Acties:
  • +1 Henk 'm!
Berenkoud schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 09:50:
Ik stel de vraag omdat ik er zelf niet direct een eenduidig en duidelijk antwoord op kan vinden.
Wellicht dat iemand het directe antwoord of ervaring heeft.

Kan ik een Apple Watch aanschaffen voor een familielid (dochter), en daarbij een eSIM only abonnement koppelen met een eigen nummer (van T-Mobile).

Waarbij ik dus enkel een iPhone nodig heb voor het instellen.
Maar niet een MultiSIM/DualSIM oplossing hoef te gebruiken waarbij mijn eigen nummer aan 2 devices wordt gekoppeld..
Nee dat kan niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 17:41
Ik stel de vraag omdat ik er zelf niet direct een eenduidig en duidelijk antwoord op kan vinden.

Kan ik een Apple Watch aanschaffen voor een familielid (dochter), en daarbij een eSIM only abonnement koppelen met een eigen nummer (van T-Mobile).

Maar niet een MultiSIM/DualSIM oplossing hoef te gebruiken waarbij mijn eigen nummer aan 2 devices wordt gekoppeld..
In aanvulling op @Donstil: Apple heeft wel Family Setup bij Apple Watches geïntroduceerd, maar providers ondersteunen deze optie niet.

Bij T-Mobile lees je dat hier (FAQ > Gebruik > Laatste vraag), bij KPN staat dat hier (FAQ > Werkt MultiSim ook in combinatie met Gezinsconfiguratie?). Ook Apple heeft een lijst gepubliceerd met aanbieders die Family Setup ondersteunen, maar daar staat geen Nederlandse provider bij

Ik ben het dus met Donstil eens dat dit in Nederland nog niet mogelijk is.

[ Voor 8% gewijzigd door rclahsen op 18-08-2023 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11:35

Nee, dat is in Nederland (nog) niet mogelijk (zoals de rest ook al zegt :) ).

[ Voor 2% gewijzigd door wvanommen op 18-08-2023 14:13 . Reden: we zijn het eens ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:06
Amos_x schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:52:
[...]

Ik ben vaak genoeg in de verleiding geweest om een Apple Watch aan te schaffen. Die gadget drang die we allemaal wel hebben, iedereen kent het wel. Shiny new toy. Tegelijk leer je door ervaring wel min of meer correct inschatten wat….. [knip]
Heel herkenbaar wat je betoogt. Ik zat er precies zo in toen de Apple Watch uit kwam en ik daarna merkte dat die dure dingen ook snel afschreven: elk jaar kwam er een nieuwe uit! Nee, dan liever een paar modellen wachten, dacht ik. De iPhone werd eigenlijk ook pas wat vanaf de 5/5S. Daarvoor was het toch wel behelpen…

Elk jaar werd m’n gevoel versterkt om dat ding niet te kopen, de verbeteringen waren maar minimaal en bij elke review was het credo: heb je al een AW, dan koop geen nieuwe, is de meerwaarde niet waard. Broertje had er op een gegeven moment één (ik denk een 3 of een 4) en deed ‘m na 4 weken weer weg; ‘t was een bevlieging. Gedoe, dik en zwaar horloge en elke dag opladen. En de hele dag notificaties, hij werd er gek van. Nu, dat laatste kan natuurlijk allemaal uit, maar het ging om het totaal gevoel.

Jaaaren later ben ik er zelf toch ook voor gevallen met het risico dat ik misschien toch een fout beging. Maar ik was fanatiek met zwemmen begonnen en een zwem maatje had zo’n AW en vond de statistieken dan toch wel leuk. En die wedstrijdjes / elkaars workouts volgen had wel iets geinigs (iig aan het begin)

Zodoende na een tijdje toch voor de bijl gegaan. Ik moest er best aan wennen en vind het al met al geen comfortabel apparaat (lomp en zwaar) en zit dikwijls nét even in de weg (stoot dikwijls ergens tegenaan of moet ‘m even draaien om ergens langs of erbij te kunnen met m’n pols/arm) Erop letten dat de Watch niet lange tijd in de volle zon zit (ter behoud van het apparaat) dus naar binnen draaien of toch maar even af doen) Tijdens de work outs draagt het ook niet comfortabel (zweten en dat gewicht aan je pols bij heftiger sessies sport niet lekker)
Na een tijdje went het allemaal wel en ben ik er nog steeds wel blij mee. Maar de work out statistieken (inzichten) raken sleets, en andere dingen die je ermee kan eigenlijk niet meer dan een gimmick.
Heb ook nagenoeg alle geluidjes en notificaties uit gezet, bel er niet mee. Alleen agenda mag notificaties geven en die vind ik echt handig. Op m’n telefoon kijk ik dan niet bij alle piepjes en dan zie ik dat soms toch te laat. En snel het weer bekijken doe ik ook op de Watch.

Onlangs was ik het horloge een aantal weken kwijt door reparatie en het greep me eigenlijk aan hoe makkelijk (bijna: prettig) ik zonder horloge de dagen door kwam. Zelfs bij het zwemmen merk ik dat het minder afleidt op de een of andere manier. Terwijl ik tijdens het zwemmen niet met het horloge bezig ben, maar onderbewust is het denk ik toch een soort prikkel die je lichaam probeert thuis te brengen of zoiets.

Lang verhaal kort; met terugwerkende kracht zou ik toch liever bij m’n keuze zijn gebleven de AW niet te kopen. Dat onderbuik gevoel had gelijk, maar ik ben er toch voor gevallen. Het is niet erg genoeg om ‘m ervoor weg te doen, maar die dag zou best eens kunnen aanbreken…..

[ Voor 12% gewijzigd door autoreverse op 18-08-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:44
Ik zou em lekker weg doen als ik jou was :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:39
autoreverse schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 21:18:
[...]

Heel herkenbaar wat je betoogt. Ik zat er precies zo in toen de Apple Watch uit kwam en ik daarna merkte dat die dure dingen ook snel afschreven: elk jaar kwam er een nieuwe uit! Nee, dan liever een paar modellen wachten, dacht ik. De iPhone werd eigenlijk ook pas wat vanaf de 5/5S. Daarvoor was het toch wel behelpen…

Elk jaar werd m’n gevoel versterkt om dat ding niet te kopen, de verbeteringen waren maar minimaal en bij elke review was het credo: heb je al een AW, dan koop geen nieuwe, is de meerwaarde niet waard. Broertje had er op een gegeven moment één (ik denk een 3 of een 4) en deed ‘m na 4 weken weer weg; ‘t was een bevlieging. Gedoe, dik en zwaar horloge en elke dag opladen. En de hele dag notificaties, hij werd er gek van. Nu, dat laatste kan natuurlijk allemaal uit, maar het ging om het totaal gevoel.

