Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:06
MXL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:53:
[knip]
Iemand een idee hoe ik hem uit krijg. Beide knoppen werken niet, je komt geen enkel menu in en wissen via de iPhone ook niet.
Is dan de enige optie nog om te wachten totdat hij volledig leeggelopen is (de batterij)?
Bij een omruil apparaat krijg je soms/meestal (?) ook nog wat verlengde garantie, is die ook al verlopen?

[ Voor 29% gewijzigd door autoreverse op 16-06-2023 09:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:22
Vraagje mbt tot de komende watchOS 10 upgrade.
Mijn vader heeft een SE (de eerste) gecombineerd met een iPhone 8.

Dus krijgen we het scenario dat de SE in september watchOS 10 ondersteund, maar de iPhone 8 krijgt geen iOS 17.

Hoe gaat Apple hier mee om, krijg je dan op de watch wel een melding dat je kan upgraden, maar vervolgens gaat het mis omdat je iPhone niet op iOS 17 zit? Of komt er überhaupt geen melding mbt watchOS 10?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:15
MenN schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 11:23:
Vraagje mbt tot de komende watchOS 10 upgrade.
Mijn vader heeft een SE (de eerste) gecombineerd met een iPhone 8.

Dus krijgen we het scenario dat de SE in september watchOS 10 ondersteund, maar de iPhone 8 krijgt geen iOS 17.

Hoe gaat Apple hier mee om, krijg je dan op de watch wel een melding dat je kan upgraden, maar vervolgens gaat het mis omdat je iPhone niet op iOS 17 zit? Of komt er überhaupt geen melding mbt watchOS 10?
Dan komt gewoon de update niet beschikbaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

DCNY schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:45:
[...]

Letterlijk tientallen? Ik had na 2 miskopen al de switch gemaakt naar origineel
Idd is dat wat overdreven, maar heb er zeker meer dan 10 gehad. Ook nog even gedacht dat duurdere bandjes (€25/30) dan wel goed zouden zijn… helaas. Enige die goed bevallen is is het Nomad Modern leren bandje dat gewoon tegen een zelfde prijs als Apple vraagt te koop is (was €75 volgens mij).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Daedalus schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:36:
Modbreak:Zullen we de discussie over hoeveel je moet uitgeven aan je horlogebandje achterwege laten? Dit is een persoonlijke keuze, wat niet echt discussiewaardig is. Daarnaast past het delen van ervaringen m.b.t. bandjes beter in [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires. Laten we dit topic houden voor het delen van ervaringen en discussie over de Apple Watch zelf :)
Modbreak:ahem... }:|

De hint van @Daedalus was geen suggestie..

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:54

Toppe

Oké ✅

Kunnen de mensen met een ultra bevestigen dat het opladen van het horloge een stuk trager gaat dan een series 4/5/6/7/8?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:30
Toppe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:46:
Kunnen de mensen met een ultra bevestigen dat het opladen van het horloge een stuk trager gaat dan een series 4/5/6/7/8?
Nee, gaat net zo rap bij mij.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKON
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 18:09
Eerste keer ging bij mij ook heel traag. Was wel tijdens de setup. Ben benieuwd hoe de volgende keer vergaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 06:10
Nee, eerder vlotter.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

@Davidas @IKON @Rhodan hebben jullie een dock of losse kabel?

Ik gebruik hier z’n rubberen Ali stand en mogelijk staat hij daar niet helemaal lekker in, vanavond eens proberen met een losse kabel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 23:30
Toppe schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:13:

Ik gebruik hier z’n rubberen Ali stand en mogelijk staat hij daar niet helemaal lekker in, vanavond eens proberen met een losse kabel.
Ik gebruik de losse kabel.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 06:10

Niet helemaal horend in dit topic, maar ik gebruik deze https://www.amazon.nl/gp/..._asin_title?ie=UTF8&psc=1

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ah ja, ik heb er één waarbij de onderkant van het horloge ergens op rust.

De ultra is natuurlijk wat groter qua behuizing waardoor hij (vermoed ik) niet helemaal recht op de lader zit waardoor het laden traag gaat.

Heb de ultra totaal niet nodig maar ik vindt het wel een apparaat wat gezien mag worden

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 17-06-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt aan de definitie van “trager’, de batterij is natuurlijk veel groter dus met een gelijke laad snelheid tov de oude modellen dan lijkt hij langzamer naar 100% te gaan maar er kan immers simpelweg meer in.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2ktQmiiPal2wlLzGHrmtWtKBTM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bh9Ziuclev6SuzU0v8n661Op.jpg?f=fotoalbum_large
Deze gebruik ik

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37
Voelt niet zo. Die van mij komt bijna niet onder de 50% trouwens😁

©2004

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Graag weer ontopic. Voor de accessoires is er een ander topic.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
Wow

Ik had ineens de laatste 2 weken vreselijke accu duur op mijn Se 1, 8% tot 10% accu verlies per uur.

Kom er net achter waarom, ineens stond Siri aan (ik gebruik geen Siri) maar alleen op de Watch, en geluidsmetingen van de omgeving stonden ook aan (maar dat weer alleen op de iPhone, maar de Watch beweerde van niet)

Meteen uit gezet, geen flauw idee waarom dit aanstond maar het is niet de eerste keer dat mijn AW of de iPhone ineens eens in de zoveel tijd beslissen dat iets zomaar aan moet.

Hoe ik erachter kwam was via de Health App, ik was een weekend weg en zag ineens hele weekend metingen van mijn omgevingsgeluid (99 decibel als de max, terwijl ik in een dood stille dorp was, maar goed...)

Ook apart is dat hij niet iedere dag dat ik de Watch droeg die meting deed, maar ik denk dat "luisteren naar Siri commando" de meeste van mijn accu slurpte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

autoreverse schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 09:30:
[...]

Is dan de enige optie nog om te wachten totdat hij volledig leeggelopen is (de batterij)?
Bij een omruil apparaat krijg je soms/meestal (?) ook nog wat verlengde garantie, is die ook al verlopen?
Apple geeft aan dat die verlopen is. Ik denk dat ik een refurbished heb gekregen, bij nadere inspectie zie ik dat het scherm aan de bovenzijde iets minder mooi aansluit, ik denk dat er vocht in is gekomen, vorig jaar na de zomer is hij kapot gegaan, nu net een paar keer gezwommen. Hij is wel weer aangegaan, maar onderste deel scherm reageert nauwelijks en aan de lader geeft hij vanzelf weer dat icoon

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:48

Dit ligt 100% aan die stand. Je AWU kan max met 15W laden. Oudere stands en oudere Watch kabels laden met 7,5W maximaal, dus ja, dan ervaar je een veel tragere laadtijd.

Ik heb bv 2 Belkin Boost Charge Pro 3 in 1 stands. Eentje die max 7,5W laadt op de Watch puck en de nieuwere die op elke pad 15W doet. Op die nieuwere gaat ie veel harder.

Als je de bijgeleverde kabel probeert, gebruik dan ook een blokje dat genoeg power kan leveren, anders heeft het nog geen zin.

