handig (of ik moet de hele Apple One bende + family naar de VS moven).

Edit: ah, zie nu onder m'n nl account op iphone dat alles gedekt is d:)b

[Voor 10% gewijzigd door matthijst op 31-10-2022 20:59]

• sushieffer
matthijst schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 20:56:
Eenmalig, of gekoppeld houden (en dus ingelogd blijven)?
Had het ff gekeken, als ik op iphone inlog met US account dan zie ik via info - applecare dat ie pending is (kan 48 uur duren).
Wil best 1x inloggen om de boel te koppelen, maar ingelogd blijven is minder handig (of ik moet de hele Apple One bende + family naar de VS moven).

Edit: ah, zie nu onder m'n nl account op iphone dat alles gedekt is d:)b
Alleen eenmalig koppelen. Daarna kan je gewoon weer inloggen met je NL Apple ID.

Think Different

• Pukson
Zojuist mail gehad om te verifiëren via iTunes. Nah dus toen pakte hij me CC niet meer. Nu maar account opgewaardeerd en kon er door komen.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Haga schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:00:
[...]

Het voordeel van maandelijks betalen is niet dat het goedkoper is, maar dat er geen vaste looptijd is. Bij de eenmalige aanschaf stopt de dekking automatisch na twee of drie jaar, zonder de mogelijkheid om te verlengen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:12:
[...]

Het voordeel van maandelijks betalen is niet dat het goedkoper is, maar dat er geen vaste looptijd is. Bij de eenmalige aanschaf stopt de dekking automatisch na twee of drie jaar, zonder de mogelijkheid om te verlengen.
Dat is dan mooi voor mensen die langer dan twee (of drie) jaar doen met hun Apple device.

Lukt mij tot heden niet.

• matthijst
Canaria schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:12:
[...]

Niet helemaal, kan ook als je vooraf betaald hebt, in bepaalde landen:
https://support.apple.com/en-us/HT210580

• Donstil
  • Niet online
Pukson schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 22:07:
Zojuist mail gehad om te verifiëren via iTunes. Nah dus toen pakte hij me CC niet meer. Nu maar account opgewaardeerd en kon er door komen.
Via de site (ik heb geen iTunes) kon ik mijn CC ook niet gebruiken maar via het toestel wel. Dus ben benieuwd hoe het met de betaling zit over twee weken :P

Ik heb voor de zekerheid even $10,- op mijn account gezet.

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
-weg, offtopic

[Voor 105% gewijzigd door MetalSonic op 17-11-2022 08:52]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:18
MetalSonic schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:36:
Wat een giller, mijn "back up iphone, een SE 2016" ging wel aan maar de batterij was snel weer leeg. (Wel beeld, geluid etc alles werkt). Ik heb hem afgegeven bij de Amac store voor een nieuwe batterij. Voor 60 euro wil ik best een betrouwbare backup Iphone hebben.

In de winkel zei de medewerker al "ja klein deukje bij simkaartje lade, willen ze waarschijnlijk maken kost 25 euro extra" nou ok dat zal dan maar. Dan wordt het richting de 90 euro.

Krijg ik net na een paar dagen een mail waarin word gevraagd of ik akkoord ga met een vervangend toestel ter waarde van 350 euro.. W T Fckkkkkkkkk......

En dan ga je toch eerder een beetje bijleggen en dan koop je een SE 2022 8)7 :?

Wie doet dat nou? hebben ze niks te doen dat ze van alles gaan verzinnen aan werk. Ik heb onderstaande maar teruggemaild

[...]

Ik heb nu nog een goede SE 2020 die ga ik binnenkort wel vervangen voor een Iphone 13 mini. Die SE 2016 is dan blijkbaar overleden ofzo.. Heel raar dit.
Doet mij denken aan wat een kennis had meegemaakt met zijn XR vorig jaar, accu was niet meer goed (78%) en hij wou dat alleen de accu vervangen wordt.

Kwamen ze met allerlei andere dingen, hij zei "nee bedankt, alleen de accu" waarop het antwoord was "wij kunnen de accu niet vervangen zonder de genoemde dingen ook te repareren".

Moederbord was zogenaamd stuk, dat is interessant want hij had die toestel in gebruik voordat hij een nieuwe accu wou.

Uiteindelijk heeft hij een 12 gehaald en de XR op marktplaats verkocht.

Maar niet alleen amac, ik heb weleens in het verleden met andere apparaten (niet Apple) hetzelfde issue gehad, waar men bleef pushen dat "alles vervangen moet worden, of we doen het gewoon niet".

Dingen die geen issues hadden voor een reparatie verzoek, maar dat daarna "plots" wel hadden.