Jaaaren later ben ik er zelf toch ook voor gevallen met het risico dat ik misschien toch een fout beging. Maar ik was fanatiek met zwemmen begonnen en een zwem maatje had zo’n AW en vond de statistieken dan toch wel leuk. En die wedstrijdjes / elkaars workouts volgen had wel iets geinigs (iig aan het begin)

Zodoende na een tijdje toch voor de bijl gegaan. Ik moest er best aan wennen en vind het al met al geen comfortabel apparaat (lomp en zwaar) en zit dikwijls nét even in de weg (stoot dikwijls ergens tegenaan of moet ‘m even draaien om ergens langs of erbij te kunnen met m’n pols/arm) Erop letten dat de Watch niet lange tijd in de volle zon zit (ter behoud van het apparaat) dus naar binnen draaien of toch maar even af doen) Tijdens de work outs draagt het ook niet comfortabel (zweten en dat gewicht aan je pols bij heftiger sessies sport niet lekker)
Na een tijdje went het allemaal wel en ben ik er nog steeds wel blij mee. Maar de work out statistieken (inzichten) raken sleets, en andere dingen die je ermee kan eigenlijk niet meer dan een gimmick.
Heb ook nagenoeg alle geluidjes en notificaties uit gezet, bel er niet mee. Alleen agenda mag notificaties geven en die vind ik echt handig. Op m’n telefoon kijk ik dan niet bij alle piepjes en dan zie ik dat soms toch te laat. En snel het weer bekijken doe ik ook op de Watch.

Onlangs was ik het horloge een aantal weken kwijt door reparatie en het greep me eigenlijk aan hoe makkelijk (bijna: prettig) ik zonder horloge de dagen door kwam. Zelfs bij het zwemmen merk ik dat het minder afleidt op de een of andere manier. Terwijl ik tijdens het zwemmen niet met het horloge bezig ben, maar onderbewust is het denk ik toch een soort prikkel die je lichaam probeert thuis te brengen of zoiets.

Lang verhaal kort; met terugwerkende kracht zou ik toch liever bij m’n keuze zijn gebleven de AW niet te kopen. Dat onderbuik gevoel had gelijk, maar ik ben er toch voor gevallen. Het is niet erg genoeg om ‘m ervoor weg te doen, maar die dag zou best eens kunnen aanbreken…..
Klinkt alsof je sowieso niet echt een horloge drager bent in algemene zin. Zou hem dan ook gewoon weg doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:24
Denk dat dat het bij mij ook een beetje was. Ik droeg al 15 jaar geen horloge meer, zat me daardoor in de weg.

Maar blijft een dubbel gevoel hem verkopen, de Watch ultra blijft een super vet apparaat. 🤤

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:18:
[...]

Heb wel het gevoel dat het met de iPhone veel beter gaat, misschien is dat NFC signaal sterker ofz. Daar gaat het in ieder geval vrijwel nooit mis.

Mijn vrouw zegt overigens net “nee dat gebruik ik niet meer. Werkt vaker niet dan wel” op de vraag “betaal jij nou wel eens met je watch8)7

Maar ik ken ook wel mensen die erbij zweren hoor, dus de waarheid zal ergens in het midden liggen.
Eens hoor. M’n Watch zit aan de linkerpols en moet m’n arm helemaal draaien. Wat volgens mij niet eens nodig is, bandje er tegen aan lukt ook bij veel apparaten. Maar waar iPhone het eigenlijk altijd doet, heb ik bij Apple Watch echt wel vaak dat hij niet werkt bij een terminal.

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:24:
[...]

Eens hoor. M’n Watch zit aan de linkerpols en moet m’n arm helemaal draaien. Wat volgens mij niet eens nodig is, bandje er tegen aan lukt ook bij veel apparaten. Maar waar iPhone het eigenlijk altijd doet, heb ik bij Apple Watch echt wel vaak dat hij niet werkt bij een terminal.
Werkelijk nooit last van, en ik betaal werkelijk alleen nog maar met me Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
THE_BASE schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 08:24:
[...]

Betaal nu al zo’n 4 jaar via Apple Pay met mijn Watch. Als in die periode het 3 keer niet gelukt is, dan is het veel.
Of het nu bij de AH of op de Franse tolwegen en alles daartussen is, het werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Haga schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 12:21:
[...]

Betaal nu al zo’n 4 jaar via Apple Pay met mijn Watch. Als in die periode het 3 keer niet gelukt is, dan is het veel.
Of het nu bij de AH of op de Franse tolwegen en alles daartussen is, het werkt gewoon.
Hier idem. Nu 2 jaar een AW en ik kan me serieus niet herinneren dat het fout ging. Bij m'n vrouw ook niet die op dat vlak toch best een zeikerd is als het niet werkt. Echter hoor ik die nooit klagen.

Sinds ik het plaatje in dit topic zag waar je dus ziet dat je je AW ook gewoon voor de terminal kan houden, doe ik het zo. Nog geen problemen gehad.

En voor de Franse (en Italiaanse/Spaanse en Portugese) tolwegen heb je tegenwoordig van die kleine apparaatjes die je op je dashboard legt waardoor je niet eens hoeft te stoppen. ;)

https://www.fulli.com/nl/fulli-nomade-plus

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik ben van plan om een AW 8 aan te schaffen. Ik hardloop zo’n 3x per week 10km per run. Nu wil ik de AW ook dagelijks dragen op kantoor en wil daar een stalen armband of Milanese armband voor gebruiken.

Dit is denk ik niet handig om tijdens het hardlopen te dragen lijkt mij? Ook vanwege hartslag meting aan de pols, daarvoor moet de AW redelijk strak zitten zoals ik begreep.

Het wisselen met verschillende bandjes; is er dan niet meer slijtage kans voor de AW? En gaat dit eenvoudig?

Iemand nog adviezen?

Alvast dank voor de reactie(s).

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

cv8x schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:40:
Ik ben van plan om een AW 8 aan te schaffen. Ik hardloop zo’n 3x per week 10km per run. Nu wil ik de AW ook dagelijks dragen op kantoor en wil daar een stalen armband of Milanese armband voor gebruiken.

Dit is denk ik niet handig om tijdens het hardlopen te dragen lijkt mij? Ook vanwege hartslag meting aan de pols, daarvoor moet de AW redelijk strak zitten zoals ik begreep.

Het wisselen met verschillende bandjes; is er dan niet meer slijtage kans voor de AW? En gaat dit eenvoudig?

Iemand nog adviezen?

Alvast dank voor de reactie(s).
Voor sporten zijn die sport loop bandjes briljant, traploos te stellen met klittenband (prettig als je het warm krijgt) en blijven heel lang goed, vooral als je ze een beetje schoon houdt.

Bandjes wisselen is 10 seconden werk, op YouTube ook wel veel filmpjes over te vinden natuurlijk. Ik gebruik alleen origineel Apple bandjes en merk van slijtage niets.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:45:
[...]

Voor sporten zijn die sport loop bandjes briljant, traploos te stellen met klittenband (prettig als je het warm krijgt) en blijven heel lang goed, vooral als je ze een beetje schoon houdt.

