Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:36
Ik laad mijn Apple Watch vaak 's nachts op tegelijkertijd met de iPhone. Het is me al enkele keren overkomen dat ik 's ochtends zie dat de Watch niet opgeladen is (en dan bedoel ik echt niet opgeladen en dus niet bvb tot 80%).

Long shot maar zou dit kunnen komen door de volgende samenloop van omstandigheden: ik verwijder de Watch van mijn pols en leg hem op de lader. Onmiddellijk wordt die dan gelocked. Maar als ik dan direct nog met de iPhone in de weer ben, dan merk ik dat de Watch door de iPhone terug wordt geunlocked - ik zie de melding op de iPhone dat 'ie de Watch heeft unlocked, terwijl die wel nog steeds op de lader ligt. Zou deze unlocking een stop van het laden van de Watch kunnen veroorzaken? Of ben ik het nu echt te ver aan het zoeken?

Gaat overigens over een Apple Watch Ultra eerste generatie in combinatie met oplader van mijn vorige oude Series 4 (maar ik vermoed niet dat dit er iets mee te maken heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lw.keizer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 13:41
Ik doe hetzelfde maar heb nog nooit gemerkt dat mijn ladende watch door mijn telefoon unlockt wordt. Zou volgens mij alleen moeten kunnen unlocken via iPhone als hij om een pols zit! Misschien gaat er iets mis met polsdetectie, en dat hij daarom ook niet oplaadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

StevenRSCA schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:03:
Ik laad mijn Apple Watch vaak 's nachts op tegelijkertijd met de iPhone. Het is me al enkele keren overkomen dat ik 's ochtends zie dat de Watch niet opgeladen is (en dan bedoel ik echt niet opgeladen en dus niet bvb tot 80%).

Long shot maar zou dit kunnen komen door de volgende samenloop van omstandigheden: ik verwijder de Watch van mijn pols en leg hem op de lader. Onmiddellijk wordt die dan gelocked. Maar als ik dan direct nog met de iPhone in de weer ben, dan merk ik dat de Watch door de iPhone terug wordt geunlocked - ik zie de melding op de iPhone dat 'ie de Watch heeft unlocked, terwijl die wel nog steeds op de lader ligt. Zou deze unlocking een stop van het laden van de Watch kunnen veroorzaken? Of ben ik het nu echt te ver aan het zoeken?

Gaat overigens over een Apple Watch Ultra eerste generatie in combinatie met oplader van mijn vorige oude Series 4 (maar ik vermoed niet dat dit er iets mee te maken heeft).
Wat voor lader gebruik je? Wat ik wel eens merk bij mijn 100w hyperjuice lader (waar meerdere usb poorten op zitten) is dat als ik m'n iPhone er in heb zitten en ik sluit nog twee andere apparaten aan dat de iPhone stopt met opladen. Ik vermoed het USB Power Delivery protocol wat stroom verdeeld over de poorten wat dan niet helemaal goed gaat.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
amphora schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Wat voor lader gebruik je? Wat ik wel eens merk bij mijn 100w hyperjuice lader (waar meerdere usb poorten op zitten) is dat als ik m'n iPhone er in heb zitten en ik sluit nog twee andere apparaten aan dat de iPhone stopt met opladen. Ik vermoed het USB Power Delivery protocol wat stroom verdeeld over de poorten wat dan niet helemaal goed gaat.
Een hele oude van GEAR4 die ik indertijd ooit eens in de Fnac heb gekocht ten tijde van mijn iPhone 4S. Wel ter verduidelijking: de GEAR4 is enkel het toestelletje wat in het stopcontact gaat en waar twee USB A aansluitingen op zitten: eentje gebruik ik voor de Apple Watch (met de originele magnetische-naar-USB A kabel van mijn vroegere Series 4) en de andere gebruik ik voor de iPhone (met een originele lightning naar USB A kabel). Maar mijn scenario is dus wel gelijkaardig aan dat van jou, zijnde dat we meerdere devices op dezelfde lader zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:30
Ik herken het ook wel (2/3x per jaar) en dan is het altijd omdat ik niet heb opgelet. Ik let tegenwoordig gewoon goed op de oplaad animatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• edwardmila
  • Laatst online: 13-09 17:18
Ook ik hoor er weer bij.

Ooit begonnen met de AW0 RVS met Milanees bandje.
Toen overgestapt naar een Garmin Fenix 6X Sapphire.
Nu weer terug naar de AW en wel de Ultra 2 met het wit ocean bandje (was direct verkrijgbaar).
Wit bandje zal ik vervangen en het witte vooral in de zomer dragen denk ik.

Ik ga dit topic volgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oe1jbXOeWC3KX1SpfLW9ycHaNHc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/duA2u55qRlU0jrWkljj4FfvK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
@edwardmila , goed formaat voor jou, in proportie met de pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Radiodurans schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 17:10:
[...]

Als ‘ie goed staat dan ga je er echt plezier van hebben. Het is by far de beste Apple Watch die ik heb gehad!
Wanneer staat ie goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:52
Euh, wanneer jij vindt dat ‘ie past bij jouw stijl?

Holy post resurrection…

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Davidas schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:36:
[...]

Mogelijk veel apps open die op de achtergrond draaien?
Blijven de apps op de achtergrond draaien dan?
Zo ja, is er een mogelijkheid die allemaal in 1x te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:20
edwardmila schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Blijven de apps op de achtergrond draaien dan?
Zo ja, is er een mogelijkheid die allemaal in 1x te sluiten?
Apps blijven actief op de achtergrond. Deze kun je sluiten door twee keer op de Crown te drukken en naar links te swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:15
Ik heb het topic gescand op cellular en bleef toch met vragen zitten.
Ik heb een iPhone SE eerste generatie op KPN.
Ik wil een Watch SE 2023 cellular aanschaffen.
Ik krijg uit het topic de indruk dat cellular een extra abo vereist. Ik dacht (naief?) dat er op de Watch gewoon een clone van de sim kwam voor bereikbaarheid. Heb ik echt een extra abo nodig?
Ik las ook iets over compatibiliteit tussen Watch en type iPhone. Is dat echt een issue?

