EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik ga morgen dezelfde stap maken dus wordt erg enthausiast van je postVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:27:
Ik sinds een klein halfuurtje klaar met weer alles in te stellen en in te loggen. Komende van een iPhone Xr de laatste 4 jaar is dit echt een verschil![]()
De ervaring met het 120hz scherm is fantastisch en die foto kwaliteit is top.
Goed. En na een kwartiertje ben ik wel weer gewend 😂elaho schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:29:
Hoe bevalt jullie’s nieuwe toestel over het algemeen? Ook weer snel gewend? ☺️📱
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Tja. Het ding zit er. Het valt me zeker meer op dan een notch, vooral omdat ik geen donker UI heb ingesteld. Maar het zal wel wennen. Het is nog niet zo magisch als gedacht en vooral ontgrendelen met Face ID is best gigantisch.giantgiantus schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:41:
Wat vinden jullie van het dynamic island? Toen ik presentatie zag van de 14 pro leek me het geweldig. Review van the verge was weer vrij negatief.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik heb hem uitgezet vond het te veel afleiden en voor mij gebruik onnodig_Bailey_ schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:27:
Elke keer kijkend naar m’n iPhone naast me op de bank: “huh, ik had ‘m toch vergrendeld?!”
AOD is wennen…
©2004
Scherm gaat toch zelf aan met een melding?hk12nl schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:02:
Ik ben benieuwd (waarschijnlijk niet te meten) wat uiteindelijk dat kleine beetje meer batterij kost. Het AOD of meerdere keren per dag op je scherm klikken om te kijken of je nieuwe meldingen hebt. Interessante casus
Kan me voorstellen, als je er veel hebt, dat aod beter is. Zelfde als met vloerverwarming, helemaal uit naar verwarmen vergt meer dan constante temperatuur en iets bij warmen.
Heb wel het idee dat dit display “scherper” is.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Het is niet netjes gecentreerd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/G2IaP2niQBieZszXG98QRvhb.jpg?f=user_large)
Links van de klok zit minder ruimte dan rechts van de batterij.
[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 16-09-2022 22:35 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja denk dat ze met de updates dit wel een beetje mooier kunnen makenRivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:35:
Oh boy.. dit kan ik niet hebben.
[Afbeelding]
En maak die boven rand gewoon zwart, wat kan met OLED, dan zien we de notch ook niet.Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:35:
[Afbeelding]
Iemand een 14 pro kopen??
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Af en toe nog erg traag? Ligt aan de apps denk ik?elaho schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:29:
De pill, sorry dynamic island vind ik groter dan verwacht, denk eigenlijk dat de notch stuk minder opviel.
Voelt nog een beetje traag maar kan aan mij liggen.
Kom van een 13pro en nu 14pro, geef niks om de camera’s.
Ieder jaar overstappen kost me een paar euro’s maar vind het erg veel geld toch wel voor minimale verschillen.
Maarja moeten gewoon het nieuwste hebben zo werkt dat toch
Dynamic Island zit prima gecentreerd, enige is dat je links meer breedte hebt in de tekst dan de breedte van de 2 icoontjes rechts.Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:35:
[Afbeelding]
Snel gewend, overzetten is tegenwoordig zo klaar en de vernieuwingen zijn minimaal. Kom overigens van de iPhone 13 Pro.elaho schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:29:
[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 16-09-2022 22:44 ]
Ik probeer het iedere keer 5 jaar vol te houden met een iPhone dus nu van een X naar 14 Pro. Bevalt erg goed. Scherm en camera’s zijn een enorme verbetering (los van de snelheid). Ligt fijn in de hand (iets zwaarder wel) maar al snel gewend.elaho schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:29:
Ja dat zeg ik ook. En het is ook enkel wanneer er “iets” in het Dynamic Island zit, zoals Now Playing op dit moment.Pepppie schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:41:
[...]
Dynamic Island zit prima gecentreerd, enige is dat je links meer breedte hebt in de tekst dan de breedte van de 2 icoontjes rechts.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nee, je zegt letterlijk; het is niet netjes gecentreerd. Enige wat gecentreerd is, is het dynamic Island en die zit dus exact in het midden van het scherm.Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:49:
[...]