Bandjes wisselen is 10 seconden werk, op YouTube ook wel veel filmpjes over te vinden natuurlijk. Ik gebruik alleen origineel Apple bandjes en merk van slijtage niets.
Dank voor je reactie. Sport loop heb ik inderdaad op het oog. Meer mensen die regelmatig wisselen als ze gaan sporten? Zijn er misschien ook mensen die met een Milanese band of stalen band hardlopen? Zo ja; hoe bevalt dat?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
cv8x schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:21:
[...]
Zijn er misschien ook mensen die met een Milanese band of stalen band hardlopen? Zo ja; hoe bevalt dat?
Heb een AW7 gehad met zowel een Milanese als stalen band en ik ren elk weekend een uurtje of twee. Beide kan ik absoluut niet aanraden voor hardlopen. Die Milanese band is gewoon pijnlijk om mee te sporten en het magneetje is niet sterk genoeg om goed vast te blijven zitten. Stalen armbandjes zijn veel te zwaar en oncomfortabel. Ik zou dat idee compleet uit je hoofd zetten.

Trail loops van de AWU zijn mijn fijnste ervaring tot nu toe voor hardlopen.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:36
richards3 schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:18:
[...]

Werkelijk nooit last van, en ik betaal werkelijk alleen nog maar met me Watch.
ik ook, vanaf het begin. Geld vliegt er uit ;)

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

cv8x schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 13:40:
Er is ook een Apple Watch bandjes / accessoires topic, daar kun je ook goede suggesties voor andere merken dan de Apple Originals vinden (Nomad bijv is ook goed), en ook zijn er wel aanbiedingen te zien.

Sowieso handig om nog even te wachten want volgens de geruchten ligt eind september de series 9 in de winkel, dat is toch vaak óf een goedkopere 8, of het nieuwste model voor de prijs van de 8 nu. Kanttekening is wel dat die vlieger vorig jaar niet opging door de plotselinge prijsstijging ;) maar misschien juist daarom zou ik het wachten zelf nu wel aandurven.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

Radiodurans schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:46:
[...]

Heb een AW7 gehad met zowel een Milanese als stalen band en ik ren elk weekend een uurtje of twee. Beide kan ik absoluut niet aanraden voor hardlopen. Die Milanese band is gewoon pijnlijk om mee te sporten en het magneetje is niet sterk genoeg om goed vast te blijven zitten. Stalen armbandjes zijn veel te zwaar en oncomfortabel. Ik zou dat idee compleet uit je hoofd zetten.

Trail loops van de AWU zijn mijn fijnste ervaring tot nu toe voor hardlopen.
Zoveel mensen zoveel wensen; bij het sporten wil ik alleen maar staal of rubber. In ieder geval iets dat geen zweet absorbeert. Stoffen bandjes absorberen zweet en dat vind ik dan weer het goorste wat ik mij kan bedenken (qua horlogebandjes :)). En ja, je kan ze wassen maar ik ga niet telkens na het sporten m'n horlogebandje wassen.

Gewoon proberen wat jezelf prettig vindt.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Als je dan toch na het sporten van bandje wisselt (waar de vraag over ging), dan is het geen moeite om even je sportloop onder de kraan af te spoelen. Drogen gaat vrij snel, en dan is hij weer klaar voor de volgende sessie, terwijl je tijdens het niet-sporten een ander bandje draagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Grin schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 16:47:
[...]

Zoveel mensen zoveel wensen; bij het sporten wil ik alleen maar staal of rubber. In ieder geval iets dat geen zweet absorbeert. Stoffen bandjes absorberen zweet en dat vind ik dan weer het goorste wat ik mij kan bedenken (qua horlogebandjes :)). En ja, je kan ze wassen maar ik ga niet telkens na het sporten m'n horlogebandje wassen.

Gewoon proberen wat jezelf prettig vindt.
Daar is ook net onderzoek naar gedaan: https://www.tomsguide.com...erage-apple-watch-band-is

Het is dus ook feitelijk goor. Maar staal blijft door het gewicht toch niet een goede optie voor tijdens het sporten. Ik was ook liever m'n bandje dan dat ik onnauwkeurige resultaten krijg of ongemak ervaar door het extra gewicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Hah, de enige echt ranzige horloges in die studie kwamen van personen die werken in een dierenkliniek :S . Er is een reden dat je geen horloges moet dragen als je werkt in een (para)medisch beroep :X De rest was vooral huidflora wat ook te verwachten is. Niet alle bacteriën zijn ranzig :*)

Ik gooi m’n bandjes waar ik mee sport regelmatig in de wasmachine, in zo’n wasnetje, samen met de sportkleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

BeQuietAndDrive schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 11:29:
Als je dan toch na het sporten van bandje wisselt (waar de vraag over ging), dan is het geen moeite om even je sportloop onder de kraan af te spoelen. Drogen gaat vrij snel, en dan is hij weer klaar voor de volgende sessie, terwijl je tijdens het niet-sporten een ander bandje draagt.
Voor mij is alleen water echt onvoldoende voor een sporthorloge.
Dat moet m.i. met zeep/desinfecteermiddel...
Zelfs mijn Link Bracelet maak ik eens per twee weken even goed schoon met zeep.
Met sporten draag ik mijn oude AW4 met rubber bandje, die maak ik minder vaak schoon maar dat kan mij dan weer minder boeien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:52

PeaceNlove

Deugleuter

Grin schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 19:21:
[...]

Met sporten draag ik mijn oude AW4 met rubber bandje, die maak ik minder vaak schoon maar dat kan mij dan weer minder boeien.
Ik doe de sportloop in een waszakje en die gaat dan gewoon met de rest van de sportspullen de wasmachine in. Gaat prima op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Mijn sportsloops die ik met de hand in biotex :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

[...]

Ik was ze regelmatig in de wasmachine mee, maar even tussendoor afspoelen (eventueel met een beetje zeep ofzo) werkt prima tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was ze eigenlijk nooit maar wissel heel regelmatig dus echt vies zijn ze zelden.

Met als uitzondering de zwarte trail bandje, daarvan is het oranje inmiddels niet meer schoon te kijken.

Wasmachine, shout, alleen water. Niet maakt dat oranje weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:07:
Wasmachine, shout, alleen water. Niets maakt dat oranje weer als nieuw.
Inderdaad, dat oranje lipje is bij mij ook definitief smoezelig. Zonde, is 1 van mijn favoriete bandjes.

Mijn oranje Alpine loop is overigens nog fel oranje, dat is nl. mijn minst favoriete bandje. Ik weet echt niet waar ik dat ding bij wil dragen behalve bij een voetbalshirt van Oranje maar hoe vaak doe je dat nu aan :+

Ben overigens erg benieuwd of er een zwart titanium AWU gaat komen in september. Dat wordt wel een insta-buy voor mij :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiodurans schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:16:
[...]