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:05
Barleone schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:31:
Ik krijg uit het topic de indruk dat cellular een extra abo vereist. Ik dacht (naief?) dat er op de Watch gewoon een clone van de sim kwam voor bereikbaarheid. Heb ik echt een extra abo nodig?
Ik las ook iets over compatibiliteit tussen Watch en type iPhone. Is dat echt een issue?
Ja extra esim abonnement, volgens mij is deze bij KPN 5 euro per maand.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

@Barleone
Om cellular te gebruiken heb je een uitbreiding op je abonnement nodig. Dat kost bij KPN en Odido ongeveer 5 euro per maand bovenop je huidige abonnement. De e-sim op je Watch is gekoppeld aan het abonnement van je iPhone.

Wat betreft de iPhone die niet meer de recentste versie van iOS ondersteunt, zoals jouw iPhone SE: daarmee kun je de Apple Watch niet updaten naar de recentste versie van watchOS. Dit kan een probleem zijn als je Watch wordt geleverd met een versie van watchOS die nieuwer is dan de versie die iOS ondersteunt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Niets van gevonden in dit topic en misschien ook een zinloze vraag, maar ik ga ‘m toch stellen.

Is het mogelijk om een opdracht aan te maken die ‘s nachts het horloge in de spaarstand zet en/of AOD uitschakelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-09 08:11

Grin

Ride si sapis.

Barleone schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:31:
Volgens mij gaat die combi van telefoon en horloge niet werken: Apple Watch SE (tweede gen.) is uitgekomen met watchOS 9.0 en dat is gecombineerd met minimaal iOS 16.0
Jouw iPhone SE is blijven steken op iOS 15.4.1
100% zeker ben ik niet maar let hierop bij afschaf en/of vraag dit na.

Provider-edit:
Ook omdat de (KPN) provider settings/profielen via iOS/watchOS lopen verwacht ik daadwerkelijk praktische problemen bij KPN 4G multi-sim. Het KPN profiel was er volgens mij nog niet in iOS 15.4.1/watchOS 9.0
Ik zie het somber voor je in maar hou een hele kleine slag om de arm…

[ Voor 15% gewijzigd door Grin op 16-10-2023 21:01 ]

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:25
crimby schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:26:
Heeft iemand toevallig een aluminium 45mm middernacht watch met een cipres geweven sportbandje? Zou graag eens een goede foto willen zien van die combinatie gezien ze die tot nu toe nergens tonen.
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
edwardmila schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:41:
Niets van gevonden in dit topic en misschien ook een zinloze vraag, maar ik ga ‘m toch stellen.

Is het mogelijk om een opdracht aan te maken die ‘s nachts het horloge in de spaarstand zet en/of AOD uitschakelt?
focus stand slaap zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:51
edwardmila schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:41:

Als je de slaapstand gebruikt gaat-ie in een soort sluimerstand met AOD uit. En anders kan je een vast een automation aan maken.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Gedaan … eens proberen.
De slaapgegevens worden dan wel gewoon bijgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 21:05
edwardmila schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:31:
[...]

Gedaan … eens proberen.
De slaapgegevens worden dan wel gewoon bijgehouden?
Daar is die focus juist ook voor bedoelt. Dus win-win voor je. ;)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edwardmila
Dank jullie, super tof om te leren van een forum ✌🏻.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
Als niemand de combi heeft dan kun je misschien op YouTube zoeken of iemand een unboxing video van deze combi heeft geplaatst. En anders kun je even kijken via de Apple Watch Studio of de combi je bevalt:
https://www.apple.com/nl/shop/studio/apple-watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:50
Vraagje,

Ik heb nu een AW7 en ik wil graag de overstap maken naar de Ultra.

Alleen wat is nu slim om te doen?

Ultra 1 of de Ultra 2 (scheelt toch nog wat in de portemonnee)

Wat vinden jullie? & wie heeft nu de overstap van 1 naar 2 gedaan?

Thanks!

@Donstil wat zeg jij ervan :P (long time ago)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
Nick25 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:59:
Vraagje,

Thanks!

Ultra 2 via een provider!! Ik heb de overstap van 1 naar 2 gedaan vanwege de extra 1000 nits en de nieuwe geasture. En ik was toe aan een nieuw bandje na 1 jaar gebruik + mijn accu was al wat minder geworden.

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 17-10-2023 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:07:
[...]

Ultra 2 via een provider!! Ik heb de overstap van 1 naar 2 gedaan vanwege de extra 1000 nits en de nieuwe geasture. En ik was toe aan een nieuw bandje na 1 jaar gebruik + mijn accu was al wat minder geworden.
Ik toevallig ook via Provider (kpn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
rclahsen schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:57:
[...]

Als niemand de combi heeft dan kun je misschien op YouTube zoeken of iemand een unboxing video van deze combi heeft geplaatst. En anders kun je even kijken via de Apple Watch Studio of de combi je bevalt:
https://www.apple.com/nl/shop/studio/apple-watch
Zal eens op youtube gaan zoeken. De studio ken ik, eigenlijk hetzelfde als de koopwizard. Echter ben ik benieuwd hoe het in de realiteit eruit ziet. Die foto's van Apple zijn toch altijd fantastisch :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick25 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:59:
Vraagje,

Thanks!

