• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
(jarig!)
St00mwals schreef op woensdag 20 september 2023 @ 20:30:
Soms blijven de activiteitsringen en medailles toch ook bijzonder.
Zit ondertussen op 370 dagen mijn bewegingsring gehaald en sinds vandaag zit ik spontaan weer op 35 dagen, zonder dat ik recentelijk ergens een doel heb gewijzigd. Heb ook geen nieuwe telefoon of Watch en ios17 en WatchOS 10 ook nog niet geïnstalleerd.

Zal met een dag of wat vanzelf wel weer goed komen, maar het blijft vreemd gedrag.

[Afbeelding]
Heb je niet een keer je bewegingsdoel gemist? Die bovenste is je reeks, dus het elke dag halen van je bewegingsring, de onderste is hoevaak je de bewegingsring in totaal hebt gehaald.

En als je je reeks niet hebt onderbroken zou ik me idd geen zorgen maken, het trekt wel weer bij, is mij ook een keer overkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Kassad op 21-09-2023 05:49 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Hebben meer mensen last van een flinke battery drain sinds watchOS 10 icm een s5?

Voorheen redde ik makkelijk einde dag, sinds de update moet ik elke dag wel even bijjuicen omdat ik het anders niet red.

Of wellicht een goed excuus om te upgraden…

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 06:14
lijphoofd schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:09:
Hebben meer mensen last van een flinke battery drain sinds watchOS 10 icm een s5?

Voorheen redde ik makkelijk einde dag, sinds de update moet ik elke dag wel even bijjuicen omdat ik het anders niet red.

Ja. Aan het einde van de dag zit ik op <20% batterij waar ik normaal rond de 50% uitkom.
Overigens niet met een S5 maar met een S4.

Misschien even de watch helemaal uitzetten en dan weer aan. Dat wil soms nog wel eens helpen.

Zaterdag komt er bij mij een Ultra 2.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• eilavid
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-06 09:26
lijphoofd schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:09:

Kan ook wel de verouderde batterij zijn, heb zelf een day one S5 die nu dus 4 jaar oud is.

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
eilavid schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:45:
[...]

Kan ook wel de verouderde batterij zijn, heb zelf een day one S5 die nu dus 4 jaar oud is.
Valt nog wel mee; 88%. Die van mij is ook zo goed als day one. Maar inderdaad, het is een wat ouder exemplaar

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
glnk schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:48:
Weet iemand of de nieuwe Apple Watch Wifi 6 heeft? De oude en inclusief de Ultra 1 was namelijk vrij achterhaald met Wifi 4.
Zowel de Series 9 als de Ultra 2 hebben Wi-Fi 4 (802.11n) en Bluetooth 5.3.

• Jeroen O
eilavid schreef op donderdag 21 september 2023 @ 08:45:
[...]

Die van mij is 94%.

Het lijkt er bij mij op dat een herstart niet gewerkt heeft. Na een uurtje is er al weer 5% af.

• eilavid
Heb hier al maandenlang 84% capaciteit, voor mijn gevoel klopt er sowieso niets van want de batterij is duidelijk zwakker. Laadt hem nu 's ochtends en 's avonds tweemaal op. Ik zit nog wel op watchOS 9. OS 10 ga ik pas proberen als mijn Series 9 er is.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:37
Deze nog niet bekeken maar heb er een paar van AW9 bekeken en kan het nauwelijks reviews noemen. Meer verkooppraatjes. Ik kwam er zelfs eentje tegen van iJustine die doodleuk vertelde dat ze bang was voor water maar nu met de AWU2 ze ineens scubadiven fantastisch vindt...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
crimby schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:32:
[...]

Deze nog niet bekeken maar heb er een paar van AW9 bekeken en kan het nauwelijks reviews noemen. Meer verkooppraatjes. Ik kwam er zelfs eentje tegen van iJustine die doodleuk vertelde dat ze bang was voor water maar nu met de AWU2 ze ineens scubadiven fantastisch vindt...
Weet niet wat je vewacht van een ‘review’ van iemand die zich ‘iJustine’ noemt. Die zit iets te diep in het appeltje 😂

• crimby
Johan Bogle schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:54:
[...]
Weet niet wat je vewacht van een ‘review’ van iemand die zich ‘iJustine’ noemt. Die zit iets te diep in het appeltje 😂
Ik kwam die tegen op een overzichtspagina met allerlei reviews. Die van CNET was niet minder positief overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan Bogle
Het zijn ook prima horloges zonder echte concurrentie. Ben zelf door de minimale verbeteringen in de 9 toch maar voor de 8 gegaan. Wilde graag een RVS en heb daar een goede deal op kunnen maken.

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 23:33

hmr

Ben benieuwd of ik morgen een Ultra 2 kan meenemen in Amsterdam. Ga in ieder geval niet in de rij staan.. Hij komt als vervanging van mijn 7. De batterij ervan zit nog op 99%, dus heeft goed gewerkt!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:26
Ik ben een beetje bang dat het hetzelfde zal zijn als vorig jaar, nergens te krijgen alleen voor 100 euro meer op marktplaats.

Maar ik laat me verassen, wellicht ligt ie wel vanaf morgen/maandag in een aantal amac winkels etc.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hmr schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:33:
Ben benieuwd of ik morgen een Ultra 2 kan meenemen in Amsterdam. Ga in ieder geval niet in de rij staan.. Hij komt als vervanging van mijn 7. De batterij ervan zit nog op 99%, dus heeft goed gewerkt!
Wat vaak wil helpen is jezelf niet focussen op één specifieke uitvoering / combi van bandje + Watch, de AWU los kopen zónder bandje is helaas geen optie. Ik heb vorig jaar tijdens launchday de AWU in Amsterdam meegenomen terwijl alle AWU's met de meest gangbare en dus meest verkochte bandjes al lang uitverkocht waren volgens de verkoper(s), dit terwijl er nog wel voldoende AWU's op de plank lagen met het 'Trail' bandje wat schijnbaar niet zo'n populaire combi was. Gratis wisselen van bandjes doen ze dan helaas niet voor je maar.... Het staat je uiteraard vrij om er zélf een ander extra bandje direct bij aan te kopen (of dat op een later tijdstip alsnog te gaan doen).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-06 23:33

hmr

Marxje1981 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:59:
Ik ben een beetje bang dat het hetzelfde zal zijn als vorig jaar, nergens te krijgen alleen voor 100 euro meer op marktplaats.