Inderdaad, dat oranje lipje is bij mij ook definitief smoezelig. Zonde, is 1 van mijn favoriete bandjes.

Mijn oranje Alpine loop is overigens nog fel oranje, dat is nl. mijn minst favoriete bandje. Ik weet echt niet waar ik dat ding bij wil dragen behalve bij een voetbalshirt van Oranje maar hoe vaak doe je dat nu aan :+

Ben overigens erg benieuwd of er een zwart titanium AWU gaat komen in september. Dat wordt wel een insta-buy voor mij :*)
Ah dan ben ik in ieder geval niet de enige :)
Die Alpine loop heb ik in het groen maar draag ik zelden, blijf het omdoen onhandig vinden maar hoe hij staat bij de ultra vind ik dan wel weer tof. Lastig allemaal 8)7

Zwarte ga ik persoonlijk niet voor, een 48/49mm RVS zou ik nog wel willen kopen maar anders hou ik de ultra tot er weer wat groots gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
[...]

Ik heb zelf ook de Link Bracelet, space grey maak gebruik eigenlijk alleen maar een microvezel doekje om hem schoon te maken.
Zorgt die zeep er niet voor dat je krasjes krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik maak mijn watchbandjes al jaren schoon door ze een kwartiertje in een kommetje lauw water met druppeltje allesreiniger te laten weken. Daarna even goed afspoelen en afdrogen om tegelijk eventueel achterblijvend vuil meteen mee te nemen. Link bracelet of rubberen bandjes zijn daarna weer als nieuw.

Disclaimer; niet de watch zelf natuurlijk, want die coating kan niet goed tegen zeep.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
Ik ga waarschijnlijk wel voor de AWU 2. Wat zal ik nog kunnen vragen voor de huidige Ultra? Is nog zo goed als nieuw en batterijconditie is 99%.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Al rondgekeken in V&A?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

dhrhagenees.cro schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 22:53:
[...]

Ik heb zelf ook de Link Bracelet, space grey maak gebruik eigenlijk alleen maar een microvezel doekje om hem schoon te maken.
Zorgt die zeep er niet voor dat je krasjes krijgt?
Nope, geen last van. Gebruik gewoon handzeep, zou ik niet weten hoe dat moet gaan krassen op dit metaal.
Heb bewust gekozen voor de Stainless Steel versie, deze kan je weer netjes maken als het moet (net als de RVS AW).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Davidas schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:12:
Ik ga waarschijnlijk wel voor de AWU 2. Wat zal ik nog kunnen vragen voor de huidige Ultra? Is nog zo goed als nieuw en batterijconditie is 99%.
Nu rond de €750 denk ik, als de AWU2 is aangekondigd direct €100,- minder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Wat het nog waard is, is prima zelf in te schatten via V&A en Marktplaats :). Graag weer ontopic inhoudelijk over de Apple Watch.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Davidas schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 16:12:
Ooh echt, waarom dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
Mits de zwarte variant komt dan ga ik de switch maken, die is zo cool met een oranje band, maar het moet je smaak zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gYEE17IUhD7HNEK-4JF6Jd7LuZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yBX0yus6QrRVg9DCehHfaldL.png?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Davidas schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 20:55:
[...]

Mits de zwarte variant komt dan ga ik de switch maken, die is zo cool met een oranje band, maar het moet je smaak zijn.

[Afbeelding]
Ja dat is op deze render wel gaaf inderdaad.
Alleen ik weet het persoonlijk nooit zo met zwarte horloges, vond de donkere titanium ook altijd wat goedkoop ogen. Leek teveel op de “zwarte” aluminium variant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Ik kijk er vooral naar uit dat het dan makkelijker is een fatsoenlijk bijkleurende zwart titanium link bracelet er bij te kunnen dragen. Dat is toch meer een look die ik op mijn werk wil dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiodurans schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 21:21:
Ik kijk er vooral naar uit dat het dan makkelijker is een fatsoenlijk bijkleurende zwart titanium link bracelet er bij te kunnen dragen. Dat is toch meer een look die ik op mijn werk wil dragen.
Ah ja, ik heb de normale link bracelet maar vind dat persoonlijk echt geen porem met de ultra 🙊

Maar er is geen titanium link bracelet geweest toch?

[ Voor 50% gewijzigd door Donstil op 22-08-2023 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Nu online
Geen officiële van Apple nee, zeker niet voor de AWU. Ik verwacht ook niet dat die gaat komen. Dat zal er dan één van Nomad o.i.d. moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiodurans schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:00:
Geen officiële van Apple nee, zeker niet voor de AWU. Ik verwacht ook niet dat die gaat komen. Dat zal er dan één van Nomad o.i.d. moeten worden.
Ah zo. Want de originele is er wel in het zwart of geweest in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09 12:55
Redondo1982 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 14:44:
[...]

De laatste tijd (maanden) kan ik niet normaal meer een ECG maken (AW7). De crown functioneert verder nog goed. Elke keer zegt ie dat ie niet strak genoeg om mn pols zit of dat ik niet moet bewegen. Daarvoor nooit last van gehad. Pasgeleden lukte het wel weer een keer. Ik heb het idee dat mijn AW misschien even ingebracht moet worden, want soms komt de hartslagmeter ook wat later op gang. Meer mensen last van? En dan bedoel ik vnl. de ECG.

Wel mooie ontwikkeling als dit op gang komt.
Ik heb hier ook last van, alleen lukt het mij nooit meer een goede ECG te maken (AW7). Apple Support laat het vooralsnog ook afweten. Omdat de hardware door de diagnostische toets komt wordt al snel de conclusie getrokken dat het ding het goed doet, terwijl ik aan de genius bar heb laten zien dat het niet werkt. Nu zou ik eerdaags door de Afdeling Gezondheid (?) gebeld moeten worden. Wat zij kunnen betekenen hierin is mij een raadsel. Konden ze ook niet uitleggen in de store.

Heb jij dit al eens aangekaart bij Apple Support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik wil graag een rvs Apple Watch. Mijn oog is gevallen op een refurbished zilveren Watch 6. In zeer goede staat. In eerste instantie wilde ik een AW8 aluminium, ik vind de RVS uitvoering net iets te duur. Mis ik veel als ik de 6 koop tov de 8?

Mijn hoofddoel is 3x per week hardlopen , wat berichten zien etc. Ben een man dus geen ovaluatie/menstruatie cyclus die bijgehouden dient te worden. Always on is wel een vereiste.

[ Voor 27% gewijzigd door cv8x op 23-08-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

cv8x schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:17:
Ik wil graag een rvs Apple Watch. Mijn oog is gevallen op een refurbished zilveren Watch 6. In zeer goede staat. In eerste instantie wilde ik een AW8 aluminium, ik vind de RVS uitvoering net iets te duur. Mis ik veel als ik de 6 koop tov de 8?

