Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik zie dat je in de workout app bij de outdoor run naar beneden kunt scrollen en dan preferences kiezen, dan heart rate en dan onderaan een custom range kan invullen. Heb het nog niet geprobeerd maar misschien werkt dat? Het zal sowieso alleen maar werken met oordopjes in denk ik.Flipm0de schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:46:
Ik hardloop op hartslagzones, deze zie je sinds Watch OS09 ook op de Apple Watch. Maar weet iemand of je ook meldingen kan instellen als je boven een bepaalde hartslag komt zoals op Garmins? Anders moet je de hele tijd naar het scherm kijken.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Ik gebruik al langere tijd de “light” versie van double tap gesture: Assistive Touch. Werkt foutloos en kan deels je Watch “besturen”.Aghanim schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:49:
Is de double tap gesture feature al beschikbaar? Ben erg benieuwd hoe nuttig dit is. Zou voor mij een reden kunnen zijn om alsnog een 9 of Ultra te nemen als upgrade van mijn 7.
Gebruik het voornamelijk voor Apple Pay. Zeker straks in de winter lekker makkelijk.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Waarom Apple de schuld geven? Ik denk dat de ontwikkelaars bij Spotify beter werk moeten leveren. Spotify geeft gewoon de integratie met Apple (te) weinig aandacht. Ze zouden bv ook al lang Siri op de HomePod kunnen ondersteunen, maar dat doen ze ook niet.pdavie2311 schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:42:
Nou, we zijn weer bezig met Spotify op de AWU2. Wat blijft dat toch een drama. Download blijft staan op 1 nummer en de trucjes metg Bluetooth even uitzetten en weer aanzetten etc helpen niks. Waarom krijgt Apple dit toch niet voor elkaar. Wil ik zo even hardlopen, dan maar weer zonder muziek. De iPhone neem ik niet mee onderweg...
Komt pas later dit jaarAghanim schreef op zondag 24 september 2023 @ 07:49:
Is de double tap gesture feature al beschikbaar? Ben erg benieuwd hoe nuttig dit is. Zou voor mij een reden kunnen zijn om alsnog een 9 of Ultra te nemen als upgrade van mijn 7.
Niks noppes nul 👎🏻👎🏻👎🏻
Wellicht. Op Garmin werkt het vlekkeloos namelijk..meesje schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:51:
[...]
Waarom Apple de schuld geven? Ik denk dat de ontwikkelaars bij Spotify beter werk moeten leveren. Spotify geeft gewoon de integratie met Apple (te) weinig aandacht. Ze zouden bv ook al lang Siri op de HomePod kunnen ondersteunen, maar dat doen ze ook niet.
Apple heeft dit jaren lang tegengehouden ivm Apple Music naar mijn weten (in ieder geval met AW1). Het zou me niks verbazen als dat nog steeds deels gebeurt. En waarschijnlijk heeft Spotify er ook weinig belang bij.meesje schreef op zondag 24 september 2023 @ 08:51:
[...]
Waarom Apple de schuld geven? Ik denk dat de ontwikkelaars bij Spotify beter werk moeten leveren. Spotify geeft gewoon de integratie met Apple (te) weinig aandacht. Ze zouden bv ook al lang Siri op de HomePod kunnen ondersteunen, maar dat doen ze ook niet.
Vlekkeloos is wat optimistisch in mijn ogen. Het werkt, af en toe wordt de verbinding verbroken en je batterij gaat als een trein omlaag. Ook duurde het syncen van een paar podcasts erg lang bij mij. De UI is niet bepaald vriendelijk. Ik liep altijd met spotify op mijn telefoon omdat ik de Garmin versie zo irritant vind. Maar het werkt inderdaad wel. Ik gebruikte als alternatief Playrun (podcasts) ook wel eens.pdavie2311 schreef op zondag 24 september 2023 @ 09:47:
[...]
Wellicht. Op Garmin werkt het vlekkeloos namelijk..
Denk dat het komt omdat het voor Garmin veel belangrijker is dan Apple. Apple heeft een concurrerend alternatief en ondersteunt vrijwel alle muziek diensten. Garmin zonder Spotify is helemaal niks. Zal dus ook wel meer effort in gaan.
Sinds halverwege 2018 heeft Apple de tools beschikbaar gesteld aan andere diensten om offline muziek op te slaan op de AW.crimby schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:19:
[...]
Apple heeft dit jaren lang tegengehouden ivm Apple Music naar mijn weten (in ieder geval met AW1). Het zou me niks verbazen als dat nog steeds deels gebeurt. En waarschijnlijk heeft Spotify er ook weinig belang bij.
https://community.spotify...e-Listening/idi-p/4576991
Het heeft tot juli 2021 geduurd totdat deze functionaliteit beschikbaar kwam voor de AW. Sindsdien alleen maar klachten dat het brak werkt. Destijds ook even geprobeerd maar geen enkele workaround werkte goed. Dit terwijl het met AM gewoon feilloos werkt. Voor mij een reden om de move te maken naar AM.
Dezelfde ontwikkeling zie je nu dus voor integratie van Spotify met de HomePod. De technische tools zijn al even beschikbaar maar Spotify doet er niks mee.
Toch maar Spotify vaarwel zeggen. Wat werkt wel goed? Werkt Tidal bijvoorbeeld wel of zou ik apple music moeten gebruiken?
Gewoon Apple Music gebruiken. Zeker in combinatie met meerdere Apple apparaten is het een prima keuze.Johan Bogle schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:48:
Spotify is onbruikbaar op de AW. Zo onstabiel dat het eigenlijk alleen irritatie opwekt met hardlopen.
Toch maar Spotify vaarwel zeggen. Wat werkt wel goed? Werkt Tidal bijvoorbeeld wel of zou ik apple music moeten gebruiken?
De spotify app is inderdaad niet prettig op de watch. Ik zet die bewust niet op de watch zodat hij de standaard mooie lay-out (now playing) pakt van Apple zelf als ik aan het luisteren ben. Maar goed als je dan een afspeellijst wil wisselen heb je toch de spotify app op je iphone nodig. Ik kan me voorstellen dat dat voor hardlopen dan minder prettig is.Johan Bogle schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:48:
Spotify is onbruikbaar op de AW. Zo onstabiel dat het eigenlijk alleen irritatie opwekt met hardlopen.
Droeg met mijn iets meer als 15 cm polsjes altijd het kleinste maatje Watch en vond de awu wat groot.