Ja lastig. De update is super marginaal maar het horloge is wel goedkoper geworden, dus dat maakt het verschil tussen een Ultra 1 met wat korting of een 2 niet zo groot schat ik in (prijzen niet opgezocht) dus met dat in het achterhoofd zou ik zeggen als je een nieuwe wilt koop dan een 2.

Echter een nette ultra 1 misschien nog wel een optie?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Misschien dat de ultra 2 wel toekomst vaster is met eindelijk een nieuwe CPU. Verder zijn de verschillen klein inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
Donstil schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:04:
[...]

Ja lastig. De update is super marginaal maar het horloge is wel goedkoper geworden, dus dat maakt het verschil tussen een Ultra 1 met wat korting of een 2 niet zo groot schat ik in (prijzen niet opgezocht) dus met dat in het achterhoofd zou ik zeggen als je een nieuwe wilt koop dan een 2.

Echter een nette ultra 1 misschien nog wel een optie?
kijk dr donstill *;

nja bij kpn scheelt het niet veel hoor

zal er nog even over nadenken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVisser
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lTlnoI0eNCLgRAZXDjHcxL4tObk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T4wSg8GFbm0Iq2sotzOL6jjH.jpg?f=fotoalbum_large

Hi,

Het is mij opgevallen dat er kleurverschil zit in de rand onder het scherm. Het kleurverschil is enkel te zien in het juiste daglicht. Nu rijst de vraag of dit hoort dan wel in hoeverre het acceptabel is. Hebben jullie hier ook “last” van?

Ik ben naar de Apple store geweest en heb daar een showmodel bekeken, maar daar kon ik geen afwijking vinden. Een medewerker zag bij mij geen afwijking (vermoedelijk vanwege kunstlicht) en kon er dan ook geen uitspraak over doen.

Kortom; is dit jullie ook opgevallen, of heb ik een afwijkend exemplaar ontvangen? Graag hoor ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:04
ThomasVisser schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 05:59:
[Afbeelding]

Hi,

Het is mij opgevallen dat er kleurverschil zit in de rand onder het scherm. Het kleurverschil is enkel te zien in het juiste daglicht. Nu rijst de vraag of dit hoort dan wel in hoeverre het acceptabel is. Hebben jullie hier ook “last” van?

Ik ben naar de Apple store geweest en heb daar een showmodel bekeken, maar daar kon ik geen afwijking vinden. Een medewerker zag bij mij geen afwijking (vermoedelijk vanwege kunstlicht) en kon er dan ook geen uitspraak over doen.

Kortom; is dit jullie ook opgevallen, of heb ik een afwijkend exemplaar ontvangen? Graag hoor ik :)
Is dat niet de rand voor antennes?

Edit, op deze foto kan je de rand goed zien zitten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/muG1h-OC6Wk2FcaCuqLpVbw13oI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/YcFjPryByTn0b4azbn8hcm1m.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door don spike op 19-10-2023 06:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasVisser
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-11-2024
don spike schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 06:30:
[...]

Is dat niet de rand voor antennes?

Edit, op deze foto kan je de rand goed zien zitten:
[Afbeelding]
Ja dat vermoeden heb ik wel, ik vraag me alleen af of het kleurverschil normaal is. Op de foto zie je in het midden van de rand een kleurverschil tussen links en rechts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
ThomasVisser schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 05:59:
[Afbeelding]

Hi,

Had ik ook bij mijn Ultra 1. Niets om je zorgen over te maken volgens mij. Bij de Ultra 2 ben ik het ook een paar keer tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Was dat niet iets van gerycled zachter materiaal? Het krast ook onwijs makkelijk (had ik bij m'n Ultra 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
@ThomasVisser
Belangrijke vraag: welk model heb je? Toevallig een cellular exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:45
Barleone schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:57:
@ThomasVisser
Belangrijke vraag: welk model heb je? Toevallig een cellular exemplaar?
Ultra is altijd cellular.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
Dat staat niet zijn posts.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• don spike
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:04
Barleone schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 07:50:
[...]
Dat staat niet zijn posts.
Zijn afbeelding is toch duidelijk genoeg dat het een Ultra betreft…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:10
Ik weet niet sinds welke watch OS dit is gewijzigd, maar wanneer ik ga lopen wil ik graag dat de muziek vanop mijn apple watch wordt afgespeeld ipv via mijn iPhone. Ik heb enkele afspeellijsten overgezet naar mijn apple watch.

Ik kies dan voor Library > Downloaded > Playlists

Maar dan zie ik toch nog afspeellijsten die niet lokaal op mijn apple watch staan en als ik dan een liedje afspeel, wordt die vanaf mijn iPhone afgespeeld.

Wanneer ik de iPhone dan volledig uitzet, dan kan die niet anders dan enkel vanop mijn apple watch afspelen, maar dat lijkt mij geen logische situatie…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
pina schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:26:
Ik weet niet sinds welke watch OS dit is gewijzigd, maar wanneer ik ga lopen wil ik graag dat de muziek vanop mijn apple watch wordt afgespeeld ipv via mijn iPhone. Ik heb enkele afspeellijsten overgezet naar mijn apple watch.

Ik kies dan voor Library > Downloaded > Playlists

Maar dan zie ik toch nog afspeellijsten die niet lokaal op mijn apple watch staan en als ik dan een liedje afspeel, wordt die vanaf mijn iPhone afgespeeld.