Maar ik laat me verassen, wellicht ligt ie wel vanaf morgen/maandag in een aantal amac winkels etc.
Ik ga morgen langs. Staat er een rij fiets ik weer terug. Ik heb geen haast en ga zeker geen premium betalen.

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:42
Mijn echtgenote is overgestapt op Android met een Galaxy watch. Nu overweeg ik mijn s5 44 mm te vervangen door haar groene s7 41 mm LTE. Iemand ervaring met overstap naar een kleine model? (Ik heb geen brede polsen en kan dat natuurlijk gewoon proberen, maar toch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
Jeroen O schreef op donderdag 21 september 2023 @ 09:24:
[...]

Die van mij is 94%.

Het lijkt er bij mij op dat een herstart niet gewerkt heeft. Na een uurtje is er al weer 5% af.
Ik heb een S5 en recent een reset op OS9 gedaan met toen als gevolg precies jouw ervaring.
het is gelukt dit te fixen door:
- siri op de watch uitzetten
- achtergrond app refresh uitvinken voor alle watch apps die ik nooit gebruik
- Noise functie uitgezet
- alle locatie afhankelijke diensten waar mogelijk uit of op “alleen bij gebruik”

Als je even de tijd neemt om door die menuutjes heen te lopen kan je best veel dingen uitzetten zonder daar merkbaar op in te leveren. De watch s5 gaat natuurlijk al ff mee en ik begrijp je als je liever geen functies uitzet tbv een langer dagelijks batterij leven maar het was voor mij de moeite waard.

Ik ging van 100 naar 0% in minder dan 12 uur na de reset. Na mijn acties is dat terug naar ~20 uur op 1 lading (display always on, 87% batterij health). Dit haal ik nu na de update op WatchOS10 nogsteeds.

één is geen, twee is één

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:52
Kassad schreef op donderdag 21 september 2023 @ 05:48:
[...]

Heb je niet een keer je bewegingsdoel gemist? Die bovenste is je reeks, dus het elke dag halen van je bewegingsring, de onderste is hoevaak je de bewegingsring in totaal hebt gehaald.

En als je je reeks niet hebt onderbroken zou ik me idd geen zorgen maken, het trekt wel weer bij, is mij ook een keer overkomen.
Nope, de bewegingsring is al een jaar elke dag vol.
Over een paar dagen zal dit vreemde gedrag wel weer rechtgetrokken zijn.

• Jeroen O
@Wackoz

Ik heb het inmiddels ook (deels) weten te fixen.

Omdat een herstart niet werkte, heb ik eens de verbinding verbroken met mijn iPhone (bluetooth en wi-fi uit). Toen stopte de drain. Daarna heb ik mijn iPhone eens volledig uit en weer aan gezet en nu gaat het een stuk beter. Ik zit nu op 64% van mijn acculading.

Even kijken hoe ik aan het einde van de dag uitkom. Maar anders is het jammer want hij hoeft nog maar 1 dag mee.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:36

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

OneMoreThing schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:55:
[...]

Dock kun je openen door twee keer snel achter elkaar op de crown te drukken.
Nope dat is niet het Dock, mijn favoriete apps staan daar namelijk niet (en kan die in de Watch app ook niet meer aanpassen dus tis écht weg :X )
Lijkt eerder een (heel onoverzichtelijke) lijst van recente apps te zijn?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Tomba

Tomba

Grin schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:32:
[...]

Dat eerste punt vind ik ook een rare keuze idd...
Ik zou zeggen dat je het Dock onder de drukknop wilt en niet het Control Center. Ik snap ook niet dat ze ons dit niet laten configureren. Net als de Actieknop op de nieuwe iPhone: laat mij het gedrag bepalen van dat ding: dubbel drukken, lang indrukken, regulier indrukken.
Dat stoor mij wel eens aan Apple, ze dicteren soms net even te veel (tbv uniformiteit/wat zij denken dat goed is)
Stoort zeker ja, zeker als ze functionaliteit die er al ik weet niet hoe lang in zit compleet eruit slopen }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-06 15:18
@Jeroen O Mooi! :-)

@Tomba Ik begreep eerst niet wat je bedoelde maar dit artikel verklaarde het:
https://support.apple.com/nl-nl/HT206992

Kennelijk had jij de "Dock" op favorieten staan en is een dubbele crown click nu altijd de app drawer met "recents".

Even zitten zoeken maar kan er niets meer van vinden inderdaad terwijl ik wel zeker weet dat ik "dock" altijd onder settings heb zien staan...

Iets compleet anders: zijn er meer mensen die de (ilussie?) hebben dat hun watch scherm minder fel is sinds WatchOS10? Ik wil echt stellen dat hij op zijn felst minstens 20% minder licht geeft dan voorheen.

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:03
Will_M schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:02:
[...]

Wat vaak wil helpen is jezelf niet focussen op één specifieke uitvoering / combi van bandje + Watch, de AWU los kopen zónder bandje is helaas geen optie. Ik heb vorig jaar tijdens launchday de AWU in Amsterdam meegenomen terwijl alle AWU's met de meest gangbare en dus meest verkochte bandjes al lang uitverkocht waren volgens de verkoper(s), dit terwijl er nog wel voldoende AWU's op de plank lagen met het 'Trail' bandje wat schijnbaar niet zo populair was. Gratis wisselen van bandjes doen ze dan helaas niet voor je maar.... Het staat je uiteraard vrij om er zélf een ander extra bandje direct bij aan te kopen (of dat op een later tijdstip alsnog te gaan doen).
Mee eens. Ik heb nog niets gehoord of ik morgen wat ga krijgen maar als het model wat ik heb besteld uitverkocht is dan annuleer ik en koop ik er een met een bandje waar blijkbaar weinig interesse voor is. Die bandjes kosten nauwelijks wat op internet dus dat is zo gefixed.

