Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:05:
[...]

Beterschap! Interessante casus wel. Je zou wel verwachten dat de Watch hierop reageert. Was de waarde langer onder de 90? Of was dit eenmalig? Kan mij nog voorstellen om geen onrust te creeeren dat bij een eenmalige meeting je geen melding krijgt..
Thanks.

Ja misschien dat dit het nog was.
Het is 2x in de nacht geweest (achter elkaar, 1x 88 en 1x 89) en later die dag (de dag van de dokter) ook nog eens.

Dat vond ik zelf wel patroon genoeg eigenlijk maar misschien denken ze daar bij Apple anders over.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Ik krijg wel afwijkingen in trends te zien in de Apple Watch, maar dan dus een week later. Weet niet zeker of dat ook met saturatie gebeurd maar wel met een trend in resting heart rate e.d., wellicht dat je die nog krijgt?

Dat die saturatiemeters van de de huisarts (zo’n wasknijper op je vinger?) vergelijkbaar presteert als de AW verbaast me niets, beide zijn maar matige meetaparaten. Het mooie van de AW is wel dat je ‘m altijd om hebt zodat je trends zou moeten kunnen herkennen O-) .

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:49
Donstil schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:09:
[...]

Thanks.

Ja misschien dat dit het nog was.
Het is 2x in de nacht geweest (achter elkaar, 1x 88 en 1x 89) en later die dag (de dag van de dokter) ook nog eens.

Dat vond ik zelf wel patroon genoeg eigenlijk maar misschien denken ze daar bij Apple anders over.
Eens. Ik vind eigenlijk net als bij je hartslag onder een bepaalde waarde dat ze hier een melding van moeten geven. Kan je zelf bepalen of je over gaat tot actie maar dan kan je het iig in de gaten houden.

Nu lijkt het onder de andere gezondheidsmeldingen te vallen waarbij je pas een melding krijgt als je patroon veranderd over een langere tijd.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiodurans schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:11:
Ik krijg wel afwijkingen in trends te zien in de Apple Watch, maar dan dus een week later. Weet niet zeker of dat ook met saturatie gebeurd maar wel met een trend in resting heart rate e.d., wellicht dat je die nog krijgt?

Dat die saturatiemeters van de de huisarts (zo’n wasknijper op je vinger?) vergelijkbaar presteert als de AW verbaast me niets, beide zijn maar matige meetaparaten. Het mooie van de AW is wel dat je ‘m altijd om hebt zodat je trends zou moeten kunnen herkennen O-) .
Ooh eens hoor ik pak het ook niet als absolute waarheid maar als hij (in mijn geval) altijd 99 aangeeft en dan ineens begint te zakken geeft dat wel goed aan dat er wat aan de hand is of kan zijn.

In je weekoverzicht is dan veel te laat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
hk12nl schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 09:12:
[...]

Eens. Ik vind eigenlijk net als bij je hartslag onder een bepaalde waarde dat ze hier een melding van moeten geven. Kan je zelf bepalen of je over gaat tot actie maar dan kan je het iig in de gaten houden.
Ja inderdaad. Nu hebben we dat met normaal verstand ook gedaan uiteindelijk maar nu kon ik eindelijk eens een feature gebruiken en kwam er niets :P

Edit: Ik wilde in de volgende Keynote weet je wel.
“Man from Gorinchem with family and a cat saved by watch ultra”

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 09-12-2023 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 22:12
heehoi.
ik heb al jaren een apple watch, alleen draag ik hem nooit snachts, nu ivm gezondheid draag ik hem ook snachts om even m'n hartritme in de gaten te houden. nu zet ik altijd m'n wekker met opstaan, alleen hoor ik hem niet meer afgaan op iphone, alleen steeds een tik op de horloge. Graag zou ik gewoon dat ie knallend afgaat. welke instelling moet ik dan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 21:06
Ik ben mij aan het orienteren op een Apple Watch Ultra 2. Nu varieert de prijs een beetje tussen de 849 en 899 euro. Ik wil deze Watch ook met een simkaart gaan gebruiken. Echter nu zie ik de Apple Watch Ultra 2 op de site van KPN staan (wel in combinatie met een multisim voor 5 euro per maand) voor 768 euro. Die prijs is relatief laag in vergelijking met de prijs voor het Watch als je hem "los" koopt. Waar zit het addertje of is het gewoon een goede aanbieding in combinatie met die Multisim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sunri5e schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:47:
Ik ben mij aan het orienteren op een Apple Watch Ultra 2. Nu varieert de prijs een beetje tussen de 849 en 899 euro. Ik wil deze Watch ook met een simkaart gaan gebruiken. Echter nu zie ik de Apple Watch Ultra 2 op de site van KPN staan (wel in combinatie met een multisim voor 5 euro per maand) voor 768 euro. Die prijs is relatief laag in vergelijking met de prijs voor het Watch als je hem "los" koopt. Waar zit het addertje of is het gewoon een goede aanbieding in combinatie met die Multisim?
Nee dat is gewoon een aanbieding omdat je er een abonnement bij afsluit. Als je dat toch al van plan was is bij je provider kopen het voordeligste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Donstil schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:56:
[...]

Nee dat is gewoon een aanbieding omdat je er een abonnement bij afsluit. Als je dat toch al van plan was is bij je provider kopen het voordeligste.
En Multisim werkt dus alleen als je al een mobiel abonnement bij KPN hebt lopen. Anders moet je dat abonnement er ook bij afsluiten.

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wiz schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:02:
[...]

En Multisim werkt dus alleen als je al een mobiel abonnement bij KPN hebt lopen. Anders moet je dat abonnement er ook bij afsluiten.
Ja je moet je de watch dan wel kopen bij de provider waar je met je mobiele abonnement ook zit. Dat had ik even aangenomen maar is wel een goeie aanvulling inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55

wiz

Connecting the world

Donstil schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:06:
[...]

