Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Daar staan toch wel wat dingen die ik in de praktijk met een korrel zout zou nemen: een laptop telkens loskoppelen als deze aan de honderd procent lading zit, is bijvoorbeeld vooral een manier om onnodig hard door je accucycli heen te gaan. Al helemaal bij moderne MacBooks die dit allemaal prima zelf kunnen regelen.

In WatchOS zit sinds kort trouwens ook een functie die het laden begrenst op een procent of tachtig als dat beter is bij het verwachte gebruikspatroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-07-2024
Beste tweakers,

Ik wil graag op deze laatste dag van het jaar een Apple Watch Ultra 2 bestellen.

Welke ervaringen hebben jullie met de verschillende bandjes? Ik twijfel over het mee te bestellen bandje.
Eerste keuze is het ocean bandje, tweede keuze het alpine bandje.

Het horloge is voor dagelijks gebruik.

Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:57
Tom-82 schreef op zondag 31 december 2023 @ 17:24:
Beste tweakers,

Ik wil graag op deze laatste dag van het jaar een Apple Watch Ultra 2 bestellen.

Welke ervaringen hebben jullie met de verschillende bandjes? Ik twijfel over het mee te bestellen bandje.
Eerste keuze is het ocean bandje, tweede keuze het alpine bandje.

Het horloge is voor dagelijks gebruik.

Wat zijn jullie ervaringen?

Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling!
Check en stel je vraag in [Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 21:46

Flipm0de

geen

aan de hardlopers met een apple watch. Kan je alerts instellen voor hartslagzones? Bijvoorbeeld dat je in zone 2 wilt trainen dus dat je een alert kijgt als je onder 123bmp komt en boven 456bmp?

Heb nu een garmin, maar als apple gebruiker mis ik toch de integratie met mn iphone.

Vind online dat sinds OS9 je wel met hartslagzones aan de slag kan, maar niet of er ook een alert voor in te stellen is.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
Flipm0de schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:02:
aan de hardlopers met een apple watch. Kan je alerts instellen voor hartslagzones? Bijvoorbeeld dat je in zone 2 wilt trainen dus dat je een alert kijgt als je onder 123bmp komt en boven 456bmp?

Heb nu een garmin, maar als apple gebruiker mis ik toch de integratie met mn iphone.

Vind online dat sinds OS9 je wel met hartslagzones aan de slag kan, maar niet of er ook een alert voor in te stellen is.
Dat kan in summiere vorm met de standaard workout app: https://discussions.apple...an%20Above%20Zone%20alert.

Echter kan je ook de Workoutdoors app aanschaffen (eenmalige aankoop, geen abbo) en dan kan je helemaal los met alerts.

[ Voor 13% gewijzigd door Sluuz op 02-01-2024 14:06 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:54
Flipm0de schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:02:

Hoop voor je dat ie 112 belt als je hartslag boven de 456bpm uitkomt ;) maar idd zoals @Sluuz zegt, met workoutdoors kan dit prima. en nog heel veel meer :)

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Sluuz schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:04:
[...]

Dat kan in summiere vorm met de standaard workout app: https://discussions.apple...an%20Above%20Zone%20alert.

Echter kan je ook de Workoutdoors app aanschaffen (eenmalige aankoop, geen abbo) en dan kan je helemaal los met alerts.
thanks! Ziet er heel goed uit!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 01:59
Sluuz schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:04:
[...]
En dat is echt met AFSTAND de beste app die ik ooit gezien heb voor de Apple Watch. :)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de

Flipm0de

geen

iamerwin schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 14:19:
[...]

En dat is echt met AFSTAND de beste app die ik ooit gezien heb voor de Apple Watch. :)
idd, veel features waarvan ik dacht dat ze alleen op garmins zaten, krijg je hier ook mee. Jammer dat er geen app voor een batterij van een week is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 18:48
Ook te gebruiken voor indoor activiteiten zie ik, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
edwardmila schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 19:12:
[...]

Ook te gebruiken voor indoor activiteiten zie ik, klopt dat?
Ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:09
Kanonne, die ringen zijn niet live….. Ik zag bij het tandenpoetsen dat ik nog 1 kcal moest om die rode ring te sluiten. Dus ik overdreven uitgebreid poetsen. Niks. Oké, kruik vullen met warm water, dus twee keer de trap op en af. Niks. 10 pushups. Niks. “Moet er nog iets in de was? Ik ga nú naar de kelder.” Niks.

Laat dan maar, ik ga naar bed. *pling*, ring gesloten, 44 kcal erbij… :P

Maar trappen tellen doet hij toch echt niet goed. Hele dag thuis gebleven, maar na het naar bed gaan komt hij toch op een oneven aantal. Ben ik dan een keer per ongeluk uit het raam gevallen vandaag? Vriendin is wel Russische, misschien is dat besmettelijk.
Maar ook een totaal +1 of -1 had nergens op geslaan. Volgens mij telt hij trappen niet als je een trede overslaat dan wel een beetje doorloopt.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:17
Ample Energy schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 23:29:
Kanonne, die ringen zijn niet live….. Ik zag bij het tandenpoetsen dat ik nog 1 kcal moest om die rode ring te sluiten. Dus ik overdreven uitgebreid poetsen. Niks. Oké, kruik vullen met warm water, dus twee keer de trap op en af. Niks. 10 pushups. Niks. “Moet er nog iets in de was? Ik ga nú naar de kelder.” Niks.

Maar trappen tellen doet hij toch echt niet goed. Hele dag thuis gebleven, maar na het naar bed gaan komt hij toch op een oneven aantal. Ben ik dan een keer per ongeluk uit het raam gevallen vandaag? Vriendin is wel Russische, misschien is dat besmettelijk.
Maar ook een totaal +1 of -1 had nergens op geslaan. Volgens mij telt hij trappen niet als je een trede overslaat dan wel een beetje doorloopt.
Haha zo herkenbaar :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:01

PeaceNlove

Deugleuter

Alleen trap op telt toch? naar beneden is tenslotte gecontroleerd vallen en zou geen inspanning mogen kosten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 10:09
PeaceNlove schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 08:24:
[...]