[ Voor 8% gewijzigd door Sluuz op 21-06-2023 09:21 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

Ik heb dat ook eens gehad met een dock waar de originele kabel in verwerkt zat. Door mijn bandje sloot de Apple Watch ook niet helemaal lekker aan op de lader en was het opladen ook een stuk trager.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6UL81YSC2Zab97X2oFBtluY0Yw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CAPp9dVuyRyAQ5EUALkTa7DO.png?f=fotoalbum_large

Ook voor de oudere modellen, Series 3 krijgt bijvoorbeeld deze update ook d:)b

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Hopelijk lost 9.5.2 de battery drain die ik sinds 9.5 ervaar op mijn AWU op. Hij gaat tegenwoordig nog maar Max 1.5 dag mee (batterij zou volgens t ding nog 100% moeten zijn)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Online zie ik er eigenlijk niets over, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft sinds de update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtOKuy9-lw_YPOq_rINQwpHSVFw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nXnsd15JRvyYiVGOfF5L871x.jpg?f=fotoalbum_large

Alle watch fases (hier Infograaf en Mickey) krijgen de digitale tijd als overlay bij inactiviteit. M'n watchface is dus niet echt meer zichtbaar tenzij m'n scherm actief aan is :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Spike_wolf schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 06:49:
Online zie ik er eigenlijk niets over, maar ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit heeft sinds de update:

[Afbeelding]

Alle watch fases (hier Infograaf en Mickey) krijgen de digitale tijd als overlay bij inactiviteit. M'n watchface is dus niet echt meer zichtbaar tenzij m'n scherm actief aan is :/
Is dat niet een instelling ergens?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Spike_wolf schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 06:49:

[Afbeelding]

DIt krijg je alleen te zien als je een app open hebt staan op je Watch. Wanneer je teruggaat naar je watch face zul je die te zien krijgen bij inactiviteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:32
En je kunt ook instellen of die meteen terug gaat naar je watch face of na bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ja, dat snap ik, ik loop al jaren met een Apple Watch rond, maar dit gebeurt nu dus op mijn watch face. Je kunt de watch fases onder deze overlay nog zien.
Als ik mijn watch gewoon op een Watch face heb staan, gaat het scherm na de standaard tijd in stand by, maar ipv dat de watch face dimt, gooit hij dus deze overlay over de Watch face heen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:28

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Sorry… maar het moet bijna in de rode tekst bij reageren hier. Heb je al:
1 de watch opnieuw opgestart
2 de watch losgekoppeld en weer gekoppeld aan je iPhone

Als je er echt zeker van bent dat je geen nieuwe apps hebt geïnstalleerd of een instellig gewijzigd, dan is het probleem hierna opgelost.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

DeNachtwacht schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:03:
Sorry… maar het moet bijna in de rode tekst bij reageren hier. Heb je al:
1 de watch opnieuw opgestart
2 de watch losgekoppeld en weer gekoppeld aan je iPhone

Als je er echt zeker van bent dat je geen nieuwe apps hebt geïnstalleerd of een instellig gewijzigd, dan is het probleem hierna opgelost.
Losgekoppeld nog niet, dat is weer een hoop moeite. Leek me de moeite waard eerst te checken of anderen het ook ervaren.
Aangezien het direct na een update kwam moet het een bug zijn, maar bugs worden nog wel eens opgelost met een bijzondere stap.
Excuus dat ik niet vermeld heb dat een herstart niet hielp, als ex-mod en ervaren Apple gebruiker moet ik me diep schamen ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:22
Voor het eerst in het zwembad geweest met de AWU. Ik vond het mooi. De rest van de familie: “Dennis, doe dat ding alsjeblieft af. Straks is hij stuk.”

Tja, als hij daar al niet tegen zou kunnen… ;) Helemaal prima, natuurlijk. Mooi spul! Alleen is m’n speaker nog wat ‘schor’, maar dat komt vast goed.

(En ja, ik heb de watermodus gebruikt, uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:24
Dennisweb schreef op zondag 25 juni 2023 @ 17:33:
Voor het eerst in het zwembad geweest met de AWU. Ik vond het mooi. De rest van de familie: “Dennis, doe dat ding alsjeblieft af. Straks is hij stuk.”

Tja, als hij daar al niet tegen zou kunnen… ;) Helemaal prima, natuurlijk. Mooi spul! Alleen is m’n speaker nog wat ‘schor’, maar dat komt vast goed.

(En ja, ik heb de watermodus gebruikt, uiteraard)
Bedoel je met water modus het waterslot? Dit heeft geen effect op de waterbestendigheid oid. Het zorgt er alleen voor dat het scherm niet onbedoeld bediend wordt.

Als dit slot er op zit kun je middels de Crown het water uit de speaker krijgen. Bedoel je dat soms? Zelf overigens geen ervaring mee. Wel ooit 1 keer mee gezwommen (met AW4).

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 25-06-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:22
@meesje Yep, dat slot bedoelde ik. Ik wist niet dat het niets met de waterbestendigheid te maken had. Maar wel ideaal om het water er weer uit te blazen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Sinds afgelopen donderdag mag ik mijzelf de trotse bezitter noemen van een Apple Watch SE.
Al jaren spookte het af en toe door m'n hoofd om er een te kopen, maar zag er telkens van af omdat ik niet genoeg redenen had.

De doorslaggevende factor dat ik er nu wel eentje heb gekocht is omdat ik een beetje wil afvallen en ik denk dat de activiteit-cirkels motiverend zijn én omdat ik dan zonder iPhone op pad kan.
Natuurlijk kan 'ie ook notificaties van mail enzo tonen... allemaal leuk maar dat was voor mij niet de doorslaggevende factor.

En inderdaad, ik merk nu al dat het voldoening geeft om de cirkels vol te maken. Ik hoop dat ik zo gemotiveerd blijf. Vreemd eigenlijk dat de menselijke psyche (althans, die van mij) zo werkt...

Ik liep altijd hard met m'n iPhone en bedrade oortjes, maar ik heb bij de Watch ook meteen Airpods gekocht. Bevalt erg goed om m'n handen vrij te hebben tijdens het hardlopen en lekker Podcasts of muziek te kunnen luisteren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:39
Gitarist schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:00:
Sinds afgelopen donderdag mag ik mijzelf de trotse bezitter noemen van een Apple Watch SE.
Al jaren spookte het af en toe door m'n hoofd om er een te kopen, maar zag er telkens van af omdat ik niet genoeg redenen had.

De doorslaggevende factor dat ik er nu wel eentje heb gekocht is omdat ik een beetje wil afvallen en ik denk dat de activiteit-cirkels motiverend zijn én omdat ik dan zonder iPhone op pad kan.
Natuurlijk kan 'ie ook notificaties van mail enzo tonen... allemaal leuk maar dat was voor mij niet de doorslaggevende factor.

En inderdaad, ik merk nu al dat het voldoening geeft om de cirkels vol te maken. Ik hoop dat ik zo gemotiveerd blijf. Vreemd eigenlijk dat de menselijke psyche (althans, die van mij) zo werkt...

Ik liep altijd hard met m'n iPhone en bedrade oortjes, maar ik heb bij de Watch ook meteen Airpods gekocht. Bevalt erg goed om m'n handen vrij te hebben tijdens het hardlopen en lekker Podcasts of muziek te kunnen luisteren.
Sinds ik de AW heb ben ik ook zo veel meer bewust bezig met beweging, dat is voor mij de USP van een AW. De bewustwording plus het halen van doelen (ringen minimaal op 700/40/12, gemiddeld op 850/80/15, 8500 stappen per dag) hebben ervoor gezorgd dat ik sinds 2019 bijna geen dag inactieve dag meer heb gehad. Ik voel me ook echt een stuk beter, ben een enorm stuk fitter, en behoorlijk afgevallen (alhoewel dat helemaal geen doel was is het toch gebeurd).

