Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Dat blijft ik toch wel de meest vage rating van alle ratings ever vinden, die waterdichtheid. Zet op een horloge '50 meter' en dan is het niet 50 meter maar eerder 50 cm.

Horloge liefhebbers kennen het wel, maar de gemiddelde consument kan er eigenlijk geen kaas van maken natuurlijk.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 12:16
koelebobes schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:17:
[...]

Ja lastig, Ik loop rustig het water in tot mijn borst en ga dan rustig naar de overkant, geen scuba diving of iets anders dergelijks... Jammer dat het zo'n pijn punt is
Geen probleem hoor, ik heb een SE 2022 en heb hem altijd om. Voordat ik iets met water ga doen zet ik wel de water stand aan, geen idee of dat wat uitmaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:18
edwardmila schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:20:
Mijn horloge trilt niet altijd.

Als ik bijvoorbeeld een whatsapp krijgt trilt het.
Als ik bijvoorbeeld een buienalarm, een sms of een agenda herinnering krijg trilt het niet.

Iemand een idee hoe dat komt?
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:37
De verklaring is heel simpel, bij whatsapp is de trilling anders dan bij een SMS(Waar het twee subtiele tikjes zijn, die je soms wel eens wil missen)

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Nicj56 schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:20:
[...]

De verklaring is heel simpel
Zo simpel is het dus niet, er is namelijk 0 trilling.
Ook niet subtiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edit: Nevermind. Natuurlijk net na plaatsen bericht gevonden 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door Donstil op 14-11-2023 20:43 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Zal die witte stopwatch nog een keer gefixt worden? Ik dacht na een paar updates dat hij wel weer gewoon een zwarte achtergrond zou krijgen maar blijkbaar is de witte achtergrond here to stay, ziet er niet uit in ieder geval.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Voor onze jongste dochter wil ik een Apple Watch kopen. Nu heb ik al jaren zelf elk jaar de nieuwste, gewoon leuke hobby! Is de SE een goede aankoop? 279,- meer dan genoeg eigenlijk, maar dan moet ze er wel even mee kunnen doen. Ik lees bij specificaties dat ze er dus gewoon mee kan zwemmen etc in de zomer en voor de rest is het gewoon een Apple Watch, haha!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:58
@pdavie2311 Of je geeft je laatste model van vorig jaar aan je dochter......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

RicoK schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:00:
@pdavie2311 Of je geeft je laatste model van vorig jaar aan je dochter......
Whaha! Dat was de Ultra 1. Veels te groot voor haar en tevens overkill…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
pdavie2311 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:39:
[...]

Whaha! Dat was de Ultra 1. Veels te groot voor haar en tevens overkill…
Er kwam toen ook een AW 8 uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Phoolie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:16:
[...]

Er kwam toen ook een AW 8 uit ;)
Uhm, ja, wat is je punt precies? Snap het niet helemaal. Hiervoor de Ultra 1 gehad en daarvoor 4x de SS versie, altijd de duurdere Watches. Voor onze jongste dochter iets teveel van het goede…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:37
pdavie2311 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:53:
[...]

Uhm, ja, wat is je punt precies? Snap het niet helemaal. Hiervoor de Ultra 1 gehad en daarvoor 4x de SS versie, altijd de duurdere Watches. Voor onze jongste dochter iets teveel van het goede…
Jullie praten langs elkaar heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
turkeyhakan schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:57:
[...]

Jullie praten langs elkaar heen.
Je hebt gelijk, ik heb het over het voorlaatste beschikbare model en hij over zijn voorlaatste model. In dat geval lijkt een Ultra idd niet geschikt voor een kinderpols :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
pdavie2311 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:33:
Voor onze jongste dochter wil ik een Apple Watch kopen. Nu heb ik al jaren zelf elk jaar de nieuwste, gewoon leuke hobby! Is de SE een goede aankoop? 279,- meer dan genoeg eigenlijk, maar dan moet ze er wel even mee kunnen doen. Ik lees bij specificaties dat ze er dus gewoon mee kan zwemmen etc in de zomer en voor de rest is het gewoon een Apple Watch, haha!
Het SE model uit 2021 is vandaag in de aanbieding:
https://www.ibood.com/nl/...-se-gps-2021-44-mm/918695

Net als de 8 serie, maar die is wel wat duurder dan die 279 voor een reguliere SE:
https://www.ibood.com/nl/...series-8-gps-41-mm/918698

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Phoolie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:10:
[...]

Het SE model uit 2021 is vandaag in de aanbieding:
https://www.ibood.com/nl/...-se-gps-2021-44-mm/918695

Net als de 8 serie, maar die is wel wat duurder dan die 279 voor een reguliere SE:
https://www.ibood.com/nl/...series-8-gps-41-mm/918698
Series 8 betere keuze dan lijkt me? SE 2022 is 50,- goedkoper maar denk dat de 8 een betere buy is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Hoezo Apple luister niet naar haar gebruikers?

https://9to5mac.com/2023/...esture-swipe-watch-faces/

PSN: Sluuz

• Remy!!!!
  • Nu online
Ik heb sinds woensdag m'n eerste AW (s9, icm Sequoia/oranje geweven sportbandje
van Nike) en bevalt erg goed moet ik zeggen! _/-\o_

Maar ik zit nog niet op een beta versie, maar ik kan gewoon watch faces wisselen? Is een kwestie van je defaultwatchface 1 sec ingedrukt houden en dan kan ik kiezen/swipen.
Of mis ik iets? :?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• turkeyhakan
Een Toggle en je voldoet aan iedereen haar/zijn wensen. Ik wil namelijk niet per ongeluk tussen Watch Faces veranderen, en dat gebeurd nog wel eens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:22
turkeyhakan schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:31:
[...]

