Help Help!!,
eindelijk mijn Gree 4kW monobloc geinstalleerd met kamer temperatuur sensor.
De optionele sensors heb ik (nog??) niet aangesloten.
Water er op en stroom er op.
Zoals eerder in dit toppic beschreven netjes "Air removal" uitgevoerd, toch wel een uurtje (tijdens diner, hi).
Toen als cooler aangezet in de quiet mode.
De Gree startte netjes op en begon te koelen.
Ondertussen de parameters maar eens bekeken. Ik kwam de parameter "Ctrl.state"tegen (in mijn papieren Owner's manual Original Instructions pagina 16). In de manual was er keuze tussen T-water out en T-room. Mij mogelijk was alleen T-water out.
Op zoek naar de "Remote sensor" parameter heb ik schijnbaar ergens wat gedaan dat het systeem niet leuk vond. Op het LCD schermpje ging de konp van on naar off en de Gree stopte met koelen en welke keuze ik ook maak in het hoofd menu op de LCD ik kreeg/krijg een pop-up schermpje met "Card out" en OK. Bij het drukken op OK weer terug bij af en krijg ik weer het hoofd schermpje.
Boven in de balk van het scherm staat het icoontje van Card-out.
Moet ik een kaart verwijderen, zo ja welke? (ik heb geen insteekkaart oid gevonden), of mist de Gree een kaart en zo ja welke en waar moet die?
Powercycle met minuten pauze heeft niet geholpen.
Op internet heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.
Wie heeft de/een oplossing anders dan een nieuwe te kopen?
Alvast bedankt voor de reacties.
BTW, inmiddels heb ik de optionele sensor voor T-water aangesloten, Powercycle met pauze; geen verbetering.
De T-room sensor verwijderd en Powercycle met pauze geeft ook geen oplossing
Eureka!! Opgelost!!
Analyse: uiteindelijk moest de "door guard" het probleem zijn.
Nog eens gaan lezen in het Service Manual (Gree Versati 3-monoblock-4-16kw-service-manual.pdf) waar volgens mij in een post van Thejman1989, ergens voorin dit draadje, de link stond .
Dit service manual is een aanrader!!
Op pagina 38 staat:
19. The gate control function can be set to be ―On‖ or ―Off‖ at the function setting page of the wired
controller. When this function has been activated and it is detected that the gate control card has been
drawn out, the unit will shut down and will tell any key operation of the controller is invalid. Then, if it is
detected that the gate control card has been inserted in, the unit will resume normal operation.
Oplossing voor 230V uitvoeringen:
In wezen ga je de Functie "Gate-Ctrl" even hardwarematig aanbrengen.
1)Haal de spanning van het monobloc.
2)Maak een verbinding van XT4 punt 28 naar de 230V N en een verbinding van XT4 punt 27 via een schakelaar naar de fase van 230V , zie hoofdstuk 4.15 Wiring of the Gate-Controll op pagina 116 van het genoemde document.
Laat de schakelaar uit staan.
3)Zet de spanning weer op de unit.
Unit start op met het probleem.
4)Zet de schakelaar aan en zie daar het "card out " icoontje verdwijn en items op het lcd schermpje zijn weer toegankelijk.
5)Nu de parameter "Gate-Ctrl" op off zetten:
Commission>Function>Gate-Ctrl
6)Nu de spanning van het monobloc halen, de aangebrachte verbindingen verwijderen en de kast weer netjes sluiten.
En klusje geklaard!
Bedankt voor de suggesties.
[
Voor 43% gewijzigd door
miro010 op 21-12-2023 08:08
. Reden: Opgelost en oplossing toegevoegd. ]