Wanneer ik de iPhone dan volledig uitzet, dan kan die niet anders dan enkel vanop mijn apple watch afspelen, maar dat lijkt mij geen logische situatie…
Daar heb ik sinds kort ook last van, om gek van te worden. Blijft ie maar afspelen op m’n iPhone. Pas als je hem uitzet of uit het netwerk haalt dan gaat het goed. Ik vind dat Apple het daar erg ingewikkeld maakt, dat kan echt stukken makkelijker.

Wat ik ook nog graag zou zien:
Je belt met de Airpods op de iPhone. Loopt even naar buiten en dan kom je buiten bereik van je foon en dat gaat het haperen/stotteren. Hoe fijn zou het dan zijn dat het automatisch over springt naar je Watch icm de Airpods.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:51
Redondo1982 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:51:
[...]

Daar heb ik sinds kort ook last van, om gek van te worden. Blijft ie maar afspelen op m’n iPhone. Pas als je hem uitzet of uit het netwerk haalt dan gaat het goed. Ik vind dat Apple het daar erg ingewikkeld maakt, dat kan echt stukken makkelijker.

Wat ik ook nog graag zou zien:
Je belt met de Airpods op de iPhone. Loopt even naar buiten en dan kom je buiten bereik van je foon en dat gaat het haperen/stotteren. Hoe fijn zou het dan zijn dat het automatisch over springt naar je Watch icm de Airpods.
Volgens mij is dat een probleem aan de isp kant omdat de iPhone en Watch eigen sim kaarten gebruiken. Voor zover ik weet is het niet mogelijk om een handoff te doen tussen verschillende simkaarten.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crimby
Ook ik hoor nu weer officieel tot de club! Van een apple watch 1 ben ik een tijdje overgestapt naar garmin. Echter, nu toch weer gekozen voor een AW9 45mm. Het smart gedeelte weegt toch op tegen het sport gedeelte, zeker gezien ik nu met fietsen een garmin edge en hartslagband gebruik.
Nu ongeveer een uur in bezit en nog erg tevreden (kan niet andere natuurlijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eXuLovjGL1Fc_VMGpUBSD4eHjAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TIL505uJhnWMQmicpFUcIWB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:15
Weet iemand toevallig of je ook enkel het bandje (Ultra 2) kunt omwisselen of moet je de hele Watch weer terugsturen en nieuwe bestellen?

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Jaymone schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:49:
Weet iemand toevallig of je ook enkel het bandje (Ultra 2) kunt omwisselen of moet je de hele Watch weer terugsturen en nieuwe bestellen?
Als je alleen een bandje hebt besteld kan die uiteraard retour en bestel je een nieuwe. Als je een Watch hebt besteld waar een bandje bij geleverd is, moet zowel de Watch als het bandje retour. Zou ik denken in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
turkeyhakan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:52:
[...]

Als je alleen een bandje hebt besteld kan die uiteraard retour en bestel je een nieuwe. Als je een Watch hebt besteld waar een bandje bij geleverd is, moet zowel de Watch als het bandje retour. Zou ik denken in ieder geval.
Daar neig ik ook naar inderdaad. Wil maatje groter bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Jaymone schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:58:
[...]

Daar neig ik ook naar inderdaad. Wil maatje groter bestellen.
Je kan Apple ook bellen en vragen natuurlijk, maar de Watches worden in een set verkocht dus de kans lijkt mij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Meteen al een vraagje; kan ik een andere watchface instellen voor always-on (als ie gewoon langs m’n lichaam bungelt) dan voor als ik actief op de watch kijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Meteen al een antwoord; nee.
:9

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barleone
Ik weet niet waar, maar heb juist recent daarover nieuws gezien. Dat dit niet meer nodig zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Barleone schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:48:
[...]

Ik weet niet waar, maar heb juist recent daarover nieuws gezien. Dat dit niet meer nodig zou zijn.
Zal dan wel even met Apple bellen, thanks.

Vind het ook wel logisch eigenlijk, maat bandje is een variabele waarbij de kans redelijk aanwezig is dat men het gaat omruilen. Om dan het gehele device terug te sturen…denk dat Apple dat liever ook niet heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Jaymone op 23-10-2023 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb van de week mijn Ultra 2 omgeruild voor een andere bandje in de Apple store, je moet de hele watch en bandje omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
MaxPoweR schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:59:
[...]

Ik heb van de week mijn Ultra 2 omgeruild voor een andere bandje in de Apple store, je moet de hele watch en bandje omwisselen.
Dank, dan weet ik wat mij te doen staat.

———————————————————————————-
Even een korte update:

Wat een upgrade beleving komende van een Series 4! Alsof ik (bijna) compleet wat anders heb en meer luxe uitstraling als bijkomend voordeel. En ook in dit geval merk je dat een groter scherm meer doet met je beleving, uiteraard i.c.m design.

Wat me wel opviel, is dat mijn hartslag tijdens een workout bij de Ultra 2 lager ligt en daardoor de verbrande actieve calorieën dus ook. Denk dat het ongeveer 50-70 calorieën scheelt. Dit zou goed kunnen komen doordat de Ultra 2 betere sensoren heeft/nauwkeuriger is, hebben meer mensen dit ervaren?

Ps: Om dan voor de calorie verbranding weer terug te gaan naar de Series 4 is ook weer een beetje overdreven :P Ik gun mezelf wel even de tijd om te bepalen om ik ‘m hou of dat ik wacht tot volgend jaar. Op dit moment heb ik alleen maar de neiging om te houden, wat een mooi exemplaar zeg.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaymone op 24-10-2023 05:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er geen meldingen van facetime binnenkomen op mijn Apple Watch? Dus dat de watch niet “overgaat” bij een facetime-gesprek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:39
Bij m’n AWU zit een laadkabel met metalen rand, ipv plastic wat andere modellen hebben.
Nu merkte ik gister op, als kabeltje is aangesloten aan lader en je er met vinger overheen gaat (achterkant kabel watch), je lichtjes een tinteling voelt en met watch eraan iets meer tinteling.

