Niet zolang je geen zwem wrok-out start, althans zo zou het
volgens Apple zelf moeten werken. Alleen de Ultra kan het waterslot activeren bij onderdompeling.
Toch merk ik ook wel eens dat het waterslot geactiveerd is, sporadisch zonder dat ik iets bijzonders aan het doen was (bijv. niet met sporten bezig) en soms (komt al iets vaker voor) als ik onder de douche sta vóór het zwemmen begint (in het zwembad) Dit wijt ik dan aan onbedoelde 'aanraking' op het scherm door de warme waterdruppels. De kans dat die het control panel activeren en dan het waterslot selecteren is niet zo ondenkbaar denk ik.
TIP: Als work around start ik voortaan de zwem workout al in de kleedkamer (als alles nog droog is) en pauzeer ik 'm totdat ik daadwerkelijk iets later in de baan lig. Nadeel is dat ik 'm soms vergeet de herstarten en dan mis een paar getelde baantjes

De reparatie bij bol.com is afgerond, heeft in totaal incl. shipping heen-en-weer 2,5 week geduurd. Voelde wel als lang, maar vind het wel acceptabel persoonlijk. Mogelijk had de procedure sneller kunnen gaan als ik m'n horloge bandje niet mee had gestuurd met de kast. Die valt natuurlijk onder accessoires waarvan de instructie om die niet mee te sturen voorzover het niet stuk is (denk aan oplader, snoer, etc) Dat het bandje daar natuurlijk ook onder valt, had ik niet bij stil gestaan.
Bol kreeg nl. eerst een nieuwe Apple Watch binnen en moest daarna mijn eigen bandje er nog weer bij stoppen, alvorens het naar mijn huisadres opgestuurd kon worden. Mogelijk had die laatste stap ook meteen het horloge naar mijn thuisadres gestuurd kunnen als bol dat bandje er nog nog zelf bij in had hoeven stoppen.
Ik heb een andere (voorzover ik kan beoordelen nieuw, danwel gereviseerd met nieuwe behuizing en batterij, de
health is 100%) AW 7 Nike Edition horloge teruggekregen want het serienummer is anders. Zelfde kleur, zelfde kastgrootte. Met mijn eigen Nike sport bandje er dus weer bij in gestopt. De nieuwe kast kwam in een soort vreemd wit vierkant doosje (links op de foto), als je niet beter wist zou je denken dat het een namaak horloge was gezien de verpakking.
:strip_exif()/f/image/ulnD6bnxGDtht8fXx1g2BTdy.jpg?f=fotoalbum_large)
Gelukkig geen gezeur gehad met Bol.com over of de defecten wel of niet onder de garantie vielen, ik kreeg gewoon een melding dat het horloge terug was van 'de reparateur' en ik het horloge weer snel retour kon verwachten.
Ik was er niet helemaal gerust op gezien toch wel de onvermijdbare gebruikers krasjes en heb ik ook wel eens met het horloge ergens tegenaan ben gestoten, een keer uit m'n handen laten vallen (thuis op de houten vloer, gelukkig niet buiten of op een harde stenen ondergrond) De impact daarvan is nooit zodanig geweest dat het butsen in de behuizing of barstjes/krassen in het scherm heeft opgeleverd....
Aldus, meteen een nieuwe screenprotector opgeplakt en weer gaan dragen.
[
Voor 49% gewijzigd door
autoreverse op 05-07-2023 11:51
. Reden: plaatjes ]