[AppleCare] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Pukson schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 11:50:
Lange tijd een Android user geweest en nu de overstap naar de iPhone 14 Pro, gebruik liefst mijn telefoon naked. Dus wil graag Apple Care. 250 in 1x vindt ik toch wat.

Nu las ik hier dat het ook maandelijks mogelijk is via USA of Duitsland. Kan dit via een VPN of moet ik een Apple ID aanmaken in land van Apple Care en deze op m’n iPhone zetten? Hoe werkt dit?

Edit:

Mm Ben benieuwd of het nou gelukt is. Kon mn ICS card gebruiken en adres dan van een Apple Store in Californië.

Alleen in mn instellingen op mn iPhone zelf. Geeft die nog aan dat ik. Apple Care kan afsluiten.[Afbeelding]

Edit 2:

Zojuist Proof of Coverage ontvangen en nu ook te zien binnen instellingen dat ik gedekt ben. Bedrag is al netjes afgeschreven van mijn CC.
Wel staat er op de webpagina van Finish setup in iTunes, moet ik hier nog iets mee? Gezien iTunes weer op m’n andere Apple ID staat, en ik dus niks in zie.

[Afbeelding]

Hartstikke blij ermee! Tis dat de wisselkoers ongunstig is, anders is het ook nog iets voordeliger Dankje Tweakers :)

Hier ook nog proof dat het van mijn CC is afgeschreven, ICS van ABN.

[Afbeelding]

Mocht ik iemand kunnen helpen hoor ik het wel :)
toon volledige bericht
Betaal ook liever maandelijks voor mn AC+ mede omdat na gebruik de telefoon doorgaat naar mijn oudste zoon die zijn iPhones al regelmatig heeft laten vallen en via AC+ een nieuw toestel gekregen na betaling van 99€.

Aanmaken van een US account lukt wel, maar het toevoegen van een ICS (Visa) card lukt niet. Heb het ook met een VPN geprobeerd op een laptop en zelfs op de iPhone zelf door bij Media en Aankopen uit te loggen met mijn NL account en in te loggen met mijn US account en daar een payment optie toe te voegen.

Dus of ze hebben het dicht gezet of ik doe iets verkeerd. Trouwens ook met een Mastercard geprobeerd, maar dat lukte ook niet. Zowel met als zonder VPN naar de USA.

Iemand tips ?

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:55
Hi,

Ik heb zojuist via een Duitse iCloud account mijn devices van AppleCare kunnen voorzien. Nu heb ik voor de initiële betaling mijn NL VISA kunnen gebruiken, maar ik vraag me af of deze in de toekomst dan ook gebruikt gaat worden voor de volgende betalingen, aangezien ik ze nergens meer in mijn account kan terug vinden. Weet iemand dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 07-05 18:36
Gisteren gleed de MacBook recht uit mijn rugzak toen ik de ketting van mijn slot weg haalde. Vergeten dicht te ritsen nadat ik mijn sleutel gepakt had.

MacBook is blijkbaar van klei :+ want elke put zit er in na het vallen van ongeveer 100 cm hoogte. Ik heb Apple care + a E299, ik hoop dat ik met 99 euro eigen risico een reparatie kan laten doen.

Valt dit onder de verzekering? Een klein beetje cosmetische schade kan ik mee leven maar de putten zijn best scherp. Ik wil even voorkomen dat als ik straks bij de Apple Store sta dat ze dan nee zeggen en vervolgens dit markeren in het systeem waardoor ik misschien in de toekomst gezeur krijg als er iets is. Dan ik dan niet het verwijt krijg opzettelijke schade toegebracht te hebben om alsnog vervanging van casing te bewerkstelligen. Ik heb nog nooit een beroep gedaan op Apple care en weet dus niet hoe strikt ze zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vozdtDTQcUrjzA1jzbpuzxceOxc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NCCmAAaupcziRK4hTnrvw9mv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1vqg1QK2dypp-BqpouCO4jNw2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jltrcOcvY5XSx3aj0cUHR6tX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VqYqnpYS9MyP-1UrcNeY0RVolg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9LOGUi5iDFBjg7dUzmt3XrK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EzZdcDWfZEfp-JUSklvA6ve4qTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulYTORrapXtBOX27Big6oDfV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ieSw1SEUOym6BUxHbjqW6wZznc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZpCLpz246TN93HCHSQc5yghO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door mannowlahn op 12-07-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Aah zonde zeg. Cosmetische schade zijn ze best streng op en zolang er niets kapot is heb je grote kans dat ze het daarom daar op gooien.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Donstil schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:49:
Aah zonde zeg. Cosmetische schade zijn ze best streng op en zolang er niets kapot is heb je grote kans dat ze het daarom daar op gooien.
Ja ik lees dus gemendge verhalen op dit vlak, enerzijds dat men daar niks aan wilt doen(sort van begrijpelijk) Ik kan het er op gooien dat de hdmi kabel er niet netjes ingaat om die naar binnen gebogen is? Maar de deuken steken uit en prikken in het scherm.

maar ik ben bang dat als er straks wel echt iets is, dat men dan zegt dat ik het opzettelijk gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 532727

mannowlahn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:34:
Gisteren gleed de MacBook recht uit mijn rugzak toen ik de ketting van mijn slot weg haalde. Vergeten dicht te ritsen nadat ik mijn sleutel gepakt had.

MacBook is blijkbaar van klei :+ want elke put zit er in na het vallen van ongeveer 100 cm hoogte. Ik heb Apple care + a E299, ik hoop dat ik met 99 euro eigen risico een reparatie kan laten doen.

Valt dit onder de verzekering? Een klein beetje cosmetische schade kan ik mee leven maar de putten zijn best scherp. Ik wil even voorkomen dat als ik straks bij de Apple Store sta dat ze dan nee zeggen en vervolgens dit markeren in het systeem waardoor ik misschien in de toekomst gezeur krijg als er iets is. Dan ik dan niet het verwijt krijg opzettelijke schade toegebracht te hebben om alsnog vervanging van casing te bewerkstelligen. Ik heb nog nooit een beroep gedaan op Apple care en weet dus niet hoe strikt ze zijn.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Ik denk dat je wel kans hebt om een reparatie onder AC+ te starten.
Ik zou het namelijk gooien op dat als je de laptop gebruikt, de putjes in je handpalmen prikken waardoor je de laptop niet kan gebruiken. Dus ondanks dat dit cosmetische schade is, belemmert het wel het gebruik van de laptop en daar is AC+ ook voor, voorzover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Anoniem: 532727 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:02:
[...]

