Hier regel ik het ook zo naar jouw idee (staat op Github beschreven), super. Alleen (nog) geen WOT ingesteld. Vervelend is dat de pomp blijft draaien met als nadeel dat ik op de 1e verdieping (daar hebben we LTV radiatoren) gesuis hoor. Als we thuis zijn dan wordt de WP nog wel eens uitgezet en later weer aan.Koelec schreef op maandag 11 november 2024 @ 19:55:
Ik heb vorig seizoen gedraaid met een externe thermostaat. Dat werkt goed. Je hebt wel een relais nodig om 230v te schakelen, maar dan kun je iedere aan/uit thermostaat gebruiken. Voor mij was er één nadeel aan. De stille modus werkt niet.
Dit seizoen doe ik het anders. Je moet even weten dat ik de WP alleen gebruik voor vloerverwarming. Ik maak gebruik van de modbus interface (heb ik in dit forum al eens beschreven). Via de modbus interface kan ik de WP aan en uit zetten, precies zoals je dat via de knop op de controller kunt doen. Ik heb in Home Assistant dus een thermostaat geconfigureerd die de WP via de modbus aan en uit zet.
Daarbij zet ik ook steeds de stille modus weer aan, want die wordt iedere keer dat de WP stopt automatisch uitgezet. Verder heb ik de gree ingesteld op regelen op water out temperatuur. Via die modbus zet ik die WOT op 28 voor buitentemperaturen boven 8°, 30 boven 4° en daaronder 32. Dus, een stooklijn die ik zelf bepaal.
Maar zonder modbus kun je prima de externe thermostaat gebruiken en afhankelijk van de gebruikte thermostaat een in te stellen kleine hysteresis, echter zonder stille modus.
@Koelec hoe doe jij dat of laat je de WP altijd aanstaan?
:strip_exif()/f/image/1qSHmUmBf4LhpUqyLBhxq6Sn.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/YEVpsaAVVx2zCv1AQN61k1Kj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wbtY9YfPS4YOLigK0WpQ9eZQ.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/zwqm6xG3S37RbXJQJwgBy35j.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/btFgc89NxG77aHoThtvkqnSB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gYojrI8IRmzCGchiNv4zCbCq.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/AhZ4p001RFBb3tsqgOIUd3F0.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3dIVp5gQImNKZrF7TtsnAd4p.gif?f=fotoalbum_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/WJWlC4WFS41sGBfKeMxvddiX.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/eog7CgoMDQWxWHzazSZilJRb.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RfipF7A7vZE6EUq01u5kkOb7.jpg?f=fotoalbum_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/DnbwIx5JrSxOgR56jPkyR5e6.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/HkOJaE2NyWZE4ZtyB1xgH3ap.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/a59vrvqGGUjaxoKKKj19ByJK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RZv8PApNRGI5oD8skhsHuzAG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/73EVrhP3gM1I6FhCo6GxVo02.png?f=fotoalbum_large)