Acties:
  • +1 Henk 'm!
cv8x schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 20:54:
[...]

Watch ligt op tafel maar reageert niet inderdaad. Zal zo mijn andere pols checken. Zit er op de achterkant waar de sensoren zitten geen folie ofzo? Zie het niet zitten by the way.
Nee zit geen folie maar je ink zou het prima kunnen zijn inderdaad. Moet je ook vaak je pincode invoeren?

Want omdat je watch de huid niet goed kan herkennen gaat deze mogelijk op lock en lock heeft wel de eigenschappen die jij ervaart.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Donstil schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:03:
[...]

Nee zit geen folie maar je ink zou het prima kunnen zijn inderdaad. Moet je ook vaak je pincode invoeren?

Want omdat je watch de huid niet goed kan herkennen gaat deze mogelijk op lock en lock heeft wel de eigenschappen die jij ervaart.
Ging inderdaad op de lock! Vandaar eraf gehaald. Inmiddels Watch naar andere pols. Tot nu toe werkt dat prima! Dus dank allen voor het meedenken.

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:39
Als ik op de Watch de 'herinneringen' app open dan duurt het heel lang (ca 20 sec) voordat alles geladen is en ik dus iets kan doen. Nu lijkt 20 sec niet veel maar ga maar eens 20 sec met je pols omhoog staan..😅

Meer mensen hier last van? Ik vind het vrij vervelend want de apps zijn daardoor voor mij eigenlijk onbruikbaar. Je wilt gewoon de app openen wellicht 2 sec wachten en hem dan gebruiken. Overige stock apps van Apple lijken hier geen last van te hebben. Hebben meer mensen hier last van? Ververs op achtergrond staat aan.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:49
hk12nl schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:52:
Als ik op de Watch de 'herinneringen' app open dan duurt het heel lang (ca 20 sec) voordat alles geladen is en ik dus iets kan doen. Nu lijkt 20 sec niet veel maar ga maar eens 20 sec met je pols omhoog staan..😅

Meer mensen hier last van? Ik vind het vrij vervelend want de apps zijn daardoor voor mij eigenlijk onbruikbaar. Je wilt gewoon de app openen wellicht 2 sec wachten en hem dan gebruiken. Overige stock apps van Apple lijken hier geen last van te hebben. Hebben meer mensen hier last van? Ververs op achtergrond staat aan.
Nope, bij mij is de app er direct (AW7)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kassad schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:35:
[...]

Nope, bij mij is de app er direct (AW7)
`
same here, alleen AW8

[ Voor 3% gewijzigd door richards3 op 28-08-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
@Kassad & @richards3 : ook met de betreffende herinneringen? Zojuist de app weer geopend en het duurde weer 20 sec. voordat hij bijgewerkt was naar vandaag.

Andere vraag; hebben jullie in de instellingen op de watch zelf of in de app van de watch op de iphone, een mogelijkheid tot aanpassen van de herinneringen app? Bij mij staat de app er namelijk niet tussen in de lijst van de instellingen. Wel bv apps als weer of handen wassen of geluid etc..

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
hk12nl schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:11:
@Kassad & @richards3 : ook met de betreffende herinneringen? Zojuist de app weer geopend en het duurde weer 20 sec. voordat hij bijgewerkt was naar vandaag.

Andere vraag; hebben jullie in de instellingen op de watch zelf of in de app van de watch op de iphone, een mogelijkheid tot aanpassen van de herinneringen app? Bij mij staat de app er namelijk niet tussen in de lijst van de instellingen. Wel bv apps als weer of handen wassen of geluid etc..
Ja, ook met alle actuele herinneringen. En ik heb ook geen herinneringen optie in de Watch App.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Kassad schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:32:
[...]

Ja, ook met alle actuele herinneringen. En ik heb ook geen herinneringen optie in de Watch App.
En ook verbonden met de iCloud? Dan ga ik het even verder onderzoeken zelf. Weet ik dus dat ik een afwijking heb met deze app.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:36

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Op watchOS 9 opende alle apps meteen, op watchOS 10 Beta krijg ik 2 seconden een spinner op mijn Ultra.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik kwam er nu ook achter dat ik nog ongeveer 5000 voltooide herinneringen had. Waren niet zichtbaar dus nooit opgevallen ><

Nu deze verwijderd, ik verwacht dat dit nog wel even een bijwerking in de Cloud nodig heeft dus ben benieuwd of ik morgen verschil merk.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-05 19:26
hk12nl schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:13:
[...]

Ik tijdens het klussen. Ik doe er dan een zweetbandje oid om. Net als met de voetbal (recreatief). Voor dat ik mijn Ultra had, gebruikte ik een case van spigen + een zweetbandje. Nu alleen een zweetbandje dus.
Late quote, maar ben aan het oriënteren of/hoe ik tijdens voetbalwedstrijden activiteiten kan tracken. Begrijp ik goed dat jij tijdens voetbalwedstrijden speelt met een zweetbandje over je horloge heen? En wordt dat geaccepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
mefjoew schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:42:
[...]

Late quote, maar ben aan het oriënteren of/hoe ik tijdens voetbalwedstrijden activiteiten kan tracken. Begrijp ik goed dat jij tijdens voetbalwedstrijden speelt met een zweetbandje over je horloge heen? En wordt dat geaccepteerd?
Klopt. Dat doe ik nog steed. Of een rol van die herbruikbare tape-achtig spul. Dan vaak een shirt met lange mouwen er over of een thermoshirt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik richting de eind 30 ga en inmiddels in een lager elftal speel waardoor dit makkelijker kan.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:19:
Ik kwam er nu ook achter dat ik nog ongeveer 5000 voltooide herinneringen had. Waren niet zichtbaar dus nooit opgevallen ><

Nu deze verwijderd, ik verwacht dat dit nog wel even een bijwerking in de Cloud nodig heeft dus ben benieuwd of ik morgen verschil merk.
Wat zeg je nou moet je voltooide herinneringen verwijderen? Ik gebruik dat al jaren als boodschappenlijstje dus ben benieuwd hoeveel er dan wel niet instaan 8)7

Kan dat geautomatiseerd, of moet ik ze allemaal af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Laatst online: 18-05 19:26
hk12nl schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:54:
[...]

Klopt. Dat doe ik nog steed. Of een rol van die herbruikbare tape-achtig spul. Dan vaak een shirt met lange mouwen er over of een thermoshirt.

Nu moet ik wel zeggen dat ik richting de eind 30 ga en inmiddels in een lager elftal speel waardoor dit makkelijker kan.
Ik ook hoor, maar 'officieel' mag het natuurlijk niet. Daarom even checken. Draag je ook een hartslagband, of werkt het horloge alleen goed genoeg? In elk geval maar even een zweetbandje scoren dan denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Donstil schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:54:
[...]

Wat zeg je nou moet je voltooide herinneringen verwijderen? Ik gebruik dat al jaren als boodschappenlijstje dus ben benieuwd hoeveel er dan wel niet instaan 8)7

Kan dat geautomatiseerd, of moet ik ze allemaal af?
Dat had ik dus ook haha. Nog nooit gedaan. Dus stonden ook veel dagelijkse terugkerende items in 8)7

Je kan in een lijstje bovenin op de stipjes tikken en dan de voltooide herinneringen laten tonen. Boven aan de lijst krijg je dan te zien hoeveel voltooide herinneringen je in die lijst hebt. Druk dan op 'wis' en je kan aangeven met welk tijdsbestek je in het verleden je de herinneringen wilt wissen.