Ik denk dat je wel kans hebt om een reparatie onder AC+ te starten.
Ik zou het namelijk gooien op dat als je de laptop gebruikt, de putjes in je handpalmen prikken waardoor je de laptop niet kan gebruiken. Dus ondanks dat dit cosmetische schade is, belemmert het wel het gebruik van de laptop en daar is AC+ ook voor, voorzover ik weet.
Ja dat is een goede invalshoek, dan zullen ze zich niet beroepen op het cosmetische gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mannowlahn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:26:
[...]

Ja dat is een goede invalshoek, dan zullen ze zich niet beroepen op het cosmetische gedeelte.
Laat maar weten hoe het is afgelopen. Ben benieuwd hoe ze dit soort dingen oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imtek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-05 03:59
Probeer al een dag of drie AppleCare aan te vragen, iemand hier ook last van gehad afgelopen dagen?

[ Voor 63% gewijzigd door Imtek op 06-08-2023 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
mannowlahn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:33:
[...]

Ja ik lees dus gemendge verhalen op dit vlak, enerzijds dat men daar niks aan wilt doen(sort van begrijpelijk) Ik kan het er op gooien dat de hdmi kabel er niet netjes ingaat om die naar binnen gebogen is? Maar de deuken steken uit en prikken in het scherm.

maar ik ben bang dat als er straks wel echt iets is, dat men dan zegt dat ik het opzettelijk gedaan heb.
Wat is hier uiteindelijk uitgekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:49

DancePlaza

ninja

MRE-Inc schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:08:
[...]

Betaal ook liever maandelijks voor mn AC+ mede omdat na gebruik de telefoon doorgaat naar mijn oudste zoon die zijn iPhones al regelmatig heeft laten vallen en via AC+ een nieuw toestel gekregen na betaling van 99€.

Aanmaken van een US account lukt wel, maar het toevoegen van een ICS (Visa) card lukt niet. Heb het ook met een VPN geprobeerd op een laptop en zelfs op de iPhone zelf door bij Media en Aankopen uit te loggen met mijn NL account en in te loggen met mijn US account en daar een payment optie toe te voegen.

Dus of ze hebben het dicht gezet of ik doe iets verkeerd. Trouwens ook met een Mastercard geprobeerd, maar dat lukte ook niet. Zowel met als zonder VPN naar de USA.

Iemand tips ?
hier ook niet gelukt met een cc van ics/revolut/n26/bunq.

Dus nu gewoon elke keer itunes kaarten kopen van 100$ en deze op mijn us account redeemen.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hier ook idd, bij het afsluiten pakte hij mijn Nederlandse kaart wel maar daarna krijg je een betaal probleem.

• Stovirpi
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:53
mannowlahn schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:34:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Heb je toevallig een update of Apple dit gerepareerd heeft? Ik heb zelf mijn iphone laten vallen waardoor er wat krassen op het scherm zitten en twee beschadigingen in de behuizing. Vooral door dat laatste krast het tegen mijn handpalm aan. Ben erg benieuwd!

Stack Sats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
Stovirpi schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:33:
[...]

Heb je toevallig een update of Apple dit gerepareerd heeft? Ik heb zelf mijn iphone laten vallen waardoor er wat krassen op het scherm zitten en twee beschadigingen in de behuizing. Vooral door dat laatste krast het tegen mijn handpalm aan. Ben erg benieuwd!
Sorry net voor mijn vertrek op vakantie weg gebracht. Vervangen van top case en body gaat mij 259 euro kosten.

Dus niet gratis maar ook niet de 1499 die het zonder Apple car zou kosten.

• mannowlahn
Donstil schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:15:
[...]

Wat is hier uiteindelijk uitgekomen?
Evengoed moeten betalen a 259 euro

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik zou eigenlijk pas na mijn vakantie een 15 Pro in Nederland gaan halen.
Maar wil nu toch tijdens mijn vakantie in Marbella, Spanje een Apple Store binnenlopen en daar een 15 Pro gaan kopen.

Ik wil er ook weer AppleCare+ op afsluiten. Aangezien Spanje bij de EU hoort, kan ik toch ook gewoon met mijn Spaanse AC+ terrecht in Nederland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:42:
ik zou eigenlijk pas na mijn vakantie een 15 Pro in Nederland gaan halen.
Maar wil nu toch tijdens mijn vakantie in Marbella, Spanje een Apple Store binnenlopen en daar een 15 Pro gaan kopen.

Ik wil er ook weer AppleCare+ op afsluiten. Aangezien Spanje bij de EU hoort, kan ik toch ook gewoon met mijn Spaanse AC+ terrecht in Nederland?
Ja hoor dat kan zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:53
AC kun je ook na aankoop afsluiten dus of in Spanje of gewoon later in hotel of thuis. 60 dagen na activatie zie je die optie onder ‘settings’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:20

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Wat zou het toch fijn zijn als we binnenkort ook de optie krijgen om maandelijks te betalen voor AppleCare net zoals dat nu al kan in Duitsland.

Iemand een idee waarom dit in het ene land wel en het andere land niet word aangeboden?

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-05 11:46
WishmasterNL schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:52:
Wat zou het toch fijn zijn als we binnenkort ook de optie krijgen om maandelijks te betalen voor AppleCare net zoals dat nu al kan in Duitsland.

Iemand een idee waarom dit in het ene land wel en het andere land niet word aangeboden?
Geen idee kunnen wij geen Duitse Apple care afsluiten dan ?

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ylmn
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Excuses voor de volgende vraag die mogelijks al meerdere keren gesteld is, alleen telkens een variatie erop.. Als Belg hebben wij geen AppleCare+, als ik dit nu toch graag zou voorzien voor een volgende iPhone, maakt het dan uit waar ik deze koop?