Alleen trap op telt toch? naar beneden is tenslotte gecontroleerd vallen en zou geen inspanning mogen kosten. :+
Dat klinkt wel heel logisch, ja!
Dan scheelt het nog maar een factor 2-3 in plaats van 4-5.

Ik ga het nog wel uitgebreider testen. Ik denk dat het te maken heeft met de loopsnelheid. Maar ik heb ook een trap van 20 meter van de tuin naar de weg. Ik ben benieuwd of hij die wel consequent goed oppikt.

[ Voor 24% gewijzigd door Ample Energy op 04-01-2024 08:34 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-06 20:08
PKHS schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:33:
Weet niet of het veel uitmaakt qua warmteontwikkeling, gebruik voor m'n AWU2 een Apple 5 watt lader.
Dit!

Ik heb express een 5W gekocht om langzaam te laden, dat schijnt ook beter voor de batterij te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:35
Kapot schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:12:
[...]

Dit!

Ik heb express een 5W gekocht om langzaam te laden, dat schijnt ook beter voor de batterij te zijn....
Dat zeggen ze wel, maar ik gebruik al jaren een snellader en na een paar maanden is mijn accu capaciteit nog steeds 100%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshy98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-06 14:26

freshy98

Atari

Ik heb sinds ruim een jaar de AWU, en de battery health is 99%.
En ik gebruik een ugreen Cube met USB C aansluitingen (onder andere) die maximaal 100W kan leveren, en daar gaat ie eens in de twee dagen op zodra het nodig is.

Optimized laden staat wel aan, dus vanaf 80% gaat het langzamer, iirc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:36

_AN

Even een vraag over Multisim. Ik heb een Multisim voor 4G op mijn (Ultra) Watch en sinds een paar weken een nieuwe iPhone (15 Pro). Het viel mij op dat wanneer mijn telefoon is uitgeschakeld, ik niet meer bereikbaar ben op mijn Apple Watch. Ik kan ook via mijn Apple Watch niemand meer bellen. Dit zou gewoon moeten werken met Multisim toch? Dus ook wanneer je telefoon helemaal is uitgeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:22
_AN schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 13:51:
Even een vraag over Multisim. Ik heb een Multisim voor 4G op mijn (Ultra) Watch en sinds een paar weken een nieuwe iPhone (15 Pro). Het viel mij op dat wanneer mijn telefoon is uitgeschakeld, ik niet meer bereikbaar ben op mijn Apple Watch. Ik kan ook via mijn Apple Watch niemand meer bellen. Dit zou gewoon moeten werken met Multisim toch? Dus ook wanneer je telefoon helemaal is uitgeschakeld?
En ben je zeker dat je “mobiele antenne” ingeschakeld is? Bij mij stond die onlangs ook eens uit na een update.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3nNyCNUSQDXo0ZaEESJgqWJeISA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KBerMbZ1qh81OO7jZRLyzjxE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-06 19:59
Voor de geïnteresseerden over de batterij van mijn Apple Watch Ultra van 2022: zoals al eerder in dit topic gemeld was ik aan het trainen voor een marathon en deze stond vandaag op het programma. Mijn batterij heeft een health-status van 95 procent en vanochtend vroeg begonnen met een volle batterij.

Ik heb er 4u20 over gedaan, waarbij ik ruim 3,5u gedownloade podcasts heb beluisterd via mijn AirPods Pro eerste generatie (gedownload dus geen cellular). Bij aankomst had ik exact nog 50 procent batterij.

Ik merkte dat de gps van mijn Apple Watch ongeveer 400 meter langer aangeeft dan de officiële afstand (42,6 versus 42,195 als officiele afstand). Deze laatste wordt berekend aan de hand van de meest ideale route (telkens de binnenkant van een bocht bvb) en dat doe je in de praktijk uiteraard niet. Desalniettemin een aanvaardbare afwijking wat mij betreft voor een smartwatch en zeker op die afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
https://www.kpn.com/shop/...e-midnight-sport-band-s-m

Zie ik iets over het hoofd, of is dit gewoon een hele goede aanbieding?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
funk-e schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:24:

Het scheelt inderdaad 120 euro, maar je hebt natuurlijk wel 5 euro maandelijkse kosten. Tenzij je direct weer opzegt. Ik snap ook niet zo goed dat ze dit kunnen aanbieden. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
THE_BASE schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:36:
[...]

Het scheelt inderdaad 120 euro, maar je hebt natuurlijk wel 5 euro maandelijkse kosten. Tenzij je direct weer opzegt. Ik snap ook niet zo goed dat ze dit kunnen aanbieden. :)
Ja precies, dat multisim abonnement is maandelijks opzegbaar. Daarnaast zou je hem ook nog in 2 jaar kunnen afbetalen voor 20/maand. Heb eigenlijk nog nergens zo'n soort aanbieding gezien.

Misschien omdat er een nieuwe Apple Watch aankomt?

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004

De AW checkt maar eens in de zoveel tijd je hartslag en merkt dus ook pas later (of helemaal niet) een verhoogde hartslag door dergelijke minimale activiteiten. Vandaar de vertraging.
Ook zit er natuurlijk ontzettende smoothing van die metingen op omdat er simpelweg niet zo vaak wordt gemeten.

PSN: Sluuz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 14:35
funk-e schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:40:
[...]

Ja precies, dat multisim abonnement is maandelijks opzegbaar. Daarnaast zou je hem ook nog in 2 jaar kunnen afbetalen voor 20/maand. Heb eigenlijk nog nergens zo'n soort aanbieding gezien.