Edit: geautomatiseerd kan (nog) niet volgens mij

Je kan volgens mij (als je de herinneringen app opent) ook boven op het kopje 'voltooid' klikken. Dan zie je alle voltooide herinneringen en kan je vanuit hier ook alles wissen.

[ Voor 13% gewijzigd door hk12nl op 29-08-2023 11:12 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
mefjoew schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:56:
[...]

Ik ook hoor, maar 'officieel' mag het natuurlijk niet. Daarom even checken. Draag je ook een hartslagband, of werkt het horloge alleen goed genoeg? In elk geval maar even een zweetbandje scoren dan denk ik :+
Klopt. Maar ik heb ook meerdere tegenstanders dit zien doen. Nee geen hartslagband. Voor mij is het horloge genoeg. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:02:
[...]

Dat had ik dus ook haha. Nog nooit gedaan. Dus stonden ook veel dagelijkse terugkerende items in 8)7

Je kan in een lijstje bovenin op de stipjes tikken en dan de voltooide herinneringen laten tonen. Boven aan de lijst krijg je dan te zien hoeveel voltooide herinneringen je in die lijst hebt. Druk dan op 'wis' en je kan aangeven met welk tijdsbestek je in het verleden je de herinneringen wilt wissen.

Je kan volgens mij (als je de herinneringen app opent) ook boven op het kopje 'voltooid' klikken. Dan zie je alle voltooide herinneringen en kan je vanuit hier ook alles wissen.
Aah perfect, got it, thanks.
Hier waren het er maar 3900 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
hk12nl schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 09:37:
[...]

En ook verbonden met de iCloud? Dan ga ik het even verder onderzoeken zelf. Weet ik dus dat ik een afwijking heb met deze app.
yup, ook verbonden met iCloud :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
hk12nl schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 11:02:
[...]

gek, ik heb ook een hoop herinneringen met dagelijks terugkerende maar die worden maar een paar weken bewaard.. Ik zie zo ook geen instelling daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:33
Zijn er meer mensen die opeens in de Watch-app een melding hebben dat ze AppleCare+ aan hun Watch kunnen toevoegen en dat ze daar nog 50 dagen de tijd voor hebben?

Mijn AWU heeft al lang Apple Care+ en staat ook gewoon gedekt op de dekkingspagina. Wat kan er aan de hand zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 18:52:

hk12nl schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 10:19:

Het lijkt het erop dat het verwijderen van de voltooide herinneringen geholpen heeft. Het duurt nu een ca een seconde in WatchOS 10 voordat ik de details in mijn lijsten zie *O*

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Ik heb de app autosleep op mijn watch staan. Deze registreert automatisch wanneer ik ga slapen en wakker wordt. Ik zet nu ook zelf 2 dagen lang de focus slaap aan op de watch. Ik merk wel een significant verschil in registratie tussen beiden. De slaap functie die standaard op de AW zit registreert een stuk beter en nauwkeuriger dan de app autosleep. Meer mensen deze ervaring? En kan de sleep app ook automatisch slaap tracken?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 19:51
Autosleep kan je zelf "calibreren" in de settings bij "slaap-wakker calibratie".
De sleep app van Apple begint volgens mij gewoon te tellen als je sleepfocus begint, dus doet het ook soort van automatisch.

Overigens kan je in Autosleep de gegevens van Apple Sleepapp gebruiken. Je moet dan in de settings "slaapfasen weergeven" aanzetten. Dan zal je zien dat beiden erg op elkaar lijken.

Ik zelf gebruik al erg lang slaapmetingen en heb dit ook met professionele apparatuur laten doen in het ziekenhuis (ivm inmiddels opgeloste slaapproblemen). Mijn ervaring is juist dat je gevoel erg subjectief is en dat Autosleep in mijn geval beter overeen kwam met de professionele metingen. Ik "geloof" autosleep dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tpas schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:35:
Autosleep kan je zelf "calibreren" in de settings bij "slaap-wakker calibratie".
De sleep app van Apple begint volgens mij gewoon te tellen als je sleepfocus begint, dus doet het ook soort van automatisch.

Overigens kan je in Autosleep de gegevens van Apple Sleepapp gebruiken. Je moet dan in de settings "slaapfasen weergeven" aanzetten. Dan zal je zien dat beiden erg op elkaar lijken.

Ik zelf gebruik al erg lang slaapmetingen en heb dit ook met professionele apparatuur laten doen in het ziekenhuis (ivm inmiddels opgeloste slaapproblemen). Mijn ervaring is juist dat je gevoel erg subjectief is en dat Autosleep in mijn geval beter overeen kwam met de professionele metingen. Ik "geloof" autosleep dus.
The Quantified Scientist op YouTube heeft de AW vergeleken met labmetingen voor slaap. Blijkbaar is de nauwkeurigheid erg goed (voor een horloge). Op basis daarvan gebruik ik de standaard Apple waarden.

Wat slaap focus precies doet weet ik niet. Ik heb geen slaapschema of iets dergelijks. Ga gewoon liggen en en is de tracking prima.

Wat ik bij de AW erg vervelend vind is dat je extra tools nodig hebt om wat diepere analyses te doen op slaap of rusthartslag, HRV etc. Wat er vervolgens gebeurt is dat die extra tools verschillende waarden presenteren voor hetzelfde, zoals in het voorbeeld hierboven met Autosleep. Als ik bij Autosleep kijk naar slaap brandstof en conditie dan komen de HRV waarden ook compleet niet overeen met bijvoorbeeld Athlytic, Mindfulness of mijn manual input vanuit HRV4TRAINING. Ik vraag me soms wel eens af of dit soort getallen dan compleet bij elkaar verzonnen zijn. Deze apps hebben vrijwel allemaal alleen lees rechten, waardoor ik zou verwachten dat ze de waarden een op een van de bron ophalen. Maar nee, er worden toch zelf analyses gedaan.

Zo ben ik nu al een aantal dagen op zoek naar een app die een betrouwbare gemiddelde rust hartslag over de nacht weergeeft, zoals Garmin dat doet. Apple gezondheid lijkt dat over de totale dag te doen en de verschillende apps zoals Athlytic, Heart Analyzer en Autosleep komen met verschillende waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
cv8x schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:13:
Ik heb de app autosleep op mijn watch staan. Deze registreert automatisch wanneer ik ga slapen en wakker wordt. Ik zet nu ook zelf 2 dagen lang de focus slaap aan op de watch. Ik merk wel een significant verschil in registratie tussen beiden. De slaap functie die standaard op de AW zit registreert een stuk beter en nauwkeuriger dan de app autosleep. Meer mensen deze ervaring? En kan de sleep app ook automatisch slaap tracken?
Ik track slaap met de standaard app op de watch en gebruik een slaap focus. Mijn ervaring is dat wanneer ik eerder of later slaap dan de focus aan gaat dit goed wordt geregistreerd. Ook wanneer ik 's nachts wakker word zie ik dat de volgende dag terug. Ik ben er tevreden over alhoewel ik me wel afvraag waarom ik eigenlijk track :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:14
Kassad schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 14:55:
[...]