Aankoop in Apple Store Brussel (Lille FR/Nederland), kan ik dan achteraf nog AppleCare+ via Nederland, Frankrijk of Duitsland activeren?
Als ik hem fysiek zou aankopen in Frankrijk of Nederland - kan ik daar dan gewoon AppleCare+ afsluiten bij aankoop (als Belg zijnde)?

Ik las geregeld over de Apple ID's (buitenlandse accounts) die hiervoor aangemaakt kunnen worden. Moet deze apple ID dan gebruikt worden voor de aankoop van de iPhone online/fysiek in de winkel? (waarna je bij ontvangst dan gewoon je 'normale' apple ID gebruikt op de iPhone?

Tot slot: ervan uitgaand dat ik erin slaag AC+ aan te schaffen, als mijn iPhone stuk gaat- kan ik dan gewoon in Lille FR (dichtst voor mij) terecht, of kan dit in elke europese Apple store/online?

Bedankt voor pointers in de juiste richting - ik wil m'n volgende iPhone niet overhaast gaan aankopen waarna ik toch weer uit de boot zou vallen voor AC+. Een bare iPhone is gewoon zoveel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Uit de voorwaarden: "Als u geen Zakelijke klant bent, kunt u deze Polis alleen kopen als u in Nederland woonachtig bent en u achttien (18) jaar of ouder bent op de aankoopdatum van deze Polis."
Dit zal voor alle landen gelden waar AC+ aangeboden wordt - het is een verzekeringsproduct wat aangeboden wordt door een derde partij (AIG). Je zult je dan toch moeten verdiepen in het aanmaken van een buitenlands account en voor lief nemen dat je een risico loopt aangezien je niet aan de voorwaarden voldoet.

Support krijgen kun je overal - Frankrijk, NL, België - ze checken je serienummer of je AC+ actief hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik zie dat we nu in NL ook AC+ Verlies en Diefstal hebben. Dat is wel nice! Ook schijnt het nu mogelijk te zijn, om maandelijk te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:07

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:08:
Ik zie dat we nu in NL ook AC+ Verlies en Diefstal hebben. Dat is wel nice! Ook schijnt het nu mogelijk te zijn, om maandelijk te betalen.
Huh? Dat heb ik niet gezien toen ik mijn iPhone afrekende :S

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mog schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:09:
[...]

AC+ voorwaarden:
https://www.apple.com/nl/...plecare/applecareplus/nl/

AC+ Diefstal & Verlies voorwaarden:
https://www.apple.com/nl/...care/applecareplus/nl/tl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZiSE
AppleCare+
Je kunt kiezen voor een polis met een vaste looptijd van twee jaar of een polis voor een jaar die je per maand betaalt en die elk jaar automatisch wordt verlengd totdat je opzegt.6
https://www.apple.com/nl/support/products/iphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk overigens dat ze het nog niet hebben aangepast bij het bestellen van een iPhone.

Mogelijk is t wel aangepast als je via je iPhone AC+ aanschaft binnen 60 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:05
Dus 269 voor AC+ met diefstal en verlies? Wow, dat is het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Erg fijne toevoeging nu eindelijk ook voor ons in Nederland; verlies&diefstal.

Echt top! Ga ik bij ingebruikname van m’n nieuwe iPhone direct afsluiten 👍

Betaalde voor mijn 14 Pro nog €249 en dat was zonder verlies&diefstal

[ Voor 18% gewijzigd door _Bailey_ op 15-09-2023 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:17:
[...]

Dus 269 voor AC+ met diefstal en verlies? Wow, dat is het overwegen waard.
Nee, €299 met AC+ met diefstal en verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:12:
Denk overigens dat ze het nog niet hebben aangepast bij het bestellen van een iPhone.

Mogelijk is t wel aangepast als je via je iPhone AC+ aanschaft binnen 60 dagen.
Ik vraag me af hoe je dit alsnog kan afsluiten als je bij het bestellen de 229 euro AC+ hebt gekozen in de veronderstelling dat dat de enige optie was. Dat had wel iets beter gedaan kunnen worden met de run op iPhone 15's van vandaag in het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Mag toch hopen dat ik dat later nog kan aanpassen. Want ik doe drie jaar met een toestel, waarvan het laatste jaar zonder Apple Care. Dat wil ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hoe moet ik dit interpreteren in de voorwaarden voor de diefstal & verlies polis?
5.3. Dekking tegen diefstal en verlies. De Dekking tegen diefstal en verlies krachtens deze Polis biedt geen dekking tegen:
5.3.1. elke diefstal of elk verlies van Gedekte apparatuur waarop de functie Vind Mij niet is ingeschakeld op de Gedekte apparatuur gedurende de gehele Dekkingsperiode, waaronder op het moment van Diefstal of Verlies. De functie Vind Mij moet ingeschakeld blijven en Uw Gedekte apparatuur moet gekoppeld blijven aan Uw Apple ID, gedurende het gehele afhandelingsproces van Uw claim voor Diefstal of Verlies.
6.2. De volgende voorwaarden zijn op deze Polis van toepassing:

6.2.1. Vind Mij Als voorwaarde voor de ontvangst van de Dekking tegen diefstal en verlies moet de functie Vind Mij op Uw Gedekte apparatuur zijn ingeschakeld gedurende de gehele Dekkingsperiode en op het moment van Diefstal of Verlies. De functie Vind Mij moet ingeschakeld blijven en Uw Gedekte apparatuur moet gekoppeld blijven aan Uw Apple ID, gedurende het gehele afhandelingsproces van Uw claim voor Diefstal of Verlies.
https://www.apple.com/leg...pplecareplus_nl_tl_tc.pdf

Dus als ik deze optie pas aanzet na het afsluiten van de polis, maar voordat een diefstal plaatsvindt heb ik eigenlijk nergens recht op? Wat als ik het toestel gedurende de dekkingsperiode opnieuw moet installeren, al dan niet met een andere Apple ID, en Find My er dus even af moet halen? Hier kan toch niemand eigenlijk realistisch aan voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sfynx schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 22:16:
[...]