Meer die dit hebben?

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:56
SuperVeloce schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:14:
Bij m’n AWU zit een laadkabel met metalen rand, ipv plastic wat andere modellen hebben.
Nu merkte ik gister op, als kabeltje is aangesloten aan lader en je er met vinger overheen gaat (achterkant kabel watch), je lichtjes een tinteling voelt en met watch eraan iets meer tinteling.

Meer die dit hebben?
Ter info, ik heb 3 AW laders, 1 heeft een witte rand (USB-A) en de andere 2 (1x USB-A, 2x USB-C) heb ik los gekocht en hebben een zilveren rand zonder tinteling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

SuperVeloce schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:14:

Meer die dit hebben?
ik heb er met de awu niet op gelet, ik weet wel dat het bij Macbooks ook voor komt:
https://superuser.com/que...en-it-is-charging-and-wha

en zo zijn er meer voorbeelden te vinden. Is het gevolg van een metalen case en kan kennelijk geen kwaad.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Redondo1982 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:32:
[...]

Ja, gemeld bij support en wat vragen doorlopen. Ik heb wel Apple Care+ en kreeg via Express Replacement eerst een vervanger en kon daarna de oude opsturen.

Zal je dit niet hebben dan zal het hoogstens een paar dagen zijn dat je je AW kwijt bent, Apple kennende.
Eindelijk tijd gehad om Apple Support te contacten, maar het was een behoorlijk proces.

Maandag eind van de dag gebeld, kreeg ik te horen dat ik terug gebeld zou worden door iemand van Apple Health. Die belde dinsdagmorgen terug, moest wat vragen doorlopen. Ik had nog niet geprobeerd om de ECG bij iemand anders te doen, dus dat gedaan en doorgegeven. Belde ze eind van de middag weer terug. Nog wat dingen geprobeerd en toen hebben ze hem voor reparatie aangemeld. Zojuist bericht ontvangen dat UPS morgen verzenddoos komt brengen. Weet niet of die hem dan ook weer direct mee terug nemen. Maar dat gaan we morgen wel weer zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenRSCA
Eerlijk ben ik toch onder de indruk over het geoptimaliseerd opladen op mijn Ultra 1 - dus de functionaliteit waar de Watch zelf beslist of 'ie oplaadt tot 100% dan wel stopt bij 80%.

Net als vorig jaar rond deze tijd ben ik weer aan het trainen richting het lopen van een marathon begin volgend jaar. Dat gaat uiteraard gepaard met de nodig trainingsruns, waar mijn schema op doordeweekse dagen focust op relatief korte runs (tussen 1u en 2u max) en in het weekend op de langere runs (lees: 3u en langer). En uiteraard gebruik ik dan de native Workout app op mijn Apple Watch in combinatie met het luisteren van (gedownloade, dus geen cellular) muziek en podcasts via eerste generatie AirPods Pro.

En wat blijkt: op weekdagen stopt mijn Ultra 's nachts met het laden op 80%, wat voldoende is om de dag door te komen, inclusief workouts van 1 tot 2u - typisch heb ik op het eind van zo'n dag 's avonds nog 20% tot 30% battery life over. In het weekend laadt 'ie dan automatisch tot 100% zodanig dat ik zeker ben dat mijn langere runs geen impact hebben op mijn all-day battery life. Dus eigenlijk toch wat je van zo'n functionaliteit zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
@StevenRSCA mijne laad structureel tot 80% (ook op hardloop dagen) maar ik had van de week een vlucht om 7 uur 's ochtends die ook in mijn agenda stond, en toen had die voor de zekerheid tot 100% geladen. Vond het heel netjes idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 00:29
Hoe een bedrijf al Apple eigenlijk altijd alle details goed heeft, heb ik nog een ergernis puntje gevonden.

De activiteitencomplicatie lijnt niet lekker uit op de wijzerplaat. Sommige complicaties doen het daar goed, sommige niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hJUCKygQCkg6q2JaYR2OoXCLcdc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gqF8mnhhFzW2t2mJFveiW7Fm.png?f=user_large

De dubbeltap weet ik nog niet zo goed. Voor notificaties etc heb ik er echt niks aan. Alleen voor de slimme stapel (widgets). Maar die open ik eigenlijk niet super vaak. Hopelijk bedenken ze nog wat meer toepassingen, zoals maar een enkele tap om naar beneden te navigeren.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:41
Kuhr89 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:30:

De dubbeltap weet ik nog niet zo goed. Voor notificaties etc heb ik er echt niks aan. Alleen voor de slimme stapel (widgets). Maar die open ik eigenlijk niet super vaak. Hopelijk bedenken ze nog wat meer toepassingen, zoals maar een enkele tap om naar beneden te navigeren.
Wat ik dan wel een handige dubbeltap functie vindt is het maken van een foto via de camera app op je watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:41
gisteren mijn eerste smart watch in gebruik, apple watch 9 45 mm.
Nog wat problemen met de multidimensionale, maar verder dik tevreden!