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
Grappig, ik heb juist een soort recalcitrantie ten opzichte van die ringen. Ik ga ook gerust naar bed als de ring op 98% staat en ga dan niet nog een rondje lopen om ‘m vol te krijgen.

Heb ook al snel de dagelijkse begeleiding uitgezet, ik werd gek van die meldingen. Ik mis bij deze opzet rustdagen en vind het dan ook niet meer interessant om de doelen dagelijks te behalen als ik dat toch eigenlijk niet reëel vind. Ik zwem ongeveer 2 x per week en kan ook veel fiets kilometers maken op een werkdag, maar de aard van het werk staat dat niet altijd toe. Dan ontbreekt het soms aan tijd en energie om nog te sporten en dat worden dan automatisch de rustdagen….

Mijn bij Bol ter reparatie ingeleverde AW is klaar en wordt klaar gemaakt voor verzending. Wat kan ik verwachten, mijn eigen gerepareerde horloge terug of een refurbished? De automatische licht/helderheidsensor was stuk alsmede het kompas/hoogtemeter. Horloge heeft 10 dagen bij de reparatie afdeling doorgebracht. Dan zou ik denken dan is die misschien gerepareerd (omwisselen kost immers minder tijd?)

Ik had nog best een goede batterij health van 98% (nooit verder opladen dan 85% op een uitzondering na als ik het vergat erop te letten)
Verder hoop ik met een gerust hart weer te kunnen zwemmen ermee en dus dat de waterdichtheid gegarandeerd blijft….
Benieuwd wat ik kan verwachten….

[ Voor 39% gewijzigd door autoreverse op 30-06-2023 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Mizgala28 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:44:
Wow

Ik had ineens de laatste 2 weken vreselijke accu duur op mijn Se 1, 8% tot 10% accu verlies per uur.

Kom er net achter waarom, ineens stond Siri aan (ik gebruik geen Siri) maar alleen op de Watch, en geluidsmetingen van de omgeving stonden ook aan (maar dat weer alleen op de iPhone, maar de Watch beweerde van niet)

Meteen uit gezet, geen flauw idee waarom dit aanstond maar het is niet de eerste keer dat mijn AW of de iPhone ineens eens in de zoveel tijd beslissen dat iets zomaar aan moet.

Hoe ik erachter kwam was via de Health App, ik was een weekend weg en zag ineens hele weekend metingen van mijn omgevingsgeluid (99 decibel als de max, terwijl ik in een dood stille dorp was, maar goed...)

Ook apart is dat hij niet iedere dag dat ik de Watch droeg die meting deed, maar ik denk dat "luisteren naar Siri commando" de meeste van mijn accu slurpte.
Vooral de instelling 'til op om te spreken' is zwaar irritant. Die gaat te pas en onpas af. Je loopt er maar mee door, totdat de irritatie zo hoog wordt en je dan pas in de instellingen gaat kijken haha.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
autoreverse schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 08:23:
Grappig, ik heb juist een soort recalcitrantie ten opzichte van die ringen. Ik ga ook gerust naar bed als de ring op 98% staat en ga dan niet nog een rondje lopen om ‘m vol te krijgen.

Heb ook al snel de dagelijkse begeleiding uitgezet, ik werd gek van die meldingen. Ik mis bij deze opzet rustdagen en vind het dan ook niet meer interessant om de doelen dagelijks te behalen als ik dat toch eigenlijk niet reëel vind. Ik zwem ongeveer 2 x per week en kan ook veel fiets kilometers maken op een werkdag, maar de aard van het werk staat dat niet altijd toe. Dan ontbreekt het soms aan tijd en energie om nog te sporten en dat worden dan automatisch de rustdagen….
De ringen zijn ook niet bedoeld als sport registratie maar als een manier om de luie 21e -eeuwse mens van zijn kont te krijgen. Het concept is dat dagelijkse structurele beweging goed is voor je ('zitten is het nieuwe roken') en dat is waar de ringen voor staan.
Ik zie de ringen als een ondergrens van beweging, volle ringen dat is mijn rustdag. En daarboven op sport ik. De ringen zorgen ervoor dat ik geen dagen meer heb waarbij ik de hele dag zit op kantoor, dan met de auto naar huis en dan een hele avond zit te bingen met een serie. Het zorgt ervoor dat ik elke dag voldoende stappen maak, dat ik elk uur even sta en loop, dat ik elke dag 40 minuten heb waarbij mijn hartslag verhoogd is (advies WHO geloof ik). En daarnaast heb ik de dagen dat ik sport en waarbij ik dus dik over de ringen heen ga, beweging 200% en 300% haal ik regelmatig. 400% nog niet, die staat nog open :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

Ik had nog best een goede batterij health van 98% (nooit verder opladen dan 85% op een uitzondering na als ik het vergat erop te letten)
Verder hoop ik met een gerust hart weer te kunnen zwemmen ermee en dus dat de waterdichtheid gegarandeerd blijft….
Benieuwd wat ik kan verwachten….
@autoreverse
Ga er maar hoegenaamd vanuit dat je een vervangende Watch ontvangt. Reparatie is niet rendabel. Je mag natuurlijk verwachten dat het er een van dezelfde serie is of beter en ‘in redelijke vergelijkbare staat’.

[ Voor 55% gewijzigd door RoRoNL op 30-06-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Kassad schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 11:29:
[...]

De ringen zijn ook niet bedoeld als sport registratie maar als een manier om de luie 21e -eeuwse mens van zijn kont te krijgen. Het concept is dat dagelijkse structurele beweging goed is voor je ('zitten is het nieuwe roken') en dat is waar de ringen voor staan.
Ik zie de ringen als een ondergrens van beweging, volle ringen dat is mijn rustdag. En daarboven op sport ik. De ringen zorgen ervoor dat ik geen dagen meer heb waarbij ik de hele dag zit op kantoor, dan met de auto naar huis en dan een hele avond zit te bingen met een serie. Het zorgt ervoor dat ik elke dag voldoende stappen maak, dat ik elk uur even sta en loop, dat ik elke dag 40 minuten heb waarbij mijn hartslag verhoogd is (advies WHO geloof ik). En daarnaast heb ik de dagen dat ik sport en waarbij ik dus dik over de ringen heen ga, beweging 200% en 300% haal ik regelmatig. 400% nog niet, die staat nog open :)
Je kan het ook zo zien: je ringen staan dus te laag ingesteld. Jij hebt er een andere perceptie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
@ringen discussie: de dagelijkse doelen zo laag zetten dat ik zonder extra sporten (of ik moet maar net veel kunnen fietsen op een werkdag) de ringen ook wel vol maak, zou me evenmin demotiveren om veel te blijven bewegen.
Denk inderdaad dat iedereen het anders beleeft en voor iedereen de motivatie factor anders werkt….

@RoRoNL dank voor je antwoord!

[ Voor 9% gewijzigd door autoreverse op 30-06-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Redondo1982 schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 15:44:
[...]