Maar o.a batterij en robuustheid trokken mij toch over de streep.
Moet zeggen dat ik vele jaren Garmin fenix horloges heb gedragen en die zijn ook met smalle polsjes vrij lomp.
Hier lijkt spotify prima te werken maar nog niet lang uit gegetest.
Nice, die paarse band komt er hier ook nog wel denk ik, erg fraai!Roos79 schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:52:
@Donstil Hier de paarsige variant gekozen bij de awu2 en wauw ben er blij mee!
Droeg met mijn iets meer als 15 cm polsjes altijd het kleinste maatje Watch en vond de awu wat groot.
Moet zeggen dat ik vele jaren Garmin fenix horloges heb gedragen en die zijn ook met smalle polsjes vrij lomp.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die blauwe komt er sowieso maar die paarse moet ik nog even kijken hoe die in mijn garderobe past dan wel op zoek gaan naar een passende garderobe 😁Donstil schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:53:
[...]
Nice, die paarse band komt er hier ook nog wel denk ik, erg fraai!
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die nieuwe olijfgroen versus de ‘oude’ groene, ik wil er een die het dichtst bij military green in de buurt komt.
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Hij is vrij donker kwa kleur en past dus eigenlijk overal wel bij denk ik?
Ik heb alleen zwarte overhemden en polo’s in mijn garderobe. Dus dat helptRadiodurans schreef op zondag 24 september 2023 @ 17:31:
[...]
Die blauwe komt er sowieso maar die paarse moet ik nog even kijken hoe die in mijn garderobe past dan wel op zoek gaan naar een passende garderobe 😁
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die nieuwe olijfgroen versus de ‘oude’ groene, ik wil er een die het dichtst bij military green in de buurt komt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Is het instellen van een 'shortcut' niet meer mogelijk via de Action button? Ik heb enkel het volgende rijtje aan opties beschikbaar:
- Work-out
- Stopwatch
- Duik
- Zaklamp
- Geen
Alvast dank voor de gouden tip(s)!
Toevoeging:
Ik lees op Apple's site dat je wel diverse opdrachten (shortcuts) die je gemaakt hebt als complicatie kunt toevoegen aan je watchfaces. Dat klinkt best aardig. Is dit dan nieuw en een soort van vervanger wellicht?
https://support.apple.com...ltra/apd99050d435/watchos
[ Voor 21% gewijzigd door Coltpower op 24-09-2023 23:12 ]
Bedoel je “opdracht”? Die staat er hier nog tussen (3 na laatste)Coltpower schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:09:
Wellicht al eens eerder ter sprake gekomen hier, maar na kort zoeken kwam ik er alsnog niet uit.
Is het instellen van een 'shortcut' niet meer mogelijk via de Action button? Ik heb enkel het volgende rijtje aan opties beschikbaar:Googlen en YouTuben brengt mij op instructies/filmpjes dat dit juist wel mogelijk zou moeten zijn. Dus schijnbaar mis ik toch iets of zie ik iets over het hoofd.
- Work-out
- Stopwatch
- Duik
- Zaklamp
- Geen
Heb jij al naar de laatste WatchOS geüpdate; 10.0.1?JimmyJoness schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:12:
[...]
Bedoel je “opdracht”? Die staat er hier nog tussen (3 na laatste)
Hier gewoon zichtbaar met 17.0.2 en 10.0.1:Coltpower schreef op zondag 24 september 2023 @ 23:09:
Wellicht al eens eerder ter sprake gekomen hier, maar na kort zoeken kwam ik er alsnog niet uit.
Is het instellen van een 'shortcut' niet meer mogelijk via de Action button? Ik heb enkel het volgende rijtje aan opties beschikbaar:Googlen en YouTuben brengt mij op instructies/filmpjes dat dit juist wel mogelijk zou moeten zijn. Dus schijnbaar mis ik toch iets of zie ik iets over het hoofd.
- Work-out
- Stopwatch
- Duik
- Zaklamp
- Geen
Toevoeging:
Ik lees op Apple's site dat je wel diverse opdrachten (shortcuts) die je gemaakt hebt als complicatie kunt toevoegen aan je watchfaces. Dat klinkt best aardig. Is dit dan nieuw en een soort van vervanger wellicht?
https://support.apple.com...ltra/apd99050d435/watchos
/f/image/pJrX1a27F0QQjDD45QN1MNFa.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 55% gewijzigd door Nicj56 op 25-09-2023 10:12 ]
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Welke 'paarse' hebben we het dan over?Roos79 schreef op zondag 24 september 2023 @ 15:52:
@Donstil Hier de paarsige variant gekozen bij de awu2 en wauw ben er blij mee!
©2004
Ik heb iOS 17.0.1 met m’n iPhone 13 Pro, en kan nog niet verder upgraden. Maar daar kan het niet aan liggen lijkt mij.Nicj56 schreef op maandag 25 september 2023 @ 09:18:
[...]
Hier gewoon zichtbaar met 17.0.2 en 10.0.1:
[Afbeelding]
Ik mis dus Routepunt, Backtrack en Opdracht. Zowel via de instelling van de watch als via m’n iPhone > Watch app.
Edit: ik heb Backtrack en Routepunt er nu bijgekregen nadat ik de Kompas app op m’n iPhone heb gedownload. Die had ik er dus lang geleden een keer vanaf gegooid…
Nu de Opdracht nog voor elkaar zien te krijgen…
[ Voor 15% gewijzigd door Coltpower op 25-09-2023 11:14 ]
Soms wel 2 maten kleiner. Voor mij gaf onderstaande uiteindelijk de uitslag en de juiste maat:lHybridl schreef op maandag 25 september 2023 @ 12:24:
Ik las als je solo band kiest en de tool gebruikt die je uitknipt. Dat je de maat een cijfer lager kiest. Klopt dat?
:strip_exif()/f/image/pDU0XOJUahOZo3tF15P3jwUy.jpg?f=fotoalbum_large)
©2004
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Hmm misschien dat 8 dan te strak is
Ik denk dat 8 de juiste is dan maar wellicht gewoon even proberen..lHybridl schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:19:
Ik zit op 9 en bijna tegen 10 aan
Hmm misschien dat 8 dan te strak is
©2004
Je moet eerst een opdracht voor de Apple Watch maken. Dan komt die er bij te staan.Coltpower schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:28:
[...]