Ja dat zeg ik ook. En het is ook enkel wanneer er “iets” in het Dynamic Island zit, zoals Now Playing op dit moment.
Tekst links is links uitgelijnd en de icoontjes rechts, keurig rechts uitgelijnd. Het dynamic Island in het midden tussen de tekst links en icoontjes rechts zetten, zou juist niet centreren zijn.
Anyway, we zijn het vaker oneens
Ik kom ook van de iphone X af. Deze had wel kuren laatste tijd, werd snel warm, throttle en batterij snel leeg. Ben voor de 'normale' pro gegaan, alleen zit de max nog wel in mijn hoofd ... hoop dat ik er goed aan doe. Ik denk dat ik de max te groot vind voor in de zomer zonder jas of tas en alleen een korte broek met zakken.ozothebozo schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:47:
[...]
Ik probeer het iedere keer 5 jaar vol te houden met een iPhone dus nu van een X naar 14 Pro. Bevalt erg goed. Scherm en camera’s zijn een enorme verbetering (los van de snelheid). Ligt fijn in de hand (iets zwaarder wel) maar al snel gewend.

/edit: hij loopt er boven overigens.
[ Voor 12% gewijzigd door Rivanov op 16-09-2022 23:02 ]
Thx voor de tip. Zo ghetto als ik ben: rbw op de achterkant van een pakje fetakaas gelegd en boem, pakt meteen.jantjuh123 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:10:
Mensen met problemen met ING dit werkte bij mij, maak een wit rechthoek van 12x7 cm , leg die pas precies in het midden en dan werkt het wel, succes
Dat vroeg ik me ook al eerder af op dit forum. Brand de tekst er niet in als constant voor lange tijd aan staat al is het gedimd of zelfs feller op een lader.CopyCatz schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:03:
Ik word wel een beetje nerveus van always on op mijn belkin lader.. aan de lader is het scherm veel feller, ik zie de burn in al komen..
Ik mis waarschijnlijk enig context maar wat bedoel je hier? Waar is het voor nodig dat je je rijbewijs scant en rfid uitleest?Jaguar645 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:33:
Lukte hier prima met rijbewijs anders… niet te dicht de camera erop houden en een lichte background was zo gepiept. De te scannen deel wordt groen als je goed zit en na 2 seconden kon ik verder met rfid uitlezen
Overigens wel fijn dat AOD uit gaat als sleep mode geactiveerd is. Hij staat op mijn nachtkastje rechtop op zo’n Qi lader en dacht eerst nog meh wat veel licht maar toen ging sleep mode aan en ging het scherm uit
Inderdaad, kom van 11 pro af maar behalve een iets snapier scherm en een (veel te) groot camera island vind ik het weinig verrassend eerlijk gezegd maar het werkt wel weer allemaal topelaho schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:29:
Wat mij betreft mogen ze daar nog wel wat customization gaan toepassen, alleen een aan/uit en sleep mode volgen vind ik niet genoeg. Wil brightness kunnen instellen met en zonder lader, etc.Jaguar645 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:49:
Mistte de quote waar het over activeren van de ing app ging
Overigens wel fijn dat AOD uit gaat als sleep mode geactiveerd is. Hij staat op mijn nachtkastje rechtop op zo’n Qi lader en dacht eerst nog meh wat veel licht maar toen ging sleep mode aan en ging het scherm uit
Edit: instellingen >> meldingen >> toon voorvertoning >> indien ontgrendeld.
[ Voor 20% gewijzigd door Dennisweb op 17-09-2022 00:02 ]
Hij bevalt verder uitstekend en is razendsnel. M’n 13 Pro was niet zo snel, maar waar dat door kwam vraag ik me nog steeds af.
Zoals velen open ik apps door te zoeken en de eerste 2 karakters in te tikken. Dat is nu weer snappy, maar was op m’n 13 Pro dus ontzettend traag.
Dit weekend maar eens wat foto’s proberen te maken!
