Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:45
SnoopBok schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:00:
Ik heb momenteel een Garmin horloge, maar ik wil graag overstappen naar een Apple Watch Ultra 2 (vanwege meer 'smart' functionaliteit t.o.v. een Garming).

Ik vroeg mij het volgende af: heeft iemand de AWU2 i.c.m. een Black/blue trail bandje? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe die eruit ziet (ik heb al op YouTube gekeken, maar dan zijn het voornamelijk filmpjes in een donkere omgeving).

Daarnaast ben ik benieuwd naar de ervaringen met de batterijduur: hoe lang duurt het ongeveer voordat hij leeg is? Ik ben zelf voornemens om Always on display uit te zetten. Ik ga twee keer per week hardlopen en luister tijdens het hardlopen dan naar Spotify. Ook ga ik één keer per week een stukje wandelen.
Apple Watch Ultra houd het meestal een dag of 3 (2 nachten) vol. Bij de gewone varianten houd het meestal met een ruime dag wel op.
Ik heb nu sinds gisteren de Ultra 2 dus kan je over de accu capaciteit daarvan niet veel zeggen. Heb wel de nodige ervaring met Garmin.
Heb zelf diverse Forerunners, Fenix-en gehad en heb momenteel een Epix gen.2.

Qua smartwatchfunctionaliteit en intergratie in het apple ecsysteem gaat er niets boven een Apple watch.
Apple pay, ontgrendelen Macbook etc terwijl de Garmin (binnen iOS) wat beperkter is qua smart gebeuren.

Op sport gebied is de Garmin echt een stap beter dan de Apple Watch maar kun je met behulp van externe apps de functionaliteit wel dichter bij elkaar brengen.
Een van de beste apps hiervoor is Workoutdoors.
Zoek maar eens op YT naar wat reviews hiervan.

Qua gebruik moet dat zeker kunnen met de apple watch Ultra 2. Het is ook vaak een routine bedenken voor het opladen (bv tijdens douchen oid).

Maar ik geef ook eerlijk toe dat ik een notoire switcher ben tussen beide platformen. Dat houd ook in dat het gewoon erg dicht bij elkaar zit en het in de kleine dingen zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qtjYll0B4McumCEcTxV1QGiDUyo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b2gTQvZmhdVXVz2Fl54JVunO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 16:37
Erik1805 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 18:34:
Ah reset van privacy op de iPhone helpt. Weer is aanwezig op de Watch
Ik had hem gedaan dmv van tijd van 24 naar 12 uur te zetten en weer terug. Dus geen reset nodig, alleen het trad bij mij pas op na een reboot van de watch.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:44:
Gisteren wilde ik gaan slapen en deed de awu2 aan de lader. Maar ik had nog 83%. Dus besloten om het niet te doen. Nu net nog 77%… Damn dat is 23% per 24uur. Eens kijken of ik 4 dagen kan halen.

Opzich boeit het mij niet want ik slaap nooit met een horloge om. Dus elke nacht opladen vind ik niet erg. Maar met de oude series 5 haalde ik net 1 dag.
Ik had met m'n AWU-1 sinds WatchOS 10.0.x ook 's-nachts last van een snel leeg lopende accu. Afgelopen zondagavond dat ding dus maar even een 'Geforceerde Shutdown' gegeven middels het, gedurende 10 seconden, gelijktijdig indrukken van de Digital Crown en de zijknop. Sindsdien pakt het ding in de nacht ook weer gewoon 1% accuspanning per uur.

Gisteren middag 0m 16:30 uur van de lader, nú nog 83% accuspanning over mét AOD en 100% Brightness (y)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 28-09-2023 10:25 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
crimby schreef op donderdag 28 september 2023 @ 08:16:
[...]

Thanks voor de tip. Ik zie ook synchronisatie naar Strava, TrainingPeaks en Komoot. Enig idee of ie ook met Garmin Connect synchroniseert? Ik gebruik nog altijd een Garmin Edge voor het fietsen namelijk.
Ik ook, dus zelfde situatie. Helaas: Apple Health/HealthFit sync niet met Garmin Connect*. Hij sync ook alleen náár de platformen die je noemt, niet vanaf.

*Garmin Connect (de mobiele app) synct opzich wél met Apple Health, en daarmee komt er wel data 'in' HealthFit te staan - máár daar zitten geen GPS/GPX tracks bij dus die data is beperkter dan je (of in elk geval ik) zou willen. Ik overbrug die syncbeperking met met de app RunGap - maar daar moet je wel elk kwartaal voor betalen (3 of 4 eur geloof ik). Niet super intuïtief en gebruiksvriendelijk helaas, maar het werkt wel goed en betrouwbaar.

Zelf ben ik Apple Health gaan gebruiken als de 'bron/master' voor al mijn gezondheids/workout data en ik zie de andere platformen als tussenstappen om data naar Apple Health te krijgen en vanuit Apple Health naar 'social media' (Strava) om dingen te delen met anderen. HealthFit is dan dus wat ik gebruik als 'blik' op de Apple Health data.

Nog te volgen? :+
  • HealthFit is dus een 'view' op Apple Health data én kan updates versturen naar een groot aantal platformen (maar niet Garmin Connect).
  • RunGap kan synchroniseren tussen Apple Health en 'alle sportplatformen'.

[ Voor 9% gewijzigd door MrAcid op 28-09-2023 10:34 ]

• TR1969
MrAcid schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:26:
[...]

Ik ook, dus zelfde situatie. Helaas: Apple Health/HealthFit sync niet met Garmin Connect*. Hij sync ook alleen náár de platformen die je noemt, niet vanaf.

*Garmin Connect (de mobiele app) synct opzich wél met Apple Health, en daarmee komt er wel data 'in' HealthFit te staan - máár daar zitten geen GPS/GPX tracks bij dus die data is beperkter dan je (of in elk geval ik) zou willen. Ik overbrug die syncbeperking met met de app RunGap - maar daar moet je wel elk kwartaal voor betalen (3 of 4 eur geloof ik). Niet super intuïtief en gebruiksvriendelijk helaas, maar het werkt wel goed en betrouwbaar.

Zelf ben ik Apple Health gaan gebruiken als de 'bron/master' voor al mijn gezondheids/workout data en ik zie de andere platformen als tussenstappen om data naar Apple Health te krijgen en vanuit Apple Health naar 'social media' (Strava) om dingen te delen met anderen. HealthFit is dan dus wat ik gebruik als 'blik' op de Apple Health data.

• HealthFit is dus een 'view' op Apple Health data én kan updates versturen naar een groot aantal platformen (maar niet Garmin Connect).
Wat ook een mooie app is voor het overzicht en die ook wat meer inzicht geeft (op de Garmin manier) is de app Atlytic.
Helaas niet gratis maar wel redelijk compleet.

https://apps.apple.com/nl...itness-coach/id1543571755

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Grin schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:12:
[...]

Ze zijn er heeeeeel druk mee bezig, backend systemen waren/zijn al operationeel. Ik verwacht binnen nu en 6 maanden wel witte rook.
Maar ook dat kan tegenvallen, dat zag je wel bij KPN, wat een drama was dat...
Vandaag toch maar de knoop doorgehakt en een RVS 45MM series 9 besteld bij Coolblue (morgen binnen) en dan maar even zonder 4G totdat Vodafone dit gaat ondersteunen....
Alhoewel ik pas op 28-11 naar Vodafone ga kan ik natuurlijk nog wel even Esim van Odido gebruiken voor die 2 maanden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
TR1969 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:14:
[...]