Een Toggle en je voldoet aan iedereen haar/zijn wensen. Ik wil namelijk niet per ongeluk tussen Watch Faces veranderen, en dat gebeurd nog wel eens.
Inderdaad. Die gesture was mijn grootste ergernis aan de Apple Watch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
turkeyhakan schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:31:
[...]

Dat is toch precies wat ze gedaan hebben... uit het gelinkte artikel:
" At least in this beta, the gesture is not enabled by default. Instead, it requires you to enable it manually in the Clock settings. The toggle is also only available on the Apple Watch."

En je kan simpelweg niet overal maar een toggle voor aanbieden. Dan creëer je voor jezelf als ontwikkelaar een drama van een applicatie om te testen bij nieuwe features omdat je met alle combinaties van toggle instellingen rekening moet houden.
Remy!!!! schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:30:
[...]

Ik heb sinds woensdag m'n eerste AW (s9, icm Sequoia/oranje geweven sportbandje
van Nike) en bevalt erg goed moet ik zeggen! _/-\o_

Maar ik zit nog niet op een beta versie, maar ik kan gewoon watch faces wisselen? Is een kwestie van je defaultwatchface 1 sec ingedrukt houden en dan kan ik kiezen/swipen.
Of mis ik iets? :?
Dan weet je inderdaad niet wat je mist. Voor WatchOS 10 kon je op je watchface swipen naar je volgende/vorige watchface. Zonder dus het lang ingedrukt houden, editten en dan pas een ander kunnen kiezen. Momenteel doet de swipe naar links/rechts niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Sluuz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:25:
Dan weet je inderdaad niet wat je mist. Voor WatchOS 10 kon je op je watchface swipen naar je volgende/vorige watchface. Zonder dus het lang ingedrukt houden, editten en dan pas een ander kunnen kiezen. Momenteel doet de swipe naar links/rechts niets.
Ah duidelijk!
Maar je hoeft toch niet te editen? Het is nu lang indrukken en direct swipen en dan selecteren?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
Remy!!!! schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:26:
[...]

Ah duidelijk!
Maar je hoeft toch niet te editen? Het is nu lang indrukken en direct swipen en dan selecteren?
Nou ja, dat dus. Je hoeft idd niet te editten. Ik gebruik het sowieso nooit. Maar het zijn nu meer handelingen dan dat het was.

Voorheen kon je twee of meer faces hebben voor specifieke usecases met specifieke complications. Dat wilden ze oplossen met focus modes met verschillende faces, maar blijkbaar zijn ze ook tot inkeer gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Phew
But there are a few things to keep in mind. At least in this beta, the gesture is not enabled by default. Instead, it requires you to enable it manually in the Clock settings. The toggle is also only available on the Apple Watch – you can’t find it using the Watch app on the iPhone. At least it’s back and working like it used to.
Was al bang dat de enige verbetering die ze in WatchOS ingebouwd hadden er weer uit zou gaan...

Hopelijk zien ze nog een keer het licht en brengen ze night mode terug naar de digital crown. Zo lame dat een gesture (swipe up) en draaien aan de kroon hetzelfde doen en de functionaliteit die onder draaien aan de crown weg is...

[ Voor 14% gewijzigd door Tomba op 16-11-2023 13:22 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Sluuz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:25:
Dat is toch precies wat ze gedaan hebben... uit het gelinkte artikel:
" At least in this beta, the gesture is not enabled by default. Instead, it requires you to enable it manually in the Clock settings. The toggle is also only available on the Apple Watch."

En je kan simpelweg niet overal maar een toggle voor aanbieden. Dan creëer je voor jezelf als ontwikkelaar een drama van een applicatie om te testen bij nieuwe features omdat je met alle combinaties van toggle instellingen rekening moet houden.
Ik had het artikel niet gelezen. Mijn reactie was dan ook niet alleen gericht aan de Watch Faces, maar meer algemeen.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Godzijdank. Sinds watchOS 10 wijzig ik door die onhandige wijziging geen faces meer, dus blij dat ze dat terugdraaien (in de beta):
https://www.macrumors.com...-watch-face-swipe-change/

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

THE_BASE schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:26:
Godzijdank. Sinds watchOS 10 wijzig ik door die onhandige wijziging geen faces meer, dus blij dat ze dat terugdraaien (in de beta):
https://www.macrumors.com...-watch-face-swipe-change/
Godzijdank geven ze het als optie want dankzij de aanpassing in WatchOS wisselde ik nooit meer per ongeluk van Watch face wat met die ‘alleen swipe’ veel te vaak gebeurde.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• THE_BASE
  • Niet online
Tomba schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:05:
[...]

Godzijdank geven ze het als optie want dankzij de aanpassing in WatchOS wisselde ik nooit meer per ongeluk van Watch face wat met die ‘alleen swipe’ veel te vaak gebeurde.
Ik las dat meer inderdaad, mij niet overkomen. Wellicht met watches vanaf 45mm?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:21
Huidige manier van Watch face switchen met een long press gevolgd door swipen werkt precies goed 👍🏻

[ Voor 10% gewijzigd door Radiodurans op 16-11-2023 20:57 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Tomba schreef op donderdag 16 november 2023 @ 20:05:
[...]

Haha ik dacht precies hetzelfde. Dat ik de titel las baalde ik zelfs dat dit weer terug kwam. Gelukkig kan je inderdaad de optie uit laten staan. Ik vind het veel beter zo!

©2004

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
hk12nl schreef op donderdag 16 november 2023 @ 21:11:
[...]

