Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pannekoek81 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:16:
Ik ben toch ook maar over, mede door medische redenen om een Apple Watch te kopen. Even een vraagje rondom de pols afmeting. Ik zit precies tussen de 2 versies in. Als ik op Bol kijk, zie ik echter geen verschillende afmeting van de bandjes. Weet iemand of in het doosje tegenwoordig beide bandjes worden geleverd?

Gaat om een SE of 8. Ben nog even aan het afwegen welk van de 2 het gaat worden.

In ieder geval zijn de volgende functionaliteiten belangrijk:
- Notificaties voor medicatie
- Hartslag functie
- Notificaties voor berichten
Ik heb de 8 45mm en daarin zit een kort en lang bandje. Overigens zit ik ook tussen 2 maten in (170mm pols) en heb ik altijd de 40 en 41mm gehad. Gisteren de gok gewaagd en via Marktplaats een 45mm gekocht. Eerst indruk is dat het me alles meevalt qua grootte. En het grotere scherm is wel lekker, meer dan ik had verwacht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
PrimusIP schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:47:
Ik heb een Garmin en die dagelijks gedragen maar ik draag tegenwoordig veel meer een 'Dumb watch' waar je alleen de tijd op kunt zien. Ik vind het een enorme verademing om niet de hele tijd meldingen te krijgen en hem aan de oplader te moeten leggen. Het geeft me veel meer rust.
De Garmin blijf ik wel bewaren, maar ga ik dan nu voornamelijk alleen voor sport gebruiken.
Ik heb alle notificaties afgezet, heb helemaal geen nood aan berichtjes om mijn pols van tig groepen.
Ook wijzerplaat toont enkel de tijd.... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubpvsE6AB7McZ9s7z0Jhndz07oY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YMN9aCzLlrGfJVD2mlhupHXf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:30
Exterminator schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:47:
Ik was/ben ook voornemens om een AW (SE) te kopen. Gisteren ben ik de mediamarkt eens binnen gelopen om eens te kijken naar de maten.
Hier lag een SE 40mm en een 8-serie 45mm.
Echter twijfel ik dus volledig nu qua maat. De 40mm vind ik misschien net wat te klein (simpel gezegd: ong halve cm aan beide zijden onderarm horlogevrij) en de 45mm misschien net wat te groot (bedekt volledige arm breedte).

Kan iemand me wellicht tips/adviezen geven om mij de goede richting in te duwen?
Dit blijft echt een ‘smaak’ dingetje. De één houdt van grotere horloges en de andere houdt van kleinere klokjes. Zowel smartwatch als non smart watch. De goedbedoelde adviezen die je hier krijgt ten spijt, je zult echt zelf de keuze moeten maken 🙂

De vraag naar jezelf is; wat vind je het mooiste staan?

Edit: je hebt inmiddels een watch aangeschaft zie ik in het andere topic. Veel plezier er mee! 😄

[ Voor 5% gewijzigd door hk12nl op 03-08-2023 19:30 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daaaan82
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:05
Aghanim schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:20:
[...]

In mijn ogen voldoen ze helaas allemaal niet:
- Chipr lijkt op Whoop maar is direct betaald voor een vol jaar als je meer info wilt en algoritmes zijn onduidelijk.
- Athlytic is een goede app alleen de HRV berekening voor recovery gaat uit van hoe hoger hoe beter (terwijl je voor zover ik weet naar een bandbreedte moet kijken) en daarmee klopt de info niet
- Training Today geeft bij mij hele vreemde waarden, bijvoorbeeld een 10 score op dagen nadat ik al fors gesport heb en wijkt bij mij vaak af met mijn gevoel en waarden van andere apps (Garmin & HRV4Training)

Als ik mijn AW draag gebruik ik alleen de HRV4Training app voor recovery bij gebrek aan beter.

Het nadeel met dit soort apps is dat de makers ervan vooral hobby matig bezig zijn en over het algemeen niet de kennis hebben zoals Garmin, Polar, Oura etc. Het blijft daarmee riskant om uit te gaan van adviezen gebaseerd op interpretaties van personen die daar niet voor gestudeerd hebben. Natuurlijk is dat een aanname en is het ook niet met zekerheid te zeggen dat de gerenommeerde bedrijven op deze gebieden per definitie een goede interpretatie doen, maar dat is wel van belang op dit gebied.

Ik zou daarom graag zien dat Apple zelf hier meer in doet. Garmin heeft bijvoorbeeld de morning report waarin onderdelen als hartslag, slaap, inspanning, HRV en stress worden meegenomen om een advies te geven over de dag. Apple heeft die data ook dus zou dat een stuk pro actiever en bruikbaar kunnen presenteren.
Voor de hartslag, slaap, HRV iig gebruik ik AutoSleep. Vind zelf de data aardig goed leesbaar. Ze proberen zelfs nog wat uitleg te verschaffen.

Maar dit is natuurlijk geen sports tracker…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
daaaan82 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:59:
[...]

Voor de hartslag, slaap, HRV iig gebruik ik AutoSleep. Vind zelf de data aardig goed leesbaar. Ze proberen zelfs nog wat uitleg te verschaffen.

Maar dit is natuurlijk geen sports tracker…
Gebruik ik ook, alleen ook hier is de interpretatie van HRV (hoger = beter) onjuist. En de manier waarop de AW HRV meet is volgens experts ook dubieus (Marco Altini), tenzij je direct bij wakker worden de Breath app start voor een handmatige meting.

[ Voor 16% gewijzigd door Aghanim op 04-08-2023 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-10 09:47
The_Bald_Diver schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:16:
[...]

Ik heb alle notificaties afgezet, heb helemaal geen nood aan berichtjes om mijn pols van tig groepen.
Ook wijzerplaat toont enkel de tijd.... [Afbeelding]
En nu nog een manier zodat je je AWU in batterij besparingsmode kunt zetten met 1 tik. (Of zelfs kunt automatiseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 09:28

wiz

Connecting the world

The_Bald_Diver schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 14:16:
[...]

Ook wijzerplaat toont enkel de tijd.... [Afbeelding]
Welke band gebruik je met je AWU?

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 3 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swedish chef
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-10 11:34
wiz schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:49:
[...]

Welke band gebruik je met je AWU?
Daar heeft @The_Bald_Diver antwoord op gegeven in het andere topic The_Bald_Diver in "[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires" :) .

In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:20
Bedankt voor alle reacties. Apple store is wat te ver weg vanaf de Veluwe. Toch maar de grote besteld, en komt vandaag binnen :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:04
Aghanim schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:15:
[...]
En de manier waarop de AW HRV meet is volgens experts ook dubieus (Marco Altini), tenzij je direct bij wakker worden de Breath app start voor een handmatige meting.
Je kunt Afib detectie aanzetten zodat er vaker per dag gemeten wordt. Niet elke app weet daar vervolgens weer goed mee om te gaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IaB77OhRHpTaQeOmAH__lCIc6GY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HVvAOw4oTa521nPKCGCTlehr.jpg?f=fotoalbum_large

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
roT- schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:27:
[...]

En nu nog een manier zodat je je AWU in batterij besparingsmode kunt zetten met 1 tik. (Of zelfs kunt automatiseren)
Een tik op het scherm, schuifje “energiespaarmodus” naar rechts en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Radiodurans schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:52:
[...]

Je kunt Afib detectie aanzetten zodat er vaker per dag gemeten wordt. Niet elke app weet daar vervolgens weer goed mee om te gaan. [Afbeelding]
Dat klopt maar geeft geen betrouwbaar beeld van je HRV ontwikkeling. Omdat iedere dag anders is kun je het niet vergelijken. Bijvoorbeeld de invloed van bepaalde voeding. Daarom is het advies om 1x per dag direct bij wakker worden je HRV te meten omdat dit de meest gelijke situatie per dag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Radiodurans schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:52:
[...]

