Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:34
TheKerremenke schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:06:
[...]
Gezien de prijzen, is het niet verstandiger om met een black Friday actie een nieuwe SE te kopen? Misschien het overwegen waard ipv repareren.
Ik heb mijn huidige SE vorig jaar tijdens black friday gekocht bij Apple. :) Kreeg er toen een 50 euro cadeaukaart bij die ik heb gebruikt voor de aanschaf van een Apple TV. Ik zag vorig jaar geen andere interessante SE aanbiedingen dus die verwacht ik komende maand eigenlijk ook niet.

Met die cadeaukaart eraf betaal je 309 - 50 is 259 euro. Voor 100 euro minder kan ik er een nieuw glas op laten zetten. Daarbij vind ik een nieuwe kopen ook niet echt duurzaam. Kan mijn huidige SE wel proberen te verkopen, maar vraag me af of ik er nog 50 euro voor kan krijgen.
Nou ja, dank voor de suggestie hoor maar ben dus nog wat in twijfel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jaymone schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:00:
[...]

Iets minder gewicht ingevuld (doet me altijd goed haha) maar denk echt dat het met de sensoren te maken heeft. Aangezien ik bijna iedere dag ermee sport, viel het mij direct op. Al is het geen groot verschil maar denk inderdaad ook dat het met secuurder meten te maken heeft en dat mag ook wel na 5 generaties.
Zou kunnen maar kloppen doet het nog steeds niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:15
Dat beweert hij in het filmpje inderdaad.

Wat me vandaag wel positief opviel is dat zowel de Apple Watch als crosstrainer in de sportschool exact dezelfde hartslag p/m aangeven. Calorie burn zat ongeveer 40 calorie verschil tussen.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielK71
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-08 22:40
Sinds de update naar WatchOS 10.1 heb ik een probleem met mijn watch 8. Het opladen stopt rond de 80% en mijn watch ontlaadt ook enorm snel. Op iCulture en 9to5Mac zijn er meldingen dat meer mensen hier last van hebben.

Vandaag via de chat en telefoon contact gehad met Apple care. Die hadden geen oplossing voorhanden.

Zijn er hier ook gebruikers die het probleem ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:34
musicfreak schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Ik heb mijn huidige SE vorig jaar tijdens black friday gekocht bij Apple. :) Kreeg er toen een 50 euro cadeaukaart bij die ik heb gebruikt voor de aanschaf van een Apple TV. Ik zag vorig jaar geen andere interessante SE aanbiedingen dus die verwacht ik komende maand eigenlijk ook niet.

Met die cadeaukaart eraf betaal je 309 - 50 is 259 euro. Voor 100 euro minder kan ik er een nieuw glas op laten zetten. Daarbij vind ik een nieuwe kopen ook niet echt duurzaam. Kan mijn huidige SE wel proberen te verkopen, maar vraag me af of ik er nog 50 euro voor kan krijgen.
Nou ja, dank voor de suggestie hoor maar ben dus nog wat in twijfel.
Kunnen die 2 bedrijven wel originele schermpjes hebben? Voor zover ik weet hebben alleen Apple autorised bedrijven dit. (Hier kun je zoeken: https://support.apple.com...ir/verify-repair-provider).

Het “sterkere” voor €10 euro meer klinkt als de Ali schermpjes waar verschillende gradaties inzitten.
Verder weet ik niet of je sport/zwemt met de AW, aangezien de 2 door je genoemde de waterdichtheid niet meer garanderen🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:03
TheKerremenke schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:05:
[...]

Exact, maar dat bedoelde hij wel. Denk ik. :)
Klopt. Dat bedoelde ik inderdaad..assistive touch dus.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

DeNachtwacht schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:46:
Heeft hier iemand zijn Apple watch batterij weleens laten vervangen bij Apple? Ben benieuwd naar de ervaringen daarvan.

Mijn Series 7 is net ouder dan 2 jaar, maar voldoet nog prima alleen de batterijcapaciteit is nu 81%. Ik hou het nu met wat improviseren ('s ochtends tijdens ontbijt even aan de lader) nog wel een dagje uit maar het moment dat ik moet kiezen tussen vervangen of batterij vervangen komt dichterbij. Die laatste heeft wel mijn voorkeur, zo veel beter is de 9 niet, maar €109 voor het vervangen van een batterij is toch ook wel even schrikken...
Ik denk dat je mag verwachten dat he accu-duur dan weer terug is op niveau van toen de Watch nieuw was, uitgezonderd eventuele toegevoegde WatchOS functies sindsdien. Je zou ook kunnen kijken naar accuverbruik verlagen wellicht. Gebruik je ook sleep tracking zeker? Want mijn 2020 SE 44mm heeft een batterijconditie van 85%, maar ik red het vaak nog wel tot de volgende avond. Ik laad dus om de andere nacht op. Voorheen was 2 dagen easy, maar dat wordt wel steeds krapper, maar ik gebruik geen sleep tracking. Wel meerdere workouts op een dag, van in totaal zo'n anderhalf tot 2 uur.

Misschien dat het AOD nog wat stroom pakt, dat heeft mijn SE natuurlijk niet.

Ik laat het even zo, ik denk dat bij een re-design (2024?) ik wel een nieuwe koop. En dan leg ik dat geld voor een nieuwe accu liever daarbij.

[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 30-10-2023 10:58 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07
Ik kan natuurlijk het hele topic doorspitten, maar stel toch maar de vraag.
Ik zoek een apple watch op MP, en vraag telkens: hoeveel is de max. batterij capaciteit. Maar is weet natuurlijk niet exact , hoeveel die moet zijn om een hele dag te functioneren.
Ik zal de apple watch voornamelijk alleen gebruiken als stappenteller, ik word een jaar lang gevolgd door ‘t ziekenhuis.
Voor mijn gebruik is denk ik een SE voldoende
Vraag : hoe hoog moet de batterij capaciteit zijn, als ik ‘m de gehele dag wil gebruiken ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

pjotter1965 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:13:
Ik kan natuurlijk het hele topic doorspitten, maar stel toch maar de vraag.
Ik zoek een apple watch op MP, en vraag telkens: hoeveel is de max. batterij capaciteit. Maar is weet natuurlijk niet exact , hoeveel die moet zijn om een hele dag te functioneren.
Ik zal de apple watch voornamelijk alleen gebruiken als stappenteller, ik word een jaar lang gevolgd door ‘t ziekenhuis.
Vraag : hoe hoog moet de batterij capaciteit zijn, als ik ‘m de gehele dag wil gebruiken ?
als je nou even letterlijk de post boven die van jou leest heb je het antwoord…