Haha ik dacht precies hetzelfde. Dat ik de titel las baalde ik zelfs dat dit weer terug kwam. Gelukkig kan je inderdaad de optie uit laten staan. Ik vind het veel beter zo!
+1

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
Vandaag mezelf een ultra 2 cadeau gedaan voor mijn verjaardag. Ik kom van een series 4. Wat een verschil!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:41

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ja dat is wel een leuke upgrade, veel plezier ermee!

Ik heb mezelf beloofd de series 7 te houden tot ten minste een series 11, maar ben benieuwd of ik het volhoudt met de redesign die er volgend jaar aan zou zitten te komen…

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 11:58
Ik zit al even te zoeken, maar kan niet echt vinden wat ik zoek. Ik heb nu een Galaxy Watch 4, deze heeft volgens de documentatie 40 uur mee. Nu heb ik een iPhone en ben ik op zoek naar horloge wat werkt met een iPhone. Blijkbaar het je maar 2 keuzes, namelijk de Apple Watch of een Garmin. Beide hebben voordelen en nadelen, maar voor accu duur kom ik er nog niet echt uit.
Apple beweerd 18 uur op een lading, hoe is dat in de praktijk?
Dus als ik 1 keer vergeet 's avonds op te laden, haalt hij dan de volgende ochtend niet?

Want eigenlijk ben ik wel gecharmeerd van de 2023 SE voor 229.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

ymoona schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:36:
Ik zit al even te zoeken, maar kan niet echt vinden wat ik zoek. Ik heb nu een Galaxy Watch 4, deze heeft volgens de documentatie 40 uur mee. Nu heb ik een iPhone en ben ik op zoek naar horloge wat werkt met een iPhone. Blijkbaar het je maar 2 keuzes, namelijk de Apple Watch of een Garmin. Beide hebben voordelen en nadelen, maar voor accu duur kom ik er nog niet echt uit.
Dus als ik 1 keer vergeet 's avonds op te laden, haalt hij dan de volgende ochtend niet?

Genoeg ervaringen te vinden in dit topic. Ik heb een 44mm SE 2020. In het begin droeg ik die gedurende de hele dag, met een aantal workouts, waaronder zo'n 1,5u fietsen. Dan legde ik hem 's avonds laat af, en de volgende dag kon ik tot 's avonds nog door. Dus ik laadde hem om de andere nacht op. Oftewel ca 2 dagen gebruik op 1 acculading.

Dat red ik nu niet meer, de Watch geeft nu halverwege de tweede dag aan dat er wel weer wat stroom bij mag.

Ga je ook slaaptracking gebruiken, of houdt je hem sowieso 's nachts om, dan denk ik dat 1 etmaal is wat je kunt halen. Moet wel zeggen dat het opladen snel zat gaat. Even tijdens douchen of eten koken aan de lader en je kunt weer flink vooruit. Of, zoals ik tegenwoordig doe, gewoon 's nachts aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:16
ymoona schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 14:36:

Hangt ervan af hoe je hem gebruikt natuurlijk ;)
Mijn AW4 houdt het makkelijk 24 uur vol, maar dan gebruik ik hem alleen voor notificaties en een paar betalingen. Als ik een workout doe van 2 uur dan gaat het een stuk harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:18:

Ik heb mezelf beloofd de series 7 te houden tot ten minste een series 11, maar ben benieuwd of ik het volhoudt met de redesign die er volgend jaar aan zou zitten te komen…
Misschien heb je geluk en laat het redesign nog even op zich wachten.
In 2021 was het volgens de meeste bronnen ook helemaal zeker maar kwam er uiteindelijk ook helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Laatst online: 11:58
@BeQuietAndDrive en @remmuz
Ja goed punt. Voornaamste functies:
- Tijd
- Notificaties
- muziek bediening
- Slaap tracking

Af en toe een stukje rennen (<1 uur).

Bij mijn huidige horloge leg ik hem aan de lader als ik naar bed ga, en doe hem om als ik ga slapen. Vaak is 30 tot 1 uur.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:28
ymoona schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 16:25:
@BeQuietAndDrive en @remmuz
Ja goed punt. Voornaamste functies:
- Tijd
- Notificaties
- muziek bediening
- Slaap tracking

Af en toe een stukje rennen (<1 uur).

Bij mijn huidige horloge leg ik hem aan de lader als ik naar bed ga, en doe hem om als ik ga slapen. Vaak is 30 tot 1 uur.
Das zat voor een AW. Ik laad em op als ik douche en als ik lees in bed en dat is genoeg.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
DeNachtwacht schreef op zondag 19 november 2023 @ 21:18:

Hopelijk komt er geen redesign voor het mechanisme om de bandjes te bevestigen. Ik heb de series 8 RVS met RVS bracelink van Apple.
Anders wordt dat schitterende bandje niks meer waard😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:39
bakkie1985 schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:59:
Vandaag mezelf een ultra 2 cadeau gedaan voor mijn verjaardag. Ik kom van een series 4. Wat een verschil!
Ben ook van Series 4 naar de AWU2 gestapt, compleet andere (her)beleving. Kost wat, maar.....

Ben wel benieuwd of er volgend jaar een re-design gaat komen, ik verwacht zelf wat subtiele aanpassingen, dikte bijvoorbeeld. Aan de andere kant vind ik het juist robuust hoe het er nu uitziet.

Aankoop vh jaar :)

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastestTurtle
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-09 20:39
beste Tweakers,

Na het doorzoeken van deze topic, ben ik niet op het antwoord gekomen die ik zoek.