[ Voor 50% gewijzigd door brothermaynard op 26-10-2023 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:54
@Jaymone is bij beide het gewicht en de lengte hetzelfde ingevuld?
En misschien had je met de andere Watch vaker langere momenten van niet meten en nu door betere sensoren dat hij beter meet?
En kijk eens naar de oude activiteiten en je gemiddelde hartslag ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Roos79 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:56:
@Jaymone is bij beide het gewicht en de lengte hetzelfde ingevuld?
En misschien had je met de andere Watch vaker langere momenten van niet meten en nu door betere sensoren dat hij beter meet?
En kijk eens naar de oude activiteiten en je gemiddelde hartslag ed?
Iets minder gewicht ingevuld (doet me altijd goed haha) maar denk echt dat het met de sensoren te maken heeft. Aangezien ik bijna iedere dag ermee sport, viel het mij direct op. Al is het geen groot verschil maar denk inderdaad ook dat het met secuurder meten te maken heeft en dat mag ook wel na 5 generaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Waar kan ik een goede screenprotector kopen voor de Apple Watch 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

d.castello schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:58:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Phoolie schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 13:43:
[...]

Eindelijk tijd gehad om Apple Support te contacten, maar het was een behoorlijk proces.

Maandag eind van de dag gebeld, kreeg ik te horen dat ik terug gebeld zou worden door iemand van Apple Health. Die belde dinsdagmorgen terug, moest wat vragen doorlopen. Ik had nog niet geprobeerd om de ECG bij iemand anders te doen, dus dat gedaan en doorgegeven. Belde ze eind van de middag weer terug. Nog wat dingen geprobeerd en toen hebben ze hem voor reparatie aangemeld. Zojuist bericht ontvangen dat UPS morgen verzenddoos komt brengen. Weet niet of die hem dan ook weer direct mee terug nemen. Maar dat gaan we morgen wel weer zien :)
Ze hebben dus gisteren de verzenddoos gebracht en die moet ik zelf nu weer naar een UPS punt brengen. Had iets makkelijker gekund. Maar ik heb nu wel rustig de tijd om hem netjes in te pakken en weg te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Laatst online: 12-09 15:35
De overstap gemaakt van een AW4 naar AW9. Lang getwijfeld tussen de AWU2 en AW9 maar heb helaas dunne polsjes waardoor ik het een overkill vond.

Double tap wel een grappige functie maar werkt dan weer niet met Spotify, jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

d.castello schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:58:
Is het echt nodig? Vaak is het best lelijk. Ervaring: op mijn Watch SE 2020 nog 0 krasjes op het scherm. OK, kantoorbaan, maar ik fiets en wandel er wel elke dag mee (in elk weer) en golf er altijd mee.

Als je bijv. in de bouw werkt snap ik het wel, maar dan is wellicht een beschermcase een goede optie. Ook lelijk, maar overdag gewoon zorgeloos beschermen, en daarbuiten gewoon gebruiken zoals 't heurt :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Phoolie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Ze hebben dus gisteren de verzenddoos gebracht en die moet ik zelf nu weer naar een UPS punt brengen. Had iets makkelijker gekund. Maar ik heb nu wel rustig de tijd om hem netjes in te pakken en weg te brengen.
UPS komt ook aan huis als je wil.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Tomba schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:47:
[...]

UPS komt ook aan huis als je wil.
Dat wist ik niet, maar als ik even snel kijk op de site van UPS dan zijn daar kosten aan verbonden. Maar wellicht kijk ik niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Phoolie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:06:
[...]

Dat wist ik niet, maar als ik even snel kijk op de site van UPS dan zijn daar kosten aan verbonden. Maar wellicht kijk ik niet goed.
Wellicht is het veranderd? Vorig jaar iig nog wel toen ik mijn AirPod Pro's vervangen kreeg door Apple.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Tomba schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 12:49:
[...]

Wellicht is het veranderd? Vorig jaar iig nog wel toen ik mijn AirPod Pro's vervangen kreeg door Apple.
Ah, zo bedoel je. Ik dacht dat je bedoelde dat als je zo'n verzenddoos hebt dat je die thuis op kan laten halen, maar dat kost geld dus.

Ik heb idd ook mijn AirPod's laten vervangen en die werden toen idd thuis opgehaald. Maar toen kreeg ik geen verzenddoos opgestuurd. Denk dat daar het vesrchil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Hoe vinden jullie Double Tap werken? Het werkt niet altijd bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
turkeyhakan schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:13:
Hoe vinden jullie Double Tap werken? Het werkt niet altijd bij mij..
Bij mij werkt het op zich prima en kan in sommige situaties handig zijn.
Of het echt een toegevoegde waarde gaat hebben, is nog te zien en gaan we meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Jaymone schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Bij mij werkt het op zich prima en kan in sommige situaties handig zijn.
Of het echt een toegevoegde waarde gaat hebben, is nog te zien en gaan we meemaken.
Het is zeker handig, maar het werkt 50% van de tijd hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
turkeyhakan schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

Het is zeker handig, maar het werkt 50% van de tijd hier..
Valt me wel op dat het beter werkt wanneer je je arm niet ergens op legt maar in de lucht houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agostino
  • Registratie: September 2017
Phyraxz schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:08:
De overstap gemaakt van een AW4 naar AW9. Lang getwijfeld tussen de AWU2 en AW9 maar heb helaas dunne polsjes waardoor ik het een overkill vond.