en ja, eigenlijk wordt wel een beetje verwacht dat je het antwoord in dit topic terugzoekt dat is niet eens zo moeilijk er is ook gewoon een zoekfunctie.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:07
Beste Nachtwacht, ik kan nu wel een vervelende opmerking maken……
Ik probeer de dingen altijd positief te zien. Daarom ga ik er maar vanuit dat je vandaag een “slechte” dag hebt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:49
ex87 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:09:
@TFZ61 ja dit is ook altijd als je vliegt, het overloopt elkaar een beetje op die dagen. Morgen klopt het wel als je terug kijkt.
Je hebt inderdaad gelijk, maar sinds 5 jaar een AW drager, dit nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:04
pjotter1965 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:13:
Ik heb net m'n SE 1 buiten gebruik gesteld na aankoop Ultra 2.
SE heeft nog 91% accu capaciteit en ging met licht gebruik (wel veel stappen) nog 2 dagen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
DeNachtwacht schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 17:46:
Heeft hier iemand zijn Apple watch batterij weleens laten vervangen bij Apple? Ben benieuwd naar de ervaringen daarvan.

Mijn Series 7 is net ouder dan 2 jaar, maar voldoet nog prima alleen de batterijcapaciteit is nu 81%. Ik hou het nu met wat improviseren ('s ochtends tijdens ontbijt even aan de lader) nog wel een dagje uit maar het moment dat ik moet kiezen tussen vervangen of batterij vervangen komt dichterbij. Die laatste heeft wel mijn voorkeur, zo veel beter is de 9 niet, maar €109 voor het vervangen van een batterij is toch ook wel even schrikken...
Ik wilde een nieuw bandje kopen voor mijn Ultra, maar een origineel bandje kost al snel +/- € 100. Mijn Ultra 1 voor € 625 verkocht en via KPN voor € 768 een Ultra 2 gekocht. Misschien een tip? Ik zou in ieder geval niet investeren in een nieuwe batterij, als een nieuwer model voor een kleine meerprijs te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:51
turkeyhakan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:09:
[...]

Ik wilde een nieuw bandje kopen voor mijn Ultra, maar een origineel bandje kost al snel +/- € 100. Mijn Ultra 1 voor € 625 verkocht en via KPN voor € 768 een Ultra 2 gekocht. Misschien een tip? Ik zou in ieder geval niet investeren in een nieuwe batterij, als een nieuwer model voor een kleine meerprijs te verkrijgen is.
Tja, in het kader van duurzaamheid is het juist een beter idee om een nieuwe batterij te nemen voor een AW7, zeker omdat de meerwaarde van de nieuwe modellen zeer beperkt is. En een nieuwe batterij (of een nieuwe AW) is per definitie geen investering maar een uitgave :+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Kassad schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:23:
[...]

Tja, in het kader van duurzaamheid is het juist een beter idee om een nieuwe batterij te nemen voor een AW7, zeker omdat de meerwaarde van de nieuwe modellen zeer beperkt is. En een nieuwe batterij (of een nieuwe AW) is per definitie geen investering maar een uitgave :+
Meningen verschillen. Mijn oude Ultra is naar een liefhebber gegaan die er heel blij mee is. Ik gooi mijn Watch toch niet weg?

En of ik nu € 109 moet uitgeven voor een nieuwe batterij of € 153 extra voor een nieuwere generatie Apple Watch met een nieuw bandje + nieuwe batterij, is voor mij de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Goed nieuws voor de Vodafone gebruikers met een Apple Watch: nieuws: Vodafone kondigt e-simondersteuning voor Apple Watch aan voor 5 euro ...

@Donstil je bent mij net voor! ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door turkeyhakan op 31-10-2023 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hehe, ik zat er stiekem niet echt op te wachten maar nu ik het zo op de frontpage zie ben ik toch wel benieuwd.

Hoe ik het nou moet afsluiten is mij nog een beetje onduidelijk, alleen ik heb geen 10.1 op mijn watch (zie ik nu) dus misschien komt het daar door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Donstil schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:07:
[...]

Hehe, ik zat er stiekem niet echt op te wachten maar nu ik het zo op de frontpage zie ben ik toch wel benieuwd.

Hoe ik het nou moet afsluiten is mij nog een beetje onduidelijk, alleen ik heb geen 10.1 op mijn watch (zie ik nu) dus misschien komt het daar door.
Het schijnt later deze dag (vanmiddag) beschikbaar te zijn als je idd WatchOS 10.1 hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHf53ppxYrSC5cWFyXmt2GX1IYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qO5qaRa0B6kXMbRzsuOOZmGn.jpg?f=fotoalbum_large

Ooh via de Vodafone app moet het, niet onlogisch maar had ik even niet aan gedacht 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Donstil schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:10:
[Afbeelding]

Ooh via de Vodafone app moet het, niet onlogisch maar had ik even niet aan gedacht 8)7
https://www.vodafone.nl/a...iveren,je%20Apple%20Watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14
Donstil schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 10:10:
[Afbeelding]

Via de Apple Watch-app moet het. Al is het hier nog niet gelukt (ook niet na opnieuw opstarten iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Stop maar met proberen te activeren.
De dienst is eerst vanaf as maandag beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Haga schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 14:21:
Stop maar met proberen te activeren.
De dienst is eerst vanaf as maandag beschikbaar.
Wat is je bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Jaymone schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:04:
[...]

Dat beweert hij in het filmpje inderdaad.

Wat me vandaag wel positief opviel is dat zowel de Apple Watch als crosstrainer in de sportschool exact dezelfde hartslag p/m aangeven. Calorie burn zat ongeveer 40 calorie verschil tussen.
Alle apparaten met sensoren op de huid (dus zowel je AW als dat apparaat in de gym) berekenen het aantal calorieën dat je verbrand dmv een formule. Hoe meer input in die formule van fysiologische kenmerken (gewicht, lengte, leeftijd, hartslag), hoe beter de uitkomst maar het blijft een starre formule. Een schatting.

Het aantal calorieën zou je dan ook nooit moeten vergelijken met het aantal calorieën dat je binnenkrijgt (wat ook een schatting is overigens).
Dus; nooit denken: he ik heb 700 cals verbrand volgens mn AW, ik kan dus 700 cals eten en dan speel ik quitte.
Wel denken; he ik heb 700 cals verbrand volgens mn AW, dat is 100 cals meer dan gister, goed bezig!

