(AWU 1)Zo uitgesproken als in je link is het niet en er doorheen kijken al zeker niet. Maar inderdaad, rechts kan ik er een papiertje tussen steken en links niet. Ik had dit al opgemerkt een jaar geleden na een topic op MacRumors maar heb er verder niet meer van wakker gelegen.turkeyhakan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 06:49:
Vraagje: hebben jullie ook een kleine gap op de Ultra 2 aan de rechterkant van het scherm? Ik kan er langs/doorheen kijken.
Exact zoals hier: https://www.reddit.com/r/...tch_screen_and_the_metal/
Onder de juiste lichtinval is het wel te zien als je het eenmaal hebt opgemerkt. Dus vandaar mijn reactie.Vanishd schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:07:
[...]
(AWU 1)Zo uitgesproken als in je link is het niet en er doorheen kijken al zeker niet. Maar inderdaad, rechts kan ik er een papiertje tussen steken en links niet. Ik had dit al opgemerkt een jaar geleden na een topic op MacRumors maar heb er verder niet meer van wakker gelegen.
Maar aangezien er velen met hetzelfde "probleem" zijn, lijkt het mij een producteigenschap. Was echter benieuwd naar de kersverse Ultra 2 owners, of zij ook een gap aan de rechterkant van het scherm hebben.
In onderstaande foto zie je exact wat ik bedoel. Foto komt van YouTube van een unboxing, dus lijkt "normaal":
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZDWf4UpjGXWsHxOx9rhWqYvP.png?f=user_large)
[ Voor 17% gewijzigd door turkeyhakan op 02-10-2023 08:38 ]
Haha, die gaan wachten tot er meer met VoLTE is... Dus kan je lang wachten verwacht ik.Xmoo schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 22:32:
[...]
Weer wat geleerd, dank je wel!
Nu wachten op T-mobile… okido… odido
MBPr 13" 2017 128GB iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)
Ik was een van de gebruikers die na 20 jaar trouw bij Telfort/KPN, overstap maakte naar T-mobile ivm de Dualsim mogelijkheden. Nu kan het zijn dat hierdoor weer mensen overstap terug gaan maken.Nicj56 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:41:
[...]
Haha, die gaan wachten tot er meer met VoLTE is... Dus kan je lang wachten verwacht ik.
LTE alleen zou voor mij voldoende zijn, bellen die ik toch bijna nooit met de watch.
Ik ga alleen ervan uit wat erbij https://www.iculture.nl/n...cellular-dataroaming-kpn/ staat.Xmoo schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:52:
[...]
Ik was een van de gebruikers die na 20 jaar trouw bij Telfort/KPN, overstap maakte naar T-mobile ivm de Dualsim mogelijkheden. Nu kan het zijn dat hierdoor weer mensen overstap terug gaan maken.
LTE alleen zou voor mij voldoende zijn, bellen die ik toch bijna nooit met de watch.
@turkeyhakan Ik heb het ook (allebei hadden het want ik heb hem een keer gewisseld).
bij mij zat er een soort vage plek op de achterkant (links boven, net schuin boven de draaiknop) maar dit had de 2de ook dus ik denk een probleem met de mal of de machine die 'm vast pakt als ze hem spuiten.. In het juiste licht was het ook bij beide te zien.
Eerst had ik vooral terug gestuurd vanwege een kras op de voorkant, de 2de hou ik maar want.. wanneer kijk ik nou naar de achterkant
bij mij zat er een soort vage plek op de achterkant (links boven, net schuin boven de draaiknop) maar dit had de 2de ook dus ik denk een probleem met de mal of de machine die 'm vast pakt als ze hem spuiten.. In het juiste licht was het ook bij beide te zien.
Eerst had ik vooral terug gestuurd vanwege een kras op de voorkant, de 2de hou ik maar want.. wanneer kijk ik nou naar de achterkant
Interessant. Sommige gebruikers melden dat ze het ook bij de Ultra 1 hebben. Zal het zijn omdat het geen 1 geheel is?ex87 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:58:
@turkeyhakan Ik heb het ook (allebei hadden het want ik heb hem een keer gewisseld).
Vast. Heeft gewoon te maken met he productie proces. Ik zou me er niet druk om maken. Alles wat me niet opvalt als ik er gewoon gebruik van maak, laat ik tegenwoordig lekker.turkeyhakan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:03:
[...]
Interessant. Sommige gebruikers melden dat ze het ook bij de Ultra 1 hebben. Zal het zijn omdat het geen 1 geheel is?
Goede instelling! Optisch vind ik het ook zeker niet erg. Maak(te) mij meer zorgen dat als er water in zou komen.ex87 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:05:
[...]
Vast. Heeft gewoon te maken met he productie proces. Ik zou me er niet druk om maken. Alles wat me niet opvalt als ik er gewoon gebruik van maak, laat ik tegenwoordig lekker.
-
[ Voor 100% gewijzigd door turkeyhakan op 02-10-2023 11:58 ]
Zal beslist een bewust gemaakte keuze in het design zijn aangezien 'glas' en titanium beide een andere uitzettingscoëfficiënt hebben. Als ze die twee zaken rondom strak tegen elkaar bevestigen dan is de kans groot dat er één van de twee een keer breekt..... En dat zal dan het glas zijn, vermoed ik zo maar
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ja joh, anders heb je geen leven. Dat leer je wel naarmate je ouder wordt haha. Andere dingen zijn veel belangrijkerex87 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:05:
[...]
Vast. Heeft gewoon te maken met he productie proces. Ik zou me er niet druk om maken. Alles wat me niet opvalt als ik er gewoon gebruik van maak, laat ik tegenwoordig lekker.
I don't have dreams, I have goals!!