Mijn hoofddoel is 3x per week hardlopen , wat berichten zien etc. Ben een man dus geen ovaluatie/menstruatie cyclus die bijgehouden dient te worden. Always on is wel een vereiste.
https://versus.com/nl/app...6-vs-apple-watch-series-8

Maar kijk goed naar de batterijconditie, zou jammer zijn als de batterij van de zes over twee jaar al het loodje legt.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:29
Julio_Ricardo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:16:
[...]

Ik heb hier ook last van, alleen lukt het mij nooit meer een goede ECG te maken (AW7). Apple Support laat het vooralsnog ook afweten. Omdat de hardware door de diagnostische toets komt wordt al snel de conclusie getrokken dat het ding het goed doet, terwijl ik aan de genius bar heb laten zien dat het niet werkt. Nu zou ik eerdaags door de Afdeling Gezondheid (?) gebeld moeten worden. Wat zij kunnen betekenen hierin is mij een raadsel. Konden ze ook niet uitleggen in de store.

Heb jij dit al eens aangekaart bij Apple Support?
Ja, mijn AW is omgeruild. Ik heb wel AC+, maar zou niet uit moeten maken. Ik heb namelijk alle tests doorlopen en werd ook teruggebeld door een Engels sprekende afdeling uit een ander land haha.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Mr. Freeze schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:23:
[...]

https://versus.com/nl/app...6-vs-apple-watch-series-8

Maar kijk goed naar de batterijconditie, zou jammer zijn als de batterij van de zes over twee jaar al het loodje legt.
Batterij is inderdaad wel een dingetje. Deze vergelijking had ik ook al gezien. Mijn vraag is eigenlijk of er meerdere mensen voor deze keuze hebben gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

cv8x schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:10:
[...]

Batterij is inderdaad wel een dingetje. Deze vergelijking had ik ook al gezien. Mijn vraag is eigenlijk of er meerdere mensen voor deze keuze hebben gestaan.
Mijn 6 heeft na 2,5 jaar een capaciteit over van 86% en dat terwijl ik zorgvuldig doe opladen, zo van 30-80%.

Ik denk nog hooguit een jaartje of 2 en dan is het klaar met deze. Als ik moest kiezen dan liever een nieuwe 8.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

cv8x schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:17:

Neuh, alleen die accu is idd een ding.
Temperatuur is wel leuk als je de AW dag en nacht draagt en je een keer niet zo lekker voelt. Toen ik griep/verhoogde temperatuur had kon je dat ook daadwerkelijk zien. Maar meer dan een leuke stat/gimmick is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Heb een nieuwe Apple Watch 7 zilver stainles Steel kunnen scoren. Stainles steel is hetzelfde als RVS neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cv8x schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 19:15:
Heb een nieuwe Apple Watch 7 zilver stainles Steel kunnen scoren. Stainles steel is hetzelfde als RVS neem ik aan?
Yes 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik zou mijn 2020 SE 44mm wel willen vervangen door een soort AWU 'light' versie. Ietsje kleiner, maar met de looks en de accuduur enz. Maar volgens de geruchten zit die nog niet in de planning voor dit jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik kom van een Garmin af waarin ik tijdens het hardlopen kon genieten van bijv een gedownloade podcast en/of muziek. Nu lees ik her en der dat dat met de AW problematisch gaat? Dat is namelijk wel van belang dat het goed werkt voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

cv8x schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:10:
Ik kom van een Garmin af waarin ik tijdens het hardlopen kon genieten van bijv een gedownloade podcast en/of muziek. Nu lees ik her en der dat dat met de AW problematisch gaat? Dat is namelijk wel van belang dat het goed werkt voor mij.
Kan ook gewoon op de AW.
Sterker nog: met een data abonnement kan je ook zonder telefoon muziek streamen op een AW. Dat lukt je bij Garmin niet (in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Grin schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:13:
[...]

Kan ook gewoon op de AW.
Sterker nog: met een data abonnement kan je ook zonder telefoon muziek streamen op een AW. Dat lukt je bij Garmin niet (in NL).
Top! Dank voor je reactie. Data abonnement is (nog) niet aan de orde. Fijn dat het werkt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Het kán op een AW. Met Apple Music ga je geen problemen hebben. Spotify is zo ruk dat je maar geluk moet hebben dat je playlist gedownload gaat worden, en als dat dan gebeurd is maar hopen dat ie m ook af gaat spelen. En dan kan ie ook nog halverwege stoppen.

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:17

pdavie2311

Live life to the fullest..

DCNY schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 06:02:
[...]

Het kán op een AW. Met Apple Music ga je geen problemen hebben. Spotify is zo ruk dat je maar geluk moet hebben dat je playlist gedownload gaat worden, en als dat dan gebeurd is maar hopen dat ie m ook af gaat spelen. En dan kan ie ook nog halverwege stoppen.
Precies dit! Apple Music met abbo werkt super maar Spotify is echt drama. Mij al te vaak laten staan dat ik zonder muziek moet gaan hardlopen.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:32
En voor podcasts gebruik ik Outcast. Die van Apple is best ruk. Je mag niet eens zelf kiezen welke podcast episode je mag downloaden. 🙈

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Mja, voor 5euro/maand wil ik die ellende van downloaden niet eens hebben.
Dat ik over die nonsense moet nadenken en tijd aan moet besteden/wachten is voor mij al duurder...

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Ik ben hier indertijd ook al eens ingedoken en uiteindelijk besloten toch bij Garmin music watch (245 Music) te blijven. Toendertijd wel een lijstje opgesteld met alle (iOS) apps die ondersteuning hebben voor Apple watch waarvan ook sommige offline functionaliteit app hebben dus zonder iPhone werken denk aan:

- Spotify
- Deezer
- Apple Music
- Tidal
- Apple Podcasts
- Overcast
- Castro
- Pocket Casts
Grin schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 23:13:
[...]

Kan ook gewoon op de AW.
Je kunt bij sommige Garmin watches met muziek ondersteuning ook prima muziek offline luisteren echter het aanbod is wel een flink stuk beperkter: mp3s opslaan op device, podcasts (Playrun), Spotify, Deezer e.d. zie ook mijn iOS lijstje.

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 24-08-2023 13:54 ]

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Euhm deze snap ik even niet, in de workout app heb je met naar het onderste tabje scrollen met je crown toch gewoon een hele makkelijke en snelle manier om muziek te pauzeren of nummers door te spoelen etc? Ja je zal vooraf even de app die je wil moeten starten voor je podcast of het album erin laden, maar dat is op een Garmin niet makkelijker.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

(jarig!)
Radiodurans schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:00:
UltraSupplyCo Titanium Band met DLC coating... Tot nu toe geen krasje op te vinden en perfect in kleur... Aanrader..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dCo3J6xi2BpS0LcrRiaG_-f5PwM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpZApew24LUsEZQRC6tVZe76.jpg?f=fotoalbum_large

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38

wiz

Connecting the world

(jarig!)
[...]