Ik heb iOS 17.0.1 met m’n iPhone 13 Pro, en kan nog niet verder upgraden. Maar daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
Ik mis dus Routepunt, Backtrack en Opdracht. Zowel via de instelling van de watch als via m’n iPhone > Watch app.
Edit: ik heb Backtrack en Routepunt er nu bijgekregen nadat ik de Kompas app op m’n iPhone heb gedownload. Die had ik er dus lang geleden een keer vanaf gegooid…
Nu de Opdracht nog voor elkaar zien te krijgen…
Open op je iPhone de Opdrachten app, dan naar Apple Watch en dan een Opdracht maken. Je zal zien dat die daarna zichtbaar is.
Echt wel! Voorheen had ik 10-20% over tegen 23.00uur. Na de update is ie tussen 20.00uur en 21.00uur leeg. Ik wil nog niet upgraden en heb ‘display always on’ maar uitgezet. Hopelijk wordt het nog gefixed…lijphoofd schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:09:
Hebben meer mensen last van een flinke battery drain sinds watchOS 10 icm een s5?
Voorheen redde ik makkelijk einde dag, sinds de update moet ik elke dag wel even bijjuicen omdat ik het anders niet red.
Of wellicht een goed excuus om te upgraden…
Edit: zie wel dat de maximum capaciteit van de batterij nog maar 79% is, maar toch!
[ Voor 6% gewijzigd door Timx2 op 25-09-2023 17:43 ]
Als ik de watchface edit dan blijkt hij wel onthouden te hebben welke complicatie (wat een woord ook) waar zat maar ook in de preview zijn ze leeg.
[ Voor 48% gewijzigd door Menesis op 25-09-2023 18:54 ]
Mixed Reality dev
Mijn iPhone 15 pro z’n batterij doet het prima maar bij m’n Apple Watch 6 haal ik het einde van de dag niet eens..! Normaal makkelijk anderhalve dag maar sinds ik een paar dagen over ben naar het laatste Watch Os is het drama..Ronwiel schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 23:36:
Misschien aan de vroege kant om conclusies te trekken. Maar ik ben wel benieuwd later deze week naar batterijervaringen. En of deze beter zijn van bij de S8. Apple heeft natuurlijk dezelfde batterij duur opgegeven, maar het is al eerder gebleken dat de praktijk wat positiever kan zijn.
[ Voor 96% gewijzigd door Coltpower op 25-09-2023 20:08 ]
Helaas… in de app op de iPhone inderdaad wat opdrachten aangemaakt die ook compatibel zouden moeten zijn op de watch. Maar de optie blijft maar niet tevoorschijn komen._AN schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:19:
[...]
Je moet eerst een opdracht voor de Apple Watch maken. Dan komt die er bij te staan.
Open op je iPhone de Opdrachten app, dan naar Apple Watch en dan een Opdracht maken. Je zal zien dat die daarna zichtbaar is.
In de Opdrachten app zelf via de Watch overigens ook niet. Enkel 4 voorgedefinieërde opdrachten van Kompas staan daarin. Er komt niets meer bij, wat en hoeveel ik er ook aanmaak.
Opdrachten app al eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat. Watch losgekoppeld en opnieuw gepaird, zonder resultaat. Apparaten tussendoor meerdere keren uit en aangezet.
Ik ben toch malle pietje niet!
Handmatig weer toevoegen via wallet app op de Watch app op je iPhoneThe Legend schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:27:
Weet iemand hoe je de Watch wallet kan forceren te syncen met je iPhone? Ik had 2 betaalpassen op m’n Watch en m’n iPhone SE. Nu over naar de 15 pro en daar kwamen de passen weer terug, maar nu zijn ze verdwenen op m’n Watch. Update naar de laatste watchOS helpt niet helaas.
Het vreemde is dus dat ze daar gewoon staan.WouterL schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:28:
[...]
Handmatig weer toevoegen via wallet app op de Watch app op je iPhone
Dat is inderdaad wel vreemd. Welke bank heb je?The Legend schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:31:
[...]
Het vreemde is dus dat ze daar gewoon staan.
SNS. Net in de Watch app de kaarten verwijderd, maar als ik ze dan wil toevoegen krijg ik een foutmeldingWouterL schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:41:
[...]
Dat is inderdaad wel vreemd. Welke bank heb je?

Ik had gister pas de update gedaan. Normaal gaat er 25-35 % van mijn series 7 af na 12 uur dragen. Ik schrok vandaag even toen ik zag dat er na 8 uur dragen al 55% van af was gegaan. Uiteindelijk na 12 uur dragen 60% kwijt (van 100% naar 40%).D-Ed schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:04:
[...]
Mijn iPhone 15 pro z’n batterij doet het prima maar bij m’n Apple Watch 6 haal ik het einde van de dag niet eens..! Normaal makkelijk anderhalve dag maar sinds ik een paar dagen over ben naar het laatste Watch Os is het drama..
[ Voor 5% gewijzigd door dcell op 25-09-2023 21:52 ]
Een collega van mij heeft ABN en sinds de update (iOS 10.17) doet haar bank app én Apple Pay het niet meer. Misschien ervaren meer banken problemen?The Legend schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:47:
[...]
SNS. Net in de Watch app de kaarten verwijderd, maar als ik ze dan wil toevoegen krijg ik een foutmelding
Alleen op de Watch dan? Op m’n iPhone werkt het namelijk wel.WouterL schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:55:
[...]
Een collega van mij heeft ABN en sinds de update (iOS 10.17) doet haar bank app én Apple Pay het niet meer. Misschien ervaren meer banken problemen?
Ik moest een nieuwe code aanvragen na overzetten naar nieuwe iPhone. Krijg ik morgen met de briefpost voordat ik ApplePay kan gebruiken bij SNS…The Legend schreef op maandag 25 september 2023 @ 20:27:
Weet iemand hoe je de Watch wallet kan forceren te syncen met je iPhone? Ik had 2 betaalpassen op m’n Watch en m’n iPhone SE. Nu over naar de 15 pro en daar kwamen de passen weer terug, maar nu zijn ze verdwenen op m’n Watch. Update naar de laatste watchOS helpt niet helaas.
Ben ik niet blij mee! Dat de iPhone wat sneller leeg is kan ik mee leven maar niet m’n Watch…dcell schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:51:
[...]
Ik had gister pas de update gedaan. Normaal gaat er 25-35 % van mijn series 7 af na 12 uur dragen. Ik schrok vandaag even toen ik zag dat er na 8 uur dragen al 55% van af was gegaan. Uiteindelijk na 12 uur dragen 60% kwijt (van 100% naar 40%).