Het bijzondere is dat een aantal gebruikers beweren dat ze geen gap hebben.Will_M schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:04:
Zal beslist een bewust gemaakte keuze in het design zijn aangezien 'glas' en titanium beide een andere uitzettingscoëfficiënt hebben. Als ze die twee zaken rondom strak tegen elkaar bevestigen dan is de kans groot dat er één van de twee een keer breekt..... En dat zal dan het glas zijn, vermoed ik zo maar
@turkeyhakan het lastige is dat je het blijft zien als je er nu al aan irriteert. Dan kan je beter omruilen. Al denk ik dat @ex87 een belangrijke levensles voor ons allemaal heeft gedeeld, namelijk laat het gaan. Heb je bij al je aankopen lol van.
Tja dit is die van mij, ik zou zeggen niks mis mee U1 welliswaarturkeyhakan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:09:
[...]
Het bijzondere is dat een aantal gebruikers beweren dat ze geen gap hebben.
:strip_exif()/f/image/6Uk2PVLTPTezFZcllGuONItR.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor mij is het heel simpel: Dit is mijn 6de Apple Watch en ... 12de iPhone. Bij elke hiervoor maakte ik me altijd helemaal druk, ging ik vaak ruilen tot dat het perfect was etc.
Tegenwoordig denk ik: Ik beschadig die dingen zelf ook, productie foutjes zijn natuurlijk/logisch en.. alle voorgangers hebben 1 ding gemeen: Ik gebruik ze nooit meer en whatever er 'mis' mee was had 0 invloed op mijn leven.
Pas als het echt gaat om niet werkende knoppen, krassen in het zicht of andere grote gebreken die me in de eerste 2 weken bij normaal gebruik opvallen laat ik het lekkr zo.
Tegenwoordig denk ik: Ik beschadig die dingen zelf ook, productie foutjes zijn natuurlijk/logisch en.. alle voorgangers hebben 1 ding gemeen: Ik gebruik ze nooit meer en whatever er 'mis' mee was had 0 invloed op mijn leven.
Pas als het echt gaat om niet werkende knoppen, krassen in het zicht of andere grote gebreken die me in de eerste 2 weken bij normaal gebruik opvallen laat ik het lekkr zo.
Hallo,
Ik had een vraag. Ik heb mijn apple watch gereset omdat ik de standaard workout app van Apple had verwijderd en deze niet te vinden was in de watch store.
Alles is weer geinstalleerd.. alleen komen de meldingen van 'vind mij' / zoek mij in het engels binnen..
Ik heb de taal op nederlands staan en kom er zelf niet echt uit.
Iemand een idee?
Ik had een vraag. Ik heb mijn apple watch gereset omdat ik de standaard workout app van Apple had verwijderd en deze niet te vinden was in de watch store.
Alles is weer geinstalleerd.. alleen komen de meldingen van 'vind mij' / zoek mij in het engels binnen..
Ik heb de taal op nederlands staan en kom er zelf niet echt uit.
Iemand een idee?
Ik zie op mijn Ultra 2 geen gap, de ruimte lijkt overal even groot:turkeyhakan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:49:
[...]
Onder de juiste lichtinval is het wel te zien als je het eenmaal hebt opgemerkt. Dus vandaar mijn reactie.
Maar aangezien er velen met hetzelfde "probleem" zijn, lijkt het mij een producteigenschap. Was echter benieuwd naar de kersverse Ultra 2 owners, of zij ook een gap aan de rechterkant van het scherm hebben.
In onderstaande foto zie je exact wat ik bedoel. Foto komt van YouTube van een unboxing, dus lijkt "normaal":
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/4PrDz8hleqQ84LAV36VtkMNw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook bedankt!OneMoreThing schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:28:
[...]
Ik zie op mijn Ultra 2 geen gap, de ruimte lijkt overal even groot:
[Afbeelding]
Ik heb de mijne inmiddels voor retour aangemeld en een nieuwe bij Apple zelf besteld.
Hi all,
Inmiddels trotse bezitter van een AWU2. Is het met WatchOS mogelijk om - net als op de iphone - gedurende de dag automatisch te wisselen van watch watchface inclusief bijbehorende complicaties?
Bijvoorbeeld; overdag wens ik graag een overzicht te hebben van de agenda en s’avonds gaat mijn voorkeur uit naar andere complicaties.
Ik ben ervan op de hoogte dat je dit natuurlijk handmatig kunt doen, maar zou het fijn vinden als de watch bijv iedere dag om 18.00 uur automatisch wisselt van watchface.
Inmiddels trotse bezitter van een AWU2. Is het met WatchOS mogelijk om - net als op de iphone - gedurende de dag automatisch te wisselen van watch watchface inclusief bijbehorende complicaties?
Bijvoorbeeld; overdag wens ik graag een overzicht te hebben van de agenda en s’avonds gaat mijn voorkeur uit naar andere complicaties.
Ik ben ervan op de hoogte dat je dit natuurlijk handmatig kunt doen, maar zou het fijn vinden als de watch bijv iedere dag om 18.00 uur automatisch wisselt van watchface.
Ja dan moet je met shortcuts aan de slag https://www.macrumors.com...-face-automatically-time/ThomasVisser schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:53:
Hi all,
Of met Focus Modes, dat is een stuk eenvoudiger. https://support.apple.com...ocus-apd6640937c4/watchosdjeck schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:57:
[...]
Ja dan moet je met shortcuts aan de slag https://www.macrumors.com...-face-automatically-time/
[ Voor 10% gewijzigd door MrAcid op 02-10-2023 14:59 ]
Eens, focus modes gebruiken is wat mij betreft de makkelijkste optie. Ik heb zelf bv. een focus mode Werk op het moment dat ik op mijn werk arriveer. Dan verandert mijn telefoon en watch automatisch.MrAcid schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:59:
[...]