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Mea culpa.
Zelfs ik heb het soms wel eens mis. 😉
Met de nadruk op soms. 🤣

[ Voor 222% gewijzigd door Haga op 31-10-2023 15:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Heb zojuist kunnen activeren. *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Jvcj9t2qxRW_ZQlM0wDxWULReo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0v43C9NtdxtvgreqoIL4WxKT.png?f=user_large

[ Voor 87% gewijzigd door gday op 31-10-2023 15:47 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Ik zei toch dat het later in de middag actief zou worden. Gefeliciteerd. Mooi gebaar vanuit Vodafone voor 3 maanden gratis gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
Klaar met volle bak ontvangst.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccQIppLm60OU7LG39_C_fnB4oFQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/33a2OwGQ11HpOEExaPZMDaMj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Ik kom op m'n Ultra (1) niet verder dan dit scherm. Alles opnieuw opgestart en ook netwerkinstellingen een keer gereset. Zal toch niet uitmaken dat ik de Dev Beta draai?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZ9V75PyDjW-fIFrN7a53K2N1yw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4KcfUCCYI3hVfdxp9EyU1WJ7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoelJewel schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:57:
Ik kom op m'n Ultra (1) niet verder dan dit scherm. Alles opnieuw opgestart en ook netwerkinstellingen een keer gereset. Zal toch niet uitmaken dat ik de Dev Beta draai?

[Afbeelding]
Ja staat mij iets van bij dat dit tijdens de uitrol van T-mobile of KPN ook voor problemen zorgde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovano
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 20:26
RoelJewel schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:57:
Ik heb hetzelfde probleem, behalve dat ik gewoon 17.1 draai. Op hun community forum zoeken ze dit soort voorbeelden, heb er zelf ook al gereageerd.
Zie https://community.vodafon...1360/highlight/true#M9526

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lijkt erop alsof het redelijk druk is wel. Ik had hetzelfde als @RoelJewel maar na paar seconden op die pagina werd deze opnieuw geladen en kon ik door. Alles afgerond, bevestiging in de mail etc maar nu moet ik weer opnieuw beginnen in de watch app 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:11

Grin

Ride si sapis.

Ik drop het hier ook maar even omdat ik toch een betere/andere ervaring lijk te hebben dan Odido klanten...
Grin in 'Vodafone kondigt e-simondersteuning voor Apple Watch aan voor 5 euro per maand'

Kunnen jullie bellen/gebeld worden en iMessage versturen/ontvangen wanneer je:
  • iPhone uitgeschakeld is
  • WiFi uitgeschakeld is op de Apple Watch
  • 4G geactiveerd is op de Apple Watch
Ik krijg dan nog van allles binnen, ook van 3rd party Apple Watch apps. Wat is jullie ervaring?

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:22
Grin schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:56:
Ik drop het hier ook maar even omdat ik toch een betere/andere ervaring lijk te hebben dan Odido klanten...
Grin in 'Vodafone kondigt e-simondersteuning voor Apple Watch aan voor 5 euro per maand'

Ik krijg dan nog van allles binnen, ook van 3rd party Apple Watch apps. Wat is jullie ervaring?
Als ik wandel met de Apple Watch en ik laat mijn telefoon thuis dan krijg ik meldingen van bijv. Whatsapp wel binnen. Antwoorden kan op die melding, maar niet zelfstandig vanuit de Apple Watch. Ik heb geen idee of de telefoon ook fysiek aan moet staan of dat er toch een verbinding is tussen telefoon en watch over het internet. Lijkt me eigenlijk wel het geval, want op de watch staat geen Whatsapp en het moet ergens vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Zapato schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:03:
[...]

Als ik wandel met de Apple Watch en ik laat mijn telefoon thuis dan krijg ik meldingen van bijv. Whatsapp wel binnen. Antwoorden kan op die melding, maar niet zelfstandig vanuit de Apple Watch. Ik heb geen idee of de telefoon ook fysiek aan moet staan of dat er toch een verbinding is tussen telefoon en watch over het internet. Lijkt me eigenlijk wel het geval, want op de watch staat geen Whatsapp en het moet ergens vandaan komen.
Ik heb het niet over Whatsapp, dat gaat uiteraard nooit werken omdat die geen native Apple Watch app heeft.
Ik heb het over:
  • bellen/gebeld worden
  • iMessage
  • evt. geinstalleerde 3rd party apps

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grin schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:56:

Ik heb het nog niet getest maar wat jij omschrijft (ook op de FP) is hoe het hoort te werken.

iPhone uit/leeg/kapot/kwijt en je bent nog gewoon bereikbaar op je watch via de ingebouwde apps + apps die een watch app hebben.

Edit: Apple plaatst wel deze disclaimer op de site:
To receive SMS, MMS, or push notifications from third-party apps on your cellular Apple Watch, your paired iPhone must be powered on and connected to Wi-Fi or cellular, but it doesn't need to be nearby. You also need to be signed in to iMessage on your iPhone to use Messages on your watch.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 31-10-2023 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 20:34
JimmyJoness schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:19:
[...]
Kunnen die 2 bedrijven wel originele schermpjes hebben? Voor zover ik weet hebben alleen Apple autorised bedrijven dit. (Hier kun je zoeken: https://support.apple.com...ir/verify-repair-provider).
Fair-repair claimt dat niet, maar Fixnow wel ja. Heb even in die Apple tool gezocht (toch maar op beide bedrijven), nu is alleen het lastige dat lang niet alle Belgische plaatsen er in staan, Meise en Malden iig niet. Beiden liggen vlakbij Brussel, maar in die Apple tool staat Brussel er drie keer in, ook als Bruxelles - Brussel en Bruxelles-Brussel (zonder spaties bij het koppelteken). Beetje suffig. Anyway, welke van de drie ik ook selecteer, ik krijg geen hit. Maar ja, Fixnow kan een andere plaats in de buurt doorgegeven hebben.
Beide bedrijven garanderen inderdaad geen waterdichtheid, dat wist ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 20:24

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Grin schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:07:
[...]

Ik heb het niet over Whatsapp, dat gaat uiteraard nooit werken omdat die geen native Apple Watch app heeft.
Ik heb het over:
  • bellen/gebeld worden
  • iMessage
  • evt. geinstalleerde 3rd party apps
Ik heb vanmiddag m’n telefoon uitgezet en ben de deur uitgegaan, en ik werd onderweg gewoon gebeld op m’n horloge. Ik verwacht dat iMessage ook gewoon zal werken, maar heb in dat halfuurtje geen berichten verstuurd of ontvangen.