Zag dat mijn bestelling een levertijd van drie weken heeft en heb daarom de aankoop geannuleerd. Heb nu bij Amac een Ultra 2 gekocht met een te klein bandje die morgen geleverd kon worden. Maar omdat ik morgen niet thuis ben hoop ik 'm dan morgenavond in de winkel af te kunnen halen. Heb al twee bandjes thuis liggen dus dat is snel verwisseld. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Lekker Ventje op 21-09-2023 19:39 ]

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-06 20:00
coenox schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:23:
Mijn echtgenote is overgestapt op Android met een Galaxy watch. Nu overweeg ik mijn s5 44 mm te vervangen door haar groene s7 41 mm LTE. Iemand ervaring met overstap naar een kleine model? (Ik heb geen brede polsen en kan dat natuurlijk gewoon proberen, maar toch)
Wat een gekke vraag. Jij moet deze zelf (kunnen) beantwoorden, want jij hebt tenslotte zelf een kleiner model voor handen. Succes met je keuze.

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Heb een AW7, net 4 weken oud. Sinds watchOS 10 gaat de batterij een stuk sneller leeg. Meer mensen last van?

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen O
@cv8x ja, zie een paar posts terug :)

Ik heb het zelf opgelost (op een S4) door de watch en telefoon allebei uit en weer aan te zetten.

[ Voor 56% gewijzigd door Jeroen O op 21-09-2023 20:43 ]

• RicoK
@cv8x Ja, ik heb exact dezelfde ervaring. Scheelt zeker 10% de eerste avond.

@Jeroen O Thanks. Ga ik dan ook maar doen.

• Yakumos
  • Laatst online: 00:45
Sinds IOS 17 en WatchOS 10 krijg ik geen controls meer te zien op m’n Apple Watch (4) als ik een podcast afspeel met de Apple Podcasts app. Super irritant want dat was een van mijn meest gebruikte functies. Werkt wel als ik bv. HBO Max afspeel, dan verschijnen de pauze, vooruit en achteruit springen etc. Functies als normaal op het scherm. Iemand anders hier last van?

Als ik de podcast app op de Apple Watch open zie ik rechtsboven wel een klein rondje dat aantoont dat er iets afgespeeld wordt, maar als ik erop druk gebeurt er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-06 20:04
Hier loopt de watch plots ook leeg,precies of hij weet dat ik vandaag mijn nieuwe ga krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:39

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Irritant dat met de nieuwe WatchOs sommige watchfaces niet meer bediend kunnen worden met de crown :/

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@SideSwipe Irritant? Na een of twee keer 'verkeerd' te gaan weet je het toch? Het watchOS (niet WatchOs) is eigenlijk het enige OS dat grondig op de schop is gegaan. Persoonlijk vond ik het ook wel een keertje nodig. Het OS ziet er weer modern uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:42
RicoK schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:51:
[...]

Wat een gekke vraag. Jij moet deze zelf (kunnen) beantwoorden, want jij hebt tenslotte zelf een kleiner model voor handen. Succes met je keuze.
Dat realiseer ik me, zie opmerking tussen haakjes. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Wackoz schreef op donderdag 21 september 2023 @ 17:28:
@Jeroen O Mooi! :-)

@Tomba Ik begreep eerst niet wat je bedoelde maar dit artikel verklaarde het:
https://support.apple.com/nl-nl/HT206992

Kennelijk had jij de "Dock" op favorieten staan en is een dubbele crown click nu altijd de app drawer met "recents".

Even zitten zoeken maar kan er niets meer van vinden inderdaad terwijl ik wel zeker weet dat ik "dock" altijd onder settings heb zien staan...

Iets compleet anders: zijn er meer mensen die de (ilussie?) hebben dat hun watch scherm minder fel is sinds WatchOS10? Ik wil echt stellen dat hij op zijn felst minstens 20% minder licht geeft dan voorheen.
Ja dat is ie! Top functie. Mijn brein werkt schijnbaar zo dat die zee van icoontjes die de app drawer (of hoe dat ook heet als je 1x op de kroon drukt) enorm veel moeite kost om de juiste app te vinden. Die favorites waren echt top voor mij, de 5 apps die ik daadwerkelijk gebruik stonden daar direct beschikbaar. Apple vond dat schijnbaar overbodig 😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 09:39

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

RicoK schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:34:
@SideSwipe Irritant? Na een of twee keer 'verkeerd' te gaan weet je het toch? Het watchOS (niet WatchOs) is eigenlijk het enige OS dat grondig op de schop is gegaan. Persoonlijk vond ik het ook wel een keertje nodig. Het OS ziet er weer modern uit.
Naam maakt toch niet zoveel uit? Je weet waar het om gaat toch?

En het is een functie die erop zat die je nu helemaal niet meer kan gebruiken, best raar.

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:18
Alright, vandaag is de releasedag, toch? Ben zojuist gearriveerd in Nederland. Ben benieuwd of ik een Series 9 kan vinden als ik vandaag al wat winkels binnen loop.

Happy hunting aan de mensen zonder pre-order en veel plezier aan de mensen met!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Nu online
Mijn series 9 wordt vandaag door Coolblue bezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
ColeJ schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:51:
Mijn series 9 wordt vandaag door Coolblue bezorgd :)
Dan heb je mazzel. Ik heb bij Amac besteld en daar staat nu dat het door mij bestelde horloge pas over 5-8 dagen op voorraad is in de winkel maar als ik online bestel heb ik het morgen in huis. 8)7 Worden hun winkels zo slecht bevoorraad?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Als ik me Apple Watch ontkoppel van me phone en heb ook niet meer zie in de devices bij iCloud, weet ik dan zeker dat er geen data meer op staat.

Als ik hem verkoop wil ik dat wel zeker weten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Johan Bogle
Geen spijt van de 8 RVS. Met die nieuwe watchface best een mooi klokje vind ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d03gxA_QoZYc_aBWff9Pa79-U3k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s6k0JNsW0Cs8cm4PMksAizXE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/If4XDVr3bVmCxID92GBO8Hp8Hqg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t2z9Lm2D0PoVhQwAUPYOze3m.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 07:52
richards3 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:31:
Als ik me Apple Watch ontkoppel van me phone en heb ook niet meer zie in de devices bij iCloud, weet ik dan zeker dat er geen data meer op staat.