Of met Focus Modes, dat is een stuk eenvoudiger. https://support.apple.com...ocus-apd6640937c4/watchos
In ieder mens schuilt een vriend en een vijand....wie zoek je ?
Je kan watchfaces aan focussen koppelen, maar dat is denk ik niet wat je wilt, dat er ook automatisch bijvoorbeeld meldingen worden stil gehouden van bepaalde apps of personen?ThomasVisser schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:53:
Hi all,
Genoeg 'normale' horloges met veel kleinere marges qua afwerking, en daar breekt niets zomaar hoor.Will_M schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:04:
Twijfel verder. Voor tegen de 1.000 euro zou ik het toch wel netjes willen hebben, denk ik.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat 'normale' zal beslist niet per-ongeluk tussen quotes staanBeQuietAndDrive schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:40:
[...]
Genoeg 'normale' horloges met veel kleinere marges qua afwerking, en daar breekt niets zomaar hoor.
Twijfel verder. Voor tegen de 1.000 euro zou ik het toch wel netjes willen hebben, denk ik.

Ik heb hier ook Zwitserse 'klokjes' waaraan ik hele andere eisen mag (of zelfs moet) stellen en waarbij de meeste mensen vaak nog nooit van het merk gehoord hebben ...
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Mss al verschenen maar waar zit de "Dock" instelling in Watch OS 10
@Redondo1982 & @Julio_Ricardo ik las dat jullie problemen hadden met een niet werkende ECG. Ik heb momenteel exact hetzelfde probleem. Als ik het bandje extreem strak trek, dan wil hij de ECG soms wel starten, maar na 1 of 2 seconden stopt hij alweer.
Hebben jullie die toen gewoon bij Apple support aangemeld? En hoe lang was je je Watch toen kwijt?
Hebben jullie die toen gewoon bij Apple support aangemeld? En hoe lang was je je Watch toen kwijt?
Dubbelklik op de Digital Crown.The_Bald_Diver schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:15:
Mss al verschenen maar waar zit de "Dock" instelling in Watch OS 10
Gisterenavond de Apple Watch SE 2 44 mm Starlight besteld. Komt morgen binnen. Ben erg benieuwd. Nu nog een iPhone 13 Pro in gebruik en binnenkort hopelijk de iPhone 15 Pro.
Ja, gemeld bij support en wat vragen doorlopen. Ik heb wel Apple Care+ en kreeg via Express Replacement eerst een vervanger en kon daarna de oude opsturen.Phoolie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:25:
@Redondo1982 & @Julio_Ricardo ik las dat jullie problemen hadden met een niet werkende ECG. Ik heb momenteel exact hetzelfde probleem. Als ik het bandje extreem strak trek, dan wil hij de ECG soms wel starten, maar na 1 of 2 seconden stopt hij alweer.
Zal je dit niet hebben dan zal het hoogstens een paar dagen zijn dat je je AW kwijt bent, Apple kennende.
Weet iemand hoe ik de instelling van de Actie-knop automatisch kan veranderen bijv als ik een andere focus mode heb? Ik zou willen dat deze ‘s nachts de zaklamp activeert en overdag bijvoorbeeld de Workout actie uitvoert. Ik kan in Shortcuts geen manier vinden om deze instelling te beïnvloeden.
Misschien dit een beetje als voorbeeld gebruiken; YouTube: Action Button Menu + Focus Modes for iPhone 15 Pro!Bram® schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:22:
Weet iemand hoe ik de instelling van de Actie-knop automatisch kan veranderen bijv als ik een andere focus mode heb? Ik zou willen dat deze ‘s nachts de zaklamp activeert en overdag bijvoorbeeld de Workout actie uitvoert. Ik kan in Shortcuts geen manier vinden om deze instelling te beïnvloeden.
Ik krijg mijn watch ultra 2 als het goed is deze week binnen. Hoe bevalt het Trial bandje? Op de foto's lijkt dit een soort stof, wordt dit niet snel vies met sporten en is het een beetje goed schoon te maken met water zonder dat hij lang vochtig blijft?
En hoe zwemproof is de watch? Kan hij gewoon tegen zwembad/chloorwater? Dit was bij Samsung altijd een probleem, je kon er wel mee zwemmen, maar niet in chloorwater.
En hoe zwemproof is de watch? Kan hij gewoon tegen zwembad/chloorwater? Dit was bij Samsung altijd een probleem, je kon er wel mee zwemmen, maar niet in chloorwater.
[ Voor 24% gewijzigd door RickGAE op 03-10-2023 10:43 ]
Zoiets had ik ook al. Ik zoek specifiek iets om condiotioneel de Workout instelling toe te wijzen aan de knop, dat kan ik niet vinden in shortcutspjlgt schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:35:
[...]
Misschien dit een beetje als voorbeeld gebruiken; YouTube: Action Button Menu + Focus Modes for iPhone 15 Pro!
Mijn Apple Watch4 verliest ongeveer 10% batterij per uur nadat ik WatchOS10 heb geïnstalleerd een paar dagen terug. Thanks Apple
Meer mensen met oudere watches met deze ervaring?
Mixed Reality dev
10% is wel heel erg veel. Al een reboot geprobeerd of eventueel hard reset?Menesis schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:44:
Mijn Apple Watch4 verliest ongeveer 10% batterij per uur nadat ik WatchOS10 heb geïnstalleerd een paar dagen terug. Thanks Apple![]()
Ik vind het Trial bandje echt super fijn. Het lijkt net alsof er niets om je pols zit :-)RickGAE schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:42:
Ik krijg mijn watch ultra 2 als het goed is deze week binnen. Hoe bevalt het Trial bandje? Op de foto's lijkt dit een soort stof, wordt dit niet snel vies met sporten en is het een beetje goed schoon te maken met water zonder dat hij lang vochtig blijft?