Het was wel een lekker gevoel om geen telefoon te hebben om vanuit een soort reflex te pakken, maar wel bereikbaar te zijn. :)

[ Voor 15% gewijzigd door gday op 31-10-2023 20:43 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Hier nog steeds niet gelukt. Krijg na opnieuw starten iPhone wel onderstaande schermen maar dus ook de melding dat "de Apple Watch" nog niet door vf wordt ondersteund. Daarna is optie weer grayed out. Betreft een Europese Apple Watch Ultra. Draai iOS 17.2 Developer Bèta. Op VF-forum krijg ik een foutmelding als ik m'n mailadres wil bevestigen dus schiet lekker op....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zm4ueC9pPkDiJHAxvNEB1PhgsKM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zz5tV9vJN8tOrySUxlKYz7j4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRFZ1o1_nwHgdffu6DPwnuf9g5I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tHHUooDYvXcmlyyyApIehFin.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
Issue ook voorgelegd aan VF via X en krijg de volgende reactie. Iemand die kan bevestigen dat dit echt zo is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iyk-OvOU8zHT4ShSiAU_fAMES8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJnThpl2m4IYJFCcfEmL5nGL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:41

_AN

Zijn die puntjes het 4G bereik op je Watch? Hoe heet die wijzerplaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

_AN schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:04:
[...]

Zijn die puntjes het 4G bereik op je Watch? Hoe heet die wijzerplaat?
Wayfinder

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 12-09 20:25
Phoolie schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:02:
[...]

Ze hebben dus gisteren de verzenddoos gebracht en die moet ik zelf nu weer naar een UPS punt brengen. Had iets makkelijker gekund. Maar ik heb nu wel rustig de tijd om hem netjes in te pakken en weg te brengen.
En ondertussen een nieuwe ontvangen. Zijn 2 minuten bezig geweest en toen kreeg ik al de melding dat hij omgewisseld zou worden.

Mijn broertje had ook een niet werkende ECG, bij hem wouden ze niet vervangen, ze hadden roest in de speaker gevonden. Wel bijzonder voor een apparaat die tegen water zou moeten kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram®
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 17:06
Phoolie schreef op woensdag 1 november 2023 @ 11:15:
[...]
Mijn broertje had ook een niet werkende ECG, bij hem wouden ze niet vervangen, ze hadden roest in de speaker gevonden. Wel bijzonder voor een apparaat die tegen water zou moeten kunnen.
Ik vind dat dus ook vrij bijzonder. Er wordt mee geadverteerd. Zoiets heb ik ooit met een iPhone gehad, die tot 1m waterbestendig zou moeten zijn ofzo. Binnen de garantie, 5 cm onder water en hij was stuk. Garantie ho maar, want uitzonderingen. Zo kan ik ook wel met allemaal marketingclaims spullen verkopen.
Is er al weleens iemand geweest die met iets vergelijkbaars heeft gedeald en niet bij Apple aan het kortste eind heeft getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

Bram® schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:42:
[...]

Ik vind dat dus ook vrij bijzonder. Er wordt mee geadverteerd. Zoiets heb ik ooit met een iPhone gehad, die tot 1m waterbestendig zou moeten zijn ofzo. Binnen de garantie, 5 cm onder water en hij was stuk. Garantie ho maar, want uitzonderingen. Zo kan ik ook wel met allemaal marketingclaims spullen verkopen.
Is er al weleens iemand geweest die met iets vergelijkbaars heeft gedeald en niet bij Apple aan het kortste eind heeft getrokken?
Toch staat er gewoon in de voorwaarden dat vochtschade niet onder garantie valt. Dus dan trek je inderdaad aan het kortste eind.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
YellowCube schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:53:
[...]

Toch staat er gewoon in de voorwaarden dat vochtschade niet onder garantie valt. Dus dan trek je inderdaad aan het kortste eind.
Neemt niet weg dat het krom is dat een apparaat wat tegen vocht moet kunnen uberhaupt vochschade kan krijgen, bij normaal gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
YellowCube schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:53:
[...]

Dat mag er dan wel staan, maar het is de vraag of het rechtsgeldig is. Zie ook soortgelijke zaak met iPhone: nieuws: Apple krijgt in Italië miljoenenboete wegens claims waterbestendighei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Voor de nieuwe Apple Watch Vodafone gebruikers; kunnen jullie ook de Roaming functie gebruiken die KPN onlangs geïntroduceerd heeft? Of blijft KPN hier de enige in?

Ik zie hier namelijk een reactie van nog niet:
https://tweakers.net/nieu...ction=19290008#r_19290008

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelJewel
hk12nl schreef op woensdag 1 november 2023 @ 16:22:
Voor de nieuwe Apple Watch Vodafone gebruikers; kunnen jullie ook de Roaming functie gebruiken die KPN onlangs geïntroduceerd heeft? Of blijft KPN hier de enige in?

Ik zie hier namelijk een reactie van nog niet:
https://tweakers.net/nieu...ction=19290008#r_19290008
Roamen kan nog niet. Staat in FAQ van Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ik krijg nog steeds dit te zien? Mensen Vodafone hier al voor benaderd en wat was de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6_ZEyiZkI03eyOlF7n6fr45Kho0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5r1sFahJ4dU5emRUmF29uQ0X.jpg?f=fotoalbum_large

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

pdavie2311 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:09:
Ik krijg nog steeds dit te zien? Mensen Vodafone hier al voor benaderd en wat was de oplossing?

[Afbeelding]
Edit. Opgelost. Simpel opnieuw opstarten..

Edit nogmaals. Alles zou geactiveerd moeten zijn alleen krijg ik niet de 3 groene bolletjes als ontvangst? Heb zowel de Watch als iPhone opnieuw opgestart. Sms van Vodafone dat alles klaar is voor gebruik? Mis ik een instelling?

[ Voor 18% gewijzigd door pdavie2311 op 02-11-2023 18:20 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:59

Aiii

何これ

Heb nu sinds zondag een Ultra 2 in gebruik, en ik moet zeggen dat ik toch wel flink onder de indruk ben. Heb al Apple Watch’s in gebruik sinds bijna het begin, van een Series 0, naar een 3, een 6, en later een 7 met cellular gegaan, maar heb het al die tijd bij de aluminium modellen gehouden.

