• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:12:
Ik zit hier enorm te dubben en wellicht zijn er mensen met ervaring die me kunnen helpen :)

Tot dit weekend had ik me voorgenomen om mezelf te trakteren op een AWU2.
Zelf heb ik nu nog geen Apple Watch (sinds enkele jaren Garmin) en de Ultra ziet er wel gaaf uit hetzij een beetje groot voor mij, en zwart zou top zijn.

Gedurende het weekend begon ik te denken dat het misschien niet slim is om nu een AWU2 te kopen, want als volgend jaar echt de "X" komt .. dan kan ik mezelf en is het een grote afschrijving op een jaar tijd. Dus toen dacht ik "tweedehands AWU 1"

Echter, aangezien de prijs van de AWU 2 €100,- lager is dan die van de AWU1 denk ik dat de prijsverschillen tussen een tweedehands 1 en nieuwe 2 niet evenredig zullen zijn.

Nieuwe gedachte: series 9, "gewoon" aluminium met Apple Care
Echter: ik doe (veel) aan hardlopen en mijn Garmin 6S Pro heeft nog wel eens de neiging om tussen de bomen de GPS snelheid kwijt te raken. Zou ik hier me de series 9 ook last van hebben of zijn er hier wellicht ervaringsdeskundigen die me kunnen vertellen dat de Series 8 geweldig werkt in het bos? En wat zijn de ervaringen met hardlopen met de series 8 in het algemeen, zou een marathon afstand haalbaar zijn?
Met rennen heb ik een veel battery drain op een series 8. Ik denk dat de AWU betere batterijduur heeft en dus ook langer een run kan volhouden. Maar als je Garmin al gewend bent kwa batterijduur dan zullen alle apple watches op dat gebied vies tegenvallen. Je neemt een Apple Watch omdat een soort van een allrounder is. Zeker in combinatie met het eco systeem.

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13:12
Ik zit hier enorm te dubben en wellicht zijn er mensen met ervaring die me kunnen helpen :)

Zelf heb ik nu nog geen Apple Watch (sinds enkele jaren Garmin) en de Ultra ziet er wel gaaf uit hetzij een beetje groot voor mij, en zwart zou top zijn.

Gedurende het weekend begon ik te denken dat het misschien niet slim is om nu een AWU2 te kopen, want als volgend jaar echt de "X" komt .. dan kan ik mezelf en is het een grote afschrijving op een jaar tijd. Dus toen dacht ik "tweedehands AWU 1"

Echter, aangezien de prijs van de AWU 2 €100,- lager is dan die van de AWU1 denk ik dat de prijsverschillen tussen een tweedehands 1 en nieuwe 2 niet evenredig zullen zijn.

Echter: ik doe (veel) aan hardlopen en mijn Garmin 6S Pro heeft nog wel eens de neiging om tussen de bomen de GPS snelheid kwijt te raken. Zou ik hier me de series 9 ook last van hebben of zijn er hier wellicht ervaringsdeskundigen die me kunnen vertellen dat de Series 8 geweldig werkt in het bos? En wat zijn de ervaringen met hardlopen met de series 8 in het algemeen, zou een marathon afstand haalbaar zijn?
Als ik dit zo lees denk ik dat een AWU beter bij je past, of je dan de Gen 1 of 2 neemt maakt niet gek veel uit. De verschillen zijn namelijk minimaal. Als je veel sport en wel eens marathons loopt dan is een Ultra toch wel heel erg fijn, zit je niet met de batterijduur in je maag. ;)

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:48
SamSid schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:36:
[...]

Met rennen heb ik een veel battery drain op een series 8. Ik denk dat de AWU betere batterijduur heeft en dus ook langer een run kan volhouden. Maar als je Garmin al gewend bent kwa batterijduur dan zullen alle apple watches op dat gebied vies tegenvallen. Je neemt een Apple Watch omdat een soort van een allrounder is. Zeker in combinatie met het eco systeem.
Ik ben me bewust dat de accuduur me gaat tegenvallen komende vanuit een Garmin.
Maar ik mis de smart features op de Garmin, want die zijn er gewoon niet :)

Op MacRumors las ik dat de accuduur na een 6 uur loop (marathon) nog 50% was met enkel het awo uitgeschakeld ... dat is prima!!

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-06 10:59
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:38:
[...]

Ik ben me bewust dat de accuduur me gaat tegenvallen komende vanuit een Garmin.
Maar ik mis de smart features op de Garmin, want die zijn er gewoon niet :)

Op MacRumors las ik dat de accuduur na een 6 uur loop (marathon) nog 50% was met enkel het awo uitgeschakeld ... dat is prima!!
[edit] aangepast ivm privacy

[ Voor 42% gewijzigd door SamSid op 05-03-2024 19:34 ]

• smoken
SamSid schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:45:
[...]

6 uur sporten heb ik nog nooit gedaan. Maar drie uur fietsen of een run heb ik geen problemen om alleen de series 8 watch te dragen. De iPhone laat ik thuis tijdens het sporten. Onderweg een drankje bij een cafe maken bij het fietsen en afrekenen met je watch is een leuke feature. En je bent bereikbaar vanuit het thuisfront als er iets zou zijn. Of wanneer je met je fiets in de greppel bent beland en je er niet uit kan komen. Toch wel handig als je een sos kan uitsturen.

Ik zou ook graag een Garmin willen voor bij het sporten, maar ik heb het echt niet nodig. Het bandje van de 245 vind ik echt heel lekker zitten. Maar ja je kan niet alles hebben.
Thanks voor je input! 3 uur is momenteel al ruim voldoende .. lange afstand is iets wat ik ooit wil doen :)
En tja, Garmin is echt super hoor, begrijp me niet verkeerd! Alleen doe ik vrij weinig met alle data die het horloge geeft, dus ik denk dat ik de features van een Apple Watch (weer) veel meer ga gebruiken

Tot nog toe neig ik toch wel naar de Series 9, denk dat dit voor nu een realistischere uitgave gaat zijn

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:11
Series 9 is qua fomaat exact hetzelfde als Series 8 toch?
Schoonbroertje heeft Series 9 besteld en wil een bumper bestellen en vroeg of de Series 8 bumper ook gewoon gaat passen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:30
Ik heb een uurtje geleden de RC van WatchOS10 op mijn Apple Watch 4 gezet. Ik hoop heel erg dat het "optimalisaties op de achtergrond" zijn en dat dit straks beter wordt, maar het accuverbruik is echt schrikbarend hoog. Elke paar minuten vliegt er een procentpunt af :X

omniscale.nl

• Frenkovic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 15:45
Zoals meer mensen was ik klaar om mijn huidige Apple Watch te vervangen en voor de Ultra te gaan. Toch maar even deze key note afgewacht en nu twijfel ik ook tussen de 1 en 2. Het argument dat de 2 € 100,-- goedkoper is gaat niet echt op, aangezien Amazon nu alle varianten van de 1 aanbiedt voor € 789,-- t.o.v. € 899,-- voor de twee.

Ervaring leert dat ik na 2-3 jaar weer ga upgraden. Dus denk dat ze dat beiden heel makkelijk redden.

Er is niet echt een bandje bij de 2 die me echt aanspreekt. Trail groen / grijs zou dat moeten worden. Bij de 1 twijfel ik tussen de trial blauw/grijs of de alpine groen. Lastig!

Heeft iemand misschien nog waardevolle input om toch uiteindelijk voor de één of de andere te gaan?

EDIT: Niet alle varianten zijn (niet meer?) 789 zie ik nu. De meeste varianten (in combinatie met AMAC of andere aanbieders) zijn wel voor deze prijs te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Frenkovic op 13-09-2023 11:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45
Nog nooit problemen gehad met bomen met Series 7. Marathonafstand is zeker haalbaar (non celullar of cellular zonder actieve verbinding). Niet met cellular aan (en geen telefoon in de buurt), dan kun je maximaal een uur lopen tot batterij leeg is.

• smoken
X-GeaR schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:36:
[...]

Nog nooit problemen gehad met bomen met Series 7. Marathonafstand is zeker haalbaar (non celullar of cellular zonder actieve verbinding). Niet met cellular aan (en geen telefoon in de buurt), dan kun je maximaal een uur lopen tot batterij leeg is.
Dank je voor bovenstaande input!!
Niet gedacht dat Cellular zo'n negatief effect had, dus misschien moet ik dan maar voor de variant zonder cellular kiezen aangezien mijn provider (Youfone) toch geen eSim heeft.

Of is dat qua resale waarde niet slim?

• smoken
X-GeaR schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:36:
[...]

Zoals je kunt lezen zit ik een beetje in hetzelfde schuitje.
Mooi om te zien dat de prijs van de AWU1 omlaag aan het gaan is, al vind ik het verschil persoonlijk niet groot genoeg (denk ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:39:
[...]

Niet gedacht dat Cellular zo'n negatief effect had, dus misschien moet ik dan maar voor de variant zonder cellular kiezen aangezien mijn provider (Youfone) toch geen eSim heeft.

Maakt qua resale niet uit, beide modellen verliezen even veel (of weinig).

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het voordeel van de AWU (beide versies) is dat ze dual-frequency gps (L1 en L5) hebben. Dat heeft de Series 9 niet. Ik heb met mijn oude Series 4 wel gehad dat de GPS een stuk minder nauwkeurig was in het bos.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• smoken
Mog schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:42:
[...]

Het voordeel van de AWU (beide versies) is dat ze dual-frequency gps (L1 en L5) hebben. Dat heeft de Series 9 niet. Ik heb met mijn oude Series 4 wel gehad dat de GPS een stuk minder nauwkeurig was in het bos.
Ja, dat had ik gelezen en vandaar ook nog een stukje rest twijfel bij mij vwb de Ultra.

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:56:
[...]

Ja, dat had ik gelezen en vandaar ook nog een stukje rest twijfel bij mij vwb de Ultra.
Maar topmodellen van Garmen etc. hebben al een tijdje dual frequency GPS. Dus heeft die van jou dit niet? Als het echt een dicht bladerdek is komt er geen enkel signaal door lijkt me.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• smoken
Mog schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:02:
[...]

Maar topmodellen van Garmen etc. hebben al een tijdje dual frequency GPS. Dus heeft die van jou dit niet? Als het echt een dicht bladerdek is komt er geen enkel signaal door lijkt me.
Nope, mijn Fenix 6S Pro heeft dat niet.
Ze zijn er met de Fenix 7 mee begonnen :)

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
Mog schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:42:
[...]

Je moet je wel afvragen of het je dat waard is, ik hoor het argument veel, maar ik vind de AWU domweg te lomp. Ik had het bijna overwogen vanwege de dual band, maar voor mij is het feit dat de run getracked wordt belangrijker dan dat het extreem goed getracked wordt, zeker tov de grote in het dagelijks gebruik. Bedenk dus even hoe dat voor jou is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
WatchOS 10 op m’n Watch gezet, maar wat irritant dat het nu veel meer moeite kost om een watchface te wijzigen. Of ik doe iets fout; maar sliden kan niet meer. :(

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-06 22:32
Ik wil een Series 9 Watch gaan kopen, maar ik twijfel nog tussen een normale versie of die met een modem.

Mijn provider wordt niet ondersteund, dus op dit moment is het nog toekomstmuziek, maar begrijp ik het goed als ik zeg dat het de bedoeling is dat je maandelijkse kosten niet omhoog gaan? Dus je betaalt eenmalig €170 of wat het ook alweer was voor de extra functionaliteit en verder wordt die hele Watch dan stand-alone zolang ik bij een ondersteunde provider blijf?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
THE_BASE schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:55:
WatchOS 10 op m’n Watch gezet, maar wat irritant dat het nu veel meer moeite kost om een watchface te wijzigen. Of ik doe iets fout; maar sliden kan niet meer. :(
Scherm ingedrukt houden, daarna kun je sliden toch.

• posttoast
Ample Energy schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:58:
Ik wil een Series 9 Watch gaan kopen, maar ik twijfel nog tussen een normale versie of die met een modem.

Mijn provider wordt niet ondersteund, dus op dit moment is het nog toekomstmuziek, maar begrijp ik het goed als ik zeg dat het de bedoeling is dat je maandelijkse kosten niet omhoog gaan? Dus je betaalt eenmalig €170 of wat het ook alweer was voor de extra functionaliteit en verder wordt die hele Watch dan stand-alone zolang ik bij een ondersteunde provider blijf?
Het verschilt per provider, bij KPN kost het € 5 per maand.

omniscale.nl

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
posttoast schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:04:
[...]

T-Mobile ook en dat zijn de enige twee die het aanbieden dus alleen relevant als je daar zit.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Davidas schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:01:
[...]

Scherm ingedrukt houden, daarna kun je sliden toch.
Klopt, voorheen gewoon direct lekker slide. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56
Mijn vrouw neigt een overstap te maken van d'r Garmin Venu naar een Apple Watch 9. Nu denk ik dat dat prima kan qua functionaliteiten en ook de sport opties op een AW zijn meer dan prima. Echter, nu ben ik benieuwd hoelang een AW het volhoudt met een hike activiteit. Wij maken "regelmatig" hikes van 3-10 uur en het zou fijn zijn als deze dan getracked worden. Nog mooier is om navigatie (vanuit Komoot?) op de AW te gebruiken, maar ik ben bang dat dat de batterij helemaal sloopt. Hier ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
crimby schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:14:
Mijn vrouw neigt een overstap te maken van d'r Garmin Venu naar een Apple Watch 9. Nu denk ik dat dat prima kan qua functionaliteiten en ook de sport opties op een AW zijn meer dan prima. Echter, nu ben ik benieuwd hoelang een AW het volhoudt met een hike activiteit. Wij maken "regelmatig" hikes van 3-10 uur en het zou fijn zijn als deze dan getracked worden. Nog mooier is om navigatie (vanuit Komoot?) op de AW te gebruiken, maar ik ben bang dat dat de batterij helemaal sloopt. Hier ervaring mee?
Ja, dan kom je echt wel in het nauw met de batterij, denk dat je blij moet zijn met zo'n 6 uur maximaal. Als je dus een overstap wil maken zou ik in jouw geval voor de AW Ultra gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Davidas schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:18:
[...]

Ja, dan kom je echt wel in het nauw met de batterij, denk dat je blij moet zijn met zo'n 6 uur maximaal. Als je dus een overstap wil maken zou ik in jouw geval voor de AW Ultra gaan.
Hmm thanks. Iets om in ieder geval rekening mee te houden. Ik zie de AWU nog niet echt om de pols van mijn vrouw en met de prijs die er aan hangt ziet zij dat zelf ook niet gebeuren. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
crimby schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:22:
[...]

Hmm thanks. Iets om in ieder geval rekening mee te houden. Ik zie de AWU nog niet echt om de pols van mijn vrouw en met de prijs die er aan hangt ziet zij dat zelf ook niet gebeuren. :-(
Ja, die hoor ik vaker. Als ze een Ultra van zo'n 41mm uitbrengen denk ik dat ze wel een gat in de markt slaan.

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:06
Davidas schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:31:
[...]Als ze een Ultra van zo'n 41mm uitbrengen denk ik dat ze wel een gat in de markt slaan.
Ja inderdaad eigenlijk, een AWU gericht op vrouwen zou ook prima in de inclusive cultuur passen die Apple uitdraagt. Je zou bij Apple marketing moeten werken ;)

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-06 19:33
Zou dat knijpen met je vingers enkel naar de S9 en Ultra 2 komen?

Of wordt dit een algemene feature? Vrouw heeft nog maar enkele maanden een S8 en vraagt dit af. Mijn S6 zal dit vermoedelijk sowieso niet ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Vanmorgen heb ik ook gezocht naar informatie hierover (omdat nu een AWU2 kopen niet helemaal goed voelt) en op MacRumors vond ik reacties van mensen die na 6 uur hardlopen nog 50% acculading op hun series 8 over hadden. Enkel het "always on" scherm hadden ze uitgeschakeld hiervoor en een functie waarbij de watch naar omgevingsgeluid luistert (weet even niet hoe de functie heet).

Maar afgaande op die info, zou 10 uur dus ook haalbaar moeten zijn.

• Davidas
Matey schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:36:
Zou dat knijpen met je vingers enkel naar de S9 en Ultra 2 komen?

Of wordt dit een algemene feature? Vrouw heeft nog maar enkele maanden een S8 en vraagt dit af. Mijn S6 zal dit vermoedelijk sowieso niet ondersteunen.
Ik denk alleen naar de S9 en Ultra 2 inderdaad.

• Davidas
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:53:
[...]

Vanmorgen heb ik ook gezocht naar informatie hierover (omdat nu een AWU2 kopen niet helemaal goed voelt) en op MacRumors vond ik reacties van mensen die na 6 uur hardlopen nog 50% acculading op hun series 8 over hadden. Enkel het "always on" scherm hadden ze uitgeschakeld hiervoor en een functie waarbij de watch naar omgevingsgeluid luistert (weet even niet hoe de functie heet).

Maar afgaande op die info, zou 10 uur dus ook haalbaar moeten zijn.
Maar hiken is toch wat anders dan hardlopen. Je zit ook met GPS bijvoorbeeld, dat slurpt ook accu.

• Kassad
Davidas schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:10:
[...]

Maar hiken is toch wat anders dan hardlopen. Je zit ook met GPS bijvoorbeeld, dat slurpt ook accu.
Helemaal als je ook navigatie er bij wilt gebruiken..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb een S7 en voor een workout van 6u gaat het prima, maar daarboven moet je wel de accuduur managen. Door vooraf zorgen dat hij vol is of een powerbank meenemen. Bij de vierdaagse (10u per dag) haalt hij het net of niet en bij een fietstocht boven de 10u red hij het vaak niet. Ik laat wel altijd always on aan staan, dus als dat uit staat is het misschien beter. Maar het vervelende is dat het wel stress op levert en ik ook wel eens een lege AW heb gehad waardoor niet alles was opgenomen. Meestal als ik iets van 10u doe dan heb ik altijd mn powerbank bij me en zet de workout op pauze tijdens een stop en laad hem 15 min op.
Voor mij zou de AWU2 perfect zijn, maar had zo gehoopt dat hij in het zwart kwam.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Radiodurans schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:35:
[...]

Ja inderdaad eigenlijk, een AWU gericht op vrouwen zou ook prima in de inclusive cultuur passen die Apple uitdraagt. Je zou bij Apple marketing moeten werken ;)
Gericht op vrouwen????? Je kijkt toch naar je polsomvang en daarnaast wat je het mooist vindt?

• Ample Energy
Ik schrik elke keer wel van de gebrekkige accuduur. Niet eens een dagje op pad kunnen..?

Is dit misschien met shortcuts op te lossen? Dat de iPhone de Watch elke 10 minuten even de locatie laat zoeken en hem daarna weer uit zet?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
Ample Energy schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:43:
Ik schrik elke keer wel van de gebrekkige accuduur. Niet eens een dagje op pad kunnen..?

Is dit misschien met shortcuts op te lossen? Dat de iPhone de Watch elke 10 minuten even de locatie laat zoeken en hem daarna weer uit zet?
Zo erg is het nou ook weer niet, ik kan er elke dag prima mee uit de voeten, inclusief sporten, wandelen, fietsen, slaap tracken, notificaties, etc. Maar als je een hike maakt van 10 uur inclusief navigatie dan red je het niet met een AW. Ook niet met een iPhone overigens.

• Ample Energy
[...]

Johan Bogle schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:27:
[...]
T-Mobile ook en dat zijn de enige twee die het aanbieden dus alleen relevant als je daar zit.
Dank jullie wel!

Dan is een tweedehands iPhone in combinatie met een normale Watch voor mij een betere optie voor een dagje peddelen of hiken.

• Ample Energy
Kassad schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:46:
[...]

Zo erg is het nou ook weer niet, ik kan er elke dag prima mee uit de voeten, inclusief sporten, wandelen, fietsen, slaap tracken, notificaties, etc. Maar als je een hike maakt van 10 uur inclusief navigatie dan red je het niet met een AW. Ook niet een iPhone overigens.
Ah, sorry, dan heb ik jullie niet goed begrepen!
Wie heeft nou de hele dag navigatie aan tijdens hiken :+

Ik heb dan al een kaart in de rugtas en waar ik loop heb je om de 5 kilometer wel een bordje. De 14 Pro Max kan bij een 2-daagse hike prima beide hele dagen aan blijven. Navigatie staat alleen aan van huis naar startpunt en terug.

Gaat mij meer om de route kunnen opslaan. Altijd leuk om te zien hoe je hebt omgelopen omdat je ergens een hoogteverschil hebt onderschat :+

[ Voor 8% gewijzigd door Ample Energy op 13-09-2023 15:54 ]

• Radiodurans
meesje schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:21:
[...]
Gericht op vrouwen????? Je kijkt toch naar je polsomvang en daarnaast wat je het mooist vindt?
Precies! belangrijk aspect is een kleiner formaat en iets in het design dat vrouwen over het algemeen meer aanspreekt dan mannen. Dus ja, gericht op vrouwen die over het algemeen kleinere polsen hebben en over het algemeen andere esthetische aspecten waarderen. De meeste vrouwen waarmee ik sport vinden het super fijn dat tegenwoordig alles van kleding tot backpacks tot gear vrouwspecifieke eigenschappen hebben. Dat noem je dan ‘gericht op vrouwen’. Geen van hen zouden mijn AWU willen hebben omdat die veel te lomp en zwaar is. Andere vrouwen met grote polsen kunnen wel gewoon de huidige AWU kopen. Evenals mannen met kleinere polsen en andere esthetische voorkeuren de ‘vrouwelijke’ variant kunnen kopen.

…profit :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Radiodurans op 13-09-2023 16:01 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
Radiodurans schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:00:
[...]

Precies! belangrijk aspect is een kleiner formaat en iets in het design dat vrouwen over het algemeen meer aanspreekt dan mannen. Dus ja, gericht op vrouwen die over het algemeen kleinere polsen hebben en over het algemeen andere esthetische aspecten waarderen. De meeste vrouwen waarmee ik sport vinden het super fijn dat tegenwoordig alles van kleding tot backpacks tot gear vrouwspecifieke eigenschappen hebben. Dat noem je dan ‘gericht op vrouwen’. Geen van hen zouden mijn AWU willen hebben omdat die veel te lomp en zwaar is. Andere vrouwen met grote polsen kunnen wel gewoon de huidige AWU kopen. Evenals mannen met kleinere polsen en andere esthetische voorkeuren de ‘vrouwelijke’ variant kunnen kopen.

…profit :*)
Precies? Dan heb je mijn opmerking totaal niet begrepen. We leven toch niet in 1960? Volgens mij is het 2023.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Ample Energy schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:50:
[...]

@crimby :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
Ja en Apple brengt alleen een AWU2 uit die te groot en te lomp is voor meer dan de helft van de populatie (en dan hebben we het nog niet eens over de veel kleinere Aziatische bevolking gehad).

• Radiodurans
Ample Energy schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:50:
[...]
Als je hiket met een .gpx route?

• crimby
@Ample Energy Exact! Geen google maps… wel Komoot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
crimby schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:19:
[...]

Dank voor de tip trouwens, ik ga Kamoot proberen voor onze Pieterpad wandelingen.

• crimby
Kassad schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:46:
[...]

Dank voor de tip trouwens, ik ga Kamoot proberen voor onze Pieterpad wandelingen.
Succes! Ik gebruik komoot al een tijdje met heel veel plezier. Voor zowel wandelingen als fietsroutes. Heb zelf de wereldkaart een keer gekocht voor €20,-, geen premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
crimby schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:12:
[...]

Succes! Ik gebruik komoot al een tijdje met heel veel plezier. Voor zowel wandelingen als fietsroutes. Heb zelf de wereldkaart een keer gekocht voor €20,-, geen premium.
Ik heb een provincie om te proberen, als dat bevalt ga ik met Black Friday eens kijken :)

• smoken
Vooralsnog een pre-order geplaatst voor de series 9 (aluminium "midnight", 45mm, met Nike bandje en AppleCare).

Mocht ik een geweldige aanbieding tegenkomen in de komende week voor de Ultra 1, dan bedenk ik me wellicht nog ...

Vooralsnog zie ik dat mijn verwachting dat het prijsverschil tussen een tweedehands Ultra 1 en nieuwe Ultra 1 nogal klein is, nu bijvoorbeeld Amac de prijzen al heeft aangepast, klopt.

Nu even op zoek naar een goede screen protector (ook al heb ik AC)

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
[...]

Kan er geen aparte e-sim in die je als prepaid gebruikt?

• posttoast
pacificocean schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:44:
[...]

Kan er geen aparte e-sim in die je als prepaid gebruikt?
Nee :)

Het is altijd in combinatie met een bestaand abonnement.

omniscale.nl

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 15:44
joffrey19 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:13:
[...]

Ik heb een S7 en voor een workout van 6u gaat het prima, maar daarboven moet je wel de accuduur managen. Door vooraf zorgen dat hij vol is of een powerbank meenemen. Bij de vierdaagse (10u per dag) haalt hij het net of niet en bij een fietstocht boven de 10u red hij het vaak niet. Ik laat wel altijd always on aan staan, dus als dat uit staat is het misschien beter. Maar het vervelende is dat het wel stress op levert en ik ook wel eens een lege AW heb gehad waardoor niet alles was opgenomen. Meestal als ik iets van 10u doe dan heb ik altijd mn powerbank bij me en zet de workout op pauze tijdens een stop en laad hem 15 min op.
Voor mij zou de AWU2 perfect zijn, maar had zo gehoopt dat hij in het zwart kwam.
Ik heb ook een S7 en het aod uitzetten tijdens lange dagen is idd de oplossing :)

• smoken
JimmyJoness schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:34:
[...]

Ik heb ook een S7 en het aod uitzetten tijdens lange dagen is idd de oplossing :)
Mag ik vragen wat dan zoal haalbaar is met aod uit?

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20-06 23:57
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:37:
Vooralsnog een pre-order geplaatst voor de series 9 (aluminium "midnight", 45mm, met Nike bandje en AppleCare).

Mocht ik een geweldige aanbieding tegenkomen in de komende week voor de Ultra 1, dan bedenk ik me wellicht nog ...

Vooralsnog zie ik dat mijn verwachting dat het prijsverschil tussen een tweedehands Ultra 1 en nieuwe Ultra 1 nogal klein is, nu bijvoorbeeld Amac de prijzen al heeft aangepast, klopt.

Nu even op zoek naar een goede screen protector (ook al heb ik AC)
op de nederlandse amazon zijn er nog beschikbaar voor dezelfde prijs als Amac

• pacificocean
posttoast schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:49:
[...]

Nee :)

Het is altijd in combinatie met een bestaand abonnement.
Volgens deze link zou dat toch wel moeten kunnen.
https://thegadgetbuyer.co...a-different-phone-number/

• smoken
Azmodann schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:45:
[...]

op de nederlandse amazon zijn er nog beschikbaar voor dezelfde prijs als Amac
Amac zelf heeft het model dat ik zou kiezen ook nog op voorraad, maar het prijsverschil is mij persoonlijk te klein om alsnog voor een Ultra 1 te gaan. Denk dat de Series 9 een prima keuze is voor nu, zien we volgend jaar wel weer verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-06 15:44
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:42:
[...]

Mag ik vragen wat dan zoal haalbaar is met aod uit?
Ik heb van 9:00 tot 17:00 continue de “buiten wandelen workout” aangehad, vaak icm Apple maps.
Dan nog een uur “hiit workout” en verder tot een uur of 00 de Watch nog gewoon om zonder workout oid.

Sochtes de dag erna rond 8u zat ie dan rond de 25%.

• smoken
JimmyJoness schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:50:
[...]

Ik heb van 9:00 tot 17:00 continue de “buiten wandelen workout” aangehad, vaak icm Apple maps.
Dan nog een uur “hiit workout” en verder tot een uur of 00 de Watch nog gewoon om zonder workout oid.

Sochtes de dag erna rond 8u zat ie dan rond de 25%.
Dat geeft de burger moed!
Dan moet een uurtje of 5 hardlopen met GPS aan dus wel goed komen.

Weer een stukje blijer met mijn keuze om voor de series 9 te gaan :)

• posttoast
Ja, de Watch kan het wel alleen bestaat er voor zover ik weet in Nederland helaas geen provider die het ondersteunt.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:52:
[...]

Dat geeft de burger moed!
Dan moet een uurtje of 5 hardlopen met GPS aan dus wel goed komen.

Weer een stukje blijer met mijn keuze om voor de series 9 te gaan :)
Hardlopen op mijn 7 met AOD uit, muziek via Bluetooth oortjes en een Bluetooth hartslagmeter is rond de 10% batterij per uur.

• pacificocean
posttoast schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:54:
[...]

Ja, de Watch kan het wel alleen bestaat er voor zover ik weet in Nederland helaas geen provider die het ondersteunt.
Klopt dus. Deze providers kunnen dat, maar helaas geen Nederlandse
https://www.apple.com/watch/cellular/#table-family-setup

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Na lang aarzelen toch een ultra 2 gekocht als vervanging van mijn AWS 7 cellular rvs.

Nu vraag ik me af hoe je het makkelijkste eea overzet met name de esim. Kon zo snel niet een procedure daarvoor vinden.

• Ample Energy
crimby schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:19:
[...]

Ah oké, klinkt als een heel leuke app.

De top 20 routes in het land waar ik woon hebben allemaal bordjes, maar ik ga hem onthouden voor tijdens mijn vakantie binnenkort!
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:37:
Heeft ervaring jou geleerd dat pre-orderen moet of is dat voor de zekerheid?

Wil hem nl. kopen in Nederland als ik bij mijn ouders op bezoek ga en was van plan gewoon een winkel binnen te lopen zonder er 1 te reserveren.

• smoken
Ample Energy schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:25:
[...]

Heeft ervaring jou geleerd dat pre-orderen moet of is dat voor de zekerheid?

Wil hem nl. kopen in Nederland als ik bij mijn ouders op bezoek ga en was van plan gewoon een winkel binnen te lopen zonder er 1 te reserveren.
Geen idee of het voor de AW nodig is, maar voor de iPhone deed ik dit voorheen altijd.

Voor mij is het gewoon praktisch dat hij volgende week vrijdag geleverd wordt. Geen mogelijkheid om maatvoering winkel te gaan.

Voor welke ga jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-06 21:18

pdavie2311

Live life to the fullest..

Radiodurans schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:15:
[...]

Ja en Apple brengt alleen een AWU2 uit die te groot en te lomp is voor meer dan de helft van de populatie (en dan hebben we het nog niet eens over de veel kleinere Aziatische bevolking gehad).
Te groot en te lomp voor meer dan de helft? Dat is relatief. Wanneer is iets te groot of te lomp? Wie bepaalt dat? De user of de watcher....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Johan Bogle
pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:37:
[...]

Te groot en te lomp voor meer dan de helft? Dat is relatief. Wanneer is iets te groot of te lomp? Wie bepaalt dat? De user of de watcher....
Dat ding is behoorlijk lomp. Ik zou zo 1000 euro betalen voor een watch met top specificaties, maar dan wel graag een beetje chique uiterlijk. Er zijn weinig mensen die de ultra “mooi” vinden denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Johan Bogle schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:38:
[...]
Dat ding is behoorlijk lomp. Ik zou zo 1000 euro betalen voor een watch met top specificaties, maar dan wel graag een beetje chique uiterlijk. Er zijn weinig mensen die de ultra “mooi” vinden denk ik.
Nogmaals, ook hier geldt? Wie bepaalt dat? Ik vind de Ultra mooi en van mij had hij 51mm mogen zijn.

• Johan Bogle
pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:44:
[...]

Nogmaals, ook hier geldt? Wie bepaalt dat? Ik vind de Ultra mooi en van mij had hij 51mm mogen zijn.
De algemene opinie is ander… Er zijn mensen die hem mooi vinden en er zijn meer mensen die hem lelijm vinden. Wat is je punt precies wat je wil maken? Fijn toch, dat jij een mooi horloge hebt gevonden? Er zijn vast ook mensen die een Fiat Multipla mooi vinden of een hummer helemaal niet lomp vinden. Smaak is persoonlijk.

• Ample Energy
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:29:
[...]

Geen idee of het voor de AW nodig is, maar voor de iPhone deed ik dit voorheen altijd.

Voor mij is het gewoon praktisch dat hij volgende week vrijdag geleverd wordt. Geen mogelijkheid om maatvoering winkel te gaan.

Voor welke ga jij?
Thanks! En dat snap ik. Misschien doe ik het ook.

En ik heb nog geen idee! Het zou mijn eerste smartwatch worden en ik maak me nog een beetje zorgen om de batterijduur. Ergens wil ik daarom de Ultra 2, maar ik vind die niet mooi. Daarom neig ik vooralsnog naar de 9 in aluminium met het milanees bandje. En qua kleur dan sterrenlicht, maar gezien ik een beetje kleurenblind ben moet ik nog even rondvragen of dat kan met het zilveren bandje :+
Johan Bogle schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:38:
[...]
Dat heb ik eigenlijk ook. Een Series 9 met LTE en een mooi bandje is niet gek veel goedkoper en met die Ultra krijg je dan veel meer batterijduur. Maar het uiterlijk is wel heel “uniek”.

• pdavie2311

pdavie2311

Johan Bogle schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:47:
[...]
De algemene opinie is ander… Er zijn mensen die hem mooi vinden en er zijn meer mensen die hem lelijm vinden. Wat is je punt precies wat je wil maken? Fijn toch, dat jij een mooi horloge hebt gevonden? Er zijn vast ook mensen die een Fiat Multipla mooi vinden of een hummer helemaal niet lomp vinden. Smaak is persoonlijk.
Mijn punt? De aanname die ik hierboven post. Apple maakt een Ultra die voor de helft van de bevolking te lomp is...NOT! Juist, smaak is persoonlijk, exact mijn punt...

• Johan Bogle
pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:52:
[...]

Mijn punt? De aanname die ik hierboven post. Apple maakt een Ultra die voor de helft van de bevolking te lomp is...NOT! Juist, smaak is persoonlijk, exact mijn punt...
Ik denk dat veel meer dan de helft hem te lomp vind. Ik schat zo’n 90% van de vrouwen en 70% van de mannen. Het is echt een niche product en verkoopt vooral door de batterij.

• pdavie2311

pdavie2311

Johan Bogle schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:55:
[...]
Ik denk dat veel meer dan de helft hem te lomp vind. Ik schat zo’n 90% van de vrouwen en 70% van de mannen. Het is echt een niche product en verkoopt vooral door de batterij.
Prima, wat jij wil. Juist de batterij boeit me niet. Gaat sowieso elke nacht aan de lader. Nog andere punten waardoor de Ultra toch best goed verkoopt? Hmmmm....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
Ample Energy schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:48:
[...]

Thanks! En dat snap ik. Misschien doe ik het ook.

En ik heb nog geen idee! Het zou mijn eerste smartwatch worden en ik maak me nog een beetje zorgen om de batterijduur. Ergens wil ik daarom de Ultra 2, maar ik vind die niet mooi. Daarom neig ik vooralsnog naar de 9 in aluminium met het milanees bandje. En qua kleur dan sterrenlicht, maar gezien ik een beetje kleurenblind ben moet ik nog even rondvragen of dat kan met het zilveren bandje :+
Ik heb net even gekeken naar die combinatie en naar mijn mening kan dat prima (sterrenlicht met zilver Milanees). Er zit een kleurverschil tussen de kast en de connector, maar dat is er ook als je voor de zilveren alu variant zou gaan.

Batterijduur gaat voor mij hoe dan ook wennen worden, aangezien ik nu al een paar jaar rondloop met een Garmin die het ca. 7 dagen volhoudt (inclusief 3x per week hardlopen).

En ik heb serieus getwijfeld over de Ultra (design vind ik mooi) maar ik ben bang dat ik deze relatief snel ga wisselen voor een nieuwer model en dan is €1000 (inclusief AppleCare) toch wel serieus geld. Daarnaast is hij dikker en groter dan de Garmin die ik nu heb .. en die maakt al regelmatig contact met muren en dergelijke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smoken
pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:59:
[...]

Prima, wat jij wil. Juist de batterij boeit me niet. Gaat sowieso elke nacht aan de lader. Nog andere punten waardoor de Ultra toch best goed verkoopt? Hmmmm....
Dual band GPS :)

• Ample Energy
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:01:
[...]

Ik heb net even gekeken naar die combinatie en naar mijn mening kan dat prima (sterrenlicht met zilver Milanees). Er zit een kleurverschil tussen de kast en de connector, maar dat is er ook als je voor de zilveren alu variant zou gaan.

Batterijduur gaat voor mij hoe dan ook wennen worden, aangezien ik nu al een paar jaar rondloop met een Garmin die het ca. 7 dagen volhoudt (inclusief 3x per week hardlopen).

En ik heb serieus getwijfeld over de Ultra (design vind ik mooi) maar ik ben bang dat ik deze relatief snel ga wisselen voor een nieuwer model en dan is €1000 (inclusief AppleCare) toch wel serieus geld. Daarnaast is hij dikker en groter dan de Garmin die ik nu heb .. en die maakt al regelmatig contact met muren en dergelijke
Dankjewel! Stel het meedenken op prijs.

Ja, ik ken iemand met een Garmin en ik heb sindsdien aangenomen dat die batterijduur de standaard was. Was dus een klein beetje verrast toen ze gister tijdens de presentatie “all day 18 hour” batterijduur zeiden, haha. Maar er moet een low power-modus op zitten, dus in de praktijk zal het vast wel gaan.

En eens wat betreft de prijs. Als je €1000 uitgeeft aan een mechanisch horloge kan die je leven lang mee, maar met een high tech smartwatch wil je elke paar jaar toch wel upgraden. En ik verwacht dat je heel snel uitgekeken bent op de bandjes die er standaard bij geleverd kunnen worden, dus dat is ook weer een extra uitgave.

Ik zie net wel dat Amazon.nl een aantal Ultra 1 op voorraad en te koop heeft voor <€800. Morgen voor de zekerheid toch maar even kijken wat het verschil is tussen de 1 en 2 voor het geval die de €700 gaat raken :P

Slaap lekker!🥱

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-06 20:45
Via wat levert apple eigenlijk en wat gebeurt er als je die dag niet thuis bent ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Aghanim schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:21:
[...]

Hardlopen op mijn 7 met AOD uit, muziek via Bluetooth oortjes en een Bluetooth hartslagmeter is rond de 10% batterij per uur.
offtopic:
Wat een gekibbel zeg lijkt mijn vrouw’s theemiddag wel meid zóó die is lelijk zeg die is zoo yesterday

Maar goed on topic :> heb hier zelf vanaf Reddit sinds enkele maanden handig trukje toegepast met theater mode met automation en heeft een aantal echt enorm verschil gemaakt voor batterij.

Ik was al bekend met theater mode maar voelde toch iets te geforceerd om steeds handmatig AOD via theater mode uit te zetten (of helemaal uit te zetten). Nu heb ik dus AOD aan staan maar met Automations in the Shortcut app handelt die nu automatisch af dat theater mode aan en weer uit wordt gezet wanneer ik aan sporten ben of wanneer ik paar uur in de file sta en Car focus actief is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u4RwLrStPfyMpP0pB-R00qNX6O4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WF4j5jlzghdtrmtHhFYhbz7S.png?f=fotoalbum_large

• Davidas
svenn15 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 04:48:
Via wat levert apple eigenlijk en wat gebeurt er als je die dag niet thuis bent ?
DHL of UPS. Volgende dag nieuwe poging.

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:35
Hoe is het gesteld met de duurzaamheid van de AWU? Ik ben echt mega panisch op m’n horloges (nu een AW SE) maar de AWU2 besteld altijd een screenprotector en hoesje om m’n SE gehad maar wil geen afbreuk doen aan het design van de Ultra 2 dus nu alleen een screenprotector besteld zijn de cases echt zo kras en stoot bestendig als dat Apple voor doet komen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

michaeltjeh1 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:40:
Hoe is het gesteld met de duurzaamheid van de AWU? Ik ben echt mega panisch op m’n horloges (nu een AW SE) maar de AWU2 besteld altijd een screenprotector en hoesje om m’n SE gehad maar wil geen afbreuk doen aan het design van de Ultra 2 dus nu alleen een screenprotector besteld zijn de cases echt zo kras en stoot bestendig als dat Apple voor doet komen?
Waarom een screenprotector? Ding heeft Saffierglas. Heb mijn Ultra 1 een jaar gehad en laatst met verkoop geen enkel plekje. Heb er mee gezwommen met vakantie en soms met klussen ook om gehouden. Gewoon genieten van het design en niet inpakken in plastic joh...

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 13:07
Sinds de laatste watch os update is opeens mijn always on display veranderd van mijn watchface naar enkel een digitale klok, super irritant. Ik kan ook nergens vinden hoe je dit aanpast. Iemand enig idee?

• crimby
Is zo’n milanees bandje in het zwart voor mannen? Heb h’m nog nooit in het echt gezien..

• X-GeaR
smoken schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:39:
[...]

Ligt er aan. Ik vind zelf het saffieren scherm echt de moeite waard. In 2 jaar geen enkele kras gehad (terwijl ik de Apple Watch ook draag met klussen). RVS vind ik ook mooier. Maar ja, je betaalt dan wel een paar honderd euro meer voor een wat luxere beleving.

• smoken
X-GeaR schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:55:
[...]

Ligt er aan. Ik vind zelf het saffieren scherm echt de moeite waard. In 2 jaar geen enkele kras gehad (terwijl ik de Apple Watch ook draag met klussen). RVS vind ik ook mooier. Maar ja, je betaalt dan wel een paar honderd euro meer voor een wat luxere beleving.
Ding is dat ik dan weer zo dicht bij de prijs van een Ultra zit dat ik die zou nemen.
Nog een weekje twijfelen of ik de juiste keuze besteld heb (Series 9, 45mm Alu met AppleCare) of toch ga switchen naar Ultra .. maar vooralsnog voelt de keuze goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:49
smoken schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:00:
[...]

Ding is dat ik dan weer zo dicht bij de prijs van een Ultra zit dat ik die zou nemen.
Nog een weekje twijfelen of ik de juiste keuze besteld heb (Series 9, 45mm Alu met AppleCare) of toch ga switchen naar Ultra .. maar vooralsnog voelt de keuze goed
Iets waar je ook rekening mee moet houden is de dikte van de Watch. De Ultra is bijna een halve centimeter dikker dan de gewone Watch, en daardoor een stuk minder comfortabel te dragen onder bv. een overhemd. En het 20% hogere gewicht telt ook wel mee. Dus ik denk dat je wel de goede keuze gemaakt hebt, zeker als je geen diepzeeduiker of bergbeklimmer bent.
[edit] oh wacht, je hebt de aluminium Watch besteld. Daarbij is het verschil in gewicht natuurlijk nog groter. Ultra is 60% zwaarder.

[ Voor 8% gewijzigd door Of-Aaargh op 14-09-2023 10:40 ]

• smoken
Of-Aaargh schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:37:
[...]

Iets waar je ook rekening mee moet houden is de dikte van de Watch. De Ultra is bijna een halve centimeter dikker dan de gewone Watch, en daardoor een stuk minder comfortabel te dragen onder bv. een overhemd. En het 20% hogere gewicht telt ook wel mee. Dus ik denk dat je wel de goede keuze gemaakt hebt, zeker als je geen diepzeeduiker of bergbeklimmer bent.
Ja, ben ik met je eens!
Ik draag nu een Garmin Fenix 6S (dat is al een kleinere variant dan de "normale") en die maakt regelmatig contact met muren/deuren/3D printers waar ik aan werk etc ...

De Ultra is nog een mm of 2 dikker dan deze 6S, dus ik denk dat ik daar regelmatig mee zou botsen (letterlijk)

• X-GeaR
smoken schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:00:
[...]

Klopt, qua prijsstelling is er maar een klein verschil. Het is heel persoonlijk wat het beste past. Ik vind de Ultra echt te groot en in het dagelijks leven onhandig. Batterij vind ik dan weer geen enkel probleem: De Watch gaat toch iedere nacht op de lader.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:28

_AN

michaeltjeh1 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:40:
Ik heb inmiddels 3 a 4 Apple Watches gehad. Altijd wel wat krasjes op het scherm en body, maar sinds ik de Apple Watch Ultra heb (sinds beschikbaarheid) nog geen enkel krasje te bekennen. Terwijl ik toch wel een paar keer met mijn Watch tegen een muur (of iets anders) ben gestoten.

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
X-GeaR schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:08:
[...]

Klopt, qua prijsstelling is er maar een klein verschil. Het is heel persoonlijk wat het beste past. Ik vind de Ultra echt te groot en in het dagelijks leven onhandig. Batterij vind ik dan weer geen enkel probleem: De Watch gaat toch iedere nacht op de lader.
Ik twijfel ook erg over het formaat, wil mijn eerste Apple Watch gaan aanschaffen. Mijn laatste Samsung watch was 46mm, maar de Ultra is wel echt een kast, mede door zijn vorm.

Wel vind ik hem een stuk stoerder, ook door de wijzerplaten. Maar hoe doet hij het in een kantooromgeving? Twijfels...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kassad
Protax schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:37:
[...]

Maar hoe doet hij het in een kantooromgeving? Twijfels...
Waarom maakt dit uit? Wat kan jou het schelen wat kantoormensen vinden van jouw horloge? Dat jij er een usecase voor hebt lijkt mij de doorslaggevende reden. Als je je druk gaat maken wat mensen vinden van dingen dan blijf je bezig :)

En, schiet me net te binnen, je komt er nooit uit, zie dit forum, de een vindt de AWU prachtig, de ander vindt em afschuwelijk. Mijn vermoeden is dat dat in een kantooromgeving ook zo is :)

[ Voor 18% gewijzigd door Kassad op 14-09-2023 15:47 ]

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Kassad schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:46:
[...]

Waarom maakt dit uit? Wat kan jou het schelen wat kantoormensen vinden van jouw horloge? Dat jij er een usecase voor hebt lijkt mij de doorslaggevende reden. Als je je druk gaat maken wat mensen vinden van dingen dan blijf je bezig :)

En, schiet me net te binnen, je komt er nooit uit, zie dit forum, de een vindt de AWU prachtig, de ander vindt em afschuwelijk. Mijn vermoeden is dat dat in een kantooromgeving ook zo is :)
Ik snap je, maar op het ene plaatje vind ik hem mooi. Volgende plaatje denk ik, wat een onwijs groot ding.

Normale Apple Watch vind ik dan weer te braaf en standaard.

• Kassad
Protax schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:55:
[...]

Ik snap je, maar op het ene plaatje vind ik hem mooi. Volgende plaatje denk ik, wat een onwijs groot ding.

Tja, ik zit in het kamp 'jezus-wat-een-lelijk-k*tding' dus wat kan ik zeggen :) gewoon ff in het echt kijken wat je er zelf van vindt.

• Japieh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:17
Ik zit er ook aan te denken om een series 9 te halen, ik twijfel alleen tussen de aluminium en de rvs, die is nogal wat duurder maar volgens mij wel mooier?

Wat vinden jullie is die rvs versie de meerprijs waard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 23:08

SebasFM

BOFH

Japieh schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:14:

Houd er rekening mee dat het RVS ongeveer 3x zo zwaar is als aluminium, dus ik vermoed dat die RVS versie dan ook zwaarder zal zijn. Heb zelf de grote aluminium AW 8 en dat voelt in ieder geval niet te zwaar aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Japieh schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:14:
Ik zit er ook aan te denken om een series 9 te halen, ik twijfel alleen tussen de aluminium en de rvs, die is nogal wat duurder maar volgens mij wel mooier?

Vooral het saffier glas is helemaal top, is echt niet te beschadigen

• D-Ed
  • Niet online
_AN schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:24:
[...]

Ik heb inmiddels 3 a 4 Apple Watches gehad. Altijd wel wat krasjes op het scherm en body, maar sinds ik de Apple Watch Ultra heb (sinds beschikbaarheid) nog geen enkel krasje te bekennen. Terwijl ik toch wel een paar keer met mijn Watch tegen een muur (of iets anders) ben gestoten.
Ik heb er drie gehad (3e hangt nu over m’n pols). Alleen de rvs versies en nog nooit een krasje gehad dus vergelijk je nu aluminum watches met de ultra of ook de rvs? RVS heeft namelijk een sterker/mooier (saffier) glas..

• D-Ed
  • Niet online
SebasFM schreef op donderdag 14 september 2023 @ 16:17:
[...]

Houd er rekening mee dat het RVS ongeveer 3x zo zwaar is als aluminium, dus ik vermoed dat die RVS versie dan ook zwaarder zal zijn. Heb zelf de grote aluminium AW 8 en dat voelt in ieder geval niet te zwaar aan.
Dat maakt het juist ook een fijner horloge imho.. Het gewicht voelt lekker, met sporten ook geen probleem voor mij.

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:28

_AN

D-Ed schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:23:
[...]

Ik heb er drie gehad (3e hangt nu over m’n pols). Alleen de rvs versies en nog nooit een krasje gehad dus vergelijk je nu aluminum watches met de ultra of ook de rvs? RVS heeft namelijk een sterker/mooier (saffier) glas..
Aluminium heb ik gehad. Geen RVS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
_AN schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:30:
[...]

Aluminium heb ik gehad. Geen RVS.
(y) Ah ja, volgens mij is de Ultra inderdaad ook meer krasbestendige zoals de rvs versie (of nog meer maar ik heb alleen ervaring met de drie versies die ik heb gehad ;) ) Nog geen krasjes gezien in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-06 19:10
Protax schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:55:
[...]

Als de centen geen probleem vormen moet je gewoon op je gevoel afgaan. Heb ik destijds met de iPad Pro van 12,9” ook gedaan. En dat terwijl veel mensen dat een onhandig te zwaar ding vinden. Ik heb er na anderhalf jaar nog geen milliseconde spijt van gehad. Daarnaast laat Marques Brownlee in zijn review van de Ultra zien dat er grotere horloges zijn.
Ik ben zelf aan het twijfelen over de Ultra/Ultra 2 omdat ik voor mijzelf geen toegevoegde waarde zie van een smartwatch maar ik vind de Ultra gewoon erg mooi. En niet dagelijks laden vind ik ook wel een meerwaarde.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Pagina: 1 ... 37 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.