Ik track slaap met de standaard app op de watch en gebruik een slaap focus. Mijn ervaring is dat wanneer ik eerder of later slaap dan de focus aan gaat dit goed wordt geregistreerd. Ook wanneer ik 's nachts wakker word zie ik dat de volgende dag terug. Ik ben er tevreden over alhoewel ik me wel afvraag waarom ik eigenlijk track :+
De standaard app op de watch trackt gewoon niet goed, mijn diepe slaap is steevast niet hoger dan één uur volgens de grafieken, dat kan never. Als ik dit vergelijk met de Autosleep app dan kom ik gemiddeld op zo'n 3 uur uit, dat is veel realistischer.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Davidas schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 15:00:
[...]

De standaard app op de watch trackt gewoon niet goed, mijn diepe slaap is steevast niet hoger dan één uur volgens de grafieken, dat kan never. Als ik dit vergelijk met de Autosleep app dan kom ik gemiddeld op zo'n 3 uur uit, dat is veel realistischer.
De review die ik hierboven heb gelinkt zegt toch echt iets anders over de standaard app. Daarmee zeg ik niet dat AutoSleep niet goed is, maar ik heb wel grote vraagtekens bij de andere meetreeks die uit de app komen zoals de slaap brandstof en de conditie. Daar klopt voor mijn gevoel niet veel van, waardoor ik zelf ook wat minder vertrouwen heb in de slaapregistratie. Misschien onterecht maar objectief vergelijken lukt met slaap niet.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 18:28
[...]

Hoe weet je dat dit realistischer is? Als ik zoek op hoelang diepe slaap normaal is, kom je op 60 tot 110 minuten. Dan is 3 uur wel wat hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 19:51
[...]

Ik haal NOOIT langer dan een uur diepe slaap op een nacht. 3 uur is ook volgens de gemiddelden (als je wat gaat googelen) erg lang hoor!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:36

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Mijn gemiddelde van de laatste 6 maanden:

Wakker: 6 min.
Remslaap: 1 uur 40 min.
Kernslaap: 5 uur 18 min.
Diepe slaap: 52 min.

Totaal: 7 uur 50 min.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:41

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Phoolie schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 08:57:
[...]

Hoe weet je dat dit realistischer is? Als ik zoek op hoelang diepe slaap normaal is, kom je op 60 tot 110 minuten. Dan is 3 uur wel wat hoog.
En daarbij; Apple heeft allerlei wetenschappelijke tests en ijkingen met o.a. Stanford uitgevoerd om de sleep tracking betrouwbaar te maken en goed overeen te laten komen met professionele apparatuur die slaapwetenschappers gebruiken. Ik kan eigenlijk geen enkel ander voorbeeld, ook niet bij de garmins et cetera, van bedrijven die dat ook doen.

Kortom; ik zou vooral al die zelfgemaakte appjes in de AppStore met een korreltje zout nemen want sowieso is de Apple Watch geen wetenschappelijke apparatuur, maar zonder dat je weet hoe dit gemaakt is lijkt het mij toch vooral een hoop gebakken lucht.

youtube.com/@hisrep

• Aghanim
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:05:
[...]

En daarbij; Apple heeft allerlei wetenschappelijke tests en ijkingen met o.a. Stanford uitgevoerd om de sleep tracking betrouwbaar te maken en goed overeen te laten komen met professionele apparatuur die slaapwetenschappers gebruiken. Ik kan eigenlijk geen enkel ander voorbeeld, ook niet bij de garmins et cetera, van bedrijven die dat ook doen.

Kortom; ik zou vooral al die zelfgemaakte appjes in de AppStore met een korreltje zout nemen want sowieso is de Apple Watch geen wetenschappelijke apparatuur, maar zonder dat je weet hoe dit gemaakt is lijkt het mij toch vooral een hoop gebakken lucht.
Ik ben daar ook grotendeels mee gestopt, waarbij ik het wel jammer vind dat Apple eigenlijk net te weinig doet waardoor de interpretatie van de betrouwbare data in het luchtledige blijft. Ik snap dus wel dat er andere apps zijn om die behoefte in te vullen. Zelf maak ik in elk geval een onderscheid tussen apps die de waarden van bron ‘Apple Watch’ als basis gebruiken en apps die zelf slaap/hartslag/HRV bepalen (en niet transparant zijn hoe).

• Aghanim
  • Niet online
Overigens detecteert mijn AW7 vandaag al 2x een dutje terwijl ik aan het autorijden ben. Gisteren ook al toen ik lang stil zat in een stoel. Hopelijk komt dit door beta 10.

Er is volgens mij geen manier om handmatig je slaap aan te passen in Gezondheid?

Edit: grappig genoeg was het niet de Apple App maar AutoSleep die nepdutjes detecteert :+

[ Voor 15% gewijzigd door Aghanim op 31-08-2023 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:31
MXL schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:53:
Helaas sinds vandaag een probleem met mijn Apple Watch. Ik heb een onbeschadigde 6 die in feite nog geen jaar oud is. Hij is vorig jaar vervangen door Apple na zwemmen in de zee. Maar de totale twee jaar garantie is nu voorbij.
Ik tref hem vastgelopen aan met de melding dat hij te warm is. Horloge voelt volledig koud en is met geen mogelijkheid te resetten.

Iemand een idee hoe ik hem uit krijg. Beide knoppen werken niet, je komt geen enkel menu in en wissen via de iPhone ook niet.
Beetje late reactie van mij, maar hier hetzelfde recent gehad. Volgens Apple is ie uit garantie (ook al is het feitelijk een Watch van 1 jaar oud) en zit er niets anders op dan ‘een nieuwe te kopen’. Ik snap dat men niet onbeperkt garantie kan geven, maar zij sturen een Watch op die niet voldoet…
Enige optie is een langdurig traject met rechtsbijstand, maar dat gaat me te ver. Hoe is het met de jouwe afgelopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Aghanim schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:41:
Overigens detecteert mijn AW7 vandaag al 2x een dutje terwijl ik aan het autorijden ben. Gisteren ook al toen ik lang stil zat in een stoel. Hopelijk komt dit door beta 10.

Er is volgens mij geen manier om handmatig je slaap aan te passen in Gezondheid?

Edit: grappig genoeg was het niet de Apple App maar AutoSleep die nepdutjes detecteert :+
In aanvulling op mijn bericht hierboven, zie hier weer een reden om de wetenschappelijke waarde van die sleeptracking apps met een flinke korrel zout te nemen. Als er fouten worden gemaakt terwijl jij weet dat het niet klopt omdat je autorijdt, hoeveel wordt er snachts dan wel niet foutief geregistreerd zonder dat je het weet?

Ik heb sleeptracking sinds kort helemaal uitstaan en er is geen betere tip die ik kan geven als je rustiger wil slapen ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:44
Heb tot vorig jaar een apple watch gehad, daarna overgeschakeld op een garmin fenix aangezien de batterijduur mij sterk tegen stak.

Na een jaartje garmin is de accuraatheid van de sensoren toch lachwekkend slecht. Het enige accurate dat gemeten wordt is hartslag in rust en met weinig beweging, en tijdens een workout waarbij mijn arm niet teveel beweegt. Ik gebruik wel standaard een chest strap voor lopen, dus dat probleem is wel opgelost.