Ik vraag me af hoe je dit alsnog kan afsluiten als je bij het bestellen de 229 euro AC+ hebt gekozen in de veronderstelling dat dat de enige optie was. Dat had wel iets beter gedaan kunnen worden met de run op iPhone 15's van vandaag in het achterhoofd.
Ik zou morgen even contact opnemen met AppleCare, waarschijnlijk kunnen ze wel even kijken hoe en wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
Overzicht van de prijzen van "AppleCare+ met dekking tegen diefstal en verlies voor iPhone":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVbT7fNAiG46NKHurG0RhWyOvrA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2OAuqVQLUYLdBtP07XHuIfoF.jpg?f=fotoalbum_large

Actuele versies op https://www.apple.com/nl/...care/applecareplus/nl/tl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Northernstar1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 18:37
Tomba schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:16:
[...]

Voor vervanging van accu gewoon naar Apple
Houd er rekening mee dat het toestel niet meer waterdicht is nadat hij open is geweest. Ik had het ook via apple laten doen en was zo slim om hem even onder te dompelen in t zwembad 8)7 meteen was FaceID kaduuk en na ter reparatie aanbieden bleek het toestel heel veel waterschade te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsEsDee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

heeft iemand dit al weten af te sluiten of kunnen aanschaffen? Ik vind -behalve via de directe links- geen info over Applecare+ met diefstal en verlies op hun site. Ook niet als je in de Applestore.app een bestelling doet. Lijkt nog helemaal niet beschikbaar?

De nieuwsberichten die ik er over lees zijn allemaal hetzelfde geschreven en met als enige bron de directe links vanuit Apple, geen persbericht of aankondiging.

Uncontrollable & Incompatible

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:36
Als ik via instellingen AppleCare + wil aanschaffen kan ik wel kieze uit degene met diefstal of zonder diefstal, ook kan ik per maand betalen selecteren maar loop ik vast op de betaalmethode, iemand enig idee hoe ik dit per maand kan aanschaffen heb ik echt een Creditcard nodig of is er ook een manier om hem op telefoon rekening/apple pay of ideal te betalen….. elke keer als ik 1 van deze methodes selecteer zegt die dat ik mijn betaal gegevens aan moet passen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Inhumanous schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:09:
Als ik via instellingen AppleCare + wil aanschaffen kan ik wel kieze uit degene met diefstal of zonder diefstal, ook kan ik per maand betalen selecteren maar loop ik vast op de betaalmethode, iemand enig idee hoe ik dit per maand kan aanschaffen heb ik echt een Creditcard nodig of is er ook een manier om hem op telefoon rekening/apple pay of ideal te betalen….. elke keer als ik 1 van deze methodes selecteer zegt die dat ik mijn betaal gegevens aan moet passen….
Ooh in Nederland ook per maand? Dat zou wel relaxed zijn.
Ik heb dat nu via de v.s. maar moet ik wel steeds iTunes kaarten kopen enz.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inhumanous
Donstil schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:14:
[...]

Ooh in Nederland ook per maand? Dat zou wel relaxed zijn.
Ik heb dat nu via de v.s. maar moet ik wel steeds iTunes kaarten kopen enz.
Jup hier wat screenshots maar ik loop dus vast bij het werkelijke betalen…. Er staat €20 op mijn apple account daar kan ik dus ook niet mee betalen zoals ik dat wel kan met Icloud+ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGdPY7JoHDm054t1ihItU88ha0Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d5Ag7vkiAqOHPHEB0ixZDbvj.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svK2yuJ0q6SMcVvBLFw6oUBbVhE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qz2KAeV0M7vprk1nkiTJcd2v.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lnjMNYt63HMm1AkiPb_AtGDjfOA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b6E3N2nm6V41YkhjNCOIDXK3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4pF1c3BBdLVN0IVMgaMjCcNVJQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0F2EksMlpcNtm3gZtaJYzlaU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Inhumanous schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:25:
[...]

Jup hier wat screenshots maar ik loop dus vast bij het werkelijke betalen…. Er staat €20 op mijn apple account daar kan ik dus ook niet mee betalen zoals ik dat wel kan met Icloud+ [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou je niet minimaal een creditcard moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
Donstil schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 19:45:
[...]

Zou je niet minimaal een creditcard moeten hebben?
Daar lijkt het helaas wel op ja, die heb ik niet….

Enig idee of een prepaid creditcard zou werken waar ik elke maand geld op stort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Inhumanous schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:18:
[...]

Daar lijkt het helaas wel op ja, die heb ik niet….

Enig idee of een prepaid creditcard zou werken waar ik elke maand geld op stort?
Durf ik niet te zeggen, enige waarom ik het verwacht is omdat activeren via Amerika zonder CC maar met iTunes tegoed mij ook niet lukte afgelopen jaar. Misschien is het zoiets ook wel in NL.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
@Donstil heeft het naast het minimale prijsverschil nog voordeel om nu nog de VS variant van Applecare te nemen? Vind dat maandelijks wel handig, maar dat kan nu ook in NL.

Ik meen me ter herinneren dat jij geen eigen risico had via de VS?

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

ZiSE schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:47:
Overzicht van de prijzen van "AppleCare+ met dekking tegen diefstal en verlies voor iPhone":
[Afbeelding]

Actuele versies op https://www.apple.com/nl/...care/applecareplus/nl/tl/
Raar dat oa de iPhone 7 en 8 er op staan. Zijn die nog officieel te koop ? Wellicht bij retailers etc, maar Apple verkoopt ze niet meer. De 7 en 8 krijgen ook geen OS updates meer dus bank apps zoals ABN AMRO etc werken niet meer omdat je dan minimaal iOS 16 moet hebben. Dus waarom zou je dan zo'n toestel nog kopen ?

Wel jammer dat Apple met dat maandelijkse betalen niet eerder is gekomen. Had altijd Apple Care+ voor mijn telefoon, maar dit jaar niet gedaan voor de 14 Pro. Derhalve nu een hoesje ipv naakt. Voorheen was Apple Care + mijn hoesje. Grote voordeel nu ik geen Apple Care+ heb, dat mijn telefoon er als nieuw uitziet.
Als nieuw als in: poetsen, folie erover en in de doos met weer folie erover en niemand die ziet dat het een toestel is van bijna een half jaar oud.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:49:
@Donstil heeft het naast het minimale prijsverschil nog voordeel om nu nog de VS variant van Applecare te nemen? Vind dat maandelijks wel handig, maar dat kan nu ook in NL.