Je kunt Afib detectie aanzetten zodat er vaker per dag gemeten wordt. Niet elke app weet daar vervolgens weer goed mee om te gaan. [Afbeelding]
Dat is wel zo, maar niet elke meting lijkt “valide” te zijn, dat zie ik dan weer in de HealthFit app. Vaker niet dan wél valide als ik een paar dagen terugscroll.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amxjcuWCnQAGsHestiknXMdVXUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFNkFIZqDrpbB8L1sF4gzBJR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Aghanim schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:09:
[...]
Dat klopt maar geeft geen betrouwbaar beeld van je HRV ontwikkeling. Omdat iedere dag anders is kun je het niet vergelijken. Bijvoorbeeld de invloed van bepaalde voeding. Daarom is het advies om 1x per dag direct bij wakker worden je HRV te meten omdat dit de meest gelijke situatie per dag is.
Ik blijf het lastige materie vinden. Op zich zou een gemiddelde over een dag juist die externe variabelen moeten uitmiddelen en daardoor een betrouwbaarder beeld moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
MrAcid schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:10:
[...]

Dat is wel zo, maar niet elke meting lijkt “valide” te zijn, dat zie ik dan weer in de HealthFit app. Vaker niet dan wél valide als ik een paar dagen terugscroll.
Ik zie het nu ook ja, 2 van de 5 zouden onderbrekingen hebben gehad tijdens de meting. Wat dat ook moge betekenen. Maar een slimme app kan die er dan makkelijk uitfilteren en niet gebruiken voor analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
Zo was ik ziek rond de 17e en dit had het volgende resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0tldVhyJiWG3sjmOKBZ9K6Kps4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kinXOUBHLwMHNlQ3tQ1P4ixw.jpg?f=fotoalbum_large

Dus duidelijk een trend omhoog in het basale hartritme en een trend naar beneden in de HRV. Wat mij betreft is dit wel accuraat en inzichtelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 04-08-2023 10:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:42
PrimusIP schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 11:47:
Ik heb een Garmin en die dagelijks gedragen maar ik draag tegenwoordig veel meer een 'Dumb watch' waar je alleen de tijd op kunt zien. Ik vind het een enorme verademing om niet de hele tijd meldingen te krijgen en hem aan de oplader te moeten leggen. Het geeft me veel meer rust.
Ik begrijp wat je bedoelt. Jij bent waarschijnlijk ook niet iemand die continue zijn iPhone uit zijn broekzak trekt na een geluidje of een trilling. Ik heb daar wel een handje van. Met mijn AW zie ik of de melding/het bericht de moeite waard is van het uit mijn broekzak halen. Het geeft mij daarom juist wel een 'soort van rust'. Maar, nogmaals, ik begrijp wat je bedoelt, ik kijk tegenwoordig ook vaker niet meer direct op mijn AW. Ik laat deze ook regelmatig(er) voor wat het is.

Het opladen kan ook wel een dingetje zijn, maar daar dat is gewoon tot de routine gaan behoren. Daar hoef ik niet meer over/aan te denken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Radiodurans schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:58:
[...]

Ik blijf het lastige materie vinden. Op zich zou een gemiddelde over een dag juist die externe variabelen moeten uitmiddelen en daardoor een betrouwbaarder beeld moeten geven.
Als elke dag hetzelfde zou zijn wel ja maar er zijn heel veel factoren die je HRV beïnvloeden (slaap, inspanning, voeding, stress, ontstekingen, herstel van inspanning, wel/niet sporten etc.) waardoor je nooit over een complete dag een identiek scenario krijgt en je daardoor verkeerde conclusies gaat trekken.

Als je het interessant vindt (en tijd over hebt :+ ) kun je veel lezen op de blog van Marco Altini. Hij heeft een behoorlijk track record op dit gebied:
PhD cum laude in Data Science
MSc cum laude in Computer Science Engineering
MSc cum laude in Human Movement Sciences, High-Performance Coaching
Founder of HRV4Training
​Data Science Advisor at Oura
Guest Lecturer at Vrije Universiteit Amsterdam (Physiology section of the Department of Human Movement Sciences)
Editor of the Wearable Department of IEEE Pervasive Computing Magazine
10+ years of experience modeling physiological data (6+ in Holland, 4 in Silicon Valley)
50+ publications at the intersection between technology, health, and performance
​Passionate Runner

Hij maakt ook veel vergelijkingen tussen HRV-metingen met wearables en de interpretatie ervan.

Data interpretation issues in wearables
3 Key Steps to Make Use of Heart Rate Variability (HRV) data
Morning or Night for heart rate variability (HRV) measurement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
Haga schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:06:
[...]

Een tik op het scherm, schuifje “energiespaarmodus” naar rechts en klaar.
dat zijn dus meer tikken:

-tik om scherm te ontwaken
-omhoog swipen om settings te zien
-tikken op % batterij
-schuifje energie besparingsmodus
-omlaag scrollen door melding
-tikken op schakel in

Daarom dus mijn opmerking hierboven. moet veeeel makkelijker kunnen en zelfs geautomatiseerd moeten kunnen worden om je AWU in accu besparingsstand te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door roT- op 04-08-2023 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
roT- schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

dat zijn dus meer tikken:

-tik om scherm te ontwaken
-omhoog swipen om settings te zien
-tikken op % batterij
-schuifje energie besparingsmodus
-omlaag scrollen door melding
-tikken op schakel in

Daarom dus mijn opmerking hierboven. moet veeeel makkelijker kunnen en zelfs geautomatiseerd moeten kunnen worden om je AWU in accu besparingsstand te zetten.
Dan laat maar weten zodra je het veeeeeeel makkelijker kunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Haga schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 13:56:
[...]

Dan laat maar weten zodra je het veeeeeeel makkelijker kunt.
"Hey Siri, batterijbesparingsstand aan" @roT-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
MrAcid schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

"Hey Siri, batterijbesparingsstand aan" @roT-
En zou eenvoudig kan het zijn 👍 @roT-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
@MrAcid Dat werkt voor je iphone zo maar niet voor je watch.
moet nog eens kijken naar automatiseren, dat lijkt nu wel te kunnen.

@Haga burp..

[ Voor 5% gewijzigd door roT- op 04-08-2023 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
roT- schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:39:

@Haga burp..
Ik heb het, uiteraard, eerst geprobeerd en dan werkte prima op m'n Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
roT- schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 15:39:

@Haga burp..
De werkwijze om via Siri de batterybesparingsstand op de WATCH in (en uit) te schakelen werkt gewoon.

Dan moet je nu toch een gelukkig mens zijn: je hebt weer iets geleerd en je “wens” is in vervulling gegaan. 😏

En je hoeft niets eens te tikken op je Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
@MrAcid Dan gaan we eens proberen opnieuw. tijd terug lukte het iig niet. wellicht dat et nu wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-10 21:31
Is er iemand die een tip heeft mbt Health data sharing ?
Ik vind het krankzinnig dat men Apple altijd prijst over het ecosysteem maar ik op mijn Mac niks kan zien mbt health op mijn AWU in het jaar 2023 ....

Wellicht zijn er apps die dat mogelijk maken zonder het manueel exporteren van bestanden en die op te slaan en weer manueel te selecteren.

Echt een groot nadeel in mijn ogen na 9 maanden met een Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-10 22:37

Grin

Ride si sapis.