Ik ga dus de apple watch ultra eens proberen, zien of ik daarmee minstens twee dagen batterij haal, mijn minimum voor een smartwatch. Als de ultra mij toch niet bevalt ga ik stoppen met een smartwatch en wachten tot ofwel apple meer batterij leven geeft, of een garmin die eens accurate sensoren heeft (+ een moderne app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:09

pdavie2311

Live life to the fullest..

Aardappelnoot schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 00:28:
Heb tot vorig jaar een apple watch gehad, daarna overgeschakeld op een garmin fenix aangezien de batterijduur mij sterk tegen stak.

Na een jaartje garmin is de accuraatheid van de sensoren toch lachwekkend slecht. Het enige accurate dat gemeten wordt is hartslag in rust en met weinig beweging, en tijdens een workout waarbij mijn arm niet teveel beweegt. Ik gebruik wel standaard een chest strap voor lopen, dus dat probleem is wel opgelost.

Ik ga dus de apple watch ultra eens proberen, zien of ik daarmee minstens twee dagen batterij haal, mijn minimum voor een smartwatch. Als de ultra mij toch niet bevalt ga ik stoppen met een smartwatch en wachten tot ofwel apple meer batterij leven geeft, of een garmin die eens accurate sensoren heeft (+ een moderne app).
Probeer de Epix 2 Pro eens zou ik zeggen met de vernieuwde sensoren. Sowieso interval training met hartslag op de pols is gewoon niet stabiel. Ook niet bij de Ultra.

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ook de pro versies hebben nog steeds matige sleep tracking, wat fors invloed heeft op de metrics en adviezen. Volgens mij is hartslag weer wat ingelopen op Apple maar inderdaad: voor horloges met deze prijzen is het eigenlijk bizar matig. Dat vind ik overigens van Apple rondom batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarbonCopy
  • Laatst online: 28-05 10:42
Drie jaar geleden heb ik in Duitsland een Apple Watch 6 SS gekocht a €800. Helaas is het glas gebarsten en de prijzen van Apple zijn zacht gezegd stevig om de Watch om te ruilen. Heeft één van de Tweakers onder ons ervaring met een adresje waar dit goedkoper kan? Maakt niet uit dat het geen ‘authorised dealer’ is, dat risico neem ik wel voor dat bedrag….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Hoe komt het dat er de ene keer na een hardloop sessie wel de temperatuur wordt vermeld en de andere keer niet? Hebben meer mensen hier last van?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CVJrItjl8M_wtN1qrGwwVNSnd6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QZh0PCj9HDRiHCoEglwNAc7I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uDY4HjLA3ckj_FI4G0vcSJc1EiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdqa9hxxut3wQNaL9rXcGOQE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-05 21:31
[...]

Je diepe slaap is ook per nacht niet zoveel meer als 1 uur per nacht.
Ik geloof dat het gemiddelde 1,5 tot 2 uur per nacht is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

_AN

cv8x schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:07:
Hoe komt het dat er de ene keer na een hardloop sessie wel de temperatuur wordt vermeld en de andere keer niet? Hebben meer mensen hier last van?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb ook mijn runs gecontroleerd. In de afgelopen 5 keer mis ik 1 keer de temperatuur. Je lijkt dus niet de enige.

Ik heb overigens watchOS 10 en iOS 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:22
austin_77 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:20:
[...]

Beetje late reactie van mij, maar hier hetzelfde recent gehad. Volgens Apple is ie uit garantie (ook al is het feitelijk een Watch van 1 jaar oud) en zit er niets anders op dan ‘een nieuwe te kopen’. Ik snap dat men niet onbeperkt garantie kan geven, maar zij sturen een Watch op die niet voldoet…
Enige optie is een langdurig traject met rechtsbijstand, maar dat gaat me te ver. Hoe is het met de jouwe afgelopen?
Kan je niet in de zee zwemmen met de reguliere apple watch? Dan zou ik toch voor de ultra moeten gaan, maar aangezien die best lelijk is hoop ik van niet…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

_AN schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:30:
[...]

Heb ook mijn runs gecontroleerd. In de afgelopen 5 keer mis ik 1 keer de temperatuur. Je lijkt dus niet de enige.

Ik heb overigens watchOS 10 en iOS 17.
Hier watchOS 9 met iOS 16. Van de 5 runs zijn er 2 zonder weergegeven. Vreemd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:42
Johan Bogle schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:43:
[...]
Kan je niet in de zee zwemmen met de reguliere apple watch? Dan zou ik toch voor de ultra moeten gaan, maar aangezien die best lelijk is hoop ik van niet…
Afgelopen maand nog met 8 in de zee geweest en niks aan de hand…

PSN: PcDCch

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

cv8x schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:07:
Hoe komt het dat er de ene keer na een hardloop sessie wel de temperatuur wordt vermeld en de andere keer niet? Hebben meer mensen hier last van?[Afbeelding]

[Afbeelding]
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:32
cv8x schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:32:
[...]

Ik heb net even gekeken bij mijn workouts maar soms wel en soms niet. Niet alleen bij hardlopen, ook bij andere workouts. De ene keer wel en de andere niet terwijl ik er niks anders in heb gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50

PeaceNlove

Deugleuter

cv8x schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:32:
[...]

Ja, zie het bij mij ook.
De workouts zonder temperatuur had ik mijn telefoon volgens mij niet bij me. Workouts met wel. Dat zou het voor mij kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:44
Ik heb een oude apple watch 6 die al een tijdje in de doos zat. Gekoppeld aan een iPhone die ik inmiddels verkocht heb.
Nu wil ik die watch 6 graag resetten, maar weet niet hoe.
Mn huidige iPhone vind de watch 6 niet als ik een nieuwe watch wil toevoegen, de watch resetten vanuit het menu wil helaas ook niet.

Iemand een idee hoe ik de watch 6 helemaal naar fabrieksinstellingen kan krijgen? Thx!

Edit:
Inmiddels gelukt door de telefoon opnieuw aan te melden op mijn account en dan via icloud.com op afstand te wissen. :9

[ Voor 13% gewijzigd door deBennie op 08-09-2023 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:50
deBennie schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:39:
Ik heb een oude apple watch 6 die al een tijdje in de doos zat. Gekoppeld aan een iPhone die ik inmiddels verkocht heb.
Nu wil ik die watch 6 graag resetten, maar weet niet hoe.
Mn huidige iPhone vind de watch 6 niet als ik een nieuwe watch wil toevoegen, de watch resetten vanuit het menu wil helaas ook niet.

Iemand een idee hoe ik de watch 6 helemaal naar fabrieksinstellingen kan krijgen? Thx!
Dit?

How to erase your Apple Watch if you don't have your iPhone

On your Apple Watch, tap Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings.
Type your password if prompted.
For GPS + Cellular models, choose to keep or remove your cellular plan.
If you want to pair your Apple Watch and iPhone again, keep your plan.
If you don't want to pair your Apple Watch and iPhone again, remove your plan. If you aren't going to pair with a different watch or iPhone, you might need to contact your carrier to cancel your cellular subscription.
Tap Erase All to confirm. This resets your Apple Watch to the factory settings.

Now you can set up your Apple Watch again. You'll need the Apple ID and password associated with the watch turn off Activation Lock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenneeee
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik ben nu nog in het bezig van een s3, hiervan is gister helaas het scherm overleden. Deze is grijzig, verder trilt hij nog wel als ik dingen binnen krijg etc. Kan er alleen niks meer op zien. Heb hem al sinds 2018 dus is ook wel aan vervanging toe.
Nu twijfel ik heel erg tussen de SE of de 7/8.
Elke nieuwe watch is al een hele upgrade met wat ik nu heb. Maar zijn al die extra’s het echt waard om een 7/8 aan te schaffen?
Ik gebruik hem gewoon voor dagelijks gebruik. Heb hem aan mijn hemd vast met werken zodat hij wel stappen etc meet. En gebruik hem veel met fietsen.

Wat zouden jullie aanrader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:07

jdh009

FP ProMod
Hoe betrouwbaar is de Apple Watch series 6 eigenlijk?

Vandaag een fietstraining gedaan waarbij ik helaas geen hartslagband om had en dus alleen een volledige meting via mijn horloge. Daar kwam wat verrassende data uit tijdens mijn tussensprint van een ongeveer 4 minuten (wel volledig all out gegaan). Waarbij mijn hartslag gemiddeld op 201 BPM zat voor dat segment. De meting zelf lijkt qua curve enzo geen rare afwijking te hebben met mijn normale sprints behalve dat deze nu wat hoger uitvalt, wat ook te verklaren was door mijn extra inspannen en de hitte vandaag. Ik heb al een tijdje geen meting gehad die hoger was dan laag in de 190 en wat ik kan vinden op internet is de rekensom normaal 220 - je leeftijd
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
.

Normaliter zijn de metingen van mijn hartslagband en het horloge redelijk vergelijkbaar maar heb dus nu geen bevestiging. De watch zou een metingbereik moeten hebben van 30 tot en met 210 beats per minute. Hoe is jullie ervaring met de hartslagmeter?

Wat statistieken die ik kon vinden:
Our findings are largely in agreement with Wallen et al. [15] who reported HR from the Apple Watch during rest, cycling and walking at three speeds: 2.7, 4.0 and 5.5 km.h−1. They reported a trivial underestimation of the mean HR from the Apple Watch compared to an ECG (1 beat.min−1) with the 95% LoA being –10 to 7 beats.min−1. The Apple Watch was the most accurate among the four devices at low exercise intensity. Our results revealed a trivial mean bias during walking at 4 km.h−1, with the mean bias and 95% LoA being 0 (–6 to 6) and 0 (–8 to 8) for the left and right Apple Watches, respectively. The difference between our results and Wallen and colleagues [15] may be because they measured the mean HR across different exercise modes but we measured HR during treadmill exercise only.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/42vvDARwuqtYf_RTV96-3rcIBqU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MolyhqRZO9ksG1wtyy26kZ5N.jpg?f=user_large
The Apple Watch 6 was the most accurate for measuring heart rate, whereas the Polar Vantage V and Fitbit Sense showed variable results dependent on the activity.
Is the Apple Watch 6's heart rate accurate? - Quora. However, research has found that this accuracy rate is only about 34% overall, and further studies are needed to confirm when the Apple Watch heart rate monitor is most useful.
During each run, the Apple Watch was only off by about one or two beats per minute (BPM) as compared to Polar's monitor. After each run, I also compared average BPM and found the same differences. As for distance, the Series 6 and the Sense were only off from one another by about .02 to .03 miles.
The green LED lights flash hundreds of times each second in order to get an accurate reading. This is the type of reading it takes as someone is actively working out, and it supports tracking heart rates that are 30–210 beats per minute. The heart rate sensor also uses infrared light to track heart rate in the background all the time, and to provide heart rate notifications.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
AW heeft de meest betrouwbare HR sensor van alle wearables. Interval gaat bij mij behoorlijk goed, maar het komt wel eens voor dat er verschil zit in een piek. Je hartslag kan hoger zijn door het warme weer. Maar je zult nooit weten of het echt 201 was omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt. Morgen dus nog een rondje met borstband ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:06
Redondo1982 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 14:38:
[...]

Ja, mijn AW is omgeruild. Ik heb wel AC+, maar zou niet uit moeten maken. Ik heb namelijk alle tests doorlopen en werd ook teruggebeld door een Engels sprekende afdeling uit een ander land haha.
Update: AW is inmiddels vervangen onder garantie. Uiteindelijk liep de support via (NL sprekende) Apple Health omdat het de ecg betrof. Een gedoe geweest, maar goed, ik heb gekregen waar ik recht op heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Fenneeee schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 17:39:
Ik ben nu nog in het bezig van een s3, hiervan is gister helaas het scherm overleden. Deze is grijzig, verder trilt hij nog wel als ik dingen binnen krijg etc. Kan er alleen niks meer op zien. Heb hem al sinds 2018 dus is ook wel aan vervanging toe.
Nu twijfel ik heel erg tussen de SE of de 7/8.
Elke nieuwe watch is al een hele upgrade met wat ik nu heb. Maar zijn al die extra’s het echt waard om een 7/8 aan te schaffen?
Ik gebruik hem gewoon voor dagelijks gebruik. Heb hem aan mijn hemd vast met werken zodat hij wel stappen etc meet. En gebruik hem veel met fietsen.

Wat zouden jullie aanrader ?
Nou er is natuurlijk maar 1 antwoord; wachten tot dinsdag. Dan worden de nieuwe modellen gepresenteerd. Als de series 9 dezelfde prijs houdt, willen met name externe verkopers van hun series 7/8 af dus krijg je leuke aanbiedingen. Of natuurlijk de series 9 meteen aanschaffen (hoewel de geruchten niet echt heel schokkende zaken zijn tot nu toe).

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 22:11
Ik heb sinds kort een nieuwe Apple Watch 7 4G met een multisim, maar heb ook nog mijn oude Series 4 4G. Nu wil ik af en toe (bijvoorbeeld als ik ga sporten of in de tuin werk, de multisim op mijn oude Watch hebben, kan ik hier makkelijk switchen via de Watch app? Door te kiezen voor bestaand abonnement overzetten? (Zie foto)

Ik had al wel kontakt met een medewerker van Odido 😇 maar zijn antwoord: “als het goed is zou dit inderdaad moeten werken” kon mij niet 100% overtuigen🤔

Misschien iemand in dit forum die dit ook zo doet en dit kan bevestigen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uBfO8QXtiobY8tTS83fUbewis6k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4uJntWl6vxND15bgtZhsB9L7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huisje1
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 03-11-2023
Vraagje over de 8 , ik heb de flow app van m’n e bike en de Komoot app toegevoegd maar nu registreert ie denk ik m’n fietstocht 3 dubbel, in workout “buiten fietsen” en in de flow app. De trainingsring lijkt wel via Komoot alles op te tellen en dan toe te voegen, krijg dan ineens iets van 800 traningsminutem 🧐 Wat gaat hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenneeee
  • Laatst online: 06-05-2024
DeNachtwacht schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:55:
[...]

Nou er is natuurlijk maar 1 antwoord; wachten tot dinsdag. Dan worden de nieuwe modellen gepresenteerd. Als de series 9 dezelfde prijs houdt, willen met name externe verkopers van hun series 7/8 af dus krijg je leuke aanbiedingen. Of natuurlijk de series 9 meteen aanschaffen (hoewel de geruchten niet echt heel schokkende zaken zijn tot nu toe).
Oh komen er dinsdag nieuwe modellen ? Dan ga ik zeker even wachten! Tnx voor het antwoordt. Blij dat ik er niet al 1 heb besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Op de nieuwste beta 10 worden mijn fiets activiteiten met de Workout app niet naar Strava gesynchroniseerd. Vreemd genoeg werkt krachttraining met de workout app wel. Ik heb de koppeling al 3x vernieuwd maar het blijft hetzelfde. Werkt dat bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Laatst online: 22:20

Mr. Freeze

¡GO!