Na een jaar gebruik was de licht gekleurde versie van mij wel vies geworden. En ik heb er niet mee gesport. Dit keer heb ik voor een zwart bandje gekozen.
Of het goed schoon te maken is durf ik niet te zeggen. Ben daar ook wel benieuwd naar.
Ik vergelijk de trailbandjes met die zachte Nike bandjes even voor het gemak. Gewoon ermee douchen en het sop van je lichaam gebruiken door even je watch af te doen en het bandje in te smeren. Als je dat elke dag doet dan blijft ie fris. Mocht ie echt een keer vies gaan ruiken door sporten dan gewoon even laten weken in badje met schoonmaakazijn en water. Mijn vrouw wast het bandje ook regelmatig mee in de wasmachine. Ik ben ook wel erg hygiënisch dus je hoeft niet alles op te volgen. Beetje tegen smetvrees aan zeg maar haha. Ik was mijn AW ook wel drie keer per dag af denk ik, maar ik sport ook wel veel.RickGAE schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 10:42:
En ja, een AW kan je gewoon mee zwemmen. Doe ik vrij regelmatig. Advies: gewoon lekker gebruiken waar die voor gemaakt is.
Laat dat vies geworden bandje eens weken in een Biotex-badje of iets van een Vanish-badje. Misschien dat het helpt.turkeyhakan schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:59:
[...]
Ik vind het Trial bandje echt super fijn. Het lijkt net alsof er niets om je pols zit :-)
Na een jaar gebruik was de licht gekleurde versie van mij wel vies geworden. En ik heb er niet mee gesport. Dit keer heb ik voor een zwart bandje gekozen.
Of het goed schoon te maken is durf ik niet te zeggen. Ben daar ook wel benieuwd naar.
Ik heb het horloge 2 weken geleden verkocht :-)Redondo1982 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Laat dat vies geworden bandje eens weken in een Biotex-badje of iets van een Vanish-badje. Misschien dat het helpt.
nee dat bedoelde ik niet, als ik van onder naar boven swipe....
kan ik in dat dock niets instellen wat ik daar wil ?
Bedoel je het menu waarin je je batterij percentage, focus modes etc ziet? Indien ja, dan klik je op de side button (die boven je Digital Crown zit).The_Bald_Diver schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:04:
[...]
Boven? Dan zit jouw AW ondersteboven om je polsSwedish chef schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:16:
Indien ja, dan klik je op de side button (die boven je Digital Crown zit).
Vandaag een nieuwe binnen gekregen. Deze heeft nog steeds een hele kleine gap, maar 90% minder dan zoals in bovenstaande afbeelding.turkeyhakan schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:49:
[...]
Onder de juiste lichtinval is het wel te zien als je het eenmaal hebt opgemerkt. Dus vandaar mijn reactie.
[Afbeelding]
Het lijkt mij eerlijk gezegd normaal.
Jawel ff long press doen, hebben we een pagina geleden nog besprokenThe_Bald_Diver schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:04:
[...]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Als je bedoelt wat ik denk dat je bedoelt (favoriete apps), nee dat is er niet meerThe_Bald_Diver schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:04:
[...]

Net als dat je night mode niet meer zelf kan activeren op je Watch…
Gewoon in je watchface van auto naar on zetten toch?Tomba schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:05:
[...]
Net als dat je night mode niet meer zelf kan activeren op je Watch…
Das op je iPhone niet je WatchBierkameel schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:02:
[...]
Gewoon in je watchface van auto naar on zetten toch?
Dat kan ook gewoon op de Ultra 2 iig.
Verrek weer wat geleerd! Maar goed toch van 1 simpele actie (aan kroon draaien) naar 5 (long press, wijzig, swipe, swipe, draai aan kroon)
Van een functie die ik regelmatig gebruikte naar een functie die er net zo goed niet op zou mogen zitten van mij…
Inmiddels genoeg activiteiten gedaan en sportdata (ook grote GPS tocht) verzameld om een goede review te schrijven. Ik begin er dit weekend mee. In ieder geval zeer tevreden met de Watch Ultra. Wel een paar zaken die ik graag in een update zie verschijnen die we ook terugzien op Garmin Fenix of hogere modellen maar heb ik grotendeels opgevangen met WorkOutDoors.
Tot die tijd misschien nog een tip voor mensen die er ook tegen aanlopen. Ik heb HomeBridge geïnstalleerd op mijn Synology NAS en na een klein beetje gepruts met plugins allerlei apparaten goed binnen Apple Home kunnen indelen.
Echter, in de Apple Home app op Watch staat dat je accessoires niet werken terwijl dat wel gewoon lukt op Mac / iPhone. De oplossing na veel zoeken was zeer simpel: Een reboot van je wireless access points. Nu kan ik van alles thuis vanop mijn Watch zien en aansturen. Weet niet of dit enkel een probleem is met HomeBridge of als je ook Apple HomePod of iPad gebruikt voor Home. In ieder geval een simpele oplossing.
Tot die tijd misschien nog een tip voor mensen die er ook tegen aanlopen. Ik heb HomeBridge geïnstalleerd op mijn Synology NAS en na een klein beetje gepruts met plugins allerlei apparaten goed binnen Apple Home kunnen indelen.