Bomberman71 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:26:
Is er iemand die een tip heeft mbt Health data sharing ?
Ik vind het krankzinnig dat men Apple altijd prijst over het ecosysteem maar ik op mijn Mac niks kan zien mbt health op mijn AWU in het jaar 2023 ....

Wellicht zijn er apps die dat mogelijk maken zonder het manueel exporteren van bestanden en die op te slaan en weer manueel te selecteren.

Echt een groot nadeel in mijn ogen na 9 maanden met een Apple Watch.
Komt er geen functie in iOS 17/WatchOS 10 die hierin voorziet? Meen zoiets gelezen te hebben...

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Ik hoop dat zo ...
Onbegrijpelijk dat zoiets er niet is terwijl Apple altijd prat gaat op het ecosysteem.
Zeker het analyseren van dit soort gegevens gaat vele malen beter op een Mac of tablet dan op de watch of iphone.

Ik hoop het echt van harte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
Bomberman71 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 22:37:
Ik hoop dat zo ...
Onbegrijpelijk dat zoiets er niet is terwijl Apple altijd prat gaat op het ecosysteem.
Zeker het analyseren van dit soort gegevens gaat vele malen beter op een Mac of tablet dan op de watch of iphone.

Ik hoop het echt van harte.
Komt eraan in iPadOS 17.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wel alleen op de iPad inderdaad, niet op de Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:20
MrAcid schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 07:27:
Wel alleen op de iPad inderdaad, niet op de Mac.
Nog niet ideaal, maar je kan iPad apps ook op de Mac installeren / openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
don spike schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:22:
[...]

Nog niet ideaal, maar je kan iPad apps ook op de Mac installeren / openen.
Nou, ok dat is dan in ieder geval iets. Nog steeds niet ideaal maar een stap in de richting.
Lang niet alle apps draaien op MACOS overigens, maar laten we het hopen en dan is mijn probleem opgelost.

Onbegrijpelijk waarom dit soort simpele zaken (want dat zijn het) zo lang en moeizaam moeten verlopen, zeker als je spreekt over een zogenaamd ecosysteem.

Ik kijk uit naar September.

[ Voor 10% gewijzigd door Bomberman71 op 05-08-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Laatst online: 11:20
Bomberman71 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:41:
[...]

Lang niet alle apps draaien op MACOS overigens, maar laten we het hopen en dan is mijn probleem opgelost.

[…]

Ik kijk uit naar September.
Volgens mij is dat een beperking die the App ontwikkelaar bepaald.

Had overigens ooit (jaren terug) ergens in een interview gelezen dat Apple voorzichtig omgaat met de health data en dat dit de reden is waarom je dit niet in het gehele Apple ecosysteem gedeeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 20:39
don spike schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:53:
[...]

Had overigens ooit (jaren terug) ergens in een interview gelezen dat Apple voorzichtig omgaat met de health data en dat dit de reden is waarom je dit niet in het gehele Apple ecosysteem gedeeld wordt.
Die ontwikkelaar is Apple zelf. En als die voorzichtigheid zo belangrijk is waarom kan het dan nu wel op de iPad? Overigens deel ik die gezondheidsdata al lang met de Withings app/website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
don spike schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 08:53:
[...]

Smoesje in mijn ogen ...
Gaan ze dan niet voorzichtig om met Keychain wachtwoorden, Locaties van al mijn devices, Prive berichten via Imessage op alle devices, Icloud device backups, de foto/videorol, en het airdroppen ??
Allemaal data die naadloos tussen alle devices heen en weer gaat en gewoon encrypted is.

Nu opeens is de afstand, hartslag, route en dergelijke opeens lastig te beveiligen ? Maar naar de Iphone toe kan dat wel en nu de Ipad waarschijnlijk ook ? Kortom, een macbook is minder veilig ??

Puur gelul in mijn ogen en voor een bedrijf als Apple is het mega eenvoudig dat fatsoenlijk te encrypten en te beveiligen.

Daarbij zou je altijd als user met een disclaimer en toestemming ervoor kunnen KIEZEN dat je het toch deelt.

[ Voor 13% gewijzigd door Bomberman71 op 05-08-2023 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:14
Als je echt serieus data wilt analyseren rond sporten, is een Apple Watch niet echt een goede keuze denk ik persoonlijk. Het is een héle goed smartwatch, met wat beperkte mogelijkheden rond sporten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:16

_AN

Pharos1985 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:49:
Als je echt serieus data wilt analyseren rond sporten, is een Apple Watch niet echt een goede keuze denk ik persoonlijk. Het is een héle goed smartwatch, met wat beperkte mogelijkheden rond sporten.
Mwa. Ze verzamelen wel de data, alleen vergeten ze die te vertalen naar informatie waar de sporter of gebruiker wat aan heeft. Er zijn zat apps die de data van de Apple Watch gebruiken, die omzetten naar informatie en die op slimme wijze presenteren. Ik had gehoopt dat de volgende versie van WatchOS ook hierop zou inspelen, maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Voorlopig doet het voor mij voldoende en ik ben geen olympische sporter.
Had alleen graag de boel willen inzien op mijn Mac want dat gepriegel op de iPhone vind ik verre van ideaal.

De mensen die meer willen zien zouden via de omweg, zoals hierboven beschreven is, de boel kunnen omzetten.

[ Voor 23% gewijzigd door Bomberman71 op 05-08-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bomberman71 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 12:39:
[...]

Smoesje in mijn ogen ...
Gaan ze dan niet voorzichtig om met Keychain wachtwoorden, Locaties van al mijn devices, Prive berichten via Imessage op alle devices, Icloud device backups, de foto/videorol, en het airdroppen ??
Allemaal data die naadloos tussen alle devices heen en weer gaat en gewoon encrypted is.

Nu opeens is de afstand, hartslag, route en dergelijke opeens lastig te beveiligen ? Maar naar de Iphone toe kan dat wel en nu de Ipad waarschijnlijk ook ? Kortom, een macbook is minder veilig ??

Puur gelul in mijn ogen en voor een bedrijf als Apple is het mega eenvoudig dat fatsoenlijk te encrypten en te beveiligen.

Daarbij zou je altijd als user met een disclaimer en toestemming ervoor kunnen KIEZEN dat je het toch deelt.
Hier ben je m.i. ongenuanceerd aan ranten, prima, maar ik vind het bepaald hinderlijk. Hier heb ik al eens eerder op gereageerd.
De laatste/aanstaande macOS ondersteund hardware met o.a. een Intel chipset; de beveiliging(sarchitectuur) hiervan is anders dan 100% Apple Silicon hardware. macOS draait ook nog op relatief oude hardware (2017!). Wellicht zitten daar nog enkele hordes die voorkomen dat we NU deze (meest?) persoonlijke data naar het macOS platform kunnen brengen. Klinkt niet heel gek, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bomberman71
Jij kan het een rant vinden maar het is gewoon raar en mag best een discussie punt zijn.
Dit is in weze de basis van een discussie forum, toch ?

Je beredenering slaat mijn inziens nergens op als zaken zoals Keychain wel worden gedeeld (hoeveel inlog codes heeft de gemiddelde user wel niet ??), Wifi wachtwoorden, de locatie van al je devices, iCloud, prive fotos en videos en ga zo maar door.