Ja je moet je de watch dan wel kopen bij de provider waar je met je mobiele abonnement ook zit. Dat had ik even aangenomen maar is wel een goeie aanvulling inderdaad.
Wat zou het mooi en makkelijk zijn als je gewoon een los abonnement zou kunnen aanschaffen voor alleen de watch ;)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Sunri5e schreef op maandag 11 december 2023 @ 09:47:
Sterker nog als je het maandbedrag omhoog gooit, dan betaal je voor de Apple Watch per maand een bedrag ipv de hoge prijs (768,-) in een keer. Soort van krediet dus… of het verstandig is een tweede. Maar het kan.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Soppyscroll schreef op zondag 10 december 2023 @ 23:44:
heehoi.
ik heb al jaren een apple watch, alleen draag ik hem nooit snachts, nu ivm gezondheid draag ik hem ook snachts om even m'n hartritme in de gaten te houden. nu zet ik altijd m'n wekker met opstaan, alleen hoor ik hem niet meer afgaan op iphone, alleen steeds een tik op de horloge. Graag zou ik gewoon dat ie knallend afgaat. welke instelling moet ik dan hebben?
Op je iPhone, Watch>klok>push iPhone meldingen ingeschakeld?

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
heehoi.
Heb je "niet storen" of "theatermodus" of "stille modus" op je Apple Watch ingeschakeld als je slaapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Haga schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:24:
[...]

Heb je "niet storen" of "theatermodus" of "stille modus" op je Apple Watch ingeschakeld als je slaapt?
Of slaap focus?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Haga schreef op maandag 11 december 2023 @ 11:24:
[...]

Heb die nu uitgeschakeld en hoor nu alleen op de Apple Watch overgaan en niet op de iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Mr. Freeze schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:53:
[...]

Op je iPhone, Watch>klok>push iPhone meldingen ingeschakeld?
Heb deze ingeschakeld, zal deze eens uitdoen, hoef ook geen bericht op Watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:52
heehoi.
Volgens mij kan dat alleen door het horloge voor het slapen gaan te locken (even afdoen en niet meer unlocken). Dan zou het alarm op de telefoon af moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Zapato schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:40:
[...]

Volgens mij kan dat alleen door het horloge voor het slapen gaan te locken (even afdoen en niet meer unlocken). Dan zou het alarm op de telefoon af moeten gaan.
Maar dan trackt 'ie je hartslag enzo ook niet meer, toch? Ik heb het ook regelmatig dat ik gewoon door de wekker van m'n Apple Watch heen slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:58
Ik heb sinds ze Sint langs is geweest een Apple Watch. Geinig ding maar er vallen me een paar zaken op. Whatsapp foto notificatie zijn extreem blurry. Waarom word dat niet gefixt?

Normaal gesproken laad ik mijn Watch ‘s avonds als ik nog even in bed tv kijk. Met de galaxy Watch kwam ik zo altijd wel de dag door. Maar de Apple Watch was vanavond om half 10 leeg tijdens het tracken van een workout zonder gps. Dat vond ik vreemd, dus even ingedoken net. En een tal van batterij besparende zaken aangezet. Wifi uit, Siri wake word uit, verversen op de achtergrond minder, etc. Ook geoptimaliseerd laden uitgezet, altijd door tot 100 dus. Zo zou ik wel de nacht en een door moeten kunnen komen toch? Oh lees net de post warning. Laat maar.

Tijdens het laden valt het me op, dat het stroom verbruik wat normaal rond de 300 mA zit, soms inzakt tot helemaal 0. Waarom zou dat zijn? De accu is nog lang niet vol.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Laatst online: 12:50

_AN

heehoi.
Je hebt denk ik een wekker gezet in de gezondheids app? Probeer nog eens een losse wekker te zetten. Ik verwacht dat die dan wel op je telefoon afgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

Ik lees hier eigelijk niks over de helderheid van de AWU/2 bij weinig licht of in het donker. Het viel me op dat sinds de 10.x update de helderheid in donkere omstandigheden fors is afgenomen, als je googled klagen daar heel er veel mensen over. Het is zo erg gedimd dat het scherm voor mij best lastig is af te lezen in donkere omstandigheden, laat staan in nachtmodes. De auto brightness wordt wel heel ver teruggeschroefd. Dit was voorheen niet en Apple heeft daar bij de nieuwe update weer niks aan gedaan, want dit heeft gewoon met de software te maken. Ik heb een AWU2 en nog een AW6 liggen, de AW6 is vele malen helderder in het donker als ik ze naast elkaar leg. Vreemd dat Apple ervoor gekozen heeft om dit terug te schroeven bij de AWU/2 modellen. Meer mensen dit opgevallen?

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 11-12-2023 23:28 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
ymoona schreef op maandag 11 december 2023 @ 23:15:
Ik heb sinds ze Sint langs is geweest een Apple Watch. Geinig ding maar er vallen me een paar zaken op. Whatsapp foto notificatie zijn extreem blurry. Waarom word dat niet gefixt?
Omdat Whatsapp tot op heden weigert om een Watch app te maken...

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

hk12nl schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:16:
[...]

Omdat Whatsapp tot op heden weigert om een Watch app te maken...
Wij ontwikkelen zelf ook een app, waarbij we een toto thumbnail meesturen in de notificaties, zonder Apple Watch app. En die zien er prima uit op een Watch. Dus het kan best.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:24:
[...]

Wij ontwikkelen zelf ook een app, waarbij we een toto thumbnail meesturen in de notificaties, zonder Apple Watch app. En die zien er prima uit op een Watch. Dus het kan best.
Maar ook dat doen zij (Meta) niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zapato schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:29:
[...]

Maar ook dat doen zij (Meta) niet.
Ik bedoel, als reden voor de lage kwaliteit foto op de Watch werd gegeven dat Whatsapp geen Watch-app heeft. Ik zeg, dat is ook helemaal niet nodig voor een scherpe foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:05
Is er eigenlijk iemand die de nieuwe WatchOS 10 functionaliteit van de smart stack actief gebruikt? Dat is indertijd aangekondigd geweest als dé nieuwe feature van WatchOS 10, maar ik gebruik 'em haast nooit. Zelf heb ik de Utility watch face en al de zaken die ik nodig heb heb ik gewoon in de watch face zelf geconfigureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:41

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Voor de agenda en actueel weer vind ik het wel makkelijk, het is eigenlijk best handig als ik het doe maar ik merk dat ik het niet automatisch doe omdat ik het niet gewend was.

