Apple Watch Ultra houd het meestal een dag of 3 (2 nachten) vol. Bij de gewone varianten houd het meestal met een ruime dag wel op.SnoopBok schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:00:
Ik heb momenteel een Garmin horloge, maar ik wil graag overstappen naar een Apple Watch Ultra 2 (vanwege meer 'smart' functionaliteit t.o.v. een Garming).
Ik vroeg mij het volgende af: heeft iemand de AWU2 i.c.m. een Black/blue trail bandje? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe die eruit ziet (ik heb al op YouTube gekeken, maar dan zijn het voornamelijk filmpjes in een donkere omgeving).
Daarnaast ben ik benieuwd naar de ervaringen met de batterijduur: hoe lang duurt het ongeveer voordat hij leeg is? Ik ben zelf voornemens om Always on display uit te zetten. Ik ga twee keer per week hardlopen en luister tijdens het hardlopen dan naar Spotify. Ook ga ik één keer per week een stukje wandelen.
Ik heb nu sinds gisteren de Ultra 2 dus kan je over de accu capaciteit daarvan niet veel zeggen. Heb wel de nodige ervaring met Garmin.
Heb zelf diverse Forerunners, Fenix-en gehad en heb momenteel een Epix gen.2.
Qua smartwatchfunctionaliteit en intergratie in het apple ecsysteem gaat er niets boven een Apple watch.
Apple pay, ontgrendelen Macbook etc terwijl de Garmin (binnen iOS) wat beperkter is qua smart gebeuren.
Op sport gebied is de Garmin echt een stap beter dan de Apple Watch maar kun je met behulp van externe apps de functionaliteit wel dichter bij elkaar brengen.
Een van de beste apps hiervoor is Workoutdoors.
Zoek maar eens op YT naar wat reviews hiervan.
Qua gebruik moet dat zeker kunnen met de apple watch Ultra 2. Het is ook vaak een routine bedenken voor het opladen (bv tijdens douchen oid).
Maar ik geef ook eerlijk toe dat ik een notoire switcher ben tussen beide platformen. Dat houd ook in dat het gewoon erg dicht bij elkaar zit en het in de kleine dingen zit.
:strip_exif()/f/image/b2gTQvZmhdVXVz2Fl54JVunO.jpg?f=fotoalbum_large)