Nu is de prijs er ook wel naar, maar dit is toch echt wel een flink stapje daarboven. Natuurlijk is het functioneel hetzelfde, maar ik zal niet ontkennen dat het design met het titanium echt een pak meer uitstraling heeft. Het scherm is sowieso een pak beter, met name dankzij de extra brightness, maar ook de grootte ervan is prettig.

Ben uiteraard erg blij met de batterijduur, want dat was de hele reden om mijn series 7 te vervangen (ik ben momenteel 2 uur per dag bezig met workouts met GPS tracking, en ik moest inmiddels al tussendoor opladen). Nu redt ik krap aan 48 uur inclusief die workouts, dus dat is prima. Zal nog wel iets verbeteren als het horloge gesetteld is.

Action button is een leuke toevoeging, maar ik moet er nog de beste functie voor vinden. Hij staat op Workout, maar dat is niet nodig want ik wacht meestal gewoon tot de autodetectie zich meldt en de workout start.

Ik had in eerste instantie een eerste generatie Ultra besteld, scheelde toch 200 Euro, maar had toch wat second thoughts, als ik nog een aantal jaren vooruit wil (en voor deze prijs is dat wel een moetje) en wat generaties met ongetwijfeld wat nieuwe features ga missen, dan wil ik ten minste niet op de back foot beginnen. En achteraf heel blij mee dat ik het gedaan heb, want ik gebruik de tap veel. Alleen al om de automatische workout te bevestigen is het zoveel handiger dan klunzig op mijn Watch te moeten tikken. Maar ik merk ook dat ik op mijn stoel voor de Apple TV zit te tappen om content te pauzeren. Gemak dient de mens.

Offline Siri is ook een beduidende verbetering. Het meeste van mijn Siri gebruik is “offline”, of het nu om timers of smarthome bedienen gaat. Dit werkt een pak sneller dan alles via online te moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
pdavie2311 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 12:28:
[...]

Edit. Opgelost. Simpel opnieuw opstarten..

Edit nogmaals. Alles zou geactiveerd moeten zijn alleen krijg ik niet de 3 groene bolletjes als ontvangst? Heb zowel de Watch als iPhone opnieuw opgestart. Sms van Vodafone dat alles klaar is voor gebruik? Mis ik een instelling?
De groene “bolletjes” krijg je alleen als je Watch daadwerkelijk is verbonden met 4G.
Kun je heel eenvoudig testen.
Zet op je IPhone “Bluetooth” en “Wifi” uit
Zet op je Watch “Wifi” uit
Even wachten, of gewoon een Siri vraag stellen op je Watch en dan heb je je groene “bolletjes”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:31
Van de makers van autosleep & heartwatch is er sedert vandaag de nieuwe gezondsheids app ‘eclipse yourself’.
Je kan het gratis 7d uitproberen.
Misschien een beter alternatief voor Athletic, gentler streak, training today…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Ligt het aan mij of kan ik bij medailles de medaille voor de maandelijkse uitdaging niet meer vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
DCNY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 05:49:
Ligt het aan mij of kan ik bij medailles de medaille voor de maandelijkse uitdaging niet meer vinden?
Dat ligt aan jou :+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Ah das fijn, maar help me dan ff ;)

Als ik naar “conditie” ga, en dan naar “medailles” zie ik wel een tab “maandelijkse uitdaging” maar niet de huidige maand. Alleen mijn voltooide uitdagingen. Ook bij “ga ervoor” staat niets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
DCNY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:04:
[...]

Ah das fijn, maar help me dan ff ;)

Als ik naar “conditie” ga, en dan naar “medailles” zie ik wel een tab “maandelijkse uitdaging” maar niet de huidige maand. Alleen mijn voltooide uitdagingen. Ook bij “ga ervoor” staat niets
Dat had ik ook toen ik net de update naar WatchOS10 had gedaan, het komt vanzelf terug. Ik zie het hier op het forum ook vaker terugkomen, dat er een medaille/uitdaging mist en dat die ook weer terug komt. Wellicht even de AW uit en weer aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Ik twijfel even een beetje of mijn vraag hier of in het iPhone topic thuis hoort.

Ik heb wat issues dat mn iPhone 14 pro behoorlijk snel leeg is. Nou heb ik hem tijdens het installeren een backup (van een XR) terug gezet en ik denk dat het daar wel eens door kan komen. Nou wil ik dat uitproberen, door hem even helemaal schoon opnieuw te installeren. Weet iemand of je dan ook al je medailles en voortgang van de conditie app kwijt raakt? Of blijft dit bewaard omdat het ook op je Apple Watch (of wellicht iCloud) staat?
DCNY schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 05:49:
Staat hij er wel bij op je iPhone? In dat geval komt hij gewoon vanzelf terug. Dat heeft even tijd nodig.

[ Voor 23% gewijzigd door Phoolie op 03-11-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:18
ex87 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:06:
@StevenRSCA mijne laad structureel tot 80% (ook op hardloop dagen) maar ik had van de week een vlucht om 7 uur 's ochtends die ook in mijn agenda stond, en toen had die voor de zekerheid tot 100% geladen. Vond het heel netjes idd.
Vreemd … ik heb geoptimaliseerd opladen geactiveerd, maar hij laadt alle keer standaard op tot 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Phoolie schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:27:
Ik twijfel even een beetje of mijn vraag hier of in het iPhone topic thuis hoort.

Ik heb wat issues dat mn iPhone 14 pro behoorlijk snel leeg is. Nou heb ik hem tijdens het installeren een backup (van een XR) terug gezet en ik denk dat het daar wel eens door kan komen. Nou wil ik dat uitproberen, door hem even helemaal schoon opnieuw te installeren. Weet iemand of je dan ook al je medailles en voortgang van de conditie app kwijt raakt? Of blijft dit bewaard omdat het ook op je Apple Watch (of wellicht iCloud) staat?
Staat in icloud dus die data houdt je gewoon. Maar je kan het ook zelf proberen, backup maken, iphone resetten en kijken of het werkt. Zo niet, backup terug. Easy peasy lemon squeezy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Kassad schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:09:
[...]

Staat in icloud dus die data houdt je gewoon. Maar je kan het ook zelf proberen, backup maken, iphone resetten en kijken of het werkt. Zo niet, backup terug. Easy peasy lemon squeezy.
Hoe simpel kan het zijn. Dat ik daar niet zelf aan gedacht heb.

Weet je toevallig ook of je dan van tevoren als je accesoires (AirPods, Watch) los moet koppelen, zodat je ze weer kan koppelen als de iPhone opnieuw geïnstalleerd is?