Enige gekke is dat ik m’n Apple Watch niet gekoppeld krijg met m’n iPhone. Moet je die eerst ontkoppelen met de huidige?🤔
Misschien ddr5 ram die in de 14 zit? 😊mymac schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:23:
Op de een of andere manier voelt de 14 Pro net iets groter dan m’n 13 Pro. Ik denk door de dunnere zwarte rand.
Hij bevalt verder uitstekend en is razendsnel. M’n 13 Pro was niet zo snel, maar waar dat door kwam vraag ik me nog steeds af.
Zoals velen open ik apps door te zoeken en de eerste 2 karakters in te tikken. Dat is nu weer snappy, maar was op m’n 13 Pro dus ontzettend traag.
Enige gekke is dat ik m’n Apple Watch niet gekoppeld krijg met m’n iPhone. Moet je die eerst ontkoppelen met de huidige?🤔
Moet wel lukken hoor, is op zich niet heel moeilijk.mymac schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:23:
Eens, ik vind de notch op een iPhone 13 Pro eigenlijk subtieler dan dit eiland. Maar het zal wel wennen.lorenzopot schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:26:
Ik moet zeggen dat de dynamic island prima is, maar zeker meer een zijstap. Het ziet er gaaf uit en de functies er aan gekoppeld zijn leuk, maar de standaard notch van de 13 Pro Max en eerdere versie vielen mij na 5 minuten al niet eens meer op. De dynamic island voelt wel steeds prominent heel aanwezig wat lastig is bij sommige apps zoals tiktok (i know, Gen Z)…
Ik dacht dat er in ieder geval in Nederland ook een optie zou zijn voor een fysieke simkaart. Heeft iemand hier ervaring mee?
eSim only is alleen het US model.bommerhondjes14 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 07:12:
Gister de Pro Max bestelt op bol. Zie ik nu dat er alleen eSIM staat in de beschrijving. Mijn provider ondersteunt alleen geen eSIM.. 😅
Ik dacht dat er in ieder geval in Nederland ook een optie zou zijn voor een fysieke simkaart. Heeft iemand hier ervaring mee?
:strip_exif()/f/image/172u9ltXU1lgJIxg5HOmiflm.jpg?f=fotoalbum_large)
De 14 Pro ís ook groter, marginaal maar wel fysiek groter en zwaarder dan de 13 Pro. Bijna 1mm hoger en ietsjes dikker. En een flink dikker camera-eiland. De enige maat die niet is veranderd is de breedte. Daaraan kun je ook zien dat de rand rond het scherm idd iets kleiner is geworden. Je krijgt er maar liefst 9 pixels bij op het scherm in de breedte, bij gelijke breedte van het toestel vergeleken met de 13 Pro.mymac schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:23:
Op de een of andere manier voelt de 14 Pro net iets groter dan m’n 13 Pro. Ik denk door de dunnere zwarte rand.
Maar je meldingen zijn toch vergrendeld tot Face ID is ontgrendeld? Daarnaast kun je tijdens een vergadering Focus Niet Storen inschakelen.Dennisdn schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 07:37:
Het lijkt mij ideaal om met 3x-tap-op-achterkant AOD aan en uit te kunnen zetten. Dan zijn we van de leesbare meldingen af in situaties waarbij de telefoon bijvoorbeeld op een vergadertafel ligt.
Of heb je allerlei dating-apps die niemand mag zien?
Of gaat het AOD na een aantal uur zonder activiteit / beweging ook daadwerkelijk in slaapmodus?
[ Voor 7% gewijzigd door AntraXxX op 17-09-2022 08:33 ]
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
maar liefst 2 gram zwaarder. Als je dat zou merken zou ik eens een sportschool gaan bezoeken
Ik had gisteren mijn 13 Pro naast de 14 Pro liggen ivm overzetten gegevens en je kon duidelijk zien dat de 14 Pro in afmetingen groter was dan de 13. Fysiek. Of ik heb gewoon een timmermansoog...mymac schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:23:
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ja die optie is er wel. Maar dan moet je soms, als ie op tafel ligt, rare houdingen aannemen om te ontgrendelen.THE_BASE schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:26:
[...]