Ik meen me ter herinneren dat jij geen eigen risico had via de VS?
Nou vanuit de USA is best wel onhandig ook, moet met iTunes kaarten etc.
Alleen dit jaar heb ik ook daadwerkelijk een usa iPhone dus doe ik het voor de zekerheid toch nog maar even.

Anders had ik voor deze NL optie gekozen denk ik.

Edit: Overigens heeft de usa versie geen eigenrisico, dat is (of was?) ook wel een voordeel.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 20-09-2023 13:49 ]

• mannowlahn
Ik kreeg net een belletje met status update van mijn laptop die ter reparatie aangeboden was. Ik krijg gratis een nieuwe macbook pro. Ik vroeg zijn jullie mijn laptop dan kwijt? Dat was niet helemaal duidelijk, misschien dat het onderdeel niet snel genoeg zou komen.

Moet nog wel 10 dagen wachten op mijn nieuwe laptop en apple care dan stopzetten en opnieuw afsluiten. Persoonlijk had ik liever mijn oude bak gehad want het installeren van parallels etc is wel weer een gedoe, maar ja, shit happens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mog schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:09:
[...]

Heb je al contact gehad met Apple Support hier over?

Zag dat je het via de instellingen van de iPhone wel kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:49:
[...]

Nou vanuit de USA is best wel onhandig ook, moet met iTunes kaarten etc.
Alleen dit jaar heb ik ook daadwerkelijk een usa iPhone dus doe ik het voor de zekerheid toch nog maar even.

Anders had ik voor deze NL optie gekozen denk ik.

Edit: Overigens heeft de usa versie geen eigenrisico, dat is (of was?) ook wel een voordeel.
Ik heb ook AC+ US. iPhone moest laatst omgeruild worden, had geen eigen risico dus dat is wel echt een plus van de US variant. Maar t is goed mogelijk dat mocht je in de US een claim doen, dat er dan wel eigen risico op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:08:
[...]

Heb je al contact gehad met Apple Support hier over?

Zag dat je het via de instellingen van de iPhone wel kan regelen.
Mijn nieuwe iPhone komt maandag. Dan zal ik het kijken of ik het daar kan regelen. Als dat niet lukt bel ik Apple wel. En als dat niet lukt dan retourneer ik de iPhone en schaf ik hem opnieuw aan met AppleCare+ abonnement. Ik doe drie jaar met een telefoon en ik vind het arelaxed dat ik dat laatste jaartje met een hoesje moet lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mog schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:26:
[...]

Mijn nieuwe iPhone komt maandag. Dan zal ik het kijken of ik het daar kan regelen. Als dat niet lukt bel ik Apple wel. En als dat niet lukt dan retourneer ik de iPhone en schaf ik hem opnieuw aan met AppleCare+ abonnement. Ik doe drie jaar met een telefoon en ik vind het arelaxed dat ik dat laatste jaartje met een hoesje moet lopen.
Dan heb ik goed nieuws, want had gelezen dat je t na de 2 jaar ook nog voor een jaar kan verlengen!

Toevallig heeft iCulture er echt net een artikel over geschreven.
https://www.iculture.nl/n...are-verlenging-nederland/

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 532727 op 22-09-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 532727 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:10:
[...]

Ik heb ook AC+ US. iPhone moest laatst omgeruild worden, had geen eigen risico dus dat is wel echt een plus van de US variant. Maar t is goed mogelijk dat mocht je in de US een claim doen, dat er dan wel eigen risico op zit.
Nee dacht dat ze dat hier ook niet hadden. Nou goed ik sluit voor de zekerheid de Amerikaanse variant af of mijn Amerikaanse iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Donstil schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 16:01:
[...]

Nee dacht dat ze dat hier ook niet hadden. Nou goed ik sluit voor de zekerheid de Amerikaanse variant af of mijn Amerikaanse iPhone.
Oh dat is dan helemaal chill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Wel nice dat je nu per maand kan betalen. Ik heb voor het eerst AppleCare gekocht op een Watch, 5eur in de maand vindt ik wel okay. Ipv eenmalig een groot bedrag. I know eenmalig is voordeliger op langer termijn maar 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:07
Vrijdag applecare met maandelijkse betaling op een nieuwe iphone gezet. Vandaag kwam de nieuwe iphone voor mijn vrouw binnen. Maar we vonden elkaars kleur leuker. Dus we wisselen.

Nog even gecheckt met apple of dat goed zou gaan met de applecare die al op toestel 1 stond, die dus naar mijn vrouw zou gaan (eigen apple id, maar betaling gaat via de mijne). Dat zou geen probleem moeten zijn.

Dus eerst mijn gegevens van toestel 1 op toestel 2 gezet. Daarna de gegevens van mijn vrouw op toestel 1 gezet. En even gecheckt wat de apple care status is, en die staat nu op verlening per september 2024 terwijl er dus maar voor 1 maand betaald is. Morgen dus maar even bellen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Donstil schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 20:32:
[...]

Durf ik niet te zeggen, enige waarom ik het verwacht is omdat activeren via Amerika zonder CC maar met iTunes tegoed mij ook niet lukte afgelopen jaar. Misschien is het zoiets ook wel in NL.
Bij aanschaf meteen m’n 15PM met m’n US Apple ID ingelogd. Via settings > general > about > coverage, AC+ maandelijks afgesloten zonder gekoppelde CC. Bedrag werd direct van m’n iTunes tegoed afgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Anoniem: 532727 schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:41:
[...]