Ik denk dat ik ook die wel zelf kan beantwoorden, die accesoires zie je op al je apparaten terug, die zijn dus gekoppeld aan je iCloud.

[ Voor 11% gewijzigd door Phoolie op 03-11-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
edwardmila schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:22:
[...]

Vreemd … ik heb geoptimaliseerd opladen geactiveerd, maar hij laadt alle keer standaard op tot 100%.
Dat doet mijn AW7 dus ook.
Ik vergat het laden nog wel eens en zat dan halverwege de dag zonder accu en lader. Daarom 1-2 maand geleden begonnen met het opladen tijdens het ontbijt, maar nog altijd moet ik hem zelf na +80% van de lader afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
St00mwals schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:03:
[...]

Dat doet mijn AW7 dus ook.
Ik vergat het laden nog wel eens en zat dan halverwege de dag zonder accu en lader. Daarom 1-2 maand geleden begonnen met het opladen tijdens het ontbijt, maar nog altijd moet ik hem zelf na +80% van de lader afhalen.
Geoptimaliseerd opladen laadt toch altijd op naar 100%? Alleen op een “betere” manier.

https://support.apple.com...ssen%2075%25%20en%2080%25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
JimmyJoness schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:19:
[...]

Geoptimaliseerd opladen laadt toch altijd op naar 100%? Alleen op een “betere” manier.

https://support.apple.com...ssen%2075%25%20en%2080%25.
Nee, sinds de nieuwe WatchOS werkt dat anders. Dan bepaald je Watch op basis van je historie of opladen tot 80% voldoende is.

Zie bijvoorbeeld deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 13:30
edwardmila schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:22:
[...]

Misschien ben je zo actief dat hij verwacht dat je het nodig hebt? Als mijne tot 100% is geladen heb ik meestal 90% over aan het eind van de dag haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ex87 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:24:
[...]

Misschien ben je zo actief dat hij verwacht dat je het nodig hebt? Als mijne tot 100% is geladen heb ik meestal 90% over aan het eind van de dag haha
Of hij heeft niet voldoende data. Ik had na de update naar Watch OS 10 ook dat hij iedere dag tot 80% ging en op maandag naar 100% omdat ik dan ga hardlopen. Recent de Watch een paar keer los moeten koppelen ivm kapotte ECG sensor en daarna was hij zelfs vervangen. Heb hem woensdag weer ontvangen en direct weer van Watch OS 10 voorzien. Maar nu laad hij ook iedere dag tot 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
Phoolie schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:27:
[...]

Nee, sinds de nieuwe WatchOS werkt dat anders. Dan bepaald je Watch op basis van je historie of opladen tot 80% voldoende is.

Zie bijvoorbeeld deze post
ik zie het idd! heb zelf ook een S7 en deze laadt altijd door naar 100%.
Heb "geoptimaliseerd opladen" aan en ook de "belangrijke locaties" bij locatievoorzieningen zodat ie weet dat ik thuis ben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tuxken schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:30:
Van de makers van autosleep & heartwatch is er sedert vandaag de nieuwe gezondsheids app ‘eclipse yourself’.
Je kan het gratis 7d uitproberen.
Misschien een beter alternatief voor Athletic, gentler streak, training today…
Ziet er veelbelovend uit. Zelf ben ik vorige week weer terug naar Garmin gegaan. Ik heb gewoon geen vertrouwen in de presentatie van de metrics door deze apps. Alleen al het feit dat ze het regelmatig oneens zijn met elkaar, ondanks dat ze dezelfde data gebruiken, werkt voor mij gewoon niet. Er zitten ook geen wetenschappelijk onderbouwde analyses en algoritmes in (denk ik, want niemand is er transparant over) en vaak zijn het 1-2 mans bedrijfjes. Ook schijnt Apple SDNN (AFIB) uit te lezen ipv rMSSD (recovery) wat toch weer andere data doelen dient maar dat is hearsay.

Ik wacht tot Apple dit zelf native gaat ondersteunen. If ever…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
JimmyJoness schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:12:
[...]

ik zie het idd! heb zelf ook een S7 en deze laadt altijd door naar 100%.
Heb "geoptimaliseerd opladen" aan en ook de "belangrijke locaties" bij locatievoorzieningen zodat ie weet dat ik thuis ben :?
Bij mijn ultra 1 gaat hij ook altijd door naar de 100%. In mijn geval kan ik op de meeste dagen ook prima met 80% toe.

Moet wel zeggen dat ik hem alleen oplaad vlak voor het slapen gaan. Wellicht dat hij het daarom niet doet!?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:30
Weet iemand of ik bij twee keer drukken op digital crown terug kan gaan naar vorige app?

Nu opent die de AppKiezer zoals Apple dat noemt. Erg onhandig. Ik wil gewoon het oude watchOS9 gedrag terug.

Tijdens het hardlopen is het erg onhandig als je nog precies moet aantikken welke je wil openen. Ik wil gewoon de vorige want ik switch steeds tussen twee apps.

Dit gevonden: https://support.apple.com/nl-nl/HT205552

Maar ik heb gewoon pech dankzij 1 of andere design beslissing om die smart stack feature zo te pushen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Slickk schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 09:54:
Weet iemand of ik bij twee keer drukken op digital crown terug kan gaan naar vorige app?

Nu opent die de AppKiezer zoals Apple dat noemt. Erg onhandig. Ik wil gewoon het oude watchOS9 gedrag terug.

Tijdens het hardlopen is het erg onhandig als je nog precies moet aantikken welke je wil openen. Ik wil gewoon de vorige want ik switch steeds tussen twee apps.

Dit gevonden: https://support.apple.com/nl-nl/HT205552

Maar ik heb gewoon pech dankzij 1 of andere design beslissing om die smart stack feature zo te pushen? :(
Als je dubbel op de crown drukt, zie je toch direct de laatst geopende app(s)? Dan hoef je deze alleen maar aan te klikken. Al met al dus 1 kleine extra handeling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:51:
[...]

Als je dubbel op de crown drukt, zie je toch direct de laatst geopende app(s)? Dan hoef je deze alleen maar aan te klikken. Al met al dus 1 kleine extra handeling.
Tijdens het sporten is elke extra handeling er 1 teveel. Ik vind het ook jammer dat je dit niet kunt configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickk
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:30
MrAcid schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 12:55:
[...]