Als ik hem verkoop wil ik dat wel zeker weten.
Als je hem aanzet en je ziet de set-up dan heb je de AW correct gewiped.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Lekker Ventje schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:21:
[...]

Dan heb je mazzel. Ik heb bij Amac besteld en daar staat nu dat het door mij bestelde horloge pas over 5-8 dagen op voorraad is in de winkel maar als ik online bestel heb ik het morgen in huis. 8)7 Worden hun winkels zo slecht bevoorraad?
Hier ook vandaag bezorgd. Je kon hm eerder pre-orderen dan had je hm vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 21:12
Iemand ervaring met het ruilen van bandjes? Heb online de Ultra besteld met de Alpine band, echter wil ik toch het trail bandje.

Net met Apple gebeld welke zeggen dat ik alles moet terugsturen, maar kunnen ze niet gewoon in de Apple Store alleen het bandje omruilen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:52
En mijn bewegingsdagen zijn weer terug.
Ik blijf het een vreemd verschijnsel vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9cNXYHWmN8O-MwtqYnUlgspnJfo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DLCJdPxRjwlncoI9dScAYuU1.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 21:50
Vandaag de AWU2 ontvangen van Apple vervolgens pas de aanbieding van KPN gezien 130 euro verschil vind ik toch wel de moeite om hem terug te sturen naar Apple zijn die een beetje coulant als je de Apple Watch 10 min om heb gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-06 12:57
(jarig!)
In de pre-order de AW9 besteld bij Belsimpel. Krijg ik vandaag mail dat ik dinsdag de bestelling krijg via postnl. Op de website nu bestellen kan ook, dan is die morgen binnen.
Pre-orderen heeft dus niet altijd zin.

Heb Belsimpel gebeld, en zij gaan het onderzoeken. De ks-medewerker denkt dat ik in een latere batch zit. Ik krijg vanavond nog antwoord.
Ik hoop toch nog op een positief bericht vanuit Belsimpel.

Update: zoals het nu lijkt ontvang ik morgen mijn AW. Top Belsimpel.

Mods: kan reactie verplaatst worden naar AW levertijden topic?

[ Voor 191% gewijzigd door Eryq op 22-09-2023 21:49 . Reden: Onjuiste subject ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eilavid
michaeltjeh1 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 19:34:
Vandaag de AWU2 ontvangen van Apple vervolgens pas de aanbieding van KPN gezien 130 euro verschil vind ik toch wel de moeite om hem terug te sturen naar Apple zijn die een beetje coulant als je de Apple Watch 10 min om heb gehad?
Je hebt 14 dagen bedenktijd. Je kan 'm gewoon terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-04 20:31
Plisson schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:54:
Iemand ervaring met het ruilen van bandjes? Heb online de Ultra besteld met de Alpine band, echter wil ik toch het trail bandje.

Net met Apple gebeld welke zeggen dat ik alles moet terugsturen, maar kunnen ze niet gewoon in de Apple Store alleen het bandje omruilen?
Hier ben ik ook benieuwd naar; ik heb de AW9 besteld met een bandje die niet helemaal mijn smaak is - dus ik hoop dat ik volgende week in Amsterdam alleen mijn bandje kan omruilen en niet de hele watch moet retourneren - zou zonde zijn.
Zeker, je kan de apparaten gewoon naar hartelust gebruiken - alleen oppassen dat er dus geen gebruikssporen te zien zijn. En houd de verpakking heel en compleet 8)

[ Voor 29% gewijzigd door thomas-x-1982 op 22-09-2023 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Heb bij de aanschaf van de AWU lang getwijfeld over het formaat. Toch besteld om het te ervaren kon hem altijd nog terug sturen.

Bij uitpakken leek het best wel een blok maar jeetje wat ben je daar snel aan gewend. Ben er nu erg tevreden mee, fors stoere Watch met lekker groot scherm, met veel plezier ga ik me RVS Watch 7 verkopen, kan daar vast ook iemand blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij is het werkelijke scherm niet veel groter dan een 45mm toch? Daar had ik nog wel een optimalisatie in de screen to body verwacht/gehoopt.

Ik heb ook liever een Ultra maar juist de lompheid in relatie tot beperkt groter scherm vind ik te mager. Al is de batterij wel een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 20:27
Johan Bogle schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:33:
Geen spijt van de 8 RVS. Met die nieuwe watchface best een mooi klokje vind ik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er zeker goed uit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65KVEI4wc0NIXl9Y2Ag53v0baYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdiNjnJQfhSy07Y4vX8ALevS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hy-i1yiJSOAogZZIAPUQZlyZtaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mIskHROqIOMN2fflfKdIxezO.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk nieuwe kleurtjes van de bestaande bandjes. Blauwe toch wel fraai.

De bollingen waar de haak in moet lijken ook wat boller te zijn. Weet alleen niet of dat komt doordat mijn andere een jaar oud is maar kan mij niet herinneren dat het zo was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRAviZcaFznv7uWixDCTKWXcteA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TVk5SxsPiK3RWaGlSVVCSLRx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 22-09-2023 20:44 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coltpower
Donstil schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:41:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Eindelijk nieuwe kleurtjes van de bestaande bandjes. Blauwe toch wel fraai.

De bollingen waar de haak in moet lijken ook wat boller te zijn. Weet alleen niet of dat komt doordat mijn andere een jaar oud is maar kan mij niet herinneren dat het zo was.

[Afbeelding]
Zeer fraai! En de kwaliteit spat er werkelijk van af hè, mooi hoor.

Ik ontvang morgen exact dezelfde, dus nu nóg een tikje meer hyped, waarvoor dank! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
richards3 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:01:
Heb bij de aanschaf van de AWU lang getwijfeld over het formaat. Toch besteld om het te ervaren kon hem altijd nog terug sturen.