DeNachtwacht schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 23:55:
[...]

Vast niet heel schokkend, inderdaad, maar wel weer een echt nieuwe soc, de huidige is er sinds de series 6.

Hier nog een paar zaken waarvoor een 9/ultra 2 echt wel interessant wordt;

https://www.iculture.nl/n...23-nieuwe-hartslagsensor/

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Laatst online: 22:14
Mr. Freeze schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:06:
[...]

Vast niet heel schokkend, inderdaad, maar wel weer een echt nieuwe soc, de huidige is er sinds de series 6.

Hier nog een paar zaken waarvoor een 9/ultra 2 echt wel interessant wordt;

https://www.iculture.nl/n...23-nieuwe-hartslagsensor/
Die betere chip is denk ik al voortbordurend op de volgende generatie watches met bloeddruksensor en eventueel glucosemeter.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 11:22
Betere sensoren is mijnsinziens niet echt nodig. De hartslagmeting is al 1 van de beste. Enige wat mij tegenhoudt is batterijduur. Hoop niet dat ze komen met drie uurtjes extra of zo. Deze moet nu echt toch eens naar minimaal twee, liefst drie dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ikzelf ga iig voor het eerst niet overstappen dit jaar, na series 2, 4,5 en 7 ga ik nu voor het eerst naar minimaal 3 jaar gebruik van mijn huidige series 7. Te weinig nieuws… Het wordt van mij pas weer interessant als ze echt nieuwe features gaan introduceren, maar heb ook het idee dat de smartwatch als product langzamerhand ook wel uitontwikkeld is.

Geruchten over glucose metingen gaan ook al sinds de series 4, eerst zien dan geloven, maar dat zou weer eens een revolutie zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DeNachtwacht op 09-09-2023 12:31 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Hoe krijg ik met Always on het voor elkaar om alleen de tijd te zien zoals hieronder;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuxLv3t0IfM8kGBu12WHUjr_XUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ns5Bq1nc0lOiRMu5ZczLEwp4.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
cv8x schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:41:
Hoe krijg ik met Always on het voor elkaar om alleen de tijd te zien zoals hieronder;
[Afbeelding]
Dat kan alleen als je ‘foto’s’ wijzerplaat kiest en dan een zwarte achtergrond in stelt voor zover ik weet.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:32
cv8x schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:41:
[Afbeelding]
Dit ziet er eerder uit naar een oude watchOS versie. Had deze clock vroeger ook zo, dacht tijdens theatre mode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappelnoot
Ja mensen, na een weekje de ultra te testen moet ik toch zeggen dat 1 specifiek punt een grote afknapper is.

Ik ben heel tevreden van de sensoren en nauwkeurigheid, 10/10 op dat vlak. De watch voelt niet te lomp aan en alles oogt premium. Hoe meldingen afgeleverd worden heb ik wel wat commentaar op maar niets waar ik niet aan kan wennen.

De reden waarom ie terug moet is de belachelijke battery drain van mijn iphone. Zonder watch had ik op het eind van de dag nog 15-30% over wanneer ik ging slapen, omstreeks 00u. De afgelopen dagen is mijn iphone volledig plat tegen 21u, en moet ik nog bijladen. Eerste twee dagen kon ik nog het voordeel van de twijfel geven aan achtergrondzaken regelen. Maar nu is die tijd al effe voorbij. Nochtans gebruik ik mijn telefoon ook echt minder en springt het scherm niet meer aan voor meldingen. Ik snap het niet, ik zou juist meer batterij moeten over hebben.

Maar het bevestigt wel mijn vermoeden dat mijn apple watch 6, 2.5 jaar geleden aangekocht en vorig jaar verkocht, ook voor een serieuze drain zorgde. Ik dacht altijd dat ik gewoon een slechte of bijna opgebruikte batterij had in mijn iphone. Maar als ik mijn apple watch verkocht toen en mijn iphone volledig gereset had, kreeg ie ineens een tweede adem.

Ik moet blijkbaar een van de weinigen zijn die er last van heeft of die er ook maar iets van merkt want op google is er weinig (recent) te vinden over mijn probleem, of wordt het afgewimpeld door apple fanaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:06
Aardappelnoot schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 21:38:
Ja mensen, na een weekje de ultra te testen moet ik toch zeggen dat 1 specifiek punt een grote afknapper is.

Ik ben heel tevreden van de sensoren en nauwkeurigheid, 10/10 op dat vlak. De watch voelt niet te lomp aan en alles oogt premium. Hoe meldingen afgeleverd worden heb ik wel wat commentaar op maar niets waar ik niet aan kan wennen.

De reden waarom ie terug moet is de belachelijke battery drain van mijn iphone. Zonder watch had ik op het eind van de dag nog 15-30% over wanneer ik ging slapen, omstreeks 00u. De afgelopen dagen is mijn iphone volledig plat tegen 21u, en moet ik nog bijladen. Eerste twee dagen kon ik nog het voordeel van de twijfel geven aan achtergrondzaken regelen. Maar nu is die tijd al effe voorbij. Nochtans gebruik ik mijn telefoon ook echt minder en springt het scherm niet meer aan voor meldingen. Ik snap het niet, ik zou juist meer batterij moeten over hebben.

Maar het bevestigt wel mijn vermoeden dat mijn apple watch 6, 2.5 jaar geleden aangekocht en vorig jaar verkocht, ook voor een serieuze drain zorgde. Ik dacht altijd dat ik gewoon een slechte of bijna opgebruikte batterij had in mijn iphone. Maar als ik mijn apple watch verkocht toen en mijn iphone volledig gereset had, kreeg ie ineens een tweede adem.

Ik moet blijkbaar een van de weinigen zijn die er last van heeft of die er ook maar iets van merkt want op google is er weinig (recent) te vinden over mijn probleem, of wordt het afgewimpeld door apple fanaten.
Kan het niet bevestigen, heb nu een jaar de ultra ivm mijn iPhone 12. Allebei wel op de laatste beta. Draait als een zonnetje

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl

Hier de 14 pro en de Ultra maar geen enkele vorm van een drain.

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Aardappelnoot Je kan toch zien bij batterij op je iPhone welke app het meest verbruikt gedurende de dag? Al vanaf de series 0 gebruik ik Apple Watches maar nog nooit zo’n excessief verbruik gehad, behalve als een radio app niet lekker was gestopt ofzo zoals radio ned, maar dat heeft niets met de watch te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Hier een Apple Watch Sports en Apple Watch 3 gehad en nu een Apple Watch 6 en nooit last gehad van drains op iPhone. Misschien een paar procent, maar niets om me zorgen over te maken. Sommige dingen wennen ook.

Sowieso vind ik het knap als je eind van de dag nog maar gemiddeld 22,5% over hebt, ligt natuurlijk geheel aan je verbruik, maar ik kom vaak niet verder dan 40% als ik ga slapen rond 23 uur. Wat dat betreft is iPhone erg zuinig. Mijn Apple Watch zelf zit rond bedtijd rond de 45%.

Misschien heb je pech, misschien zit het tussen de oren, misschien is het echt zo. Maar als het niet fijn voelt moet je de Ultra retourneren. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Hier ook totaal geen last van. Watch trekt de iPhone niet leeg. Heeft niks te maken met Apple fanaten want zoals jezelf al aangeeft is er weinig over te vinden online. Waarom is dat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:45
Mr. Freeze schreef op zondag 10 september 2023 @ 00:24:
@Aardappelnoot Je kan toch zien bij batterij op je iPhone welke app het meest verbruikt gedurende de dag? Al vanaf de series 0 gebruik ik Apple Watches maar nog nooit zo’n excessief verbruik gehad, behalve als een radio app niet lekker was gestopt ofzo zoals radio ned, maar dat heeft niets met de watch te maken.
Volgens mij kan je daar het verbruik van de iPhone door een koppeling met de AW niet zien hoor, het is toch geen app. Je hebt wel een app, maar dat is om eea in te stellen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
pdavie2311 schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:04:
Hier ook totaal geen last van. Watch trekt de iPhone niet leeg. Heeft niks te maken met Apple fanaten want zoals jezelf al aangeeft is er weinig over te vinden online. Waarom is dat denk je?
Nou, je hebt weldegelijk Apple fanaten die alles als een aanval zien. Die kan je niet voor vol aannemen als je een keer ergens mee zit icm een Apple product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982

Ik heb hier geen last van in de zin dat ik er niet op let. Je zou dus gelijk kunnen hebben, maar ik zorg dat beide producten altijd goed opgeladen zijn. Ik gebruik deze combi al vanaf series 0 dus kan niet zeggen of het energieverbruik anders is. Maar so what...is het erg om je iPhone iets vaker op te laden of een ander ritueel qua planning erop na te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:30:
[...]

Nou, je hebt weldegelijk Apple fanaten die alles als een aanval zien. Die kan je niet voor vol aannemen als je een keer ergens mee zit icm een Apple product.
Ongetwijfeld. Maar dat is hier niet aan de orde omdat zo maar te roepen. Er is niks online te vinden omdat er simpelweg geen user cases zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
pdavie2311 schreef op zondag 10 september 2023 @ 10:04:
Op het Apple community forum is er iemand met hetzelfde probleem en meer dan 700 me too’s. Of het veel is dat zal wel niet maar ik ben niet de enige. https://discussions.apple.com/thread/253528293

Verder is er nog meer te vinden op google maar nergens een oplossing of erkenning van het probleem. Alleen dat het tussen de oren zit en dat anderen er geen last van hebben.

Ik heb gisterenavond mijn watch uitgeschakeld en zie vandaag op het einde van de dag de batterij van mijn iphone staan op 25%. Ik gebruik ondertussen 8 jaar een iphone en merk heus wel een verschil tussen standaard nooit opladen overdag en nu steevast volledig plat rond 21u met de watch.

Jammer dat je niet kan zien wat er echt de batterij vreet via de settings app, maar dat wordt intentioneel vaag gehouden.

Maar ik denk nu ineens aan iets. Ik heb vroeger ook jarenlang last gehad van onverklaarbare battery drain op mijn iphone, waarbij ik procenten verloor zonder enig gebruik. Toen ook veel gechat met apple en gezocht op internet zonder resultaat. Een reset met backup bracht geen verbetering. Het probleem werd wel volledig opgelost door een volledige factory reset en het toestel als nieuw op te zetten. Dus zonder icloud of itunes backup. Dat had het probleem volledig verholpen, vermoedelijk door jarenlange opeenstapeling van cache of bloat die van toestel naar toestel overgedragen werd via backups.

Misschien is er nu weer iets gelijkaardig gaande en zou ik beide toestellen als nieuw moeten instellen, maar daar heb ik geen zin in, kost veel tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:50
Aardappelnoot schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:02:
[...]

Maar ik denk nu ineens aan iets. Ik heb vroeger ook jarenlang last gehad van onverklaarbare battery drain op mijn iphone, waarbij ik procenten verloor zonder enig gebruik. Toen ook veel gechat met apple en gezocht op internet zonder resultaat. Een reset met backup bracht geen verbetering. Het probleem werd wel volledig opgelost door een volledige factory reset en het toestel als nieuw op te zetten. Dus zonder icloud of itunes backup. Dat had het probleem volledig verholpen, vermoedelijk door jarenlange opeenstapeling van cache of bloat die van toestel naar toestel overgedragen werd via backups.

Misschien is er nu weer iets gelijkaardig gaande en zou ik beide toestellen als nieuw moeten instellen, maar daar heb ik geen zin in, kost veel tijd en moeite.
Dit?
https://tweakers.net/revi...kpn-snel-leeg-gingen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefky
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-04 09:23
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartwatch / tracker.
Tot nu toe had ik een Mi band 6.

Aangezien ik een iphone heb moet ik me dus ook de vraag stellen of een apple watch kan.
De prijs en batterijduur houden mij wel enorm tegen.

Ik wil vooral met GPS mijn sport kunnen tracken, berichten lezen en slaap opvolgen.
Is een apple watch dit waard? En indien niet, wat zou een goed alternatief kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lefky schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:27:
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartwatch / tracker.
Tot nu toe had ik een Mi band 6.

Aangezien ik een iphone heb moet ik me dus ook de vraag stellen of een apple watch kan.
De prijs en batterijduur houden mij wel enorm tegen.

Ik wil vooral met GPS mijn sport kunnen tracken, berichten lezen en slaap opvolgen.
Is een apple watch dit waard? En indien niet, wat zou een goed alternatief kunnen zijn?
Of het ‘t waard is ligt eraan wat jij het waard vindt.

Alternatief zou ik zoeken bij Garmin - waarbij de focus op sport ligt ipv smart. De batterijduur is daar significant langer, de sportfuncties zijn beter/uitgebreider maar de smartfuncties een stuk beperkter en het is een stuk minder gelikt en geïntegreerd in het Apple ecosysteem.

Apple Watch is een goede keus voor (serieuze) sporters die een Apple smartwatch willen.

Garmin is een goede keus voor (zeer) serieuze sporters die een sportwatch willen met beperkte smartwatch functionaliteiten.

Beiden zijn wat mij betreft “goed genoeg” in alles wat jij zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lefky
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-04 09:23
MrAcid schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:40:
[...]

Of het ‘t waard is ligt eraan wat jij het waard vindt.

Alternatief zou ik zoeken bij Garmin - waarbij de focus op sport ligt ipv smart. De batterijduur is daar significant langer, de sportfuncties zijn beter/uitgebreider maar de smartfuncties een stuk beperkter en het is een stuk minder gelikt en geïntegreerd in het Apple ecosysteem.

Apple Watch is een goede keus voor (serieuze) sporters die een Apple smartwatch willen.

Garmin is een goede keus voor (zeer) serieuze sporters die een sportwatch willen met beperkte smartwatch functionaliteiten.

Beiden zijn wat mij betreft “goed genoeg” in alles wat jij zoekt.
En iets als amazfit? Al veel goede dingen over gehoord, schappelijk van prijs en ook redelijk uitgebreid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Lefky schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:21:
[...]