Tijdens het sporten is elke extra handeling er 1 teveel. Ik vind het ook jammer dat je dit niet kunt configureren.
Dit inderdaad. Vandaag al meerdere keren dat ik de verkeerde app aantikte. Een probleem wat voorheen geen probleem had, snap deze verandering niet. Vond die shortcut ideaal.

Hopelijk maken ze er nog eens een optie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:19
Mooi dat Vodafone nu ook eindelijk AW ondersteuning heeft. Hoe is jullie ervaring met batterij gebruik? Gaat hij sneller leeg - ook als je je telefoon bij je hebt? Ik zal mijn telefoon sporadisch thuis laten, dus veel zal ik er niet van gebruiken. Zou het zonde vinden als mijn AW7 hierdoor structureel sneller leeg is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

ElGrandoNeuso schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:08:
Mooi dat Vodafone nu ook eindelijk AW ondersteuning heeft. Hoe is jullie ervaring met batterij gebruik? Gaat hij sneller leeg - ook als je je telefoon bij je hebt? Ik zal mijn telefoon sporadisch thuis laten, dus veel zal ik er niet van gebruiken. Zou het zonde vinden als mijn AW7 hierdoor structureel sneller leeg is.
Heb je geen last van.
Ik zet 4G op de AW alleen aan als ik vertrek zonder telefoon, 3-4/week.
Verder staat 4G gewoon uit, je kan dit gewoon in-/uitschakelen in het control centre, net als wifi (wat ik ook maar zelden aanzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Vandaag voor de eerst keer gaan sporten met de AWU2, onder andere fietsen.

Is het mogelijk achteraf een afstand in te voeren bij indoor fietsen of rennen?

Edit: gevonden denk ik … Gezondheid - Fietsafstand - Voeg gegevens toe.

[ Voor 22% gewijzigd door edwardmila op 05-11-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brothermaynard
  • Laatst online: 14:41
Mijn Apple Watch 9 wil maar geen data verbinding maken. De multi Sim met veel pijn en moeite verwijderd en daarna geïnstalleerd ( dat was ongeveer een dag frustratie), maar de verbinding nog blijft ‘wit’, dus wel via de phone, maar geen Connectie met het netwerk van kpn. Iemand een suggestie hoe dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Bijzonder dat de hartslagzones automatisch worden ingesteld, obv onder andere leeftijd, en mijn zone 1 (warm up) loopt tot 131 SPM.

Hoe is dit bij jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Bij mij is zone 1 tot 118. Ik heb wel hartproblemen, dus waarschijnlijk niet echt representatief.

Hartslagzones wijzigen
Hartslagzones worden standaard berekend op basis van je gezondheidsgegevens, maar je kunt deze zones handmatig wijzigen.

Open de Instellingen-app op je Apple Watch.

Tik op 'Work-out' > 'Hartslagzones'.

Tik op 'Handmatig', tik op zone 2, 3 of 4 en voer de boven- en ondergrens in.

Je kunt ook de Apple Watch-app op je iPhone openen, op 'Mijn Watch' tikken, naar 'Work-out' > 'Hartslagzones' gaan, op 'Handmatig' tikken, op zone 2, 3 of 4 tikken en vervolgens de boven- en ondergrens invoeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Zapato op 05-11-2023 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
brothermaynard schreef op zondag 5 november 2023 @ 15:37:
Mijn Apple Watch 9 wil maar geen data verbinding maken. De multi Sim met veel pijn en moeite verwijderd en daarna geïnstalleerd ( dat was ongeveer een dag frustratie), maar de verbinding nog blijft ‘wit’, dus wel via de phone, maar geen Connectie met het netwerk van kpn. Iemand een suggestie hoe dat op te lossen?
De groene “bolletjes” krijg je alleen als je Watch daadwerkelijk is verbonden met 4G.
Kun je heel eenvoudig testen.
Zet op je IPhone “Bluetooth” en “Wifi” uit
Zet op je Watch “Wifi” uit
Even wachten, of gewoon een Siri vraag stellen op je Watch en dan heb je je groene “bolletjes”.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor wie (tijdens het sporten) Soundcloud wil luisteren zonder de iPhone mee te nemen: WatchCloud.

Het inloggen op de Watch is eenmalig een enorm gezeik (gelukt via Google login, SoundCloud login werkt in ivm een captcha waar je op Safari voor AW niet langs komt) maar daarna werkt het top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb volgens mij sinds watchOS 10.1 dat mijn opdrachten niet meer werken

Had het zo ingesteld dat wanneer ik een een workout op de Watch start de focus mode training aan gaat en always on scherm uit
En bij het stoppen van een workout de focus persoonlijk en always on weer aan

Dit werkt niet meer heb de Watch al opnieuw ingesteld maar heeft ook niets geholpen.

Meer mensen die hier last van hebben? Of een tip om het op te lossen. Bertreft een AWU1

Na wat googlen hebben meer mensen er last van sinds OS10

edit:
Op iOS 17.1.1 en watchOS 10.1.1 werkt t ook niet

[ Voor 11% gewijzigd door cypher21 op 08-11-2023 14:36 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
cypher21 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:55:
Ik heb volgens mij sinds watchOS 10.1 dat mijn opdrachten niet meer werken

Had het zo ingesteld dat wanneer ik een een workout op de Watch start de focus mode training aan gaat en always on scherm uit
En bij het stoppen van een workout de focus persoonlijk en always on weer aan

Dit werkt niet meer heb de Watch al opnieuw ingesteld maar heeft ook niets geholpen.

Meer mensen die hier last van hebben? Of een tip om het op te lossen. Bertreft een AWU1

Na wat googlen hebben meer mensen er last van sinds OS10

edit:
Op iOS 17.1.1 en watchOS 10.1.1 werkt t ook niet
Ik heb het zojuist precies andersom ingesteld. Focus mode Training aan? Dan Watch always on op aan. En bij het stoppen van de focus mode, always on weer uit.

Dit op een AWU1 en precies dezelfde software versies (17.1.1 en 10.1.1).
Ik had het eerst via een automatisering op het starten van een workout op de Watch maar dat werkte gek genoeg niet. Bij het kiezen voor de focus mode als de trigger werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Sluuz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:48:
[...]

Ik heb het zojuist precies andersom ingesteld. Focus mode Training aan? Dan Watch always on op aan. En bij het stoppen van de focus mode, always on weer uit.