Vandaar de vraag over battery degredation op Apple Watches:

Met een gloednieuwe Apple Watch op zak, zou ik het allerliefst ervoor willen zorgen dat de batterij zo lang mogelijk mee gaat. maar hoe doe je dit dan?
  • Batterij steeds van ~10% tot 100% laden
  • Batterij steeds van ~20% tot 90% laden
  • Batterij steeds van ~30% tot 80% laden
En hoe monitor/zorg je ervoor dat je voorkomt dat de Apple Watch automagisch stopt met opladen als hij bijvoorbeeld ~85% geladen is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrhagenees.cro
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2024
FastestTurtle schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:53:
beste Tweakers,

Na het doorzoeken van deze topic, ben ik niet op het antwoord gekomen die ik zoek.

Vandaar de vraag over battery degredation op Apple Watches:

Met een gloednieuwe Apple Watch op zak, zou ik het allerliefst ervoor willen zorgen dat de batterij zo lang mogelijk mee gaat. maar hoe doe je dit dan?
  • Batterij steeds van ~10% tot 100% laden
  • Batterij steeds van ~20% tot 90% laden
  • Batterij steeds van ~30% tot 80% laden
En hoe monitor/zorg je ervoor dat je voorkomt dat de Apple Watch automagisch stopt met opladen als hij bijvoorbeeld ~85% geladen is?

Alvast bedankt!
Volgens mij is het niet mogelijk om aan te geven dat je je watch kan instellen op een bepaald percentage.
Zie hier meer info over geoptimaliseerd opladen https://support.apple.com/nl-nl/HT213338

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
watch Ultra 2 in bezit.

Heeft iemand een leuk bandje (ja ik weet … smaken verschillen, dus wat is leuk?) anders dan de standaard bandjes (zeel stevig) dat past bij het robuuste uiterlijk van de Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

edwardmila schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:44:
watch Ultra 2 in bezit.

Heeft iemand een leuk bandje (ja ik weet … smaken verschillen, dus wat is leuk?) anders dan de standaard bandjes (zeel stevig) dat past bij het robuuste uiterlijk van de Watch?
Ik houd me ook aanbevolen voor tips. Officiële bandjes doen het voor mij in ieder geval niet. En de Ultra is al best zwaar, een kettingbandje zie ik ook niet zitten.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58

freshy98

Atari

Zelf gebruik ik de Spigen LiteFit Ultra band het meest, maar wissel soms ook met de Spigen DuraPro Flex.
Daarnaast heb ik afgelopen week rubber armband gekocht voor sporten (mocht ik daar weer eens aan gaan beginnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
freshy98 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:46:
Zelf gebruik ik de Spigen LiteFit Ultra band het meest, maar wissel soms ook met de Spigen DuraPro Flex.
Daarnaast heb ik afgelopen week rubber armband gekocht voor sporten (mocht ik daar weer eens aan gaan beginnen).
Ik vind de bandjes vaak smal en daardoor niet in verhouding met de Ultra.

Die rubber armband ziet er wel oké uit, lijkt ook wat breder. Is ie stevig, met een gedegen sluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

edwardmila schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:47:
[...]

Ik vind de bandjes vaak smal en daardoor niet in verhouding met de Ultra.

Die rubber armband ziet er wel oké uit, lijkt ook wat breder. Is ie stevig, met een gedegen sluiting?
Eerlijk gezegd was mij dat nog niet eens opgevallen.
Het scheelt een paar millimeter.
Zal later een foto plaatsen.

Die rubber is even breed als de groene nylon versie van Apple.
Ik heb het tot nu toe alleen geprobeerd ivm lengte (ik val buiten de "One size fits most") En voelt zeker stevig aan en sluit goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PYFDrtJKgi4-v9udh1K_MhCqb4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BYVejQZ5Ul7trYwr0YUJ28R2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door freshy98 op 25-11-2023 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 20:39
Ik heb sinds een paar uur een Apple Watch Ultra 2. Bevalt me goed, maar één ding begrijp ik niet. Als ik een bericht wil typen met het toetsenbord op de Watch, is deze altijd in het Engels. Waar kan ik dit wijzigen? Qua toetsenborden heb ik Nederlands en Engels ingesteld op mijn iPhone. Ik heb al lopen googlen maar ik kan nergens het antwoord vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
SnoopBok schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:11:
Ik heb sinds een paar uur een Apple Watch Ultra 2. Bevalt me goed, maar één ding begrijp ik niet. Als ik een bericht wil typen met het toetsenbord op de Watch, is deze altijd in het Engels. Waar kan ik dit wijzigen? Qua toetsenborden heb ik Nederlands en Engels ingesteld op mijn iPhone. Ik heb al lopen googlen maar ik kan nergens het antwoord vinden.
Dat wordt niet officieel ondersteund in het Nederlands. Wel dicteren en scribble. Bron: https://www.iculture.nl/t...toetsenbord-typen-iphone/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnoopBok
KorteGebruiker schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:20:
[...]

Dat wordt niet officieel ondersteund in het Nederlands. Wel dicteren en scribble. Bron: https://www.iculture.nl/t...toetsenbord-typen-iphone/
Bedankt voor het antwoorden. Valt me wel wat tegen dat dit niet ondersteund wordt ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:50
SnoopBok schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 22:23:
[...]

Bedankt voor het antwoorden. Valt me wel wat tegen dat dit niet ondersteund wordt ;(
Kijk eens naar wristboard of RetroBoard

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Besteld in donkergrijs ✌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Het vragen naar bandjes etc. kan in een eigen topic: [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axeldenekamp1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:38
Is het mogelijk om always on display aan te zetten als ik mijn trainings app voor hardlopen watchletic start met de actie knop?
En na de training natuurlijk weer uit.
Via opdrachten kom ik deze optie niet tegen maar misschien kijk ik er overheen.
Ik hoor graag of er opties voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:28

_AN

Ik heb de Action-button ingesteld dat de activiteit ‘buiten hardlopen’ opent. Normaal gesproken, als ik nog een keer op de Action-button druk, start de activiteit. Nu doet ie dat niet meer, maar lijkt er weer een hardloop-activiteit geopend te worden. Zijn er meer met deze ervaring?