Misschien omdat er een nieuwe Apple Watch aankomt?
Alweer een nieuwe lijkt mij sterk. De 9 is van vorig kwartaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Laatst online: 24-03 15:14
Ik heb afgelopen week mijn iPhone en Apple Watch gereset (gewoon, om met een schone start het nieuwe jaar te beginnen).

Voorheen had ik, als ik wakker werd via de ingestelde slaap focus een vibrerend patroon op mijn Apple Watch welke zacht deed tappen op mijn pols. Dit werd steeds harder.

Nu heb ik, na de reset, een heel ander vibratiepatroon. Ik heb op de iPhone, bij horen en voelen, het alarm al aangepast maar dit maakt geen verschil (ik heb nooit zelf een eigen vibratiepatroon aangemaakt en altijd de ingebouwde opties gebruikt).

Ik wordt nu best "fors" gewekt met harde tapjes op mijn pols en het patroon is dus anders. Op de Apple Watch staat overigens de trilling op standaard en niet op prominent.

Iemand een idee?

Ik doel dus op het instellen van een vibratiepatroon welke zacht begint en dan steeds harder gaat. De tussenpozen tussen vibraties gaat ook geleidelijk aan omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-06 19:09

ze geven idd korting, maar ik zou het geen 'hele goede' aanbieding noemen toch?

[ Voor 49% gewijzigd door maharens op 09-01-2024 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

maharens schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 18:01:
[...]

ze geven idd korting, maar ik zou het geen 'hele goede' aanbieding noemen toch?
480 euro, pricewatch toont de goedkoopste op 542, dus best OK toch?.
De 45mm kost er ook 480 euro, en staat in de pricewatch voor 579, scheelt dus bijna 100 euro.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 09:22
Ik weet niet of de vraag eerder gesteld is, maar zijn er hier mensen die succesvol de Iphone hebben vervangen voor een Apple watch met 4G.

Mijn doel is om de telefoon meer thuis en achterwege te laten en te leunen voor contact en eventueel apps op de watch. Ik zou hier dan de ULTRA met aboo voor nemen. Uiteraard behoud ik de telefoon voor de RABO app en dergelijke. Ik gebruik de telefoon ook als sleutel voor mijn Tesla, maar dat kan de watch ook met een app die ik heb aangeschaft.

De vraag is natuurlijk, heeft het zin om tech met tech te vervangen? Of ga ik dan teveel missen?

Vooral ervaringen gezocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:50
Tomas_ schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:51:
Ik weet niet of de vraag eerder gesteld is, maar zijn er hier mensen die succesvol de Iphone hebben vervangen voor een Apple watch met 4G.

Mijn doel is om de telefoon meer thuis en achterwege te laten en te leunen voor contact en eventueel apps op de watch. Ik zou hier dan de ULTRA met aboo voor nemen. Uiteraard behoud ik de telefoon voor de RABO app en dergelijke. Ik gebruik de telefoon ook als sleutel voor mijn Tesla, maar dat kan de watch ook met een app die ik heb aangeschaft.

De vraag is natuurlijk, heeft het zin om tech met tech te vervangen? Of ga ik dan teveel missen?

Is voor eenieder natuurlijk anders, groot deel van mijn contacten gebruiken Whatsapp, dat is een reden dat ik niet altijd maar de telefoon thuis kan laten omdat er nog geen native app van whatsapp is uitgebracht voor de AW.

Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-06 09:22
Davidas schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:53:
[...]

Is voor eenieder natuurlijk anders, groot deel van mijn contacten gebruiken Whatsapp, dat is een reden dat ik niet altijd maar de telefoon thuis kan laten omdat er nog geen native app van whatsapp is uitgebracht voor de AW.
Goed punt!. Wat ik overigens steeds vaker merk is dat veel mensen pas veel later reageren op berichten.
Soms wel een dag later. Mensen willen niet altijd beschikbaar meer zijn lijkt het.
Met andere woorden ga ik het missen. Als het urgent is bellen ze wel denk ik dan?

Whatsapp hou ik uiteraard wel op de telefoon.

[ Voor 3% gewijzigd door Tomas_ op 10-01-2024 12:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 12:54
Tomas_ schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 11:51:

Ik ga zelf altijd wandelen zonder telefoon, goed bereikbaar, geen probleem. Paar keer ook naar de zaak zonder telefoon. Whatsapp berichten komen wel binnen, je kunt er op antwoorden, maar dan zijn ze weg. Betalen kan met Apple Pay. Geen eigen ervaring, maar volgens mij kun je de tesla sleutel toevoegen aan de wallet app. Als je diep in het Apple ecosysteem zit gaat het prima. Als je erg gehecht bent aan whatsapp is het lastiger, maar het kan wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-06 13:50
Zapato schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:37:
[...]

Ik ga zelf altijd wandelen zonder telefoon, goed bereikbaar, geen probleem. Paar keer ook naar de zaak zonder telefoon. Whatsapp berichten komen wel binnen, je kunt er op antwoorden, maar dan zijn ze weg. Betalen kan met Apple Pay. Geen eigen ervaring, maar volgens mij kun je de tesla sleutel toevoegen aan de wallet app. Als je diep in het Apple ecosysteem zit gaat het prima. Als je erg gehecht bent aan whatsapp is het lastiger, maar het kan wel.
Ik fiets vrij veel, met name op de mountainbike, eerder nam ik altijd m’n telefoon mee om bereikbaar te zijn en te kunnen bellen in nood. Sinds ik de Ultra heb met multisim laat ik de telefoon eigenlijk altijd thuis, dan kan ie ook niet kapot mocht ik crashen. Je kunt prima bellen en gebeld worden en eventuele versnaperingen onderweg betaal je makkelijk met Apple Pay. Daarnaast gebruik ik dan WorkOutdoors om de activiteit te tracken. Ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:34
Tweakers,

Hoe zijn de ervaringen met roaming op de Apple Watch.
Ik ben altijd een trouwe klant van KPN geweest. Uiteindelijk de switch gemaakt naar T-mobile omdat ik perse multisim wilde. Nu KPN multisim heeft en ook nog een roaming ondersteund, zit ik te denken om weer terug te stappen naar KPN. Maar vraag mij dus af hoe roaming is. Met name de ervaring in Belgie en Duitsland. Via zoeken weet ik in ieder geval dat UK wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:37
Hi Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing, maar nog niets gevonden...