Echter, in de Apple Home app op Watch staat dat je accessoires niet werken terwijl dat wel gewoon lukt op Mac / iPhone. De oplossing na veel zoeken was zeer simpel: Een reboot van je wireless access points. Nu kan ik van alles thuis vanop mijn Watch zien en aansturen. Weet niet of dit enkel een probleem is met HomeBridge of als je ook Apple HomePod of iPad gebruikt voor Home. In ieder geval een simpele oplossing.
Dat kan toch veel makkelijker? Op de side button drukken, even draaien en het maantje aanklikken.Tomba schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 20:28:
[...]
Verrek weer wat geleerd! Maar goed toch van 1 simpele actie (aan kroon draaien) naar 5 (long press, wijzig, swipe, swipe, draai aan kroon)![]()
Van een functie die ik regelmatig gebruikte naar een functie die er net zo goed niet op zou mogen zitten van mij…
Een ultra koop je toch met name voor sport? Als je uurtje of 5/6 gaat fietsen haal je 2 dagen nog niet eens….Tylen schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:44:
Gisteren wilde ik gaan slapen en deed de awu2 aan de lader. Maar ik had nog 83%. Dus besloten om het niet te doen. Nu net nog 77%… Damn dat is 23% per 24uur. Eens kijken of ik 4 dagen kan halen.
Opzich boeit het mij niet want ik slaap nooit met een horloge om. Dus elke nacht opladen vind ik niet erg. Maar met de oude series 5 haalde ik net 1 dag.
Sport? Niet zo vloeken hegiantgiantus schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:07:
[...]
Een ultra koop je toch met name voor sport? Als je uurtje of 5/6 gaat fietsen haal je 2 dagen nog niet eens….
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Mijn serie 7 (1,5 jr oud) was er laatst op een gare manier mee opgehouden! Het scherm begon fel op te lichten (gelig - geen schermafbeelding, puur licht) en heel heet te worden. Horloge afgedaan (was oncomfortabel) en het scherm vervolgens uitgekregen. Vervolgens was het scherm naar de gallemiezen (super donker, denk backlight kapot?).
Ik moet zeggen, super snel opgelost door Apple. Had verwacht dat me een Dynafix ramp te wachten stond, maar netjes een nieuwe serie 7 gekregen na de diagnose. Zo kan het dus ook
Ik moet zeggen, super snel opgelost door Apple. Had verwacht dat me een Dynafix ramp te wachten stond, maar netjes een nieuwe serie 7 gekregen na de diagnose. Zo kan het dus ook
[ Voor 1% gewijzigd door AmateurVinoloog op 05-10-2023 10:34 . Reden: spelvout ]
Meer mensen met problemen met het geoptimaliseerd opladen? Dit heeft zover ik weet op mijn AW8 altijd aangestaan en elke ochtend was hij 100% opgeladen. Nu stopt het op 80% en gaat hij ook niet door, hoe lang ik ook wacht. Uitzetten van geoptimaliseerd laden helpt uiteraard, maar is een slechte oplossing.
Met 80% haal ik helaas de dag niet altijd
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Het is inderdaad een beetje onduidelijk hoe het precies werkt en op basis waarvan er besloten wordt om maar tot 80% op te laden. In de documentatie van Apple zelf staat: Your watch uses on-device machine learning to learn your daily charging routine so that Optimized Battery Charging activates only when your watch predicts it will be connected to a charger for an extended period of time. The algorithm aims to ensure that your Apple Watch is still fully charged when you remove it from the charger.Drardollan schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:19:
Meer mensen met problemen met het geoptimaliseerd opladen? Dit heeft zover ik weet op mijn AW8 altijd aangestaan en elke ochtend was hij 100% opgeladen. Nu stopt het op 80% en gaat hij ook niet door, hoe lang ik ook wacht. Uitzetten van geoptimaliseerd laden helpt uiteraard, maar is een slechte oplossing.
Mijn vrouw had deze week hetzelfde, 's avonds aan de oplader gelegd en volgende ochtend maar tot 80% opgeladen. Als ze hem echter 's nachts omhoudt en dan 's morgens op de oplader legt, gaat hij door tot 100%.
[ Voor 14% gewijzigd door OneMoreThing op 05-10-2023 13:45 ]
Ik ben het wel gewend van de iPhone, maar die laad wel netjes door tot 100% zo net voor ik opsta. Maar de Watch lijkt het pad niet te kunnen vinden daarin.OneMoreThing schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:42:
[...]
Het is inderdaad een beetje onduidelijk hoe het precies werkt en op basis waarvan er besloten wordt om maar tot 80% op te laden. In de documentatie van Apple zelf staat: Your watch uses on-device machine learning to learn your daily charging routine so that Optimized Battery Charging activates only when your watch predicts it will be connected to a charger for an extended period of time. The algorithm aims to ensure that your Apple Watch is still fully charged when you remove it from the charger.
Mijn vrouw had deze week hetzelfde, 's avonds aan de oplader gelegd en volgende ochtend maar tot 80% opgeladen. Als ze hem echter 's nachts omhoudt en dan 's morgens op de oplader legt, gaat hij door tot 100%.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Voor watchOS10 kon ik mijn iPhone (die ik weer eens kwijt was) traceren door even van beneden naar boven te scrollen op m'n watch en dan een geluid af te laten spelen. Ben nu al een dagen aan het zoeken waar die functionaliteit nu zit. Iemand een idee waar dit nu te vinden is?
Boven in beeld of op de langwerpige knop aan de zijkant drukken.emiel74 schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:15:
Voor watchOS10 kon ik mijn iPhone (die ik weer eens kwijt was) traceren door even van beneden naar boven te scrollen op m'n watch en dan een geluid af te laten spelen. Ben nu al een dagen aan het zoeken waar die functionaliteit nu zit. Iemand een idee waar dit nu te vinden is?