Heeft iemand dat al geprobeerd? Ik zie alleen de opties om geluid af te spelen of om kaarten te openen om de route te bepalen. Maar de optie Zoek in de Buurt wat op een iPhone goed werkt kan ik niet vinden.
Hoop namelijk dat dit ook met AirTags goed samen werkt 🤞
Het lijkt erop dat het alleen samen met de iPhone 15 pro en Apple Watch s9/ultra 2 werktÜberWicked schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:01:
De ultra 2 heeft ook de nieuwe wideband chip 2 om je iPhone nauwkeurig te zoeken.
Heeft iemand dat al geprobeerd? Ik zie alleen de opties om geluid af te spelen of om kaarten te openen om de route te bepalen. Maar de optie Zoek in de Buurt wat op een iPhone goed werkt kan ik niet vinden.
Hoop namelijk dat dit ook met AirTags goed samen werkt 🤞
Ik heb de optie ook niet. Heb een 15 Pro en Ultra 2. Blijft gek, zou toch in Zoek Mijn geactiveerd moeten kunnen worden..KorteGebruiker schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:20:
[...]
Het lijkt erop dat het alleen samen met de iPhone 15 pro en Apple Watch s9/ultra 2 werkt
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Heb het gevonden, je moet via het Action Center de knop om je iPhone te pingen ingedrukt houden, vervolgens krijg je het nauwkeurig zoeken venster.Davidas schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:30:
[...]
Ik heb de optie ook niet. Heb een 15 Pro en Ultra 2. Blijft gek, zou toch in Zoek Mijn geactiveerd moeten kunnen worden..
Heb zelf de ultra 2 en iPhone 13 Pro, maar ik kan niet longpressen op het ping icoon. De iPhone gaat dan meteen piepen.Davidas schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:45:
[...]
Heb het gevonden, je moet via het Action Center de knop om je iPhone te pingen ingedrukt houden, vervolgens krijg je het nauwkeurig zoeken venster.
Lijkt erop dat de gekoppelde iPhone minimaal een 15 moet zijn. Erg jammer.
Ook bij de iPhone 15 pro gaat die eerst alleen piepen, als je verder wegloopt, vanaf 2 meter krijg je het accurate zoek scherm, heb de 15 pro met ultra 2 weer niet hoe dit met andere versies werkt.ÜberWicked schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 06:54:
[...]
Heb zelf de ultra 2 en iPhone 13 Pro, maar ik kan niet longpressen op het ping icoon. De iPhone gaat dan meteen piepen.
Lijkt erop dat de gekoppelde iPhone minimaal een 15 moet zijn. Erg jammer.
Gisteren mijn iPhone 15 binnengekregen en direct alles vanuit mijn 12pro overgezet.
Met mijn horloge ging dat even helemaal fout, want de iPhone 15 kreeg geen contact en het loskoppelen van de 12pro ging ook niet lekker.
Uiteindelijk de Watch 9 maar even helemaal een 'wis alles' gedaan en opnieuw gekoppeld aan mijn iphone 15 (die helemaal ingericht was weer).
Nu werkt eigenlijk bijna alles, behalve mijn 'weer'.
De complicatie werkt niet en als ik omhoog scroll met het wieltje, blijft hij het weer maar laden.
Daarnaast heeft hij ook niet alle steden die ik op mijn iPhone heb staan, overgezet.
Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?
De antwoorden kan ik vanmiddag pas lezen
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Ik ook niet. Gisteravond volgeladen en uitgezet, vanochtend om 07:50 om mijn pols gedaan. Een uur later en 9% er af. Ik ga nu proberen om de Watch te resetten en als nieuwe Watch te koppelen.D-Ed schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:01:
[...]
Ben ik niet blij mee! Dat de iPhone wat sneller leeg is kan ik mee leven maar niet m’n Watch…
Ik heb precies hetzelfde probleem met de weer-app en -complicaties op mijn nieuwe Ultra 2. Ik denk dat dit met een software-update gefixt moet worden.Kuhr89 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:01:
Misschien dat iemand mij kan helpen...
Gisteren mijn iPhone 15 binnengekregen en direct alles vanuit mijn 12pro overgezet.
Met mijn horloge ging dat even helemaal fout, want de iPhone 15 kreeg geen contact en het loskoppelen van de 12pro ging ook niet lekker.
Uiteindelijk de Watch 9 maar even helemaal een 'wis alles' gedaan en opnieuw gekoppeld aan mijn iphone 15 (die helemaal ingericht was weer).
De complicatie werkt niet en als ik omhoog scroll met het wieltje, blijft hij het weer maar laden.
Daarnaast heeft hij ook niet alle steden die ik op mijn iPhone heb staan, overgezet.
Hier een Apple Watch Series 7. Zat gekoppeld aan een iPhone 14 Pro en gisteren alles overgezet naar een iPhone 15 Pro.
Eerst wilde de Apple Watch niet over, de nieuwe iPhone zag de Apple Watch niet. De instructie (Apple Support) om een harde reset te geven wilde we (Apple Watch en iPhone van partner) eerst niet aan.
Uiteindelijk even de Watch volledig uitgeschakeld en vervolgens weer aan gezet. Daarna op de nieuwe iPhone 15 Pro nieuwe poging tot overzetten van de Apple Watch Series 7, en toen lukte het wel...
Misschien helt dit iemand anders.
Dat had ik in de eerste instantie ook op m'n Watch4, maar een paar uur later zei die ineens "update complete" en werkte de weer complications ook ineens. Terwijl ik in de tussentijd de watch wel gewoon kon gebruiken. Dus onder the hood gebeurd er nog het een en ander na een upgrade denk ik. Waarschijnlijk hebben sommigen daarom ook meer battery drain na updaten?Kuhr89 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:01:
Misschien dat iemand mij kan helpen...
Mixed Reality dev
Bij mijn vriendin geeft hij ook de zonondergang tijd niet meer aan op de complicatie.
Bij de koppeling met de 12pro heb ik er geen last van gehad (2 dagen uiteraard).