Wat ook een mooie app is voor het overzicht en die ook wat meer inzicht geeft (op de Garmin manier) is de app Atlytic.
Helaas niet gratis maar wel redelijk compleet.

https://apps.apple.com/nl...itness-coach/id1543571755
Hier is in de topic al meermaals uitgebreid over gesproken inderdaad. Mijn persoonlijke conclusie is daaruit dat dit soort apps (analyse van training readyness op basis van HRV) (1) vrij foutgevoelig is, (2) wetenschappelijk nog matig onderbouwd en (3) vaak een hoog hobby-gehalte heeft t.a.v. bouw/modellen/kwaliteit.

Dat gezegd hebbende: ik 'gebruik' zelf Training Today omdat ik het leuk vind om er naar te te kijken en te tracken,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:35
Voor mensen die roaming op de Apple Watch willen gaan gebruiken, dat is nu beschikbaar bij KPN. Eindelijk, gelukkig zit ik snel bij KPN na mijn overstap vanaf Vodafone aankomende december. Die laatste partij heeft niet eens de AW e-sim actief, dino-partij.

I don't have dreams, I have goals!!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:05
Redondo1982 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:16:
Voor mensen die roaming op de Apple Watch willen gaan gebruiken, dat is nu beschikbaar bij KPN. Eindelijk, gelukkig zit ik snel bij KPN na mijn overstap vanaf Vodafone aankomende december. Die laatste partij heeft niet eens de AW e-sim actief, dino-partij.
Dit bestaat toch al een gehele tijd bij KPN?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Redondo1982
Davidas schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:27:
[...]

Dit bestaat toch al een gehele tijd bij KPN?
Nee, pas actief na WatchOS 10 las ik. Dataroaming op alleen de AW praat ik over dus als je iPhone niet in de buurt is. Tot nu toe kon je alleen je e-sim gebruiken in Nederland.

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25
MrAcid schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:26:
[...]

Misschien dan maar alles op Strava. Zwift en Garmin sturen de data naar Strava voor mijn workouts. Dan houd ik AW maar als pure smart watch en geen sport watch. Of nja wellicht voor mijn stappen en beweging maar niet voor sportactiviteiten.

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Wat is eigenlijk de laatste info mbt Whatsapp op de Apple Watch? Online vind ik hier nog weinig over maar aangezien ze nu ook voor de mac een losse app hebben, hoop ik dat er toch nog iets gebeurd.

Is het bekend eigenlijk waarom ze hier nooit ingestapt zijn?

©2004

• Roos79
  • Laatst online: 19:54
Tylen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:44:
Gisteren wilde ik gaan slapen en deed de awu2 aan de lader. Maar ik had nog 83%. Dus besloten om het niet te doen. Nu net nog 77%… Damn dat is 23% per 24uur. Eens kijken of ik 4 dagen kan halen.

Opzich boeit het mij niet want ik slaap nooit met een horloge om. Dus elke nacht opladen vind ik niet erg. Maar met de oude series 5 haalde ik net 1 dag.
Een normale series 5 vergelijken met een awu is ook niet echt eerlijk
2 totaal verschillende toestellen.

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 12:58
hk12nl schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:11:
Wat is eigenlijk de laatste info mbt Whatsapp op de Apple Watch? Online vind ik hier nog weinig over maar aangezien ze nu ook voor de mac een losse app hebben, hoop ik dat er toch nog iets gebeurd.

Is het bekend eigenlijk waarom ze hier nooit ingestapt zijn?
Ik moet er niet aan denken om op zo'n schermpje een bericht te moeten gaan ingeven. Ik zie geen probleem om na een notificatie, als het de moeite waard is, mijn telefoon te pakken om daar een berichtje te gaan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
RicoK schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:15:
[...]

Ik moet er niet aan denken om op zo'n schermpje een bericht te moeten gaan ingeven. Ik zie geen probleem om na een notificatie, als het de moeite waard is, mijn telefoon te pakken om daar een berichtje te gaan maken.
Het is meer dat ik soms even snel of de foto wil zien of iets terug wil lezen een gesprek. Nu ben je afhankelijk van een soort webversie. Nog meer reden om mijn telefoon thuis te laten liggen :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:22
Redondo1982 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:16:
Hier in Frankrijk werkt het nog niet. Roaming op de Apple Watch 8 aangezet. Telefoon uit. Hij lijkt wel eerst te verbinden maar heeft geen data.

• Redondo1982
Zapato schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:42:
[...]

Hier in Frankrijk werkt het nog niet. Roaming op de Apple Watch 8 aangezet. Telefoon uit. Hij lijkt wel eerst te verbinden maar heeft geen data.
Hmmm, misschien is de uitrol nog niet helemaal klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Redondo1982 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:51:
[...]

Hmmm, misschien is de uitrol nog niet helemaal klaar.
Ik ben hier nog tot zondag. Ik blijf het proberen. Op kpn forum lees ik trouwens ook dat Frankrijk en Luxemburg nog niet werken, België wel.

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:29
TR1969 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:14:
[...]

Apple Watch Ultra houd het meestal een dag of 3 (2 nachten) vol. Bij de gewone varianten houd het meestal met een ruime dag wel op.
Ik heb nu sinds gisteren de Ultra 2 dus kan je over de accu capaciteit daarvan niet veel zeggen. Heb wel de nodige ervaring met Garmin.
Heb zelf diverse Forerunners, Fenix-en gehad en heb momenteel een Epix gen.2.

Qua smartwatchfunctionaliteit en intergratie in het apple ecsysteem gaat er niets boven een Apple watch.
Apple pay, ontgrendelen Macbook etc terwijl de Garmin (binnen iOS) wat beperkter is qua smart gebeuren.

Op sport gebied is de Garmin echt een stap beter dan de Apple Watch maar kun je met behulp van externe apps de functionaliteit wel dichter bij elkaar brengen.
Een van de beste apps hiervoor is Workoutdoors.
Zoek maar eens op YT naar wat reviews hiervan.

Qua gebruik moet dat zeker kunnen met de apple watch Ultra 2. Het is ook vaak een routine bedenken voor het opladen (bv tijdens douchen oid).

Maar ik geef ook eerlijk toe dat ik een notoire switcher ben tussen beide platformen. Dat houd ook in dat het gewoon erg dicht bij elkaar zit en het in de kleine dingen zit.

[Afbeelding]
Bedankt voor de info, welke kleur variant van de trail band heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
SnoopBok schreef op donderdag 28 september 2023 @ 22:09:
[...]

Bedankt voor de info, welke kleur variant van de trail band heb jij?
De blue Black band (donkerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
MrAcid schreef op donderdag 28 september 2023 @ 12:25:
[...]

Hier is in de topic al meermaals uitgebreid over gesproken inderdaad. Mijn persoonlijke conclusie is daaruit dat dit soort apps (analyse van training readyness op basis van HRV) (1) vrij foutgevoelig is, (2) wetenschappelijk nog matig onderbouwd en (3) vaak een hoog hobby-gehalte heeft t.a.v. bouw/modellen/kwaliteit.