Als je via Apple je problemen laat oplossen gaat het altijd op die wijze.AmateurVinoloog schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:33:
Mijn serie 7 (1,5 jr oud) was er laatst op een gare manier mee opgehouden! Het scherm begon fel op te lichten (gelig - geen schermafbeelding, puur licht) en heel heet te worden. Horloge afgedaan (was oncomfortabel) en het scherm vervolgens uitgekregen. Vervolgens was het scherm naar de gallemiezen (super donker, denk backlight kapot?).
Ik ben je eeuwig dankbaarmaharens schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 19:18:
[...]
Boven in beeld of op de langwerpige knop aan de zijkant drukken.
Mijn huidige smartwatch is aan vervanging toe, ik was aan het denken aan een Apple watch gezien ik reeds een iPhone heb en aangezien mijn wagen enkel draadloos carplay support is de kans groot dat ik niet kortelings de overstap naar Android terug zal maken.
Ik gebruik mijn huidige smartwatch ook als slaapmonitor, niet dat ik dagdagelijks ga analyseren maar ik durf er wel eens op te kijken.
In deze schrikt de gebruiksduur van 18H (tijdmodus) me wel af.
Ik zou ook graag de horloge gebruken om meer aan beweging te gaan doen, dus dan komt de vraag mét of zonder 4G? Is 4G de meerprijs nu waard of niet.
Ik gebruik mijn huidige smartwatch ook als slaapmonitor, niet dat ik dagdagelijks ga analyseren maar ik durf er wel eens op te kijken.
In deze schrikt de gebruiksduur van 18H (tijdmodus) me wel af.
Ik zou ook graag de horloge gebruken om meer aan beweging te gaan doen, dus dan komt de vraag mét of zonder 4G? Is 4G de meerprijs nu waard of niet.
Je kunt prima bewegen zonder 4G hoor :-)Ferry Bouman schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 18:01:
4G is alleen nuttig als je gaat bewegen zonder telefoon in de buurt en wel bereikbaar wil zijn via je horloge. Ik vind het persoonlijk zonde van het geld maar zullen zat voorbeelden zijn dat het nuttig is, maar of dat jou treft is persoonlijk.
Dank je wel. 🙏crimby schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:35:
[...]
Je kunt prima bewegen zonder 4G hoor :-)
4G is alleen nuttig als je gaat bewegen zonder telefoon in de buurt en wel bereikbaar wil zijn via je horloge. Ik vind het persoonlijk zonde van het geld maar zullen zat voorbeelden zijn dat het nuttig is, maar of dat jou treft is persoonlijk.
Klopt, soms is het handig om zonder telefoon te gaan sporten maar nu neem ik het ook mee en het zou geen noodzaak zijn. Enkel dat ding voelen wiebelen in je broek tijdens het lopen is soms lastig. (Heb het over de telefoon hé
Het maantje is bij mij de Niet Storen/Slaap toggle?Phoolie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:44:
[...]
Dat kan toch veel makkelijker? Op de side button drukken, even draaien en het maantje aanklikken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/53MFoe4InQYVY0mSF2F8hVfZ.png?f=user_large)
Weet iemand waarom de shortcuts applicatie opent op de Apple Watch zodra je via he siri iets hebt gevraagd aan de Watch?
Dit was bij WatchOS 9.x niet zo.
Ik wil wel een melding ontvangen dat bijv. de shortcut is uitgevoerd, maar niet dat die de shortcuts applicatie opent.
Dit was bij WatchOS 9.x niet zo.
Ik wil wel een melding ontvangen dat bijv. de shortcut is uitgevoerd, maar niet dat die de shortcuts applicatie opent.
:strip_exif()/f/image/0hexGacKJw0z8vOTI0gjCknB.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch wel blij met de nieuwe kleurtjes van dit seizoen, de olijfgroene is mijn nieuwe favoriet.
Ondanks dat ik het omdoen van het Alpine-bandje Nog steeds niet echt fijn vind blijft het wel mijn favoriete band voor de ultra, vind de look net wat fraaier.
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 07-10-2023 09:19 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
wat voor lader gebruiken jullie voor het opladen van de Apple Watch (series 9)? Op een of andere manier lukt het me niet om met een officiele apple-lader (20W usb-c die bij mn iPhone 11 Pro kwam, of 45 watt van mijn MacBook Air) te snelladen. Echter met andere usb-c laders lukt het me wel (anker powerport 65w usb-c en een goedkope usb A/C prul van de action). Ik gebruik voor dit soort dingen het liefst de apple-laders, maar dan is hij 2 uur bezig met opladen tot 80%, terwijl hij met de 3rd party laders tijdens een douchebeurt voldoende oplaadt.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Het relaxte van een AW is dat je kan sporten, je beweging kan bijhouden, naar muziek of podcasts kan luisteren zonder je telefoon mee te hoeven nemen. En zonder dat je bereikbaar bent, heerlijk!Ferry Bouman schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:09:
[...]
Dank je wel. 🙏
Klopt, soms is het handig om zonder telefoon te gaan sporten maar nu neem ik het ook mee en het zou geen noodzaak zijn. Enkel dat ding voelen wiebelen in je broek tijdens het lopen is soms lastig. (Heb het over de telefoon hé)
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik heb hiervoor een Belkin Boost Charge Pro 3-in-1 aangeschaft: klik (jawel, bij Appelhoes, ondanks mindere ervaringen van andere Tweakers heb ik alleen maar goede ervaringen hier).Magic schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:05:
wat voor lader gebruiken jullie voor het opladen van de Apple Watch (series 9)? Op een of andere manier lukt het me niet om met een officiele apple-lader (20W usb-c die bij mn iPhone 11 Pro kwam, of 45 watt van mijn MacBook Air) te snelladen. Echter met andere usb-c laders lukt het me wel (anker powerport 65w usb-c en een goedkope usb A/C prul van de action). Ik gebruik voor dit soort dingen het liefst de apple-laders, maar dan is hij 2 uur bezig met opladen tot 80%, terwijl hij met de 3rd party laders tijdens een douchebeurt voldoende oplaadt.