Heel irritant. Ik kwam er van de week pas achter toen ik er al 3km op had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18:08
_AN schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:27:
Ik heb de Action-button ingesteld dat de activiteit ‘buiten hardlopen’ opent. Normaal gesproken, als ik nog een keer op de Action-button druk, start de activiteit. Nu doet ie dat niet meer, maar lijkt er weer een hardloop-activiteit geopend te worden. Zijn er meer met deze ervaring?

Heel irritant. Ik kwam er van de week pas achter toen ik er al 3km op had zitten.
Heb je het wel op deze manier ingesteld binnen de AW app op je iPhone.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDnDDcWlVeEE8V4IuZJvWB3gIXY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CQyQyt2Xu077oq7nOrRF5VSz.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009

_AN

Ja, zo is die ingesteld. En het werkte eigenlijk altijd prima. Tot deze week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
_AN schreef op zondag 26 november 2023 @ 20:27:

Is een bug. Sinds watchOS 10 werkt bij mij de automatisering ook niet meer bij het starten van een activiteit

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unclemul
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 08-12-2023
Beste allen, misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar ik kan hierover geen duidelijkheid krijgen.
Ik heb een Applewatch cellular series9 en kan daarop een berichtje van whapsapp ontvangen. Ik kan zelf antwoorden, maar als ik dat inspreek zie ik alleen maar Engelse tekst en dat is niet de bedoeling.

Iemand een idee hoe dat in het Nederlands te krijgen? Talen op Iphone ingesteld op Engels en Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:22
Unclemul schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:21:
Beste allen, misschien is deze vraag al eerder gesteld, maar ik kan hierover geen duidelijkheid krijgen.
Ik heb een Applewatch cellular series9 en kan daarop een berichtje van whapsapp ontvangen. Ik kan zelf antwoorden, maar als ik dat inspreek zie ik alleen maar Engelse tekst en dat is niet de bedoeling.

Iemand een idee hoe dat in het Nederlands te krijgen? Talen op Iphone ingesteld op Engels en Nederlands.
Siri taal Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertsap
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18-12-2024
Goedenavond, overgestapt van series 4 naar Ultra 2. Het lukt nu gek genoeg niet om te betalen met mijn bankpas en creditcard vanuit de Ultra 2. Mijn bankpasje en creditcard verwijderd uit de Watch en opnieuw geladen. Keurig felicitatie van Rabo gekregen na toesturen codes en dat de cards zijn geactiveerd.

Nog steeds geeft de pinautomaat geen krimp bij poging om betaling te verrichten via de Watch. Iemand een idee wat er loos kan zijn? Met de series 4 werkte alles jaren feilloos.

Alvast dank,

Bert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tukker053
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-09 21:02
Jaymone schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:09:
[...]

Ben ook van Series 4 naar de AWU2 gestapt, compleet andere (her)beleving. Kost wat, maar.....

Ben wel benieuwd of er volgend jaar een re-design gaat komen, ik verwacht zelf wat subtiele aanpassingen, dikte bijvoorbeeld. Aan de andere kant vind ik het juist robuust hoe het er nu uitziet.

Aankoop vh jaar :)
Volledig mee eens. Ik had een AW7 en de AWU2 aangeschaft bij KPN. De AW7 verkocht en dit van de KPN prijs afgehaald en dan zit je bijna op de prijs van een AW9. Maar wat een verschil. Zo hoort een AW te zijn. Robuust, chic maar vooral de batterij is wel het grootste pluspunt. 1x in de 3 dagen laden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:01
Weet iemand of roaming met de Apple Watch inmiddels ook werkt in het Verenigd Koninkrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bertsap schreef op maandag 27 november 2023 @ 20:10:
Goedenavond, overgestapt van series 4 naar Ultra 2. Het lukt nu gek genoeg niet om te betalen met mijn bankpas en creditcard vanuit de Ultra 2. Mijn bankpasje en creditcard verwijderd uit de Watch en opnieuw geladen. Keurig felicitatie van Rabo gekregen na toesturen codes en dat de cards zijn geactiveerd.

Nog steeds geeft de pinautomaat geen krimp bij poging om betaling te verrichten via de Watch. Iemand een idee wat er loos kan zijn? Met de series 4 werkte alles jaren feilloos.

Alvast dank,

Bert
Ik had dat zelfde een (inmiddels ruim) jaar geleden ook met m'n "Day-1" AWU-1. Lag bij de betaalprovider(s) van de diverse PIN Terminals. Jumbo was toen één van de eerste welke het voor de AWU-1 op orde had, al krijg ik daar nu nog steeds alle meldingen op het scherm van de PIN terminals in het Frans (ook een Rabo rekeninghouder, hier) :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vildhjarta
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 16:40
Zojuist ook een ultra 2 in ontvangst mogen nemen. Mooi ding komende van een AW4.

Erg blij mee, wel tikje teleurgesteld dat de night mode niet meer werk met de crown:( nu hand ik nightmode op ‘auto’ gezet maar hij gaat dan nu al 17:30 op night mode. Is dat in te stellen dat ie dat vanaf een bepaald tijdstip doet? Zou dat vanaf 23.00 willen ofzo. Die mode is nu onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:36
Ik loop al ruim een jaar met de eerste Ultra rond tot mijn grote tevredenheid. Wel merk ik dat af en toe de digital crown wat stroever is; hetgeen volgens verschillende bronnen te maken zou hebben door klein vuil/zweet n.a.v. sporten en dergelijke meer. Geen probleem, zachtjes wat water erover heen volgens diezelfde bronnen en alles is weer OK. En dat klopt ook.