Daarbij geldt dat er voor diverse Apple/third party apps wel betere smart stacks te bedenken zijn dan nu beschikbaar zijn. Stocard zou het toe kunnen voegen met meest gebruikte klantenkaart bijvoorbeeld. Of een nieuws app met het meest recente grote nieuws. Et cetera

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ik gebruik het ook. Ik heb geen complicaties op mijn watchface (Snoopy), de smart stack gebruik ik daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
StevenRSCA schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:26:
Is er eigenlijk iemand die de nieuwe WatchOS 10 functionaliteit van de smart stack actief gebruikt? Dat is indertijd aangekondigd geweest als dé nieuwe feature van WatchOS 10, maar ik gebruik 'em haast nooit. Zelf heb ik de Utility watch face en al de zaken die ik nodig heb heb ik gewoon in de watch face zelf geconfigureerd.
Ik gebruik de modulair Ultra watchface en in de smartstack staan: remote (voor apple tv), herinneringen (welke ik elke dag actief gebruik) en de woning app (wordt ook elke dag actief gebruikt). Sinds een maand of 2 gebruik ik de stack actief. Daarvoor zat hij nog niet in mijn systeem maar nu dat wel het geval is vind ik hem erg handig.

©2004

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:41
Jeuj met watchOS 10.2 kan je weer swipen tussen je watch faces *O*
Was wel even zoeken waar je hem aan kan zetten maar staat dus alleen op je apple watch bij "instellingen" dan naar "klok" en dan "veeg om andere wijzerplaten te kiezen"

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:37:
Jeuj met watchOS 10.2 kan je weer swipen tussen je watch faces *O*
Was wel even zoeken waar je hem aan kan zetten maar staat dus alleen op je apple watch bij "instellingen" dan naar "klok" en dan "veeg om andere wijzerplaten te kiezen"
Inderdaad een prettige ‘nieuwe’ optie. Wel verstopt, kan alleen op Apple Watch inderdaad.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
StevenRSCA schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:26:
Jep. Voor Opdrachten, daar zit ETA in en dus handig om thuisfront te laten weten hoe laat ik thuis ben.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Wat opdrachten betreft. Ik heb een widget om waterinname te registreren. Gaat een hele tijd goed, maar is dan ineens verdwenen. Ik krijg hem dan ook niet meer terug. Ik kan geen oorzaak of oplossing vinden, heeft iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 13:56

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

The_Bald_Diver schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:23:
[...]

Het wordt haar eerste watch, de gezondheidsfeatures zijn niet zo belangrij, de AO is nice to have... denk dan dat ik voor de SE ga gaan
Weet je dat zeker? Misschien gaat ze zich verdiepen in de mogelijkheden om er dan achter te komen dat zij ze graag had gewild.

• Ample Energy
  • Laatst online: 16:35
Weet iemand hoe je een gepauzeerde workout kunt stoppen dan wel kunt hervatten?

Gister tijdens het sporten had ik even pauze en dan vraagt hij wel altijd of ik pauze heb, maar ik negeerde de vraag altijd. Ik dacht, laat ik nu toch maar eens op “pauze” drukken. Nu zit ik alleen alweer 24 uur naar afwisselend de workout en de ringen te kijken, want mijn horloge denkt blijkbaar dat ik nog druk ben met op adem komen… :P

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe je workouts hoort te stoppen. Ik kom weleens thuis van boodschappen doen en tijdens het fietsen vraagt hij of ik aan het fietsen ben. Alleen kom ik er niet achter hoe je dat stopt. Ik vind het een beetje gek om het weg zetten van de boodschappen ook altijd mee te tellen als workout. Met roeien maakt me dat niet zo veel uit, want dan ga ik toch even douchen en dan stopt hij de workout zelf wel. Maar de overgang van fietsen naar keukenkastjes vullen snapt hij niet.

Is er verder ergens een training of zo van een uurtje die iemand kan aanraden? Ik vind mijn Watch wel leuk voor het sporten, maar ik begrijp gewoon helemaal niks van het ontwerp van het OS. Heb ook interessante opties gevonden zoals optillen om Siri te activeren, maar hoe dat dan werkt vertelt hij niet. Zou ook weleens meer willen weten over het aanpassen van de wijzerplaat bijvoorbeeld. Als ik op YouTube zoek naar uitleg is het altijd van mensen die al jaren kunnen lezen en schrijven met een Apple Watch, maar voor mij is dit nog allemaal behoorlijk nieuw.

Alle bovenstaande zaken ook aan Apple voorgelegd, maar de genieën daar komen niet verder dan “opnieuw opstarten en opnieuw proberen”.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ample Energy schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:52:
Weet iemand hoe je een gepauzeerde workout kunt stoppen dan wel kunt hervatten?

Gister tijdens het sporten had ik even pauze en dan vraagt hij wel altijd of ik pauze heb, maar ik negeerde de vraag altijd. Ik dacht, laat ik nu toch maar eens op “pauze” drukken. Nu zit ik alleen alweer 24 uur naar afwisselend de workout en de ringen te kijken, want mijn horloge denkt blijkbaar dat ik nog druk ben met op adem komen… :P

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar hoe je workouts hoort te stoppen. Ik kom weleens thuis van boodschappen doen en tijdens het fietsen vraagt hij of ik aan het fietsen ben. Alleen kom ik er niet achter hoe je dat stopt. Ik vind het een beetje gek om het weg zetten van de boodschappen ook altijd mee te tellen als workout. Met roeien maakt me dat niet zo veel uit, want dan ga ik toch even douchen en dan stopt hij de workout zelf wel. Maar de overgang van fietsen naar keukenkastjes vullen snapt hij niet.

Is er verder ergens een training of zo van een uurtje die iemand kan aanraden? Ik vind mijn Watch wel leuk voor het sporten, maar ik begrijp gewoon helemaal niks van het ontwerp van het OS. Heb ook interessante opties gevonden zoals optillen om Siri te activeren, maar hoe dat dan werkt vertelt hij niet. Zou ook weleens meer willen weten over het aanpassen van de wijzerplaat bijvoorbeeld. Als ik op YouTube zoek naar uitleg is het altijd van mensen die al jaren kunnen lezen en schrijven met een Apple Watch, maar voor mij is dit nog allemaal behoorlijk nieuw.