• MetalSonic
  • Nu online
-weg, offtopic

[Voor 97% gewijzigd door MetalSonic op 17-11-2022 08:52]

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

MetalSonic schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:36:
[…]
afgegeven bij de Amac store voor een nieuwe batterij.
[...]
Daar ging het mis, echt een ballen toko…

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• MetalSonic
  • Nu online
Tomba schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:40:
[...]

-weg, offtopic

[Voor 7% gewijzigd door MetalSonic op 17-11-2022 08:52]

• Tomba

Tomba

Voor vervanging van accu gewoon naar Apple

• ZiSE
Naar een ander topic :) Dit topic gaat over AppleCare, niet over ervaringen met Apple support.

• MetalSonic
  • Nu online
-weg, offtopic

[Voor 94% gewijzigd door MetalSonic op 17-11-2022 08:52]

• ZiSE
MetalSonic schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:42:
[...]

Ik dacht dat ik goed zat. Waar moet ik zijn met deze kwestie, dan ga ik uiteraard daarheen :) (en dan wil ik daarna wel mijn reacties hier verwijderen)
Denk niet dat er een algemeen support ervaringen topic is. Wellicht een nieuw topic openen voor specifiek je vraag.

• Dennisweb
Tomba schreef op woensdag 16 november 2022 @ 17:40:
[...]

Inderdaad. Service is er al jaren ver te zoeken. Toetsenbord binnen een jaar kapot, geen oplossing. Heb voor eigen kosten een nieuw toetsenbord bij Apple moeten bestellen. Amac dreigde meteen met onderzoekskosten en torenhoge reparatiekosten.

Volgens mij is de grote baas ook te druk met de clubscene en bootje varen. Tja, als je je business uit het oog verliest, gaat het vanzelf verkeerd.

[Voor 21% gewijzigd door Dennisweb op 16-11-2022 20:39]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:48

Hoedje

Moderator Apple Talk
Graag weer ontopic over AppleCare :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:19
Het zal wel niet, maar ik vraag het toch: kan ik *na* de 2 jaar garantie termijn van een macbook air alsnog Apple Care+ aanschaffen?

(NB het scherm van mijn Macbook Air 2019 is helaas na 3 jaar op spontane wijze kapot gegaan, echt bizar, nog nooit zoiets meegemaakt, en het vervangen ervan kost de helft van een nieuwe M1 Macbook Air)

• ZiSE
olafmol schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 16:08:
Het zal wel niet, maar ik vraag het toch: kan ik *na* de 2 jaar garantie termijn van een macbook air alsnog Apple Care+ aanschaffen?

(NB het scherm van mijn Macbook Air 2019 is helaas na 3 jaar op spontane wijze kapot gegaan, echt bizar, nog nooit zoiets meegemaakt, en het vervangen ervan kost de helft van een nieuwe M1 Macbook Air)
Inderdaad kan niet; aanschaf moet binnen 60 dagen na activatie van je device.

• Donstil
  • Niet online

Nou even een kleine bevestiging van mijn kant. Apple care uit Amerika op je Nederlandse toestel werkt inderdaad, maandag komt mijn vervangende toestel.

Wel is het nog even onduidelijk of ik nou die €99,- moet betalen voor express replacement. Het lijkt er voor nu niet op omdat ik alleen voor het toestel bedrag borg heb gestaan, de chat medewerker heeft ook de prijs niet genoemd wat ze normaal wel doen.

• Redondo1982
Donstil schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 11:14:
[Afbeelding]

Nou even een kleine bevestiging van mijn kant. Apple care uit Amerika op je Nederlandse toestel werkt inderdaad, maandag komt mijn vervangende toestel.

Wel is het nog even onduidelijk of ik nou die €99,- moet betalen voor express replacement. Het lijkt er voor nu niet op omdat ik alleen voor het toestel bedrag borg heb gestaan, de chat medewerker heeft ook de prijs niet genoemd wat ze normaal wel doen.
Ziet er eigenlijk best mooi uit zo, lijkt wel iets van een case of sticker. :+

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:47

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Ik blijf het proberen om via de US Apple Care af te sluiten. Maar mijn creditcard word niet geaccepteerd. Dus gaat hem niet worden ben ik bang.

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

• Tomba

Tomba

[Afbeelding]

En heb je nog een extra rekening gekregen?

• Dennisdn
  • Nu online
[Afbeelding]

Nou even een kleine bevestiging van mijn kant. Apple care
Ik was net afgelopen dagen aan het twijfelen of ik misschien weer eens te veel verzekerd heb en AppleCare maar weer zou opzeggen... Maar door dit bericht laat ik het toch maar doorlopen :9

Succes en hopelijk snel vervangen!

• Donstil
  • Niet online
Tomba schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 07:26:
[...]

En heb je nog een extra rekening gekregen?
Je krijgt voor die €99,- geen losse rekening dacht ik maar dat wordt verwerkt met de borg die je moet staan.