Bij uitpakken leek het best wel een blok maar jeetje wat ben je daar snel aan gewend. Ben er nu erg tevreden mee, fors stoere Watch met lekker groot scherm, met veel plezier ga ik me RVS Watch 7 verkopen, kan daar vast ook iemand blij mee maken.
Ik was hier ook bang voor. Mijn series 5 heb ik twee weken geleden kapot laten vallen in de badkamer en was eigenlijk van plan om een series 9 te kopen. Uit eindelijk de Ultra2 gekocht en sinds vanavond in gebruik. Bevalt me prima en de grote kan net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-06 15:34
AWU2 binnen, en wat een groot geval is dat.
Wel een erg mooi scherm, maar met slechts 16cm aan pols omtrek ligt hij net op mijn pols met een aantal mm aan beide kanten aan ruimte.
Ik ga hem morgen een dag dragen en dan eens bepalen of het wat is, anders gaat hij terug.

Ik bedenk me dat dit het eerste stuk tech is wat ik dan enkel zou overslaan door mijn lichaam(sbouw). Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Siri op de ultra2 is eindelijk lekker snel. Perfect voor HomeKit, was altijd dramatisch op mijn oude series 5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:59
emcore schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:49:
AWU2 binnen, en wat een groot geval is dat.
Wel een erg mooi scherm, maar met slechts 16cm aan pols omtrek ligt hij net op mijn pols met een aantal mm aan beide kanten aan ruimte.
Ik ga hem morgen een dag dragen en dan eens bepalen of het wat is, anders gaat hij terug.

Ik bedenk me dat dit het eerste stuk tech is wat ik dan enkel zou overslaan door mijn lichaam(sbouw). Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt 🙂
Ding is veels te groot, slaat nergens op voor jouw pols. Ik heb 18 cm polsomtrek en het sloeg nog nergens op. Het is net alsof je een iPad om je pols hebt. Hij is niet alleen groot, maar ook erg dik.

Je gevoel zit goed. Je houdt hem alleen maar een dag, omdat je hem graag wilt. Ik wilde precies hetzelfde doen, maar gelukkig heb ik een verstandige vrouw en die lachtte me gewoon uit.

Ik stond ook weer in dubio om een AWU2 te kopen, maar ik vergeet niet wat ik vorig jaar heb gezien om m’n pols.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coltpower
Redondo1982 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:06:
[...]

Ding is veels te groot, slaat nergens op voor jouw pols. Ik heb 18 cm polsomtrek en het sloeg nog nergens op. Het is net alsof je een iPad om je pols hebt. Hij is niet alleen groot, maar ook erg dik.

Je gevoel zit goed. Je houdt hem alleen maar een dag, omdat je hem graag wilt. Ik wilde precies hetzelfde doen, maar gelukkig heb ik een verstandige vrouw en die lachtte me gewoon uit.

Ik stond ook weer in dubio om een AWU2 te kopen, maar ik vergeet niet wat ik vorig jaar heb gezien om m’n pols.
Groot en dik vertaal ikzelf meer naar ‘rugged’, ofwel robuust, voor deze watch. De watch zelf kan het namelijk zeker hebben. Niet elke pols zou het wellicht kunnen hebben, maar bovenal blijft het natuurlijk een kwestie van smaak.

Mijn polsomtrek is zo’n 17cm en ik heb in de winkel de AWU gisteren voor het eerst om gehad. Viel mij totaal niet tegen. En dat komt voor mijn gevoel bij mezelf, tot nu toe, echt niet door een eventueel FOMO-effect.

Jij bent wel duidelijk slachtoffer geweest van FOMO klaarblijkelijk, want vorig jaar was je er in eerste instantie content mee tot er iemand (je vrouw nota bene) je uit begon te lachen. En dan is ‘ie ineens niet meer mooi of te groot? Als ik alles moet laten omdat mijn vrouw een andere mening over zaken of goodies heeft dan ik, en geloof me; dat heeft ze, dan had ik in mijn mening een sober leven geleefd. Kom op voor jezelf en je eigen smaak zou ik zeggen. Of, voor sommigen, onderken de FOMO en haak af. 😃

[ Voor 19% gewijzigd door Coltpower op 22-09-2023 23:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kungfukip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-06 22:01
Hier ook een pols van 16cm met een AWU2. Na 5 minuten al gewend aan de grote en zou nu niks anders willen. Vooral de leesbaarheid van de notificaties en batterij zijn de upgrade waard. Heb hem de hele dag om met twee trainingsessies en er is amper 20% batterij eraf. Vindt hem zelf mooi staan, en dat is het belangrijkst. Mijn 41mm AW kan mooi naar mijn vrouw.

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-06 19:45
Heb je wel sim only bij KPN dan? Of is er een trucje om de awu2 te bestellen zonder pittig abonnement?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:59
Coltpower schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:28:
[...]

Groot en dik vertaal ikzelf meer naar ‘rugged’, ofwel robuust, voor deze watch. De watch zelf kan het namelijk zeker hebben. Niet elke pols zou het wellicht kunnen hebben, maar bovenal blijft het natuurlijk een kwestie van smaak.

Mijn polsomtrek is zo’n 17cm en ik heb in de winkel de AWU gisteren voor het eerst om gehad. Viel mij totaal niet tegen. En dat komt voor mijn gevoel bij mezelf, tot nu toe, echt niet door een eventueel FOMO-effect.

Jij bent wel duidelijk slachtoffer geweest van FOMO klaarblijkelijk, want vorig jaar was je er in eerste instantie content mee tot er iemand (je vrouw nota bene) je uit begon te lachen. En dan is ‘ie ineens niet meer mooi of te groot? Als ik alles moet laten omdat mijn vrouw een andere mening over zaken of goodies heeft dan ik, en geloof me; dat heeft ze, dan had ik in mijn mening een sober leven geleefd. Kom op voor jezelf en je eigen smaak zou ik zeggen. Of, voor sommigen, onderken de FOMO en haak af. 😃
Slachtoffer? Haha, zo zou ik het niet willen zien. Ik was er helemaal niet content mee, maar ik bestel nieuwe dingen meestal van Apple. Alleen deze vond ik zelf ook gelijk veels te groot en dik. Alleen ik wilde het een kans geven, maar thuis werd ik er gelijk mee uitgelachen. Die relatie hebben wij gewoon, eerlijk tegen elkaar zijn. Daar zijn we makkelijk in. Dat zegt helemaal niet dat we dingen niet houden, maar ik vond gewoon dat ze gelijk had. Je hoeft immers niet dezelfde smaak te hebben. Gelukkig laten we elkaar daar vrij in, maar als je een mening vraagt dan wel graag eerlijk. Ik had het erger gevonden als ze had gezegd: staat je goed. Dat ding stond me gewoon echt voor geen meter, totaal uit proportie.