Dat gezegd hebbende: ik 'gebruik' zelf Training Today omdat ik het leuk vind om er naar te te kijken en te tracken,
Training Today ga ik ook even bekijken ziet er ook wel goed uit (en is nog wat voordeliger ook)

Wat ik zo zie doen ze allebei ongeveer hetzelfde.
Beide proberen de informatie uit Apple Health inzichtelijk te maken op een soort van de Garmin / Whoop manier.
Of en hoe accuraat de informatie is blijft altijd wat discutabel maar zolang je uitgaat van een vaste methode kun je wel de trends in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Probeer eens de withings app. Die is gratis en eigenlijk bedoeld voor hun eigen hardware, maar werkt prima met gegevens Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag is de prijs van Series 8 45mm op Amazon gezakt naar 385 euro. De huidige Series 9 is nog altijd rond de 479 euro en het scheelt dus bijna 100 euro.

Ik doe eigenlijk alleen meldingen en Apple Pay, maar zou wel blij zijn met een upgrade vanaf Series 6, zeker gezien het iets ruimere scherm. Je merkt dat met watchOS 10 meer rekening is gehouden met grotere schermen.

Is het heel dom om nu voor deze prijs voor een Series 8 te kiezen of is het toch verstandiger om Series 9 te kiezen voor 100 euro meer? Ik weet niet of die ineens flink gaat zakken in korte tijd of tegen de feestdagen aan. Dubbele opslag maakt me niet zoveel uit en die processor van Series 8 is vast ook nog helemaal prima.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:20:
Vandaag is de prijs van Series 8 45mm op Amazon gezakt naar 385 euro. De huidige Series 9 is nog altijd rond de 479 euro en het scheelt dus bijna 100 euro.

Ik doe eigenlijk alleen meldingen en Apple Pay, maar zou wel blij zijn met een upgrade vanaf Series 6, zeker gezien het iets ruimere scherm. Je merkt dat met watchOS 10 meer rekening is gehouden met grotere schermen.

Is het heel dom om nu voor deze prijs voor een Series 8 te kiezen of is het toch verstandiger om Series 9 te kiezen voor 100 euro meer? Ik weet niet of die ineens flink gaat zakken in korte tijd of tegen de feestdagen aan. Dubbele opslag maakt me niet zoveel uit en die processor van Series 8 is vast ook nog helemaal prima.
Ik vind het verschil niet waard om voor Series 9 te gaan, niet als het zo’n prijsverschil betreft.

Net voor de launch had ik bewust een Series 8 gekocht voor €375 (41mm) juist omdat ik niet veel van Series 9 had verwacht.

Tot mijn blijdschap (en teleurstelling) was ik spot on met wat ze zouden upgraden, dus nul spijt van mijn aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:51
THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:20:

Nog een optie, pak een AW8 van marktplaats, scheelt je weer zo'n 80 euro, ze staan daar voor €300. Ik koop mijn devices alleen nog maar via MP, Apple is kwalitatief goed genoeg om zo aan te schaffen. Wel goed opletten op MP natuurlijk maar ik heb me nog geen buil gevallen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mizgala28 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:27:
[...]

Ik vind het verschil niet waard om voor Series 9 te gaan, niet als het zo’n prijsverschil betreft.

Net voor de launch had ik bewust een Series 8 gekocht voor €375 (41mm) juist omdat ik niet veel van Series 9 had verwacht.

Tot mijn blijdschap (en teleurstelling) was ik spot on met wat ze zouden upgraden, dus nul spijt van mijn aankoop.
Dat was ook mijn gedachte, ik zie ze op Vraag & Aanbod nog duurder staan, dus leek me een goede deal. Ik vind het verschil te klein, terwijl ik meestal graag met de nieuwste versie loop.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kassad schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:49:
[...]

Nog een optie, pak een AW8 van marktplaats, scheelt je weer zo'n 80 euro, ze staan daar voor €300. Ik koop mijn devices alleen nog maar via MP, Apple is kwalitatief goed genoeg om zo aan te schaffen. Wel goed opletten op MP natuurlijk maar ik heb me nog geen buil gevallen.
Ik snap je, maar op Marktplaats verkoop ik, maar koop ik niet. Ik wil wel enigszins garantie en 80 euro voordeel is me dat dan weer niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:05:
[...]

Dat was ook mijn gedachte, ik zie ze op Vraag & Aanbod nog duurder staan, dus leek me een goede deal. Ik vind het verschil te klein, terwijl ik meestal graag met de nieuwste versie loop.
Nieuwe versie geeft waarschijnlijk wel een jaar langer OS updates. Geen idee hoe fantastisch die op een watch zijn, maar wel iets om rekening mee te houden. Ook afhankelijk hoelang je met een watch wil doen want ze gaan bij Apple lang mee en de updates ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
crimby schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:34:
[...]

Nieuwe versie geeft waarschijnlijk wel een jaar langer OS updates. Geen idee hoe fantastisch die op een watch zijn, maar wel iets om rekening mee te houden. Ook afhankelijk hoelang je met een watch wil doen want ze gaan bij Apple lang mee en de updates ook.
Ook een, maar onze update cyclus ligt rond de 3 jaar, dus ik denk dat de updates dat wel overleven. Het scheelt net te veel om het niet te doen, maar wellicht ook weer te weinig als we nog even wachten tot Black Friday en Series 9 misschien onder de 450 euro duikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
@THE_BASE ik heb hier nog een series 5 ik ga proberen het te rekken tot de X uitkomt.
Mocht ik nu iets anders willen zou het de Series 9 of een ultra worden.
Ik heb nu op m’n Watch ververs op de achtergrond uitstaan dat verbeterd wel de batterijduur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dank allen, bij nader inzien toch maar besloten of niets te upgraden of te wachten op een deal met Series 9.

Het scheelt 100 euro, maar de huidige prijs van de Series 8 is normaal slechts 80 euro verschil. Dus niet eens zo heel veel. En ik ken mijzelf: heb toch liever het nieuwste. Dan maar even wat langer wachten op een deal met de Series 9. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Lang getwijfeld vanwege de grootte en dikte. Mijn pols van 170mm vind ik op het randje. In de winkel voelde het vaak erg lomp maar goed testen en wennen kan daar natuurlijk niet. Bleef wel nieuwsgierig omdat ik de Ultra een stuk stoerder vind dan de gewone AW.

Zag gisteren een retourdeal voor de Ultra 1 voor 700€ nieuw in doos met ongeopend bandje dus toch maar geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WwPIM8xi8ai29tsWIE3tSpISKs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mU4CFER3OpGZ5peoo115Fw6f.jpg?f=fotoalbum_large

Vind hem er nog steeds groot uit zien maar qua draagcomfort valt het me heel erg mee tegenover mijn 45mm 7. Twijfel twijfel….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Aghanim schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:02:
Lang getwijfeld vanwege de grootte en dikte. Mijn pols van 170mm vind ik op het randje. In de winkel voelde het vaak erg lomp maar goed testen en wennen kan daar natuurlijk niet. Bleef wel nieuwsgierig omdat ik de Ultra een stuk stoerder vind dan de gewone AW.

Zag gisteren een retourdeal voor de Ultra 1 voor 700€ nieuw in doos met ongeopend bandje dus toch maar geprobeerd.