Je kan het ook zo zien: je ringen staan dus te laag ingesteld. Jij hebt er een andere perceptie van.
Bij nader inzien, een edit; Anders gaat dit een eindeloze ringen discussie worden ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Nol_NL op 30-06-2023 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik zou willen dat het allemaal uit kon, dat hele ringen systeem demotiveert mij juist (hoe meer iets mij erop wijst dat ik het moet doen, hoe meer ik het uitstel, laat mij met rust en ik doe het gewoon wanneer ik de tijd voor heb)

betekend niet dat ik lui ben, maar het voelt zo pushy en daar hou ik niet van, ik plan dingen zelf graag in

Dat terzijde, mijn Apple Watch lijkt wel bezeten want alweer had ik ineens slechte accu duur, alleen deze keer ging ik meteen de twee vorige instellingen nakijken en yup, Siri stond weer aan alleen op de Apple Watch.

Begin mij af te vragen of het een bug is op de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:38
@Mizgala28 Waarom draag je dan een Apple Watch?
Gebruik je de sport functies verder wel?

[ Voor 38% gewijzigd door Roos79 op 01-07-2023 07:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
autoreverse schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:39:
@ringen discussie: de dagelijkse doelen zo laag zetten dat ik zonder extra sporten (of ik moet maar net veel kunnen fietsen op een werkdag) de ringen ook wel vol maak, zou me evenmin demotiveren om veel te blijven bewegen.
Denk inderdaad dat iedereen het anders beleeft en voor iedereen de motivatie factor anders werkt….

@RoRoNL dank voor je antwoord!
Ik denk dat je me dan verkeerd begrepen hebt, Redendo ook al. Ik heb mijn ringen niet zo laag staan dat ik met niets doen de ringen haal, ik gebruik de ringen om elke dag actief te zijn en me te dwingen ook op rustdagen voldoende in beweging te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
Roos79 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 07:47:
@Mizgala28 Waarom draag je dan een Apple Watch?
Gebruik je de sport functies verder wel?
Omdat ik alleen om al het andere geef, ook een reden waarom ik niet bijvoorbeeld een goedkopere fitness tracker kocht, die zou namelijk dan voldoende zijn als ik daar naar zocht.

Ik gebruik een smartwatch 99% van de tijd als een extensie van mijn telefoon, niet als een fitness/gezondheid tracker.

[ Voor 13% gewijzigd door Mizgala28 op 02-07-2023 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:40
Mizgala28 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:47:
Ik gebruik een smartwatch 99% van de tijd als een extensie van mijn telefoon, niet als een fitness/gezondheid tracker.
Idem hier!

Ik squash weliswaar met m’n horloge om om zo toch m’n hartslag te kunnen monitoren, als ik er erg in heb, maar dat is leuk dat het er op zit. Is voor mij geen must. En ik vind het ook grappig dat ik volle ringen krijg, maar ik ga niet staan, omdat mijn watch dat aangeeft. Ik bepaal dat wel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:32
Sinds een aantal weken gaat mijn watch 8 tijdens het hardlopen automatisch op het water slot. Ik heb al circa 5 jaar een apple watch en ren altijd al 3 keer in de week. Dit automatisch op water slot gaan heb ik nog nooit eerder meegemaakt en het is me niet gelukt om dit uit te zetten op een of andere manier. Hierdoor moet ik hem iedere keer eerst ontvochtigen voordat ik iets met de watch kan doen. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxDePinguïn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:51
Andre61 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:42:
Sinds een aantal weken gaat mijn watch 8 tijdens het hardlopen automatisch op het water slot. Ik heb al circa 5 jaar een apple watch en ren altijd al 3 keer in de week. Dit automatisch op water slot gaan heb ik nog nooit eerder meegemaakt en het is me niet gelukt om dit uit te zetten op een of andere manier. Hierdoor moet ik hem iedere keer eerst ontvochtigen voordat ik iets met de watch kan doen. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Maar, het waterslot gaat toch (ook bedoeld) nooit automatisch aan? Kan het zijn dat je tijdens de workout per ongeluk op lock tapt? Wellicht handig te testen door een keer te hardlopen met watch aan je andere pols?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik ben opzoek naar een Applewatch -snel- lader in de vorm van enkel een usb-c naar naar watch "dongle"

Heb er nu een besteld via bol.com maar die lijkt niet snel te laden, iemand tips?

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53
Daar was ik laatst ook naar op zoek, van de bekende merken was er toen nog geen variant met USB-C en snelladen die MFi gecertificeerd is.

Daarom maar op Kickstarter de Maco Go 2 gesteund, wordt binnenkort geleverd. Meestal dan ook snel leverbaar in de gewone verkoop.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:40
Wat is er mis met de 25W lader en ‘dongle’ van Apple zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
TuxDePinguïn schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:44:
[...]

Maar, het waterslot gaat toch (ook bedoeld) nooit automatisch aan? Kan het zijn dat je tijdens de workout per ongeluk op lock tapt? Wellicht handig te testen door een keer te hardlopen met watch aan je andere pols?
Bedankt voor jouw reactie.Ik zit eigenlijk bijna nooit aan de watch tijdens het hardlopen. Ik heb vandaag de andere pols geprobeerd maar precies hetzelfde gebeurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
Andre61 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:42:
Stoppen met zweten?

Zonder gekheid: wat zou de aanleiding kunnen zijn waarom je AW denkt dat je aan het zwemmen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Zet de Watch vanzelf het waterslot aan als je gaat zwemmen? Dat wist ik niet..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:57

_AN

Ja, dat doe die. Althans, in ieder geval bij de Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
_AN schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 10:55:
Ja, dat doe die. Althans, in ieder geval bij de Ultra.
Top, scheelt mij weer een handeling :D

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
ikweethetbeter schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:11:
[...]

Stoppen met zweten?

Zonder gekheid: wat zou de aanleiding kunnen zijn waarom je AW denkt dat je aan het zwemmen bent?
Ik zweet niet zo heel erg eigenlijk, en heb er in al die jaren nog nooit last van gehad, en de laatste weken iedere keer. Ik heb ook korte mouwen dus echt warm/zweterig wordt de watch ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autoreverse
hk12nl schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 08:56:
Zet de Watch vanzelf het waterslot aan als je gaat zwemmen? Dat wist ik niet..
Niet zolang je geen zwem wrok-out start, althans zo zou het volgens Apple zelf moeten werken. Alleen de Ultra kan het waterslot activeren bij onderdompeling.