En iets als amazfit? Al veel goede dingen over gehoord, schappelijk van prijs en ook redelijk uitgebreid
Die ken ik niet, maar ik zou je vragen rond sportwatches in dit topic stellen: Het grote sporthorloge met GPS topic.

Dé go-to site voor review over dit soort horloges vanuit een sportersperspectief is DC Rainmaker en op basis van zijn review zou ik Amazfit niet aanraden: https://www.dcrainmaker.c...-using-it-for-a-week.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

Vraag;

Mijn vriendin kan mijn “activiteiten ring” zien via de conditie app. De laatste 2 dagen ziet ze mijn voortgang op 0% staan. Door mij te verwijderen en opnieuw toe te voegen ziet ze wel mijn voortgang. Een paar uur later is het weer 0%. Wat zou dit kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:23
Nu de AW Ultra 2 is aangekondigd met weinig vernieuwingen ben ik benieuwd of de eerste versie in prijs naar beneden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:31:
Nu de AW Ultra 2 is aangekondigd met weinig vernieuwingen ben ik benieuwd of de eerste versie in prijs naar beneden gaat.
Waarom zou je nog voor de Ultra 1 gaan. De Ultra 2 is € 100,= goedkoper dan de Ultra1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Haga schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:57:
[...]

Waarom zou je nog voor de Ultra 1 gaan. De Ultra 2 is € 100,= goedkoper dan de Ultra1
De 1 is al eens onder de € 800,- geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21-05 20:41
Ik heb de series 7 in de blue uitvoering. Moest ik de serie 9 bestellen in de middernacht zou het qua kleur verschil fel opvallen als ik mijn blauw bandje blijf aanhouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Morpheus2003 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:05:
[...]

De 1 is al eens onder de € 800,- geweest.
Dan wens ik je veel plezier met je Ultra 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
Haga schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:34:
[...]

Dan wens ik je veel plezier met je Ultra 1
Bijzondere reactie, maar goed.

Ga zeker nog wat reviews bekijken maar als er een goede aanbieding komt voor de 1 dan zie ik weinig meerwaarde in de 2.

Beiden zijn prachtige high tech smartwatches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
Wat is eigenlijk t verschil tussen de Ultra 1 & 2. Heb de keynote gezien maar blijkbaar vond ik t zo saai dat t me niet is bijgebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:33
Jammer dat de 2 niet in een andere kleur komt. Ik had donker titanium veel mooier gevonden. Al ga ik hem denk ik wel bestellen, extra battery life en beter krasvast dan mn huidige 6.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:25
Achteraf gezien was Series 8 kopen een prima keuze, gezien de vernieuwingen van Series 9.

Apart dat Ultra 2 geen nieuwe kleur kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:21
Intruder schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:08:
Ik had donker titanium veel mooier gevonden.
Ja, ik had ook donker titanium verwacht. Die nieuwe S9 chip met on-device Siri vind ik vanuit praktisch en privacy oogpunt wel een goede verbetering. Ik twijfel sterk of ik ga upgraden naar AWU2 vanaf de AWU. Nieuwe alpine kleuren zijn ook mwah, blauwe is het mooiste vind ik. Die olijfgroene lijkt heel veel op de huidige groene?

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat wordt nog een jaar series 7. Toch wel teleurstellend hoe weinig vernieuwing in de afgelopen 2 jaar. Had ook meer van de basis iPhone 15 verwacht tegenover mijn 13 mini. Dat wordt een goedkoop jaar :)

[ Voor 32% gewijzigd door Aghanim op 12-09-2023 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
DCNY schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:05:
Wat is eigenlijk t verschil tussen de Ultra 1 & 2. Heb de keynote gezien maar blijkbaar vond ik t zo saai dat t me niet is bijgebleven.
Nieuwe is carbon neutral.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-02 23:43
Ik ga nog een jaartje door met de AW 4 :) Doet wat ie moet doen en werkt nog prima, Hoop dan op een ultra in donkere variant volgend jaar, wellicht dan weer eens switchen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Aghanim schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:33:
Dat wordt nog een jaar series 7. Toch wel teleurstellend hoe weinig vernieuwing in de afgelopen 2 jaar. Had ook meer van de basis iPhone 15 verwacht tegenover mijn 13 mini. Dat wordt een goedkoop jaar :)
Gewoon prima zo, als vernieuwingen in een wat rustiger tempo gaan, is de oude niet opeens obsolete en kan die prima nog een jaar mee. Ook dat is verduurzaming. Vooral fijn ook voor degene die een mooie ultra 1 hebben.

• Aghanim
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:14:
[...]

Gewoon prima zo, als vernieuwingen in een wat rustiger tempo gaan, is de oude niet opeens obsolete en kan die prima nog een jaar mee. Ook dat is verduurzaming. Vooral fijn ook voor degene die een mooie ultra 1 hebben.
Dat is waar. Ik had alleen graag een kleinere Ultra of een gewone AW gehad die 3 dagen batterij heeft. Voor mij is het perfecte product er nog niet dus daarom de wens voor vernieuwing. Ik vermoed dat dit volgend jaar komt. En verder met je eens. Mijn AW7 en iPhone werken nog uitstekend dus geen straf om langer te gebruiken :)

• cv8x

cv8x

Tsjakkaaaa

cv8x schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:12:
Vraag;

Mijn vriendin kan mijn “activiteiten ring” zien via de conditie app. De laatste 2 dagen ziet ze mijn voortgang op 0% staan. Door mij te verwijderen en opnieuw toe te voegen ziet ze wel mijn voortgang. Een paar uur later is het weer 0%. Wat zou dit kunnen zijn?
Dit bedoel ik; vandaag weer, weet iemand wat dit kan zijn?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDRXGSMCc8OfElVXizTr78Lg0HY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1G8sfqV0JwP50OCNDOoqz9Vg.jpg?f=fotoalbum_large

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 23:25
Ik zit hier enorm te dubben en wellicht zijn er mensen met ervaring die me kunnen helpen :)

Tot dit weekend had ik me voorgenomen om mezelf te trakteren op een AWU2.
Zelf heb ik nu nog geen Apple Watch (sinds enkele jaren Garmin) en de Ultra ziet er wel gaaf uit hetzij een beetje groot voor mij, en zwart zou top zijn.

Gedurende het weekend begon ik te denken dat het misschien niet slim is om nu een AWU2 te kopen, want als volgend jaar echt de "X" komt .. dan kan ik mezelf en is het een grote afschrijving op een jaar tijd. Dus toen dacht ik "tweedehands AWU 1"

Echter, aangezien de prijs van de AWU 2 €100,- lager is dan die van de AWU1 denk ik dat de prijsverschillen tussen een tweedehands 1 en nieuwe 2 niet evenredig zullen zijn.

Nieuwe gedachte: series 9, "gewoon" aluminium met Apple Care
Echter: ik doe (veel) aan hardlopen en mijn Garmin 6S Pro heeft nog wel eens de neiging om tussen de bomen de GPS snelheid kwijt te raken. Zou ik hier me de series 9 ook last van hebben of zijn er hier wellicht ervaringsdeskundigen die me kunnen vertellen dat de Series 8 geweldig werkt in het bos? En wat zijn de ervaringen met hardlopen met de series 8 in het algemeen, zou een marathon afstand haalbaar zijn?
Pagina: 1 ... 36 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.