Het valt me wel op in de vier/vijf jaren dat ik voor mijn Ultra constant met een Series4 RVS rondliep en in al die jaren heb ik daar dat symptoom nooit meegemaakt. En het is niet dat ik nu met de Ultra veel meer sport dan voorheen; de frequentie (meerdere keren per week telkens 1u tot 3u) en de sport (hardlopen) zijn altijd hetzelfde gebleven in al die jaren.

Mensen die dit symptoom herkennen? Opnieuw: ik maak me geen zorgen en ik weet wat ik moet doen, maar het verschil tussen Ultra & Series 4 tevoren in deze is wel frappant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

StevenRSCA schreef op woensdag 29 november 2023 @ 21:05:
Ik loop al ruim een jaar met de eerste Ultra rond tot mijn grote tevredenheid. Wel merk ik dat af en toe de digital crown wat stroever is; hetgeen volgens verschillende bronnen te maken zou hebben door klein vuil/zweet n.a.v. sporten en dergelijke meer. Geen probleem, zachtjes wat water erover heen volgens diezelfde bronnen en alles is weer OK. En dat klopt ook.

Het valt me wel op in de vier/vijf jaren dat ik voor mijn Ultra constant met een Series4 RVS rondliep en in al die jaren heb ik daar dat symptoom nooit meegemaakt. En het is niet dat ik nu met de Ultra veel meer sport dan voorheen; de frequentie (meerdere keren per week telkens 1u tot 3u) en de sport (hardlopen) zijn altijd hetzelfde gebleven in al die jaren.

Mensen die dit symptoom herkennen? Opnieuw: ik maak me geen zorgen en ik weet wat ik moet doen, maar het verschil tussen Ultra & Series 4 tevoren in deze is wel frappant.
Ik herken het probleem bij mijn oude Series 4. Maar de oplossing was altijd simpel: in water even een paar keer heen en weer. Bij mijn Ultra nog niet meegemaakt, maar het zal ongetwijfeld komen.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
tukker053 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:29:
[...]

Volledig mee eens. Ik had een AW7 en de AWU2 aangeschaft bij KPN. De AW7 verkocht en dit van de KPN prijs afgehaald en dan zit je bijna op de prijs van een AW9. Maar wat een verschil. Zo hoort een AW te zijn. Robuust, chic maar vooral de batterij is wel het grootste pluspunt. 1x in de 3 dagen laden. _/-\o_
Robuust en chiq gaan meestal niet samen. Laat ik voorop stellen dat ik geen enkele AW een chique klok vind, maar de AWU2 zeker niet. Dat is wel een robuuste, stevige en stoere watch. Maar chic, nee dat zal die nooit worden. Dat is ook helemaal niet wat ze willen bereiken bij Apple.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:41

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Unclemul schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:21:

met omhoog swipen daar in dat menu kun je eenmalig de taal aanpassen naar Nederlands. De standaardtaal is je standaardtaal in je iPhone/ Watch. Het is niet onder Siri in te stellen want het is geen Siri maar dicteren.

In je iPhone settings kun je onder dictate / dicteren ook talen aanpassen en heb ik zelf Engels uit staan ( ik gebruik Engels sowieso nooit), dan staat ie standaard altijd op Nederlands.

[ Voor 10% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-11-2023 22:48 ]

youtube.com/@hisrep

• The_Bald_Diver
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-04 13:35
Een van de leuke features op mij AWU vind ik dat de wekker afgaat op m'n watch, en dat ik gewekt wordt door een trillende watch.

Werkt dit ook zo op de SE? Mijn vrouw is nu ook enthousiast door hoe ik mijn AWU gebruik, die vindt ze te groot en de AW9 vindt ze te duur.

• Davidas
The_Bald_Diver schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:52:
Een van de leuke features op mij AWU vind ik dat de wekker afgaat op m'n watch, en dat ik gewekt wordt door een trillende watch.

Werkt dit ook zo op de SE? Mijn vrouw is nu ook enthousiast door hoe ik mijn AWU gebruik, die vindt ze te groot en de AW9 vindt ze te duur.
Ja hoor, dat moet op de SE ook werken.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
Sinds gisteren trotse eigenaar van een watch9. Blij mee maar hoe ik ook probeer met locatievoorzieningen aanpassen, ik krijg de huidige temperatuur niet op m’n face.
Wat doe ik fout?
Tips?
Edit: is blijkbaar een app-gerelateerd probleem (Facer) want op de standaard apple watchfaces zie ik gewoon wel de temperatuur -O-

[ Voor 26% gewijzigd door Vinnocchio op 30-11-2023 10:37 ]

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Redondo1982 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:08:
[...]
…. Maar chic, nee dat zal die nooit worden. Dat is ook helemaal niet wat ze willen bereiken bij Apple.
Dat hebben ze uiteraard wel geprobeerd met hun massief gouden Watches rond 2015 :-)

[ Voor 3% gewijzigd door RoRoNL op 30-11-2023 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18:01
iSchel schreef op woensdag 29 november 2023 @ 11:32:
Weet iemand of roaming met de Apple Watch inmiddels ook werkt in het Verenigd Koninkrijk?
Ik ben er nu en kan bevestigen dat het werkt!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
RoRoNL schreef op donderdag 30 november 2023 @ 13:49:
[...]