We wachten gewoon even af m.b.t. eventuele nieuwe updates.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mijn S0 heeft er geen last van maar die draait ook geen WatchOS10
+ battery drain heeft de Series 9 ook last van.MartyLooterKing schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:27:
Hier ook bij mijn vriendin problemen met koppelen (overzetten) van Apple Watch series 8 met haar nieuwe iPhone 15 PM. Daarnaast ook een factory reset gedaan van een nieuwe series 9 en wanneer zij hem afdoet komen er geen notificaties meer binnen. Ook watch faces aanpassen komt niet door. Na een reboot werkt het weer, tijdelijk. Na een aantal uren of afdoen van de watch dezelfde problemen. Zijn er meer mensen met dit probleem met een series 8 of 9?
Zelf heb met mijn Apple Watch Series 7 met watchOS 10.x (gekoppeld aan iPhone 14 Pro met iOS 17.x) geen enkele battery drain.
Had eerst een basic watchface, de 'XL' watchface met alleen de tijd is uren en minuten of de Californië watchface met alleen de datum erbij in beeld.
Sinds de upgrade naar watchOS 10 gebruik ik de Snoopy watchface (echt een aanrader!) en ervaar geen enkele battery drain at all. Houd nog steeds bijna de helft van de batterij over aan het einde van de dag, zoals ik dat voorheen ook had.
Had dit speciaal in de gaten gehouden omdat ik met de Snoopy watchface meer batterijverbruik verwachte.
Ben benieuwd. Ik merk nu vooral dat hij niet de 'huidige locatie' pakt, maar telkens Valkenswaard. Dat terwijl ik nu aan het werk ben in Eersel. Ergens gaat er een koppeling niet helemaal lekker lijkt wel.Tylen schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:04:
Die weer shizzle was bij mij opgelost door naar 10.0.1 te upgraden.
Gewoon random wat muziek aangeklikt waarvan ik wist dat die niet lokaal gesynct was. Nummers starten vrijwel meteen. Tussendoor nog wat mensen gebeld. Bereik varieerde tussen 1 streepje en 4 streepjes. Kwaliteit was gewoon goed. Batterij liep natuurlijk wel wat sneller leeg. Ben een klein half uurtje onderweg geweest en denk dat ik zo'n 9%-10% ben kwijtgeraakt. Vind ik persoonlijk niet helemaal gek omdat ik dat hele half uur heb zitten prutsen met het ding.
Ben echt zwaar onder de indruk! Wist trouwens niet dat de S9 SiP een Quad Core is. Toch wel indrukwekkend hoor! Zag het toevallig op de spec site van Apple.
Volgende stap is een rondje hardlopen zonder iPhone. Wilde eerst even "droogtesten"

Ik heb hem inmiddels binnen en de watch zelf is inderdaad min of meer zwart. Met het juiste licht een blauwe gloed zoals je beschrijft, maar vooral gewoon donker. Helemaal primahk12nl schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:21:
[...]
Het is in 9 van de 10 gevallen altijd zwart. Alleen in een omgeving waar heel veel licht is kan je een soort van blauwe gloed ontdekken.
Ik was hier in het begin ook bang voor maar achteraf kwam het gewoon als zwart over.
De Midnight sport band is wel gewoon echt blauw
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Dit is de voornaamste reden waarom ik geupgrade ben naar de Ultra 2.Alpha89 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:39:
Net eens even een stuk gaan wandelen met mijn AWU2 en een setje AirPods Pro 2. Mutlisim van KPN vorige week aangezet. Watch ontkoppelde naadloos van de iPhone toen ik de voordeur dichttrok. Had het niet eens in de gaten dat hij al om was. Vervolgens dopjes ingedaan en begonnen met lopen. "Hé Siri, start work-out buiten wandelen"... En warempel ze reageert echt meteen zonder na te denken. Thank the lords...
Gewoon random wat muziek aangeklikt waarvan ik wist dat die niet lokaal gesynct was. Nummers starten vrijwel meteen. Tussendoor nog wat mensen gebeld. Bereik varieerde tussen 1 streepje en 4 streepjes. Kwaliteit was gewoon goed. Batterij liep natuurlijk wel wat sneller leeg. Ben een klein half uurtje onderweg geweest en denk dat ik zo'n 9%-10% ben kwijtgeraakt. Vind ik persoonlijk niet helemaal gek omdat ik dat hele half uur heb zitten prutsen met het ding.
Ben echt zwaar onder de indruk! Wist trouwens niet dat de S9 SiP een Quad Core is. Toch wel indrukwekkend hoor! Zag het toevallig op de spec site van Apple.
Volgende stap is een rondje hardlopen zonder iPhone. Wilde eerst even "droogtesten".
Nu kom ik er alleen achter dat Multisim bij KPN niet mogelijk is bij het zakelijke KPN EEN abonnement ...
Dus denk dat enige optie is om abonnement maar weer prive te nemen..
Ze zijn er heeeeeel druk mee bezig, backend systemen waren/zijn al operationeel. Ik verwacht binnen nu en 6 maanden wel witte rook.arjan571 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:03:
Heeft iemand hier al concrete info over wanneer Vodafone een keertje de 4g ondersteuning gaat implementeren? Heb mijn Apple watch ultra verkocht vorige maand en ben van plan om een series 9 rvs met 4 g te kopen en ik stap over van Odido naar Vodafone.
Maar ook dat kan tegenvallen, dat zag je wel bij KPN, wat een drama was dat...
Zat in jouw positie ook, echter besloten om over te stappen naar KPN (niet vanwege de mogelijkheid tot esim applewatch bij hun overigens) en tegelijkertijd mijn use case bekeken voor esim op apple watch. Ik kwam erachter dat het voor mij weinig meerwaarde heeft en daarmee de meerprijs voor mij bespaard blijft.arjan571 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:03:
Heeft iemand hier al concrete info over wanneer Vodafone een keertje de 4g ondersteuning gaat implementeren? Heb mijn Apple watch ultra verkocht vorige maand en ben van plan om een series 9 rvs met 4 g te kopen en ik stap over van Odido naar Vodafone.
Ik vroeg mij het volgende af: heeft iemand de AWU2 i.c.m. een Black/blue trail bandje? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe die eruit ziet (ik heb al op YouTube gekeken, maar dan zijn het voornamelijk filmpjes in een donkere omgeving).
Daarnaast ben ik benieuwd naar de ervaringen met de batterijduur: hoe lang duurt het ongeveer voordat hij leeg is? Ik ben zelf voornemens om Always on display uit te zetten. Ik ga twee keer per week hardlopen en luister tijdens het hardlopen dan naar Spotify. Ook ga ik één keer per week een stukje wandelen.