Zolang dat ook kan op intell dan overtuig je mij niet dat het delen van banale informatie zoals afstanden, hoogte meters, locatie, hartslag, etc. opeens Top Secret zijn en Apple dat niet kan beveiligen.
Sorry, dat gaat er bij mij niet in.
En ik vond derhalve jouw reactie van destijds (en nog steeds) niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Data is allemaal leuk maar hoeveel mensen kunnen hetgeen ze krijgen effectief analyseren. Ik zie in mijn slaapapp ook hoe ik geslapen zou hebben, vaak komt dat toch niet overeen met hoe ik het zelf aanvoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 17-10 15:07
Pharos1985 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 14:49:
De meeste high end smartwatches verzamelen allemaal dezelfde data. Hartslag en afgeleiden (HRV etc), zuurstof in bloed, temperatuur en dat is het dan wel. Daarna zorgt een softwarelaag ervoor dat er betekenis aan wordt gegeven. Garmin richt zich meer op sporten en herstel, Apple is daar minder ver in. Maar er zijn zat apps in de Appstore waarmee je op Garmin niveau kan komen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Ik heb een AW Ultra maar zou het wel top vinden na zoveel jaar er eindelijk eens een goeie indept web/app analyser komt het is een gepriegel op de Iphone.

Erg zonde er zitten zoveel haken en ogen aan de AW, vind de ervaringen het zelfde als bij mijn AW4 uit 2018 voor het overgrote gedeelte, ik sla de volgende 3 generaties AW U dan ook over... dubbel batterij capaciteit klaag ik tevens niet over, wel fijn, maar tegenwoordig tik ik ook tegen de 55% resterend aan na een dag, batterij is 98% health.

[ Voor 18% gewijzigd door Wowhead op 07-08-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:15:
[...]

De meeste high end smartwatches verzamelen allemaal dezelfde data. Hartslag en afgeleiden (HRV etc), zuurstof in bloed, temperatuur en dat is het dan wel. Daarna zorgt een softwarelaag ervoor dat er betekenis aan wordt gegeven. Garmin richt zich meer op sporten en herstel, Apple is daar minder ver in. Maar er zijn zat apps in de Appstore waarmee je op Garmin niveau kan komen.
Dat is een gewaagde uitspraak. Kun je ook onderbouwen dat deze apps daadwerkelijk juiste interpretaties van deze gegevens doen? Voor mij blijft dat de reden om voor een sporthorloge merk te kiezen (Garmin, Polar) of een bedrijf dat zich op gezondheid richt (Whoop, Oura). Bij Garmin zitten niet 4 data wizards deze interpretaties te maken, daarvoor hebben ze Firstbeat overgenomen. Met alle respect maar de apps in de appstore zitten echt niet op dat niveau. Athlytic bijvoorbeeld doet een verkeerde interpretatie van HRV in mijn ogen (en de dev kwam ook niet met een goed antwoord op mijn vragen daarover).

Op de Apple Watch vertrouw ik alleen Apple zelf hierin. Ik vind het bijzonder dat ze hier weinig effort in steken terwijl je letterlijk alle concurrenten dit ziet doen (denk ook aan Fitbit, Huawei, Amazfit, Coros etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Aghanim schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:14:
[...]

Dat is een gewaagde uitspraak. Kun je ook onderbouwen dat deze apps daadwerkelijk juiste interpretaties van deze gegevens doen? Voor mij blijft dat de reden om voor een sporthorloge merk te kiezen (Garmin, Polar) of een bedrijf dat zich op gezondheid richt (Whoop, Oura). Bij Garmin zitten niet 4 data wizards deze interpretaties te maken, daarvoor hebben ze Firstbeat overgenomen. Met alle respect maar de apps in de appstore zitten echt niet op dat niveau. Athlytic bijvoorbeeld doet een verkeerde interpretatie van HRV in mijn ogen (en de dev kwam ook niet met een goed antwoord op mijn vragen daarover).

Op de Apple Watch vertrouw ik alleen Apple zelf hierin. Ik vind het bijzonder dat ze hier weinig effort in steken terwijl je letterlijk alle concurrenten dit ziet doen (denk ook aan Fitbit, Huawei, Amazfit, Coros etc.).
Het leuke is: er is geen "juiste manier". Het zijn allemaal interpretaties van data waaraan een bepaald gewicht wordt gehangen, maar er is geen wetenschappelijke consensus over wat goed of fout is. Iets als "body battery" is leuk, maar een interpretatie van Garmin/Firstbeat. Het zijn allemaal proprietary berekeningen op basis van "wat wij hebben onderzocht en denken dat goed is". Net zoals zaken als "power" bij rennen & fietsen.

Maar inderdaad, Athlytic is nou niet een van de betere. Dan denk ik eerder aan HealthFit, HRV4Training en GentlerStreak.
En zeker met je eens: het zou fijn zijn als Apple z'n miljarden hierin zou steken om ook met iets te komen zodat je niet al die losse apps nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 07-08-2023 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:14
Ik had ook gehoopt dat met WatchOS17 er wat meer voor sporten ging komen, maar helaas.
Zelfs zaken zoals een trainingsplan samen stellen voor meer cardiovasculaire sporten dan enkel lopen/fietsen, zit er pas nu in... (trainingsplan bedoel ik simpele intervallen)...

Het is meer een héle goede smartwatch met een tellertje van het aantal ronden dat je loopt/zwemt/fietst/afstand, meer niet.
Tov Garmin vind ik het echt héél spijtig als ik zie hoever die nu staan.

Sta op het punt om daarvoor mijn AW van de hand te doen (het is een AW6, als zijn battery nog wat meer versleten is gaat ie weg ten voordele van een Garmin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:46:
[...]

Het zijn allemaal proprietary berekeningen op basis van "wat wij hebben onderzocht en denken dat goed is". Net zoals zaken als "power" bij rennen & fietsen.
Power bij fietsen is vrij goed te meten. Bij hardlopen inderdaad niet.

Verder helemaal eens met je post. 👍🏼

[ Voor 6% gewijzigd door MrAcid op 07-08-2023 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MrAcid schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:10:
[...]

Power bij fietsen is vrij goed te meten. Bij hardlopen inderdaad niet.

Verder helemaal eens met je post. 👍🏼
Met Stryd kun je vrij nauwkeurig power meten bij hardlopen, houd zelfs rekening met wind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
richards3 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 22:30:
[...]

Met Stryd kun je vrij nauwkeurig power meten bij hardlopen, houd zelfs rekening met wind
Nee, ook Stryd doet (mogelijk vrij goede) schattingen/berekeningen. Er is geen consensus en/of objectieve manier om vermogen te méten bij hardlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door MrAcid op 08-08-2023 07:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Ah ik fiets niet, wist niet dat er daar wel een gestandaardiseerde “power” definitie is.

Er zijn oplossingen en fabrikanten die nauwkeurig power kunnen meten, maar iedere fabrikant doet het weer net iets anders omdat er geen standaard is. Zo lang je bij die ene fabrikant blijft en de berekening/algo hetzelfde blijft, kan je de data interpreteren over meerdere workouts heen (over de tijd).
Zodra je gaat wisselen, kan je je oude data weggooien of op zn minst niet meer relateren aan de nieuwe data.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik ben niet zo van de bandjes van alternative merken maar dit vind ik dan wel weer grappig:

https://www.macrumors.com...he-dark-apple-watch-band/

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +9 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0AZ3sLCY3T4usDdkCtbBWp9mZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08VffmvKaMzBaEo09I2M6yuw.jpg?f=fotoalbum_large
😏

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 09-08-2023 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:47
Donstil schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 18:32:
Ik ben niet zo van de bandjes van alternative merken maar dit vind ik dan wel weer grappig:

https://www.macrumors.com...he-dark-apple-watch-band/
Zeker leuk, alleen weinig vertrouwen in Nomad. Belabberde kwaliteit helaas.

I don't have dreams, I have goals!!

Redondo1982 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:23:
[...]