Toestel gaat vandaag terug naar Apple maar meestal duurt de verwerking van de borg wel even helaas.
Redondo1982 schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:23:
[...]

Ziet er eigenlijk best mooi uit zo, lijkt wel iets van een case of sticker. :+
Haha dat zei mijn vrouw ook al. “Kan je niet beter een doorzichtig hoesje kopen”.

• Donstil
  • Niet online
Overigens kreeg ik vandaag “There is a problem with your payment method which may prevent the renewal of this subscription.” Op mijn Amerikaanse account.

Snel $50,- op gezet dus ben benieuwd of dat met de afschrijving weer goed gaat, heb er geen CC aan.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:20
WishmasterNL schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:37:
Ik blijf het proberen om via de US Apple Care af te sluiten. Maar mijn creditcard word niet geaccepteerd. Dus gaat hem niet worden ben ik bang.
via itunes kadobonnen redeemen werkt ook. Heb ze zelf gekocht via eneba, werkt prima.
Mijn bunq / curve kaarten werken helaas niet op mijn us account.

Van het kastje naar de muur lopen...

• sushieffer
Donstil schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 12:02:
Overigens kreeg ik vandaag “There is a problem with your payment method which may prevent the renewal of this subscription.” Op mijn Amerikaanse account.

Snel $50,- op gezet dus ben benieuwd of dat met de afschrijving weer goed gaat, heb er geen CC aan.
Had je ook geen tegoed meer op t account?
Hier wordt het maandelijks zonder problemen afgeschreven van m’n tegoed. Moet wel zeggen dat ik voor een paar maanden voor meerdere apparaten aan tegoed op het account heb staan.

Think Different

• Donstil
  • Niet online
sushieffer schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:49:
[...]

Had je ook geen tegoed meer op t account?
Hier wordt het maandelijks zonder problemen afgeschreven van m’n tegoed. Moet wel zeggen dat ik voor een paar maanden voor meerdere apparaten aan tegoed op het account heb staan.
Dacht van wel maar bleek $7,- te hebben. Heb er nu $35 bij gezet dus kan ik weer even vooruit, maar ze moeten het wel even opnieuw proberen dan :P

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:47

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Uiteindelijk toch gelukt om AppleCare+ af te sluiten via m’n Duitse account. Word nu als het goed is maandelijks afgeschreven op m’n Curve kaart. Waaronder m’n Plutus kaart hangt. Hierop krijg ik dan weer €10 terug in PLU crypto d:)b

Daikin FTXA35BS/RXA35A |

• Dennisdn
  • Nu online
Hebben jullie ervaring met ApppleCare bij een toestel wat "het gewoon niet meer doet"?

Vanochtend was de 14Pro helemaal dood. Na een half uur op knopjes drukken en inhouden kwam er spontaan weer leven in, kan niet achterhalen wat het probleem is geweest, gewoon vastgelopen denk ik. Tijdens het knoppen drukken was ik niet heel erg bezorgd want: "AppleCare", maar is dat wel zo?

Nu weet ik dat AppleCare gaat om hardware, maar een dode iPhone kan net zo goed soft- of hardware zijn. Stel je krijgt het leven er niét meer in.... Komen ze dan wel voor een expressreplacement, of moet je hem dan eerst op het aanrecht kapot slaan?

[Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 28-01-2023 07:25]

• sushieffer
Dennisdn schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 07:23:
Hebben jullie ervaring met ApppleCare bij een toestel wat "het gewoon niet meer doet"?

Vanochtend was de 14Pro helemaal dood. Na een half uur op knopjes drukken en inhouden kwam er spontaan weer leven in, kan niet achterhalen wat het probleem is geweest, gewoon vastgelopen denk ik. Tijdens het knoppen drukken was ik niet heel erg bezorgd want: "AppleCare", maar is dat wel zo?

Nu weet ik dat AppleCare gaat om hardware, maar een dode iPhone kan net zo goed soft- of hardware zijn. Stel je krijgt het leven er niét meer in.... Komen ze dan wel voor een expressreplacement, of moet je hem dan eerst op het aanrecht kapot slaan?
Als ie niet meer aan was gegaan, was het hoogstwaarschijnlijk hardware en dan kan je gewoon een express replacement aanvragen. Mits er geen (vocht)schade is, zit er geen eigen risico aan vast.

Overigens is dit een probleem wat helaas vaker voorkomt bij iPhones die draaien op iOS 16 t/m 16.3. Een soft reset lost het probleem dan op, hoef je verder geen zorgen over te hebben. Heb je dat wel? Laat AC dan even je iPhone doormeten.

Think Different

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
@Dennisdn Dan helpen ze je gewoon en nee niet eerst echt kapot maken.
Ze gaan dan eerst proberen met tips of hij weer aan gaat en vaak moet je hem dan minstens een uur aandeel lader gaan leggen ed.
Maar wordt prima geholpen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee