In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Ik vraag me echt af hoe dat in de praktijk zal gaan werken. Het klinkt zo makkelijk, maar ik heb er grote twijfels bij. Wat jullie?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Exact dit.Protax schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:55:
[...]
Ik snap je, maar op het ene plaatje vind ik hem mooi. Volgende plaatje denk ik, wat een onwijs groot ding.
Normale Apple Watch vind ik dan weer te braaf en standaard.
Enige dat helpt is: passen/proberen.
Vrienden van mij hebben zo'n AWU en ik heb dat ding gepast met zeker 10 verschillende overhemden, conclusie: de AWU past niet of past niet comfortabel met mijn overhemden/manchetten. Simpelweg geen doen.
Daarbij, de normale AW kan je prima 'pimpen' met een RVS kast en een Link Bracelet en/of Hermes bandje. Keer wat anders dan die Ali express/default Apple rubbermeuk
Voor mezelf ook even gekeken, maar die ultra vind ik echt te lomp. De RVS vind ik wel erg shiny maar vooral bizar duur. Je krijgt alleen een andere body voor dat geld toch?
Ik neig dan dus zelf naar de 44mm sterrennacht alu versie.
Ik gebruik al ruim een jaar iets soortgelijks: Assistive touch. Wen je zo aan en werkt foutloos.Ample Energy schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:48:
Zullen ze met dat double tap spul rekening hebben gehouden met ADHD’ers?🤔
Ik vraag me echt af hoe dat in de praktijk zal gaan werken. Het klinkt zo makkelijk, maar ik heb er grote twijfels bij. Wat jullie?
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Dus eigenlijk hoef je daar geen AWU of AW9 voor aan te schaffen?Haga schreef op donderdag 14 september 2023 @ 22:42:
[...]
Ik gebruik al ruim een jaar iets soortgelijks: Assistive touch. Wen je zo aan en werkt foutloos.
©2004
Schijnt dat je met de 8 dan een optie moet aanzetten in het instellingenmenu en dan om die te gebruiken je hand een X aantal omhoog moet houden en moet wachten op een blauw licht en dat je dan inderdaad ook double tap kunt gebruiken.hk12nl schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:31:
[...]
Dus eigenlijk hoef je daar geen AWU of AW9 voor aan te schaffen?
Volgens mij is het dus totaal niet vergelijkbaar, maar de mensen met een 8 en zonder upgradeplannen zijn weer overtuigd van wel
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Wat leuk. Een klok-klepel reactie. 😂Ample Energy schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:27:
[...]
Schijnt dat je met de 8 dan een optie moet aanzetten in het instellingenmenu en dan om die te gebruiken je hand een X aantal omhoog moet houden en moet wachten op een blauw licht en dat je dan inderdaad ook double tap kunt gebruiken.
Volgens mij is het dus totaal niet vergelijkbaar, maar de mensen met een 8 en zonder upgradeplannen zijn weer overtuigd van welIk heb geen Apple Watch om het zelf mee te kunnen proberen.
[ Voor 96% gewijzigd door smoken op 15-09-2023 16:12 ]
Mijn ervaring met Garmin is wel zeer betrouwbaar qua informatie voor mijn runs (Garmin Forerunner 245 Music) en ik lees verderop in dit topic ook iets anders.Aardappelnoot schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 00:28:
Heb tot vorig jaar een apple watch gehad, daarna overgeschakeld op een garmin fenix aangezien de batterijduur mij sterk tegen stak.
Na een jaartje garmin is de accuraatheid van de sensoren toch lachwekkend slecht. Het enige accurate dat gemeten wordt is hartslag in rust en met weinig beweging, en tijdens een workout waarbij mijn arm niet teveel beweegt. Ik gebruik wel standaard een chest strap voor lopen, dus dat probleem is wel opgelost.
Ik ga dus de apple watch ultra eens proberen, zien of ik daarmee minstens twee dagen batterij haal, mijn minimum voor een smartwatch. Als de ultra mij toch niet bevalt ga ik stoppen met een smartwatch en wachten tot ofwel apple meer batterij leven geeft, of een garmin die eens accurate sensoren heeft (+ een moderne app).
Ik ben het wel met je eens dat de Garmin app en third party apps vrij beperkt is bij Garmin.
Al zijn er mogelijkheden om 3rd party apps te gebruiken (denk aan PR widgets) zoals Workout Sessions app die synchroniseerd met Apple Health die weer data van Garmin krijgt (Ik weet het omslachtig).
De Amazfit van vroeger is niet meer hetzelfde nu helaas. De app heeft een afzonderlijk verdien model. Ik ben naar het betrouwbare Garmin overgestapt zonder reclame, instabiliteit of abonnementen / in-app aankopen. Synchroniseerd ook prima met Strava en top accuduur zelfs zoals in mijn geval een tweehands Forerunner 245 Music (destijds aangeschaft voor 135 euro). Ik zou eerder naar Garmin, Suunto, Polar of dergelijke kijken en als budget een punt is zeker even in vraag & aanbod kijken.Lefky schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:21:
[...]
En iets als amazfit? Al veel goede dingen over gehoord, schappelijk van prijs en ook redelijk uitgebreid
[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 15-09-2023 15:43 ]
De oude watch deleten en deinstaleren eerst of ?
En ook al vind ik hem enorm veel “stoerder” dan de “brave” standard watch, het is echt een groot horloge voor mijn polsjes (17cm).
Niet alleen qua lengte (steekt over de pols) maar ook qua hoogte is het denk ik gewoon echt niet practisch voor mij.
Gelukkig, hebben we de foto’s nog.
Wellicht heeft iemand anders er ook iets aan :-)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Hier ook 170mm pols. Zelfde verhaal en zelfde keuze gemaakt. Heb lang een 41mm gehad en n nu toch voor 45mm gegaan. Dat past prima en grotere scherm is toch wel fijner. Vooral de dikte van de AWU vond ik heftig.smoken schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:39:
Nou, omdat ik nogal van het twijfelen ben…. toch maar even bij de MM binnengestapt om een AWU1 te passen.
En ook al vind ik hem enorm veel “stoerder” dan de “brave” standard watch, het is echt een groot horloge voor mijn polsjes (17cm).
Niet alleen qua lengte (steekt over de pols) maar ook qua hoogte is het denk ik gewoon echt niet practisch voor mij.
Gelukkig, hebben we de foto’s nog.
Wellicht heeft iemand anders er ook iets aan :-)
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Klopt, die dikte is echt aanzienlijk. De Garmin die ik nu heb ik net iets dunner en die vind ik vaak al irritant (bijv. met slapen)Aghanim schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:55:
[...]
Hier ook 170mm pols. Zelfde verhaal en zelfde keuze gemaakt. Heb lang een 41mm gehad en n nu toch voor 45mm gegaan. Dat past prima en grotere scherm is toch wel fijner. Vooral de dikte van de AWU vond ik heftig.
Vanuit praktisch oogpunt: heel blij met mijn keuze voor de 45mm series 9
We zien volgend jaar wel verder
Ik heb hem ook gepast met de beveiliging erop. Zonder verschilt echt wel qua dikte. Dus maakt de foto’s wel minder realistischsmoken schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:09:
[...]
Klopt, die dikte is echt aanzienlijk. De Garmin die ik nu heb ik net iets dunner en die vind ik vaak al irritant (bijv. met slapen)
Vanuit praktisch oogpunt: heel blij met mijn keuze voor de 45mm series 9
We zien volgend jaar wel verder
©2004
Dat klopt wel wat je zegt, dat plaatje is ook een paar mm. Al is het gedeelte van de sensor natuurlijk wel de juiste hoogtehk12nl schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:54:
[...]
Ik heb hem ook gepast met de beveiliging erop. Zonder verschilt echt wel qua dikte. Dus maakt de foto’s wel minder realistischDesalnietemin snap ik je keuze. Daar blijkt ook maar weer zoveel mensen zoveel wensen, en dat is helemaal prima
Nadeel is het rechthoekige design in deze, dat maakt het voor mijn gevoel net wat massiever dan een rond horloge zoals mijn Garmin (ook te zien op de foto’s
Qua algehele looks vind ik hem wel echt veel toffer dan de normale Apple Watch
Doe ik ook met de 7 RVS, zat met smart te wachten op wat meer features. Zelfde geldt voor de iPhone, die ga ik nu ook niet kopen.Reda074 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:38:
Ik wou de Apple watch 9 halen maar eerlijk gezegd zie ik weinig verandering. Ik hou mijn Apple watch 7 vast voor nu en wacht op de 10!
I don't have dreams, I have goals!!
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Gewoon tijdens het douchen op de lader of als je in bed nog even wat leest. Dan gaat het prima. Nooit problemen mee gehad en dus bijna altijd om, om data te verzamelenFlipm0de schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:33:
Twijfel dit jaar ook voor een Apple Watch nu ik wat meer aan het hardlopen ben. Maar hoe doen jullie het opladen praktisch? Tijdens het slapen aan de lader of tijdens het douchen ofzo in de ochtend? Heb toch een beetje FOMO voor de gemiste (slaap)data dan.
©2004
Hierdoor elke dag een volle batterij en soms om de dag laden omdat de Ultra dat wel trekt..
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Dit. Is genoeg, ik hoef bijna nooit bij te laden. Ik heb via Marktplaats twee Zens laders gekocht, een beneden, een naast mijn bed, zodat ik altijd de Watch even snel kan laden. De laad kabel zit voor de zekerheid in mijn tas, ik heb em denk ik 1 a 2 keer per jaar nodig, naast de keren dat ik een nacht /weekend weg ben. Werkt perfect.hk12nl schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:34:
[...]
Gewoon tijdens het douchen op de lader of als je in bed nog even wat leest. Dan gaat het prima. Nooit problemen mee gehad en dus bijna altijd om, om data te verzamelen
Ik wil em graag om als ik slaap omdat de Watch voor mij de perfecte wekker is. Trilt me rustig wakker zonder dat mijn vriendin wakker wordt, ik sta wat eerder op dan zij.
[ Voor 12% gewijzigd door Kassad op 16-09-2023 09:10 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Zens is het merk toch? Even dubbel check want ik vind ze qua prijs behoorlijk mee vallen. Best ideaal om zo de iphone airpods en watch altijd opgeladen te hebben.Kassad schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:08:
[...]
Dit. Is genoeg, ik hoef bijna nooit bij te laden. Ik heb via Marktplaats twee Zens laders gekocht, een beneden, een naast mijn bed, zodat ik altijd de Watch even snel kan laden. De laad kabel zit voor de zekerheid in mijn tas, ik heb em denk ik 1 a 2 keer per jaar nodig, naast de keren dat ik een nacht /weekend weg ben. Werkt perfect.
Ik wil em graag om als ik slaap omdat de Watch voor mij de perfecte wekker is. Trilt me rustig wakker zonder dat mijn vriendin wakker wordt, ik sta wat eerder op dan zij.
Welke heb je precies en bevalt dus goed?
:fill(white):strip_exif()/f/image/T2xAxmVOFeIsAmPaKML8fOQs.png?f=user_large)
Aaaaaargh! Hier kan ik dus niet tegen. Dat rode stipje of actieve app niet meer in het midden. Ben bang dat deze Watch face het toch niet wordt.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Zou je er ook gruwelijk aan storen. Andere Watch face dan maar?Mog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:35:
[Afbeelding]
Aaaaaargh! Hier kan ik dus niet tegen. Dat rode stipje of actieve app niet meer in het midden. Ben bang dat deze Watch face het toch niet wordt.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Zodra je de seconde ring aanzet gaat ie wel weer naar het middenTheKerremenke schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:50:
[...]
Zou je er ook gruwelijk aan storen. Andere Watch face dan maar?
:fill(white):strip_exif()/f/image/66NpoFSqgz5A6gHSs9RPz4Ki.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/5MiPxGyxO7sKjFJjnJpSoo3h.png?f=user_large)
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Ah ik dacht al ik herken het niet. Maar ik heb idd altijd die ring aan (altijd als in een paar dagen nu😅)Mog schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:55:
[...]
Zodra je de seconde ring aanzet gaat ie wel weer naar het midden
[Afbeelding]
[Afbeelding]
©2004
Zens is het merk idd. Ik heb twee Dual + Watch Fast Wireless Chargers, staan er altijd wel een stuk of 10 op MP.crimby schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:25:
[...]
Zens is het merk toch? Even dubbel check want ik vind ze qua prijs behoorlijk mee vallen. Best ideaal om zo de iphone airpods en watch altijd opgeladen te hebben.
Welke heb je precies en bevalt dus goed?
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Hier idem behalve dat hij maar tot 80% laad. Op Woens- en donderdag na (sportdagen) dan gaat hij automagisch naar 100%.pdavie2311 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:54:
Heel kort een Garmin gehad waarmee ik wel sliep maar of ik echt veel met die data deed. Ik denk dat mijn nieuwe Ultra 2 straks gewoon weer snachts aan de lader komt, tevens mijn nachtklokje als ik tegen het nachtkastje tik ;-)
Hierdoor elke dag een volle batterij en soms om de dag laden omdat de Ultra dat wel trekt..
In het begin mee geslapen maar ach wat moet ik daar mee. Batterij is na een jaar nog steeds 100%
Bing
Ben benieuwd naar de voorwaarden van terugsturen van Apple.
Mag je hem uitpakken en even dragen om te kijken of die bevalt of kan je hem dan niet meer terug sturen?
Ja, dat magrichards3 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:39:
Twijfel nog over het formaat van de ultra 2.
Mag je hem uitpakken en even dragen om te kijken of die bevalt of kan je hem dan niet meer terug sturen?
Dit heb ik met de ultra 1 gedaan en had binnen 3 werkdagen m'n geld terug.richards3 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:39:
Nu toch de ultra 2 besteld omdat we ondertussen een jaar verder zijn en m'n series 6 batterij aardig op is. Ook zit ik nog met een US model dus kan geen mobiele data gebruiken direct op m'n horloge.. Wat ik nu toch wel prettig vind sinds ik weer hardloop (zonder telefoon).
1 toen terug gestuurd vanwege het bandje (had last van die metalen gesp) en rare vlekken in het randje.
Nu gegaan voor de trial band en hopelijk geen issues.
Nav jullie verhalen over dikte's etc. een een paar metingen gedaan.richards3 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:39:
Seiko chrono 12,5mm
Pulsar chrono 11,2 mm
Watch 0 12.3 mm
Ultra 14,4 mm en als je het eiland op de achterkant niet mee telt (valt voor het grootste gedeelte in de pols) slechts 12,5mm
Valt allemaal wel mee, ook wat kastgrootte betreft.
Bing
Hier de 6 red edition. Ik zie idd vrij weinig nieuws. Sinds de always on is het niet super met de upgradesReda074 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:38:
Ik wou de Apple watch 9 halen maar eerlijk gezegd zie ik weinig verandering. Ik hou mijn Apple watch 7 vast voor nu en wacht op de 10!
[ Voor 15% gewijzigd door Alekz87 op 16-09-2023 13:32 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Volgens Apple zelf is de dikte 14.4mmbing69 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:26:
[...]
Nav jullie verhalen over dikte's etc. een een paar metingen gedaan.
Seiko chrono 12,5mm
Pulsar chrono 11,2 mm
Watch 0 12.3 mm
Ultra 14 ad@vanliempt.org en als je het eiland op de achterkant niet mee telt (valt voor het grootste gedeelte in de pols) slechts 12,5mm
Zit dat verschil hem dan in de sensor?
Te goedkope schuifmaat en iets uit het midden gemetensmoken schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:17:
[...]
Volgens Apple zelf is de dikte 14.4mm
Zit dat verschil hem dan in de sensor?
Bing
Hoeveel battery percentage heeft die van jouw nog? Hier vandaag gecontroleerd, staat op 74%Alekz87 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:27:
[...]
Hier de 6 red edition. Ik zie idd vrij weinig nieuws. Sinds de always on is het niet super met de upgrades. Denk idd ook voor de 10 te gaan. Mits die een nieuw design heeft! Want de 6 is perfect voor wat ik ermee doen. Kwam van de s2 af!
Geen wonder dat die het einde van de dag zo moeilijk haalt.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Het maakt het was kolossaal omdat ie vierkant is denk ik.. ook al is maar een fractie (maar toch iets) dikker dan een seiko of pulsar.bing69 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 13:26:
[...]
Nav jullie verhalen over dikte's etc. een een paar metingen gedaan.
Seiko chrono 12,5mm
Pulsar chrono 11,2 mm
Watch 0 12.3 mm
Ultra 14,4 mm en als je het eiland op de achterkant niet mee telt (valt voor het grootste gedeelte in de pols) slechts 12,5mm
Nu je het zegt. Totaal nooit naar gekeken. Heb m maand na release gekocht tijdens een stedentrip in Italië. Wilde perse de applestore in. Vrouw (huwelijksreis) verklaarde me voor gekTheKerremenke schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 14:35:
[...]
Hoeveel battery percentage heeft die van jouw nog? Hier vandaag gecontroleerd, staat op 74%![]()
Geen wonder dat die het einde van de dag zo moeilijk haalt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/vIt7zUsdhncu1fdcJPCCPq2X.png?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Alekz87 op 16-09-2023 18:59 ]
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Vrijdag de oude deleten en dan deze instaleren of ?
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Zelf twijfel ik desondanks tussen de Ultra en Ultra 2, ik wacht eerst op de reviews die schijnbaar vanaf woensdag online mogen komen maar kan iemand mij vertellen of je aan 32 GB genoeg hebt wanneer je voornamelijk apps er op zet?
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Het is maar net wat je zoekt in de Ultra 2. Ik zelf ga wel voor een upgrade juist omdat de traagheid van Siri mijn grootste ergernis is met de Ultra (allemaal relatief natuurlijk).Lekker Ventje schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 21:45:
Ik lees en zie op internet dat ze een upgrade van de Ultra naar de Ultra 2 afraden maar als je nog geen Ultra hebt zou je meteen naar de Ultra 2 moeten 😳 Als het verschil zo klein is dan kun je toch sowieso beter voor de Ultra gaan zou ik denken gezien het prijsverschil?
Zelf twijfel ik desondanks tussen de Ultra en Ultra 2, ik wacht eerst op de reviews die schijnbaar vanaf woensdag online mogen komen maar kan iemand mij vertellen of je aan 32 GB genoeg hebt wanneer je voornamelijk apps er op zet?
Ik heb een aantal apps geïnstalleerd maar de apps zelf gebruiken erg weinig storage (zit zelf nog op 20GB vrij). Het gaat denk ik pas tellen als je muziek of kaarten of iets dergelijks lokaal gaat opslaan.
Backup maken van de oude -> nieuwe installeren (en backup importeren als je dat wilt) -> klaar.svenn15 schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 20:45:
Hoe instaleren we de nieuwe watch het beste ?
Vrijdag de oude deleten en dan deze instaleren of ?
Tegenwoordig kan je ze eigenlijk gewoon koppelen en zelfs nog even tegelijk gebruiken (dat doe ik meestal voor als er wat nieuws is met de nieuwe).
Dus ik kan de nieuwe voledig instaleren en pas erna de oude wissen ?ex87 schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:44:
[...]
Backup maken van de oude -> nieuwe installeren (en backup importeren als je dat wilt) -> klaar.
Tegenwoordig kan je ze eigenlijk gewoon koppelen en zelfs nog even tegelijk gebruiken (dat doe ik meestal voor als er wat nieuws is met de nieuwe).
Jasvenn15 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:51:
[...]
Dus ik kan de nieuwe voledig instaleren en pas erna de oude wissen ?
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Er zijn ook mensen die verschillende Apple Watches tegelijk hebben gekoppeld. Ander kleurtje afhankelijk van outfit bijvoorbeeld. Dus echt geen probleem om eerst de nieuwe in gebruik te nemen.svenn15 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:51:
[...]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
Ik heb tot dusver altijd zwarte aluminum watches gehad, mijn huidige is een 6, die is nog zwart, maar sinds 7 ofzo hebben ze Midnight die op foto's vooral blauw is.
Zijn er hier mensen met een Midnight die kunnen aangeven hoe blauw deze daadwerkelijk is?
Ik weet dat een kleur met dezelfde naam niet altijd hetzelfde is in een nieuwe generatie, dus vrijdag een store inlopen om ze fysiek te bekijken is de beste optie, natuurlijk.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Het is in 9 van de 10 gevallen altijd zwart. Alleen in een omgeving waar heel veel licht is kan je een soort van blauwe gloed ontdekken.Spike_wolf schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:13:
Ik ben benieuwd hoe blauw de Midnight aluminum is.
Ik heb tot dusver altijd zwarte aluminum watches gehad, mijn huidige is een 6, die is nog zwart, maar sinds 7 ofzo hebben ze Midnight die op foto's vooral blauw is.
Zijn er hier mensen met een Midnight die kunnen aangeven hoe blauw deze daadwerkelijk is?
Ik weet dat een kleur met dezelfde naam niet altijd hetzelfde is in een nieuwe generatie, dus vrijdag een store inlopen om ze fysiek te bekijken is de beste optie, natuurlijk.
Ik was hier in het begin ook bang voor maar achteraf kwam het gewoon als zwart over.
©2004
Yep, je health data synct namelijk met iCloud (als je dat hebt aangezet) hierdoor kan je zelfs midden op de dag wisselen van het dragen van je horloge en toch je ringen vol zien lopen. Ik ben zelf van plan m'n series 6 te houden voor slaap tracken (en als ik m'n Ultra een x te lomp vind).svenn15 schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:51:
[...]
Zoveel zit er ook niet in een backup: De settings, je watch faces en je geïnstalleerde apps. Is vrij statisch op een Apple Watch in mijn ervaring.
Bij de series 0 -> 1 moest ik echt nog oppassen .. anders begonnen je ringen opnieuw met tellen voor die dag
Heb ik het goed dat ik met de Apple Watch 9 (zonder cellular) offline muziek kan afspelen i.c.m. m'n AirPods Pro tijdens het hardlopen/sporten?
Doel is om geen telefoon mee te nemen tijdens het hardlopen/sporten, maar wel te kunnen genieten van muziek. Ik denk dat ik dan gebonden ben aan gedownloade Apple Music playlists en/of Podcasts (native app) en dat Spotify nog steeds niet goed werkt?
Tnx!
Ja, dat kan inderdaad met Spotify.-Muncky- schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:07:
Snelle vraag:
Heb ik het goed dat ik met de Apple Watch 9 (zonder cellular) offline muziek kan afspelen i.c.m. m'n AirPods Pro tijdens het hardlopen/sporten?
Doel is om geen telefoon mee te nemen tijdens het hardlopen/sporten, maar wel te kunnen genieten van muziek. Ik denk dat ik dan gebonden ben aan gedownloade Apple Music playlists en/of Podcasts (native app) en dat Spotify nog steeds niet goed werkt?
Tnx!