Dat hebben ze uiteraard wel geprobeerd met hun massief gouden Watches rond 2015 :-)
Ja, klopt. En nog steeds met de Hermes varianten, welke niet overal verkrijgbaar zijn. Blijkbaar zijn Nederlanders daar te nuchter voor.

I don't have dreams, I have goals!!

• edwardmila
Mijn AWU2 geeft binnenkomende signalen goed door. Enige wat ik niet door krijg op mijn AWU is een binnenkomende telefoonoproep.

Alles vergeleken met een collega die wel meldingen binnen krijgt op de AW en alle instellingen staan hetzelfde.

Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

edwardmila schreef op donderdag 30 november 2023 @ 17:31:
Mijn AWU2 geeft binnenkomende signalen goed door. Enige wat ik niet door krijg op mijn AWU is een binnenkomende telefoonoproep.

Alles vergeleken met een collega die wel meldingen binnen krijgt op de AW en alle instellingen staan hetzelfde.

Je hebt bluetooth aanstaan?
Mij viel vorig jaar (toen ik 'm net had) namelijk op dat notificaties prima via wifi-only binnenkomen, maar een wijziging aan een alarm tijd alleen via bluetooth ge-synced word.
Een telefoongesprek heb ik detijds niet geprobeerd.

Zoals je weet heb ik een AWU1, maar dat zou op zich geen verschil mogen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

The_Bald_Diver schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:52:

Is inderdaad een fijne feature die volgens mij op alle AW's wel zit.
Alleen zou ik een feature fijn vinden die als je na een bepaalde periode van trillen en je de wekker niet uit (of op sluimer) hebt gezet ook de telefoon af laat gaan met geluid.
Of is die er al en heb ik die alleen nog niet gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lw.keizer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 13:41

Gaat het om "normale" oproepen of bijvoorbeeld bellen via Whatsapp of Webex? Want dat laatste heeft bij mij nog nooit gewerkt icm Apple Watch, ik krijg pas een notificatie bij een gemiste oproep in plaats van het overgaan. Een normaal telefoongesprek zou wel over moeten gaan op de watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok

Ik had dit als mijn iPhone uitstond en de AWU2 nog een wifi verbinding had: de AWU2 gaat gelijk naar de voicemail. Ik weet niet of jouw situatie hetzelfde is.
Ik heb het toen op het KPN forum gevraagd en toen kwam iemand met de oplossing. https://forum.kpn.com/mob...niet-gebeld-worden-604267

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Gaat het om "normale" oproepen of bijvoorbeeld bellen via Whatsapp of Webex? Want dat laatste heeft bij mij nog nooit gewerkt icm Apple Watch, ik krijg pas een notificatie bij een gemiste oproep in plaats van het overgaan. Een normaal telefoongesprek zou wel over moeten gaan op de watch.
Ja gewone binnenkomende telefoonoproepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch maar besloten om Apple Watch Series 8 te kopen ter vervanging voor Series 6. Was ‘als nieuw’ bij Coolblue voor slechts 319,- en krijg nog zo’n 145,- terug voor de vorige.

Daar kan ik dan even mee door, ben weer up to date tot een eventuele Series X. Normaliter wil ik altijd het nieuwste, maar ik vind persoonlijk 130 euro verschil met de Series 9 te groot voor wat je ervoor terug krijgt: iets sneller, helderder, offline Siri en vingerwerk. Niets dat ik ga missen in elk geval.

[ Voor 4% gewijzigd door THE_BASE op 01-12-2023 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Edit: geen idee wat hier gebeurd op de late avond…

[ Voor 93% gewijzigd door THE_BASE op 01-12-2023 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
Kan je in de spotify app op je watch niet gewoon nummers zoeken buiten je playlists om? Mij lukt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:06

PeaceNlove

Deugleuter

Ik merk de laatste paar keren als ik buiten een fietsworkout gedaan heb dat mijn Apple Watch SE (1st) last lijkt te hebben van de kou. Spontane reboots en gisteren na een uurtje MTB stopte de watch er ook mee en zag ik een rood icoon met batterij leeg waarschuwing. Bij thuiskomst de watch op de lader gelegd en toen bleek de accu nog voor 70% vol.
Batterijconditie is 80%, batterij maar laten vervangen of heeft iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

PeaceNlove schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:11:
Ik merk de laatste paar keren als ik buiten een fietsworkout gedaan heb dat mijn Apple Watch SE (1st) last lijkt te hebben van de kou. Spontane reboots en gisteren na een uurtje MTB stopte de watch er ook mee en zag ik een rood icoon met batterij leeg waarschuwing. Bij thuiskomst de watch op de lader gelegd en toen bleek de accu nog voor 70% vol.
Batterijconditie is 80%, batterij maar laten vervangen of heeft iemand nog andere suggesties?
Als je zoveel gebruik maakt van je Watch, en best intensief ook, dan verdien je toch gewoon een volwaardige nieuwe 8 of 9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Mr. Freeze schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:22:
[...]

Als je zoveel gebruik maakt van je Watch, en best intensief ook, dan verdien je toch gewoon een volwaardige nieuwe 8 of 9?
Ja, eigenlijk wel. Stuur je mij een mooie nieuwe op? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

PeaceNlove schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:42:
[...]

Ja, eigenlijk wel. Stuur je mij een mooie nieuwe op? :+
Als ik mijn eigen wensen niet had..... ;-)

Maar wellicht is een tweedehands 6 of 7 ook een optie voor je? Op zich zijn de verschillen niet zo groot maar ik kan me voorstellen dat een actief iemand als jij ook graag die zuurstofsensor e.d. wilt hebben en dan denk ik, doe jezelf die lol.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Freeze op 07-12-2023 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

PeaceNlove schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:11:
Ik fiets ook veel, en ik heb ook een 2020 SE, en die doet het nog perfect eigenlijk. Ik draag hem wel onder de mouw/handschoen, misschien dat dat nog iets scheelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Mr. Freeze schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:48:
[...]