Bij aanschaf meteen m’n 15PM met m’n US Apple ID ingelogd. Via settings > general > about > coverage, AC+ maandelijks afgesloten zonder gekoppelde CC. Bedrag werd direct van m’n iTunes tegoed afgehaald.
Ah misschien is dat aangepast. Ik heb op mijn Amerikaanse 15 Pro inmiddels ook weer AppleCare genomen en ook van iTunes tegoed gegaan inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:12

swv

bleekie schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:23:

Dus eerst mijn gegevens van toestel 1 op toestel 2 gezet. Daarna de gegevens van mijn vrouw op toestel 1 gezet. En even gecheckt wat de apple care status is, en die staat nu op verlening per september 2024 terwijl er dus maar voor 1 maand betaald is. Morgen dus maar even bellen voor de zekerheid.
Lees even de polisvoorwaarden of polisvoorwaarden met diefstal en verlies. Daar staat in hoe het werkt. Vooral het polisoverzicht is verhelderend. Je sluit eigenlijk een jaarpolis af die je maandelijks betaalt en elk jaar met 12 maanden wordt verlengd. Je kunt dit echter elk moment opzeggen dus wat de lol is van het een jaarpolis noemen snap ik ook niet helemaal. Misschien dat de voorwaarden voor 12 maanden niet in jouw nadeel kunnen veranderen. Aan de andere kant, met mijn autoverzekering heb ik ook elk jaar een nieuwe jaarpolis die je maandelijks betaalt maar dat wil niet zeggen dat je er een jaar aan vast zit. Sterker nog is dagelijks opzegbaar.

Het verklaart in ieder geval waarom je september 2024 ziet staan.

[ Voor 3% gewijzigd door swv op 25-09-2023 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

Hier het probleem dat ik op mijn huidige toestel via een Duits ID AppleCare+ heb afgesloten die maandelijks betaald word. Uiteindelijk gelukt om dit te laten lopen op de creditcard. Echter, die is verlopen inmiddels en heb een nieuwe kaart. De nieuwe kaart accepteert Apple niet. Oftewel, mijn AppleCare+ gaat vervallen. Niet omdat ik niet meer wil betalen maar omdat Apple mijn nieuwe kaart niet wil accepteren.

Overzetten naar een Nederlandse ID kan helaas niet met een maandelijkse betaling van AppleCare :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Laatst online: 22-04 13:48
Ik heb een vraag waar iemand vast een antwoord op weet. Ik wil graag Applecare met dekking tegen diefstal en verlies aanschaffen. Dit kan momenteel alleen achteraf. Weet iemand of de betaling voor 2 jaar met iDeal kan of kan dit alleen met een creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:40
Echt top dat Apple Care+ nu per maand is. Had ik dat eerder geweten toen ik mijn AWU2 bestelde. Daar heb ik volle mep vooruit betaald voor twee jaar. Maar goed je krijgt je geld terug voor de resterende maanden als je hem zou verkopen.

Mijn iPhone 15 Pro zojuist maar per maand toegevoegd. Gaat mij met name om de Express Swap.

• EvoII
  • Laatst online: 07-05 11:24
Lekker dat je alleen met een cc apple care+ af kan sluiten. Ga echt geen cc aanvragen voor zoiets.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

• Mog

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik wil nog steeds van mijn normale 2-jarige Apple Care af. Heel irritant dit. Support is slecht bereikbaar. In de instellingen app kan ik niets regelen.

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-05 00:17
swv schreef op maandag 25 september 2023 @ 23:28:
[...]

Je sluit eigenlijk een jaarpolis af die je maandelijks betaalt en elk jaar met 12 maanden wordt verlengd. Je kunt dit echter elk moment opzeggen dus wat de lol is van het een jaarpolis noemen snap ik ook niet helemaal.
Volgens mij zorgt dit ervoor dat, wanneer je 1 of 2 maanden betalingsachterstand heb, dat je niet direct niet meer verzekerd ben. Bij puur maandelijks wordt de service meestal gelijk stop gezet.

• matthijst
WishmasterNL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:12:
Hier het probleem dat ik op mijn huidige toestel via een Duits ID AppleCare+ heb afgesloten die maandelijks betaald word. Uiteindelijk gelukt om dit te laten lopen op de creditcard. Echter, die is verlopen inmiddels en heb een nieuwe kaart. De nieuwe kaart accepteert Apple niet. Oftewel, mijn AppleCare+ gaat vervallen. Niet omdat ik niet meer wil betalen maar omdat Apple mijn nieuwe kaart niet wil accepteren.

Overzetten naar een Nederlandse ID kan helaas niet met een maandelijkse betaling van AppleCare :s
Kunnen ze dif niet telefonisch voor je fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
WishmasterNL schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:12:

Hier nog een oplossing voor gevonden?
Heb hetzelfde met een US account: creditcard verlopen doordat Mastercard het leuker vindt om 'm meteen te cancellen dan om te bellen of ik zelf via VPN aan het klooien was 8)7
Heb nu wel tegoed in de store gezet, maar weet niet of ze het daarvan proberen te halen na een dag of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

matthijst schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:52:
[...]

Hier nog een oplossing voor gevonden?
Heb hetzelfde met een US account: creditcard verlopen doordat Mastercard het leuker vindt om 'm meteen te cancellen dan om te bellen of ik zelf via VPN aan het klooien was 8)7
Heb nu wel tegoed in de store gezet, maar weet niet of ze het daarvan proberen te halen na een dag of wat?
Heb nog geen update. Pas aankomende week ergens tijd om dit verder op te pakken. Ik laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Donstil schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:53:
[...]

Dacht van wel maar bleek $7,- te hebben. Heb er nu $35 bij gezet dus kan ik weer even vooruit, maar ze moeten het wel even opnieuw proberen dan :P
Wellicht dat dit werkt?
Heb nu tegoed in de store staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:57:
[...]

Wellicht dat dit werkt?
Heb nu tegoed in de store staan.
Ja ze proberen het meerdere keren. Heb al vaker gehad dat er niet genoeg tegoed was en daar via een “helaas we konden niet afschrijven” mailtje achter kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Thanks, vandaag heeft Apple een nieuwe poging gedaan en nu idd van store tegoed afgegaan.
Vage bende: had Apple support nog gebeld, maar " nee, dat kan echt niet, moet met creditcard".
Naja, [@WishmasterNL dan een kwestie van Duits tegoed op dat account gooien lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:22
Ik ben ook overstag gegaan. Maandelijks betalen voelt toch flexibeler dan twee jaar.

De iPhone dan toch maar uit de case halen? :D

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:41:
Ik ben ook overstag gegaan. Maandelijks betalen voelt toch flexibeler dan twee jaar.