Maar je meldingen zijn toch vergrendeld tot Face ID is ontgrendeld? Daarnaast kun je tijdens een vergadering Focus Niet Storen inschakelen.
Of heb je allerlei dating-apps die niemand mag zien?
Die datingapp mag ik thuis vast wel gebruiken, want zo hebben we elkaar ook gevonden 😬😁😂
De widgets op het lockscreen zijn ook niet allemaal zo netjes uitgelijnd.Rivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:35:
[Afbeelding]
Erger ik mij ook aan, de rechter zit verder naar het midden dan de linker (als je 2 brede widgets hebt).Citroentaart schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:49:
[...]
De widgets op het lockscreen zijn ook niet allemaal zo netjes uitgelijnd.
Ja dat ja. Bij 2 brede valt het echt op vooral als je activiteiten/workout als brede widget hebt links en rechts de agenda.Dennisdn schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:50:
[...]
Erger ik mij ook aan, de rechter zit verder naar het midden dan de linker (als je 2 brede widgets hebt).
Ik wil AOD tussen 20:00-07:00 uit hebben. Enig idee hoe? Ik krijg het niet voor elkaar in shortcuts.Dennisdn schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 07:37:
Mijzelf dit weekend ten doel gesteld: kijken of AOD aan een shortcut is te koppelen. Het lijkt mij ideaal om met 3x-tap-op-achterkant AOD aan en uit te kunnen zetten. Dan zijn we van de leesbare meldingen af in situaties waarbij de telefoon bijvoorbeeld op een vergadertafel ligt. Zelfs als Apple het uit veiligheid blokkeerd zou hebben moet minimaal hetzelfde kunnen als bij een 2e lijn aan en uit togglen, voorschotelen van de plek waar de knop zit. Deze shortcut kwam ooit van Macrumors en gaat naar dat menu, daar moet misschien wat uit te herleiden zijn voor andere menu-items....
[Afbeelding]
Mijn telefoon gaat automatisch in de bedtime modus (tussen 22:30 en 07:00) en dan is het AOD ook uitturkeyhakan schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:54:
[...]
Ik wil AOD tussen 20:00-07:00 uit hebben. Enig idee hoe? Ik krijg het niet voor elkaar in shortcuts.
Hier net zo! En in het weekend iets aangepast. Werkt prima!Steven030 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:07:
[...]
Mijn telefoon gaat automatisch in de bedtime modus (tussen 22:30 en 07:00) en dan is het AOD ook uit
Euh, dat klopt, de 14 pro is ook groter hoormymac schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 00:23:
Bijna een centimeter hoger (147,5mm vs 146,7mm). Is voor mij ook de reden geweest niet direct besteld te hebben, maar eerst even fysiek bekijken.

Als we een shortcut hebben gevonden dan is dat allemaal mogelijkturkeyhakan schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:54:
[...]
Ik wil AOD tussen 20:00-07:00 uit hebben. Enig idee hoe? Ik krijg het niet voor elkaar in shortcuts.
Dat is dus een millimeter ipv een centimeterrenegrunn schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:16:
[...]
Euh, dat klopt, de 14 pro is ook groter hoor
Bijna een centimeter hoger (147,5mm vs 146,7mm). Is voor mij ook de reden geweest niet direct besteld te hebben, maar eerst even fysiek bekijken.
[ Voor 5% gewijzigd door jwtje op 17-09-2022 09:19 ]
En toch als je ze naast elkaar legt, zie je het duidelijk..jwtje schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:18:
[...]
Dat is dus een millimeter ipv een centimeterDus wel ander formaat maar ga je niet merken.
Pff goedemorgen zeg... Ik ga ik een hoekje zitten huilenjwtje schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:18:
[...]
Dat is dus een millimeter ipv een centimeter
*heeft een 2 maand oude baby.. Iets met weinig slaap
- Dynamic island werkt goed, is niet storend.
- Speakers zijn beter de speaker bij het oor heeft veel meer volume.
- Deep purple is nice.
- Alles is een stuk vloeiender, alleen zoomen in google maps voelt wat haperig.
- Touch id wordt niet gemist, face id werkt top.