Zeker leuk, alleen weinig vertrouwen in Nomad. Belabberde kwaliteit helaas.
Ooh echt? Ik heb er geen bandjes van dus dat weet ik niet, morgen wel :P

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Bomberman71 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 23:33:
Jij kan het een rant vinden maar het is gewoon raar en mag best een discussie punt zijn.
Dit is in weze de basis van een discussie forum, toch ?

Je beredenering slaat mijn inziens nergens op als zaken zoals Keychain wel worden gedeeld (hoeveel inlog codes heeft de gemiddelde user wel niet ??), Wifi wachtwoorden, de locatie van al je devices, iCloud, prive fotos en videos en ga zo maar door.

Zolang dat ook kan op intell dan overtuig je mij niet dat het delen van banale informatie zoals afstanden, hoogte meters, locatie, hartslag, etc. opeens Top Secret zijn en Apple dat niet kan beveiligen.
Sorry, dat gaat er bij mij niet in.
En ik vond derhalve jouw reactie van destijds (en nog steeds) niet logisch.
Discusssies kunnen zonder ongenuanceerd, ordinair gescheld: 'Puur gelul in mijn ogen en voor een bedrijf als Apple is het mega eenvoudig dat fatsoenlijk te encrypten en te beveiligen.'

Daarbij het punt van (internationale/zeer verschillende) wet-/regelgeving; vergis je niet in de complicaties daaromtrent.

Maar wellicht zijn jouw normen wat anders.
Enfin, genoeg hierover.

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 10-08-2023 14:12 ]

• Zapato
Grin schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:53:
[...]

Discusssies kunnen zonder ongenuanceerd, ordinair gescheld: 'Puur gelul in mijn ogen en voor een bedrijf als Apple is het mega eenvoudig dat fatsoenlijk te encrypten en te beveiligen.'

Maar wellicht zijn jouw normen wat anders.
Enfin, genoeg hierover.
Wellicht brengt @Bomberman71 het wat ongenuanceerd, maar feitelijk heeft hij wel gelijk. Is die data echt zo privacy gevoelig was om niet in een webomgeving weer te geven, dan zou het ook niet mogelijk moeten zijn om ze op de iPhone te delen met andere apps. Zo deel ik met de Whitings app (heb daar weegschaal en bloeddrukmeter van) en die geeft mooie overzichten op zowel de iPhone app als een webomgeving.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:47
Donstil schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:34:
[...]

Ooh echt? Ik heb er geen bandjes van dus dat weet ik niet, morgen wel :P
Hopelijk verbeterd, wie weet. We horen graag van je haha

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik ben de sprong aan het wagen naar de iOS17 en watchOS10 beta, maar wat duurt zo'n watchOS update vreselijk lang zeg... 80min en counting op een Apple Watch Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15:06
MrAcid schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:11:
Ik ben de sprong aan het wagen naar de iOS17 en watchOS10 beta, maar wat duurt zo'n watchOS update vreselijk lang zeg... 80min en counting op een Apple Watch Ultra.
Dan gaat er iets niet goed ben ik bang, bij mij duurde het downloaden en installeren zo'n 30 minuten totaal, ook op een AWU.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrAcid schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:11:
Ik had dit ook bij een van de updates. Telefoon op flightmode gezet en toen liep de update door.

Lijkt erop alsof het aanmelden oid dan niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Site van Apple heeft het ook over 'minuten tot een uur' dus lijkt inderdaad niet standaard/goed te zijn. Inmiddels is de update fysiek op het horloge gestart, en dat gaat redelijk vlot (25% nu in een paar min). Nog even geduld dus maar.

Afgerond na krap 2 uur. :X

[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 11-08-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismii
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-10 08:01
Zijn er verschillen voor apple watches verkocht in China, omdat een familielid naar China op vakantie gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@dennismii De Apple Watch versie zonder cellular verbinding zijn overal gelijk….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:39
dennismii schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:47:
Zijn er verschillen voor apple watches verkocht in China, omdat een familielid naar China op vakantie gaat?
Misschien even onderzoeken hoe er om gegaan wordt met garantie? Is er in China een tweede garantiejaar? En moet je net als in NL in het tweede jaar aankloppen bij de verkoper? Zo ja, dan moet je het dus opsturen. In het eerste jaar kun je (met factuur!) bij elke Apple Premium Reseller of bij Apple zelf terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:06
dennismii schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 19:47:
Hou er rekening mee dat bepaalde functies afhankelijk zijn van het land van aankoop en niet van het land van gebruik. Ik heb jaren geleden mijn Series4 in Canada gekocht. En omdat toendertijd de ECG-functie in Canada nog niet was uitgerold, kon ik ECG bij terugkeer in Belgie niet gebruiken - zelfs al was ECG al wel actief voor Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:57

Aiii

何これ

Ik ben doorgaans niet heel paranoïde, maar ik zou sowieso geen elektronica in China aanschaffen, wie weet wat voor backdoors Apple op last van de Chinese overheid in hun devices moet bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@Aiii Dit lijkt mij onzin. Apple zou hieraan niet meewerken en dan daar maar niet verkopen. Mochten ze dit wel doen, dan zou dit door voldoende etnische hackers zo worden gevonden. Als er sprake is van een aangepaste iOS die zou draaien op Chinese Apple Watches, dat zou zeker worden opgemerkt.

Het zou een enorm gezichtsverlies betekenen voor het “privacyveilige imago” wat Apple altijd nastreeft en het er zich toch nu toe betrouwbaar is is gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
RoRoNL schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:40:
@Aiii Dit lijkt mij onzin. Apple zou hieraan niet meewerken en dan daar maar niet verkopen. Mochten ze dit wel doen, dan zou dit door voldoende etnische hackers zo worden gevonden. Als er sprake is van een aangepaste iOS die zou draaien op Chinese Apple Watches, dat zou zeker worden opgemerkt.

Het zou een enorm gezichtsverlies betekenen voor het “privacyveilige imago” wat Apple altijd nastreeft en het er zich toch nu toe betrouwbaar is is gebleken.
Er zit zoveel land specifieke logica in elk OS dat zoiets niet perse “zo geworden” hoeft te worden.

Buiten dat ga je geen miljarden economie skippen omdat een paar westerse mensen er een mening over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online
Deze week is mijn nieuwe Tesla afgeleverd en heb vandaag de watch app voor Tesla gedownload… Door Apple Pay en Stocard kon ik al geen moment meer zonder mijn AWU maar nu mijn AWU zelfs de sleutel van mijn auto is geworden zie ik mezelf niet meer overstappen naar een ander merk.

Zo’n Apple Watch blijft toch een geweldige alles kunner.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bij Tesla hebben ze de app/software wel goed op orde inderdaad.

Merk aan mijzelf juist het tegenovergestelde overigens, doe de watch (ultra in mijn geval) steeds minder om en vind een iPhone only aanpak eigenlijk wel lekker.

De laatste jaren had ik al 90% van de notificaties uit staan bijvoorbeeld maar Ik had een beetje gehoopt dat ik met de ultra er weer wat meer mee zou doen vanwege het grotere scherm, dat blijft echtee uit. Vrijwel alles gaat sneller/beter als ik de iPhone even pak en daardoor sla ik het op de watch vrijwel altijd over.

Als ik nu 1 Apple device zou moeten aanwijzen welke ik nooit meer mag gebruiken zou dat zonder twijfel direct de watch zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 13-08-2023 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:33

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Donstil schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 01:14:

Merk aan mijzelf juist het tegenovergestelde overigens, doe de watch (ultra in mijn geval) steeds minder om en vind een iPhone only aanpak eigenlijk wel lekker.

De laatste jaren had ik al 90% van de notificaties uit staan bijvoorbeeld maar Ik had een beetje gehoopt dat ik met de ultra er weer wat meer mee zou doen vanwege het grotere scherm, dat blijft echtee uit. Vrijwel alles gaat sneller/beter als ik de iPhone even pak en daardoor sla ik het op de watch vrijwel altijd over.

Als ik nu 1 Apple device zou moeten aanwijzen welke ik nooit meer mag gebruiken zou dat zonder twijfel direct de watch zijn.
Ik neig juist steeds meer naar iPhone regelmatig thuislaten om ook van alle afleiding (whatsapp etc) af te zijn. 1x per dag alles doorwerken gaat prima en is door de dag heen een stuk rustiger.

Apple Watch vind ik voor slaap en sportmeting fijn, maar Apple Pay en Stocard, en navigeren met Maps maken het apparaat voor mij onmisbaar.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 01:36:
[...]

Ik neig juist steeds meer naar iPhone regelmatig thuislaten om ook van alle afleiding (whatsapp etc) af te zijn. 1x per dag alles doorwerken gaat prima en is door de dag heen een stuk rustiger.

Apple Watch vind ik voor slaap en sportmeting fijn, maar Apple Pay en Stocard, en navigeren met Maps maken het apparaat voor mij onmisbaar.
Ja notificaties heb ik op de iPhone ook al jaren uit voor het meerendeel van de apps, “1x per dag alles doorwerken” doe ik een soort van al.

Apple Pay doe ik met de iPhone, ook als de watch wel om is. Navigeren op de watch staat uit, dat vind ik echt vreselijk als je navigeert via CarPlay en het horloge om hebt.

Heb elke generatie gehad maar ben steeds minder overtuigd merk ik. Met wat slaap tracking en betalen vanaf de pols halen ze mij niet meer over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:25

pdavie2311

Live life to the fullest..

Donstil schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:20:
[...]

Ja notificaties heb ik op de iPhone ook al jaren uit voor het meerendeel van de apps, “1x per dag alles doorwerken” doe ik een soort van al.

Apple Pay doe ik met de iPhone, ook als de watch wel om is. Navigeren op de watch staat uit, dat vind ik echt vreselijk als je navigeert via CarPlay en het horloge om hebt.

Heb elke generatie gehad maar ben steeds minder overtuigd merk ik. Met wat slaap tracking en betalen vanaf de pols halen ze mij niet meer over de streep.
Dus als de Ultra 52mm wordt, koop je hem niet? :+

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:28:
[...]
Dus als de Ultra 52mm wordt, koop je hem niet? :+
Haha nou dat wordt zelfs voor mij te groot denk ik.
Als ze in september met een 48/49mm RVS komen koop ik die nog wel denk ik en dan de ultra eruit.

Blijf de RVS toch wel de mooiere watch vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Merk zelf ook wel dat ik steeds vaker de iPhone pak voor Apple Pay, moet m'n pols regelmatig in awkward posities houden langs het apparaat om hem te laten scannen. Voor sporten gebruik ik hem niet meer want tijdens fitness/krachttraining steeds een andere workout selecteren, met korte tussen pauzes, is gewoon omslachtig. Enige waarvoor ik hem nog echt handig vind is op werk. Als ik tegen het einde van de vergadering melding krijg waar ik de volgende aansluitende vergadering moet zijn en voor het checken van een melding zonder telefoon uit broekzak te halen.
Als ik een enkele of geen vergadering heb draag ik steeds vaker een normaal horloge naar werk. Thuis draag ik hem sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Werken doe ik niet meer, maar betalen met de ultra. Sport, badminton wandelen ideaal. En als ik golf perfect om de score bij te houden. Dus ik draag hem nog steeds graag. Slaap bijhouden deed ik in het begin maar al lang niet meer.

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Alexknl schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 09:34:
Merk zelf ook wel dat ik steeds vaker de iPhone pak voor Apple Pay, moet m'n pols regelmatig in awkward posities houden langs het apparaat om hem te laten scannen. Voor sporten gebruik ik hem niet meer want tijdens fitness/krachttraining steeds een andere workout selecteren, met korte tussen pauzes, is gewoon omslachtig. Enige waarvoor ik hem nog echt handig vind is op werk. Als ik tegen het einde van de vergadering melding krijg waar ik de volgende aansluitende vergadering moet zijn en voor het checken van een melding zonder telefoon uit broekzak te halen.
Als ik een enkele of geen vergadering heb draag ik steeds vaker een normaal horloge naar werk. Thuis draag ik hem sowieso niet.
Huh

Je weet dat je op elke plek kan houden?

Dus op alle 3 de rode plekken doet ie het. Zelfs ervoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5J01PMxlpl_47h0gVl4Jtb__F2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XhfcVD4lZEXhSMAed5XYDEYR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Vorkie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 12:24:
[...]

Huh

Je weet dat je op elke plek kan houden?

Dus op alle 3 de rode plekken doet ie het. Zelfs ervoor.

[Afbeelding]
Theoretisch is dat vast waar maar in het echt werkt het echt alleen als je de watch aan de linkerkant tegen het symbool drukt

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Kassad schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Theoretisch is dat vast waar maar in het echt werkt het echt alleen als je de watch aan de linkerkant tegen het symbool drukt
Dat is dus echt pertinent niet waar.

Vanaf de Apple Watch series 3 en sinds ING het heeft geïntroduceerd gebruik ik Apple Pay. Nu onderwijk op mijn 7 series en doe niet anders dan, doordat de Watch op mijn linkerarm zit, aan de binnenzijde houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Kassad schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:03:
[...]

Ik heb mij Apple Watch nog nooit ertegen hoeven houden of zelfs drukken. Die andere plekken wist ik niet en ga ik zeker proberen. Ik betaal alleen nog met mijn horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vorkie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:07:
[...]

Dat is dus echt pertinent niet waar.

Vanaf de Apple Watch series 3 en sinds ING het heeft geïntroduceerd gebruik ik Apple Pay. Nu onderwijk op mijn 7 series en doe niet anders dan, doordat de Watch op mijn linkerarm zit, aan de binnenzijde houden.
Ik merk dat ook wel hoor, met diverse watches ook. Betalen met de terminal hierboven gaat regelmatig niet vlekkeloos. Pols in een vreemde houding etc.

Een van de redenen dat ik het met de iPhone ben gaan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 13-08-2023 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:31:
[...]

Ik merk dat ook wel hoor, met diverse watches ook. Betalen met de terminal hierboven gaat regelmatig niet vlekkeloos. Pols in een vreemde houding etc.

Een van de redenen dat ik het met de iPhone ben gaan doen.
Super raar dan, heb echt 0 problemen in de jaren dat ik ermee betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorkie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:37:
Super raar dan, heb echt 0 problemen in de jaren dat ik ermee betaal.
Das altijd mooi natuurlijk, het komt in mijn omgeving alleen wel wat vaker terug dus verwacht niet dat het alleen aan mijn situatie ligt.

Nou goed iPhone is net zo prima voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h08bbb5o8iQOxrzaSCY5X_D19cU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Amjs8cKUY8pfVBZmZFcTUSH6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_3Ue94ob6RaDCaW1jC53YHQnSw8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rbUbIRsVI3lPrws2ULVQ59sE.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn Nomad Glow is binnen. Eerste indrukken zijn wel oké. Rubber is wat minder flexibel dan de Apple variant maar dat is verder wel prima en hij is wat meer crème dan wit.

Ik had om mee te zwemmen alleen die ocean band maar die vind ik niet lekker genoeg zitten, voor die situaties deze dus maar eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:39:
[...]