Alle bovenstaande zaken ook aan Apple voorgelegd, maar de genieën daar komen niet verder dan “opnieuw opstarten en opnieuw proberen”.
Misschien snap ik je vraag niet helemaal maar je kan toch gewoon naar links swipen in een workout en dan op pauze of hervat of stop drukken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WoZo84GA8nYv5vCy13__iEdt1_g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ss2wsGSo7jxl4ARP3QQUOmyu.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Tinusvolkel schreef op donderdag 14 december 2023 @ 16:07:
[...]

Misschien snap ik je vraag niet helemaal maar je kan toch gewoon naar links swipen in een workout en dan op pauze of hervat of stop drukken?
[Afbeelding]
Yes, dankjewel!

Je zegt “gewoon”, maar ik vind dat uit mezelf niet, hoor :P
Ik heb in allerlei apps allerlei veegacties geprobeerd, maar soms doet het niks en dan is links weer volgende, dan weer vorige. Dan moet je weer omlaag, dan weer omhoog. En nergens een hint met welke kanten je op kan in welke app. Vandaar dat ik dus ook graag een training zou volgen, want alles dat de gemiddelde gebruiker “gewoon” vind is voor mij 83 keer zoeken en allemaal wel heel erg modern.
Ja, ik word oud :P
Heb misschien al 20-25 jaar ervaring met sporthorloges, maar die hadden altijd een papieren gebruiksaanwijzing en zaten vol met hardwarematige knoppen. Dié snap ik wel :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Ample Energy schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:01:
[...]

Yes, dankjewel!

Je zegt “gewoon”, maar ik vind dat uit mezelf niet, hoor :P
Ik heb in allerlei apps allerlei veegacties geprobeerd, maar soms doet het niks en dan is links weer volgende, dan weer vorige. Dan moet je weer omlaag, dan weer omhoog. En nergens een hint met welke kanten je op kan in welke app. Vandaar dat ik dus ook graag een training zou volgen, want alles dat de gemiddelde gebruiker “gewoon” vind is voor mij 83 keer zoeken en allemaal wel heel erg modern.
Ja, ik word oud :P
Heb misschien al 20-25 jaar ervaring met sporthorloges, maar die hadden altijd een papieren gebruiksaanwijzing en zaten vol met hardwarematige knoppen. Dié snap ik wel :P
https://support.apple.com/nl-nl/guide/watch/welcome/watchos, die kan je vast ook printen :+ en je kan workouts pauzeren en weer starten door de twee hardwareknoppen op de Watch tegelijk in te drukken :+ u vraagt, wij draaien

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Kassad schreef op donderdag 14 december 2023 @ 17:32:
[...]

https://support.apple.com/nl-nl/guide/watch/welcome/watchos, die kan je vast ook printen :+ en je kan workouts pauzeren en weer starten door de twee hardwareknoppen op de Watch tegelijk in te drukken :+ u vraagt, wij draaien
Krijg nou wat, er zitten 2 hardwareknoppen op, niet maar 1 _O-

Volgens mij wist ik dat, maar na de eerste dag heb ik niet meer geprobeerd er op te drukken. Die ronde valt tenminste op :P

Op dit niveau werk ik dus, dus ik ga lekker beginnen met de handleidingen die je linkte. Ook al een keer gehad, maar ik moet weer helemaal terug naar de basis. Dankjewel! :P

[ Voor 6% gewijzigd door Ample Energy op 14-12-2023 17:50 ]

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Niet vervelend bedoeld, maar dit soort dingen is legio over te vinden op YouTube. Ik leer via dat soort video's soms allerlei verborgen functies.

Je kunt een workout ook starten en stoppen via Siri, denk ik 80% zeker te weten :)

[ Voor 22% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-12-2023 19:38 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Fijn om weer door de faces te kunnen swipen, maar valt me op dat de klok dan steeds op 10:10 uur staat en dan snel wijzigt naar de huidige tijd. Dat was in watchOS 9 niet het geval volgens mij? Zal het een bug zijn?

• Tinusvolkel
THE_BASE schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:51:
Fijn om weer door de faces te kunnen swipen, maar valt me op dat de klok dan steeds op 10:10 uur staat en dan snel wijzigt naar de huidige tijd. Dat was in watchOS 9 niet het geval volgens mij? Zal het een bug zijn?
Hmm raar idd, was voorheen dacht ik niet.
Zie ook dat als je snel 2 faces naar links of naar rechts dat de temperatuur verandert naar 22 graden.

• THE_BASE
  • Niet online
Tinusvolkel schreef op donderdag 14 december 2023 @ 20:30:
[...]

Hmm raar idd, was voorheen dacht ik niet.
Zie ook dat als je snel 2 faces naar links of naar rechts dat de temperatuur verandert naar 22 graden.
Oh, ja, verrek. Misschien als we dat met zijn alleen doen dat het werkt. :*)

• MacArnold
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:50
Ben een long-term Apple user, en sinds vandaag eindelijk mijn eerste Apple Watch (Ultra 2) in bezit. Ik zou graag het always-on display gebruiken in combinatie met Siri raise to speak, maar ik krijg die combinatie niet werkend. Dit zijn de settings die ik hanteer:
  • Always on display = aan
  • Raise to wake = uit
  • Siri raise to speak = aan
Uiteraard update naar WatchOS10.2 al uitgevoerd, paar keer opnieuw opgestart en half Reddit ook al doorgelezen. Maar wat ik ook probeer: als raise to wake uitstaat, werkt ook raise to speak niet meer. Terwijl dat volgens mij wel zou moeten kunnen.

Of heb ik het mis? :?

• Haga
  • Niet online
MacArnold schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:41:
Ben een long-term Apple user, en sinds vandaag eindelijk mijn eerste Apple Watch (Ultra 2) in bezit. Ik zou graag het always-on display gebruiken in combinatie met Siri raise to speak, maar ik krijg die combinatie niet werkend. Dit zijn de settings die ik hanteer:
  • Raise to wake = uit
Uiteraard update naar WatchOS10.2 al uitgevoerd, paar keer opnieuw opgestart en half Reddit ook al doorgelezen. Maar wat ik ook probeer: als raise to wake uitstaat, werkt ook raise to speak niet meer. Terwijl dat volgens mij wel zou moeten kunnen.