Als ik Carplay gebruik, ontvang ik geen Whatsapp meldingen op mijn Apple Watch. Ik zou dit wel graag willen. Is dit mogelijk?

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 22:58

d0s

sssst

Goede aanbieding inderdaad, zelf ook gehaald in December al voor mijn vriendin. Overigens zijn iphones icm een abonnement bij providers ook een stuk goedkoper dan los kopen (die kun je alleen niet zomaar opzeggen natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
KingsCrown schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:47:
Hi Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing, maar nog niets gevonden...

Als ik Carplay gebruik, ontvang ik geen Whatsapp meldingen op mijn Apple Watch. Ik zou dit wel graag willen. Is dit mogelijk?

Iemand de gouden tip?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar volgens mij is de enige oplossing om whatsapp uit te sluiten voor carplay. Dit kun je instellen binnen de CarPlay settings op iOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
d0s schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:50:
[...]

Goede aanbieding inderdaad, zelf ook gehaald in December al voor mijn vriendin. Overigens zijn iphones icm een abonnement bij providers ook een stuk goedkoper dan los kopen (die kun je alleen niet zomaar opzeggen natuurlijk).
Bij KPN kun je een abo nemen welke maandelijks opzegbaar is en nog steeds een lagere prijs voor je iPhone betalen dan los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
meesje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:06:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar volgens mij is de enige oplossing om whatsapp uit te sluiten voor carplay. Dit kun je instellen binnen de CarPlay settings op iOS.
Thx. Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-06 20:41
d0s schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 13:50:
[...]

Valt wel mee (tegen) toch? Een iPhone pro Max 1tb is bij Apple € 1979 en bij KPN incl. Abonnement € 1806.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 22:58

d0s

sssst

Drials schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:20:
[...]

Valt wel mee (tegen) toch? Een iPhone pro Max 1tb is bij Apple € 1979 en bij KPN incl. Abonnement € 1806.
Ik vind 10% op zo'n bedrag toch wel de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:47
Ik heb al lopen zoeken in dit forum en op internet, maar ik kan het volgende niet vinden: is het mogelijk om met de standaard Apple apps op je Watch een route te plannen voor je hardloop sessie? En dat de Watch je dan een kaart toont met instructies hoe je de route kan volgen? Ik dacht dat dit onderdeel van watchOS 10 was, of heb ik mij vergist?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:11

ChillPascal

In the end...

SnoopBok schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:05:
Ik heb al lopen zoeken in dit forum en op internet, maar ik kan het volgende niet vinden: is het mogelijk om met de standaard Apple apps op je Watch een route te plannen voor je hardloop sessie? En dat de Watch je dan een kaart toont met instructies hoe je de route kan volgen? Ik dacht dat dit onderdeel van watchOS 10 was, of heb ik mij vergist?
Ik weet eigenlijk niet of dit onderhand al kan op iOS, voorheen was dit in ieder geval niet mogelijk.
Uit eigen ervaring kan ik je de app WorkOutDoors aanraden voor hardlopen i.c.m. een Apple Watch. Echt elke cent waard! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xmoo
SnoopBok schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 22:05:
Nee, je hebt er 3rd party apps voor nodig. Zoals WorkOutDoors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
meesje schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 14:06:
[...]

Helaas werkt dit niet. Iemand anders een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
KingsCrown schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 08:29:
[...]

Helaas werkt dit niet. Iemand anders een goede tip?
Nog iets om uit te proberen?
Op iOS: instellingen > meldingen > whatsapp > CarPlay optie uitzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
meesje schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:01:
[...]

Nog iets om uit te proberen?
Op iOS: instellingen > meldingen > whatsapp > CarPlay optie uitzetten
Ook geprobeerd.... geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
KingsCrown schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:49:
[...]

Ook geprobeerd.... geen resultaat.
Dan houdt het voor mij op. :) Wel interessant vraagstuk. In de auto zou ik ook liever even op de AW kijken ipv voorlezen door Siri of (niet gewenst) op iPhone kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel-reg
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik heb gezocht op het internet en op dit forum, maar helaas nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Wanneer ik de stille modus activeer op mijn telefoon (bijv. via de action button of swipen via het scherm), dan activeert de stille modus alleen op mijn telefoon. Mijn Apple Watch blijft gewoon op niet-stille modus staan. Het vreemde is dat wanneer ik bijvoorbeeld Focus/Niet-storen/etc. activeer via mijn telefoon, dit wel wordt doorgegeven aan mijn horloge.

Ter info: ik heb een iPhone 15 PM (dus zonder fysieke 'stille modus slider') en een Apple Watch 8. Met mijn vorige telefoon (iPhone 12) kon ik de stille modus activeren op zowel mijn telefoon als horloge, door de slider om te zetten. Dit werkte gewoon prima.