- Actie centrum rechts boven is minder fijn dan onderin als je de telefoon met een hand bediend. Het is wel de meest logische plek.
-3D touch is weg 😢. Dit mis ik echt, touch id niet. Ook al werd het niet meer echt ondersteund in iOS. Op de iPhone 8 kon je er voor kiezen om niet harder door te drukken waardoor je preview bij foto’s weer weg ging. Nu zonder 3D touch opent de preview altijd. Ook voelt het minder natuurlijk.
- Wisselen tussen apps is wel veel makkelijker.
- Deep purple is nice
- Scherm kan veel feller, minimum helderheid is niet echt veranderd.
wat een héérlijke upgrade inderdaad!!LemonC200 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:22:
Kwam van een iPhone 8 plus
- iPhone 12 Pro met Spigen screenprotector = 195.8g
- iPhone 14 Pro met Spiger screenprotector = 217.1g
Ik voel dit wel... maar zal het wel snel gewoon zijn...
Zo te lezen heb je de juiste kleur gekozen.LemonC200 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:22:
- Deep purple is nice.
- Deep purple is nice
Hier ook hoor, wat een gewicht heeft dat ding. Zeker met een originele Laather Case. Ik twijfel dan ook of ik niet naar een andere case wil zoeken die wat lichter en subtieler is.RigolleM schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:26:
Even gewogen met de Acaia Lunar:
- iPhone 12 Pro met Spigen screenprotector = 195.8g
- iPhone 14 Pro met Spiger screenprotector = 217.1g
Ik voel dit wel... maar zal het wel snel gewoon zijn...
Instellingen -- Achtergrond en daar kun je afzonderlijk lockscreen en homescreen instellen.pdavie2311 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:32:
Stomme vraag wellicht maar het lukt met niet om op het nieuwe lockscreen een andere foto te krijgen dan op achtergrond als de iPhone is ontkoppeld, bureaublad zeg maar. Hij past ze dan allebei aan, ook als je niet kiest voor “ paar “ …Ik wil dus een andere afbeelding voor mijn lockscreen en normale achtergrond pikzwart.
Sowieso vind ik dat hele wallpaper selecteren onwijs onhandig geworden sinds iOS 16.
En als je het via instellingen > achtergrond doet?pdavie2311 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:32:
Stomme vraag wellicht maar het lukt met niet om op het nieuwe lockscreen een andere foto te krijgen dan op achtergrond als de iPhone is ontkoppeld, bureaublad zeg maar. Hij past ze dan allebei aan, ook als je niet kiest voor “ paar “ …Ik wil dus een andere afbeelding voor mijn lockscreen en normale achtergrond pikzwart.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat doet apple inderdaad heel goed. Want voor de dagelijkse werkzaamheden was de 8Plus nog meer dan goed. Alleen de camera verouderde natuurlijk waardoor mijn vriendin, steeds alle foto’s maakte. Dat werd vervelend
Ik ben al 3 jaar dagelijks handmatig m’n Applewatch wijzerplaat aant wijzigen (werk/savonds/weekend), en nu ik jullie zag praten over shortcuts heb ik net gevonden hoe ik deze automatisch kan laten wijzigen!Steven030 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:07:
[...]
Mijn telefoon gaat automatisch in de bedtime modus (tussen 22:30 en 07:00) en dan is het AOD ook uit
🤗
Haha, nog geen koffie gedronken. Normaal ben ik niet zo van de kleuren en ik kies ik zwart of grijs. Echter is dit wel een chique kleur.THE_BASE schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:28:
[...]
Zo te lezen heb je de juiste kleur gekozen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mozart op 17-09-2022 09:46 ]
PSN: PcDCch
Haha nice, zien we nou dat developers er wel opduikenRivanov schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:01:
Christian Selig, maker van Apollo is een held haha. Check wat ik nu in m’n Dynamic Island heb.
[Afbeelding]
/edit: hij loopt er boven overigens.