Ik herken je probleem met niet goed willen opladen met andere opladers enigszins, ik had ook een TechProtection 3-in-1 (klik) waarmee mijn iPhone, AirPods en Apple Watch SE wel wilden opladen maar de Apple Watch Series 9 deed het er niet voor.
Die Belkin kost wel wat maar dan heb je ook wat
Die olijf groene ziet er idd goed uit! Ook maar eens bestellen als vervanging voor mijn groene Alpine bandjeDonstil schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:16:
[Afbeelding]
Toch wel blij met de nieuwe kleurtjes van dit seizoen, de olijfgroene is mijn nieuwe favoriet.
Ondanks dat ik het omdoen van het Alpine-bandje Nog steeds niet echt fijn vind blijft het wel mijn favoriete band voor de ultra, vind de look net wat fraaier.
Ja inderdaad! Heb jij ook de eerdere groene @Donstil ? Zou je dan een foto naast elkaar kunnen maken?schumi1986 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:27:
[...]
Die olijf groene ziet er idd goed uit! Ook maar eens bestellen als vervanging voor mijn groene Alpine bandje
MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C
Verkoop je je groen bandje dan? Ik vraag dit voor een vriendschumi1986 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:27:
[...]
Die olijf groene ziet er idd goed uit! Ook maar eens bestellen als vervanging voor mijn groene Alpine bandje
Potdomme, ik had niet verwacht dat de Apple Watch SE zo’n ‘batterijtopper’ zou zijn:
:fill(white):strip_exif()/f/image/WucbAaA87cPsAQJ9mIl3JZh1.png?f=user_large)
Een aangename verrassing!
Trouwens, nog even een vraag: hoe kan ik forceren dat, wanneer ik bel via het horloge / telefoon, het geluid via mijn Bluetooth-headset (Sony WF-1000XM5) gaat?
:fill(white):strip_exif()/f/image/WucbAaA87cPsAQJ9mIl3JZh1.png?f=user_large)
Een aangename verrassing!
Trouwens, nog even een vraag: hoe kan ik forceren dat, wanneer ik bel via het horloge / telefoon, het geluid via mijn Bluetooth-headset (Sony WF-1000XM5) gaat?
Volgens mij wordt de batterij ook nog behoorlijk verlengd als je naast AOD uit en ook raise to wake uit zet. Stiekem gaat het scherm al snel een keer of 50 per dag aan voor niks daarmee.
Nou ik had de originele groene inderdaad. Alleen toen ik de blauwe kocht 2 weken terug heb ik de bandjes gewisseld in het hotel en daar ben ik hem vervolgens vergeten.Radiodurans schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:42:
[...]
Ja inderdaad! Heb jij ook de eerdere groene @Donstil ? Zou je dan een foto naast elkaar kunnen maken?
Helaas kwam ik er een week later pas achter dus kan ook niet terug, wel mail gestuurd maar helaas geen positief bericht op gekomen. Weg dus.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Nee, deze bewaar ik om wat te kunnen afwisselenDCNY schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:49:
[...]
Verkoop je je groen bandje dan? Ik vraag dit voor een vriend
Laatst al eens gevraagd maar geen antwoord:
Lukt het bij jullie om een hardloop workout met Strava te synchroniseren vanuit de standaard Workout app?
Vreemd genoeg werkt dit sinds kort niet meer bij mij, geen idee waarom. Krachttraining synct wel met Strava vanuit de Workouts app wat het des te vreemder maakt.
Heb de koppeling al eens opnieuw gelegd en zie verder geen instelling die ik nog kan proberen.
Lukt het bij jullie om een hardloop workout met Strava te synchroniseren vanuit de standaard Workout app?
Vreemd genoeg werkt dit sinds kort niet meer bij mij, geen idee waarom. Krachttraining synct wel met Strava vanuit de Workouts app wat het des te vreemder maakt.
Heb de koppeling al eens opnieuw gelegd en zie verder geen instelling die ik nog kan proberen.
[ Voor 13% gewijzigd door Aghanim op 08-10-2023 11:09 ]
Haha, zonder dat je bereikbaar bent. Prachtig dat we dit tegenwoordig fijn vindenKassad schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:20:
[...]
Het relaxte van een AW is dat je kan sporten, je beweging kan bijhouden, naar muziek of podcasts kan luisteren zonder je telefoon mee te hoeven nemen. En zonder dat je bereikbaar bent, heerlijk!
Ja hoor, vanmorgen nog gedaan. Vast leggen met de workout app op de watch en vervolgens synced naar strava. Werkt prima.Aghanim schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:08:
PSN: PcDCch
Ik weet het niet 100%, want ik gebruik die optie nooit. Maar ik krijg van Strava een notificatie dat er een nieuwe workout is gevonden en of ik die wil importeren. Dat krijg jij dus niet?Aghanim schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:08:
Jawel, maar alleen bij krachttraining. Hardlopen gebeurt er niks. Lijkt dus alsof het niet aangeboden wordt vanuit de Apple zijde. Via WorkOutDoors werkt de sync wel.MrAcid schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 20:47:
[...]
Ik weet het niet 100%, want ik gebruik die optie nooit. Maar ik krijg van Strava een notificatie dat er een nieuwe workout is gevonden en of ik die wil importeren. Dat krijg jij dus niet?
Wat wil je hier nou precies mee zeggen? Dat de VO2max verkeerd wordt berekend ofzo?