[ Voor 10% gewijzigd door Haga op 14-12-2023 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
MacArnold schreef op donderdag 14 december 2023 @ 21:41:
  • Raise to wake = uit

Je laatste zin is juist. Je hebt het mis.

Raise to wake moet aanstaan. Anders werkt je AOD niet (het scherm blijft gedimd) en werkt Raise to speak ook niet.

• MacArnold
Haga schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:30:
[...]

Je laatste zin is juist. Je hebt het mis.

Raise to wake moet aanstaan. Anders werkt je AOD niet (het scherm blijft gedimd) en werkt Raise to speak ook niet.
Thanks! Was er al een beetje bang voor. Technisch zou het volgens mij prima moeten kunnen werken, maar Apple denkt daar waarschijnlijk anders over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:18
Opvallend … ben een beetje ziek.
Vannacht 5 uur en 28 minuten geslapen.

Ben om 10.00 uur opnieuw gaan slapen tot 12.45, maar die worden niet meer geregistreerd 😳.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Volgens mij registreert de Watch alleen wanneer die in slaapmodus staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Oh echt? Dus als ik de slaapmodus had geactiveerd had ie wel geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
wiz schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:36:
[...]

UltraSupplyCo Titanium Band met DLC coating... Tot nu toe geen krasje op te vinden en perfect in kleur... Aanrader..

[Afbeelding]
Deze zou toch ook gewoon op een 44mm moeten passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 18:51
freshy98 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 10:51:
Naar aanleiding van de Glow melding een Nomad Sport Band gekocht (Ash Green).
Het is jammer dat er maar één maat is want mijn armen/pols zijn niet van het magere soort :-)

Ik kan 'm tot het tweede gaatje gebruiken, maar dan blijft het einde niet steken in de opening (zonder enige suggestieve intenties...)
Voelt dus niet erg veilig om te dragen in dat geval. Wel zonde, want het ziet er verder goed uit.
Is hij toevallig te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

edwardmila schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:11:
Oh echt? Dus als ik de slaapmodus had geactiveerd had ie wel geregistreerd.
Daar lijkt het wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 13:58

freshy98

Atari

Begin oktober, volgens mij, al verkocht aan een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:20
edwardmila schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:34:
Opvallend … ben een beetje ziek.
Vannacht 5 uur en 28 minuten geslapen.

Ben om 10.00 uur opnieuw gaan slapen tot 12.45, maar die worden niet meer geregistreerd 😳.
Dutjes pakt hij niet mee tenzij je je bedtijd verlengd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Duidelijk, thanks 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Iemand met een  WATCH die padel speelt en zo ja, welke workout neem je daarvoor?

Ik zie wel pickleball & racquetball, maar geen padel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

edwardmila schreef op zondag 17 december 2023 @ 21:36:
Iemand met een  WATCH die padel speelt en zo ja, welke workout neem je daarvoor?

Ik zie wel pickleball & racquetball, maar geen padel.
Eén keer gedaan en toen voor Tennis gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nooit gespeeld (wel tennis), maar lijkt padel niet meer op squash, met die glazen wanden en zo? Die work-out zit er wel in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
BeQuietAndDrive schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:48:
Nooit gespeeld (wel tennis), maar lijkt padel niet meer op squash, met die glazen wanden en zo? Die work-out zit er wel in.
Ik snap het, ik neem squash —> thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:46
Ja en dat zo voor de feestdagen. Ze moeten het nogal hebben van de diensten en wearables.

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jaymone schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:20:
[...]

Ja en dat zo voor de feestdagen. Ze moeten het nogal hebben van de diensten en wearables.
Gaat wel in op een moment dat de shipments voor kerst stoppen en de winkels hebben ze tot 24 december.

Maar goed dan nog, wie weet hoe lang dit duurt. Toch een duur grapje inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 10:26:
[...]

Gaat wel in op een moment dat de shipments voor kerst stoppen en de winkels hebben ze tot 24 december.

Maar goed dan nog, wie weet hoe lang dit duurt. Toch een duur grapje inderdaad.
Dat scheelt dan nog tot de tijd dat ze een oplossing hebben gevonden, wat dat dan ook mag zijn.
Daarnaast zijn de laatste geruchten dat er in 2024 mogelijk geen AWU3 komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jaymone schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 11:04:
[...]

Dat scheelt dan nog tot de tijd dat ze een oplossing hebben gevonden, wat dat dan ook mag zijn.
Daarnaast zijn de laatste geruchten dat er in 2024 mogelijk geen AWU3 komt.
Lees toevallig net dat er mogelijk een software fix voor komt.

Dat van de Ultra 3 kan ik wel inkomen. De ultra is prima na een jaar nog en de ultra 2 is echt een super marginale update.

Die jaarlijkse update van de watch is in zijn geheel niet meer nodig wat mij betreft.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 19-12-2023 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb voor mijn dochter een nieuwe watch SE (2023) gekocht. Zij heeft een Iphone X met IOS 15. Ik realiseerde mij pas vandaag dat dit misschien niet gaat werken. Kan je een Watch Se (2023) downgraden naar Watch Ios 8 zodat ze die met haar X (ios 15 kan gebruiken)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:21
Nee, dat gaat niet helaas.

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iSchel
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:49
Bij mij werken sinds vanmorgen de complicaties van Carrot Weather niet meer op mijn Ultra 2. Is dit bij anderen ook het geval?

Nevermind, het werkt weer!