16.0.1 is uitgebracht net voor launch. Als je die niet handmatig geïnstalleerd hebt krijg je die nu aangeboden waarschijnlijk.Mozart schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:45:
Ik pak net mijn 14 pro van de lader, open instelling en zie een melding dat er een iOS update is. Helaas geen screenshot van gemaakt dus ik weet niet precies wat er gebeurd maar het was specifiek voor de iPhone 14 stond er. Ben ik de enige…? O, ik heb nu 16.0.1 zie ik.
Plus plus is min tochTHE_BASE schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:28:
[...]
Zo te lezen heb je de juiste kleur gekozen.
Nope?_Bailey_ schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:33:
[...]
Instellingen -- Achtergrond en daar kun je afzonderlijk lockscreen en homescreen instellen.
Sowieso vind ik dat hele wallpaper selecteren onwijs onhandig geworden sinds iOS 16.
Nope?Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:34:
[...]
En als je het via instellingen > achtergrond doet?
Je kunt je iPhone gewoon ondersteboven leggen. Dan is AOD ook echt uit, want je scherm blijft zwart. En dan ben je meteen van het probleem af dat anderen meldingen zien.Dennisdn schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 07:37:
Mijzelf dit weekend ten doel gesteld: kijken of AOD aan een shortcut is te koppelen. Het lijkt mij ideaal om met 3x-tap-op-achterkant AOD aan en uit te kunnen zetten. Dan zijn we van de leesbare meldingen af in situaties waarbij de telefoon bijvoorbeeld op een vergadertafel ligt. Zelfs als Apple het uit veiligheid blokkeerd zou hebben moet minimaal hetzelfde kunnen als bij een 2e lijn aan en uit togglen, voorschotelen van de plek waar de knop zit. Deze shortcut kwam ooit van Macrumors en gaat naar dat menu, daar moet misschien wat uit te herleiden zijn voor andere menu-items....
[Afbeelding]
Aah dat is raar, misschien kan je uit de voeten met “vervaging”?
Ik had eerst ook een naturel achtergrond achter mijn iconen maar sinds iOs16 bèta’s heb ik vervaging aan staan en vind ik dat net fraaier. Heb je nog steeds de overzichtelijkheid.
Mr Mobile, altijd fijn.
Soort van of-topic: is er bekend wanneer de reviews van AirPods Pro 2 komen?Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:59:
En de normale iPhone review van MKBHD, voor wie daar nog op zit te wachten.
[YouTube: iPhone 14 Review: Repackaging 101!]
Dat zal komende dinsdag/woensdag/donderdag wel zijn verwacht ik. Net zoals met de watch Ultra.THE_BASE schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:03:
[...]
Soort van of-topic: is er bekend wanneer de reviews van AirPods Pro 2 komen?
Komende week. Die van mij staan op Preparing for Shipment. Komen vrijdag binnen.THE_BASE schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:03:
[...]
Soort van of-topic: is er bekend wanneer de reviews van AirPods Pro 2 komen?
Die van mij ookRivanov schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:08:
[...]
Komende week. Die van mij staan op Preparing for Shipment. Komen vrijdag binnen.

©2004
Kan je ook met een focus mode laten wijzigen. Wist je dat al?🙂JimmyJoness schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:37:
[...]
Ik ben al 3 jaar dagelijks handmatig m’n Applewatch wijzerplaat aant wijzigen (werk/savonds/weekend), en nu ik jullie zag praten over shortcuts heb ik net gevonden hoe ik deze automatisch kan laten wijzigen!
🤗
©2004
Snachts gaat die uit bij mij omdat m’n telefoon/Watch in slaap modus gaan. Dus dan verbruikt het niks. Overdag zit telefoon ook regelmatig in m’n broekzak.Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:10:
In de review van Mr mobile tikt hij aan dat de 14 pro met AOD maar 4% verliest in de nacht met het scherm aan. Dat voelt toch niet alsof dat dus veel batterij kost.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Met andere woorden als je een iPhone 13 hebt koop dan geen iPhone 14, wacht 1 jaartje op de 15Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:59:
En de normale iPhone review van MKBHD, voor wie daar nog op zit te wachten.
[YouTube: iPhone 14 Review: Repackaging 101!]