Uiteraard is de Watch gekoppeld. Wat ik ook al heb geprobeerd is de Watch en de telefoon opnieuw op te starten, de Watch opnieuw in te stellen en de Watch opnieuw te koppelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Karel-reg op 13-01-2024 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:47
Karel-reg schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:41:

Ter info: ik heb een iPhone 15 PM (dus zonder fysieke 'stille modus slider') en een Apple Watch 8. Met mijn vorige telefoon (iPhone 12) kon ik de stille modus activeren op zowel mijn telefoon als horloge, door de slider om te zetten. Dit werkte gewoon prima.
Ik ben erg benieuwd hoe jij dat deed op je vorige iPhone? Heb je toevallig daar nog de shortcut van? Ik heb nu namelijk een 14 PM en zou dat graag gesynchroniseerd zien met mijn Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
Karel-reg schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 08:41:
Ik heb gezocht op het internet en op dit forum, maar helaas nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem. Wanneer ik de stille modus activeer op mijn telefoon (bijv. via de action button of swipen via het scherm), dan activeert de stille modus alleen op mijn telefoon. Mijn Apple Watch blijft gewoon op niet-stille modus staan. Het vreemde is dat wanneer ik bijvoorbeeld Focus/Niet-storen/etc. activeer via mijn telefoon, dit wel wordt doorgegeven aan mijn horloge.

Uiteraard is de Watch gekoppeld. Wat ik ook al heb geprobeerd is de Watch en de telefoon opnieuw op te starten, de Watch opnieuw in te stellen en de Watch opnieuw te koppelen.
Laat maar, het is nog vroeg. 😉

Deze toggle aangezet in de Watch-app op je IPhone?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2mOv5RUr5Y6xZB1sgshNF3t0DY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PmCWTJrjvZq4TW0pcMoUkigG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel-reg
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 12-04-2024
@SnoopBok Ik heb helaas geen shortcut, maar ik meen te herinneren dat het automatisch ging nadat ik een soortgelijke toggle als de schermafbeelding van Haga had omgezet.

@Haga Beide toggles heb ik inderdaad geprobeerd, bij Focus en vliegtuigmodus pakt de Watch idd dezelfde keuze als dat ik maak op mijn telefoon. Maar alleen bij stille modus dus niet. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Super inderdaad … ook aangeschaft en de mogelijkheden zijn zeeeer uitgebreid.

Wat me wel opvalt is dat als ik het op de iPad wil, ik nog een keer moet betalen. Of doe ik iets niet goed?

Een andere vraag waarover ik niets terug kan vinden is hoe ik mijn gegevens kan invoeren, zoals lente, gewicht en leeftijd.

[ Voor 17% gewijzigd door edwardmila op 14-01-2024 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Xmoo schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 10:39:
Tweakers,

Hoe zijn de ervaringen met roaming op de Apple Watch.
Ik ben altijd een trouwe klant van KPN geweest. Uiteindelijk de switch gemaakt naar T-mobile omdat ik perse multisim wilde. Nu KPN multisim heeft en ook nog een roaming ondersteund, zit ik te denken om weer terug te stappen naar KPN. Maar vraag mij dus af hoe roaming is. Met name de ervaring in Belgie en Duitsland. Via zoeken weet ik in ieder geval dat UK wel werkt.
Ik merk dat er weinig ervaring mee is gezien ik mijn vraag al 2 keer gesteld heb. Ik ga de overstap toch maken. Vanaf maart kan ik hier mijn ervaring delen hierover.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zapato
  • Laatst online: 12:54
Xmoo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:54:
[...]

Ik merk dat er weinig ervaring mee is gezien ik mijn vraag al 2 keer gesteld heb. Ik ga de overstap toch maken. Vanaf maart kan ik hier mijn ervaring delen hierover.
Van het kpn forum:

De Watch maakt verbinding met een VoLTE netwerk, de provider moet roaming accepteren/geactiveerd hebben. In Frankrijk zijn er 2 providers die de Watch met VoLTE ondersteunen, namelijk Orange & SFR.

beide providers staan geen VoLTE roaming toe!

Wanneer je een Franse sim hebt van één vd providers zul je gewoon verbinding hebben in Frankrijk, maar wanneer je met dezelfde sim naar Nederland gaat, dan heb je GEEN verbinding… al zou je op het KPN netwerk zitten. Ze ondersteunen gewoon geen roaming!

Nou zijn wij met een Nederlandse sim een roaming klant op hun netwerk, en daarom krijg je dus geen verbinding!

Van wat ik begreep is dit het geval in de volgende landen:

Luxemburg

Frankrijk

Oostenrijk

Italië

waar het wel werkt (eigen bevindingen):

België

Duitsland

Zwitserland

Spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15:01
Ola! Van het weekend mijn Apple Watch Ultra 2 binnen gekregen. Mijn eerste smartwatch ooit dus nog een heel veel te leren! Ik zit bji de instellingen te kijken en heb geoptimaliseerd laden aanstaan. Moet ik de watch nu tot 100% opladen of tot 80% laten opladen en dan van de lader halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
Ananas_NL schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:09:
Ola! Van het weekend mijn Apple Watch Ultra 2 binnen gekregen. Mijn eerste smartwatch ooit dus nog een heel veel te leren! Ik zit bji de instellingen te kijken en heb geoptimaliseerd laden aanstaan. Moet ik de watch nu tot 100% opladen of tot 80% laten opladen en dan van de lader halen?
Gewoon aan de lader houden, tegenwoordig zijn deze features zo goed doorontwikkeld dat dit geen probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:25
Xmoo schreef op maandag 15 januari 2024 @ 13:54:
[...]

In Spanje prima ervaringen met roaming op een Apple Watch via KPN. De verbinding kwam goed tot stand en werkte probleemloos.
Hou er wel rekening mee dat de watch sneller zijn verbinding verliest dan een telefoon bij slecht bereik. Omdat het bereik in het buitenland niet altijd zo goed is als in Nederland kan je hier last van hebben. Zelf had ik bijvoorbeeld regelmatig geen bereik op het strand of tijdens een wandeling waar ik op dezelfde locatie met mijn telefoon met enige moeite nog een klein beetje signaal kon oppikke. Maar dit ligt eerder aan de netwerktechniek op de plek waar je heen gaat dan aan KPN.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 10:49

Aiii

何これ

Vandaag goed onderuit gegaan met mijn fiets en met zo’n 20kph op een ijzeren paaltje geknalt. Gelukkig niets gebroken (na 4 uur bij de eerstehulp te hebben gezeten, maar dat terzijde). Maar, ik kan nu uit een praktijkvoorbeeld zeggen dat de valdetectie (ik heb een Ultra 2) inderdaad heel goed doorhad dat ik onderuit was gegaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Laatst online: 12:51
Zo dan… mijn nieuwe AW9 met Space Grey Link Bracelet is vandaag binnengekomen!