[Afbeelding]

Vind hem er nog steeds groot uit zien maar qua draagcomfort valt het me heel erg mee tegenover mijn 45mm 7. Twijfel twijfel….
Het is of een ongunstige camerahoek of de Ultra is echt groot voor je pols.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982

[Afbeelding]

Je pols is 17 cm, maar hoe cm is het bovenste vlak? Dat is belangrijker, want daar toont de klok. Eigenlijk moet je niet je polsomtrek nemen om de grootte in te schatten, dit doe je alleen voor de bandkeuze.

Ik maakte ook in het begin deze fout ;)

Overigens misstaat ie je niet :) Al denk ik dat ie beter zal staan met een bandje die er direct inschuift, zoals de Ocean of de normale sportband. De bandjeshouders maken hem nog groter.

[ Voor 7% gewijzigd door Redondo1982 op 29-09-2023 15:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:47:
Dank allen, bij nader inzien toch maar besloten of niets te upgraden of te wachten op een deal met Series 9.

Het scheelt 100 euro, maar de huidige prijs van de Series 8 is normaal slechts 80 euro verschil. Dus niet eens zo heel veel. En ik ken mijzelf: heb toch liever het nieuwste. Dan maar even wat langer wachten op een deal met de Series 9. :)
Als je toch wacht dan zou ik wachten op de X inderdaad, wat volgens de geruchten spectaculair moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Redondo1982 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:12:
[...]

Je pols is 17 cm, maar hoe cm is het bovenste vlak? Dat is belangrijker, want daar toont de klok. Eigenlijk moet je niet je polsomtrek nemen om de grootte in te schatten, dit doe je alleen voor de bandkeuze.
Eens. Mijn pols is volgens mij 16,5 - 17,0cm maar wel breed en plat hierdoor staat hij anders op mijn pols dat bovenstaande foto :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Zapato schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:00:
[...]

Ik ben hier nog tot zondag. Ik blijf het proberen. Op kpn forum lees ik trouwens ook dat Frankrijk en Luxemburg nog niet werken, België wel.
Al een update? #nieuwsgierig :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:30

[Afbeelding]

Als ik het zo zie is de Ultra te groot voor je pols. Als de lugs of het horloge buiten je pols uitsteken is ie te groot. Ook even kijken naar de dikte. Meer dan 20% van de dikte van je pols staat ook niet mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 08:11

Grin

Ride si sapis.

Of-Aaargh schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:39:
[...]

Als ik het zo zie is de Ultra te groot voor je pols. Als de lugs of het horloge buiten je pols uitsteken is ie te groot. Ook even kijken naar de dikte. Meer dan 20% van de dikte van je pols staat ook niet mooi.
Pas op, hier volgt een mening!
Die laatste zin idd.
Kan je wel een verhaal gaan verkondigen van: 'ja, maar platte pols dus het staat geweldig op mijn 15-16cm pols' maar dan klopt de dikte/verhouding weer niet. De AWU is gewoon een stevige klok qua dikte en diameter.
Ik vind de AWU niet passend wanneer je polsomtrek kleiner is dan 18.5-19cm. Het is niet alleen oppervlak maar ook volume.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

[Afbeelding]

Zodra een scherm over de platte kant van de pols helt, is het voor mij een te groot horloge. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
hk12nl schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:36:
[...]

Al een update? #nieuwsgierig :)
Nee helaas. Paar keer geprobeerd. Hij lijkt eerst verbinding te krijgen (groen). Dan wacht ik enkele minuten om het tijd te geven. Vervolgens wordt het signaal teken wit en rood kruis bovenin. iPhone heb ik tijdens dit proberen steeds uit. En roaming aan op het horloge. Straks nog een poging en morgen weer. Als het werkt meldt ik het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
N.v.t

[ Voor 99% gewijzigd door hk12nl op 29-09-2023 19:42 ]

©2004

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 16:08

KarlHungus

I fix the cable.

Weekje na de update maar nog steeds belabberd battery life op de AW Ultra 1st gen. Ontkoppeld, als nieuwe Watch ingesteld etc, het lijkt maar niet te helpen. Na een werkdag staat ie op 45%, dat was vroeger 70-75%.

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
@Redondo1982 inderdaad eens een ander bandje geprobeerd om van die haakjes af te zijn. Scheelt inderdaad wel iets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FSaCy9E864NYz_9TOZ1A_MmmPQk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E8iu1N0mtfDh8C9ZJ2oy96jO.jpg?f=fotoalbum_large

Watch draagt wel heel comfortabel. Dat had ik eigenlijk niet verwacht gezien grootte, gewicht en dikte.

Ter vergelijk de 45mm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVQm7u7CISu8l7jBA95N3K9Xhkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jIo0NFjLqzHNe5RxK7wwtMhn.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens lijken ze op de foto groter dan in het echt. Vind zelfs 45mm lomp op deze manier.

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 30-09-2023 08:53 ]

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:55

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Will_M schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:21:
[...]

Ik had met m'n AWU-1 sinds WatchOS 10.0.x ook 's-nachts last van een snel leeg lopende accu. Afgelopen zondagavond dat ding dus maar even een 'Geforceerde Shutdown' gegeven middels het, gedurende 10 seconden, gelijktijdig indrukken van de Digital Crown en de zijknop. Sindsdien pakt het ding in de nacht ook weer gewoon 1% accuspanning per uur.

Gisteren middag 0m 16:30 uur van de lader, nú nog 83% accuspanning over mét AOD en 100% Brightness (y)
Gisteren naar bed gegaan met nog 22%. Wilde hem tot in de ochtend van de lader houden dan had ik 3 volle dagen. Maar WatchOS 10.0.2 moest toch eens geinstalleerd worden 😂. Maar drie volle dagen (72 uur) is voor mij geen enkel probleem.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Dat gezeur dat de Ultra te groot voor iemands pols is. Zucht...Al loopt ie met een wandklok om zijn pols. Groot is relatief. Wat iemand groot vind, kan een ander te klein vinden. Laat mensen toch...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

• Redondo1982
THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:19:
[...]

Zodra een scherm over de platte kant van de pols helt, is het voor mij een te groot horloge. :)
Geheel eens! Dan is het geen gezicht meer. Oog wil ook wat ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
pdavie2311 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:01:
Dat gezeur dat de Ultra te groot voor iemands pols is. Zucht...Al loopt ie met een wandklok om zijn pols. Groot is relatief. Wat iemand groot vind, kan een ander te klein vinden. Laat mensen toch...
Daarom zitten we hier ook, om dat te bespreken. Foto’s en ervaringen helpen daarbij om voor iedereen de juiste keus te maken. Niemand zegt hier dat je het niet mag kopen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Aghanim schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 07:43:
@Redondo1982 inderdaad eens een ander bandje geprobeerd om van die haakjes af te zijn. Scheelt inderdaad wel iets.

[Afbeelding]

Watch draagt wel heel comfortabel. Dat had ik eigenlijk niet verwacht gezien grootte, gewicht en dikte.

Ter vergelijk de 45mm:
[Afbeelding]

Overigens lijken ze op de foto groter dan in het echt. Vind zelfs 45mm lomp op deze manier.
Als je wil zien hoe hij overkomt in t ‘echt’ moet je m eigenlijk zo fotograferen:
Tomba in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
Door de manier waarop je nu de foto maakt komt hij mede door draai van je pols en perspectief stuk groter over dan IRL.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

THE_BASE schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:19:
[...]

