Iemand ervaring met het kopen/verkopen van een Watch? Ik heb er een overgenomen van een mede-tweaker. Hij was echter vergeten om hem te ontkoppelen. Niet meteen van je stoel vliegen want we hebben gewoon prima contact maar we wonen onderling 2 uur van elkaar en proberen het eerst online op te lossen.
Hij heeft de watch al verwijderd en ontkoppeld uit zn iCloud. Ik heb de watch gereset door de crown in te houden en terug te gaan naar fabrieksinstellingen.
Dan kom ik telkens in een vicieuse cirkel:
- iPhone herkent de watch en vraagt om installatie
- Scan de abstracte sterrenhemel video van de iWatch met de iPhone
- Watch app geeft aan dat er een update beschikbaar is (maakt niet uit wat ik kies, gevolg is hetzelfde)
- "Apple Watch verbinden. Dit kan enkele minuten duren"
- "Apple Watch activeren. Dit kan enkele minuten duren"
- "Je iPhone wordt momenteel losgekoppeld van je Apple watch. Dit kan even duren" (Dit stuk vind ik vreemd)
- "De configuratie van je Apple watch kon niet worden voltooid"
De watch geeft niet specifiek aan dat er nog iets van een iCloud lock op zit oid? Maar telkens op 95% haakt hij af in het proces. Laatste alternatief is nu terug sturen en op de officiele manier te ontkoppelen met de vorige eigenaar zn iPhone. Kan het een paar uur duren voordat zo'n watch vrij geklaard wordt?
Opgelost
Voor andere die tegen dit probleem aanlopen. Watch door de verkopende partij uit de iCloud halen. Na enige tijd de Watch resetten en in mijn geval met meerdere iPhones proberen te koppelen wat dus uiteindelijk ook is gelukt.
[
Voor 8% gewijzigd door
Bytebandit op 27-12-2023 22:01
]