Toch merk ik ook wel eens dat het waterslot geactiveerd is, sporadisch zonder dat ik iets bijzonders aan het doen was (bijv. niet met sporten bezig) en soms (komt al iets vaker voor) als ik onder de douche sta vóór het zwemmen begint (in het zwembad) Dit wijt ik dan aan onbedoelde 'aanraking' op het scherm door de warme waterdruppels. De kans dat die het control panel activeren en dan het waterslot selecteren is niet zo ondenkbaar denk ik.
TIP: Als work around start ik voortaan de zwem workout al in de kleedkamer (als alles nog droog is) en pauzeer ik 'm totdat ik daadwerkelijk iets later in de baan lig. Nadeel is dat ik 'm soms vergeet de herstarten en dan mis een paar getelde baantjes :-(
RoRoNL schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:46:
[...]
@autoreverse
Ga er maar hoegenaamd vanuit dat je een vervangende Watch ontvangt. Reparatie is niet rendabel. Je mag natuurlijk verwachten dat het er een van dezelfde serie is of beter en ‘in redelijke vergelijkbare staat’.
De reparatie bij bol.com is afgerond, heeft in totaal incl. shipping heen-en-weer 2,5 week geduurd. Voelde wel als lang, maar vind het wel acceptabel persoonlijk. Mogelijk had de procedure sneller kunnen gaan als ik m'n horloge bandje niet mee had gestuurd met de kast. Die valt natuurlijk onder accessoires waarvan de instructie om die niet mee te sturen voorzover het niet stuk is (denk aan oplader, snoer, etc) Dat het bandje daar natuurlijk ook onder valt, had ik niet bij stil gestaan.
Bol kreeg nl. eerst een nieuwe Apple Watch binnen en moest daarna mijn eigen bandje er nog weer bij stoppen, alvorens het naar mijn huisadres opgestuurd kon worden. Mogelijk had die laatste stap ook meteen het horloge naar mijn thuisadres gestuurd kunnen als bol dat bandje er nog nog zelf bij in had hoeven stoppen.

Ik heb een andere (voorzover ik kan beoordelen nieuw, danwel gereviseerd met nieuwe behuizing en batterij, de health is 100%) AW 7 Nike Edition horloge teruggekregen want het serienummer is anders. Zelfde kleur, zelfde kastgrootte. Met mijn eigen Nike sport bandje er dus weer bij in gestopt. De nieuwe kast kwam in een soort vreemd wit vierkant doosje (links op de foto), als je niet beter wist zou je denken dat het een namaak horloge was gezien de verpakking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0ImSUF5Q0CGCPdbJeCigsoh98Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vqfke0BuQKgaf5aU41bfFXva.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVYy1K4W4jkjZE6RY-3CukZG578=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ulnD6bnxGDtht8fXx1g2BTdy.jpg?f=fotoalbum_large
Gelukkig geen gezeur gehad met Bol.com over of de defecten wel of niet onder de garantie vielen, ik kreeg gewoon een melding dat het horloge terug was van 'de reparateur' en ik het horloge weer snel retour kon verwachten.

Ik was er niet helemaal gerust op gezien toch wel de onvermijdbare gebruikers krasjes en heb ik ook wel eens met het horloge ergens tegenaan ben gestoten, een keer uit m'n handen laten vallen (thuis op de houten vloer, gelukkig niet buiten of op een harde stenen ondergrond) De impact daarvan is nooit zodanig geweest dat het butsen in de behuizing of barstjes/krassen in het scherm heeft opgeleverd....

Aldus, meteen een nieuwe screenprotector opgeplakt en weer gaan dragen. :)

[ Voor 49% gewijzigd door autoreverse op 05-07-2023 11:51 . Reden: plaatjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
autoreverse schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:33:
[...]

De nieuwe kast kwam in een soort vreemd wit vierkant doosje (links op de foto), als je niet beter wist zou je denken dat het een namaak horloge was gezien de verpakking.
[...]
Dat zijn standaard doosjes van Apple, heb zelf 2 keer mijn AirPods Pro voor reparatie opgestuurd en beide keren, kwamen ze in precies zo'n doosje terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autoreverse
Ja, kennelijk! Nieuwe ervaring voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 18:53
Beste Tweakers,

Weten jullie of ik een apple watch 4g zo kan configureren dat deze los functioneert?

Ik bedoel hiermee het volgende:

Losse Apple watch voor een persoon, ik maak hiervoor een nieuwe apple id aan etc.
Wel wil ik dat deze kan bellen met hiervoor de mogelijkheid van KPN / T-Mobile multi sim.

Bestaat deze mogelijkheid volgens jullie?

Heb dit wel gevonden: https://www.apple.com/nl/...nce-to-the-entire-family/

Alleen staat hier dat diegene dan ook een eigen tel nummer moet hebben.
Dat heeft de persoon in kwestie bij mij dus niet. Alleen een apple watch 4g met multi sim.

[ Voor 29% gewijzigd door steeky op 17-07-2023 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:00
Vraagje, ik zit te kijken naar een nieuwe smart watch.

Ik sport een aantal keer per week, fitness en af en toe een rondje hardlopen. Persoonlijk denk ik dat bijv. een Garmin op dit moment overkill is. Ik zoek dus de tussenweg, tussen een smart watch en een sporthorloge.

Wat zijn jullie ervaringen met een Apple Watch? --> Is het de moeite om te wachten op de volgende generatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
steeky schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:05:
Beste Tweakers,

Weten jullie of ik een apple watch 4g zo kan configureren dat deze los functioneert?

Ik bedoel hiermee het volgende:

Losse Apple watch voor een persoon, ik maak hiervoor een nieuwe apple id aan etc.
Wel wil ik dat deze kan bellen met hiervoor de mogelijkheid van KPN / T-Mobile multi sim.

Bestaat deze mogelijkheid volgens jullie?

Heb dit wel gevonden: https://www.apple.com/nl/...nce-to-the-entire-family/

Alleen staat hier dat diegene dan ook een eigen tel nummer moet hebben.
Dat heeft de persoon in kwestie bij mij dus niet. Alleen een apple watch 4g met multi sim.
Die mogelijkheid bestaat. Alleen (nog) niet in Nederland

https://support.apple.com/nl-nl/HT211768 . Zie punt 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steeky
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 18:53
Ja ook dit had ik gezien,

Maar het moet toch mogelijk zijn lijkt me?
Of moet de apple watch dan ingesteld worden voor een volwassen account.

Apple watch meegeven en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Protax schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:19:
Vraagje, ik zit te kijken naar een nieuwe smart watch.

Ik sport een aantal keer per week, fitness en af en toe een rondje hardlopen. Persoonlijk denk ik dat bijv. een Garmin op dit moment overkill is. Ik zoek dus de tussenweg, tussen een smart watch en een sporthorloge.

Wat zijn jullie ervaringen met een Apple Watch? --> Is het de moeite om te wachten op de volgende generatie?
Ervaring is prima, ('casual')sport is één van de core-functies van de Apple Watch. Als je geen specifieke eisen/verwachtingen hebt (vaak opgedaan door eerder gebruik van specifiekere sporthortloges) dan weet ik vrij zeker dat een Apple Watch voldoet voor je.

Wachten op volgende generatie is matig/niet interessant. De nieuwe functies bij de Apple Watch zijn tot op heden beperkt jaar-op-jaar. Pas na 3-5 jaar heb je écht een significante upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:00
MrAcid schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:30:
[...]

Ervaring is prima, ('casual')sport is één van de core-functies van de Apple Watch. Als je geen specifieke eisen/verwachtingen hebt (vaak opgedaan door eerder gebruik van specifiekere sporthortloges) dan weet ik vrij zeker dat een Apple Watch voldoet voor je.