[ Voor 12% gewijzigd door iSchel op 20-12-2023 13:59 ]

• StevenRSCA
Al sedert jaren (eerst op de Series 4 en sedert vorig jaar op de eerste Ultra) een actief en tevreden gebruiker van de workout app in combinatie met outdoor runs. Echter, sedert heel kort (letterlijk begin deze week) merk ik dat de afstanden van mijn outdoor runs in werkelijkheid langer zijn dan gemeten door de warkout app. Ik loop al jaren langs dezelfde route hier in de buurt (jaagpad langs het kanaal) en weet ondertussen perfect waar de 5, 10, 15 en 20km punten liggen :)

Het stomme is dat bij het starten van een outdoor run op dinsdag deze week op de Watch ik effectief een melding kreeg dat er iets niet goed zat met de locatie settings, maar ik heb te snel doorgeklikt (veel te enthousiast :) ) dus ik weet de exacte melding niet meer en sedertdien heb ik de melding niet meer gekregen maar de onnauwkeurigheid blijft wel. Twee keer volgens de Watch 10km gelopen deze week terwijl de werkelijke afstand 10,5 km was volgen mij.

Het parcours dat ik achteraf zie via Maps klopt; enkel de afstanden zijn dus onnauwkeurig. Het gekke is dat ik volgens mij nooit aan de instellingen heb zitten wijzigen en deze zitten volgens mij goed:

- op de iPhone staan de location settings aan binnen privacy en bij de Apple Watch Workout met de setting "while using the app"
- bij de settings voor Maps op de iPhone ook "allow location access while using the app or widgets"
- bij system settings staat "motion & calibration" ook aan.

In de Apple Watch app op de iPhone zie ik ook niet direct iets verkeerds, al denk ik niet dat er daar specifieke settings moeten gebeuren? En oh ja: uiteraard loop ik niet in de "low power modus".

Iemand enige geniale ingevingen? Zou een reset van het kalibreren helpen? Ik heb gepland om begin januari een marathon te lopen en zou graag accurate data op de Watch zien verschijnen :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenRSCA
StevenRSCA schreef op donderdag 21 december 2023 @ 12:35:
Al sedert jaren (eerst op de Series 4 en sedert vorig jaar op de eerste Ultra) een actief en tevreden gebruiker van de workout app in combinatie met outdoor runs. Echter, sedert heel kort (letterlijk begin deze week) merk ik dat de afstanden van mijn outdoor runs in werkelijkheid langer zijn dan gemeten door de warkout app. Ik loop al jaren langs dezelfde route hier in de buurt (jaagpad langs het kanaal) en weet ondertussen perfect waar de 5, 10, 15 en 20km punten liggen :)
Effe mezelf quoten: ik heb gisterenavond maar eens het equivalent geprobeerd van "have you tried switching it off and on again" oftewel het opnieuw pairen van de Watch met mijn iPhone. Dat schijnt op 't eerste zicht de oplossing geweest te zijn: vanmorgen effe snel om te checken een kilometer gelopen en zowel qua afstand als gemiddelde snelheid was dat terug hetgeen ik er van verwachtte. Morgen staat er nog een 15km run op het programma; als die ook goed gaat dan ben ik helemaal gerustgesteld :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
Als ik het "weerwiel' open dan lijkt het 24-uurs formaat omgekeerd (het is nu 5 uur en vannacht om 3 uur is het 15 uur. Het was me niet eerder opgevallen. Lees ik het wiel verkeerd of is het een bug (en hebben meer mensen dit?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zapato schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 17:09:
Als ik het "weerwiel' open dan lijkt het 24-uurs formaat omgekeerd (het is nu 5 uur en vannacht om 3 uur is het 15 uur. Het was me niet eerder opgevallen. Lees ik het wiel verkeerd of is het een bug (en hebben meer mensen dit?)
Ah ja nu je het zegt. Hier ook inderdaad. Het is nu 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Ik heb hem gemeld bij Apple.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

En nu zit ik met de brandende vraag: wat is een weerwiel?
nvm, al gevonden en inderdaad, ik heb het ook...

[ Voor 6% gewijzigd door amphora op 22-12-2023 20:07 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Haha hier ook. Grappige bug. Was mij nog niet eerder opgevallen 😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reclamedoos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2023
Ik loop met een vraag, en kan er niet direct een antwoord op vinden:
Volgende week komt mijn nieuwe AWU2 als het goed is. Gekocht bij Odido, op het account van mn vriendin die daar een abo heeft lopen (en ga direct de multisim weer opzeggen omdat die aan het nummer van mn vriendin zit gekoppeld).

In mijn eigen iPhone heb ik een privé abo zitten van een provider die geen multi-sim ondersteund. Ik heb hier ook niet direct behoefte aan, in Nederland heb ik eigenlijk ook altijd mn iPhone mee. En op de momenten dat ik die niet bij me heb dan is dat bewust om even lekker onbereikbaar te zijn.

Maar als ik in het buitenland ben (precies waar multisim niet werkt) dan wil ik wel graag gebruik maken van de cellular functie van de AW. Ik kan nergens vinden of ik in het buitenland een lokale prepaid-kaart kan kopen die e-sim ondersteund, en die vervolgens gebruiken in mn AW? Voor de duidelijkheid, ik wil die prepaid dan dus enkel in mn AW gebruiken voor de dataverbinding (ja, ik weet dat dat duur is per MB)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
reclamedoos schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:00:
Ik loop met een vraag, en kan er niet direct een antwoord op vinden:
Volgende week komt mijn nieuwe AWU2 als het goed is. Gekocht bij Odido, op het account van mn vriendin die daar een abo heeft lopen (en ga direct de multisim weer opzeggen omdat die aan het nummer van mn vriendin zit gekoppeld).

In mijn eigen iPhone heb ik een privé abo zitten van een provider die geen multi-sim ondersteund. Ik heb hier ook niet direct behoefte aan, in Nederland heb ik eigenlijk ook altijd mn iPhone mee. En op de momenten dat ik die niet bij me heb dan is dat bewust om even lekker onbereikbaar te zijn.

Maar als ik in het buitenland ben (precies waar multisim niet werkt) dan wil ik wel graag gebruik maken van de cellular functie van de AW. Ik kan nergens vinden of ik in het buitenland een lokale prepaid-kaart kan kopen die e-sim ondersteund, en die vervolgens gebruiken in mn AW? Voor de duidelijkheid, ik wil die prepaid dan dus enkel in mn AW gebruiken voor de dataverbinding (ja, ik weet dat dat duur is per MB)
Kort en bondig: dat kan niet, dat werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Grappige bug.
Dan heb ik er mogelijk ook nog één?
Ik heb vanavond van 17.00 - 23.00 een agenda afspraak staan (🎅🏻Kerstavond🎅🏻).

In de widget om mijn AWU2 staat deze op “Morgen”.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8j_u7AaXz2nbydZ2LfzbpsMenLM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jOhDUdhaZ9kAcSBvnLvu7kOm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Mijn zoontje heeft sinds 2 wkn een AW9. Maar krijgt nu opeens deze melding, iemand een idee? Mij zegt het helemaal niks en kan er ook zosnel niks over vinden.

Ik zeg staat hij niet gewoon uit? Maar als je hem wilt aanzetten zegt hij dat hij leeg is. Batterij stuk misschien?

Wat betekend dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzkkWJ7dh99L_LBZMl6Uir97JBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dEiJWM6iPKwhlyqNF39EzU4R.jpg?f=fotoalbum_large

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:41

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Al geprobeerd hem even heel lang (1-2 uur) aan de lader te laten liggen? Volgens mij is het gewoon een “de batterij is heel erg dood” symbool.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Pedr0 schreef op maandag 25 december 2023 @ 13:30:
Mijn zoontje heeft sinds 2 wkn een AW9. Maar krijgt nu opeens deze melding, iemand een idee? Mij zegt het helemaal niks en kan er ook zosnel niks over vinden.

Ik zeg staat hij niet gewoon uit? Maar als je hem wilt aanzetten zegt hij dat hij leeg is. Batterij stuk misschien?

Wat betekend dit?
[Afbeelding]
Wat @DeNachtwacht al schrijft.
Gewoon tijd laten liggen en hij gaat vanzelf weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 16:48
Thanks we gaan het proberen....ondertussen ligt hij er al 1 uur op.

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
StevenRSCA schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 12:51:
[...]

Effe mezelf quoten: ik heb gisterenavond maar eens het equivalent geprobeerd van "have you tried switching it off and on again" oftewel het opnieuw pairen van de Watch met mijn iPhone. Dat schijnt op 't eerste zicht de oplossing geweest te zijn: vanmorgen effe snel om te checken een kilometer gelopen en zowel qua afstand als gemiddelde snelheid was dat terug hetgeen ik er van verwachtte. Morgen staat er nog een 15km run op het programma; als die ook goed gaat dan ben ik helemaal gerustgesteld :)
Zeker even langere afstand testen. Mijn Apple Watches gingen bij 1km altijd gelijk met mijn Fenix 7 (dual band GPS) maar naarmate het aantal km op begon te lopen werd de afwijking ook groter. Na 10km was het ongeveer 100m. Wellicht zie je de afwijking dus pas na een paar km.

Misschien ook een gevolg van de storm en slechtere ontvangst? Geen idee of dat logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
Pedr0 schreef op maandag 25 december 2023 @ 15:07:
Thanks we gaan het proberen....ondertussen ligt hij er al 1 uur op.
Kan echt wel een tijd duren dan is hij echt extreem leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenRSCA
Aghanim schreef op maandag 25 december 2023 @ 22:40:
[...]

Zeker even langere afstand testen. Mijn Apple Watches gingen bij 1km altijd gelijk met mijn Fenix 7 (dual band GPS) maar naarmate het aantal km op begon te lopen werd de afwijking ook groter. Na 10km was het ongeveer 100m. Wellicht zie je de afwijking dus pas na een paar km.

Misschien ook een gevolg van de storm en slechtere ontvangst? Geen idee of dat logisch is.
Mijn 15km run (heb er uiteindelijk 16 van gemaakt :) ) bleek er terug spot on op te zitten, dus het is volgens mij terug in orde. Straks nog eens 15km lopen; als het dan goed zit, dan ga ik er vanuit dat het terug allemaal OK is.

[ Voor 15% gewijzigd door StevenRSCA op 26-12-2023 09:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
EBay Winkel waar ik al een paar jaar regelmatig zaken mee doe (Chargerstore) en bekend staat om zijn originele spullen maar ook wel productie samples etc stuurde mij vandaag deze foto;s:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pQg5c6wVXdRwhdnPIaucGxX2dE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jsdiL5w3B00ZJcr7rkjmESub.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1qT4zkNNWpta_fME0Vv_ZbPuCi8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ikOcw9x3aE5cym2bOXPExleT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlBMgTKE4KdwfVP6OQ0dDtZpKEs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LjajIWHivi6ZvA1yaKLBbut3.jpg?f=fotoalbum_large

Best wel een grappig inkijkje in de zwarte Ultra 2 die volgens de geruchten zou komen maar niet kwam.
Deze band doet nog maar eens bevestigen dat een zwarte Ultra 2 wel op de planning gestaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Donstil schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 23:38:
EBay Winkel waar ik al een paar jaar regelmatig zaken mee doe (Chargerstore) en bekend staat om zijn originele spullen maar ook wel productie samples etc stuurde mij vandaag deze foto;s:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Best wel een grappig inkijkje in de zwarte Ultra 2 die volgens de geruchten zou komen maar niet kwam.
Deze band doet nog maar eens bevestigen dat een zwarte Ultra 2 wel op de planning gestaan heeft.
Zou je voor zijn gegaan? Ik twijfel wat ik dan zou gaan doen. Vind NT juist wat hebben en associatie met AWU. Kan natuurlijk ook zo zijn dat zwart of SG juist chiquer eruit gaat zien. Zelfde jaarlijkse geruchten ook met de Airpods (Pro). Zie dat persoonlijk niet gebeuren of Apple moet van zijn geloof afstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14:53
Iemand ervaring met het kopen/verkopen van een Watch? Ik heb er een overgenomen van een mede-tweaker. Hij was echter vergeten om hem te ontkoppelen. Niet meteen van je stoel vliegen want we hebben gewoon prima contact maar we wonen onderling 2 uur van elkaar en proberen het eerst online op te lossen. :9

Hij heeft de watch al verwijderd en ontkoppeld uit zn iCloud. Ik heb de watch gereset door de crown in te houden en terug te gaan naar fabrieksinstellingen.