Das altijd mooi natuurlijk, het komt in mijn omgeving alleen wel wat vaker terug dus verwacht niet dat het alleen aan mijn situatie ligt.

Nou goed iPhone is net zo prima voor mij.
Net zoals ik in mijn omgeving dit niet hoor terug komen, inclusief van mijn oudste en mijn vrouw.

Ik hoor dit niet voor het eerst, meestal was het juist dat mensen niet wisten dat ze hem ook aan de andere zijdes konden houden (dus die pols zo raar moest houden)

Het geld ook voor de iPhone, Samsung en de betaalkaarten algemeen, ze hoeven niet op die ene plek gehouden te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Donstil schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 01:14:

Merk aan mijzelf juist het tegenovergestelde overigens, doe de watch (ultra in mijn geval) steeds minder om en vind een iPhone only aanpak eigenlijk

Vrijwel alles gaat sneller/beter als ik de iPhone even pak en daardoor sla ik het op de watch vrijwel altijd over.

Ik ben vaak genoeg in de verleiding geweest om een Apple Watch aan te schaffen. Die gadget drang die we allemaal wel hebben, iedereen kent het wel. Shiny new toy. Tegelijk leer je door ervaring wel min of meer correct inschatten wat een puur frivole en nutteloze aankoop zou zijn, en wat eventueel wel een meerwaarde kan betekenen in je leven. (ik heb het over mezelf, iedereen maakt het voor zichzelf uit).

Op zich ben ik best wel rationeel, en slaag ik er elke september (watch release) in mezelf zo'n ding uit het hoofd te praten. Geld is niet het probleem, de watch die ik dagelijks draag is flink duurder.

Ik zie ze vaak genoeg bij vrienden en collega's, en als ik ze op een display zie in een store doe ik ze steevast eens om. Ze zijn erg cool, goed gemaakt, voelt als kwaliteit (voor wat het is, een techy gadget 'prul'), en draaien vast erg goede software voor zie er de meerwaarde uit haalt, en die functies ook echt gebruikt. Zelf vind het allemaal 'net niet'.

Om te sporten heb ik een garmin die me goed bevalt (lange batterijduur, goede data, zit niet in de weg van m'n normale horloges, want enkel gebruikt voor sport).

Het andere aspect (notificaties) heeft voor mij ook geen enkele meerwaarde. Ik heb me in de voorbije jaren met nodige discipline aangeleerd om niet pavloviaans op elke notificatie te interageren, en dat voelt beter. Ik vind dat aandacht trekken zonder meer storend, en zou de notificaties op de apple watch dus ook meteen uit zetten. Dan blijft er weinig functionaliteit meer over. Geen sport, geen notifications. En aan die hele app economy waar je voor elke scheet een app nodig hebt (auto openen, smart home, koffie zetten) heb ik een absolute grafhekel. Alles robuust en normaal hier. Bankpas en sleutels, en nee ik draag geen man bag.

Komt daarbij dat iOS op de iPhone met elke release echt meer en meer gepolijst wordt, en dat je via het lock screen, control center, en widgets ook steeds meer kan, nog los van Siri, dat de nood voor een watch ook steeds minder lijkt. Ik ben absoluut fan van de iPhone. Wat een fijn fijn fijn apparaat, ik kan het niet genoeg benadrukken. Ik verwerk alles dan ook veel liever op de iPhone met meer comfort, dan op een priegelige Apple watch.

In kort, als je geen probleem hebt om je iPhone er bij te nemen (heb ik niet, zonder hoes haal je die net zo makkelijk uit je broekzak), dan vind ik weinig meerwaarde aan de apple watch. De smartphone er bij nemen doe ik al jaaaaren, dus dat is muscle memory.

En bovenal haal je er met de apple watch nog een extra device bij om slaafs op te laden, iedere dag! Jaja, ik weet het al, 'tijdens de koffie', 'tijdens de douche'.... :O Mijn levensstijl is echt niet zo monotoon en perfect georganiseerd. Laat of vroeg slapen, laat of vroeg opstaan, weekendjes weg, bij vrienden overnachten, meerdere locaties, ...

Als ik het na acht apple watches niet meer nodig vind, dan denk ik niet dat apple er me ooit nog eentje verkoopt, of genoeg toevoegt om een product neer te zetten wat ik wel wil met een unieke feature.

Heeeeeel misschien als ze met een 5 dagen (of liever 7) dagen batterijduur aankomen, dan wil ik het wellicht nog wel overwegen. Bij de apple watch 19 of zo :+

Idem, ik zou nagenoeg alles wel kopen uit de Apple Store (en heb hier ook massa's liggen, tot de magic trackpad toe), maar zo blijven er een aantal items die me echt niet en nooit trekken. Apple watch, Apple Magic Mouse, Apple Airpods Max (wel airpods pro), en Apple Cinema Display. Never, nooit... Allemaal net niet... De rest is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Vorkie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:51:
[...]

Net zoals ik in mijn omgeving dit niet hoor terug komen, inclusief van mijn oudste en mijn vrouw.

Ik hoor dit niet voor het eerst, meestal was het juist dat mensen niet wisten dat ze hem ook aan de andere zijdes konden houden (dus die pols zo raar moest houden)

Het geld ook voor de iPhone, Samsung en de betaalkaarten algemeen, ze hoeven niet op die ene plek gehouden te worden.
Heb wel het gevoel dat het met de iPhone veel beter gaat, misschien is dat NFC signaal sterker ofz. Daar gaat het in ieder geval vrijwel nooit mis.

Mijn vrouw zegt overigens net “nee dat gebruik ik niet meer. Werkt vaker niet dan wel” op de vraag “betaal jij nou wel eens met je watch8)7

Maar ik ken ook wel mensen die erbij zweren hoor, dus de waarheid zal ergens in het midden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ik heb de wegwijzer op mijn ultra ingesteld als face. Als ik de widget waarop de onderstaande foto de 330oNW (Lengtegraad?) is te zien de datum instel veranderd dit na een paar weken weer terug naar 330NW. Als ik dit dan weer in de widget wil aanpassen geeft de watch aan dat het op datum staat ingesteld maar veranderen krijg ik dit niet.

De enige oplossing is dan de watch face verwijderen en opnieuw instellen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
Afbeeldingslocatie: https://help.apple.com/assets/6398A9D9257A2C1D9026967A/6398A9DD257A2C1D90269684/nl_NL/2b05ec8765692f76c95c8bd96d7c02de.png

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jdwrist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:32:
Ik heb de wegwijzer op mijn ultra ingesteld als face. Als ik de widget waarop de onderstaande foto de 330oNW (Lengtegraad?) is te zien de datum instel veranderd dit na een paar weken weer terug naar 330NW. Als ik dit dan weer in de widget wil aanpassen geeft de watch aan dat het op datum staat ingesteld maar veranderen krijg ik dit niet.

De enige oplossing is dan de watch face verwijderen en opnieuw instellen. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
[Afbeelding]
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt denk ik maar ik weet wel dat die watchface alleen interactief is als je erop drukt. Dus je ziet niet altijd de lengtegraad.

Misschien gaat dat mis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:00
jdwrist schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:32:

[Afbeelding]
Tik maar een keer op de ring die in het wit is op deze afbeelding, dan springt die weer naar de seconden, tik je dan weer springt die naar de lengte/breedte graad.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
Donstil schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:18:
[...]

Heb wel het gevoel dat het met de iPhone veel beter gaat, misschien is dat NFC signaal sterker ofz. Daar gaat het in ieder geval vrijwel nooit mis.