Eerste indruk van de armband; vingerafdrukken maar vooral erg comfortabel! Mag ook wel natuurlijk…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/btckffN7W94knetYv1w7a4xwmiE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RPXafggkruF1AC0z2Da2xKbj.jpg?f=fotoalbum_large

Volgend jaar, als Apple hopelijk met een nieuw design komt met behoud van de aansluiting voor bandjes, staat er een AW10 SS op de planning. Ik vond én SS én deze band toch wat teveel van het goede worden in ieder geval.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:32

YellowCube

Wait...what?

Dit is een vrij specifieke vraag.
Ik heb (meerdere paren) handschoenen die geschikt zijn om een touchscreen mee te bedienen en dat gaat en ging prima met mijn telefoon en ook met mijn oudere AW.
Het werkt echter niet op de AWU. Je ziet dat het scherm de aanraking registreert, maar er vindt geen verder actie plaats. Het is geen ramp, maar ik vroeg me af of het anderen ook opgevallen was.
Het AWU scherm is volgens mij ook gewoon anders (zij het hardware/softwarematig), want bijv. bij het zwemmen/nat scherm is het nog prima te bedienen (wat bij oudere AW's niet het geval was)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47
YellowCube schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:47:
Dit is een vrij specifieke vraag.
Ik heb (meerdere paren) handschoenen die geschikt zijn om een touchscreen mee te bedienen en dat gaat en ging prima met mijn telefoon en ook met mijn oudere AW.
Het werkt echter niet op de AWU. Je ziet dat het scherm de aanraking registreert, maar er vindt geen verder actie plaats. Het is geen ramp, maar ik vroeg me af of het anderen ook opgevallen was.
Het AWU scherm is volgens mij ook gewoon anders (zij het hardware/softwarematig), want bijv. bij het zwemmen/nat scherm is het nog prima te bedienen (wat bij oudere AW's niet het geval was)
Dit herken ik op mijn AW7 ook.
Kan wel de workout-app starten en er doorheen scrollen, maar een workout starten (met handschoenen) verrekt die consequent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noisyplate
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 22:58
St00mwals schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:09:
[...]

Dit herken ik op mijn AW7 ook.
Kan wel de workout-app starten en er doorheen scrollen, maar een workout starten (met handschoenen) verrekt die consequent
Same here op series 8, geen idee waarom, workout app openen geen probleem, maar de workout daadwerkelijk starten moet met je neus :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:47
Noisyplate schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:31:
[...]

Same here op series 8, geen idee waarom, workout app openen geen probleem, maar de workout daadwerkelijk starten moet met je neus :+
Dacht dat ik de enige gek was die dat deed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Noisyplate schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 15:31:
[...]

Gek, ik kan alles met Mujjo handschoenen op mijn AW7.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN

_AN

Ze zouden ook iets moeten verzinnen voor bedienen van je Apple Watch als die nat is. Ik ben een keer 10 min bezig geweest met stoppen van mijn activiteit toen het regende. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:42

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

_AN schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:54:
Ze zouden ook iets moeten verzinnen voor bedienen van je Apple Watch als die nat is. Ik ben een keer 10 min bezig geweest met stoppen van mijn activiteit toen het regende. :+
Die oplossing heet Siri ;)

Ik heb het andersom gehad, in de regen fietsen is ook een recept voor allerlei ongewenste acties op je scherm. Kwam er veel later pas achter dat het apparaat een 'waterslot-functie' heeft.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AN

_AN

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:36:
[...]

Die oplossing heet Siri ;)

Ik heb het andersom gehad, in de regen fietsen is ook een recept voor allerlei ongewenste acties op je scherm. Kwam er veel later pas achter dat het apparaat een 'waterslot-functie' heeft.
Siri heeft nog nooit iets gedaan wat ik vroeg. _O-

Verder ben ik wel een tevreden Apple Watch gebruiker hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
edwardmila schreef op zondag 14 januari 2024 @ 13:00:
[...]

Super inderdaad … ook aangeschaft en de mogelijkheden zijn zeeeer uitgebreid.

Wat me wel opvalt is dat als ik het op de iPad wil, ik nog een keer moet betalen. Of doe ik iets niet goed?

Een andere vraag waarover ik niets terug kan vinden is hoe ik mijn gegevens kan invoeren, zoals lente, gewicht en leeftijd.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-06 22:17

Mr. Freeze

¡GO!

Ik denk dat niemand weet over welke app je het hebt vanwege je vorige minder handige quote.

[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Freeze op 20-01-2024 14:14 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Laatst online: 14:54
Zo te zien heeft @edwardmila het over WorkOutDoors.
Ik krijg de app op de iPad wel gevonden maar kan hem daar niet op installeren dus die zal wel niet compatible zijn.
Kreeg hem net wel gratis geïnstalleerd op de iPhone / Watch van de vrouw dus daarvoor hoefde ik niet extra te betalen.
Dit kan als je samen in 1 gezin zit en dan via Appstore -> account (rondje rechtsboven) -> aankopen -> gezindsaankopen -> te kiezen app

Qua persoonlijke gegevens krijg ik ook niks gevonden maar heeft ie die nodig bij de parameters die die weer kan geven? Of pakt die dat idd via Apple health?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Iemand ervaring met het probleem dat de Watch Pro Ultra 2 uit zichzelf van alles en nog wat intikt op het scherm zonder dat je dit zelf doet? Probleem komt zelf voor wanneer ik hem niet omheb en ie dan de code probeert in te toetsen.

Touchscreen lijkt een eigen leven te leiden.

[ Voor 9% gewijzigd door jdh009 op 21-01-2024 11:24 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
jdh009 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:23:
Iemand ervaring met het probleem dat de Watch Pro Ultra 2 uit zichzelf van alles en nog wat intikt op het scherm zonder dat je dit zelf doet? Probleem komt zelf voor wanneer ik hem niet omheb en ie dan de code probeert in te toetsen.

Touchscreen lijkt een eigen leven te leiden.
Nog nooit last van gehad. Zou eens beginnen met horloge te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
Davidas schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Nog nooit last van gehad. Zou eens beginnen met horloge te herstarten.
Herstarten via het horloge zelf lukt op dit moment niet. Ben voor een uur buitengesloten en alle acties die ik uitvoer via de fysieke knoppen worden tegengewerkt omdat ie denkt dat ik het scherm continue aanraak.

Edit: Nu voor drie uur buitengesloten zonder het horloge aangeraakt te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 21-01-2024 12:26 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
jdh009 schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:46:
[...]

Herstarten via het horloge zelf lukt op dit moment niet. Ben voor een uur buitengesloten en alle acties die ik uitvoer via de fysieke knoppen worden tegengewerkt omdat ie denkt dat ik het scherm continue aanraak.

Edit: Nu voor drie uur buitengesloten zonder het horloge aangeraakt te hebben.
Side button & Crown 10 sec beiden indrukken voor een Forced Restart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
MrAcid schreef op zondag 21 januari 2024 @ 13:02:
[...]

Side button & Crown 10 sec beiden indrukken voor een Forced Restart?
Duurde even voor ik het voor elkaar kreeg maar hij start nu opnieuw op.

Hier een video van het gedrag:
https://share.icloud.com/photos/0eedFohZas_WOaKw7PBO6CG4w

Edit:
Zit nu in wat lijkt op een boot loop

Edit2:
Nog 3 uur voor ik echt iets kan doen maar het lijkt erop dat er ik nu al meer controle heb.

Edit3:
Lijkt te werken

[ Voor 19% gewijzigd door jdh009 op 21-01-2024 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21
Gisterenavond de AW Utra geupgrade naar 10.3 Hij was op dat 100% accu. Vanmorgen stond hij op 20% net voordat ik weg moest nog even op de lader naar 31% getild en stond na 1.5 uur op 18%. Dit heb ik nog nooit gezien na een update. Zonet de watch maar uit en aan gezet en op de lader. Hopen dat dit helpt.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:18
winwiz schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:41:
Gisterenavond de AW Utra geupgrade naar 10.3 Hij was op dat 100% accu. Vanmorgen stond hij op 20% net voordat ik weg moest nog even op de lader naar 31% getild en stond na 1.5 uur op 18%. Dit heb ik nog nooit gezien na een update. Zonet de watch maar uit en aan gezet en op de lader. Hopen dat dit helpt.
Ik ben ook niet tevreden sinds WatchOS 10.2. Mijn accu ging veel sneller leeg dan daarvoor. Ook 's nachts. Herstart/soft reset helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Is dat niet net als met een iPhone dat ie alles indexed (ben kwijt wat het ook alweer exact deed) waardoor het accu verbruik de eerste dag of twee hoger is.
Weet alleen niet meer zeker of dat alleen met een major versie is of ook minor versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
freshy98 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:37:
Is dat niet net als met een iPhone dat ie alles indexed (ben kwijt wat het ook alweer exact deed) waardoor het accu verbruik de eerste dag of twee hoger is.
Weet alleen niet meer zeker of dat alleen met een major versie is of ook minor versies.
Ik citeer, de eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshy98

freshy98

Atari

Davidas schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 09:39:
[...]

Ik citeer, de eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.
Dat dus. En iedere update weer zijn er mensen die gaan klagen dat hun accu zo snel leegraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 13:24
mwah, mijn ultra 2 is sinds 7 uur van de lader en nog steeds op 100% denk eerder dat er wat is mis gegaan op je horloge @winwiz dus idd even herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Ik heb last van flikkeren/knipperen van het scherm als er weinig licht is, als ik hier op google dan is de oplossing om de update te installeren, voornamelijk 10.1 en 10.2, maar ik zit op 10.2 en het is nog steeds niet opgelost.

Het is een AW7, heeft verder niemand daar last van? Dan zou het specifiek aan mijn exemplaar kunnen liggen wellicht?

EDIT, de optie 'altijd aan' uitzetten heeft ook geen effect.

[ Voor 8% gewijzigd door maharens op 23-01-2024 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
krijg een timeout als ik de AW ultra 2 wil updaten naar 17.310.3 (dank voor de scherpte). meer mensen last van?

[ Voor 17% gewijzigd door richards3 op 23-01-2024 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 20:31
@richards3 zeker weten, dat jij je watchOS wil updaten naar 17.3? 🙄😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Ik heb gisteren zonder probleem kunnen updaten en ook daarna nog geen probleem ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
RicoK schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 13:30:
@richards3 zeker weten, dat jij je watchOS wil updaten naar 17.3? 🙄😁
nu toch gelukt, was zeker even druk op de servers van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:07
richards3 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:49:
[...]

nu toch gelukt, was zeker even druk op de servers van Apple.
Na 17.3? Dat is knap.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 15 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• richards3
  • Niet online
Post was al even aangepast hoor, wel goed bijdehand zijn he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij mij werkten de opdrachten na de update naar 10.3 niet meer
Alles verwijderd en nieuwe gemaakt. Wanneer ik een workout start werkt alles gelukkig weer😅

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Stomme vraag maar kan het zelf nergens vinden in de instellingen.

Ik ga tegenwoordig vaak wandelen met Apple Watch workout (buiten wandelen) aan met muziek via Spotify op mijn AirPods.

Als ik muziek aan heb staan krijg ik GEEN gesproken feedback van de kilometertijden.
Als ik geen muziek aan heb krijg ik die wel.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de kilometer tijden toch worden uitgesproken over mijn AirPods terwijl ik muziek van Spotify aan heb?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
makooy schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:05:
Stomme vraag maar kan het zelf nergens vinden in de instellingen.

Ik ga tegenwoordig vaak wandelen met Apple Watch workout (buiten wandelen) aan met muziek via Spotify op mijn AirPods.

Als ik muziek aan heb staan krijg ik GEEN gesproken feedback van de kilometertijden.
Als ik geen muziek aan heb krijg ik die wel.
Hoe kan ik er voor zorgen dat de kilometer tijden toch worden uitgesproken over mijn AirPods terwijl ik muziek van Spotify aan heb?
Muziek van Spotify via je iPhone of via gedownloade muziek op je Apple Watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
Haga schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:56:
[...]

Muziek van Spotify via je iPhone of via gedownloade muziek op je Apple Watch?
Muziek op iPhone. Niet vooraf gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Niet online
makooy schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:46:
[...]

Muziek op iPhone. Niet vooraf gedownload.
Dan heb je volgens mij twee opties:

optie 1 je accepteert de huidige situatie.

optie 2 muziek downloaden naar je Watch en vanaf je Watch luisteren.

Je AirPods zijn nl, bij het beluisteren van muziek via je iPhone, verbonden met je Iphone en ontvang je dus geen meldingen van de Watch (zoals bv je kilometertijden) via je AirPods.

Bij het beluisteren van (gedownloade) muziek via je Watch zijn je AirPods verbonden met je Watch en ontvang je dus ook de meldingen van de Watch (zoals bv je kilometertijden) via je AirPods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet_bossuyt
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-04 20:26
Ik heb een AW series 7 sedert oktober 2021. Ondertussen is de batterijcapaciteit nog 75%. Is het normaal dat de capaciteit zo snel zakt? Ik blijf twijfelen of ik de batterij zal vervangen (150€) of dat ik beter investeer in een nieuwe AW. Wie hakt voor mij de knoop door? ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kassad
piet_bossuyt schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:04:
Ik heb een AW series 7 sedert oktober 2021. Ondertussen is de batterijcapaciteit nog 75%. Is het normaal dat de capaciteit zo snel zakt? Ik blijf twijfelen of ik de batterij zal vervangen (150€) of dat ik beter investeer in een nieuwe AW. Wie hakt voor mij de knoop door? ;-)
Jijzelf :) wij kunnen voor jou niet uitmaken wat je belangrijk vindt, langer met een werkend product doen of iets nieuws kopen (wat overigens geen investering is maar een uitgave 😇)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-06 20:31
Off topic: In principe is een investering een uitgave die zich in de loop van de tijd zou moeten gaan terug verdienen. En laat nu juist een Apple Watch, een iPhone, en dergelijke nu juist niet tot deze groep behoren. 8)

On topic: Ik zou niet gaan 'investeren' in een nieuwe batterij, maar een nieuwe aankopen.

NB Na een goede 2 jaar een resterende capaciteit van 75% is wel een stevige degradatie, maar ik zit met mijn AW 7 nu ook al op 87%,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 15-06 19:59
Op ruim 2 jaar naar 75 procent gaan is inderdaad wel vrij snel. Ik heb in oktober 2022 de stap gezet naar Series 4 naar Ultra 1. Zelf had ik mijn Series 4 toen ruim 4 jaar en zat ik toen op 80 procent (na relatief intensief gebruik, want ik gebruikte toen en nu nog steeds mijn Watch intensief met workouts bij het sporten in combinatie met beluisteren van gedownloade podcasts en muziek via AirPods).

De stap voor mij van Series 4 naar Ultra 1 toen was uiteraard veel groter dan van Series 7 naar de huidige Series 9. Maar ik zou ook voor een nieuwe gaan eerlijk gezegd. Maar in dat geval: wacht nog effe enkele maanden en maak op 't eind van het jaar de overstap naar Series 10 (die - als we de geruchten mogen geloven - een nieuwe overlay zou krijgen t.o.v. zijn voorgangers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Nu online
Haga schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:23:
[...]

Dan heb je volgens mij twee opties:

optie 1 je accepteert de huidige situatie.

optie 2 muziek downloaden naar je Watch en vanaf je Watch luisteren.

Je AirPods zijn nl, bij het beluisteren van muziek via je iPhone, verbonden met je Iphone en ontvang je dus geen meldingen van de Watch (zoals bv je kilometertijden) via je AirPods.

Bij het beluisteren van (gedownloade) muziek via je Watch zijn je AirPods verbonden met je Watch en ontvang je dus ook de meldingen van de Watch (zoals bv je kilometertijden) via je AirPods.
Mhm, dat is sh*t want ik heb Spotify regelmatig aan met random podcasts of random playlists.
Dan moet ik helaas de situatie accepteren zoals het nu is.

Thanks!

Pagina: 1 ... 47 ... 53 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit topic gaat over ervaringen met en discussie over de Apple Watch, voor levertijden, beschikbaarheid en importeren is:
[Apple Watch] Levertijden en Beschikbaarheid
Voor hoesjes, cases, bandjes en andere accessoires is:
[Apple Watch] Hoesjes / Cases / Accessoires

De eerste dagen na een iOS / watchOS update kan de batterijduur tijdelijk kan afnemen doordat er op de achtergrond allerlei opruim- en indexeeracties plaatsvinden. Even een week wachten en je device opnieuw opstarten lost 9 van de 10 batterijproblemen op.