Wachten op volgende generatie is matig/niet interessant. De nieuwe functies bij de Apple Watch zijn tot op heden beperkt jaar-op-jaar. Pas na 3-5 jaar heb je écht een significante upgrade.
Ik had voorheen een Samsung horloge, maar ben begin dit jaar geswitched naar een iPhone (dus die ligt in de kast). Daarmee kon ik toen prima uit de voeten :)

Nadeel is dat de Apple Watch gewoon niet mooi vind, kan er maar niet aan wennen. Maar goed, misschien maar gewoon bestellen en gaan gebruiken (mooi bandje erop). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
Kan iemand via de ING rentepunten site eens kijken bij Amac wat de korting is op bijvoorbeeld de Apple watch Ultra? Je moet namelijk met je ING account inloggen en die heb ik niet..maar heb wel familie met genoeg punten. Ik verwacht dat het minimaal zal zijn die korting..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:10
bvsteyn schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:55:
Kan iemand via de ING rentepunten site eens kijken bij Amac wat de korting is op bijvoorbeeld de Apple watch Ultra? Je moet namelijk met je ING account inloggen en die heb ik niet..maar heb wel familie met genoeg punten. Ik verwacht dat het minimaal zal zijn die korting..
Van €999 voor € 963,79

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:46
Ok, dank! Scheelt een beetje dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:30:
Ik hoop stiekem toch nog wel op een 9 met 2 dagen AOD batterijduur of een 42-45mm Ultra (in zwart). Maar zal wel wishful thinking zijn. Anderzijds is de 8 een dusdanig matige upgrade tegenover de 7 dat de 9 haast niet nog een keer zo teleurstellend moet kunnen zijn, maar ook dat is wishful thinking.

Voor mij is batterij de enige reden om niet (weer) terug te keren naar de AW vanaf mijn Fenix 7S Solar Sapphire. De sport/recovery metrics bij Garmin zijn op zich super maar voor mij niet bruikbaar omdat ik naast 2-3x hardlopen ook 3x per week krachttraining doe. Heb een AW6 en 7 gehad maar gewoon geen zin om iedere dag te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Aghanim schreef op maandag 24 juli 2023 @ 19:14:
[...]

Ik hoop stiekem toch nog wel op een 9 met 2 dagen AOD batterijduur of een 42-45mm Ultra (in zwart). Maar zal wel wishful thinking zijn. Anderzijds is de 8 een dusdanig matige upgrade tegenover de 7 dat de 9 haast niet nog een keer zo teleurstellend moet kunnen zijn, maar ook dat is wishful thinking.

Voor mij is batterij de enige reden om niet (weer) terug te keren naar de AW vanaf mijn Fenix 7S Solar Sapphire. De sport/recovery metrics bij Garmin zijn op zich super maar voor mij niet bruikbaar omdat ik naast 2-3x hardlopen ook 3x per week krachttraining doe. Heb een AW6 en 7 gehad maar gewoon geen zin om iedere dag te laden.
Sowieso zou de S9 gebaseerd worden op de A15 ipv de A13 dus als t goed is gaat ie minder gebruiken. Grootste verbruiker blijft echter het scherm natuurlijk dus verwacht zelf niet dat t 2 dagen wordt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 18-09 06:38
Mijn accuduur met watchOS 9.5.2 viel toch wel erg tegen vergeleken met de OS'en daarvoor (Ultra). Nu met 9.6 lijkt de accuduur weer te zijn hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defragging
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08-2023

Defragging

Azerbaijan

Scheelt ook niet heel erg veel... ;(

Paint power 🖌️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

turkeyhakan schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:11:
Mijn accuduur met watchOS 9.5.2 viel toch wel erg tegen vergeleken met de OS'en daarvoor (Ultra). Nu met 9.6 lijkt de accuduur weer te zijn hersteld.
Dat zou geweldig zijn, accuduur was echt niet best op 9.5 (AWU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Laatst online: 18-09 06:38
Tomba schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:37:
[...]

Dat zou geweldig zijn, accuduur was echt niet best op 9.5 (AWU)
Helemaal mee eens. Ik zeg updaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:19
Tja, dan ben je in Orlando, even gezwommen, dit als resultaat. Dit is de derde AW series 6 die de geest geeft na een zwempartij. Ergens vanmiddag maar naar Apple store gaan om te kijken wat ze ervan zeggen, maar 1 jaar geleden een tweede nieuwe via Apple gekregen onder warranty, maar nu de vraag of dat nog eens gaat gebeuren…

Edit:
Lijkt erop dat scherm/digitizer kaduuk is. De haptic engine was voordat scherm niks meer deed ook beetje ah flippen als ik de crown draaide.
Nu voel ik wel dat er berichten binnen komen via haptic getril, maar scherm is uit. Soms Belgische vlag danwel wit scherm 😣
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qox6W3_CcVkFyCsvS-wMmXfuZBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0B7ykMP23vTrFm64LCOOv7bV.jpg?f=fotoalbum_large

Update:
Genius in Apple Store zegt:
Hardware probleem. Opsturen is enige optie, echter de kosten zijn dan $399,-.
Nu is dat geen optie voor me gezien dit tijdens Amerika reis gebeurd.

Denk dat ik afscheid neem van de series 6 en ga voor een series 9 later dit jaar.

[ Voor 28% gewijzigd door austin_77 op 29-07-2023 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Kan iemand mij helpen met een probleempje op de Apple Watch?

Na jaren heb ik m'n Apple Watch weer eens opgeladen, geüpdate en opnieuw in gebruik met m'n nieuwe iPhone.
Ik gebruikte de Watch de afgelopen jaren elke dag vooral als armband, maar was te lui om op te laden.

Ik zie alleen nogmaar m'n standaard apps, zowel op m'n Watch als in de app op m'n iPhone.
De apps van bijvoorbeeld Husqvarna (de grasmaaier) of van Somfy (voor de screens) werken wel op de iPhone maar krijg ik op geen enkele manier op de Watch.

eerder kreeg ik een lijst te zien met apps die ik op de watch kon installeren, maar ook die zie ik niet meer in de app.
Wat kan er mis zijn of wat kan ik nog doen?

Watch is een 42mm 7000 serie (watchOS 4.3.2)
iPhone 13 (iOS 16.1.1)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Novadecasa schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:32:
Kan iemand mij helpen met een probleempje op de Apple Watch?

Na jaren heb ik m'n Apple Watch weer eens opgeladen, geüpdate en opnieuw in gebruik met m'n nieuwe iPhone.
Ik gebruikte de Watch de afgelopen jaren elke dag vooral als armband, maar was te lui om op te laden.

Ik zie alleen normaar m'n standaard apps, zowel op m'n Watch als in de app op m'n iPhone.
De apps van bijvoorbeeld Husqvarna (de grasmaaier) of van Somfy (voor de screens) werken wel op de iPhone maar krijg ik op geen enkele manier op de Watch.

eerder kreeg ik een lijst te zien met apps die ik op de watch kon installeren, maar ook die zie ik niet meer in de app.
Wat kan er mis zijn of wat kan ik nog doen?

Watch is een 42mm 7000 serie (watchOS 4.3.2)
iPhone 13 (iOS 16.1.1)
Ik denk aan Watch te oud waardoor je niet meer de laatste software kan draaien en dat de apps die je wilt zien dit niet meer ondersteunen. Daarnaast is het ook maar de vraag of de betreffende apps een Watch app hebben.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:45
Ik was/ben ook voornemens om een AW (SE) te kopen. Gisteren ben ik de mediamarkt eens binnen gelopen om eens te kijken naar de maten.
Hier lag een SE 40mm en een 8-serie 45mm.
Echter twijfel ik dus volledig nu qua maat. De 40mm vind ik misschien net wat te klein (simpel gezegd: ong halve cm aan beide zijden onderarm horlogevrij) en de 45mm misschien net wat te groot (bedekt volledige arm breedte).