Onbegrijpelijk dat Spotify en Apple dat niet goed krijgen. Werkt echt naadloos op Garmin maar ook op Galaxy watches....

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Redondo1982 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:38:
[...]

Ja, mijn AW is omgeruild. Ik heb wel AC+, maar zou niet uit moeten maken. Ik heb namelijk alle tests doorlopen en werd ook teruggebeld door een Engels sprekende afdeling uit een ander land haha.
En de nieuwe heeft het probleem niet?
Heb een 7 en wilde laatst een ecg doen maar het lukte niet en lees nu hier dat er dus meerdere met dit probleem zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:29
Roos79 schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:42:
[...]

En de nieuwe heeft het probleem niet?
Heb een 7 en wilde laatst een ecg doen maar het lukte niet en lees nu hier dat er dus meerdere met dit probleem zijn?
Nee, totaal opgelost. Mijn eerste heeft het ook altijd gedaan, alleen vanuit het niets dus niet meer.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
Meer mensen last van dat Apple Watch geluidsmetingen voor je omgeving aanzet ondanks dat je het uitschakelt?

Ik dacht eerst dat dit aan mijn AW SE lag, maar tegenwoordig heb ik een Series 8 en ook hiermee gebeurt het (en de S8 was vers ingesteld zonder backup).

Ik schakel het uit iedere keer, het blijft dan een poosje uit en na enkele weken schakelt het zichzelf weer aan, en blijft het aan tenzij ik het weer uitzet (en het valt op als het weer aanstaat, aangezien ik dan in de Health app de resultaat van die meting zie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Knip

[ Voor 99% gewijzigd door Amos_x op 25-08-2023 18:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Amos_x schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:51:
[...]

Ik weet dat het een artist rendering is, maar wat oogt dat cheap zeg. :F Ik ga er van uit dat Apple uit zichzelf niet met een zwarte ultra komt. Maar ik kan het verkeerd hebben.

Lijkt wel geanodiseerd aluminium. Die kleur is het niet, op deze. Maar zoveel mensen zoveel smaken

Nee, als je al een ultra wil, dan echt wel de huidige...
Tot zover de mening van Amos. Die alle watches afkraakt, van Garmin tot Apple. Alles is goedkoop plastic of het ziet er niet uit. Zal zelf nooit een Apple Watch kopen maar schrijft hier op het forum complete boekwerken aan tekst, dat je al na 2 zinnen afhaakt…

Maar hey, dit is slechts mijn mening…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
pdavie2311 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:15:
[...]

Tot zover de mening van Amos. Die alle watches afkraakt, van Garmin tot Apple. Alles is goedkoop plastic of het ziet er niet uit. Zal zelf nooit een Apple Watch kopen maar schrijft hier op het forum complete boekwerken aan tekst, dat je al na 2 zinnen afhaakt…

Maar hey, dit is slechts mijn mening…
Yep. Dat heb je goed. Viel wel mee toch deze keer? 1 paragraafje. De normale ultra oogt wel kwaliteit trouwens… maar ok

Blijkbaar kan en mag men online geen twee dingen tegelijk in gedachten houden, want dan gaan we over de zeik. Ja, ik vind de meeste smartwatches lelijk, ja ik vind mijn Garmin geweldig voor sport en activiteit. Zou zo een fenix bestellen indien de huidige het begeeft.

Anyway … :O

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Amos_x Dat is leuk, maar @pdavie2311 heeft wel een beetje een punt dat je hier constant in dit topic post om kritiek op de watch of accessoires daarvan te leveren, zonder dat je er zelf ervaring mee hebt. Natuurlijk prima, maar na 1 of 2 posts weten we je mening wel en rijst toch de vraag waarom je niet in een topic gaat zitten met producten die je wél aanstaan.

Maargoed, laten we snel ontopic verder gaan, dit leidt verder toch alleen tot welles/nietes.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

DeNachtwacht schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 18:36:
@Amos_x Dat is leuk, maar @pdavie2311 heeft wel een beetje een punt dat je hier constant in dit topic post om kritiek op de watch of accessoires daarvan te leveren, zonder dat je er zelf ervaring mee hebt. Natuurlijk prima, maar na 1 of 2 posts weten we je mening wel en rijst toch de vraag waarom je niet in een topic gaat zitten met producten die je wél aanstaan.

Maargoed, laten we snel ontopic verder gaan, dit leidt verder toch alleen tot welles/nietes.
Precies dit! Zo had ik het eigenlijk moeten verwoorden! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 23:40
Mizgala28 schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 17:21:
Meer mensen last van dat Apple Watch geluidsmetingen voor je omgeving aanzet ondanks dat je het uitschakelt?

Ik dacht eerst dat dit aan mijn AW SE lag, maar tegenwoordig heb ik een Series 8 en ook hiermee gebeurt het (en de S8 was vers ingesteld zonder backup).

Ik schakel het uit iedere keer, het blijft dan een poosje uit en na enkele weken schakelt het zichzelf weer aan, en blijft het aan tenzij ik het weer uitzet (en het valt op als het weer aanstaat, aangezien ik dan in de Health app de resultaat van die meting zie)
Ik heb niet dezelfde ervaring als die van jou, maar die van mij, AW7, lijkt de laatste tijd wel een beetje van het padje af. Met enige regelmaat, niet dagelijks, ook niet per sé wekelijks, krijg ik de melding te zien dat ik mij in een (te) luide omgeving heb bevonden. Dus niet bevind, maar heb bevonden. Dit is gek, omdat een waarschuwing achteraf natuurlijk geen enkele zin heeft, maar ook dat ik mij in het geheel niet in een luide omgeving heb bevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
RicoK schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:03:
[...]

Ik heb niet dezelfde ervaring als die van jou, maar die van mij, AW7, lijkt de laatste tijd wel een beetje van het padje af. Met enige regelmaat, niet dagelijks, ook niet per sé wekelijks, krijg ik de melding te zien dat ik mij in een (te) luide omgeving heb bevonden. Dus niet bevind, maar heb bevonden. Dit is gek, omdat een waarschuwing achteraf natuurlijk geen enkele zin heeft, maar ook dat ik mij in het geheel niet in een luide omgeving heb bevonden.
In de statistiek die ik dan zie beweert mijn S8 precies hetzelfde dan, vandaag ook terwijl ik welgeteld 1 keer in een luide omgeving ben geweest voor hooguit 30 seconden (blijkbaar is de geschreeuw van de kinderen hier in de flat 99 decibel :X )

Maar ik hoef die info niet, plus goede privacy of niet, ik vind het niet fijn dat een microfoon de hele tijd meeluistert om maar twee redenen te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Nu online

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Luide omgeving is m.i. ook vaak een wassen neus, als je op de fiets zit of andere winderige plekken wordt dat nogal eens als luide omgeving gedetecteerd door de watch.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
DeNachtwacht schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:18:
Luide omgeving is m.i. ook vaak een wassen neus, als je op de fiets zit of andere winderige plekken wordt dat nogal eens als luide omgeving gedetecteerd door de watch.
Dat ook

Maar het valt mij op dat de info die de iPhone meet naar hoe luid je audio via dopjes/koptelefoon is ook hetzelfde probleem heeft, sluit ik mijn bedrade koptelefoon aan en ik krijg vrij snel "80 decibel" of hoger terwijl het geluid super zacht is.