Dit wel dus, kan m.i. ook nooit comfortabel zijn als hij ‘overhang’ heeft

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:07:
[...]

Daarom zitten we hier ook, om dat te bespreken. Foto’s en ervaringen helpen daarbij om voor iedereen de juiste keus te maken. Niemand zegt hier dat je het niet mag kopen. :)
Foto's geven totaal geen goede weerspiegeling van de werkelijkheid. Als ik een foto maak van mijn AWU dan lijkt het ook een kerkklok om mijn pols terwijl in werkelijkheid het horloge wel 51mm had mogen zijn..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
pdavie2311 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:09:
[...]

Foto's geven totaal geen goede weerspiegeling van de werkelijkheid. Als ik een foto maak van mijn AWU dan lijkt het ook een kerkklok om mijn pols terwijl in werkelijkheid het horloge wel 51mm had mogen zijn..
Dat kan zeker en ben het ook met je eens dat foto’s het beeld kunnen vertekenen, maar het is beter dan de opgeklopte foto’s die we krijgen te zien van Apple. Kan je de foto’s van de AWU 1 nog herinneren, waarbij Apple randje had weggelaten. Zag het er mooier uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:05
Afgelopen nacht 4% accu verloren met sleep tracking ingeschakeld. (AWU 2)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:07:
[...]

Als je wil zien hoe hij overkomt in t ‘echt’ moet je m eigenlijk zo fotograferen:
Door de manier waarop je nu de foto maakt komt hij mede door draai van je pols en perspectief stuk groter over dan IRL.
Zal dat eens doen. Had de gok gewaagd op basis van jouw foto aangezien je dezelfde polsomtrek hebt. Bij jou staat het goed vind ik. In het echt vallen de randen niet over de pols heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:26
Redondo1982 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:07:
[...]

Mwahh.. vaak krijgt men ook ongevraagd advies. Iemand showt z’n ultra krijgt meteen reactie dat het te groot is en vervolgens begint de oorspronkelijke tevreden koper te twijfelen over zijn/haar aankoop. Dat is erg jammer omdat een foto vaak een vertekend beeld geeft.

Als ik wil kan ik zo 2 foto’s maken van mijn ultra waar op de 1e foto de ultra klein lijkt om mijn pols en de 2e foto heel groot lijkt om mijn pols

[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 30-09-2023 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

schumi1986 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:57:
[...]

Mwahh.. vaak krijgt men ook ongevraagd advies. Iemand showt z’n ultra krijgt meteen reactie dat het te groot is en vervolgens begint de oorspronkelijke tevreden koper te twijfelen over zijn/haar aankoop. Dat is erg jammer omdat een foto vaak een vertekend beeld geeft.

Als ik wil kan ik zo 2 foto’s maken van mijn ultra waar op de 1e foto de ultra klein lijkt om mijn pols en de 2e foto heel groot lijkt om mijn pols
Precies wat ik bedoel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Het zal mij jeuken wat voor horloge je draagt maar dit onderwerp komt erg vaak terug in dit topic en dan haak ik daar soms op in. Prima toch?

Al lijm je dat ding op je voorhoofd, ga lekker je gang. Maar vraag niet om een mening of reactie want dan krijg je die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

[Afbeelding]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Zo ziet de Ultra om mijn pols er ook uit. CB had een mooie retourdeal en had een series 7 41 mm. Ik ben overstag gegaan en hou de Ultra. Het is een erg fijn horloge en is in de bediening ook fijner dan het gepriegel op een 41 mm watch. Ik had ook voor de 45 mm normale watch kunnen gaan, maar vindt de robuustheid van de Ultra ook erg fijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kYeh2sjG2l7Ocfb8C31jhB7HQP0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFwyHVQ4n83ePpzGatpRb5gP.jpg?f=fotoalbum_large

Die robuustheid heeft al wel een minuscuul deukje op gelopen. Ik dacht dat de Ultra wel tegen een stootje kan. Toch zit er op randje om het scherm nu al een heel klein deukje. Ik gebruik de watch gewoon met een kantoorbaan. Niks extreems. Je ziet het deukje ook niet, ik wel, want ik weet dat het er zit. Stoor me er verder ook niet aan, maar zo robuust is die behuizing dus niet. Toch ga ik geen case oid gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door rimave op 30-09-2023 15:10 ]

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• hk12nl
rimave schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:06:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje. Zo ziet de Ultra om mijn pols er ook uit. CB had een mooie retourdeal en had een series 7 41 mm. Ik ben overstag gegaan en hou de Ultra. Het is een erg fijn horloge en is in de bediening ook fijner dan het gepriegel op een 41 mm watch. Ik had ook voor de 45 mm normale watch kunnen gaan, maar vindt de robuustheid van de Ultra ook erg fijn.

[Afbeelding]

Die robuustheid heeft al wel een minuscuul deukje op gelopen. Ik dacht dat de Ultra wel tegen een stootje kan. Toch zit er op randje om het scherm nu al een heel klein deukje. Ik gebruik de watch gewoon met een kantoorbaan. Niks extreems. Je ziet het deukje ook niet, ik wel, want ik weet dat het er zit. Stoor me er verder ook niet aan, maar zo robuust is die behuizing dus niet. Toch ga ik geen case oid gebruiken.
Welke weer widget is dat onder de tijd?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Grin schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:52:
[...]

Het zal mij jeuken wat voor horloge je draagt maar dit onderwerp komt erg vaak terug in dit topic en dan haak ik daar soms op in. Prima toch?

Al lijm je dat ding op je voorhoofd, ga lekker je gang. Maar vraag niet om een mening of reactie want dan krijg je die.
Precies dit! Het zijn meningen. Je neemt hem toch voor jezelf? Boeit mij wat een ander vindt..

• MrAcid
  • Niet online
Tomba schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:07:
[...]

Inderdaad, zie ook: MrAcid in "[Apple Watch] Ervaringen & Discussie - Deel 4" met nóg dunnere polsen @Aghanim

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Wanneer je terugzoekt in dit forum dan brand ik mijn eigen AW8 ook af met een 4.8 (voor de looks/design). Is mijn Apple Watch lelijk? JA! Heb ik er veel plezier van en geniet ik dagelijks van dit apparaat? JA!
Ik krijg bv. meerdere keren per maand te horen: ‘dat je in deze kleding durft te lopen joh, zou ik echt niet kunnen.’
Maar diezelfde persoon kan een paar maand later ook zeggen: ‘dat je in deze kleding durft te lopen joh, zou ik echt niet kunnen. Maar ik vind het wel mooi.’

Je eigen mening is het belangrijkste wat d’r is maar is ALTIJD de minst belangrijke van het gezelschap.

• crimby
rimave schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:06:
[...]

[Afbeelding]

Is dit die speciale AWU watch face of kan dit ook zo op de AW9? (Al die widgets)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
hk12nl schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:41:
[...]

Welke weer widget is dat onder de tijd?
Carrot. Hele mooie weer app die ook samenwerkt met mijn Netatmo weerstation.
Voor de iphone is de app gratis. Wil je de watch widgets dan kost het 30 euro per jaar.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
crimby schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:42:
[...]