Kan iemand me wellicht tips/adviezen geven om mij de goede richting in te duwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Exterminator schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:47:
Ik was/ben ook voornemens om een AW (SE) te kopen. Gisteren ben ik de mediamarkt eens binnen gelopen om eens te kijken naar de maten.
Echter twijfel ik dus volledig nu qua maat. De 40mm vind ik misschien net wat te klein (simpel gezegd: ong halve cm aan beide zijden onderarm horlogevrij) en de 45mm misschien net wat te groot (bedekt volledige arm breedte).

Kan iemand me wellicht tips/adviezen geven om mij de goede richting in te duwen?
8 serie 41mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online

Toevallig ook een pols van rond de 170mm? Ik zit namelijk met precies hetzelfde. Ben voorheen steeds voor de 40/41mm varianten gegaan omdat die wat comfortabeler dragen dan een groter horloge wat de totale pols afdekt. Misschien is het wennen en komt het met 45mm ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb een 44mm, en mijn vrouw een 40mm. Ten eerste gebruik ik de Apple Watch primair als sporthorloge, en dan gaat functionaliteit voor maatvoering, oftewel: groter scherm = (veel) beter. Ik heb zelf niet al te dikke polsen, maar 44 kan ik nog wel hebben, temeer omdat er geen lugs zijn. Hij blijft keurig binnen de pols-breedte, van bovenaf gezien.

De 40mm van mijn vrouw is over het algemeen iets sneller leeg, die red geen twee dagen (de 44mm wel). Natuurlijk hangt dat van het gebruik af, maar de kleinere accu zal ook een rol spelen.

Ik had hem toevallig laatst weer eens even omgedaan, die 40mm, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik mijn sportactiviteiten zou willen doen op dat kleinere scherm.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:55:
[...]

Ik heb een 44mm, en mijn vrouw een 40mm. Ten eerste gebruik ik de Apple Watch primair als sporthorloge, en dan gaat functionaliteit voor maatvoering, oftewel: groter scherm = (veel) beter. Ik heb zelf niet al te dikke polsen, maar 44 kan ik nog wel hebben, temeer omdat er geen lugs zijn. Hij blijft keurig binnen de pols-breedte, van bovenaf gezien.

De 40mm van mijn vrouw is over het algemeen iets sneller leeg, die red geen twee dagen (de 44mm wel). Natuurlijk hangt dat van het gebruik af, maar de kleinere accu zal ook een rol spelen.

Ik had hem toevallig laatst weer eens even omgedaan, die 40mm, en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik mijn sportactiviteiten zou willen doen op dat kleinere scherm.
Grappig hoe iedereen er toch weer anders naar kijkt. Ik bekijk het juist zo: sporten doe ik een uur of 8 per week en de overige 160 uur draag ik de AW gewoon. Voor mij is draagcomfort daardoor prioriteit boven sport functionaliteit. Ik heb nu een Garmin Fenix 7S en dat is een fantastisch sport horloge maar het blijft qua draagcomfort (gewicht + dikte) voor mij een haat/liefde verhouding. Ik draag normaal een bril en tijdens sporten niet en op het 41mm scherm van de AW7 kon ik prima de metrics aflezen. Als ik het puur voor sporten zou dragen zou ik sowieso een Garmin nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-09 23:17
Ik heb een Garmin en die dagelijks gedragen maar ik draag tegenwoordig veel meer een 'Dumb watch' waar je alleen de tijd op kunt zien. Ik vind het een enorme verademing om niet de hele tijd meldingen te krijgen en hem aan de oplader te moeten leggen. Het geeft me veel meer rust.
De Garmin blijf ik wel bewaren, maar ga ik dan nu voornamelijk alleen voor sport gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Aghanim schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:38:
[...]

Grappig hoe iedereen er toch weer anders naar kijkt. Ik bekijk het juist zo: sporten doe ik een uur of 8 per week en de overige 160 uur draag ik de AW gewoon. Voor mij is draagcomfort daardoor prioriteit boven sport functionaliteit. Ik heb nu een Garmin Fenix 7S en dat is een fantastisch sport horloge maar het blijft qua draagcomfort (gewicht + dikte) voor mij een haat/liefde verhouding. Ik draag normaal een bril en tijdens sporten niet en op het 41mm scherm van de AW7 kon ik prima de metrics aflezen. Als ik het puur voor sporten zou dragen zou ik sowieso een Garmin nemen.
Het nadeel van veel Garmins vind ik, is dat ze vaak toegespitst zijn op 1 sport. Een Apple Watch vind ik veel multifunctioneler. Ik kan nu gewoon <insert favoriete sportapp hier> installeren en als ik volgende week iets anders wil gebruiken, dan installeer ik <insert mijn nieuwe favoriete sport app hier>. Verder zijn Garmin's goed doordachte producten hoor, maar toch. En ik gebruik het horloge voornamelijk (maar niet uitsluitend) als sporthorloge, en dan vind ik een Apple Watch er toch wat netter uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:59:
[...]

Het nadeel van veel Garmins vind ik, is dat ze vaak toegespitst zijn op 1 sport. Een Apple Watch vind ik veel multifunctioneler. Ik kan nu gewoon <insert favoriete sportapp hier> installeren en als ik volgende week iets anders wil gebruiken, dan installeer ik <insert mijn nieuwe favoriete sport app hier>. Verder zijn Garmin's goed doordachte producten hoor, maar toch. En ik gebruik het horloge voornamelijk (maar niet uitsluitend) als sporthorloge, en dan vind ik een Apple Watch er toch wat netter uitzien.
Dat is óf een heel achterhaald beeld, of een beeld van een heel specifieke Garmin reeks.
Zie: https://support.garmin.com/en-US/?faq=P9mBziICaO21Xv8t5HBhJ6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik ben sinds een week behoorlijk verkouden/ziekjes en het is toch wel wonderlijk dat de HRV scores (via Training Today) en andere metrics (ademfrequentie slaap, omhoog; rusthartslag, omhoog) dat behoorlijk goed door hebben. Heb al twee keer gedacht dat ik er 'al wel weer was' terwijl die metrics nog op rood stonden (RTT 0,0) en dan ging het inderdaad ook echt niet qua (hardloop)training. Ga mijn inspanning/training hier in de toekomst wel wat meer op afstemmen want ik ben wel positief verrast door de betrouwbaarheid die soms dus ook tegen m'n eigen gevoel (of wil/wensdenken) in gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

MrAcid schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Dat is óf een heel achterhaald beeld, of een beeld van een heel specifieke Garmin reeks.
Zie: https://support.garmin.com/en-US/?faq=P9mBziICaO21Xv8t5HBhJ6
Cool, wist ik niet, collega van mee heeft zo'n hele dure zeil-variant, ik zelf speel graag Golf. Dat kan dus met 1 horloge kennelijk. Blijft wel natuurlijk dat je niet de app naar keuze kunt gebruiken, maar moet gebruiken wat Garmin pre-installed.

Je hoeft dus niet zo'n Garmin S70 te kopen voor de Golf features? Dat kan ook gewoon met zo'n Fenix 7, en dan heb per er -tig andere sporten bij in zitten begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:45:
[...]