Alleen dat kan dan weer niet uit, echter in tegenstelling tot de geluidsmeting van je omgeving gebruikt het ook geen microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Zojuist mijn AW7 geïnstalleerd. Meldingen komen niet binnen (zoals bijv popup van Nu.nl, meldingen AD, Messenger en whatschat). Wel op mijn iPhone. Meldingen staan aan op de AW van alle apps. Wat gaat er mis?

En nog iets; Always on staat aan. Maar scherm blijft donker…

[ Voor 28% gewijzigd door cv8x op 25-08-2023 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cv8x schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:25:
Zojuist mijn AW7 geïnstalleerd. Meldingen komen niet binnen (zoals bijv popup van Nu.nl, meldingen AD, Messenger en whatschat). Wel op mijn iPhone. Meldingen staan aan op de AW van alle apps. Wat gaat er mis?

En nog iets; Always on staat aan. Maar scherm blijft donker…
Heb je niet perongeluk een focus mode actief ofz?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 19:18:
Nah ja dat is ook niet zo gek natuurlijk i.v.m de microfoon in de wind maar los van dat is de watch vooral een hulpmiddel. Op de fiets snapt iedereen dat het wind in de microfoon is maar er zijn zat plekken waar je als persoon niet direct bij nadenkt maar de omgeving wel te luid is. Daar kan de watch een goed hulpmiddel voor zijn.

Zie het als de staan meldingen, we weten allemaal dat we veel te veel zitten dus uitzetten is dan lekker makkelijk maar je kunt het ook juist als een trigger op bewustwording zien en juist wel wat met de meldingen doen.

Met dat in het achterhoofd heb ik de geluidsmeldingen gewoon aan, dat er af en toe een false melding komt neem ik er met liefde bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Donstil schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 21:21:
[...]

Heb je niet perongeluk een focus mode actief ofz?
Nee niks actief. Wel nu aan het updaten naar 9.6

Edit; nog steeds geen meldingen en Always on lukt ook niet. Geen focus aan oid

Edit2: ineens komen berichten binnen en werkt Always on. Erg vreemd. Hopelijk geen bug ofzo.

[ Voor 29% gewijzigd door cv8x op 25-08-2023 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

[...]

Wat een ellende inderdaad. Downloaden gaat voor geen meter. Op een gegeven moment kreeg ik het voor elkaar om gedownloade muziek af te spelen maar was van korte duur. Dit was bij Garmin altijd perfect werkend.

Ik heb het forum helemaal doorgelezen maar zie weinig mensen echt klagen over spotify icm de AW. voor zo’n high-end toestel moet dit toch gewoon werken? Ik zie sommigen reageren dat ze dan wel overstappen naar Apple music, maar wat als iemand dat niet wil? Op een budget Garmin watch werkt het perfect. Nu wil ik geen appels met peren vergelijken want ik ben zeer tevreden tot nu toe met de AW maar het valt mij op dat er weinig ophef is over het feit dat Spotify niet werkt en ik nu niet muziek / podcast offline kan afspelen tijdens het hardlopen.

Misschien dan toch de overweging om over te stappen naar Apple Music. Hoe zijn daar de ervaringen mee icm de AW?

[ Voor 35% gewijzigd door cv8x op 26-08-2023 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds gisteren toch maar eens WatchOS 10 geïnstalleerd. Die smart stack widgets is voor mij echt een enorme verbetering. Op mijn Fenix ben ik het enorm gewend om alle info die ik wil zien (HR, Slaap, Stappen, Recovery info etc) achter elkaar te kunnen zien door alleen maar op de button ‘omlaag’ te blijven drukken. Bij de AW moest ik hiervoor verschillende apps openen, erg omslachtig. Dus ben hier heel blij mee. Hopelijk wordt de limiet voor het maximaal aantal opgeheven (why Apple why?) en komen er snel meer apps van derden beschikbaar. Hopelijk ook dat je data vanuit ‘Gezondheid’ 1 op 1 kan gaan weergeven zoals HRV.

@cv8x ik weet niet wat voor muziek je luistert tijdens workouts maar ik gebruik Apple Podcasts daarvoor. Er zijn veel streams/sets van DJs en artiesten die wekelijks een nieuwe ‘podcast’ releasen. Die worden auto gedownload en werkt altijd 100%. Bij mijn Fenix neem ik altijd mijn iPhone mee omdat ik muziek bij Garmin omslachtig vind.

[ Voor 27% gewijzigd door Aghanim op 26-08-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Aghanim schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:03:

@cv8x ik weet niet wat voor muziek je luistert tijdens workouts maar ik gebruik Apple Podcasts daarvoor. Er zijn veel streams/sets van DJs en artiesten die wekelijks een nieuwe ‘podcast’ releasen. Die worden auto gedownload en werkt altijd 100%. Bij mijn Fenix neem ik altijd mijn iPhone mee omdat ik muziek bij Garmin omslachtig vind.
Thanks voor de tip! Mijn favoriete podcasts staan er tussen en ik heb er 1 gedownload. Dit ga ik testen. Blijft in mijn ogen nog steeds vreemd dat dit niet via Spotify kan. Ik heb een playlist met nummers die ik graag luister tijdens het hardlopen. Playlist is wel gedownload op de Watch maar offline afspelen lukt niet.

Hoe kan dit überhaupt? Ligt dit aan de nieuwste OS versie of aan Spotify? Ik heb 3 jaar geleden een AW6 in bruikleen gehad en dat werkte destijds prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
cv8x schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:43:
[...]

Thanks voor de tip! Mijn favoriete podcasts staan er tussen en ik heb er 1 gedownload. Dit ga ik testen. Blijft in mijn ogen nog steeds vreemd dat dit niet via Spotify kan. Ik heb een playlist met nummers die ik graag luister tijdens het hardlopen. Playlist is wel gedownload op de Watch maar offline afspelen lukt niet.

Hoe kan dit überhaupt? Ligt dit aan de nieuwste OS versie of aan Spotify? Ik heb 3 jaar geleden een AW6 in bruikleen gehad en dat werkte destijds prima.
Ligt aan Spotify, de development op de watch app is echt heel minimaal.
Duurde ook heel lang voor ze er überhaupt mee kwamen terwijl de API ervoor toen al anderhalf jaar uit was.