Het trail bandje in black had ik op mijn AWU 1 en is qua comfort het fijnste bandje en staat ook nog eens mooi. Ik ga die zeker weer kopen voor mijn AWU 2.SnoopBok schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:00:
Ik heb momenteel een Garmin horloge, maar ik wil graag overstappen naar een Apple Watch Ultra 2 (vanwege meer 'smart' functionaliteit t.o.v. een Garming).
Ik vroeg mij het volgende af: heeft iemand de AWU2 i.c.m. een Black/blue trail bandje? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe die eruit ziet (ik heb al op YouTube gekeken, maar dan zijn het voornamelijk filmpjes in een donkere omgeving).
Daarnaast ben ik benieuwd naar de ervaringen met de batterijduur: hoe lang duurt het ongeveer voordat hij leeg is? Ik ben zelf voornemens om Always on display uit te zetten. Ik ga twee keer per week hardlopen en luister tijdens het hardlopen dan naar Spotify. Ook ga ik één keer per week een stukje wandelen.
Ik gebruik mijn AWU 2 icm always on ingeschakeld en doe nu zo’n 60 uur met een batterij, inclusief hardlopen / wandelen. Als jij overweegt om AO uit te schakelen dan denk ik dat je met gemak 72 uur haalt.
Ik heb deze, zal vanavond een foto posten.SnoopBok schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:00:
Ik heb momenteel een Garmin horloge, maar ik wil graag overstappen naar een Apple Watch Ultra 2 (vanwege meer 'smart' functionaliteit t.o.v. een Garming).
Bedankt voor de info. Ik maakte me wel wat zorgen over de batterijduur, sommige mensen in mijn omgeving met een series 8 hoor ik nog wel eens klagen dat de batterij na een ruime dag toch echt wel op is (mijn huidige Garmin haalt ongeveer een week maar is natuurlijk ook niet eerlijk om te vergelijken). Ik had al begrepen dat de AWU een betere batterijduur heeft maar ik hoor het toch graag liever van iemand uit de praktijk i.p.v. uit reviews.Davidas schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:04:
[...]
Ik gebruik mijn AWU 2 icm always on ingeschakeld en doe nu zo’n 60 uur met een batterij, inclusief hardlopen / wandelen. Als jij overweegt om AO uit te schakelen dan denk ik dat je met gemak 72 uur haalt.
PS: gebruik je ook sleep tracking?
Apple Watch is ook zeker leeg na een ruime dag, dat is altijd al zo geweest. Muv de Ultra dan, die zal langer meegaan. Die is ook zoveel dikker en heeft gewoon meer capaciteit.SnoopBok schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:59:
[...]
Bedankt voor de info. Ik maakte me wel wat zorgen over de batterijduur, sommige mensen in mijn omgeving met een series 8 hoor ik nog wel eens klagen dat de batterij na een ruime dag toch echt wel op is (mijn huidige Garmin haalt ongeveer een week maar is natuurlijk ook niet eerlijk om te vergelijken). Ik had al begrepen dat de AWU een betere batterijduur heeft maar ik hoor het toch graag liever van iemand uit de praktijk i.p.v. uit reviews.
I don't have dreams, I have goals!!
Ja, ik draag mijn watch ook ‘‘s nachts met sleep tracking.SnoopBok schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:59:
[...]
Bedankt voor de info. Ik maakte me wel wat zorgen over de batterijduur, sommige mensen in mijn omgeving met een series 8 hoor ik nog wel eens klagen dat de batterij na een ruime dag toch echt wel op is (mijn huidige Garmin haalt ongeveer een week maar is natuurlijk ook niet eerlijk om te vergelijken). Ik had al begrepen dat de AWU een betere batterijduur heeft maar ik hoor het toch graag liever van iemand uit de praktijk i.p.v. uit reviews.
Zo te zien hebben de Series 9 en Ultra 2 een flinke upgrade gehad in batterijduur.
Ik gebruik nu reeds een jaar de AWU1 en leg de watch om de andere dag op de lader . Dan heeft hij nog zo’n 30% lading. Alle toeters en bellen staan op On, evenals Always On, gebruik de slaaptracking en dagelijks ongeveer een uurtje Work-out (geen batterijspaar modus). Capaciteit batterij is tevens ook nog 100 %. E-Sim bellen doe ik er wel niet mee, gezien mijn provider (Orange Belgie)dit nog niet heeftSnoopBok schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:59:
[...]

Mvg,
Yves
[ Voor 4% gewijzigd door Vanishd op 27-09-2023 12:57 ]
Zal qua 'flink' wel meevallen denk ik. Site van Apple geeft voor de Ultra 2 nog steeds 36 uur aan..Wolfraam schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:51:
[YouTube: Apple Watch Ultra 2 vs Series 9 - 0 / SE / SE2 / Battery Life DRAIN Test.]
Zo te zien hebben de Series 9 en Ultra 2 een flinke upgrade gehad in batterijduur.
©2004
Hier een zes en die gaat meestal rond 22.30 uur aan en pas de volgende dag na het avondeten een keer aan de lader. Die haalt gewoon anderhalve dag met met mijn gebruik.Redondo1982 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:05:
[...]
Apple Watch is ook zeker leeg na een ruime dag, dat is altijd al zo geweest. Muv de Ultra dan, die zal langer meegaan. Die is ook zoveel dikker en heeft gewoon meer capaciteit.
Is dat dan wel anderhalve dag? Misschien lees ik het verkeerd.D-Ed schreef op woensdag 27 september 2023 @ 15:15:
[...]
Hier een zes en die gaat meestal rond 22.30 uur aan en pas de volgende dag na het avondeten een keer aan de lader. Die haalt gewoon anderhalve dag met met mijn gebruik.
Al is gebruik natuurlijk subjectief. Met mijn gebruik haal ik net een dag en dan moet ie wel laden, want dan staat ie rond 20-25%. Dus helemaal leeg is ie niet, maar rond dit percentage moet ik wel laden natuurlijk.
I don't have dreams, I have goals!!
Hier is die danrichards3 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:04:
[...]
Ik heb deze, zal vanavond een foto posten.
:strip_exif()/f/image/q8Fzq0CBr7TGAUE8jAdiAraM.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, haha! Nee inderdaadRedondo1982 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:20:
[...]
Is dat dan wel anderhalve dag? Misschien lees ik het verkeerd.