Mijn vrouw zegt overigens net “nee dat gebruik ik niet meer. Werkt vaker niet dan wel” op de vraag “betaal jij nou wel eens met je watch8)7

Maar ik ken ook wel mensen die erbij zweren hoor, dus de waarheid zal ergens in het midden liggen.
Dit dus, ik gebruik de Watch voor betalen alleen nog als ik mijn telefoon vergeten ben. Het gaat te vaak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Nicj56 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 17:01:
[...]

Tik maar een keer op de ring die in het wit is op deze afbeelding, dan springt die weer naar de seconden, tik je dan weer springt die naar de lengte/breedte graad.
Thanks weer wat geleerd that did the trick :-)

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:26
Amos_x schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:52:
[...]

Ik ben vaak genoeg in de verleiding geweest om een Apple Watch aan te schaffen. Die gadget drang die we allemaal wel hebben, iedereen kent het wel. Shiny new toy. Tegelijk leer je door ervaring wel min of meer correct inschatten wat een puur frivole en nutteloze aankoop zou zijn, en wat eventueel wel een meerwaarde kan betekenen in je leven. (ik heb het over mezelf, iedereen maakt het voor zichzelf uit).

Op zich ben ik best wel rationeel, en slaag ik er elke september (watch release) in mezelf zo'n ding uit het hoofd te praten. Geld is niet het probleem, de watch die ik dagelijks draag is flink duurder.

Ik zie ze vaak genoeg bij vrienden en collega's, en als ik ze op een display zie in een store doe ik ze steevast eens om. Ze zijn erg cool, goed gemaakt, voelt als kwaliteit (voor wat het is, een techy gadget 'prul'), en draaien vast erg goede software voor zie er de meerwaarde uit haalt, en die functies ook echt gebruikt. Zelf vind het allemaal 'net niet'.

Om te sporten heb ik een garmin die me goed bevalt (lange batterijduur, goede data, zit niet in de weg van m'n normale horloges, want enkel gebruikt voor sport).

Het andere aspect (notificaties) heeft voor mij ook geen enkele meerwaarde. Ik heb me in de voorbije jaren met nodige discipline aangeleerd om niet pavloviaans op elke notificatie te interageren, en dat voelt beter. Ik vind dat aandacht trekken zonder meer storend, en zou de notificaties op de apple watch dus ook meteen uit zetten. Dan blijft er weinig functionaliteit meer over. Geen sport, geen notifications. En aan die hele app economy waar je voor elke scheet een app nodig hebt (auto openen, smart home, koffie zetten) heb ik een absolute grafhekel. Alles robuust en normaal hier. Bankpas en sleutels, en nee ik draag geen man bag.

Komt daarbij dat iOS op de iPhone met elke release echt meer en meer gepolijst wordt, en dat je via het lock screen, control center, en widgets ook steeds meer kan, nog los van Siri, dat de nood voor een watch ook steeds minder lijkt. Ik ben absoluut fan van de iPhone. Wat een fijn fijn fijn apparaat, ik kan het niet genoeg benadrukken. Ik verwerk alles dan ook veel liever op de iPhone met meer comfort, dan op een priegelige Apple watch.

In kort, als je geen probleem hebt om je iPhone er bij te nemen (heb ik niet, zonder hoes haal je die net zo makkelijk uit je broekzak), dan vind ik weinig meerwaarde aan de apple watch. De smartphone er bij nemen doe ik al jaaaaren, dus dat is muscle memory.

En bovenal haal je er met de apple watch nog een extra device bij om slaafs op te laden, iedere dag! Jaja, ik weet het al, 'tijdens de koffie', 'tijdens de douche'.... :O Mijn levensstijl is echt niet zo monotoon en perfect georganiseerd. Laat of vroeg slapen, laat of vroeg opstaan, weekendjes weg, bij vrienden overnachten, meerdere locaties, ...

Als ik het na acht apple watches niet meer nodig vind, dan denk ik niet dat apple er me ooit nog eentje verkoopt, of genoeg toevoegt om een product neer te zetten wat ik wel wil met een unieke feature.

Heeeeeel misschien als ze met een 5 dagen (of liever 7) dagen batterijduur aankomen, dan wil ik het wellicht nog wel overwegen. Bij de apple watch 19 of zo :+

Idem, ik zou nagenoeg alles wel kopen uit de Apple Store (en heb hier ook massa's liggen, tot de magic trackpad toe), maar zo blijven er een aantal items die me echt niet en nooit trekken. Apple watch, Apple Magic Mouse, Apple Airpods Max (wel airpods pro), en Apple Cinema Display. Never, nooit... Allemaal net niet... De rest is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ik kan mij perfect vinden in je gedachtegoed. Als kind had ik niets liever gehad als een Apple Watch… dat begon al bij de Casio’s waarbij je de tv komt bedienen.

Als horloge fanaat kan ik soms moeilijk verkopen om zelf een Apple Watch te kopen, omdat ik ergens anders bang ben dat ik mijn andere horloges niet meer ga dragen.

Toch heb ik vorige week m’n vriendin er eentje cadeau gedaan en zit nu zelf erg te twijfelen voor de Watch 9. We gaan t wel zien in september haha. Misschien kan ik mijzelf weer overhalen om het niet te doen, maar misschien ook wel om het zelf eens te ervaren.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
Donstil schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn Nomad Glow is binnen. Eerste indrukken zijn wel oké. Rubber is wat minder flexibel dan de Apple variant maar dat is verder wel prima en hij is wat meer crème dan wit.

Ik had om mee te zwemmen alleen die ocean band maar die vind ik niet lekker genoeg zitten, voor die situaties deze dus maar eens uitproberen.
De mijn is toch echt helder wit
Niet van Nomad maar voor nog geen 3,00 van Ali

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2OJHscCjk98AC3z5IW4t14EwjP4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V2LWcGB5CVgEZNl1sU09vVTH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OPoMddPoEJy2wgQ9MEO3jxS9Y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Q5STDOQeTpAb4V0SPIlTqhc.jpg?f=fotoalbum_large

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bing69 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:27:
[...]

De mijn is toch echt helder wit
Niet van Nomad maar voor nog geen 3,00 van Ali

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, beetje goeie glow ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-10 19:34

freshy98

Atari

Naar aanleiding van de Glow melding een Nomad Sport Band gekocht (Ash Green).
Het is jammer dat er maar één maat is want mijn armen/pols zijn niet van het magere soort :-)

Ik kan 'm tot het tweede gaatje gebruiken, maar dan blijft het einde niet steken in de opening (zonder enige suggestieve intenties...)
Voelt dus niet erg veilig om te dragen in dat geval. Wel zonde, want het ziet er verder goed uit.

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Voor mij is mijn Apple Watch Ultra avontuur weer afgelopen. Moet hem te vaak af doen met mijn werk (medische sector), had daarom daarvoor al 15 plus jaar niets meer om mijn pols gehad. Jammer want het is wel echt een tof device, maar voor mij niet praktisch dus.

Ga maar kijken of ik er iemand anders blij mee kan maken.

(En al verkocht 😎)

[ Voor 3% gewijzigd door -TheNose- op 19-08-2023 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berenkoud
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 21:20
Ik stel de vraag omdat ik er zelf niet direct een eenduidig en duidelijk antwoord op kan vinden.
Wellicht dat iemand het directe antwoord of ervaring heeft.

Kan ik een Apple Watch aanschaffen voor een familielid (dochter), en daarbij een eSIM only abonnement koppelen met een eigen nummer (van T-Mobile).

Waarbij ik dus enkel een iPhone nodig heb voor het instellen.
Maar niet een MultiSIM/DualSIM oplossing hoef te gebruiken waarbij mijn eigen nummer aan 2 devices wordt gekoppeld..

PS2 Snow White SRSM 20"

Pagina: 1 ... 34 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.