De iPhone dan toch maar uit de case halen? :D
in 1x betalen is goedkoper dan maandelijks. En je kan sowieso tussentijds AC+ élk moment opzeggen en een refund krijgen afhankelijk van hoe ver je in de 2 jaar bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik lees op veel plekken, inclusief nieuwssites, dat je met de verlies en diefstal dekking twee gevallen per 12 maanden mag claimen en dus in totaal vier claims per 24 maanden mag indienen.

Nu las ik net het polisoverzicht en daarin staat wat anders:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwpppjgBU4By6HG4INW-jesLhGg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WM89FpYPCNGDMbknugMT0qkr.jpg?f=fotoalbum_large

Na 2 schade/diefstal claims in 12 maanden wordt de dekking teruggebracht naar de standaard dekking van Apple Care. Terwijl de premie hetzelfde blijft.

In het ergste geval kun je in het tweede jaar dus geen diefstal/schade meer claimen.

In het beste geval kun je volgens mij maximaal 3 claims indienen: één in het eerste jaar en twee in het tweede jaar.

Nu vind ik dat nog steeds veel, maar het is wel een belangrijke nuancering.

Bron: polisoverzicht op deze pagina: https://www.apple.com/nl/...care/applecareplus/nl/tl/

[ Voor 5% gewijzigd door Ethiron op 02-10-2023 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:22
_Bailey_ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

in 1x betalen is goedkoper dan maandelijks. En je kan sowieso tussentijds AC+ élk moment opzeggen en een refund krijgen afhankelijk van hoe ver je in de 2 jaar bent
Weet ik en het geld in één keer betalen is het punt ook niet. Toch voelt het anders. Gek verhaal vind ik van mezelf haha

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ethiron schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:01:
In het beste geval kun je volgens mij maximaal 3 claims indienen: één in het eerste jaar en twee in het tweede jaar.

Nu vind ik dat nog steeds veel, maar het is wel een belangrijke nuancering.
Als je meer dan twee iPhones verliest of laat stelen in 12 maanden tijd heb je denk ik een ander probleem. Want WTF doe je dan met je telefoons 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

matthijst schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:59:
[...]

Als je meer dan twee iPhones verliest of laat stelen in 12 maanden tijd heb je denk ik een ander probleem. Want WTF doe je dan met je telefoons 8)7
Dat is het punt van mijn bericht niet. :)

Ik zei niet voor niks dat ik het zelf ook veel vind en mijn punt ging ook niet over of het veel of niet veel is, maar om de nuancering dat 4x per 24 maanden niet klopt.

Ik ben in 12 jaar tijd nog nooit een iPhone kwijtgeraakt / verloren aan diefstal dus kan me ook niet voorstellen dat dit dan nu ineens 3x gebeurd. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
_Bailey_ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:54:
[...]

Mits je geen claim gedaan hebt. Anders wordt die eerst verrekend en ben je beter af met een maandelijkse betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unjooly
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 04-05 12:17
Aankoopbewijs kwijt. Wel applecare+ geactiveerd. En garantiebewijs wel in bezit. Als er iets gerepareerd moet worden dan is de garantiebewijs toch voldoende? Of hebben ze ook de aankoopbewijs nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:49
Unjooly schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:55:
Aankoopbewijs kwijt. Wel applecare+ geactiveerd. En garantiebewijs wel in bezit. Als er iets gerepareerd moet worden dan is de garantiebewijs toch voldoende? Of hebben ze ook de aankoopbewijs nodig?
AppleCare+-gevallen worden geclaimd op serienummer. Dus aankoopbewijs is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Voor het eerst overweeg ik om AppleCare+ te nemen voor mijn iPhone en evt AWU 2, dit omdat ik ze beide caseless gebruik.

Hoe zit het precies met schadegevallen, gaat het bijv om barsten in het scherm/glas of geldt dekking ook bij krassen/deuken etc? Iemand een idee?

Dank alvast.

Het is weer bijna September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jaymone schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:20:
Voor het eerst overweeg ik om AppleCare+ te nemen voor mijn iPhone en evt AWU 2, dit omdat ik ze beide caseless gebruik.

Hoe zit het precies met schadegevallen, gaat het bijv om barsten in het scherm/glas of geldt dekking ook bij krassen/deuken etc? Iemand een idee?

Dank alvast.
Ik heb mijn iPhone 14 Pro pas laten swappen na een flinke val met aardig wat krassen aan de zij en achterkant, maar glas was niet gebarsten, dat was dus gewoon oke (wel met betalen eigen risico uiteraard).

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wel met kanttekening dat optische schade officieel alleen gedekt is als het de werking beïnvloed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Oke thanks, lijkt me dan zinvol om het aan te schaffen, ga voor maandelijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jaymone schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:22:
Oke thanks, lijkt me dan zinvol om het aan te schaffen, ga voor maandelijks.
#TeamNoCase

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Jazeker, wat een genot :Y

#TeamNoCase
#HebMnCaseWelGevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 10:04
Donstil schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:49:
[...]

Mits je geen claim gedaan hebt. Anders wordt die eerst verrekend en ben je beter af met een maandelijkse betaling.
Ik heb zitten zoeken, maar kan het antwoord niet vinden. Hoe werkt dat dan?

Dus als je AC+ voor 2 jaar hebt genomen bij aanschaf, de telefoon laat vallen na een maand en dus de achterkant laat vervangen bijvoorbeeld voor € 29 en dan na 4 maanden bijvoorbeeld besluit toch AC+ te annuleren. Dan krijg je 20 maanden terug van AC+, toch? (229/24*20=) € 190

Welk te verrekenen bedrag van de eerdere claim gaat er dan nog van die resterende € 190 af?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rastapopoulos schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:12:
[...]

Ik heb zitten zoeken, maar kan het antwoord niet vinden. Hoe werkt dat dan?

Dus als je AC+ voor 2 jaar hebt genomen bij aanschaf, de telefoon laat vallen na een maand en dus de achterkant laat vervangen bijvoorbeeld voor € 29 en dan na 4 maanden bijvoorbeeld besluit toch AC+ te annuleren. Dan krijg je 20 maanden terug van AC+, toch? (229/24*20=) € 190

Welk te verrekenen bedrag van de eerdere claim gaat er dan nog van die resterende € 190 af?
Nee zo werkt dat helaas niet :P

Als je € 240,- hebt betaald en je zegt na 4 maanden op dan krijg je € 200,- (240 / 24 maanden * resterende maanden).