I don't have dreams, I have goals!!

• svenn15
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-06 20:04
Op welke helderheid zetten jullie je scherm ?

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06 21:50
glnk schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 03:48:
[...]

Heb je wel sim only bij KPN dan? Of is er een trucje om de awu2 te bestellen zonder pittig abonnement?
Ik heb gewoon een mobiel abonnement met telefoon bij KPN is het enkel voor Sim only dan?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:33

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Edit: opgelost.

[ Voor 91% gewijzigd door Tylen op 23-09-2023 11:32 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Redondo1982 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 06:04:
[...]

Slachtoffer? Haha, zo zou ik het niet willen zien. Ik was er helemaal niet content mee, maar ik bestel nieuwe dingen meestal van Apple. Alleen deze vond ik zelf ook gelijk veels te groot en dik. Alleen ik wilde het een kans geven, maar thuis werd ik er gelijk mee uitgelachen. Die relatie hebben wij gewoon, eerlijk tegen elkaar zijn. Daar zijn we makkelijk in. Dat zegt helemaal niet dat we dingen niet houden, maar ik vond gewoon dat ze gelijk had. Je hoeft immers niet dezelfde smaak te hebben. Gelukkig laten we elkaar daar vrij in, maar als je een mening vraagt dan wel graag eerlijk. Ik had het erger gevonden als ze had gezegd: staat je goed. Dat ding stond me gewoon echt voor geen meter, totaal uit proportie.
Helemaal eens me je. De mening van een partner is hier ook altijd belangrijk, dus ik begrijp je. Ik heb smalle polsen en AWU stond mij totaal niet, eigenlijk is zelfs 45mm al te groot, maar dat is gewenning na 44mm. Dus ga nu waarschijnlijk Series 9 kopen voordat volgend jaar Series X komt en mijn verzameling bandjes wellicht ook niet meer passen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:20

pdavie2311

Live life to the fullest..

Mis ik de Dock in de nieuwe Os voor de Watch? Zie het zo snel even niet meer. Hij gaat nu naar wat eerder het swipe menu was als je van boven naar beneden ging. Knop rechtsonder indrukken op de AWU 2 krijg ik geen Dock meer dus

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• pdavie2311

pdavie2311

svenn15 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 06:22:
Volle bak hier op de Ultra 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Vwb grootte AWU en polsomtrek das ook relatief. Heb je platte of ronde polsen. Ik heb 17.5 cm polsen maar die zijn vrij plat dus dan kan t prima:

Tomba in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 4"

• Tomba

Tomba

pdavie2311 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:51:
Mis ik de Dock in de nieuwe Os voor de Watch? Zie het zo snel even niet meer. Hij gaat nu naar wat eerder het swipe menu was als je van boven naar beneden ging. Knop rechtsonder indrukken op de AWU 2 krijg ik geen Dock meer dus
Yes die is weg, echt niet zo fijne actie van Apple dit, ook niet de enige achteruitgang naar mijn mening:

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 23-09-2023 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Tomba schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:53:
Vwb grootte AWU en polsomtrek das ook relatief. Heb je platte of ronde polsen. Ik heb 17.5 cm polsen maar die zijn vrij plat dus dan kan t prima:

Precies dit. Relatief. Ik vind mijn Ultra 2 nu alweer te klein haha! Heb 2 weken een Epix 51mm gehad. Dat is meer mijn maat. Als Apple een Ultra 3 zou maken in 51mm, instant buy!!

• pdavie2311

pdavie2311

Tomba schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:53:
[...]

Yes die is weg, echt niet zo fijne actie van Apple dit, ook niet de enige achteruitgang naar mijn mening:

Als je nu van onder swiped kom je wel bij bepaalde apps, soort Dock. Is dat niet in te stellen dan ergens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

pdavie2311 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:55:
[...]

Als je nu van onder swiped kom je wel bij bepaalde apps, soort Dock. Is dat niet in te stellen dan ergens?
Nope helaas. Los van dat het (in mijn ogen) heel onoverzichtelijke soort kaarten zijn met je recente apps staan daar geen favorieten (dé reden voor mij om Dock te gebruiken…de 5 apps die ik überhaupt gebruik snel beschikbaar in een mooie lijst)

Zag er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fF8_hNq1PbG4Ct10CwuF2v0FyQ8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uEDGF6DTU32mbhD7gSeMQDzy.png?f=fotoalbum_large

• Kassad
(jarig!)
pdavie2311 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 08:55:
[...]

Deze kan je instellen kom ik net achter. Als je de crown draait om erin te komen en je doet een long-press dan kan je de lijst aanpassen. Godzijdank, daarmee heb ik de Dock weer een beetje terug

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Kassad schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:10:
[...]

Deze kan je instellen kom ik net achter. Als je de crown draait om erin te komen en je doet een long-press dan kan je de lijst aanpassen. Godzijdank, daarmee heb ik de Dock weer een beetje terug
klopt, maar helaas missen daar verschillende apps die je niet kan toevoegen.
Je kan 3 apps kwijt die niet zo’n livetile hebben onderin pinnen kom ik achter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ej1T-_3H4FnC63CFJ2KFv5HT44Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cxGmsr4RvQMBgfNNW9W7Q4xB.png?f=user_large

Nog los van dat het een chaotische weergave is zonder duidelijke design language (naar mijn mening dan toch), er om de een of andere vage reden verplicht de datum en klok staan en dat die bovendien op twee manieren op te roepen is (swipe up and rollen aan crown) waardoor ik nu night mode niet meer kan activeren op mijn Watch :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Tomba op 23-09-2023 09:24 ]

• Vanishd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-12-2023
svenn15 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 06:22:
Max op de AWU 1 en always on.