Ik heb ze even naast elkaar gelegd en zie het nu ook gelijk. Duidelijk! Gister met uitpakken en in gebruik nemen was het allemaal wat gehaast, want ik moest vanuit werk m’n iPhone ophalen en daarna uit eten. Voor vertrek naar 't etentje even gauw het proces in gang gezet, dus niet naar gekeken verder. Het leven is wel zwaar hè😅Of-Aaargh schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:08:
[...]
De 14 Pro ís ook groter, marginaal maar wel fysiek groter en zwaarder dan de 13 Pro. Bijna 1mm hoger en ietsjes dikker. En een flink dikker camera-eiland. De enige maat die niet is veranderd is de breedte. Daaraan kun je ook zien dat de rand rond het scherm idd iets kleiner is geworden. Je krijgt er maar liefst 9 pixels bij op het scherm in de breedte, bij gelijke breedte van het toestel vergeleken met de 13 Pro.
Hier is er vannacht 7% af gegaan, maar lag wel op zijn kop. Vannacht eens testen met AOD ingeschakeld. Maar uiteindelijk boeit het me niet eens zo.Donstil schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:10:
In de review van Mr mobile tikt hij aan dat de 14 pro met AOD maar 4% verliest in de nacht met het scherm aan. Dat voelt toch niet alsof dat dus veel batterij kost.
Ja dat kan natuurlijk ook, dat zal hier ook zo zijn.Alekz87 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:14:
[...]
Snachts gaat die uit bij mij omdat m’n telefoon/Watch in slaap modus gaan. Dus dan verbruikt het niks. Overdag zit telefoon ook regelmatig in m’n broekzak.
Maar het ging mij meer om die 4% dat het maar kost als het wel aan staan. Dat lijkt te verwaarlozen.
Superblij mee en tot dusver ook helemaal content met de overstap naar het Pro Max model, is toch altijd weer een spannend moment.
Het is weer September 2025 :)
Ik heb hem niet gezien maar lijkt me een logische conclusie inderdaad. Sowieso denk ik niet dat er veel jaarlijkse upgraders van de iPhone zijn, dat lijkt mij meer iets voor de pro hoek van de markt.Albert020 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:17:
[...]
Met andere woorden als je een iPhone 13 hebt koop dan geen iPhone 14, wacht 1 jaartje op de 15
Na ff klooien nu wel.._Bailey_ schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 09:52:
[...]
[Afbeelding]
Kies ‘pas aan’ en selecteer de gewenste wallpaper/achtergrond uit je Filmrol
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 17-09-2022 10:25 ]
MarioMark1541 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:00:
Besteld bij mobiel.nl
Iemand daar ervaring met bestellen ?
Hoe groot is de kans dat hij ook echt volgende week arriveert ?
En, hoe gaat het bij jullie?Arunia schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:31:
@Ample Energy en daar heb je volledig gelijk in. Heb het aan haar doorgegeven.
/f/image/1eXyWk3S3SOD3DzumZDe8SoY.png?f=fotoalbum_medium)
Mobiel.nl verwacht voor mij maandag de telefoon al te kunnen leveren.
Ik ben daar blij mee. Ik heb eerst van 9:00 tot 14:00 Vodafone.nl in de gaten gehouden en ververst en daarna van 14:00 tot 15:00 via verschillende apparaten en bestelsystemen en IP-adressen en zo geprobeerd direct bij Vodafone te bestellen, maar dat was onmogelijk. Toen om 15:00 uur de bestelling bij Mobiel.nl geplaatst en rond 16:00 uur de verificatie doorlopen. Blijkbaar was dat genoeg om nog bij de eerste uitlevering te zitten.
[ Voor 10% gewijzigd door Ample Energy op 17-09-2022 10:35 ]
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Keurig, die van mij is dit jaar met 96% gegaanpdavie2311 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:28:
Wat hij snachts verbruikt maakt me niets uit. Sinds jaar en dag al hele nacht aan de lader. Elk jaar batterij of 100 of 99% met verkoop..
Het is weer September 2025 :)
youtube.com/@hisrep
Controleer eerst of je reactie niet beter past in:
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone 14, Plus, Pro & Max] Accessoires, hoesjes & wallets