Double tap wel een grappige functie maar werkt dan weer niet met Spotify, jammer.
Een ultra mini zou leuk zijn! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:04
Wat denk jullie? Ik heb momenteel een Apple Watch 4 44mm en zou eventueel overstappen naar de watch 8 45mm. Staat momenteel in promo bij Krefel (België), ik kan deze kopen voor 350EU met korting via mijn werkgever.
Is de overstap de moeite? Of wacht ik beter nog een jaar? Ik merk dat mijn batterij er op achteruit is gegaan.
Na lezen van review van de watch 9 zijn er volgens mij niet veel verschillen met de 8 of ben ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
kokorico schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:44:
Wat denk jullie? Ik heb momenteel een Apple Watch 4 44mm en zou eventueel overstappen naar de watch 8 45mm. Staat momenteel in promo bij Krefel (België), ik kan deze kopen voor 350EU met korting via mijn werkgever.
Is de overstap de moeite? Of wacht ik beter nog een jaar? Ik merk dat mijn batterij er op achteruit is gegaan.
Na lezen van review van de watch 9 zijn er volgens mij niet veel verschillen met de 8 of ben ik mis?
Volgens de laatste geruchten verschijnt volgend jaar een nieuw design voor de Series en mogelijk dat de Ultra een jaar overslaat en pas weer over 2 jaar aan de beurt is. Neem het met een korreltje zout maar dit is wat we nu aan informatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16
Herkenbaar. Hier hetzelfde probleem maar dan met een series 6. Begint ook de accu na te laten. Staat op 75%, vervanging wordt geadviseerd. Nog een jaar uitzitten ivm het verwachte nieuwe design.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Kopen, nu genieten. Zit veel verschil tussen en anders verkoop je de series 8 volgend jaar voor een leuke prijs. Die blijft wel aardig in zijn waarde hangen als je hem nu al koopt met 350 euro korting.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:04
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga hem straks ophalen in de winkel. 350€ lijkt me een goede prijs voor een AW8 45mm, kostte trouwens vorig jaar bij introductie 530€ wat ik toch wel te veel vind. Batterijstatus is trouwens ook 75% van mijn aw4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 00:29
Heb het idee dat die weer bug nog niet is opgelost.

Hier nu onderweg naar Utrecht en de ‘huidige locatie’ blijft maar op Valkenswaard staan, daar mijn iPhone wel netjes Utrecht aangeeft.

Edit: Nevermind, hij is al aangepast. Duurde alleen langer dan mijn geduld.

[ Voor 16% gewijzigd door Kuhr89 op 28-10-2023 14:20 ]

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Heeft hier iemand zijn Apple watch batterij weleens laten vervangen bij Apple? Ben benieuwd naar de ervaringen daarvan.

Mijn Series 7 is net ouder dan 2 jaar, maar voldoet nog prima alleen de batterijcapaciteit is nu 81%. Ik hou het nu met wat improviseren ('s ochtends tijdens ontbijt even aan de lader) nog wel een dagje uit maar het moment dat ik moet kiezen tussen vervangen of batterij vervangen komt dichterbij. Die laatste heeft wel mijn voorkeur, zo veel beter is de 9 niet, maar €109 voor het vervangen van een batterij is toch ook wel even schrikken...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:41
Agostino schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

de specs van een ultra op het formaat van een AW9 was makkelijk geweest ja. Had ik zelfs meer voor willen betalen, maar tja...
Ben dik tevreden vooralsnog met mijn nieuwe AW9-45mm. dat formaat gaat nog net. niet eerder een smartwatch, dus hier en daar wennen en aan het ontdekken wat ik zoal kan. Ga me eens verdiepen in tijdsgebonden skins.
Betterijduur op energie sparen valt me alleszins mee, doe nu 2e dag zonder laden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:54
Agostino schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:49:
[...]

Hier smalle polsjes en dus super blij met de ultra2 echt beste koop van afgelopen jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59

Aiii

何これ

DeNachtwacht schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:46:
Heeft hier iemand zijn Apple watch batterij weleens laten vervangen bij Apple? Ben benieuwd naar de ervaringen daarvan.

Mijn Series 7 is net ouder dan 2 jaar, maar voldoet nog prima alleen de batterijcapaciteit is nu 81%. Ik hou het nu met wat improviseren ('s ochtends tijdens ontbijt even aan de lader) nog wel een dagje uit maar het moment dat ik moet kiezen tussen vervangen of batterij vervangen komt dichterbij. Die laatste heeft wel mijn voorkeur, zo veel beter is de 9 niet, maar €109 voor het vervangen van een batterij is toch ook wel even schrikken...
Volgens mij vervangen ze gewoon je Apple Watch met een nieuwe (refurb) en dan krijg je dus een Apple Watch met sowieso een compleet nieuwe behuizing en batterij. Kan je je an sich geen buil aan vallen, lijkt mij.

Dat gezegd hebbende, ik heb eerder vandaag een Apple Watch Ultra (1) besteld omdat de batterij van mijn Series 7 het geen dag meer uithield (84% health) als ik meer dan 90 minuten workouts doe (en op het moment doe ik dagelijks minstens 2 uur, dus dat werd irritant).

Maar goed, een 9 is inderdaad praktisch lood om oud ijzer (zeker als je je bedenkt dat het nieuwe tap gesture al sinds de Watch 4 via een omweg mogelijk is via Accessibility Options). De Offline Siri is wel aardig, maar ook niet meer dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Roos79 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 21:30:
[...]

Hier smalle polsjes en dus super blij met de ultra2 echt beste koop van afgelopen jaar!
Helemaal mee eens, product van het jaar voor mij!

Normaal zakt de nieuwigheid met een paar dagen maar dit blijft mij iedere dag het wauw gevoel geven, heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23:52
Liep vanavond om 19.30 uur de Apple Store Leidseplein (om de hoek) binnen.
Na enig wachten sprak de specialist van dienst me aan met "Hi Guy".
"Wil graag een Apple Watch Ultra 2 met groene alpine band in de maat large".
Die is op voorraad, wil you hem via internet bestellen, dan kan you hem morgen afhalen".
Gelijk besteld en betaald.
"Als je bestelling klaarstaat, sturen we je een e-mail met ophaalinstructies."
Een kilo cocaïne bestellen gaat hier sneller.
Makkelijker kunnen ze het blijkbaar niet maken. -)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 20:34
Ik heb mijn SE 2022 laten vallen in de badkamer, op de tegelvloer. Gevolg: 2 breuken in het glas, balen... Had er een eenvoudige screenprotector op maar dat heeft niet geholpen.