PSN: Sluuz
Ik heb ook al langer Vo2max verwarring: ik scoorde erg slecht, maar ben best fit en sport regelmatig. Het is vergeleken met mijn vrouw die ongeveer even fit is een enorm verschil, haar vo2max is goed/hoog.Sluuz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:54:
[...]
Wat wil je hier nou precies mee zeggen? Dat de VO2max verkeerd wordt berekend ofzo?
Tot ik mijn horloge in de nachten omhield! Dat maakt al enorm uit, nu ben ik 'in ene' een stuk fitter. Maar slaap liever niet met horloge om, maar ontdekte het bij toeval omdat ik op vakantie het horloge vaker om hield en mijn Vo2max op vakantie in ene zoveel hoger werd.
Kon er nog niet zoveel over vinden, maar vind het een beetje lastige indicator op de Apple watch c.q. met de Apple implementatie.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
JaSluuz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:54:
[...]
Al jaren een Apple Watch gebruiker en VO2max is verre van nauwkeurig. Ook meerdere Reddit threads over te vinden. Het lijkt inderdaad met de wijze van berekening te maken te hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door Phyraxz op 09-10-2023 14:27 ]
Mijn VO2max wordt al jaren laag aangegeven. Geen idee wat ik ervan moet geloven.Phyraxz schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:26:
Al jaren een Apple Watch gebruiker en VO2max is verre van nauwkeurig. Ook meerdere Reddit threads over te vinden. Het lijkt inderdaad met de wijze van berekening te maken te hebben.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
MijnVO2max varieert heel langzaam, golft omhoog en omlaag met periodes van een maand of twee, helemaal los van mijn beweging/sporten. Ik heb het maar opgegeven om het te verbeteren..
Is dat niet wat je zocht?Tomba schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:35:
[...]
Het maantje is bij mij de Niet Storen/Slaap toggle?
[Afbeelding]
Nergens iets gelezen over de beste update van watchOS 10: de workout-app vraagt om een bevestiging om een lopende workout te beeïndigen. Duurt 8 jaar, maar dan heb je ook wat.

Heeft er iemand al tips voor een goeie 'Workout builder' nu de WorkOutKit beschikbaar is - zodat je niet meer op je horloge hoeft te pielen om de meer complexe schema's te bouwen?
Ik kom o.a. deze tegen met mijn review in een paar regels. Bij alle apps geprobeerd een vrij eenvoudige hardloopworkout aan te maken (4x2000m met 2min rust, met open warming-up en cooldown):
Ik kom o.a. deze tegen met mijn review in een paar regels. Bij alle apps geprobeerd een vrij eenvoudige hardloopworkout aan te maken (4x2000m met 2min rust, met open warming-up en cooldown):
- Workout Builder: https://apps.apple.com/us...end-to-watch/id6450721774
- Vrij basaal en 'lelijk', niet mogelijk om een 'open' warm-up en cooldown te kiezen (moeten een target/tijd hebben), positief: kan workouts verzenden zonder 'm in te plannen op een dag.
- RunMaker: https://apps.apple.com/mm/app/runmaker/id6456522309
- Mooie interface, werkt intuitief en snel. Je kunt met een AI tekstprompt de workout ingeven (5ct per prompt, ook als je geen goed resultaat hebt), maar hierbij werd de warming-up en cooldown niet meteen meegenomen. Handmatig is eigenlijk net zo snel. Workouts kun je alleen plannen op een dag, niet los versturen, waarna ze netjes bovenaan staan in de Workout App. Met een meer complexe workout (piramide 200-400-800-1000-1000-800-400-200 met 1 min rust, open warmup en cooldown) is de AI wél erg handig. Als je de 'examples' even bekijkt in de app dan is het ook eenvoudiger om de prompts te schrijven en gaat het vrij goed! Alleen hardloopworkouts.
- WatchFit Workouts for Watch: https://apps.apple.com/nl...uts-to-watch/id6464086175 vrij duur (€8 per jaar), mooi en intuitief, 'alle' workoutstypes, zowel losse workouts verzenden als inplannen, complexe workouts (pyramide voorbeeld van hierboven) vereisen vrij veel handwerk, maar is goed te doen en beter dan op de watch.
[ Voor 82% gewijzigd door MrAcid op 10-10-2023 11:57 . Reden: toevoeging van nieuwe apps + mini-review ]
Ah, ik heb geen Ultra, dus ken heel die modus niet. Was in de veronderstelling dat je het over de slaapmodus had
Heeft iemand toevallig een aluminium 45mm middernacht watch met een cipres geweven sportbandje? Zou graag eens een goede foto willen zien van die combinatie gezien ze die tot nu toe nergens tonen.
Hier krijg ik die vo2max niet echt aan de praat. 1 keer een meting gehad tijdens een wandeling, daarna niks meer vernomen.
Tweede dingetje:
Bij de aandelen app op de Apple Watch kloppen de tijden niet. Als ik nu naar aandeel kijk, zit het lijntje al bij 17.00u, terwijl het nu nog maar 13:45u is.
Meer mensen met die euvel?
Tweede dingetje:
Bij de aandelen app op de Apple Watch kloppen de tijden niet. Als ik nu naar aandeel kijk, zit het lijntje al bij 17.00u, terwijl het nu nog maar 13:45u is.
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Weet niet of je er iets aan hebt. Maar in mijn geval wordt vo2 ook niet gemeten als ik mijn mobiel bij mij heb. Laat ik die thuis wordt alles netjes geregistreerd.Kuhr89 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:45:
Hier krijg ik die vo2max niet echt aan de praat. 1 keer een meting gehad tijdens een wandeling, daarna niks meer vernomen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires
De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.