• Tomba

Tomba

Kassad schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:10:
[...]

Volgorde aanpassen lukt me niet, jou wel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:25:
[...]

Op die punaise rechtsboven van de widget drukken en dan slepen.

• Tomba

Tomba

Aghanim schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:27:
[...]

Master! Dank je!

Wat een workflow zeg hahah, eerst alles pinnen en dan kan je t verslepen.

• Aghanim
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:31:
[...]

Master! Dank je!

Wat een workflow zeg hahah, eerst alles pinnen en dan kan je t verslepen.
Mij kostte het ook een paar min om door te hebben ;)

Was er super blij mee om op die manier wat meer de Garmin flow te krijgen waar je na ‘menu’ omlaag scrollt en al je metrics ziet. Toch gebruik ik het eigenlijk al sinds de bèta niet. Moet nog in mijn systeem komen en vind het irritant dat die klok er moet blijven staan.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik had op m'n AWU regelmatig de 'Nachtmodus' van de 'WayFinder' wijzerplaat in gebruik maar schijnbaar kun je die met WatchOS 10 niet meer zelf naar rood schakelen door de Crown te verdraaien? Als ik nu aan de Crown draai dan scrolled de AWU door de stack met favo app's en de automatische stand op basis van de ambient lightsensor schakelt naar mijn mening véél te snel de nachtmodus in waardoor de AWU bijna altijd in nachtmodus staat dus ik heb het hele systeem nu maar uit gezet....

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 23-09-2023 09:46 ]

• Tomba

Tomba

Will_M schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:40:
Ik had op m'n AWU regelmatig de 'Nachtmodus' van de 'WayFinder' wijzerplaat in gebruik maar schijnbaar kun je die met WatchOS 10 niet meer zelf naar rood schakelen door de Crown te verdraaien? Als ik nu aan de Crown draai dan scrolled de AWU door de stack met favo app's en de automatische stand op basis van de ambient lightsensor schakelt naar mijn mening véél te snel de nachtmodus in waardoor de AWU bijna altijd in nachtmodus staat dus ik heb het hele systeem nu maar uit gezet....
QFT, echt super irritant. Heb m ook uitgezet. Enige manier die ik heb gevonden om t handmatig te doen is via de Watch app op de iPhone:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZgk1HepW1sOlprkDx5UiwuVyrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaSxCTXaNvh4WceGrb0i6BXT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Tomba

Volgens de 'RTFM' manier zou het nog steeds zo moeten werken maar het lijkt er meer op dat er een paar ontwikkelafdelingen niet helemaal op de hoogte zijn geweest van elkaars werkwijzen en feature sets. Die draai aan de Crown gaf alléén bij de WayFinder wijzerplaat, en dus AWU Only, dat effect dus ik denk dat een andere afdeling daar niet eens van op de hoogte is geweest en nu een volledig nieuwe functie 'bedacht' heeft om de Crown wat nuttiger te maken..... :S

https://support.apple.com...ltra/apde9218b440/watchos

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:37
Welke providers bieden tegenwoordig in Nederland een abonnement aan voor de Apple Watch (met esim)? Zijn dat echt alleen maar KPN en Odido, of zijn er nog virtuele providers? Want mij Vodafone gaat de deur uit nu ik een AWU2 heb. Ze hebben nu lang genoeg de tijd gehad om het in orde te maken. Jammer, want ik ben verder wel tevreden.

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-06 09:58
PhilipsFan schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 10:12:
Welke providers bieden tegenwoordig in Nederland een abonnement aan voor de Apple Watch (met esim)? Zijn dat echt alleen maar KPN en Odido, of zijn er nog virtuele providers? Want mij Vodafone gaat de deur uit nu ik een AWU2 heb. Ze hebben nu lang genoeg de tijd gehad om het in orde te maken. Jammer, want ik ben verder wel tevreden.
Voor zover ik weet alleen KPN en Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
(jarig!)
Tomba schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:25:
[...]

Nee, je kan wel apps pinnen, dan komen ze bovenaan. Ik heb de 3 apps bovenaan gezet
Aghanim schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:27:
[...]

Dank! Dus toch :)

[ Voor 29% gewijzigd door Kassad op 23-09-2023 10:18 ]

• YellowCube
  • Laatst online: 09:10

YellowCube

Wait...what?

heeft iemand enig idee hoe je in Watch OS 10 de controls in de podcasts app tevoorschijn tovert?
In de vorige versie kon je play/pauze (dat kan ook via airpods), 10s vooruit/achteruit en volume (draaien aan de crown, wat in de Music app wel werkt) gebruiken.
In de huidige versie kom ik met geen mogelijkheid bij controls/lijken ze totaal absent.

Ik gebruik mijn horloge ontzettend vaak als enige device wat ik bij me heb en dan is het handig om op z'n minst het volume te kunnen bedienen. Of even 10 seconden terug te gaan (omdat je nog een keer wil horen wat er gezegd werd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ucKFvQMSql_pcdsLOGprInnj6Sk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jAZ5txcjErLifY2Be92Jr4g8.jpg?f=user_large

die knop links onderin doet niks.
rechtsboven in doet ook niks.
rechtsonder geeft wat show opties (unfollow/download)

meer is er niet.
Iemand?

edit:
Ok.
Naar aanleiding van deze link:
https://support.apple.com...atch/apd3f8c073e3/watchos

kwam ik tot de conclusie dat het kennelijk allemaal wel gewoon moet kunnen.
Herstart van mijn horloge en alle opties zijn er.

[ Voor 11% gewijzigd door YellowCube op 23-09-2023 13:53 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Lekker Ventje
crimby schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:19:
[...]

Hier ook vandaag bezorgd. Je kon hm eerder pre-orderen dan had je hm vandaag.
Ik had eerder bij Belsimpel besteld maar die hadden blijkbaar meer orders dan leveringen waardoor mijn levertijd naar 3 weken verschoof en daar had ik geen trek in. Bij Amac heb ik gekozen voor afhalen omdat ik geen vrij kon krijgen op vrijdag, anders had ik het horloge ook meteen bij Apple zelf kunnen bestellen vanaf dat het mogelijk was. Mogelijk wordt het deze middag nog in het filiaal bezorgd en anders begin volgende week zeiden ze bij de klantenservice. Ze zijn daar helaas niet zo snel met bestelde producten in hun winkels afleveren dus ik zal moeten wachten.

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:40
Gisteren de Ultra 2 ontvangen, ik kom van de Series 7. Enige nadeel is dat de weer-complicaties niet lijken te verversen. Eerst wel, maar na een paar uur geen data meer. Meer mensen last van? Niets helpt, iemand tips?

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:29
iSchel schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 15:09:
Gisteren de Ultra 2 ontvangen, ik kom van de Series 7. Enige nadeel is dat de weer-complicaties niet lijken te verversen. Eerst wel, maar na een paar uur geen data meer. Meer mensen last van? Niets helpt, iemand tips?
Ik had exact hetzelfde vanmorgen met mijn Apple Watch Ultra 1. Na het installeren van watchOS 10.0.1 lijkt het verholpen.

dion.dev

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:56
Bij mijn ultra weigert die mijn juiste locatie van weer op te halen. Privacy settings staan gewoon goed. Iemand een idee?
Ik krijg daar gewoon “Amsterdam”.
Ook binnen de weer instellingen van de Watch staat hij gewoon op huidige locatie.

[ Voor 33% gewijzigd door WouterL op 23-09-2023 18:26 ]

• PhilipsFan
  • Laatst online: 22:37
Het lijkt erop dat die complicaties verprutst zijn sinds WatchOS10. Bij mij ververst de calendar niet meer. Als ik op de complicatie klik kom ik in de kalender-app en daar staan de actuele afspraken, als ik daarna terug ga naar het klok scherm dan heeft hij ook het juiste weer, maar dat is nu net niet het idee. Wat een prutswerk weer. Ik heb dat echt elk moment van de dag nodig, moesten ze nu juist dit vernaggelen...

• eilavid
WouterL schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:25:
Bij mijn ultra weigert die mijn juiste locatie van weer op te halen. Privacy settings staan gewoon goed. Iemand een idee?
Ik krijg daar gewoon “Amsterdam”.
Ook binnen de weer instellingen van de Watch staat hij gewoon op huidige locatie.
Even op je iPhone een extra stad toevoegen, dan forceer je een re-sync.

• Flipm0de
  • Laatst online: 24-06 20:46

Flipm0de

geen

Ik hardloop op hartslagzones, deze zie je sinds Watch OS09 ook op de Apple Watch. Maar weet iemand of je ook meldingen kan instellen als je boven een bepaalde hartslag komt zoals op Garmins? Anders moet je de hele tijd naar het scherm kijken.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TR1969
Flipm0de schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:46:
Ik hardloop op hartslagzones, deze zie je sinds Watch OS09 ook op de Apple Watch. Maar weet iemand of je ook meldingen kan instellen als je boven een bepaalde hartslag komt zoals op Garmins? Anders moet je de hele tijd naar het scherm kijken.
Check deze app even. By far de beste en meest aanpasbare sportapp voor de Appl Watch.
http://www.workoutdoors.net

(link toegevoegd)

[ Voor 5% gewijzigd door TR1969 op 23-09-2023 22:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
TR1969 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:02:
[...]

Check deze app even. By far de beste en meest aanpasbare sportapp voor de Appl Watch.
wat een klif hanger, welke app :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
haha, inderdaad een top app, gebruik hem ook voor wandelen voor de fantastische maps die je zo heerlijk op je watch kan in- en uitzoomen

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:22
goedenavond

ik voor mijn vrouw een leuke uitdaging welke google me nog niet mee geholpen heeft. Voor haar werk maakt ze regelmatig voice memo's die ze dan later uitwerkt. (ze wil ze niet meteen omzetten naar tekst) Nu heeft ze een AWU2 gekocht met het idee dat ze dan de actieknop kan gebruiken om een VM op te nemen, echter dat lijkt niet zo 123 te kunnen de app dicteren is niet beschikbaar en via een shortcut krijg je een foutmelding dat het niet gestart kan worden... is er een manier om dit wel voor elkaar te krijgen? iemand hier ervaring mee toevallig

ik ben er in ieder geval nog niet uitgekomen

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wognummer schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:11:
goedenavond

ik voor mijn vrouw een leuke uitdaging welke google me nog niet mee geholpen heeft. Voor haar werk maakt ze regelmatig voice memo's die ze dan later uitwerkt. (ze wil ze niet meteen omzetten naar tekst) Nu heeft ze een AWU2 gekocht met het idee dat ze dan de actieknop kan gebruiken om een VM op te nemen, echter dat lijkt niet zo 123 te kunnen de app dicteren is niet beschikbaar en via een shortcut krijg je een foutmelding dat het niet gestart kan worden... is er een manier om dit wel voor elkaar te krijgen? iemand hier ervaring mee toevallig

ik ben er in ieder geval nog niet uitgekomen
Heeft ze al geprobeert om de auto te starten met een voicecommand, net zoals dat bij Knightrider (KITT) ging?

Serieus: Ik snap echt niet hoe je een AWU2 op basis van de aannames welke je vrouw gemaakt heeft aan gaat schaffen en dan achteraf hier komt vragen óf het überhaupt wel mogelijk is...

:9 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:22
Will_M schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:19:
[...]

Heeft ze al geprobeert om de auto te starten met een voicecommand, net zoals dat bij Knightrider (KITT) ging?

Serieus: Ik snap echt niet hoe je een AWU2 op basis van de aannames welke je vrouw gemaakt heeft aan gaat schaffen en dan achteraf hier komt vragen óf het überhaupt wel mogelijk is...

:9 :*)
dat is absoluut niet de enige reden ;) excuus maar een van de
Pagina: 1 ... 39 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.