Spotify zit in een moeilijk pakket, ze willen haten op Apple alleen beseffen ook dat ze apple enorm nodig hebben. Dat merk je in de ontwikkeling van dit soort features steeds vaker terug.

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 26-08-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Donstil schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 12:53:
[...]

Ligt aan Spotify, de development op de watch app is echt heel minimaal.
Duurde ook heel lang voor ze er überhaupt mee kwamen terwijl de API ervoor toen al anderhalf jaar uit was.

Spotify zit in een moeilijk pakket, ze willen haten op Apple alleen beseffen ook dat ze apple enorm nodig hebben. Dat merk je in de ontwikkeling van dit soort features steeds vaker terug.
Dank voor je reactie. Ben benieuwd naar de ervaringen van Apple Music icm offline afspelen op de AW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@cv8x je kunt ook Overcast gebruiken voor podcasts. Daarmee kun je ook downloaden en podcasts zoeken die niet in Apple Podcast voor komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cv8x schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:04:
[...]

Dank voor je reactie. Ben benieuwd naar de ervaringen van Apple Music icm offline afspelen op de AW.
Ik gebruik het niet zoveel maar het werkt met Apple Music in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Iemand ervaring met Apple Careplay? Telefoon ligt aan de lader in de auto icm Apple CarPlay. Meldingen komen niet door op de Watch. Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cv8x schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 13:53:
Iemand ervaring met Apple Careplay? Telefoon ligt aan de lader in de auto icm Apple CarPlay. Meldingen komen niet door op de Watch. Klopt dat?
Ja dat klopt inderdaad, als je de iPhone gebruikt en daarmee ook CarPlay dan komen de notificaties niet op je watch.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 26-08-2023 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Toch nog even over meldingen. Soms komen er meldingen door (nu.nl , ad, nos, Messenger) en soms ook niet. Ik krijg dan alleen een melding op de iPhone. Kan dit aan de verbinding liggen? Ik vind het vreemd dat het niet consequent is. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:03
cv8x schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:31:
Toch nog even over meldingen. Soms komen er meldingen door (nu.nl , ad, nos, Messenger) en soms ook niet. Ik krijg dan alleen een melding op de iPhone. Kan dit aan de verbinding liggen? Ik vind het vreemd dat het niet consequent is. Meer mensen hier last van?
Wellicht dat de apps die CarPlay hebben niet door komen en de anderen wel? Of heeft het met de focus instellingen te maken?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

hk12nl schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 16:38:
[...]

Wellicht dat de apps die CarPlay hebben niet door komen en de anderen wel? Of heeft het met de focus instellingen te maken?
Nee is buiten CarPlay om.
Focus staat niet aan. Soms komen ze wel door. Soms niet. Heeft misschien te maken met de verbinding? Of iets anders?

Ik stuur mijzelf een e-mail via Gmail. Een uur geleden kwam de melding meteen binnen op de Watch. Nu niet. Erg vreemd

Ook Always on werkt nu niet. Soms wel, soms niet. Staat nu aan. Soms schiet het scherm naar de Always on stand. Een minuut later is het scherm zwart. Misschien een soft of hard reset?

Edit; hard reset heeft nog niks opgeleverd. Het vreemde is dat er soms wel meldingen binnen komen en soms niet. iPhone is altijd binnen handbereik.

Hopelijk heeft iemand de oplossing. Als ik mijzelf nu een mail via Gmail stuur komt deze weer wel binnen via de Watch. Dik kans over een uur niet. Gek word ik ervan!

Misschien ligt het aan het bandje? Cheap ass Milanese band gekocht..

Ps. Heb een AW7 rvs icm een iPhone 14pro

[ Voor 51% gewijzigd door cv8x op 26-08-2023 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronbont
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 10:29
Arm vol tattoos misschien op de plek waar je de Watch draagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

ronbont schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:25:
Arm vol tattoos misschien op de plek waar je de Watch draagt?
Ja, daar zitten enkele tattoos. Zou dat het euvel zijn?

Zie foto’s. Onder de kast zit ook nog een tattoo. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Y9b0OJ6heZmy-uJ1OS1qONcFiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2WTWPIDP2ShkIeW2TMk3WcU7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JDgGXaL9G3yLd33nCoLThs8S_rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jxA6OjNStZ3Fl9THVA0jV5Rd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronbont
Probeer eens om je Watch zo te dragen dat de sensoren op de achterkant absoluut geen inkt zien! Ik heb een sleeve op mijn rechterarm en had toen ik de Watch op die arm droeg exact dezelfde problemen als jou! Watch op andere tattoo vrije arm gedaan en sindsdien geen probleem meer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

ronbont schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 18:56:
Probeer eens om je Watch zo te dragen dat de sensoren op de achterkant absoluut geen inkt zien! Ik heb een sleeve op mijn rechterarm en had toen ik de Watch op die arm droeg exact dezelfde problemen als jou! Watch op andere tattoo vrije arm gedaan en sindsdien geen probleem meer!
Dank voor de tip! Maar wat heeft een tattoo met notificaties te maken? Deze komen toch door via de iPhone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronbont
Yip maar door dat je Watch niet door de inkt kan “kijken” schakelt ook je always on uit! Als je Watch op tafel ligt geeft ie toch ook de notificaties niet door volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

ronbont schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 19:16:
Yip maar door dat je Watch niet door de inkt kan “kijken” schakelt ook je always on uit! Als je Watch op tafel ligt geeft ie toch ook de notificaties niet door volgens mij?
Always on hapert inderdaad! Net zoals de notificaties. Dan wel, dan niet. Kan echt per minuut verschillen. Maar de notificaties worden die ook in de weg gezeten door de tattoos? Dat zou dan op de tafel toch wel moeten werken?

Had jij ook last van de notificaties die niet door kwamen?

Always on vind ik minder erg dan de notificaties overigens.

[ Voor 18% gewijzigd door cv8x op 26-08-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronbont
Yip! Test het maar eens! Als je een pincode op je Watch hebt zul je die ook opnieuw moeten ingeven zodra always on op zwart gaat! Waarom is dat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:01
Inmiddels contact gehad met Apple omtrent Apple Watch Series 6 nummer 3 drie de geest heeft gegeven tijdens een normale zwempartij.
‘Aankoopdatum van nummer 1 ligt drie jaar buiten garantie dus we kunnen niets voor u doen.’
Balen, heb hem opgegeven aan de reisverzekering waar ik nog nooit iets aan opgegeven heb.

Mij lijkt dat die series 6 dan toch een structureler probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

ronbont schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:19:
Yip! Test het maar eens! Als je een pincode op je Watch hebt zul je die ook opnieuw moeten ingeven zodra always on op zwart gaat! Waarom is dat denk je?
Watch ligt op tafel maar reageert niet inderdaad. Zal zo mijn andere pols checken. Zit er op de achterkant waar de sensoren zitten geen folie ofzo? Zie het niet zitten by the way.

Pagina: 1 ... 35 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.