Dit op een AWU1 en precies dezelfde software versies (17.1.1 en 10.1.1).
Ik had het eerst via een automatisering op het starten van een workout op de Watch maar dat werkte gek genoeg niet. Bij het kiezen voor de focus mode als de trigger werkte het wel.
Ieder z’n keus natuurlijk😅 ik hoef tijdens het sporten geen scherm af te lezen.
Maar als ik eerst een focus mode selecteer en dan een workout is weer een handeling extra 🥲

Het werkt bij jou dus ook niet als je een workout starten als trigger gebruikt.

Lijkt een bug te zijn…

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 08-11-2023 22:28 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
Viel me al een paar dagen op met Beta 10.2 dat het geoptimaliseerd laden tot 80% niet werkte (dacht ik)
Nu blijkt dat bij het laden het 80% cirkeltje wel getoond wordt en blijbaar tot 80% laad, maar de watch zegt na afloop 100%

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
cypher21 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:32:
[...]

Ieder z’n keus natuurlijk😅 ik hoef tijdens het sporten geen scherm af te lezen.
Maar als ik eerst een focus mode selecteer en dan een workout is weer een handeling extra 🥲

Het werkt bij jou dus ook niet als je een workout starten als trigger gebruikt.

Lijkt een bug te zijn…
Haha inderdaad, ieder z’n keus. Ik doe zowel hardlopen als krachttraining, en dan wil ik graag snel mn hartslagzone of resttimer zien :).

Ik heb wel m’n trainings focus mode zo ingesteld dat die aangaat als ik een workout start, dus effectief is het nog steeds 1 handeling om het always on scherm aan of uit te zetten. Namelijk; workout starten.

En idd, lijkt een bug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
Kon het niet zo snel terugvinden in het topic maar ik heb een probleem met de hartslag weergave op mijn watch face (activity analog). Sinds de update naar 10.1 wordt de Heart rate niet meer weergegeven. Hij doet het wel gewoon, en als je de face wil editten zie je ook gewoon de waardes staan, maar op de face zelf blijft het zwart. Reboot oid helpt niet. Iemand een idee?

Edit: vandaag update naar 10.1.1 geïnstalleerd en het is weer zichtbaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Boeie op 12-11-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Mijn horloge trilt niet altijd.

Als ik bijvoorbeeld een whatsapp krijgt trilt het.
Als ik bijvoorbeeld een buienalarm, een sms of een agenda herinnering krijg trilt het niet.

Iemand een idee hoe dat komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:13

koelebobes

Wen BTC €100K

Goedenavond,

Heeft er iemand hier ervaring met de Waterdichtheid van de Apple Watch SE GPS 40mm? Ik gebruik de Apple watch voornamelijk voor Crossfit en ijs badderen, soms wordt hierbij ook gezwommen en lees dat de SE waterbestendig is maar geen IP rating heeft... Moet ik bang zijn dat hij dit soort dingen niet aankan?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
koelebobes schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:51:
Goedenavond,

Heeft er iemand hier ervaring met de Waterdichtheid van de Apple Watch SE GPS 40mm? Ik gebruik de Apple watch voornamelijk voor Crossfit en ijs badderen, soms wordt hierbij ook gezwommen en lees dat de SE waterbestendig is maar geen IP rating heeft... Moet ik bang zijn dat hij dit soort dingen niet aankan?
Staat op onderstaand pagina van Apple.
Ik vermoed dat je niet hebt gezocht op Google maar gelijk hier deze vraag hebt gesteld.

Je hoeft dus nergens bang voor te zijn aangezien die tot 50 meter diep bestand is tegen water.

https://www.apple.com/app...n%20using%20a%20kickboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Tartarus schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:29:
[...]

Staat op onderstaand pagina van Apple.
Ik vermoed dat je niet hebt gezocht op Google maar gelijk hier deze vraag hebt gesteld.

Je hoeft dus nergens bang voor te zijn aangezien die tot 50 meter diep bestand is tegen water.

https://www.apple.com/app...n%20using%20a%20kickboard.
Zeer zeker niet, ik had dit al gegoogled, maar ik heb hier op tweakers ook meerdere member reviews gezien van mensen met een SE die gingen zwemmen en vervolgens defecten kregen.

Vandaar dat ik het hier nog eens vraag,

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
koelebobes schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:31:
[...]

Zeer zeker niet, ik had dit al gegoogled, maar ik heb hier op tweakers ook meerdere member reviews gezien van mensen met een SE die gingen zwemmen en vervolgens defecten kregen.

Vandaar dat ik het hier nog eens vraag,
En het ergste was dat het niet onder de garantie viel. Ik ga in ieder geval niet in het water met mijn horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Zapato schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:39:
[...]

En het ergste was dat het niet onder de garantie viel. Ik ga in ieder geval niet in het water met mijn horloge.
Was dit een 50m diep waterbestendige 2022 SE?

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
koelebobes schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:38:
[...]

Even aan te vullen:
Apple Watch SE has a water resistance rating of 50 meters under ISO standard 22810:2010. This means that it may be used for shallow-water activities like swimming in a pool or ocean. Apple Watch SE should not be used for scuba diving, waterskiing, or other activities involving high-velocity water or submersion below shallow depth. Water resistance is not a permanent condition and can diminish over time. For additional information see support.apple.com/en-us/HT205000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
koelebobes schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:38:
[...]

Volgens mij een Ultra, aantal pagina's terug in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Ja lastig, Ik loop rustig het water in tot mijn borst en ga dan rustig naar de overkant, geen scuba diving of iets anders dergelijks... Jammer dat het zo'n pijn punt is

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
koelebobes schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:17:
[...]

Ja lastig, Ik loop rustig het water in tot mijn borst en ga dan rustig naar de overkant, geen scuba diving of iets anders dergelijks... Jammer dat het zo'n pijn punt is
Als die daar van kapotgaat mag je van mij de politie bellen. Daar is die zeer zeker wel bestand tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:10
Redondo1982 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:51:
[...]

Daar heb ik sinds kort ook last van, om gek van te worden. Blijft ie maar afspelen op m’n iPhone. Pas als je hem uitzet of uit het netwerk haalt dan gaat het goed. Ik vind dat Apple het daar erg ingewikkeld maakt, dat kan echt stukken makkelijker.

Wat ik ook nog graag zou zien:
Je belt met de Airpods op de iPhone. Loopt even naar buiten en dan kom je buiten bereik van je foon en dat gaat het haperen/stotteren. Hoe fijn zou het dan zijn dat het automatisch over springt naar je Watch icm de Airpods.
de enige workaround nu is bluetooth volledig uitzetten via settings-menu. Niet via control center want dat doet die dat maar half
Pagina: 1 ... 44 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.