Cool, wist ik niet, collega van mee heeft zo'n hele dure zeil-variant, ik zelf speel graag Golf. Dat kan dus met 1 horloge kennelijk. Blijft wel natuurlijk dat je niet de app naar keuze kunt gebruiken, maar moet gebruiken wat Garmin pre-installed.

Je hoeft dus niet zo'n Garmin S70 te kopen voor de Golf features? Dat kan ook gewoon met zo'n Fenix 7, en dan heb per er -tig andere sporten bij in zitten begrijp ik?
Ja, dat klopt inderdaad. De Fenix/Epix serie zijn de meest uitgebreide en daar zit zo ongeveer alles op. De activity profiles zijn ook (net als bij Apple) heel goed afgestemd op welke metrics er bij die sport het meest gewenst en gangbaar zijn. Beter in dit topic verder als je meer wilt lezen/weten: Het grote sporthorloge met GPS topic. (alleen niet bij de TS uit 2010 beginnen :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
MrAcid schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:03:
en andere metrics (ademfrequentie slaap, omhoog; rusthartslag, omhoog) dat behoorlijk goed door hebben.
Ja best interessant idd! Twee weken geleden 2-3d flink ziek gevoeld met veel bovenste luchtwegklachten: door m'n AWU mooi geregistreerd in verhoogde polstemperatuur, verlaagde HRV, verhoogde resting heart rate, verhoogde respiratory rate. Kreeg van de veranderde resting heart rate ook keurig een melding. Nu alle parameters weer zo goed als hersteld.

Je doet er verder weinig mee maar het lijkt dus wel goed te werken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Radiodurans schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:53:
[...]

Ja best interessant idd! Twee weken geleden 2-3d flink ziek gevoeld met veel bovenste luchtwegklachten: door m'n AWU mooi geregistreerd in verhoogde polstemperatuur, verlaagde HRV, verhoogde resting heart rate, verhoogde respiratory rate. Kreeg van de veranderde resting heart rate ook keurig een melding. Nu alle parameters weer zo goed als hersteld.

Je doet er verder weinig mee maar het lijkt dus wel goed te werken :+
Nu nog beter presenteren dan de kruistocht door Apple Health (zie Oura/Whoop) en het is een serieuze stap vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Aghanim schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 21:49:
[...]
Nu nog beter presenteren dan de kruistocht door Apple Health (zie Oura/Whoop) en het is een serieuze stap vooruit.
Ja je hebt helemaal gelijk, deze data kun je alleen achteraf uit de krochten van die Health app vissen. Bijzonder dat Apple zulke krachtige hardware bouwt maar de data zo beperkt presenteert aan de gebruiker. En dan zijn we al 8 jaar en evenzoveel watches verder :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Veel leuke tips mbt sportapps. Ik gebruik vnl. Apple’s native apps, maar die zijn inderdaad niet echt uitgebreid of het is inderdaad een kruistocht haha. Wat vinden jullie nu echt de sportapp nr.1? Zeker mbt tot adviezen wanneer je weer kan gaan sporten door goed herstel ed? Ik heb er een paar gedownload nu, maar ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 08:47:
Veel leuke tips mbt sportapps. Ik gebruik vnl. Apple’s native apps, maar die zijn inderdaad niet echt uitgebreid of het is inderdaad een kruistocht haha. Wat vinden jullie nu echt de sportapp nr.1? Zeker mbt tot adviezen wanneer je weer kan gaan sporten door goed herstel ed? Ik heb er een paar gedownload nu, maar ik ben wel benieuwd.
In mijn ogen voldoen ze helaas allemaal niet:
- Chipr lijkt op Whoop maar is direct betaald voor een vol jaar als je meer info wilt en algoritmes zijn onduidelijk.
- Athlytic is een goede app alleen de HRV berekening voor recovery gaat uit van hoe hoger hoe beter (terwijl je voor zover ik weet naar een bandbreedte moet kijken) en daarmee klopt de info niet
- Training Today geeft bij mij hele vreemde waarden, bijvoorbeeld een 10 score op dagen nadat ik al fors gesport heb en wijkt bij mij vaak af met mijn gevoel en waarden van andere apps (Garmin & HRV4Training)

Als ik mijn AW draag gebruik ik alleen de HRV4Training app voor recovery bij gebrek aan beter.

Het nadeel met dit soort apps is dat de makers ervan vooral hobby matig bezig zijn en over het algemeen niet de kennis hebben zoals Garmin, Polar, Oura etc. Het blijft daarmee riskant om uit te gaan van adviezen gebaseerd op interpretaties van personen die daar niet voor gestudeerd hebben. Natuurlijk is dat een aanname en is het ook niet met zekerheid te zeggen dat de gerenommeerde bedrijven op deze gebieden per definitie een goede interpretatie doen, maar dat is wel van belang op dit gebied.

Ik zou daarom graag zien dat Apple zelf hier meer in doet. Garmin heeft bijvoorbeeld de morning report waarin onderdelen als hartslag, slaap, inspanning, HRV en stress worden meegenomen om een advies te geven over de dag. Apple heeft die data ook dus zou dat een stuk pro actiever en bruikbaar kunnen presenteren.

[ Voor 28% gewijzigd door Aghanim op 02-08-2023 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:46
Ik ben toch ook maar over, mede door medische redenen om een Apple Watch te kopen. Even een vraagje rondom de pols afmeting. Ik zit precies tussen de 2 versies in. Als ik op Bol kijk, zie ik echter geen verschillende afmeting van de bandjes. Weet iemand of in het doosje tegenwoordig beide bandjes worden geleverd?

Gaat om een SE of 8. Ben nog even aan het afwegen welk van de 2 het gaat worden.

In ieder geval zijn de volgende functionaliteiten belangrijk:
- Notificaties voor medicatie
- Hartslag functie
- Notificaties voor berichten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Pannekoek81 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:16:
Ik ben toch ook maar over, mede door medische redenen om een Apple Watch te kopen. Even een vraagje rondom de pols afmeting. Ik zit precies tussen de 2 versies in. Als ik op Bol kijk, zie ik echter geen verschillende afmeting van de bandjes. Weet iemand of in het doosje tegenwoordig beide bandjes worden geleverd?

Gaat om een SE of 8. Ben nog even aan het afwegen welk van de 2 het gaat worden.

In ieder geval zijn de volgende functionaliteiten belangrijk:
- Notificaties voor medicatie
- Hartslag functie
- Notificaties voor berichten
Eigenlijk zou je even moeten kijken bij de Apple Store en ze beide moeten passen. Persoonlijk zou ik altijd voor de 45mm gaan.

Je hebt bandjes voor de 41mm en de 45mm. De 41mm past niet op de 45mm en andersom.

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:50
hk12nl schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:29:
[...]

Eigenlijk zou je even moeten kijken bij de Apple Store en ze beide moeten passen. Persoonlijk zou ik altijd voor de 45mm gaan.

Je hebt bandjes voor de 41mm en de 45mm. De 41mm past niet op de 45mm en andersom.
Ik heb de 8 (41mm) en er zaten wel een lange en een korte band (1 zijde) bij. De andere zijde met de sluiting is voor beide situaties hetzelfde.
Pagina: 1 ... 33 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.