Als ik mijn eigen wensen niet had..... ;-)

Maar wellicht is een tweedehands 6 of 7 ook een optie voor je? Op zich zijn de verschillen niet zo groot maar ik kan me voorstellen dat een actief iemand als jij ook graag die zuurstofsensor e.d. wilt hebben en dan denk ik, doe jezelf die lol.
Het enige wat ik nu echt mis is het saffierglas scherm. Ik vind screenprotectors lelijker dan krassen :+
En ik probeer altijd de levensduur van mijn apparaten zo lang als mogelijk te rekken, dus nieuw of een 2e hands mag pas van mezelf als de huidige echt aan het einde is. Nadeel hiervan was is dat je dan wel een paar medailles moet missen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zoveel last van krassen dan? Die SE van mij heeft echt nog nauwelijks gebruikssporen. Vind het zelfs opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Ik wil voor mijn vrouw een Apple Watch kopen voor Kerst... Twijfel tussen de 9 en de SE
Is die 170€ het waad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
The_Bald_Diver schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:43:
Ik wil voor mijn vrouw een Apple Watch kopen voor Kerst... Twijfel tussen de 9 en de SE
Is die 170€ het waad?
Als Always On en gezondheidsfeatures (ECG, Saturatie, Cyclus bijhouden) belangrijk voor haar zijn dan wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bald_Diver
Davidas schreef op donderdag 7 december 2023 @ 23:32:
[...]

Als Always On en gezondheidsfeatures (ECG, Saturatie, Cyclus bijhouden) belangrijk voor haar zijn dan wel denk ik.
Het wordt haar eerste watch, de gezondheidsfeatures zijn niet zo belangrij, de AO is nice to have... denk dan dat ik voor de SE ga gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:34
PeaceNlove schreef op donderdag 7 december 2023 @ 21:14:
[...]

Het enige wat ik nu echt mis is het saffierglas scherm. Ik vind screenprotectors lelijker dan krassen :+
En ik probeer altijd de levensduur van mijn apparaten zo lang als mogelijk te rekken, dus nieuw of een 2e hands mag pas van mezelf als de huidige echt aan het einde is. Nadeel hiervan was is dat je dan wel een paar medailles moet missen :P
De LK screenprotectors zie je echt niet hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik voelde mij de laatste week een beetje grieperig en was kortademig en dat had ik allemaal weg gestopt onder “griep”.

Nu bleek vandaag bij de huisarts dat mijn ontstekingswaarde veel en veel te hoog zijn en saturatie veel te laag (88 op moment van eerste meting).

Nu komt dat allemaal wel weer goed maar vroeg de dokter terecht “heeft je watch geen melding gegeven”.

Nu heb ik de notificaties voor de gezondheid app aan staan en krijg ik minder belangrijke medische dingen ook binnen (harde geluiden bijvoorbeeld) maar weet iemand of lage saturatie normaal ook gemeld had moeten worden (en bij welke waarde)? Dat had mij veel eerder aan het denken kunnen zetten en de huisarts gecontacteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/quObJxVPQbxyb0tXfjJmWDByYKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2NT6TjIdhN95jxUZIKELxlb.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: Geinig weetje. De saturatie via de watch liep nagenoeg gelijk met het apparaat van de dokter. Zo ook voor de hartslag. Enige verschil is dan dat het apparaat van de dokter live is en de watch een test van 15 seconden moet doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 08-12-2023 22:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tuxken
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:31
Donstil schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 22:48:
Nu komt dat allemaal wel weer goed maar vroeg de dokter terecht “heeft je watch geen melding gegeven”.

Nu heb ik de notificaties voor de gezondheid app aan staan en krijg ik minder belangrijke medische dingen ook binnen (harde geluiden bijvoorbeeld) maar weet iemand of lage saturatie normaal ook gemeld had moeten worden (en bij welke waarde)? Dat had mij veel eerder aan het denken kunnen zetten en de huisarts gecontacteerd.
Neen, niet voor lage saturatie.
Je kan third-party apps gebruiken zoals Athlytic, Eclipse Yourself, Gentler Streak enz waar dit eenvoudig op te merken is in 1 overzicht met bv een rode, oranje en groene kleur, maar ook deze apps sturen geen notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Volgens mij alleen hoge saturatie. Eigenlijk is dat wel vreemd als dat zo blijkt. Je zou bij elke afwijking, hoog of laag, toch een melding willen.

Hopelijk ben je snel weer de oude. Beterschap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:51
Ik voelde mij de laatste week een beetje grieperig en was kortademig en dat had ik allemaal weg gestopt onder “griep”.

Nu bleek vandaag bij de huisarts dat mijn ontstekingswaarde veel en veel te hoog zijn en saturatie veel te laag (88 op moment van eerste meting).

[Afbeelding]

Edit: Geinig weetje. De saturatie via de watch liep nagenoeg gelijk met het apparaat van de dokter. Zo ook voor de hartslag. Enige verschil is dan dat het apparaat van de dokter live is en de watch een test van 15 seconden moet doen.
Beterschap! Interessante casus wel. Je zou wel verwachten dat de Watch hierop reageert. Was de waarde langer onder de 90? Of was dit eenmalig? Kan mij nog voorstellen om geen onrust te creeeren dat bij een eenmalige meeting je geen melding krijgt..

©2004

Pagina: 1 ... 45 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.