En met de podcasts app. Doe ik al een aantal jaren. Ik gebruik ook Overcast omdat die iets flexibeler is in welke episode van de podcast je wilt downloaden.-Muncky- schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:07:
Snelle vraag:
Tnx!

Spotify is gewoon een gok als het werkt. Loop wekelijks paar keer hard en altijd wel een keer dat de muziek niet kan worden afgespeeld hoewel deze dus gewoon is gedownload voor offline gebruik op het horloge. Dat Apple daar nog geen stabiliteit in krijgt. Bij Garmin werkt dit vlekkeloos..-Muncky- schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:07:
Snelle vraag:
Tnx!
Is al eerder benoemd in dit topic.MrAcid schreef op maandag 18 september 2023 @ 12:21:
Voor de Apple Watch Ultra eigenaren: in watchOS 10 zit ook de nieuwe Modular Ultra watch face, niet alleen voor de níeuwe Ultra dus. Best een mooie met 7 complicaties (en een hoog Garmin Epix/Fenix gehalte).
[Afbeelding]
Kwestie van wennen hoop ik.
Deze combinatie lijkt echter niet meer te bestaan. Want ik kan ‘m niet meer zo maken; of importeren vanuit een oudere versie van WatchOS.
Edit: Het lijkt aan de Watch app te liggen op m’n iPhone, op m’n horloge stond de wijzerplaat nog wel goed en ben ik inmiddels weer happy!
[ Voor 18% gewijzigd door Fanatix op 19-09-2023 06:20 ]
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Hier net zo, ik gebruikte de knop aan de zijkant altijd voor shortcuts. Nu kom ik in control center. Dat gebruik ik 1 x per week.Kassad schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 06:25:
Ik ben tot nu toe nog niet echt enthousiast, het is voornamelijk anders. En ik mis functionaliteit, side swipes zijn weg, onder de action button had ik shortcuts zitten, dat is weg. Apps met bladzijdes ipv doorscrollen, ik weet het niet.. zal wel wennen zijn maar ik heb nog niet gevonden dat beter werkt..
In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.
Als je 2x op de crown drukt dan kan krijg je de app switcher en kan je opzij swipen om de app te sluiten. Ik doe dit overigens nooitcv8x schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:11:
Een vraag over watchOs10; voorheen kon je alle apps afsluiten die “open” stonden. Geen idee of dat dat überhaupt invloed had op de batterij, maar ik kan nu niet vinden hoe ik “openstaande” apps afsluit. Iemand een idee?
©2004
als ik nu dubbel klik op de knop krijg ik een grijs scherm.
Nee, misschien moet je het opnieuw configureren.boosterbosch schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:12:
is de manier om Apple Pay op te roepen gewijzigd in WatchOS10?
als ik nu dubbel klik op de knop krijg ik een grijs scherm.
bizar genoeg, na een restart werkt het tijdelijk wel.Davidas schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:14:
[...]
Nee, misschien moet je het opnieuw configureren.
Thanks! Vraag mij af of dit invloed heeft op de batterij?hk12nl schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:20:
[...]
Als je 2x op de crown drukt dan kan krijg je de app switcher en kan je opzij swipen om de app te sluiten. Ik doe dit overigens nooit
Ja, heeft wel invloed op je batterij. Ik sluit ze daarom wel geregeld.cv8x schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:20:
[...]
Thanks! Vraag mij af of dit invloed heeft op de batterij?
Ik vroeg me het volgende af: wat kun je met WhatsApp op je Apple Watch? Kun je alleen notificaties zien of ook chats openen en bijv. ontvangen foto's zien? Kun je ook bellen via WhatsApp op de Apple Watch?
Echt? Ze zeggen toch dat het meer batterij kost om de app op te starten dan dat je hem open laat staan (relatief gezien natuurlijk)? Dat zeggen ze tenminste op de iPhone volgens mij.Davidas schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:22:
[...]
Ja, heeft wel invloed op je batterij. Ik sluit ze daarom wel geregeld.
©2004
Nee, je moet het zien als een extra taak die in het geheugen draait, wat dus zorgt voor meer batterijverbruik. Ik merk ook een substantieel verschil als ik de apps regelmatig sluit.hk12nl schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:30:
[...]
Echt? Ze zeggen toch dat het meer batterij kost om de app op te starten dan dat je hem open laat staan (relatief gezien natuurlijk)? Dat zeggen ze tenminste op de iPhone volgens mij.
Uit gewoonte doe ik het ook nog steeds. Maar het heeft inderdaad totaal geen zin voor je batterij.hk12nl schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:30:
[...]
Echt? Ze zeggen toch dat het meer batterij kost om de app op te starten dan dat je hem open laat staan (relatief gezien natuurlijk)? Dat zeggen ze tenminste op de iPhone volgens mij.
https://www.onemorething....ne-fout-iedere-gebruiker/
https://www.iculture.nl/t...atterijduur-langer-maken/
Ja kunt notificaties zien, reageren op iemand met korte standaard berichten, bijvoorbeeld Ik kom eraan..SnoopBok schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:29:
Ik ga waarschijnlijk een Apple Watch Ultra 1 of 2 bestellen. Nou ben ik aan het kijken in hoeverre WhatsApp werkt op een Apple Watch, maar ik kan er weinig over vinden (ook weinig YouTube filmpjes bijvoorbeeld).
Ik vroeg me het volgende af: wat kun je met WhatsApp op je Apple Watch? Kun je alleen notificaties zien of ook chats openen en bijv. ontvangen foto's zien? Kun je ook bellen via WhatsApp op de Apple Watch?
Nee je kunt niet bellen via WhatsApp vanaf de AW.
Dit gaat over iets heel anders, namelijk apps op de achtergrond niet laten verversen. Wat hier wordt aangehaald is het sluiten van je apps.Phoolie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:36:
[...]
Uit gewoonte doe ik het ook nog steeds. Maar het heeft inderdaad totaal geen zin voor je batterij.
https://www.onemorething....ne-fout-iedere-gebruiker/
https://www.iculture.nl/t...atterijduur-langer-maken/
Open die artikelen eensDavidas schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:40:
[...]
Dit gaat over iets heel anders, namelijk apps op de achtergrond niet laten verversen. Wat hier wordt aangehaald is het sluiten van je apps.
De titel van de eerste is:
En in het 2e artikel staat een kopje "Veeg niet altijd je apps uit je geschiedenis", waar de volgende tekst staat:Waarom jij de applicaties op je iPhone eigenlijk niet moet sluiten
Ik zie in beide artikelen toch echt de term sluiten voorkomen en het op de achtergrond verversen zie ik niks over terug.Veel mensen denken dat het zin heeft om je recent gebruikte apps te verwijderen uit de appkiezer. Dit zou dan de iPhone batterijduur verlengen. We delen graag met je dat dit een mythe is. In feite verbruikt je iPhone zelfs méér batterij als je altijd je apps volledig afsluit. Je iPhone zet recent gebruikte apps even in de ijskast, zodat ze later sneller klaar zijn voor gebruik. Sluit je een app helemaal af, dan moet je iPhone iedere keer de volledige app opnieuw opstarten. En dat verbruikt juist weer meer stroom.
Alleen als een app daadwerkelijk problemen vertoont of actief op de achtergrond de microfoon gebruikt of je locatie ophaalt (te herkennen aan de gekleurde balk of tijdstip), is het slim om deze (en alleen deze) app te verwijderen uit je geschiedenis. Even de app opnieuw opstarten is niet slecht, maar maak er geen gewoonte van als je langer met je batterij wil doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Trixh op 19-09-2023 16:02 ]
Zelfde hier met een 6, zal wel los lopen over paar dagen.Trixh schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:00:
Excuus als deze vraag/opmerking al eerder gesteld is maar hebben meer mensen last van dat het display niet meer altijd reageert op een tap sinds watchos 10? Ik gebruik de SE dus heb geen always on scherm maar sinds de update reageert het display niet meer 100% van de tijd en moet ik vaak 2x tappen om het scherm te activeren.
XBL gamertag StayingPow3r
Ik gebruik de spreek functie regelmatig, en dat werkt best behoorlijk dan.Davidas schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:37:
[...]
Ja kunt notificaties zien, reageren op iemand met korte standaard berichten, bijvoorbeeld Ik kom eraan..
Nee je kunt niet bellen via WhatsApp vanaf de AW.
Vraag ik me ook af.XPS15 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:31:
Wanneer kunnen de eerste reviews van de aw9 en ultra 2 verwacht worden? Aangezien de reviews van de iPhones vanaf vanmiddag 15.00 uur online zijn gekomen..
Je hebt bij de activiteiten app wel de mogelijkheid iemand uit te dagen voor een wedstrijd. Maar volgens mij scoor je dan punten met je activiteiten ringen. Dus dat is niet helemaal hetzelfde volgens mij.crimby schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:20:
Paar kleine vraagjes wat ik op internet niet kan vinden.. maar kan je net zoals bij Garmin stappen/fiets uitdagingen doen met connecties en kan je ook gewichtsdoelen stellen?
Hmm wel net wat anders, maar dan moeten we dat maar gaan testen tzt. Helpt ons nu altijd wel om elkaar uit te dagen.Phoolie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 08:29:
[...]
Je hebt bij de activiteiten app wel de mogelijkheid iemand uit te dagen voor een wedstrijd. Maar volgens mij scoor je dan punten met je activiteiten ringen. Dus dat is niet helemaal hetzelfde volgens mij.
QFT, ik ben geen happy camper met watchOS 10.Kassad schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 06:25:
Ik ben tot nu toe nog niet echt enthousiast, het is voornamelijk anders. En ik mis functionaliteit, side swipes zijn weg, onder de action button had ik shortcuts zitten, dat is weg. Apps met bladzijdes ipv doorscrollen, ik weet het niet.. zal wel wennen zijn maar ik heb nog niet gevonden dat beter werkt..
- Mijn Dock is weg (dat was wel zon beetje meest gebruikte functie, mijn 5-6 meest gebruikte apps direct bereikbaar)
- De knop aan de zijkant gaat nu naar control center. Iets wat ik serieus nooit gebruik
- Night mode kan je niet meer activeren op de AWU zonder je iPhone app te gebruiken (🤯)
- De stopwatch app heeft ineens een fel witte achtergrond
- Overal zo’n opaque achtergrond ipv mooi OLED zwart
- Swipe up en de zijknop doen exact hetzelfde ipv 2 verschillende functies (en beiden laten ze iets zien wat ik niet helemaal snap? Een aantal apps onder elkaar??)
[ Voor 9% gewijzigd door Tomba op 20-09-2023 12:36 ]
Helaas kan je bij een watch niet terug.
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Dock kun je openen door twee keer snel achter elkaar op de crown te drukken.Tomba schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:35:
[...]
QFT, ik ben geen happy camper met watchOS 10.Kan ik nog terug naar watchOS 9?
- Mijn Dock is weg (dat was wel zon beetje meest gebruikte functie, mijn 5-6 meest gebruikte apps direct bereikbaar)
- De knop aan de zijkant gaat nu naar control center. Iets wat ik serieus nooit gebruik
- Night mode kan je niet meer activeren op de AWU zonder je iPhone app te gebruiken (🤯)
- Swipe up en de zijknop doen exact hetzelfde ipv 2 verschillende functies (en beiden laten ze iets zien wat ik niet helemaal snap? Een aantal apps onder elkaar??)
Heb ik het mis of is deze feature in WatchOS10 verdwenen?
Dat is niet de dock maar de app switcher.OneMoreThing schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:55:
[...]
Dock kun je openen door twee keer snel achter elkaar op de crown te drukken.
Hier het zelfde. Gebruik control center vrijwel nooit.Tomba schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:35:
[...]
[ Voor 64% gewijzigd door Citroentaart op 20-09-2023 13:25 ]
Het is echt opfrissen om het opfrissen geworden.
Goeie tip! Verzacht een beetje...OneMoreThing schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:55:
[...]
Dock kun je openen door twee keer snel achter elkaar op de crown te drukken.
Hier een review van de AWU2: https://youtu.be/Qq8FqLJ6-uo?si=wjppuJfUST07MVhEXPS15 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:31:
Wanneer kunnen de eerste reviews van de aw9 en ultra 2 verwacht worden? Aangezien de reviews van de iPhones vanaf vanmiddag 15.00 uur online zijn gekomen..
Dat eerste punt vind ik ook een rare keuze idd...Tomba schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:35:
[...]
Ik zou zeggen dat je het Dock onder de drukknop wilt en niet het Control Center. Ik snap ook niet dat ze ons dit niet laten configureren. Net als de Actieknop op de nieuwe iPhone: laat mij het gedrag bepalen van dat ding: dubbel drukken, lang indrukken, regulier indrukken.
Dat stoor mij wel eens aan Apple, ze dicteren soms net even te veel (tbv uniformiteit/wat zij denken dat goed is)
Als je de oude watch in de Watch app op je telefoon ontkoppeld (klik op 'Alle Apple Watches' --> klik op 'i' en vervolgens op 'Koppel Apple Watch los') dan wordt er automatisch een backup gemaakt. Bij het koppelen van de nieuwe watch kun je er dan voor kiezen om de backup terug te zetten.svenn15 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:09:
Als je vlak voor je je nieuwe watch gaat instaleren de oude wist en de nieuwe instelt als nieuwe watch komen dan automatisch al je gegevens van het sporten enz er weer op ?
Zit ondertussen op 370 dagen mijn bewegingsring gehaald en sinds vandaag zit ik spontaan weer op 35 dagen, zonder dat ik recentelijk ergens een doel heb gewijzigd. Heb ook geen nieuwe telefoon of Watch en ios17 en WatchOS 10 ook nog niet geïnstalleerd.
Zal met een dag of wat vanzelf wel weer goed komen, maar het blijft vreemd gedrag.
:strip_exif()/f/image/9HCrrBfyjEnXxiL4JqrdFKsd.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.