Is dit die speciale AWU watch face of kan dit ook zo op de AW9? (Al die widgets)
Apple Watch Ultra only

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rimave
crimby schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:42:
[...]

Volgens mij is deze face alleen voor de Ultra (modulair ultra).
Modulair is er wel voor de gewone watch. Die lijkt er heel erg op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Staat bij jou erg goed! En bij @rimave ook prima in verhouding.

Ben wel erg blij met de Ultra. Had gedacht dat het alleen een 45mm AW met iets groter scherm en stoerder uiterlijk was. Maar de helderheid van het scherm, saffierglas, batterijduur, action button, groter scherm en 4G zijn toch wel echt een meerwaarde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crimby
Thanks @TR1969 @rimave ! Gelukkig is er ook modular voor de Aw9. Vond het wel lekker overzichtelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
pdavie2311 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:43:
[...]

Precies dit! Het zijn meningen. Je neemt hem toch voor jezelf? Boeit mij wat een ander vindt..
Reageer er dan niet op, als het je toch niet interesseert. Je maakt je wel heel druk erom.

Als je wat post kan je positieve en negatieve reacties krijgen. Als je daar niet tegen kan, blijf weg van internet. Je maakt zelf iets openbaar. Het leven is nu eenmaal niet alleen een goed-nieuws-show.

[ Voor 24% gewijzigd door Redondo1982 op 30-09-2023 20:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
Redondo1982 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:41:
[...]

Reageer er dan niet op, als het je toch niet interesseert. Je maakt je wel heel druk erom.

Als je wat post kan je positieve en negatieve reacties krijgen. Als je daar niet tegen kan, blijf weg van internet. Je maakt zelf iets openbaar. Het leven is nu eenmaal niet alleen een goed-nieuws-show.
Je draait de boel nu wel een beetje om vind ik…

Je kan ook een negatieve mening gewoon inslikken en eens niet de eeuwige drang te hebben om ongevraagde meningen te spuwen. Dit geld niet per se voor jou of misschien ook wel (weet ik niet) maar het ik bedoel het als een algemeen tendens dat mensen altijd maar hun mening moeten spuwen. Online en offline.

Als iemand trots is op z’n nieuwe aankoop van €900(!!!!!!), waarom voelt men zich dan genoodzaakt omdat moment te verpesten.

……………….

Énnn dooooor! :-)

[ Voor 10% gewijzigd door crimby op 30-09-2023 21:03 ]

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:41:
[...]

Poeh poeh. Omdat mijn mening jou niet aanstaat mag ik er niet op reageren? Jij doet precies hetzelfde door jouw mening te etaleren, niet waar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Niets gezeur. Hij post, hij zal input ontvangen van de andere gebruikers. Zo werkt het internet. Waarom anders posten? Duidelijk om reacties te krijgen. Hij heeft het nota bene zelf over twijfels ivm size/looks. En dan moet jij in de bres gaan springen?... |:(

Dat fragiele, onzekere gedoe ook steeds. Die man is niet van suiker gemaakt, hij overleeft het wel als anderen een MENING hebben.

En ja, dat horloge lijkt te groot voor die pols, maar de foto kan vertekend zijn (fish eye effect). Wie iets van horloges kent, of zich horloges laat aanmeten (ergens anders dan door de jobstudent in de plaatselijke Diesel/fossil store), weet dat.

De lugs moeten van bovenaf gezien niet voorbij de breedte van de pols komen. Of zelfs voorbij waar de pols weg kromt, zodat het lijkt alsof je een plaat op je pols hebt aangespannen.

Iedereen moet steeds maar 'individueel' doen. Men mag nergens nog iets van vinden. Met een attitude van "laat mensen toch" zat iedereen nog steeds te eten met de mond open... Oh wacht...

Misschien wil hij deze informatie net lezen? Als je dan niets mag zeggen, ontzeg je hem ook de kans om die informatie mee te krijgen.

Ik zal in het openbaar ook nooit een ongevraagde opmerking maken, niet naar familie, vrienden, collega's of wie dan ook. Maar ik denk er het mijne van. En anderen ook.

Ik zie nog steeds mensen rondlopen met zo'n afgrijselijke dieselklok. Die trend is gelukkig ook al tien jaar dood, maar blijkbaar heeft niet iedereen het meegekregen.

Als een watch puur functioneel dienst moet doen als een kleine gsm/tech-gadget op de pols, dan heb ik niets gezegd, enjoy your day. Als accessoire mag je best wat meer moeite doen. Maar dat vind ik er van.

Ik vraag me af hoe die ultra gedragen wordt met een hemd, maar ik krijg vast te horen hoe verkeerd ik het wel heb :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
pdavie2311 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:54:
[...]

Poeh poeh. Omdat mijn mening jou niet aanstaat mag ik er niet op reageren? Jij doet precies hetzelfde door jouw mening te etaleren, niet waar?
Jij zegt dat het je niet interesseert, ik niet. Als iets mij niet interesseert dan laat ik het.

Ik zeg toch nergens dat jij je mening niet mag ventileren? Ik zeg alleen: reageer er dan niet op. Het interesseert je toch niet? Blijkbaar dus wel, maar zeg dan niet dat het je niet interesseert. Ik zeg nergens dat je niet mag reageren hoor, lees maar terug. Die Ultra is nu eenmaal een erg grote klok en die staat naar mi alleen als je een mooie brede pols hebt, waarvan de omtrek niet eens het belangrijkst is. De weerstand mbt mooi en/of toepasbaar bij persoon x blijf je altijd houden met dit soort enorm grote klokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
Amos_x schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:55:
[...]

Niets gezeur. Hij post, hij zal input ontvangen van de andere gebruikers. Zo werkt het internet. Waarom anders posten? Duidelijk om reacties te krijgen. Hij heeft het nota bene zelf over twijfels ivm size/looks. En dan moet jij in de bres gaan springen?... |:(

Dat fragiele, onzekere gedoe ook steeds. Die man is niet van suiker gemaakt, hij overleeft het wel als anderen een MENING hebben.

En ja, dat horloge lijkt te groot voor die pols, maar de foto kan vertekend zijn (fish eye effect). Wie iets van horloges kent, of zich horloges laat aanmeten (ergens anders dan door de jobstudent in de plaatselijke Diesel/fossil store), weet dat.

De lugs moeten van bovenaf gezien niet voorbij de breedte van de pols komen. Of zelfs voorbij waar de pols weg kromt, zodat het lijkt alsof je een plaat op je pols hebt aangespannen.

Iedereen moet steeds maar 'individueel' doen. Men mag nergens nog iets van vinden. Met een attitude van "laat mensen toch" zat iedereen nog steeds te eten met de mond open... Oh wacht...

Misschien wil hij deze informatie net lezen? Als je dan niets mag zeggen, ontzeg je hem ook de kans om die informatie mee te krijgen.

Ik zal in het openbaar ook nooit een ongevraagde opmerking maken, niet naar familie, vrienden, collega's of wie dan ook. Maar ik denk er het mijne van. En anderen ook.

Ik zie nog steeds mensen rondlopen met zo'n afgrijselijke dieselklok. Die trend is gelukkig ook al tien jaar dood, maar blijkbaar heeft niet iedereen het meegekregen.