Dan kom ik telkens in een vicieuse cirkel:
- iPhone herkent de watch en vraagt om installatie
- Scan de abstracte sterrenhemel video van de iWatch met de iPhone
- Watch app geeft aan dat er een update beschikbaar is (maakt niet uit wat ik kies, gevolg is hetzelfde)
- "Apple Watch verbinden. Dit kan enkele minuten duren"
- "Apple Watch activeren. Dit kan enkele minuten duren"
- "Je iPhone wordt momenteel losgekoppeld van je Apple watch. Dit kan even duren" (Dit stuk vind ik vreemd)
- "De configuratie van je Apple watch kon niet worden voltooid"

De watch geeft niet specifiek aan dat er nog iets van een iCloud lock op zit oid? Maar telkens op 95% haakt hij af in het proces. Laatste alternatief is nu terug sturen en op de officiele manier te ontkoppelen met de vorige eigenaar zn iPhone. Kan het een paar uur duren voordat zo'n watch vrij geklaard wordt?

Opgelost

Voor andere die tegen dit probleem aanlopen. Watch door de verkopende partij uit de iCloud halen. Na enige tijd de Watch resetten en in mijn geval met meerdere iPhones proberen te koppelen wat dus uiteindelijk ook is gelukt. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Bytebandit op 27-12-2023 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jaymone schreef op woensdag 27 december 2023 @ 07:57:
[...]

Zou je voor zijn gegaan? Ik twijfel wat ik dan zou gaan doen. Vind NT juist wat hebben en associatie met AWU. Kan natuurlijk ook zo zijn dat zwart of SG juist chiquer eruit gaat zien. Zelfde jaarlijkse geruchten ook met de Airpods (Pro). Zie dat persoonlijk niet gebeuren of Apple moet van zijn geloof afstappen.
Nee voor mij persoonlijk niet, nooit wat gehad met zwarte/donkere horloges.

1x mijzelf laten overhalen toen de RVS versie nog echt zwart was en een heel jaar spijt gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
@Bytebandit Volgens mij moet echt de eigenaar zelf het horloge loskoppelen en loskoppelen vanuit zijn i cloud.
(Zoek mijn Apple Watch moet ook vaak nog uit)

Dat zijn de stappen die je ook altijd moet doen als je horloge richting Apple zelf gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Roos79 op 27-12-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Apple Watches doen toch nog een paar weekjes mee aan de andere kant van het water:

Apple Watch Series 9 and Ultra 2 Sales Ban Paused by US Appeals Court

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Roos79 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:12:

(Zoek mijn Apple Watch moet ook vaak nog uit)
.
De wordt vaak vergeten maar moet wel!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bytebandit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14:53
Het is opgelost zonder lange reistijden ondertussen! Ik heb mijn post ook geupdate. Het is dus mogelijk als beide partijen de handen ineen slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacArnold
In de wetenschap dat het onderwerp al vaker besproken is en met het risico een domme vraag te stellen: wat heeft nu (in detail) de grootste negatieve impact op de accu van een Apple Watch?
  • Korte laadsessies, maar vaak de 100% aantikken.
  • Langere laadsessies met (logischerwijs) meer warmteontwikkeling.
Waarom ik het vraag: ik kan gemakkelijk ruim 2 dagen doen met mijn AWU2 inclusief sleep tracking. Als ik 'm elke dag aan de lader leg, zit de accu natuurlijk voortdurend tegen 100% aan. Als ik besluit 'm eens in de 2 of 3 dagen op te laden, gebeurt dat minder (het percentage varieert meer), maar zal de warmteontwikkeling door langere laadsessies natuurlijk hoger zijn. En ik meen me te herinneren dat hoge temperaturen nadelig zijn…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 12:01

Rudios

Lost in space?

MacArnold schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:28:
In de wetenschap dat het onderwerp al vaker besproken is en met het risico een domme vraag te stellen: wat heeft nu (in detail) de grootste negatieve impact op de accu van een Apple Watch?
  • Korte laadsessies, maar vaak de 100% aantikken.
  • Langere laadsessies met (logischerwijs) meer warmteontwikkeling.
Waarom ik het vraag: ik kan gemakkelijk ruim 2 dagen doen met mijn AWU2 inclusief sleep tracking. Als ik 'm elke dag aan de lader leg, zit de accu natuurlijk voortdurend tegen 100% aan. Als ik besluit 'm eens in de 2 of 3 dagen op te laden, gebeurt dat minder (het percentage varieert meer), maar zal de warmteontwikkeling door langere laadsessies natuurlijk hoger zijn. En ik meen me te herinneren dat hoge temperaturen nadelig zijn…
Interessante vraag, hier ben ik ook wel benieuwd na. Als aanvulling, vraag ik me af wat beter is als je de AWU2 2 dagen niet gebruikt, is het dan beter om hem uit te zetten, of gewoon aan de lader continue laten druppelen op 100 procent?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kassad
Nou dan Google ik het wel voor jullie..

Eerste hit:
https://news.umich.edu/ti...s%20it%20reaches%20100%25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:51
Weet niet of het veel uitmaakt qua warmteontwikkeling, gebruik voor m'n AWU2 een Apple 5 watt lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacArnold
Dank! ;) Dat stuk en nog wat meer stukken gelezen. Ben er nog niet uit wat het meest schadelijk is, maar uitersten (0% en 100%) vermijden, gevolgd door warmteontwikkeling beperken lijkt het beste.

Heb m'n laadkabel nu ingeplugd op m'n Studio Display…die levert maximaal 8W. En dan gewoon in de gaten houden wanneer ik rond de 80% kom. Optimized charging doet natuurlijk hetzelfde, maar ik denk dat ik daarvoor net iets te weinig regelmaat ken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kassad schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:38:
[...]

De wordt vaak vergeten maar moet wel!
Ik ontkoppel de Watch altijd via de Watch app en dat lijkt voldoende te zijn. Heb er nu 3 verkocht via Marktplaats op deze manier en nooit iets van de koper gehoord dat het niet zou werken. 2x kwam ik er inderdaad achter dat de Watch dan nog wel gelinkt staat op mijn iCloud maar dat heeft de nieuwe koper niet belemmert om de Watch te koppelen blijkbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Aghanim op 30-12-2023 20:19 ]

Pagina: 1 ... 46 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.