Al is gebruik natuurlijk subjectief. Met mijn gebruik haal ik net een dag en dan moet ie wel laden, want dan staat ie rond 20-25%. Dus helemaal leeg is ie niet, maar rond dit percentage moet ik wel laden natuurlijk.

Ik laad hem niet in één vast systeem op eigenlijk.. Maar over het algemeen ben ik erg tevreden over de batterij en doe ik er langer dan 'een dag' mee.. Nu met de laatste update merk ik wel een wat snellere drain helaas.. Maar goed, ik zit er niet ieder uur op te letten maar het valt wel op.
- Setup om er helemaal in te komen nam wat tijd in beslag. Veel zaken om na te kijken en wegwijs te vinden via Gezondheidsapp, Watchapp en op de watch zelf.
- Telenet en Orange zijn ... Wat moet je daarover vertellen. Orange heeft esim (heb zelf geen fysieke simkaartslot meer) dus dat is mooi. Hebben ze geen OneNumber functionaliteit of optie om een esim met je Watch te gebruiken. Ik heb ook een Telenet datasim op mijn tweede iphone mini (reserve of om mee te nemen bij trails/sport etc.). Telenet ondersteunt wel OneNumber maar dan moet ik mijn Watch resetten om die te koppelen aan een andere iPhone. Daar heb ik geen zin in. Mijn oplossing was de fysieke simkaart om te zetten naar esim en die op mijn iPhone 14 Pro Max te gebruiken. Helaas... geen esim ondersteuning vanuit Telenet. Dat wordt wachten want ga geen 10 - 20 euro per maand uitgeven aan een third party esim puur voor cellular op mijn watch. Voelt ineens jaren achteruitgang. Ook zeer weinig communicatie van Telenet en Orange. Dat betekent iPhone bijhebben als ik bereikbaar wil zijn tijdens het sporten pff.
- Batterij is gemiddeld. Moest ik alles zoals de Garmin Venu zetten (feature parity) dan haal je denk ik wel 4 dagen met de batterij (Bij de Venu 2 was dat 7 dagen maar ook helft van de prijs). Maar omdat ik toch veel meer doe, notificaties laat binnenkomen, app zaken nakijk is het gebruik eerder 60 - 72 uur. Na 2 nachten en 48u had ik 62% verbruikt. Je kan perfect 3 nachten halen zonder te laden. Natuurlijk kun je met de 47mm en grotere watches van Garmin 2-3 weken doordoen of langer. Maar natuurlijk niet dezelfde features. Maar zelfs dan zit je gemiddeld aan een 3x langere batterijduur bij een GPS workout bijvoorbeeld.
- UI en features vind ik uitstekend. En de hoeveelheid apps die er zijn geven me toch best wat mogelijkheden die ik voordien niet had. Ik zal dit in een review uitdiepen ; paar voorbeelden; smarthome features voor verwarming en verlichting, goede interactie met notificaties, controle over media via watch...
- Zelfs met een pols van 155mm zit deze toch vrij fijn. Ik vind het er mooi uitzien. Alleen nog twijfel of ik een Titanium band moet halen of dat mijn polsen daar te klein voor zijn. Banden zullen dan in een vrij rechte hoek naar beneden gaan alvorens in een boog rond mijn pols te sluiten. Valt niet echt op met alpine loop of een leren band maar een Titanium band met zelfde kleur zal de looks er beter doen uitzien voor bepaalde gelegenheden.
[ Voor 9% gewijzigd door Elazz op 27-09-2023 17:12 ]
Hoe is ie als je hm vergelijkt met je garmin? Ik ga er even vanuit dat je garmin connect (veel) gebruikte voor je sport gegevens. Ik bedoel dan garmin connect app en webapp (stuk uitgebreider qua analyses). Hoe is de gezondheidsapp en de watch zelf natuurlijk?Elazz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:08:
Zeer tevreden met mijn Watch Ultra 2 (komende van een Garmin Venu 2). Zal er een review van schrijven binnenkort op tweakers. Eerste bevindingen:
- Setup om er helemaal in te komen nam wat tijd in beslag. Veel zaken om na te kijken en wegwijs te vinden via Gezondheidsapp, Watchapp en op de watch zelf.
- Telenet en Orange zijn ... Wat moet je daarover vertellen. Orange heeft esim (heb zelf geen fysieke simkaartslot meer) dus dat is mooi. Hebben ze geen OneNumber functionaliteit of optie om een esim met je Watch te gebruiken. Ik heb ook een Telenet datasim op mijn tweede iphone mini (reserve of om mee te nemen bij trails/sport etc.). Telenet ondersteunt wel OneNumber maar dan moet ik mijn Watch resetten om die te koppelen aan een andere iPhone. Daar heb ik geen zin in. Mijn oplossing was de fysieke simkaart om te zetten naar esim en die op mijn iPhone 14 Pro Max te gebruiken. Helaas... geen esim ondersteuning vanuit Telenet. Dat wordt wachten want ga geen 10 - 20 euro per maand uitgeven aan een third party esim puur voor cellular op mijn watch. Voelt ineens jaren achteruitgang. Ook zeer weinig communicatie van Telenet en Orange. Dat betekent iPhone bijhebben als ik bereikbaar wil zijn tijdens het sporten pff.
- Batterij is gemiddeld. Moest ik alles zoals de Garmin Venu zetten (feature parity) dan haal je denk ik wel 4 dagen met de batterij (Bij de Venu 2 was dat 7 dagen maar ook helft van de prijs). Maar omdat ik toch veel meer doe, notificaties laat binnenkomen, app zaken nakijk is het gebruik eerder 60 - 72 uur. Na 2 nachten en 48u had ik 62% verbruikt. Je kan perfect 3 nachten halen zonder te laden. Natuurlijk kun je met de 47mm en grotere watches van Garmin 2-3 weken doordoen of langer. Maar natuurlijk niet dezelfde features. Maar zelfs dan zit je gemiddeld aan een 3x langere batterijduur bij een GPS workout bijvoorbeeld.
- UI en features vind ik uitstekend. En de hoeveelheid apps die er zijn geven me toch best wat mogelijkheden die ik voordien niet had. Ik zal dit in een review uitdiepen ; paar voorbeelden; smarthome features voor verwarming en verlichting, goede interactie met notificaties, controle over media via watch...
- Zelfs met een pols van 155mm zit deze toch vrij fijn. Ik vind het er mooi uitzien. Alleen nog twijfel of ik een Titanium band moet halen of dat mijn polsen daar te klein voor zijn. Banden zullen dan in een vrij rechte hoek naar beneden gaan alvorens in een boog rond mijn pols te sluiten. Valt niet echt op met alpine loop of een leren band maar een Titanium band met zelfde kleur zal de looks er beter doen uitzien voor bepaalde gelegenheden.