Als een watch puur functioneel dienst moet doen als een kleine gsm/tech-gadget op de pols, dan heb ik niets gezegd, enjoy your day. Als accessoire mag je best wat meer moeite doen. Maar dat vind ik er van.

Ik vraag me af hoe die ultra gedragen wordt met een hemd, maar ik krijg vast te horen hoe verkeerd ik het wel heb :D
Inderdaad, mensen kunnen bijna niks meer hebben. Het wordt zo tuttig allemaal. Je post wat over een Ultra en dan krijg je nu eenmaal reacties van positieve en negatieve kant. Je bent openbaar bezig en dan moet je hier rekening mee houden.

Met een overhemd bedoel je? Ja, dat wordt veel te grof. Die moet je dan boven je mouw dragen, heel verkeerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Amos_x schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:55:
[...]

Meneer boekwerk is er ook weer! Laat maar! Zucht…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Redondo1982 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:09:
[...]

Inderdaad, mensen kunnen bijna niks meer hebben. Het wordt zo tuttig allemaal. Je post wat over een Ultra en dan krijg je nu eenmaal reacties van positieve en negatieve kant. Je bent openbaar bezig en dan moet je hier rekening mee houden.

Met een overhemd bedoel je? Ja, dat wordt veel te grof. Die moet je dan boven je mouw dragen, heel verkeerd ;)
Het interesseert me omdat meningen hier geventileerd worden als feiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

crimby schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:59:
[...]

Je kan ook een negatieve mening gewoon inslikken en eens niet de eeuwige drang te hebben om ongevraagde meningen te spuwen. Dit geld niet per se voor jou of misschien ook wel (weet ik niet) maar het ik bedoel het als een algemeen tendens dat mensen altijd maar hun mening moeten spuwen. Online en offline.

Als iemand trots is op z’n nieuwe aankoop van €900(!!!!!!), waarom voelt men zich dan genoodzaakt omdat moment te verpesten.

……………….

Precies dit…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

crimby schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:59:
[...]

……………….

Moment verpesten...
Ik schrijf hier gewoon wat ik vind; niets meer, niets minder. Laat hierdoor vooral geen moment bedorven worden. Zo belangrijk is mijn mening absoluut niet.
Als ik hier een AWU om pols zie van 14-16 cm dan kan je een reactie krijgen. En ja, dat is doorgaans geen lofzang. Is dat erg? Ik vind van niet, het is doorgaans prima onderbouwd/uiteengezet en geen ongenuanceerde scheldkanonade.
Ik zeik mijn AW8 van meer dan 1100 euro (who cares?) ook af, sterker nog, over mijn JLC Squadra (kan je wel 20 AWU's van kopen, again: who cares?) kan ik ook wel een boekje opendoen waarvan je denk: maar waarom heb je hem dan in vredesnaam?
Een beetje kritisch kijk, mits goed uiteengezet/onderbouwd is niks mis mee; wordt je sterker van en soms zelfs leerzaam/beter.

'Who cares' toelichting/edit:
Als het lelijk is dan is het lelijk, als het mooi is dan is het mooi. Mooi/lelijk heeft m.i. geen relatie (causaal) met 'kostprijs'.

[ Voor 5% gewijzigd door Grin op 30-09-2023 23:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
pdavie2311 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:17:
[...]

Het interesseert me omdat meningen hier geventileerd worden als feiten.
Voor sommigen is hun eigen mening een feit. Als je iets niet mooi vindt staan (bijv. een Ultra te groot in het algemeen of bij bepaalde polsen) dan is dat jouw waarheid, een feit voor jezelf. Prima als je er anders over denkt. Over smaak valt nu eenmaal niet te twisten.

Het zou wat anders zijn als een feit naar een mening wordt gedraaid en het dan fout is. Maar dit gaat over smaak en dan is ieders mening een feit voor jezelf.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
Sinds vandaag een SE (2022): een erg leuk horloge! :)

Wel een vraag: voor de update naar 10.0.1 kon ik het lettertype van de watchface (Cosmopolitan) aanpassen met de ‘crown dial’, echter nu lijkt dit niet meer te kunnen? Draaien aan de dial opent nu de meest recente apps tab.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Goedemorgen, zojuist nog een keer kpn multisim in Frankrijk geprobeerd. Werkt nog niet. Vandaag terug naar Nederland. Hopelijk werkt het binnenkort wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Grin schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:43:
[...]

Moment verpesten...
Ik schrijf hier gewoon wat ik vind; niets meer, niets minder. Laat hierdoor vooral geen moment bedorven worden. Zo belangrijk is mijn mening absoluut niet.
Als ik hier een AWU om pols zie van 14-16 cm dan kan je een reactie krijgen. En ja, dat is doorgaans geen lofzang. Is dat erg? Ik vind van niet, het is doorgaans prima onderbouwd/uiteengezet en geen ongenuanceerde scheldkanonade.
Ik zeik mijn AW8 van meer dan 1100 euro (who cares?) ook af, sterker nog, over mijn JLC Squadra (kan je wel 20 AWU's van kopen, again: who cares?) kan ik ook wel een boekje opendoen waarvan je denk: maar waarom heb je hem dan in vredesnaam?
Een beetje kritisch kijk, mits goed uiteengezet/onderbouwd is niks mis mee; wordt je sterker van en soms zelfs leerzaam/beter.

'Who cares' toelichting/edit:
Als het lelijk is dan is het lelijk, als het mooi is dan is het mooi. Mooi/lelijk heeft m.i. geen relatie (causaal) met 'kostprijs'.
De prijs benoem ik omdat zo’n bedrag geen kattenpis is. Men spaart ervoor en is er trots op.

Het probleem van de huidige maatschappij is juist dat men altijd maar een mening moet hebben en die vooral moet delen. Gevraagd of ongevraagd.

En nogmaals wat ik zeg is algemeen en niet op de man af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
crimby schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:29:
[...]

De prijs benoem ik omdat zo’n bedrag geen kattenpis is. Men spaart ervoor en is er trots op.

Het probleem van de huidige maatschappij is juist dat men altijd maar een mening moet hebben en die vooral moet delen. Gevraagd of ongevraagd.

En nogmaals wat ik zeg is algemeen en niet op de man af.
Ik zou eerder als probleem noemen dat men trots is op iets dat geld kost… trots op een eigen prestatie is tot daar aan toe maar trots op iets kopen?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Kassad schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Ik zou eerder als probleem noemen dat men trots is op iets dat geld kost… trots op een eigen prestatie is tot daar aan toe maar trots op iets kopen?
Als je materialisme bedoelt dan heb je gelijk maar dat is een totaal andere discussie. Het kan ook een prestatie te zijn om een dergelijk bedrag te kunnen sparen om zoiets te kopen he. Zeker in de huidige tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:03
Yonix schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:33:
Sinds vandaag een SE (2022): een erg leuk horloge! :)

Wel een vraag: voor de update naar 10.0.1 kon ik het lettertype van de watchface (Cosmopolitan) aanpassen met de ‘crown dial’, echter nu lijkt dit niet meer te kunnen? Draaien aan de dial opent nu de meest recente apps tab.
Heeft te maken met het feit dat Apple WatchOs 10 heeft uitgebracht en daarmee de interface compleet heeft aangepast. Hoe het aanpassen dan wel kan? Geen idee....sorry... :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
bvsteyn schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Heeft te maken met het feit dat Apple WatchOs 10 heeft uitgebracht en daarmee de interface compleet heeft aangepast. Hoe het aanpassen dan wel kan? Geen idee....sorry... :o
'It's not a bug, it's a feature.' :P

Maar goed, ben alle features nog een beetje aan het uitpluizen. Wel een erg fijn horloge en van de smartwatches die ik heb mogen bezitten misschien wel één van de betere. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8lhBd0cpwyspsUOh96U3rWdAt8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3zd7v2L9zxMyhbmnoJZm254.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Aangezien ik de aanstichter en ook semi leidend voorwerp ben van de discussie over de grootte voel ik me verplicht om nog even te reageren.