Ben aan het kijken naar mijn opties, heb geen Apple care+. Volgens de schatting van de Apple support site zijn de kosten voor herstel (vervanging) 239 euro. Is er nog kans dat de kosten hoger worden? Alhoewel je dan bijna op de kosten van een nieuwe SE zou zitten.

Ik heb twee bedrijven gevonden die alleen het glas repareren, als de LCD nog goed is, beiden in België:
Fixnow, onder het formulier met je gegevens kan je keuzes maken. Kosten 150 euro incl. verzending voor een origineel Apple glas, met toeslagen (+10 voor iets sterker en +40 voor sapphire glas).
Fair repair, kosten 119 euro excl. verzending met een origineel Apple glas. Geeft aan dat dit 151 euro goedkoper is dan via Apple maar hoe ze daar op komen?
Waterdichtheid is bij beide partijen niet gegarandeerd.

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die voor een dergelijke oplossing hebben gekozen ipv de watch door Apple te laten vervangen, en hoe de ervaringen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door musicfreak op 29-10-2023 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:03
Ik heb een series 5 en heb wat geëxperimenteerd met de double tap functie. Hierdoor kon ik echter niet meer betalen met mijn watch. Na wat zoekwerk dus er achter gekomen dat het te maken had met de double tap functie. Dus dat maar weer uitgezet. Mag aannemen dat dit op de ultra 2 geen problemen geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:16
bvsteyn schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:41:
Ik heb een series 5 en heb wat geëxperimenteerd met de double tap functie. Hierdoor kon ik echter niet meer betalen met mijn watch. Na wat zoekwerk dus er achter gekomen dat het te maken had met de double tap functie. Dus dat maar weer uitgezet. Mag aannemen dat dit op de ultra 2 geen problemen geeft?
Ik ben benieuwd wat je dan hebt aangezet, want double tap werkt alleen op Series 9 en AWU 2?

https://www.apple.com/new...ilable-with-watchos-10-1/

[ Voor 9% gewijzigd door remmuz op 29-10-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
remmuz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:52:
[...]

Ik ben benieuwd wat je dan hebt aangezet, want double tap werkt alleen op Series 9 en AWU 2?

https://www.apple.com/new...ilable-with-watchos-10-1/
Via accessibility kun je op oudere Apple Watches ook double tap activeren. Werkt niet zo gepolijst als de double tap op de series 9 en awu 2.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:16
TheKerremenke schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:55:
[...]

Via accessibility kun je op oudere Apple Watches ook double tap activeren. Werkt niet zo gepolijst als de double tap op de series 9 en awu 2.
Dat weet ik, maar dat is niet double tap maar assistive touch. Dat werkt heel anders dus je kunt er niet dezelfde werking van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
remmuz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:58:
[...]

Dat weet ik, maar dat is niet double tap maar assistive touch. Dat werkt heel anders dus je kunt er niet dezelfde werking van verwachten.
Exact, maar dat bedoelde hij wel. Denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
musicfreak schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:24:
Ik heb mijn SE 2022 laten vallen in de badkamer, op de tegelvloer. Gevolg: 2 breuken in het glas, balen... Had er een eenvoudige screenprotector op maar dat heeft niet geholpen.

Ben aan het kijken naar mijn opties, heb geen Apple care+. Volgens de schatting van de Apple support site zijn de kosten voor herstel (vervanging) 239 euro. Is er nog kans dat de kosten hoger worden? Alhoewel je dan bijna op de kosten van een nieuwe SE zou zitten.

Ik heb twee bedrijven gevonden die alleen het glas repareren, als de LCD nog goed is, beiden in België:
Fixnow, onder het formulier met je gegevens kan je keuzes maken. Kosten 150 euro incl. verzending voor een origineel Apple glas, met toeslagen (+10 voor iets sterker en +40 voor sapphire glas).
Fair repair, kosten 119 euro excl. verzending met een origineel Apple glas. Geeft aan dat dit 151 euro goedkoper is dan via Apple maar hoe ze daar op komen?
Waterdichtheid is bij beide partijen niet gegarandeerd.

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die voor een dergelijke oplossing hebben gekozen ipv de watch door Apple te laten vervangen, en hoe de ervaringen zijn.
Gezien de prijzen, is het niet verstandiger om met een black Friday actie een nieuwe SE te kopen? Misschien het overwegen waard ipv repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
Euh… Apple heeft problemen met de zomer/wintertijd? Zag zojuist dat mijn activiteit “staan” nog op zomertijd staat. De tijd staat goed op wintertijd.

Vannacht is het goed gegaan, 00:00 en 01:00 staan geregistreerd. (Toen was het nog zomertijd) Maar 08:00 en 10:00 staan niet juist. Deze zijn als 09:00 en 11:00 geregistreerd.

Meer mensen met soortgelijke problemen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HpacFpsUtNeb4tsn-y-GPpjnkGI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/3lB5KotSYOo1RaVXVEULSwpc.png?f=fotoalbum_medium

Edit: zie in het overzicht van mijn iPhone dat het wel goed staat. Wellicht iets met mijn wijzerplaat?!?

[ Voor 8% gewijzigd door TFZ61 op 29-10-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
@TFZ61 ja dit is ook altijd als je vliegt, het overloopt elkaar een beetje op die dagen. Morgen klopt het wel als je terug kijkt.
Pagina: 1 ... 43 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.