Ik kom zelf van de venu 1 en overweeg een AW of AWU
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Wat toevallig. Ik heb ook een 14 Pro Max en een Garmin Venu 2 en overweeg om de AWU2 aan te schaffen. Ben dus erg benieuwd naar je review op Tweakers. Bedankt voor het delen van je eerste indrukElazz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:08:
Zeer tevreden met mijn Watch Ultra 2 (komende van een Garmin Venu 2). Zal er een review van schrijven binnenkort op tweakers. Eerste bevindingen:
HealthFit app gebruiken en je hebt “alle Garmin data en meer”.crimby schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:54:
[...]
Hoe is ie als je hm vergelijkt met je garmin? Ik ga er even vanuit dat je garmin connect (veel) gebruikte voor je sport gegevens. Ik bedoel dan garmin connect app en webapp (stuk uitgebreider qua analyses). Hoe is de gezondheidsapp en de watch zelf natuurlijk?
Bedoel je hartslag meter met hm? De sensoren waren bij de ultra (dcrainmaker review) uitstekend en lijkt volgensmij wat consistenter dan bij de vent 2. Nu heeft Garmin wel een nieuwe sensor in de Venu 3 en pro toestellen zitten maar dat verschil zal zeer klein zijn.crimby schreef op woensdag 27 september 2023 @ 17:54:
[...]
Hoe is ie als je hm vergelijkt met je garmin? Ik ga er even vanuit dat je garmin connect (veel) gebruikte voor je sport gegevens. Ik bedoel dan garmin connect app en webapp (stuk uitgebreider qua analyses). Hoe is de gezondheidsapp en de watch zelf natuurlijk?
Ik kijk zowat alle statistieken na bij mijn workouts. Zojuist een half uurtje hardgelopen (6km). In de gezondheid app krijg je onder hoogtepunten gemiddelde hartslag tijdens je workout, hartslag herstel erna, een map, kcal, tijd.
Onder tab gegevens en dan activiteit kun je veel meer zien zoals hardloopvermogen, gemiddelde snelheid, oscillatie, grondcontact. Wat ik wel niet te zien krijg zijn alle gegevens onder mijn hardloop workout. Nu moet ik extra klikken en vraag me af hoe het eruitziet bij 2 hardloopsessies op dezelfde dag, ga ik natuurlijk uittesten
Ik zal bij mijn review vergelijken met Connect als basis.
Ik heb ook de app workoutdoors aangekocht voor 8 euro. Helaas de enige mogelijkheid voor offline maps maar heeft super veel info (vergelijkbaar met Connect) dat bijgehouden wordt. Dat ga ik ook proberen. Ik verwacht dat Apple dit vroeg of laat wel toe gaat laten met Apple maps want die 64GB is quasi leeg voorlopig.
Thanks! Klinkt al goed en kijk erg uit naar de uitgebreide review!Elazz schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:59:
[...]
Bedoel je hartslag meter met hm? De sensoren waren bij de ultra (dcrainmaker review) uitstekend en lijkt volgensmij wat consistenter dan bij de vent 2. Nu heeft Garmin wel een nieuwe sensor in de Venu 3 en pro toestellen zitten maar dat verschil zal zeer klein zijn.
Ik kijk zowat alle statistieken na bij mijn workouts. Zojuist een half uurtje hardgelopen (6km). In de gezondheid app krijg je onder hoogtepunten gemiddelde hartslag tijdens je workout, hartslag herstel erna, een map, kcal, tijd.
Onder tab gegevens en dan activiteit kun je veel meer zien zoals hardloopvermogen, gemiddelde snelheid, oscillatie, grondcontact. Wat ik wel niet te zien krijg zijn alle gegevens onder mijn hardloop workout. Nu moet ik extra klikken en vraag me af hoe het eruitziet bij 2 hardloopsessies op dezelfde dag, ga ik natuurlijk uittestenDe grafieken zijn geen echte lijnen maar staafdiagrammen op zeer kleine blokken. Voor mij geen probleem. Visueel goed te doen en rustig voor het oog.
Ik zal bij mijn review vergelijken met Connect als basis.
Ik heb ook de app workoutdoors aangekocht voor 8 euro. Helaas de enige mogelijkheid voor offline maps maar heeft super veel info (vergelijkbaar met Connect) dat bijgehouden wordt. Dat ga ik ook proberen. Ik verwacht dat Apple dit vroeg of laat wel toe gaat laten met Apple maps want die 64GB is quasi leeg voorlopig.
Opzich boeit het mij niet want ik slaap nooit met een horloge om. Dus elke nacht opladen vind ik niet erg. Maar met de oude series 5 haalde ik net 1 dag.
4 dagen en dan niet alle opties aan, AOD uit etc? 1,5 dag misschien 2 dagen is normaal bij de AWU met alles opties aan, elke dag een workout..Dat was bij mijn AWU 1 zo, al merk ik dat de 2 nog iets beter is maar 4 dagen no way…Tylen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:44:
Gisteren wilde ik gaan slapen en deed de awu2 aan de lader. Maar ik had nog 83%. Dus besloten om het niet te doen. Nu net nog 77%… Damn dat is 23% per 24uur. Eens kijken of ik 4 dagen kan halen.
Opzich boeit het mij niet want ik slaap nooit met een horloge om. Dus elke nacht opladen vind ik niet erg. Maar met de oude series 5 haalde ik net 1 dag.
Aod staat aan. Eigenlijk alle opties wel aan. Maar elke dag een workout niet. Heb brightness ook op max.pdavie2311 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:48:
[...]
4 dagen en dan niet alle opties aan, AOD uit etc? 1,5 dag misschien 2 dagen is normaal bij de AWU met alles opties aan, elke dag een workout..Dat was bij mijn AWU 1 zo, al merk ik dat de 2 nog iets beter is maar 4 dagen no way…
Thanks voor de tip. Ik zie ook synchronisatie naar Strava, TrainingPeaks en Komoot. Enig idee of ie ook met Garmin Connect synchroniseert? Ik gebruik nog altijd een Garmin Edge voor het fietsen namelijk.MrAcid schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:58:
[...]
HealthFit app gebruiken en je hebt “alle Garmin data en meer”.
Dit topic is gesloten.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.