Ik kocht de Ultra met het idee dat deze per definitie te groot was maar ik wilde dat in alle rust thuis ervaren ipv bij de Media Markt met verkopers er omheen. Bij het passen was ik verbaasd dat ik het ‘te groot’ mee vond vallen. Op het randje.

Vervolgens heb ik hier gepost voor advies en meningen. In de hoop op veel positieve reacties (wat op Reddit overigens alleen maar gebeurde, bigger is better daar blijkbaar) maar zeker ook eerlijke meningen. Je kunt je afvragen waarom ik dat belangrijk vind, maar bij twijfel wat advies inwinnen is voor mij prettig.

De mening hier was overall ‘te groot’ waardoor ik inderdaad minder blij werd met mijn aankoop. Veiligere optie was bij mijn 7 45mm blijven.

Maar ik ben blij met de Ultra, hij is comfortabeler dan ik had gedacht en het ziet er niet enorm bijzonder uit bij mijn pols. De tip van @Redondo1982 om met subtielere bandjes te werken kan ik ook nog doen.

Dus tevreden met de Ultra en ook blij met alle meningen :)

Afsluitend dan nog maar een andere view:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/idPelFgWetqtQpJ2NPO6wi1jwfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/urNhU1RMHZuKwz2lHco4QJwe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@Aghanim , als ik de foto's vergelijk lijkt het bijna een andere pols. Je hebt je eerste foto's wellicht genomen met een wide-angle van te dichtbij. Van verderaf heb je die optische vervorming niet.

Het lijkt nu inderdaad een stuk beter. Het kan net, en met een bandje zonder de lugs nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Amos_x schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:41:
@Aghanim , als ik de foto's vergelijk lijkt het bijna een andere pols. Je hebt je eerste foto's wellicht genomen met een wide-angle van te dichtbij. Van verderaf heb je die optische vervorming niet.

Het lijkt nu inderdaad een stuk beter. Het kan net, en met een bandje zonder de lugs nog beter.
Heb mijn 13 mini gebruikt bij de foto’s. Geen idee wat die van dichtbij doet maar het komt wel overeen met dat het horloge in het echt net wat beter lijkt te passen.

Jammer dat er vrijwel geen oefeningen in de gym zijn om dikkere polsen te krijgen :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kassad
Aghanim schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

Heb mijn 13 mini gebruikt bij de foto’s. Geen idee wat die van dichtbij doet maar het komt wel overeen met dat het horloge in het echt net wat beter lijkt te passen.

Jammer dat er vrijwel geen oefeningen in de gym zijn om dikkere polsen te krijgen :+
Er zijn wel oefeningen in de snackbar om dikkere polsen te krijgen.. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yonix
@bvsteyn Ik weet hoe het moet: dubbel tap op de watchface en dan kun je de grootte van bepaalde elementen aanpassen met de crown dial.

Trouwens, wisten jullie dat je - wanneer je horloge gedimd is - hem kort kunt ontwaken door aan de crown dial te draaien? Je kunt dan even ‘spieken’ naar de tijd. ;)

Oh, en Lyd for Sonos is echt goud! :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YC0Lo_8TlNgScXGl3DPQM1aqMSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oviD9rqhmstnFnJfzaw301bz.jpg?f=fotoalbum_large

Sonos bedienen vanaf je Apple Watch. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-09 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Yonix schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:10:
@bvsteyn Ik weet hoe het moet: dubbel tap op de watchface en dan kun je de grootte van bepaalde elementen aanpassen met de crown dial.

Trouwens, wisten jullie dat je - wanneer je horloge gedimd is - hem kort kunt ontwaken door aan de crown dial te draaien? Je kunt dan even ‘spieken’ naar de tijd. ;)

Oh, en Lyd for Sonos is echt goud! :*)

[Afbeelding]

Sonos bedienen vanaf je Apple Watch. 8)
Gaaf joh, als dit je eerste Apple Watch is ga je nog veel meer handigheden ontdekken. Welke wijzerplaat gebruik je op eerste foto? Ziet er mooi uit maar hier kan ik hem niet terugvinden.

https://tweakers.net/i/fk...noJZm254.jpg?f=user_large

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Mr. Freeze schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 14:12:
[...]

Gaaf joh, als dit je eerste Apple Watch is ga je nog veel meer handigheden ontdekken. Welke wijzerplaat gebruik je op eerste foto? Ziet er mooi uit maar hier kan ik hem niet terugvinden.

https://tweakers.net/i/fk...noJZm254.jpg?f=user_large
Metropolitaans / Metropolitan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/meDcAD25n1U8QFzFXuQjHbBrnUQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T3sOcj6JMk29J5FyVu1hPvkY.jpg?f=user_large
Van mij had de AWU een heel stuk groter mogen zijn, ik heb een 210mm pols en met de ocean band maar 2 gaatje over, het stukje band dat over is past dus net onder de keeper.
Net een large trail loop besteld, hopelijk past die iets beter.

Ik droeg hiervoor grote G-shocks en een 51mm Garmin, dus de AWU voelt een beetje als een 41mm horloge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Bierkameel schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:47:
[Afbeelding]
Van mij had de AWU een heel stuk groter mogen zijn, ik heb een 210mm pols en met de ocean band maar 2 gaatje over, het stukje band dat over is past dus net onder de keeper.

Ik droeg hiervoor grote G-shocks en een 51mm Garmin, dus de AWU voelt een beetje als een 41mm horloge :P
Inderdaad! Maak hem maar 51mm! Hoopte daar dit jaar al op, jammer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Bierkameel schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:47:
[Afbeelding]

21cm pols is ook wel erg fors, hè! Als ze jou als leidraad nemen dan koopt niemand er meer één haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:14
Zapato schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:19:
Goedemorgen, zojuist nog een keer kpn multisim in Frankrijk geprobeerd. Werkt nog niet. Vandaag terug naar Nederland. Hopelijk werkt het binnenkort wel.
Huh mis ik iets? MultiSIM roaming staat toch uit voor de Nederlandse providers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Laatst online: 14-09 16:37
Xmoo schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:13:
[...]

Huh mis ik iets? MultiSIM roaming staat toch uit voor de Nederlandse providers?
Dat denk ik dus niet:
nieuws: KPN ondersteunt dataroaming met 4G-versie Apple Watch

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:14
Weer wat geleerd, dank je wel!
Nu wachten op T-mobile… okido… odido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Vraagje: hebben jullie ook een kleine gap op de Ultra 2 aan de rechterkant van het scherm? Ik kan er langs/doorheen kijken.

Exact zoals hier: https://www.reddit.com/r/...tch_screen_and_the_metal/
Pagina: 1 ... 41 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.