Als je echter een claim gedaan hebt dan mogen ze de kosten van die claim van het resterende bedrag aftrekken. Oftewel je zou recht hebben op € 200,- maar de reparatie daarvoor is € 200 of meer dan krijg je niets terug en kan je Apple Care beter laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rastapopoulos
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-05 10:04
Dank, nuttige informatie, ook voor de andere mensen hier lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Ik lees in een ander topic dat je met AppleCare + ook mogelijk aanspraak kunt maken op een nieuw toestel met extra bijbetaling?

Ik ben voornemens om AppleCare+ af te sluiten voor mijn Ultra 2. Hoe moet ik dit voor mij zien? Stel dat je aanspraak maakt op je AppleCare+ verzekering, heb je dan ook de mogelijkheid voor een compleet nieuw toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:59:
Ik lees in een ander topic dat je met AppleCare + ook mogelijk aanspraak kunt maken op een nieuw toestel met extra bijbetaling?

Ik ben voornemens om AppleCare+ af te sluiten voor mijn Ultra 2. Hoe moet ik dit voor mij zien? Stel dat je aanspraak maakt op je AppleCare+ verzekering, heb je dan ook de mogelijkheid voor een compleet nieuw toestel ?
Voor een iPhone wel, Express Replacement heet dat, kostte 99 euro bij m'n iPhone 14 Pro.

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-05 20:30
turkeyhakan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:59:

Bij een Watch krijg je per definitie een nieuw toestel. iPhones zijn nu met rear/mid-systems en back glass beter te herstellen en een swap komt minder vaak voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
sigmundfreund schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:02:
[...]

Bij een Watch krijg je per definitie een nieuw toestel. iPhones zijn nu met rear/mid-systems en back glass beter te herstellen en een swap komt minder vaak voor.
Ik heb het dus niet over refurbished/remanufactured toestellen... (omdat je zegt per definitie)

Heeft hier iemand recent nog een "nieuwe" Apple Watch gekregen? Ik ben dan benieuwd wat je productnumber is. Begint deze met M = nieuw toestel, begint deze met N = refurb/remanufactured.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-02 16:39
*snip* troll

[ Voor 91% gewijzigd door Daedalus op 21-12-2023 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-03 01:17
DennusB schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:00:
[...]

Voor een iPhone wel, Express Replacement heet dat, kostte 99 euro bij m'n iPhone 14 Pro.
Hou bij Express Replacement wel rekening mee dat het volledige bedrag ingehouden wordt op je creditcard tot hetdefecte / beschadigde toestel retour gestuurd is aan Apple.

Nu is dat met een Apple watch of AirPods voor de meeste geen probleem, gezien de waarde van het product maar een iphone 15 pro max 1TB van 1900+ euro kan een probleem zijn als je geen unlimited creditcard hebt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-03 01:17
turkeyhakan schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:32:
[...]

Ik heb het dus niet over refurbished/remanufactured toestellen... (omdat je zegt per definitie)

Heeft hier iemand recent nog een "nieuwe" Apple Watch gekregen? Ik ben dan benieuwd wat je productnumber is. Begint deze met M = nieuw toestel, begint deze met N = refurb/remanufactured.
Bij mij is mijn series 6 Apple Watch omgeruild voor een series 8 omdat de Series 6 en 7 niet meer leverbaar waren, start met M dus nieuw toestel, maar dit is wellicht niet een goed voorbeeld voor de "standaard omwissel procedure" van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scotchrr
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Donstil schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:28:
[...]

Nee zo werkt dat helaas niet :P

Als je € 240,- hebt betaald en je zegt na 4 maanden op dan krijg je € 200,- (240 / 24 maanden * resterende maanden).

Als je echter een claim gedaan hebt dan mogen ze de kosten van die claim van het resterende bedrag aftrekken. Oftewel je zou recht hebben op € 200,- maar de reparatie daarvoor is € 200 of meer dan krijg je niets terug en kan je Apple Care beter laten zitten.
@Donstil Weet je toevallig ook hoe dit werkt als je hebt gekozen voor AC+ met maandelijkse betaling?
Stel dat je je iPhone 6 maanden na aanschaf van AC+ hebt laten vallen en dit claimt via AC+. En 6 maanden later verkoop je je iPhone. Kun je AC+ dan wel per direct annuleren? (met inachtneming van de 1 maand opzegtermijn)
Of moet je dan nog een jaar maandelijks doorbetalen, omdat je een keer geclaimd hebt? (ondanks dat je de iPhone inmiddels niet meer hebt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
scotchrr schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 12:41:
[...]

@Donstil Weet je toevallig ook hoe dit werkt als je hebt gekozen voor AC+ met maandelijkse betaling?
Stel dat je je iPhone 6 maanden na aanschaf van AC+ hebt laten vallen en dit claimt via AC+. En 6 maanden later verkoop je je iPhone. Kun je AC+ dan wel per direct annuleren? (met inachtneming van de 1 maand opzegtermijn)
Of moet je dan nog een jaar maandelijks doorbetalen, omdat je een keer geclaimd hebt? (ondanks dat je de iPhone inmiddels niet meer hebt)
Nee hoor dan kan je gewoon de maandelijkse AppleCare opzeggen 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:57
Ik heb AppleCare+ aangeschaft voor mijn MacBook en gelijk voor 3 jaar betaald. Ik kan alleen geen factuur hiervoor vinden. Hier zou toch ook gewoon een factuur voor moeten zijn of kijk ik verkeerd?

PSN: PcDCch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:57
Mozart schreef op maandag 15 januari 2024 @ 19:58:
Ik heb AppleCare+ aangeschaft voor mijn MacBook en gelijk voor 3 jaar betaald. Ik kan alleen geen factuur hiervoor vinden. Hier zou toch ook gewoon een factuur voor moeten zijn of kijk ik verkeerd?
Helpt dit misschien?
Als ik dit zelf volg kom ik in een overzicht, daar staat AppleCare tussen en als ik hem open klap krijg ik de factuur te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6MvIf4aeiexFOT-F5Y7FPZl4VvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uO4By083divD8W1lIEk8dOR8.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste